abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 december 2014 @ 14:01:29 #176
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_147740808
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 10:46 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Lekker man! De human flag is awesome.

De eerste cijfers zijn lifts die ik vandaag op mijn maxdag sowieso zou pakken, de tweede zijn voor 80% zeker en die ik wilde hitten vandaag. Ze zitten er in.

[..]

Eens.

Sowieso heb jij ook echt goede resultaten neergezet! 2015 wordt een mooi jaar man.
Ja heb echt zin aan volgend jaar, dit weekend als het goed is eindelijk helemaal over qua verhuizen.
Brengt ook heel wat rust mee dus dat gaat sowieso helpen ik train deze week ook gewoon even niet ben ook zwak momenteel
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
pi_147741876
quote:
13s.gif Op vrijdag 19 december 2014 12:12 schreef Beach het volgende:
Mijn doelen zijn niet gelukt.
Aan het begin schouderprobleem gehad dat gelukkig voorbij is.
Verder leek het vooral erop dat ik niet vooruit kom.
En mijn techniek kan nog steeds vooruit ook. (squat en dl)
Verder weet ik telkens niet goed welk programma goed is voor me, 5x5/3x5 na anderhalf jaar bracht gewoon geen vooruitgang meer.

Volgend jaar maar beter want dit werkt demotiverend.
Het maakt niet echt uit welk programma je volgt. Het enige wat telt is keihard je best doen; trainen, eten, rusten. Niemand hier doet hetzelfde en toch maken ze gewoon gainzzz. Programma hoppen werkt iig niet goed. Kies iets en ga er helemaal voor.

quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 14:01 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:

[..]

Ja heb echt zin aan volgend jaar, dit weekend als het goed is eindelijk helemaal over qua verhuizen.
Brengt ook heel wat rust mee dus dat gaat sowieso helpen ik train deze week ook gewoon even niet ben ook zwak momenteel
Nice man. Ik kan het mij voorstellen. Succes nog!
If not now, then when.
pi_147742991
Ben het
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 december 2014 14:34 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Het maakt niet echt uit welk programma je volgt. Het enige wat telt is keihard je best doen; trainen, eten, rusten. Niemand hier doet hetzelfde en toch maken ze gewoon gainzzz. Programma hoppen werkt iig niet goed. Kies iets en ga er helemaal voor.

[..]

Nice man. Ik kan het mij voorstellen. Succes nog!
In grote lijnen heb je volkomen gelijk, maar een programmaswitch kan toch wel erg helpen denk ik. Te lang op SS/SL hangen lijkt mij niet echt verstandig. Je pakt alle compounds goed en je wordt beresterk, maar uiteindelijk is het gewoon klaar met die lineaire progressie. Veel mensen reageren anders op veranderingen in volume, intensity, frequency etc. Neemt niet weg dat men eerst gewoon lekker moet gaan trainen, eten en slapen zoals je zelf al aangeeft want veel changes kan een beginner nog niet goed bepalen door te weinig ervaring met wat het lichaam prettig vindt.

Persoonlijk kreeg ik helemaal niets meer uit 531 (geen Beyond), doordat het volume én de frequency gewoon te weinig was en bij SS stalde ik al vrij snel (zelfs met deloads en uberbulk). Zit nog steeds op PRs van 0, maar goed. Volume van Sheiko, Candito, PTW (PNP2/3) lijkt wat beter te werken.

Ben zelf wel een fan van het meten van het totale volume met een bepaalde oefening en de RPE per set ala PTW. Geeft je een beetje een idee van waar je zit.

Net even wat yoghurt bakkies gekocht ad 10,3g prot/100gram en 170g per bakkie. :D Niet te kanen, maar goede macro's!

vrijdag 19 december 2014 @ 15:17:15 #179
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_147743317
quote:
13s.gif Op vrijdag 19 december 2014 12:12 schreef Beach het volgende:
Mijn doelen zijn niet gelukt.
Aan het begin schouderprobleem gehad dat gelukkig voorbij is.
Verder leek het vooral erop dat ik niet vooruit kom.
En mijn techniek kan nog steeds vooruit ook. (squat en dl)
Verder weet ik telkens niet goed welk programma goed is voor me, 5x5/3x5 na anderhalf jaar bracht gewoon geen vooruitgang meer.

Volgend jaar maar beter want dit werkt demotiverend.
3x5 of 5x5 bedoel je dus starting strength/stronglifts mee denk ik?

Rippetoe heeft het niet voor niks Starting Strength genoemd. Na anderhalf jaar hard werken ben je geen starter meer imho. Dan is het dus zaak om verder te kijken. Kijk eens naar 5/3/1 (met aanvulling, dat wel. Beyond 5/3/1 of BBB) of Sheiko. Of een meer BB-gericht programma.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_147743702
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 15:06 schreef Lightweight het volgende:
Ben het

[..]

In grote lijnen heb je volkomen gelijk, maar een programmaswitch kan toch wel erg helpen denk ik. Te lang op SS/SL hangen lijkt mij niet echt verstandig. Je pakt alle compounds goed en je wordt beresterk, maar uiteindelijk is het gewoon klaar met die lineaire progressie. Veel mensen reageren anders op veranderingen in volume, intensity, frequency etc. Neemt niet weg dat men eerst gewoon lekker moet gaan trainen, eten en slapen zoals je zelf al aangeeft want veel changes kan een beginner nog niet goed bepalen door te weinig ervaring met wat het lichaam prettig vindt.

Persoonlijk kreeg ik helemaal niets meer uit 531 (geen Beyond), doordat het volume én de frequency gewoon te weinig was en bij SS stalde ik al vrij snel (zelfs met deloads en uberbulk). Zit nog steeds op PRs van 0, maar goed. Volume van Sheiko, Candito, PTW (PNP2/3) lijkt wat beter te werken.

Ben zelf wel een fan van het meten van het totale volume met een bepaalde oefening en de RPE per set ala PTW. Geeft je een beetje een idee van waar je zit.

Net even wat yoghurt bakkies gekocht ad 10,3g prot/100gram en 170g per bakkie. :D Niet te kanen, maar goede macro's!

[ afbeelding ]
Eens, maar ik meende dat Beach al meerdere programma's uitgeprobeerd heeft? Maanden geleden weet ik nog dat hij mij naar Sheiko vroeg. Niks mis met switchen, maar hoppen heeft geen zin.
If not now, then when.
pi_147743776
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 15:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Eens, maar ik meende dat Beach al meerdere programma's uitgeprobeerd heeft? Maanden geleden weet ik nog dat hij mij naar Sheiko vroeg. Niks mis met switchen, maar hoppen heeft geen zin.
Dat wist ik niet. Hoppen is idd niets, eerst een goede kans geven.
pi_147745347
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 december 2014 15:17 schreef fathank het volgende:

[..]

3x5 of 5x5 bedoel je dus starting strength/stronglifts mee denk ik?

Rippetoe heeft het niet voor niks Starting Strength genoemd. Na anderhalf jaar hard werken ben je geen starter meer imho. Dan is het dus zaak om verder te kijken. Kijk eens naar 5/3/1 (met aanvulling, dat wel. Beyond 5/3/1 of BBB) of Sheiko. Of een meer BB-gericht programma.
Mijn lifts zijn anders niet van voorbij beginner niveau... Misschien dat ik 1x70 BP kan doe bijv en meer niet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 15:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Omdat ik gewoon een programma wil hebben dat goed bij me past :P
Het is niet zo dat ik nu elke week wat anders doe hoor.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  vrijdag 19 december 2014 @ 17:12:20 #183
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_147746723
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 16:23 schreef Beach het volgende:

[..]

Mijn lifts zijn anders niet van voorbij beginner niveau... Misschien dat ik 1x70 BP kan doe bijv en meer niet.

[..]

Omdat ik gewoon een programma wil hebben dat goed bij me past :P
Het is niet zo dat ik nu elke week wat anders doe hoor.
Dat laatste is echt aan jezelf om te bepalen? Wat wil je? Sterker worden of op hypertrofie trainen? Ga je verdiepen waar je problemen zitten, hou alles bij on een schrift of op je telefoon. Zoek een trainingsbuddy waar je wat aan hebt. Laat je lifts filmen, schaaf je techniek bij. Registreer je kcal inname.

Je zult er tijd en moeite in moeten steken. Alleen 3x per week naar de gym een uurtje je schema afwerken werkt blijkbaar niet. Dan moet je gaan zorgen dat de randvoorwaarden ook optimaal zijn, anders zul je nooit optimaal presteren.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_147746968
@Verbosity, ik dronk mijn shakes altijd met water.
  vrijdag 19 december 2014 @ 17:31:06 #185
294810 Cataclyst
Beastmode on/off
pi_147747314
Uiteindelijk gaat het erom dat je over een bepaalde periode progressie of overload hebt op wat voor manier dan ook. Een rep meer, een set meer, zwaarder gewicht, snelheid velen malen beter op een gewicht. Sowieso babysteps maken, een hoop kleine stapjes en doelen halen zorgen er alleen maar voor dat je uiteindelijk na een veel langere periode veel meer progressie heb gemaakt. Al is het alleen al het mentale aspect ;).
..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly
pi_147748330
2KG PR op 6RM deadlift! :D Toch weer een klein PR'tje.

Van 140 naar 142 ad RPE 8,5.

Nog even load-drop sets afmaken en dan wat nasi goreng kip maken met kip pasteitjes als toetje.
  vrijdag 19 december 2014 @ 19:04:37 #187
294810 Cataclyst
Beastmode on/off
pi_147750292
Hoe vind je het werken met rpe?

Vind het zelf een geniale constructie, alleen lijkt het me soms moeilijk om 100% eerlijk te zijn. En natuurlijk het feit dat ik wel eens heb gehad dat mn warm up helemaal kut ging, maar vervolgens een dikke pr zet.
..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly
  vrijdag 19 december 2014 @ 19:27:42 #188
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_147751213
Vandaag de nieuwe Artis apparatuur ontmaagd, best puik spul. Behalve dat je je cardio resultaten meteen op Facebook zet als je niet oplet :')

Krachtmaxhines zijn wel leuk. Houden aantal reps bij, snelheid en ROM.

Wel veel nieuw 24/7 kitchen cardiovolk ineens op een vrijdag
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_147751410
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 19:04 schreef Cataclyst het volgende:
Hoe vind je het werken met rpe?

Vind het zelf een geniale constructie, alleen lijkt het me soms moeilijk om 100% eerlijk te zijn. En natuurlijk het feit dat ik wel eens heb gehad dat mn warm up helemaal kut ging, maar vervolgens een dikke pr zet.
Ben er pas twee geleden weken mee begonnen (PowerLiftingToWin, PNP3), het blijft natuurlijk natte vinger werk. Maar ik log echt ALLES :D dus het is soms wel handig om terug te vinden van hoe een bepaalde set voelde. Ik heb zoiets van beter teveel informatie loggen dan te weinig, en vind het wel fijn. De ene dag gaat beter dan de ander, maar ik denk dat het over de lange termijn wel veel kan zeggen over de progressie. 130kg voelde een paar maanden terug als 9 RPE en nu 6 RPE dus ja. Geeft wel voldoende motivatie.

Denk alleen niet dat ik bv het verschil tussen RPE 9 of 9,5 kan aanvoelen, die ervaring heb ik nog niet met liften.

Iets wat ik ook erg handig vind is je totale volume op een bepaalde exercise te loggen. Als je bijvoorbeeld ergens 4x6x100kg hebt op een lift hebt (totale volume 2400kg) en een maand later meer repped ipv gewicht verhoogt bv 4x8x100kg (totale volume 3200kg) heb je toch een flinke gain. Leuk om bij te houden ipv alléén op de 1RMs te fixeren.
pi_147757018
Anyway een mooi 5/3/1 programma uitgeprint van de calculator van blackironbeast.
Minder janken, harder liften ;)
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_147765985
If not now, then when.
  zaterdag 20 december 2014 @ 04:23:53 #192
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_147766573
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 19:27 schreef stinkie het volgende:
Vandaag de nieuwe Artis apparatuur ontmaagd, best puik spul. Behalve dat je je cardio resultaten meteen op Facebook zet als je niet oplet :')

Krachtmaxhines zijn wel leuk. Houden aantal reps bij, snelheid en ROM.

Wel veel nieuw 24/7 kitchen cardiovolk ineens op een vrijdag
Wel big ass machines allemaal of lijkt dat maar zo?
Wel aardig dat loggen automatisch :P
pi_147767085
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 04:23 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Ray: je mag dan wel vrij zijn, maar om 4:23 moet je echt slapen, hoor!
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  zaterdag 20 december 2014 @ 08:43:59 #194
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_147767218
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 december 2014 14:34 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

zaterdag 20 december 2014 @ 08:47:00 #195
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_147767242
En ik snap geen kut van al die afkortingen die jullie gebruiken.
  zaterdag 20 december 2014 @ 08:58:42 #196
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
  zaterdag 20 december 2014 @ 09:05:52 #197
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_147767381
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 08:58 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Was ff wakker :@ :D
AKA midnight bulk
Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym
pi_147768600
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 december 2014 09:05 schreef Champy het volgende:

[..]

AKA midnight bulk
Gotta hit that anabolic window.
Geen referral hier.
  zaterdag 20 december 2014 @ 13:13:15 #199
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_147772007
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 04:23 schreef RaymondK het volgende:

[..]

nee ik vond ze erg compact. Cardio zijn ietsje groter dan de oude,maar de krachtmachines zijn kleiner. En de paar die ik geprobeerd heb (eindelijk een echte pec) bevielen erg goed. Denk dat ik vaker op machines te vinden ben nu. Zijn er een aantal ook dubbel neergezet zodat je niet hoert te wachten
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  zaterdag 20 december 2014 @ 16:50:59 #200
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_147777576
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 13:13 schreef stinkie het volgende:

[..]

nee ik vond ze erg compact. Cardio zijn ietsje groter dan de oude,maar de krachtmachines zijn kleiner. En de paar die ik geprobeerd heb (eindelijk een echte pec) bevielen erg goed. Denk dat ik vaker op machines te vinden ben nu. Zijn er een aantal ook dubbel neergezet zodat je niet hoert te wachten
Is het van deze serie? Wel fraai en degelijk ogent iig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')