Mijn vermoeden is dat F een vriendelijke, hulpvaardige man is met verantwoordelijkheidsgevoel.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:52 schreef Perox het volgende:
Van een sporadische forumbezoeker...
Ik heb nou de acht pagina's van dit topic en de OP bekeken, maar ik kom er niet achter wat hier nu het complot is? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar gangbare theorieën die er bestaan. Vond alleen een terloopse opmerking over die Felicio (oh, sorry, ik bedoel dhr. F)
Wie wil mij een kort overzicht doen van de vermoedens die er zoal heersen?
We weten het niet:quote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:52 schreef Perox het volgende:
Ik heb nou de acht pagina's van dit topic en de OP bekeken, maar ik kom er niet achter wat hier nu het complot is? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar gangbare theorieën die er bestaan. Vond alleen een terloopse opmerking over die Felicio (oh, sorry, ik bedoel dhr. F)
Bedankt voor de link.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:09 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Over de bus, ik snap niet waarom jij zegt dat dat niet kan. Ik heb deze link al eerder geplaatst, het is heel eenvoudig en snel met de minibus. Ga langs de kant van de weg staan en steek je hand op, de bus stopt voor je. Bij de ingang van El Pianista kun je uitstappen. Er rijden de hele dag door van deze bussen, meerdere keren per uur. De informatie over de bussen is van 7 maart 2014 dus toen actueel. Ik kan me echt niet voorstellen dat K en L deze informatie niet heel simpel ook bij de taalschool konden vinden of van de gastvrouw gehoord hadden. L (of K?)heeft een hele avond zitten praten met Miriam
http://www.boqueteguide.com/?page_id=10822
Ik weet niet of het allemaal zo bewust moet zijn gegaan. Antwoord ligt imo ook voor de wandeling, maar in de ochtend van 1 april.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:01 schreef gynaika het volgende:
[..]
Het oplossen van de puzzel ligt bij het begin, de avond voordat zij besluiten te gaan hiken. Waarom mocht de achterban niets weten?
Hadden zij een afspraak, die zij voor zichzelf hielden? Dat is uiteraard hun goed recht. Maar in dit geval zou het wel eens verkeerd uitgepakt kunnen zijn.
O als dat zo was dan zou ik een ernstig probleem hebben, ik reis regelmatig met de bus gewoon in Nederland en een overstapje is echt geen onoverkomelijk probleem hoor.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:25 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Bedankt voor de link.
De link die je postte doet mijn vermoeden dat ze niet met een bus zijn gegeaan echter alleen maar versterken.
Als Kris en Lisanne met zo'n bus zijn gegaan dan zou het de bus moeten zijn die van Bajo Boquete naar Palmira gaat:
"Palmira / Boquete, minibus, 7 days, Palmira Central to downtown Boquete (park) is $1.00, every 15 to 20 minutes. To take the bus back to Palmira, catch it in front of Mandarin grocery store, across from the park."
Deze bus gaat echter niet rechtstreeks door naar het begin van de Pianista want Boquete heeft zo te zien een bus-systeem die lijkt op de onze. Ze hebben allemaal een eigen route.
Ongetwijfeld niet met van die bordjes dat de bus er over 2 minuten aankomt maar wel een vaste route.
Als Kris en Lisanne die bus hadden genomen van Palmira naar Bajo Boquete dan moesten ze dus in het centrum van Bajo Boquete overstappen in deze bus:
"Arco Iris / El Bajo, minibus, 7 days a week, until 8 PM, approximately every half hour, $.70 to $1. The loop starts in El Bajo, heads north past Café Ruiz, just before the baseball stadium it takes the Arco Iris right branch, winds up the hill and around past Il Pianista and Princesa Janca, past the Boquete Garden Inn, past the Rock, past the Feria, and right over the bridge back into Boquete downtown. Full loop about 30 minutes."
Als Kris en Lisanne op zn vroegst om 10.00 uur vertrokken bij de taalschool terug naar hun hostel dan is het in mijn ogen onwaarschijnlijk dat zij dan daarna de bus pakten naar Bajo Boquete, overstapten in het centrum op een andere bus naar de Pianista in zo'n kort tijdsbestek.
Los van in wat voor tijdsbestek dat dan gebeurd zou moeten zijn is er dus ook geen een getuige die hen dan gezien heeft.
Niet de beide chauffeurs, geen medepassagiers en ook geen mensen in het centrum bij de bushalte toen Kris en Lisanne op de volgende bus zaten te wachten
Door de bus gaat bij mij een streep.
Een bus nemen is geen probleemquote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:32 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
O als dat zo was dan zou ik een ernstig probleem hebben, ik reis regelmatig met de bus gewoon in Nederland en een overstapje is echt geen onoverkomelijk probleem hoor.
Ze kunnen natuurlijk ook een taxi genomen hebben maar de bus blijft gewoon een realistische optie.
Klopt, ik ging even uit van het dag eerder scenario. kan inderdaad zijn dat ze zondag en maandag al hebben rondgewandeld in centrum Boquete en op dinsdag wat wilden gaan ondernemen.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:40 schreef Lutalo het volgende:
Het kan zijn dat ze maandagmiddag helemaal niet zijn gaan wandelen, maar gaan winkelen, lunchen, massage enz.
Om 16.44 weer terug in het hostel ( contact met wifi).
De volgende dag zouden ze (een beetje rond Boquete) gaan wandelen.
Op zaterdag wilden ze naar Volcano. Het kan best zijn dat dat nog niet geboekt was, toen pa Kremers dat ter sprake bracht en dat hij ook niet wist dat dat idd op zaterdag ging gebeuren, maar dat dat het oorspronkelijke plan was: ' van ma tm vrijdag vrijwilligers werk en dan zien of we bijv. zaterdag de Volcano kunnen doen'.
Hoezo kan niet, de tijd? Hoogstens 20 min. ook met overstap.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:38 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Een bus nemen is geen probleem
Overstappen is ook geen probleem.
De tijd waarin dat gebeurd moet zijn is wel een probleem (kan niet)
En het ontbreken van een getuige (buschauffeur,medepassagiers enz) is het volgende probleem.
Als je met een eigen auto zou gaan vanaf de taalschool naar het begin van de Pianista doe je er zo'n 20 minuten over.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:56 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Hoezo kan niet, de tijd? Hoogstens 20 min. ook met overstap.
Er stappen de hele dag toeristen in en uit die busjes, de buschauffeur zal dat niet allemaal bijhouden.
Als hem dagen later gevraagd wordt of hij 2 toeristen gezien heeft die er zo en zo uit zien, zal hij waarschijnlijk zeggen, o ja zo veel.
Locals kunnen zich er beter niet mee bemoeien, dat blijkt maar al te duidelijk op dit forum hier.
Heel gevaarlijk voor die mensen om verklaringen e.d. af te leggen.
En andere toeristen komen van alle kanten van de wereld en zullen de zaak vaak niet zo intensief gevolgd hebben als wij hier.
Misschien zijn ze niet met de bus gegaan dat kan best maar er is geen enkel bewijs of argument dat het onmogelijk maakt.
ze waren bij spanish by the river. Vorige week nog in een topic besproken. In video van nos.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 09:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom ze naar Habla Ya zouden gaan, taalschool van hun zit om de hoek.
Sigrid heeft L wel een massage gegeven,
En het feit dat ze gezien en gehoord zouden zijn door Eileen, toen ze plannen aan het maken waren voor de Pianista. Immers, op basis van die kennis, is -volgens F.- aangifte gedaan van vermissing.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 13:07 schreef ootjekatootje het volgende:
Het enige aan bronnen was dan hun zoektocht op de pc bij de taalschool geweest, naar de pianista.
Ja, dat is duidelijk. Maar: ze zouden om 13.10 vanaf SbtR zijn vertrokken, om vervolgens via HY, verzamelpunt voor excursies, richting Pianista kunnen zijn gegaan.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 13:53 schreef ToniB het volgende:
[..]
ze waren bij spanish by the river. Vorige week nog in een topic besproken. In video van nos.
Hier bij deze taalschool zijn K&L voor het laatst gezien.
[ afbeelding ]
Hangt ook een mooi informatie bord.
[ afbeelding ]
Een zijspoortje, misschien ook van belang. Die toeristische school is niet in Amsterdam maar in Breda. Wellicht een geheugenfoutje van iemand die nog nooit van Breda heeft gehoord. Jackie ziet in de uitspraak dat E. enkele dagen na de verdwijning Panama verliet een "leugen", omdat haar LinkedIn-profiel aangeeft dat ze tot 1 juni is gebleven. Mij lijkt het ook mogelijk dat ze eerder is vertrokken dan aanvankelijk gepland, en dat het profiel domweg nooit is bijgewerkt.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 14:18 schreef RapaNui het volgende:
[..]
En het feit dat ze gezien en gehoord zouden zijn door Eileen, toen ze plannen aan het maken waren voor de Pianista. Immers, op basis van die kennis, is -volgens F.- aangifte gedaan van vermissing.
Ella me dijo que creía que las holandesas iban a ir a caminar por el sendero El Pianista. En la escuela las escuchó hablar y ver un mapa de este sendero. Aunque es alemana, me dijo que les entendió porque estudió turismo en Amsterdam”, prosiguió Feliciano, aclarando que días después de la desaparición, Eileen abandonó Panamá. -
Die aangifte is m.i. erg belangrijk. Ik zou die graag willen inzien. Is het als onderdeel van het onderzoeksdossier opgenomen? Wie heeft wat precies aangegeven?
hoe kom je erbij dat sigrid zegt vanaf habla ya?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 14:30 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ja, dat is duidelijk. Maar: ze zouden om 13.10 vanaf SbtR zijn vertrokken, om vervolgens via HY, verzamelpunt voor excursies, richting Pianista kunnen zijn gegaan.
- Ingrid zegt: ze zijn hier om 13.10 vertrokken (wat overigens een zeer wankel verhaal is)
- Sigrid beweert dat ze vanuit Habla Ya naar de Pianista zijn vetrokken (en wat is haar verhaal waard?)
- vervolgens beweert Leonardo M. dat hij ze naar de Pianista heeft gereden. Volgens L.M. heeft die rit 10 minuten geduurd. Om 13.40 stapten ze weer uit. : -edit, weer achternamen-
Hun route zou dan heel goed: SbtR - HY - Pianista kunnen zijn geweest.
Alleen hecht ik weinig waarde aan de getuigenis van Ingrid L. en misschien ook van anderen.
Okee, het is eruit: Eileen is niet uit Panama vertrokken, zoals ze iedereen hebben willen doen denken. Haar stage duurde 6 maandan, dat is dus jan t/m juni. Dat is een standaard periode. Ingrid was haar werkgever en wist dat ze t/m juni aanwezig zou zijn. Ingrid heeft het woord gevoerd voor haar personeel, ze heeft haar personeel niet laten spreken.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 14:32 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Een zijspoortje, misschien ook van belang. Die toeristische school is niet in Amsterdam maar in Breda. Wellicht een geheugenfoutje van iemand die nog nooit van Breda heeft gehoord. Jackie ziet in de uitspraak dat E. enkele dagen na de verdwijning Panama verliet een "leugen", omdat haar LinkedIn-profiel aangeeft dat ze tot 1 juni is gebleven. Mij lijkt het ook mogelijk dat ze eerder is vertrokken dan aanvankelijk gepland, en dat het profiel domweg nooit is bijgewerkt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Euh, wat staat hier nou?
Nog eens: ze zegt dat in de video: 2.40; … entonces con la resulta que ellos empezaron hacer planos para hacer tours y también tenía .. hmmm, … vinieron acá par, con, primero con la intención para subirse al Pianista.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 14:40 schreef ToniB het volgende:
[..]
hoe kom je erbij dat sigrid zegt vanaf habla ya?
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 14:41 schreef ootjekatootje het volgende:
Dat Eileen 3 dagen later zou vertrekken uit Boquete en Panama (leugen dus) en dat ze de computer van SbtR hadden doorzocht op zoek naar meer info over de hike plannen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Euh, wat staat hier nou?
Kijk, het kan best zijn dat Eileen eventjes / tijdelijk naar buurland Costa Rica moest of zo voor SbtR, maar ze is iig in de buurt gebleven t/m juni. In haar CV staat als standplaats: Bocas del Toro. Ze heeft de zoektochten van dichtbij meegemaakt, ook de zoektochten door de NL-se speurhonden. Ook de vondsten in juni. Maar ze heeft nooit wat van zich laten horen. En Ingrid heeft dat zo gehouden.
en toch zegt men in deze video iets anders.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 14:43 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Nog eens: ze zegt dat in de video: 2.40; … entonces con la resulta que ellos empezaron hacer planos para hacer tours y también tenía .. hmmm, … vinieron acá par, con, primero con la intención para subirse al Pianista.
Het interview vindt plaats bij Habla Ya, waar alle taxi's verzamelen
Ja, ze hoeven elkaar ook niet tegen te spreken. K&L kunnen van SbtR, via Habla Ya, naar de Pianista zijn gegaan.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:14 schreef ToniB het volgende:
[..]
en toch zegt men in deze video iets anders.
[youtube]http://www.rtlxl.nl/#!/rtl-nieuws-132237/96d628de-26cd-423e-9bb4-503eb9b3a2d8[/youtube]
Bij Spanish by the River, om 13.10quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:34 schreef ToniB het volgende:
1 lerares én 1 medewerkster achter de receptie
Bij Habla Ya, iets later.quote:
Wat hadden de meiden eigenlijk te zoeken bij Habla Ya? Ze volgden daar geen lessen en je loopt er niet even vanaf de straat naar binnen: ze zitten op een bovenverdieping op de Plaza Los Establos.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:44 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Bij Spanish by the River, om 13.10
[..]
Bij Habla Ya, iets later.
Sigrid is niet in dienst van Ingrid. Ingrid spreekt voor haar personeel, ze spreekt niet voor Sigrid. Ingrid was er zelf immers niet bij, ze zat toen in Bocas. Die getuigenissen passen allemaal in elkaar als puzzelstukjes. Alleen: de foto's hebben een ander beeld laten zien.
Als je het mij vraagt, zijn ze állemaal niet te vertrouwen
Ik kan geen Spaans maar kan het niet zo zijn dat Sigrid geinterviewd is bij Habla Ya maar daar niet werkt?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:44 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Bij Spanish by the River, om 13.10
[..]
Bij Habla Ya, iets later.
Sigrid is niet in dienst van Ingrid. Ingrid spreekt voor haar personeel, ze spreekt niet voor Sigrid. Ingrid was er zelf immers niet bij, ze zat toen in Bocas. Die getuigenissen passen allemaal in elkaar als puzzelstukjes. Alleen: de foto's hebben een ander beeld laten zien.
Als je het mij vraagt, zijn ze állemaal niet te vertrouwen
Ja, dat kan. Het interview vindt daar plaats, daar gaat het om. Zij zegt: ze kwamen hierheen, om van hieruit naar de Pianista te gaan.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 16:21 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik kan geen Spaans maar kan het niet zo zijn dat Sigrid geinterviewd is bij Habla Ya maar daar niet werkt?
Ik ben er namelijk behoorlijk zeker van dat Sigrid bij Ingrid werkt (SatR) en niet bij Habla Ya.
ja dat ze slechts 3 dagen in Boquete verbleef, Panama reeds had verlaten, Dat men ging naar SbTR waar op de computer van het bedrijf alle volledige gegevens werden gevonden.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 14:50 schreef RapaNui het volgende:
A continuación, junto con xxx. quien tenía solo tres días de vivir en Boquete y ya se fue de Panamá, fueron a Spanish By The River donde encontraron en la computadora de la empresa los datos completos.
Zagen ze soms dezelfde personen (3) die Alan N. zag met blijkbaar behoorlijke gelijkenis in elk geval in lengte en kleding (behalve de glasses/bril, tenzij zonnebril)quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:34 schreef ToniB het volgende:
maar dat zou betekenen dat ze dus door 1 lerares én 1 medewerkster achter de receptie én door Sigrid zijn gezien, en dat allemaal om 13.10uur. Verhaal klopt helemaal van geen kanten want rond 13.00 uur stonden die meisjes al op de top van de Mirador. De vraag is hoe 3 mensen zich dan zo kunnen vergissen.
- toegevoegd: dreiging (mens of dier) gevlucht en toen verdwaald - een verongelukt- ander door de natuurlijke omstandigheden omgekomen in combinatie met verwondingen (kleiner ongeluk)quote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:09 schreef ootjekatootje het volgende:
Op vrijdag 27 februari 2015 11:52 schreef Perox het volgende:
Ik denk persoonlijk dat dit dan onbewust gebeurd zou zijn.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:31 schreef ootjekatootje het volgende:
Het oplossen van de puzzel ligt bij het begin, de avond voordat zij besluiten te gaan hiken. Waarom mocht de achterban niets weten?
Een gezellige afspraak met een paar leuke boys is natuurlijk de klassieke reden om de achterban even in het duister te houden.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:01 schreef gynaika het volgende:
Hadden zij een afspraak, die zij voor zichzelf hielden? Dat is uiteraard hun goed recht. Maar in dit geval zou het wel eens verkeerd uitgepakt kunnen zijn.
Eensquote:Op vrijdag 27 februari 2015 16:55 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Een gezellige afspraak met een paar leuke boys is natuurlijk de klassieke reden om de achterban even in het duister te houden.
Uit de foto's die in Bocas zijn gemaakt, was al bekend dat ze de omgang met andere jonge mannen niet schuwden. Wat ook volstrekt normaal is op die leeftijd.
Ze hadden ook nog ontbeten of gebruncht met twee onbekende mannen ergens in een café. Die mannen zijn nooit achterhaald.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 16:52 schreef doorgaan het volgende:
Ik denk persoonlijk dat dit dan onbewust gebeurd zou zijn.
Eerder een plotselinge liftmogelijkheid en al tijd verloren gegaan aan
Sigrid KAN ze niet hebben zien vertrekken vanaf Habla Ya of SatR op 1 april 13.10 uur omdat Kris en Lisanne toen op de top stonden van de Pianistaquote:Op vrijdag 27 februari 2015 16:37 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Het interview vindt daar plaats, daar gaat het om. Zij zegt: ze kwamen hierheen, om van hieruit naar de Pianista te gaan.
Ik blijf hier ook maar op terugkomen.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 16:58 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Sigrid KAN ze niet hebben zien vertrekken vanaf Habla Ya of SatR op 1 april 13.10 uur omdat Kris en Lisanne toen op de top stonden van de Pianista
- of Sigrid is in de war met de dag/met andere mensen
- of de fototijden kloppen niet
mee eens. Schieten we niet mee op en kunnen wij ook niets mee.quote:Op donderdag 26 februari 2015 21:42 schreef bladwijzer het volgende:
Denk niet dat het zinvol is. Dat gaat over Wild Bill, die zit al jaren vast. Een uitgekauwd verhaal.
Dat is uitgesloten.quote:
Ik denk ook dat de fototijden kloppen alhoewel ik dan niet afga op schaduwen die zouden kloppen volgens een user.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 17:05 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat is uitgesloten.
Op verschillende manieren en door verschillende instanties zijn de tijden geverifiëerd.
Kyra was wel wat beter gekleed dan K. en L.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 17:00 schreef jackie12 het volgende:
Even een tussendoortje:
http://kyrapieterpanama.b(...)boquete-boquete.html
Nog een stel wat vanaf het bos er 2 uur over doet om boven te komen.
slippers: nou ja open sandalenquote:Op vrijdag 27 februari 2015 17:09 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Kyra was wel wat beter gekleed dan K. en L.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |