Tenzij je morbide obesitas hebt of andere klachten hebt is er niets op tegen om met SS te beginnen, al is het met een lege barbell. Daarnaast gaat het niet om het gewicht waarmee je traint, maar om een correcte uitvoering en dat het wel goed zwaar voor je is. Waar woon je?quote:Op zaterdag 13 december 2014 15:44 schreef Biekuh het volgende:
Gasten, ik heb een vraagje.
Ik ben sinds anderhalve maand lid van een sportschool en ik ben bezig met krachttraining. Daar heb ik een trainingschema gekregen: een split. 3x per week, 8-9 verschillende oefeningen per dag (in totaal dus meer dan 25). Alles 3x12, en dan de maand erop 4x15, en dan weer 3x12. Ik moet er ook bij zeggen dat ik sinds eind augustus bezig ben met vet verliezen, en dat ik nog nooit serieus aan krachttraining heb gedaan. Vlak voor kerst las ik een dieetpauze in van 3 weken en daarna ga ik verder met cutten.
Ik vind het een kutschema. Toen ik me aanmeldde bij de sportschool dacht ik te beginnen met starting strength, stronglifts of een soortgelijk programma. De instructeur wist mij echter te vertellen dat dat veel te zwaar is voor een newbie (o.a. voor de gewrichten). Ik kreeg dat schema omdat het grote aantal oefeningen zou helpen bij vetverbranding ().
Nu wil ik dus voor kerst een ander schema doen (zoals SS of SL) aangezien dit niet werkt voor mij. Zoals gezegd moet ik dus per week 25+ verschillende oefeningen doen, maar squat, deadlift of benchpress zit er niet bij...
De hamvraag is dus: zit er een kern van waarheid in wat 'ie zegt (dat het vrij zwaar is voor newbies), of kan ik zijn advies het beste in de wind slaan en gewoon doen wat ik wil? Wat ik voorlopig vooral wil is sterker worden, als het kan een tikkeltje massa bijkregen (wat me volgens mij ook gelukt is), en 3/4x per week een full-body workout doen die zo simpel nodig is. Ik verwacht in de lente een redelijk vetpercentage te hebben (<12%). Daarna wil ik een maand of wat op onderhoud en voorzichtig beginnen met een bulk.
Sorry voor de domme vragen, maar ik vond in oudere topics zo snel geen antwoord.
http://powercage.nl/, barbell + gewichten weet ik niet.quote:Op zaterdag 13 december 2014 23:19 schreef Zith het volgende:
Stel je wilt een complete barbell set (olympic) met gewichten kopen... iemand tips?Qua powercages ontkom je zeker niet aan die Barbarian op marktplaats zeker?
LOL, al die crossfitstations zijn gratis.quote:Op zaterdag 13 december 2014 23:23 schreef Klokov het volgende:
[..]
http://powercage.nl/, barbell + gewichten weet ik niet.
Bedankt!quote:Op zaterdag 13 december 2014 23:23 schreef Klokov het volgende:
[..]
http://powercage.nl/, barbell + gewichten weet ik niet.
Prijs is op aanvraagquote:Op zaterdag 13 december 2014 23:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
LOL, al die crossfitstations zijn gratis.
barbells: zie (ook) fitness seller. Die ATX dingen zijn goed.quote:Op zaterdag 13 december 2014 23:19 schreef Zith het volgende:
Stel je wilt een complete barbell set (olympic) met gewichten kopen... iemand tips?Qua powercages ontkom je zeker niet aan die Barbarian op marktplaats zeker?
Niet 1 domme vraag gevondenquote:Op zaterdag 13 december 2014 15:44 schreef Biekuh het volgende:
Sorry voor de domme vragen, maar ik vond in oudere topics zo snel geen antwoord.
Zoiezo powercage.nl Hij levert aan bedrijven zoals Muscle-power. Je kan je eigen opties voor je powercage doorgeven en hij maakt er dan een mooi prijsje van. Houdt wel rekening met minimaal 7 weken levertijd. Heb er zelf 1 en doet het goed.quote:Op zaterdag 13 december 2014 23:19 schreef Zith het volgende:
En vooral niet te diep squatten want dat is slecht voor je knieenquote:Op zondag 14 december 2014 06:47 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Niet 1 domme vraag gevonden![]()
Zoals andere al schreven, gewoon goed gaan trainen op die heavy compounds squats, deadlift en bench ed, en zelf onderzoek doen naar goeie techniek, en tevhniek voorrang geven op de gewichten
Iets in me zegt namelijk dat die zgn. trainer je straks gaat adviseren om met een pussy pad in je nek te gaan squatten, en je koud moet douchen na je training dat soort onzin![]()
Suc6 en bij twijfel jezelf opnemen met je telefoon bijv.
Zoveel gemiste gains.quote:Op zondag 14 december 2014 15:41 schreef Snorrenbaard het volgende:
Gvd vind ik de scooper van mijn Whey precies op de bodem ;e, blijkt ie nog groter te zijn dan de ene ik in plaats ervan gebruikte..
Hierdoor zit er toch de optimale hoeveelheid eiwit in je B&F shop shakeje.quote:Op zondag 14 december 2014 15:41 schreef Snorrenbaard het volgende:
Gvd vind ik de scooper van mijn Whey precies op de bodem ;e, blijkt ie nog groter te zijn dan de ene ik in plaats ervan gebruikte..
quote:Op zaterdag 13 december 2014 19:55 schreef FunkyHomosapien het volgende:
kan iemand mij uitleggen hoe dit kan/wat dit is?Intense vorm van spataderenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
jij wel jaquote:Op zondag 14 december 2014 20:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
krijg je van overmatig creatinegebruik
Het wordt leuker op deze pagina, waar B&F uit hun panty vliegen. http://forum.dutchbodybui(...)l-376551/index6.htmlquote:Op maandag 15 december 2014 16:15 schreef fathank het volgende:
SPT / Body&Fitshop Whey Perfection oplichting!
De reactie van XXL Nutrition is geniaal. Die kerel zit zich momenteel de ballen uit de broek te lachen van alle klandizie die B&F zijn kant op sturen.quote:Op maandag 15 december 2014 16:51 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het wordt leuker op deze pagina, waar B&F uit hun panty vliegen. http://forum.dutchbodybui(...)l-376551/index6.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |