Ten eerste lijk je mijn vraag niet goed gelezen te hebben.quote:Op donderdag 26 februari 2015 09:46 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat zou via de provider moeten gaan, wat ik erover vond was dat alle gegevens na een jaar gewist worden en niet zomaar opgevraagd kunnen worden. Maar dit is natuurlijk niet zomaar.
Op een gewone maandafrekening kun je dit toch ook zien? Als je de inlogcodes hebt.
Mijn ouders hadden dat vroeger wel, zodat ze konden uitloggen en uitschrijven indien er wat zo gebeuren met me.
Maar of K&L dat gedaan hebben? Denk het niet, dan hadden de ouders dit ook in de eerste maand al kunnen opvragen.
Blijft een raar systeem.
primaquote:Op donderdag 26 februari 2015 09:52 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Ten eerste lijk je mijn vraag niet goed gelezen te hebben.
Maar daarnaast, jij geeft aan verschillende users te blokkeren, dat houdt in dat je er voor kiest om grote delen van de discussie op dit open forum te missen.
Daardoor vind ik je geen volwaardige discussie partner en sta je wat mij betreft buiten spel.
Het is natuurlijk maar de vraag of zo'n bericht bewaard gebleven is op een telefoon. Geen idee hoe goed of hoe slecht de telefoon er aan toe was. Ook of ze hem weer hebben kunnen opladen, is niet gezegd.quote:Op donderdag 26 februari 2015 09:25 schreef bladwijzer het volgende:
Ik heb nog een vraag over eventueel niet verzonden berichten op de telefoons.
Als je een sms bericht o.i.d. wil versturen maar je hebt geen netwerk bereik, slaat je telefoon dat bericht op.
Zodra je dan weer bereik hebt wordt het automatisch alsnog verzonden.
Bij het onderzoeken van de telefoons neem ik aan dat ze weer opgeladen zijn en binnen bereik van een netwerk waren.
In principe zouden te telefoons dan automatisch de opgeslagen en niet verzonden berichten moeten gaan verzenden.
Nou kan ik me voorstellen dat de Panamese autoriteiten dat geen goed plan vonden, als bv familieleden ineens berichten ontvangen van de overleden vrouwen.
Ik denk dat ze eerst zelf onderzoek zouden willen doen naar wat er gebeurd kan zijn.
Hoe zouden ze dat aangepakt kunnen hebben zonder dat er berichten verloren zijn gegaan, als die er waren?
Die smsjes stonden niet op de fysieke opslag (zo beter, ?Justin). Die staan los in je telefoon waar je alleen bij kan als je de juistebpincodes hebt.quote:Op donderdag 26 februari 2015 09:25 schreef bladwijzer het volgende:
Ik heb nog een vraag over eventueel niet verzonden berichten op de telefoons.
Als je een sms bericht o.i.d. wil versturen maar je hebt geen netwerk bereik, slaat je telefoon dat bericht op.
Zodra je dan weer bereik hebt wordt het automatisch alsnog verzonden.
Bij het onderzoeken van de telefoons neem ik aan dat ze weer opgeladen zijn en binnen bereik van een netwerk waren.
In principe zouden te telefoons dan automatisch de opgeslagen en niet verzonden berichten moeten gaan verzenden.
Nou kan ik me voorstellen dat de Panamese autoriteiten dat geen goed plan vonden, als bv familieleden ineens berichten ontvangen van de overleden vrouwen.
Ik denk dat ze eerst zelf onderzoek zouden willen doen naar wat er gebeurd kan zijn.
Hoe zouden ze dat aangepakt kunnen hebben zonder dat er berichten verloren zijn gegaan, als die er waren?
Ik denk dat dat nodig is om de gegevens die in het geheugen van de telefoon staan te onderzoeken.quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:16 schreef agter het volgende:
[..]
Het is natuurlijk maar de vraag of zo'n bericht bewaard gebleven is op een telefoon. Geen idee hoe goed of hoe slecht de telefoon er aan toe was. Ook of ze hem weer hebben kunnen opladen, is niet gezegd.
Ik neem eigenlijk niet aan dat ze hem weer opgeladen hebben.
Waarom denk jij dat?
Dat denk ik dus ookquote:Op donderdag 26 februari 2015 10:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die smsjes stonden niet op de fysieke opslag (zo beter, ?Justin). Die staan los in je telefoon waar je alleen bij kan als je de juistebpincodes hebt.
Die hadden die Prutsers natuurlijk niet en hebben zo snel mogelijk die opslag en de SDcard uitgelezen.
Ik denk dat zo elk smsje dat er geweest moet zijn, verloren gegaan is.
Selectieve perceptie is bij iedereen de default keuze en ik zou sowieso niemand in BNW serieus nemen. Verder denk ik dat het de discussie ten goede komt als grote delen genegeerd worden. Het topic knapt er iig lekker van op en je bent in 1 klap van die monsterlijke OP af. Wat wil een mens nog meer?quote:Op donderdag 26 februari 2015 09:52 schreef bladwijzer het volgende:
[..], dat houdt in dat je er voor kiest om grote delen van de discussie op dit open forum te missen.
precies.quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:35 schreef bladwijzer het volgende:
Dus afscheidberichtjes of berichtjes help, we worden achtervolgd/lastiggevallen zullen nooit bevestigd of ontkend kunnen worden.
Is niet mijn idee van discusseren. Ik kan er wel voor kiezen om op sommige berichten niet in te gaan, maar bewust grote delen van de discussie blokkeren vind ik te simpel.quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:36 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Selectieve perceptie is bij iedereen de default keuze en ik zou sowieso niemand in BNW serieus nemen. Verder denk ik dat het de discussie ten goede komt als grote delen genegeerd worden. Het topic knapt er iig lekker van op en je bent in 1 klap van die monsterlijke OP af. Wat wil een mens nog meer?
https://nl.wikipedia.org/(...)communicatiegegevens
Van een telefoongesprek moeten gedurende twaalf maanden o.a. worden bewaard de begin- en eindtijd, de telefoonnummers, de namen en adressen van de betrokken abonnees of geregistreerde gebruikers (niet van toepassing bij anonieme prepaid-gebruikers), en de locaties waar betrokken mobiele telefoons zich bevinden, maar niet de inhoud van het gesprek. Bij SMS en MMS idem.
Hoe lang dan wel? https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1592693 1-3 dagen dus.
SIM kaart eruit, SMS verwijderen (+ overige inconvenient data deleten/manipuleren), tel aan zetten.quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:39 schreef bladwijzer het volgende:
Lijkt mij dat ze zouden willen voorkomen dat het toestel random berichten gaat versturen.
Welke handeling is nodig om dat te voorkomen en wat zijn de gevolgen, dat is mijn vraag.
Als dat zo is, is het een kwestie van de simkaart eruit halen, en hij verstuurd geen berichten meer.quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:39 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Is niet mijn idee van discusseren. Ik kan er wel voor kiezen om op sommige berichten niet in te gaan, maar bewust grote delen van de discussie blokkeren vind ik te simpel.
Het gaat mij om het moment dat de onderzoekers de telefoon actief maakten, niet om wat er later teruggevonden kan worden.
Lijkt mij dat ze zouden willen voorkomen dat het toestel random berichten gaat versturen.
Welke handeling is nodig om dat te voorkomen en wat zijn de gevolgen, dat is mijn vraag.
Wat zouden derden gedaan kunnen hebben bij een cover-up scenario door een dader/medeplichtige?quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:48 schreef agter het volgende:
[..]
Er is in principe geen noodzaak om zo'n iphone opnieuw op te starten.
Overigens: In het NFI rapport staat een foto van een opengemaakte iphone. Dus ik denk dat ze dit ook daadwerkelijk zo gedaan hebben.
Dan wisten de onderzoekers in Panama ook niet of er berichten waren.quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:48 schreef agter het volgende:
[..]
Als dat zo is, is het een kwestie van de simkaart eruit halen, en hij verstuurd geen berichten meer.
Mij is niet bekend of er in Panama specifiek onderzoek op de telefoons gedaan is. Ik weet alleen van het NFI.quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:54 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Dan wisten de onderzoekers in Panama ook niet of er berichten waren.
Zouden ze daar geen onderzoek naar hebben willen doen?
bv onderzoek naar opgeslagen foto's i.g.v. betrokkenheid van derden
Of wel gedaan maar ten koste van eventuele berichten
In de rimboe, met een generator? Lijkt me lastig om dan secuur de flash-chip te verwijderen en weer netjes terug te zetten zonder dat het te zien is.quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:51 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Wat zouden derden gedaan kunnen hebben bij een cover-up scenario door een dader/medeplichtige?
Jackie heeft laten zien hoe simpel het is om bij de berichten en foto's te komen zonder pincodes van de telefoon. Heb je geen schroevendraaier bij nodig en elke koffieplukker kan het, zelfs met kater.quote:Op donderdag 26 februari 2015 11:10 schreef agter het volgende:
[..]
In de rimboe, met een generator? Lijkt me lastig om dan secuur de flash-chip te verwijderen en weer netjes terug te zetten zonder dat het te zien is.
Maar een betere GSM-winkel zou het wel moeten kunnen lukken. Het gaat om de kennis en de apparatuur die je tot je beschikking hebt.
Uh, dat was toch puur het bellen naar 112/911?quote:Op donderdag 26 februari 2015 11:24 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Jackie heeft laten zien hoe simpel het is om bij de berichten en foto's te komen zonder pincodes van de telefoon. Heb je geen schroevendraaier bij nodig en elke koffieplukker kan het, zelfs met kater.
Geef me maar een uitleg of link hoe je reeds gemaakte foto's op een iPhone kunt bekijken en kunt wijzigen zonder login.quote:Op donderdag 26 februari 2015 11:54 schreef 11en30 het volgende:
Je hebt toch geen delen van de discussie gemist he?Nee, ging niet over noodnummers bellen.
http://www.dailymotion.co(...)and-works_videogamesquote:Op donderdag 26 februari 2015 11:55 schreef agter het volgende:
[..]
Geef me maar een uitleg of link hoe je reeds gemaakte foto's op een iPhone kunt bekijken en kunt wijzigen zonder login.
Hmm.quote:Op donderdag 26 februari 2015 12:07 schreef jackie12 het volgende:
Wat me nu veel meer opvalt dan toen ik dit filmpje maanden geleden al postte is dat je eerst 112 moet bellen om de telefoon in te kunnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |