Aangezien het einde van het jaar om de hoek ligt, is het tijd om terug te kijken naar het begin van het jaar en onze gestelde doelen.
Mijn max stond in de planning voor morgen - toevallig mooi uitgekomen - maar dat gaat niet door. Vorige week heb ik door een domme fout mijn hip flexors verrekt en volgens mij ook mijn rechter psoas; walgelijk. Mijn eerste blessure dit jaar, aan het einde van het jaar.

Ik was aan het experimenteren met een iets bredere sumo stance met ook de tenen iets (te) verder naar buiten. Ik voelde mij voor het eerst ziekelijke krachtig met sumo. Natuurlijk te gehaast, waar je bij een 'nieuwe' techniek altijd even goed opwarmt en stretched in de nieuwe positie en dat nu niet deed. Ik baal ervan, maarja, van geleerd.
Helaas is het niet snel genoeg hersteld, en een extra week deloaden gaat mij hoogstwaarschijnlijk kilo's kosten. In plaats van short term gains/long term loss, wil ik liever dat deze shit goed hersteld. Tot oud & nieuw every day is upper body day pompen en daarna weer met een nieuwe trainingscycle starten.
Lifts begin dit jaar - doel eind 2014 - lifts op dit moment - gains:
SQ: 115 - 180 - 165/170 (+50/55 kg)
BP: 90 - 120 - 112,5/115 (+22,5/25 kg)
DL: 160 - 220 - 200/210 (+50/60 kg)
Doelen niet gehaald. Grootste factor is dat ik onverwachts moest droppen in kcals, verder teveel aangekloot met mijn deadlift waar ik kilos heb laten liggen. Over het algemeen episch tevreden.
BW begin dit jaar was denk ik 95-100, met ± 110 rond juli en 102 op dit moment. Ik ben sinds juli op/net onder onderhoud aan het eten om vet te verliezen en toch nog strength gains te maken (tip). Dit houd ik aan tot ongeveer juli 2015. Sinds juli overigens nog easy flinke kilo's op mijn lifts kunnen zetten.
Doelen voor eind 2015:
SQ: 200+
BP: 130+
DL: 250
BW: proberen op een laag vp te komen en dat zo lang mogelijk aan te houden incl. strength gains maken. Cutten is gewoon zonde van de tijd.
Dit jaar heb ik geen enkele training gemist en daar ben ik eigenlijk het meest trots op. Motivatie hoger dan ooit en die is nog even geboost door de recente aanwezigheid op de FlexCup (NK powerliften), met ook nog het EK powerliften (eind maart) in Tjeschie in zicht.
Ik ben erg nieuwsgierig naar jullie gains/ervaringen/verhalen en toekomstvooruitzichten. Op naar een nog anaboler 2015 met 20% meer eiwitten.
[ Bericht 2% gewijzigd door Yuri_Boyka op 18-12-2014 23:38:59 ]