De (non)werking van homeopathie is op exact datzelfde niveau.. Aangetoond is dat de aarde niet plat is, en dat homeopathie niet werkt.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:55 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Vraag 1: we zijn de ruimte ingeweest en hebben de aarde van buitenaf gezien. Vind ik vrij overtuigend.
Vraag 2: niet dus.
Nee, je begrijpt nog steeds niet wat er staat. "We weten niet of/hoe het werkt" is NIET hetzelfde als "we weten dat het niet werkt".quote:Vraag 3: Daar zijn we het dus over eens.
Nee dat klopt, want ze hebben aangetoond dat het niet werkt.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:58 schreef Boca_Raton het volgende:
Goed heren. Ik eindig met de volgende stelling:
De wetenschap heeft (nog?) niet aangetoond dat homeopathie werkt.
Dat klopt, en dat gaat niet gebeuren ook. Met name omdat aangetoond is dat het niet werkt.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:58 schreef Boca_Raton het volgende:
Wetenschap heeft weerlegd dat homeopathie werkt, er is tevens nooit bewijs voor de werking geweest en de Burden of Proof ligt bij degene die een stelling postuleert.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:58 schreef Boca_Raton het volgende:
Mijn zoontje nog geen 3 jaar oud. ook de kInderarts snapte er niks van en wilde hem een week opnemen om een hele serie testen te doen.quote:
Oh, komt me zó bekend voor.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:07 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Mijn zoontje nog geen 3 jaar oud. ook de kInderarts snapte er niks van en wilde hem een week opnemen om een hele serie testen te doen.
Terwijl het gewoon een kwestie van een goed dieet was. En ja hij heeft ook verschillende druppels moeten slikken. Na paar maanden kende je het kind niet meer terug
Uitgerekend de postbode bracht uitkomst, die zei : dat had mijn zoontje nou ook. Hij is er van af gekomen toen ik met hem naar een therapeut hier in de buurt ben geweest.quote:
discussies met jou zijn altijd de moeite van het lezen waardquote:
Ik was er ook nooit heengegaan zonder de aanbeveling van mijn vader. Was ik niet gegaan, tóen, had ik gewoon door moeten werken terwijl ik om 2 uur 's middags al op was.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:18 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Uitgerekend de postbode bracht uitkomst, die zei : dat had mijn zoontje nou ook. Hij is er van af gekomen toen ik met hem naar een therapeut hier in de buurt ben geweest.
Meen je dat? Oh, wat leuk! Eerlijkheidshalve moet ik erbij vertellen dat ik hier soms echt hard zit te lachen, niet in de laatste plaats om m'n eigen grappen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:19 schreef bijdehand het volgende:
[..]
discussies met jou zijn altijd de moeite van het lezen waard
Eat at Joe's, 1.000.000 fly's can't be wrongquote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:27 schreef Mani89 het volgende:
Als homeopathie niet werkt, waarom gebruiken zoveel mensen het dan? Precies. En tot mensen met bewijzen komen dat het niet werkt neem ik elke dag mijn dosis A. Vogel, en ik voel me fantastisch.
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Als homeopatie zou werken, waarom blijkt dat nooit uit dubbelblind gerandomiseerd onderzoek?
Peer review zegt je dat iets?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:56 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Jij kent de wereld van binnen en van buiten? Alles gezien, meegemaakt? Er valt niets meer te leren?
Zoooo naïef dit.
Je moet natuurlijk niet uit je (t)rol breken.quote:
Net zo min als gerandomiseerd dubbelblind met controlegroepquote:
ja, omdat je topics opent waarin je een mening wel vormen of iets wil weten en vervolgens ga je krampachtig je eigen mening verdedigen, ook al liggen er harde feiten op tafelquote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:27 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Meen je dat? Oh, wat leuk! Eerlijkheidshalve moet ik erbij vertellen dat ik hier soms echt hard zit te lachen, niet in de laatste plaats om m'n eigen grappen.
Jij walst zomaar even over 1 miljoen mensen die er baat bij hebben, dat is wel heel megalomaan van je, heb je zo'n groot ego?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Eat at Joe's, 1.000.000 fly's can't be wrong
[..]
Placebo effectquote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:33 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Jij walst zomaar even over 1 miljoen mensen die er baat bij hebben, dat is wel heel megalomaan van je, heb je zo'n groot ego?
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:33 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Jij walst zomaar even over 1 miljoen mensen die er baat bij hebben, dat is wel heel megalomaan van je, heb je zo'n groot ego?
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Als homeopatie zou werken, waarom blijkt dat nooit uit dubbelblind gerandomiseerd onderzoek?
Gewoon door blijven slikken. De economie haalt zichzelf niet uit het slop.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:27 schreef Mani89 het volgende:
Als homeopathie niet werkt, waarom gebruiken zoveel mensen het dan? Precies. En tot mensen met bewijzen komen dat het niet werkt neem ik elke dag mijn dosis A. Vogel, en ik voel me fantastisch.
Ben jij moslim, of christen, of hindoe?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:33 schreef Mani89 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |