abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150063604
Antwoorden voor Kris
quote:
Voor het maken van kaarten hebben we 5 mogelijkheden tot onze beschikking
elk met hun voor- en nadelen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuws

In de herhaling - Sendero El Pianista - Telemetro - 25 juni 2014
Overzicht met screencaps van de Mirador door ToniB
Tips Gorraay voor het gebruik van Photobucket

Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne en Kris - update 16-02-2015
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foto's van de wandeling
SPOILER
Vondsten Lisanne en Kris & algemene foto's
SPOILER
Interviews, getuigen & zoekacties
SPOILER
Nieuwslinks & Informatie op video
SPOILER
Afstanden en hoogteverschillen Quebrada 2 -> mogelijke "Paddock Edwin"-locaties
(vogelvlucht, Google Earth):
• Mata - 0,410 km ; +31 m
• ToniB - 1,280 km ; -353 m
• Matteo - 2,300 km ; -356 m

SPOILER
Extra informatie
[spoiler]
In de herhaling; de dierentuin
• Zaak Lisanne en Kris op websleuths.com: deel 7
Overzichtskaart - Geruisloos - 09-12
Tijdlijn (kort) - bron: EenVandaag - Fotoverslag
Analyses van de foto's
Overzicht en analyses van de telefoongegevens
Kaarten en luchtfoto's
Meer kaarten, vondsten en coördinaten
Flora, fauna, klimaat, zon en maan
Reisverslagen, Criminaliteit en Overige Informatie (o.a. Facebookbeschrijving El Pianista)

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

[ Bericht 0% gewijzigd door Lavenderr op 26-02-2015 18:38:09 ]
pi_150064311
De OP is bij deze weer van en voor iedereen. Wensen en opmerkingen kunnen gewoon gepost en besproken worden. Ik wil er graag een actueel, leesbaar en aantrekkelijke opening van maken zonder overbodige ballast. Dat zal wel wat tijd vergen want het is hier onderhand voller en stoffiger dan op menig zolder. :')

Ik haal de "expeditie" eruit zolang dit niet meer dan vage vakantieplannen betreft. Wanneer het concreter wordt, de tickets en verblijf van alle deelnemers aan de reis gefinancierd en geboekt zijn en er iets van plannen overlegd worden waaruit relevantie voor dit topic blijkt, kan er een spoiler voor de reis geopend worden. Eens?

Verder zie ik dus graag alle offtopic en verouderde informatie, vergane links, niet meer interessante zaken etc verdwijnen. Help mee filteren en laat weten wat eruit kan volgens jou. En ook wat er in mag. Wat vinden jullie van het voorstel om een spoiler "scenario's van users" oid te introduceren voor alles wat niet helemaal 100% feitelijk en bevestigd in msm is?

Attendeer mij erop als je wensen of opmerkingen overgeslagen zijn. Dat is niet met opzet. Kom maar op met de goede ideeën.
pi_150064340
quote:
Video gezien (en een aantal meer).
Ik zie niet in deze video hoe je dan bij reeds gemaakte foto's kunt komen, laat staan ze dan editten.
Weet jij dat?
Make my day!
pi_150064367
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 12:24 schreef 11en30 het volgende:
Kan het ook met 911?
Zal dat niet gelden voor noodnummer?
pi_150064458
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 12:51 schreef agter het volgende:

[..]

Video gezien (en een aantal meer).
Ik zie niet in deze video hoe je dan bij reeds gemaakte foto's kunt komen, laat staan ze dan editten.
Weet jij dat?
Hij zegt volgens mij heel duidelijk dat ie overal bij kan:

"I can get into the pictures I can get into anything I want to in the phone"

http://www.dailymotion.co(...)and-works_videogames

Dus als je eenmaal in de telefoon zit kun je de dingen doen die je ook kunt doen als je de pincode wel hebt.
pi_150064637
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 12:55 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Hij zegt volgens mij heel duidelijk dat ie overal bij kan:

"I can get into the pictures I can get into anything I want to in the phone"

http://www.dailymotion.co(...)and-works_videogames

Dus als je eenmaal in de telefoon zit kun je de dingen doen die je ook kunt doen als je de pincode wel hebt.

Ik zie alleen dat hij toegang heeft tot deze icoontjes:

En niet tot de rest.
Ook heeft hij niet een normaal iphone scherm.

Zou jouw dochter het eens uit willen proberen?
Make my day!
pi_150064827
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2015 12:21 schreef Marrije het volgende:

[..]

Hmm.
Kan na de 1e bergbeek meteen al foute boel zijn geweest. En die allereerste noodoproepen dus misschien niet eens door de meiden gedaan. Maar door een derde om de telefoon in te komen.
Wat dit filmpje laat zien is dat het kinderlijk eenvoudig is, om zonder te pin te weten, je dan toch de telefoon in kunt.
En als dat kan wat is dan allemaal mogelijk?
pi_150064954
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 13:01 schreef agter het volgende:

[..]

Ik zie alleen dat hij toegang heeft tot deze icoontjes:
[ afbeelding ]
En niet tot de rest.
Ook heeft hij niet een normaal iphone scherm.

Zou jouw dochter het eens uit willen proberen?
Hij zegt van wel dus neem ik aan dat je overal bij kunt.

Dit filmpje is er ook nog maar volgens mij zijn er -tig filmpjes die je kunnen helpen een Iphone4 of S3 in te komen.

Zelfde verhaal, je kunt overal bij
pi_150065507
@jackie12 en andere experts: wie heeft er tijd en zin om de "Tijdlijn" spoiler in de OP nog eens extra kritisch te checken of feitelijkheden?
pi_150065741
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 13:27 schreef 11en30 het volgende:
@jackie12 en andere experts: wie heeft er tijd en zin om de "Tijdlijn" spoiler in de OP nog eens extra kritisch te checken of feitelijkheden?
De OP is van en voor iedereen dus vind ik dat het eigenlijk een democratisch iets moet zijn en dat de topic-opener daar ook naar moet handelen

Ik vind dan ook dat iedereen even de tijd moet nemen om te kijken wat er mist of wat hem of haar stoort wat er niet in hoort

Ik ben voor feiten in de OP maar wat mij betreft mag er ook een aparte spoiler komen waar ieder zijn of haar "scenario/hersenspinsels kan zeggen"
Van idd mijn lift tot Domnivoor zijn niet verdwalen/geen misdrijf tot idd orgaanhandel en alles daar tussen.
Maar das mijn mening.
pi_150065833
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 12:50 schreef 11en30 het volgende:
De OP is bij deze weer van en voor iedereen. Wensen en opmerkingen kunnen gewoon gepost en besproken worden. Ik wil er graag een actueel, leesbaar en aantrekkelijke opening van maken zonder overbodige ballast. Dat zal wel wat tijd vergen want het is hier onderhand voller en stoffiger dan op menig zolder. :')

Ik haal de "expeditie" eruit zolang dit niet meer dan vage vakantieplannen betreft. Wanneer het concreter wordt, de tickets en verblijf van alle deelnemers aan de reis gefinancierd en geboekt zijn en er iets van plannen overlegd worden waaruit relevantie voor dit topic blijkt, kan er een spoiler voor de reis geopend worden. Eens?

Verder zie ik dus graag alle offtopic en verouderde informatie, vergane links, niet meer interessante zaken etc verdwijnen. Help mee filteren en laat weten wat eruit kan volgens jou. En ook wat er in mag. Wat vinden jullie van het voorstel om een spoiler "scenario's van users" oid te introduceren voor alles wat niet helemaal 100% feitelijk en bevestigd in msm is?

Attendeer mij erop als je wensen of opmerkingen overgeslagen zijn. Dat is niet met opzet. Kom maar op met de goede ideeën.
doe alles maar in overleg met de vorige OP starter
niet zomaar iets veranderen,zeker vanwege het feit dat jij niet zo goed in de groep ligt
we zijn hier gebaat bij de posts van echte onderzoekers en niet van mensen die de hele dag niks te doen hebben en hier maar wat komen zwammen en zieken
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_150066110
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 13:38 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

niet zomaar iets veranderen,zeker vanwege het feit dat jij niet zo goed in de groep ligt
we zijn hier gebaat bij de posts van echte onderzoekers en niet van mensen die de hele dag niks te doen hebben en hier maar wat komen zwammen en zieken
Zo gaat het dus echt niet. De vorige OP-starter is niet de eigenaar van de OP. Dat zou wat zijn zeg :D .
Degene met de lapo mag de nieuwe OP openen en daar krijgt die user even de tijd voor.
Zoals je kunt zien is er al flink gesnoeid in de OP en er gaat nog meer uit want de OP was wanstaltig groot en dat is geen doen om te lezen. Zeker niet mobiel.
Oh en tip : lees de laatste toevoeging aan de topicpointers eens.
pi_150066152
quote:

[..]

Ik doe alles in overleg met alle users hier. De vorige starter hoort daar ook bij maar de andere users niet minder!
  Miss 200.000.000! donderdag 26 februari 2015 @ 13:47:48 #14
367000 roos94
pi_150066157
172 reeksen :D zieke shit
  donderdag 26 februari 2015 @ 13:51:38 #15
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_150066273
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 13:27 schreef 11en30 het volgende:
volgens mij heeft domnivoor dat laatst no gedaan. Maar keertje extra checken kan geen kwaad. Laat ik aan een ander over. Een van de redenen namelijk dat ik die op niet hoef.
  donderdag 26 februari 2015 @ 13:53:48 #16
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_150066347
quote:

[..]

overleg met vorige ts gaat nu een beetje lastig...
pi_150066362
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2015 13:53 schreef Marrije het volgende:

[..]

overleg met vorige ts gaat nu een beetje lastig...
En is ook helemaal niet de bedoeling. Niemand is de 'eigenaar' van een OP.
pi_150066478
Voor de eventuele nieuwe spoiler met input van users denk ik ook aan interpretaties, visies, scenario's, overzichten, niet geverifieerde kaarten, theorieën, desnoods dromen. Welke titel dekt dit alles?
  donderdag 26 februari 2015 @ 13:59:11 #19
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_150066515
quote:
Wat vinden jullie van het voorstel om een spoiler "scenario's van users" oid te introduceren voor alles wat niet helemaal 100% feitelijk en bevestigd in msm is?
Goed idee.
pi_150066533
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 13:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zo gaat het dus echt niet. De vorige OP-starter is niet de eigenaar van de OP. Dat zou wat zijn zeg :D .
Degene met de lapo mag de nieuwe OP openen en daar krijgt die user even de tijd voor.
Zoals je kunt zien is er al flink gesnoeid in de OP en er gaat nog meer uit want de OP was wanstaltig groot en dat is geen doen om te lezen. Zeker niet mobiel.
Oh en tip : lees de laatste toevoeging aan de topicpointers eens.
dat gaat lekker dan
een OP kapen en dan alles wat je niet bevalt er uit knikkeren ?
vaak zit er erg veel werk in om een goeie OP te maken
die 11en30 zit hier continu te zieken en te zeuren en die krijgt de gelegenheid&vrije hand om iemands werk te verzieken ? ze doet overigens helemaal niks in overleg met andere users en loopt zelf pas een paar weken mee.Parate kennis van deze zaak ontbreekt :Y
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_150066592
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 13:59 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

dat gaat lekker dan
die 11en30 zit hier continu te zieken en te zeuren en die krijgt de gelegenheid&vrije hand om iemands werk te verzieken ? ze doet overigens helemaal niks in overleg met andere users
Uhhh een OP kapen...wie doet dat regelmatig?
pi_150066622
quote:
10s.gif Op donderdag 26 februari 2015 14:01 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Uhhh een OP kapen...wie doet dat regelmatig?
ik open weleens een OP maar verander NOOIT iets
pi_150066757
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 14:01 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ik open weleens een OP maar verander NOOIT iets
Ik denk dat het zo moet gaan zoals ik net hierboven beschreef.

Verder is Mata in meer van de helft de topicopener geweest en heeft hij alles er in gezet wat hij wilde.
Kaartjes met fantasiepaden hoog boven in de OP kan gewoon echt niet.

Als ik de OP opende vroeg ik altijd of er dingen in of uit moesten.
pi_150066780
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 13:59 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

dat gaat lekker dan
die 11en30 zit hier continu te zieken en te zeuren en die krijgt de gelegenheid&vrije hand om iemands werk te verzieken ? ze doet overigens helemaal niks in overleg met andere users en loopt zelf pas een paar weken mee.Parate kennis van deze zaak ontbreekt :Y
Jij hebt er geen vertrouwen in maar maak je geen zorgen. Ik zet de nieuwe OP eerst in een post, die daar al voor gereserveerd staat. Wanneer iedereen 'm ziet zitten wordt de oude pas vervangen. Zo ben ik namelijk. In tegenstelling tot de vorige OP starter die meer van een extreem dictatoriale stijl hield.
  donderdag 26 februari 2015 @ 14:06:43 #25
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_150066781
De link bovenaan de OP "Antwoorden voor Kris" kan er wel uit. Op die website is al een half jaar niets meer veranderd.
pi_150066809
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 14:01 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ik open kaap weleens regelmatig een OP maar verander NOOIT iets
Zo klopt het.
pi_150066880
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 13:11 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Hij zegt van wel dus neem ik aan dat je overal bij kunt.

Dit filmpje is er ook nog maar volgens mij zijn er -tig filmpjes die je kunnen helpen een Iphone4 of S3 in te komen.

Zelfde verhaal, je kunt overal bij
Wil je het laten checken door je dochter? Mij lukt het niet, namelijk. Ik kom niet bij mijn foto's.

En die je nu post, deze tweede video: Dat is weer een andere methode. Niet dezelfde die je hier boven liet zien. Mij lukt ook deze tweede methode niet op mijn iphone 4S. Zal wel aan de softwareversie liggen.

Zou je die eerste methode aub eens door je dochter willen laten testen? Ik ben benieuwd of ze ook de foto's kan bewerken/verwijderen. Mij lukt het niet.
Make my day!
  donderdag 26 februari 2015 @ 14:10:18 #28
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_150066910
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 12:28 schreef 11en30 het volgende:
Expeditie 2015
[spoiler]In 2015 zal een aantal deelnemers van dit topic met eigen ogen het gebied betreden.
Iets betreden doe je met je eigen voeten. Iets zien met je eigen ogen.
  donderdag 26 februari 2015 @ 14:11:18 #29
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_150066952
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 12:28 schreef 11en30 het volgende:
Vondsten Lisanne en Kris & algemene foto's
De zesde foto is hieruit verdwenen?
pi_150067053
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 14:07 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zo klopt het.
geef maar een link en een voorbeeld TIA
pi_150067115
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 14:13 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

geef maar een link en een voorbeeld TIA
Wat is TIA?
pi_150067147
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 14:15 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat is TIA?
Thanks in advance?
Make my day!
pi_150067192
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 14:15 schreef agter het volgende:

[..]

Thanks in advance?
ja ,weet iedereen :Y
pi_150067209
De website van Mi Diario meldt als eerste de vermissing.
Die link (in de tijdlijn vd OP) bestaat niet meer, je wordt wel doorverwezen, maar dan kom je op de pagina van vandaag.
Zoeken op Kris Kremers en Lisanne Froon, levert niks op.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  donderdag 26 februari 2015 @ 14:17:57 #35
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_150067220
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 14:15 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat is TIA?
Niet best als je dat krijgt.

Transient Ischaemic Attack

http://nl.wikipedia.org/wiki/TIA
pi_150067224
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 14:17 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ja ,weet iedereen :Y
:+
Net zoals iedereen weet dat men geen topics mag kapen.
  donderdag 26 februari 2015 @ 14:19:38 #37
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_150067280
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 13:54 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En is ook helemaal niet de bedoeling. Niemand is de 'eigenaar' van een OP.
Uiteraard. Maar Domnivoor heeft er vaak wel ff werk aan om eea overzichtelijk te maken. Dan is het ook weer zo wat om meteen alles aan te passen als je de OP hebt. Gewoon, beetje peilen wat mensen willen is niet verkeerd en Domnivoor deed eigenlijk nooit moeilijk. Misschien dat ie daarom ook wat te vol was.
pi_150067298
s avonds - de ouders van Lisanne Froon worden gebeld door de taalschool/hostel waar de meiden verblijven, die denken dat het Lisanne is die belt

Door degene die belde ( vanuit Panama, taalschool) werd gevraagd "Is this Lisanne?"
Dwz, zo heb ik het altijd begrepen?
pi_150067322
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 14:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

:+
Net zoals iedereen weet dat men geen topics mag kapen.
Kom dan met een voorbeeld waar ik een OP aangepast heb
pi_150067368
quote:
6s.gif Op donderdag 26 februari 2015 14:19 schreef Marrije het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar Domnivoor heeft er vaak wel ff werk aan om eea overzichtelijk te maken. Dan is het ook weer zo wat om meteen alles aan te passen als je de OP hebt. Gewoon, beetje peilen wat mensen willen is niet verkeerd en Domnivoor deed eigenlijk nooit moeilijk. Misschien dat ie daarom ook wat te vol was.
Ja hoor, daar ben ik het mee eens.
Het is een hele klus om de OP een beetje op te schonen en wellicht verdwijnen er dan weleens wat dingen die hadden kunnen blijven staan.
pi_150067391
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 14:20 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Kom dan met een voorbeeld waar ik een OP aangepast heb
Kapen hebben we het over. Wel bij de les blijven.
pi_150067467
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 14:20 schreef Lutalo het volgende:
s avonds - de ouders van Lisanne Froon worden gebeld door de taalschool/hostel waar de meiden verblijven, die denken dat het Lisanne is die belt

Door degene die belde ( vanuit Panama, taalschool) werd gevraagd "Is this Lisanne?"
Dat is wat ik al vaak heb aangehaald.

Anderhalf uur voor een dichte deur wachten tot je naar binnen kunt (want F is ongerust)
Maar daarna niet proberen de nummers te achterhalen wat een hele logische volgende stap zou zijn (sterker nog, zou logisch zijn voor je de kamer in gaat)
Pas aan het einde van de middag Panamese tijd belt Eileen naar Lisanne.
Maar ze krijgt Lisanne niet aan de lijn maar de ouders van Lisanne
pi_150067747
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 14:24 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Anderhalf uur voor een dichte deur wachten tot je naar binnen kunt (want F is ongerust)
Maar daarna niet proberen de nummers te achterhalen wat een hele logische volgende stap zou zijn (sterker nog, zou logisch zijn voor je de kamer in gaat)
Waarom zou een gids ongerust zijn terwijl hij de dames waar hij pas de volgende dag een afspraak mee heeft niet kent en er totaal geen binding mee heeft ?
  donderdag 26 februari 2015 @ 14:36:49 #44
430880 mig72
De Professional
pi_150067923
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 13:47 schreef roos94 het volgende:
172 reeksen :D zieke shit
Dit dus. Was een hele leuke roman geworden.
  donderdag 26 februari 2015 @ 14:42:21 #45
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_150068112
quote:
6s.gif Op donderdag 26 februari 2015 14:19 schreef Marrije het volgende:

[..]

Dank je ;)
Ja, ik heb alles wat ik heb gewijzigd eerst in de groep gegooid, en ik haal niet zomaar iets weg wat anderen erin hebben gezet. Ik begrijp ook niet waarom sommigen hier zo graag die OP willen slopen. Er zit veel werk in en hij is/was goed zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door Domnivoor op 26-02-2015 14:58:06 ]
pi_150068176
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 14:24 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Diverse redenen: Eileen verkeerde in de veronderstelling dat het (06) nr dat ze gevonden had van Lisanne was. Het kan in de admin. niet duidelijk vermeld hebben gestaan.
Het kan ook zijn, dat de Froons Eileen niet goed verstaan hebben; het was laat, ze sliepen al?, ineens telefoon, misschien hebben ze een paar woorden (u bent ouders van) gemist.
  donderdag 26 februari 2015 @ 14:46:46 #47
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_150068248
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 14:17 schreef Lutalo het volgende:
De website van Mi Diario meldt als eerste de vermissing.
Die link (in de tijdlijn vd OP) bestaat niet meer, je wordt wel doorverwezen, maar dan kom je op de pagina van vandaag.
Zoeken op Kris Kremers en Lisanne Froon, levert niks op.
Dan kan de link weg en de tekst blijven staan: op 3 april werd de vermissing al gemeld door Mi Diario, op 4 april ook door andere media.
pi_150068297
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 14:22 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Kapen hebben we het over. Wel bij de les blijven.
ik heb hier gelezen
gebruikershandleiding - topics starten en reageren
http://forum.fok.nl/rde/faq/manual_posten
waar staat het dat je 10 min moet wachten voordat je een nieuw deel mag openen ?
pi_150068365
De beltijden van ToniB waar staan die?
pi_150069191
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2015 14:42 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Er zit veel werk in en hij is goed zo.
Daar zijn de meningen over verdeeld. Deze opgestapelde brij is imo niet toegankelijk en niet aantrekkelijk meer.

Ik maak een Word-document obv deze OP maar dan zonder de vele fouten zoals ontbrekende foto's, dode links, achterhaalde feiten, offtopic zaken en strijdigheden met de regels (zoals privé woonadressen van getuigen). Verder zal ik een nieuwe spoiler introduceren die er ook zo weer uit kan en ga ik proberen de OP nog verder in te korten zonder dat er essentiële en handige informatie verloren gaat.

Er zit zoveel werk aan het herstellen van dit monster dat ik dat document vast niet in 1 topic gereed heb en aan jullie kan voorleggen maar proberen kan altijd. Ik zet de gereviseerde, geactualiseerde en gemoderniseerde versie eerst in een post en hij gaat pas de OP in als de meerderheid de nieuwe beter vindt dan de oude.
pi_150069283
quote:

[..]

Dank je ;)
Ja, ik heb alles wat ik heb gewijzigd eerst in de groep gegooid, en ik haal niet zomaar iets weg wat anderen erin hebben gezet. Ik begrijp ook niet waarom sommigen hier zo graag die OP willen slopen. Er zit veel werk in en hij is/was goed zo.
onbegrijpelijk ja .die Op was prima
pi_150069315
Overigens staat het iedereen vrij hetzelfde te doen. We kiezen dan voor de beste revisie.
  donderdag 26 februari 2015 @ 15:17:26 #53
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_150069343
De meerderheid? Waarvan? Iedereen die stemt via de poll? En tot wanneer kan er gestemd worden?
pi_150069428
quote:

[..]

Dank je ;)
Omdat hij uit zijn voegen groeit en het onleesbaar is geworden. Op mobiel helemaal niet meer te doen.
pi_150069475
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 14:48 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ik heb hier gelezen
gebruikershandleiding - topics starten en reageren
http://forum.fok.nl/rde/faq/manual_posten
waar staat het dat je 10 min moet wachten voordat je een nieuw deel mag openen ?
Gewoon het fatsoen hebben om even te wachten tot degene met de lapo klaar is met de nieuwe OP.
Het is allemaal niet zo moeilijk.
pi_150069495
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 15:12 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Daar zijn de meningen over verdeeld. Deze opgestapelde brij is imo niet toegankelijk en niet aantrekkelijk meer.

Ik maak een Word-document obv deze OP maar dan zonder de vele fouten zoals ontbrekende foto's, dode links, achterhaalde feiten, offtopic zaken en strijdigheden met de regels (zoals privé woonadressen van getuigen). Verder zal ik een nieuwe spoiler introduceren die er ook zo weer uit kan en ga ik proberen de OP nog verder in te korten zonder dat er essentiële en handige informatie verloren gaat.

Er zit zoveel werk aan het herstellen van dit monster dat ik dat document vast niet in 1 topic gereed heb en aan jullie kan voorleggen maar proberen kan altijd. Ik zet de gereviseerde, geactualiseerde en gemoderniseerde versie eerst in een post en hij gaat pas de OP in als de meerderheid de nieuwe beter vindt dan de oude.
Oh je bent de nieuwe mod?
  donderdag 26 februari 2015 @ 15:21:50 #57
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_150069500
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 15:15 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

onbegrijpelijk ja .die Op was prima
nah ja, dode links kunnen eruit en wat info linken naar oudere op's zodat niet te veel info in de recente op komt, prima. En de verbeterpunten van kloothommel lijken mij ook prima.
Maar om het nou over het monster te hebben, komt de sfeer niet echt ten goede.
Maar goed, tis maar een op. Hoeft ook weer niet zo gewichtig over te worden gedaan.
pi_150069524
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 14:44 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Diverse redenen: Eileen verkeerde in de veronderstelling dat het (06) nr dat ze gevonden had van Lisanne was. Het kan in de admin. niet duidelijk vermeld hebben gestaan.
Het kan ook zijn, dat de Froons Eileen niet goed verstaan hebben; het was laat, ze sliepen al?, ineens telefoon, misschien hebben ze een paar woorden (u bent ouders van) gemist.
Ik zie dat toch anders en dat zeggen de ouders van Lisanne ook

http://www.rtlxl.nl/#!/rt(...)1f-0b4e-c6c48f645c80

Na 11.45 min
Ouders lagen net in bed toen Eileen belde die de bedoeling had om naar Lisanne te bellen.

Dit telefoontje pas na 17 uur strookt niet met anderhalf uur wachten voor een dichte deur om 8.30 uur.
Bij echte ongerustheid heb je om 10.15 uur Lisanne haar nummer en niet pas 7 uur later
pi_150069758
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 15:21 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

dat noem ik dus kapen ja :7
pi_150070215
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 15:21 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik zeg niets anders dan dat ik (itt tot voorgaande OP-bezetters) geen wijzigingen in de OP aanbreng zonder de input en instemming van de rest. Wat kun je daar nou op tegen hebben? :? Zou fijn zijn als je dat nog even kwam toelichten.

[ Bericht 1% gewijzigd door 11en30 op 26-02-2015 15:45:12 ]
pi_150070311
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 14:20 schreef Lutalo het volgende:

Hoe lees je dat schuine stuk.. Dat de ouders denken dat Lisanne hun belt, toch?
Make my day!
pi_150070530
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 15:12 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Welke meerderheid?
Dode links eruit lijkt mij prima. Verders niet zo stoken, aub.
Make my day!
pi_150070901
Lol ja je hebt gelijk ook, waarom zou ik mijn tijd hier in gaan steken.
pi_150070969
Zouden de meiden dit stukje ooit ergens hebben gelezen?
SPOILER
pi_150071259
Nog maar een keer dan.
Momenteel zijn we bezig om de OP op te schonen. Dat is een heidense klus want nogmaals, hij is gigantisch en mobiel onleesbaar. Tot dat klaar is zullen we het hiermee moeten doen.
Daarna kunnen we zien hoe en wat er met de OP gaat gebeuren.
pi_150071369
Succes! ^O^
  donderdag 26 februari 2015 @ 16:04:55 #67
430880 mig72
De Professional
pi_150071460
Het probleem is dat veel mensen dit topic willen gebruiken voor eigen gewin denk ik. En dan begint het over ego's te gaan en niet de inhoud.
pi_150071515
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 16:04 schreef mig72 het volgende:
Het probleem is dat veel mensen dit topic willen gebruiken voor eigen gewin denk ik. En dan begint het over ego's te gaan en niet de inhoud.
Hopelijk komt daar nu een eind aan.
  donderdag 26 februari 2015 @ 16:14:05 #69
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_150071892
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 16:05 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Hopelijk komt daar nu een eind aan.
Het is toch niet zo dat El-Mata weer een ban heeft, mag ik hopen?
  donderdag 26 februari 2015 @ 16:15:20 #70
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_150071953
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 16:14 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Jawel, er staat een streep door zn naam.
Maar hoe lang geen idee.
pi_150072018
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 15:40 schreef agter het volgende:

[..]

Hoe lees je dat schuine stuk.. Dat de ouders denken dat Lisanne hun belt, toch?
Ja, zo lees ik dat.
Wat vls mij niet klopt "Er kwam een telefoontje binnen uit Panama, van ene Eileen. die had de bedoeling Lisanne te bellen, maar ze kreeg p.o. ons aan de lijn."

"Ze had denk ik een lijstje met nrs van ons thuis."
  donderdag 26 februari 2015 @ 16:18:39 #72
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_150072140
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 16:15 schreef Marrije het volgende:

[..]

Jawel, er staat een streep door zn naam.
Maar hoe lang geen idee.
Waarom nu dan weer?

Onbegrijpelijk dat zo'n man met hart voor de zaak iedere keer wordt tegengewerkt.
pi_150072228
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 16:18 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Waarom nu dan weer?

Onbegrijpelijk dat zo'n man met hart voor de zaak iedere keer wordt tegengewerkt.
Ach, dan kan hij in de tijd dat 'ie niet kan posten, rustig wat OP info doornemen.
  donderdag 26 februari 2015 @ 16:23:57 #74
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_150072477
quote:

[..]

Waarom nu dan weer?

Waarom precies, geen idee.
t Gezeik op elkaar zou genote worden en eventueel verwijderd. Ik heb niet gekeken of er posts van hem zijn verwijderd of bewerkt.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 16:20 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Ach, dan kan hij in de tijd dat 'ie niet kan posten, rustig wat OP info doornemen updaten.
fixed that
  donderdag 26 februari 2015 @ 16:25:44 #75
430880 mig72
De Professional
pi_150072591
quote:

[..]

Waarom nu dan weer?

Misschien een beetje teveel hart. Het moet wel gezegd worden dat hij een nogal dictatoriale stijl op nahoudt.
pi_150072608
fixed that
?
Ik vat 'm niet?
pi_150072613
quote:

[..]

Waarom nu dan weer?

Je weet dat degene wiens ban jullie nu bespreken op heel FOK! post?
  donderdag 26 februari 2015 @ 16:27:44 #78
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_150072731
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 16:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Haha, true. Maar de laatste tijd was het vooral hier raak, dus niet gek dat daar dan eerst aan gedacht wordt :D
  donderdag 26 februari 2015 @ 16:28:22 #79
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_150072766
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 16:25 schreef Lutalo het volgende:
fixed that
?
Ik vat 'm niet?
ik heb je gequote en daar jouw tekst aangepast
pi_150072814
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 16:14 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Schijnbaar. Maar ik refereerde aan de post van Lavenderr en niet aan El M.
pi_150072837
quote:

[..]

Waarom nu dan weer?

ja en dat niemand dat doorheeft > gaat heel geniepig
pi_150073159
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 16:29 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Het is een waar tranendal hier :'(
pi_150073448
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 16:29 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Zo'n hart voor de zaak dat het gisteren nieuw voor hem was, dat er met enige regelmaat koeien door de geul vd Pianista lopen.
pi_150073741
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 16:42 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Zo'n hart voor de zaak dat het gisteren nieuw voor hem was, dat er met enige regelmaat koeien door de geul vd Pianista lopen.
ga vooral lekker zo door :O
pi_150073999
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 16:23 schreef Marrije het volgende:

[..]

Waarom precies, geen idee.
t Gezeik op elkaar zou genote worden en eventueel verwijderd. Ik heb niet gekeken of er posts van hem zijn verwijderd of bewerkt.

[..]

Graag.
Ben het gezeik op elkaar hier compleet zat. En meer met mij.
Make my day!
pi_150074112
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 15:54 schreef schuschuho het volgende:
Zouden de meiden dit stukje ooit ergens hebben gelezen?
SPOILER
Ik probeerde met dit berichtje jullie even weer bij de les te krijgen maar helaas!
pi_150074221
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 14:09 schreef agter het volgende:

[..]

Wil je het laten checken door je dochter? Mij lukt het niet, namelijk. Ik kom niet bij mijn foto's.

En die je nu post, deze tweede video: Dat is weer een andere methode. Niet dezelfde die je hier boven liet zien. Mij lukt ook deze tweede methode niet op mijn iphone 4S. Zal wel aan de softwareversie liggen.

Zou je die eerste methode aub eens door je dochter willen laten testen? Ik ben benieuwd of ze ook de foto's kan bewerken/verwijderen. Mij lukt het niet.
@Jackie:
Wil je dit nog (laten) doen aub?
Make my day!
  donderdag 26 februari 2015 @ 16:59:33 #88
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_150074281
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 16:55 schreef schuschuho het volgende:

[..]

Ik probeerde met dit berichtje jullie even weer bij de les te krijgen maar helaas!
misschien heb je meer succes met een ander berichtje.
pi_150074327
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 16:48 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ga vooral lekker zo door :O
Ja, ik heb me ingehouden hoor.
pi_150074460
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 16:55 schreef schuschuho het volgende:

[..]

^O^
pi_150074511
Ik denk dat ik het hostel van Kris en Lisanne heb gevonden.
Voor mij erg belangrijk.

Ootje dacht dat het de derde straat links was.

dus met de rug naar de taalschool
dan 1e links
dan 3e weer links
en zij dacht dan het 4e huis links.(of zij had t goed en begreep ik haar verkeerd)

Ik denk dat het t huis recht daar tegenover is.
Calle C

Gevonden met Google Earth

Google earth vergeleken met deze video.

video stilzetten na 3.28 min

Zie ik het goed?

Als ik het goed zie dan is het hemelsbreed toch nog 300 meter van de taalschool.
Als je via de weg gaat zelfs meer dan 500 meter.

En Agter ik vraag t aan haar vanavond als ze tenminste niet uit logeren gaat.
(ps waarom zijn juist bij de foto's kunnen zo belangrijk voor je?)
pi_150074646
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 17:03 schreef 11en30 het volgende:

[..]

^O^
;)
pi_150074802
Nu zijn er plotseling toch weer 2 Miradors in de OP?
Moeten er nog veel meer mensen verdwalen die informatie over de Sendero Pianista zoeken op internet?
Wie dit leest is gek
pi_150075026
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 16:27 schreef Marrije het volgende:

[..]

Haha, true. Maar de laatste tijd was het vooral hier raak, dus niet gek dat daar dan eerst aan gedacht wordt :D
El mata heeft in elk forum wel zijn vaste vijanden _O-
Wie dit leest is gek
pi_150075056
quote:
99s.gif Op donderdag 26 februari 2015 17:12 schreef Nieuwschierig het volgende:
Moeten er nog veel meer mensen verdwalen die informatie over de Sendero Pianista zoeken op internet?
Zo ik begrepen heb, kun je bij die ene de Stille Oceaan zien ( met heel veel mazzel de andere ook ), maar de andere oceaan schijn je bij die andere mirador te kunnen zien. En daar loop je vanzelf langs, zo schijnt. Blijkbaar niet zo'n interessant uitkijkpunt, want er staat weinig over vermeld.
pi_150075140
quote:
99s.gif Op donderdag 26 februari 2015 17:12 schreef Nieuwschierig het volgende:
Moet je niet bij mij zijn, ik ga m'n handen echt niet aan deze OP branden. Voor dringende correcties kun je het beste even Lavenderr of Fogel vragen.
pi_150075157
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 17:19 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Zo ik begrepen heb, kun je bij die ene de Stille Oceaan zien ( met heel veel mazzel de andere ook ), maar de andere oceaan schijn je bij die andere mirador te kunnen zien. En daar loop je vanzelf langs, zo schijnt. Blijkbaar niet zo'n interessant uitkijkpunt, want er staat weinig over vermeld.
Of je leest het vorige topic nog een keer door waar uit blijkt dat de punten ongeveer 12 meter uit elkaar liggen en geen 250 zoals het kaartje aangeeft.
Het punt is door volstrekt onzinnige veronderstellingen op de kaartjes verschenen
Wie dit leest is gek
pi_150075189
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 17:04 schreef jackie12 het volgende:
Voor mij erg belangrijk.
.......

Jackie, wat goed van jou. Is het nou in Alto Boquete of Bajo Boquete?
Alto ligt naar het zuiden, bij Palmira
Bajo naar het noorden

Ik kan die Calle C niet vinden?
pi_150075300
quote:
99s.gif Op donderdag 26 februari 2015 17:22 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Of je leest het vorige topic nog een keer door waar uit blijkt dat de punten ongeveer 12 meter uit elkaar liggen en geen 250 zoals het kaartje aangeeft.
Het punt is door volstrekt onzinnige veronderstellingen op de kaartjes verschenen
Ik heb het kaartje niet gemaakt en de veronderstellingen waardoor ze 250 m. uit elkaar ligen ook niet gedaan.
pi_150075322
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 17:04 schreef jackie12 het volgende:
Voor mij erg belangrijk.

Ootje dacht dat het de derde straat links was.

dus met de rug naar de taalschool
dan 1e links
dan 3e weer links
en zij dacht dan het 4e huis links.(of zij had t goed en begreep ik haar verkeerd)

Ik denk dat het t huis recht daar tegenover is.
Calle C

Gevonden met Google Earth

Google earth vergeleken met deze video.

video stilzetten na 3.28 min

Zie ik het goed?

Als ik het goed zie dan is het hemelsbreed toch nog 300 meter van de taalschool.
Als je via de weg gaat zelfs meer dan 500 meter.

En Agter ik vraag t aan haar vanavond als ze tenminste niet uit logeren gaat.
(ps waarom zijn juist bij de foto's kunnen zo belangrijk voor je?)
De video geeft inderdaad duidelijk het hostel aan waar K en L verbleven. Fijn ook dat je de juiste locatie hebt gevonden.
pi_150075352
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 17:22 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Bajo naar het noorden

Als je bij Google dit toetst:

Spanish by the river Boquete dan brengt ie je er gelijk naar toe.

Onder de spanish by the river zie je dan Calle C.
En in het rechter straatje van Calle C zit volgens mij hun hostel.

(ik zal mn vriendin straks vragen voor een screenshot)

Maar is het hem?
pi_150075410
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 17:25 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Ik heb het kaartje niet gemaakt en de veronderstellingen waardoor ze 250 m. uit elkaar ligen ook niet gedaan.
Dat verwijt ik jou ook niet. Ik geef slechts aan dat er een aanwijsbaar fout kaartje in de OP staat dus die kan er ook uit
Wie dit leest is gek
  donderdag 26 februari 2015 @ 17:41:19 #103
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_150075872
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 16:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Heeft natuurlijk iets verkeerds gezegd over Boer Zoekt Vrouw. :7
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_150075949
Ik zie het hostel niet, ik wacht de screenshot af.
pi_150076268
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 17:27 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Als je bij Google dit toetst:

Spanish by the river Boquete dan brengt ie je er gelijk naar toe.

Onder de spanish by the river zie je dan Calle C.
En in het rechter straatje van Calle C zit volgens mij hun hostel.

(ik zal mn vriendin straks vragen voor een screenshot)

Maar is het hem?
Geen foto's van personen hier hoor.
pi_150076390
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 17:53 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

:) :) :) Hij's leuk!
pi_150076473
quote:

[..]

Het gaat over het hostel, geen personen.
pi_150076500
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 17:58 schreef gynaika het volgende:

[..]

Het gaat over het hostel, geen personen.
Ik denk ik waarschuw maar even van tevoren :D
pi_150076505
quote:

[..]

gaat om een huis
pi_150076564
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 17:59 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik denk ik waarschuw maar even van tevoren :D
Dat kan geen kwaad natuurlijk.
pi_150076635
Tenzij dit bij het woonadres hoort van de getuige M en haar dochter. Dat weet ik dus niet.
pi_150076692
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 17:56 schreef Lutalo het volgende:

[..]

:) :) :) Hij's leuk!
Zo las ik 'm ook eerst. :)
pi_150076701
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 18:02 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Tenzij dit bij het woonadres hoort van de getuige M en haar dochter. Dat weet ik dus niet.
Ik doelde op het waarschuwen, dat kan geen kwaad.
pi_150076806
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 18:04 schreef gynaika het volgende:

[..]

Ik doelde op het waarschuwen, dat kan geen kwaad.
Ok.
pi_150078731
Degene die Jackie genoemd had, is dezelfde die ik een aantal topics geleden gepost had:

hostel:
https://www.here.com/dire(...)2.43593,19,satellite

taalschool Spanish:
https://www.here.com/dire(...)2.43577,17,satellite
pi_150079077
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 18:58 schreef ootjekatootje het volgende:
Degene die Jackie genoemd had, is dezelfde die ik een aantal topics geleden gepost had:

hostel:
https://www.here.com/dire(...)2.43593,19,satellite

taalschool Spanish:
https://www.here.com/dire(...)2.43577,17,satellite
Klopt als een bus alle credits voor jou. ^O^ (ik dacht je het huis aan de overkant bedoelde)
Kun je hem draaien zodat je er van de voorkant naar kijkt? Dan is het nog beter te zien als je m vergelijkt met de video

na 3.28 min

Het is toch echt verder weg dan dat ik dacht. Over de weg ruim 500 meter (das 6 minuten lopen)
(op Google earth zijn de daken trouwens nog duidelijker)

Mochten ze een lift hebben gehad dan heeft niemand van de taalschool dat in ieder geval kunnen zien.
Ook "opgepikt bij de afslag van de taalschool" wordt nu erg onwaarschijnlijk.

Daar over later meer ,ga nu eerst trainen
pi_150079177
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 17:22 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Bajo naar het noorden

Ik heb hem zojuist gepost:
Je hebt de straat van de taalschool, Calle a Palmira Centro, zijstraat van Calle via Boquete in Alto.

Op Here zie je daaronder een zijstraat van de Palmira Centro.
Deze heeft weer vier zijstraten, eerste is Cale A, tweede is Cale B, derde weg is Calle C. In een rechte lijn onder de taalschool staat het enige huis met hetzelfde grijzen dak met luifel aan de voorzijde als dat van de hostel van K&L. Met daarnaast een rood zadeldak van de Buren, ook de indeling van de voortuin en de oprit kloppen met de aanzicht foto van hostel van K&L.
pi_150079904
na 3.28 min

Op deze video zojuist gepost door Jackie liggen op 09:30 de 2 matrassen in de struiken, ik spreek geen spaans dus weet niet waar ze gevonden kunnen zijn.
We hebben het gisteren over deze matrassen gehad en volgens mij vroeg iemand toen naar een link
pi_150081159
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 19:23 schreef ootjekatootje het volgende:
We hebben het gisteren over deze matrassen gehad en volgens mij vroeg iemand toen naar een link
Kan het buiten de video niet vinden meer: matrassen waren overgedragen aan het O.M. daarna niets meer van vernomen.
Ga even goed luisteren: ze spreken over camas= bedden ipv colchón - dos colchones
pi_150082550
Ikzelf heb nog een grote vraag:

in mei 2014 zijn er 2 lichamen gevonden, in hetzelfde gebied maar meer naar Bocas toe.
Omdat deze lichamen zijn overgedragen aan het OM Bocas del Toras (en dus niet aan Sinaproc) is die zaak niet gekoppeld geweest aan K&L. Ik vond in de media alleen artikelen die zeiden dat het niet K&L waren. (ok wie waren het dan wel?)

Dit is de enige melding die ik erover kon vinden.

In zo'n licht bevolkt gebied:
binnen een maand 4 doden in de jungle...

Heeft Bocas ook een dorpsforum?
pi_150083501
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 19:23 schreef ootjekatootje het volgende:
p deze video zojuist gepost door Jackie liggen op 09:30 de 2 matrassen in de struiken, ik spreek geen spaans dus weet niet waar ze gevonden kunnen zijn.
gevonden langs de Pianista...niet gezegd waar. Ik begrijp...: de matrassen tonen aan dat de meisjes al hun bezittingen hadden??? en dachten terug te keren. Ook medicijnen gevonden waaruit zou blijken dat een van de meisjes verkouden was. (resfriada) Kan iemand helpen vertalen?

[ Bericht 0% gewijzigd door doorgaan op 26-02-2015 20:50:45 ]
  donderdag 26 februari 2015 @ 20:52:39 #122
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_150085008
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 20:29 schreef doorgaan het volgende:

[..]

gevonden langs de Pianista...niet gezegd waar. Ik begrijp...: de matrassen tonen aan dat de meisjes al hun bezittingen hadden en dachten terug te keren. Ook medicijnen gevonden waaruit zou blijken dat een van de meisjes verkouden was. (resfriada) Kan iemand helpen...
Dat L. verkouden / grieperig / bronchitis-achtig was, was al vanaf het begin bekend, op basis van de verklaring van hun huisbazin.

Daarom wekte het ook direct verbazing en achterdocht dat ze onder die omstandigheden zo'n lange wandeling zouden willen maken. Dat was nog vóórdat de stoffelijke overschotten waren gevonden en men nog vooral dacht aan ontvoering e.d. Later hebben de foto's aangetoond dat L. en K. inderdaad gewoon die lange wandeling zijn gaan maken.
pi_150085175
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 20:14 schreef ootjekatootje het volgende:
n mei 2014 zijn er 2 lichamen gevonden, in hetzelfde gebied maar meer naar Bocas toe.
Omdat deze lichamen zijn overgedragen aan het OM Bocas del Toras (en dus niet aan Sinaproc) is die zaak niet gekoppeld geweest aan K&L. Ik vond in de media alleen artikelen die zeiden dat het niet K&L waren. (ok wie waren het dan wel?)

ik vind alvast deze: Hallan dos cuerpos en río de David; ... Oficiales de la Zona Policial de Bocas del Toro, ... NOTICIAS mayo 14, 2014 prensa.com ...(2 lichamen gevonden in rivier van David)
pi_150085520
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 20:14 schreef ootjekatootje het volgende:
Ikzelf heb nog een grote vraag:

in mei 2014 zijn er 2 lichamen gevonden, in hetzelfde gebied maar meer naar Bocas toe.

Dit is de enige melding die ik erover kon vinden.

In zo'n licht bevolkt gebied:
binnen een maand 4 doden in de jungle...

Heeft Bocas ook een dorpsforum?
en deze: Cortez, oriundo del estado de Texas, es buscado por Panamá luego que los cuerpos de dos personas aparecieran enterrados en una de sus propiedades en Bocas del Toro, en el occidente de ese país fronterizo con Costa Rica.
uit bron: http://www.laprensa.com.n(...)rtaran-a-sospechosos
Er gebeurt genoeg. Ik denk als je doorzoekt, wordt het een hele lijst. Of dat zinvol is weet ik niet.
pi_150085644
enterrados en una de sus propiedades en Bocas del Toro: begraven in een van de huizen van de eigenaar. Niet gevonden liggend in de jungle dus.
pi_150085736
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 20:52 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Dat L. verkouden / grieperig / bronchitis-achtig was, was al vanaf het begin bekend, op basis van de verklaring van hun huisbazin.
ALs hetzelfde stukje papier als in de nachtfoto is gevonden bij die matrassen geeft dat wel te denken.
pi_150085934
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 21:02 schreef doorgaan het volgende:
ALs hetzelfde stukje papier als in de nachtfoto is gevonden bij die matrassen geeft dat wel te denken.
ik bedoel: blijkbaar medicijnen gevonden die op verkoudheid duiden: maar in welke verpakking en wat was dat dan voor medicijn...is dit met de ouders gedeeld? Misschien wel niet omdat we er niets over hebben gehoord? Maar kunnen ook medicijnen van anderen zijn. Hoe zat het met die ene spuit die gevonden was? Matrassen dus bij OM..indien op dna gecheckt...dan zou er al meer bekend moeten zijn.
pi_150086331
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 19:09 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik heb hem zojuist gepost:
Je hebt de straat van de taalschool, Calle a Palmira Centro, zijstraat van Calle via Boquete in Alto.

Op Here zie je daaronder een zijstraat van de Palmira Centro.
Deze heeft weer vier zijstraten, eerste is Cale A, tweede is Cale B, derde weg is Calle C. In een rechte lijn onder de taalschool staat het enige huis met hetzelfde grijzen dak met luifel aan de voorzijde als dat van de hostel van K&L. Met daarnaast een rood zadeldak van de Buren, ook de indeling van de voortuin en de oprit kloppen met de aanzicht foto van hostel van K&L.
Bedankt Ootje voor je post. Jackie, ik heb ook veel gezocht, maar niets gevonden.

Ik vraag me heel eerlijk af of dit huis het wel is:
1. Moet het dak niet min of meer driehoekig zijn ipv rechthoekig? En dan aan die ene schuine wand, aan de voorkant, dat rechthoekige luifeltje eraan?
2. Op de video zien we een bruggetje+sloot vlakbij naast het huis. Die zie ik hier niet?

Wat denken jullie?
pi_150086411
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 21:00 schreef doorgaan het volgende:
enterrados en una de sus propiedades en Bocas del Toro: begraven in een van de huizen van de eigenaar. Niet gevonden liggend in de jungle dus.
Hahaha echt? Nou, dit bewijst wel dat scenario's zonder scheermes en met een goed glas wijn geschreven dienen te worden.
pi_150086673
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 20:29 schreef doorgaan het volgende:

[..]

gevonden langs de Pianista...niet gezegd waar. Ik begrijp...: de matrassen tonen aan dat de meisjes al hun bezittingen hadden??? en dachten terug te keren. Ook medicijnen gevonden waaruit zou blijken dat een van de meisjes verkouden was. (resfriada) Kan iemand helpen vertalen?
Ze vertellen dat in hun kamer, de medicijnen waren gevonden en dat één van hen verkouden was. Niet op het pad dus.
Al hun bezittingen lagen ook in hun kamer. Terwijl de reporter dit vertelt, worden die matrassen in beeld gebracht. Dat verwart de boel.
pi_150087686
Ik heb nog een keer naar het huis gekeken enzovoort. Misschien is het toch gezichtsbedrog dat het een schuine muur zou hebben? Misschien klopt Ootjes vondst toch wel? Ik kom er niet uit.

Is het huis niet hetzelfde dat we vlak ervoor zien in de video, bij dat bruggetje? Of is dat een ander huis? Er staat iig veel groen omheen.
pi_150088160
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 20:58 schreef doorgaan het volgende:

[..]

en deze: Cortez, oriundo del estado de Texas, es buscado por Panamá luego que los cuerpos de dos personas aparecieran enterrados en una de sus propiedades en Bocas del Toro, en el occidente de ese país fronterizo con Costa Rica.
Er gebeurt genoeg. Ik denk als je doorzoekt, wordt het een hele lijst. Of dat zinvol is weet ik niet.
Altijd zinvol. En wat een verhaal zeg. http://cmm.lefora.com/top(...)R-WI?page=-1?page=-1

- dader: psycho gringo serial killer
- transport lichamen: truck + boot
- zaak opgelost door een expat, voormalig airforce intelligence officer
- hond leidt zoekteam naar graf vermisten

Weten we dat ook weer.

Gelukkig kan dit nooit echt gebeurd zijn volgens Ockham en zijn aanhangers. :X

[ Bericht 2% gewijzigd door 11en30 op 26-02-2015 21:46:38 ]
pi_150088162
Ik ben dus die telemetro video 2 aan het herkijken. Die hutten zijn goed bevoorraad... Bedje, 2 flessen drank..

4:55
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 21:30 schreef RapaNui het volgende:
Ik heb nog een keer naar het huis gekeken enzovoort. Misschien is het toch gezichtsbedrog dat het een schuine muur zou hebben? Misschien klopt Ootjes vondst toch wel? Ik kom er niet uit.

Is het huis niet hetzelfde dat we vlak ervoor zien in de video, bij dat bruggetje? Of is dat een ander huis? Er staat iig veel groen omheen.
in de video zijn ze aan het verbouwen, gezien de bouwmaterialen voor de deur
pi_150088273
Ik wil geen roet in het eten gooien, maar het huis met rood dak (vd buren) zou groter moeten zijn dan dat van Miriam, toch? Op de satelliet foto is het kleiner dan het huis met blauw dak.
pi_150088372
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 21:16 schreef RapaNui het volgende:
Ze vertellen dat in hun kamer, de medicijnen waren gevonden en dat één van hen verkouden was. Niet op het pad dus.
Al hun bezittingen lagen ook in hun kamer. Terwijl de reporter dit vertelt, worden die matrassen in beeld gebracht. Dat verwart de boel.
Goed! dat je dat opheldert. Dank u.
pi_150088468
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 20:58 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Denk niet dat het zinvol is. Dat gaat over Wild Bill, die zit al jaren vast. Een uitgekauwd verhaal.

Volgens mij is het een artikel uit 2010 http://www.laprensa.com.n(...)rtaran-a-sospechosos
pi_150088541
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 21:40 schreef doorgaan het volgende:
Dat verwart de boel.
Ja, want die matrassen zorgen niet voor opheldering.
pi_150088552
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 21:39 schreef RapaNui het volgende:
Ik wil geen roet in het eten gooien, maar het huis met rood dak (vd buren) zou groter moeten zijn dan dat van Miriam, toch? Op de satelliet foto is het kleiner dan het huis met blauw dak.
Ik ben weer aan het zoeken:
Het moet toch in de directe omgeving liggen van de taalschool, bijna schuin tegenover begreep ik
  donderdag 26 februari 2015 @ 21:44:37 #139
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_150088606
Dit huis?

(Rechtsboven het perceel van Spanish by the River Boquete.)
pi_150088626
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 21:43 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Ja, want die matrassen zorgen niet voor opheldering.
case closed voor de matrassen?
pi_150088669
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 21:44 schreef Gorraay het volgende:
Dit huis?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Nee we zoeken een roze huis met aan de rechterkant een wit huis met een rood dak, 2 deuren naar links als je ervoor staat, voor jouw huis dan, dacht ik
pi_150089135
quote:
Tja ik ben het dus niet eens. Niet wel de lusten, niet de "lasten". Jij zal wel de laatste zijn die ik zal updaten over een excursie, gesponsord of niet gesponsord. Die laster aan mijn broek en die van andere evt. expeditieleden vergeet ik niet.
  Moderator donderdag 26 februari 2015 @ 22:01:27 #143
45833 crew  Fogel
pi_150089774
Over de expeditie, het moet in ieder geval zeer duidelijk zijn dat het geen FOK!-expeditie is. FOK! staat er namelijk niet achter en heeft er niks mee te maken.
Dat sommige mensen op eigen initiatief op reis gaan dat moeten ze natuurlijk helemaal zelf weten, maar elke (openbare) vorm van werving/sponsoring hoort hier niet thuis.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_150089853
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:01 schreef Fogel het volgende:
Over de expeditie, het moet in ieder geval zeer duidelijk zijn dat het geen FOK!-expeditie is. FOK! staat er namelijk niet achter en heeft er niks mee te maken.
Dat sommige mensen op eigen initiatief op reis gaan dat moeten ze natuurlijk helemaal zelf weten, maar elke (openbare) vorm van werving/sponsoring hoort hier niet thuis.
Niemand vraagt om geld.
En het is ook zeker niet uit naam van Fok. Gewoon een aantal geïnteresseerde mensen die daar wat uit willen zoeken.
Neem aan dat dat gewoon besproken kan worden?
Make my day!
  Moderator donderdag 26 februari 2015 @ 22:03:52 #145
45833 crew  Fogel
pi_150089917
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:02 schreef agter het volgende:

[..]

Niemand vraagt om geld.
En het is ook zeker niet uit naam van Fok. Gewoon een aantal geïnteresseerde mensen die daar wat uit willen zoeken.
En daar is dan ook niks mis mee ^O^

Edit na de edit van de gequote post: natuurlijk kunnen jullie het er gewoon over hebben. Maar al dan niet verkapt om sponsoring vragen dat kan dan weer niet. Mijn reactie was overigens deels omdat er "FOK!-expeditie" als kop stond in een van de vorige versies van de OP, dus ik wilde het even duidelijk maken, da's alles.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_150089979
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 21:51 schreef MeloD het volgende:

[..]

Tja ik ben het dus niet eens. Niet wel de lusten, niet de "lasten". Jij zal wel de laatste zijn die ik zal updaten over een excursie, gesponsord of niet gesponsord. Die laster aan mijn broek en die van andere evt. expeditieleden vergeet ik niet.
Eens.
Make my day!
pi_150090196
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:03 schreef Fogel het volgende:

[..]

En daar is dan ook niks mis mee ^O^

Edit na de edit van de gequote post: natuurlijk kunnen jullie het er gewoon over hebben. Maar al dan niet verkapt om sponsoring vragen dat kan dan weer niet. Mijn reactie was overigens deels omdat er "FOK!-expeditie" als kop stond in een van de vorige versies van de OP, dus ik wilde het even duidelijk maken, da's alles.
Ah, okay! Duidelijk.
Make my day!
  donderdag 26 februari 2015 @ 22:10:37 #148
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_150090339
quote:

[..]

100% mee eens.
pi_150091846
quote:
14s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:10 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

100% mee eens.
Idem. Ik zit echt niet te wachten op een vakantieverslag en eventuele ontdekkingen horen imo niet op een forum thuis maar zouden discreet aan de contactpersoon doorgegeven moeten worden. Ik zie dus sowieso nergens mogelijkheden voor updates. En verder begrijp ik goed dat je er stevig van baalt dat ik campagne gevoerd heb tegen jullie fondsenwerving. Ik ben echter tevreden over het resultaat.
pi_150091969
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:31 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Idem. Ik zit echt niet te wachten op een vakantieverslag en eventuele ontdekkingen horen imo niet op een forum thuis maar zouden discreet aan de contactpersoon doorgegeven moeten worden. Ik zie dus sowieso nergens mogelijkheden voor updates. En verder begrijp ik goed dat je er stevig van baalt dat ik campagne gevoerd heb tegen jullie fondsenwerving. Ik ben echter tevreden over het resultaat.
eens, ook voor de expeditieleden zelf is het imo veiliger om niets op het forum te posten.
pi_150092352
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:31 schreef 11en30 het volgende:

[..]\ En verder begrijp ik goed dat je er stevig van baalt dat ik campagne gevoerd heb tegen jullie fondsenwerving.
Waar ik het meest van baal is dat je mij ervan beschuldigt over de rug van Kris en Lisanne vakantie te willen vieren in Panama.
pi_150092808
Zullen we deze vruchteloze discussie stoppen?
De sponsoring is uit de OP dus we hoeven het er verder niet meer over te hebben.
Wat men buiten FOK! om doet heeft FOK! niets mee te maken.
pi_150093004
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:43 schreef Lavenderr het volgende:
Zullen we deze vruchteloze discussie stoppen?
De sponsoring is uit de OP dus we hoeven het er verder niet meer over te hebben.
Wat men buiten FOK! om doet heeft FOK! niets mee te maken.
Maar de laster gaat door en wordt oogluikend toegestaan.
pi_150093210
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 21:44 schreef Gorraay het volgende:
Dit huis?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik hoop dat Jackie zo even de foto on line kan zetten van het roze huis, waarna ik gezocht had. Kan hem ff niet meer vinden, ik weet zelf ook niet hoe M eruit ziet en dat hoeft ook niet.
pi_150093297
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:45 schreef MeloD het volgende:

[..]

Door wie dan?
  Moderator donderdag 26 februari 2015 @ 22:49:22 #156
45833 crew  Fogel
pi_150093305
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:45 schreef MeloD het volgende:

[..]

Als je een post niet bevalt kan je altijd deze knop gebruiken warnsmall.png. Er vanuit gaan dat wij als mods altijd alles lezen (en posts op dezelfde manier opvatten als de users die een topic voort drijven), da's een verkeerde aanname.
pi_150093558
http://nl.tinypic.com/r/9to8xf/8

Huis rechts heeft een dak met horizontale nok van links naar rechts

Hostel heeft blauwig/grijs dak met uitsteeksel aan de voorkant

Links van de hostel zie je in de verte een huis met een donker dak.

http://nl.tinypic.com/r/5l3nk8/8

http://nl.tinypic.com/r/314qedz/8

Roze rondje = huis linksachter
Rode streep = horizontale nok huis rechts
Blauw kruisje = uitsteeksel
Gele streep = oprijpad
pi_150094049
quote:
12s.gif Op woensdag 25 februari 2015 00:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Stel je voor; je gaat naar de bios maar de film doet het niet en je wordt aangeraden na een uur terug te komen. Je maakt een ommetje met je partner en wordt aangereden.

De redenatie van sommigen hier is dan om de bioscoop aan te klagen voor de aanrijding. Met als "argument": Als de film gewoon was doorgegaan, was ik niet aangereden. :')

Veel succes bij je rechtszaak, ik zou een goeie advocaat nemen, Brammie M. ofzo.
Prima analogie (logica werkt niet bij elk publiek, goeie switch dus. Plan Z, zeg maar).

Als tegenpleiter zou ik het wel weten: "Edelachtbaere Heer kasteleyn, leden van de jury, en andere BNW'ers café-bezoekers. Stel nu eens dat den onderhaavigen bioscoop ingestort was, of in brandt gevlogen. En dat clienten van mijn waerde maffiamaet collega daerdeur aan een abjecte en infame dood ontsnapt waeren. Hadden zij dan ook gemypt, gejammerd of gemeckerdt? Welneen, dan en hadt er gheeneene ghast ze ooyt noch geheurdt. Zoo zyn ze wel, dat is edocht Logysch? Ai rest mai justin.

[ Bericht 0% gewijzigd door JustinCase op 26-02-2015 23:08:39 ]
pi_150094559
Van bovenaf bekeken:

http://nl.tinypic.com/r/2mwh0nq/8

Blauw is het hostel
Roze is de taalschool
Gele lijn is de weg tussen de taalschool en het hostel
Rode pijl is naar Bajo Boquete
pi_150095084
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 00:29 schreef ootjekatootje het volgende:
Stel je voor: je gaat naar de bios, betaalD en de film doet het niet, je mag volgende week terugkomen. Je gaat samen naar huis. Via de media zie je dat die film het elke week niet doet.
tja.. dat bedoel ik.
Dan moet je nog steeds uitkijken bij het oversteken. Grootste gelijk als je belazerd bent, maar hunnie hebben jouw niet gedwongen om onder lijn vier te lopen. En ook niet gezegd dat de bussen in Panama meters dons aan de voorkant hebben. Stel dat iemand denkt van wel, en geestelijk niet in staat om beter te weten. Wat moet Panama daartegen doen? IQ-test afnemen op het vliegveld?
pi_150095212
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 23:19 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Dan moet je nog steeds uitkijken bij het oversteken. Grootste gelijk als je belazerd bent, maar hunnie hebben jouw niet gedwongen om onder lijn vier te lopen. En ook niet gezegd dat de bussen in Panama meters dons aan de voorkant hebben. Stel dat iemand denkt van wel, en geestelijk niet in staat om beter te weten. Wat moet Panama daartegen doen? IQ-test afnemen op het vliegveld?
Wat hebben die bussen ermee te maken? In mijn voorbeeld zitten ze gewoon lekker thuis op de bank.
pi_150096628
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 23:21 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wat hebben die bussen ermee te maken? In mijn voorbeeld zitten ze gewoon lekker thuis op de bank.
Wat is hier in godsnaam aan de hand? Begrijpen de ootjes op BNW nog niet eens de simpelste analogieën?
  donderdag 26 februari 2015 @ 23:54:43 #163
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_150096855
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:53 schreef jackie12 het volgende:
http://nl.tinypic.com/r/9to8xf/8

Huis rechts heeft een dak met horizontale nok van links naar rechts

Hostel heeft blauwig/grijs dak met uitsteeksel aan de voorkant

Links van de hostel zie je in de verte een huis met een donker dak.

http://nl.tinypic.com/r/5l3nk8/8

http://nl.tinypic.com/r/314qedz/8

Roze rondje = huis linksachter
Rode streep = horizontale nok huis rechts
Blauw kruisje = uitsteeksel
Gele streep = oprijpad

Dat huis op de kaarten lijkt wat betreft vorm en ligging inderdaad sterk op het huis in de video op 3:28. Maar het verhaal dat op dat moment verteld wordt gaat niet over het pension in Bajo Boquete. Het past in wat we later het dag-eerder-scenario hebben genoemd. Er wordt verteld hoe de meiden rond 2 uur aan getuige Pedro L..... (die niet voor de camera wilde) vroegen of "dit pad" de Pianista was, waarop hij antwoordde: nee, dit is de sendero Piedra de Lino. Waarom ze op dat moment een foto van het huis van Miriam zouden willen tonen is me niet duidelijk.
pi_150097130
ik las ergens dat het roze huis op de route heel erg leek op het huis van de foto vooraf van Jackie, maar dat dat achter de beplanting lag. Weet even niet waar, volgens mij een paar pagina's terug maar kan hem niet vinden.
pi_150097225
Als ik M of haar dochter was zou ik het niet zo tof vinden als er een househunt naar mijn adres was. Moet dit echt op het forum blijven staan?

Ook geen lekker idee om psycho's aan het slaapadres van jonge meiden te helpen terwijl op het forum staat waar de sleutel ligt.

jackie weet wat hij wilde weten, ik ga het melden, mogen de modjes erover beslissen.

[ Bericht 26% gewijzigd door 11en30 op 27-02-2015 00:07:35 ]
pi_150097323
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 23:54 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Dat huis op de kaarten lijkt wat betreft vorm en ligging inderdaad sterk op het huis in de video op 3:28. Maar het verhaal dat op dat moment verteld wordt gaat niet over het pension in Bajo Boquete. Het past in wat we later het dag-eerder-scenario hebben genoemd. Er wordt verteld hoe de meiden rond 2 uur aan getuige Pedro L..... (die niet voor de camera wilde) vroegen of "dit pad" de Pianista was, waarop hij antwoordde: nee, dit is de sendero Piedra de Lino. Waarom ze op dat moment een foto van het huis van Miriam zouden willen tonen is me niet duidelijk.
Ik heb de video gebruikt omdat op 3.28 min het hostel van Kris en Lisanne duidelijk in beeld is.
Wat er gezegd wordt...geen flauw idee.

Wat ik wilde weten is waar het hostel lag ten opzichte van de taalschool.
Het ligt veel verder dan dat ik dacht.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 00:07:06 #167
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_150097459
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 00:03 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik heb de video gebruikt omdat op 3.28 min het hostel van Kris en Lisanne duidelijk in beeld is.

Kan heel goed, maar dan wist je dus al hoe het hostel eruitzag. Van een foto? Je kunt het alleen herkennen als je het al kende natuurlijk.
pi_150097691
Op deze video geplaatst 30 maart 2014 kun je zien hoe getuigen zich makkelijk vergist kunnen hebben.
Op 0.23 die jongedames zou iemand best kunnen verwarren met Kris en Lisanne en ze waren ook in Boquete rond de tijd van de vermissing

pi_150098305
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 00:07 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Kan heel goed, maar dan wist je dus al hoe het hostel eruitzag. Van een foto? Je kunt het alleen herkennen als je het al kende natuurlijk.
Ja die staat ook in de OP (tenminste hij stond in de OP kan m nu even niet vinden)
Uit een oude OP:

http://static0.ad.nl/stat(...)/media_l_2198667.jpg
  vrijdag 27 februari 2015 @ 01:10:13 #170
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_150099055
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 23:54 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Even herstellen: er wordt niet gezegd rond 2 uur, maar rond 12 uur. Verder gewoon het 31 maart-scenario. Van die getuige Pedro L..... had ik nog nooit gehoord. Dat is dus niet Peter C. van Casa Pedro.
pi_150099082
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 00:03 schreef jackie12 het volgende:

[..]

In deze blog van 2010 wordt volgens mij het hostel beschreven, 3 min. van de taalschool

I was staying with my vaerstmor who live 3 minutes from the school in a very simple house with her two children aged 6 and 9 years. Myriam, host mother is incredible patience with me and my lack of Spanish skills, and every night she sits patiently and trying to hold a conversation with me.
https://translate.google.(...)hive.html&edit-text=

http://365eventyr.blogspot.nl/2010_08_01_archive.html
pi_150099520
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 01:12 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

In deze blog van 2010 wordt volgens mij het hostel beschreven, 3 min. van de taalschool

I was staying with my vaerstmor who live 3 minutes from the school in a very simple house with her two children aged 6 and 9 years. Myriam, host mother is incredible patience with me and my lack of Spanish skills, and every night she sits patiently and trying to hold a conversation with me.
https://translate.google.(...)hive.html&edit-text=
[ afbeelding ]
http://365eventyr.blogspot.nl/2010_08_01_archive.html
3 minuten lijkt me wel wat snel. Heb t gemeten en het is over de weg 500 meter.
Zou wel kunnen als er een binnendoorweggetje is dat je vanaf het hostel naar de tuin kunt lopen van de taalschool.
pi_150099884
Het is geen geheim dat ik al sinds juli denk dat ik de kans groot acht dat de meiden al vanaf het vertrek van hun hostel al niet alleen waren.
Nu ik eindelijk weet waar het hostel ligt sterkt dit mijn gedachte.
Niet alleen omdat het hostel totaal uit het zichtveld ligt van de taalschool (ik heb altijd gedacht dat ie er zowat tegenaan lag) maar met name dat een lift krijgen het meest logische is ten opzichte van bus of taxi.

Want:

Kris en Lisanne worden wakker douchen, aankleden en ontbijten bij/met Miriam
Daarna naar de taalschool en wachten op Feliciano voor het opnemen van de excursies.
Ondertussen de computer checken, in een hangmat liggen.
Rond een uurtje of 10 komt Feliciano en worden de excursies geboekt.

Daarna om 11.05 uur eerste foto bij de Pianista.

Om om 11.05 uur een foto te kunnen maken bij de Pianista moesten ze uiterlijk om 10.45 uur vertrekken vanaf hun hostel/taalschool. (zie de video's van Lee, nog een keer Lee en Halfthrottle dan kun je zien dat het idd vanaf de taalschool naar de Pianista een minuut of 20 minuten rijden is omdat je dwars door het centrum van Bajo Boquete moet)

1- Taxi
Als Kris en Lisanne een taxi hadden genomen "vanaf de afslag van de taalschool" dan zouden ze dus na de boeking bij de taalschool naar hun hostel moeten lopen (minuut of 5) spullen pakken, andere schoenen aan en dan terug lopen naar de taalschool, vervolgens doorlopen naar de grote weg (nog eens 300 meter extra) en dan mazzel hebben dat op die hoofdweg net een taxi langs rijdt die hen oppikt.
Het is de weg tussen Bajo Boquete en David, niet het centrum waar wel veel taxi's rijden
Haast niet te doen qua tijd maar dan ook nog opgepikt zijn door een onbekende taxichauffeur.
En waarom ook haasten, ze hadden zeeen van tijd!

2- Bus
Zelfde verhaal alleen dan nog onwaarschijnlijker.
Vanaf de taalschool naar het hostel, spullen pakken, andere schoenen aan. Vervolgens terug langs de taalschool naar de hoofdweg en naar de bushalte (waar is ie of is het gewoon hand opsteken?)
Dan moet er net een bus langsrijden en dan de bus instappen en van halte naar halte mensen afzetten om vervolgens uit te stappen bij het begin van de Pianista.
Niet te doen qua tijd maar dan ook nog eens door niemand te zijn gezien in de bus.
Niet door medepassagiers of door de buschauffeur.

3- Een lift
Als Kris en Lisanne rond een uurtje of 8/9 opstonden (vind ik nog vroeg het is vakantie en het vrijwilligerswerk ging toch niet door) dan zouden ze denk ik rond een uurtje of 9.30 - 10.00 uur bij de taalschool zijn na douchen en ontbijt.
Als Feliciano rond een uurtje of 9.30 - 10.00 uur bij de taalschool was (of later) om de excursies op te nemen (gaat ook tijd in zitten) en Kris en Lisanne gingen daarna terug naar hun hostel om spullen te pakken en andere schoenen aan te trekken dan is in mijn ogen de kans het allergrootst qua tijd, afstand en niet te vergeten de in mijn ogen in haast vertrokken (geen sms naar huis, halflege telefoons en de schoenen aan het uiteinde) dat ze idd een lift kregen.
Bovendien wie had ze moeten zien als ze bij hun hostel in een auto stapten?

Door een taxi of bus te nemen kun je haast niet om 11.05 uur al je eerste foto op de Pianista nemen.
Met een lift krijgen wel.

En dan heb ik het nog niet eens over de snelle klim binnen 2 uur en het missen van welke getuige dan ook op de Pianista.

Nog een keer de kaart met daar op de taalschool en het hostel.

http://nl.tinypic.com/view.php?pic=2mwh0nq&s=8#.VO_MJHyG-E4

[ Bericht 0% gewijzigd door jackie12 op 27-02-2015 02:52:12 ]
pi_150100768
Wie kan zich nog de opmerkingen herinneren van die Engelstalige schrijfster in Boquete die in de auto zat bij Plinio een maaand of 2 terug? Schreef daar een Engelstalig stukje over, over haar vragen aan P over L en K, en zijn een tikje geergerde antwoorden, en haar leven daar. Ze leeft met meerderen in 1 huis.

Wat me te binnen schoot is een opmerking van haar over haar e-mail verkeer. Het zou via een andere computer gaan. Van een andere persoon. En wat ik me zat te bedenken is dat die persoon dus hun mail kan meelezen.

Wie heeft die link van dat artikel nog bij de hand ergens?
pi_150100802
Zie DM.
pi_150100845
ik denk dat ruziemaken en gehakketak op elkaar wel eens verfrissend kan werken.

Als je met vrijwilligers werkt, zoals wij allemaal in dit forum (voor Answers for Kris doen we het toch met zijn allen hier?) dat dat op een gegeven moment contra-productief is.

Je hebt zo wat getypt: wat wil je er mee bereiken? Gaat iemand daarna graag wat voor je doen?
Het kan dus wmb. wel wat liever weer naar elkaar toe, non de ju! Shape up or get out...pffff.
pi_150100938
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 02:42 schreef jackie12 het volgende:

IL schreef toch dat ze K en L opties hadden gegeven? Is het misschien mogelijk dat ze een pakket Spanish & Hiking wilden nemen? $125 voor 3 excursies. Dan krijg je opties. En dan ga je die opties bekijken (internet, map, plattegrond). Vervolgens boek je er drie van. We weten dat ze iig 2 tochten geboekt hebben. Waar is de derde? En is het al duidelijk wat F die ochtend op de school kwam doen? De boekingen opnemen? Ze ophalen voor hun eerste hike? Andere klanten ophalen? Gewoon effe rondhangen? (lijkt mij sterk als je volgeboekt zit) Zaken regelen met de school?

[ Bericht 0% gewijzigd door 11en30 op 27-02-2015 08:39:57 ]
pi_150101262
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 23:10 schreef jackie12 het volgende:
Van bovenaf bekeken:

http://nl.tinypic.com/r/2mwh0nq/8

Blauw is het hostel
Roze is de taalschool
Gele lijn is de weg tussen de taalschool en het hostel
Rode pijl is naar Bajo Boquete
Dat is een mooi kaartje.

Ik zocht al die tijd naar zo'n vorm (met schuine wand waar luifel aan vast zit) + in de buurt van dat bruggetje in de video:

Geen wonder dat ik het huis niet kon vinden?
pi_150101460
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 08:01 schreef Poekje01 het volgende:
Wie kan zich nog de opmerkingen herinneren van die Engelstalige schrijfster in Boquete die in de auto zat bij Plinio een maaand of 2 terug? Schreef daar een Engelstalig stukje over, over haar vragen aan P over L en K, en zijn een tikje geergerde antwoorden, en haar leven daar. Ze leeft met meerderen in 1 huis.

Wat me te binnen schoot is een opmerking van haar over haar e-mail verkeer. Het zou via een andere computer gaan. Van een andere persoon. En wat ik me zat te bedenken is dat die persoon dus hun mail kan meelezen.

Niets vreemds aan, zij worden constant aangesproken door vreemden die vragen naar K&L. Is toch ook irritant.. Geldt ook voor de medewerkerstaalschool en F Bron: waar ben jij nu
pi_150101504
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 08:46 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Dat is een mooi kaartje.

Ik zocht al die tijd naar zo'n vorm (met schuine wand waar luifel aan vast zit) + in de buurt van dat bruggetje in de video:
[ afbeelding ]

Geen wonder dat ik het huis niet kon vinden?
Ik moest ook even goed kijken, zit iets van waterschade op de muur maar geen rechte lijn.
pi_150101588
quote:
Het is geen geheim dat ik al sinds juli denk dat ik de kans groot acht dat de meiden al vanaf het vertrek van hun hostel al niet alleen waren.
Niet alleen omdat het hostel totaal uit het zichtveld ligt van de taalschool (ik heb altijd gedacht dat ie er zowat tegenaan lag) maar met name dat een lift krijgen het meest logische is ten opzichte van bus of taxi.
..........

1- Taxi
...
2- Bus
...
3- Een lift
...
Door een taxi of bus te nemen kun je haast niet om 11.05 uur al je eerste foto op de Pianista nemen.

En dan heb ik het nog niet eens over de snelle klim binnen 2 uur en het missen van welke getuige dan ook op de Pianista.

Mooie analyse. Waar ik mee zit is wat Sigrid op video heeft verteld: Ze kwamen hierheen (=Habla Ya in Bajo Boquete) om van hieruit naar de Pianista te gaan.

Anderzijds is er ook een artikel (moet die terugzoeken), dat ze bij hun hostel in een zwarte(?) auto waren ingestapt?
pi_150101620
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 09:03 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Mooie analyse. Waar ik mee zit is wat Sigrid op video heeft verteld: Ze kwamen hierheen (=Habla Ya in Bajo Boquete) om van hieruit naar de Pianista te gaan.

Anderzijds is er ook een artikel (moet die terugzoeken), dat ze bij hun hostel in een zwarte(?) auto waren ingestapt?
Ik vraag me af waarom ze naar Habla Ya zouden gaan, taalschool van hun zit om de hoek.
Sigrid heeft L wel een massage gegeven,
pi_150101664
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 00:14 schreef bladwijzer het volgende:
Op deze video geplaatst 30 maart 2014 kun je zien hoe getuigen zich makkelijk vergist kunnen hebben.
Op 0.23 die jongedames zou iemand best kunnen verwarren met Kris en Lisanne en ze waren ook in Boquete rond de tijd van de vermissing

Ik moet als eerste aan die ene persoon denken die 3 meiden heeft gezien, waarvan 1 met (sun) glasses, a tall one, up Jarmillo road.
En als ze niet altijd alles met z'n 3en hebben gedaan, kunnen er twee idd makkelijk voor Kris en Lisanne zijn aangezien.

En past het andere dag scenario bij 2 van deze meiden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lutalo op 27-02-2015 09:21:11 ]
pi_150101722
Hoort de jongen die filmt bij die 3 meiden?
pi_150101736
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 09:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik vraag me af waarom ze naar Habla Ya zouden gaan, taalschool van hun zit om de hoek.
Omdat Habla Ya, door haar gunstige ligging, verzamel- en vertrekpunt is voor de meeste excursies.
pi_150101887
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 09:09 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Omdat Habla Ya, door haar gunstige ligging, verzamel- en vertrekpunt is voor de meeste excursies.
logisch, maar dan rest de vraag weer, hadden ze dan toch met iemand afgesproken? Wnat anders hadden ze de taxi wel bij hostel of Spanish laten komen
pi_150102038
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 08:01 schreef Poekje01 het volgende:

Hier kun je haar post lezen over haar taxirit met P.
-edit-

(Ik weet niets over e-mail verkeer?)

[ Bericht 8% gewijzigd door Lavenderr op 27-02-2015 10:20:31 ]
pi_150102593
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 09:09 schreef 11en30 het volgende:
Hoort de jongen die filmt bij die 3 meiden?
Volgens mij is dat een gids van de Panama Pathfinders.
Er zijn meer video's van hun en hij vraagt altijd even hetzelfde aan de toeristen, would you like to say Hi to the camera?

[ Bericht 0% gewijzigd door bladwijzer op 27-02-2015 12:25:36 ]
pi_150102880
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 09:06 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Ik moet als eerste aan die ene persoon denken die 3 meiden heeft gezien, waarvan 1 met (sun) glasses, a tall one, up Jarmillo road.
En als ze niet altijd alles met z'n 3en hebben gedaan, kunnen er twee idd makkelijk voor Kris en Lisanne zijn aangezien.

nee
er is ook iemand bij die de video maakt
pi_150103092
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 09:54 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

nee
er is ook iemand bij die de video maakt
Dat is de gids.
pi_150103110
quote:

[..]

Precies mijn gedachte ook, maar het kan ook zijn dat deze meiden op 1 april een stukje Pianista gelopen hebben in de namiddag. Dan kloppen de dagen en tijden wel en gaat het dus om deze meiden ipv K en L

[ Bericht 10% gewijzigd door bladwijzer op 27-02-2015 10:23:49 ]
pi_150103283
quote:

Want:

Daarna naar de taalschool en wachten op Feliciano voor het opnemen van de excursies.

Om om 11.05 uur een foto te kunnen maken bij de Pianista moesten ze uiterlijk om 10.45 uur vertrekken vanaf hun hostel/taalschool. (zie de video's van Lee, nog een keer Lee en Halfthrottle dan kun je zien dat het idd vanaf de taalschool naar de Pianista een minuut of 20 minuten rijden is omdat je dwars door het centrum van Bajo Boquete moet)

1- Taxi
Als Kris en Lisanne een taxi hadden genomen "vanaf de afslag van de taalschool" dan zouden ze dus na de boeking bij de taalschool naar hun hostel moeten lopen (minuut of 5) spullen pakken, andere schoenen aan en dan terug lopen naar de taalschool, vervolgens doorlopen naar de grote weg (nog eens 300 meter extra) en dan mazzel hebben dat op die hoofdweg net een taxi langs rijdt die hen oppikt.
Het is de weg tussen Bajo Boquete en David, niet het centrum waar wel veel taxi's rijden
Haast niet te doen qua tijd maar dan ook nog opgepikt zijn door een onbekende taxichauffeur.

2- Bus
Vanaf de taalschool naar het hostel, spullen pakken, andere schoenen aan. Vervolgens terug langs de taalschool naar de hoofdweg en naar de bushalte (waar is ie of is het gewoon hand opsteken?)
Dan moet er net een bus langsrijden en dan de bus instappen en van halte naar halte mensen afzetten om vervolgens uit te stappen bij het begin van de Pianista.
Niet te doen qua tijd maar dan ook nog eens door niemand te zijn gezien in de bus.

3- Een lift
Als Kris en Lisanne rond een uurtje of 8/9 opstonden (vind ik nog vroeg het is vakantie en het vrijwilligerswerk ging toch niet door) dan zouden ze denk ik rond een uurtje of 9.30 - 10.00 uur bij de taalschool zijn na douchen en ontbijt.
Als Feliciano rond een uurtje of 9.30 - 10.00 uur bij de taalschool was (of later) om de excursies op te nemen (gaat ook tijd in zitten) en Kris en Lisanne gingen daarna terug naar hun hostel om spullen te pakken en andere schoenen aan te trekken dan is in mijn ogen de kans het allergrootst qua tijd, afstand en niet te vergeten de in mijn ogen in haast vertrokken (geen sms naar huis, halflege telefoons en de schoenen aan het uiteinde) dat ze idd een lift kregen.

Over de bus, ik snap niet waarom jij zegt dat dat niet kan. Ik heb deze link al eerder geplaatst, het is heel eenvoudig en snel met de minibus. Ga langs de kant van de weg staan en steek je hand op, de bus stopt voor je. Bij de ingang van El Pianista kun je uitstappen. Er rijden de hele dag door van deze bussen, meerdere keren per uur. De informatie over de bussen is van 7 maart 2014 dus toen actueel. Ik kan me echt niet voorstellen dat K en L deze informatie niet heel simpel ook bij de taalschool konden vinden of van de gastvrouw gehoord hadden. L (of K?)heeft een hele avond zitten praten met Miriam

http://www.boqueteguide.com/?page_id=10822

[ Bericht 0% gewijzigd door bladwijzer op 27-02-2015 10:20:11 ]
pi_150103863
ik begin toch een andere kijk te krijgen op die F met zijn overdreven aandacht voor mooie jonge vrouwen

beschreven als overbearing (heerszuchtig)
he even insisted on helping me to put my back pack on my back. The third time I said no
“No” means “Yes” until you say it at least three times.

https://vasitravels.wordpress.com/

[ Bericht 1% gewijzigd door StaceySinger op 27-02-2015 10:34:31 ]
pi_150104562

[ Bericht 33% gewijzigd door bladwijzer op 27-02-2015 10:59:37 ]
pi_150105022
quote:

Want:

1- Taxi

2- Bus

3- Een lift

Het oplossen van de puzzel ligt bij het begin, de avond voordat zij besluiten te gaan hiken. Waarom mocht de achterban niets weten?

Hadden zij een afspraak, die zij voor zichzelf hielden? Dat is uiteraard hun goed recht. Maar in dit geval zou het wel eens verkeerd uitgepakt kunnen zijn.
pi_150105111

[ Bericht 92% gewijzigd door bladwijzer op 27-02-2015 11:12:28 ]
pi_150105256
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 10:26 schreef StaceySinger het volgende:
ik begin toch een andere kijk te krijgen op die F met zijn overdreven aandacht voor mooie jonge vrouwen

he even insisted on helping me to put my back pack on my back. The third time I said no

Is een cultuur ding;

If you are a female and on your own, the guys here would usually find something to help you with, which can be really great but then you would have a hard time retrieving your space, if you need it, as they would stick around for sometime. “No” means “Yes” until you say it at least three times. I did not experience the same with all local men so it would be unfair to claim it’s the general rule, but there it has certainly been a bit of a pattern across Panama and it has surprised me as well as having triggered my feminism.
pi_150105655
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:10 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Is een cultuur ding;

If you are a female and on your own, the guys here would usually find something to help you with, which can be really great but then you would have a hard time retrieving your space, if you need it, as they would stick around for sometime. “No” means “Yes” until you say it at least three times. I did not experience the same with all local men so it would be unfair to claim it’s the general rule, but there it has certainly been a bit of a pattern across Panama and it has surprised me as well as having triggered my feminism.
dream on ^O^
pi_150105727
quote:

Dit is gewoon insinueren. Doe eens niet.
pi_150105937
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:24 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

dream on ^O^
die tekst komt notabene uit je eigen link, ik heb het niet verzonnen.
Maar ik heb wel ervaring met latijns amerikaanse mannen in onze familie, reuze lief zijn ze maar wel herkenbaar die tekst.
pi_150106508
Mensen die van het toerisme leven en hele korte en directe lijnen hebben met hun mogelijk toekomstige klanten, face to face. Deze zijn vriendelijk en hulpvaardig, iedere toerist is een immers een mogelijke klant.

Met al die sociale media heb je binnen no time in slechte recensie te pakken, ook aan de andere kant van de wereld. Ik vind er niets vreemds aan.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 11:52:53 #202
307622 Perox
(niet de echte)
pi_150106628
Van een sporadische forumbezoeker...

Ik heb nou de acht pagina's van dit topic en de OP bekeken, maar ik kom er niet achter wat hier nu het complot is? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar gangbare theorieën die er bestaan. Vond alleen een terloopse opmerking over die Felicio (oh, sorry, ik bedoel dhr. F)

Wie wil mij een kort overzicht doen van de vermoedens die er zoal heersen?
pi_150106761
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:52 schreef Perox het volgende:

Ik heb nou de acht pagina's van dit topic en de OP bekeken, maar ik kom er niet achter wat hier nu het complot is? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar gangbare theorieën die er bestaan. Vond alleen een terloopse opmerking over die Felicio (oh, sorry, ik bedoel dhr. F)

Mijn vermoeden is dat F een vriendelijke, hulpvaardige man is met verantwoordelijkheidsgevoel.
Zijn enige fout is dat hij zijn kop boven het maaiveld uitgestoken heeft

[ Bericht 0% gewijzigd door bladwijzer op 27-02-2015 12:28:31 ]
pi_150107222
Eens met bovenstaande post.
pi_150107308
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:52 schreef Perox het volgende:

We weten het niet:
verdwaald en opgegaan in de natuur
misdrijf en verstopt
verdwaald en coverup door overheid ivm toerisme
verdwaald en lichamen door landeigenaar verplaatst

edit: ontvoerd, ontsnapt en verdwaald
Tja alles staat na 10 maanden nog open. In de tussentijd wordt hier van alles bekeken, uitgezocht en soms wat afgestreept.
pi_150107833
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 10:09 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Over de bus, ik snap niet waarom jij zegt dat dat niet kan. Ik heb deze link al eerder geplaatst, het is heel eenvoudig en snel met de minibus. Ga langs de kant van de weg staan en steek je hand op, de bus stopt voor je. Bij de ingang van El Pianista kun je uitstappen. Er rijden de hele dag door van deze bussen, meerdere keren per uur. De informatie over de bussen is van 7 maart 2014 dus toen actueel. Ik kan me echt niet voorstellen dat K en L deze informatie niet heel simpel ook bij de taalschool konden vinden of van de gastvrouw gehoord hadden. L (of K?)heeft een hele avond zitten praten met Miriam

http://www.boqueteguide.com/?page_id=10822
Bedankt voor de link.

De link die je postte doet mijn vermoeden dat ze niet met een bus zijn gegeaan echter alleen maar versterken.

Als Kris en Lisanne met zo'n bus zijn gegaan dan zou het de bus moeten zijn die van Bajo Boquete naar Palmira gaat:

"Palmira / Boquete, minibus, 7 days, Palmira Central to downtown Boquete (park) is $1.00, every 15 to 20 minutes. To take the bus back to Palmira, catch it in front of Mandarin grocery store, across from the park."

Deze bus gaat echter niet rechtstreeks door naar het begin van de Pianista want Boquete heeft zo te zien een bus-systeem die lijkt op de onze. Ze hebben allemaal een eigen route.
Ongetwijfeld niet met van die bordjes dat de bus er over 2 minuten aankomt maar wel een vaste route.
Als Kris en Lisanne die bus hadden genomen van Palmira naar Bajo Boquete dan moesten ze dus in het centrum van Bajo Boquete overstappen in deze bus:

"Arco Iris / El Bajo, minibus, 7 days a week, until 8 PM, approximately every half hour, $.70 to $1. The loop starts in El Bajo, heads north past Café Ruiz, just before the baseball stadium it takes the Arco Iris right branch, winds up the hill and around past Il Pianista and Princesa Janca, past the Boquete Garden Inn, past the Rock, past the Feria, and right over the bridge back into Boquete downtown. Full loop about 30 minutes."

Als Kris en Lisanne op zn vroegst om 10.00 uur vertrokken bij de taalschool terug naar hun hostel dan is het in mijn ogen onwaarschijnlijk dat zij dan daarna de bus pakten naar Bajo Boquete, overstapten in het centrum op een andere bus naar de Pianista in zo'n kort tijdsbestek.

Los van in wat voor tijdsbestek dat dan gebeurd zou moeten zijn is er dus ook geen een getuige die hen dan gezien heeft.
Niet de beide chauffeurs, geen medepassagiers en ook geen mensen in het centrum bij de bushalte toen Kris en Lisanne op de volgende bus zaten te wachten

Door de bus gaat bij mij een streep.
pi_150108004
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:01 schreef gynaika het volgende:

[..]

Het oplossen van de puzzel ligt bij het begin, de avond voordat zij besluiten te gaan hiken. Waarom mocht de achterban niets weten?

Hadden zij een afspraak, die zij voor zichzelf hielden? Dat is uiteraard hun goed recht. Maar in dit geval zou het wel eens verkeerd uitgepakt kunnen zijn.
Ik weet niet of het allemaal zo bewust moet zijn gegaan. Antwoord ligt imo ook voor de wandeling, maar in de ochtend van 1 april.

Dat ze vroeg hun bed uit waren staat vast, toch?
Een en ander geregeld qua vrijwilligerswerk en nog even in de hangmat. Vrijwilligerswerk was verplaatst dus hele vakantieschema moest nog worden aangepast. Dat waren ze aan het doen.

Maar waarom dan niet naar die markt gaan, ze hebben niets te doen. Gaan die dag erna al op pad, en de dag ervoor misschien al stuk gewandeld. Lisanne voelde zich niet zo lekker.
Die week erna waren ze volgens hun schema aan het werk, dus ook geen bezoekje aan de markt.

Wat ik over die markt gevonden heb:
veel eten, fruit, lokale producten van honing tot aan veel koffie maar ook verse soepen.
Veel zelf gemaakte producten van armbanden tot tassen en schoenen.

Ik zie in Boquete niet veel winkeltjes, die weekmarkt is een kleine happening. De mix van bezoekers is zeer gevarieerd:
indianen
lokale dorpsbewoners
pensionado's
toeristen

Enfin voldoende om er een gezellige dag van te maken.

Waarom dan weer gaan wandelen en ook nog alleen? Ze lijken te oefenen voor een 4 daagse...
pi_150108030
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:25 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Bedankt voor de link.

De link die je postte doet mijn vermoeden dat ze niet met een bus zijn gegeaan echter alleen maar versterken.

Als Kris en Lisanne met zo'n bus zijn gegaan dan zou het de bus moeten zijn die van Bajo Boquete naar Palmira gaat:

"Palmira / Boquete, minibus, 7 days, Palmira Central to downtown Boquete (park) is $1.00, every 15 to 20 minutes. To take the bus back to Palmira, catch it in front of Mandarin grocery store, across from the park."

Deze bus gaat echter niet rechtstreeks door naar het begin van de Pianista want Boquete heeft zo te zien een bus-systeem die lijkt op de onze. Ze hebben allemaal een eigen route.
Ongetwijfeld niet met van die bordjes dat de bus er over 2 minuten aankomt maar wel een vaste route.
Als Kris en Lisanne die bus hadden genomen van Palmira naar Bajo Boquete dan moesten ze dus in het centrum van Bajo Boquete overstappen in deze bus:

"Arco Iris / El Bajo, minibus, 7 days a week, until 8 PM, approximately every half hour, $.70 to $1. The loop starts in El Bajo, heads north past Café Ruiz, just before the baseball stadium it takes the Arco Iris right branch, winds up the hill and around past Il Pianista and Princesa Janca, past the Boquete Garden Inn, past the Rock, past the Feria, and right over the bridge back into Boquete downtown. Full loop about 30 minutes."

Als Kris en Lisanne op zn vroegst om 10.00 uur vertrokken bij de taalschool terug naar hun hostel dan is het in mijn ogen onwaarschijnlijk dat zij dan daarna de bus pakten naar Bajo Boquete, overstapten in het centrum op een andere bus naar de Pianista in zo'n kort tijdsbestek.

Los van in wat voor tijdsbestek dat dan gebeurd zou moeten zijn is er dus ook geen een getuige die hen dan gezien heeft.
Niet de beide chauffeurs, geen medepassagiers en ook geen mensen in het centrum bij de bushalte toen Kris en Lisanne op de volgende bus zaten te wachten

Door de bus gaat bij mij een streep.
O als dat zo was dan zou ik een ernstig probleem hebben, ik reis regelmatig met de bus gewoon in Nederland en een overstapje is echt geen onoverkomelijk probleem hoor.
Ze kunnen natuurlijk ook een taxi genomen hebben maar de bus blijft gewoon een realistische optie.
pi_150108070
In een video van een interview met de ouders wordt er gezegd dat K&L alles lokaal met de taxi deden, dat ze niet de bus namen.
pi_150108221
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:32 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

O als dat zo was dan zou ik een ernstig probleem hebben, ik reis regelmatig met de bus gewoon in Nederland en een overstapje is echt geen onoverkomelijk probleem hoor.
Ze kunnen natuurlijk ook een taxi genomen hebben maar de bus blijft gewoon een realistische optie.
Een bus nemen is geen probleem
Overstappen is ook geen probleem.
De tijd waarin dat gebeurd moet zijn is wel een probleem (kan niet)
En het ontbreken van een getuige (buschauffeur,medepassagiers enz) is het volgende probleem.
pi_150108257
Het kan zijn dat ze maandagmiddag helemaal niet zijn gaan wandelen, maar gaan winkelen, lunchen, massage enz.
Om 16.44 weer terug in het hostel ( contact met wifi).
De volgende dag zouden ze (een beetje rond Boquete) gaan wandelen.
Op zaterdag wilden ze naar Volcano. Het kan best zijn dat dat nog niet geboekt was, toen pa Kremers dat ter sprake bracht en dat hij ook niet wist dat dat idd op zaterdag ging gebeuren, maar dat dat het oorspronkelijke plan was: ' van ma tm vrijdag vrijwilligers werk en dan zien of we bijv. zaterdag de Volcano kunnen doen'.
pi_150108440
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:40 schreef Lutalo het volgende:
Het kan zijn dat ze maandagmiddag helemaal niet zijn gaan wandelen, maar gaan winkelen, lunchen, massage enz.
Om 16.44 weer terug in het hostel ( contact met wifi).
De volgende dag zouden ze (een beetje rond Boquete) gaan wandelen.
Op zaterdag wilden ze naar Volcano. Het kan best zijn dat dat nog niet geboekt was, toen pa Kremers dat ter sprake bracht en dat hij ook niet wist dat dat idd op zaterdag ging gebeuren, maar dat dat het oorspronkelijke plan was: ' van ma tm vrijdag vrijwilligers werk en dan zien of we bijv. zaterdag de Volcano kunnen doen'.
Klopt, ik ging even uit van het dag eerder scenario. kan inderdaad zijn dat ze zondag en maandag al hebben rondgewandeld in centrum Boquete en op dinsdag wat wilden gaan ondernemen.
pi_150108703
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:38 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Een bus nemen is geen probleem
Overstappen is ook geen probleem.
De tijd waarin dat gebeurd moet zijn is wel een probleem (kan niet)
En het ontbreken van een getuige (buschauffeur,medepassagiers enz) is het volgende probleem.
Hoezo kan niet, de tijd? Hoogstens 20 min. ook met overstap.
Er stappen de hele dag toeristen in en uit die busjes, de buschauffeur zal dat niet allemaal bijhouden.
Als hem dagen later gevraagd wordt of hij 2 toeristen gezien heeft die er zo en zo uit zien, zal hij waarschijnlijk zeggen, o ja zo veel.
Locals kunnen zich er beter niet mee bemoeien, dat blijkt maar al te duidelijk op dit forum hier.
Heel gevaarlijk voor die mensen om verklaringen e.d. af te leggen.
En andere toeristen komen van alle kanten van de wereld en zullen de zaak vaak niet zo intensief gevolgd hebben als wij hier.

Misschien zijn ze niet met de bus gegaan dat kan best maar er is geen enkel bewijs of argument dat het onmogelijk maakt.
pi_150108995
Locals kunnen zich er beter niet mee bemoeien, dat blijkt maar al te duidelijk op dit forum hier.

huh?
Door al die tegenstrijdige verklaringen zijn er een aantal feiten:
1 niemand weet waar ze waren
2 niemand weet op elke dag (1 of 2 april) ze wat gedaan hebben
3 waren die verklaringen er niet verweest, dan was de kans dat er doelgerichter gezocht werd nabij en rond de pianista groter. edit: er is door de verklaringen heel veel ruis ontstaan.

Het enige aan bronnen was dan hun zoektocht op de pc bij de taalschool geweest, naar de pianista.

Het gaat er hier niet om een schuldige te vinden of aan te wijzen, het gaat erom om een tijdslijn te kunnen maken en in dit geval is die bus onwaarschijnlijk, met als enige reden dat ze steeds een taxi namen en geen bus.
pi_150109557
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:56 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Hoezo kan niet, de tijd? Hoogstens 20 min. ook met overstap.
Er stappen de hele dag toeristen in en uit die busjes, de buschauffeur zal dat niet allemaal bijhouden.
Als hem dagen later gevraagd wordt of hij 2 toeristen gezien heeft die er zo en zo uit zien, zal hij waarschijnlijk zeggen, o ja zo veel.
En andere toeristen komen van alle kanten van de wereld en zullen de zaak vaak niet zo intensief gevolgd hebben als wij hier.

Misschien zijn ze niet met de bus gegaan dat kan best maar er is geen enkel bewijs of argument dat het onmogelijk maakt.
Als je met een eigen auto zou gaan vanaf de taalschool naar het begin van de Pianista doe je er zo'n 20 minuten over.
Als je met een bus gaat waar onderweg ook nog andere mensen in en uit stappen, je daarna moet overstappen in het centrum. Wachten en dan overstappen in een andere bus net zo snel gaat als met een auto dan denk ik niet dat dat klopt.
pi_150109622
We zitten hier met z'n allen met dezelfde intenties, toch?

Naast de weinige en betrouwbare bronnen en feiten, hebben we hier helemaal niets.
Iedereen leest deze anders op basis van levenservaring, achtergrond, interesse, vakgebied en noem alle mogelijke verschillen tussen mensen maar op.

Daarnaast is er een groot verschil hier tussen:
dagelijkse lezers/posters
sporadische lezers/posters

Ook zitten hier users vanaf begin april en posters die halverwege en zelfs deze week ingestapt zijn, in dit topic.

Oftewel iedereen leest, onderzoekt en post in zijn of haar tempo. In plaats van dit als nadeel te zien, kunnen we gezamenlijk dit als voordeel zien. Zo van joh zo heb ik het nog niet bekeken..
pi_150110481
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 09:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

ze waren bij spanish by the river. Vorige week nog in een topic besproken. In video van nos.
Hier bij deze taalschool zijn K&L voor het laatst gezien.

Hangt ook een mooi informatie bord.
pi_150111233
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 13:07 schreef ootjekatootje het volgende:
Het enige aan bronnen was dan hun zoektocht op de pc bij de taalschool geweest, naar de pianista.
En het feit dat ze gezien en gehoord zouden zijn door Eileen, toen ze plannen aan het maken waren voor de Pianista. Immers, op basis van die kennis, is -volgens F.- aangifte gedaan van vermissing.
Ella me dijo que creía que las holandesas iban a ir a caminar por el sendero El Pianista. En la escuela las escuchó hablar y ver un mapa de este sendero. Aunque es alemana, me dijo que les entendió porque estudió turismo en Amsterdam”, prosiguió Feliciano, aclarando que días después de la desaparición, Eileen abandonó Panamá. -

-edit, linkje met achternamen-

Die aangifte is m.i. erg belangrijk. Ik zou die graag willen inzien. Is het als onderdeel van het onderzoeksdossier opgenomen? Wie heeft wat precies aangegeven?

[ Bericht 7% gewijzigd door Lavenderr op 27-02-2015 14:32:30 ]
pi_150111575
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 13:53 schreef ToniB het volgende:

[..]

ze waren bij spanish by the river. Vorige week nog in een topic besproken. In video van nos.
Hier bij deze taalschool zijn K&L voor het laatst gezien.
[ afbeelding ]
Hangt ook een mooi informatie bord.
[ afbeelding ]
Ja, dat is duidelijk. Maar: ze zouden om 13.10 vanaf SbtR zijn vertrokken, om vervolgens via HY, verzamelpunt voor excursies, richting Pianista kunnen zijn gegaan.

- Ingrid zegt: ze zijn hier om 13.10 vertrokken (wat overigens een zeer wankel verhaal is)
- Sigrid beweert dat ze vanuit Habla Ya naar de Pianista zijn vetrokken (en wat is haar verhaal waard?)
- vervolgens beweert Leonardo M. dat hij ze naar de Pianista heeft gereden. Volgens L.M. heeft die rit 10 minuten geduurd. Om 13.40 stapten ze weer uit. : -edit, weer achternamen-

Hun route zou dan heel goed: SbtR - HY - Pianista kunnen zijn geweest.
Alleen hecht ik weinig waarde aan de getuigenis van Ingrid L. en misschien ook van anderen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Lavenderr op 27-02-2015 14:33:38 ]
  vrijdag 27 februari 2015 @ 14:32:42 #220
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_150111638
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 14:18 schreef RapaNui het volgende:

[..]

En het feit dat ze gezien en gehoord zouden zijn door Eileen, toen ze plannen aan het maken waren voor de Pianista. Immers, op basis van die kennis, is -volgens F.- aangifte gedaan van vermissing.
Ella me dijo que creía que las holandesas iban a ir a caminar por el sendero El Pianista. En la escuela las escuchó hablar y ver un mapa de este sendero. Aunque es alemana, me dijo que les entendió porque estudió turismo en Amsterdam”, prosiguió Feliciano, aclarando que días después de la desaparición, Eileen abandonó Panamá. -

Die aangifte is m.i. erg belangrijk. Ik zou die graag willen inzien. Is het als onderdeel van het onderzoeksdossier opgenomen? Wie heeft wat precies aangegeven?
Een zijspoortje, misschien ook van belang. Die toeristische school is niet in Amsterdam maar in Breda. Wellicht een geheugenfoutje van iemand die nog nooit van Breda heeft gehoord. Jackie ziet in de uitspraak dat E. enkele dagen na de verdwijning Panama verliet een "leugen", omdat haar LinkedIn-profiel aangeeft dat ze tot 1 juni is gebleven. Mij lijkt het ook mogelijk dat ze eerder is vertrokken dan aanvankelijk gepland, en dat het profiel domweg nooit is bijgewerkt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Lavenderr op 27-02-2015 14:33:55 ]
pi_150111667
De Pianistatrail

Door Richard Brand | 3 juli 2014 - 07:00 | Actualiteiten, Maatschappij

2-7-2014

De Pianistatrail, zo wordt de wandelroute in de jungle van Panama genoemd, die de vriendinnen Kris Kremers (22) en Lisanne Froon (21) op 1 april dit jaar besluiten te nemen, nadat ze te horen krijgen dat hun geplande vrijwilligerswerk op een crèche aldaar is uitgesteld. A pleasant day hike, volgens de Lonely Planet. Een taxichauffeur rijdt hen even voor half twee naar het begin van de El Pianista. Voordat ze om 13.40 uitstappen vragen ze de chauffeur nog waar de wandelroute precies begint. Ze betalen hem vijf dollar voor de rit. Daarna verdwijnen zij voorgoed.

Het doet me op een bepaalde manier terugdenken aan Thailand: Khao Sok, 2001. Een backpackersvakantie met een kameraad. We maken een jungletocht. Ook een stel Duitsers sluiten aan. In de tropische hitte volgen we de blote voeten van de Thaise gids, die zichzelf Tijgerman noemt, omdat hij een keer een tijger tegenkwam. Klauterend over de glibberige paadjes, rotsen… trekken we door de wildernis. Hier en daar zien we wat hopen olifantenstront op de grond liggen. Cicaden zoemen onafgebroken door het massale groen. Het is zweten geblazen. Als je snel genoeg loopt, gebaart de gids, kunnen de bloedzuigers niet langs je schenen omhoog kruipen. Maar het lukt ze evenwel. Onderweg stuiten we op een brede, snelstromende rivier, door de regenval blijkt die een stuk dieper dan normaal. Hand in hand steken we over. Door de sterke stroming valt het behoorlijk tegen. Een niet al te lange Duitser weet, met zijn camera bengelend boven zijn hoofd, ternauwernood de overkant te bereiken. Dan komen we aan op het verste punt: een grot waar we in zullen afdalen. De gids twijfelt: we hebben er wel voor betaald, maar het water staat hoog en zou ons kunnen insluiten. Zonder de grot te betreden maken we rechtsomkeer. Een paar jaar later doen mijn broers en ik dezelfde grottocht alsnog – tot ons middel moeten door het water waden. En in 2007 neemt een gids (misschien Tijgerman) een gelijksoortige beslissing: een hele groep toeristen verdrinkt in de grot: http://www.nu.nl/algemeen(...)aise-grot-video.html.

Kris Kremers en Lisanne Froon stonden volgens de berichten niet bekend als roekeloos. De Lonely Planet is volgens de lokale gids, Felix Matias, (Volkskrant 28/6) geen geschikte reisgids voor Panama. ‘Het lijkt of ze hier nooit geweest zijn, de informatie klopt niet.’

De meiden stappen om ongeveer om half twee uit de taxi. Het zou dus geen al te lange tocht worden, hooguit een paar uur. Het vrouwelijk geslacht kennende hebben ze al over het avondeten nagedacht. Eerst beklimmen ze een modderig, onduidelijk pad tot een viewpoint. Dat doen, volgens gids Feliciano, veel backpackers. Eenmaal aan de top genieten zij ongetwijfeld even van het uitzicht over het woud. De Pianistatrail kreeg zijn naam, zo gaat het verhaal, door een mythe over een kluizenaar op de berg die continue pianospeelde, maar opeens verdween. Anderen menen dat de naam komt van de fluitende vogels. Onbewust stonden Kris en Lisanne daar voor de beslissing van hun leven: dezelfde weg terug, of aan de andere kant van de berg er weer af? Links of rechts. Wie heeft niet talloze keren voor een dergelijke beslissing gestaan? Het moet een niet al te zwaarwegend besluit zijn geweest, anders waren zij vast teruggegaan. Gids Feliciano gelooft dat ze zijn doorgelopen tot ze de rivier de Culebra bereikten; een tocht van ongeveer anderhalve dag. Daar hangen twee kabels over het water. Mogelijk probeerden zij over te steken, maar dat is heel lastig: de kabels hangen los en zwiepen heel erg. De schoenen, de tas en hun overblijfselen zijn tweeënhalve maand later stroomafwaarts gevonden.

Mogelijk zijn Kris en Lisanne verdwaald, of heeft er toch een misdrijf plaatsgevonden? De bergen kennen geen genade, ‘el horror nuctorno’, is wat ze in Panama zeggen. Zelf ben ik geneigd te denken dat de Lonely Planet, uit achteloosheid wellicht, evenmin genade kent.

http://www.columnx.nl/de-pianistatrail/
pi_150111792
Pianista trail about 2 hrs into the forest

pi_150111878
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 14:30 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Ja, dat is duidelijk. Maar: ze zouden om 13.10 vanaf SbtR zijn vertrokken, om vervolgens via HY, verzamelpunt voor excursies, richting Pianista kunnen zijn gegaan.

- Ingrid zegt: ze zijn hier om 13.10 vertrokken (wat overigens een zeer wankel verhaal is)
- Sigrid beweert dat ze vanuit Habla Ya naar de Pianista zijn vetrokken (en wat is haar verhaal waard?)
- vervolgens beweert Leonardo M. dat hij ze naar de Pianista heeft gereden. Volgens L.M. heeft die rit 10 minuten geduurd. Om 13.40 stapten ze weer uit. : -edit, weer achternamen-

Hun route zou dan heel goed: SbtR - HY - Pianista kunnen zijn geweest.
Alleen hecht ik weinig waarde aan de getuigenis van Ingrid L. en misschien ook van anderen.
hoe kom je erbij dat sigrid zegt vanaf habla ya?
pi_150111903
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 14:32 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Een zijspoortje, misschien ook van belang. Die toeristische school is niet in Amsterdam maar in Breda. Wellicht een geheugenfoutje van iemand die nog nooit van Breda heeft gehoord. Jackie ziet in de uitspraak dat E. enkele dagen na de verdwijning Panama verliet een "leugen", omdat haar LinkedIn-profiel aangeeft dat ze tot 1 juni is gebleven. Mij lijkt het ook mogelijk dat ze eerder is vertrokken dan aanvankelijk gepland, en dat het profiel domweg nooit is bijgewerkt.
Okee, het is eruit: Eileen is niet uit Panama vertrokken, zoals ze iedereen hebben willen doen denken. Haar stage duurde 6 maandan, dat is dus jan t/m juni. Dat is een standaard periode. Ingrid was haar werkgever en wist dat ze t/m juni aanwezig zou zijn. Ingrid heeft het woord gevoerd voor haar personeel, ze heeft haar personeel niet laten spreken.
Eileen is niet gehoord, immers, "ze was vertrokken."

In mijn ogen is Eileen een key-witness omdat ze als eerste hun kamer heeft betreden. Ze hoort in het zelfde rijtje thuis als de vakantiegangers Edwin en Bas, die met K&L optrokken in Bocas. Bij thuiskomst werden ze door de politie gehoord. Niet als verdachten, maar om uit te zoeken of ze misschien waardevolle info hadden. Dat had ook met Eileen moeten gebeuren. Maar nee, Eileen was onvindbaar. Nu niet meer. By the way: Eileen verstaat goed NL.
pi_150111922
SPOILER
Euh, wat staat hier nou?
pi_150111999
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 14:40 schreef ToniB het volgende:

[..]

hoe kom je erbij dat sigrid zegt vanaf habla ya?
Nog eens: ze zegt dat in de video: 2.40; … entonces con la resulta que ellos empezaron hacer planos para hacer tours y también tenía .. hmmm, … vinieron acá par, con, primero con la intención para subirse al Pianista.

Het interview vindt plaats bij Habla Ya, waar alle taxi's verzamelen
pi_150112185
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 14:41 schreef ootjekatootje het volgende:
SPOILER
Euh, wat staat hier nou?
Dat Eileen 3 dagen later zou vertrekken uit Boquete en Panama (leugen dus) en dat ze de computer van SbtR hadden doorzocht op zoek naar meer info over de hike plannen.

Kijk, het kan best zijn dat Eileen eventjes / tijdelijk naar buurland Costa Rica moest of zo voor SbtR, maar ze is iig in de buurt gebleven t/m juni. In haar CV staat als standplaats: Bocas del Toro. Ze heeft de zoektochten van dichtbij meegemaakt, ook de zoektochten door de NL-se speurhonden. Ook de vondsten in juni. Maar ze heeft nooit wat van zich laten horen. En Ingrid heeft dat zo gehouden.
pi_150112968
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 14:43 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Nog eens: ze zegt dat in de video: 2.40; … entonces con la resulta que ellos empezaron hacer planos para hacer tours y también tenía .. hmmm, … vinieron acá par, con, primero con la intención para subirse al Pianista.

Het interview vindt plaats bij Habla Ya, waar alle taxi's verzamelen
en toch zegt men in deze video iets anders.
http://www.rtlxl.nl/#!/rt(...)3e-9bb4-503eb9b3a2d8
pi_150113077
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 15:14 schreef ToniB het volgende:

[..]

en toch zegt men in deze video iets anders.
[youtube]http://www.rtlxl.nl/#!/rtl-nieuws-132237/96d628de-26cd-423e-9bb4-503eb9b3a2d8[/youtube]
Ja, ze hoeven elkaar ook niet tegen te spreken. K&L kunnen van SbtR, via Habla Ya, naar de Pianista zijn gegaan.
pi_150113559
maar dat zou betekenen dat ze dus door 1 lerares én 1 medewerkster achter de receptie én door Sigrid zijn gezien, en dat allemaal om 13.10uur. Verhaal klopt helemaal van geen kanten want rond 13.00 uur stonden die meisjes al op de top van de Mirador. De vraag is hoe 3 mensen zich dan zo kunnen vergissen. Als ik naar Sigrid luister heeft zij de meisjes echt gesproken die dag. Geen vluchtig hallo maar echt gesproken. Als de meisjes de volgende dag vermist zijn, hoe kan je je dan een hele dag vergissen? Zij was de meest betrouwbare getuige. Zelfs na bijna een jaar is deze verklaring niet aangepast of verklaard. Hoe is het mogelijk dat Sigrid, en een lerares en een receptiemedewerkster zich of in de tijd vergissen of een hele dag?
pi_150113862
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 15:34 schreef ToniB het volgende:
1 lerares én 1 medewerkster achter de receptie
Bij Spanish by the River, om 13.10

quote:
én door Sigrid
Bij Habla Ya, iets later.

Sigrid is niet in dienst van Ingrid. Ingrid spreekt voor haar personeel, ze spreekt niet voor Sigrid. Ingrid was er zelf immers niet bij, ze zat toen in Bocas. Die getuigenissen passen allemaal in elkaar als puzzelstukjes. Alleen: de foto's hebben een ander beeld laten zien.

Als je het mij vraagt, zijn ze állemaal niet te vertrouwen
  vrijdag 27 februari 2015 @ 16:15:23 #232
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_150114750
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 15:44 schreef RapaNui het volgende:

[..]

[..]

Sigrid is niet in dienst van Ingrid. Ingrid spreekt voor haar personeel, ze spreekt niet voor Sigrid. Ingrid was er zelf immers niet bij, ze zat toen in Bocas. Die getuigenissen passen allemaal in elkaar als puzzelstukjes. Alleen: de foto's hebben een ander beeld laten zien.

Wat hadden de meiden eigenlijk te zoeken bij Habla Ya? Ze volgden daar geen lessen en je loopt er niet even vanaf de straat naar binnen: ze zitten op een bovenverdieping op de Plaza Los Establos.
pi_150114901
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 15:44 schreef RapaNui het volgende:

[..]

[..]

Ik kan geen Spaans maar kan het niet zo zijn dat Sigrid geinterviewd is bij Habla Ya maar daar niet werkt?
Ik ben er namelijk behoorlijk zeker van dat Sigrid bij Ingrid werkt (SatR) en niet bij Habla Ya.
pi_150115427
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 16:21 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik kan geen Spaans maar kan het niet zo zijn dat Sigrid geinterviewd is bij Habla Ya maar daar niet werkt?
Ik ben er namelijk behoorlijk zeker van dat Sigrid bij Ingrid werkt (SatR) en niet bij Habla Ya.
Ja, dat kan. Het interview vindt daar plaats, daar gaat het om. Zij zegt: ze kwamen hierheen, om van hieruit naar de Pianista te gaan.
pi_150115441
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 14:50 schreef RapaNui het volgende:
A continuación, junto con xxx. quien tenía solo tres días de vivir en Boquete y ya se fue de Panamá, fueron a Spanish By The River donde encontraron en la computadora de la empresa los datos completos.
ja dat ze slechts 3 dagen in Boquete verbleef, Panama reeds had verlaten, Dat men ging naar SbTR waar op de computer van het bedrijf alle volledige gegevens werden gevonden.
pi_150115529
quote:
maar dat zou betekenen dat ze dus door 1 lerares én 1 medewerkster achter de receptie én door Sigrid zijn gezien, en dat allemaal om 13.10uur. Verhaal klopt helemaal van geen kanten want rond 13.00 uur stonden die meisjes al op de top van de Mirador. De vraag is hoe 3 mensen zich dan zo kunnen vergissen.
Zagen ze soms dezelfde personen (3) die Alan N. zag met blijkbaar behoorlijke gelijkenis in elk geval in lengte en kleding (behalve de glasses/bril, tenzij zonnebril)
pi_150115795
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:09 schreef ootjekatootje het volgende:
Op vrijdag 27 februari 2015 11:52 schreef Perox het volgende:

- toegevoegd: dreiging (mens of dier) gevlucht en toen verdwaald - een verongelukt- ander door de natuurlijke omstandigheden omgekomen in combinatie met verwondingen (kleiner ongeluk)
pi_150115923
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:31 schreef ootjekatootje het volgende:

Ik denk persoonlijk dat dit dan onbewust gebeurd zou zijn.
Eerder een plotselinge liftmogelijkheid en al tijd verloren gegaan aan
smsje aan kennis met brand in verblijf- en misschien gezegd "doen we straks op top Pianista" of onderweg. Bewust achterhouden lijkt me niet echt passen bij K & L.
pi_150116006
ok dus als ik het even mag samenvatten wat betreft E:

Ze werkte daar als stagiaire, heeft samen met F gezocht en vermissing doorgegeven, en was na 3 dagen "spoorloos voor de pers en interviews". Omdat dit zoals het hoort, werden de gesprekken met de media overgenomen door haar leidinggevende I.

Zou ze zijn overgeplaatst naar een andere locatie van Sp?

Ik vind het wel een hele ingrijpende gebeurtenis voor dat meisje en voor F. Heftig om dat tijdens je stage te moeten meemaken van zo dichtbij.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 16:55:55 #240
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_150116046
quote:

Een gezellige afspraak met een paar leuke boys is natuurlijk de klassieke reden om de achterban even in het duister te houden.

Uit de foto's die in Bocas zijn gemaakt, was al bekend dat ze de omgang met andere jonge mannen niet schuwden. Wat ook volstrekt normaal is op die leeftijd.
pi_150116064
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 16:55 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Een gezellige afspraak met een paar leuke boys is natuurlijk de klassieke reden om de achterban even in het duister te houden.

Uit de foto's die in Bocas zijn gemaakt, was al bekend dat ze de omgang met andere jonge mannen niet schuwden. Wat ook volstrekt normaal is op die leeftijd.
Eens
  vrijdag 27 februari 2015 @ 16:57:00 #242
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_150116076
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 16:52 schreef doorgaan het volgende:
Ik denk persoonlijk dat dit dan onbewust gebeurd zou zijn.
Eerder een plotselinge liftmogelijkheid en al tijd verloren gegaan aan
Ze hadden ook nog ontbeten of gebruncht met twee onbekende mannen ergens in een café. Die mannen zijn nooit achterhaald.
pi_150116134
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 16:37 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Ja, dat kan. Het interview vindt daar plaats, daar gaat het om. Zij zegt: ze kwamen hierheen, om van hieruit naar de Pianista te gaan.
Sigrid KAN ze niet hebben zien vertrekken vanaf Habla Ya of SatR op 1 april 13.10 uur omdat Kris en Lisanne toen op de top stonden van de Pianista
- of Sigrid is in de war met de dag/met andere mensen
- of de fototijden kloppen niet
pi_150116166
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 16:58 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Sigrid KAN ze niet hebben zien vertrekken vanaf Habla Ya of SatR op 1 april 13.10 uur omdat Kris en Lisanne toen op de top stonden van de Pianista
Ik blijf hier ook maar op terugkomen.
pi_150116181
Even een tussendoortje:

http://kyrapieterpanama.b(...)boquete-boquete.html

Nog een stel wat vanaf het bos er 2 uur over doet om boven te komen.
pi_150116276
quote:
10s.gif Op donderdag 26 februari 2015 21:42 schreef bladwijzer het volgende:
Denk niet dat het zinvol is. Dat gaat over Wild Bill, die zit al jaren vast. Een uitgekauwd verhaal.

mee eens. Schieten we niet mee op en kunnen wij ook niets mee.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 17:05:07 #247
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_150116291
quote:
of de fototijden kloppen niet
Dat is uitgesloten.

Op verschillende manieren en door verschillende instanties zijn de tijden geverifiëerd.
pi_150116395
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 17:05 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat is uitgesloten.

Op verschillende manieren en door verschillende instanties zijn de tijden geverifiëerd.
Ik denk ook dat de fototijden kloppen alhoewel ik dan niet afga op schaduwen die zouden kloppen volgens een user.
Aan de andere kant zou het wel de meest eenvoudige verklaring zijn dat de tijd niet klopt.
Eenvoudiger dan een stuk of 10 getuigen die allemaal verkeerd zitten
  vrijdag 27 februari 2015 @ 17:09:36 #249
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_150116414
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 17:00 schreef jackie12 het volgende:
Even een tussendoortje:

Kyra was wel wat beter gekleed dan K. en L.
pi_150116500
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 17:09 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Kyra was wel wat beter gekleed dan K. en L.
slippers: nou ja open sandalen
pi_150116512
quote:
hoe kan je je dan een hele dag vergissen? Zij was de meest betrouwbare getuige. Zelfs na bijna een jaar is deze verklaring niet aangepast of verklaard. Hoe is het mogelijk dat Sigrid, en een lerares en een receptiemedewerkster zich of in de tijd vergissen of een hele dag?
Ja...zucht ....Indien er bijgestelde getuigenissen zijn, die alleen bij de ouders/rechercheurs bekend zijn, hoop ik dat ze gedeeld worden. Misschien met een simpele mededeling op de site ''answers for kris''.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 17:13:52 #252
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_150116516
quote:
Even een tussendoortje:

Dat is in strijd met wat we weten. Het is geen twee uur lopen vanaf het bos naar de Mirador.
quote:
Als we naderen wenkt de gids ons, om een quetzal mannetje te tonen. Hij vraagt ons hoe we hier zijn terecht gekomen en wijst ons op de gevaren van het verdere pad.
"Gevaren" van de dagelijks door tientallen toeristen gemaakte pleasant day hike? Een gids die aan toeristen vraagt hoe ze op het Pianistapad terecht zijn gekomen? Heel vreemd.
Ik lees in dit alles dat ze zich niet (meer) op het Pianistapad bevonden. Ergens in het begin verkeerd afgeslagen en zo in een lastige en gevaarlijke klim verzeild - dat is wat ik vermoed. Niet het tochtje dat de ouders van K&L ondanks hun leeftijd zonder al te veel moeite maakten.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 17:15:07 #253
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_150116551
quote:
Even een tussendoortje:

Dit reisverslag is om nog een andere reden interessant, namelijk:

Op geen enkele manier kun je uit dit verhaal opmaken dat ze de mirador hebben bereikt.

Het is mogelijk dat ze eerder zijn omgekeerd, of, dat ze de mirador gewoon zijn gepasseerd en óók zijn doorgelopen (net als K. en L.),

Misschien omdat die hele mirador eigenlijk niet zo bijzonder was. Althans niet bijzonder genoeg om in dit reisverslag te vermelden.

Kyra en Pieter zijn alleen maar omgekeerd omdat ze dat advies kregen van een gids die daar toevallig was: Hij vraagt ons hoe we hier zijn terecht gekomen en wijst ons op de gevaren van het verdere pad.

Helaas was die gids er niet op 1 april 2014, waardoor K. en L. dus argeloos op hun noodlot zijn afgelopen...
  vrijdag 27 februari 2015 @ 17:16:49 #254
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_150116600
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 17:13 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

slippers: nou ja open sandalen
Die foto is niet zo duidelijk: ik zie stevige wandelschoenen, lichtbruin, die gedeeltelijk aan de onderzijde onder de modder zitten.

Maar ik kan me vergissen.
pi_150116620
quote:

[..]

Daarom vind ik Ingrid, Sigrid en Eileen onbetrouwbaar. En we hebben het hier nota bene over NL-ers! D.w.z. Eileen is Duitse, maar werkt en studeert samen met NL-ers.
pi_150116627
quote:
Even een tussendoortje:

“Dit woud is een regenwoud dat zijn naam alle eer aandoet. We volgen het steile smalle pad gedurende twee uur”...juist en K en L doen over de gehele trail twee uur...???
pi_150116630
f gaf ook adviezen wat wandelaars moesten dragen
had hij die adviezen niet aan K&L gegeven ?

As part of our trip, we decided to hike from the mountain town of Boquete to the steamy coast of Bocas del Toro, the town of Norteno along the Rio Robalo, a distance of about 80 kilometers, or about 48 miles. It seemed straightforward enough. We hired a guide, Feliciano, who gave us vague instructions of what to bring and to expect. We needed rubber boots (in the dry season?) mosquito repellant and water treatment pills. And we learned our trek would involve a night in an indigenous Ngobe-Bugle (N-go-bay Boo-glay) village

So we set off for Boquete and met Feliciano, an energetic, slightly frenetic small man filled with excitement for the hike and Henry, his 17-year-old son

http://www.highonadventure.com/Hoa08apr/Panama/Panama.htm
pi_150116657
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 17:15 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Op vrijdag 27 februari 2015 17:00 schreef jackie12 het volgende:
Even een tussendoortje:

ja ik las die een jaar geleden.
Lastige is dat zij midden in de jungle verbleven al.

http://www.coffeeadventures.net/tinamou.html
pi_150116769
mogelijke hikes met hen: http://www.coffeeadventures.net/index.html
If you plan a stay at Tinamou Cottage, make sure you allow some time to explore the estate and it's well marked private trail system.
The trails lead you through the Jungle along little streams with nice water falls
pi_150116913
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 17:17 schreef StaceySinger het volgende:
f gaf ook adviezen wat wandelaars moesten dragen
had hij die adviezen niet aan K&L gegeven ?

As part of our trip, we decided to hike from the mountain town of Boquete to the steamy coast of Bocas del Toro, the town of Norteno along the Rio Robalo, a distance of about 80 kilometers, or about 48 miles. It seemed straightforward enough. We hired a guide, Feliciano, who gave us vague instructions of what to bring and to expect. We needed rubber boots (in the dry season?) mosquito repellant and water treatment pills. And we learned our trek would involve a night in an indigenous Ngobe-Bugle (N-go-bay Boo-glay) village

So we set off for Boquete and met Feliciano, an energetic, slightly frenetic small man filled with excitement for the hike and Henry, his 17-year-old son

http://www.highonadventure.com/Hoa08apr/Panama/Panama.htm
Was dat niet op 8 april 2014! staat me bij...en joeg ze over de cable bridges, wat niet echt leuk gevonden werd.
pi_150116990
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 17:15 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Kyra en Pieter zijn alleen maar omgekeerd omdat ze dat advies kregen van een gids die daar toevallig was: Hij vraagt ons hoe we hier zijn terecht gekomen en wijst ons op de gevaren van het verdere pad.

Helaas was die gids er niet op 1 april 2014, waardoor K. en L. dus argeloos op hun noodlot zijn afgelopen...
Lijkt erop dat zij "lucky" waren de gids tegen te komen.
verhalen over gidsen die zelf achter de Mirador verdwalen, zegt me genoeg.
pi_150116991
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 17:22 schreef doorgaan het volgende:
mogelijke hikes met hen: http://www.coffeeadventures.net/index.html
If you plan a stay at Tinamou Cottage, make sure you allow some time to explore the estate and it's well marked private trail system.
The trails lead you through the Jungle along little streams with nice water falls
Dat zijn H & T, Nederlanders 15 jaar in Boquete en gespecializeerd in het geven van tours over eeuwenoude indianenpaden.
pi_150117005
quote:

[..]

De fototijden en de nummering van de foto's blijven een punt.
pi_150117020
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 17:18 schreef doorgaan het volgende:

[..]

ja ik las die een jaar geleden.
Lastige is dat zij midden in de jungle verbleven al.

http://www.coffeeadventures.net/tinamou.html
Ze moeten alsnog naar het begin van het pad
pi_150117096
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 17:30 schreef gynaika het volgende:

[..]

De fototijden en de nummering van de foto's blijven een punt.
Eens, en voordat alle reactie's weer komen, dat het er al zo vaak overgegaan is. Lijkt het me handig (voor de liefhebbers) om alle voors en tegens van de fototijden en de mogelijkheden weer eens te bekijken en in een schema te zetten.
pi_150117110
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 17:31 schreef ootjekatootje het volgende:
Ze moeten alsnog naar het begin van het pad
ja, tenzij de uitbater Hans ze een aanwijzing gaf via hun goed bewijzerde trails...een doorsteek waarbij het al misging.
pi_150117144
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 17:27 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Was dat niet op 8 april 2014! staat me bij...en joeg ze over de cable bridges, wat niet echt leuk gevonden werd.
als dan verder zoekt over Ngobe-Bugle villages :)

People who grew up in the Canal Zone, Zonians, have told me that when they were children they were told never to leave the Canal Zone because there were cannibals out there who would eat them!

[ Bericht 1% gewijzigd door StaceySinger op 27-02-2015 17:51:40 ]
pi_150117160
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 17:16 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Die foto is niet zo duidelijk: ik zie stevige wandelschoenen, lichtbruin, die gedeeltelijk aan de onderzijde onder de modder zitten.

Maar ik kan me vergissen.
Sorry, je hebt gelijk, zandkleurige schoenen
pi_150117204
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 17:33 schreef ootjekatootje het volgende:
Eens, en voordat alle reactie's weer komen, dat het er al zo vaak overgegaan is. Lijkt het me handig (voor de liefhebbers) om alle voors en tegens van de fototijden en de mogelijkheden weer eens te bekijken en in een schema te zetten.
goed plan: klein duidelijk overzichtje met kort de voor en tegens
pi_150117227
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 17:35 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

People who grew up in the Canal Zone, Zonians, have told me that when they were children they were told never to leave the Canal Zone because there were cannibals out there who would eat them!
Die kids bleven waarschijnlijk zo dicht bij huis.
pi_150117465
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 17:13 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Dat is in strijd met wat we weten. Het is geen twee uur lopen vanaf het bos naar de Mirador.

[..]

"Gevaren" van de dagelijks door tientallen toeristen gemaakte pleasant day hike? Een gids die aan toeristen vraagt hoe ze op het Pianistapad terecht zijn gekomen? Heel vreemd.
Ik lees in dit alles dat ze zich niet (meer) op het Pianistapad bevonden. Ergens in het begin verkeerd afgeslagen en zo in een lastige en gevaarlijke klim verzeild - dat is wat ik vermoed. Niet het tochtje dat de ouders van K&L ondanks hun leeftijd zonder al te veel moeite maakten.
Juist niet afgeslagen (naar de Mirador) maar rechtdoor Horqueta trail.
pi_150117725
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 17:48 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Alles zo lezende zitten er aan die gemakkelijke Pianista trail toch wel een aantal haken en ogen.

Voor K en L echter was het geen probleem om de Mirador in twee uur tijd te bereiken...
pi_150117896
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 18:00 schreef gynaika het volgende:

[..]

Alles zo lezende zitten er aan die gemakkelijke Pianista trail toch wel een aantal haken en ogen.

Voor K en L echter was het geen probleem om de Mirador in twee uur tijd te bereiken...
pi_150119129
quote:
cannibals out there who would eat them!
:P
pi_150119211
quote:
Ergens in het begin verkeerd afgeslagen en zo in een lastige en gevaarlijke klim verzeild - dat is wat ik vermoed. Niet het tochtje dat de ouders van K&L ondanks hun leeftijd zonder al te veel moeite maakten.
ja compleet ergens anders. En door Hans een Nederlander geinstrueerd, dus aan de taal lag het niet.
45 min afdalen naar Boquete las ik, maar dat is natuurlijk weer niet alleen dalen en daar ga je dan al gauw de mist in. :O
pi_150119925
Deze nog even herhalen:
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:30 schreef Ouder1 het volgende:
Wat mij ook opvalt is dat er door de taalschool gezegd zou zijn dat ze na het vertrek bij de taalschool terug gegaan zijn naar hun hostel om andere schoenen aan te trekken. Hoe weten ze dat als ze de meiden toen niet gesproken hebben? En als de meiden hen dat verteld hebben, waarom hebben ze daar dan niet bij verteld waar ze heen gingen?
misschien hoorden ze dat de meiden dat tegen elkaar zeiden?

Goede vragen!
  vrijdag 27 februari 2015 @ 19:17:22 #278
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_150120036
quote:

[..]

Er is daar geen Horqueta trail. Het is een pad zonder naam: Sendero sin Nombre
Wie dit leest is gek
pi_150120335
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 17:34 schreef doorgaan het volgende:

[..]

ja, tenzij de uitbater Hans ze een aanwijzing gaf via hun goed bewijzerde trails...een doorsteek waarbij het al misging.
Huh??
Het ging helemaal niet mis bij deze personen. Deze zaten 's middag heerlijk aan een pilsje in het dorp
pi_150120394
dinsdag markt Boquete: er moeten toch foto's te vinden zijn van die markt op 1 april 2014...
Blijf er naar kijken via blogs en google.
Er zal toch een keer iets opduiken?!
pi_150120555
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 19:26 schreef doorgaan het volgende:
dinsdag markt Boquete: er moeten toch foto's te vinden zijn van die markt op 1 april 2014...
daar staat die engerd ook ja ,van de jungle olie :7
pi_150120804
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 19:24 schreef ootjekatootje het volgende:
Huh??
Het ging helemaal niet mis bij deze personen. Deze zaten 's middag heerlijk aan een pilsje in het dorp
Nee, ik bedoel alleen dat ze de Mirador niet bereikten.
pi_150120966
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 18:55 schreef doorgaan het volgende:

[..]

ja compleet ergens anders. En door Hans een Nederlander geinstrueerd, dus aan de taal lag het niet.
45 min afdalen naar Boquete las ik, maar dat is natuurlijk weer niet alleen dalen en daar ga je dan al gauw de mist in. :O
Dit schreef ik niet.
pi_150121019
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 19:17 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Er is daar geen Horqueta trail. Het is een pad zonder naam: Sendero sin Nombre
Mij best.
En als Domnivoor voorbij kom, geef ik hem gelijk.
pi_150121548
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 19:41 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Mij best.
En als Domnivoor voorbij kom, geef ik hem gelijk.
:? :?
pi_150121721
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 19:53 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

:? :?
@Domnivoor heeft ooit ergens geschreven 'als je op de Pianista de verkeerde afsla neemt kom je bij de Cerro Horqueta.'
pi_150121949
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 19:58 schreef Lutalo het volgende:

[..]

@Domnivoor heeft ooit ergens geschreven 'als je op de Pianista de verkeerde afsla neemt kom je bij de Cerro Horqueta.'
Oh zo.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 20:07:27 #288
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_150122086
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 19:26 schreef doorgaan het volgende:
http://www.boqueteguide.c(...)/2007/07/market2.jpg

Daar heb je die rode truck weer...
pi_150122942
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 20:07 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Daar heb je die rode truck weer...
met duidelijk kenteken.
pi_150126702
quote:

[..]

Daar is maar één oplossing voor: er gaat geen informatie die daar verzameld is, hier gepost worden. Want dan lezen de profiteurs gratis mee, de kritikasters en de nare-dingen-zeggers. Nou, dan zal dat besloten forum er toch van komen, denk ik. Is ook zo gepiept, gratis forum-sites zat.
pi_150127546
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 17:17 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Daarom vind ik Ingrid, Sigrid en Eileen onbetrouwbaar. En we hebben het hier nota bene over NL-ers! D.w.z. Eileen is Duitse, maar werkt en studeert samen met NL-ers.
Volgens mij zijn ze allemaal van na de oorlog.
pi_150128632
quote:

[..]

Glasses. Die (sun) is er hier op FOK! bij verzonnen.
quote:

Die vergissing zie ik zo gebeuren. En dan is van deze dames een filmpje gevonden, wie weet hoeveel meer er waren.

quote:

Misschien is hij een Panamese man. De verslaggever van El Siglo meldde dat zo'n beetje iedereen over K en L erbij vermeldde dat het mooie vrouwen waren.

quote:

[..]

Is dat zo? Of zit je weer eens vrij te interpreteren?
quote:
Een afspraak ergens op de trail? Na de laatste "normale" foto? Lijkt me erg onwaarschijnlijk.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:33 schreef ootjekatootje het volgende:
In een video van een interview met de ouders wordt er gezegd dat K&L alles lokaal met de taxi deden, dat ze niet de bus namen.
Voor alles is een eerste keer.
quote:

[..]

LOL, als hier iemand begin december verdwijnt, gaan we de schepen richting Spanje doorzoeken. Vooral als Zwarte Pieten Afrikanen aan boord zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door JustinCase op 27-02-2015 22:42:22 ]
pi_150128990
Justin Case _O_
pi_150129605
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 22:44 schreef Lavenderr het volgende:
Justin Case _O_
Ja, heerlijk is dat hè!
Er zijn mensen die speciaal voor hem dit topic lezen. :)
Make my day!
pi_150131395
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 22:57 schreef agter het volgende:

[..]

Ja, heerlijk is dat hè!
Online gratis cursus discussiëren.
pi_150131819
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 09:23 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Hier kun je haar post lezen over haar taxirit met P.
-edit-

(Ik weet niets over e-mail verkeer?)
kan je me die DM n aub?
pi_150132710
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 22:57 schreef agter het volgende:

[..]

Ja, heerlijk is dat hè!
O jee, dat moet niet uitgroeien tot een kudde of een sekte. Ik voel me bijna een soort Brian (van Life Of B.)
Allemaal mensen die voor zichzelf kunnen denken, als dat ooit een volksbeweging wordt zijn de rapen gaar. Ik moet er niet aan denken. Gauw de TV aan, ik loop hier een MSM-tekort op. Dat je potverdikke bewust dat gif moet nemen, na een dag op het oergezonde BNW . It's a crazy world.

.
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 23:32 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Online gratis cursus discussiëren.
Die hoop heb ik niet. De lui die het waarderen hebben dat niet nodig (mijn niveau niet, die kunnen beter naar Molurus of zo gaan), en wie ik de oren was leert er niets van. Voorzover tot nu toe gebleken is althans. 8)7 8)7 8)7

Moet nu snel kappen, anders zit ik met een OP op m'n nek. Moet ik de sluikreclame eruit filteren. En de antireclame tegen sluikreclame, want dat zal er vast stiekem ook in zitten. :7
  zaterdag 28 februari 2015 @ 00:06:45 #299
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_150132881
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 17:33 schreef ootjekatootje het volgende:
Okee dan, de stelling is: "De Fototijden en de nummering kloppen".

VOORS:
-- Nummering is genesteld in de foto metadata en kan niet 100% gewijzigd worden, wel voor 95% van de tekens
-- De tijden zijn niet onlogisch en zijn niet door NFI, Panama, de familie, of actualiteitenrubrieken en kranten ter discussie gesteld
-- Het lijkt vergezocht, dat in het geval van een misdrijf, een handlanger of dader, foto metadata manipuleert op de geheugenkaart, of dat Panama ermee knoeit om het onderzoek richting een verdwaling of ongeluk te stuwen.

TEGENS:
-- Het is laagdrempelig en eenvoudig om foto metadata te veranderen. Je kunt een bestaande foto nemen en dan gewoon met 1 muisklik de metadata importeren van een andere foto, de hele waslijst. Niemand die het zou opvallen. Je kunt ook eenvoudig individuele velden veranderen, in Windows Verkenner, of met gratis laagdrempelige software.

-- Het NFI is nooit gevraagd om naar de foto metadata te kijken met als inzet: manipulatie. Je moet echt in de 26.000 velden duiken, om dingen op te merken.
-- De fototijden kloppen met geen enkele getuigenverklaring.
-- Thumbnail data ontbreken (twee maal vier digitalen), die er 100% wel zouden moeten zijn, in de metadata.
-- We hebben te maken met verkleiningen van originelen, die in Windows bewerkt zijn. De datum van de camera is 1 april 2013 en de fototijden beginnen op 17:15. Men doet de aanname, dat alleen het jaartal niet klopt en dat je zes uur moet aftrekken van de tijden.

-- 1Vandaag, in het bezit van het NFI dossier, het politiedossier en alle originele foto's, hanteert in de uitzending andere fototijden en een andere nummering.

-- 1Vandaag stelt dat foto 491 de allerlaatste bekende foto is voor de nachtfoto's en situeert deze om 14:00. Terwijl de metadata 12:03 teruggerekend aangeeft (18:03:08).

-- 1Vandaag geeft als tijd voor foto 542 : 2:17 ... terwijl 'onze' metadata 1:38:12 aangeeft, teruggerekend.

-- 1Vandaag geeft als tijd voor foto 550: 1:05 ... terwijl 'onze' metadata deze om 1:39:54 situeert.

-- Conclusie: 1 Vandaag hanteert een andere nummering en andere fototijden, in het bezit zijnde van alle dossiers.

Is een medewerker slordig geweest bij het in beeld brengen van al deze fototijden en bedoelde hij foto 508 in plaats van 491 te plaatsen, als laatste... of hebben we gewoon zelf met ondeugdelijke verkleinde kopieen te maken, met corrupte metadata en vertellen de originelen een ander verhaal?

[ Bericht 0% gewijzigd door Perico op 28-02-2015 00:14:08 ]
pi_150133104
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 00:06 schreef Perico het volgende:

[..]

Okee dan, de stelling is: "De Fototijden en de nummering kloppen".

VOORS:
-- Nummering is genesteld in de foto metadata en kan niet 100% gewijzigd worden, wel voor 95% van de tekens
-- De tijden zijn niet onlogisch en zijn niet door NFI, Panama, de familie, of actualiteitenrubrieken en kranten ter discussie gesteld
-- Het lijkt vergezocht, dat in het geval van een misdrijf, een handlanger of dader, foto metadata manipuleert op de geheugenkaart, of dat Panama ermee knoeit om het onderzoek richting een verdwaling of ongeluk te stuwen.

TEGENS:
-- Het is laagdrempelig en eenvoudig om foto metadata te veranderen. Je kunt een bestaande foto nemen en dan gewoon met 1 muisklik de metadata importeren van een andere foto, de hele waslijst. Niemand die het zou opvallen.

-- Het NFI is nooit gevraagd om naar de foto metadata te kijken met als inzet: manipulatie. Je moet echt in de 26.000 velden duiken, om dingen op te merken.
-- De fototijden kloppen met geen enkele getuigenverklaring.
-- Thumbnail data ontbreken (twee maal vier digitalen), die er 100% wel zouden moeten zijn, in de metadata.
-- We hebben te maken met verkleiningen van originelen, die in Windows bewerkt zijn. De datum van de camera is 1 april 2013 en de fototijden beginnen op 17:15. Men doet de aanname, dat alleen het jaartal niet klopt en dat je zes uur moet aftrekken van de tijden.

-- 1Vandaag, in het bezit van het NFI dossier, het politiedossier en alle originele foto's, hanteert in de uitzending andere fototijden en een andere nummering.

-- 1Vandaag stelt dat foto 491 de allerlaatste bekende foto is voor de nachtfoto's en situeert deze om 14:00. Terwijl de metadata 12:03 teruggerekend aangeeft.

[ afbeelding ]

-- 1Vandaag geeft als tijd voor foto 542 : 2:17 ... terwijl 'onze' metadata 1:38:12 aangeeft, teruggerekend.

[ afbeelding ]

-- 1Vandaag geeft als tijd voor foto 550: 1:05 ... terwijl 'onze' metadata deze om 1:39:54 situeert.

[ afbeelding ]

-- Conclusie: 1 Vandaag hanteert een andere nummering en andere fototijden, in het bezit zijnde van alle dossiers.

Is een medewerker slordig geweest bij het in beeld brengen van al deze fototijden en bedoelde hij foto 508 in plaats van 491 te plaatsen, als laatste... of hebben we gewoon zelf met ondeugdelijke verkleinde kopieen te maken, met corrupte metadata en vertellen de originelen een ander verhaal?
`Wauw! snel gedaan

Fijn dat het in een samenvatting staat!

ik vond in topic 100 je uitleg over de foto van lisanne op de mirador:
quote]0s.gif Op woensdag 17 september 2014 15:25 schreef Perico het volgende:

[..]

Hrmmm die foto van Kris op de Mirador, de enige zonder metadata... is ook de enige met een afwijkende resolutie.

Ik schreef eerder al dat de landscape foto's allemaal 180 dpi zijn, in het JFIF veld (exif data voor JPEG).. en de portrait foto's allemaal 96 dpi.

Maar deze van Kris is slechts 72 dpi en past dus niet in de regelmatige reeks, wat echt heel opmerkelijk is.

Deze foto zou 180 dpi moeten zijn, metadata of niet en ook als je er wat voor bewerkingen dan ook op loslaat: de Canon Powershot maakte in deze serie maar twee types foto's en dit is wel een hele aparte afwijking,

Ook worden op de foto van Kris op de Mirador details van het landschap anders geinterpreteerd, worden de kleuren wat anders ingevuld (al rekening houdend met de betrokken lucht).

Kan het zijn dat deze foto met een andere camera is gemaakt?

Hij is ook niet terug te vinden in de gallerijfoto's van Nexpanama en TVN2, maar is afkomstig van een andere bron, D. Abrego.

Dus of, het kan de eerste bekende foto zijn van een van de telefoons, of de camera behoort aan een derde toe. Dat is dan mijn inschatting.

Overigens is de "Mirador" geen officiele benaming voor de top van de Pianista, dat betekent gewoon uitkijkpunt, of uitkijktoren, en andere trails kennen allemaal wel zo'n mirador, zoals op de foto van de Sendero Los Quetzales die Marrije postte: de Mirador La Roca.
[/quote]
pi_150133147
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 08:12 schreef Poekje01 het volgende:
ik denk dat ruziemaken en gehakketak op elkaar wel eens verfrissend kan werken.

Als je met vrijwilligers werkt, zoals wij allemaal in dit forum (voor Answers for Kris doen we het toch met zijn allen hier?)
Ik niet, ik zoek antwoorden op de vragen die een normaal mens voelt opkomen als 'ie hier een kijkje neemt.
Answers for Justin dus, zo ongeveer.

Die hele Answers for Kris, is dat trouwens wel om antwoorden te krijgen? Volgens mij om een achterban te mobiliseren voor internationale druk op Panama, om daar het regenwoud om te spitten. Dat doen ze niet, behalve om een heel gemene boef te vinden. En sommige answers zullen dus niet welkom zijn, omdat die de rol van zo'n boef tegenspreken.
Kris zal het niet deren, of die answers for her er komen of niet. Maar dat een familie alles wil doen wat gedaan kan worden, snap ik. Ik denk alleen dat Panama meer problemen op te lossen heeft, niet in de laatste plaats de criminaliteit. De crime-fighters kunnen dus beter een boef bijten, dan tegen een boom blaffen.

quote:
dat dat op een gegeven moment contra-productief is.

Je hebt zo wat getypt: wat wil je er mee bereiken? Gaat iemand daarna graag wat voor je doen?
Het kan dus wmb. wel wat liever weer naar elkaar toe, non de ju! Shape up or get out...pffff.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')