abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150092352
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:31 schreef 11en30 het volgende:

[..]\ En verder begrijp ik goed dat je er stevig van baalt dat ik campagne gevoerd heb tegen jullie fondsenwerving.
Waar ik het meest van baal is dat je mij ervan beschuldigt over de rug van Kris en Lisanne vakantie te willen vieren in Panama.
pi_150092808
Zullen we deze vruchteloze discussie stoppen?
De sponsoring is uit de OP dus we hoeven het er verder niet meer over te hebben.
Wat men buiten FOK! om doet heeft FOK! niets mee te maken.
pi_150093004
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:43 schreef Lavenderr het volgende:
Zullen we deze vruchteloze discussie stoppen?
De sponsoring is uit de OP dus we hoeven het er verder niet meer over te hebben.
Wat men buiten FOK! om doet heeft FOK! niets mee te maken.
Maar de laster gaat door en wordt oogluikend toegestaan.
pi_150093210
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 21:44 schreef Gorraay het volgende:
Dit huis?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

(Rechtsboven het perceel van Spanish by the River Boquete.)
Ik hoop dat Jackie zo even de foto on line kan zetten van het roze huis, waarna ik gezocht had. Kan hem ff niet meer vinden, ik weet zelf ook niet hoe M eruit ziet en dat hoeft ook niet.
pi_150093297
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:45 schreef MeloD het volgende:

[..]

Door wie dan?
  Moderator donderdag 26 februari 2015 @ 22:49:22 #156
45833 crew  Fogel
pi_150093305
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:45 schreef MeloD het volgende:

[..]

Als je een post niet bevalt kan je altijd deze knop gebruiken warnsmall.png. Er vanuit gaan dat wij als mods altijd alles lezen (en posts op dezelfde manier opvatten als de users die een topic voort drijven), da's een verkeerde aanname.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_150093558
http://nl.tinypic.com/r/9to8xf/8

Huis rechts heeft een dak met horizontale nok van links naar rechts

Hostel heeft blauwig/grijs dak met uitsteeksel aan de voorkant

Links van de hostel zie je in de verte een huis met een donker dak.

http://nl.tinypic.com/r/5l3nk8/8

http://nl.tinypic.com/r/314qedz/8

Roze rondje = huis linksachter
Rode streep = horizontale nok huis rechts
Blauw kruisje = uitsteeksel
Gele streep = oprijpad
pi_150094049
quote:
12s.gif Op woensdag 25 februari 2015 00:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Stel je voor; je gaat naar de bios maar de film doet het niet en je wordt aangeraden na een uur terug te komen. Je maakt een ommetje met je partner en wordt aangereden.

De redenatie van sommigen hier is dan om de bioscoop aan te klagen voor de aanrijding. Met als "argument": Als de film gewoon was doorgegaan, was ik niet aangereden. :')

Veel succes bij je rechtszaak, ik zou een goeie advocaat nemen, Brammie M. ofzo.
Prima analogie (logica werkt niet bij elk publiek, goeie switch dus. Plan Z, zeg maar).

Als tegenpleiter zou ik het wel weten: "Edelachtbaere Heer kasteleyn, leden van de jury, en andere BNW'ers café-bezoekers. Stel nu eens dat den onderhaavigen bioscoop ingestort was, of in brandt gevlogen. En dat clienten van mijn waerde maffiamaet collega daerdeur aan een abjecte en infame dood ontsnapt waeren. Hadden zij dan ook gemypt, gejammerd of gemeckerdt? Welneen, dan en hadt er gheeneene ghast ze ooyt noch geheurdt. Zoo zyn ze wel, dat is edocht Logysch? Ai rest mai justin.

[ Bericht 0% gewijzigd door JustinCase op 26-02-2015 23:08:39 ]
pi_150094559
Van bovenaf bekeken:

http://nl.tinypic.com/r/2mwh0nq/8

Blauw is het hostel
Roze is de taalschool
Gele lijn is de weg tussen de taalschool en het hostel
Rode pijl is naar Bajo Boquete
pi_150095084
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 00:29 schreef ootjekatootje het volgende:
Stel je voor: je gaat naar de bios, betaalD en de film doet het niet, je mag volgende week terugkomen. Je gaat samen naar huis. Via de media zie je dat die film het elke week niet doet.
tja.. dat bedoel ik.
Dan moet je nog steeds uitkijken bij het oversteken. Grootste gelijk als je belazerd bent, maar hunnie hebben jouw niet gedwongen om onder lijn vier te lopen. En ook niet gezegd dat de bussen in Panama meters dons aan de voorkant hebben. Stel dat iemand denkt van wel, en geestelijk niet in staat om beter te weten. Wat moet Panama daartegen doen? IQ-test afnemen op het vliegveld?
pi_150095212
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 23:19 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Dan moet je nog steeds uitkijken bij het oversteken. Grootste gelijk als je belazerd bent, maar hunnie hebben jouw niet gedwongen om onder lijn vier te lopen. En ook niet gezegd dat de bussen in Panama meters dons aan de voorkant hebben. Stel dat iemand denkt van wel, en geestelijk niet in staat om beter te weten. Wat moet Panama daartegen doen? IQ-test afnemen op het vliegveld?
Wat hebben die bussen ermee te maken? In mijn voorbeeld zitten ze gewoon lekker thuis op de bank.
pi_150096628
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 23:21 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wat hebben die bussen ermee te maken? In mijn voorbeeld zitten ze gewoon lekker thuis op de bank.
Wat is hier in godsnaam aan de hand? Begrijpen de ootjes op BNW nog niet eens de simpelste analogieën?
  donderdag 26 februari 2015 @ 23:54:43 #163
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_150096855
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:53 schreef jackie12 het volgende:
http://nl.tinypic.com/r/9to8xf/8

Huis rechts heeft een dak met horizontale nok van links naar rechts

Hostel heeft blauwig/grijs dak met uitsteeksel aan de voorkant

Links van de hostel zie je in de verte een huis met een donker dak.

http://nl.tinypic.com/r/5l3nk8/8

http://nl.tinypic.com/r/314qedz/8

Roze rondje = huis linksachter
Rode streep = horizontale nok huis rechts
Blauw kruisje = uitsteeksel
Gele streep = oprijpad

Dat huis op de kaarten lijkt wat betreft vorm en ligging inderdaad sterk op het huis in de video op 3:28. Maar het verhaal dat op dat moment verteld wordt gaat niet over het pension in Bajo Boquete. Het past in wat we later het dag-eerder-scenario hebben genoemd. Er wordt verteld hoe de meiden rond 2 uur aan getuige Pedro L..... (die niet voor de camera wilde) vroegen of "dit pad" de Pianista was, waarop hij antwoordde: nee, dit is de sendero Piedra de Lino. Waarom ze op dat moment een foto van het huis van Miriam zouden willen tonen is me niet duidelijk.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_150097130
ik las ergens dat het roze huis op de route heel erg leek op het huis van de foto vooraf van Jackie, maar dat dat achter de beplanting lag. Weet even niet waar, volgens mij een paar pagina's terug maar kan hem niet vinden.
pi_150097225
Als ik M of haar dochter was zou ik het niet zo tof vinden als er een househunt naar mijn adres was. Moet dit echt op het forum blijven staan?

Ook geen lekker idee om psycho's aan het slaapadres van jonge meiden te helpen terwijl op het forum staat waar de sleutel ligt.

jackie weet wat hij wilde weten, ik ga het melden, mogen de modjes erover beslissen.

[ Bericht 26% gewijzigd door 11en30 op 27-02-2015 00:07:35 ]
pi_150097323
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 23:54 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Dat huis op de kaarten lijkt wat betreft vorm en ligging inderdaad sterk op het huis in de video op 3:28. Maar het verhaal dat op dat moment verteld wordt gaat niet over het pension in Bajo Boquete. Het past in wat we later het dag-eerder-scenario hebben genoemd. Er wordt verteld hoe de meiden rond 2 uur aan getuige Pedro L..... (die niet voor de camera wilde) vroegen of "dit pad" de Pianista was, waarop hij antwoordde: nee, dit is de sendero Piedra de Lino. Waarom ze op dat moment een foto van het huis van Miriam zouden willen tonen is me niet duidelijk.
Ik heb de video gebruikt omdat op 3.28 min het hostel van Kris en Lisanne duidelijk in beeld is.
Wat er gezegd wordt...geen flauw idee.

Wat ik wilde weten is waar het hostel lag ten opzichte van de taalschool.
Het ligt veel verder dan dat ik dacht.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 00:07:06 #167
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_150097459
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 00:03 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik heb de video gebruikt omdat op 3.28 min het hostel van Kris en Lisanne duidelijk in beeld is.

Kan heel goed, maar dan wist je dus al hoe het hostel eruitzag. Van een foto? Je kunt het alleen herkennen als je het al kende natuurlijk.
pi_150097691
Op deze video geplaatst 30 maart 2014 kun je zien hoe getuigen zich makkelijk vergist kunnen hebben.
Op 0.23 die jongedames zou iemand best kunnen verwarren met Kris en Lisanne en ze waren ook in Boquete rond de tijd van de vermissing

pi_150098305
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 00:07 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Kan heel goed, maar dan wist je dus al hoe het hostel eruitzag. Van een foto? Je kunt het alleen herkennen als je het al kende natuurlijk.
Ja die staat ook in de OP (tenminste hij stond in de OP kan m nu even niet vinden)
Uit een oude OP:

http://static0.ad.nl/stat(...)/media_l_2198667.jpg
  vrijdag 27 februari 2015 @ 01:10:13 #170
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_150099055
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 23:54 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Even herstellen: er wordt niet gezegd rond 2 uur, maar rond 12 uur. Verder gewoon het 31 maart-scenario. Van die getuige Pedro L..... had ik nog nooit gehoord. Dat is dus niet Peter C. van Casa Pedro.
pi_150099082
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 00:03 schreef jackie12 het volgende:

[..]

In deze blog van 2010 wordt volgens mij het hostel beschreven, 3 min. van de taalschool

I was staying with my vaerstmor who live 3 minutes from the school in a very simple house with her two children aged 6 and 9 years. Myriam, host mother is incredible patience with me and my lack of Spanish skills, and every night she sits patiently and trying to hold a conversation with me.
https://translate.google.(...)hive.html&edit-text=

http://365eventyr.blogspot.nl/2010_08_01_archive.html
pi_150099520
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 01:12 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

In deze blog van 2010 wordt volgens mij het hostel beschreven, 3 min. van de taalschool

I was staying with my vaerstmor who live 3 minutes from the school in a very simple house with her two children aged 6 and 9 years. Myriam, host mother is incredible patience with me and my lack of Spanish skills, and every night she sits patiently and trying to hold a conversation with me.
https://translate.google.(...)hive.html&edit-text=
[ afbeelding ]
http://365eventyr.blogspot.nl/2010_08_01_archive.html
3 minuten lijkt me wel wat snel. Heb t gemeten en het is over de weg 500 meter.
Zou wel kunnen als er een binnendoorweggetje is dat je vanaf het hostel naar de tuin kunt lopen van de taalschool.
pi_150099884
Het is geen geheim dat ik al sinds juli denk dat ik de kans groot acht dat de meiden al vanaf het vertrek van hun hostel al niet alleen waren.
Nu ik eindelijk weet waar het hostel ligt sterkt dit mijn gedachte.
Niet alleen omdat het hostel totaal uit het zichtveld ligt van de taalschool (ik heb altijd gedacht dat ie er zowat tegenaan lag) maar met name dat een lift krijgen het meest logische is ten opzichte van bus of taxi.

Want:

Kris en Lisanne worden wakker douchen, aankleden en ontbijten bij/met Miriam
Daarna naar de taalschool en wachten op Feliciano voor het opnemen van de excursies.
Ondertussen de computer checken, in een hangmat liggen.
Rond een uurtje of 10 komt Feliciano en worden de excursies geboekt.

Daarna om 11.05 uur eerste foto bij de Pianista.

Om om 11.05 uur een foto te kunnen maken bij de Pianista moesten ze uiterlijk om 10.45 uur vertrekken vanaf hun hostel/taalschool. (zie de video's van Lee, nog een keer Lee en Halfthrottle dan kun je zien dat het idd vanaf de taalschool naar de Pianista een minuut of 20 minuten rijden is omdat je dwars door het centrum van Bajo Boquete moet)

1- Taxi
Als Kris en Lisanne een taxi hadden genomen "vanaf de afslag van de taalschool" dan zouden ze dus na de boeking bij de taalschool naar hun hostel moeten lopen (minuut of 5) spullen pakken, andere schoenen aan en dan terug lopen naar de taalschool, vervolgens doorlopen naar de grote weg (nog eens 300 meter extra) en dan mazzel hebben dat op die hoofdweg net een taxi langs rijdt die hen oppikt.
Het is de weg tussen Bajo Boquete en David, niet het centrum waar wel veel taxi's rijden
Haast niet te doen qua tijd maar dan ook nog opgepikt zijn door een onbekende taxichauffeur.
En waarom ook haasten, ze hadden zeeen van tijd!

2- Bus
Zelfde verhaal alleen dan nog onwaarschijnlijker.
Vanaf de taalschool naar het hostel, spullen pakken, andere schoenen aan. Vervolgens terug langs de taalschool naar de hoofdweg en naar de bushalte (waar is ie of is het gewoon hand opsteken?)
Dan moet er net een bus langsrijden en dan de bus instappen en van halte naar halte mensen afzetten om vervolgens uit te stappen bij het begin van de Pianista.
Niet te doen qua tijd maar dan ook nog eens door niemand te zijn gezien in de bus.
Niet door medepassagiers of door de buschauffeur.

3- Een lift
Als Kris en Lisanne rond een uurtje of 8/9 opstonden (vind ik nog vroeg het is vakantie en het vrijwilligerswerk ging toch niet door) dan zouden ze denk ik rond een uurtje of 9.30 - 10.00 uur bij de taalschool zijn na douchen en ontbijt.
Als Feliciano rond een uurtje of 9.30 - 10.00 uur bij de taalschool was (of later) om de excursies op te nemen (gaat ook tijd in zitten) en Kris en Lisanne gingen daarna terug naar hun hostel om spullen te pakken en andere schoenen aan te trekken dan is in mijn ogen de kans het allergrootst qua tijd, afstand en niet te vergeten de in mijn ogen in haast vertrokken (geen sms naar huis, halflege telefoons en de schoenen aan het uiteinde) dat ze idd een lift kregen.
Bovendien wie had ze moeten zien als ze bij hun hostel in een auto stapten?

Door een taxi of bus te nemen kun je haast niet om 11.05 uur al je eerste foto op de Pianista nemen.
Met een lift krijgen wel.

En dan heb ik het nog niet eens over de snelle klim binnen 2 uur en het missen van welke getuige dan ook op de Pianista.

Nog een keer de kaart met daar op de taalschool en het hostel.

http://nl.tinypic.com/view.php?pic=2mwh0nq&s=8#.VO_MJHyG-E4

[ Bericht 0% gewijzigd door jackie12 op 27-02-2015 02:52:12 ]
pi_150100768
Wie kan zich nog de opmerkingen herinneren van die Engelstalige schrijfster in Boquete die in de auto zat bij Plinio een maaand of 2 terug? Schreef daar een Engelstalig stukje over, over haar vragen aan P over L en K, en zijn een tikje geergerde antwoorden, en haar leven daar. Ze leeft met meerderen in 1 huis.

Wat me te binnen schoot is een opmerking van haar over haar e-mail verkeer. Het zou via een andere computer gaan. Van een andere persoon. En wat ik me zat te bedenken is dat die persoon dus hun mail kan meelezen.

Wie heeft die link van dat artikel nog bij de hand ergens?
pi_150100802
Zie DM.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')