abonnement Unibet Coolblue
pi_147532862



"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Sets & Reps
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Voeding
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Rust
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Supplementatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Steroïden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Vitamines en mineralen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: FAQ
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2014
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Versiebeheer
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Doelstellingen van de leden voor 31-12-2014
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Eleiko op 12-12-2014 23:54:06 ]
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_147533464
OP geupdate.
@Snakey: kun jij doorposten in een gesloten topic?
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  zaterdag 13 december 2014 @ 08:52:10 #3
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_147537080
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 december 2014 23:31 schreef Drinky het volgende:

[..]

lol leg curl, zeg maar dag tegen je knietjes.
Moet je verder naar achteren gaan liggen en de rol goed instellen. Als je met je quads op de rand van de bank ligt is 't geen probleem.
pi_147537170
Hoe groot is de factor van slaap ongeveer op je gains? Ik slaap elke dag zo'n 6-8 uur, in het weekend ga ik pas laat naar bed alleen slaap ik dan ook maar 6 uur :')
pi_147537946
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 09:12 schreef BredeBroeder het volgende:
Hoe groot is de factor van slaap ongeveer op je gains? Ik slaap elke dag zo'n 6-8 uur, in het weekend ga ik pas laat naar bed alleen slaap ik dan ook maar 6 uur :')
Heel belangrijk, slaap iedere dag minimaal 8u, en 9 is perfect voor me eigenlijk.
pi_147538552
Matige training weer. Zowel squat als dl gingen niet lekker.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zaterdag 13 december 2014 @ 12:12:13 #7
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147539341
Zo, pr van 145kg op squat en 150kg zit er ook wel in. Doel van dit jaar was 140kg.
pi_147539434
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 december 2014 12:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Zo, pr van 145kg op squat en 150kg zit er ook wel in. Doel van dit jaar was 140kg.
_O_ ^O^
pi_147543348
Gasten, ik heb een vraagje.

Ik ben sinds anderhalve maand lid van een sportschool en ik ben bezig met krachttraining. Daar heb ik een trainingschema gekregen: een split. 3x per week, 8-9 verschillende oefeningen per dag (in totaal dus meer dan 25). Alles 3x12, en dan de maand erop 4x15, en dan weer 3x12. Ik moet er ook bij zeggen dat ik sinds eind augustus bezig ben met vet verliezen, en dat ik nog nooit serieus aan krachttraining heb gedaan. Vlak voor kerst las ik een dieetpauze in van 3 weken en daarna ga ik verder met cutten.

Ik vind het een kutschema. Toen ik me aanmeldde bij de sportschool dacht ik te beginnen met starting strength, stronglifts of een soortgelijk programma. De instructeur wist mij echter te vertellen dat dat veel te zwaar is voor een newbie (o.a. voor de gewrichten). Ik kreeg dat schema omdat het grote aantal oefeningen zou helpen bij vetverbranding ( :') ).

Nu wil ik dus voor kerst een ander schema doen (zoals SS of SL) aangezien dit niet werkt voor mij. Zoals gezegd moet ik dus per week 25+ verschillende oefeningen doen, maar squat, deadlift of benchpress zit er niet bij...

De hamvraag is dus: zit er een kern van waarheid in wat 'ie zegt (dat het vrij zwaar is voor newbies), of kan ik zijn advies het beste in de wind slaan en gewoon doen wat ik wil? Wat ik voorlopig vooral wil is sterker worden, als het kan een tikkeltje massa bijkregen (wat me volgens mij ook gelukt is), en 3/4x per week een full-body workout doen die zo simpel nodig is. Ik verwacht in de lente een redelijk vetpercentage te hebben (<12%). Daarna wil ik een maand of wat op onderhoud en voorzichtig beginnen met een bulk.

Sorry voor de domme vragen, maar ik vond in oudere topics zo snel geen antwoord. :)
pi_147543501
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 december 2014 15:44 schreef Biekuh het volgende:
Gasten, ik heb een vraagje.

Ik ben sinds anderhalve maand lid van een sportschool en ik ben bezig met krachttraining. Daar heb ik een trainingschema gekregen: een split. 3x per week, 8-9 verschillende oefeningen per dag (in totaal dus meer dan 25). Alles 3x12, en dan de maand erop 4x15, en dan weer 3x12. Ik moet er ook bij zeggen dat ik sinds eind augustus bezig ben met vet verliezen, en dat ik nog nooit serieus aan krachttraining heb gedaan. Vlak voor kerst las ik een dieetpauze in van 3 weken en daarna ga ik verder met cutten.

Ik vind het een kutschema. Toen ik me aanmeldde bij de sportschool dacht ik te beginnen met starting strength, stronglifts of een soortgelijk programma. De instructeur wist mij echter te vertellen dat dat veel te zwaar is voor een newbie (o.a. voor de gewrichten). Ik kreeg dat schema omdat het grote aantal oefeningen zou helpen bij vetverbranding ( :') ).

Nu wil ik dus voor kerst een ander schema doen (zoals SS of SL) aangezien dit niet werkt voor mij. Zoals gezegd moet ik dus per week 25+ verschillende oefeningen doen, maar squat, deadlift of benchpress zit er niet bij...

De hamvraag is dus: zit er een kern van waarheid in wat 'ie zegt (dat het vrij zwaar is voor newbies), of kan ik zijn advies het beste in de wind slaan en gewoon doen wat ik wil? Wat ik voorlopig vooral wil is sterker worden, als het kan een tikkeltje massa bijkregen (wat me volgens mij ook gelukt is), en 3/4x per week een full-body workout doen die zo simpel nodig is. Ik verwacht in de lente een redelijk vetpercentage te hebben (<12%). Daarna wil ik een maand of wat op onderhoud en voorzichtig beginnen met een bulk.

Sorry voor de domme vragen, maar ik vond in oudere topics zo snel geen antwoord. :)
Gewoon starten met een lege bar zodat je eerst de techniek eigen maakt.. Ik heb geen idee waarom hij zegt dat het te zwaar is. Verder gewoon je vragen hier stellen en niet aan hem.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  zaterdag 13 december 2014 @ 15:54:24 #11
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_147543520
Starting strength begin je met een lege barbell, hoe kan dat nou te zwaar zijn.

Die beunhaas kletst maar wat zoals de meeste instructeurs.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zaterdag 13 december 2014 @ 15:56:06 #12
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147543567
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 december 2014 15:44 schreef Biekuh het volgende:
Gasten, ik heb een vraagje.

Ik ben sinds anderhalve maand lid van een sportschool en ik ben bezig met krachttraining. Daar heb ik een trainingschema gekregen: een split. 3x per week, 8-9 verschillende oefeningen per dag (in totaal dus meer dan 25). Alles 3x12, en dan de maand erop 4x15, en dan weer 3x12. Ik moet er ook bij zeggen dat ik sinds eind augustus bezig ben met vet verliezen, en dat ik nog nooit serieus aan krachttraining heb gedaan. Vlak voor kerst las ik een dieetpauze in van 3 weken en daarna ga ik verder met cutten.

Ik vind het een kutschema. Toen ik me aanmeldde bij de sportschool dacht ik te beginnen met starting strength, stronglifts of een soortgelijk programma. De instructeur wist mij echter te vertellen dat dat veel te zwaar is voor een newbie (o.a. voor de gewrichten). Ik kreeg dat schema omdat het grote aantal oefeningen zou helpen bij vetverbranding ( :') ).

Nu wil ik dus voor kerst een ander schema doen (zoals SS of SL) aangezien dit niet werkt voor mij. Zoals gezegd moet ik dus per week 25+ verschillende oefeningen doen, maar squat, deadlift of benchpress zit er niet bij...

De hamvraag is dus: zit er een kern van waarheid in wat 'ie zegt (dat het vrij zwaar is voor newbies), of kan ik zijn advies het beste in de wind slaan en gewoon doen wat ik wil? Wat ik voorlopig vooral wil is sterker worden, als het kan een tikkeltje massa bijkregen (wat me volgens mij ook gelukt is), en 3/4x per week een full-body workout doen die zo simpel nodig is. Ik verwacht in de lente een redelijk vetpercentage te hebben (<12%). Daarna wil ik een maand of wat op onderhoud en voorzichtig beginnen met een bulk.

Sorry voor de domme vragen, maar ik vond in oudere topics zo snel geen antwoord. :)
Als starting strength te zwaar zou zijn voor n00bs, zou het wel een heel slecht n00b-programma zijn (en zou niemand het dus aanraden).

Wat betreft dat vet verliezen heeft die begeleider wel gelijk, aangezien je schema veredelde cardio is. Op de korte termijn ga je daardoor inderdaad meer vet verliezen. Maar met een echt krachttrainingsschema ben je op de lange termijn veel beter af.
pi_147543758
Zo, dat is snel. Thanks!

Nog een vraagje: hebben jullie een voorkeur voor SS t.o.v. SL of andersom gezien het bovenstaande verhaal? En zo ja: waarom? Het enige noemenswaardige verschil dat ik kan ontdekken is dat het ene vooral 3x5 is en het andere 5x5.
  zaterdag 13 december 2014 @ 17:20:48 #14
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_147545344
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 december 2014 16:06 schreef Biekuh het volgende:
Zo, dat is snel. Thanks!

Nog een vraagje: hebben jullie een voorkeur voor SS t.o.v. SL of andersom gezien het bovenstaande verhaal? En zo ja: waarom? Het enige noemenswaardige verschil dat ik kan ontdekken is dat het ene vooral 3x5 is en het andere 5x5.
Ik zou 5x5 doen omdat je dan minder geneigd bent zwaardere gewichten te loaden. Er zit wel een kern van waarheid in dat je gewrichten en alles er omheen moeten wennen aan het gewicht dat ze liften. Ik raad je ook aan in het begin vooral op je form te letten ipv hoeveel gewicht je lift. Hoe beter je form vanaf het begin, hoe verder je komt met 5x5 (SS).

Sportscholen komen trouwens altijd met dit soort schema's op de proppen. Meestal om zichzelf te vrijwaren voor blesurres waar je hun misschien verantwoordelijk voor kan stellen, maar meestal omdat de instructeurs(trices) geen idee hebben van de drie grote lifts, laat staan dat ze je goede techniek aan kunnen leren.
pi_147545363
ik vind zelf stronglifst fijner, omdat je dan zeker in het begin wat meer volume pakt, + ze hebben een super handige app voor android en ios.
  zaterdag 13 december 2014 @ 17:22:41 #16
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_147545399
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 17:21 schreef ramonlambal het volgende:
ik vind zelf stronglifst fijner, omdat je dan zeker in het begin wat meer volume pakt, + ze hebben een super handige app voor android en ios.
Ik ken het SL schema niet uit mijn hoofd, maar ik denk dat je met 5x5 (SS) meer volume pakt(?).
pi_147545484
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 december 2014 17:22 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik ken het SL schema niet uit mijn hoofd, maar ik denk dat je met 5x5 (SS) meer volume pakt(?).
SL is ook 5x5.
Geen referral hier.
  zaterdag 13 december 2014 @ 17:53:53 #18
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_147546228
SS is juist 3x5
Malheureusement le fromage de cacahouète.
pi_147546271
Zodra je wat zwaarder traint (na 1-2 maanden) maakt het volume niet echt uit vind ik. Ik heb zowel SS als SL gedaan.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zaterdag 13 december 2014 @ 18:02:53 #20
294810 Cataclyst
Beastmode on/off
pi_147546449
SS en SL zijn eigenlijk hetzelfde behalve dat SL 5x5 is. Iets meer volume maar je merkt er toch niet extreem veel van. Zodra je 2x moet deloaden op 5x5 drop je ook naar 3x5, dus in principe zou je langer de linear progression aan kunnen houden.

Zelf met SL begonnen en heb in een half jaar tijd zieke progressie gemaakt. Maar zoals de meesten zeggen is form 100% het belangrijkste.
..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly
  zaterdag 13 december 2014 @ 18:02:56 #21
58789 Snakey
-||||--------||||-
  zaterdag 13 december 2014 @ 19:36:46 #22
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_147549182
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 december 2014 15:44 schreef Biekuh het volgende:
Gasten, ik heb een vraagje.

Ik ben sinds anderhalve maand lid van een sportschool en ik ben bezig met krachttraining. Daar heb ik een trainingschema gekregen: een split. 3x per week, 8-9 verschillende oefeningen per dag (in totaal dus meer dan 25). Alles 3x12, en dan de maand erop 4x15, en dan weer 3x12. Ik moet er ook bij zeggen dat ik sinds eind augustus bezig ben met vet verliezen, en dat ik nog nooit serieus aan krachttraining heb gedaan. Vlak voor kerst las ik een dieetpauze in van 3 weken en daarna ga ik verder met cutten.

Ik vind het een kutschema. Toen ik me aanmeldde bij de sportschool dacht ik te beginnen met starting strength, stronglifts of een soortgelijk programma. De instructeur wist mij echter te vertellen dat dat veel te zwaar is voor een newbie (o.a. voor de gewrichten). Ik kreeg dat schema omdat het grote aantal oefeningen zou helpen bij vetverbranding ( :') ).

Nu wil ik dus voor kerst een ander schema doen (zoals SS of SL) aangezien dit niet werkt voor mij. Zoals gezegd moet ik dus per week 25+ verschillende oefeningen doen, maar squat, deadlift of benchpress zit er niet bij...

De hamvraag is dus: zit er een kern van waarheid in wat 'ie zegt (dat het vrij zwaar is voor newbies), of kan ik zijn advies het beste in de wind slaan en gewoon doen wat ik wil? Wat ik voorlopig vooral wil is sterker worden, als het kan een tikkeltje massa bijkregen (wat me volgens mij ook gelukt is), en 3/4x per week een full-body workout doen die zo simpel nodig is. Ik verwacht in de lente een redelijk vetpercentage te hebben (<12%). Daarna wil ik een maand of wat op onderhoud en voorzichtig beginnen met een bulk.

Sorry voor de domme vragen, maar ik vond in oudere topics zo snel geen antwoord. :)
alleen als je echt morbide obese bent heeft het zin om rustig te beginnen met cardio of lichte KT oefeningen.
Als je gewoon gezond bent, al dan niet te zwaar, kun je gewoon met een SS of SL of welk ander krachtschema beginnen. Laag gewicht om de techniek te leren. Je lichaam wordt vanzelf sterk genoeg om zwaar te trainen.

Simpeler dan SS wordt het niet en 3/week fb is al beginner makkelijk te doen
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_147549646
kan iemand mij uitleggen hoe dit kan/wat dit is?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_147549763
Overdosis creatine
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_147553679
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 19:36 schreef stinkie het volgende:

[..]

alleen als je echt morbide obese bent heeft het zin om rustig te beginnen met cardio of lichte KT oefeningen.
Als je gewoon gezond bent, al dan niet te zwaar, kun je gewoon met een SS of SL of welk ander krachtschema beginnen. Laag gewicht om de techniek te leren. Je lichaam wordt vanzelf sterk genoeg om zwaar te trainen.

Simpeler dan SS wordt het niet en 3/week fb is al beginner makkelijk te doen
Dit. Zie ook die obese-achtige televisieprogramma's.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_147553841
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 december 2014 15:44 schreef Biekuh het volgende:
Gasten, ik heb een vraagje.

Ik ben sinds anderhalve maand lid van een sportschool en ik ben bezig met krachttraining. Daar heb ik een trainingschema gekregen: een split. 3x per week, 8-9 verschillende oefeningen per dag (in totaal dus meer dan 25). Alles 3x12, en dan de maand erop 4x15, en dan weer 3x12. Ik moet er ook bij zeggen dat ik sinds eind augustus bezig ben met vet verliezen, en dat ik nog nooit serieus aan krachttraining heb gedaan. Vlak voor kerst las ik een dieetpauze in van 3 weken en daarna ga ik verder met cutten.

Ik vind het een kutschema. Toen ik me aanmeldde bij de sportschool dacht ik te beginnen met starting strength, stronglifts of een soortgelijk programma. De instructeur wist mij echter te vertellen dat dat veel te zwaar is voor een newbie (o.a. voor de gewrichten). Ik kreeg dat schema omdat het grote aantal oefeningen zou helpen bij vetverbranding ( :') ).

Nu wil ik dus voor kerst een ander schema doen (zoals SS of SL) aangezien dit niet werkt voor mij. Zoals gezegd moet ik dus per week 25+ verschillende oefeningen doen, maar squat, deadlift of benchpress zit er niet bij...

De hamvraag is dus: zit er een kern van waarheid in wat 'ie zegt (dat het vrij zwaar is voor newbies), of kan ik zijn advies het beste in de wind slaan en gewoon doen wat ik wil? Wat ik voorlopig vooral wil is sterker worden, als het kan een tikkeltje massa bijkregen (wat me volgens mij ook gelukt is), en 3/4x per week een full-body workout doen die zo simpel nodig is. Ik verwacht in de lente een redelijk vetpercentage te hebben (<12%). Daarna wil ik een maand of wat op onderhoud en voorzichtig beginnen met een bulk.

Sorry voor de domme vragen, maar ik vond in oudere topics zo snel geen antwoord. :)
Tenzij je morbide obesitas hebt of andere klachten hebt is er niets op tegen om met SS te beginnen, al is het met een lege barbell. Daarnaast gaat het niet om het gewicht waarmee je traint, maar om een correcte uitvoering en dat het wel goed zwaar voor je is. Waar woon je?
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  † In Memoriam † zaterdag 13 december 2014 @ 23:19:54 #27
230491 Zith
pls tip
pi_147556779
Stel je wilt een complete barbell set (olympic) met gewichten kopen... iemand tips? :) Qua powercages ontkom je zeker niet aan die Barbarian op marktplaats zeker?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_147556906
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 23:19 schreef Zith het volgende:
Stel je wilt een complete barbell set (olympic) met gewichten kopen... iemand tips? :) Qua powercages ontkom je zeker niet aan die Barbarian op marktplaats zeker?
http://powercage.nl/, barbell + gewichten weet ik niet.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  zaterdag 13 december 2014 @ 23:26:02 #29
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147557021
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 december 2014 23:23 schreef Klokov het volgende:

[..]

http://powercage.nl/, barbell + gewichten weet ik niet.
LOL, al die crossfitstations zijn gratis. :D
  † In Memoriam † zaterdag 13 december 2014 @ 23:29:12 #30
230491 Zith
pls tip
pi_147557154
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 december 2014 23:23 schreef Klokov het volgende:

[..]

http://powercage.nl/, barbell + gewichten weet ik niet.
Bedankt!
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_147557192
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 23:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

LOL, al die crossfitstations zijn gratis. :D
Prijs is op aanvraag
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  zaterdag 13 december 2014 @ 23:31:17 #32
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147557273
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 december 2014 23:29 schreef Klokov het volgende:

[..]

Prijs is op aanvraag
Oh.
pi_147558586
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 23:19 schreef Zith het volgende:
Stel je wilt een complete barbell set (olympic) met gewichten kopen... iemand tips? :) Qua powercages ontkom je zeker niet aan die Barbarian op marktplaats zeker?
barbells: zie (ook) fitness seller. Die ATX dingen zijn goed.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  zondag 14 december 2014 @ 06:47:41 #34
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_147562928
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 december 2014 15:44 schreef Biekuh het volgende:

Sorry voor de domme vragen, maar ik vond in oudere topics zo snel geen antwoord. :)
Niet 1 domme vraag gevonden ^O^

Zoals andere al schreven, gewoon goed gaan trainen op die heavy compounds squats, deadlift en bench ed, en zelf onderzoek doen naar goeie techniek, en tevhniek voorrang geven op de gewichten

Iets in me zegt namelijk dat die zgn. trainer je straks gaat adviseren om met een pussy pad in je nek te gaan squatten, en je koud moet douchen na je training dat soort onzin :')

Suc6 en bij twijfel jezelf opnemen met je telefoon bijv.

[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 14-12-2014 06:57:05 ]
pi_147565555
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 23:19 schreef Zith het volgende:
Stel je wilt een complete barbell set (olympic) met gewichten kopen... iemand tips? :) Qua powercages ontkom je zeker niet aan die Barbarian op marktplaats zeker?
Zoiezo powercage.nl Hij levert aan bedrijven zoals Muscle-power. Je kan je eigen opties voor je powercage doorgeven en hij maakt er dan een mooi prijsje van. Houdt wel rekening met minimaal 7 weken levertijd. Heb er zelf 1 en doet het goed.
pi_147568456
Zo, squat ging bijna mis. Moest 90 kg goodmorningen :').
Geen referral hier.
pi_147568881
quote:
12s.gif Op zondag 14 december 2014 06:47 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Niet 1 domme vraag gevonden ^O^

Zoals andere al schreven, gewoon goed gaan trainen op die heavy compounds squats, deadlift en bench ed, en zelf onderzoek doen naar goeie techniek, en tevhniek voorrang geven op de gewichten

Iets in me zegt namelijk dat die zgn. trainer je straks gaat adviseren om met een pussy pad in je nek te gaan squatten, en je koud moet douchen na je training dat soort onzin :')

Suc6 en bij twijfel jezelf opnemen met je telefoon bijv.
En vooral niet te diep squatten want dat is slecht voor je knieen
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zondag 14 december 2014 @ 14:38:08 #38
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_147569386
Gister een maatje geholpen met z'n squatform. Bleef keurig met z'n knieën achter z'n tenen zoals de instructeur hem verteld had. Alleen werd het hierdoor meer een bovenparallel goodmorning ipv een squat. Heb em Starting strength maar doorgestuurd zodat ie wat studiemateriaal heeft.

/dagboek
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zondag 14 december 2014 @ 15:39:02 #39
294810 Cataclyst
Beastmode on/off
pi_147570700
Squats zitten zoveel nuances in O+ . Vandaag voelde mijn form voor het eerst sinds een paar weken ook weer heeel goed !

Deadliften en squatten op een brakke dag is ook niet alles trouwens :')
..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly
pi_147570738
Gvd vind ik de scooper van mijn Whey precies op de bodem ;e, blijkt ie nog groter te zijn dan de ene ik in plaats ervan gebruikte..
pi_147571865
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 15:41 schreef Snorrenbaard het volgende:
Gvd vind ik de scooper van mijn Whey precies op de bodem ;e, blijkt ie nog groter te zijn dan de ene ik in plaats ervan gebruikte..
Zoveel gemiste gains.
pi_147572567
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 15:41 schreef Snorrenbaard het volgende:
Gvd vind ik de scooper van mijn Whey precies op de bodem ;e, blijkt ie nog groter te zijn dan de ene ik in plaats ervan gebruikte..
Hierdoor zit er toch de optimale hoeveelheid eiwit in je B&F shop shakeje.
  zondag 14 december 2014 @ 17:26:36 #43
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_147573970
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 19:55 schreef FunkyHomosapien het volgende:
kan iemand mij uitleggen hoe dit kan/wat dit is?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Intense vorm van spataderen
  zondag 14 december 2014 @ 20:59:16 #44
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_147582692
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 17:26 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Intense vorm van spataderen
krijg je van overmatig creatinegebruik
pi_147597252
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 20:59 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

krijg je van overmatig creatinegebruik
jij wel ja
  maandag 15 december 2014 @ 16:15:53 #46
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_147605221
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 15 december 2014 @ 16:51:39 #47
58789 Snakey
-||||--------||||-
  maandag 15 december 2014 @ 17:03:05 #48
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147606689
Wel tof om al die meatheads met hun calculatortjes in de weer te zien om het aantal centen per gram eiwit uit te rekenen. En dan zeggen ze dat gewichtheffers allemaal dom zijn. :D
pi_147606892
Ik vind het allemaal prima die tests. Als je achter je product staat werk je volledig mee aan een onderzoek en doe je er alles aan om je naam te beschermen. Wat B&F aan PR doet is 1 grote clusterfuck. Die berichten alleen al over 'smaad en laster'. Alsof die forumgasten criminelen zijn. Ze willen gewoon hun whey, klaar.

Mocht het waar zijn is dat toch hardstikke erg? Duizenden mensen die elke dag wat bestellen. Ik kan mij niet eens een voorstelling maken van zo'n omzet. Lekker 15% winst extra voor noppes, kolere zeg. :')

Aan de andere kant, als het niet waar is dan maken ze wel dikke niet verdiende schade op dit moment.

Komt nog bij dat niet elke test hetzelfde meet. Ik ben geen scheikundige, maar het lijkt mij dat je wel erg aan standaarden moet houden en ze allemaal op dezelfde manier moet vergelijken. Niet dat het ene bedrijf met methode 1 aan de slag gaat en het andere testbedrijf met methode 2. Anders kan je het nooit goed (en eerlijk) vergelijken.
  maandag 15 december 2014 @ 17:12:08 #50
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147607060
quote:
7s.gif Op maandag 15 december 2014 16:51 schreef Snakey het volgende:

[..]

Het wordt leuker op deze pagina, waar B&F uit hun panty vliegen. http://forum.dutchbodybui(...)l-376551/index6.html
De reactie van XXL Nutrition is geniaal. Die kerel zit zich momenteel de ballen uit de broek te lachen van alle klandizie die B&F zijn kant op sturen. :D
pi_147607071
Leuk hoe zo'n bedrijf reageert; lekker professioneel :')
Niet dat ik whey koop.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_147607554
BFF reageert enorm dom in dat topic.
Maar ik heb het net doorgelezen, en voor het gepostte onderzoek is ook geen goede onderbouwing.
Dus beide kampen kunnen momenteel helemaal niks bewijzen...
pi_147609128
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 17:25 schreef DjMark het volgende:
BFF reageert enorm dom in dat topic.
Maar ik heb het net doorgelezen, en voor het gepostte onderzoek is ook geen goede onderbouwing.
Dus beide kampen kunnen momenteel helemaal niks bewijzen...
klopt helemaal, dat B&F slecht uit de test komt kan heel veel redenen hebben en kan niks met het eiwitgehalte te maken hebben.

dat maakt het juist nog kwalijker dat B&F dan vervolgens met een droge test komt waar de eiwitwaarden uitkomen zoals op de verpakking, maar aan een droge test heb je helemaal geen flikker.

door de reactie van B&F heb ik juist het idee dat de testresultaten van DBB legitiem zijn.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_147609504
De test betrof een whey sample zakje. Dat ziet er imo altijd al dubieus uit(fijne poeder). Bij XXL is wel een delicious pot genomen.
pi_147610222
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 18:34 schreef Atemno het volgende:
De test betrof een whey sample zakje. Dat ziet er imo altijd al dubieus uit(fijne poeder). Bij XXL is wel een delicious pot genomen.
Klopt ja, maar die nieuwe batch is ook heel vaag, had al erover gepost hier.

Ga hierna gewoon 2.5kg bij XXL bestellen, scheelt niet zoveel in de prijs.
pi_147610251
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 18:56 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Klopt ja, maar die nieuwe batch is ook heel vaag, had al erover gepost hier.

Ga hierna gewoon 2.5kg bij XXL bestellen, scheelt niet zoveel in de prijs.
pi_147610305
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 18:34 schreef Atemno het volgende:
De test betrof een whey sample zakje. Dat ziet er imo altijd al dubieus uit(fijne poeder). Bij XXL is wel een delicious pot genomen.
Welke test betrof een whey sample zakje?
  maandag 15 december 2014 @ 18:59:49 #59
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_147610357
quote:
Die gast zie ik wel eens trainen hier in de gym :D
Malheureusement le fromage de cacahouète.
pi_147610441
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 00:48 schreef Sapstengel het volgende:
Is het jullie opgevallen dat de whey van body & fit ineens anders is? Had white chocolate besteld, maar de smaak is veel minder sterk, het is bijna smaakloos. En het is veel minder romig, met melk is het net of je met water mengt. En je krijgt sneller klontjes ermee.

Denk dat ik hierna gewoon een andere whey bestel, want dit valt een beetje tegen.

Inb4 welke smaak whey hebben jullie?
Had twee emmers staan, een oude met een restje erin en een nieuwe, het verschil is echt overduidelijk. Oude heeft een schuimlaag die wel 10 minuten blijft staan, echt volle smaak en romig. Nieuwe slaat snel dood, schuimt nauwelijks en blijft heel klonterig.
pi_147625616
If not now, then when.
  dinsdag 16 december 2014 @ 07:39:49 #62
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_147627878
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 19:02 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Had twee emmers staan, een oude met een restje erin en een nieuwe, het verschil is echt overduidelijk. Oude heeft een schuimlaag die wel 10 minuten blijft staan, echt volle smaak en romig. Nieuwe slaat snel dood, schuimt nauwelijks en blijft heel klonterig.
uiteindelijk zegt dat niks met zekerheid over de inhoud mbt de eiwitten imho
Alhoewel het schuim wel eiwitten zouden zijn. Net als het schuim op het strand, en het princiepe van een eiwitafschuimer in een zeeaquarium. Maar om dat als indicatie te houden voor de hoeveelheid eiwitten....
misschien wel gewoon een batch die niet goed droog meer geweest is? of niet vers meer?
pi_147628343
quote:
Ook een normale bench form niet dat rare archen wat veel gedaan wordt. Mooi ^O^
pi_147629786
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 08:26 schreef Questular het volgende:

[..]

Ook een normale bench form niet dat rare archen wat veel gedaan wordt. Mooi ^O^
Hij heeft een arch. Sheiko verwacht dat er minimaal een 1,5 L fles tussen de bench en je onderrug kan.
If not now, then when.
  dinsdag 16 december 2014 @ 14:12:27 #65
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_147636449
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:12 schreef Snakey het volgende:
Die BP en DL. :o

Top!!
  woensdag 17 december 2014 @ 06:32:56 #68
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_147661279
man man. Drie dagen (!) geleden voor de gein eens een ab wheel gebruikt. Ik ga nu nog steeds dood van de buik DOMS :')
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 17 december 2014 @ 09:08:51 #69
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_147662205
quote:
11s.gif Op woensdag 17 december 2014 06:32 schreef star_gazer het volgende:
man man. Drie dagen (!) geleden voor de gein eens een ab wheel gebruikt. Ik ga nu nog steeds dood van de buik DOMS :')
Zeker B&F shakes gedronken dan herstel je niet snel genoeg.

[ Bericht 2% gewijzigd door fathank op 17-12-2014 09:16:29 ]
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 17 december 2014 @ 09:19:08 #70
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_147662311
Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym
  woensdag 17 december 2014 @ 09:20:04 #71
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_147662324
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 december 2014 18:39 schreef Diabox het volgende:

[..]

_O- :')

Waar kan ik de beste tru natural wei kopen?
Deathlift or Die.
  woensdag 17 december 2014 @ 09:37:12 #72
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147662574
quote:
Dat is van het bedrijf waar (de leverancier van) B&F ook laat testen? Is dat om hun eigen naam te zuiveren, of wat?
  woensdag 17 december 2014 @ 09:38:51 #73
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_147662599
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 09:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat is van het bedrijf waar (de leverancier van) B&F ook laat testen? Is dat om hun eigen naam te zuiveren, of wat?
heb je überhaupt wel gelezen?
Deathlift or Die.
  woensdag 17 december 2014 @ 09:42:50 #74
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147662667
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 09:38 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

heb je überhaupt wel gelezen?
De naam van dat bedrijf te zuiveren, niet van B&F. Dat ze hun tests altijd goed hebben uitgevoerd en dat ze niet de zaak hebben verneukt door B&F verkeerde data te geven.
pi_147662780
Conclusie: je word in je kont geneukt bij b&f
pi_147663194
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 09:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

De naam van dat bedrijf te zuiveren, niet van B&F. Dat ze hun tests altijd goed hebben uitgevoerd en dat ze niet de zaak hebben verneukt door B&F verkeerde data te geven.
Lees het topic nou gewoon.
pi_147663518
quote:
Damage control team bij B&F draait overuren maar komt weinig uit.
  woensdag 17 december 2014 @ 10:28:08 #78
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147663532
quote:
10s.gif Op woensdag 17 december 2014 10:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lees het topic nou gewoon.
Ja, dat ben ik aan het doen. Ik vraag me gewoon af wie dat onderzoek dan gefinancierd heeft.
  woensdag 17 december 2014 @ 10:29:47 #79
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_147663559
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 10:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, dat ben ik aan het doen. Ik vraag me gewoon af wie dat onderzoek dan gefinancierd heeft.
Dat vragen meer mensen zich af, wordt geen uitsluitsel over gegeven in dat topic
Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym
pi_147663600
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 10:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, dat ben ik aan het doen. Ik vraag me gewoon af wie dat onderzoek dan gefinancierd heeft.
Groepje users van daar geloof ik.
  woensdag 17 december 2014 @ 10:33:44 #81
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147663653
quote:
14s.gif Op woensdag 17 december 2014 10:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Groepje users van daar geloof ik.
Nee, dat is het eerste onderzoek. Het topic van Champy is een tweede onderzoek bij een ander bedrijf waarvan geen opdrachtgever bijstaat.
pi_147663661
quote:
14s.gif Op woensdag 17 december 2014 10:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Groepje users van daar geloof ik.
Dat was de vorige test van Universiteit Maastricht.
pi_147663662
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 09:51 schreef BredeBroeder het volgende:
Conclusie: je word in je kont geneukt bij b&f
Als eiwitten anaal beter worden opgenomen heb ik daar geen moeite mee.
  woensdag 17 december 2014 @ 10:53:49 #84
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_147664135
quote:
14s.gif Op woensdag 17 december 2014 10:34 schreef Weissman het volgende:

[..]

Als eiwitten anaal beter worden opgenomen heb ik daar geen moeite mee.
Inmiddels weten we wel dat geen perversiteit jou te gek is.
Deathlift or Die.
pi_147664309
quote:
We hebben het logischerwijs zelf ook gelezen. Onze reactie is hetzelfde als die van jullie. Naar het zich laat aanzien hebben ze om het smaakaroma beter te krijgen inderdaad de aminozuren Glycine en Alanine toegevoegd. Ook al zijn het aminozuren hierdoor wordt het eiwitgehalte heel simpel wel lager als wat je mag verwachten! Dit hebben ze nooit bij ons gemeld. Over onze reactie naar onze leverancier kan ik niet teveel in detail treden helaas. Wat ik kan aangeven is dat we per direct maatregelen genomen hebben. Dit zal niet meer voorkomen.
We hebben niet voor niets 15 jaar keihard gevochten om een mooi bedrijf op de bouwen. We moeten en willen hiervan leren. We gaan er alles aan doen om het vertrouwen van de consument in ons te herstellen. Alle smaken (de hele voorraad) hebben we direct terug gestuurd. Hangende ons eigen onderzoek hebben we nu alleen 4 smaken beschikbaar die net zijn geproduceerd. Morgen en overmorgen volgen er dagelijks weer 4-6 smaken.
Reactie van b&f op het laatste onderzoek.
pi_147665550
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 11:00 schreef KoningSjon het volgende:

[..]

Reactie van b&f op het laatste onderzoek.
dus nu gaan alle smaken weg?
pi_147666762
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 december 2014 07:39 schreef RaymondK het volgende:

[..]

uiteindelijk zegt dat niks met zekerheid over de inhoud mbt de eiwitten imho
Alhoewel het schuim wel eiwitten zouden zijn. Net als het schuim op het strand, en het princiepe van een eiwitafschuimer in een zeeaquarium. Maar om dat als indicatie te houden voor de hoeveelheid eiwitten....
misschien wel gewoon een batch die niet goed droog meer geweest is? of niet vers meer?
Klopt, ik kan niet zo met het blote oog het eiwitgehalte vaststellen :P maar het ging me er meer om dat de kwaliteit zichtbaar achteruit is gegaan. Leek gewoon een beetje alsof ze goedkoper zijn gaan inkopen.
  woensdag 17 december 2014 @ 12:45:09 #88
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_147666911
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 11:50 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

dus nu gaan alle smaken weg?
Nu tijdelijk even totdat ze de kwaliteit weer kunnen garanderen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_147667484
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 december 2014 18:39 schreef Diabox het volgende:

[..]

Prachtig.
If not now, then when.
  woensdag 17 december 2014 @ 13:11:27 #90
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_147667491
Al dat gedoe over whey :'). Eet gewoon vis/vlees/kip, doe je al gek genoeg. Zonder exorbitant te eten zit ik al aan 150g protons op een dag, wat voor toegevoegde waarde heeft whey op een fatsoenlijk dieet?
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_147667575
Klopt wel ja, ik vind 100gram eiwit al voldoende en met alleen ontbijt, avondeten en een tussendoortje zit ik daar al bijna aan.

Maarja enige reden dat ik whey neem is voor makkelijke calorieën en snelle 'maaltijd' tussendoor. Voordat ik naar de gym ga een shake, of voordat ik ga slapen, of als ik bijvoorbeeld weinig tijd heb. Dan neem ik liever melk met whey voor het bonuseiwit dan dat ik een snickers oid eet, want dat doe ik ook al teveel :')
  woensdag 17 december 2014 @ 13:51:10 #92
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_147668550
Tsja, het is verstandig om z.s.m. na je training eiwit binnen te krijgen. Neem je dan liever een shake, een bakje magere kwark, of at je een halve liter halfvolle chocomel? :P
WFPB!
  woensdag 17 december 2014 @ 13:58:21 #93
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_147668792
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 13:51 schreef Dizorn het volgende:
Tsja, het is verstandig om z.s.m. na je training eiwit binnen te krijgen. Neem je dan liever een shake, een bakje magere kwark, of at je een halve liter halfvolle chocomel? :P
Ik eet gewoon een pizza ofzo of maak een bak shoarma of iets anders waar ik even op kan kauwen. Als ik een shake drink heb ik altijd zoiets van: "weer kcals verspild aan "eten" wat ik niet lekker vind".

Magere kwark eet ik ook niet (af en toe de appel/kaneel of vanille/perzik variant), en Nederlandse chocomel is meh.

Dat hele "anabolic window" verhaal lol; brb effe in 30 min een shake atten anders zijn al mijn gains weg :')
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_147668874
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 13:14 schreef Sapstengel het volgende:
Klopt wel ja, ik vind 100gram eiwit al voldoende en met alleen ontbijt, avondeten en een tussendoortje zit ik daar al bijna aan.

Maarja enige reden dat ik whey neem is voor makkelijke calorieën en snelle 'maaltijd' tussendoor. Voordat ik naar de gym ga een shake, of voordat ik ga slapen, of als ik bijvoorbeeld weinig tijd heb. Dan neem ik liever melk met whey voor het bonuseiwit dan dat ik een snickers oid eet, want dat doe ik ook al teveel :')
Voor mij is een 'snelle maaltijd' voor de gym een beker melk en een banaan.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  woensdag 17 december 2014 @ 14:09:43 #95
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_147669145
Drinky, dat binnen 30 minuten eiwitten tot je nemen is als 'anabolic window' achtergehaald misschien. Sportartsen raden het echter nog altijd keihard aan omdat het wel je herstel bevordert.
WFPB!
  woensdag 17 december 2014 @ 14:18:28 #96
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_147669375
Het enige wat bij mij herstel bevordert is genoeg eten op een dag en genoeg slapen. Vooral dat laatste.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_147669381
30 min window haal ik nooit. Ik train na het werken en voor het avond eten, ik zie mezelf echt niet nog ff snel een shake naar binnen gooien of een bak kwark eten voordat ik aan mn avond eten begin.
  woensdag 17 december 2014 @ 14:35:08 #98
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_147669872
die 30min/1h window is ook meer een mythe dan harde feiten. Vaak gebruik je post workout gewoon nog wat je pre-workout hebt gegeten (3-6 uur van tevoren). Als een paar uur later weer gewoon je maaltijd eet zit je dus gewoon ruim in je "anabolic" window. Als je gewoon normaal eet hoef je weinig te timen.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_147670626
Ben ook een beetje klaar met shakes. Niet te vreten die dingen. Ik haal wel gewoon een extra kip in de week. BBQ sausje erover heen, klaar. Echt geen zin meer in die melkdingen elke dag. Dan maar 2% 'minder' gains, boeiend.
pi_147670752
100 gram eiwitten per dag? Kcals verspillen door whey? Is dit dbb geworden ofzo?

En deze reden dat mensen shakes gebruiken is 90% van de tijd een kwestie van geld.
pi_147670762
Ik ben overgestapt op smaakloos, want banaan, aardbei etc kan ik echt niet meer zien. Smaakloos is niet lekker qua smaak maar in ieder geval minder misselijkmakend :P
  woensdag 17 december 2014 @ 15:17:52 #102
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_147671085
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:05 schreef Snorrenbaard het volgende:
100 gram eiwitten per dag? Kcals verspillen door whey? Is dit dbb geworden ofzo?

En deze reden dat mensen shakes gebruiken is 90% van de tijd een kwestie van geld.
De reden dat mensen shakes gebruiken is omdat ze denken dat het een magisch wondermiddel is. De meeste in mijn gym dan.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_147673030
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:05 schreef Snorrenbaard het volgende:
100 gram eiwitten per dag? Kcals verspillen door whey? Is dit dbb geworden ofzo?

En deze reden dat mensen shakes gebruiken is 90% van de tijd een kwestie van geld.
Weet niet waar jij je kip koopt, maar whey is hier duurder dan kip per gram eiwit (al helemaal als je B&F gebruikt :D ).
pi_147673425
Ik gebruik shakes voornamelijk vanwege:
-gemak (makkelijk smakelijke smoothies mee maken, makkelijk in poeder vorm mee te nemen)
-voor de afwisseling (eens wat anders dan vlees,vis,zuivel)
pi_147676414
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 16:20 schreef Lightweight het volgende:

[..]

Weet niet waar jij je kip koopt, maar whey is hier duurder dan kip per gram eiwit (al helemaal als je B&F gebruikt :D ).
500gram Kippenborst bij AH = 3,50
500gram Whey perfection bij B&F = 7,00

Daarbij bevat de 500 gram Kippenborst 115gram eiwit, en de 500gram Whey perfection 392gram eiwit. Dus moet je 3,40 zoveel kip kopen(1.7kilo) kopen om evenveel eiwitten binnen te krijgen.

Dus kost je Kippenborst in eiwitverhouding 4,90 meer. Zelfs als je voor XXL whey zou gaan zou je nog steeds goedkoper uit zijn.
  woensdag 17 december 2014 @ 18:25:54 #106
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_147676531
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 18:21 schreef Snorrenbaard het volgende:

[..]

500gram Kippenborst bij AH = 3,50
500gram Whey perfection bij B&F = 7,00

Daarbij bevat de 500 gram Kippenborst 115gram eiwit, en de 500gram Whey perfection 392gram eiwit. Dus moet je 3,40 zoveel kip kopen(1.7kilo) kopen om evenveel eiwitten binnen te krijgen.

Dus kost je Kippenborst in eiwitverhouding 4,90 meer. Zelfs als je voor XXL whey zou gaan zou je nog steeds goedkoper uit zijn.
EN DENK AAN DE KIPPENLEVENS DIE GESPAARD WORDEN
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_147676552
En dat kip gewoon fucking smerig wordt nadat je het twee dagen op rij gehad hebt.
  woensdag 17 december 2014 @ 18:36:08 #108
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_147676799
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 18:26 schreef Snorrenbaard het volgende:
En dat kip gewoon fucking smerig wordt nadat je het twee dagen op rij gehad hebt.
Dan eet je vis of vlees. Ik heb al in tijden eigenlijk geen kip meer gehad, en al helemaal geen whey(al heb ik hier nog 2kg staan :') ).

Daarnaast gaat eten bij mij niet alleen om de macro's maar ook om de beleving. Een shake atten is een misselijkmakende beleving

Trouwens, ik kom met de nieuwe eiwitwaarden van B&F Whey Perfection op iets van 310 gram uit :+
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  woensdag 17 december 2014 @ 18:47:11 #109
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_147677133
FFS klote fok...
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  woensdag 17 december 2014 @ 18:47:25 #110
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_147677143
quote:
14s.gif Op woensdag 17 december 2014 18:36 schreef Drinky het volgende:

Een shake atten is een misselijkmakende beleving

De misselijkmakende beleving zit hem eerder in de nucleaire scheetjes een aantal uur later.

Tenminste bij mij dan, ik kan niet tegen dat spul.
pi_147677490
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 18:47 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

De misselijkmakende beleving zit hem eerder in de nucleaire scheetjes een aantal uur later.

Tenminste bij mij dan, ik kan niet tegen dat spul.
_O- _O-

Whey met chocolade smaak en een beetje druivensuiker laat het bij mijn heerlijk proeven. Kan altijd niet wachten tot ik mijn shake mag verwerken. :9~
  woensdag 17 december 2014 @ 19:21:51 #112
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_147678390
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 18:47 schreef Verbosity het volgende:
FFS klote fok...
Lange post getikt en nu pleite?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 17 december 2014 @ 19:22:41 #113
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_147678431
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 18:56 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]

_O- _O-

Whey met chocolade smaak en een beetje druivensuiker laat het bij mijn heerlijk proeven. Kan altijd niet wachten tot ik mijn shake mag verwerken. :9~
Weissman heeft nog wel een chocoladeshake voor je

Nohomo
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 17 december 2014 @ 19:25:47 #114
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_147678563
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 19:21 schreef fathank het volgende:

[..]

Lange post getikt en nu pleite?
inb4 meer dan 20 quotes :P
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_147680179
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 18:26 schreef Snorrenbaard het volgende:
En dat kip gewoon fucking smerig wordt nadat je het twee dagen op rij gehad hebt.
Van de AH wel ja. Ga is bij een Turkse slager langs. Misschien kan je gewoon niet koken? :D
  woensdag 17 december 2014 @ 20:43:11 #116
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_147681360
quote:
7s.gif Op woensdag 12 november 2014 05:52 schreef star_gazer het volgende:
Verbo, vraagje voor je.

Hoe komt het dat ik bij een barbell biceps curl ongelooflijk veel pijn heb in mijn onderarm? Volgens mij is het de "flexor carpi ulnaris" die pijn doet. Het doet dusdanig veel pijn dat ik zelfs na een enkele zware set moet stoppen en de komende twee / drie dagen enorme last heb. Het is een scherpe pijn die piekt bij het loslaten van de bar, dan snel naar een lager niveau wegtrekt, maar zelfs bij een lichte curl behoorlijk storend is.

De EZ-bar verhelpt het probleem grotendeels, al voel ik de pijn nog wel bij het loslaten van de bar. Met dumbbells heb ik nergens last van. Ik curl het liefst met een bar op een preacher bench; dit voelt het lekekrst aan en gaat redelijk pijnloos, maar een straight bar kan ik wel vergeten.

Hoe komt dit? Is dit een teken van een imbalans of is het normaal, aangezien een curl met palmen omhoog niet helemaal natuurlijk is?
Bij een barbell biceps curl staat de pols verder naar binnen geroteerd. Hierdoor moet er meer werk gedaan worden om de barbell op zijn positie te houden (kracht naar boven toe). Dit zorgt voor meer belasting en kans op een ontsteking/tendinitis van de polsflexoren.

Wat je hier aan kan doen is de pols minder naar binnen draaien. Bij dumbbells zullen worden de polsen niet naar binnen geforceerd. Dit geldt ook voor EZ-bars en hammer curls. Hier moet de pols dus minder werk te verrichten om het gewicht omhoog te houden.

Een tweede optie is wrist straps die de pols ondersteuning geven om de belasting te verlichten.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 21:13 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

is met een barbell rollen met twee platen aan beide kanten hetzelfde idee, of is het juist belangrijk dat er maar 1 roller is voor de balans?
Een barbell is veel zwaarder en kost je meer kracht om volledig af te remmen/in beweging te krijgen. Voor de rest zit er weinig verschil in.
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 11:37 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Als een powerlifttraining netto zwaarder is dan een bodybuildtraining, dan bodybuild je niet hard genoeg.
Als een bodybuildtraining netto zwaarder is dan een powerlifttraining, dan powerlift je niet hard genoeg.
En met netto bedoel ik dan over een bepaalde periode genomen.

Als het goed is vraag je bij beide takken het aller uiterste van je lichaam.

't is hier al,vaker langs gekomen dat men denkt dat powerlifting zwaarder is maar wdbt geloof ik geen hol van. Voor je cns ja, voor je spierherstel en massa onderhoud nee.

Antwoorden op je vragen vind ik moeilijk dou. :@ belasting ligt anders en hoe meet je het die belasting :9
Je zou zoiets beter per periode van deload naar deload kunnen bekijken voor 1 en het zelfde lichaam dan per trainingsvorm, lijkt me
Zit wel degelijk verschil in. Er zijn een paar standaard verschillen die per persoon verschillen zoals lichaamsgewicht en ervaringsjaren in krachttraining.

Degene die voor ons belangerijk zijn is als volgt: Volume en de soort oefening.

Een bodybuilder heeft veel meer volume in zijn schema door de hogere rep ranges en hoeveelheid oefeningen. Als voorbeeld een powerlifter dit 5 sets van 3hh(@100kg) doet of een bodybuilder met 4 sets van 10hh(80kg).

5x3x100=1500kg in totaal en 4x10x80=3200kg in totaal. Door lager in gewicht te zitten en meer herhalingen uit te voeren heb je meer dan 2x zoveel volume als bodybuilder. Dit kost meer energie zoals het volgende stuk uit een abstract van een artikel ook duidelijk aangeeft.
quote:
As more work is completed (i.e., lower weight, more repetitions), aerobic and anaerobic exercise energy expenditures appear to increase accordingly, yet absolute EPOC remains essentially unchanged, contributing less to the overall energy expenditure.
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 17:35 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Staan die knieen niet wat ver naar voren?
Nope, de knieën horen tijdens een squat voorbij de tenen te gaan. De voorwaartse beweging van de knieën gebeurd bij het eerste 1/3 deel van de beweging. Daarna blijven ze op hun plaats staan en zakken alleen nog de heupen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 13:22 schreef Lightweight het volgende:
Misschien een beetje para, maar ik denk zoiezo dat B&F hun zooi aanvult met bullshit. De helft van de dingen zijn zwaar ondergedoseerd heb ik het idee, als ik het vergelijk met andere merken.
Moest lachen door de recente test :P
quote:
7s.gif Op maandag 1 december 2014 22:10 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Het boek schreef voor, al weet ik niet of die theorie ondertussen achterhaalt zou zijn, het komt immers uit 2003, dat je lichaam na 72 uur gaat wennen aan het deficit. En je daarom weer 1 dag op onderhoud zou moeten eten.
Burn the fat, feed the muscle is inderdaad achterhaalt. Als je nog een goede site zoekt zou ik www.bodyrecomposition.com aanraden
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 15:39 schreef BredeBroeder het volgende:
Thanks voor de tips! Zijn meerdere oefeningen voor de kuiten eigenlijk nodig? Ik doe nu calf raises op zo'n soort van machine met een klein platform en 2 van die schoudersteunen. Daar voel ik bij het naar boven gaan kuiten, en als ik naar onder de 90 graden zit tenopzichte van t platform met mn voeten voel ik ze ook, weeral ik weer naar boven ga. Alleen ik zie zoveel oefeningen voor kuiten, maar 't is maar een hele kleine spiergroep.
Voor de kuiten heb je eigenlijk alleen Standing Calf Raises nodig samen met Seated Calf raises.

De triceps surae oftewel kuiten bestaan uit de Gastrocnemius en Soleus. Er zijn verschillende manieren om ze aan te pakken. Voor beide oefeningen gelden de volgende regels:
-Voeten recht vooruit levert de beste stimulatie/activatie op van alle spierkoppen.

-Door de voeten naar binnen of buiten te draaien kan je de ook de binnenste kop of buitenste kop meer laten ontwikkelen t.o.v de ander. Echter zullen ook beide koppen minder getraind worden dan bij de voet recht vooruit wijzend. Het enige wat je dus doet is nadruk leggen op de binnen of buitenste kop.

-De gastrocnemius ligt boven op de Soleus en gaat over het knie gewricht waardoor hij ook verantwoordelijk is bij het buigen van de knie. Wanneer je dus zittend calf raises uitvoert zal de gastrocnemius al een contractie uitvoeren en kan niet bijdragen aan het strekken van het enkelgewricht. De Soleus wordt ook meer gestimuleerd tijdens Seated Calf Raises dan de staande variant.
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 00:15 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
ach fuck ik, ben er trots op :o



Bruut sterk, alleen de vorm kan nog wat bijgeschaafd worden. Maar dat is niet zo raar op een 1RM.

quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 11:04 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
Danku allen, gaan nu eens tijdje proberen over te gaan op lowbar.
Proberen ze zeggen dat ik daar dan nog een 10 % op me max bij kan pakken.
Maar krijg de smaak er nog niet echt op te pakken :(
Zal inderdaad ongeveer 5-10% zijn. Wordt gewoon beginnen bij techniek met relatief licht gewicht en zorgen voor gewicht op de middenvoet tijdens het dalen.
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 18:17 schreef -Menn0- het volgende:
Weet iemand waar ik Powerlift schoenen (bijv die van Adidas) kan kopen/passen in Hilversum/Amsterdam? Kan ze wel bestellen maar wil ze even passen.
Zover ik weet kan je ze nergens passen in NL. Weet wel dat de Adidas Samba en Gazelle overeen komen met de Powerperfect 2.0 qua pasvorm en maat. Deze zijn bij zowat elke moderne schoenenwinkel wel ergens te vinden. Dan heb je al een goede indicatie welke maat nodig zal zijn. Mocht het alsnog iets afwijken dan is het nog mogelijk om ze te retourneren. Zou ze bij Nerlinger.com bestellen. Hebben alleen niet meer alle maten van de Adipower op voorraad.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 21:16 schreef Lightweight het volgende:

[..]

Niet bij onderstaande site kopen, kan je 3 maanden wachten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij mij duurde het slechts 35 dagen voor ik ze in huis had :o
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 10:33 schreef yozd het volgende:
Ik ben vanaf 1 november aan het cutten. Eet op onderhoud, maar doe 4x in de week drie kwartier cardio na mijn krachttraining. Ik hou mijn resultaten om de 2 weken bij via zo'n tanita weegschaal op de sportschool. Die dingen zijn waarschijnlijk heel onbetrouwbaar, maar ik meet mezelf wel altijd op dezelfde dag en hetzelfde tijdstip. Volgens dat ding verlies ik elke 2 weken +/- 1,5 kilo vetmassa en tussen de 0,1 en 0,4 kilo spiermassa. Vetpercentage is gedaald van +20% naar 16,5%.

Wat ik me afvraag: mijn spiermassa is in die 5 á 6 weken dus afgenomen. Toch pull/push ik nog steeds hetzelfde aantal kilo's. Hoe kan dat?
Er kunnen bij zowel techniek als neurogeen(zenuwen) verbeteringen zijn opgetreden. Daarnaast is een impendantiemeter niet heel betrouwbaar als je het protocol niet volgt.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 19:16 schreef BredeBroeder het volgende:
Is het mogelijk om fysieke gains van m'n nieuwe schema in 3 dagen te kunnen zien, of zijn dit slechts mentale gains die er eigenlijk niet zijn :'(
L'Impossible. Het is wel mogelijk dat je wat voller oogt als weer traint naar een rustweek/ een week trainen.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 21:48 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Haha dat hoor ik vaker, helaasch ben ik lactose-intorelant...en lijk ik net zwanger als ik eiwitshakes nuttig ;(. Ander had ik het wel van je overgenomen.
Heb je dit ook als je het mengt met water? Aangezien er in whey maar 1% lactose zit. Of met lactosevrije melk (Lidl bijvoorbeeld) mengen is ook een mogelijkheid.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 22:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Olijfolie is gewoon gezond hoor.
Zoals andere al aangaven komen er schadelijke stoffen vrij bij het verhitten van olijfolie. Dit is niet het geval als je kokosolie gebruikt door de MCT's die erin zitten.
quote:
12s.gif Op vrijdag 12 december 2014 07:37 schreef RaymondK het volgende:

[..]

dat is wel onzinnig en stom. Als je optimaal wilt groeien zul je behlave genoeg kcal's toch ook genoeg van alle essentiele amino zuren, genoeg micro's, en de juiste verhoudingen in je macro's binnen moeten krijgen.
Dat gaat iig. niet als 3/4 van elke dag bestaat uit Mac D en B&J, of 10 diepvries pizza's.

Maar als je 6000kcal moet eten om te groeien kun je je ook wel voorstellen dat je dat niet alleen uit kip en rijst meer gaat kunnen halen.
Juiste verhouding van macro's is niet echt van belang. Eerder een minima van bepaalde macro's. Even kort door de bocht: Eiwitten voor spieropbouw/behouden. Carbs voor trainingsintensiteit. Vetten voor gezondheid en als carriers van voedingstoffen. Verandering van een ratio met 5% meer/minder brengt weinig spectaculairs mee.
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 11:01 schreef Anton91 het volgende:
Wat gebruiken jullie trouwens om vet te meten? Ik heb mijzelf ook een Body fat caliper van Bodyenfitshop gekocht en deze gebruik ik, maar nou zei een of andere fitnessinstructeur dat dit juist een heel onbetrouwbare methode was. Zijn methode, met 2 plaatjes op de voeten en 2 plaatjes op de handen lijkt mij juist weer onbetrouwbaarder.
Gebruik zelf de spiegel en af en toe de Army method(nek- en buikomtrek). Maar het is meer uit nieuwsgierigheid dan dat ik iets doe met de gegevens.

Zowel calipers als een impendantiemeting heeft zijn voor- en nadelen. Ten eerste moet je een protocol volgen voor een impendantiemeting welke niemand volgt om het betrouwbaar te maken. Net zoals een caliper meting aangetast kan worden door ervaring van afnemer, een ander persoon, elasticiteit van de huid, een 3,4,7 of 9 punts meting doet.

Mocht je aan de protocollen houden dan zijn ze beide redelijk betrouwbaar. Vooral als je ze beide uitvoert en vergelijkt. Als je het echt nauwkeurig wilt weten is een DEXA-scan een optie. Echter kost dit nogal wat geld.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 11:06 schreef RaymondK het volgende:

[..]

idd. zijn methode is volledig afhankelijk van hoeveel eelt jij op je handen en voeten hebt, hoe bezweet je bent, hoeveel zout je gegeten hebt, hoe "vies" je handen zijn.

Die caliper methode is misschien niet alles (afhankjelijk van wie het doet en dus hoe "gelijkend" je het doet, maar zijn impedantiemeting is nutteloos
De nutteloosheid ligt ook deels aan de manier van meten. Zoals je al aangeeft zijn er veel variabelen. Echter kan je veel uitsluiten met het aanhouden van een protocol.
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 19:38 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Erg he.

Kun jij het vanaf de grond helemaal?
Ik mis ergens 20cm _O- :@
Moest lachen :D

Een rode vlag(alarm signaal) voor een hernia is een vinger-grond afstand van 20cm of meer wanneer je voorover buigt met gestrekte knieën. Maar zal bij jou meer met flexibiliteit te maken hebben.
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 20:55 schreef Lightweight het volgende:
Kan men dit nog wel een BOR noemen?


Die rug aan het eind... :D
De BOR heeft 3 varianten:

Yates rows zie je hier. Dorian Yates is ze gaan doen om de onderkant van de latissimus dorsi te benadrukken i.c.m. meer biceps activiteit door de onderhandse grip. Bovenkant traps worden ook meer aangesproken.

Normale BOR is meer voor de algemene ontwikkeling van de rug musculatuur en worden uitgevoerd met de rug horizontaal aan de vloer.

De laatste variant is een Pendlay Row waarbij de bar op de grond ligt en explosief omhoog getild wordt. Is populair onder Oly lifters voor de kracht en explosiviteit van de rug.
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 december 2014 21:00 schreef Snakey het volgende:

[..]

Power shrugs.
Power shrugs zijn echt shrugs waarbij je legdrive gebruikt. Dit zijn Yates rows waarbij de armen dus buigen en werk verrichten. Power shrugs blijven de armen recht en moet het alleen uit de schouders komen.
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 december 2014 16:06 schreef Biekuh het volgende:
Zo, dat is snel. Thanks!

Nog een vraagje: hebben jullie een voorkeur voor SS t.o.v. SL of andersom gezien het bovenstaande verhaal? En zo ja: waarom? Het enige noemenswaardige verschil dat ik kan ontdekken is dat het ene vooral 3x5 is en het andere 5x5.
Het enige echte verschil is inderdaad het aantal sets. Wat ik je wel kan aanraden is om het boek van Starting Strength te lezen. Deze besteed veel meer aandacht aan de uitvoering en achterliggende gedachte van oefeningen. Ook worden veel voorkomende fouten benoemd. Alles wat je aan vragen kan hebben staat er wel in. Alleen het voedseladvies zou ik niet al te serieus nemen. Daar zijn weer andere bronnen voor die beter zijn.
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 21:54 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Tenzij je morbide obesitas hebt of andere klachten hebt is er niets op tegen om met SS te beginnen, al is het met een lege barbell. Daarnaast gaat het niet om het gewicht waarmee je traint, maar om een correcte uitvoering en dat het wel goed zwaar voor je is. Waar woon je?
Zelfs met obesitas kan je SS uitvoeren. Alleen moet je dan het dieet aanpassen zoals ook wordt benoemd in het boek. Afvallen met het aanleren van de oefeningen+ progressieve belasting is dan het doel. Tenzij je klachten ondervind door oefeningen kan je het gewoon volgen.
quote:
3s.gif Op woensdag 17 december 2014 14:09 schreef Dizorn het volgende:
Drinky, dat binnen 30 minuten eiwitten tot je nemen is als 'anabolic window' achtergehaald misschien. Sportartsen raden het echter nog altijd keihard aan omdat het wel je herstel bevordert.
Zoals Drinky al aangeeft verteer je nog de eiwitten van de vorige maaltijden. Dus tijdens en na het sporten heb je nog steeds een aanvoer van aminozuren. De anabolic window is pas van belang als je gaat trainen tijdens vasten(IF bijv.)

quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 18:21 schreef Snorrenbaard het volgende:

[..]

500gram Kippenborst bij AH = 3,50
500gram Whey perfection bij B&F = 7,00

Daarbij bevat de 500 gram Kippenborst 115gram eiwit, en de 500gram Whey perfection 392gram eiwit. Dus moet je 3,40 zoveel kip kopen(1.7kilo) kopen om evenveel eiwitten binnen te krijgen.

Dus kost je Kippenborst in eiwitverhouding 4,90 meer. Zelfs als je voor XXL whey zou gaan zou je nog steeds goedkoper uit zijn.
Waarom zo'n dure kip? Hier bij de kipwinkel is het slechts ¤5,75 per kilo kipfilet of ¤5,15 in grootverpakking. Zie net dat het in de aanbieding is voor ¤4,95 per kilo en een hele kip van ~1kg voor ¤2,75.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_147681441
Maar hoe groot is de kans dat je daadwerkelijk last krijgt van die schadelijke stoffen die vrijkomen door het bakken met olijfolie?
  woensdag 17 december 2014 @ 20:56:14 #118
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_147681938
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 20:45 schreef theunderdog het volgende:
Maar hoe groot is de kans dat je daadwerkelijk last krijgt van die schadelijke stoffen die vrijkomen door het bakken met olijfolie?
Miniem, maar zoals andere aangaven is het beter om het onverhit te gebruiken. Kokosolie zou een optie zijn als je zo gezond mogelijk wil leven.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_147681968
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 20:56 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Miniem, maar zoals andere aangaven is het beter om het onverhit te gebruiken. Kokosolie zou een optie zijn als je zo gezond mogelijk wil leven.
Mwau, als het toch "miniem" is. 100% gezond leven is toch onmogelijk.
pi_147683583
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 20:10 schreef Lightweight het volgende:

[..]

Van de AH wel ja. Ga is bij een Turkse slager langs. Misschien kan je gewoon niet koken? :D
Heb AH maar als voorbeeld genomen, en ik kook zelf nooit lol, woon nog bij mijn ouders.
pi_147683656
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 21:24 schreef Snorrenbaard het volgende:

[..]

Heb AH maar als voorbeeld genomen, en ik kook zelf nooit lol, woon nog bij mijn ouders.
Nu 5 euro per kilo bij AH voor kipfilet.
Geen referral hier.
pi_147685383
Maar ff 2.5KG bij XXL gehaald, 20% korting met code DBB20
  woensdag 17 december 2014 @ 22:00:32 #123
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_147685635
quote:
King quote _O_

Maar wat je nu zegt is dus dat een bodybuildtraining zwaarder is ivm het volume.

Ik heb je letterlijk ook wel eens het tegenovergestelde zien schrijven :) ;)

't valt en staat imho nog altijd met hoe ver je er zelf voor gaat. En met beide disciplines train je volgens mij als het goed is bij alles er voor geven tegen overtrainen aan, en vraag je het maximale in beide gevallen


Voor wbt die 20cm en hernia. Als mensem bij zo een test de grond willen raken doen ze dat met een bolle rug van boven tot onder
Alles wat ik doe kwa streches, maar uiteraard ook met die stiff leggeds, is met holle onderrug, rug locked, en dan het draaipunt je heupen.

Knappe jongen die met een holle onderrug en geen bolling in je bovenrug en met
Benen recht bij de grond kan.

Een relatief "stijve" bovenrug komt je bij dl en squat alleen maar ten goede.
Daarom imho hammiestreches nooit met bolle rug doen, maar bijv. Als een hardloper je poot ergens opleggen en dan met holle onderrug strechen met je heup als draaipunt.

[ Bericht 14% gewijzigd door RaymondK op 17-12-2014 22:19:12 ]
  woensdag 17 december 2014 @ 22:15:39 #124
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_147686681
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 22:00 schreef RaymondK het volgende:

[..]

King quote _O_

Maar wat je nu zegt is dus dat een bodybuildtraining zwaarder is ivm het volume.

Ik heb je letterlijk ook wel eens het tegenovergestelde zien schrijven
Bodybuilding kost meer energie per spiergroep. Maar herstellen van CNS duurt langer dan spieren. Dus op die manier is powerlifting weer zwaarder, omdat de herstelperiode langer is.

Maar het ging vooral om de energie die het vergt door de hoeveelheid reps+sets. Daarin overklast bodybuilding de powerlifters.

Ninja-edit: Overtraining is een verhaal apart. Dat gaat over een langere periode. Dit was voor één training :+

[ Bericht 9% gewijzigd door Verbosity op 17-12-2014 22:22:53 ]
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  woensdag 17 december 2014 @ 22:16:42 #125
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_147686754
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 22:15 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Bodybuilding kost meer energie per spiergroep. Maar herstellen van CNS duurt langer dan spieren. Dus op die manier is powerlifting weer zwaarder, omdat de herstelperiode langer is.

Maar het ging vooral om de energie die het vergt door de hoeveelheid reps+sets. Daarin overklast bodybuilding de powerlifters.
Zie me ninja edit nog ff
  woensdag 17 december 2014 @ 22:21:55 #126
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_147687056
quote:
10s.gif Op woensdag 17 december 2014 22:00 schreef RaymondK het volgende:
Voor wbt die 20cm en hernia. Als mensem bij zo een test de grond willen raken doen ze dat met een bolle rug van boven tot onder
Alles wat ik doe kwa streches, maar uiteraard ook met die stiff leggeds, is met holle onderrug, rug locked, en dan het draaipunt je heupen.

Knappe jongen die met een holle onderrug en geen bolling in je bovenrug en met
Benen recht bij de grond kan.

Een relatief "stijve" bovenrug komt je bij dl en squat alleen maar ten goede.
Daarom imho hammiestreches nooit met bolle rug doen, maar bijv. Als een hardloper je poot ergens opleggen en dan met holle onderrug strechen met je heup als draaipunt.
Dat is een romanian deadlift. Bij een stiff-legged deadlift bol je de onderrug wel lichtelijk af. Vandaar :P

Hamstrings rekken met bolle rug kan wel voor extra rek zorgen op de hamstrings,omdat het aan de zelfde fasciae aanhecht. Mocht ik zelf specifiek de hamstrings gaan rekken is het ook met een rechte rug hoor.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  woensdag 17 december 2014 @ 22:29:00 #127
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_147687502
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 22:21 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Dat is een romanian deadlift. Bij een stiff-legged deadlift bol je de onderrug wel lichtelijk af. Vandaar :P

Okay thanks, dat wist ik niet.
Beide wel goed voor focussen op hamstrings tijdens je training dus
  woensdag 17 december 2014 @ 22:39:23 #128
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_147688322
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 18:47 schreef Verbosity het volgende:
FFS klote fok...
tl/dr
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  woensdag 17 december 2014 @ 22:40:54 #129
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_147688423
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 22:39 schreef stinkie het volgende:

[..]

tl/dr
Speciaal voor alle fokkers die mobiel zitten en er voorbij moeten scrollen :D
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  woensdag 17 december 2014 @ 22:48:13 #130
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_147688929
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 20:43 schreef Verbosity het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Bruut sterk, alleen de vorm kan nog wat bijgeschaafd worden. Maar dat is niet zo raar op een 1RM.

[..]

Zal inderdaad ongeveer 5-10% zijn. Wordt gewoon beginnen bij techniek met relatief licht gewicht en zorgen voor gewicht op de middenvoet tijdens het dalen.

Thnx

Ik denk dat ik binnenkort weer eens all stars haal om de trainen, kijken of dat nog verschil maakt ten opzichte van mijn adipowers.
Zie vaak toch lui lowbar met platte zool, zwaarte punt enzo wellicht.
Ach paar maand erin steken en komt vast wel goed
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
pi_147695593
thanks verbo :)
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_147695678
Geen referral hier.
  donderdag 18 december 2014 @ 05:51:36 #134
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_147696501
Bazen post Verbo _O_
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  donderdag 18 december 2014 @ 05:57:44 #135
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_147696512
quote:
10s.gif Op woensdag 17 december 2014 09:08 schreef fathank het volgende:

[..]

Zeker B&F shakes gedronken dan herstel je niet snel genoeg.
MOOIE VOLLE HARDE SPIERMASSA MANG
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_147697108
Zeer goede post Verbomang.
If not now, then when.
pi_147698440
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 18:19 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

klopt helemaal, dat B&F slecht uit de test komt kan heel veel redenen hebben en kan niks met het eiwitgehalte te maken hebben.

dat maakt het juist nog kwalijker dat B&F dan vervolgens met een droge test komt waar de eiwitwaarden uitkomen zoals op de verpakking, maar aan een droge test heb je helemaal geen flikker.

door de reactie van B&F heb ik juist het idee dat de testresultaten van DBB legitiem zijn.
Een ieder die XXL en B&F langere tijd volgt weet dat XXL in ieder geval nog iets aan kwaliteitsborging doet en dat B&F voor hetzelfde geld fietsen of luiers verkocht. M.a.w.: mij zien ze niet meer terug bij B&F. Ik gun het zaken die hun zaken op orde hebben gewoon meer dan dit soort sjacheraars.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_147698487
Ik kan echt niet wakker liggen van dit soort dingetjes.
  donderdag 18 december 2014 @ 13:29:33 #139
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_147704068
Maandag GVT training gedaan. Lang geleden geweest dat ik 3 dagen later nog mijn spieren voel :')

Komende weken gaan we daar lekker mee door
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_147710777
Kerstgala, R.I.P. mein gainz.
pi_147710820
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 17:16 schreef BredeBroeder het volgende:
Kerstgala, R.I.P. mein gainz.
Plus juist, vlees bulk.
Geen referral hier.
pi_147710833
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 17:18 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Plus juist, vlees bulk.
Alleen maar alcohol gains
pi_147710887
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 17:18 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Alleen maar alcohol gains
Oh geen eten :').
Geen referral hier.
  donderdag 18 december 2014 @ 17:32:56 #144
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147711227
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 17:18 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Alleen maar alcohol gains
Van alcohol maak je geen gains, zelfs niet in gewicht. Dat wordt niet opgeslagen als vet.

De carbs in bier daarentegen...
  donderdag 18 december 2014 @ 19:02:01 #145
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_147713863
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 17:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Van alcohol maak je geen gains, zelfs niet in gewicht. Dat wordt niet opgeslagen als vet.

De carbs in bier daarentegen...
Koolhydraten komt van hydraten van koolstof. Alcohol is koolstof.
Alcohol heeft gewoon een calorische waarde

Het wordt idd. Als eerste verbrand en niet opgeslagen omdat het giftig is. Maar daarmee wordent je normale " reserves" dus minder aangesproken
pi_147714394
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 17:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Van alcohol maak je geen gains, zelfs niet in gewicht. Dat wordt niet opgeslagen als vet.

De carbs in bier daarentegen...
ehm, dat was de grap.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  donderdag 18 december 2014 @ 19:22:43 #147
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
  donderdag 18 december 2014 @ 20:56:36 #148
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147718396
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 19:17 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

ehm, dat was de grap.
Over gains maak je geen grapjes. :(
pi_147724586
Aangezien het einde van het jaar om de hoek ligt, is het tijd om terug te kijken naar het begin van het jaar en onze gestelde doelen.

Mijn max stond in de planning voor morgen - toevallig mooi uitgekomen - maar dat gaat niet door. Vorige week heb ik door een domme fout mijn hip flexors verrekt en volgens mij ook mijn rechter psoas; walgelijk. Mijn eerste blessure dit jaar, aan het einde van het jaar. :') Ik was aan het experimenteren met een iets bredere sumo stance met ook de tenen iets (te) verder naar buiten. Ik voelde mij voor het eerst ziekelijke krachtig met sumo. Natuurlijk te gehaast, waar je bij een 'nieuwe' techniek altijd even goed opwarmt en stretched in de nieuwe positie en dat nu niet deed. Ik baal ervan, maarja, van geleerd.

Helaas is het niet snel genoeg hersteld, en een extra week deloaden gaat mij hoogstwaarschijnlijk kilo's kosten. In plaats van short term gains/long term loss, wil ik liever dat deze shit goed hersteld. Tot oud & nieuw every day is upper body day pompen en daarna weer met een nieuwe trainingscycle starten.

Lifts begin dit jaar - doel eind 2014 - lifts op dit moment - gains:
SQ: 115 - 180 - 165/170 (+50/55 kg)
BP: 90 - 120 - 112,5/115 (+22,5/25 kg)
DL: 160 - 220 - 200/210 (+50/60 kg)

Doelen niet gehaald. Grootste factor is dat ik onverwachts moest droppen in kcals, verder teveel aangekloot met mijn deadlift waar ik kilos heb laten liggen. Over het algemeen episch tevreden.

BW begin dit jaar was denk ik 95-100, met ± 110 rond juli en 102 op dit moment. Ik ben sinds juli op/net onder onderhoud aan het eten om vet te verliezen en toch nog strength gains te maken (tip). Dit houd ik aan tot ongeveer juli 2015. Sinds juli overigens nog easy flinke kilo's op mijn lifts kunnen zetten.

Doelen voor eind 2015:
SQ: 200+
BP: 130+
DL: 250
BW: proberen op een laag vp te komen en dat zo lang mogelijk aan te houden incl. strength gains maken. Cutten is gewoon zonde van de tijd.

Dit jaar heb ik geen enkele training gemist en daar ben ik eigenlijk het meest trots op. Motivatie hoger dan ooit en die is nog even geboost door de recente aanwezigheid op de FlexCup (NK powerliften), met ook nog het EK powerliften (eind maart) in Tjeschie in zicht.

Ik ben erg nieuwsgierig naar jullie gains/ervaringen/verhalen en toekomstvooruitzichten. Op naar een nog anaboler 2015 met 20% meer eiwitten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Yuri_Boyka op 18-12-2014 23:38:59 ]
If not now, then when.
  donderdag 18 december 2014 @ 23:36:29 #150
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_147726574
Het is die tijd weer inderdaad :)

Goed, heel simpel, gestelde doelen niet gehaald. Wel alle pr's omhoog gezet, maar ik heb mijn doelen ook laten gaan. Eigenlijk omdat het mijn doelen niet waren. Ik ben gaan trainen om van die pens af te komen. Dat is gelukt,maar langzaam is het kreng weer teruggekomen en om sterker te worden moet ik eten. Nu zit ik weer iets onder onderhoud en train vnml hypertrophy . Vind dat toch prettiger trainen dus beter vol,te houden op lange termijn. Buiten dat raak ik gewoon mijn motivatie kwijt door die spiegel, ongeacht hoeveel ik lift.

Dus voor komend jaar: 10-12% vp met minimaal het behoud van pr gewichten.

Overigens is het nadeel dat ik door hier te lezen over krachtgains en schema's de neiging krijg om toch te proberen sterker te worden, maar op lange termijn is het het dat toch niet. Beetje zelfbeheersing aanleren maar :')
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_147726963
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 23:36 schreef stinkie het volgende:
Het is die tijd weer inderdaad :)

Goed, heel simpel, gestelde doelen niet gehaald. Wel alle pr's omhoog gezet, maar ik heb mijn doelen ook laten gaan. Eigenlijk omdat het mijn doelen niet waren. Ik ben gaan trainen om van die pens af te komen. Dat is gelukt,maar langzaam is het kreng weer teruggekomen en om sterker te worden moet ik eten. Nu zit ik weer iets onder onderhoud en train vnml hypertrophy . Vind dat toch prettiger trainen dus beter vol,te houden op lange termijn. Buiten dat raak ik gewoon mijn motivatie kwijt door die spiegel, ongeacht hoeveel ik lift.

Dus voor komend jaar: 10-12% vp met minimaal het behoud van pr gewichten.

Overigens is het nadeel dat ik door hier te lezen over krachtgains en schema's de neiging krijg om toch te proberen sterker te worden, maar op lange termijn is het het dat toch niet. Beetje zelfbeheersing aanleren maar :')
Achja, prima. Je kan overigens erg goede gains maken en toch vet verliezen, zolang je het allemaal heel rustig aan doet.

Het maakt overigens niet super veel uit wat voor schema je doet, het gaat erom dat je hard werkt, discipline hebt en consistent bent. Raymond is er bijv. een; die man knalt ontzettend hard, en dat is te zien.
If not now, then when.
  donderdag 18 december 2014 @ 23:47:44 #152
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_147727052
quote:
14s.gif Op donderdag 18 december 2014 23:45 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Achja, prima. Je kan overigens erg goede gains maken en toch vet verliezen, zolang je het allemaal heel rustig aan doet.

Het maakt overigens niet super veel uit wat voor schema je doet, het gaat erom dat je hard werkt, discipline hebt en consistent bent. Raymond is er bijv. een; die man knalt ontzettend hard, en dat is te zien.
maar die roid rage steeds he ;)

En het klopt wel, maar ik train veel prettiger op een volume schema. Dat lukt ook veel beter als ik in een deficit ben. En idd blijf ik gains maken, alleen langzaam.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_147727159
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 23:47 schreef stinkie het volgende:

[..]

maar die roid rage steeds he ;)

En het klopt wel, maar ik train veel prettiger op een volume schema. Dat lukt ook veel beter als ik in een deficit ben. En idd blijf ik gains maken, alleen langzaam.
Haha, dit topic draait dan ook voornamelijk om fysieke aspecten.

Gelukkig is het ook een marathon ipv een sprint. Alle tijd om nog gainzzzzzz te maken, beste stinkerd.
If not now, then when.
  vrijdag 19 december 2014 @ 00:06:20 #154
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_147727835
quote:
14s.gif Op donderdag 18 december 2014 23:50 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Haha, dit topic draait dan ook voornamelijk om fysieke aspecten.

Gelukkig is het ook een marathon ipv een sprint. Alle tijd om nog gainzzzzzz te maken, beste stinkerd.
En toch zie je bij het kopje "doelen" in de OP enkel krachtdoelen staan ;)
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
pi_147728422
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 00:06 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:

[..]

En toch zie je bij het kopje "doelen" in de OP enkel krachtdoelen staan ;)
Je hebt volkomen gelijk. Ik doelde meer op dat het mentale aspect niet dominant is in deze reeks.
If not now, then when.
  vrijdag 19 december 2014 @ 00:25:48 #156
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_147728574
quote:
14s.gif Op donderdag 18 december 2014 22:51 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Lifts begin dit jaar - doel eind 2014 - lifts op dit moment - gains:
SQ: 115 - 180 - 165/170 (+50/55 kg)
BP: 90 - 120 - 112,5/115 (+22,5/25 kg)
DL: 160 - 220 - 200/210 (+50/60 kg)

Doelen voor eind 2015:
SQ: 200+
BP: 130+
DL: 250

Ik ben erg nieuwsgierig naar jullie gains/ervaringen/verhalen en toekomstvooruitzichten. Op naar een nog anaboler 2015 met 20% meer eiwitten.
Gaat weer lekker, mang. Alleen klote van de blessure..

Voor de zomer had ik de volgende stats:
SQ:150
BP:105
DL:200

Tijdens de cut mijn kracht kunnen behouden en geëindigd op 65g in de ochtend. Was allang blij met kracht behoud door onregelmatig trainen in de zomer wegens werk+aangepaste openingstijden van de sportschool.

Nu bezig met mijn 4de cycle van 5/3/1 en zit op veel reps.
Laatste weken heb ik dit behaald op een gewicht van 67,5kg:

SQ:130 voor 10 reps.(Theoretische 1RM:163kg)
BP:80 voor 12 reps (Theoretische 1RM:108kg)
DL:165 voor 9 reps (Theoretische 1RM:206kg)

Gaat dus weer de goede kant op, maar merk dat mijn BP en DL nog beter kunnen.Bij de BP gingen de eerste 3 reps niet goed qua techniek. En bij de DL is mijn rug en core niet helemaal hersteld van de zware squat set voor reps, omdat er maar 48 uur tussen de trainingen zit. Maar ga de komende tijd net als jou vast houden aan mijn schema en over een paar maanden pieken.

Laatste tijd voor de fun ook weer wat nieuwe bodyweight oefeningen aan het oefenen. De human flag lukt voor 3-5 sec en handstand push-ups nu voor 2 reps :D

P.s. Vanwaar de / bij de lifts op dit moment?

[ Bericht 2% gewijzigd door Verbosity op 19-12-2014 01:18:16 ]
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  vrijdag 19 december 2014 @ 00:30:38 #157
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_147728733
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 00:06 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:

[..]

En toch zie je bij het kopje "doelen" in de OP enkel krachtdoelen staan ;)
Zijn een stuk makkelijker te volgen dan de aesthetics!
Iedereen aan een DEXA-scan+accurate weegschaal helpen en legit lengte noteren(Ja Yuri, ik bedoel jou :P)
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  vrijdag 19 december 2014 @ 00:50:15 #158
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_147729274
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 00:21 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Je hebt volkomen gelijk. Ik doelde meer op dat het mentale aspect niet dominant is in deze reeks.
Ahzo, en toch is het liften toch meer als 50 % tussen de oren.
Hoge eisen aan jezelf stellen is betere resultaten!
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 00:30 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Zijn een stuk makkelijker te volgen dan de aesthetics!
Iedereen aan een DEXA-scan+accurate weegschaal helpen en legit lengte noteren(Ja Yuri, ik bedoel jou :P)
Maar krachtstats bijhouden is toch voor de PL-ers onder ons ;);)

quote:
14s.gif Op donderdag 18 december 2014 22:51 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Aangezien het einde van het jaar om de hoek ligt, is het tijd om terug te kijken naar het begin van het jaar en onze gestelde doelen.

Mijn max stond in de planning voor morgen - toevallig mooi uitgekomen - maar dat gaat niet door. Vorige week heb ik door een domme fout mijn hip flexors verrekt en volgens mij ook mijn rechter psoas; walgelijk. Mijn eerste blessure dit jaar, aan het einde van het jaar. :') Ik was aan het experimenteren met een iets bredere sumo stance met ook de tenen iets (te) verder naar buiten. Ik voelde mij voor het eerst ziekelijke krachtig met sumo. Natuurlijk te gehaast, waar je bij een 'nieuwe' techniek altijd even goed opwarmt en stretched in de nieuwe positie en dat nu niet deed. Ik baal ervan, maarja, van geleerd.

Helaas is het niet snel genoeg hersteld, en een extra week deloaden gaat mij hoogstwaarschijnlijk kilo's kosten. In plaats van short term gains/long term loss, wil ik liever dat deze shit goed hersteld. Tot oud & nieuw every day is upper body day pompen en daarna weer met een nieuwe trainingscycle starten.

Lifts begin dit jaar - doel eind 2014 - lifts op dit moment - gains:
SQ: 115 - 180 - 165/170 (+50/55 kg)
BP: 90 - 120 - 112,5/115 (+22,5/25 kg)
DL: 160 - 220 - 200/210 (+50/60 kg)

Doelen niet gehaald. Grootste factor is dat ik onverwachts moest droppen in kcals, verder teveel aangekloot met mijn deadlift waar ik kilos heb laten liggen. Over het algemeen episch tevreden.

BW begin dit jaar was denk ik 95-100, met ± 110 rond juli en 102 op dit moment. Ik ben sinds juli op/net onder onderhoud aan het eten om vet te verliezen en toch nog strength gains te maken (tip). Dit houd ik aan tot ongeveer juli 2015. Sinds juli overigens nog easy flinke kilo's op mijn lifts kunnen zetten.

Doelen voor eind 2015:
SQ: 200+
BP: 130+
DL: 250
BW: proberen op een laag vp te komen en dat zo lang mogelijk aan te houden incl. strength gains maken. Cutten is gewoon zonde van de tijd.

Dit jaar heb ik geen enkele training gemist en daar ben ik eigenlijk het meest trots op. Motivatie hoger dan ooit en die is nog even geboost door de recente aanwezigheid op de FlexCup (NK powerliften), met ook nog het EK powerliften (eind maart) in Tjeschie in zicht.

Ik ben erg nieuwsgierig naar jullie gains/ervaringen/verhalen en toekomstvooruitzichten. Op naar een nog anaboler 2015 met 20% meer eiwitten.
Toch gewoon nette progress!!
Ik weet mijn stats van begin dit jaar niet echt omdat ik pas vlak daarvoor begon met liften.. :(
Weet nog wel dat ik 200 wilde deadliften voor 2014 dat was 2 januari gelukt
Kan wel mijn doelen en resultaten hier neerzetten
Doelen Resultaten
Bench 150 130 ( paused, en wel met blessures )
Squat 200 220
Deadlift 250 270 ( ga voor het einde van het jaar nog 280 trekken )

Doelen voor 2015 zijn ondertussen al bekend, ik ben van de hoge doelen omdat ik denk dat je dat helpt!
Gewicht wil ik rond de 130 komen
Bench : 175 paused
Squat : 260 Kg
Deadlift : 325 kg ( zonder grind of hitch )
Totaal : 760

[ Bericht 0% gewijzigd door gekoeldnetzolekker op 19-12-2014 01:00:54 ]
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
pi_147729619
Begonnen in mei 2014:
BP: 30 x 5
OHP: 20
SQ: 50
DL: 80
Lichaamsgewicht: 106 @ 20% bf

Nu:
BP: 82,5 x 10
OHP: 57,5 x 5
SQ: 100 x 8
DL: 130 x 10
Lichaamsgewicht: 113, bf is iets omlaag gegaan denk ik, ben even 118 kg geweest.

Doelen volgend jaar:
BP: 100 x 10
OHP: 65 x 5
SQ: 140 x 5
DL: 170 x 5
Geen referral hier.
  vrijdag 19 december 2014 @ 08:05:22 #160
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_147732594
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 01:02 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Begonnen in mei 2014:
BP: 30 x 5
OHP: 20
SQ: 50
DL: 80
Lichaamsgewicht: 106 @ 20% bf

Nu:
BP: 82,5 x 10
OHP: 57,5 x 5
SQ: 100 x 8
DL: 130 x 10
Lichaamsgewicht: 113, bf is iets omlaag gegaan denk ik, ben even 118 kg geweest.

Doelen volgend jaar:
BP: 100 x 10
OHP: 65 x 5
SQ: 140 x 5
DL: 170 x 5
Nettjes gek :-)

Reeele,doelen ook denk

Ik sluit deze week smolov jr voor bench af, dan klein weekje rust en mn 1rm testen.
Kijken of ik me doelen haal dan :-P
pi_147732705
4 uur slaap :') gaan alle gains
pi_147732765
Ik doe niet aan lijstjes maar gisteren wel 3x5x95 kg BP gehaald. Dit nog een paar keer voor elkaar krijgen en dan ga ik voor de 2x5x95 -1x5x100 om het vervolgens uit te breiden naar 3x5x100

Wel heb ik voorgenomen om deadlift nog een kans te geven dus daar ga ik volgend jaar op focussen.
  vrijdag 19 december 2014 @ 09:54:31 #163
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_147734104
Echte doelen niet gehad dit jaar. Hoofdzaak was om fatsoenlijk te herstellen van m'n schouderblessure operatie ditdat.

Redelijk gelukt, ben aardig fit maar toch niet op het niveau waar ik zou willen zijn. Helaas schiet het trainen er nog wel eens bij in de afgelopen maanden vanwege onregelmatig werk, veel van huis etc. TRX gaat meestal wel mee in de tas, maar dat is toch geen vervanging van een goeie workout in de gym. Wil ook overstappen van gym, ga volgende week maar eens rondkijken bij de gym hier om de hoek. Zitten een aantal maten van me dus dat is altijd wel lekker. Alleen geen idee of ze ook echt een fatsoenlijke krachthoek hebben met fatsoenlijke barbells.

Ik speel nog met het idee om de snatch en clean&jerk te gaan leren, maar dan moet ik wel een gym hebben waar dat fatsoenlijk kan. En die zijn nogal schaars in Arnhem, of ik moet voor 65 euro p/m naar een crossfitt-tent.

/dagboek.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_147734253
Mijn belangrijkste doel, om in ieder geval van de rugpijn af te komen is niet gehaald.
Voor de rest behoorlijk druk met werk, dus gaat het erg lastig momenteel.

Doel voor het nieuwe jaar is om weer een nieuwe balans te vinden, op te bouwen met trainen, wat te cutten door te racefietsen (ik ben door blijven eten zoals toen ik nog veel sportte) en kijken hoe ik de rugpijn verder terug kan dringen.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_147734290
In cijfers dan, toch iets aan doelen voor 2015:
BP: 10x90kg
SQ: 10x90kg
DL: 10x120kg
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_147734415
Doelen voor 2015:
BP: 5x 90
DL: 5x 150
SQ: 5x 120
pi_147734628
quote:
13s.gif Op vrijdag 19 december 2014 10:01 schreef Eleiko het volgende:
Mijn belangrijkste doel, om in ieder geval van de rugpijn af te komen is niet gehaald.
Voor de rest behoorlijk druk met werk, dus gaat het erg lastig momenteel.

Doel voor het nieuwe jaar is om weer een nieuwe balans te vinden, op te bouwen met trainen, wat te cutten door te racefietsen (ik ben door blijven eten zoals toen ik nog veel sportte) en kijken hoe ik de rugpijn verder terug kan dringen.
cutten wil ik ook graag zoveel mogelijk met cario in de vorm van fietsen doen.
  vrijdag 19 december 2014 @ 10:36:37 #168
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_147735053
1 doel behaald: 5x150kg DL (begin deze week toevallig).
Ben in oktober tijdens een wedstrijd geblesseerd geraakt aan mijn heup. Zat toen op 5x130 Squat. Twee weken geleden weer rustig begonnen, 5x110 was een eitje. DL ging direct als een speer, zoals hierboven ook te zien :')

Ik heb de BP rond september een beetje opgegeven ivm pijnlijke joints. Inmiddels zijn deze herstellend en ben ik weer een beetje begonnen met de BP. Ben nu voornamelijk op techniek aan het pressen, deze dan ook aan het perfectioneren.

Daarnaast dit jaar tijdens mijn blessures veel op onderhoud gegeten, maar heb wel degelijk gains gemaakt. Ik ben dus niet geheel ontevreden. Had echter blessurevrij veel meer uit 2014 kunnen halen.

In 2015 ga ik meer op hypertrophy trainen, compounds blijven 3x5, rest high volume in de vorm van 4x per week UB/LB. :)

DL 20kg omhoog op 5rm

[ Bericht 3% gewijzigd door Ethanolic op 19-12-2014 10:46:37 ]
Deathlift or Die.
pi_147735323
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 00:25 schreef Verbosity het volgende:
Laatste tijd voor de fun ook weer wat nieuwe bodyweight oefeningen aan het oefenen. De human flag lukt voor 3-5 sec en handstand push-ups nu voor 2 reps :D

P.s. Vanwaar de / bij de lifts op dit moment?
Lekker man! De human flag is awesome.

De eerste cijfers zijn lifts die ik vandaag op mijn maxdag sowieso zou pakken, de tweede zijn voor 80% zeker en die ik wilde hitten vandaag. Ze zitten er in.

quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 00:50 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:

[..]

Ahzo, en toch is het liften toch meer als 50 % tussen de oren.
Hoge eisen aan jezelf stellen is betere resultaten!

[..]

Maar krachtstats bijhouden is toch voor de PL-ers onder ons ;);)

[..]

Toch gewoon nette progress!!
Ik weet mijn stats van begin dit jaar niet echt omdat ik pas vlak daarvoor begon met liften.. :(
Weet nog wel dat ik 200 wilde deadliften voor 2014 dat was 2 januari gelukt
Kan wel mijn doelen en resultaten hier neerzetten
Doelen Resultaten
Bench 150 130 ( paused, en wel met blessures )
Squat 200 220
Deadlift 250 270 ( ga voor het einde van het jaar nog 280 trekken )

Doelen voor 2015 zijn ondertussen al bekend, ik ben van de hoge doelen omdat ik denk dat je dat helpt!
Gewicht wil ik rond de 130 komen
Bench : 175 paused
Squat : 260 Kg
Deadlift : 325 kg ( zonder grind of hitch )
Totaal : 760
Eens.

Sowieso heb jij ook echt goede resultaten neergezet! 2015 wordt een mooi jaar man.
If not now, then when.
pi_147735669
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 08:05 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Nettjes gek :-)

Reeele,doelen ook denk

Ik sluit deze week smolov jr voor bench af, dan klein weekje rust en mn 1rm testen.
Kijken of ik me doelen haal dan :-P

Ben benieuwd. Good luck!
If not now, then when.
pi_147736735
Ben niet zo van de doelen, maar vooruit

Stats van 2014:

Weight: 88kg
BP: 1RM 90kg
SQ: 1RM 120kg
DL: 1RM 150kg

Doel van 2015:

BP: 100kg reppen
SQ: 140kg reppen
DL: 170kg reppen
Pullups: 8+
Hypertrophy: Brede rug, bouldershoulders
pi_147736828
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 11:48 schreef Lightweight het volgende:
Ben niet zo van de doelen, maar vooruit

Stats van 2014:

Weight: 88kg
BP: 1RM 90kg
SQ: 1RM 120kg
DL: 1RM 150kg

Doel van 2015:

BP: 100kg reppen
SQ: 140kg reppen
DL: 170kg reppen
Pullups: 8+
Hypertrophy: Brede rug, bouldershoulders
Die doelen moet je met een paar maanden wel kunnen halen. :+
pi_147737270
Mijn doelen zijn niet gelukt.
Aan het begin schouderprobleem gehad dat gelukkig voorbij is.
Verder leek het vooral erop dat ik niet vooruit kom.
En mijn techniek kan nog steeds vooruit ook. (squat en dl)
Verder weet ik telkens niet goed welk programma goed is voor me, 5x5/3x5 na anderhalf jaar bracht gewoon geen vooruitgang meer.

Volgend jaar maar beter want dit werkt demotiverend.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_147738084
Dit jaar begonnen met echt serieus trainen. Dat was met 70/72 kg @ 10%. Doelen waren toen:
SQ: 130
DL: 170
BP: 100

Op het moment zo'n 77/79 kilo @ 14%. Wil dus over een maandje of twee iets gaan cutten. Maar met mijn metabolisme is dat zo gedaan. Wel tevreden over dit jaar. Om best veel blessures heen moeten werken. Twee maanden eruit met gescheurde enkelbanden, terwijl ik toen hard aan t gainen was. En nog last gehad van botvliesontsteking aan m'n enkels. Werd opgegeven moment vrij pijnlijk. Toch de volgende nummers neer gezet
SQ: 130 (easy)
DL: 160 (easy)
BP: 100

Ik denk dat als ik twee weken niet uit ga etc. en dan m'n max test dat ik er een squat van 140 en deadlift van 170 wel uit kan persen. Maar ik leef veel te onregelmatig en train veel te onregelmatig om echt steady te gaan. Wel tevreden, daar niet van, want stiekem toch al m'n doelen gehaald, op DL na.

Komend jaar weer verder met trainen op kracht. Hypertrofie kan me niet heel veel boeien. Werk alleen af en toe wat dingen bij met accessory oefeningen. Dit jaar gaan we voor:
SQ: 165
DL: 200
BP: 125

Iets conservatiever ingezet dan vorig jaar. Waarvan ik dacht ze eigenlijk niet te kunnen halen, maar toch gedaan ( :D ). Ben over een tijdje in het buitenland etc. dus weet dan niet of er wat te gainen valt. Maar we zullen zien. Ik heb geen haast.
"Fear is only as deep as the mind allows."
  vrijdag 19 december 2014 @ 14:00:18 #175
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_147740757
quote:
13s.gif Op vrijdag 19 december 2014 12:12 schreef Beach het volgende:
Mijn doelen zijn niet gelukt.
Aan het begin schouderprobleem gehad dat gelukkig voorbij is.
Verder leek het vooral erop dat ik niet vooruit kom.
En mijn techniek kan nog steeds vooruit ook. (squat en dl)
Verder weet ik telkens niet goed welk programma goed is voor me, 5x5/3x5 na anderhalf jaar bracht gewoon geen vooruitgang meer.

Volgend jaar maar beter want dit werkt demotiverend.
Probeer voor je squat eens smolov jr.
Heeft mij qua kracht goes gedaan, en ook voor de techniek.
Al gaat dat vaak het raam uit bij mijn maxes :(
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
  vrijdag 19 december 2014 @ 14:01:29 #176
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_147740808
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 10:46 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Lekker man! De human flag is awesome.

De eerste cijfers zijn lifts die ik vandaag op mijn maxdag sowieso zou pakken, de tweede zijn voor 80% zeker en die ik wilde hitten vandaag. Ze zitten er in.

[..]

Eens.

Sowieso heb jij ook echt goede resultaten neergezet! 2015 wordt een mooi jaar man.
Ja heb echt zin aan volgend jaar, dit weekend als het goed is eindelijk helemaal over qua verhuizen.
Brengt ook heel wat rust mee dus dat gaat sowieso helpen ik train deze week ook gewoon even niet ben ook zwak momenteel
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
pi_147741876
quote:
13s.gif Op vrijdag 19 december 2014 12:12 schreef Beach het volgende:
Mijn doelen zijn niet gelukt.
Aan het begin schouderprobleem gehad dat gelukkig voorbij is.
Verder leek het vooral erop dat ik niet vooruit kom.
En mijn techniek kan nog steeds vooruit ook. (squat en dl)
Verder weet ik telkens niet goed welk programma goed is voor me, 5x5/3x5 na anderhalf jaar bracht gewoon geen vooruitgang meer.

Volgend jaar maar beter want dit werkt demotiverend.
Het maakt niet echt uit welk programma je volgt. Het enige wat telt is keihard je best doen; trainen, eten, rusten. Niemand hier doet hetzelfde en toch maken ze gewoon gainzzz. Programma hoppen werkt iig niet goed. Kies iets en ga er helemaal voor.

quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 14:01 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:

[..]

Ja heb echt zin aan volgend jaar, dit weekend als het goed is eindelijk helemaal over qua verhuizen.
Brengt ook heel wat rust mee dus dat gaat sowieso helpen ik train deze week ook gewoon even niet ben ook zwak momenteel
Nice man. Ik kan het mij voorstellen. Succes nog!
If not now, then when.
pi_147742991
Ben het
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 december 2014 14:34 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Het maakt niet echt uit welk programma je volgt. Het enige wat telt is keihard je best doen; trainen, eten, rusten. Niemand hier doet hetzelfde en toch maken ze gewoon gainzzz. Programma hoppen werkt iig niet goed. Kies iets en ga er helemaal voor.

[..]

Nice man. Ik kan het mij voorstellen. Succes nog!
In grote lijnen heb je volkomen gelijk, maar een programmaswitch kan toch wel erg helpen denk ik. Te lang op SS/SL hangen lijkt mij niet echt verstandig. Je pakt alle compounds goed en je wordt beresterk, maar uiteindelijk is het gewoon klaar met die lineaire progressie. Veel mensen reageren anders op veranderingen in volume, intensity, frequency etc. Neemt niet weg dat men eerst gewoon lekker moet gaan trainen, eten en slapen zoals je zelf al aangeeft want veel changes kan een beginner nog niet goed bepalen door te weinig ervaring met wat het lichaam prettig vindt.

Persoonlijk kreeg ik helemaal niets meer uit 531 (geen Beyond), doordat het volume én de frequency gewoon te weinig was en bij SS stalde ik al vrij snel (zelfs met deloads en uberbulk). Zit nog steeds op PRs van 0, maar goed. Volume van Sheiko, Candito, PTW (PNP2/3) lijkt wat beter te werken.

Ben zelf wel een fan van het meten van het totale volume met een bepaalde oefening en de RPE per set ala PTW. Geeft je een beetje een idee van waar je zit.

Net even wat yoghurt bakkies gekocht ad 10,3g prot/100gram en 170g per bakkie. :D Niet te kanen, maar goede macro's!

  vrijdag 19 december 2014 @ 15:17:15 #179
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_147743317
quote:
13s.gif Op vrijdag 19 december 2014 12:12 schreef Beach het volgende:
Mijn doelen zijn niet gelukt.
Aan het begin schouderprobleem gehad dat gelukkig voorbij is.
Verder leek het vooral erop dat ik niet vooruit kom.
En mijn techniek kan nog steeds vooruit ook. (squat en dl)
Verder weet ik telkens niet goed welk programma goed is voor me, 5x5/3x5 na anderhalf jaar bracht gewoon geen vooruitgang meer.

Volgend jaar maar beter want dit werkt demotiverend.
3x5 of 5x5 bedoel je dus starting strength/stronglifts mee denk ik?

Rippetoe heeft het niet voor niks Starting Strength genoemd. Na anderhalf jaar hard werken ben je geen starter meer imho. Dan is het dus zaak om verder te kijken. Kijk eens naar 5/3/1 (met aanvulling, dat wel. Beyond 5/3/1 of BBB) of Sheiko. Of een meer BB-gericht programma.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_147743702
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 15:06 schreef Lightweight het volgende:
Ben het

[..]

In grote lijnen heb je volkomen gelijk, maar een programmaswitch kan toch wel erg helpen denk ik. Te lang op SS/SL hangen lijkt mij niet echt verstandig. Je pakt alle compounds goed en je wordt beresterk, maar uiteindelijk is het gewoon klaar met die lineaire progressie. Veel mensen reageren anders op veranderingen in volume, intensity, frequency etc. Neemt niet weg dat men eerst gewoon lekker moet gaan trainen, eten en slapen zoals je zelf al aangeeft want veel changes kan een beginner nog niet goed bepalen door te weinig ervaring met wat het lichaam prettig vindt.

Persoonlijk kreeg ik helemaal niets meer uit 531 (geen Beyond), doordat het volume én de frequency gewoon te weinig was en bij SS stalde ik al vrij snel (zelfs met deloads en uberbulk). Zit nog steeds op PRs van 0, maar goed. Volume van Sheiko, Candito, PTW (PNP2/3) lijkt wat beter te werken.

Ben zelf wel een fan van het meten van het totale volume met een bepaalde oefening en de RPE per set ala PTW. Geeft je een beetje een idee van waar je zit.

Net even wat yoghurt bakkies gekocht ad 10,3g prot/100gram en 170g per bakkie. :D Niet te kanen, maar goede macro's!

[ afbeelding ]
Eens, maar ik meende dat Beach al meerdere programma's uitgeprobeerd heeft? Maanden geleden weet ik nog dat hij mij naar Sheiko vroeg. Niks mis met switchen, maar hoppen heeft geen zin.
If not now, then when.
pi_147743776
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 15:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Eens, maar ik meende dat Beach al meerdere programma's uitgeprobeerd heeft? Maanden geleden weet ik nog dat hij mij naar Sheiko vroeg. Niks mis met switchen, maar hoppen heeft geen zin.
Dat wist ik niet. Hoppen is idd niets, eerst een goede kans geven.
pi_147745347
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 december 2014 15:17 schreef fathank het volgende:

[..]

3x5 of 5x5 bedoel je dus starting strength/stronglifts mee denk ik?

Rippetoe heeft het niet voor niks Starting Strength genoemd. Na anderhalf jaar hard werken ben je geen starter meer imho. Dan is het dus zaak om verder te kijken. Kijk eens naar 5/3/1 (met aanvulling, dat wel. Beyond 5/3/1 of BBB) of Sheiko. Of een meer BB-gericht programma.
Mijn lifts zijn anders niet van voorbij beginner niveau... Misschien dat ik 1x70 BP kan doe bijv en meer niet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 15:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Eens, maar ik meende dat Beach al meerdere programma's uitgeprobeerd heeft? Maanden geleden weet ik nog dat hij mij naar Sheiko vroeg. Niks mis met switchen, maar hoppen heeft geen zin.
Omdat ik gewoon een programma wil hebben dat goed bij me past :P
Het is niet zo dat ik nu elke week wat anders doe hoor.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  vrijdag 19 december 2014 @ 17:12:20 #183
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_147746723
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 16:23 schreef Beach het volgende:

[..]

Mijn lifts zijn anders niet van voorbij beginner niveau... Misschien dat ik 1x70 BP kan doe bijv en meer niet.

[..]

Omdat ik gewoon een programma wil hebben dat goed bij me past :P
Het is niet zo dat ik nu elke week wat anders doe hoor.
Dat laatste is echt aan jezelf om te bepalen? Wat wil je? Sterker worden of op hypertrofie trainen? Ga je verdiepen waar je problemen zitten, hou alles bij on een schrift of op je telefoon. Zoek een trainingsbuddy waar je wat aan hebt. Laat je lifts filmen, schaaf je techniek bij. Registreer je kcal inname.

Je zult er tijd en moeite in moeten steken. Alleen 3x per week naar de gym een uurtje je schema afwerken werkt blijkbaar niet. Dan moet je gaan zorgen dat de randvoorwaarden ook optimaal zijn, anders zul je nooit optimaal presteren.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_147746968
@Verbosity, ik dronk mijn shakes altijd met water.
  vrijdag 19 december 2014 @ 17:31:06 #185
294810 Cataclyst
Beastmode on/off
pi_147747314
Uiteindelijk gaat het erom dat je over een bepaalde periode progressie of overload hebt op wat voor manier dan ook. Een rep meer, een set meer, zwaarder gewicht, snelheid velen malen beter op een gewicht. Sowieso babysteps maken, een hoop kleine stapjes en doelen halen zorgen er alleen maar voor dat je uiteindelijk na een veel langere periode veel meer progressie heb gemaakt. Al is het alleen al het mentale aspect ;).
..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly
pi_147748330
2KG PR op 6RM deadlift! :D Toch weer een klein PR'tje.

Van 140 naar 142 ad RPE 8,5.

Nog even load-drop sets afmaken en dan wat nasi goreng kip maken met kip pasteitjes als toetje.
  vrijdag 19 december 2014 @ 19:04:37 #187
294810 Cataclyst
Beastmode on/off
pi_147750292
Hoe vind je het werken met rpe?

Vind het zelf een geniale constructie, alleen lijkt het me soms moeilijk om 100% eerlijk te zijn. En natuurlijk het feit dat ik wel eens heb gehad dat mn warm up helemaal kut ging, maar vervolgens een dikke pr zet.
..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly
  vrijdag 19 december 2014 @ 19:27:42 #188
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_147751213
Vandaag de nieuwe Artis apparatuur ontmaagd, best puik spul. Behalve dat je je cardio resultaten meteen op Facebook zet als je niet oplet :')

Krachtmaxhines zijn wel leuk. Houden aantal reps bij, snelheid en ROM.

Wel veel nieuw 24/7 kitchen cardiovolk ineens op een vrijdag
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_147751410
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 19:04 schreef Cataclyst het volgende:
Hoe vind je het werken met rpe?

Vind het zelf een geniale constructie, alleen lijkt het me soms moeilijk om 100% eerlijk te zijn. En natuurlijk het feit dat ik wel eens heb gehad dat mn warm up helemaal kut ging, maar vervolgens een dikke pr zet.
Ben er pas twee geleden weken mee begonnen (PowerLiftingToWin, PNP3), het blijft natuurlijk natte vinger werk. Maar ik log echt ALLES :D dus het is soms wel handig om terug te vinden van hoe een bepaalde set voelde. Ik heb zoiets van beter teveel informatie loggen dan te weinig, en vind het wel fijn. De ene dag gaat beter dan de ander, maar ik denk dat het over de lange termijn wel veel kan zeggen over de progressie. 130kg voelde een paar maanden terug als 9 RPE en nu 6 RPE dus ja. Geeft wel voldoende motivatie.

Denk alleen niet dat ik bv het verschil tussen RPE 9 of 9,5 kan aanvoelen, die ervaring heb ik nog niet met liften.

Iets wat ik ook erg handig vind is je totale volume op een bepaalde exercise te loggen. Als je bijvoorbeeld ergens 4x6x100kg hebt op een lift hebt (totale volume 2400kg) en een maand later meer repped ipv gewicht verhoogt bv 4x8x100kg (totale volume 3200kg) heb je toch een flinke gain. Leuk om bij te houden ipv alléén op de 1RMs te fixeren.
pi_147757018
Anyway een mooi 5/3/1 programma uitgeprint van de calculator van blackironbeast.
Minder janken, harder liften ;)
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_147765985
If not now, then when.
  zaterdag 20 december 2014 @ 04:23:53 #192
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_147766573
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 19:27 schreef stinkie het volgende:
Vandaag de nieuwe Artis apparatuur ontmaagd, best puik spul. Behalve dat je je cardio resultaten meteen op Facebook zet als je niet oplet :')

Krachtmaxhines zijn wel leuk. Houden aantal reps bij, snelheid en ROM.

Wel veel nieuw 24/7 kitchen cardiovolk ineens op een vrijdag
Wel big ass machines allemaal of lijkt dat maar zo?
Wel aardig dat loggen automatisch :P
pi_147767085
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 04:23 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Wel big ass machines allemaal of lijkt dat maar zo?
Wel aardig dat loggen automatisch :P
Ray: je mag dan wel vrij zijn, maar om 4:23 moet je echt slapen, hoor!
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  zaterdag 20 december 2014 @ 08:43:59 #194
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_147767218
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 december 2014 14:34 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Het maakt niet echt uit welk programma je volgt. Het enige wat telt is keihard je best doen; trainen, eten, rusten. Niemand hier doet hetzelfde en toch maken ze gewoon gainzzz. Programma hoppen werkt iig niet goed. Kies iets en ga er helemaal voor.

  zaterdag 20 december 2014 @ 08:47:00 #195
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_147767242
En ik snap geen kut van al die afkortingen die jullie gebruiken.
  zaterdag 20 december 2014 @ 08:58:42 #196
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
  zaterdag 20 december 2014 @ 09:05:52 #197
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_147767381
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 08:58 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Was ff wakker :@ :D
AKA midnight bulk
Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym
pi_147768600
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 december 2014 09:05 schreef Champy het volgende:

[..]

AKA midnight bulk
Gotta hit that anabolic window.
Geen referral hier.
  zaterdag 20 december 2014 @ 13:13:15 #199
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_147772007
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 04:23 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Wel big ass machines allemaal of lijkt dat maar zo?
Wel aardig dat loggen automatisch :P
nee ik vond ze erg compact. Cardio zijn ietsje groter dan de oude,maar de krachtmachines zijn kleiner. En de paar die ik geprobeerd heb (eindelijk een echte pec) bevielen erg goed. Denk dat ik vaker op machines te vinden ben nu. Zijn er een aantal ook dubbel neergezet zodat je niet hoert te wachten
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  zaterdag 20 december 2014 @ 16:50:59 #200
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_147777576
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 13:13 schreef stinkie het volgende:

[..]

nee ik vond ze erg compact. Cardio zijn ietsje groter dan de oude,maar de krachtmachines zijn kleiner. En de paar die ik geprobeerd heb (eindelijk een echte pec) bevielen erg goed. Denk dat ik vaker op machines te vinden ben nu. Zijn er een aantal ook dubbel neergezet zodat je niet hoert te wachten
Is het van deze serie? Wel fraai en degelijk ogent iig.
  zaterdag 20 december 2014 @ 17:09:13 #201
294810 Cataclyst
Beastmode on/off
pi_147777930
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 19:33 schreef Lightweight het volgende:

[..]

Ben er pas twee geleden weken mee begonnen (PowerLiftingToWin, PNP3), het blijft natuurlijk natte vinger werk. Maar ik log echt ALLES :D dus het is soms wel handig om terug te vinden van hoe een bepaalde set voelde. Ik heb zoiets van beter teveel informatie loggen dan te weinig, en vind het wel fijn. De ene dag gaat beter dan de ander, maar ik denk dat het over de lange termijn wel veel kan zeggen over de progressie. 130kg voelde een paar maanden terug als 9 RPE en nu 6 RPE dus ja. Geeft wel voldoende motivatie.

Denk alleen niet dat ik bv het verschil tussen RPE 9 of 9,5 kan aanvoelen, die ervaring heb ik nog niet met liften.

Iets wat ik ook erg handig vind is je totale volume op een bepaalde exercise te loggen. Als je bijvoorbeeld ergens 4x6x100kg hebt op een lift hebt (totale volume 2400kg) en een maand later meer repped ipv gewicht verhoogt bv 4x8x100kg (totale volume 3200kg) heb je toch een flinke gain. Leuk om bij te houden ipv alléén op de 1RMs te fixeren.
Is denk ik ook wel iets waar je ervaring mee moet krijgen inderdaad! Lees er in ieder geval veel goeds over als je het onder de knie hebt, omdat je alles uit dagen haalt waarin je je goed voelt en op dagen dat het wat minder gaat je alsnog je werk er in krijgt. Sowieso vind ik hoe je je voelt een trainingsfactor die over het algemeen te weinig wordt meegenomem, soms zet ik met gemak een of meerdere PR's en soms krijg ik ~85% met moeite omhoog door stress/brakheid/moeheid of andere factoren.

Wbt dat laatste ben ik het volledig met je eens :D. Het moment dat jij 1 rep of meerdere erbij kan pakken ben je wel degelijk sterker geworden, zonder dat je het test aan de hand van je 1RM inderdaad.

Vraagje voor iedereen hier trouwens, hoe doen jullie het met trainen rond de kerst dagen en oud en nieuw? Hier is de gym dicht of open op bepaalde tijden, en je bent natuurlijk met familie, vrienden en whatever. Vind het dan ontzettend moeilijk om een schema aan te houden. Probeer zelf wel alle dagen te gaan waar mogelijk is en focus me dan zelf lekker op de big 3, gewoon back to basic zeg maar.
..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly
pi_147778034
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:09 schreef Cataclyst het volgende:

[..]

Is denk ik ook wel iets waar je ervaring mee moet krijgen inderdaad! Lees er in ieder geval veel goeds over als je het onder de knie hebt, omdat je alles uit dagen haalt waarin je je goed voelt en op dagen dat het wat minder gaat je alsnog je werk er in krijgt. Sowieso vind ik hoe je je voelt een trainingsfactor die over het algemeen te weinig wordt meegenomem, soms zet ik met gemak een of meerdere PR's en soms krijg ik ~85% met moeite omhoog door stress/brakheid/moeheid of andere factoren.

Wbt dat laatste ben ik het volledig met je eens :D. Het moment dat jij 1 rep of meerdere erbij kan pakken ben je wel degelijk sterker geworden, zonder dat je het test aan de hand van je 1RM inderdaad.

Vraagje voor iedereen hier trouwens, hoe doen jullie het met trainen rond de kerst dagen en oud en nieuw? Hier is de gym dicht of open op bepaalde tijden, en je bent natuurlijk met familie, vrienden en whatever. Vind het dan ontzettend moeilijk om een schema aan te houden. Probeer zelf wel alle dagen te gaan waar mogelijk is en focus me dan zelf lekker op de big 3, gewoon back to basic zeg maar.
Permabulken is ook een vorm van trainen. :D
  zaterdag 20 december 2014 @ 17:23:17 #203
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147778284
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:09 schreef Cataclyst het volgende:

[..]

Is denk ik ook wel iets waar je ervaring mee moet krijgen inderdaad! Lees er in ieder geval veel goeds over als je het onder de knie hebt, omdat je alles uit dagen haalt waarin je je goed voelt en op dagen dat het wat minder gaat je alsnog je werk er in krijgt. Sowieso vind ik hoe je je voelt een trainingsfactor die over het algemeen te weinig wordt meegenomem, soms zet ik met gemak een of meerdere PR's en soms krijg ik ~85% met moeite omhoog door stress/brakheid/moeheid of andere factoren.

Wbt dat laatste ben ik het volledig met je eens :D. Het moment dat jij 1 rep of meerdere erbij kan pakken ben je wel degelijk sterker geworden, zonder dat je het test aan de hand van je 1RM inderdaad.

Vraagje voor iedereen hier trouwens, hoe doen jullie het met trainen rond de kerst dagen en oud en nieuw? Hier is de gym dicht of open op bepaalde tijden, en je bent natuurlijk met familie, vrienden en whatever. Vind het dan ontzettend moeilijk om een schema aan te houden. Probeer zelf wel alle dagen te gaan waar mogelijk is en focus me dan zelf lekker op de big 3, gewoon back to basic zeg maar.
Einde van het jaar, dus alles eens maxen. Dan heeft het toch weinig zin om je aan een of ander schema te houden.
  zaterdag 20 december 2014 @ 17:42:40 #204
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_147778718
Hier wat laatste pics voor mn cut gaat beginnen volgende week.
Wat voor een bodyfat% zou dit moeten zijn?
Verder doe ik geen pica's meer tot ik de 10% denk gehaald te hebben.
So help me gawd :+
Nu 119 a 120kg in de ochtend.
Volgende week nog ff maxen met bench na de kerst

Ohja, nog een paar met mn kersbroek aan, Barbell denim jeans waren binnen gekomen.
Ik had maat 36 lengte besteld terwijl ik normaal 34 heb, omdat ik daar ook buiten hun tabel viel LOL
Maar je kan gewoon je lengte bestellen die je hebt als je dr buiten valt, en dan de grootste maat, ze rekken echt mega mee.
Ik ga nog een paar laten komen iig.



pi_147778753
Beest deze.
  zaterdag 20 december 2014 @ 17:58:59 #206
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_147779087
jaja even snel de pomp gepakt met die dumbbells daaro.

ziet dr goed uit man! hoe ver ga je cutten?
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  zaterdag 20 december 2014 @ 18:01:36 #207
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_147779152
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:58 schreef FunkyHomosapien het volgende:
jaja even snel de pomp gepakt met die dumbbells daaro.

ziet dr goed uit man! hoe ver ga je cutten?
Hahah, nee geen pump. Die rug pic is wel nog beetje pump na DL trainen dou.

Tot 10%. Dus tot over een jaar of 3 :W
:+

Lol. Nee moet toch wel te doen zijn zou je zeggen hopen?

[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 20-12-2014 18:20:51 ]
pi_147779212
Deze man beer. _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_147779348
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:01 schreef RaymondK het volgende:
Hahah, nee geen pump. Die rug pic is wel nog beetje pump na trainen dou.

Tot 10%. Dus tot over een jaar of 3 :W
:+

Lol. Nee moet toch wel te doen zijn zou je zeggen hopen?
Die rug mirrin'.

Succes met de cut, moet wel lukken!

Zijn die Barbell broeken een beetje te doen kwa prijs? Zag 150 dollar, maar hoe zit het met taxes + shipping + douane? :D
pi_147779358
Eerste keer dat ik een pic van Ray zie in jeans.
  zaterdag 20 december 2014 @ 18:12:53 #211
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_147779407
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:09 schreef Lightweight het volgende:

[..]

Die rug mirrin'.

Succes met de cut, moet wel lukken!

Zijn die Barbell broeken een beetje te doen kwa prijs? Zag 150 dollar, maar hoe zit het met taxes + shipping + douane? :D
Ik meen 120$ maar wellicht was dat de kickstarter prijs
Ik hoefde geen fee te betalen hier iig. Zo binnen gekomen. Misschien toeval hoor? Die andere gast had vd week ook die jeans binnen gekregen. Ben zn naam ff kwijt. Misschien dat die nog moest bijlappen?
Met mn do-wins vorigjaar kwam er bijna 100 eu bij met shipping en import 8)7

[ Bericht 1% gewijzigd door RaymondK op 20-12-2014 18:30:41 ]
  zaterdag 20 december 2014 @ 18:14:24 #212
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_147779441
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:10 schreef Deuce92 het volgende:
Eerste keer dat ik een pic van Ray zie in jeans.
Ik ook sinds een jaar lol.
Een paar gekocht voor een begrafenis paar maanden geleden, maar wist van gekkiheid niet hoe ik in mn auto moest komen lol. Kon gewoon mn benen niet buigen in die. Deze rekken op al die punten vol mee O+
  zaterdag 20 december 2014 @ 18:17:22 #213
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_147779513
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:03 schreef Xa1pt het volgende:
Deze man beer. _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
XXL zit goed van jack en johnes. Maar wel tent van onder als het geen strech achtige stof is idd.
pi_147780374
Ray je zou die foto's hier moeten posten lol US / [M S&G] FOK!kers Sexy & Gewaagd #45
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_147780521
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:48 schreef Beach het volgende:
Ray je zou die foto's hier moeten posten lol US / [M S&G] FOK!kers Sexy & Gewaagd #45
Na die foto's van Derive durft-ie niet meer.
  zaterdag 20 december 2014 @ 18:57:41 #216
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_147780681
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:03 schreef Xa1pt het volgende:
Deze man beer. _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hoe kan iets boven nou passen en onder te klein te zijn. Vetpens.
pi_147780873
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:57 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

hoe kan iets boven nou passen en onder te klein te zijn. Vetpens.
Oh, ik bedoel onder te groot ja. :')
pi_147780993
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:12 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Ik meen 120$ maar wellicht was dat de kickstarter prijs
Ik hoefde geen fee te betalen hier iig. Zo binnen gekomen. Misschien toeval hoor? Die andere gast had vd week ook die jeans binnen gekregen. Ben zn naam ff kwijt. Misschien dat die nog moest bijlappen?
Met mn do-wins vorigjaar kwam er bijna 100 eu bij met shipping en import 8)7
Holy shit. Goed om te zien dat die quads van jou dr ook in passen. Ik had hem niet van de kickstarter preorder maar van de website besteld. Ze hadden op het pakket gezet dat ze 50 dollar waren, dus ik moest wel 21 euro bij betalen.

Ik heb bijna al m'n doelen gehaald dit jaar. Alleen m'n bench net niet, estimate 1rm is nu 87.5 kg. Het gaat nu eindelijk goed met m'n vorm en techniek en ga ff flink gainz maken nu.

Met de squats is t nu ong 160 kg. Maar ga nu overstappen naar low bar squats.

Vandaag 185x3 gedeadlift. Moet nog even werken aan m'n lockout als ik op 95%+ zit. M'n boven lichaam gaat iets sneller dan m'n knieën.

Bodyweight is nu rond de 74kg, afgelopen jaar zo'n 6 kilo gegained.

Verder erg tevreden met Candito's strength program.

[ Bericht 1% gewijzigd door Nuggets op 20-12-2014 19:32:26 ]
  zaterdag 20 december 2014 @ 19:32:52 #219
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_147781982
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 19:06 schreef Nuggets het volgende:

[..]

Holy shit. Goed om te zien dat die quads van jou dr ook in passen. Ik had hem niet van de kickstarter preorder maar van de website besteld. Ze hadden op het pakket gezet dat ze 50 dollar waren, dus ik moest wel 21 euro bij betalen.

Ik heb bijna al m'n doelen gehaald dit jaar. Alleen m'n bench net niet, estimate 1rm is nu 87.5 kg. Het gaat nu eindelijk goed met m'n vorm en techniek en ga ff flink gainz maken nu.

Met de squats is t nu ong 160 kg. Maar ga nu overstappen naar low bar squats.

Vandaag 185x3 gedeadlift. Moet nog even werken aan m'n lockout. M'n boven lichaam gaat iets sneller dan m'n knieën.

Bodyweight is nu nog steeds rond de 74kg.

Verder erg tevreden met Candito's strength program.
Broertje van verbosity toevallig? :o Dem weights @ 74kg is sick dude
pi_147782414

Dat ass. Als nou meer vrouwen dat deden...
  zondag 21 december 2014 @ 09:20:06 #221
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_147794110
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:42 schreef RaymondK het volgende:
Hier wat laatste pics voor mn cut gaat beginnen volgende week.
Wat voor een bodyfat% zou dit moeten zijn?
Verder doe ik geen pica's meer tot ik de 10% denk gehaald te hebben.
So help me gawd :+
Nu 119 a 120kg in de ochtend.
Volgende week nog ff maxen met bench na de kerst

Ohja, nog een paar met mn kersbroek aan, Barbell denim jeans waren binnen gekomen.
Ik had maat 36 lengte besteld terwijl ik normaal 34 heb, omdat ik daar ook buiten hun tabel viel LOL
Maar je kan gewoon je lengte bestellen die je hebt als je dr buiten valt, en dan de grootste maat, ze rekken echt mega mee.
Ik ga nog een paar laten komen iig.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi man goede quads en rug.
pi_147795816
GOdverdomme, sportschool tijdens kerst, kerstavond, oud en nieuw gesloten, oftewel 5 rustdagen :( }:|
pi_147801540
Hop, BP 1x100. Eerste keer ging niet, maar lag er ook niet helemaal lekker onder. Tweede keer wel omhoog gekregen. O+

DL 140 ook gehaald met 2x140, SQ alleen niet. Loop al een tijdje te tobben maar ben er nu wel achter waar het aan ligt denk ik. Trainde eigenlijk nooit buikspieren en merk vooral met triceps pakken dat m'n buik er moeite mee heeft. Ab wheel besteld dus eens kijken of dat verschil gaat maken.
  maandag 22 december 2014 @ 09:09:04 #224
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_147833586
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 14:42 schreef Xa1pt het volgende:
Hop, BP 1x100. Eerste keer ging niet, maar lag er ook niet helemaal lekker onder. Tweede keer wel omhoog gekregen. O+

DL 140 ook gehaald met 2x140, SQ alleen niet. Loop al een tijdje te tobben maar ben er nu wel achter waar het aan ligt denk ik. Trainde eigenlijk nooit buikspieren en merk vooral met triceps pakken dat m'n buik er moeite mee heeft. Ab wheel besteld dus eens kijken of dat verschil gaat maken.
nice man. Wat bedoel je met "tricpes pakken dat je buik er moeite mee heeft"? :D
Met squat bedoel je denk? doe anders eens een techniek check filmpje maken? Misschien een paar kleine wijzigingen kan wonderen verrichten,

[ Bericht 2% gewijzigd door RaymondK op 22-12-2014 10:04:00 ]
  maandag 22 december 2014 @ 11:10:50 #225
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147836080
GVD, vandaag 3 pr-pogingen, 1 gehaald.

Bij de DL kreeg ik zelfs het oude record niet geëvenaard. 180 ging als een veertje, 190 (oude pr) kreeg ik nog niet van de grond, laat staan 200. Niets aan overgehouden dan een pijnlijke onderrug.
BP deed ik 90 met gemak, 95 (oude pr) ging ook best goed, 100 bleef ik tweemaal steken op het gevreesde punt. Waarschijnlijk te veel gedoseerd in plaats van in één keer omhoog te rammen.
Tenslotte OHP van 57,5 naar 60 gebracht. Maar dat was de enige voor wie ik geen doel had.

De andere twee doelen dus nog niet gehaald. :'( Conclusie: vandaag ging kut.
pi_147839615
Vandaag heb ik toch maar wat wrist-wraps besteld. Hoop dat ze snel komen, maar zal wel niet. :D

Hoppa, een goede dag!

Deadlift PRs!

6RM 142 > 143kg (+1kg)
1RM 150 > 151kg (+1kg)
1RM 151 > 155kg (+4kg)
1RM 155 > 160kg (+5kg)

Toch een dikke 10kg erbij op de DL. :D Mooie afsluiting (bijna) van het jaar.

Voelde gewoon goed. 1 dag te vroeg met deadliften dan m'n programma aangeeft, maar had er zin in. Ik begin nu ook iets hoger vanuit de heupen dan normaal, meer stretch op de hamstrings en minder naar 'achter' hangen en dus minder door de knieën.

[ Bericht 62% gewijzigd door Lightweight op 22-12-2014 19:03:02 (PRs) ]
  maandag 22 december 2014 @ 19:12:45 #227
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_147850790
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:12 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Ik meen 120$ maar wellicht was dat de kickstarter prijs
Ik hoefde geen fee te betalen hier iig. Zo binnen gekomen. Misschien toeval hoor? Die andere gast had vd week ook die jeans binnen gekregen. Ben zn naam ff kwijt. Misschien dat die nog moest bijlappen?
Met mn do-wins vorigjaar kwam er bijna 100 eu bij met shipping en import 8)7
ik was een tijdje teug in London en liep toevallig de Uniqlo binnen. Hadden daar voor ¤20 denim leggings. Ja klinkt best gay maar ziet er gewoon uit als een normale denim broek maar dan met ongelofelijk veel stretch. Niet alleen in de waist, maar ook over de gehele lengte van de pijpen en dit is srs de enige broek waar ik in mijn normale waist size pas. Jammer dat er geen Uniqlo in Nederland zit(binnenkort mischien), zit wel in België als het goed is.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_147854964
quote:
14s.gif Op maandag 22 december 2014 09:09 schreef RaymondK het volgende:

[..]

nice man. Wat bedoel je met "tricpes pakken dat je buik er moeite mee heeft"? :D
Met squat bedoel je denk? doe anders eens een techniek check filmpje maken? Misschien een paar kleine wijzigingen kan wonderen verrichten,
Ja, zal binnenkort eens m'n squat filmen inderdaad.

Wat ik bedoel met dat m'n buik er moeite mee heeft is dat ik zodra ik push down zwaarder begin te pakken ik moeite heb om m'n gewicht stabiel te houden zeg maar en er niet in moet gaan hangen. Merk ook dat m'n buikspieren dan beginnen te trillen.
  maandag 22 december 2014 @ 23:57:14 #229
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_147864621
Ik word al moe als ik al deze doelen hier lees zeg. :P

Ik ga zelf 'gewoon' 3 a 4x per week naar de gym en heb mijn voeding (ok, nu met choco kersttroep wat minder) keurig op de rit.

Nog steeds geen drive om weer een wedstrijd te doen, maar wie weet komt dat wel weer.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  † In Memoriam † dinsdag 23 december 2014 @ 00:41:34 #230
230491 Zith
pls tip
pi_147866496
Wil een home-gym maken. Plafond van de beschikbare ruimte is 220 cm hoog... Daar gaan m'n gains omdat ik geen pullups en presses kan doen :(

Anyway, de vorige keer zei iemand hier om voor powercage.nl te gaan, maar mijn vraag is waarom?

https://www.helisports.nl(...)475R-Power-Rack.html
http://powercage.nl/produ(...)ductpagina=1#product

Die van Helios is gratis verzending en die van powercage 80EUR verzending (en ze zitten 130km van mij vandaan).

Verder merk ik op dat de prijzen tweedehands op marktplaats vaak helemaal niet goedkoper, Al die tweedehands barbells en gewichten koop je goedkoper bij helios dan daar. Voorbeeldje, probeer zo'n (180mm) halter maar voor <60 EUR (inc verzending) te vinden..
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_147866986
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 00:41 schreef Zith het volgende:
Wil een home-gym maken. Plafond van de beschikbare ruimte is 220 cm hoog... Daar gaan m'n gains omdat ik geen pullups en presses kan doen :(

Anyway, de vorige keer zei iemand hier om voor powercage.nl te gaan, maar mijn vraag is waarom?

https://www.helisports.nl(...)475R-Power-Rack.html
http://powercage.nl/produ(...)ductpagina=1#product

Die van Helios is gratis verzending en die van powercage 80EUR verzending (en ze zitten 130km van mij vandaan).

Verder merk ik op dat de prijzen tweedehands op marktplaats vaak helemaal niet goedkoper, Al die tweedehands barbells en gewichten koop je goedkoper bij helios dan daar. Voorbeeldje, probeer zo'n (180mm) halter maar voor <60 EUR (inc verzending) te vinden..
optrekken kan ook aan de powercage.
  dinsdag 23 december 2014 @ 05:06:16 #232
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_147870791
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 19:12 schreef Drinky het volgende:

[..]

ik was een tijdje teug in London en liep toevallig de Uniqlo binnen. Hadden daar voor ¤20 denim leggings. Ja klinkt best gay maar ziet er gewoon uit als een normale denim broek maar dan met ongelofelijk veel stretch. Niet alleen in de waist, maar ook over de gehele lengte van de pijpen en dit is srs de enige broek waar ik in mijn normale waist size pas. Jammer dat er geen Uniqlo in Nederland zit(binnenkort mischien), zit wel in België als het goed is.
Als het er echt uitziet als een jeans dan is het wel wat natuurlijk, maar het lijkt me dan altijd meer zo een bodypainted jeans :D
Of idd mega gay omdat het zo strak lijkt te zitten (8>
incl but crack and nuts n all :o :D

[ Bericht 2% gewijzigd door RaymondK op 23-12-2014 07:30:18 ]
  † In Memoriam † dinsdag 23 december 2014 @ 09:20:31 #233
230491 Zith
pls tip
pi_147871807
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 00:53 schreef THEFXR het volgende:

[..]

optrekken kan ook aan de powercage.
Niet als het plafond 220cm hoog is. :P
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_147872818
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 09:20 schreef Zith het volgende:

[..]

Niet als het plafond 220cm hoog is. :P
gewoon een gat zagen voor je hoofd :P
pi_147873202
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:42 schreef RaymondK het volgende:
Hier wat laatste pics voor mn cut gaat beginnen volgende week.
Wat voor een bodyfat% zou dit moeten zijn?
Verder doe ik geen pica's meer tot ik de 10% denk gehaald te hebben.
So help me gawd :+
Nu 119 a 120kg in de ochtend.
Volgende week nog ff maxen met bench na de kerst

Ohja, nog een paar met mn kersbroek aan, Barbell denim jeans waren binnen gekomen.
Ik had maat 36 lengte besteld terwijl ik normaal 34 heb, omdat ik daar ook buiten hun tabel viel LOL
Maar je kan gewoon je lengte bestellen die je hebt als je dr buiten valt, en dan de grootste maat, ze rekken echt mega mee.
Ik ga nog een paar laten komen iig.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Flinke massa! Netjes!
Qua vetpercentage (al is dat heel erg lastig o.b.v. foto's) zou ik je zo rond 18-22% schatten.
pi_147873424
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  dinsdag 23 december 2014 @ 10:55:17 #237
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_147873628
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 10:37 schreef DjMark het volgende:

[..]

Flinke massa! Netjes!
Qua vetpercentage (al is dat heel erg lastig o.b.v. foto's) zou ik je zo rond 18-22% schatten.
Thanks :)

mja maatje van me zit er ook aardig in met dat schatten enzo en die zei ook iets van 17-18%. Ik denk ook wel zo iets. 'k ga hetnog ff meten dit weekend met capliper.

Zou leuk zijn als er 110kg overblijft @ 10% (8>
  dinsdag 23 december 2014 @ 15:01:17 #238
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_147881411
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 december 2014 05:06 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Als het er echt uitziet als een jeans dan is het wel wat natuurlijk, maar het lijkt me dan altijd meer zo een bodypainted jeans :D
Of idd mega gay omdat het zo strak lijkt te zitten (8>
incl but crack and nuts n all :o :D
Ziet er gewoon uit als echte jeans ja, valt ook niet strak tenzij je gaat squatten en zelfs ATG is geen probleem.

http://www.uniqlo.com/us/product/men-leggings-jeans-088053.html
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  dinsdag 23 december 2014 @ 15:04:27 #239
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_147881488
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:01 schreef Drinky het volgende:

[..]

Ziet er gewoon uit als echte jeans ja, valt ook niet strak tenzij je gaat squatten en zelfs ATG is geen probleem.

http://www.uniqlo.com/us/product/men-leggings-jeans-088053.html
interessant.... ^O^
pi_147883866
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 december 2014 10:55 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Thanks :)

mja maatje van me zit er ook aardig in met dat schatten enzo en die zei ook iets van 17-18%. Ik denk ook wel zo iets. 'k ga hetnog ff meten dit weekend met capliper.

Zou leuk zijn als er 110kg overblijft @ 10% (8>
Navy methode ook gelijk doen. Zonde om het niet op meerdere manieren te meten.
pi_147887142
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 16:24 schreef Lightweight het volgende:

[..]

Navy methode ook gelijk doen. Zonde om het niet op meerdere manieren te meten.
Navy methode?
  dinsdag 23 december 2014 @ 18:27:05 #242
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_147887532
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 18:15 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Navy methode?
Zoals Snakey al aangaf idd. Hydro-methode is nog steeds de beste manier, maar navy is eenvoudig zelf te doen en geeft vrij weinig gebruikersfoutjes. Ik doe zelf zowel calipher (een paar keer, voor gemiddelde) en navy. Procenten zitten bij mij iig erg dicht bij elkaar.

NSFW (vanaf 1:18 uitleg):
pi_147887535
Ik heb een vraagje of voeding, stel hem maar hier omdat volgens mij de meeste posters hier wel veel weten van voeding en shakes. Ik heb 6 trainingen per week, (2 krachttrainingen, 4 conditionele trainingen) en ik wil wat meer letten op mijn voeding. Kwam al snel uit bij eiwitten en als ik zo rond lees merk ik dat ik volgens mij relatief weinig eiwitten inneem. Meestal eet ik ongeveer 12-14 boterhammen per dag, allemaal met leverworst of pindakaas o.i.d. 's Avonds dan gewoon een prakkie van moeders, meestal wat aardappels en vlees of een pastaatje.
Ik wil graag wat meer eiwitten innemen dus ik dacht al snel aan eiwit shakes, maar nu ik een beetje op internet daar naar op zoek ben merk ik dat ik echt doodgegooid word met allemaal verschillende type shakes, sommige voor aankomen, sommige voor afvallen. Hopelijk kan een van jullie mij een beetje licht in de duisternis verschaffen. Ik ben op zoek naar een shake die vooral voor spierherstel zorgt, qua spiermassa kan ik een beetje aankomen maar dat is niet het doel. Het doel is om na de conditionele trainingen sneller te herstellen.
Alvast bedankt! :)
  dinsdag 23 december 2014 @ 18:35:50 #245
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147887699
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 18:30 schreef realldutch het volgende:
Ik heb een vraagje of voeding, stel hem maar hier omdat volgens mij de meeste posters hier wel veel weten van voeding en shakes. Ik heb 6 trainingen per week, (2 krachttrainingen, 4 conditionele trainingen) en ik wil wat meer letten op mijn voeding. Kwam al snel uit bij eiwitten en als ik zo rond lees merk ik dat ik volgens mij relatief weinig eiwitten inneem. Meestal eet ik ongeveer 12-14 boterhammen per dag, allemaal met leverworst of pindakaas o.i.d. 's Avonds dan gewoon een prakkie van moeders, meestal wat aardappels en vlees of een pastaatje.
Ik wil graag wat meer eiwitten innemen dus ik dacht al snel aan eiwit shakes, maar nu ik een beetje op internet daar naar op zoek ben merk ik dat ik echt doodgegooid word met allemaal verschillende type shakes, sommige voor aankomen, sommige voor afvallen. Hopelijk kan een van jullie mij een beetje licht in de duisternis verschaffen. Ik ben op zoek naar een shake die vooral voor spierherstel zorgt, qua spiermassa kan ik een beetje aankomen maar dat is niet het doel. Het doel is om na de conditionele trainingen sneller te herstellen.
Alvast bedankt! :)
Body & Fit schijnt wel goed te zijn, hoorde ik hier laatst. :D

Trouwens, in vlees (leverpastei) zitten vrij veel eiwitten. Zelfs als je calorieverbruik erg hoog ligt, hoef je geen stuitend aantal eiwitten te nemen.
pi_147887700
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 18:30 schreef realldutch het volgende:
Ik heb een vraagje of voeding, stel hem maar hier omdat volgens mij de meeste posters hier wel veel weten van voeding en shakes. Ik heb 6 trainingen per week, (2 krachttrainingen, 4 conditionele trainingen) en ik wil wat meer letten op mijn voeding. Kwam al snel uit bij eiwitten en als ik zo rond lees merk ik dat ik volgens mij relatief weinig eiwitten inneem. Meestal eet ik ongeveer 12-14 boterhammen per dag, allemaal met leverworst of pindakaas o.i.d. 's Avonds dan gewoon een prakkie van moeders, meestal wat aardappels en vlees of een pastaatje.
Ik wil graag wat meer eiwitten innemen dus ik dacht al snel aan eiwit shakes, maar nu ik een beetje op internet daar naar op zoek ben merk ik dat ik echt doodgegooid word met allemaal verschillende type shakes, sommige voor aankomen, sommige voor afvallen. Hopelijk kan een van jullie mij een beetje licht in de duisternis verschaffen. Ik ben op zoek naar een shake die vooral voor spierherstel zorgt, qua spiermassa kan ik een beetje aankomen maar dat is niet het doel. Het doel is om na de conditionele trainingen sneller te herstellen.
Alvast bedankt! :)
Calorieën tellen.

Meeste doen 2-2,5gram per KG bodyweight aan eiwitten, 1gram per KG bodyweight aan vetten en de rest koolhydraten. 300-500 calorieën per dag onder je onderhoud voor cutten/afvallen, 300-500 calorieën per dag boven je onderhoud voor bulken/aankomen. Voor de rest voldoende groentjes, fruitjes etc. eten.

Shakes zien als aanvulling (supplement) en geen vervanging, maar de meningen lopen daarover nogal uiteen.

Omar legt het ook wel goed uit:
  dinsdag 23 december 2014 @ 19:59:30 #247
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_147890975
Gewoon de 25e en 26e gesloten evenals 1 januari.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  dinsdag 23 december 2014 @ 20:07:47 #249
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_147891212
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 18:30 schreef Lightweight het volgende:

[..]

Zoals Snakey al aangaf idd. Hydro-methode is nog steeds de beste manier, maar navy is eenvoudig zelf te doen en geeft vrij weinig gebruikersfoutjes. Ik doe zelf zowel calipher (een paar keer, voor gemiddelde) en navy. Procenten zitten bij mij iig erg dicht bij elkaar.

NSFW (vanaf 1:18 uitleg):
Trouwens, als die gast 17,7% is dan ben ik ripped momenteel LOL :') _O-
pi_147895135
Al jezelf voorbereid op het nieuwe jaar?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  dinsdag 23 december 2014 @ 21:33:23 #251
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147895251
Daar hebben we hier gelukkig weinig last van. De n00bs komen hier vooral aan het begin van het nieuwe studiejaar.
pi_147895567
Bench gaat weer omhoog _O_

OHP Blijft zoals gewoonlijk weer drastisch steken..
  dinsdag 23 december 2014 @ 23:48:18 #253
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_147902380
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 21:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Daar hebben we hier gelukkig weinig last van. De n00bs komen hier vooral aan het begin van het nieuwe studiejaar.
metL die nieuwe apparatuur is het een ramp bij ons. En dan moeten de voornemens nog komen
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  woensdag 24 december 2014 @ 07:38:29 #254
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_147909340
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 21:39 schreef BredeBroeder het volgende:
Bench gaat weer omhoog _O_

OHP Blijft zoals gewoonlijk weer drastisch steken..
Nice!
Ik deed die smolov jr voor bench afgelopen 3 weken, en doe kwa ohp vaak alleen dumble overhead press, maar die vliegt mee omhoog afgelopen weken lol
Zaterdag ff bench testen denk,,maar daarna een keer een dag de 50kgs dumbls overhead doen voor reps :P

[ Bericht 2% gewijzigd door RaymondK op 24-12-2014 07:56:38 ]
  woensdag 24 december 2014 @ 10:56:32 #255
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147912166
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 23:48 schreef stinkie het volgende:

[..]

metL die nieuwe apparatuur is het een ramp bij ons. En dan moeten de voornemens nog komen
Zolang ze het bij de apparatuur houden, zodat jij met de losse gewichten aan de slag kunt...
  woensdag 24 december 2014 @ 10:57:37 #256
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147912191
De instructeur van de lokale sportschool was vanmorgen trouwens een n00b z'n schema aan het geven. Daar zat onder meer de benchpress, de dip, de pull-up en de bent over row in. Kennelijk bestaan er toch goede instructeurs. :)
pi_147922190
Zat net dit even te kijken;

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/videozone/Gezienoptv/1.2177793

Eet dus ongeveer 12 suikerklontjes per dag, slaat eigenlijk nergens :')

quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 10:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
De instructeur van de lokale sportschool was vanmorgen trouwens een n00b z'n schema aan het geven. Daar zat onder meer de benchpress, de dip, de pull-up en de bent over row in. Kennelijk bestaan er toch goede instructeurs. :)
Hier ook een die weet waarover hij praat, maar hij gaat altijd 30 seconden langs iemand staan om zijn techniek te bestuderen, komt een beetje denigrerend over.
pi_147923488
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 10:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
De instructeur van de lokale sportschool was vanmorgen trouwens een n00b z'n schema aan het geven. Daar zat onder meer de benchpress, de dip, de pull-up en de bent over row in. Kennelijk bestaan er toch goede instructeurs. :)
Idd. Want een instructeur die iemand met apparaten traint is een slechte instructeur.
  woensdag 24 december 2014 @ 16:56:56 #259
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_147923605
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 16:52 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Idd. Want een instructeur die iemand met apparaten traint is een slechte instructeur.
Ja
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  woensdag 24 december 2014 @ 17:25:30 #260
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_147924469
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 16:52 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Idd. Want een instructeur die iemand met apparaten traint is een slechte instructeur.
Yep. Kut troll.
  donderdag 25 december 2014 @ 11:06:28 #261
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_147945560
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 10:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Zolang ze het bij de apparatuur houden, zodat jij met de losse gewichten aan de slag kunt...
er zitten een paar prima machines tussen. Maar idd ik was maandag de enige in het free weight deel :)
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_147962027
Mooie felroze shakebeker en een under armour compressie shirt voor in de gym onder de boom :7
pi_147965072
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 23:09 schreef BredeBroeder het volgende:
Mooie felroze shakebeker en een under armour compressie shirt voor in de gym onder de boom :7
Nice, ik zat er ook aan te denken om zo'n shirt aan te schaffen. Hoe voelt dat spul aan? Wordt t niet een kleffe bedoeling als je flink aant zweten bent?
pi_147967939
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2014 00:25 schreef DannyDeko het volgende:

[..]

Nice, ik zat er ook aan te denken om zo'n shirt aan te schaffen. Hoe voelt dat spul aan? Wordt t niet een kleffe bedoeling als je flink aant zweten bent?
Voelt een beetje als een second skin, zit strak om je hele lichaam, heel lichtgewicht. Heb hem zelf alleen aangehad om te passen maar zal zsm wat meer vertellen :)
pi_147968260
Ik heb het gevoel dat ik bijna geen gram aankom, berekend zit ik op 2700Kcal bulk, dit heb ik zelf al opgegeschroefd naar 2900. Trainingen voelen lekker en het gewicht van de lifts gaan langzaam omhoog na de cut, maar de weegschaal blijft me verbazen..
  vrijdag 26 december 2014 @ 10:37:45 #266
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_147969107
Wat zou je onderhoud moeten zijn? En die berekeningen zijn maar een indicatie. Dus gewoon doorgaan met bijhouden en evt bijsturen ^O^
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_147969176
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2014 10:37 schreef fathank het volgende:
Wat zou je onderhoud moeten zijn? En die berekeningen zijn maar een indicatie. Dus gewoon doorgaan met bijhouden en evt bijsturen ^O^
Ja, ik meet meestal alleen gewicht + de spiegel zegt een hele hoop. Maar kijk ik bijvoorbeeld naar arm omtrek van een maand geleden is er misschien een paar mm bij. Wat is de meest nauwkeurige methode om op korte termijn te zien dat je bulk goed loopt?

Anders wordt t weer zoals mn vorige dreambulk dat er ineens 5KG vet aanzit. ;(

Onderhoud zou tussen 2500 en 2650 in moeten zitten met 2 formules
  vrijdag 26 december 2014 @ 13:11:35 #268
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_147972609
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 10:42 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Ja, ik meet meestal alleen gewicht + de spiegel zegt een hele hoop. Maar kijk ik bijvoorbeeld naar arm omtrek van een maand geleden is er misschien een paar mm bij. Wat is de meest nauwkeurige methode om op korte termijn te zien dat je bulk goed loopt?

Anders wordt t weer zoals mn vorige dreambulk dat er ineens 5KG vet aanzit. ;(

Onderhoud zou tussen 2500 en 2650 in moeten zitten met 2 formules
Dagelijks wegen, kcals tracken in myfitnesspal en in excel je gewichtprogress bijhouden. En maak daar een lijngrafiek van zodat je goed kunt zien hoe je progress over een langere periode verloopt. En 1x per week ff fotootje schieten evt zodat je objectief kunt vergelijken

En als je onderhoud 2650 kcal is en je eet 2700 schiet het natuurlijk niet op. Dat is gerommel in de marge.

[ Bericht 4% gewijzigd door fathank op 26-12-2014 18:42:35 ]
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_147978213
Kerst surprise PR erbij.

DL:

6RM 143kg naar 6RM 144kg (+1kg)
1RM 160kg naar 1RM 170kg (+10kg) Eigenlijk per ongeluk, werd afgeleid bij het ophogen met 2x 5kg wieltjes dus 4x 5kg (170kg) ipv 2x 5kg (160kg). :D

Toch +20kg op de 1RM in iets meer dan twee weken. Meer eten en betere techniek helpt wel degelijk. Was alleen wel lastiger bij het uitstrekken dan normaal. Niet helemaal zuiver, maar geen echte grind gelukkig.

Alvast de beste wensen iedereen, hoop dat iedereen lekker aan het eten is. ~:)
  zaterdag 27 december 2014 @ 16:43:38 #270
294810 Cataclyst
Beastmode on/off
pi_148012761
Ook maar gebruik makend van de kerst gain train gaan maxxen!

Squat van 145 neergezet, 125 bench en vandaag een 195 deadlift.

Bij alles zat er nog wel een 5kg extra bij waarschijnlijk, toch maar een beetje conservatief gebleven. Zeker bij dl want die was wel een beetje een grinder. Toch wel tevreden met de resultaten :D.
..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly
  zaterdag 27 december 2014 @ 16:47:00 #271
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_148012878
1RM's niet getest maar ik zit denk ik niet ver van mijn doelen. Ik heb nu al anderhalve week mijn kcal inname van 2200kcal netto omhooggegooid naar 2900kcal bruto.

Het verschil? Geen avond bingesessies meer waarbij ik opeens op 3500-4000kcal kom maar gewoon al redelijk snel verzadigd ben. Ik kijk het aan wat het met mijn BF% gaat doen, maar voor nu lijkt het stabiel terwijl ik weer in gewicht aankom.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  zaterdag 27 december 2014 @ 16:57:16 #273
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_148013313
Eind augustus serieus begonnen met liften, daarvoor zoals de meeste mensen wel een beetje gekloot op de machines maar dat schiet niet op natuurlijk :') . Heb zelf nog steeds erg moeite met de squattechniek, ligt voornamelijk aan flexibiliteit. Hoop dat dat volgend jaar wat beter gaat.

Huidige max:

Squat 70 kg x 5
Deadlift 100 kg x 3
Bench Press 65 kg x 5
OHP 40 kg x 5

Eind 2015 hoop ik toch wel op:

Squat 110 kg
Deadlift 150 kg
Bench Press 95 kg
OHP 60 kg
Malheureusement le fromage de cacahouète.
pi_148048306
Er wordt altijd aangegeven dat je bulkt met een surplus in calorieën boven je 'maintenance' en cut met een deficit in calorieën onder je 'maintenance'.

Vaak wordt ook aangegeven 300-500 calorieën in de min (of plus) voordat er een verandering optreedt. Is dit bij iedereen zo? Bij mij is er toch wel een groter aantal nodig aan beide kanten voordat ik iets van gewichtsverlies (of toename) merk.

Ik kom praktisch niets aan totdat ik ergens rond de 3900 calorieën zit, maar ik val ook niets af totdat ik rond de 2.500 zit. Dat is praktisch een verschil van 700 aan elke kant. Dit vind ik toch wel fors. Wat doet een lichaam dan op maintenance niveau met zo'n groot 'gat' van 1.400 calorieën?

Ligt dit wellicht aan het dan wel niet efficiënter omgaan met calorieën/energie?
pi_148048491
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 14:55 schreef Lightweight het volgende:
Er wordt altijd aangegeven dat je bulkt met een surplus in calorieën boven je 'maintenance' en cut met een deficit in calorieën onder je 'maintenance'.

Vaak wordt ook aangegeven 300-500 calorieën in de min (of plus) voordat er een verandering optreedt. Is dit bij iedereen zo? Bij mij is er toch wel een groter aantal nodig aan beide kanten voordat ik iets van gewichtsverlies (of toename) merk.

Ik kom praktisch niets aan totdat ik ergens rond de 3900 calorieën zit, maar ik val ook niets af totdat ik rond de 2.500 zit. Dat is praktisch een verschil van 700 aan elke kant. Dit vind ik toch wel fors. Wat doet een lichaam dan op maintenance niveau met zo'n groot 'gat' van 1.400 calorieën?

Ligt dit wellicht aan het dan wel niet efficiënter omgaan met calorieën/energie?
Over hoe lange tijd meet je?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_148048627
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 14:58 schreef Beach het volgende:

[..]

Over hoe lange tijd meet je?
Bulk van ~5 maanden, maintenance van ~2 maanden, cut van 3 maanden, maintenance van 1 maand en nu net weer langzaam bulken 2 weken en counting.
  FOK!fotograaf zondag 28 december 2014 @ 15:03:46 #277
159915 -Menn0-
MNO
pi_148048704
Moet weer nieuwe Whey hebben maar Bodyenfit sla ik even over, wat is het beste alternatief? XXL?
,,/
pi_148048820
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 15:03 schreef -Menn0- het volgende:
Moet weer nieuwe Whey hebben maar Bodyenfit sla ik even over, wat is het beste alternatief? XXL?
Whey van XXL nog niet geprobeerd hier, maar die Night Protein, banaan (micellar caseïne) van XXL is iig goed van smaak. Denk niet dat het heel veel uitmaakt, je krijgt in principe overal 20% meer voor je geld dan bij B&F. :D
  zondag 28 december 2014 @ 21:39:53 #279
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_148068865
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 15:03 schreef -Menn0- het volgende:
Moet weer nieuwe Whey hebben maar Bodyenfit sla ik even over, wat is het beste alternatief? XXL?
BSN
  zondag 28 december 2014 @ 21:48:17 #280
58789 Snakey
-||||--------||||-
  zondag 28 december 2014 @ 22:07:25 #281
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_148072479
quote:
Gaat dat klitteband niet heel snel minder werken?
Geen referral hier.
  maandag 29 december 2014 @ 00:52:09 #283
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_148079908
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 22:34 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Gaat dat klitteband niet heel snel minder werken?
quote:
It’s also surrounded by a complete bolt-through band of high-denier nylon that is replaceable, so after years of faithful service you can spend $9.95 to replace the high-wear section of the collar rather than buying a whole new pair.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_148080477
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 00:52 schreef Verbosity het volgende:

[..]

[..]

Als je dan om de 3 maanden 10$ (plus shipping) moet betalen is het nog niet echt een vooruitgang.
Geen referral hier.
  maandag 29 december 2014 @ 01:20:59 #285
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_148080769
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 01:10 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Als je dan om de 3 maanden 10$ (plus shipping) moet betalen is het nog niet echt een vooruitgang.
Selectief lezen is een bitch.

Want years of faithful service= 3 maanden. En je kan gelijk meerdere sets kopen van de velcro. Er staat nergens dat je ze per 1 moet bestellen. Je zou ook dom zijn als je dat doet.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  maandag 29 december 2014 @ 11:31:11 #286
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_148087763
Godvr man.
Vanaf 2e kerstdag voel ik me alsof er een vrachttrein over me heen gereden is. :'(
Heel mn bovenrug vast, alle gewrichten pijn, heledagen slapen, steken dwars door me heen :{
Gelukkig nog wel kunnen eten gewoon.
Uitslag met blaasjes op mn linker borst en oksel. Gelukkig weer wat beter nu, maar die 1rm test van 3 weken smolov niet kunnen doen vind ik nog wel het ergste -O-
  maandag 29 december 2014 @ 12:05:05 #287
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_148088910
Klinkt niet best Ray, slecht kippetje gegeten?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_148089673
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 01:20 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Selectief lezen is een bitch.

Want years of faithful service= 3 maanden. En je kan gelijk meerdere sets kopen van de velcro. Er staat nergens dat je ze per 1 moet bestellen. Je zou ook dom zijn als je dat doet.
Een verkooppraatje is geen echt bewijs voor jaren levensduur. Uit eigen ervaring weet ik dat klitteband bij intensief gebruik vrij snel slecht wordt.
Geen referral hier.
pi_148090698
Een maandje rust nemen, is dat verstandig?
pi_148090787
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2014 12:54 schreef Doublepain het volgende:
Een maandje rust nemen, is dat verstandig?
waarom zou je een maandje rust willen pakken?
pi_148090918
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 12:57 schreef Questular het volgende:

[..]

waarom zou je een maandje rust willen pakken?
Het is meer ik kan niet anders :')

Kan het kwaad?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2014 13:03:22 ]
  maandag 29 december 2014 @ 14:18:53 #292
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_148094106
quote:
14s.gif Op maandag 29 december 2014 12:05 schreef fathank het volgende:
Klinkt niet best Ray, slecht kippetje gegeten?
Nee, heel veel mensen hebben griep, en volgens mij heb ik dat gewoon. Gelukkig geen keelpijnn of verkouden. Gewoon algehele malaise.
Maar gaat alweer iets beter elke dag
  maandag 29 december 2014 @ 14:23:15 #293
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_148094315
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2014 13:01 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Het is meer ik kan niet anders :')

Kan het kwaad?
je zal er niet dood aan gaan
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_148095313
Bench weer niet omhoog.

6x 80kg lukt
1x 90kg wat een grind

Bench was in juni 85kg 1RM en 6RM ergens rond de 67,5.

Snap er niets van.

Op DBB kom ik niet veel verder dan "gewoon aan de anabolen lololol". Op 87kg bodyweight zeker _O-
pi_148095404
Probeer je de 1x90 nadat je de 5x80 kg heb gebenched?
pi_148110143
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 14:47 schreef Questular het volgende:
Probeer je de 1x90 nadat je de 5x80 kg heb gebenched?
Meestal wel ja, maar niet altijd. Soms gewoon 1x70, 1x80, 1x90. Het is echt heel raar.
pi_148113827
Die Jordan van SS was vandaag weer in de gym, samen met een andere dude en een sterke chick. Intens sterk die vent, ook heel erg aardig. Wel tof.
If not now, then when.
  maandag 29 december 2014 @ 22:10:32 #298
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_148115569
Ik ben nu iets meer dan 8 weken aan het cutten.
In het begin verloor ik elke week meer vetmassa dan spiermassa. De laatste 2 weken verlies ik (veel) meer spiermassa. Zelfs zoveel dat mijn totale gewichtsverlies nu bijna 50/50 vet/spiermassa is.
Moet ik mijn calorietekort minder groot maken? (dus minder cardio of meer eten)
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_148115876
Boh, OHP op het randje van 2014/2015 nog naar 1 plaat kunnen krijgen, dem Christmas bulk-gains.
Geen referral hier.
pi_148116092
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 22:16 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Boh, OHP op het randje van 2014/2015 nog naar 1 plaat kunnen krijgen, dem Christmas bulk-gains.
Gefeliciteerd
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_148116099
En slotje
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')