Hoeveel argumenten heb jij?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:16 schreef Boca_Raton het volgende:
Hoeveel dimensies kennen we? 3, 4? Ik weet het niet eens.
Wil iedereen z'n hand opsteken die denkt dat dat ze allemaal zijn? Dat er geen andere dimensies bij kunnen komen, ooit?
Ik snap serieus niet wat je hier probeert te zeggen?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:10 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Zonder jouw wetenschappelijke back-up was je nérgens geweestHe-le-maal nergens. Sterker nog: je zou niet eens iets dúrven verdedigen waarin je zélf gelooft, maar iemand anders niet.
Ik heb geen zin om mee te doen aan jouw pseudofilosofische geleuter. Al helemaal niet omdat je op deze manier probeert de aandacht af te leiden van jouw ongelijk. Jammerlijk mislukt.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:16 schreef Boca_Raton het volgende:
Wil iedereen z'n hand opsteken die denkt dat dat ze allemaal zijn? Dat er geen andere dimensies bij kunnen komen, ooit?
11quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:16 schreef Boca_Raton het volgende:
Ja, dat zei ik. Achter je onderbuik.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:16 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja, inderdaad, van jou geloof ik het wel ja. Maar je bent een uitzondering.
[..]
Nee, niet achter m'n onderbuik. Achter m'n ervaringen en dankbaarheid (dat kan ook nog namelijk!). Omdat ik er zoveel aan gehad heb. En bij de reguliere wetenschap in het bos belandde.
Nou, er schuiven in deze discussie nogal eens mensen aan die heerlijk meehollen met diegenen die zich scharen achter de onderzoeken. Omdat dat zo makkelijk is.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:18 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik snap serieus niet wat je hier probeert te zeggen?
Dit topic gaat over homeopatie, waarom beantwoord je de vragen niet maar kom je niet verder dan met poppen gooien? Waarom wil je de inhoudelijke discussie niet aan?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:18 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hoeveel dimensies kennen wij en hoeveel denk jij dat het er (ooit zullen) zijn...?
Jij weet alles? Uitgeleerd?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:18 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om mee te doen aan jouw pseudofilosofische geleuter. Al helemaal niet omdat je op deze manier probeert de aandacht af te leiden van jouw ongelijk. Jammerlijk mislukt.
Waarom zou ik iets vinden (laat staan dat willen verdedigen) zonder dat ik daarvoor argumenten heb?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:19 schreef Boca_Raton het volgende:
..
Zou jij ook iets durven verdedigen wat helemaal nooit bewezen is én controversieel? En zoja, wat dan?
11. Oké. Dan zijn er nogal wat onontdekte dimensies. Dus evenzovele dimensies waarvan wij niet weten hoe of wat voor een effect ze hebben.quote:
Dat zei ik niet.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, dat zei ik. Achter je onderbuik.
Nee, ik weet niet alles. Wat ik weet kan ik echter wel onderbouwen met argumenten. In tegenstelling tot jou...quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:20 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Jij weet alles? Uitgeleerd?
Dat vind ik pas arrogant.
Het regende gister roze olifanten in de stad. Ja het is niet bewezen, maar het zou kunnen zijn dat het zo was natuurlijk!quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:21 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
11. Oké. Dan zijn er nogal wat onontdekte dimensies. Dus evenzovele dimensies waarvan wij niet weten hoe of wat voor een effect ze hebben.
Maar DonJames is er al uit hoor. Die weet het allemaal al
Jongen, denk nou na man. Hoe kan ik nou in m'n eentje hier bewijzen tegenover zoveel - in mijn ogen chronisch simplistisch denkende mede-FOK!kers - dat homeopathie wél werkt? Dat kan toch helemaal niet? Ik kan het enkel houden bij m'n ervaringen. En die worden al weggehoond.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dit topic gaat over homeopatie, waarom beantwoord je de vragen niet maar kom je niet verder dan met poppen gooien? Waarom wil je de inhoudelijke discussie niet aan?
Nee. String theoryquote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:21 schreef Boca_Raton het volgende:
11. Oké. Dan zijn er nogal wat onontdekte dimensies. Dus evenzovele dimensies waarvan wij niet weten hoe of wat voor een effect ze hebben.
Ofwel geaoden troll, ofwel de grootste idioot in een topic over homeopathie - waarvoor felicitaties.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:22 schreef HetWareLicht het volgende:
Natuurlijk werkt homeopathie niet. Zoals in spreuken 12:22 valse lippen zijn den HEERE een gruwel; maar die trouwelijk handelen, zijn Zijn welgevallen.
Gebed, verlossing en het koninkrijk Jezus, dat is iets wat wel werkt. 2 Korinthiërs 5:17-19 zo dan, indien iemand in Christus is, die is een nieuw schepsel; het oude is voorbijgegaan, ziet, het is alles nieuw geworden.
En al deze dingen zijn uit GOD, die ons met Zichzelven verzoend heeft door Jezus Christus, en ons de bediening der verzoening gegeven heeft. Want GOD was in Christus de wereld met Zichzelven verzoenende, hun zonden hun niet toerekenende; en heeft het woord der verzoening in ons gelegd.
Als jij het zélf hebt ervaren. Dat kan toch? Jij kunt toch iets ervaren?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:21 schreef DonJames het volgende:
[..]
Waarom zou ik iets vinden (laat staan dat willen verdedigen) zonder dat ik daarvoor argumenten heb?
Ligt eraan, aangezien fysieke ongemakken als pijn ook hun oorsprong vinden in de hersenen, heeft weinig met materie te maken. Er worden geen botbreuken of kankers genezen met een neppilletje.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:22 schreef Farenji het volgende:
Ik vind het grappig hoe ontzettend makkelijk er wordt gezegd "pff, dat is gewoon placebo". Zonder dat men lijkt te beseffen hoe ontzettend bijzonder het placebo-effect is. Het placebo-effect is het bewijs dat "mind over matter" inderdaad bestaat. De geest heeft invloed op de materie. Wetenschappelijk aantoonbaar. Dat is toch pure magie?
Het is inderdaad een idee dat door de gemiddelde leek enorm slecht begrepen wordt. Met "mind over matter" heeft het allemaal weinig te maken.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:22 schreef Farenji het volgende:
Ik vind het grappig hoe ontzettend makkelijk er wordt gezegd "pff, dat is gewoon placebo". Zonder dat men lijkt te beseffen hoe ontzettend bijzonder het placebo-effect is. Het placebo-effect is het bewijs dat "mind over matter" inderdaad bestaat. De geest heeft invloed op de materie. Wetenschappelijk aantoonbaar. Dat is toch pure magie?
Nou, ik dank Onze Lieve Heer voor de alternatieve geneeskunde hoor.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:22 schreef HetWareLicht het volgende:
Natuurlijk werkt homeopathie niet. Zoals in spreuken 12:22 valse lippen zijn den HEERE een gruwel; maar die trouwelijk handelen, zijn Zijn welgevallen.
Gebed, verlossing en het koninkrijk Jezus, dat is iets wat wel werkt. 2 Korinthiërs 5:17-19 zo dan, indien iemand in Christus is, die is een nieuw schepsel; het oude is voorbijgegaan, ziet, het is alles nieuw geworden.
En al deze dingen zijn uit GOD, die ons met Zichzelven verzoend heeft door Jezus Christus, en ons de bediening der verzoening gegeven heeft. Want GOD was in Christus de wereld met Zichzelven verzoenende, hun zonden hun niet toerekenende; en heeft het woord der verzoening in ons gelegd.
Mijn argument is dat ik het zelf, meerdere malen, ervaren heb. En met mij vele, vele Nederlanders. Maar die zien allemaal spoken begrijp ik.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:22 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nee, ik weet niet alles. Wat ik weet kan ik echter wel onderbouwen met argumenten. In tegenstelling tot jou...
Maar hoe weet jij nou zo zeker dat jouw wonderbaarlijke genezing door dat homeopathische middel kwam? Zou het misschien niet kunnen dat er een andere oorzaak is? Met name omdat het aangetoond is dat homeopathie niet werkt? Dat lijk jij ook nog steeds niet te begrijpen. Jij denkt dat we niet kunnen aantonen dat homeopathie werkt. Terwijl de waarheid is dat we kunnen aantonen dat het NIET werkt. Dat is heel wat anders!quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:25 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Als jij het zélf hebt ervaren. Dat kan toch? Jij kunt toch iets ervaren?
Nou, als jij de enige zou zijn die dat ervaren heeft, zou je dan zo moedig zijn om die ervaring te verdedigen. Of denk je: "Ik ben gewoon gek".
Je hebt dus geen enkel argument, en je wilt het niet aantonen. Je wilt alleen maar rellen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:24 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Jongen, denk nou na man. Hoe kan ik nou in m'n eentje hier bewijzen tegenover zoveel - in mijn ogen chronisch simplistisch denkende mede-FOK!kers - dat homeopathie wél werkt? Dat kan toch helemaal niet? Ik kan het enkel houden bij m'n ervaringen. En die worden al weggehoond.
Wat rest mij dan nog? Gewoon maar naar 'we weten alles gewoon nog helemaal niet' verwijzen. Want zo is het toch?
Ik heb een grafhekel aan die arrogantie van de medische wetenschap. Werkelijk, die vertrouwen hun eigen ogen nog niet als het niet wetenschappelijk is aangetoond.
Met mij wel. Ik bedien me immers niet van bovenstaande drogredenaties (en nee, dat zijn geen geldige argumenten).quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:28 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Mijn argument is dat ik het zelf, meerdere malen, ervaren heb. En met mij vele, vele Nederlanders. Maar die zien allemaal spoken begrijp ik.
Verder alles oké?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |