En toch zie je bij het kopje "doelen" in de OP enkel krachtdoelen staanquote:Op donderdag 18 december 2014 23:50 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Haha, dit topic draait dan ook voornamelijk om fysieke aspecten.
Gelukkig is het ook een marathon ipv een sprint. Alle tijd om nog gainzzzzzz te maken, beste stinkerd.
Je hebt volkomen gelijk. Ik doelde meer op dat het mentale aspect niet dominant is in deze reeks.quote:Op vrijdag 19 december 2014 00:06 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
[..]
En toch zie je bij het kopje "doelen" in de OP enkel krachtdoelen staan
Gaat weer lekker, mang. Alleen klote van de blessure..quote:Op donderdag 18 december 2014 22:51 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Lifts begin dit jaar - doel eind 2014 - lifts op dit moment - gains:
SQ: 115 - 180 - 165/170 (+50/55 kg)
BP: 90 - 120 - 112,5/115 (+22,5/25 kg)
DL: 160 - 220 - 200/210 (+50/60 kg)
Doelen voor eind 2015:
SQ: 200+
BP: 130+
DL: 250
Ik ben erg nieuwsgierig naar jullie gains/ervaringen/verhalen en toekomstvooruitzichten. Op naar een nog anaboler 2015 met 20% meer eiwitten.
Zijn een stuk makkelijker te volgen dan de aesthetics!quote:Op vrijdag 19 december 2014 00:06 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
[..]
En toch zie je bij het kopje "doelen" in de OP enkel krachtdoelen staan
Ahzo, en toch is het liften toch meer als 50 % tussen de oren.quote:Op vrijdag 19 december 2014 00:21 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Je hebt volkomen gelijk. Ik doelde meer op dat het mentale aspect niet dominant is in deze reeks.
Maar krachtstats bijhouden is toch voor de PL-ers onder onsquote:Op vrijdag 19 december 2014 00:30 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Zijn een stuk makkelijker te volgen dan de aesthetics!
Iedereen aan een DEXA-scan+accurate weegschaal helpen en legit lengte noteren(Ja Yuri, ik bedoel jou)
Toch gewoon nette progress!!quote:Op donderdag 18 december 2014 22:51 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Aangezien het einde van het jaar om de hoek ligt, is het tijd om terug te kijken naar het begin van het jaar en onze gestelde doelen.
Mijn max stond in de planning voor morgen - toevallig mooi uitgekomen - maar dat gaat niet door. Vorige week heb ik door een domme fout mijn hip flexors verrekt en volgens mij ook mijn rechter psoas; walgelijk. Mijn eerste blessure dit jaar, aan het einde van het jaar.Ik was aan het experimenteren met een iets bredere sumo stance met ook de tenen iets (te) verder naar buiten. Ik voelde mij voor het eerst ziekelijke krachtig met sumo. Natuurlijk te gehaast, waar je bij een 'nieuwe' techniek altijd even goed opwarmt en stretched in de nieuwe positie en dat nu niet deed. Ik baal ervan, maarja, van geleerd.
Helaas is het niet snel genoeg hersteld, en een extra week deloaden gaat mij hoogstwaarschijnlijk kilo's kosten. In plaats van short term gains/long term loss, wil ik liever dat deze shit goed hersteld. Tot oud & nieuw every day is upper body day pompen en daarna weer met een nieuwe trainingscycle starten.
Lifts begin dit jaar - doel eind 2014 - lifts op dit moment - gains:
SQ: 115 - 180 - 165/170 (+50/55 kg)
BP: 90 - 120 - 112,5/115 (+22,5/25 kg)
DL: 160 - 220 - 200/210 (+50/60 kg)
Doelen niet gehaald. Grootste factor is dat ik onverwachts moest droppen in kcals, verder teveel aangekloot met mijn deadlift waar ik kilos heb laten liggen. Over het algemeen episch tevreden.
BW begin dit jaar was denk ik 95-100, met ± 110 rond juli en 102 op dit moment. Ik ben sinds juli op/net onder onderhoud aan het eten om vet te verliezen en toch nog strength gains te maken (tip). Dit houd ik aan tot ongeveer juli 2015. Sinds juli overigens nog easy flinke kilo's op mijn lifts kunnen zetten.
Doelen voor eind 2015:
SQ: 200+
BP: 130+
DL: 250
BW: proberen op een laag vp te komen en dat zo lang mogelijk aan te houden incl. strength gains maken. Cutten is gewoon zonde van de tijd.
Dit jaar heb ik geen enkele training gemist en daar ben ik eigenlijk het meest trots op. Motivatie hoger dan ooit en die is nog even geboost door de recente aanwezigheid op de FlexCup (NK powerliften), met ook nog het EK powerliften (eind maart) in Tjeschie in zicht.
Ik ben erg nieuwsgierig naar jullie gains/ervaringen/verhalen en toekomstvooruitzichten. Op naar een nog anaboler 2015 met 20% meer eiwitten.
Nettjes gek :-)quote:Op vrijdag 19 december 2014 01:02 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Begonnen in mei 2014:
BP: 30 x 5
OHP: 20
SQ: 50
DL: 80
Lichaamsgewicht: 106 @ 20% bf
Nu:
BP: 82,5 x 10
OHP: 57,5 x 5
SQ: 100 x 8
DL: 130 x 10
Lichaamsgewicht: 113, bf is iets omlaag gegaan denk ik, ben even 118 kg geweest.
Doelen volgend jaar:
BP: 100 x 10
OHP: 65 x 5
SQ: 140 x 5
DL: 170 x 5
cutten wil ik ook graag zoveel mogelijk met cario in de vorm van fietsen doen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 10:01 schreef Eleiko het volgende:
Mijn belangrijkste doel, om in ieder geval van de rugpijn af te komen is niet gehaald.
Voor de rest behoorlijk druk met werk, dus gaat het erg lastig momenteel.
Doel voor het nieuwe jaar is om weer een nieuwe balans te vinden, op te bouwen met trainen, wat te cutten door te racefietsen (ik ben door blijven eten zoals toen ik nog veel sportte) en kijken hoe ik de rugpijn verder terug kan dringen.
Lekker man! De human flag is awesome.quote:Op vrijdag 19 december 2014 00:25 schreef Verbosity het volgende:
Laatste tijd voor de fun ook weer wat nieuwe bodyweight oefeningen aan het oefenen. De human flag lukt voor 3-5 sec en handstand push-ups nu voor 2 reps
P.s. Vanwaar de / bij de lifts op dit moment?
Eens.quote:Op vrijdag 19 december 2014 00:50 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
[..]
Ahzo, en toch is het liften toch meer als 50 % tussen de oren.
Hoge eisen aan jezelf stellen is betere resultaten!
[..]
Maar krachtstats bijhouden is toch voor de PL-ers onder ons;)
[..]
Toch gewoon nette progress!!
Ik weet mijn stats van begin dit jaar niet echt omdat ik pas vlak daarvoor begon met liften..
Weet nog wel dat ik 200 wilde deadliften voor 2014 dat was 2 januari gelukt
Kan wel mijn doelen en resultaten hier neerzetten
Doelen Resultaten
Bench 150 130 ( paused, en wel met blessures )
Squat 200 220
Deadlift 250 270 ( ga voor het einde van het jaar nog 280 trekken )
Doelen voor 2015 zijn ondertussen al bekend, ik ben van de hoge doelen omdat ik denk dat je dat helpt!
Gewicht wil ik rond de 130 komen
Bench : 175 paused
Squat : 260 Kg
Deadlift : 325 kg ( zonder grind of hitch )
Totaal : 760
Ben benieuwd. Good luck!quote:Op vrijdag 19 december 2014 08:05 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Nettjes gek :-)
Reeele,doelen ook denk
Ik sluit deze week smolov jr voor bench af, dan klein weekje rust en mn 1rm testen.
Kijken of ik me doelen haal dan :-P
Die doelen moet je met een paar maanden wel kunnen halen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:48 schreef Lightweight het volgende:
Ben niet zo van de doelen, maar vooruit
Stats van 2014:
Weight: 88kg
BP: 1RM 90kg
SQ: 1RM 120kg
DL: 1RM 150kg
Doel van 2015:
BP: 100kg reppen
SQ: 140kg reppen
DL: 170kg reppen
Pullups: 8+
Hypertrophy: Brede rug, bouldershoulders
Probeer voor je squat eens smolov jr.quote:Op vrijdag 19 december 2014 12:12 schreef Beach het volgende:
Mijn doelen zijn niet gelukt.
Aan het begin schouderprobleem gehad dat gelukkig voorbij is.
Verder leek het vooral erop dat ik niet vooruit kom.
En mijn techniek kan nog steeds vooruit ook. (squat en dl)
Verder weet ik telkens niet goed welk programma goed is voor me, 5x5/3x5 na anderhalf jaar bracht gewoon geen vooruitgang meer.
Volgend jaar maar beter want dit werkt demotiverend.
Ja heb echt zin aan volgend jaar, dit weekend als het goed is eindelijk helemaal over qua verhuizen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 10:46 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Lekker man! De human flag is awesome.
De eerste cijfers zijn lifts die ik vandaag op mijn maxdag sowieso zou pakken, de tweede zijn voor 80% zeker en die ik wilde hitten vandaag. Ze zitten er in.
[..]
Eens.
Sowieso heb jij ook echt goede resultaten neergezet! 2015 wordt een mooi jaar man.
Het maakt niet echt uit welk programma je volgt. Het enige wat telt is keihard je best doen; trainen, eten, rusten. Niemand hier doet hetzelfde en toch maken ze gewoon gainzzz. Programma hoppen werkt iig niet goed. Kies iets en ga er helemaal voor.quote:Op vrijdag 19 december 2014 12:12 schreef Beach het volgende:
Verder weet ik telkens niet goed welk programma goed is voor me, 5x5/3x5 na anderhalf jaar bracht gewoon geen vooruitgang meer.
Nice man. Ik kan het mij voorstellen. Succes nog!quote:Op vrijdag 19 december 2014 14:01 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
[..]
Ja heb echt zin aan volgend jaar, dit weekend als het goed is eindelijk helemaal over qua verhuizen.
Brengt ook heel wat rust mee dus dat gaat sowieso helpen ik train deze week ook gewoon even niet ben ook zwak momenteel
In grote lijnen heb je volkomen gelijk, maar een programmaswitch kan toch wel erg helpen denk ik. Te lang op SS/SL hangen lijkt mij niet echt verstandig. Je pakt alle compounds goed en je wordt beresterk, maar uiteindelijk is het gewoon klaar met die lineaire progressie. Veel mensen reageren anders op veranderingen in volume, intensity, frequency etc. Neemt niet weg dat men eerst gewoon lekker moet gaan trainen, eten en slapen zoals je zelf al aangeeft want veel changes kan een beginner nog niet goed bepalen door te weinig ervaring met wat het lichaam prettig vindt.quote:Op vrijdag 19 december 2014 14:34 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Het maakt niet echt uit welk programma je volgt. Het enige wat telt is keihard je best doen; trainen, eten, rusten. Niemand hier doet hetzelfde en toch maken ze gewoon gainzzz. Programma hoppen werkt iig niet goed. Kies iets en ga er helemaal voor.
[..]
Nice man. Ik kan het mij voorstellen. Succes nog!
3x5 of 5x5 bedoel je dus starting strength/stronglifts mee denk ik?quote:Op vrijdag 19 december 2014 12:12 schreef Beach het volgende:
Eens, maar ik meende dat Beach al meerdere programma's uitgeprobeerd heeft? Maanden geleden weet ik nog dat hij mij naar Sheiko vroeg. Niks mis met switchen, maar hoppen heeft geen zin.quote:Op vrijdag 19 december 2014 15:06 schreef Lightweight het volgende:
Ben het
[..]
In grote lijnen heb je volkomen gelijk, maar een programmaswitch kan toch wel erg helpen denk ik. Te lang op SS/SL hangen lijkt mij niet echt verstandig. Je pakt alle compounds goed en je wordt beresterk, maar uiteindelijk is het gewoon klaar met die lineaire progressie. Veel mensen reageren anders op veranderingen in volume, intensity, frequency etc. Neemt niet weg dat men eerst gewoon lekker moet gaan trainen, eten en slapen zoals je zelf al aangeeft want veel changes kan een beginner nog niet goed bepalen door te weinig ervaring met wat het lichaam prettig vindt.
Persoonlijk kreeg ik helemaal niets meer uit 531 (geen Beyond), doordat het volume én de frequency gewoon te weinig was en bij SS stalde ik al vrij snel (zelfs met deloads en uberbulk). Zit nog steeds op PRs van 0, maar goed. Volume van Sheiko, Candito, PTW (PNP2/3) lijkt wat beter te werken.
Ben zelf wel een fan van het meten van het totale volume met een bepaalde oefening en de RPE per set ala PTW. Geeft je een beetje een idee van waar je zit.
Net even wat yoghurt bakkies gekocht ad 10,3g prot/100gram en 170g per bakkie.Niet te kanen, maar goede macro's!
[ afbeelding ]
Dat wist ik niet. Hoppen is idd niets, eerst een goede kans geven.quote:Op vrijdag 19 december 2014 15:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Eens, maar ik meende dat Beach al meerdere programma's uitgeprobeerd heeft? Maanden geleden weet ik nog dat hij mij naar Sheiko vroeg. Niks mis met switchen, maar hoppen heeft geen zin.
Mijn lifts zijn anders niet van voorbij beginner niveau... Misschien dat ik 1x70 BP kan doe bijv en meer niet.quote:Op vrijdag 19 december 2014 15:17 schreef fathank het volgende:
[..]
3x5 of 5x5 bedoel je dus starting strength/stronglifts mee denk ik?
Rippetoe heeft het niet voor niks Starting Strength genoemd. Na anderhalf jaar hard werken ben je geen starter meer imho. Dan is het dus zaak om verder te kijken. Kijk eens naar 5/3/1 (met aanvulling, dat wel. Beyond 5/3/1 of BBB) of Sheiko. Of een meer BB-gericht programma.
Omdat ik gewoon een programma wil hebben dat goed bij me pastquote:Op vrijdag 19 december 2014 15:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Eens, maar ik meende dat Beach al meerdere programma's uitgeprobeerd heeft? Maanden geleden weet ik nog dat hij mij naar Sheiko vroeg. Niks mis met switchen, maar hoppen heeft geen zin.
Dat laatste is echt aan jezelf om te bepalen? Wat wil je? Sterker worden of op hypertrofie trainen? Ga je verdiepen waar je problemen zitten, hou alles bij on een schrift of op je telefoon. Zoek een trainingsbuddy waar je wat aan hebt. Laat je lifts filmen, schaaf je techniek bij. Registreer je kcal inname.quote:Op vrijdag 19 december 2014 16:23 schreef Beach het volgende:
[..]
Mijn lifts zijn anders niet van voorbij beginner niveau... Misschien dat ik 1x70 BP kan doe bijv en meer niet.
[..]
Omdat ik gewoon een programma wil hebben dat goed bij me past
Het is niet zo dat ik nu elke week wat anders doe hoor.
Ben er pas twee geleden weken mee begonnen (PowerLiftingToWin, PNP3), het blijft natuurlijk natte vinger werk. Maar ik log echt ALLESquote:Op vrijdag 19 december 2014 19:04 schreef Cataclyst het volgende:
Hoe vind je het werken met rpe?
Vind het zelf een geniale constructie, alleen lijkt het me soms moeilijk om 100% eerlijk te zijn. En natuurlijk het feit dat ik wel eens heb gehad dat mn warm up helemaal kut ging, maar vervolgens een dikke pr zet.
Wel big ass machines allemaal of lijkt dat maar zo?quote:Op vrijdag 19 december 2014 19:27 schreef stinkie het volgende:
Vandaag de nieuwe Artis apparatuur ontmaagd, best puik spul. Behalve dat je je cardio resultaten meteen op Facebook zet als je niet oplet
Krachtmaxhines zijn wel leuk. Houden aantal reps bij, snelheid en ROM.
Wel veel nieuw 24/7 kitchen cardiovolk ineens op een vrijdag
Ray: je mag dan wel vrij zijn, maar om 4:23 moet je echt slapen, hoor!quote:Op zaterdag 20 december 2014 04:23 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Wel big ass machines allemaal of lijkt dat maar zo?
Wel aardig dat loggen automatisch
quote:Op vrijdag 19 december 2014 14:34 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Het maakt niet echt uit welk programma je volgt. Het enige wat telt is keihard je best doen; trainen, eten, rusten. Niemand hier doet hetzelfde en toch maken ze gewoon gainzzz. Programma hoppen werkt iig niet goed. Kies iets en ga er helemaal voor.
Was ff wakkerquote:Op zaterdag 20 december 2014 08:20 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Ray: je mag dan wel vrij zijn, maar om 4:23 moet je echt slapen, hoor!
AKA midnight bulkquote:
nee ik vond ze erg compact. Cardio zijn ietsje groter dan de oude,maar de krachtmachines zijn kleiner. En de paar die ik geprobeerd heb (eindelijk een echte pec) bevielen erg goed. Denk dat ik vaker op machines te vinden ben nu. Zijn er een aantal ook dubbel neergezet zodat je niet hoert te wachtenquote:Op zaterdag 20 december 2014 04:23 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Wel big ass machines allemaal of lijkt dat maar zo?
Wel aardig dat loggen automatisch
Is het van deze serie? Wel fraai en degelijk ogent iig.quote:Op zaterdag 20 december 2014 13:13 schreef stinkie het volgende:
[..]
nee ik vond ze erg compact. Cardio zijn ietsje groter dan de oude,maar de krachtmachines zijn kleiner. En de paar die ik geprobeerd heb (eindelijk een echte pec) bevielen erg goed. Denk dat ik vaker op machines te vinden ben nu. Zijn er een aantal ook dubbel neergezet zodat je niet hoert te wachten
Is denk ik ook wel iets waar je ervaring mee moet krijgen inderdaad! Lees er in ieder geval veel goeds over als je het onder de knie hebt, omdat je alles uit dagen haalt waarin je je goed voelt en op dagen dat het wat minder gaat je alsnog je werk er in krijgt. Sowieso vind ik hoe je je voelt een trainingsfactor die over het algemeen te weinig wordt meegenomem, soms zet ik met gemak een of meerdere PR's en soms krijg ik ~85% met moeite omhoog door stress/brakheid/moeheid of andere factoren.quote:Op vrijdag 19 december 2014 19:33 schreef Lightweight het volgende:
[..]
Ben er pas twee geleden weken mee begonnen (PowerLiftingToWin, PNP3), het blijft natuurlijk natte vinger werk. Maar ik log echt ALLESdus het is soms wel handig om terug te vinden van hoe een bepaalde set voelde. Ik heb zoiets van beter teveel informatie loggen dan te weinig, en vind het wel fijn. De ene dag gaat beter dan de ander, maar ik denk dat het over de lange termijn wel veel kan zeggen over de progressie. 130kg voelde een paar maanden terug als 9 RPE en nu 6 RPE dus ja. Geeft wel voldoende motivatie.
Denk alleen niet dat ik bv het verschil tussen RPE 9 of 9,5 kan aanvoelen, die ervaring heb ik nog niet met liften.
Iets wat ik ook erg handig vind is je totale volume op een bepaalde exercise te loggen. Als je bijvoorbeeld ergens 4x6x100kg hebt op een lift hebt (totale volume 2400kg) en een maand later meer repped ipv gewicht verhoogt bv 4x8x100kg (totale volume 3200kg) heb je toch een flinke gain. Leuk om bij te houden ipv alléén op de 1RMs te fixeren.
Permabulken is ook een vorm van trainen.quote:Op zaterdag 20 december 2014 17:09 schreef Cataclyst het volgende:
[..]
Is denk ik ook wel iets waar je ervaring mee moet krijgen inderdaad! Lees er in ieder geval veel goeds over als je het onder de knie hebt, omdat je alles uit dagen haalt waarin je je goed voelt en op dagen dat het wat minder gaat je alsnog je werk er in krijgt. Sowieso vind ik hoe je je voelt een trainingsfactor die over het algemeen te weinig wordt meegenomem, soms zet ik met gemak een of meerdere PR's en soms krijg ik ~85% met moeite omhoog door stress/brakheid/moeheid of andere factoren.
Wbt dat laatste ben ik het volledig met je eens. Het moment dat jij 1 rep of meerdere erbij kan pakken ben je wel degelijk sterker geworden, zonder dat je het test aan de hand van je 1RM inderdaad.
Vraagje voor iedereen hier trouwens, hoe doen jullie het met trainen rond de kerst dagen en oud en nieuw? Hier is de gym dicht of open op bepaalde tijden, en je bent natuurlijk met familie, vrienden en whatever. Vind het dan ontzettend moeilijk om een schema aan te houden. Probeer zelf wel alle dagen te gaan waar mogelijk is en focus me dan zelf lekker op de big 3, gewoon back to basic zeg maar.
Einde van het jaar, dus alles eens maxen. Dan heeft het toch weinig zin om je aan een of ander schema te houden.quote:Op zaterdag 20 december 2014 17:09 schreef Cataclyst het volgende:
[..]
Is denk ik ook wel iets waar je ervaring mee moet krijgen inderdaad! Lees er in ieder geval veel goeds over als je het onder de knie hebt, omdat je alles uit dagen haalt waarin je je goed voelt en op dagen dat het wat minder gaat je alsnog je werk er in krijgt. Sowieso vind ik hoe je je voelt een trainingsfactor die over het algemeen te weinig wordt meegenomem, soms zet ik met gemak een of meerdere PR's en soms krijg ik ~85% met moeite omhoog door stress/brakheid/moeheid of andere factoren.
Wbt dat laatste ben ik het volledig met je eens. Het moment dat jij 1 rep of meerdere erbij kan pakken ben je wel degelijk sterker geworden, zonder dat je het test aan de hand van je 1RM inderdaad.
Vraagje voor iedereen hier trouwens, hoe doen jullie het met trainen rond de kerst dagen en oud en nieuw? Hier is de gym dicht of open op bepaalde tijden, en je bent natuurlijk met familie, vrienden en whatever. Vind het dan ontzettend moeilijk om een schema aan te houden. Probeer zelf wel alle dagen te gaan waar mogelijk is en focus me dan zelf lekker op de big 3, gewoon back to basic zeg maar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |