Thanks! Ja, dat met bench kan best kloppen, candito heeft in verhouding ook een zwakke bench. Zeker als je t vergelijkt met zijn competitors. Binnenkort komt er een nieuwe versie van uit dus ben ook benieuwd daarna.quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:37 schreef Cataclyst het volgende:
[..]
Nette progress maat! Eerste twee weken zijn pittig van candito imo! Wel jammer dat ik altijd het gevoel heb dat het meer voor de Squat en deadlift doet dan voor de bench. Keep going though.
Zeker waar inderdaad! Las het van die nieuwe versie, ga het tegen die tijd zeker even checkenquote:Op zaterdag 22 november 2014 17:13 schreef Nuggets het volgende:
[..]
Thanks! Ja, dat met bench kan best kloppen, candito heeft in verhouding ook een zwakke bench. Zeker als je t vergelijkt met zijn competitors. Binnenkort komt er een nieuwe versie van uit dus ben ook benieuwd daarna.
Squats van week 2 zijn brutal!
10x3quote:Op zaterdag 22 november 2014 17:22 schreef Cataclyst het volgende:
[..]
Zeker waar inderdaad! Las het van die nieuwe versie, ga het tegen die tijd zeker even checken.
Pfff die volume en back-off squats. Holy shit. Ja doe maar even 2,5kg eraf en pomp maar 10x3 met 60 seconden rust. Een ding is zeker, je squat en deadlift gaan zeker hard vooruit!
Voor bench volg ik zelf een beetje het principe van heel veel benchen voor een sterkere bench.
First Set Last.quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wat is FSL?
Die joker sets zijn overigens niet echt een voordeel imo. Ik doe juist 5/3/1 omdat het lekker kort is, tijd voor joker sets heb ik momenteel toch amper.
De belasting van je cns zal hoger zijn bij krachttraining. Het herstel duurt daardoor langer denk ik.Energie verbruik geen idee, zal elkaar niet veel ontlopen denk ik.quote:Op zondag 23 november 2014 10:37 schreef MrGuma het volgende:
Gedachtespelletje
Met een onderscheidt tussen krachttraining en bodybuilding. Beide train je op een dag 1,5 uur. Bij krachttraining doe je netto minder oefeningen maar wel intensiever (dichter bij je maximum). Bij bodybuilding doe je netto meer oefeningen en wat meer sets/reps maar veel minder gewicht.
Bij welke van de twee zou je op een dergelijke sessie het meeste kcal verbranden en bij welke herstel je sneller? Wat denken jullie?
Als een powerlifttraining netto zwaarder is dan een bodybuildtraining, dan bodybuild je niet hard genoeg.quote:Op zondag 23 november 2014 10:37 schreef MrGuma het volgende:
Gedachtespelletje
Met een onderscheidt tussen krachttraining en bodybuilding. Beide train je op een dag 1,5 uur. Bij krachttraining doe je netto minder oefeningen maar wel intensiever (dichter bij je maximum). Bij bodybuilding doe je netto meer oefeningen en wat meer sets/reps maar veel minder gewicht.
Bij welke van de twee zou je op een dergelijke sessie het meeste kcal verbranden en bij welke herstel je sneller? Wat denken jullie?
Heb je toevallig een link waar dit wordt verteld? Denk dat ik iets gemist heb.quote:Op zaterdag 22 november 2014 17:13 schreef Nuggets het volgende:
Binnenkort komt er een nieuwe versie van uit dus ben ook benieuwd daarna.
Heb helaas nooit een volle 6 weken candito gedaan, was er mee begonnen in de vakantie maar het werd zo verstoord door weken weg en dergelijke. Met de korte ervaring die ik had vond ik die eerste twee weken echt killing, maar had het gevoel dat het wel goed was. Wil in de toekomst nog wel een paar goede cycles Candito doenquote:Op zaterdag 22 november 2014 17:43 schreef Nuggets het volgende:
[..]
10x3
Je bent er zelf nu mee gestopt? Wat doe je ATM en hoe vind je t vergeleken met Candito?
Zag het via de comments van een van z'n videos. Hij is nog bezig met wat experimenten en zou het binnenkort uitbrengenquote:Op zondag 23 november 2014 13:20 schreef Lightweight het volgende:
[..]
Heb je toevallig een link waar dit wordt verteld? Denk dat ik iets gemist heb.
Had inderdaad ook wat positieve dingen gelezen over GZCL. Ben benieuwd naar je resultaten van je Dan Green a la split.quote:Op zondag 23 november 2014 13:57 schreef Cataclyst het volgende:
[..]
Heb helaas nooit een volle 6 weken candito gedaan, was er mee begonnen in de vakantie maar het werd zo verstoord door weken weg en dergelijke. Met de korte ervaring die ik had vond ik die eerste twee weken echt killing, maar had het gevoel dat het wel goed was. Wil in de toekomst nog wel een paar goede cycles Candito doen.
Ik heb afgelopen tien weken een eigen schema gevolgd aan de hand van richtlijnen van GZCL. Ben daarop dik vooruit gegaan. Maar dat komt ook omdat het gewoon tried and tested principes zijn.
Komende maandag ga ik beginnen met een high-volume, linear progression achtige 5 dagen split la Dan Green. Officieel heet het Boss Barbell Method, maar er is nog geen e-book uit voorlopig. Wel genoeg informatie te vinden op youtube/google/reddit om een goed begin te maken.
Maar wil zeker in de toekomst nog Candito uitproberen!
Dank!quote:Op zondag 23 november 2014 15:28 schreef Nuggets het volgende:
Zag het via de comments van een van z'n videos. Hij is nog bezig met wat experimenten en zou het binnenkort uitbrengen
GZCL is zeker goed, je kan echt doen wat je wilt en wat voor jou werkt met een set van goede richtlijnen wbt percentages/volume.quote:Op zondag 23 november 2014 15:28 schreef Nuggets het volgende:
[..]
Zag het via de comments van een van z'n videos. Hij is nog bezig met wat experimenten en zou het binnenkort uitbrengen
[..]
Had inderdaad ook wat positieve dingen gelezen over GZCL. Ben benieuwd naar je resultaten van je Dan Green a la split.
Heeft iemand dat event in Australi nog een beetje gevolgd?
Rear delt flies/rows doenquote:Op zondag 23 november 2014 18:32 schreef Lightweight het volgende:
[..]
...
Schouders lopen wel wat achter helaas. Met name zij- en achterkanten (lat en post?). Lat raises lukt niet echt op een zodanig hoog gewicht, dat ik ze kan vast houden zeg maar en face-pulls geven mijn schoulder-cuffs aidsebola.
Dank, zal er even naar kijken!quote:Op zondag 23 november 2014 22:26 schreef Cataclyst het volgende:
Voor de main lifts begin je op 3x5 op de A week, 2x6 op de B week, na 2 weken gooi je er 2-3% en ga je door totdat het niet meer gaat. Dan drop je een rep en ga je weer door totdat niet werkt, weer een rep droppen (3x3 dan) totdat dat niet meer werkt. Dan maxen en vervolgens weer beginnen op een 3x5 wat hoger ligt dan waarmee je begon.
Kortom, linear progression op de grote compounds en volume door middel van de bodybuilding assistance.
Erg veel zin in om weer de gym te slopen en te kijken hoe het gaat!
Rear delt flies/rows doen. Overigens check dit filmpje van Omar Isuf w.b.t. Face Pulls, misschien helpt het je;
Voor lateral raises had iemand hier een goede tip, volgens mij was dat Raymond, je moet de dumbbells roteren alsof je water uit een kan inschenkt.
Zeer nice! Zelf in een excel gezet neem ik aanquote:Op maandag 24 november 2014 01:51 schreef Lightweight het volgende:
[..]
Dank, zal er even naar kijken!
Het idee van 2-3% en week A/B spreekt mij wel aan, alleen de opstelling van de dagen niet helemaal. Zou het zelf zo doen:
[ afbeelding ]
mooie beschrijving idd.quote:Voor lateral raises had iemand hier een goede tip, volgens mij was dat Raymond, je moet de dumbbells roteren alsof je water uit een kan inschenkt.
celebrate good times come on tadadada ta ta dadaquote:Op maandag 24 november 2014 10:54 schreef BredeBroeder het volgende:
Volgende week begint mn bulk, rustig de calorieen opschroeven van 2100 naar 2700 in anderhalve week tijd
Nog nietquote:Op maandag 24 november 2014 11:02 schreef RaymondK het volgende:
[..]
celebrate good times come on tadadada ta ta dada
mooi schema gemaakt ook?
Idd. Bedankt voor de links! Op het forum van Animal geeft Dan Green ook aan dat hij bezig is met een publicatie/boek/e-boek van z'n programma.quote:Op maandag 24 november 2014 03:16 schreef Cataclyst het volgende:
[..]
Zeer nice! Zelf in een excel gezet neem ik aan. Lijkt heeeel sterk op de programming van Dan Green, die ook voor zijn clients dient. Las in animal forum dat hij volgens mij 6 dagen zelf zo inplant. Ikzelf vind 6 dagen iets teveel, tenzij ik een home gym had. 4-5 dagen is perfect.
Heb nog wel wat linkjes voor jou, en anderen die misschien interesse hebben in deze aanpak.
http://www.reddit.com/r/w(...)ss_barbell_strength/
https://www.youtube.com/p(...)X69KE30e49NtQa0jPp1N
http://forum.animalpak.co(...)-with-BOSS-Dan-Green
3-4 keer meestalquote:Op maandag 24 november 2014 12:19 schreef fathank het volgende:
Hoevaak kan/wil je trainen? Wat is je doel? Etc etc. Als je maar 2 dagen per week naar de gym kun je best 3 compounds doen. Als je 4 of 5 keer gaat zou ik er geen 3 doen, in ieder geval niet op full load.
Kijk eens naar 5/3/1 varianten die hierboven genoemd zijn. Beyond 5/3/1, 5/3/1 BBB etc.quote:Op maandag 24 november 2014 12:24 schreef Beach het volgende:
[..]
3-4 keer meestal
als iemand nog een goed/leuk programma heeft houd ik me aanbevolen
Benedikt blijft geweldig om te zien.quote:Op maandag 24 november 2014 12:29 schreef Snakey het volgende:
Holy moses.
The heaviest deadlifts at GPA Worlds 2014.
Benedikt Magnusson - 420 kg
Misha Koklayev - 410 kg
Andy Bolton - 417.5 kg
Konstantin Konstantinovs - 400 kg
Kirill Sarychev - 390 kg
Konstantin Pozdeev - 310 kg
Andrey Malanichev - 300 kg
Ik dacht aan zijn huid kapot getrokken in zijn hand, maar ik zag geen bloed. Op zeker iets met zijn hand, je ziet de bar ook opeens wat zakken.quote:Op maandag 24 november 2014 13:01 schreef Lightweight het volgende:
[..]
Benedikt blijft geweldig om te zien.Weet alleen niet wat er nou bij Misha gebeurde bij de 422,5kg. Grip verloren, of pols deed pijn of wat? Hij leek nogal surprised.
KK bij z'n 400 kg liftquote:Op maandag 24 november 2014 12:29 schreef Snakey het volgende:
Holy moses.
Misha Koklayev - 410 kg
Andy Bolton - 417.5 kg
Kirill Sarychev - 390 kg
quote:Op maandag 24 november 2014 18:17 schreef motorbloempje het volgende:
Meeliften, see what I did there?
er is ook voetballenquote:Op dinsdag 25 november 2014 17:49 schreef FunkyHomosapien het volgende:
vanavond verslaafd op rtl4 20:30 over anabolenverslaving, ken de gast een (heel klein) beetje dus ben benieuwd wat ze er van gaan maken.
interactieve TV u weet hetquote:
Kwaliteit boven kwantiteit hierquote:Op dinsdag 25 november 2014 23:47 schreef Snorrenbaard het volgende:
Topic is een beetje dood laatste tijd?
Toch de huid op zijn hand gescheurd.quote:Op maandag 24 november 2014 13:01 schreef Lightweight het volgende:
[..]
Benedikt blijft geweldig om te zien.Weet alleen niet wat er nou bij Misha gebeurde bij de 422,5kg. Grip verloren, of pols deed pijn of wat? Hij leek nogal surprised.
Dit.quote:
Enig idee waar de pijn vandaan komt? Of is dat ook nog niet duidelijk?quote:Op woensdag 26 november 2014 10:07 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Dit.
Doelen: hoofddoel van dit jaar, van de kutrugpijn afkomen, nog niet gehaald
Op zich aardig, maar Arnold DL-de 40+ jaar geleden al 710 lbs = 322 kg.quote:Op maandag 24 november 2014 12:29 schreef Snakey het volgende:
Holy moses.
Misha Koklayev - 410 kg
Andy Bolton - 417.5 kg
Kirill Sarychev - 390 kg
Dus?quote:Op woensdag 26 november 2014 10:34 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Op zich aardig, maar Arnold DL-de 40+ jaar geleden al 710 lbs = 322 kg.
Ik vraag me af of die progressie wel zo groot is, de afgelopen 40 jaar. Was Arnold destijds wel de sterkste deadlifter? Misschien niet eens. Plus dat AAS, supplementen etc. wel een behoorlijke ontwikkeling gemaakt hebben (of is dat overschat?).quote:
Ik denk dat 420 (en nog wat meer want dit was niet de zwaarste DL ooit) dicht bij het menselijk kunnen ligt. En ik denk niet dat Arnold de sterkste deadlifter was van die tijd. Powerliften was er absoluut wel, maar kwam niet in de buurt qua bekendheid van BB.quote:Op woensdag 26 november 2014 10:47 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Ik vraag me af of die progressie wel zo groot is, de afgelopen 40 jaar. Was Arnold destijds wel de sterkste deadlifter? Misschien niet eens. Plus dat AAS, supplementen etc. wel een behoorlijke ontwikkeling gemaakt hebben (of is dat overschat?).
http://en.wikipedia.org/wiki/Paul_Anderson_%28weightlifter%29quote:Op woensdag 26 november 2014 10:47 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Ik vraag me af of die progressie wel zo groot is, de afgelopen 40 jaar. Was Arnold destijds wel de sterkste deadlifter? Misschien niet eens. Plus dat AAS, supplementen etc. wel een behoorlijke ontwikkeling gemaakt hebben (of is dat overschat?).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |