Het verveelt mij ook nooit, maar energiek kan ik niet echt noemen, juist het relaxte spreekt mij aanquote:Op maandag 12 januari 2015 21:57 schreef DO2 het volgende:
Moody,.
-
Godver. Beter dan dit wordt het gewoon echt niet, he. Dit nummer verveelt NOOIT. Die energie, man. Onovertroffen:
Urgentie?quote:Op maandag 12 januari 2015 22:33 schreef DO2 het volgende:
Ik geloof dat we dan verschillende ideeen hebben over de term, Gehenna.
Ik bedoel ermee iig niet dat je er als een malloot van op en neer gaat springen, ofzo.
Misschien had ik 'n term als geestdrift of bezieling moeten gebruiken.
Niet onaardig! Lekker zelfs.quote:Op maandag 12 januari 2015 22:45 schreef Moody het volgende:
Wie heeft Kiev gepost in dit topic pas geleden? Wat een band zeg
Dit nummer hebben ze in 2010 geschreven, op EP uitgebracht. Daarna in 2013 opnieuw uitgebracht. Eind 2014 nogmaals uitgebracht en een clip gemaakt. Ze zijn wel volhardend
Ja, in hoeverre het een samenwerking met iemand is weet ik ook niet precies. Kende je het wel?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 12:26 schreef Maxerazzi het volgende:
Wacht. Four Tet gaat ook door het leven als Percussions? Ik leer nog 's wat zo op de dinsdagochtend.
De instrumentatie is lekker, maar de rest is na langer luisteren wel heel erg standaard. Beetje alsof we naar een kloon van Moss zitten te luisterne.quote:
quote:
Was voor mij ook, alleen niet zo extreem als jij het zegt. Iets wat langer duurt voor het valt wellicht.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:43 schreef Slobeend het volgende:
Ik kan weinig met Panda Bear eerlijk gezegd, te moeilijk allemaal.
*duikt onder*
In mijn 2015 lijstje staan tot nu toe alleen Dan Mangan en Panda Bear.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:57 schreef Immerdebestebob het volgende:
Iemand een leuk spotifylijstje met recente muziek?
http://open.spotify.com/u(...)vsE1pTCwWLvHIuyZ0oYDquote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:57 schreef Immerdebestebob het volgende:
Iemand een leuk spotifylijstje met recente muziek?
Ben jij een profvoetballer?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 16:19 schreef methodmich het volgende:
Zo, vijf dagen trainingskamp in Marbella achter de rug. Is er hier behalve over de nieuwe plaat van Panda Bear nog een interessante discussie geweest de laatste dagen of is het topic inderdaad niet zo hard gegaan - dat idee heb ik in elk geval - en is er nog weinig nieuws onder de zon?
Meh.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 16:13 schreef Felagund het volgende:
[..]
In mijn 2015 lijstje staan tot nu toe alleen Dan Mangan en Panda Bear.
Thanksquote:Op dinsdag 13 januari 2015 16:17 schreef Slobeend het volgende:
[..]
http://open.spotify.com/u(...)vsE1pTCwWLvHIuyZ0oYD
Ik wil niet te veel bekend maken, maar hij heeft wel bij Ajax op de bank gezeten.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 16:26 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ben jij een profvoetballer?
http://www.aswh.nl/nieuws(...)t-prima-op-marbella/quote:Op dinsdag 13 januari 2015 16:26 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Kleine research op internet met de combinatie '10', ASWH en Trainingskamp in Spanje leverde Marten de Roon als uitkomstquote:Op dinsdag 13 januari 2015 16:35 schreef indiaantje89 het volgende:
Het is Frank Rijkaard dat zie je toch in zijn avatar. Had je wel slimmer verwacht zanger Bob!
Nu blijven er nog 3 'Mich's overquote:Op dinsdag 13 januari 2015 16:37 schreef DO2 het volgende:
[..]
http://www.aswh.nl/nieuws(...)t-prima-op-marbella/
Zijn beide vrij aardig op eerste gehoor.quote:
Zoektocht op geboortedatum en woonplaats (zie fok profiel) maakt dat Mich de materiaalbeheerder isquote:Op dinsdag 13 januari 2015 16:39 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Kleine research op internet met de combinatie '10', ASWH en Trainingskamp in Spanje leverde Marten de Roon als uitkomst
Dat is nog wel de leeftijd voor een voetballer toch?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 16:44 schreef Norrage het volgende:
[..]
Zoektocht op geboortedatum en woonplaats (zie fok profiel) maakt dat Mich de materiaalbeheerder is
Ik bedoel, zijn fok leeftijdn en woonplaats is een 1 op 1 match met de materiaalbeheerderquote:Op dinsdag 13 januari 2015 16:47 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dat is nog wel de leeftijd voor een voetballer toch?
En ik heb ook niet zo'n mooie job, dat ik een week naar Spanje kanquote:Op dinsdag 13 januari 2015 16:53 schreef Felagund het volgende:
Bob vinden zal wel een stuk lastiger zijn, want die heet geen Bob.
Nee, dat niet. Ken er wel een paar, inclusief heel veel ex-profs, maar zelf ben ik geen prof.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 16:26 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dat is wel een feit inderdaad!quote:Op dinsdag 13 januari 2015 16:33 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Ik wil niet te veel bekend maken, maar hij heeft wel bij Ajax op de bank gezeten.
Zou zo maar kunnen... Als die persoon die jij hebt gevonden ook nog bij het bestuur staat, moet het wel zo zijn.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 16:48 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik bedoel, zijn fok leeftijdn en woonplaats is een 1 op 1 match met de materiaalbeheerder
Kost mij ook een paar vrije dagen hoor.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 16:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
En ik heb ook niet zo'n mooie job, dat ik een week naar Spanje kan
Ze staan in april met op dezelfde avond ook Gabriel Rios hier in Breda:quote:
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 16:48 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik bedoel, zijn fok leeftijdn en woonplaats is een 1 op 1 match met de materiaalbeheerder
Vermoedelijk niet, maar je weet maar nooit. Vast wel om iets te lezen op de Frontpage of het forum, maar als geregistreerd lid meeposten, dat denk ik niet.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 17:09 schreef Immerdebestebob het volgende:
Zitten er eigenlijk profvoetballers op fok (en in vbl in het bijzonder)?
Alsnog kan je direct horen dat het MM isquote:Op dinsdag 13 januari 2015 17:41 schreef Felagund het volgende:
Modest Mouse lijkt meer richting pop te gaan.
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 12:48 schreef Maxerazzi het volgende:
Nee, ik kende 't niet! Zal 't straks eens opzoeken.
Meerdere keren geplugd hierquote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:29 schreef Norrage het volgende:
Nog nooit van Percussions gehoord. Luisteren dus
Heerlijkquote:Op dinsdag 13 januari 2015 17:41 schreef Felagund het volgende:
Modest Mouse lijkt meer richting pop te gaan.
quote:On James Blake's final show of his BBC Radio 1 residency, he announced the name of his forthcoming new album, the follow-up to 2013's Overgrown. It's called Radio Silence.
http://pitchfork.com/news(...)ces-new-album-title/
Overgrown vond ik leuk, die laatste ep helemaal niet.quote:
Ik ga ze denk ik in hedon meepakken, vond ze in dbs vrij geweldig...quote:Op dinsdag 13 januari 2015 17:00 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ze staan in april met op dezelfde avond ook Gabriel Rios hier in Breda:
http://www.mezz.nl/nieuws(...)tickets-gestart/1031
Denk dat ik wel even ga kijken
Dat nooit. Mozesquote:Op dinsdag 13 januari 2015 19:45 schreef kciR het volgende:
[..]
Klopt. Leuk plaatje
Ik vind het beter dan Mozes.
He leuk, bijbelnamen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben niet helemaal overtuigd, keek er naar uit na dat goede optreden in Tivoli maar na een luisterbeurt vind ik het wel een heel generieke sound, veel nummers zijn vrij inwisselbaarquote:Op dinsdag 13 januari 2015 19:45 schreef kciR het volgende:
[..]
Klopt. Leuk plaatje
Ik vind het beter dan Mozes.
Klopt ja. Heel weinig wat me zo op het eerste gehoor aanspreekt.quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:55 schreef Norrage het volgende:
De 12 van 3 voor 12 is ook maar een tragisch slecht lijstje vergeleken met vorig jaar en dat jaar daarvoor zeg
Allemaal van die electro-meuk dit jaar. Doe dat gewoon niet. Het absolute dieptepunt is Rondé in deze lijst, wat een tenenkrommende cliche-muziek. PAUW is nog wel leuk, en Kovacs heeft wel wat maar de rest is troep. Vorig jaar was bijna de hele lijst cool.quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:59 schreef ranja het volgende:
[..]
Klopt ja. Heel weinig wat me zo op het eerste gehoor aanspreekt.
Pauw ben ik wel benieuwd naar ja, staan dit jaar op Dauwpop. Duurt nog even maar lijkt me wel leuk.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:32 schreef Norrage het volgende:
[..]
Allemaal van die electro-meuk dit jaar. Doe dat gewoon niet. Het absolute dieptepunt is Rondé in deze lijst, wat een tenenkrommende cliche-muziek. PAUW is nog wel leuk, en Kovacs heeft wel wat maar de rest is troep. Vorig jaar was bijna de hele lijst cool.
Artiest niet, band welquote:Op woensdag 14 januari 2015 11:35 schreef Norrage het volgende:
Ohja miseries staat er ook tussen, is wel leuk. Maar kan je nauwelijks nieuwe artiest noemen.
Tim werd goed gehyped met LGW. Dus jaquote:Op woensdag 14 januari 2015 11:36 schreef ranja het volgende:
[..]
Artiest niet, band welMaar als ze er niet tussen hadden gestaan had ik er niet van geweten
Hee mattie. Je homie Memphis hier. Ik kijk vaak naar deze topic en vind jullie allemaal de bom. Je weet zelluf. Lil Wayne en 50 zijn te gruwelijk. Laterzz.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 17:09 schreef Immerdebestebob het volgende:
Zitten er eigenlijk profvoetballers op fok (en in vbl in het bijzonder)?
Fixed.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:45 schreef Vatta het volgende:
[..]
Hee mattie. Je homie Memphis hier. Ik kijk vaak naar deze topic en vind jullie allemaal de bom. Je weet zelluf. Lil Wayne en 50 zijn te gruwelijk. Laterzz. #bless
Valt ook niet veel van te maken toch? Komt weinig kwaliteit uit Nederland heb ik het idee.quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:55 schreef Norrage het volgende:
De 12 van 3 voor 12 is ook maar een tragisch slecht lijstje vergeleken met vorig jaar en dat jaar daarvoor zeg
quote:Op woensdag 14 januari 2015 12:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Valt ook niet veel van te maken toch? Komt weinig kwaliteit uit Nederland heb ik het idee.
Noem eens wat opkomende bandjes dan ik heb even de lijstjes die 3voor12 de afgelopen jaren had doorgekeken en daar zit wat mij betreft ook niet veel tussen wat echt tof is geworden.quote:
Vorige jaren had je bands als Afterpartees, Mozes and the Firstborn, Mister Mississippi etc. Genoeg goeds. En de kwaliteit van Nederlandse muziek is de laatste jaren torenhoog wat mij betreft. Echt veel goede bands. Neem nou het recente Nouveau Velo ofzoquote:
Het wordt echt wel slechter met het jaar ja. PAUW is tof, en 2 of 3 aardige acts. Palio Superspeed Donkey had er wat mij betreft wel op gemogen. Ondanks dat dat ook licht clichematige muziek is, heeft dat nog wel iets.quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:55 schreef Norrage het volgende:
Nouveau Velo kan ik niet veel meer en Afterpartees vielen mij live ook erg tegen. Die andere 2 zijn wel keurig, al zou ik Traumahelikopter toch bovenaan zetten. Geen idee of die bij de twaalf van 3voor12 hebben gehoord maar boeiend.quote:Op woensdag 14 januari 2015 13:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
Vorige jaren had je bands als Afterpartees, Mozes and the Firstborn, Mister Mississippi etc. Genoeg goeds. En de kwaliteit van Nederlandse muziek is de laatste jaren torenhoog wat mij betreft. Echt veel goede bands. Neem nou het recente Nouveau Velo ofzo
Tja, het zijn ook vaak de bands die 3voor12 niet expliciet noemt die beter zijn. Ten minste, voor mij.quote:Op woensdag 14 januari 2015 12:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Noem eens wat opkomende bandjes dan ik heb even de lijstjes die 3voor12 de afgelopen jaren had doorgekeken en daar zit wat mij betreft ook niet veel tussen wat echt tof is geworden.
Vorig jaar staat er bijvoorbeeld De Sluwe Vos tussen dat is gewoon
In 2012 was het ook erg sneu met Kraantje Pappie en Mr Polska.
Ik zou het ook liever omdraaien... bands uit het buitenland zijn niet perse beter dan vergelijkbare bands uit Nederland. Als Kensington uit Belgie kwam en School is Cool uit Nederland liep half nederland weg met kensington en werd School is cool uitgekotstquote:Op woensdag 14 januari 2015 13:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik vind Nederlandse muziek ook niet zo slecht maar de meeste van die zogenaamd opkomende bandjes zie ik niet echt doorbreken en beter zijn dan bands uit het buitenland.
quote:Op woensdag 14 januari 2015 14:13 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik zou het ook liever omdraaien... bands uit het buitenland zijn niet perse beter dan vergelijkbare bands uit Nederland. Als Kensington uit Belgie kwam en School is Cool uit Nederland liep half nederland weg met kensington en werd School is cool uitgekotst
Triggerfinger begon als stonerrock band, prima, maar voor de nederlandse bands (Drive by Wire, Gomer Pyle, The Machine, Mantra Machine) is heel weinig aandacht geweest.
en dat zijn dan 2 min of meer toevallige belgische voorbeelden
de andere helftquote:Op woensdag 14 januari 2015 14:42 schreef Norrage het volgende:
Nu loopt toch ook half Nederland weg met Kensington? Ziggo Dome in half uurtje uitverkocht
Ja, album is uitgebracht bij Excelsior. Dus nu kun je het niet leuk meer vinden....quote:
Ach, Excelsior heeft ook Spinvis en Roosbeef, dus zo erg zijn ze niet. Maar die standaard rock-bandjes....tsja,quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:16 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ja, album is uitgebracht bij Excelsior. Dus nu kun je het niet leuk meer vinden....
Overigens blikt ook KindaMuzik vooruit op 2015. Een glazen bol met diverse artiesten en een glazen bol met zeven vrouwelijke singer / songwriters en een verkenningstocht die ze eind december hielden op een festival in Gent:
http://www.kindamuzik.net(...)azen-bol-2015/25615/
Ik denk dat als je alle artiesten bij Excelsior op een rij zou zetten, je een veel gevarieerder beeld krijgt dan jij nu schetst hoor. Natuurlijk zit er veel gitaarpop bij, omdat de mannen achter het label dat zelf goed vinden. Maar er zit ook genoeg aparts tussen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:23 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ach, Excelsior heeft ook Spinvis en Roosbeef, dus zo erg zijn ze niet. Maar die standaard rock-bandjes....tsja,
The Weather Station klinkt in elk geval al leukquote:Op woensdag 14 januari 2015 16:16 schreef methodmich het volgende:
Overigens blikt ook KindaMuzik vooruit op 2015. Een glazen bol met diverse artiesten en een glazen bol met zeven vrouwelijke singer / songwriters en een verkenningstocht die ze eind december hielden op een festival in Gent:
http://www.kindamuzik.net(...)azen-bol-2015/25615/
Ja, die leek me ook wel interessant. In de gaten houden maar!quote:Op woensdag 14 januari 2015 17:00 schreef ranja het volgende:
[..]
The Weather Station klinkt in elk geval al leuk
net dit album beluisterdquote:Op woensdag 14 januari 2015 17:43 schreef methodmich het volgende:
Ja, die leek me ook wel interessant. In de gaten houden maar!
Excelsior? Aftellen tot Anne Soldaat mee op tour gaat in dat geval.quote:Op woensdag 14 januari 2015 17:45 schreef Apostrof het volgende:
Ik mag de Afterpartees wel. Hebben humor en die zanger maakt er live altijd een show van. Eigenlijk jammer dat ze door Excelsior zijn opgepikt want daardoor zijn ze niet echt meer zo'n rommelig garagebandje
hadden ook al een erg goede EP uit vorig jaar.quote:Op woensdag 14 januari 2015 17:43 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ja, die leek me ook wel interessant. In de gaten houden maar!
quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:54 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Excelsior? Aftellen tot Anne Soldaat mee op tour gaat in dat geval.
Wat een gekke vergelijking, ik hoor er geen van beiden in.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:28 schreef Slobeend het volgende:
Ryley Walker heeft vorig jaar een album uitgebracht, volgens mij hier langsgekomen. In maart komt al weer een nieuwe maar nu bij DeadOceans. Geweldig nummer alvast. Nick Drake meets The War On Drugs las ik ergens
Volgens Pitchfork nummer 2, volgens een andere site nummer 1.quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:48 schreef Norrage het volgende:
Sleater-Kinny ook maar eens luisteren geloof ik, was de #1 van most anticipiated toch? Nog nooit van gehoord maar kennelijk is het aardig.
Ik vind het origineel toch best wel veel beter dan deze remixquote:
Ze doen het eigenlijk al 20 jaar fantastisch. Uitstekende band. Maar ik heb nogal eens moeite met de vocalen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:54 schreef Moody het volgende:
Ze doen het al 20 jaar vrij aardig. Gruizige meisjesrock. Niet meer zo gruizig vandaag de dag.
Da's een leuke plaat inderdaad. Ik vind het werk van Barrett persoonlijk wel een stukkie beter.quote:Op woensdag 14 januari 2015 22:04 schreef Grobbel het volgende:
Nu aan het luisteren naar het album Joy of a Toy van Kevin Ayers (1969). Wel een aanrader om eens op Spotify/Deezer/etc te proberen (en daarna in je hart te sluiten). Prettig geschifte mix van psych, canterbury, Syd Barrett invloeden en vaudeville ragtime van het toenmalige Soft Machine bandlid. En een mooie break van de sleur om steeds maar weer elke nieuwe hype te moeten luisteren om bij te blijven.
Low Roar is live echt heel goedquote:
Als 'n woekerend onkruid, of als 'n ontluikende waterlelie?quote:Op donderdag 15 januari 2015 15:05 schreef Norrage het volgende:
Belle & Sebastian begint een beetje te groeien.
Nog niet gehoord maar Malcolm Middleton is wel baasquote:Op donderdag 15 januari 2015 17:30 schreef Norrage het volgende:
Iemand de plaat van Malcolm Middleton(Arab Strab) met David Shigley (geen idee wie dat is) geluisterd? Een heel vaag luisterbaar album met rare verhaaltjes over onthoofde konijnen en heel veel fuck. Doet me beetje denken aan Sleaford Mods.
Check dit nummer voor een leuk verhaaltje:
Volgende keer meer pluggenquote:Op donderdag 15 januari 2015 20:29 schreef Grobbel het volgende:
Onder andere in de mijne.Vooral Juramidam is echt geweldig.
Heb hem in februari vorig jaar in Merleyn gezien, eigenlijk zonder verwachtingen heengegaan omdat ik er als concert-DJ bij was ingezet. Maar was een hele aangename eerste kennismaking. Volledig solo toen, maar hij krijgt toch een behoorlijk vol geluid uit z'n gitaar. Erg knap.
Laat het methodmich niet horen. Hij heeft hem volgens mij wel een paar keer genoemd. Ook in het jaarlijstjes topic.quote:
Ja, dat album heb ik in de kast staan. Heb het echt lang niet meer geluisterd, maar ik heb hem nu weer eens op staan.quote:Op donderdag 15 januari 2015 20:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nog niet gehoord maar Malcolm Middleton is wel baas
Dat is wel een van mijn favoriete nummers, goed album ook.
Hij is vaak wel een beetje depri alleen
quote:The Last Transmission is an interplanetary space/love odyssey told in twelve chapters; it comes nearly ten years after Van Peebles’ appearance as the third member of Quasimoto on Stones Throw Records’ 2005 release The Further Adventure of Lord Quas. For the Heliocentrics, The Last Transmission represents their third Now-Again album, following Out There in 2007 and 13 Degrees of Reality in 2013.
Van Peebles makes for the Heliocentrics’ ideal foil: he did graduate work in astronomy in Holland in the 1950s and maintains an avid interest in cosmology. The Heliocentrics, as their name conveys, draw inspiration from both the philosophic leanings of the likes of Stephen Hawkings and interstellar mysteries, like those surrounding the Malian Dogon tribe’s knowledge of the Sirius B star hundreds of years before it was discovered. Their music is as indebted to Sun Ra’s interstellar jazz as it is inspired by psychedelia’s spiritual expanse.
The Last Transmission, presented as a vocal album and an expanded instrumental selection on a bonus disc, can be taken as both the band’s interpretation of Van Peebles’ poem and a musical voyage inspired by Van Peebles’ vivid imagery. The band considers it their defining work, the result of more than a decade of playing and recording together. They’ve found a voice as a band, one that meshes with Van Peebles,’ as he weaves an intergalactic “Rime of the Ancient Mariner.”
In between producer/drummer Malcolm Catto’s thunderous syncopation and producer/bassist Jake Ferguson’s bellowing bass lines, amidst the analog electronics and atmospheric interference naturally accorded by their organic analogue process, Van Peebles’ voice floats in and out, spectral in its tone, complete in its conviction in the unfathomable sense that life’s eruption in the cosmic expanse made, and in love’s ability to transform and transcend death.
[/quote]quote:Op vrijdag 16 januari 2015 06:25 schreef Grobbel het volgende:
Gisteren ontdekt, nu al een plaat die makkelijk tot de beste van 2014 hoort.Stoere hoes ook.
[ afbeelding ]
The Heliocentrics ken je wellicht al van hun werk van Mulatu Astatke en Orlando Julius (met die laatste tourt de band nu). Melvin van Peebles is filmmaker, acteur, poeet, muzikant etc.
[quote=Now-Again Records:]
The Last Transmission is an interplanetary space/love odyssey told in twelve chapters; it comes nearly ten years after Van Peebles’ appearance as the third member of Quasimoto on Stones Throw Records’ 2005 release The Further Adventure of Lord Quas. For the Heliocentrics, The Last Transmission represents their third Now-Again album, following Out There in 2007 and 13 Degrees of Reality in 2013.
Van Peebles makes for the Heliocentrics’ ideal foil: he did graduate work in astronomy in Holland in the 1950s and maintains an avid interest in cosmology. The Heliocentrics, as their name conveys, draw inspiration from both the philosophic leanings of the likes of Stephen Hawkings and interstellar mysteries, like those surrounding the Malian Dogon tribe’s knowledge of the Sirius B star hundreds of years before it was discovered. Their music is as indebted to Sun Ra’s interstellar jazz as it is inspired by psychedelia’s spiritual expanse.
The Last Transmission, presented as a vocal album and an expanded instrumental selection on a bonus disc, can be taken as both the band’s interpretation of Van Peebles’ poem and a musical voyage inspired by Van Peebles’ vivid imagery. The band considers it their defining work, the result of more than a decade of playing and recording together. They’ve found a voice as a band, one that meshes with Van Peebles,’ as he weaves an intergalactic “Rime of the Ancient Mariner.”
In between producer/drummer Malcolm Catto’s thunderous syncopation and producer/bassist Jake Ferguson’s bellowing bass lines, amidst the analog electronics and atmospheric interference naturally accorded by their organic analogue process, Van Peebles’ voice floats in and out, spectral in its tone, complete in its conviction in the unfathomable sense that life’s eruption in the cosmic expanse made, and in love’s ability to transform and transcend death.
rens is niet de zanger toch?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 14:25 schreef Immerdebestebob het volgende:
Mindfuck: Thomas Berge en de zanger van PAUW zijn broers
Doe even nietquote:Op vrijdag 16 januari 2015 14:39 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Deze bedoel ik:
[ afbeelding ]
Je hebt gelijk; drummerquote:Op vrijdag 16 januari 2015 14:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
rens is niet de zanger toch?
Ik niet, heb om eerlijk te zijn zelden zo'n saai concert meegemaakt als toen ik ze een keer zag paar jaar terug. En het is nog in de Hertz ook; die zaal is volstrekt ongeschikt voor pop/rockmuziekquote:
Ik ook.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 14:39 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Deze bedoel ik:
[ afbeelding ]
Low is wel extreem vlak natuurlijk voor een interessante liveact. Maar dringt het ook niet door live?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 15:11 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik niet, heb om eerlijk te zijn zelden zo'n saai concert meegemaakt als toen ik ze een keer zag paar jaar terug. En het is nog in de Hertz ook; die zaal is volstrekt ongeschikt voor pop/rockmuziek
Schandalig! Maar het was ook geen heel grote release. Werd overigens nog best veel genoemd in de jaarlijstjes hoor, eindigde redelijk hoog in het door kciR gemaakte totaalklassement.quote:Op donderdag 15 januari 2015 20:17 schreef Moody het volgende:
Heb het album van Nick Mulvey compleet gemist vorig jaar!
Ik zie dat ik hem in mei heb toegevoegd aan mijn playlist, maar nooit heb beluisterd
Zag hem wel voorbij komen in 1 (of 2) jaarlijstjes......
Doet me eigenlijk meer aan het werk van zijn oude maatje Aidan Moffat denken, al kan die dat beduidend beter. Was altijd de verhalenverteller. Middleton vind ik toch beter als hij 'gewoon' zingt.quote:Op donderdag 15 januari 2015 17:30 schreef Norrage het volgende:
Iemand de plaat van Malcolm Middleton(Arab Strab) met David Shigley (geen idee wie dat is) geluisterd? Een heel vaag luisterbaar album met rare verhaaltjes over onthoofde konijnen en heel veel fuck. Doet me beetje denken aan Sleaford Mods.
Check dit nummer voor een leuk verhaaltje:
Dat is wel een fantastische plaat, net als opvolger Into The Woods. Het daarna verschenen A Brighter Beat vond ik minder. Iets te vrolijk voor een Middleton-plaat wellicht.quote:Op donderdag 15 januari 2015 22:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ja maar bij dat album is de muziek nog vrolijk als je dat 5:14 Fluoxytine Seagull Alcohol John Nicotine luisterd vraag je je af hoe het uberhaupt zo lang volgehouden heeft dat hij nog meer albums kon maken
En hun neef voetbalt bij zondagtopklasser HSC '21. Ook weer een weetje dat je kunt meenemen naar een popquiz.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 14:25 schreef Immerdebestebob het volgende:
Mindfuck: Thomas Berge en de zanger van PAUW zijn broers
Ik mag toch hopen dat dat soort ellende nooit een weg zal vinden naar een popquiz...quote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:33 schreef methodmich het volgende:
[..]
En hun neef voetbalt bij zondagtopklasser HSC '21. Ook weer een weetje dat je kunt meenemen naar een popquiz.
Zag ze als voorprogramma Elephant Stone, was erg fijnquote:Op vrijdag 16 januari 2015 21:52 schreef Beregd het volgende:
Is het nieuwe album van bed rugs al geplugd?
Belgische psychedelica, klinkt heerlijk wmb, full album staat ook al op spotify. Ik lees ook goede recenties, dus je hebt het niet alleen van mij!
Ach, 3 voor 12 is sowieso een beetje zuur altijd toch.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:34 schreef Heufd het volgende:
En Giel Beelen 'feliciteert' hem.
https://www.facebook.com/Giel3FM/posts/10152984821922674
Beter dan Giel die elke band de hemel in prijst. Dat geldt sowieso voor al die gasten die ik op de NPO wel eens over muziek hoor praten. Alle artiesten zijn gewoon super/geniaal/vernieuwend. Commentaar is echt totaal nutteloos op die manier zeg dan niks.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:41 schreef richolio het volgende:
[..]
Ach, 3 voor 12 is sowieso een beetje zuur altijd toch.
Ik had een keer een geweldig optreden meegemaakt, las ik later op 3 voor 12 een conclusie "eigenlijk was het niet zo goed" of iets dergrlijks
Leuk is dat ja... als ik een verslag lees op 3voor12 van een festival waar ik ben geweest lijkt het wel of heb ik precies de bands gezien die 3voor12 heeft overgeslagenquote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ja dat mag, maar ik stoor me daar echt aan. Dan doen ze zo'n verslag van Lowlands of Pinkpop en zenden ongeveer 0 goede artiesten/nummers uit maar als ik die presentatoren moet geloven zit ik naar de creme de la creme van de popmuziek te kijken.
Ja. Dit is toch geen feliciteren...quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:10 schreef Tchock het volgende:
Gielhaat als vanouds hier, maar ben ik dan de enige die vindt dat hij nu niet iets heel raars zegt?
Ja, leuke plaat. Hun vorig jaar verschenen EP was al interessant, maar ik begrijp dat ze verder zijn gegaan op de daarop ingeslagen weg.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 21:52 schreef Beregd het volgende:
Is het nieuwe album van bed rugs al geplugd?
Belgische psychedelica, klinkt heerlijk wmb, full album staat ook al op spotify. Ik lees ook goede recenties, dus je hebt het niet alleen van mij!
Da's raar, die heb ik al sinds december fysiek in huis.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:45 schreef Slobeend het volgende:
Album eindelijk in Nederland te luisteren.![]()
De link met voetbal / sport of de familie Ottink?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 19:51 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat dat soort ellende nooit een weg zal vinden naar een popquiz...
Maar het is wel gemeend. Dat wordt dan vervolgens opgevat als "iemand die elke leerling een 10 wil geven" (dan had hij toch wel vol lof gesproken, of niet dan?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:12 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ja. Dit is toch geen feliciteren...
Wat is lees is dat hij vindt dat Atze niet zo zuur moet doen (en hij bedoelt dus dat dat hemel in prijzen wat hij doet he beste is).quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar het is wel gemeend. Dat wordt dan vervolgens opgevat als "iemand die elke leerling een 10 wil geven" (dan had hij toch wel vol lof gesproken, of niet dan?) en dat hij zich laat kennen. Dat lees ik er dus absoluut niet in.
Dus? Mag hij vinden. Blijkbaar vindt hij het - ondanks dat zure - terecht dat Atze die prijs heeft gewonnen en ze lijken elkaar ook nog persoonlijk te kennen. Nou boe hoe, wat een shockquote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:15 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Wat is lees is dat hij vindt dat Atze niet zo zuur moet doen (en hij bedoelt dus dat dat hemel in prijzen wat hij doet he beste is).
Ik snap zijn toon echt niet. Hij kan het toch ook zonder dat pedante verwoorden.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dus? Mag hij vinden. Blijkbaar vindt hij het - ondanks dat zure - terecht dat Atze die prijs heeft gewonnen en ze lijken elkaar ook nog persoonlijk te kennen. Nou boe hoe, wat een shock
Moet zeggen dat het niet de eerste keer is dat Giel iets doet en hier vervolgens verketterd wordt terwijl ik er weinig kwaads in zie. Ik ben ook geen Gielfan, maar jullie haten elk woord dat uit zijn mond komt
Hij zegt toch eigenlijk: "Atze is een lul want hij is kritisch op bands die heel erg hun best doen"?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dus? Mag hij vinden. Blijkbaar vindt hij het - ondanks dat zure - terecht dat Atze die prijs heeft gewonnen en ze lijken elkaar ook nog persoonlijk te kennen. Nou boe hoe, wat een shock
Moet zeggen dat het niet de eerste keer is dat Giel iets doet en hier vervolgens verketterd wordt terwijl ik er weinig kwaads in zie. Ik ben ook geen Gielfan, maar jullie haten elk woord dat uit zijn mond komt
Dat lees ik dus ookquote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:33 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Hij zegt toch eigenlijk: "Atze is een lul want hij is kritisch op bands die heel erg hun best doen"?
Die haatreacties die nog niet weggehaald zijn, vind ik wel vermakelijkquote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:34 schreef Norrage het volgende:
Giel kneusal die mensen die eronder posten ook
Nee, dat zegt hij absoluut niet. Je leest toch wat er staat?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:33 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Hij zegt toch eigenlijk: "Atze is een lul want hij is kritisch op bands die heel erg hun best doen"?
Ik stel voor niet bij voorbaat bij alles wat Giel zegt te gaan zeuren, hoe erg je hem ook haat. Sommige mensen praten vredelievender over de Islamitische Staat dan over een fucking radiopresentator.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:42 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik stel voor deze tekst door te sturen naar de snijtafel
Deze tekst van hem is gewoon bijzonder matig. Ik denk niet dat IS erbij betrokken hoeft te wordenquote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik stel voor niet bij voorbaat bij alles wat Giel zegt te gaan zeuren, hoe erg je hem ook haat. Sommige mensen praten vredelievender over de Islamitische Staat dan over een fucking radiopresentator.
Dat doe ik absoluut nietquote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:47 schreef Xrenity het volgende:
Beetje makkelijk om ons nu weg te zetten als zure mensen, Tchock (zoals Giel doet bij Atze)
Ook omdat verder niemand 3fm luister of uberhaupt radioquote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:49 schreef BoerBert het volgende:
Man man man, zeg ik iets positiefs over Giel, wordt het compleet genegeerd. Lekker zuur, T.
Ik moet echt altijd om jouw posts lachenquote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:59 schreef ranja het volgende:
[..]
Leuk is dat ja... als ik een verslag lees op 3voor12 van een festival waar ik ben geweest lijkt het wel of heb ik precies de bands gezien die 3voor12 heeft overgeslagen
Idem voor de tv-rapportages die ze maken van bv Lowlands. Precies de bands die ik niet hoef te zien.
Lees je post nu pas. Ik vind Giel een topgozer met verstand van alles. Ben zeker geen Giel-hater. Maar deze "felicitatie" slaat nergens op. Ja, hij vindt het wel terecht voor Atze. Maar daar gaat het niet om. Het is de kritiek die hij uitoefent op Atze, die slaat gewoon nergens op. Laat Atze nou toevallig vaak negatief zijn over die 3fm bandjes. Wat een toeval. Die zijn ook gewoon troep.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:10 schreef Tchock het volgende:
Gielhaat als vanouds hier, maar ben ik dan de enige die vindt dat hij nu niet iets heel raars zegt?
Nou ik raak er wel wat aangewend maar toch staat het in de tenten waar ik sta net zo vol als in de tenten waar de recencent over schrijft. Denk ik tenminste want dat kan ik natuurlijk niet zien als ik er niet bij benquote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:54 schreef Norrage het volgende:
Ik moet echt altijd om jouw posts lachenjij hebt zo'n rare muzieksmaak, soms denk ik dat je bij elk concert in je eentje staat
En altijd doe je weer alsof je verrast en verbaasd bent dat niemand jouw bandjes etc reviewt/gezien heeft
Blijkbaar kan hij bij muziekjournalisten wel kritisch zijn. Over muziek niet, daar heb ik hem nog nooit iets anders aan horen kondigen dan dat het goed is.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar het is wel gemeend. Dat wordt dan vervolgens opgevat als "iemand die elke leerling een 10 wil geven" (dan had hij toch wel vol lof gesproken, of niet dan?) en dat hij zich laat kennen. Dat lees ik er dus absoluut niet in.
Kan Ranja dan niet voor 3voor12 gaan recenseren. Beste voor beiden danquote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:11 schreef Norrage het volgende:
Maar als zelfs 3voor12, die doorgaans eigenlijk 90% van de bandjes wel verslaat en echt niet zo biased is richting de grote namen, zelfs jouw bandjes niet verslaat![]()
Maar goed, ik vind het vooral grappig
Ik luister overdag meer radio dan "eigen" muziek, om de simpele reden dat ik een baan heb en rekening moet houden met mijn collega(s). Daarbij is het ook wel prettig om hapklare muziek te luisteren. Als ik mijn playlist draai, moet ik me continu verantwoorden voor de muziekquote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:50 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ook omdat verder niemand 3fm luister of uberhaupt radio
Jij zoekt het vooral in de bandjes die vrij ver onder de radar blijven, al dan niet bewust. Ik vind het knap, omdat ik veel namen pas leer kennen door jou. Aan de andere kant valt er ook veel te genieten in de "mainstream indie", maar om redenen eindigen dat soort artiesten nooit hoog bij jouquote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:09 schreef ranja het volgende:
En ik heb geen rare muzieksmaakalleen wat minder mainstream-indie
En als ie kritisch is komt het hem bijna duur te staan.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Blijkbaar kan hij bij muziekjournalisten wel kritisch zijn. Over muziek niet, daar heb ik hem nog nooit iets anders aan horen kondigen dan dat het goed is.
Verder vind ik naast het feit dat hij totaal niet kritisch is en een aandachtshoer wel dat hij erg geschikt is als 3fm dj.
Gewoon omdat hij echt wel goed kan lullen.
Tja, dat ligt toch vooral aan die muziekstijl. Om een of andere reden zijn het vaak van die zeikbandjes die zo populair worden onder de indieliefhebbers. Echt lekkere (rammel)rock wordt bijna nooit zo gehypet. En als dat wel gebeurt pik ik het ook vaak wel op. Maar ik heb geen idee waarom al die bands die ik wel meteen goed vind nooit groter wordenquote:Op zondag 18 januari 2015 00:18 schreef Moody het volgende:
Jij zoekt het vooral in de bandjes die vrij ver onder de radar blijven, al dan niet bewust. Ik vind het knap, omdat ik veel namen pas leer kennen door jou. Aan de andere kant valt er ook veel te genieten in de "mainstream indie", maar om redenen eindigen dat soort artiesten nooit hoog bij jou
En Springstienquote:Op zondag 18 januari 2015 00:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Totale perfectie bij atzegod
Atzegod en Portishead adoratiepost dit.
Ik stond woensdag bij het concert van Kiasmos naast Atzegod. Totaal genot.quote:Op zondag 18 januari 2015 00:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Totale perfectie bij atzegod
Atzegod en Portishead adoratiepost dit.
welke pinkpop was dat? Ook 2013?quote:
Die vorige geloof ik. 2012?quote:Op zondag 18 januari 2015 00:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
welke pinkpop was dat? Ook 2013?
Hier ook een voorkeur voor vrouwenstemmen, wat ze vaak als zeikerig bestempelenquote:Op zondag 18 januari 2015 00:40 schreef ranja het volgende:
[..]
Tja, dat ligt toch vooral aan die muziekstijl. Om een of andere reden zijn het vaak van die zeikbandjes die zo populair worden onder de indieliefhebbers. Echt lekkere (rammel)rock wordt bijna nooit zo gehypet. En als dat wel gebeurt pik ik het ook vaak wel op. Maar ik heb geen idee waarom al die bands die ik wel meteen goed vind nooit groter worden
En verder heb ik natuurlijk een voorkeur voor vrouwenstemmen en om een of andere reden doet dat het nooit zo goed bij de meerderheid van de media.
Eisley ken ikquote:Op zondag 18 januari 2015 00:59 schreef SacreCoeur het volgende:
Hier ook een voorkeur voor vrouwenstemmen, wat ze vaak als zeikerig bestempelenMaar ik zal wel weer veel te mainstream zijn
![]()
Ik luister op het moment toch wel lekker eenzijdig naar now now, eisley, soley en balance & composure
als dat uberhaupt nog binnen indie valt.
Okay, had ik wel verwacht. Vooral de laatste 2.quote:Op zondag 18 januari 2015 01:02 schreef ranja het volgende:
[..]
Eisley ken ikHeb ik een paar albums van maar de laatste heb ik maar laten zitten, teveel van hetzelfde. En ik geloof niet dat 1 van die bands binnen mainstream valt, weinig mensen die het kennen volgens mij
Ach ja, ik heb ook niet het idee dat die laatste minder is dan de vorige maar of ik nou echt een 4e Eisley in de kast moet hebben staan, misschien is 3 wel genoegquote:Op zondag 18 januari 2015 01:05 schreef SacreCoeur het volgende:
Okay, had ik wel verwacht. Vooral de laatste 2.
En ik ben eigenlijk naar Eisley gaan luisteren door het laatste album
twitter:atzedevrieze twitterde op zaterdag 17-01-2015 om 22:51:49Giel Beelen vindt dat de traditionele bierdouche op Noorderslag afgeschaft moet worden #ESNS15 reageer retweet
Serieus? Okéquote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:13 schreef methodmich het volgende:
Da's raar, die heb ik al sinds december fysiek in huis.
Ik heb inderdaad ook alleen het laatste album gekocht en geen andere. En ik geloof niet dat ik The Jezabels ken, zal er eens naar luisteren.quote:Op zondag 18 januari 2015 01:26 schreef ranja het volgende:
[..]
Ach ja, ik heb ook niet het idee dat die laatste minder is dan de vorige maar of ik nou echt een 4e Eisley in de kast moet hebben staan, misschien is 3 wel genoeg
Ken je ook The Jezabels? Ik vind ze wel enigzins vergelijkbaar afgezien van de meerstemmigheid.
Ja, serieus. Maar was misschien een import dan, zou kunnen. Doen ze wel vaker bij mijn vaste platenzaak, hoewel ik nu niet het idee had dat dit het geval was.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:40 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Serieus? OkéOp Spotify in ieder geval nu pas.
Eens! En daar is niets mis mee. Juist leuk, valt er nog eens iets te ontdekken in plaats van steeds weer allerlei van die bandjes die op elkaar lijken.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:09 schreef ranja het volgende:
En ik heb geen rare muzieksmaakalleen wat minder mainstream-indie
quote:Op zondag 18 januari 2015 16:34 schreef DO2 het volgende:
Ik ben heel blij met ranja's aanwezigheid. Ook al doe ik zelden iets met zijn luistertips,.
Dat laatste siert je dan weer niet, maar goed. Misschien een goed voornemen voor 2015!quote:Op zondag 18 januari 2015 16:34 schreef DO2 het volgende:
Ik ben heel blij met ranja's aanwezigheid. Ook al doe ik zelden iets met zijn luistertips,.
Meteen in de herkansingquote:Op zondag 18 januari 2015 16:34 schreef DO2 het volgende:
Dat heeft zo'n Distillers vibequote:
Hm... Distillers heb ik weinig meequote:
Vanmiddag wat op spotify gezocht. Now Now klinkt wel erg lekker. Ik heb 1 EP beluisterd.quote:Op zondag 18 januari 2015 00:59 schreef SacreCoeur het volgende:
Hier ook een voorkeur voor vrouwenstemmen, wat ze vaak als zeikerig bestempelenMaar ik zal wel weer veel te mainstream zijn
![]()
Ik luister op het moment toch wel lekker eenzijdig naar now now, eisley, soley en balance & composure
als dat uberhaupt nog binnen indie valt.
Ja klopt is een zangerquote:Op zondag 18 januari 2015 19:48 schreef ranja het volgende:
[..]
Vanmiddag wat op spotify gezocht. Now Now klinkt wel erg lekker. Ik heb 1 EP beluisterd.
Soley heb ik 1 single van gehoord, mwah niet helemaal mijn ding.
Bij Balance and Composure hoor ik geen zangeresmaar klinkt wel ok, beetje foo fighters-achtig.
Ik ook wel maar ik dacht dat je een lijstje van zangeressen (bands) noemdequote:Op zondag 18 januari 2015 19:52 schreef SacreCoeur het volgende:
Ja klopt is een zanger![]()
Ik luister tussendoor ook wel naar mannen, B&C, Lydia, Copeland.
Die ep die ik heb beluisterd was trouwens nog onder de naam Now Now Every Childrenquote:En Now, Now is gewoon altijd lekker om te luisteren, als het goed is komt er binnenkort vast nog wel iets nieuwsein-de-lijk.
Van de oude S-K vind ik die vorige, The Woods, ook de minste. The Hot Rock en Dig Me Out zijn m'n favorieten.quote:Op zondag 18 januari 2015 20:57 schreef Kerftminister het volgende:
Die nieuwe Sleater-Kinney is wel leuk zeg. Ging er een beetje vertwijfeld in, want vond die vorige plaat echt 3x niks, maar deze kan ik zeker waarderen.
Goed album jaquote:Op zondag 18 januari 2015 17:50 schreef ranja het volgende:
[..]
Hm... Distillers heb ik weinig mee
Soko maakte altijd heel breekbare muziek maar deze stijl bevalt me ook heel erg, past eigenlijk veel meer bij wat ik altijd leuk vindAl stond haar 1e album een paar jaar geleden ook heel hoog in m'n jaarlijst.
Klinkt verdomd lekker!quote:
Ja, die vergelijking loopt idd een beetje mank.quote:Op maandag 19 januari 2015 00:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dat snap ik maar het voorbeeld van hippe hiphop klopt toch niet.
Dit is niet hip, maar wel hip-hop, tenminste dat denk ik.
Haha ik typte eerst dromerige electroquote:Op maandag 19 januari 2015 00:24 schreef Kerftminister het volgende:
Dromerige Dream Pop
Is dat hetzelfde als ritmische R&B? of Hippe Hip-Hop
Als het sfeertje en de stem je niet pakt, geloof ik direct dat je het heel saai vindquote:
Dat is zo gek niet, bestaat gewoonquote:Op maandag 19 januari 2015 09:05 schreef Norrage het volgende:
[..]
Haha ik typte eerst dromerige electro
Welke bekendere acts vallen daaronder? Misschien vind ik dit wel toffe muziek. Klinkt qua naam wel coolquote:Op maandag 19 januari 2015 12:47 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Dat is zo gek niet, bestaat gewoon
Loquat is dreampop/electroquote:Op maandag 19 januari 2015 12:53 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Welke bekendere acts vallen daaronder? Misschien vind ik dit wel toffe muziek. Klinkt qua naam wel cool
Heb die ook klaar staan, ben benieuwd.quote:
Jou kennende vindt je er geen reet aan. Of ben je Waterboys fan?quote:Op maandag 19 januari 2015 13:06 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Heb die ook klaar staan, ben benieuwd.
Ik vind die ene plaat met Don't Bang the Drum erop erg fijn.quote:Op maandag 19 januari 2015 13:15 schreef Norrage het volgende:
[..]
Jou kennende vindt je er geen reet aan. Of ben je Waterboys fan?
wilde 'm net postenquote:Op maandag 19 januari 2015 13:21 schreef Norrage het volgende:
Het Atze antwoord op Giel
http://3voor12.vpro.nl/ni(...)aan-Giel-Beelen.html
Haha. Even vluchtig doorheen gelezen. Zag er prima uit.quote:Op maandag 19 januari 2015 13:21 schreef Norrage het volgende:
quote:Op maandag 19 januari 2015 13:27 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Haha. Even vluchtig doorheen gelezen. Zag er prima uit.
Atzequote:Op maandag 19 januari 2015 13:21 schreef Norrage het volgende:
Ik gokte op een 6.7 Vrij laag zag je aankomen tohc?quote:Op maandag 19 januari 2015 13:32 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Vooral live![]()
Decemberists krijgen een 5,6 van PitchforkGoed album man.
Ja, het is weer allemaal te zoet en te makkelijk voor Pitchfork.quote:Op maandag 19 januari 2015 13:38 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik gokte op een 6.7 Vrij laag zag je aankomen tohc?
Nee die krijgen een 1quote:Op maandag 19 januari 2015 13:40 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Die is voor een 4e EP van PixiesAls dat ooit komt.
Ach, gewoon wat aandachttrekkerij om weer wat clicks te generen. Geforceerd relletje. En Atze neemt zichzelf ook wat te serieus tegenwoordigquote:Op maandag 19 januari 2015 13:47 schreef Immerdebestebob het volgende:
Wordt gezellig met Atze en Giel.
Ja maar van Giel z'n moraalridderij word je echt gefrustreerd. Die gast is het compleet kwijt. Dat is ie al een paar jaar maar deze drie weken is ie echt doorgeslagernquote:Op maandag 19 januari 2015 13:48 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ach, gewoon wat aandachttrekkerij om weer wat clicks te generen. Geforceerd relletje. En Atze neemt zichzelf ook wat te serieus tegenwoordig
Hij ontleedt Giel wel goedquote:Op maandag 19 januari 2015 13:48 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ach, gewoon wat aandachttrekkerij om weer wat clicks te generen. Geforceerd relletje. En Atze neemt zichzelf ook wat te serieus tegenwoordig
Klopt, ik heb ze afgelopen vrijdag gezien (samen met Soley dus) en ze hebben wel indruk gemaakt.quote:Op maandag 19 januari 2015 13:32 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Vooral live![]()
Decemberists krijgen een 5,6 van PitchforkGoed album man.
jewelquote:
Oke, dit heb ik niet gelezen.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:49 schreef Gehenna het volgende:
[..]
jewel
Ik vind het een beetje een te hoog '30 seconds to mars'-gehalte hebben. De muziek klinkt als één brei, en wordt helemaal gedragen door de vocalen. Alle nummers lijken ook nogal op elkaar.
Maar goed dat laatste hoeft niet verkeerd te zijn natuurlijk (zo veelzijdig zijn 'red house painters' ook niet, waar ik vanmorgen na luisterde). Als je iets leuks vind klinken, is dat eerder positief
Goede beschrijving van veel van de metal. Behalve dan dat de vocalen ook op elkaar lijkenquote:Op maandag 19 januari 2015 14:49 schreef Gehenna het volgende:
De muziek klinkt als één brei, en wordt helemaal gedragen door de vocalen. Alle nummers lijken ook nogal op elkaar.
Ja klopt wel, vooral bij nieuwe death-metal is dat vaak. Terwijl ik het old-skool spul wel leuk vind.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:11 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Goede beschrijving van veel van de metal. Behalve dan dat de vocalen ook op elkaar lijken
Wie is Giel Beelen?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |