quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:49 schreef SpecialK het volgende:
Heheheh Boca trollt iedereen hier keihard met die idiotie.
Interessant! Kun je daar meer over vertellen?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:49 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Neu, dat zal zeker kloppen. Maar op molecuul-niveau en dimensie-niveau is er nog zooooooveeeeeeel te ontdekken.
Het heelal is toch ook niet enkel alles wat wij kunnen zien?
Ik zeg nog maar twee dingen: 'Piet' en 'ervaringen'.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Als homeopatie zou werken, waarom blijkt dat nooit uit dubbelblind gerandomiseerd onderzoek?
Nee we weten niet hoe het universum er exact uitziet maar dat is toch geen argument om dan te stellen dat homeopathie misschien zou kunnen werken?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:49 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Neu, dat zal zeker kloppen. Maar op molecuul-niveau en dimensie-niveau is er nog zooooooveeeeeeel te ontdekken.
Het heelal is toch ook niet enkel alles wat wij kunnen zien?
Homeopathie is verklaarde / aangetoonde onzin.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:49 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
*kucht* Ik wacht nog steeds op jouw persoonlijke ervaringen. Al is het er maar één. Iets onverklaarbaars.
Nou, denk maar aan het heelal. We weten dat er méér is dan we zien, maar wat is nog niet precies duidelijk. In die geest.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Interessant! Kun je daar meer over vertellen?
Bij voorkeur met een hele berg linkdumps naar obscure websitejes!
Jawel. Juist omdat je niet alles exact weet.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:51 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee we weten niet hoe het universum er exact uitziet maar dat is toch geen argument om dan te stellen dat homeopathie misschien zou kunnen werken?
Dit topic gaat over homeopatie, waarom heb je zoveel moeite daarmee?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:51 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik zeg nog maar twee dingen: 'Piet' en 'ervaringen'.
Tja, maar goed er zijn voor jouw ervaringen weer vele ervaringen die iets anders beweren. Je hebt dan toch een objectievere methode nodig om de bull van de bullshit te kunnen scheiden.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:24 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Jongen, denk nou na man. Hoe kan ik nou in m'n eentje hier bewijzen tegenover zoveel - in mijn ogen chronisch simplistisch denkende mede-FOK!kers - dat homeopathie wél werkt? Dat kan toch helemaal niet? Ik kan het enkel houden bij m'n ervaringen. En die worden al weggehoond.
Je zou kunnen verwijzen naar onderzoeken die gedaan zijn en wel aantonen dat homeopathie wel werkt en waarin de onderzoeksmethodes etc duidelijk zijn vermeld. Het probleem is enkel dat als het aankomt op homeopathie dat soort onderzoeken vaak erg vaag zijn met betrekking tot resultaten en onderzoeksmethodes. Dat is ook een verwijt van het onderzoek dat in de OP wordt vermeld.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:24 schreef Boca_Raton het volgende:Wat rest mij dan nog? Gewoon maar naar 'we weten alles gewoon nog helemaal niet' verwijzen. Want zo is het toch?
Sorry? Het feit dat wetenschappers zoeken naar een objectieve methode om hun resultaten te verifiëren en niet alles maar vertrouwen is arrogant? Ik meen dat dat juist het tegenovergestelde is van arrogant.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:24 schreef Boca_Raton het volgende:Ik heb een grafhekel aan die arrogantie van de medische wetenschap. Werkelijk, die vertrouwen hun eigen ogen nog niet als het niet wetenschappelijk is aangetoond.
Nee, ik vroeg iets anders aan Piet. Maar dat is kennelijk een bijzonder moeilijke vraag.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:51 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Homeopathie is verklaarde / aangetoonde onzin.
Daar hebben we het over.
Hee, dat is gek. Het ene aangetoonde feit "geloof" je wel, en het andere niet. Op basis waarvan selecteer je dat precies?quote:
Ja, maar er is ook al een heleboel wél ontdekt. Waaronder de werking van homeopathie (of beter gezegd: het gebrek daaraan).quote:Maar op molecuul-niveau en dimensie-niveau is er nog zooooooveeeeeeel te ontdekken.
Nee, daar is nog veel onduidelijk. En dat verschil lijk jij maar niet te kunnen bevatten.quote:Het heelal is toch ook niet enkel alles wat wij kunnen zien?
Ik vroeg om linkdumpjes.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:51 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, denk maar aan het heelal. We weten dat er méér is dan we zien, maar wat is nog niet precies duidelijk. In die geest.
Of is dit een probleem? Om zó te redeneren?
Persoonlijke ervaringen Piet, wat is het probleem?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dit topic gaat over homeopatie, waarom heb je zoveel moeite daarmee?
Offtopicquote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:53 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Persoonlijke ervaringen Piet, wat is het probleem?
Nee want dat we nog niet alles weten is totaal geen argument dat homeopathie wel zou kunnen werken.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:52 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Jawel. Juist omdat je niet alles exact weet.
Wat als die methode nog niet bekend is. De methode om te snappen waarom homeopathie wel werkt?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:52 schreef Semisane het volgende:
[..]
Tja, maar goed er zijn voor jouw ervaringen weer vele ervaringen die iets anders beweren. Je hebt dan toch een objectievere methode nodig om de bull van de bullshit te kunnen scheiden.
snap je uberhaupt wel wat homeopathie nu werkelijk is?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:54 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wat als die methode nog niet bekend is. De methode om te snappen waarom homeopathie wel werkt?
Dat kan toch?
Vraag 1: we zijn de ruimte ingeweest en hebben de aarde van buitenaf gezien. Vind ik vrij overtuigend.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:52 schreef DonJames het volgende:
[..]
Hee, dat is gek. Het ene aangetoonde feit "geloof" je wel, en het andere niet. Op basis waarvan selecteer je dat precies?
[..]
Ja, maar er is ook al een heleboel wél ontdekt. Waaronder de werking van homeopathie (of beter gezegd: het gebrek daaraan).
[..]
Nee, daar is nog veel onduidelijk. En dat verschil lijk jij maar niet te kunnen bevatten.
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:54 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wat als die methode nog niet bekend is. De methode om te snappen waarom homeopathie wel werkt?
Dat kan toch?
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Als homeopatie zou werken, waarom blijkt dat nooit uit dubbelblind gerandomiseerd onderzoek?
Mono, niet om het een of ander, maar kam jij je haren wel zonder in een boek te hebben nageplozen of dat wel mág, of kan?quote:
De (non)werking van homeopathie is op exact datzelfde niveau.. Aangetoond is dat de aarde niet plat is, en dat homeopathie niet werkt.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:55 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Vraag 1: we zijn de ruimte ingeweest en hebben de aarde van buitenaf gezien. Vind ik vrij overtuigend.
Vraag 2: niet dus.
Nee, je begrijpt nog steeds niet wat er staat. "We weten niet of/hoe het werkt" is NIET hetzelfde als "we weten dat het niet werkt".quote:Vraag 3: Daar zijn we het dus over eens.
Nee dat klopt, want ze hebben aangetoond dat het niet werkt.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:58 schreef Boca_Raton het volgende:
Goed heren. Ik eindig met de volgende stelling:
De wetenschap heeft (nog?) niet aangetoond dat homeopathie werkt.
Dat klopt, en dat gaat niet gebeuren ook. Met name omdat aangetoond is dat het niet werkt.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:58 schreef Boca_Raton het volgende:
Wetenschap heeft weerlegd dat homeopathie werkt, er is tevens nooit bewijs voor de werking geweest en de Burden of Proof ligt bij degene die een stelling postuleert.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:58 schreef Boca_Raton het volgende:
Mijn zoontje nog geen 3 jaar oud. ook de kInderarts snapte er niks van en wilde hem een week opnemen om een hele serie testen te doen.quote:
Oh, komt me zó bekend voor.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:07 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Mijn zoontje nog geen 3 jaar oud. ook de kInderarts snapte er niks van en wilde hem een week opnemen om een hele serie testen te doen.
Terwijl het gewoon een kwestie van een goed dieet was. En ja hij heeft ook verschillende druppels moeten slikken. Na paar maanden kende je het kind niet meer terug
Uitgerekend de postbode bracht uitkomst, die zei : dat had mijn zoontje nou ook. Hij is er van af gekomen toen ik met hem naar een therapeut hier in de buurt ben geweest.quote:
discussies met jou zijn altijd de moeite van het lezen waardquote:
Ik was er ook nooit heengegaan zonder de aanbeveling van mijn vader. Was ik niet gegaan, tóen, had ik gewoon door moeten werken terwijl ik om 2 uur 's middags al op was.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:18 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Uitgerekend de postbode bracht uitkomst, die zei : dat had mijn zoontje nou ook. Hij is er van af gekomen toen ik met hem naar een therapeut hier in de buurt ben geweest.
Meen je dat? Oh, wat leuk! Eerlijkheidshalve moet ik erbij vertellen dat ik hier soms echt hard zit te lachen, niet in de laatste plaats om m'n eigen grappen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:19 schreef bijdehand het volgende:
[..]
discussies met jou zijn altijd de moeite van het lezen waard
Eat at Joe's, 1.000.000 fly's can't be wrongquote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:27 schreef Mani89 het volgende:
Als homeopathie niet werkt, waarom gebruiken zoveel mensen het dan? Precies. En tot mensen met bewijzen komen dat het niet werkt neem ik elke dag mijn dosis A. Vogel, en ik voel me fantastisch.
Peer review zegt je dat iets?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:56 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Jij kent de wereld van binnen en van buiten? Alles gezien, meegemaakt? Er valt niets meer te leren?
Zoooo naïef dit.
Je moet natuurlijk niet uit je (t)rol breken.quote:
Net zo min als gerandomiseerd dubbelblind met controlegroepquote:
ja, omdat je topics opent waarin je een mening wel vormen of iets wil weten en vervolgens ga je krampachtig je eigen mening verdedigen, ook al liggen er harde feiten op tafelquote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:27 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Meen je dat? Oh, wat leuk! Eerlijkheidshalve moet ik erbij vertellen dat ik hier soms echt hard zit te lachen, niet in de laatste plaats om m'n eigen grappen.
Jij walst zomaar even over 1 miljoen mensen die er baat bij hebben, dat is wel heel megalomaan van je, heb je zo'n groot ego?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Eat at Joe's, 1.000.000 fly's can't be wrong
[..]
Placebo effectquote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:33 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Jij walst zomaar even over 1 miljoen mensen die er baat bij hebben, dat is wel heel megalomaan van je, heb je zo'n groot ego?
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:33 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Jij walst zomaar even over 1 miljoen mensen die er baat bij hebben, dat is wel heel megalomaan van je, heb je zo'n groot ego?
Gewoon door blijven slikken. De economie haalt zichzelf niet uit het slop.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:27 schreef Mani89 het volgende:
Als homeopathie niet werkt, waarom gebruiken zoveel mensen het dan? Precies. En tot mensen met bewijzen komen dat het niet werkt neem ik elke dag mijn dosis A. Vogel, en ik voel me fantastisch.
Ben jij moslim, of christen, of hindoe?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:33 schreef Mani89 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |