abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 maart 2015 @ 14:37:30 #1
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150565049
quote:
Een grootschalig onderzoek naar de werking van homeopathie - uitgevoerd door de National Health and Medical Research Council (NHMRC) van Australië - toont volgens de onderzoekers aan dat homeopatische middelen geen enkele medische aandoening kunnen genezen.

Het is het eeuwenoude welles-nietesspelletje tussen de voor- en tegenstanders van homeopathie dat het grootste, Australische controleorgaan voor gezondheid en medische aandoeningen wil beëindigen. De instelling nam meer dan vijftig onderzoeken onder de loep die ofwel voor ofwel tegen homeopathie pleiten.

‘Spelen met de gezondheid’

Professor Paul Glasziou van de NHMRC concludeert dat de studies die voor homeopathie pleiten vaak slecht onderbouwd zijn en niet genoeg participanten hadden om conclusies uit te kunnen trekken. De studies die tegen homeopathie pleiten, waren stuk voor stuk wetenschappelijk correct uitgevoerd, aldus de Australische onderzoekers.

Glasziou vindt dan ook dat mensen die homeopathie verkiezen boven de traditionele geneeskunde een te groot risico nemen: ‘Wie een medische behandeling, waarvoor wetenschappelijke bewijzen zijn dat ze werkt, uitstelt of weigert om met homeopathische middelen te experimenteren, speelt met zijn gezondheid.’

‘Geen samenzwering van de NHMRC’

Aangezien de discussie tussen voor- en tegenstanders van homeopathie vaak snel verhit geraakt, benadrukt Glasziou dat het niet om een pesterij of een complot gaat maar om een echte studie die er gekomen is om de Australische bevolking correct in te lichten.

‘Onze studie bewijst dat je met homeopathie geen enkele ziekte geneest. We zullen de zondebok zijn van patiënten die zullen zeggen dat deze studie een samenzwering is van de NHMRC. Toch hoop ik dat de bevolking nu inziet dat er geen enkele garantie op succes is wanneer ze medische aandoeningen behandelt met homeopatische middelen’, argumenteert de professor.

Homeopaten reageren

Onmiddellijk na de publicatie van de studie reageerde de Australische Homeopatenassociatie verontwaardigd op het nieuws: ‘Wij raden de NHMRC aan om een betere onderzoeksbenadering te gebruiken om de efficiëntie van homeopatische middelen te onderzoeken.’

Bron: De Standaard
Dat dit anno 2015 nog bevestigd moet worden. :') Iedereen met een beetje verstand weet dit al lang.

Maar goed, dit lijkt me een prachtige gelegenheid om als maatschappij afscheid te nemen van homeopathie: niet meer vergoed door de verzekeraars, geen rechten als paramedicus meer, etc.
pi_150565143
Ik heb hier een tijdje geleden ook een topic over gemaakt. Daarin heb ik James Randi gekozen om het onderwerp eens goed uit te leggen. Je vind het op youtube onder iets van "james Randi about homeopthics"
En nog zijn er debielen die het geloven. Zelfs na dit bericht zullen er mensen zijn die zeggen:
"nou het is wel echt want bij mij helpt het ook."
Uhm, neehee.
pi_150565377
Het is wel grappig dat de homeopaten reageren via de krant in plaats van een rechtszaak die ze makkelijk zouden kunnen winnen met hun vele veel betere onderzoeken :')
  donderdag 12 maart 2015 @ 14:51:17 #4
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150565475
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 14:48 schreef Glazenmaker het volgende:
Het is wel grappig dat de homeopaten reageren via de krant in plaats van een rechtszaak die ze makkelijk zouden kunnen winnen met hun vele veel betere onderzoeken :')
Het probleem is dat die 'beter onderzoeksbenadering' als volgt te werk gaat:

Stap 1: ga ervan uit dat homeopathie werkt
Stap 2: doe onderzoek
Stap 3: verhaspel de cijfers net zolang totdat je de juiste conclusie hebt.
Stap 4: eat sleep rave repeat.
  donderdag 12 maart 2015 @ 14:52:12 #5
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_150565500
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_150565551
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 14:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het probleem is dat die 'beter onderzoeksbenadering' als volgt te werk gaat:

Stap 1: ga ervan uit dat homeopathie werkt
Stap 2: doe onderzoek
Stap 3: verhaspel de cijfers net zolang totdat je de juiste conclusie hebt.
Stap 4: eat sleep rave repeat.
Een paar jaar geleden deden deze kwakzalvers helemaal niet aan onderzoek en kwamen ze niet verder dan met anekdotes. Het zou mij verbazen als ze in de tussentijd de moeite hebben genomen die jij hier beschrijft.
pi_150565672
Wat een verrassing.

[ Bericht 2% gewijzigd door emptiness op 12-03-2015 15:36:59 ]
I'll take a few years of happy over a life time of nothing.
pi_150565753
quote:
Inhoudelijk heeft hij een punt. Maar wat een traag programma, ik was altijd fan van Buro Renkema. Dit komt echter niet verder dan een slap aftreksel van The Colbert Report en The Daily Show.
pi_150565786
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:02 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Inhoudelijk heeft hij een punt. Maar wat een traag programma, ik was altijd fan van Buro Renkema. Dit komt echter niet verder dan een matig aftreksel van The Colbert Report en The Daily Show.
Geweldig programma is het :)
pi_150565841
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:03 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Geweldig programma is het :)
Vind je The Colbert Show of The Daily Show niet veel beter?
pi_150565884
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:02 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Inhoudelijk heeft hij een punt. Maar wat een traag programma, ik was altijd fan van Buro Renkema. Dit komt echter niet verder dan een slap aftreksel van The Colbert Report en The Daily Show.
Mwoah het is gewoon heel leuk en boven mijn verwachtingen.
pi_150565902
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:05 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Vind je The Colbert Show of The Daily Show niet veel beter?
Boeit me niet.
pi_150565911
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:06 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Mwoah het is gewoon heel leuk en boven mijn verwachtingen.
Een kinderhand is snel gevuld. Maarja, off-topic, ik houd erover op.
pi_150566850
Ja no shit :')
-XOXO-
pi_150566860
Boeiend. Het is en blijft big business. Het groeit alleen maar.
pi_150566930
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:34 schreef Speculant. het volgende:
Boeiend. Het is en blijft big business. Het groeit alleen maar.
Het is op zich best boeiend aangezien er mensen doodgaan omdat ze echte medicijnen weigeren.
Aan de andere kant is het wel eigen schuld dikke bult natuurlijk. Natuurlijke selectie zeg maar.
pi_150566987
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:35 schreef danny081 het volgende:

[..]

Het is op zich best boeiend aangezien er mensen doodgaan omdat ze echte medicijnen weigeren.
Aan de andere kant is het wel eigen schuld dikke bult natuurlijk. Natuurlijke selectie zeg maar.
Ja, dus niet boeiend. Iedereen blij.

Tot dat je vrouw erover begint ;(
pi_150567554
Een van de problemen is dit

Echt homeopathie is natuurlijk inderdaad de grootste kul. Het is compleet nutteloos.

Maar die lui die het verkopen, verkopen ook allerlei zalfjes en kruidenproducten die voor onschuldige aandoeningen (jeuk of zo) best wel enige werking kunnen hebben.

Dit onder dezelfde merknaam.

Dus als tante Annie een of ander hoestdrankje van zo'n kwakzalver koopt en dat helpt wel, dan gelooft ze dat zijn homeopatische rommel óók wel zal werken.

En daarnaast heb je nog het placebo efffect.

O.a deze factoren zorgen ervoor dat er altijd mensen in blijven geloven.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_150567741
Homeopathie Nee.
Natuurgeneeskunde: Heeft weldegelijk effect.
pi_150568629
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:53 schreef vaarsuvius het volgende:
Een van de problemen is dit

Echt homeopathie is natuurlijk inderdaad de grootste kul. Het is compleet nutteloos.

Maar die lui die het verkopen, verkopen ook allerlei zalfjes en kruidenproducten die voor onschuldige aandoeningen (jeuk of zo) best wel enige werking kunnen hebben.

Dit onder dezelfde merknaam.

Dus als tante Annie een of ander hoestdrankje van zo'n kwakzalver koopt en dat helpt wel, dan gelooft ze dat zijn homeopatische rommel óók wel zal werken.

En daarnaast heb je nog het placebo efffect.

O.a deze factoren zorgen ervoor dat er altijd mensen in blijven geloven.
Ook de hoestdrankjes kunnen niet werken in de theorie van homeopathie.
Volgens homeopathie is de truc; hoe minder geneesmiddel, hoe beter het werkt. Daarbij is het geneesmiddel vaak juist het tegenovergestelde van wat men verwacht. Dus voor slaaptekort krijg je caffeine.

Op ieder doosje staat tot de hoeveelste macht er het daadwerkelijke genezende product is toegevoegd.
En als je dat gaat uitrekenen komt dat er op neer dat je 16 zwembaden met water moet vullen. Vervolgens 1 druppel hoestsiroop moet toevoegen, dat heel goed mengen, en tot slot het mengsel in flesjes doet om te verkopen. Want hoe minder hoe beter.
Je krijgt dus logischerwijs gewoon water. Tegenwoordig met een smaakje om het echter te laten lijken, maar het is dus gewoon water.

Behalve als je erin gelooft dat die ene druppel zich op magische wijze vermenigvuldigd door het schudden.
  donderdag 12 maart 2015 @ 16:36:01 #22
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_150568700
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 16:32 schreef danny081 het volgende:

[..]

Volgens homeopathie is de truc; hoe minder geneesmiddel, hoe beter het werkt. Daarbij is het geneesmiddel vaak juist het tegenovergestelde van wat men verwacht. Dus voor slaaptekort krijg je caffeine.

Op ieder doosje staat tot de hoeveelste macht er het daadwerkelijke genezende product is toegevoegd.
En als je dat gaat uitrekenen komt dat er op neer dat je 16 zwembaden met water moet vullen. Vervolgens 1 druppel hoestsiroop moet toevoegen, dat heel goed mengen, en tot slot het mengsel in flesjes doet om te verkopen. Want hoe minder hoe beter.
Je krijgt dus logischerwijs gewoon water. Tegenwoordig met een smaakje om het echter te laten lijken, maar het is dus gewoon water.

Behalve als je erin gelooft dat die ene druppel zich op magische wijze vermenigvuldigd door het schudden.
Hoestdrankjes werken inderdaad niet...
are we infinite or am I alone
pi_150568770
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 16:32 schreef danny081 het volgende:

[..]

Er worden ook niet homeopathische middelen verkocht onder de merken die bekend staan als homeopathisch, dus met significante toevoegingen van werkzame ingrediënten.
pi_150568866
quote:
Ik moest lachen.
pi_150568872
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 16:39 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Er worden ook niet homeopathische middelen verkocht onder de merken die bekend staan als homeopathisch, dus met significante toevoegingen van werkzame ingrediënten.
Dus niet homeopatisch. Opgelost.
pi_150569054
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 16:49 schreef MevrouwPuff het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op donderdag 12 maart 2015 16:43 schreef danny081 het volgende:

[..]

Ik moest lachen.
Zonder smiley? Je meent het niet :'(
pi_150569058
Homeopathie is ook niet meer dan wat ongefundeerde mumbo jumbo bullshit om het placebo-effect te versterken. En placebo-effect (de kracht van geloof, of "mind over matter") werkt wel degelijk - dit is meerdere keren wetenschappelijk aangetoond. Maar daar heb je dus geen triljoen keer verdund vergif voor nodig. Je kan ook gewoon driemaal daags een rondje om je bankstel kruipen. Werkt net zo goed. Als je maar oprecht erin gelooft.
  donderdag 12 maart 2015 @ 16:54:20 #30
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_150569134
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:59 schreef Mafklapper het volgende:
Homeopathie Nee.
Klinkt als een vals dilemma.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_150569191
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:59 schreef Mafklapper het volgende:
Homeopathie Nee.
Het wordt tegenwoordig allemaal met elkaar vermengt. Beetje fytotherape, beetje bach bloesems, beetje homeopathie, olien etc. Om het werkend te houden zeg maar.

Je kunt nog altijd beter normale medicatie nemen dan thee drinken, maarja.
pi_150571103
Heel veel "normale medicatie" is begonnen als "natuurgeneeskunde". Bekendste voorbeeld is aspirine... je kan ook op wilgenbast kauwen. Iets wat Beerendien uut Wisp had kunnen voorschrijven, maar feitelijk is het hetzelfde stofje. En er zijn nog genoeg middelen uit de natuur die weldegelijk werken, maar alleen nog niet voorzien zijn van een patent en merknaampje.
  donderdag 12 maart 2015 @ 19:32:10 #33
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150573778
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 18:20 schreef Farenji het volgende:
Heel veel "normale medicatie" is begonnen als "natuurgeneeskunde". Bekendste voorbeeld is aspirine... je kan ook op wilgenbast kauwen. Iets wat Beerendien uut Wisp had kunnen voorschrijven, maar feitelijk is het hetzelfde stofje. En er zijn nog genoeg middelen uit de natuur die weldegelijk werken, maar alleen nog niet voorzien zijn van een patent en merknaampje.
Homeopathie is niet hetzelfde als natuurgeneeskunde. Homeopathie is een specifieke vorm van kwakzalverij, natuurgeneeskunde een andere specifieke vorm van kwakzalverij.

Dat ze het af en toe bij het juiste eind hebben, maakt het niet minder kwakzalverij. Het is en blijft gebaseerd op onwetenschappelijke principes.
pi_150573906
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 16:51 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Zonder smiley? Je meent het niet :'(
Jawel ik meen het echt ik moest echt lachen. Bij deze de smile :). Ik zou zelfs een bewegende emoticon toevoegen maar ik weet niet hoe dat moet op de iPad.
  donderdag 12 maart 2015 @ 19:41:08 #35
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150574128
quote:
‘Wie een medische behandeling, waarvoor wetenschappelijke bewijzen zijn dat ze werkt, uitstelt of weigert om met homeopathische middelen te experimenteren, speelt met zijn gezondheid.’
Whaaaaa, ik heb nou precies het omgekeerde gehad. Bloedonderzoek via huisarts wees niet uit dat ik hypoglykemie had. En ik maar doorwerken maar om twee uur 's middags zoooo moe elke dag. Op advies van m'n vader een electro-acupuncturist bezocht. Onderzoek duurde twee uur en diagnose was gesteld. Ik kreeg homeopathische middelen mee, een stuk of drie.

Na twee weken voelde ik me weer bijna beter. Na een half jaar was ik er vanaf.

En zo heb ik nog wel drie voorbeelden op de plank liggen.
  † In Memoriam † donderdag 12 maart 2015 @ 19:41:37 #36
230491 Zith
pls tip
pi_150574146
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 18:20 schreef Farenji het volgende:
Als ze werken en dit met onderzoek bewezen kan worden dan krijgt het gewoon het tagje medicijn.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_150574187
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 16:39 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Juist, dat was ik precies het punt dat ik maakte.
pi_150574367
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 19:41 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Whaaaaa, ik heb nou precies het omgekeerde gehad. Bloedonderzoek via huisarts wees niet uit dat ik hypoglykemie had. En ik maar doorwerken maar om twee uur 's middags zoooo moe elke dag. Op advies van m'n vader een electro-acupuncturist bezocht. Onderzoek duurde twee uur en diagnose was gesteld. Ik kreeg homeopathische middelen mee, een stuk of drie.

Heel fijn voor je, maar ik denk dat het meer het resultaat is van een verbeterd eetpatroon...
  donderdag 12 maart 2015 @ 19:48:01 #39
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150574415
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 19:46 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Heel fijn voor je, maar ik denk dat het meer het resultaat is van een verbeterd eetpatroon...
Oh jij mag alles denken. Alles. ;)

Jongens, jongens, denk toch eens verder dan dat je neus lang is.
  donderdag 12 maart 2015 @ 19:48:28 #40
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_150574439
quote:

[..]

Toon maar aan dat dat het gevolg is van die homeopathische middelen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  † In Memoriam † donderdag 12 maart 2015 @ 19:50:01 #41
230491 Zith
pls tip
pi_150574512
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 19:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zo was ik eens verkouden, kocht ik occilloccoscinum en na een paar dagen was ik weer beter! :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_150574571
NHMRC zit dan ook diep in de BigPharma lobby. Niet serieus te nemen.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  donderdag 12 maart 2015 @ 19:51:55 #43
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_150574617
Hele draad over de onzin van Homeopatie
TRU / Homeopatie wetenschappelijk aangetoond #4
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_150574625
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 19:35 schreef danny081 het volgende:

[..]

Jawel ik meen het echt ik moest echt lachen. Bij deze de smile :). Ik zou zelfs een bewegende emoticon toevoegen maar ik weet niet hoe dat moet op de iPad.
Tof!
:s)
Sommigen denken dat dit de Carrie is, maar ik vind van niet.
  donderdag 12 maart 2015 @ 19:53:04 #45
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150574665
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 19:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Kijk, zo stel ik me altijd de mensen voor, die de homeopathie niet serieus nemen:

pi_150574666
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 19:50 schreef Zith het volgende:

[..]

Zo was ik eens verkouden, kocht ik occilloccoscinum en na een paar dagen was ik weer beter! :)
Het is toch oscillococcinum?
  donderdag 12 maart 2015 @ 19:53:39 #47
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_150574693
quote:
14s.gif Op donderdag 12 maart 2015 19:53 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Kijk, zo stel ik me altijd de mensen voor, die de homeopathie niet serieus nemen:

[ afbeelding ]
Nou, nu ben ik om hoor.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 12 maart 2015 @ 19:54:29 #48
45206 Pietverdriet
pi_150574735
quote:

[..]

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 18:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Over Homeopatie

Maken we even een gedachten experiment,
We gaan even de assumptie aan dat water daadwerkelijk de magische geheugeneigenschap heeft. En we gaan Oscillococcinum maken.
We slachten een eend en nemen wat van zijn hart en lever en laten dit 40 dagen trekken. We filteren en vriesdrogen dat, en gaan het verdunnen. We nemen wat water, en voegen het er aan toe, schudden, nemen een beetje van de oplossing en verdunnen het verder met water. Dit herhalen we tot we de onvoorstelbare verdunning hebben van 10-400
Nu vraag ik me af, hoe weet je nu wat je verdunt hebt? De eendenlever? Ja, maar hoe zit het met de verontreinigingen van het water? Je hebt een plek waar je aan het gieten en aan het verdunnen bent, de lucht zit daar vol met stof, bacteriën, virussen, schimmels ja zelfs algensporen.
Zelfs in de modernste chipfabrieken is men maar tot een bepaalde graad in staat alles uit de lucht te halen. En het water dan? Hoe wil je weten dat je water geen andere sporenelementen bevat? Of heeft bevat? Water is bijna zo oud als het universum, en heeft dus aardig wat bedgenoten gehad in het bestaan.
En de flessen waarin je aan het verdunnen bent?
Allemaal brengen ze sporen mee, al zei het gering
Dat de Eendenlever een actief element is in de griepmedicatie is dus niet alleen vanwege de verdunning onwaarschijnlijk, maar ook omdat je vrijwel onmogelijk kan weten wat er nog meer oneindig verdunt is.
En dan heb je zo je best gedaan je bereiding zuiver te houden binnen bepaalde limieten en dan doe je die oplossing op suiker, suiker is hygroscopisch en trekt vocht uit de lucht. Heeft dat vocht ook een geheugen en wat staat daar in? Je Oscillococcinum gaat plastic buisjes in.

Die verpakking ademt in en uit bij veranderingen in luchtdruk, ja dat is weinig, maar meer dan 10-400
Mensen maken het open en nemen er 2 op hun vochtige hand (zweet) waar weer allerlei zaken oneindig in verdunt zijn en nemen het in hun mond, dat speeksel en je lichaamsvocht bevat ook allerlei oneindige verdunningen

1. Hoe weet je dat je werkzame stof degene is die de werking doet, en niet een van de verontreinigingen die je mee verdunt?
2. Hoe is kwaliteitscontrole mogelijk bij de fabricage van homeopatische middelen, als de verdunningen zo groot zijn dat er van je werkzame stof niets meer inzit?
3. Waarom is de werking nooit aangetoond bij gedegen dubbelblind onderzoek?
4. Hoe weet je objectief dat het werkt en wat er werkt als je daar geen onderzoek naar doet?

Bij homeopatie hebben we het over oplossingen van 10 -60 tot 10 -400.
Een oplossing van 10-60 is een verdunning die een even grote verdunning als 1 molecule actieve stof in 20.000.000.000.000 keer de inhoud van alle oceanen.

Oscillococcinum is een mooi voorbeeld van een homeopatisch middel, verdunde eendenhart en lever met een verdunning van 1 tot 10 -400
Hoe verdunt is dat?
Nu, als je 1 atoom van een eendenhart en lever zou nemen en je verdunt dat op het gehele universum is dat een verdunning van 1 op 10 -80

Dus, Oscillococcinum is volgens eigen opgave van de fabrikant, eendenhart en eendenlever zodanig verdunt dat het 1atoom is op 10 320 keer het universum

Dat is een 1 met 320 nullen erachter maal alle atomen in het universum, en 1 daarvan is van het eendenextract.

Geloof je werkelijk dat dit de werkzame stof is?
pi_150574820
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 19:48 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dat kan ik beter tegen homeo-gelovigen kunnen zeggen. Denk eens na! In homeopathische middelen zit geen werkzame stof. Dat is een feit. (volgens de richtlijnen van Hanhemann zelf de originele bedenker)

0 moleculen van een stof hebben geen invloed op jouw lichaam. Als je dus beter bent geworden heeft dat aan iets anders gelegen. Ook als we niet precies weten wat dat andere dan was, doet dat niks af aan het feit dat het in elk geval niet de homeopathische verdunning was. Een kind van 8 kan dit snappen. Als je dit niet snapt ben je gewoon erg dom, sorry kan er geen ander woord voor bedenken.
  donderdag 12 maart 2015 @ 19:57:34 #50
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150574859
Jongens, ga gerust door met discussiëren, maak er een lekkere lange avond van! Ik heb deze discussie al -tig keer gevoerd hier. Het heeft eigenlijk geen zin. Voor beide partijen niet.

Ik heb er veel aan te danken, aan de homeopathie. In tegenstelling tot de reguliere geneeskunde, die helaas nog ééndimensionaal denkt. Soms tweedimensionaal (psychosomatisch en zo), maar driedimensionaal, néé. Het zijn lieve mensen hoor, echt, maar wat ze niet zien, geloven ze niet. Niet allemaal hoor, maar het merendeel wel.

Maar gaat u gerust door! :*
  † In Memoriam † donderdag 12 maart 2015 @ 19:57:54 #51
230491 Zith
pls tip
pi_150574877
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 19:56 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Dat kan ik beter tegen homeo-gelovigen kunnen zeggen. Denk eens na! In homeopathische middelen zit geen werkzame stof. Dat is een feit. (volgens de richtlijnen van Hanhemann zelf de originele bedenker)

0 moleculen van een stof hebben geen invloed op jouw lichaam. Als je dus beter bent geworden heeft dat aan iets anders gelegen. Ook als we niet precies weten wat dat andere dan was, doet dat niks af aan het feit dat het in elk geval niet de homeopathische verdunning was. Een kind van 8 kan dit snappen. Als je dit niet snapt ben je gewoon erg dom, sorry kan er geen ander woord voor bedenken.
Maar alles staat in contact met elkaar via quantum vibrations..
  donderdag 12 maart 2015 @ 19:58:20 #52
45206 Pietverdriet
pi_150574899
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 19:57 schreef Boca_Raton het volgende:
Jongens, ga gerust door met discussiëren, maak er een lekkere lange avond van! Ik heb deze discussie al -tig keer gevoerd hier. Het heeft eigenlijk geen zin. Voor beide partijen niet.

Ik heb er veel aan te danken, aan de homeopathie. In tegenstelling tot de reguliere geneeskunde, die helaas nog ééndimensionaal denkt. Soms tweedimensionaal (psychosomatisch en zo), maar driedimensionaal, néé. Het zijn lieve mensen hoor, echt, maar wat ze niet zien, geloven ze niet. Niet allemaal hoor, maar het merendeel wel.

Maar gaat u gerust door! :*
probeer het eens met argumenten
  donderdag 12 maart 2015 @ 19:59:54 #53
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150574974
quote:

[..]

Oh ja, dat is een mooi spulletje. Ik heb eens gelezen dat oscillococcinum zodanig verdund is dat je 10^100 keer het aantal watermoleculen in het (geobserveerde) universum moet drinken om een redelijke kans te maken dat er één molecuul werkzame stof in zit.

Edit: Oh nee, het was nog erger:
quote:
Or as some smart guy from Wikipedia calculates, one must consume 10^321 times the number of atoms in the observable universe to have a reasonable chance of getting one molecule of the "remedy."
  donderdag 12 maart 2015 @ 20:00:03 #54
45206 Pietverdriet
pi_150574983
  † In Memoriam † donderdag 12 maart 2015 @ 20:01:34 #55
230491 Zith
pls tip
pi_150575039
quote:

Einstein zou (als eerlijke wetenschapper) voor homeopathie zijn.
  donderdag 12 maart 2015 @ 20:02:16 #56
45206 Pietverdriet
pi_150575072
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 19:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Oh ja, dat is een mooi spulletje. Ik heb eens gelezen dat oscillococcinum zodanig verdund is dat je 10^100 keer het aantal watermoleculen in het (geobserveerde) universum moet drinken om een redelijke kans te maken dat er één molecuul werkzame stof in zit.
10320 maal het universum voor 1 atoom werkzame stof
  donderdag 12 maart 2015 @ 20:02:39 #57
45206 Pietverdriet
pi_150575086
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 20:01 schreef Zith het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

:D

Lees dit eens
http://www.gutenberg.org/(...)550ab59ca74dea58e5d7

[ Bericht 13% gewijzigd door Pietverdriet op 12-03-2015 20:08:08 ]
pi_150576904
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 20:01 schreef Zith het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Einstein was voor de wetenschap. De wetenschap heeft feitelijk aangetoond dat het niet werkt. Denk het dus niet.
pi_150578420
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Het is niet serieus te nemen omdat niemand die zegt dat het werkt ooit heeft aangetoond dat het werkt.
  donderdag 12 maart 2015 @ 21:14:49 #60
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_150578829
quote:

[..]

Omdat ze hier in Nederland nog steeds niet snappen dat je een verlengde test moet doen om hypoglykemie aan te tonen. En volgens mijn ha kunnen alleen vrouwen in de overgang daar last van krijgen :')
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_150578845
quote:

[..]

Uiteindelijk genees je sowieso wel van een verkoudheid. Met of zonder was je dus al na een paar dagen beter geweest.
  donderdag 12 maart 2015 @ 21:16:34 #62
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150578943
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 21:14 schreef deedeetee het volgende:

[..] En volgens mijn ha kunnen alleen vrouwen in de overgang daar last van krijgen :')
Ik was 25 toen.
pi_150579462
quote:

[..]

Een neef van me is homo. Die was laatst verkouden. Toen heeft hij zich keihard in zijn reet laten neuken en drie dagen later was de verkoudheid verdwenen. Doe er je voordeel mee!
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_150581451
Ik had een keer diarree, en toen heb ik okugest genomen. Ik was binnen drie dagen van de diarree af, dus het werkt echt!
pi_150581522
quote:
7s.gif Op donderdag 12 maart 2015 21:59 schreef Farenji het volgende:
Ik had een keer diarree, en toen heb ik okugest genomen. Ik was binnen drie dagen van de diarree af, dus het werkt echt!
Dat is ook erg populair onder extremistische moslims. Het helpt namelijk tegen een opgeblazen gevoel.
  donderdag 12 maart 2015 @ 22:01:59 #66
66825 Reya
Fier Wallon
pi_150581596
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 22:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is ook erg populair onder extremistische moslims. Het helpt namelijk tegen een opgeblazen gevoel.
  donderdag 12 maart 2015 @ 23:49:04 #67
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_150585519
quote:
Het is het eeuwenoude welles-nietesspelletje tussen de voor- en tegenstanders van homeopathie dat het grootste, Australische controleorgaan voor gezondheid en medische aandoeningen wil beëindigen.
Binnen de wetenschap bestaat dat spelletje vrijwel niet en daarbuiten geloven mensen toch wel wat ze willen. Dit onderzoek heeft hooguit nut als bijdrage aan het debat rond het vergoeden van alternatieve 'geneeswijzen'. Dat ze die eens een keer uit het zorgpakket flikkeren.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 13 maart 2015 @ 08:46:04 #68
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150589325
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 22:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb gehoord dat IS een oplossing van kogels gebruikt om langzaam immuniteit op te bouwen. Beginnen met 30C en dan opbouwen naar steeds effectievere oplossingen. Zit je aan 200C, dan ben je immuun.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 09:04:12 #69
45206 Pietverdriet
pi_150589600
Zo is de discussie met homeopatie aanhangers ook, zij menen hoe minder argument er in een post staat, hoe sterker deze zijn
pi_150590068
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 23:49 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Binnen de wetenschap bestaat dat spelletje vrijwel niet en daarbuiten geloven mensen toch wel wat ze willen. Dit onderzoek heeft hooguit nut als bijdrage aan het debat rond het vergoeden van alternatieve 'geneeswijzen'. Dat ze die eens een keer uit het zorgpakket flikkeren.
Dat het onzin is ben ik met je eens. Aan de andere kant, als het voor bepaalde mensen werkt, moet je het dan uit het zorgpakket halen? Ik zou alleen graag zien dat die "medicijnen" goedkoper zouden zijn en dat een apotheek ze zelf zou produceren.

Hoeft niet veel te kosten, lijkt me.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 09:28:21 #71
45206 Pietverdriet
pi_150590127
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:26 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat het onzin is ben ik met je eens. Aan de andere kant, als het voor bepaalde mensen werkt, moet je het dan uit het zorgpakket halen? Ik zou alleen graag zien dat die "medicijnen" goedkoper zouden zijn en dat een apotheek ze zelf zou produceren.

[ afbeelding ]

1. Het werkt niet.
2. Het werkt niet
3. Het werkt niet
pi_150590169
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

1. Het werkt niet.
2. Het werkt niet
3. Het werkt niet
Eens, het homeopatische middel werkt niet. En toch hebben mensen er baat bij, vermoedelijk door het placebo-effect.
pi_150590282
quote:

[..]

Als je Diabetes hebt of een congenitale aandoening of een pancreastumor of addinson of sepsis had , had je dat wel eerder gemerkt, Bloedglucose is ontiegelijk makkelijk te meten, alleen bij Idiopathic postprandial syndrome zal je een false negative krijgen, maar de behandeling daarvoor bestaat simpelweg uit meer suiker eten.

kulverhaal.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 09:36:13 #74
45206 Pietverdriet
pi_150590315
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:29 schreef DonJames het volgende:

[..]

Eens, het homeopatische middel werkt niet. En toch hebben mensen er baat bij, vermoedelijk door het placebo-effect.
nee, dat hebben ze niet. De enige die er baat bij hebben zijn degene die een paar gram suiker verkopen voor een heleboel geld.
pi_150590382
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

nee, dat hebben ze niet. De enige die er baat bij hebben zijn degene die een paar gram suiker verkopen voor een heleboel geld.
Je ontkent dat het placebo-effect bestaat? Dat is even belachelijk als stellen dat homeopathie werkt..
pi_150590566
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:38 schreef DonJames het volgende:

[..]

Je ontkent dat het placebo-effect bestaat? Dat is even belachelijk als stellen dat homeopathie werkt..
Placebo effect bestaat, heb je homeopathie niet voor nodig.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20129180

CONCLUSIONS:
Placebo effects in RCTs on classical homeopathy did not appear to be larger than placebo effects in conventional medicine.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_150590645
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:45 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Placebo effect bestaat, heb je homeopathie niet voor nodig.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20129180

CONCLUSIONS:
Placebo effects in RCTs on classical homeopathy did not appear to be larger than placebo effects in conventional medicine.
Eens. Maar vertel jij de patiënt dat 'ie niet zijn homeopathische drankje krijgt maar een flesje spa blauw, omdat aangetoond is dat het placebo-effect daarvan even groot is?
pi_150590911
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Het werkt niet en hoe de zorg op de huidige manier gefinancierd word hoort het ook niet in het zorgpakket.

In een vrije markt zou het me een rotzorg zijn als er een verzekeraar is die homeopathie wil vergoeden.
pi_150591071
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:47 schreef DonJames het volgende:

[..]

Eens. Maar vertel jij de patiënt dat 'ie niet zijn homeopathische drankje krijgt maar een flesje spa blauw, omdat aangetoond is dat het placebo-effect daarvan even groot is?
Nee ik gooi medicijnen naar hun hoofden. Om de conspiracy of silence te doorbreken snij ik het onderwerp alternative geneeskunde even aan en geef mijn professionele opinie daarover en dan weer naar de volgende.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 10:08:05 #80
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150591201
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:47 schreef DonJames het volgende:

[..]

Is het wel moreel om mensen dingen te geven waarvan je weet dat ze niet werken? Wil jij als patiënt volledige zeggenschap over je behandeling, of wil je dat zo'n dokter je dom houdt omdat hij het toch beter weet?
pi_150591301
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 10:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Is het wel moreel om mensen dingen te geven waarvan je weet dat ze niet werken?
Wat mij betreft wel. De DA/Kruidvat staat er ook vol mee.
quote:
Wil jij als patiënt volledige zeggenschap over je behandeling, of wil je dat zo'n dokter je dom houdt omdat hij het toch beter weet?
Ik denk dat je als patiënt vooral wil dat je van je klachten af raakt. Ik zie het probleem niet zo (behalve dat het nogal dure flesjes water zijn).
  vrijdag 13 maart 2015 @ 10:22:33 #82
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150591548
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 10:12 schreef DonJames het volgende:

[..]

Wat mij betreft wel. De DA/Kruidvat staat er ook vol mee.
Dat is niet omdat het moreel is. Dat is omdat het mag en er een paar centen mee te verdienen zijn.
quote:
[..]

Ik denk dat je als patiënt vooral wil dat je van je klachten af raakt. Ik zie het probleem niet zo (behalve dat het nogal dure flesjes water zijn).
Dat het wel eens gezien kan worden als oplichting.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 10:23:03 #83
45206 Pietverdriet
pi_150591564
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:38 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nee, dat ontken ik niet. Ik stel dat homeopatie geen baat heeft.
pi_150591733
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 10:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, dat ontken ik niet. Ik stel dat homeopatie geen baat heeft.
Wat zou jij dan zeggen tegen iemand met vage klachten (klachten zonder enige medische oorzaak), die zegt in het verleden zeer veel baat te hebben gehad bij een bepaald homeopathisch middel? "Doe niet zo dom, het werkt niet, is wetenschappelijk onmogelijk, het zit tussen je oren en stel je dus niet zo aan"? Zou de patiënt daarmee geholpen zijn?
pi_150591749
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Wat waarschijnlijk het meest effectief is aan de homeopathische behandeling is de houding van de homeopaat tegenover de patient. We zouden ook dokters beter kunnen opleiden in het omgaan met patienten
  vrijdag 13 maart 2015 @ 10:31:33 #86
45206 Pietverdriet
pi_150591778
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 10:29 schreef DonJames het volgende:

[..]

Wat zou jij dan zeggen tegen iemand met vage klachten (klachten zonder enige medische oorzaak), die zegt in het verleden zeer veel baat te hebben gehad bij een bepaald homeopathisch middel? "Doe niet zo dom, het werkt niet, is wetenschappelijk onmogelijk, het zit tussen je oren en stel je dus niet zo aan"? Zou de patiënt daarmee geholpen zijn?
Je kan hem net zo goed een placebo geven, homeopatie heeft geen enkele toegevoegde waarde.
Je kan veel beter eens kijken wat die vage klachten veroorzaakt, eenzaamheid, depressie, om maar wat te noemen
pi_150591919
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 10:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je kan hem net zo goed een placebo geven, homeopatie heeft geen enkele toegevoegde waarde.
Homeopathie ís placebo. En als de patiënt vindt dat dat voor hem werkt, waarom dan een ander placebo voorschrijven?
quote:
Je kan veel beter eens kijken wat die vage klachten veroorzaakt, eenzaamheid, depressie, om maar wat te noemen
Dat zal ook moeten gebeuren, maar als de patiënt zich direct al wat beter voelt door een slokje verdund water, zie ik daar geen probleem in. Ik zou het overigens niet actief voorschrijven, maar als men erom vraagt, why not.
pi_150592110
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 19:48 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dat doen wetenschappers, rapporten kan je vaak gewoon inzien
  vrijdag 13 maart 2015 @ 10:50:17 #89
45206 Pietverdriet
pi_150592204
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 10:37 schreef DonJames het volgende:

[..]

Homeopathie ís placebo. En als de patiënt vindt dat dat voor hem werkt, waarom dan een ander placebo voorschrijven?

[..]

Dat zal ook moeten gebeuren, maar als de patiënt zich direct al wat beter voelt door een slokje verdund water, zie ik daar geen probleem in. Ik zou het overigens niet actief voorschrijven, maar als men erom vraagt, why not.
Een slokje verdunt water waar de fabrikant 20-30 euro voor rekenen wil, en ook de patient mag je rustig vertellen dat homeopatie geen toegevoegde waarde heeft.
Het is kwakzalverij en de alternatieve genezers zijn kwakzalvers die geld willen verdienen aan goedgelovigen
pi_150592254
quote:
14s.gif Op donderdag 12 maart 2015 16:54 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Klinkt als een vals dilemma.
Zou je denken maar dat is het niet. Bij homeopathie denk ik aan bach bloesems, van die concentraten, en meer van dat soort bijna niet te verklaren zaakjes.
Natuurgeneeskunde denk ik aan: Smeerwortel die ik gebruik bij spierpijn en/of gewrichtspijn. Kamillethee en valeriaan bij stress en slecht slapen , een kruidnagel in je gebroken kies enz. enz. Oftewel: Planten/kruiden enz.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 10:55:33 #91
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150592340
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:34 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Als je Diabetes hebt of een congenitale aandoening of een pancreastumor of addinson of sepsis had , had je dat wel eerder gemerkt, Bloedglucose is ontiegelijk makkelijk te meten, alleen bij Idiopathic postprandial syndrome zal je een false negative krijgen, maar de behandeling daarvoor bestaat simpelweg uit meer suiker eten.

kulverhaal.
Ehm... ik hang geen kulverhalen op. Dat jij ze niet snapt, dat kan. Maar medici denken dat ze alles snappen, dat is de hele grap. En dat is dus niet zo. Of is de medische wetenschap uitgeleerd? Alles is bekend? Ja? We zijn er?

vrijdag 13 maart 2015 @ 10:56:25 #92
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150592357
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 10:46 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Dat doen wetenschappers, rapporten kan je vaak gewoon inzien
Jij kent de wereld van binnen en van buiten? Alles gezien, meegemaakt? Er valt niets meer te leren?

Zoooo naïef dit. :N
pi_150592382
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 10:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een slokje verdunt water waar de fabrikant 20-30 euro voor rekenen wil,
Dat ben ik met je eens, dat schreef ik al.
quote:
en ook de patient mag je rustig vertellen dat homeopatie geen toegevoegde waarde heeft.
Met welk doel? Zo'n zonnekind dat er heilig van overtuigd is dat het wél werkt krijg je toch niet op andere gedachten. Het enige effect is dan dat ze van een weldenkende zorgverlener die haar medisch nog in de gaten kan houden overstapt naar zo'n Charlatan.
quote:
Het is kwakzalverij en de alternatieve genezers zijn kwakzalvers die geld willen verdienen aan goedgelovigen
Dat ontken ik nergens.
pi_150592389
Op youtube zie je James Randi, die tegen alle voorschriften op de bijsluiter, waarop staat dat je maximaal 1 tablet per dag mag nemen, een heel doosje homeopatische slaapmiddelen inneemt voor hij zijn lecture begint. Dat zijn ongeveer 50 slaaptabletten. Na twee en een half uur staat hij nog steeds vrolijk vol energie op het podium. deze lecture gaf hij drie maanden lang vier dagen in de week. En zelfs na drie maanden lang 4 dagen in de week een doos van die pillen vreten was er nog geen enkel symptoom.
pi_150592429
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 10:55 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ehm... ik hang geen kulverhalen op. Dat jij ze niet snapt, dat kan. Maar medici denken dat ze alles snappen, dat is de hele grap. En dat is dus niet zo. Of is de medische wetenschap uitgeleerd? Alles is bekend? Ja? We zijn er?

[ afbeelding ]
Dat zie je verkeerd. Jij stelt dat we niet weten hoe het werkt. Dat is niet zo, we weten exact waarom het niet werkt.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 10:59:18 #96
45206 Pietverdriet
pi_150592431
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 10:52 schreef Mafklapper het volgende:

[..]

Zou je denken maar dat is het niet. Bij homeopathie denk ik aan bach bloesems, van die concentraten, en meer van dat soort bijna niet te verklaren zaakjes.
Natuurgeneeskunde denk ik aan: Smeerwortel die ik gebruik bij spierpijn en/of gewrichtspijn. Kamillethee en valeriaan bij stress en slecht slapen , een kruidnagel in je gebroken kies enz. enz. Oftewel: Planten/kruiden enz.
Homeopatie is wat ik hierboven in het gedachtenexperiment heb beschreven.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:01:01 #97
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150592468
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 10:59 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat zie je verkeerd. Jij stelt dat we niet weten hoe het werkt. Dat is niet zo, we weten exact waarom het niet werkt.
Nee, je snapt er geen BAL van. Gewoon dom wapperen met wetenschappelijke onderzoeken. En iedereen die er wel baat bij heeft verwijten dat ze last hebben van het placebo-effect.

Wat moet dat een armoe zijn om getrouwd te zijn met iemand die alleen in de wetenschap gelooft. Wat een armoe.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:03:30 #98
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150592514
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:01 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nee, je snapt er geen BAL van. Gewoon dom wapperen met wetenschappelijke onderzoeken. En iedereen die er wel baat bij heeft verwijten dat ze last hebben van het placebo-effect.

Wat moet dat een armoe zijn om getrouwd te zijn met iemand die alleen in de wetenschap gelooft. Wat een armoe.
Hé Boca. :)

Wil je echt deze discussie weer aan? Denk even aan hoe die de vorige keren eindigde.
pi_150592528
quote:

[..]

Wapperen met wetenschappelijke onderzoeken is dom, geen argumenten hebben en maar wat roeptoeteren is heel slim! Ja, tuurlijk, nu ben ik overtuigd! _O-
quote:
Lang niet zo vermoeiend als iemand die in sprookjes gelooft.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:04:07 #100
45206 Pietverdriet
pi_150592531
quote:

[..]

Wat is wetenschap?
Wetenschap is de quest naar objectieve, controleerbare en verifieerbare kennis.
Wat is daar het probleem mee? Een objectieve manier om zin en onzin van elkaar te scheiden. Boos worden op anderen omdat jij onder cognitieve dissonantie lijdt?
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:05:24 #101
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150592571
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hé Boca. :)

Wil je echt deze discussie weer aan? Denk even aan hoe die de vorige keren eindigde.
Nou, het is wel erg grof als iemand je eigen ervaring als 'kulverhaal' bestempelt omdat ie niet beter weet. Maar voor de rest sta ik inderdaad niet te trappelen om opnieuw deze discussie te voeren.

Het voelt een beetje alsof je tegen een stel kleuters praat die alles napluizen in hun leerboekjes.
pi_150592590
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 10:52 schreef Mafklapper het volgende:

[..]

Homeopathie is gewoon water verkopen. Dat is echt je reinste kwakzalverij.
Natuurgeneesmiddelen kunnen best een werking hebben. Die is ook prima te toetsen middels RCTs. Statements als 'natuurgeneeskunde werkt' zijn echter niet zo zinvol. De relevante, toetsbare vraag is altijd 'werkt middel X tegen kwaal Y in groep Z?'. Daar wordt ook vaak misbruik van gemaakt. Vaak wordt bijvoorbeeld een bepaald onderzoek een statistisch significant effect laat zijn van kamillethee op een bepaalde specifieke aandoening bij bejaarde vrouwen van tussen de 65 en 85 misbruikt om te beweren dat kamillethee een generieke heilzame werking zou hebben. Zo werkt dat natuurlijk niet.
pi_150592627
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 10:57 schreef danny081 het volgende:
Op youtube zie je James Randi, die tegen alle voorschriften op de bijsluiter, waarop staat dat je maximaal 1 tablet per dag mag nemen, een heel doosje homeopatische slaapmiddelen inneemt voor hij zijn lecture begint. Dat zijn ongeveer 50 slaaptabletten. Na twee en een half uur staat hij nog steeds vrolijk vol energie op het podium. deze lecture gaf hij drie maanden lang vier dagen in de week. En zelfs na drie maanden lang 4 dagen in de week een doos van die pillen vreten was er nog geen enkel symptoom.
Ja maar het is sterker door het te verdunnen, dus met een half pilletje had hij gelijk in slaap gevallen :')
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:07:19 #104
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_150592632
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 10:55 schreef Boca_Raton het volgende:
Jij snapt duidelijk niet hoe de wetenschap in elkaar zit. Het hele idee van het wetenschappelijke principe is juist dat je altijd verder onderzoekt en altijd doorleert.

En homeopathische claims zijn vele malen onderzocht (en worden nog steeds onderzocht) en nooit is er ook maar iets van werking naast placebo aangetroffen.

Dan kun je blijven ouwehoeren over je eigen verhaal, maar jij kunt niet aantonen dat het:
1). Geen placebo effect was.
2). De klachten niet vanzelf over zouden zijn gegaan.

Dus probeer alsjeblieft niet met je anekdotisch bewijs te doen alsof jij de waarheid weet en wij onszelf voor de gek houden. Binnen de wetenschap heeft anekdotisch bewijs en eigen beleving de laagst mogelijke waarde qua bewijslast. Een echte wetenschapper weet dat ie verder moet kijken.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:07:33 #105
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150592635
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:04 schreef DonJames het volgende:

[..]

Wapperen met wetenschappelijke onderzoeken is dom, geen argumenten hebben en maar wat roeptoeteren is heel slim! Ja, tuurlijk, nu ben ik overtuigd! _O-

[..]

Lang niet zo vermoeiend als iemand die in sprookjes gelooft.
Dit is pure armoe. Om zó te denken. Nooit ervaren kennelijk dat iets wat je (nog!) niet kunt aantonen via buisjes en onderzoekjes wel degelijk kan werken.

Jij zou je eigen ervaringen nog niet eens serieus nemen. Omdat er nergens terug te vinden is dat zoiets bestaat.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:08:26 #106
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150592663
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:07 schreef DustPuppy het volgende:

[..]
Een echte wetenschapper weet dat ie verder moet kijken.
Nou, een echte wetenschapper weet dat ie niet alles weet. Toch? :D
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:09:07 #107
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_150592680
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:08 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nou, een echte wetenschapper weet dat ie niet alles weet. Toch? :D
Ja, en dan doet ie onderzoek. En dat is gedaan, ontzettend veel, maar daar is nooit enige werking door aangetoond.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:09:36 #108
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150592701
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:05 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nou, het is wel erg grof als iemand je eigen ervaring als 'kulverhaal' bestempelt omdat ie niet beter weet. Maar voor de rest sta ik inderdaad niet te trappelen om opnieuw deze discussie te voeren.

Het voelt een beetje alsof je tegen een stel kleuters praat die alles napluizen in hun leerboekjes.
Kleuters zijn over het algemeen niet zo van het napluizen. Kleuters geloven alles wat je ze vertelt. In deze vergelijking zijn de homeopaten dus eerder de kleuters.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:10:16 #109
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150592727
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:07 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Jij snapt duidelijk niet hoe de wetenschap in elkaar zit. Het hele idee van het wetenschappelijke principe is juist dat je altijd verder onderzoekt en altijd doorleert.

En homeopathische claims zijn vele malen onderzocht (en worden nog steeds onderzocht) en nooit is er ook maar iets van werking naast placebo aangetroffen.

Dan kun je blijven ouwehoeren over je eigen verhaal, maar jij kunt niet aantonen dat het:
1). Geen placebo effect was.
2). De klachten niet vanzelf over zouden zijn gegaan.

Dus probeer alsjeblieft niet met je anekdotisch bewijs te doen alsof jij de waarheid weet en wij onszelf voor de gek houden. Binnen de wetenschap heeft anekdotisch bewijs en eigen beleving de laagst mogelijke waarde qua bewijslast. Een echte wetenschapper weet dat ie verder moet kijken.
Zonder jouw wetenschappelijke back-up was je nérgens geweest :D He-le-maal nergens. Sterker nog: je zou niet eens iets dúrven verdedigen waarin je zélf gelooft, maar iemand anders niet.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:10:19 #110
45206 Pietverdriet
pi_150592729
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:05 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Waarom ga je niet gewoon eens in op mijn uitgebreide post over homeopatie en het gedachtenexperiment?
pi_150592732
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:07 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dit is pure armoe. Om zó te denken. Nooit ervaren kennelijk dat iets wat je (nog!) niet kunt aantonen via buisjes en onderzoekjes wel degelijk kan werken.
Je leest mijn post niet goed. Gebruik je soms homeopathische middelen tegen hypermetropie?
quote:
Jij zou je eigen ervaringen nog niet eens serieus nemen. Omdat er nergens terug te vinden is dat zoiets bestaat.
Mijn eigen ervaring neem ik zeer serieus. Die ervaring is dat het nemen van verdund water geen enkel effect heeft.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:11:56 #112
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150592781
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:09 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ja, en dan doet ie onderzoek. En dat is gedaan, ontzettend veel, maar daar is nooit enige werking door aangetoond.
En alle onderzoeken zijn uitgevoerd? Dan ga je uit van het feit dat het middels de bekende methoden, aangetoond kan wórden. MAAR DAT HOEFT HELEMAAL NIET.

Sta jij ff voor joker dat je denkt van wel. Ken uw beperkingen.

Oh, en mij hebben ze nooit onderzocht of het echt wel heeft gewerkt. Dus één proefpersoon gemist. (Reken ik voor het gemak een kwart van de Nederlandse bevolking die er ook baat bij heeft, maar even niet mee). ;)
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:12:46 #113
45206 Pietverdriet
pi_150592817
Als mijn vader laat thuis kwam en ik nog een klein pietje was luisterde hij aan mijn buik en vertelde me wat ik gegeten had.
Heus, hij kon horen wat ik had gegeten, is mijn eigen ervaring!
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:12:50 #114
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150592820
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Kleuters zijn over het algemeen niet zo van het napluizen. Kleuters geloven alles wat je ze vertelt.
Precies. Jullie geloven alles wat er in de wetenschappelijke artikelen staat. Al denk ik niet dat er hier maar één iemand er ééntje heeft gelezen, maar goed.

Rent u gerust achter de boeken aan! Ik hou u niet tegen hoor :o
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:13:55 #115
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150592854
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom ga je niet gewoon eens in op mijn uitgebreide post over homeopatie en het gedachtenexperiment?
Niet weer over die boterletter Randi hé?
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:14:34 #116
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150592877
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:12 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Precies. Jullie geloven alles wat er in de wetenschappelijke artikelen staat. Al denk ik niet dat er hier maar één iemand er ééntje heeft gelezen, maar goed.

Rent u gerust achter de boeken aan! Ik hou u niet tegen hoor :o
Zit je nou te trollen? Ik heb je al vaker met die artikelen om de oren geslagen. Je weet dat ik ze gelezen heb.

Maar goed, jij rent achter je onderbuik aan. Dan ren ik liever achter wetenschappelijke artikelen aan.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:15:58 #117
45206 Pietverdriet
pi_150592918
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:13 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Niet weer over die boterletter Randi hé?
Kom eens met argumenten, als je die hebt
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:16:01 #118
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150592922
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Zit je nou te trollen? Ik heb je al vaker met die artikelen om de oren geslagen. Je weet dat ik ze gelezen heb.
Ja, inderdaad, van jou geloof ik het wel ja. Maar je bent een uitzondering.
quote:
Maar goed, jij rent achter je onderbuik aan. Dan ren ik liever achter wetenschappelijke artikelen aan.
Nee, niet achter m'n onderbuik. Achter m'n ervaringen en dankbaarheid (dat kan ook nog namelijk!). Omdat ik er zoveel aan gehad heb. En bij de reguliere wetenschap in het bos belandde.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:16:57 #119
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150592948
Hoeveel dimensies kennen we? 3, 4? Ik weet het niet eens.

Wil iedereen z'n hand opsteken die denkt dat dat ze allemaal zijn? Dat er geen andere dimensies bij kunnen komen, ooit?
pi_150592959
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:16 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

[..]

Nee, niet achter m'n onderbuik. Achter m'n ervaringen en dankbaarheid (dat kan ook nog namelijk!). Omdat ik er zoveel aan gehad heb. En bij de reguliere wetenschap in het bos belandde.
Waarom zou er bij jou geen sprake zijn van een placebo-effect?
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:17:58 #121
45206 Pietverdriet
pi_150592991
quote:

Wil iedereen z'n hand opsteken die denkt dat dat ze allemaal zijn? Dat er geen andere dimensies bij kunnen komen, ooit?
Hoeveel argumenten heb jij?
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:18:13 #122
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_150592996
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:10 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Zonder jouw wetenschappelijke back-up was je nérgens geweest :D He-le-maal nergens. Sterker nog: je zou niet eens iets dúrven verdedigen waarin je zélf gelooft, maar iemand anders niet.
Ik snap serieus niet wat je hier probeert te zeggen?
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:18:22 #123
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150593004
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoeveel argumenten heb jij?
Hoeveel dimensies kennen wij en hoeveel denk jij dat het er (ooit zullen) zijn...?
pi_150593017
quote:

Ik heb geen zin om mee te doen aan jouw pseudofilosofische geleuter. Al helemaal niet omdat je op deze manier probeert de aandacht af te leiden van jouw ongelijk. Jammerlijk mislukt.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:18:56 #125
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_150593020
quote:

11
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:19:01 #126
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150593023
quote:

[..]

[..]

Ja, dat zei ik. Achter je onderbuik.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:19:35 #127
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150593035
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:18 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik snap serieus niet wat je hier probeert te zeggen?
Nou, er schuiven in deze discussie nogal eens mensen aan die heerlijk meehollen met diegenen die zich scharen achter de onderzoeken. Omdat dat zo makkelijk is.

Zou jij ook iets durven verdedigen wat helemaal nooit bewezen is én controversieel? En zoja, wat dan?
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:19:41 #128
45206 Pietverdriet
pi_150593039
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:18 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Hoeveel dimensies kennen wij en hoeveel denk jij dat het er (ooit zullen) zijn...?
Dit topic gaat over homeopatie, waarom beantwoord je de vragen niet maar kom je niet verder dan met poppen gooien? Waarom wil je de inhoudelijke discussie niet aan?
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:20:29 #129
45206 Pietverdriet
pi_150593063
Wat is eigenlijk het homeopatische middel tegen cognitieve dissonantie?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cognitieve_dissonantie
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:20:39 #130
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150593067
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:18 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik heb geen zin om mee te doen aan jouw pseudofilosofische geleuter. Al helemaal niet omdat je op deze manier probeert de aandacht af te leiden van jouw ongelijk. Jammerlijk mislukt.
Jij weet alles? Uitgeleerd?

Dat vind ik pas arrogant.
pi_150593088
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:19 schreef Boca_Raton het volgende:
..
Zou jij ook iets durven verdedigen wat helemaal nooit bewezen is én controversieel? En zoja, wat dan?
Waarom zou ik iets vinden (laat staan dat willen verdedigen) zonder dat ik daarvoor argumenten heb?
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:21:44 #132
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150593094
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:18 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

11
11. Oké. Dan zijn er nogal wat onontdekte dimensies. Dus evenzovele dimensies waarvan wij niet weten hoe of wat voor een effect ze hebben.

Maar DonJames is er al uit hoor. Die weet het allemaal al :D
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:22:05 #133
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150593102
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, dat zei ik. Achter je onderbuik.
Dat zei ik niet.
pi_150593110
Ik vind het grappig hoe ontzettend makkelijk er wordt gezegd "pff, dat is gewoon placebo". Zonder dat men lijkt te beseffen hoe ontzettend bijzonder het placebo-effect is. Het placebo-effect is het bewijs dat "mind over matter" inderdaad bestaat. De geest heeft invloed op de materie. Wetenschappelijk aantoonbaar. Dat is toch pure magie?
pi_150593126
Natuurlijk werkt homeopathie niet. Zoals in spreuken 12:22 valse lippen zijn den HEERE een gruwel; maar die trouwelijk handelen, zijn Zijn welgevallen.
Gebed, verlossing en het koninkrijk Jezus, dat is iets wat wel werkt. 2 Korinthiërs 5:17-19 zo dan, indien iemand in Christus is, die is een nieuw schepsel; het oude is voorbijgegaan, ziet, het is alles nieuw geworden.
En al deze dingen zijn uit GOD, die ons met Zichzelven verzoend heeft door Jezus Christus, en ons de bediening der verzoening gegeven heeft. Want GOD was in Christus de wereld met Zichzelven verzoenende, hun zonden hun niet toerekenende; en heeft het woord der verzoening in ons gelegd.

_O_
Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.
pi_150593130
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:20 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Jij weet alles? Uitgeleerd?

Dat vind ik pas arrogant.
Nee, ik weet niet alles. Wat ik weet kan ik echter wel onderbouwen met argumenten. In tegenstelling tot jou...
pi_150593140
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:21 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

11. Oké. Dan zijn er nogal wat onontdekte dimensies. Dus evenzovele dimensies waarvan wij niet weten hoe of wat voor een effect ze hebben.

Maar DonJames is er al uit hoor. Die weet het allemaal al :D
Het regende gister roze olifanten in de stad. Ja het is niet bewezen, maar het zou kunnen zijn dat het zo was natuurlijk!
'And I called your name,
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:23:56 #138
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150593159
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:22 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dat zei ik niet.
Het stond er anders wel degelijk. Niet expliciet, maar toch.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:24:01 #139
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150593161
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dit topic gaat over homeopatie, waarom beantwoord je de vragen niet maar kom je niet verder dan met poppen gooien? Waarom wil je de inhoudelijke discussie niet aan?
Jongen, denk nou na man. Hoe kan ik nou in m'n eentje hier bewijzen tegenover zoveel - in mijn ogen chronisch simplistisch denkende mede-FOK!kers - dat homeopathie wél werkt? Dat kan toch helemaal niet? Ik kan het enkel houden bij m'n ervaringen. En die worden al weggehoond.

Wat rest mij dan nog? Gewoon maar naar 'we weten alles gewoon nog helemaal niet' verwijzen. Want zo is het toch?

Ik heb een grafhekel aan die arrogantie van de medische wetenschap. Werkelijk, die vertrouwen hun eigen ogen nog niet als het niet wetenschappelijk is aangetoond.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:24:11 #140
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_150593167
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:21 schreef Boca_Raton het volgende:
Nee. String theory
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:24:27 #141
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150593179
quote:
3s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:22 schreef HetWareLicht het volgende:
Natuurlijk werkt homeopathie niet. Zoals in spreuken 12:22 valse lippen zijn den HEERE een gruwel; maar die trouwelijk handelen, zijn Zijn welgevallen.
Gebed, verlossing en het koninkrijk Jezus, dat is iets wat wel werkt. 2 Korinthiërs 5:17-19 zo dan, indien iemand in Christus is, die is een nieuw schepsel; het oude is voorbijgegaan, ziet, het is alles nieuw geworden.
En al deze dingen zijn uit GOD, die ons met Zichzelven verzoend heeft door Jezus Christus, en ons de bediening der verzoening gegeven heeft. Want GOD was in Christus de wereld met Zichzelven verzoenende, hun zonden hun niet toerekenende; en heeft het woord der verzoening in ons gelegd.

_O_
Ofwel geaoden troll, ofwel de grootste idioot in een topic over homeopathie - waarvoor felicitaties.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:25:06 #142
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150593200
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:21 schreef DonJames het volgende:

[..]

Waarom zou ik iets vinden (laat staan dat willen verdedigen) zonder dat ik daarvoor argumenten heb?
Als jij het zélf hebt ervaren. Dat kan toch? Jij kunt toch iets ervaren?

Nou, als jij de enige zou zijn die dat ervaren heeft, zou je dan zo moedig zijn om die ervaring te verdedigen. Of denk je: "Ik ben gewoon gek".
pi_150593205
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:22 schreef Farenji het volgende:
Ik vind het grappig hoe ontzettend makkelijk er wordt gezegd "pff, dat is gewoon placebo". Zonder dat men lijkt te beseffen hoe ontzettend bijzonder het placebo-effect is. Het placebo-effect is het bewijs dat "mind over matter" inderdaad bestaat. De geest heeft invloed op de materie. Wetenschappelijk aantoonbaar. Dat is toch pure magie?
Ligt eraan, aangezien fysieke ongemakken als pijn ook hun oorsprong vinden in de hersenen, heeft weinig met materie te maken. Er worden geen botbreuken of kankers genezen met een neppilletje.
'And I called your name,
pi_150593207
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:22 schreef Farenji het volgende:
Het is inderdaad een idee dat door de gemiddelde leek enorm slecht begrepen wordt. Met "mind over matter" heeft het allemaal weinig te maken.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:25:55 #145
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150593224
quote:
3s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:22 schreef HetWareLicht het volgende:

_O_
Nou, ik dank Onze Lieve Heer voor de alternatieve geneeskunde hoor.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:27:40 #146
45206 Pietverdriet
pi_150593270
Opvallend hoe de aanhangers de inhoudelijk discussie over homeopatie proberen te vermijden of zelfs te verpesten.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:28:00 #147
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150593281
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:22 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nee, ik weet niet alles. Wat ik weet kan ik echter wel onderbouwen met argumenten. In tegenstelling tot jou...
Mijn argument is dat ik het zelf, meerdere malen, ervaren heb. En met mij vele, vele Nederlanders. Maar die zien allemaal spoken begrijp ik.

Verder alles oké? :o
pi_150593290
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:25 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Als jij het zélf hebt ervaren. Dat kan toch? Jij kunt toch iets ervaren?

Nou, als jij de enige zou zijn die dat ervaren heeft, zou je dan zo moedig zijn om die ervaring te verdedigen. Of denk je: "Ik ben gewoon gek".
Maar hoe weet jij nou zo zeker dat jouw wonderbaarlijke genezing door dat homeopathische middel kwam? Zou het misschien niet kunnen dat er een andere oorzaak is? Met name omdat het aangetoond is dat homeopathie niet werkt? Dat lijk jij ook nog steeds niet te begrijpen. Jij denkt dat we niet kunnen aantonen dat homeopathie werkt. Terwijl de waarheid is dat we kunnen aantonen dat het NIET werkt. Dat is heel wat anders!
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:28:55 #149
45206 Pietverdriet
pi_150593302
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:24 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Jongen, denk nou na man. Hoe kan ik nou in m'n eentje hier bewijzen tegenover zoveel - in mijn ogen chronisch simplistisch denkende mede-FOK!kers - dat homeopathie wél werkt? Dat kan toch helemaal niet? Ik kan het enkel houden bij m'n ervaringen. En die worden al weggehoond.

Wat rest mij dan nog? Gewoon maar naar 'we weten alles gewoon nog helemaal niet' verwijzen. Want zo is het toch?

Ik heb een grafhekel aan die arrogantie van de medische wetenschap. Werkelijk, die vertrouwen hun eigen ogen nog niet als het niet wetenschappelijk is aangetoond.
Je hebt dus geen enkel argument, en je wilt het niet aantonen. Je wilt alleen maar rellen.
pi_150593325
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:28 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Mijn argument is dat ik het zelf, meerdere malen, ervaren heb. En met mij vele, vele Nederlanders. Maar die zien allemaal spoken begrijp ik.

Met mij wel. Ik bedien me immers niet van bovenstaande drogredenaties (en nee, dat zijn geen geldige argumenten).
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:29:38 #151
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150593327
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:28 schreef DonJames het volgende:
Met name omdat het aangetoond is dat homeopathie niet werkt?
En wat als ik er dit van maak: "Met name omdat het (nog?) niet aangetoond is etc."

Flip jij dan of... zou dit kunnen...?
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:29:54 #152
45206 Pietverdriet
pi_150593335
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:28 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Als mijn vader laat thuis kwam en ik nog een klein pietje was luisterde hij aan mijn buik en vertelde me wat ik gegeten had.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:30:27 #153
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150593351
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[..]

Piet, ooit iets onverklaarbaars meegemaakt? En wat dacht je toen...?
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:30:44 #154
117098 Hathor
Effe niet
pi_150593356
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Ruiken kan ook, vooral als je Mexicaans ophebt.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_150593365
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:29 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

En wat als ik er dit van maak: "Met name omdat het (nog?) niet aangetoond is etc."

Flip jij dan of... zou dit kunnen...?
Je begrijpt gewoon werkelijk niet wat er staat? Verder, ik flip niet. Ik noem jou geflipt.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:31:51 #156
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150593389
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:30 schreef DonJames het volgende:

[..]

Je begrijpt gewoon werkelijk niet wat er staat? Verder, ik flip niet. Ik noem jou geflipt.
Nog een poging.

Wat is er mis met deze bewering:

"Met name omdat het (nog?) niet aangetoond is etc."
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:32:09 #157
45206 Pietverdriet
pi_150593401
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:30 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Piet, ooit iets onverklaarbaars meegemaakt? En wat dacht je toen...?
Als het niet verklaarbaar is, waarom denk jij dan dat het homeopatie is?
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:32:35 #158
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150593411
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als het niet verklaarbaar is, waarom denk jij dan dat het homeopatie is?
Dat was mijn vraag niet Piet. Opnieuw: heb jij wel eens iets onverklaarbaars meegemaakt?
pi_150593433
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:31 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nog een poging.

Wat is er mis met deze bewering:

"Met name omdat het (nog?) niet aangetoond is etc."
Je kan het blijven herhalen, maar we zijn gewoon niet meer op dat punt in de tijd. Inmiddels is aangetoond dat het gewoon niet werkt.

De rest van mijn post negeer je maar weer, lekker makkelijk weer :')
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:33:35 #160
45206 Pietverdriet
pi_150593436
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:32 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dat was mijn vraag niet Piet. Opnieuw: heb jij wel eens iets onverklaarbaars meegemaakt?
Waarom beantwoord jij vragen met vragen, en vermijd je nog steeds de inhoudelijke discussie over homeopatie?
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:34:07 #161
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150593448
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:33 schreef DonJames het volgende:

[..]

Je kan het blijven herhalen, maar we zijn gewoon niet meer op dat punt in de tijd. Inmiddels is aangetoond dat het gewoon niet werkt.
Oh, dit meen je niet.

Dat dachten ze in 1800 ook... dat alles bekend was... :|W
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:34:33 #162
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150593462
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom beantwoord jij vragen met vragen, en vermijd je nog steeds de inhoudelijke discussie over homeopatie?
Ja, nu je niet meer met de onderzoeken kunt wapperen, noch met Hr. Randi, wordt het wel een ander verhaal, Hr. Piet...!
pi_150593530
quote:

Wat rest mij dan nog?
Beargumenteren waarom homeopathie volgens jou wel werkt, gezien je ondertitel "voor al uw no nonsense" zou dat toch geen probleem moeten zijn

quote:
Gewoon maar naar 'we weten alles gewoon nog helemaal niet' verwijzen. Want zo is het toch?

Nee want dat is geen argument, de wetenschap of wie dan ook hier stelt helemaal niet dat we alles al weten, wat we wel weten en dat blijkt keer op keer uit wetenschappelijk onderzoek is dat homeopathie niet werkt.

Maar goed toon maar eens aan waarom water geheugen zou bevatten (zodat je de "werkzame" stof oneindig kunt verdunnen) en waarom dat water nu net de eigenschappen van het stofje wat er bewust in is gestopt onthoud i.p.v. alle andere stoffen waar het water al miljarden jaren mee in aanraking is geweest.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:37:15 #164
45206 Pietverdriet
pi_150593542
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:34 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ja, nu je niet meer met de onderzoeken kunt wapperen, noch met Hr. Randi, wordt het wel een ander verhaal, Hr. Piet...!
Nog steeds geen inhoud
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:37:43 #165
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150593552
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:36 schreef Chewie het volgende:

Nee want dat is geen argument, de wetenschap of wie dan ook hier stelt helemaal niet dat we alles al weten, wat we wel weten en dat blijkt keer op keer uit wetenschappelijk onderzoek is dat homeopathie niet werkt.
Wat staat hier nou eigenlijk...?
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:38:15 #166
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150593571
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nog steeds geen inhoud
Piet, je kunt mij verwijten dat ik niet inhoudelijk word, maar jij kunt er ook wat van. Ik heb je al drie keer dezelfde persoonlijke vraag gesteld en ik zie nog steeds niente, nada, niets.
pi_150593573
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:37 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Als je dat eens uitpluist en dan pas reageert zou dat wel prettig zijn.
pi_150593585
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:37 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Wat snap je er niet aan of beter wat wil je er niet aan snappen?
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:39:05 #169
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150593587
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:38 schreef 1299 het volgende:

[..]

Als je dat eens uitpluist en dan pas reageert zou dat wel prettig zijn.
Die tekst klopt niet.
pi_150593611
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:39 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Die tekst klopt niet.
En wat klopt er niet aan?
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:39:58 #171
45206 Pietverdriet
pi_150593613
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:38 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Piet, je kunt mij verwijten dat ik niet inhoudelijk word, maar jij kunt er ook wat van. Ik heb je al drie keer dezelfde persoonlijke vraag gesteld en ik zie nog steeds niente, nada, niets.
Het gaat hier over homeopatie, graag daar inhoudelijk over. Dat jij daar telkens op draait maakt je niet overtuigender
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:40:02 #172
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150593615
quote:
de wetenschap of wie dan ook hier stelt helemaal niet dat we alles al weten, wat we wel weten, en dat blijkt keer op keer uit wetenschappelijk onderzoek, is dat homeopathie niet werkt.
:?
pi_150593621
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:32 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Als er geen 'onverklaarbare zaken' waren, dan was de wetenschap overbodig, niet waar? Zweefteven en kwakzalvers hanteren echter nogal een 'curiosity killed the cat'-mentaliteit.
pi_150593624
quote:

[..]

Die tekst klopt niet.
Is gewoon duidelijk taal, beetje zoals jouw ondertitel. Waarbij je beter het stukje 'no' kunt weghalen.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:40:58 #175
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150593639
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het gaat hier over homeopatie, graag daar inhoudelijk over. Dat jij daar telkens op draait maakt je niet overtuigender
Nee, Piet, zo zijn we niet getrouwd jongen! Daar trap ik niet in!

Ik snap hoe makkelijk het is om je achter onderzoeken te verschuilen maar als ik je vraag naar een persoonlijke ervaring moet dat toch ook te beantwoorden zijn. Maar het lukt maar niet.
pi_150593658
quote:

[..]

Die tekst klopt niet.
Als je dit leest sta je aan de vooravond van het doorbreken van de vijfde dimensie. Blijf geloof houden! Alleen wij kunnen dit lezen, maar mogelijk reageren er ook demonen die de verlichting willen tegenhouden door twijfel te zaaien.
pi_150593664
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:34 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Oh, dit meen je niet.

Dat dachten ze in 1800 ook... dat alles bekend was... :|W
Het is aangetoond. Dat jij dat ontkent is gewoon dom, ik kan er niks mooiers van maken. Dom.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:42:37 #178
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150593668
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:40 schreef 1299 het volgende:

[..]

Is gewoon duidelijk taal, beetje zoals jouw ondertitel. Waarbij je beter het stukje 'no' kunt weghalen.
Nou, de mensen die wel in homeopathie geloven, die geven deze discussies al op. Want ja, je krijgt van die onbenullige reacties soms. Zoals deze. Vandaar dat de meesten maar wegblijven. Maar enkel omdat ik energie over heb ga ik er tegen in.
pi_150593677
Je neemt een zwembad.

Daar gooi je een paar druppels regulier medicijn in.

Vervolgens vul je een klein flesje met water uit dat zwembad.

En dan noem je dat een homeopathisch medicijn.

En geloof je dat dat werkt.

Zo simpel is het.

En zo simpel ben je dan.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:43:22 #180
45206 Pietverdriet
pi_150593689
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:40 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nee, Piet, zo zijn we niet getrouwd jongen! Daar trap ik niet in!

Ik snap hoe makkelijk het is om je achter onderzoeken te verschuilen maar als ik je vraag naar een persoonlijke ervaring moet dat toch ook te beantwoorden zijn. Maar het lukt maar niet.
Nog steeds ben je niet in staat inhoudelijk in te gaan op homeopatie.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:43:54 #181
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150593699
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:42 schreef DonJames het volgende:

[..]

Het is aangetoond. Dat jij dat ontkent is gewoon dom, ik kan er niks mooiers van maken. Dom.
Is aangetoond dat alles bekend is? Wat zég je nou eigenlijk?

Of zeg je: het is aangetoond dat homeopathie niet werkt? In 1800 dachten ze ook dat bepaalde dingen absoluut niet zo-en-zo waren. Goh, jaren later bleek het toch wat anders te liggen.

Maar dat komt anno 2015 dus niet meer voor, begrijp ik. Want we benne eruit dus.
pi_150593707
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:42 schreef DrMabuse het volgende:
Je neemt een zwembad.

Daar gooi je een paar druppels regulier medicijn in.

Vervolgens vul je een klein flesje met water uit dat zwembad.

En dan noem je dat een homeopathisch medicijn.

En geloof je dat dat werkt.

Zo simpel is het.

En zo simpel ben je dan.
Zo werkt dat niet. Je gooit er wat in dat het tegenovergestelde doet en een paar druppels zijn veel te veel.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:44:33 #183
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150593719
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nog steeds ben je niet in staat inhoudelijk in te gaan op homeopatie.
We staan quitte, Piet. En dat rijmt.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:45:16 #184
45206 Pietverdriet
pi_150593743
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:42 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nou, de mensen die wel in homeopathie geloven, die geven deze discussies al op. Want ja, je krijgt van die onbenullige reacties soms. Zoals deze. Vandaar dat de meesten maar wegblijven. Maar enkel omdat ik energie over heb ga ik er tegen in.
Jij gaat er niet tegen in, je komt namelijk niet met argumenten. Jij begint over wat anders, wil de discussie laten ontsporen en gooit met poppen.
Als jij er tegen in zou gaan zou je met argumenten komen
pi_150593746
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:42 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Het probleem is je gaat er helemaal niet tegen in, je roept maar wat over persoonlijke ervaringen en negeert vooral vragen over waarom homeopathie volgens jou wel zou werken.

En nogmaals je eigen ervaringen zijn geen onderbouwing waarom het zou werken.
pi_150593758
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Zo werkt dat niet. Je gooit er wat in dat het tegenovergestelde doet en een paar druppels zijn veel te veel.
Ik wilde het op Nijntje niveau uitleggen zodat iedereen het begrijpt.

Bijna iedereen dan.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:46:03 #187
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150593762
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij gaat er niet tegen in, je komt namelijk niet met argumenten. Jij begint over wat anders, wil de discussie laten ontsporen en gooit met poppen.
Zie mijn post #139. Toen ben ik er op in gegaan.
pi_150593773
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:43 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Is aangetoond dat alles bekend is?
Homeopathie is volgens jou "alles" ?

nogmaals niemand stelt dat we alles weten, wat we wel weten is dat homeopathie niet werkt.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:46:29 #189
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150593776
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:45 schreef Chewie het volgende:

[..]

Het probleem is je gaat er helemaal niet tegen in, je roept maar wat over persoonlijke ervaringen en negeert vooral vragen over waarom homeopathie volgens jou wel zou werken.

En nogmaals je eigen ervaringen zijn geen onderbouwing waarom het zou werken.
Zie mijn post #139.
pi_150593779
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat heet homeopathisch redeneren.
pi_150593796
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:43 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Is aangetoond dat alles bekend is? Wat zég je nou eigenlijk?

Of zeg je: het is aangetoond dat homeopathie niet werkt?
Dat schrijf ik pas een keer of 10 8)7 Tering zeg, wat ben jij traag van begrip.
quote:
In 1800 dachten ze ook dat bepaalde dingen absoluut niet zo-en-zo waren. Goh, jaren later bleek het toch wat anders te liggen.
"Iets denken" is iets héél anders dan "iets wetenschappelijk aantonen". Jij stelt jouw mening op hetzelfde niveau als een wetenschappelijk aangetoond feit. Dát is pas arrogant!
quote:
Maar dat komt anno 2015 dus niet meer voor, begrijp ik. Want we benne eruit dus.
In dit geval wel ja. Of denk je serieus dat over 200 jaar blijkt dat de aarde tóch plat is?
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:47:11 #192
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150593797
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:46 schreef Chewie het volgende:

[..]

nogmaals niemand stelt dat we alles weten, wat we wel weten is dat homeopathie niet werkt.
Dus, als je stelt dat je niet alles weet, kan het ook zijn dat je het mis hebt wat betreft homeopathie.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:47:22 #193
45206 Pietverdriet
pi_150593801
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:46 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Dat heet homeopathisch redeneren.
Jep, hoe minder argumenten hoe overtuigender ze zijn.
pi_150593808
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:46 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Zie mijn post #139.
Daar staat geen enkel antwoord op de vraag waarom en hoe homeopathie zou werken
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:48:04 #195
45206 Pietverdriet
pi_150593822
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:47 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dus, als je stelt dat je niet alles weet, kan het ook zijn dat ik het mis hebt wat betreft homeopathie.
Zo klopt ie
pi_150593830
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:47 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dus, als je stelt dat je niet alles weet, kan het ook zijn dat je het mis hebt wat betreft homeopathie.
Nee want het blijkt keer op keer dat homeopathie niet werkt.

Is homeopathie "alles"?
pi_150593843
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Exact.

En hoe minder ze moeten / hoeven / willen (na) denken.

Dat ook.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:49:17 #198
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150593861
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:47 schreef DonJames het volgende:

In dit geval wel ja. Of denk je serieus dat over 200 jaar blijkt dat de aarde tóch plat is?
Neu, dat zal zeker kloppen. Maar op molecuul-niveau en dimensie-niveau is er nog zooooooveeeeeeel te ontdekken.

Het heelal is toch ook niet enkel alles wat wij kunnen zien?
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:49:50 #199
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150593873
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

*kucht* Ik wacht nog steeds op jouw persoonlijke ervaringen. Al is het er maar één. Iets onverklaarbaars.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:49:51 #200
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_150593874
Heheheh Boca trollt iedereen hier keihard met die idiotie.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:50:13 #201
45206 Pietverdriet
pi_150593888
Als homeopatie zou werken, waarom blijkt dat nooit uit dubbelblind gerandomiseerd onderzoek?
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:50:38 #202
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150593903
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:49 schreef SpecialK het volgende:
Heheheh Boca trollt iedereen hier keihard met die idiotie.
:D :D
pi_150593916
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:49 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Neu, dat zal zeker kloppen. Maar op molecuul-niveau en dimensie-niveau is er nog zooooooveeeeeeel te ontdekken.

Interessant! Kun je daar meer over vertellen?
Bij voorkeur met een hele berg linkdumps naar obscure websitejes!
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:51:13 #204
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150593923
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Als homeopatie zou werken, waarom blijkt dat nooit uit dubbelblind gerandomiseerd onderzoek?
Ik zeg nog maar twee dingen: 'Piet' en 'ervaringen'.

:|W
pi_150593930
quote:

[..]

Nee we weten niet hoe het universum er exact uitziet maar dat is toch geen argument om dan te stellen dat homeopathie misschien zou kunnen werken?
pi_150593937
quote:

[..]

*kucht* Ik wacht nog steeds op jouw persoonlijke ervaringen. Al is het er maar één. Iets onverklaarbaars.
Homeopathie is verklaarde / aangetoonde onzin.

Daar hebben we het over.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:51:58 #207
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150593951
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:51 schreef Monolith het volgende:

[..]

Interessant! Kun je daar meer over vertellen?
Bij voorkeur met een hele berg linkdumps naar obscure websitejes!
Nou, denk maar aan het heelal. We weten dat er méér is dan we zien, maar wat is nog niet precies duidelijk. In die geest.

Of is dit een probleem? Om zó te redeneren?
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:52:19 #208
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150593958
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:51 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nee we weten niet hoe het universum er exact uitziet maar dat is toch geen argument om dan te stellen dat homeopathie misschien zou kunnen werken?
Jawel. Juist omdat je niet alles exact weet.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:52:36 #209
45206 Pietverdriet
pi_150593968
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:51 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik zeg nog maar twee dingen: 'Piet' en 'ervaringen'.

Dit topic gaat over homeopatie, waarom heb je zoveel moeite daarmee?
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:52:40 #210
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_150593971
quote:

[..]

Tja, maar goed er zijn voor jouw ervaringen weer vele ervaringen die iets anders beweren. Je hebt dan toch een objectievere methode nodig om de bull van de bullshit te kunnen scheiden. :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:24 schreef Boca_Raton het volgende:Wat rest mij dan nog? Gewoon maar naar 'we weten alles gewoon nog helemaal niet' verwijzen. Want zo is het toch?
Je zou kunnen verwijzen naar onderzoeken die gedaan zijn en wel aantonen dat homeopathie wel werkt en waarin de onderzoeksmethodes etc duidelijk zijn vermeld. Het probleem is enkel dat als het aankomt op homeopathie dat soort onderzoeken vaak erg vaag zijn met betrekking tot resultaten en onderzoeksmethodes. Dat is ook een verwijt van het onderzoek dat in de OP wordt vermeld.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:24 schreef Boca_Raton het volgende:Ik heb een grafhekel aan die arrogantie van de medische wetenschap. Werkelijk, die vertrouwen hun eigen ogen nog niet als het niet wetenschappelijk is aangetoond.
Sorry? Het feit dat wetenschappers zoeken naar een objectieve methode om hun resultaten te verifiëren en niet alles maar vertrouwen is arrogant? Ik meen dat dat juist het tegenovergestelde is van arrogant. :)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:52:46 #211
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150593976
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:51 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Homeopathie is verklaarde / aangetoonde onzin.

Daar hebben we het over.
Nee, ik vroeg iets anders aan Piet. Maar dat is kennelijk een bijzonder moeilijke vraag.
pi_150593977
quote:

[..]

Neu, dat zal zeker kloppen.
Hee, dat is gek. Het ene aangetoonde feit "geloof" je wel, en het andere niet. Op basis waarvan selecteer je dat precies?
quote:
Maar op molecuul-niveau en dimensie-niveau is er nog zooooooveeeeeeel te ontdekken.
Ja, maar er is ook al een heleboel wél ontdekt. Waaronder de werking van homeopathie (of beter gezegd: het gebrek daaraan).
quote:
Nee, daar is nog veel onduidelijk. En dat verschil lijk jij maar niet te kunnen bevatten.
pi_150593984
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:51 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nou, denk maar aan het heelal. We weten dat er méér is dan we zien, maar wat is nog niet precies duidelijk. In die geest.

Of is dit een probleem? Om zó te redeneren?
Ik vroeg om linkdumpjes.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:53:06 #214
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150593985
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dit topic gaat over homeopatie, waarom heb je zoveel moeite daarmee?
Persoonlijke ervaringen Piet, wat is het probleem? :|W
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:53:30 #215
45206 Pietverdriet
pi_150594002
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:53 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Persoonlijke ervaringen Piet, wat is het probleem? :|W
Offtopic
pi_150594007
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:52 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Jawel. Juist omdat je niet alles exact weet.
Nee want dat we nog niet alles weten is totaal geen argument dat homeopathie wel zou kunnen werken.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:54:05 #217
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150594020
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:52 schreef Semisane het volgende:

[..]

Tja, maar goed er zijn voor jouw ervaringen weer vele ervaringen die iets anders beweren. Je hebt dan toch een objectievere methode nodig om de bull van de bullshit te kunnen scheiden. :)

Wat als die methode nog niet bekend is. De methode om te snappen waarom homeopathie wel werkt?

Dat kan toch?
pi_150594050
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:54 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Wat als die methode nog niet bekend is. De methode om te snappen waarom homeopathie wel werkt?

Dat kan toch?
snap je uberhaupt wel wat homeopathie nu werkelijk is?
pi_150594062
A. Je moet elke dag met een hamer op je klauwen slaan want dat is goed voor je.
B. Nee dat doet pijn en is niet gezond voor je.
A. Je kan niet alles in het universum verklaren dus het is gewoon gezond!
B.

Zo gaat de 'discussie' hier ongeveer.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:55:12 #220
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150594065
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:52 schreef DonJames het volgende:

[..]

Hee, dat is gek. Het ene aangetoonde feit "geloof" je wel, en het andere niet. Op basis waarvan selecteer je dat precies?

[..]

Ja, maar er is ook al een heleboel wél ontdekt. Waaronder de werking van homeopathie (of beter gezegd: het gebrek daaraan).

[..]

Nee, daar is nog veel onduidelijk. En dat verschil lijk jij maar niet te kunnen bevatten.
Vraag 1: we zijn de ruimte ingeweest en hebben de aarde van buitenaf gezien. Vind ik vrij overtuigend.

Vraag 2: niet dus.

Vraag 3: Daar zijn we het dus over eens.
pi_150594076
Dus omdat we nog niet alles weten zou zwaartekracht ook wel eens niet waar kunnen zijn?
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:55:40 #222
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150594078
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik vroeg om linkdumpjes.
Jij neemt niet zomaar van mij aan dat we het hele heelal nog niet kennen, nee?

vrijdag 13 maart 2015 @ 11:56:21 #223
45206 Pietverdriet
pi_150594095
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:54 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dat kan toch?
quote:
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:56:55 #224
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150594116
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik vroeg om linkdumpjes.
Mono, niet om het een of ander, maar kam jij je haren wel zonder in een boek te hebben nageplozen of dat wel mág, of kan?
pi_150594121

Sommige zaken zijn en blijven onverklaarbaar.

Voor altijd.
pi_150594131
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:55 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Vraag 1: we zijn de ruimte ingeweest en hebben de aarde van buitenaf gezien. Vind ik vrij overtuigend.

Vraag 2: niet dus.
De (non)werking van homeopathie is op exact datzelfde niveau.. Aangetoond is dat de aarde niet plat is, en dat homeopathie niet werkt.
quote:
Vraag 3: Daar zijn we het dus over eens.
Nee, je begrijpt nog steeds niet wat er staat. "We weten niet of/hoe het werkt" is NIET hetzelfde als "we weten dat het niet werkt".
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:58:29 #227
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150594170
Goed heren. Ik eindig met de volgende stelling:

De wetenschap heeft (nog?) niet aangetoond dat homeopathie werkt.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:59:12 #228
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150594182
*vijlt d'r nagels*
pi_150594190
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:58 schreef Boca_Raton het volgende:

Nee dat klopt, want ze hebben aangetoond dat het niet werkt.
pi_150594215
quote:

Dat klopt, en dat gaat niet gebeuren ook. Met name omdat aangetoond is dat het niet werkt.
pi_150594230
quote:

Wetenschap heeft weerlegd dat homeopathie werkt, er is tevens nooit bewijs voor de werking geweest en de Burden of Proof ligt bij degene die een stelling postuleert.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 12:07:07 #232
78780 deedeetee
pi_150594424
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 21:16 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik was 25 toen.
Mijn zoontje nog geen 3 jaar oud. ook de kInderarts snapte er niks van en wilde hem een week opnemen om een hele serie testen te doen.
Terwijl het gewoon een kwestie van een goed dieet was. En ja hij heeft ook verschillende druppels moeten slikken. Na paar maanden kende je het kind niet meer terug ^O^
  vrijdag 13 maart 2015 @ 12:10:39 #233
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150594542
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 12:07 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Mijn zoontje nog geen 3 jaar oud. ook de kInderarts snapte er niks van en wilde hem een week opnemen om een hele serie testen te doen.
Terwijl het gewoon een kwestie van een goed dieet was. En ja hij heeft ook verschillende druppels moeten slikken. Na paar maanden kende je het kind niet meer terug ^O^
Oh, komt me zó bekend voor. w/
  vrijdag 13 maart 2015 @ 12:18:56 #234
78780 deedeetee
pi_150594780
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 12:10 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Uitgerekend de postbode bracht uitkomst, die zei : dat had mijn zoontje nou ook. Hij is er van af gekomen toen ik met hem naar een therapeut hier in de buurt ben geweest.
De ha, de kinderarts de arts van het consultatie bureau waren in dit geval compleet waardeloos. Deden net alsof ik maar wat zeurde of zo..... Tsja als een arts geen raad weet vat hij dat vaak niet echt sportief op hoor.
pi_150594785
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 12:10 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

discussies met jou zijn altijd de moeite van het lezen waard O+
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 13 maart 2015 @ 12:24:32 #236
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_150594927
Vermakelijk. Alle drogredenen komen weer voorbij.

Feest van herkenning, zeg maar.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 12:26:31 #237
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150594978
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 12:18 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Uitgerekend de postbode bracht uitkomst, die zei : dat had mijn zoontje nou ook. Hij is er van af gekomen toen ik met hem naar een therapeut hier in de buurt ben geweest.
Ik was er ook nooit heengegaan zonder de aanbeveling van mijn vader. Was ik niet gegaan, tóen, had ik gewoon door moeten werken terwijl ik om 2 uur 's middags al op was.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 12:27:24 #238
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150595007
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 12:19 schreef bijdehand het volgende:

[..]

discussies met jou zijn altijd de moeite van het lezen waard O+
Meen je dat? Oh, wat leuk! Eerlijkheidshalve moet ik erbij vertellen dat ik hier soms echt hard zit te lachen, niet in de laatste plaats om m'n eigen grappen. :D
  vrijdag 13 maart 2015 @ 12:27:39 #239
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_150595009
Als homeopathie niet werkt, waarom gebruiken zoveel mensen het dan? Precies. En tot mensen met bewijzen komen dat het niet werkt neem ik elke dag mijn dosis A. Vogel, en ik voel me fantastisch.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 12:29:33 #240
45206 Pietverdriet
pi_150595054
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 12:27 schreef Mani89 het volgende:
Als homeopathie niet werkt, waarom gebruiken zoveel mensen het dan? Precies. En tot mensen met bewijzen komen dat het niet werkt neem ik elke dag mijn dosis A. Vogel, en ik voel me fantastisch.
Eat at Joe's, 1.000.000 fly's can't be wrong

quote:
pi_150595089
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 10:56 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Jij kent de wereld van binnen en van buiten? Alles gezien, meegemaakt? Er valt niets meer te leren?

Zoooo naïef dit. :N
Peer review zegt je dat iets?
  vrijdag 13 maart 2015 @ 12:31:34 #242
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_150595120
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:50 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

:D :D
Je moet natuurlijk niet uit je (t)rol breken.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  vrijdag 13 maart 2015 @ 12:32:12 #243
45206 Pietverdriet
pi_150595137
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 12:30 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Peer review zegt je dat iets?
Net zo min als gerandomiseerd dubbelblind met controlegroep
pi_150595157
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 12:27 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Meen je dat? Oh, wat leuk! Eerlijkheidshalve moet ik erbij vertellen dat ik hier soms echt hard zit te lachen, niet in de laatste plaats om m'n eigen grappen. :D
ja, omdat je topics opent waarin je een mening wel vormen of iets wil weten en vervolgens ga je krampachtig je eigen mening verdedigen, ook al liggen er harde feiten op tafel :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 13 maart 2015 @ 12:33:22 #245
168304 Mani89
pi_150595164
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 12:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Eat at Joe's, 1.000.000 fly's can't be wrong

[..]

Jij walst zomaar even over 1 miljoen mensen die er baat bij hebben, dat is wel heel megalomaan van je, heb je zo'n groot ego?
pi_150595206
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 12:33 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Jij walst zomaar even over 1 miljoen mensen die er baat bij hebben, dat is wel heel megalomaan van je, heb je zo'n groot ego?
Placebo effect
  vrijdag 13 maart 2015 @ 12:35:21 #247
45206 Pietverdriet
pi_150595211
quote:

[..]

quote:
  vrijdag 13 maart 2015 @ 12:36:20 #248
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_150595245
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 12:27 schreef Mani89 het volgende:
Gewoon door blijven slikken. De economie haalt zichzelf niet uit het slop.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 12:37:59 #249
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_150595293
quote:

[..]

Ben jij moslim, of christen, of hindoe?
  vrijdag 13 maart 2015 @ 12:38:16 #250
168304 Mani89
pi_150595309
Ja jullie kunnen wel weer met wetenschappelijke onderzoekjes komen (wat ook maar de mening is van 1 persoon) maar feit blijft dat miljoenen mensen op aarde (zoals ik) er baat bij hebben, en dat betekent dat het werkt. Heb er vrede mee en ga verder met je leven.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 12:39:27 #251
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150595353
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 12:33 schreef bijdehand het volgende:

[..]

ja, omdat je topics opent waarin je een mening wel vormen of iets wil weten en vervolgens ga je krampachtig je eigen mening verdedigen, ook al liggen er harde feiten op tafel :D
Nee, in dit topic wilde ik geen mening vormen. Dit staat in NWS, en wordt ook als feit gebracht door onze Ser Ciappelletto, onze huis-scepticus voor wat betreft homeopathie. Ik heb de beste man al eerder mogen ontmoeten in soortgelijke discussies. ;)
pi_150595363
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 12:38 schreef Mani89 het volgende:
Ja jullie kunnen wel weer met wetenschappelijke onderzoekjes komen (wat ook maar de mening is van 1 persoon) maar feit blijft dat miljoenen mensen op aarde (zoals ik) er baat bij hebben, en dat betekent dat het werkt. Heb er vrede mee en ga verder met je leven.
wetenschap is een mening _O-
  vrijdag 13 maart 2015 @ 12:40:01 #253
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150595378
quote:
Miljoenen mensen ter wereld hebben baat van bidden. Werkt dat ook?
  vrijdag 13 maart 2015 @ 12:40:46 #254
45206 Pietverdriet
pi_150595412
quote:
draai er maar weer omheen
quote:
  vrijdag 13 maart 2015 @ 12:41:08 #255
pi_150595421
quote:
:'( Ik kan letterlijk niet eens
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 13 maart 2015 @ 12:41:39 #256
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150595443
Tip voor de komende discussie-tijgers: blijf bij PietVerdriet vragen naar zijn persoonlijke ervaringen op het gebied van onverklaarbare zaken. Dat trekt ie niet.

Piet :9
pi_150595470
quote:
Bedankt, door deze post is mijn hoofdpijn ineens weg. Blijkt toch weer dat lachen het beste medicijn is.
pi_150595471
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 12:39 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nee, in dit topic wilde ik geen mening vormen. Dit staat in NWS, en wordt ook als feit gebracht door onze Ser Ciappelletto, onze huis-scepticus voor wat betreft homeopathie. Ik heb de beste man al eerder mogen ontmoeten in soortgelijke discussies. ;)
maar toch voer je op dezelfde manier de discussie als normaal
  vrijdag 13 maart 2015 @ 12:42:16 #259
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150595475
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 12:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je schrijft zelf dat ze er baat bij hebben. Dus je geeft het antwoord al.
pi_150595479
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:56 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Mono, niet om het een of ander, maar kam jij je haren wel zonder in een boek te hebben nageplozen of dat wel mág, of kan?
Waarom ga jij er bij voorbaat vanuit dat ik haar heb? Dat vind ik nogal kortzichtig en nodeloos kwetsend en confronterend voor mensen die ongewenst kaal zijn.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 12:42:44 #261
168304 Mani89
pi_150595514
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 12:39 schreef bijdehand het volgende:

[..]

wetenschap is een mening _O-
Je moet je niet blindstaren op wetenschap, er zijn nou eenmaal onverklaarbare dingen op deze aarde waar de wetenschap nog geen antwoord voor heeft.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 12:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Misschien wel, bewijs eens dat het niet werkt?
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 12:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

draai er maar weer omheen

[..]

Had je nog meer argumenten dan constant dezelfde drogredenering te spammen in dit topic?
  vrijdag 13 maart 2015 @ 12:43:09 #262
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150595533
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 12:42 schreef bijdehand het volgende:

[..]

maar toch voer je op dezelfde manier de discussie als normaal
Ja, dat kan misschien wel kloppen ja.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 12:43:31 #263
45206 Pietverdriet
pi_150595543
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 12:41 schreef Boca_Raton het volgende:
Tip voor de komende discussie-tijgers: blijf bij PietVerdriet vragen naar zijn persoonlijke ervaringen op het gebied van onverklaarbare zaken. Dat trekt ie niet.

En nog steeds ben jij niet in staat inhoudelijk een discussie te voeren. Zwaktebod
  vrijdag 13 maart 2015 @ 12:43:36 #264
78780 deedeetee
pi_150595545
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 12:35 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Placebo effect
Prima toch ? Geen gezondheid schadende bijwerkingen en dat is een groot pluspunt.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 12:44:26 #265
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150595582
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 12:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Waarom ga jij er bij voorbaat vanuit dat ik haar heb? Dat vind ik nogal kortzichtig en nodeloos kwetsend en confronterend voor mensen die ongewenst kaal zijn.
Oh, dit gaat over een andere discussie denk ik? :o
  vrijdag 13 maart 2015 @ 12:44:28 #266
45206 Pietverdriet
pi_150595584
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 12:42 schreef Mani89 het volgende:

[..]

[..]

Had je nog meer argumenten dan constant dezelfde drogredenering te spammen in dit topic?
Het is geen drogredenering en jij hebt er geen antwoord op
  vrijdag 13 maart 2015 @ 12:45:06 #267
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150595607
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 12:42 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Je schrijft zelf dat ze er baat bij hebben. Dus je geeft het antwoord al.
Oké dan: *miljoenen mensen denken baat te hebben
pi_150595616
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 12:44 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Oh, dit gaat over een andere discussie denk ik? :o
Nee.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 12:48:35 #269
168304 Mani89
pi_150595735
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 12:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het is geen drogredenering en jij hebt er geen antwoord op
Mijn antwoord is mijn persoonlijke ervaring, en dat van miljoenen mensen. Die houd ik hoger in aanzien dan een meningkje van ene Pietverdriet van het FOK! forum.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 12:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Oké dan: *miljoenen mensen denken baat te hebben
Aha en jij weet het beter dan al die mensen bij elkaar? Je voelt je wel erg verheven.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 12:48:38 #270
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150595736
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 12:45 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee.
Nieuwe poging:

nee, nu ben ik moe.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 12:50:17 #271
45206 Pietverdriet
pi_150595793
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 12:48 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Mijn antwoord is mijn persoonlijke ervaring, en dat van miljoenen mensen. Die houd ik hoger in aanzien dan een meningkje van ene Pietverdriet van het FOK! forum.

[..]

Aha en jij weet het beter dan al die mensen bij elkaar? Je voelt je wel erg verheven.
Jouw eigen ervaring is een beter argument dan dubbelblind gerandomiseerd peer reviewed onderzoek?
  vrijdag 13 maart 2015 @ 12:52:58 #272
pi_150595892
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 12:41 schreef Boca_Raton het volgende:

Ik trek dat soort offtopic ge-emmer anders ook niet. Reageer eens op inhoud.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 12:53:36 #273
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_150595917
Top topic! ^O^
  vrijdag 13 maart 2015 @ 12:53:59 #274
pi_150595934
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 12:53 schreef DustPuppy het volgende:
Top topic! ^O^
Same old, same old :)
  vrijdag 13 maart 2015 @ 12:54:05 #275
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150595939
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 12:52 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Sorry chef. Dat zit er niet meer in. Anders nog iets chef?
  vrijdag 13 maart 2015 @ 12:56:40 #276
45206 Pietverdriet
pi_150596021
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 12:52 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Als je deze topicreeks doorleest zie je dat offtopic gaan, niet inhoudelijk reageren, op de man spelen en proberen de boel te laten ontsporen bij de meeste homeopatie aanhangers gewoon is
Topicreeks: Homeopathie wetenschappelijk aangetoond

Zal te maken hebben met hun probleem met rationaliteit en structuur
  vrijdag 13 maart 2015 @ 12:56:41 #277
168304 Mani89
pi_150596022
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 12:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jouw eigen ervaring is een beter argument dan dubbelblind gerandomiseerd peer reviewed onderzoek?
Wilde jij anders beweren dan? En het is niet alleen mijn ervaring.
pi_150596055
quote:
Troll. _O-
  vrijdag 13 maart 2015 @ 12:59:35 #279
45206 Pietverdriet
pi_150596108
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 12:56 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Wilde jij anders beweren dan? En het is niet alleen mijn ervaring.
Ja, dat wil ik beweren.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 13:01:09 #280
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_150596146
Dit hele gezeik van de homeopathie verdedigers is gefundeerd in een diepe onwetendheid of verkeerd begrip van de wetenschappelijke methode.

Iets anders kan ik niet concluderen aan de kakofonie van mensen die anekdotes opvoeren als "HET SLUITENDE BEWIJS!"

Terug naar school met jullie, hup!
  vrijdag 13 maart 2015 @ 13:02:29 #281
45206 Pietverdriet
pi_150596191
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 13:01 schreef DustPuppy het volgende:
Dit hele gezeik van de homeopathie verdedigers is gefundeerd een diepe onwetendheid of verkeerd begrip van de wetenschappelijke methode.

Iets anders kan ik niet concluderen aan de kakofonie van mensen die anekdotes opvoeren als "HET SLUITENDE BEWIJS!"

Terug naar school met jullie, hup!
De meesten hebben geeneens een idee wat homeopatie eigenlijk is.
pi_150596216
quote:

[..]

Je moet je niet blindstaren op wetenschap, er zijn nou eenmaal onverklaarbare dingen op deze aarde waar de wetenschap nog geen antwoord voor heeft.

[..]

Dat klopt maar daar is homeopathie niet 1 van.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 13:03:42 #283
168304 Mani89
pi_150596219
Het is bijna bij de beesten af hoe verheven sommige mensen hier zich voelen boven anderen, als homeopathie werkt voor zóveel mensen, wie zijn jullie dan allemaal om dat weg te wuiven?
pi_150596251
quote:

Nee, de wetenschap heeft aangetoond dat homeopathie niet werkt. Dat is een belangrijk verschil. Homeopathie staat daarom ook los van de andere "TRU en B&W-spuisels", zeg maar, waar het vaker gaat om verschijnselen die de wetenschap niet of nog niet kan verklaren.

Er zitten allerlei problemen aan homeopathie die je niet zomaar opzij kunt schuiven met "we snappen gewoon nog niet hoe het werkt". Bijvoorbeeld dat producenten van homeopathische middelen niet de apparatuur hebben (want die bestaat niet) om de concentraties te meten die ze beweren te verkopen. Of dat, statistisch gezien, bij zulke extreme verdunning vaak sowieso geen enkel atoom werkzame stof meer in het middel zit. Dan verkoop je dus letterlijk water. Of, om nog eentje te noemen, het feit dat er in zelfs het allerschoonste water miljarden keren meer verontreiniging zit dan de hoeveelheid werkzame stof die ze beweren dat er in zit.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 13:06:11 #285
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_150596297
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 13:03 schreef Mani89 het volgende:
Het is bijna bij de beesten af hoe verheven sommige mensen hier zich voelen boven anderen, als homeopathie werkt voor zóveel mensen, wie zijn jullie dan allemaal om dat weg te wuiven?
Hieruit blijkt eens te meer dat je niet snapt waar deze discussie om gaat.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 13:06:40 #286
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150596309
quote:

[..]

Misschien wel, bewijs eens dat het niet werkt?
Oké:

Homeopathie gaat uit van het idee dat een werkzame stof beter werkt des te meer het verdund is. Ze beginnen meestal met 30C: het stofje 30x verdund met een verhouding van 1:100. Dat wil zeggen dat in het uiteindelijke 'medicijn' 10^60 deeltjes verdunstof (gewoonlijk water) zitten, met één deeltje werkzame stof.

1 mol water, d.w.z. ongeveer 18g water, bevat 6x10^23 deeltjes. Om te zien hoeveel mol je nodig hebt om aan die 10^60 te komen, deel je 10^60 door de 6x10^23. Doe het resultaat daarvan keer het aantal gram en je weet hoeveel gram water je gemiddeld nodig hebt om één molecuul werkzame stof te hebben. Doe er twee nullen af, en je hebt het aantal kilo's. Dat is ongeveer gelijk aan het aantal liters.

Laten we dat nou eens berekenen:
10^60/6*10^23=1,7*10^36
18*1,7*10^36= 3*10^36

Dat is één molecuul werkzame stof per 3*10^34 liter water. Dat is een 3 met 34 nullen.

Ter vergelijking: een olympisch zwembad heeft een inhoud van 2,5*10^6. Al het water in 's werelds oceanen is 1,3*10^21 liter. Je moet dus gemiddeld 20,000,000,000,000 keer de wereldzeeën leegdrinken om één molecuul werkzame stof te hebben.

Nu, jij krijgt bij de homeopaat geen container met met 3*10^34 liter (een bol van hier tot aan de zon) mee. Jij krijgt een litertje mee. Enig idee hoe groot de kans is dat daar juist die molecuul werkzame stof in zit? Die kans is 1 op 3*10^34. Fun fact: de kans is groter dat je 10 jaar achtereen door bliksem getroffen wordt.

Kortom: het homeopathische idee van verdunnen is aanwijsbaar onzin. Hahnemann kon dat niet weten, want verschillende van die dingen waren in zijn tijd nog niet ontdekt. Jij kon het wel weten.

[ Bericht 5% gewijzigd door Ser_Ciappelletto op 13-03-2015 13:16:19 ]
pi_150596335
quote:
Omdat het keer op keer blijkt uit wetenschappelijk onderzoek dat het niet werkt.

Leg dan eens uit hoe het werkt volgens jou en hoe water een geheugen heeft en hoe dat water wat in al die miljarden jaren nu net de eigenschappen van dat ene stofje (wat praktisch oneindig wordt verdund) onthoud en niet al die andere stoffen waar dat water mee in aanraking is geweest?
  vrijdag 13 maart 2015 @ 13:08:06 #288
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150596352
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 12:48 schreef Mani89 het volgende:

[..]

[..]

Ja, ik weet het inderdaad beter. Dat komt omdat mensen het onderzocht hebben, en die zijn tot de conclusie gekomen dat het onzin is. Dat jij je ervaring op een of andere manier interpreteert, maakt het geen waarheid.
pi_150596383
Mani89 trollt, jongens. Concentreer je op de idioten die wel echt geloven dat dit werkt.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 13:09:26 #290
168304 Mani89
pi_150596398
Zoek het ook maar uit met jullie hele handel hier, voor mij werkt het en dat is het enige wat telt.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 13:09:42 #291
168304 Mani89
pi_150596409
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 13:08 schreef Tchock het volgende:
Mani89 trollt, jongens. Concentreer je op de idioten die wel echt geloven dat dit werkt.
Ja dat is natuurlijk makkelijk, iemand waar je het niet mee eens bent een troll noemen. Het zal wel verder.
pi_150596417
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 13:09 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ja dat is natuurlijk makkelijk, iemand waar je het niet mee eens bent een troll noemen. Het zal wel verder.
Ik kon er wel om lachen hoor. Zie je in VBL.
pi_150596433
quote:
Ik voel me inderdaad verheven boven idioten die iets geloven wat aantoonbaar onzin is. Is niks raars aan.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 13:13:25 #294
168304 Mani89
pi_150596519
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 13:10 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik voel me inderdaad verheven boven idioten die iets geloven wat aantoonbaar onzin is. Is niks raars aan.
Thanks for proving my point. Dit soort topics trekken altijd dezelfde types aan.
pi_150596526
Ik snap niet waarom mensen de drang hebben om homeopathie te verdedigen, je gaat er heen voor jezelf, waarom zou je andere mensen (op het internet nota bene) ervan willen overtuigen dat het werkt. Als het voor jou heeft gewerkt, prima. Je hebt toch geen wetenschappelijke bevestiging nodig om verder met je leven te kunnen..
pi_150596551
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 13:13 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Thanks for proving my point. Dit soort topics trekken altijd dezelfde types aan.
Aluhoedjes, zweefteven "free spirits" en mensen die denken dat wetenschap een mening is. Idioten dus.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 13:15:56 #297
168304 Mani89
pi_150596583
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 13:13 schreef andreas612 het volgende:
Ik snap niet waarom mensen de drang hebben om homeopathie te verdedigen, je gaat er heen voor jezelf, waarom zou je andere mensen (op het internet nota bene) ervan willen overtuigen dat het werkt. Als het voor jou heeft gewerkt, prima. Je hebt toch geen wetenschappelijke bevestiging nodig om verder met je leven te kunnen..
Je hebt eigenlijk wel gelijk natuurlijk. Heeft ook verder niet zoveel zin om met al die zure tegenstanders in discussie te gaan. Ik voel me er gewoon goed bij.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 13:16:17 #298
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_150596598
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 13:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Oké:

Homeopathie gaat uit van het idee dat een werkzame stof beter werkt des te meer het verdund is. Ze beginnen meestal met 30C: het stofje 30x verdund met een verhouding van 1:100. Dat wil zeggen dat in het uiteindelijke 'medicijn' 10^60 deeltjes verdunstof (gewoonlijk water) zitten, met één deeltje werkzame stof.

1 mol water, d.w.z. ongeveer 18g water, bevat 6x10^23 deeltjes. Om te zien hoeveel mol je nodig hebt om aan die 10^60 te komen, deel je 10^60 door de 6x10^23. Doe het resultaat daarvan keer het aantal gram en je weet hoeveel gram water je gemiddeld nodig hebt om één molecuul werkzame stof te hebben. Doe er twee nullen af, en je hebt het aantal kilo's. Dat is ongeveer gelijk aan het aantal liters.

Laten we dat nou eens berekenen:
10^60/6*10^23=1,7*10^36
18*1,7*10^36= 3*10^36

Dat is één molecuul werkzame stof per 3*10^34 liter water. Dat is een 3 met 34 nullen.

Ter vergelijking: een olympisch zwembad heeft een inhoud van 2,5*10^6. Al het water in 's werelds oceanen is 1,3*10^21 liter. Je moet dus gemiddeld 20,000,000,000,000 keer de wereldzeeën leegdrinken om één molecuul werkzame stof te hebben.

Kortom: het homeopathische idee van verdunnen is aanwijsbaar onzin. Hahnemann kon dat niet weten, want verschillende van die dingen waren in zijn tijd nog niet ontdekt. Jij kon het wel weten.
Wat je eigenlijk zegt is dat we nu al gratis* homeopathische geneesmiddelen uit de kraan krijgen?!

*los van de prijs die we voor het drinkwater betalen.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_150596712
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 13:13 schreef andreas612 het volgende:
Omdat je je dan geen mongool hoeft te voelen die zich voor 150 eu een nutteloos consult en 'medicijn' heeft laten aansmeren.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_150596716
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 13:16 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Wat je eigenlijk zegt is dat we nu al gratis* homeopathische geneesmiddelen uit de kraan krijgen?!

*los van de prijs die we voor het drinkwater betalen.
Nee, dat is niet op de superspeciale manier bereid waarbij je reageerbuisjes drie keer linksom en twee keer rechtsom draait en er zachtjes tegenaan tikt. Dan gaat het namelijk pas werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')