SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Sets & RepsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SterodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VersiebeheerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doelstellingen van de leden voor 31-12-2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Reverse curls zijn ook lekkerOp zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym![]()
Raymond disagreesquote:Op donderdag 20 november 2014 12:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Alleen jammer dat iedereen hier continue aan het cutten is.Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym![]()
Dit is dan ook gewoon een fatty reeks.
Net wel lekker genoten van een Doner box
First meal of the dayDat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Denk aan de makkelijkere pullupsquote:Op donderdag 20 november 2014 14:13 schreef RaymondK het volgende:
[..]
indeed
na de jaarswisseling dougon b tough
.
Geen referral hier.![]()
true.quote:Op donderdag 20 november 2014 14:27 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Denk aan de makkelijkere pullups.
en vorige cut kon ik het gecutte gewicht d'r bij doen op m'n squat (srs)
weet niet of dat nu ook gaat lukken![]()
![]()
quote:Op donderdag 20 november 2014 17:06 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Duurt dat niet ontzettend lang?Geen referral hier.![]()
Heeft iemand een tip voor een goede belt? Met squats en deadlifts is het soms bij "zware" sets lastig om genoeg druk in m'n core te krijgen om m'n ruggengraat neutraal te houden.Geen referral hier.![]()
10mm: http://www.inzernet.com/d(...)D=FOREVER_LEVER_10MMquote:Op donderdag 20 november 2014 20:01 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Heeft iemand een tip voor een goede belt? Met squats en deadlifts is het soms bij "zware" sets lastig om genoeg druk in m'n core te krijgen om m'n ruggengraat neutraal te houden.
13mm: http://www.inzernet.com/d(...)=FOREVERBELT_LEVER13![]()
90 dollar, hmm.quote:Op donderdag 20 november 2014 20:04 schreef Lightweight het volgende:
[..]
10mm: http://www.inzernet.com/d(...)D=FOREVER_LEVER_10MM
13mm: http://www.inzernet.com/d(...)=FOREVERBELT_LEVER13Geen referral hier.![]()
https://www.strengthshop.de/powerlifting-belts-guertel.html Wat minder, allemaal IPF. Ik zou persoonlijk nooit een niet-lever belt kopen. Met name als je erg speelt met je dieet. Die normale gaatjes passen nooit 100% goed.quote:![]()
Heb je een ab wheel en doe je planks? If not zou ik daarmee aan de slag gaan.quote:Op donderdag 20 november 2014 20:01 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Heeft iemand een tip voor een goede belt? Met squats en deadlifts is het soms bij "zware" sets lastig om genoeg druk in m'n core te krijgen om m'n ruggengraat neutraal te houden.![]()
is met een barbell rollen met twee platen aan beide kanten hetzelfde idee, of is het juist belangrijk dat er maar 1 roller is voor de balans?quote:Op donderdag 20 november 2014 21:11 schreef Snakey het volgende:
[..]
Heb je een ab wheel en doe je planks? If not zou ik daarmee aan de slag gaan.'t logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.![]()
Geen idee, volgens mij komt het op hetzelfde neer.quote:Op donderdag 20 november 2014 21:13 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
is met een barbell rollen met twee platen aan beide kanten hetzelfde idee, of is het juist belangrijk dat er maar 1 roller is voor de balans?![]()
Met 100 kg squat al aan een belt? Beter pak je het probleem aan ipv symptoombestrijdingquote:Op donderdag 20 november 2014 20:01 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Heeft iemand een tip voor een goede belt? Met squats en deadlifts is het soms bij "zware" sets lastig om genoeg druk in m'n core te krijgen om m'n ruggengraat neutraal te houden.Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Dat bedoelde ik. Gewoon meer werk in je core steken.quote:Op donderdag 20 november 2014 21:35 schreef fathank het volgende:
[..]
Met 100 kg squat al aan een belt? Beter pak je het probleem aan ipv symptoombestrijding![]()
Holy fuck, blijken alle groten hier in Sydney te zijn dit weekend!
Ik ga even kijken of ik kan gaan
Kut tering tyfus kaartjes zijn uitverkocht.
Wel even kijken of er nog plek is in de Russian Kings seminar
[ Bericht 5% gewijzigd door star_gazer op 21-11-2014 03:51:21 ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
De "Russian Kings' runnen een seminar hier. $150... Erg duur, maar ik krijg dus wel de kans vragen te stellen aan KK en co..."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Ja leuk zo'n seminar, en voor een paar tientjes zou ik er ook wel heen gaan maar 150 piek..nah. Dan kijk ik wel een filmpje op internet. Of ben ik dan een gierige hollander?quote:Op vrijdag 21 november 2014 06:58 schreef star_gazer het volgende:
De "Russian Kings' runnen een seminar hier. $150... Erg duur, maar ik krijg dus wel de kans vragen te stellen aan KK en co...Behulpzaam als een waterkraan.
Wat zou je willen vragen dan?quote:Op vrijdag 21 november 2014 06:58 schreef star_gazer het volgende:
De "Russian Kings' runnen een seminar hier. $150... Erg duur, maar ik krijg dus wel de kans vragen te stellen aan KK en co...![]()
Inderdaad Henk, voor die 150 euro kan je makkelijk een kuurtje bestellen!quote:Op vrijdag 21 november 2014 08:39 schreef fathank het volgende:
[..]
Ja leuk zo'n seminar, en voor een paar tientjes zou ik er ook wel heen gaan maar 150 piek..nah. Dan kijk ik wel een filmpje op internet. Of ben ik dan een gierige hollander?Deathlift or Die.![]()
http://www.reddit.com/r/F(...)_seeing_the_russian/quote:Op vrijdag 21 november 2014 06:58 schreef star_gazer het volgende:
De "Russian Kings' runnen een seminar hier. $150... Erg duur, maar ik krijg dus wel de kans vragen te stellen aan KK en co...Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
waarom het zo duur isquote:Op vrijdag 21 november 2014 08:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wat zou je willen vragen dan?Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
LOL@ 'Do you even lift, brah'.quote:Op vrijdag 21 november 2014 10:33 schreef Champy het volgende:
[..]
http://www.reddit.com/r/F(...)_seeing_the_russian/
Eeuwig respect voor de bro die dat vraagt.![]()
Advies: Meer Juicequote:Op vrijdag 21 november 2014 12:16 schreef seto het volgende:
Als ik echt een serieuze powerlifter was die op een plateau zat zou ik er wel heen gaan.![]()
![]()
ff lekker dode liften op vrijdagmiddag (lijkstijfheid reeds ingetreden bij mij)
[ Bericht 1% gewijzigd door RaymondK op 21-11-2014 19:35:07 ]![]()
Vanwaar die plates eronder?quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:17 schreef RaymondK het volgende:
ff lekker dode liften op vrijdagmiddag (lijkstijfheid reeds ingetreden bij mij)
![]()
![]()
Bench eeeeeindelijk weer terug op niveau na blessure! 95kg x 8Deadlift bijna op 2xBW, nu op 3x170 nog 20 kilo te gaan! Squat naar 5x140!
Wordt nog eens wat
,,/![]()
Wat een krachtstats! Hoelang train je, zeer benieuwd naar jouwn fysiek!!quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:50 schreef -Menn0- het volgende:
Bench eeeeeindelijk weer terug op niveau na blessure! 95kg x 8Deadlift bijna op 2xBW, nu op 3x170 nog 20 kilo te gaan! Squat naar 5x140!
Wordt nog eens wat![]()
Kun je bij 5/3/1 ook de deload-week overslaan? Ik zit nu aan het eind van de cycle maar ik heb nog helemaal niet de last die ik gewoonlijk heb. Is het beter om toch die week rust te nemen, of kan ik meteen door met de volgende cycle?![]()
Je volgt versie 1 van 5/3/1 denk ik ? week5, week3, week531, week deload??quote:Op zaterdag 22 november 2014 08:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Kun je bij 5/3/1 ook de deload-week overslaan? Ik zit nu aan het eind van de cycle maar ik heb nog helemaal niet de last die ik gewoonlijk heb. Is het beter om toch die week rust te nemen, of kan ik meteen door met de volgende cycle?
In beyond 5/3/1 beschrijft Wendler een volgens hem betere manier nml: 5,3,531,5,3,531,deload.
De 7e week dus pas.![]()
ik heb bij mn 1e 5/3/1 fase geen deload week gedaan maar alleen een deload dag voor elke compound.quote:Op zaterdag 22 november 2014 08:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Kun je bij 5/3/1 ook de deload-week overslaan? Ik zit nu aan het eind van de cycle maar ik heb nog helemaal niet de last die ik gewoonlijk heb. Is het beter om toch die week rust te nemen, of kan ik meteen door met de volgende cycle?fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Hoe bedoel je, een deload dag voor iedere compound? Dat je alleen de compound rustig aan doet en de assistance voluit?quote:Op zaterdag 22 november 2014 10:46 schreef Beach het volgende:
[..]
ik heb bij mn 1e 5/3/1 fase geen deload week gedaan maar alleen een deload dag voor elke compound.Dan ga ik dat eens proberen, een deload week lijkt me momenteel echt nutteloos.quote:Op zaterdag 22 november 2014 10:30 schreef DjMark het volgende:
[..]
Je volgt versie 1 van 5/3/1 denk ik ? week5, week3, week531, week deload??
In beyond 5/3/1 beschrijft Wendler een volgens hem betere manier nml: 5,3,531,5,3,531,deload.
De 7e week dus pas.![]()
Vandaag trouwens 95kg op de clean gedaan met, al zeg ik het zelf, een prachtige form. De grens van m'n frontsquat nadert wel...![]()
Ik train nu bijna 3 jaar. Maar heb hiervoor vanaf m'n 4e gejudoot. Dus begon al met aardig wat kracht en woog al rond de 80 kilo toen ik begon.quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:53 schreef Atemno het volgende:
[..]
Wat een krachtstats! Hoelang train je, zeer benieuwd naar jouwn fysiek!!,,/![]()
Zoals DjMark al aangeeft, lekker Beyond 5/3/1 doen. Zoveel schoonheidsfoutjes uit 531 gehaald en er zijn veel extra mogelijkheden beschreven. FSL, joker sets, etc. Deloaden is zoiezo iets wat je uiteindelijk zelf gaat aanvoelen. Als je te laag komt in de + sets bijvoorbeeld. Als jij in je 531+ week bij de AMRAP er 10 uitperst, tsja dan hoef je natuurlijk niet te gaan deloaden.quote:Op zaterdag 22 november 2014 11:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Hoe bedoel je, een deload dag voor iedere compound? Dat je alleen de compound rustig aan doet en de assistance voluit?
[..]
Dan ga ik dat eens proberen, een deload week lijkt me momenteel echt nutteloos.![]()
![]()
Nu bezig met m'n 2e cycle van Candito's 6 week strength program. Net klaar met week 1. Bevalt me erg goed. Resultaten na m'n eerste cycle:
1rm, bw 74.5kg
squat 150 > e155 (kleine blessure opgelopen, had zeker wel +10 kunnen adden)
bench 75 > e82.5 (eindelijk progress en form gefixed met de dave tate video's die hier gepost zijn)
deads 175 > e190 (hopelijk nog 200 eind dit jaar)
na cycle 2 ff true 1 rm testen![]()
![]()
Nette progress maat! Eerste twee weken zijn pittig van candito imo! Wel jammer dat ik altijd het gevoel heb dat het meer voor de Squat en deadlift doet dan voor de bench. Keep going thoughquote:Op zaterdag 22 november 2014 16:01 schreef Nuggets het volgende:
Nu bezig met m'n 2e cycle van Candito's 6 week strength program. Net klaar met week 1. Bevalt me erg goed. Resultaten na m'n eerste cycle:
1rm, bw 74.5kg
squat 150 > e155 (kleine blessure opgelopen, had zeker wel +10 kunnen adden)
bench 75 > e82.5 (eindelijk progress en form gefixed met de dave tate video's die hier gepost zijn)
deads 175 > e190 (hopelijk nog 200 eind dit jaar)
na cycle 2 ff true 1 rm testen.
..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly![]()
Wat is FSL?quote:Op zaterdag 22 november 2014 13:33 schreef Lightweight het volgende:
[..]
Zoals DjMark al aangeeft, lekker Beyond 5/3/1 doen. Zoveel schoonheidsfoutjes uit 531 gehaald en er zijn veel extra mogelijkheden beschreven. FSL, joker sets, etc. Deloaden is zoiezo iets wat je uiteindelijk zelf gaat aanvoelen. Als je te laag komt in de + sets bijvoorbeeld. Als jij in je 531+ week bij de AMRAP er 10 uitperst, tsja dan hoef je natuurlijk niet te gaan deloaden.
Die joker sets zijn overigens niet echt een voordeel imo. Ik doe juist 5/3/1 omdat het lekker kort is, tijd voor joker sets heb ik momenteel toch amper.![]()
Thanks! Ja, dat met bench kan best kloppen, candito heeft in verhouding ook een zwakke bench. Zeker als je t vergelijkt met zijn competitors. Binnenkort komt er een nieuwe versie van uit dus ben ook benieuwd daarna.quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:37 schreef Cataclyst het volgende:
[..]
Nette progress maat! Eerste twee weken zijn pittig van candito imo! Wel jammer dat ik altijd het gevoel heb dat het meer voor de Squat en deadlift doet dan voor de bench. Keep going though.
Squats van week 2 zijn brutal!![]()
Zeker waar inderdaad! Las het van die nieuwe versie, ga het tegen die tijd zeker even checkenquote:Op zaterdag 22 november 2014 17:13 schreef Nuggets het volgende:
[..]
Thanks! Ja, dat met bench kan best kloppen, candito heeft in verhouding ook een zwakke bench. Zeker als je t vergelijkt met zijn competitors. Binnenkort komt er een nieuwe versie van uit dus ben ook benieuwd daarna.
Squats van week 2 zijn brutal!.
Pfff die volume en back-off squats. Holy shit. Ja doe maar even 2,5kg eraf en pomp maar 10x3 met 60 seconden rust. Een ding is zeker, je squat en deadlift gaan zeker hard vooruit!
Voor bench volg ik zelf een beetje het principe van heel veel benchen voor een sterkere bench...At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly![]()
10x3quote:Op zaterdag 22 november 2014 17:22 schreef Cataclyst het volgende:
[..]
Zeker waar inderdaad! Las het van die nieuwe versie, ga het tegen die tijd zeker even checken.
Pfff die volume en back-off squats. Holy shit. Ja doe maar even 2,5kg eraf en pomp maar 10x3 met 60 seconden rust. Een ding is zeker, je squat en deadlift gaan zeker hard vooruit!
Voor bench volg ik zelf een beetje het principe van heel veel benchen voor een sterkere bench.
Je bent er zelf nu mee gestopt? Wat doe je ATM en hoe vind je t vergeleken met Candito?![]()
First Set Last.quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wat is FSL?
Die joker sets zijn overigens niet echt een voordeel imo. Ik doe juist 5/3/1 omdat het lekker kort is, tijd voor joker sets heb ik momenteel toch amper.
"In Beyond 5/3/1, Wendler has introduced a new concept called “First Set Last” where you repeat your first work set of the day for another AMRAP set. Wendler now recommends this as a standard addition to the 5/3/1 program. I think that speaks for itself. Wendler himself has found that adding more volume to the original 5/3/1 program is a good idea. Even so, for powerlifting purposes, we’d like to see more of the volume come at 80-85%+ rather than doing additional sets at ~70-75%." - http://www.powerliftingtowin.com/beyond-531/
Wat ik meestal deed is bv:
Bench dag:
Warmup sets
75% @ 5 reps
85% @ 3reps
95% @ 1+ reps (AMRAP)
100% @ 1 rep (Joker)
105% @ 1 rep (Joker)
etc. tot dat lichaam 'nee' zegt
75% FSL (AMRAP)
60% 5x5 (BBB)
Duurt lang, ja. Maar als je lichaam zegt 'ik kan nog meer' zijn er imo drie dingen mogelijk:
1. 1RMs zijn niet goed berekend
2. Te weinig tijd
3. Verkeerde instelling m.b.t. progressive overload, als er meer kan waarom niet meer doen?
Goed filmpje m.b.t. benching (met name C.A.T. @ 7:45 ev)![]()
Gedachtespelletje
Met een onderscheidt tussen krachttraining en bodybuilding. Beide train je op een dag 1,5 uur. Bij krachttraining doe je netto minder oefeningen maar wel intensiever (dichter bij je maximum). Bij bodybuilding doe je netto meer oefeningen en wat meer sets/reps maar veel minder gewicht.
Bij welke van de twee zou je op een dergelijke sessie het meeste kcal verbranden en bij welke herstel je sneller? Wat denken jullie?![]()
De belasting van je cns zal hoger zijn bij krachttraining. Het herstel duurt daardoor langer denk ik.Energie verbruik geen idee, zal elkaar niet veel ontlopen denk ik.quote:Op zondag 23 november 2014 10:37 schreef MrGuma het volgende:
Gedachtespelletje
Met een onderscheidt tussen krachttraining en bodybuilding. Beide train je op een dag 1,5 uur. Bij krachttraining doe je netto minder oefeningen maar wel intensiever (dichter bij je maximum). Bij bodybuilding doe je netto meer oefeningen en wat meer sets/reps maar veel minder gewicht.
Bij welke van de twee zou je op een dergelijke sessie het meeste kcal verbranden en bij welke herstel je sneller? Wat denken jullie?![]()
Als een powerlifttraining netto zwaarder is dan een bodybuildtraining, dan bodybuild je niet hard genoeg.quote:Op zondag 23 november 2014 10:37 schreef MrGuma het volgende:
Gedachtespelletje
Bij welke van de twee zou je op een dergelijke sessie het meeste kcal verbranden en bij welke herstel je sneller? Wat denken jullie?
Als een bodybuildtraining netto zwaarder is dan een powerlifttraining, dan powerlift je niet hard genoeg.
En met netto bedoel ik dan over een bepaalde periode genomen.
Als het goed is vraag je bij beide takken het aller uiterste van je lichaam.
't is hier al,vaker langs gekomen dat men denkt dat powerlifting zwaarder is maar wdbt geloof ik geen hol van. Voor je cns ja, voor je spierherstel en massa onderhoud nee.
Antwoorden op je vragen vind ik moeilijk dou.belasting ligt anders en hoe meet je het die belasting
![]()
Je zou zoiets beter per periode van deload naar deload kunnen bekijken voor 1 en het zelfde lichaam dan per trainingsvorm, lijkt me
[ Bericht 4% gewijzigd door RaymondK op 23-11-2014 15:25:16 ]![]()
Heb je toevallig een link waar dit wordt verteld? Denk dat ik iets gemist heb.quote:Op zaterdag 22 november 2014 17:13 schreef Nuggets het volgende:
Binnenkort komt er een nieuwe versie van uit dus ben ook benieuwd daarna.![]()
![]()
Heb helaas nooit een volle 6 weken candito gedaan, was er mee begonnen in de vakantie maar het werd zo verstoord door weken weg en dergelijke. Met de korte ervaring die ik had vond ik die eerste twee weken echt killing, maar had het gevoel dat het wel goed was. Wil in de toekomst nog wel een paar goede cycles Candito doenquote:Op zaterdag 22 november 2014 17:43 schreef Nuggets het volgende:
[..]
10x3
Je bent er zelf nu mee gestopt? Wat doe je ATM en hoe vind je t vergeleken met Candito?.
Ik heb afgelopen tien weken een eigen schema gevolgd aan de hand van richtlijnen van GZCL. Ben daarop dik vooruit gegaan. Maar dat komt ook omdat het gewoon tried and tested principes zijn.
Komende maandag ga ik beginnen met een high-volume, linear progression achtige 5 dagen split la Dan Green. Officieel heet het Boss Barbell Method, maar er is nog geen e-book uit voorlopig. Wel genoeg informatie te vinden op youtube/google/reddit om een goed begin te maken.
Maar wil zeker in de toekomst nog Candito uitproberen!..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly![]()
Zag het via de comments van een van z'n videos. Hij is nog bezig met wat experimenten en zou het binnenkort uitbrengenquote:Op zondag 23 november 2014 13:20 schreef Lightweight het volgende:
[..]
Heb je toevallig een link waar dit wordt verteld? Denk dat ik iets gemist heb.
Had inderdaad ook wat positieve dingen gelezen over GZCL. Ben benieuwd naar je resultaten van je Dan Green a la split.quote:Op zondag 23 november 2014 13:57 schreef Cataclyst het volgende:
[..]
Heb helaas nooit een volle 6 weken candito gedaan, was er mee begonnen in de vakantie maar het werd zo verstoord door weken weg en dergelijke. Met de korte ervaring die ik had vond ik die eerste twee weken echt killing, maar had het gevoel dat het wel goed was. Wil in de toekomst nog wel een paar goede cycles Candito doen.
Ik heb afgelopen tien weken een eigen schema gevolgd aan de hand van richtlijnen van GZCL. Ben daarop dik vooruit gegaan. Maar dat komt ook omdat het gewoon tried and tested principes zijn.
Komende maandag ga ik beginnen met een high-volume, linear progression achtige 5 dagen split la Dan Green. Officieel heet het Boss Barbell Method, maar er is nog geen e-book uit voorlopig. Wel genoeg informatie te vinden op youtube/google/reddit om een goed begin te maken.
Maar wil zeker in de toekomst nog Candito uitproberen!
Heeft iemand dat event in Australi nog een beetje gevolgd?![]()
Dank!quote:Op zondag 23 november 2014 15:28 schreef Nuggets het volgende:
Zag het via de comments van een van z'n videos. Hij is nog bezig met wat experimenten en zou het binnenkort uitbrengen
Week 1 dag 1 van Sheiko #31 (80kg+ programma #37v2, #31, #32v2).
Ik begin steeds meer te wennen aan het volume. Moet wel zeggen dat ik als een gek afval, moet echt meer eten. Intake van calorien bij Wendler is niets (bij mij iig) in vergelijking met wat nodig is voor Sheiko. Totaal 9 kilo kwijt in paar maanden, maar wil wel stoppen nu. Veel 'commentaar' van anderen.
'Mag' eigenlijk niet, maar af en toe toch de bench wat hoger leggen met 5 kg per set dan voorgeschreven.
215 proteine (860 cal)
90 fat (810 cal)
357,5 remainder carbs (1430 cal)
totaal: 3.100
Toch maar verhogen met een paar honderd. Misschien wat gemarineerde kipnuggets erbij.
Schouders lopen wel wat achter helaas. Met name zij- en achterkanten (lat en post?). Lat raises lukt niet echt op een zodanig hoog gewicht, dat ik ze kan vast houden zeg maar en face-pulls geven mijn schoulder-cuffs aidsebola.![]()
GZCL is zeker goed, je kan echt doen wat je wilt en wat voor jou werkt met een set van goede richtlijnen wbt percentages/volume.quote:Op zondag 23 november 2014 15:28 schreef Nuggets het volgende:
[..]
Zag het via de comments van een van z'n videos. Hij is nog bezig met wat experimenten en zou het binnenkort uitbrengen
[..]
Had inderdaad ook wat positieve dingen gelezen over GZCL. Ben benieuwd naar je resultaten van je Dan Green a la split.
Heeft iemand dat event in Australi nog een beetje gevolgd?
De split is best interessant! Voor een hoog volume gaan!
Ziet er als volgt uit;
Dag 1 - Back squat, high bar pause squat, Straight Leg DL
Dag 2 - Overhead Press, bench variant, schouders & triceps
Dag 3 - Front Squat
Dag 4 - Deadlift, deficit deadlift en weer SLDL
Dag 5 - Bench Press en daarna twee bench varianten, ik doe zelf touch n go bench en wide grip bench
Elke dag voeg je de volume toe door gerelateerde assistance te doen met bodybuilding movements zoals alle soorten dumbbell presses, flies etc. Voor lower body hou je het zoals het hierboven staat. Elke dag doe ik ook rug waarbij ik een paar dingen roteer, zoals chins, DB rows, BB rows, Chest supported rows etc.
Voor de main lifts begin je op 3x5 op de A week, 2x6 op de B week, na 2 weken gooi je er 2-3% en ga je door totdat het niet meer gaat. Dan drop je een rep en ga je weer door totdat niet werkt, weer een rep droppen (3x3 dan) totdat dat niet meer werkt. Dan maxen en vervolgens weer beginnen op een 3x5 wat hoger ligt dan waarmee je begon.
Kortom, linear progression op de grote compounds en volume door middel van de bodybuilding assistance.
Erg veel zin in om weer de gym te slopen en te kijken hoe het gaat!Rear delt flies/rows doenquote:Op zondag 23 november 2014 18:32 schreef Lightweight het volgende:
[..]
...
Schouders lopen wel wat achter helaas. Met name zij- en achterkanten (lat en post?). Lat raises lukt niet echt op een zodanig hoog gewicht, dat ik ze kan vast houden zeg maar en face-pulls geven mijn schoulder-cuffs aidsebola.. Overigens check dit filmpje van Omar Isuf w.b.t. Face Pulls, misschien helpt het je;
Voor lateral raises had iemand hier een goede tip, volgens mij was dat Raymond, je moet de dumbbells roteren alsof je water uit een kan inschenkt.
..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly![]()
Dank, zal er even naar kijken!quote:Op zondag 23 november 2014 22:26 schreef Cataclyst het volgende:
Voor de main lifts begin je op 3x5 op de A week, 2x6 op de B week, na 2 weken gooi je er 2-3% en ga je door totdat het niet meer gaat. Dan drop je een rep en ga je weer door totdat niet werkt, weer een rep droppen (3x3 dan) totdat dat niet meer werkt. Dan maxen en vervolgens weer beginnen op een 3x5 wat hoger ligt dan waarmee je begon.
Kortom, linear progression op de grote compounds en volume door middel van de bodybuilding assistance.
Erg veel zin in om weer de gym te slopen en te kijken hoe het gaat!
Rear delt flies/rows doen. Overigens check dit filmpje van Omar Isuf w.b.t. Face Pulls, misschien helpt het je;
Voor lateral raises had iemand hier een goede tip, volgens mij was dat Raymond, je moet de dumbbells roteren alsof je water uit een kan inschenkt.
Het idee van 2-3% en week A/B spreekt mij wel aan, alleen de opstelling van de dagen niet helemaal. Zou het zelf zo doen:![]()
![]()
Zeer nice! Zelf in een excel gezet neem ik aanquote:Op maandag 24 november 2014 01:51 schreef Lightweight het volgende:
[..]
Dank, zal er even naar kijken!
Het idee van 2-3% en week A/B spreekt mij wel aan, alleen de opstelling van de dagen niet helemaal. Zou het zelf zo doen:
[ afbeelding ]. Lijkt heeeel sterk op de programming van Dan Green, die ook voor zijn clients dient. Las in animal forum dat hij volgens mij 6 dagen zelf zo inplant. Ikzelf vind 6 dagen iets teveel, tenzij ik een home gym had. 4-5 dagen is perfect.
Heb nog wel wat linkjes voor jou, en anderen die misschien interesse hebben in deze aanpak.
http://www.reddit.com/r/w(...)ss_barbell_strength/
https://www.youtube.com/p(...)X69KE30e49NtQa0jPp1N
http://forum.animalpak.co(...)-with-BOSS-Dan-Green
mooie beschrijving idd.quote:Voor lateral raises had iemand hier een goede tip, volgens mij was dat Raymond, je moet de dumbbells roteren alsof je water uit een kan inschenkt.
![]()
borst open, schouders laag, en pink hoger dan hand. pink laten leiden zegmaar.
[ Bericht 1% gewijzigd door RaymondK op 24-11-2014 10:51:32 ]![]()
Volgende week begint mn bulk, rustig de calorieen opschroeven van 2100 naar 2700 in anderhalve week tijd![]()
![]()
celebrate good times come on tadadada ta ta dadaquote:Op maandag 24 november 2014 10:54 schreef BredeBroeder het volgende:
Volgende week begint mn bulk, rustig de calorieen opschroeven van 2100 naar 2700 in anderhalve week tijd
mooi schema gemaakt ook?![]()
Nog nietquote:Op maandag 24 november 2014 11:02 schreef RaymondK het volgende:
[..]
celebrate good times come on tadadada ta ta dada
mooi schema gemaakt ook?![]()
![]()
Wanneer word het tijd om niet meer drie compunds per dag te doen zoals met SS/SL?
Ik nader nu de 2 jaar en de lineaire progressie is er allang uit.
Bench en ohp doe ik al volgens het 5/3/1 principe sinds anderhalve maand.fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Hoevaak kan/wil je trainen? Wat is je doel? Etc etc. Als je maar 2 dagen per week naar de gym kun je best 3 compounds doen. Als je 4 of 5 keer gaat zou ik er geen 3 doen, in ieder geval niet op full load.Behulpzaam als een waterkraan.
Idd. Bedankt voor de links! Op het forum van Animal geeft Dan Green ook aan dat hij bezig is met een publicatie/boek/e-boek van z'n programma.quote:Op maandag 24 november 2014 03:16 schreef Cataclyst het volgende:
[..]
Zeer nice! Zelf in een excel gezet neem ik aan. Lijkt heeeel sterk op de programming van Dan Green, die ook voor zijn clients dient. Las in animal forum dat hij volgens mij 6 dagen zelf zo inplant. Ikzelf vind 6 dagen iets teveel, tenzij ik een home gym had. 4-5 dagen is perfect.
Heb nog wel wat linkjes voor jou, en anderen die misschien interesse hebben in deze aanpak.
http://www.reddit.com/r/w(...)ss_barbell_strength/
https://www.youtube.com/p(...)X69KE30e49NtQa0jPp1N
http://forum.animalpak.co(...)-with-BOSS-Dan-Green
!
Weet alleen niet of 2-3% haalbaar is per 2 weken (week A's). Ok, Dan Green geeft aan te deloaden naar 3x4 en daarna zelfs 3x3, maar dan nog.
Als ik bv uitga van een 1RM van 90kg, en een 5 rep workweight van 75kg. Zou je na 24 weken ophogen met gemiddeld 2,5% per 2 weken (zonder 3x4 of 3x3 deloads) uitkomen op een 5 rep workweight van 97,5kg en een estimated 1RM van 117,5kg (0,033 x KG x Reps + KG). Puur theoretisch natuurlijk, maar is zoiets haalbaar?
In ieder geval een interessant programma!![]()
3-4 keer meestalquote:Op maandag 24 november 2014 12:19 schreef fathank het volgende:
Hoevaak kan/wil je trainen? Wat is je doel? Etc etc. Als je maar 2 dagen per week naar de gym kun je best 3 compounds doen. Als je 4 of 5 keer gaat zou ik er geen 3 doen, in ieder geval niet op full load.
als iemand nog een goed/leuk programma heeft houd ik me aanbevolenfan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Holy moses.
The heaviest deadlifts at GPA Worlds 2014.
Benedikt Magnusson - 420 kg
Misha Koklayev - 410 kg
Andy Bolton - 417.5 kg
Konstantin Konstantinovs - 400 kg
Kirill Sarychev - 390 kg
Konstantin Pozdeev - 310 kg
Andrey Malanichev - 300 kg
![]()
Kijk eens naar 5/3/1 varianten die hierboven genoemd zijn. Beyond 5/3/1, 5/3/1 BBB etc.quote:Op maandag 24 november 2014 12:24 schreef Beach het volgende:
[..]
3-4 keer meestal
als iemand nog een goed/leuk programma heeft houd ik me aanbevolenBehulpzaam als een waterkraan.
Benedikt blijft geweldig om te zien.quote:Op maandag 24 november 2014 12:29 schreef Snakey het volgende:
Holy moses.
Misha Koklayev - 410 kg
Andy Bolton - 417.5 kg
Kirill Sarychev - 390 kg
Andrey Malanichev - 300 kgWeet alleen niet wat er nou bij Misha gebeurde bij de 422,5kg. Grip verloren, of pols deed pijn of wat? Hij leek nogal surprised.
![]()
Ik dacht aan zijn huid kapot getrokken in zijn hand, maar ik zag geen bloed. Op zeker iets met zijn hand, je ziet de bar ook opeens wat zakken.quote:Op maandag 24 november 2014 13:01 schreef Lightweight het volgende:
[..]
Benedikt blijft geweldig om te zien.Weet alleen niet wat er nou bij Misha gebeurde bij de 422,5kg. Grip verloren, of pols deed pijn of wat? Hij leek nogal surprised.
![]()
KK bij z'n 400 kg liftquote:Op maandag 24 november 2014 12:29 schreef Snakey het volgende:
Holy moses.
Misha Koklayev - 410 kg
Andy Bolton - 417.5 kg
Kirill Sarychev - 390 kg
Andrey Malanichev - 300 kg
Behulpzaam als een waterkraan.
Dayuumm die deadlifts! Jammer dat ik uberhaupt nog niet echt results heb gevonden, alleen maar hier en daar wat filmpjes
Nou, hopelijk vanaf januari ook hier m'n deadlift stats posten
Fysio gaat me helpen van m'n rugpijn af te komen eerst, maandje rustig aan met vanalles, wat behandelingen en oefeningen en niet de benen uit m'n lijf rennen, en dan daarna sportschoolabo hosselen. Wel jammer dat dat precies januari is en ik dus lekker met die 'goede voornemensstroom' mee kanAch ja, misschien hebben ze wel een goede aanbieding tegen die tijd waar die 'goedevoornemensmensen' gebruik van maken (waarna ze nooit meer komen
) en waar ik dan op kan meeliften
Meeliften, see what I did there?
Ja doei.![]()
quote:Op maandag 24 november 2014 18:17 schreef motorbloempje het volgende:
Meeliften, see what I did there?!
Goed dat je gaat beginnen. Al een idee wat voor soort workouts het gaan worden?![]()
vanavond verslaafd op rtl4 20:30 over anabolenverslaving, ken de gast een (heel klein) beetje dus ben benieuwd wat ze er van gaan maken.'t logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.![]()
er is ook voetballenquote:Op dinsdag 25 november 2014 17:49 schreef FunkyHomosapien het volgende:
vanavond verslaafd op rtl4 20:30 over anabolenverslaving, ken de gast een (heel klein) beetje dus ben benieuwd wat ze er van gaan maken.![]()
![]()
interactieve TV u weet hetquote:'t logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.![]()
Kwaliteit boven kwantiteit hierquote:Op dinsdag 25 november 2014 23:47 schreef Snorrenbaard het volgende:
Topic is een beetje dood laatste tijd?![]()
![]()
Hoe staat iedereen er eigenlijk voor met z'n doelen voor het einde van dit jaar ( die in de OP staan )?
Ik ga de mijne bij lange na niet halen helaas, ben pas sinds een weekje of 3 weer begonnen. Rest van het jaar letterlijk niets gedaan ivm werk, studie en het verbouwen/klussen in ons nieuwe huis.![]()
Doelen
SQ: 130
DL: 170
BP: 100
Op het moment:
SQ: 125-130 (?) Lang niet getest
DL: 145 --> twee weken terug getest
BP: 95 --> maand geleden getest
Ga squat en BP dus makkelijk halen. Kan denk ik al 100 bench maar wil pas over drie weken testen. Squat ben ik eigenlijk al voorbij waarschijnlijk. Deadlift ben ik nog lange niet. Al blij als ik 155-160 aan ga tikken eind dit jaar
Wel een blessure te pakken gehad dit jaar van zo'n 2/2.5 maand, dus dat scheelt ook."Fear is only as deep as the mind allows."![]()
BP: 120
DL: 180
SQ: 150
Behalve de Squat heb ik alles binnen. Zelfs nog meer, 2 reps 180 dl gehaald en 3 reps 120 bench.
Wel 140 voor 3 reps gesquat. Absolute max zal wel rond de 150 liggen denk ik.
Doelen:
BP: 100
SQ: 140
DL: 200
Momenteel:
BP: 95
SQ: 140
DL: 190
Mooi op schema dus, nog een maandje voor de laatste loodjes op BP en DL en voor squat al gehaald (door een blessure in de schouder een maand lang sterk op de benen gefocust).![]()
Niet echt een doel gesteld maar wel tevreden met mijn progressie. Ik hoop dit jaar nog mn 1x5x 100kg bench te halen en die uit te breiden naar 3x5x100 kg om zo verder te gaan.![]()
Toch de huid op zijn hand gescheurd.quote:Op maandag 24 november 2014 13:01 schreef Lightweight het volgende:
[..]
Benedikt blijft geweldig om te zien.Weet alleen niet wat er nou bij Misha gebeurde bij de 422,5kg. Grip verloren, of pols deed pijn of wat? Hij leek nogal surprised.
![]()
Dit.quote:
Doelen: hoofddoel van dit jaar, van de kutrugpijn afkomen, nog niet gehaald
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten![]()
Enig idee waar de pijn vandaan komt? Of is dat ook nog niet duidelijk?quote:Op woensdag 26 november 2014 10:07 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Dit.
Doelen: hoofddoel van dit jaar, van de kutrugpijn afkomen, nog niet gehaald![]()
Op zich aardig, maar Arnold DL-de 40+ jaar geleden al 710 lbs = 322 kg.quote:Op maandag 24 november 2014 12:29 schreef Snakey het volgende:
Holy moses.
Misha Koklayev - 410 kg
Andy Bolton - 417.5 kg
Kirill Sarychev - 390 kg
Andrey Malanichev - 300 kgOp donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten![]()
Dus?quote:Op woensdag 26 november 2014 10:34 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Op zich aardig, maar Arnold DL-de 40+ jaar geleden al 710 lbs = 322 kg.![]()
Ik vraag me af of die progressie wel zo groot is, de afgelopen 40 jaar. Was Arnold destijds wel de sterkste deadlifter? Misschien niet eens. Plus dat AAS, supplementen etc. wel een behoorlijke ontwikkeling gemaakt hebben (of is dat overschat?).quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
Ik denk dat 420 (en nog wat meer want dit was niet de zwaarste DL ooit) dicht bij het menselijk kunnen ligt. En ik denk niet dat Arnold de sterkste deadlifter was van die tijd. Powerliften was er absoluut wel, maar kwam niet in de buurt qua bekendheid van BB.quote:Op woensdag 26 november 2014 10:47 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Ik vraag me af of die progressie wel zo groot is, de afgelopen 40 jaar. Was Arnold destijds wel de sterkste deadlifter? Misschien niet eens. Plus dat AAS, supplementen etc. wel een behoorlijke ontwikkeling gemaakt hebben (of is dat overschat?).
Wat AAS betreft, er zijn er vooral meer bijgekomen. Of misschien beter om te zeggen dat er meer variaties bij gekomen zijn. Het doet nog steeds hetzelfde, basically.![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/Paul_Anderson_%28weightlifter%29quote:Op woensdag 26 november 2014 10:47 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Ik vraag me af of die progressie wel zo groot is, de afgelopen 40 jaar. Was Arnold destijds wel de sterkste deadlifter? Misschien niet eens. Plus dat AAS, supplementen etc. wel een behoorlijke ontwikkeling gemaakt hebben (of is dat overschat?).
Forum Opties Forumhop: Hop naar: