Het wordt tegenwoordig allemaal met elkaar vermengt. Beetje fytotherape, beetje bach bloesems, beetje homeopathie, olien etc. Om het werkend te houden zeg maar.quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:59 schreef Mafklapper het volgende:
Homeopathie Nee.
Natuurgeneeskunde: Heeft weldegelijk effect.
Homeopathie is niet hetzelfde als natuurgeneeskunde. Homeopathie is een specifieke vorm van kwakzalverij, natuurgeneeskunde een andere specifieke vorm van kwakzalverij.quote:Op donderdag 12 maart 2015 18:20 schreef Farenji het volgende:
Heel veel "normale medicatie" is begonnen als "natuurgeneeskunde". Bekendste voorbeeld is aspirine... je kan ook op wilgenbast kauwen. Iets wat Beerendien uut Wisp had kunnen voorschrijven, maar feitelijk is het hetzelfde stofje. En er zijn nog genoeg middelen uit de natuur die weldegelijk werken, maar alleen nog niet voorzien zijn van een patent en merknaampje.
Jawel ik meen het echt ik moest echt lachen. Bij deze de smilequote:Op donderdag 12 maart 2015 16:51 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Zonder smiley? Je meent het niet
Whaaaaa, ik heb nou precies het omgekeerde gehad. Bloedonderzoek via huisarts wees niet uit dat ik hypoglykemie had. En ik maar doorwerken maar om twee uur 's middags zoooo moe elke dag. Op advies van m'n vader een electro-acupuncturist bezocht. Onderzoek duurde twee uur en diagnose was gesteld. Ik kreeg homeopathische middelen mee, een stuk of drie.quote:‘Wie een medische behandeling, waarvoor wetenschappelijke bewijzen zijn dat ze werkt, uitstelt of weigert om met homeopathische middelen te experimenteren, speelt met zijn gezondheid.’
Als ze werken en dit met onderzoek bewezen kan worden dan krijgt het gewoon het tagje medicijn.quote:Op donderdag 12 maart 2015 18:20 schreef Farenji het volgende:
Heel veel "normale medicatie" is begonnen als "natuurgeneeskunde". Bekendste voorbeeld is aspirine... je kan ook op wilgenbast kauwen. Iets wat Beerendien uut Wisp had kunnen voorschrijven, maar feitelijk is het hetzelfde stofje. En er zijn nog genoeg middelen uit de natuur die weldegelijk werken, maar alleen nog niet voorzien zijn van een patent en merknaampje.
Juist, dat was ik precies het punt dat ik maakte.quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:39 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Er worden ook niet homeopathische middelen verkocht onder de merken die bekend staan als homeopathisch, dus met significante toevoegingen van werkzame ingrediënten.
Heel fijn voor je, maar ik denk dat het meer het resultaat is van een verbeterd eetpatroon...quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:41 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Whaaaaa, ik heb nou precies het omgekeerde gehad. Bloedonderzoek via huisarts wees niet uit dat ik hypoglykemie had. En ik maar doorwerken maar om twee uur 's middags zoooo moe elke dag. Op advies van m'n vader een electro-acupuncturist bezocht. Onderzoek duurde twee uur en diagnose was gesteld. Ik kreeg homeopathische middelen mee, een stuk of drie.
Na twee weken voelde ik me weer bijna beter. Na een half jaar was ik er vanaf.
En zo heb ik nog wel drie voorbeelden op de plank liggen.
Oh jij mag alles denken. Alles.quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:46 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Heel fijn voor je, maar ik denk dat het meer het resultaat is van een verbeterd eetpatroon...
Toon maar aan dat dat het gevolg is van die homeopathische middelen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:41 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Whaaaaa, ik heb nou precies het omgekeerde gehad. Bloedonderzoek via huisarts wees niet uit dat ik hypoglykemie had. En ik maar doorwerken maar om twee uur 's middags zoooo moe elke dag. Op advies van m'n vader een electro-acupuncturist bezocht. Onderzoek duurde twee uur en diagnose was gesteld. Ik kreeg homeopathische middelen mee, een stuk of drie.
Zo was ik eens verkouden, kocht ik occilloccoscinum en na een paar dagen was ik weer beter!quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Toon maar aan dat dat het gevolg is van die homeopathische middelen.
Tof!quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:35 schreef danny081 het volgende:
[..]
Jawel ik meen het echt ik moest echt lachen. Bij deze de smile. Ik zou zelfs een bewegende emoticon toevoegen maar ik weet niet hoe dat moet op de iPad.
Kijk, zo stel ik me altijd de mensen voor, die de homeopathie niet serieus nemen:quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Toon maar aan dat dat het gevolg is van die homeopathische middelen.
Het is toch oscillococcinum?quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:50 schreef Zith het volgende:
[..]
Zo was ik eens verkouden, kocht ik occilloccoscinum en na een paar dagen was ik weer beter!
Nou, nu ben ik om hoor.quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:53 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Kijk, zo stel ik me altijd de mensen voor, die de homeopathie niet serieus nemen:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:53 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Kijk, zo stel ik me altijd de mensen voor, die de homeopathie niet serieus nemen:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 4 maart 2015 18:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Over Homeopatie
Maken we even een gedachten experiment,
We gaan even de assumptie aan dat water daadwerkelijk de magische geheugeneigenschap heeft. En we gaan Oscillococcinum maken.
We slachten een eend en nemen wat van zijn hart en lever en laten dit 40 dagen trekken. We filteren en vriesdrogen dat, en gaan het verdunnen. We nemen wat water, en voegen het er aan toe, schudden, nemen een beetje van de oplossing en verdunnen het verder met water. Dit herhalen we tot we de onvoorstelbare verdunning hebben van 10-400
Nu vraag ik me af, hoe weet je nu wat je verdunt hebt? De eendenlever? Ja, maar hoe zit het met de verontreinigingen van het water? Je hebt een plek waar je aan het gieten en aan het verdunnen bent, de lucht zit daar vol met stof, bacteriën, virussen, schimmels ja zelfs algensporen.
Zelfs in de modernste chipfabrieken is men maar tot een bepaalde graad in staat alles uit de lucht te halen. En het water dan? Hoe wil je weten dat je water geen andere sporenelementen bevat? Of heeft bevat? Water is bijna zo oud als het universum, en heeft dus aardig wat bedgenoten gehad in het bestaan.
En de flessen waarin je aan het verdunnen bent?
Allemaal brengen ze sporen mee, al zei het gering
Dat de Eendenlever een actief element is in de griepmedicatie is dus niet alleen vanwege de verdunning onwaarschijnlijk, maar ook omdat je vrijwel onmogelijk kan weten wat er nog meer oneindig verdunt is.
En dan heb je zo je best gedaan je bereiding zuiver te houden binnen bepaalde limieten en dan doe je die oplossing op suiker, suiker is hygroscopisch en trekt vocht uit de lucht. Heeft dat vocht ook een geheugen en wat staat daar in? Je Oscillococcinum gaat plastic buisjes in.
Die verpakking ademt in en uit bij veranderingen in luchtdruk, ja dat is weinig, maar meer dan 10-400
Mensen maken het open en nemen er 2 op hun vochtige hand (zweet) waar weer allerlei zaken oneindig in verdunt zijn en nemen het in hun mond, dat speeksel en je lichaamsvocht bevat ook allerlei oneindige verdunningen
1. Hoe weet je dat je werkzame stof degene is die de werking doet, en niet een van de verontreinigingen die je mee verdunt?
2. Hoe is kwaliteitscontrole mogelijk bij de fabricage van homeopatische middelen, als de verdunningen zo groot zijn dat er van je werkzame stof niets meer inzit?
3. Waarom is de werking nooit aangetoond bij gedegen dubbelblind onderzoek?
4. Hoe weet je objectief dat het werkt en wat er werkt als je daar geen onderzoek naar doet?
Bij homeopatie hebben we het over oplossingen van 10 -60 tot 10 -400.
Een oplossing van 10-60 is een verdunning die een even grote verdunning als 1 molecule actieve stof in 20.000.000.000.000 keer de inhoud van alle oceanen.
Oscillococcinum is een mooi voorbeeld van een homeopatisch middel, verdunde eendenhart en lever met een verdunning van 1 tot 10 -400
Hoe verdunt is dat?
Nu, als je 1 atoom van een eendenhart en lever zou nemen en je verdunt dat op het gehele universum is dat een verdunning van 1 op 10 -80
Dus, Oscillococcinum is volgens eigen opgave van de fabrikant, eendenhart en eendenlever zodanig verdunt dat het 1atoom is op 10 320 keer het universum
Dat is een 1 met 320 nullen erachter maal alle atomen in het universum, en 1 daarvan is van het eendenextract.
Geloof je werkelijk dat dit de werkzame stof is?
Dat kan ik beter tegen homeo-gelovigen kunnen zeggen. Denk eens na! In homeopathische middelen zit geen werkzame stof. Dat is een feit. (volgens de richtlijnen van Hanhemann zelf de originele bedenker)quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:48 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Oh jij mag alles denken. Alles.![]()
Jongens, jongens, denk toch eens verder dan dat je neus lang is.
Maar alles staat in contact met elkaar via quantum vibrations..quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:56 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Dat kan ik beter tegen homeo-gelovigen kunnen zeggen. Denk eens na! In homeopathische middelen zit geen werkzame stof. Dat is een feit. (volgens de richtlijnen van Hanhemann zelf de originele bedenker)
0 moleculen van een stof hebben geen invloed op jouw lichaam. Als je dus beter bent geworden heeft dat aan iets anders gelegen. Ook als we niet precies weten wat dat andere dan was, doet dat niks af aan het feit dat het in elk geval niet de homeopathische verdunning was. Een kind van 8 kan dit snappen. Als je dit niet snapt ben je gewoon erg dom, sorry kan er geen ander woord voor bedenken.
probeer het eens met argumentenquote:Op donderdag 12 maart 2015 19:57 schreef Boca_Raton het volgende:
Jongens, ga gerust door met discussiëren, maak er een lekkere lange avond van! Ik heb deze discussie al -tig keer gevoerd hier. Het heeft eigenlijk geen zin. Voor beide partijen niet.
Ik heb er veel aan te danken, aan de homeopathie. In tegenstelling tot de reguliere geneeskunde, die helaas nog ééndimensionaal denkt. Soms tweedimensionaal (psychosomatisch en zo), maar driedimensionaal, néé. Het zijn lieve mensen hoor, echt, maar wat ze niet zien, geloven ze niet. Niet allemaal hoor, maar het merendeel wel.
Maar gaat u gerust door!
Oh ja, dat is een mooi spulletje. Ik heb eens gelezen dat oscillococcinum zodanig verdund is dat je 10^100 keer het aantal watermoleculen in het (geobserveerde) universum moet drinken om een redelijke kans te maken dat er één molecuul werkzame stof in zit.quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:50 schreef Zith het volgende:
[..]
Zo was ik eens verkouden, kocht ik occilloccoscinum en na een paar dagen was ik weer beter!
quote:Or as some smart guy from Wikipedia calculates, one must consume 10^321 times the number of atoms in the observable universe to have a reasonable chance of getting one molecule of the "remedy."
10320 maal het universum voor 1 atoom werkzame stofquote:Op donderdag 12 maart 2015 19:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Oh ja, dat is een mooi spulletje. Ik heb eens gelezen dat oscillococcinum zodanig verdund is dat je 10^100 keer het aantal watermoleculen in het (geobserveerde) universum moet drinken om een redelijke kans te maken dat er één molecuul werkzame stof in zit.
quote:Op donderdag 12 maart 2015 20:01 schreef Zith het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Einstein zou (als eerlijke wetenschapper) voor homeopathie zijn.
Einstein was voor de wetenschap. De wetenschap heeft feitelijk aangetoond dat het niet werkt. Denk het dus niet.quote:Op donderdag 12 maart 2015 20:01 schreef Zith het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Einstein zou (als eerlijke wetenschapper) voor homeopathie zijn.
Het is niet serieus te nemen omdat niemand die zegt dat het werkt ooit heeft aangetoond dat het werkt.quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:53 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Omdat ze hier in Nederland nog steeds niet snappen dat je een verlengde test moet doen om hypoglykemie aan te tonen. En volgens mijn ha kunnen alleen vrouwen in de overgang daar last van krijgenquote:Op donderdag 12 maart 2015 19:41 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |