Ik vraag me af waarom een gids foto's van dat uitzicht gaat maken. Vind ik raar.quote:Op woensdag 17 september 2014 14:23 schreef ToniB het volgende:
Wat is jullie mening over P? En wat over die foto's?
[ afbeelding ]
dat is een grapje van mig, als verklaring waarom de rugzak zo schoon is na weken in de rivier / de jungle te hebben gelegen.quote:Op woensdag 17 september 2014 12:44 schreef 11en30 het volgende:
Als de rugtas een wasmachine in is geweest (is dat echt zo
Ok ik dacht al huh.quote:Op woensdag 17 september 2014 15:00 schreef Marrije het volgende:
[..]
dat is een grapje van mig, als verklaring waarom de rugzak zo schoon is na weken in de rivier / de jungle te hebben gelegen.
Hrmmm die foto van Kris op de Mirador, de enige zonder metadata... is ook de enige met een afwijkende resolutie.quote:Op woensdag 17 september 2014 14:23 schreef ToniB het volgende:
Is er echt goed uitgezocht of P. echt niet op de berg was 1 april?
Op de foto's van de meisjes zie je dat de lucht heel snel veranderd het is heel goed denkbaar dat P. zijn foto's, het zijn er twee net na elkaar geschoten in mijn optiek, een kwartier voor of na de meisjes heeft gemaakt. Na een pauze misschien. Ik heb de foto's even naast elkaar gelegd. Wat is jullie mening over P? En wat over die foto's? Je moet even openen om de hele foto te zien.
[ afbeelding ]
Waarom? Misschien maakte hij wel foto's op verzoek of voor een nieuwe folder. Of gewoon omdat hij het zelf ook nog steeds een fascinerend uitzicht vindt. Zoveel redenen te bedenken.quote:Op woensdag 17 september 2014 14:43 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom een gids foto's van dat uitzicht gaat maken. Vind ik raar.
Geweldig dit.quote:Op woensdag 17 september 2014 15:25 schreef Perico het volgende:
[..]
Hrmmm die foto van Kris op de Mirador, de enige zonder metadata... is ook de enige met een afwijkende resolutie.
Ik schreef eerder al dat de landscape foto's allemaal 180 dpi zijn, in het JFIF veld (exif data voor JPEG).. en de portrait foto's allemaal 96 dpi.
Maar deze van Kris is slechts 72 dpi en past dus niet in de regelmatige reeks, wat echt heel opmerkelijk is.
Deze foto zou 180 dpi moeten zijn, metadata of niet en ook als je er wat voor bewerkingen dan ook op loslaat: de Canon Powershot maakte in deze serie maar twee types foto's en dit is wel een hele aparte afwijking,
Ook worden op de foto van Kris op de Mirador details van het landschap anders geinterpreteerd, worden de kleuren wat anders ingevuld (al rekening houdend met de betrokken lucht).
Kan het zijn dat deze foto met een andere camera is gemaakt?
Hij is ook niet terug te vinden in de gallerijfoto's van Nexpanama en TVN2, maar is afkomstig van een andere bron.
Dus of, het kan de eerste bekende foto zijn van een van de telefoons, of de camera behoort aan een derde toe. Dat is dan mijn inschatting.
Overigens is de "Mirador" geen officiele benaming voor de top van de Pianista, dat betekent gewoon uitkijkpunt, of uitkijktoren, en andere trails kennen allemaal wel zo'n mirador, zoals op de foto van de Sendero Los Quetzales die Marrije postte: de Mirador La Roca.
Dit is wel eerder ontdekt. We hebben hier heel lang over gepost, maar de meeste mensen hier werden er kriegel van en wilde het er niet meer over hebben. Ik postte weken geleden al dat die foto met een andere camera is gemaakt, mr. Ping heeft het uitgezocht. Een conclusie was toen ook dat er mogelijk iemand anders bij ze was op de mirador. Of we missen een camera.quote:Op woensdag 17 september 2014 15:29 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Geweldig dit.
Is iPhone 4s 96/72 dpi? En als er meerdere camera's in het spel zijn, hoezo is dit dan niet eerder ontdekt? Is de overige EXIF data van die afwijkende foto's dan wél aan de Canon gerelateerd? Ik zie nu dat daar geen metadata in zit.
Interessante gedachte. Het zou verklaren waarom hij niet in de gewone nummering is opgenomen.quote:Op woensdag 17 september 2014 15:25 schreef Perico het volgende:
[..]
Kan het zijn dat deze foto met een andere camera is gemaakt?
Een iPhone 4s maakt steevast foto's in 3264 x 2448 pixels.quote:Op woensdag 17 september 2014 15:29 schreef Geruisloos het volgende:
Geweldig dit.
Zijn de iPhone 4s/Samsung Lisanne 96/72 dpi?
quote:Op woensdag 17 september 2014 15:43 schreef Perico het volgende:
[..]
Een iPhone 4s maakt steevast foto's in 3264 x 2448 pixels.
Dpi heeft overigens alleen invloed op het uitprinten van foto's. Als jij per se 300 dots per inch wil hebben als scherpte, dan kun je dan uitrekenen hoe groot je maximaal de foto kunt laten afdrukken.
Maar in deze reeks is het van belang als regelmaat van de camera. Die doet maar dingen op 2 manieren: 180 dpi teruggerekend, voor landscape, en 96 dpi voor portrait.
Een afwijking, duidt op een ander toestel, zoals Grijzemassa nu ook al aangeeft. Dat mensen er kriegel van zijn geworden, is dan van secundair belang, want hoe belangrijk is het wel niet als werkhypothese, dat er een ander toestel en mogelijk dus een derde iemand in het spel is.
We hebben een paar foto's van hun mobiel, maar daar zitten vrijwel geen metadata in.quote:Op woensdag 17 september 2014 15:40 schreef schuschuho het volgende:
Misschien een domme vraag maar zijn er geen foto's gemaakt met hun mobiel?
Stonden daar niet meer foto's op dan? Ik heb de mijne altijd bomvol staan.quote:Op woensdag 17 september 2014 15:52 schreef Geruisloos het volgende:
Het meest waarschijnlijke is dat de foto door Lisanne is gemaakt met haar mobiel.
Anders zouden de ouders het wel verdacht hebben gevonden een extra camera in de rugtas te hebben aangetroffen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
quote:Op woensdag 17 september 2014 15:53 schreef Domnivoor het volgende:
Dit is hem, 72 dpi:En op het beginscherm staat toch ook vaak een foto?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mee eens, maar toch wel gek dat je een foto met je mobiel maakt terwijl je je camera al bij de hand hebt.quote:Op woensdag 17 september 2014 15:52 schreef Geruisloos het volgende:
Het meest waarschijnlijke is dat de foto door Lisanne is gemaakt met haar mobiel.
[...]
Maar dit is minder gek dan alle andere scenario's.quote:Op woensdag 17 september 2014 15:55 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Mee eens, maar toch wel gek dat je een foto met je mobiel maakt terwijl je je camera al bij de hand hebt.
Mee eens!quote:Op woensdag 17 september 2014 15:57 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Maar dit is minder gek dan alle andere scenario's.
Maar zelfs de ouders hebben nog niet de info uit de gegevens, Panama ook niet. Dus hoe komt dan een foto uit de mobiel van de trail die dag op het internet?quote:Op woensdag 17 september 2014 15:55 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Mee eens, maar toch wel gek dat je een foto met je mobiel maakt terwijl je je camera al bij de hand hebt.
De foto kan met dezelfde telefoon vanaf de Mirador naar familie gestuurd zijn.quote:Op woensdag 17 september 2014 16:00 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Maar zelfs de ouders hebben nog niet de info uit de gegevens, Panama ook niet. Dus hoe komt dan een foto uit de mobiel van de trail die dag op het internet?
Hoewel Stephan van Kris haar mobiel een bericht ontving toch?quote:Op woensdag 17 september 2014 16:04 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
De foto kan met dezelfde telefoon vanaf de Mirador naar familie gestuurd zijn.
Dat verklaart waarom Stephan die middag een berichtje ontving.
En het verklaart waarom Plinio een paar dagen later op dezelfde plek een foto gemaakt heeft. Hij was toen al op de hoogte van de vermissing.
Edit: het verklaart meteen waarom er ook met de mobiel wordt gefotografeerd![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |