abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150100845
ik denk dat ruziemaken en gehakketak op elkaar wel eens verfrissend kan werken.

Als je met vrijwilligers werkt, zoals wij allemaal in dit forum (voor Answers for Kris doen we het toch met zijn allen hier?) dat dat op een gegeven moment contra-productief is.

Je hebt zo wat getypt: wat wil je er mee bereiken? Gaat iemand daarna graag wat voor je doen?
Het kan dus wmb. wel wat liever weer naar elkaar toe, non de ju! Shape up or get out...pffff.
pi_150100938
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 02:42 schreef jackie12 het volgende:

Rond een uurtje of 10 komt Feliciano en worden de excursies geboekt.
IL schreef toch dat ze K en L opties hadden gegeven? Is het misschien mogelijk dat ze een pakket Spanish & Hiking wilden nemen? $125 voor 3 excursies. Dan krijg je opties. En dan ga je die opties bekijken (internet, map, plattegrond). Vervolgens boek je er drie van. We weten dat ze iig 2 tochten geboekt hebben. Waar is de derde? En is het al duidelijk wat F die ochtend op de school kwam doen? De boekingen opnemen? Ze ophalen voor hun eerste hike? Andere klanten ophalen? Gewoon effe rondhangen? (lijkt mij sterk als je volgeboekt zit) Zaken regelen met de school?

[ Bericht 0% gewijzigd door 11en30 op 27-02-2015 08:39:57 ]
pi_150101262
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 23:10 schreef jackie12 het volgende:
Van bovenaf bekeken:

http://nl.tinypic.com/r/2mwh0nq/8

Blauw is het hostel
Roze is de taalschool
Gele lijn is de weg tussen de taalschool en het hostel
Rode pijl is naar Bajo Boquete
Dat is een mooi kaartje.

Ik zocht al die tijd naar zo'n vorm (met schuine wand waar luifel aan vast zit) + in de buurt van dat bruggetje in de video:

Geen wonder dat ik het huis niet kon vinden?
pi_150101460
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 08:01 schreef Poekje01 het volgende:
Wie kan zich nog de opmerkingen herinneren van die Engelstalige schrijfster in Boquete die in de auto zat bij Plinio een maaand of 2 terug? Schreef daar een Engelstalig stukje over, over haar vragen aan P over L en K, en zijn een tikje geergerde antwoorden, en haar leven daar. Ze leeft met meerderen in 1 huis.

Wat me te binnen schoot is een opmerking van haar over haar e-mail verkeer. Het zou via een andere computer gaan. Van een andere persoon. En wat ik me zat te bedenken is dat die persoon dus hun mail kan meelezen.

Wie heeft die link van dat artikel nog bij de hand ergens?
Niets vreemds aan, zij worden constant aangesproken door vreemden die vragen naar K&L. Is toch ook irritant.. Geldt ook voor de medewerkerstaalschool en F Bron: waar ben jij nu
pi_150101504
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 08:46 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Dat is een mooi kaartje.

Ik zocht al die tijd naar zo'n vorm (met schuine wand waar luifel aan vast zit) + in de buurt van dat bruggetje in de video:
[ afbeelding ]

Geen wonder dat ik het huis niet kon vinden?
Ik moest ook even goed kijken, zit iets van waterschade op de muur maar geen rechte lijn.
pi_150101588
quote:
Het is geen geheim dat ik al sinds juli denk dat ik de kans groot acht dat de meiden al vanaf het vertrek van hun hostel al niet alleen waren.
Nu ik eindelijk weet waar het hostel ligt sterkt dit mijn gedachte.
Niet alleen omdat het hostel totaal uit het zichtveld ligt van de taalschool (ik heb altijd gedacht dat ie er zowat tegenaan lag) maar met name dat een lift krijgen het meest logische is ten opzichte van bus of taxi.
..........

1- Taxi
...
2- Bus
...
3- Een lift
...
Door een taxi of bus te nemen kun je haast niet om 11.05 uur al je eerste foto op de Pianista nemen.
Met een lift krijgen wel.

En dan heb ik het nog niet eens over de snelle klim binnen 2 uur en het missen van welke getuige dan ook op de Pianista.

Nog een keer de kaart met daar op de taalschool en het hostel.

http://nl.tinypic.com/view.php?pic=2mwh0nq&s=8#.VO_MJHyG-E4
Mooie analyse. Waar ik mee zit is wat Sigrid op video heeft verteld: Ze kwamen hierheen (=Habla Ya in Bajo Boquete) om van hieruit naar de Pianista te gaan.

Anderzijds is er ook een artikel (moet die terugzoeken), dat ze bij hun hostel in een zwarte(?) auto waren ingestapt?
pi_150101620
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 09:03 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Mooie analyse. Waar ik mee zit is wat Sigrid op video heeft verteld: Ze kwamen hierheen (=Habla Ya in Bajo Boquete) om van hieruit naar de Pianista te gaan.

Anderzijds is er ook een artikel (moet die terugzoeken), dat ze bij hun hostel in een zwarte(?) auto waren ingestapt?
Ik vraag me af waarom ze naar Habla Ya zouden gaan, taalschool van hun zit om de hoek.
Sigrid heeft L wel een massage gegeven,
pi_150101664
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 00:14 schreef bladwijzer het volgende:
Op deze video geplaatst 30 maart 2014 kun je zien hoe getuigen zich makkelijk vergist kunnen hebben.
Op 0.23 die jongedames zou iemand best kunnen verwarren met Kris en Lisanne en ze waren ook in Boquete rond de tijd van de vermissing

Ik moet als eerste aan die ene persoon denken die 3 meiden heeft gezien, waarvan 1 met (sun) glasses, a tall one, up Jarmillo road.
En als ze niet altijd alles met z'n 3en hebben gedaan, kunnen er twee idd makkelijk voor Kris en Lisanne zijn aangezien.

En past het andere dag scenario bij 2 van deze meiden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lutalo op 27-02-2015 09:21:11 ]
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_150101722
Hoort de jongen die filmt bij die 3 meiden?
pi_150101736
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 09:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik vraag me af waarom ze naar Habla Ya zouden gaan, taalschool van hun zit om de hoek.
Sigrid heeft L wel een massage gegeven,
Omdat Habla Ya, door haar gunstige ligging, verzamel- en vertrekpunt is voor de meeste excursies.
pi_150101887
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 09:09 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Omdat Habla Ya, door haar gunstige ligging, verzamel- en vertrekpunt is voor de meeste excursies.
logisch, maar dan rest de vraag weer, hadden ze dan toch met iemand afgesproken? Wnat anders hadden ze de taxi wel bij hostel of Spanish laten komen
pi_150102038
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 08:01 schreef Poekje01 het volgende:
Wie kan zich nog de opmerkingen herinneren van die Engelstalige schrijfster in Boquete die in de auto zat bij Plinio een maaand of 2 terug? Schreef daar een Engelstalig stukje over, over haar vragen aan P over L en K, en zijn een tikje geergerde antwoorden, en haar leven daar. Ze leeft met meerderen in 1 huis.

Wat me te binnen schoot is een opmerking van haar over haar e-mail verkeer. Het zou via een andere computer gaan. Van een andere persoon. En wat ik me zat te bedenken is dat die persoon dus hun mail kan meelezen.

Wie heeft die link van dat artikel nog bij de hand ergens?
Hier kun je haar post lezen over haar taxirit met P.
-edit-

(Ik weet niets over e-mail verkeer?)

[ Bericht 8% gewijzigd door Lavenderr op 27-02-2015 10:20:31 ]
pi_150102593
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 09:09 schreef 11en30 het volgende:
Hoort de jongen die filmt bij die 3 meiden?
Volgens mij is dat een gids van de Panama Pathfinders.
Er zijn meer video's van hun en hij vraagt altijd even hetzelfde aan de toeristen, would you like to say Hi to the camera?

[ Bericht 0% gewijzigd door bladwijzer op 27-02-2015 12:25:36 ]
pi_150102880
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 09:06 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Ik moet als eerste aan die ene persoon denken die 3 meiden heeft gezien, waarvan 1 met (sun) glasses, a tall one, up Jarmillo road.
En als ze niet altijd alles met z'n 3en hebben gedaan, kunnen er twee idd makkelijk voor Kris en Lisanne zijn aangezien.

nee
er is ook iemand bij die de video maakt
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_150103092
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 09:54 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

nee
er is ook iemand bij die de video maakt
Dat is de gids.
pi_150103110
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 09:06 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Precies mijn gedachte ook, maar het kan ook zijn dat deze meiden op 1 april een stukje Pianista gelopen hebben in de namiddag. Dan kloppen de dagen en tijden wel en gaat het dus om deze meiden ipv K en L

[ Bericht 10% gewijzigd door bladwijzer op 27-02-2015 10:23:49 ]
pi_150103283
quote:
Het is geen geheim dat ik al sinds juli denk dat ik de kans groot acht dat de meiden al vanaf het vertrek van hun hostel al niet alleen waren.
Niet alleen omdat het hostel totaal uit het zichtveld ligt van de taalschool (ik heb altijd gedacht dat ie er zowat tegenaan lag) maar met name dat een lift krijgen het meest logische is ten opzichte van bus of taxi.

Want:

Kris en Lisanne worden wakker douchen, aankleden en ontbijten bij/met Miriam
Daarna naar de taalschool en wachten op Feliciano voor het opnemen van de excursies.
Ondertussen de computer checken, in een hangmat liggen.

Daarna om 11.05 uur eerste foto bij de Pianista.

Om om 11.05 uur een foto te kunnen maken bij de Pianista moesten ze uiterlijk om 10.45 uur vertrekken vanaf hun hostel/taalschool. (zie de video's van Lee, nog een keer Lee en Halfthrottle dan kun je zien dat het idd vanaf de taalschool naar de Pianista een minuut of 20 minuten rijden is omdat je dwars door het centrum van Bajo Boquete moet)

1- Taxi
Als Kris en Lisanne een taxi hadden genomen "vanaf de afslag van de taalschool" dan zouden ze dus na de boeking bij de taalschool naar hun hostel moeten lopen (minuut of 5) spullen pakken, andere schoenen aan en dan terug lopen naar de taalschool, vervolgens doorlopen naar de grote weg (nog eens 300 meter extra) en dan mazzel hebben dat op die hoofdweg net een taxi langs rijdt die hen oppikt.
Het is de weg tussen Bajo Boquete en David, niet het centrum waar wel veel taxi's rijden
Haast niet te doen qua tijd maar dan ook nog opgepikt zijn door een onbekende taxichauffeur.
En waarom ook haasten, ze hadden zeeen van tijd!

2- Bus
Zelfde verhaal alleen dan nog onwaarschijnlijker.
Vanaf de taalschool naar het hostel, spullen pakken, andere schoenen aan. Vervolgens terug langs de taalschool naar de hoofdweg en naar de bushalte (waar is ie of is het gewoon hand opsteken?)
Dan moet er net een bus langsrijden en dan de bus instappen en van halte naar halte mensen afzetten om vervolgens uit te stappen bij het begin van de Pianista.
Niet te doen qua tijd maar dan ook nog eens door niemand te zijn gezien in de bus.
Niet door medepassagiers of door de buschauffeur.

3- Een lift
Als Kris en Lisanne rond een uurtje of 8/9 opstonden (vind ik nog vroeg het is vakantie en het vrijwilligerswerk ging toch niet door) dan zouden ze denk ik rond een uurtje of 9.30 - 10.00 uur bij de taalschool zijn na douchen en ontbijt.
Als Feliciano rond een uurtje of 9.30 - 10.00 uur bij de taalschool was (of later) om de excursies op te nemen (gaat ook tijd in zitten) en Kris en Lisanne gingen daarna terug naar hun hostel om spullen te pakken en andere schoenen aan te trekken dan is in mijn ogen de kans het allergrootst qua tijd, afstand en niet te vergeten de in mijn ogen in haast vertrokken (geen sms naar huis, halflege telefoons en de schoenen aan het uiteinde) dat ze idd een lift kregen.
Bovendien wie had ze moeten zien als ze bij hun hostel in een auto stapten?

Door een taxi of bus te nemen kun je haast niet om 11.05 uur al je eerste foto op de Pianista nemen.

En dan heb ik het nog niet eens over de snelle klim binnen 2 uur en het missen van welke getuige dan ook op de Pianista.

Over de bus, ik snap niet waarom jij zegt dat dat niet kan. Ik heb deze link al eerder geplaatst, het is heel eenvoudig en snel met de minibus. Ga langs de kant van de weg staan en steek je hand op, de bus stopt voor je. Bij de ingang van El Pianista kun je uitstappen. Er rijden de hele dag door van deze bussen, meerdere keren per uur. De informatie over de bussen is van 7 maart 2014 dus toen actueel. Ik kan me echt niet voorstellen dat K en L deze informatie niet heel simpel ook bij de taalschool konden vinden of van de gastvrouw gehoord hadden. L (of K?)heeft een hele avond zitten praten met Miriam

http://www.boqueteguide.com/?page_id=10822

[ Bericht 0% gewijzigd door bladwijzer op 27-02-2015 10:20:11 ]
pi_150103863
ik begin toch een andere kijk te krijgen op die F met zijn overdreven aandacht voor mooie jonge vrouwen

beschreven als overbearing (heerszuchtig)
he even insisted on helping me to put my back pack on my back. The third time I said no
“No” means “Yes” until you say it at least three times.

https://vasitravels.wordpress.com/

[ Bericht 1% gewijzigd door StaceySinger op 27-02-2015 10:34:31 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_150104562

[ Bericht 33% gewijzigd door bladwijzer op 27-02-2015 10:59:37 ]
pi_150105022
quote:

Want:

Kris en Lisanne worden wakker douchen, aankleden en ontbijten bij/met Miriam
Daarna naar de taalschool en wachten op Feliciano voor het opnemen van de excursies.
Ondertussen de computer checken, in een hangmat liggen.

Daarna om 11.05 uur eerste foto bij de Pianista.

Om om 11.05 uur een foto te kunnen maken bij de Pianista moesten ze uiterlijk om 10.45 uur vertrekken vanaf hun hostel/taalschool. (zie de video's van Lee, nog een keer Lee en Halfthrottle dan kun je zien dat het idd vanaf de taalschool naar de Pianista een minuut of 20 minuten rijden is omdat je dwars door het centrum van Bajo Boquete moet)

1- Taxi
Als Kris en Lisanne een taxi hadden genomen "vanaf de afslag van de taalschool" dan zouden ze dus na de boeking bij de taalschool naar hun hostel moeten lopen (minuut of 5) spullen pakken, andere schoenen aan en dan terug lopen naar de taalschool, vervolgens doorlopen naar de grote weg (nog eens 300 meter extra) en dan mazzel hebben dat op die hoofdweg net een taxi langs rijdt die hen oppikt.
Het is de weg tussen Bajo Boquete en David, niet het centrum waar wel veel taxi's rijden
Haast niet te doen qua tijd maar dan ook nog opgepikt zijn door een onbekende taxichauffeur.
En waarom ook haasten, ze hadden zeeen van tijd!

2- Bus
Zelfde verhaal alleen dan nog onwaarschijnlijker.
Vanaf de taalschool naar het hostel, spullen pakken, andere schoenen aan. Vervolgens terug langs de taalschool naar de hoofdweg en naar de bushalte (waar is ie of is het gewoon hand opsteken?)
Dan moet er net een bus langsrijden en dan de bus instappen en van halte naar halte mensen afzetten om vervolgens uit te stappen bij het begin van de Pianista.
Niet te doen qua tijd maar dan ook nog eens door niemand te zijn gezien in de bus.
Niet door medepassagiers of door de buschauffeur.

3- Een lift
Als Kris en Lisanne rond een uurtje of 8/9 opstonden (vind ik nog vroeg het is vakantie en het vrijwilligerswerk ging toch niet door) dan zouden ze denk ik rond een uurtje of 9.30 - 10.00 uur bij de taalschool zijn na douchen en ontbijt.
Als Feliciano rond een uurtje of 9.30 - 10.00 uur bij de taalschool was (of later) om de excursies op te nemen (gaat ook tijd in zitten) en Kris en Lisanne gingen daarna terug naar hun hostel om spullen te pakken en andere schoenen aan te trekken dan is in mijn ogen de kans het allergrootst qua tijd, afstand en niet te vergeten de in mijn ogen in haast vertrokken (geen sms naar huis, halflege telefoons en de schoenen aan het uiteinde) dat ze idd een lift kregen.
Bovendien wie had ze moeten zien als ze bij hun hostel in een auto stapten?

Het oplossen van de puzzel ligt bij het begin, de avond voordat zij besluiten te gaan hiken. Waarom mocht de achterban niets weten?

Hadden zij een afspraak, die zij voor zichzelf hielden? Dat is uiteraard hun goed recht. Maar in dit geval zou het wel eens verkeerd uitgepakt kunnen zijn.
pi_150105111

[ Bericht 92% gewijzigd door bladwijzer op 27-02-2015 11:12:28 ]
pi_150105256
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 10:26 schreef StaceySinger het volgende:
ik begin toch een andere kijk te krijgen op die F met zijn overdreven aandacht voor mooie jonge vrouwen

he even insisted on helping me to put my back pack on my back. The third time I said no

Is een cultuur ding;

If you are a female and on your own, the guys here would usually find something to help you with, which can be really great but then you would have a hard time retrieving your space, if you need it, as they would stick around for sometime. “No” means “Yes” until you say it at least three times. I did not experience the same with all local men so it would be unfair to claim it’s the general rule, but there it has certainly been a bit of a pattern across Panama and it has surprised me as well as having triggered my feminism.
pi_150105655
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:10 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Is een cultuur ding;

If you are a female and on your own, the guys here would usually find something to help you with, which can be really great but then you would have a hard time retrieving your space, if you need it, as they would stick around for sometime. “No” means “Yes” until you say it at least three times. I did not experience the same with all local men so it would be unfair to claim it’s the general rule, but there it has certainly been a bit of a pattern across Panama and it has surprised me as well as having triggered my feminism.
dream on ^O^
pi_150105727
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 10:26 schreef StaceySinger het volgende:

Dit is gewoon insinueren. Doe eens niet.
pi_150105937
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:24 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

dream on ^O^
die tekst komt notabene uit je eigen link, ik heb het niet verzonnen.
Maar ik heb wel ervaring met latijns amerikaanse mannen in onze familie, reuze lief zijn ze maar wel herkenbaar die tekst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')