abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Miss SHO woensdag 29 oktober 2014 @ 13:09:20 #1
22592 crew  Ole
pi_146070796
Voor wie is de Afvallen tot we eens ons wegen bedoeld?
Dit topic is bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 29 of hoger.

Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Gezond Slank.

Mensen met een BMI van boven de 27, die graag aan krachttraining doen, cutten, supplementen gebruiken en op een verantwoorde manier willen afvallen zijn van harte welkom in Topicreeks: Dieetclub .

Tevens is er LIF / [DE GYM voedingsclub #1] voor de meer fanatieke sporter die op een verantwoorde manier met zijn of haar lichaam bezig wil zijn.

Post je eetlijstjes, je beweging van vandaag, en alles wat je verder kwijt wil
Dit is geen kusjekroeltopic.

tickers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ole op 29-10-2014 17:48:23 ]
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO woensdag 29 oktober 2014 @ 13:13:20 #2
22592 crew  Ole
pi_146070943
Had net een belangrijk gesprek, helemaal zenuwachtig :P
Slecht ontbeten dus :s)

lijstje

- 11 uur bruin broodje mozzarella tomaat
- 13.30 bruin pistoletje krabsalade
- 16 uur stuk fruit
- 18.30 stamppot prei
- yoghurt met fruit

Even lunch halen dus ;)

[ Bericht 8% gewijzigd door Ole op 29-10-2014 13:57:23 ]
pi_146071940
Ik ga vanavond een zelfgemaakte tomatensoep eten, altijd erg lekker :9 Zit ook weinig aan andere zooi in of E-nummers of weet ik veel.
Mokkel met stuntstok
pi_146075106
Hai.
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator / Miss SHO woensdag 29 oktober 2014 @ 15:07:01 #5
22592 crew  Ole
pi_146075332
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 15:00 schreef Lonaa het volgende:
Hai.
alles goed?

Barst hier van de spierpijn. Maandag weer ietsje zwaarder getraind. Ik word nog eens sterk :P
  woensdag 29 oktober 2014 @ 15:13:01 #6
319308 Tink89
To live is to dance
pi_146075517
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 13:38 schreef Mord_Sith het volgende:
Ik ga vanavond een zelfgemaakte tomatensoep eten, altijd erg lekker :9 Zit ook weinig aan andere zooi in of E-nummers of weet ik veel.
Heb je een recept? Ik maak eigenlijk nooit zelf tomatensoep, omdat ik geen goed recept heb.

Een ons is btw wel heel weinig -O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_146075537
Ik las 'afwassen tot we een ons wegen' _O- _O-
pi_146076251
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 15:13 schreef Tink89 het volgende:
Een ons is btw wel heel weinig
Och, ik heb gisteren het graf van mijn grootouders helemaal schoongemaakt en gewassen en zei toen tegen mijn moeder 'cremeer mij maar gewoon, dat geeft minder gedoe'. Dus ooit komt dat ons wegen goed *)

Vandaag lekker veel bewogen, maar qua eten zit ik helemaal mis. Niet ontbeten, toen een chocoladebolletje gehad (ik dacht dat het kleine krentenbolletjes waren, dit had ook bruine vlekjes ter grote van krenten :') ), hand pepernoten en straks avondeten wat wel normaal is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_146076287
Ik ben aan de macro's, bitches. Wacht maar. Straks ben ik een soort Jillian.

Ofzo.

En succes met afvallen dames! :+
Ja doei.
pi_146076368
Don't skip leg day, moblo!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_146076394
O+ Every day is leg day O+
Ja doei.
pi_146076590
Ik wil trouwens vaker een gekookt eitje eten (want makkelijk en gezond tussendoortje) heeft iemand tips om het toch nog iets lekkerder/specialer te maken?
pi_146076630
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 15:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Vandaag lekker veel bewogen, maar qua eten zit ik helemaal mis. Niet ontbeten, toen een chocoladebolletje gehad (ik dacht dat het kleine krentenbolletjes waren, dit had ook bruine vlekjes ter grote van krenten :') ), hand pepernoten en straks avondeten wat wel normaal is.
Chocoladebolletje? De manier waarop je het beschrijft klinkt het ook niet echt lekker ;)

Hier vandaag ruim twee uur bewogen.
Moet alleen nog een L verzinnen.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 16:03:13 #15
319308 Tink89
To live is to dance
pi_146077157
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 15:48 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Chocoladebolletje? De manier waarop je het beschrijft klinkt het ook niet echt lekker ;)

Hier vandaag ruim twee uur bewogen.
Moet alleen nog een L verzinnen.
Superlekker juist! Bolletje met daarin stukjes chocolade. Soort straciatellabrood....

En nu nog een L verzinnen? Die had ik om 13:00 uur al op.

O: 3 volkoren. 1 cervelaat,1 grilworst, 1 appelstroop met 30+kaas. 200 ml lv yoghurt, handje notencruesli de ontbijtkoek heb ik weer geschrapt, darmen doen weer normaal
T: Appel met kaneel uit de magnetron
T2: Pakje lu-crackertjes.
L: IJsbergsla met fusili, komkommer, wat zonnebloempitjes, 1/2 plak oude 30+kaas, 2 plakjes cervelaat, zilveruitjes, wat honingmosterddressing en de laatste flinters gebakken ui.
T: Kleine banaan.
D: Bami, zonder vlees, met gebakken ei. Hebben geen kroepoek meegebracht, dus misschien maak ik zelf een beetje satesaus.
S: Uur paardrijden.
T: Niks meer, lekker slapen.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_146077238
Zijn wel heel veel carb-maaltijden Tink! :o
Ja doei.
pi_146077537
Ik probeer het ook weer op te pakken. En zoals ik dat als goede Weight Watcher geleerd heb, doe ik dat met Roggebrood :).

O: 2 geroosterde volkoren broodjes met 2 gebakken eieren met een beetje kaas (ongeveer een half plakje als het voorgesneden plakken zouden zijn).
L: roggebrood met 45+ kaas
T: magere latte
D: Iets chili con carne achtigs, met rijst. Moet nog even bedenken of ik het met of zonder vlees ga maken, maar er gaan sowieso bruine bonen, mais, paprika en ui in.

En moet ook nog fruit eten vandaag, maar dat moet ik nog kopen. Ben nog niet helemaal content hierover, maar het begint te komen.
pi_146077611
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 16:03 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Superlekker juist! Bolletje met daarin stukjes chocolade. Soort straciatellabrood....

En nu nog een L verzinnen? Die had ik om 13:00 uur al op.

Op woensdag is mijn D pas om 21.00 dus pas ik er de rest op aan.
pi_146077635
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 16:15 schreef Zeester het volgende:
Ik probeer het ook weer op te pakken. En zoals ik dat als goede Weight Watcher geleerd heb, doe ik dat met Roggebrood :).

O: 2 geroosterde volkoren broodjes met 2 gebakken eieren met een beetje kaas (ongeveer een half plakje als het voorgesneden plakken zouden zijn).
L: roggebrood met 45+ kaas
T: magere latte
D: Iets chili con carne achtigs, met rijst. Moet nog even bedenken of ik het met of zonder vlees ga maken, maar er gaan sowieso bruine bonen, mais, paprika en ui in.

En moet ook nog fruit eten vandaag, maar dat moet ik nog kopen. Ben nog niet helemaal content hierover, maar het begint te komen.
Roggebrood is altijd goed
pi_146077657
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 15:48 schreef Sarabi het volgende:
Chocoladebolletje? De manier waarop je het beschrijft klinkt het ook niet echt lekker
Klopt! Het was heel melig, met dropjes chocoladepastaachtigspul. Niet voor herhaling vatbaar.
pi_146077664
Ik denk trouwens dat het dit http://www.ah.nl/allerhan(...)tebonenchili-met-kip gerecht gaat worden. Komt een vriend eten die niet van paprika houdt, dus denk dat dit wel lekkere optie is.
pi_146077709
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 16:19 schreef Zeester het volgende:
Ik denk trouwens dat het dit http://www.ah.nl/allerhan(...)tebonenchili-met-kip gerecht gaat worden. Komt een vriend eten die niet van paprika houdt, dus denk dat dit wel lekkere optie is.
Zwarte bonen O+ Ik ben dol op zwarte bonen. Geen idee of het lekker wordt met kip, maar kip past volgens mij overal wel bij.
pi_146077747
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 16:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zwarte bonen O+ Ik ben dol op zwarte bonen. Geen idee of het lekker wordt met kip, maar kip past volgens mij overal wel bij.
Ik vind kip ook niet persé lekkerder dan gehakt, dus misschien doe ik er wel gewoon mager gehakt in ipv kip.
pi_146077801
Avondeten is overigens couscous met wortel en bataat & koolvisfilet. En dan naar bed en dan om 23.00 beginnen met de tweede baan van de dag. Ik neem een salade van ijsbergsla, tomaat, komkommer, paprika en mozarella mee naar mijn werk. Geen carbs, want daar word ik slaperig van en dat kan ik niet gebruiken vannacht 8-)
  woensdag 29 oktober 2014 @ 16:26:52 #25
319308 Tink89
To live is to dance
pi_146077944
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 16:05 schreef motorbloempje het volgende:
Zijn wel heel veel carb-maaltijden Tink! :o
Kan ik me deels wel in vinden. Crackers waren een zwak momentje. Had na die appel op een bepaald moment echt buikpijn van de trek. Verder zie ik drie maaltijden, waarvan één met name groente is... Handje fusili in de salade vind ik niet meteen een carbmaaltijd, eigenlijk.

Hoe vullen jullie je salades zonder er aardappels of pasta o.i.d. bij te doen? Vind het al snel niet genoeg of een kale boel. Gekookt ei kan op kantoor niet, dat vindt echt iedereen te hard stinken.
pi_146078058
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 16:26 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Kan ik me deels wel in vinden. Crackers waren een zwak momentje. Had na die appel op een bepaald moment echt buikpijn van de trek. Verder zie ik drie maaltijden, waarvan één met name groente is... Handje fusili in de salade vind ik niet meteen een carbmaaltijd, eigenlijk.

Hoe vullen jullie je salades zonder er aardappels of pasta o.i.d. bij te doen? Vind het al snel niet genoeg of een kale boel. Gekookt ei kan op kantoor niet, dat vindt echt iedereen te hard stinken.
Met een blikje linzen erdoor vind ik het altijd beter vullen, en dat past vrijwel overal bij.
pi_146078299
quote:
Ik heb er één keer tonijn doorgedaan, maar dat stonk zo ontzettend toen ik mijn saladebak opende dat ik dat nooit meer heb gedaan :D

Verder: kikkererwten, linzen, kip, mozarella, cottage cheese en natuurlijk: zwarte bonen :9
pi_146078378
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 15:13 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Heb je een recept? Ik maak eigenlijk nooit zelf tomatensoep, omdat ik geen goed recept heb.

Een ons is btw wel heel weinig -O-
Verwacht er niet zoveel van hoor :@
Ik gebruik bliktomaten.
Klink misschien smerig,maar juist aan die dingen zit enorm veel smaak.
Uitje en knoflook snipperen en fruiten in de pan met een beetje olijfolie.
Bliktomaten erbij en lekker een tijdje zacht laten pruttelen.
Als de tomaten lang geprutteld hebben en goed zacht zijn met een pureestamper even wat fijner maken.
Gehaktballetjes eventueel erin voor wat bite, en zoetstof omdat bliktomaten erg zuur kunnen zijn.
Snel klaar en vult lekker.
Mokkel met stuntstok
pi_146078441
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 16:38 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Ik gebruik bliktomaten.
Als de tomaten lang geprutteld hebben en goed zacht zijn met een pureestamper even wat fijner maken.
Gehaktballetjes eventueel erin voor wat bite, en zoetstof omdat bliktomaten erg zuur kunnen zijn.
Ik doe het altijd met 'echte' tomaten, die ik ontvel, en passata. Dan heb je geen last van dat zuurtje. Maar is wel meer werk natuurlijk. Maar ik vind tomaten ontvellen leuk :D.
pi_146078687
- Mag ik hier met een BMI van 25,9 ook afentoe nog spieken? gewoon om te zien hoe het met iedereen gaat? -

Salade inderdaad vullen met:

- Linzen
- Kikkererwten
- Rode Kidney bonen
pi_146078951
quote:
Ik vind dit wel echt een heel erg niet-dieet recept. De calorieen vallen nog wel mee, maar kan me niet voorstellen dat dat dan echt een vullende maaltijd is.

(maar hij klinkt wel heerlijk!)
pi_146079036
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 16:53 schreef Zeester het volgende:

[..]

Ik vind dit wel echt een heel erg niet-dieet recept. De calorieen vallen nog wel mee, maar kan me niet voorstellen dat dat dan echt een vullende maaltijd is.

(maar hij klinkt wel heerlijk!)
Sorry ik eet niet echt dieet-recepten.
Mijn 'manier' is om gewoon normaal te eten.
Hij vult goed hoor :Y , zeker aangezien ik zo laat eet vandaag.

Edit: ik ben namelijk niet dik geworden van de gewone O/L/D maaltijden in normale porties
  woensdag 29 oktober 2014 @ 16:57:27 #34
365231 Fera
Fire & Blood
pi_146079131
Wat is het (grote) verschil tussen dit topic en het dieetclubtopic? :@
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_146079154
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 16:55 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Sorry ik eet niet echt dieet-recepten.
Mijn 'manier' is om gewoon normaal te eten.
Hij vult goed hoor :Y , zeker aangezien ik zo laat eet vandaag.

Edit: ik ben namelijk niet dik geworden van de gewone O/L/D maaltijden in normale porties
Nee, dat snap ik. Ik ook niet. Daarom kook ik juist liever iets lekkers, maar wat magerder, zodat ik er lekker veel van kan eten, om zo te voorkomen dat ik hongerig word en ga schransen.
pi_146079277
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 16:58 schreef Zeester het volgende:

[..]

Nee, dat snap ik. Ik ook niet. Daarom kook ik juist liever iets lekkers, maar wat magerder, zodat ik er lekker veel van kan eten, om zo te voorkomen dat ik hongerig word en ga schransen.
Tegenovergestelde van mij :) ik eet liever minder en dan vetter, anders blijf ik juist snaaien. Gebruik het liefst ook geen light producten.

Had net al besloten de champignons in kruidenboter soms ook als tussendoortje te nemen :9
pi_146079330
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 17:01 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Tegenovergestelde van mij :) ik eet liever minder en dan vetter, anders blijf ik juist snaaien. Gebruik het liefst ook geen light producten.

Had net al besloten de champignons in kruidenboter soms ook als tussendoortje te nemen :9
Grappig hoe vele wegen naar Rome leiden. En fijn dat we er al achter zijn wat voor ons een goede oplossing is.

Ook een tip voor Tink en d'r salades trouwens, gebakken champignons erin. Ik bak ze in een beetje zonnebloemolie met een beetje knoflook!
pi_146079408
Oja goed idee voor in een salade ook :Y

Volgens myfitnesspal verbrand ik vandaag 1200kcal maar dat krijg (en wil) ik niet bijgegeten.
Eens kijken hoe aan het eind van de week het gemiddelde is.
pi_146079458
quote:

[..]

Ik zou gewoon niet én brood, én pasta én bami eten bij de hoofdmaaltijden als je af wilt vallen, genoeg andere alternatieven, zoals bijvoorbeeld scrambled eggs met groenten en wat feta bijvoorbeeld. En verder: zet dan hoeveelheden bij je dingen ;) 'een handje pasta' is alweer anders dan een gewone portie van 75g ongekookt.
Ja doei.
pi_146079524
Even een vraagje, ik dacht dat dit een reeks was of is dit een losstaand topic? :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_146079562
quote:
14s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 17:08 schreef Sangha het volgende:
Even een vraagje, ik dacht dat dit een reeks was of is dit een losstaand topic? :)
Als er genoeg mensen komen posten wordt het vanzelf een reeks :)
pi_146079652
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 17:09 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Als er genoeg mensen komen posten wordt het vanzelf een reeks :)
Dat klopt, maar de titel komt me zo bekend voor, vandaar dat ik dacht dat het een reeks was, maar men vergeten was te koppelen oid. Never mind. Ik lees weer even verder. :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  woensdag 29 oktober 2014 @ 17:14:41 #43
319308 Tink89
To live is to dance
pi_146079692
Snap ik. In een salade een volledige portie pasta is wel wat veel van het goede.

Ik mag overigens geen kaas en melk enzo (muv oude nl'se kaas, die is lactosevrij) en dus ook geen feta en mozzarella. Eet jij btw koud roerei? Lijkt me niet lekker, maar kan het altijd eens proberen.

Linzen enzo zijn ook goede suggesties, bedankt!

Ik eet normaal overigens ook gewoon twee keer volkorenbrood en avondeten hoor. Ook als er pasta op het menu staat bijvoorbeeld. Volgens mijn principe val je af als je meer verbruikt dan je binnenkrijgt en dat haal ik incl. sporten vandaag makkelijk. Ik zie de meerwaarde van meer eiwitten enzo wel, maar vond dat ik daar vandaag wel genoeg rekening mee gehouden had.

Toch txs voor je kritische blik, leer ik van :)

Oh, en mogen er tickers in de op? Of is dat niet de bedoeling?
  Moderator / Miss SHO woensdag 29 oktober 2014 @ 17:15:22 #44
22592 crew  Ole
pi_146079708
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 16:38 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Ik gebruik bliktomaten.
Ziet er goed uit!

Heb als tip dat je er ook appelmoes doorheen kunt doen!
pi_146079809
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 17:14 schreef Tink89 het volgende:
S

Oja goed idee
Lijkt me wel toch?
pi_146080104
Hallo! Ik kreeg meerdere dm's dat ik me hier moest melden. Dat betekent of dat mijn inbreng echt ontzettend wordt gewaardeerd of dat m'n achterwerk inmiddels een dusdanige omvang aanneemt dat deze zelfs online nu zichtbaar is. Ik ben er nog niet helemaal uit welke keuze het is! B-)
pi_146080166
quote:
10s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 17:28 schreef PaarsBeestje het volgende:
Hallo! Ik kreeg meerdere dm's dat ik me hier moest melden. Dat betekent of dat mijn inbreng echt ontzettend wordt gewaardeerd of dat m'n achterwerk inmiddels een dusdanige omvang aanneemt dat deze zelfs online nu zichtbaar is. Ik ben er nog niet helemaal uit welke keuze het is! B-)
_O-

sorry
  Moderator / Miss SHO woensdag 29 oktober 2014 @ 17:31:54 #48
22592 crew  Ole
pi_146080213
quote:
10s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 17:28 schreef PaarsBeestje het volgende:
Je weet toch dat heel veel mensen in LIF een glazen bol hebben he!
pi_146080357
Ole kan/wil je mijn ticker weer in de OP zetten?
http://swlf.lilyslim.com/VH8wp2.png
pi_146080378
quote:
6s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 17:31 schreef Ole het volgende:

[..]

Je weet toch dat heel veel mensen in LIF een glazen bol hebben he!
Mijn achterwerk past helemaal niet in die glazen bol! :{w
  Moderator / Miss SHO woensdag 29 oktober 2014 @ 17:40:51 #51
22592 crew  Ole
pi_146080467
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 17:37 schreef Sarabi het volgende:
Ole kan/wil je mijn ticker weer in de OP zetten?
http://swlf.lilyslim.com/VH8wp2.png
done
pi_146080659
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 17:40 schreef Ole het volgende:

[..]

done
Oops sorry had de korte code

1[url=http://lilyslim.com][img]http://swlf.lilyslim.com/VH8wp2.png[/img][/url]
pi_146083455
:W Ik ga hier wel meelezen, hoewel mijn sporten misschien wel teveel in de buurt van krachttraining komt. Ik kijk wel even wat past, aangezien ik nu midden in mijn werkweek zit heb ik toch weinig tijd om iets bij te dragen.

Lijstje:
O: kwark met 2 schijven ananas, handje notenmix
T: appel
L: beker halfvolle melk, 3 boterhammen, kaas, kipfilet, philadelphia
T: slagroomsoesje, boterham met kaas, appel
D: gemarineerde kipfilet, opgebakken aardappels met wat yoghonaise, witlofsalade met een beetje dressing. Yoghurt/vla toe.

Gisteravond rondje fitness gedaan, was lekker, maar leverde vanmorgen jammergenoeg niet een nog lager getalletje op. Komt wel weer.
pi_146083833
Lieve mensen, TVP's worden gedelete, gebruik daar alsjeblieft de tvp-knop voor.
Mokkel met stuntstok
  woensdag 29 oktober 2014 @ 19:14:47 #55
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146083907
quote:
14s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 19:13 schreef Mord_Sith het volgende:
:@ Sorry!
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_146084511
quote:
14s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 19:13 schreef Mord_Sith het volgende:
Pardon. :@ Ik lees wel graag mee, want lijstjes en inspiratie. O+ (Al heb ik zelf eigenlijk nooit lijstjes om toe te voegen)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_146084729
Het gerecht was ok, niet super lekker. Ik vond het beetje waterig door de gepelde tomaten. Volgende keer weer gewoon mijn 'eigen' chili met passata ipv gepelde tomaten.

En ik heb pruimen en kiwi's gekocht voor zometeen als T. Nom!
  woensdag 29 oktober 2014 @ 20:02:22 #58
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_146086910
Doet de abo-functie het alweer?
En hey, wat fijn weer de bekende namen te zien!

Ik ben sinds twee weken weer ontzettend braaf aan het zijn. Ik heb zo'n mooi jurkje gekocht voor kerst maar het past nog net niet lekker, dus er moet nog wat af. Van mij dan, niet van het jurkje.
Prrrrr
  Licht Ontvlambaar woensdag 29 oktober 2014 @ 20:56:04 #59
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_146089872
Lijstje doen dan :)

O: 200ml volle melk, 40gr Brinta
L: 2 volkoren bolletjes met zaden, roomboter, 1 rosbief, 1 gebakken pastei en dijon mosterd
D: wortelstamppot, kalfsbraadworstje, jus, dijon mosterd
T: grapefruit, sinaasappel

En ik heb me aan mijn regel van niet nog eens opscheppen gehouden :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_146091381
Hai jullie! :) Ik probeerde me door de slowchat in Dieet te worstelen en aangezien ik daar pagina's langs echt niks boeiends meer tegenkwam, wilde ik heel LIF al wegklikken, maar toen zag ik deze ineens!

Voor Tink:
Bak 250g soepgroenten en een theelepeltje chilipoeder in wat olijfolie
Voeg een blik gezeefde tomaten (of een vergelijkbare hoeveelheid verse tomaten natuurlijk) toe
En een liter bouillon
Tijdje laten koken, (beetje) blenderen, voilá!

En in een salade is avocado ook wel lekker vullend, of stukjes kip of zo. En een eitje stinkt toch niet echt als je het gekookt meeneemt, maar op je werk pas pelt? (Mijn collega's klagen iig nooit. En ik ruik het bij hun eigenlijk ook niet, als ze dat doen.)

Lijstje van vandaag post ik even niet. :X Heb de pepernoten ook niet echt geteld. Morgen beter. :Y Mijn extra stimulans is een rokje dat ik pas heb gekocht. Iets te krap voor het mooie, dus die hangt ter motivatie goed in het zicht aan een kleerhanger.
pi_146091700
Nou de quiche is achter de kiezen ;)
Zo laat eten is niet ideaal maar op woensdag is er geen andere optie
pi_146091823
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 21:29 schreef Sarabi het volgende:
Nou de quiche is achter de kiezen ;)
Zo laat eten is niet ideaal maar op woensdag is er geen andere optie
Laat eten zorgt er bij mij voor dat ik mijn late T oversla (of alleen stukje fruit) maar ook dat ik tussen mijn middag T op kantoor en het moment dat ik laat eet ook niks extra eet. Laat eten is voor mij een caloriebespaarder gek genoeg.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_146092264
quote:
2s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 21:31 schreef Karstman het volgende:

[..]

Laat eten zorgt er bij mij voor dat ik mijn late T oversla (of alleen stukje fruit) maar ook dat ik tussen mijn middag T op kantoor en het moment dat ik laat eet ook niks extra eet. Laat eten is voor mij een caloriebespaarder gek genoeg.
Dat wel :Y
Alleen jammer dat het op een sportdag is, want nu kom ik veel kcal te kort
maar goed dat komt morgen wel weer goed
pi_146092320
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 21:38 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dat wel :Y
Alleen jammer dat het op een sportdag is, want nu kom ik veel kcal te kort
maar goed dat komt morgen wel weer goed
Oh ja dat is dan weer niet handig... zwaardere middag T?
Whiskyplankje
  Moderator / Miss SHO woensdag 29 oktober 2014 @ 21:40:36 #65
22592 crew  Ole
pi_146092404
Heb op mijn werk tijdelijke opdracht binnen! Lekker voor mijn zelfvertrouwen *O*
pi_146093119
quote:
2s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 21:39 schreef Karstman het volgende:

[..]

Oh ja dat is dan weer niet handig... zwaardere middag T?
Die moet ik wel gaan inplannen inderdaad.

Goed bezig Ole!
pi_146093915
Vind het wel een beetje vreemd dat er onderscheid word gemaakt in BMI, iedereen heeft het zelfde doel.
Als het om krachttraining en cutten gaat okay.
pi_146093959
quote:
9s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 22:05 schreef Crip het volgende:
Vind het wel een beetje vreemd dat er onderscheid word gemaakt in BMI, iedereen heeft het zelfde doel.
Als het om krachttraining en cutten gaat okay.
Die discussie lijkt me iets voor de lif feedback topic
  Moderator / Miss SHO woensdag 29 oktober 2014 @ 22:47:49 #69
22592 crew  Ole
pi_146096045
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 22:06 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Die discussie lijkt me iets voor de lif feedback topic
dat
pi_146096226
Heeft iemand nog favoriete recepten? Ik ga morgen weer een weekmenu maken dus ideeën zijn altijd welkom
pi_146097839
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 22:52 schreef Sarabi het volgende:
Heeft iemand nog favoriete recepten? Ik ga morgen weer een weekmenu maken dus ideeën zijn altijd welkom
Alles wat nu in me op komt is niet bijzonder slank te noemen O-)
pi_146099213
quote:
Mensen met een BMI van boven de 27, die graag aan krachttraining doen, cutten, supplementen gebruiken en op een verantwoorde manier willen afvallen zijn van harte welkom in Topicreeks: Dieetclub .

Tevens is er LIF / [DE GYM voedingsclub #1] voor de meer fanatieke sporter die op een verantwoorde manier met zijn of haar lichaam bezig wil zijn.

No offense, maar er zitten meer echte KT'ers in DE GYM voedingsclub dan in de dieetclub hoor :') Heb juist dat topic aangemaakt voor de mensen die graag bezig zijn met KT, maar ook eventueel een andere sport. Nogal een kleine doelgroep van mensen met 27+ BMI die aan krachttraining doen en willen afvallen.
  Moderator / Miss SHO woensdag 29 oktober 2014 @ 23:55:34 #73
22592 crew  Ole
pi_146099259
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 23:54 schreef IrCute het volgende:

[..]

No offense, maar er zitten meer echte KT'ers in DE GYM voedingsclub dan in de dieetclub hoor :') Heb juist dat topic aangemaakt voor de mensen die graag bezig zijn met KT, maar ook eventueel een andere sport. Nogal een kleine doelgroep van mensen met 27+ BMI die aan krachttraining doen en willen afvallen.
verder in FB graag
pi_146099389
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 23:55 schreef Ole het volgende:

[..]

verder in FB graag
Prima, maar ik ben het voornamelijk niet eens met de OP, dat kwam ik even zeggen. Verder in FB dus.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 00:16:06 #75
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_146099993
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 22:52 schreef Sarabi het volgende:
Sloppy joe's, Salisbury steak of Nacho’s met gegrilde kip en barbecuesaus :9~
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_146102131
Deze link stond in de CUL slowchat, moet ik even hier delen :D
http://www.buzzfeed.com/hilarywardle/diet-recipes-1970s
pi_146102176
Maar waarschijnlijk lachen ze over 40 jaar ons wel uit met ons superfood, glutenvrij en speltrage 8-)
pi_146103093
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 17:14 schreef Tink89 het volgende:
Snap ik. In een salade een volledige portie pasta is wel wat veel van het goede.

Ik mag overigens geen kaas en melk enzo (muv oude nl'se kaas, die is lactosevrij) en dus ook geen feta en mozzarella. Eet jij btw koud roerei? Lijkt me niet lekker, maar kan het altijd eens proberen.

Linzen enzo zijn ook goede suggesties, bedankt!

Ik eet normaal overigens ook gewoon twee keer volkorenbrood en avondeten hoor. Ook als er pasta op het menu staat bijvoorbeeld. Volgens mijn principe val je af als je meer verbruikt dan je binnenkrijgt en dat haal ik incl. sporten vandaag makkelijk. Ik zie de meerwaarde van meer eiwitten enzo wel, maar vond dat ik daar vandaag wel genoeg rekening mee gehouden had.

Toch txs voor je kritische blik, leer ik van :)

Makelijke vervangers voor pasta kun je denken aan courgette pasta.
Kun je bij elke huishoudzaak z'n sliertjes maker halen , kost euro of 3 en dan draai je van oa courgette zo spaghetti.
Als je sliertjes hebt , even met wat zout bestrooien , laten staan , en even uitknijpen.
Is nog lekker ook .
Voor rijst kun je bloemkool in de keuken machine fijn hakken .
Even mee wokken / bakken en je merkt het verschil niet eens.
Ook handig voor in soep.

Noten doen het trouwens ook altijd goed in salades.
See I'd like to share your point of view
As long as it's my view too
pi_146103883
c_/ Goeiemorgen!

Lijstje:

O: Griekse yoghurt met wat muesli
T: Peer
L: 4 volkoren (2 met kaas; 2 met peperpaté)
T: Peer
S: Uurtje fitness
D: Iets, bij een vriendin
T: Een biertje

Op paté en bier is wat af te dingen, maar om te beginnen wil ik me hier eens netjes aan gaan houden, i.p.v. 's ochtends een keurig lijstje posten en uiteindelijk zwichten voor pepernoten van collega's. :+
  donderdag 30 oktober 2014 @ 08:23:55 #80
319308 Tink89
To live is to dance
pi_146103927
Kan er een modje mijn twee tickers uit de OP van de dieetckub halen en hier neerzetten aub? Krijg het zelf niet voor elkaar...

Vandaag gecaterde lunch. Voor mij een lactosevrije, dus reken op witbrood... Wel met lekker veel salade erbij :)
  Moderator / Miss SHO donderdag 30 oktober 2014 @ 08:27:39 #81
22592 crew  Ole
pi_146103973
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 01:59 schreef Isabeau het volgende:
Maar waarschijnlijk lachen ze over 40 jaar ons wel uit met ons superfood, glutenvrij en speltrage 8-)
Dat doe ik nu al :P
pi_146104044
Ja hoi, mag ik mijn lijstjes hier posten? Ondanks dat ik hier bmi-technisch niet helemaal hoor, lijkt me dit wel het fijnste topic (zoals dieet eerst was) :@

O: beker melk; optimel yoghurt met 200 g aardbeien
T: heb geen granola meer voor bij mijn ontbijt, dus heb wat nootjes meegenomen
L: uitsmijter uit de kantine (2 bruine bth; 2 ham; 2 kaas; 2 eieren); kopje soep
T: 2 mandarijnen
D: gekookte aardappels, geroerbakte sperziebonen met ui, rundervink, beetje jus
S: Jillian level 1

Had rond het weekend het idee dat ik al iets positiefs begon te merken van het beter eten en weer gaan bewegen, maar toen brak deze week de Periodieke Feestweek aan en nu ben ik vooral heel erg opgezet -O- :')
  Moderator / Miss SHO donderdag 30 oktober 2014 @ 08:45:56 #83
22592 crew  Ole
pi_146104218
Lijstje ziet er netjes uit!
pi_146104281
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 08:33 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Had rond het weekend het idee dat ik al iets positiefs begon te merken van het beter eten en weer gaan bewegen, maar toen brak deze week de Periodieke Feestweek aan en nu ben ik vooral heel erg opgezet
:D maar voor dat gedoe vind ik het wel een heel net lijstje _O_ Ik heb dan altijd trek in comfortfood.
pi_146105371
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 23:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Alles wat nu in me op komt is niet bijzonder slank te noemen O-)
Dat is niet erg, zolang het maar lekker is en niet boven de 900kcal uitkomt
pi_146105416
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 08:33 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Ja hoi, mag ik mijn lijstjes hier posten? Ondanks dat ik hier bmi-technisch niet helemaal hoor, lijkt me dit wel het fijnste topic (zoals dieet eerst was) :@

O: beker melk; optimel yoghurt met 200 g aardbeien
T: heb geen granola meer voor bij mijn ontbijt, dus heb wat nootjes meegenomen
L: uitsmijter uit de kantine (2 bruine bth; 2 ham; 2 kaas; 2 eieren); kopje soep
T: 2 mandarijnen
D: gekookte aardappels, geroerbakte sperziebonen met ui, rundervink, beetje jus
S: Jillian level 1

Had rond het weekend het idee dat ik al iets positiefs begon te merken van het beter eten en weer gaan bewegen, maar toen brak deze week de Periodieke Feestweek aan en nu ben ik vooral heel erg opgezet -O- :')
Goed lijstje
Hoe bevalt Jillian nu?
pi_146105635
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 01:56 schreef Isabeau het volgende:
Deze link stond in de CUL slowchat, moet ik even hier delen :D
http://www.buzzfeed.com/hilarywardle/diet-recipes-1970s
iew, die makreel pudding.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 10:00:40 #88
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146105654
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 09:59 schreef applemoose het volgende:

[..]

iew, die makreel pudding.
Makreel _O_
pi_146105779
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 09:50 schreef Sarabi het volgende:

Dat is niet erg, zolang het maar lekker is en niet boven de 900kcal uitkomt
Ik vond dit serieus bijzonder lekker: romige-linguine-met-avocado-en-pompoenpitten-en-oude-kaas-met-rucola.
Al een paar keer gemaakt, yum.
pi_146105837
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 10:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vond dit serieus bijzonder lekker: romige-linguine-met-avocado-en-pompoenpitten-en-oude-kaas-met-rucola.
Jammer van de avocado.
pi_146105874
quote:
2s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 10:09 schreef Lonaa het volgende:

Jammer van de avocado.
Die maakt dit gerecht juist :P
pi_146105889
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 10:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Die maakt dit gerecht juist :P
Ja, maar, avocado :r :r

Ik heb het geprobeerd, vaker dan eens, maar ik vind t echt niet oke.
pi_146106048
Ik ben in dubio. Heb vanmiddag met collega afgesproken, en ze zegt net 'zullen we hamburger gaan eten op ons werk, als lunch?' Vroeg ze vorige week ook al, maar toen had ik geen geld dus ik zeg automatisch ja. Maar eigenlijk moet ik dat niet doen, nu ik net weer bezig ben. Moeilijk....
pi_146106442
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 10:17 schreef Zeester het volgende:
Ik ben in dubio. Heb vanmiddag met collega afgesproken, en ze zegt net 'zullen we hamburger gaan eten op ons werk, als lunch?' Vroeg ze vorige week ook al, maar toen had ik geen geld dus ik zeg automatisch ja. Maar eigenlijk moet ik dat niet doen, nu ik net weer bezig ben. Moeilijk....
En nadat je ja hebt gezegd, denk je dan ook: oh jee, wat zeg ik nou!! of realiseer je je pas later dat je die hamburger beter niet had kunnen nemen.

Met een aangeboden snoepje oid heb ik hem vaak al in mijn mond voor ik me realiseer dat ik dat niet wil. En bij heel veel andere dingen neem ik het maar aan omdat ik geen zin in een discussie over lijnen wil hebben :@ slecht hé
pi_146106672
Op zich niets mis met die hamburger.
Je moet dan gewoon 's avonds niet weer een volle avondmaaltjid eten. Draai de maaltijden om. OPgelost!
Ja doei.
pi_146106696
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 10:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En nadat je ja hebt gezegd, denk je dan ook: oh jee, wat zeg ik nou!! of realiseer je je pas later dat je die hamburger beter niet had kunnen nemen.

Met een aangeboden snoepje oid heb ik hem vaak al in mijn mond voor ik me realiseer dat ik dat niet wil. En bij heel veel andere dingen neem ik het maar aan omdat ik geen zin in een discussie over lijnen wil hebben :@ slecht hé
Ik heb gezegd dat we beter niet kunnen gaan lunchen, dus we gaan gewoon voor een lekker kopje koffie! Trots op mezelf! Misschien maak ik dan vanavond wel zelf een gezonde hamburger, als troost ;)
pi_146106733
Dat is toch ónzin Zeester. Een gezellige lunch afslaan terwijl je dan 's avonds diezelfde maaltijd alsnog gaat eten. Kun je beter dus gewoon lekker die lunch doen (mits geen ranzige McD burger ofzo) en 's avonds je lunchgerecht eten.
Ja doei.
pi_146106734
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 10:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Thanx :)
pi_146106741
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 10:46 schreef Zeester het volgende:

Ik heb gezegd dat we beter niet kunnen gaan lunchen, dus we gaan gewoon voor een lekker kopje koffie! Trots op mezelf! Misschien maak ik dan vanavond wel zelf een gezonde hamburger, als troost ;)
Ook een mooie oplossing :Y En wat moblo zegt, je kan er ook omheen werken door de andere maaltijden wat soberder te doen. Maar dan nog heb ik liever een zelfgemaakte hamburger dan één uit de snackbar. Alhoewel ik een McTasty uiteraard weer heel lekker vind :{ (en dat is me die 1000 kcal dan weer niet waard, heb er denk ik in mijn leven 3 of 4 op).
pi_146106894
quote:
10s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 10:47 schreef motorbloempje het volgende:
Dat is toch ónzin Zeester. Een gezellige lunch afslaan terwijl je dan 's avonds diezelfde maaltijd alsnog gaat eten. Kun je beter dus gewoon lekker die lunch doen (mits geen ranzige McD burger ofzo) en 's avonds je lunchgerecht eten.
Het is wel echt een vette variant, de hamburger van m'n werk. Mayo als sausje, vet vlees, met kaas en bacon. Ik maak thuis dan een gezondere variant, dan maak ik een tartaartje lekker aan en gebruik ik ketchup en mosterd als sausje.

Bovendien ken ik mezelf en is weinig eten in de avond recipe for disaster, dus we doen het lekker zo.
pi_146106934
Dan klinkt je eigen burger beter Zeester :Y

Ik moet nog even tijd zien te vinden voor Jillian vandaag.
Ben pas rond 9/10 uur thuis.
pi_146108115
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 08:45 schreef Ole het volgende:
Lijstje ziet er netjes uit!
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 08:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:D maar voor dat gedoe vind ik het wel een heel net lijstje _O_ Ik heb dan altijd trek in comfortfood.
Thnx! :D
Ik eet normaal eigenlijk nooit nootjes als snack, die komen alleen bij feestjes op tafel, daarom associeer ik het een beetje met 'snacken' ipv 'gezond tussendoortje' en is het een soort van comfort food vandaag. Terwijl dat eigenlijk onzin is, want ik heb nu ongezouten amandelen en wat pecan-/pistachenoten bij me en geen borrelnootjes of zo :P
En normaal heb ik ze standaard bij mijn ontbijt in mijn granola zitten, maar die was op vanochtend en omdat ik volgende week niet thuis ben, heb ik nog maar geen nieuwe gemaakt. Maar zo los zijn die nootjes eigenlijk ook wel lekker :9

quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 09:51 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Goed lijstje
Hoe bevalt Jillian nu?
Goed! Ik krijg er nu inmiddels minder tot geen spierpijn meer van, dus er is enige gewenning aan het optreden. Maar ik heb geen pijn in mijn knieën na het squatten/de jumping jacks en daar ben ik wel heel blij mee! Ik heb vorige week 3 lessen gedaan en mijn doel is om er deze week weer 3 te doen, vanavond is dan de 2e en zaterdag dan nog een. Hopelijk dat ik er volgende week tijdens mijn cursus in Duitsland tussendoor ook nog tijd voor kan maken om 's avonds op mijn hotelkamer nog 2 lessen te doen :)
Misschien dat ik over een tijdje dan zelfs het hardlopen weer voorzichtig kan gaan proberen, maar dat durf ik nu nog niet :@

Ben jij weer bij level 1 begonnen of direct bij level 3?
pi_146108394
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 10:54 schreef Zeester het volgende:

[..]

Het is wel echt een vette variant, de hamburger van m'n werk. Mayo als sausje, vet vlees, met kaas en bacon. Ik maak thuis dan een gezondere variant, dan maak ik een tartaartje lekker aan en gebruik ik ketchup en mosterd als sausje.

Bovendien ken ik mezelf en is weinig eten in de avond recipe for disaster, dus we doen het lekker zo.
Als het dan ook echt een hamburger is die je eigenlijk niet zo heel lekker vindt, zou ik die als lunch ook overslaan denk ik. Of in plaats van die hamburger een alternatief nemen dat beter in je eetplanning past? Maar koffie drinken is ook een goede oplossing ^O^

Net liep ik langs de collega's van de continudienst, die zaten daar met stroopwafels en pepernoten. "Pak maar hoor, is lekker!" En dan zeg je nee dank je en dan is het eerstvolgende "Ja, maar je kunt ze prima hebben hoor!" Heel aardig bedoeld, maar ik snap die opmerking nooit zo goed. Als je ze dan ook elke keer zou pakken, komt er vanzelf een moment dat ze dat laatste ineens niet meer zullen roepen :') Maar ik heb ze niet op, ben heel snel doorgelopen voordat ik me kon bedenken dat ze toch eigenlijk best wel lekker zijn :P
pi_146108676
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 11:48 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Als het dan ook echt een hamburger is die je eigenlijk niet zo heel lekker vindt, zou ik die als lunch ook overslaan denk ik. Of in plaats van die hamburger een alternatief nemen dat beter in je eetplanning past? Maar koffie drinken is ook een goede oplossing ^O^

Net liep ik langs de collega's van de continudienst, die zaten daar met stroopwafels en pepernoten. "Pak maar hoor, is lekker!" En dan zeg je nee dank je en dan is het eerstvolgende "Ja, maar je kunt ze prima hebben hoor!" Heel aardig bedoeld, maar ik snap die opmerking nooit zo goed. Als je ze dan ook elke keer zou pakken, komt er vanzelf een moment dat ze dat laatste ineens niet meer zullen roepen :') Maar ik heb ze niet op, ben heel snel doorgelopen voordat ik me kon bedenken dat ze toch eigenlijk best wel lekker zijn :P
Iets anders te lunchen nemen, op mijn eigen werk, is onzin, want alle gezonde opties eet ik al regelmatig als lunch daar. Alleen we mogen voor personeelstarief niet de hamburger, wat logisch is want dat is echt een enorme maaltijd, en die eet je niet ff in je pauze op. Daarom wilden we dus vandaag hamburger gaan eten, want op donderdag zijn ze goedkoper.

Maar goed, nu gaan we samen in de stad koffie drinken en een rondje lopen, das ook leuk. Eet ik wel thuis een lekker roggebroodje eerst.

Ik ben best tevreden dat ik heb gecanceld, het geeft me echt zo'n 'dieet-boost' zo van, IK KAN DE WERELD AAN!
pi_146110251
Lijstje, nog steeds last van mijn buik dus behoorlijk sober en vanmiddag even het telefonisch spreekuur van de huisarts bellen.

O: banaan, sinaasappel, 2 boterham, slankie en appelstroop
T: mandarijn
L: 2 boterham kipfilet, boullion, karnemelk
T: mandarijn, appel, boterham 30+ kaas, en misschien boullion
D: rijst met wat groenten
T: banaan en wat (griekse) yoghurt eventueel wat theebiscuitjes en een blikje cola
Whiskyplankje
pi_146111726
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 12:00 schreef Zeester het volgende:

[..]

Iets anders te lunchen nemen, op mijn eigen werk, is onzin, want alle gezonde opties eet ik al regelmatig als lunch daar. Alleen we mogen voor personeelstarief niet de hamburger, wat logisch is want dat is echt een enorme maaltijd, en die eet je niet ff in je pauze op. Daarom wilden we dus vandaag hamburger gaan eten, want op donderdag zijn ze goedkoper.

Maar goed, nu gaan we samen in de stad koffie drinken en een rondje lopen, das ook leuk. Eet ik wel thuis een lekker roggebroodje eerst.

Ik ben best tevreden dat ik heb gecanceld, het geeft me echt zo'n 'dieet-boost' zo van, IK KAN DE WERELD AAN!
Ah zo, dan snap ik nu de overweging om eventueel voor de hamburger te gaan op donderdag :)

Lekker gevoel is dat ja, zo'n boost! :D
  donderdag 30 oktober 2014 @ 14:02:24 #107
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146112377
quote:
2s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 12:56 schreef Karstman het volgende:
Lijstje, nog steeds last van mijn buik dus behoorlijk sober en vanmiddag even het telefonisch spreekuur van de huisarts bellen.

O: banaan, sinaasappel, 2 boterham, slankie en appelstroop
T: mandarijn
L: 2 boterham kipfilet, boullion, karnemelk
T: mandarijn, appel, boterham 30+ kaas, en misschien boullion
D: rijst met wat groenten
T: banaan en wat (griekse) yoghurt eventueel wat theebiscuitjes en een blikje cola
Alleen je buik? Of is je ontlasting ook drama? Als je last hebt van je buik zou ik geen cola nemen...
pi_146113034
quote:
14s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 14:02 schreef Qwea het volgende:

[..]

Alleen je buik? Of is je ontlasting ook drama? Als je last hebt van je buik zou ik geen cola nemen...
Nee, het is vooral de ontlasting, buik rommelt wat maar dat is daaraan verbonden. Kan 2 tot 4 weken gaan duren zei de huisarts net... Geen lightproducten, weinig vet en niet te kruidig eten. Dat geen light en vet past prima in het normale plan alleen niet te kruidig daar ben ik niet zo van...
Whiskyplankje
  donderdag 30 oktober 2014 @ 14:37:59 #109
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146113500
quote:
2s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 14:22 schreef Karstman het volgende:

[..]

Nee, het is vooral de ontlasting, buik rommelt wat maar dat is daaraan verbonden. Kan 2 tot 4 weken gaan duren zei de huisarts net... Geen lightproducten, weinig vet en niet te kruidig eten. Dat geen light en vet past prima in het normale plan alleen niet te kruidig daar ben ik niet zo van...
Ontlasting als in diarree?
pi_146113535
quote:
14s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 14:37 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ontlasting als in diarree?
Jup, souvenir van de vakantie... niks aan te doen, gewoon uitzitten. Voel me verder prima.
Whiskyplankje
  donderdag 30 oktober 2014 @ 14:46:23 #111
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146113724
quote:
2s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 14:39 schreef Karstman het volgende:

[..]

Jup, souvenir van de vakantie... niks aan te doen, gewoon uitzitten. Voel me verder prima.
Wat je zou kunnen doen, is wat lijnzaad nemen. Helpt hier altijd erg goed tegen diarree (crohn). Niet overdreven veel. Gewoon eetlepel of 2 door je yoghurt
pi_146114179
quote:
14s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 14:46 schreef Qwea het volgende:

[..]

Wat je zou kunnen doen, is wat lijnzaad nemen. Helpt hier altijd erg goed tegen diarree (crohn). Niet overdreven veel. Gewoon eetlepel of 2 door je yoghurt
ga ik proberen thanks!
Whiskyplankje
  donderdag 30 oktober 2014 @ 15:12:15 #113
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146114438
quote:
2s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 15:04 schreef Karstman het volgende:

[..]

ga ik proberen thanks!
NP! Helpt hier vrij snel. Als in binnen een dag. Wel gebroken lijnzaad! Appie heeft van van zonnature bv. Maar ik dacht dat lidl het ook had.
pi_146114719
Ik weet niet meer waar ik moet posten nu. Mijn bmi is wel onder de 29, maar ik sport niet. ;(
pi_146114775
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 15:20 schreef Myraela het volgende:
Ik weet niet meer waar ik moet posten nu. Mijn bmi is wel onder de 29, maar ik sport niet. ;(
Ik ook niet, ik doe ook maar wat :o
Met een meidenkwartet
pi_146115036
quote:
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 15:21 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Ik ook niet, ik doe ook maar wat :o
Het is zo'n rommel met al die verschillende topics. Ik zou zeggen; post waar je wilt, zolang het maar een beetje past in het topic.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 15:29:15 #117
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146115067
quote:
Je bent ook als je niet sporten gewoon van harte welkom hoor, Myr O+ Wij zeiken daar niet over :N
pi_146117131
quote:
Ik voel je pijn, hoewel mijn BMI ruim boven de 29 is :)
Whiskyplankje
pi_146117145
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 15:28 schreef Deuce92 het volgende:
Het is zo'n rommel met al die verschillende topics. Ik zou zeggen; post waar je wilt, zolang het maar een beetje past in het topic.
:Y zou ik ook doen, post waar je denkt: hey, die mensen sluiten aan bij hoe ik wil afvallen!
pi_146118140
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 11:38 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[.
[..]

Goed! Ik krijg er nu inmiddels minder tot geen spierpijn meer van, dus er is enige gewenning aan het optreden. Maar ik heb geen pijn in mijn knieën na het squatten/de jumping jacks en daar ben ik wel heel blij mee! Ik heb vorige week 3 lessen gedaan en mijn doel is om er deze week weer 3 te doen, vanavond is dan de 2e en zaterdag dan nog een. Hopelijk dat ik er volgende week tijdens mijn cursus in Duitsland tussendoor ook nog tijd voor kan maken om 's avonds op mijn hotelkamer nog 2 lessen te doen :)
Misschien dat ik over een tijdje dan zelfs het hardlopen weer voorzichtig kan gaan proberen, maar dat durf ik nu nog niet :@

Ben jij weer bij level 1 begonnen of direct bij level 3?
Begin gewoon weer bij level 1 :Y aangezien je na 10x toch weer van level verandert vind ik dat geen probleem. En er is nog genoeg verbetering te behalen :) ook in level 1.

Hardlopen durf ik ook nog steeds niet, wel jammer.
pi_146121331
quote:
2s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 14:39 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ai, beterschap ermee!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn krachttrainingsronde (die ik sinds kort doe, met losse gewichten) gaat steeds soepeler, dat is tof. :Y Alleen lukt het sinds ik hersteld ben van een blessure en weer mag sporten (nu een maand) niet zo goed om echt weer vier keer in te plannen, terwijl ik dat daarvoor een jaar lang meestal prima voor elkaar kreeg.

D wordt hier trouwens pitabroodjes met shoarmavlees en een berg groenten (courgette, paprika en ui door het vlees) plus nog sla en tomaat. :Y)
pi_146122832
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 18:35 schreef Ruby88 het volgende:

[..]

Ai, beterschap ermee!
SPOILER
Mijn krachttrainingsronde (die ik sinds kort doe, met losse gewichten) gaat steeds soepeler, dat is tof. :Y Alleen lukt het sinds ik hersteld ben van een blessure en weer mag sporten (nu een maand) niet zo goed om echt weer vier keer in te plannen, terwijl ik dat daarvoor een jaar lang meestal prima voor elkaar kreeg.

D wordt hier trouwens pitabroodjes met shoarmavlees en een berg groenten (courgette, paprika en ui door het vlees) plus nog sla en tomaat. :Y)
Ai ik hoop toch dat het bij mij wat eerder gaat... En zo eet ik m'n shoarma thuis ook, met zelfgemaakte knoflook yoghurt :9
Whiskyplankje
  donderdag 30 oktober 2014 @ 19:21:25 #123
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146123436
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 18:35 schreef Ruby88 het volgende:

[..]

Ai, beterschap ermee!
SPOILER

Wat voor blessure had je?
pi_146124709
Misschien een domme vraag, maar waarin verschil dit topic van de anderen? (muv. BMI)
  donderdag 30 oktober 2014 @ 19:45:24 #125
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146124779
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 19:44 schreef Kazenbazen het volgende:
Misschien een domme vraag, maar waarin verschil dit topic van de anderen? (muv. BMI)
Niet :')
pi_146124855
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 16:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:Y zou ik ook doen, post waar je denkt: hey, die mensen sluiten aan bij hoe ik wil afvallen!
Wat is dat veurn reactie :')

Als iemand wielrent gaan we toch ook geen 5 topics openen voor elk onderdeel? Wielrennen voor sprinters, wielrennen voor berggeiten, wielrenners voor dikke mensen, wielrennen voor profs etc.
  Licht Ontvlambaar donderdag 30 oktober 2014 @ 19:48:33 #127
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_146124962
Ik zou het niet weten...

Lijstje maar weer :)
O: 2 volkoren, likje roomboter, pindakaas
T: gekookt ei
L: 3 volkoren, roomboter, 1 (dubbele snee) gebakken pastei met mosterd, 1 kipfilet met augurk
T: appeltje, wat walnoten, stukje gerookte kipfilet
D: rode paprika gevuld met gehakt, tomatensaus, couscous
S: volleybaltraining
pi_146124966
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 19:46 schreef Kazenbazen het volgende:

[..]

Wat is dat veurn reactie :')

Als iemand wielrent gaan we toch ook geen 5 topics openen voor elk onderdeel? Wielrennen voor sprinters, wielrennen voor berggeiten, wielrenners voor dikke mensen, wielrennen voor profs etc.
Dat zegt ze toch ook helemaal niet.
pi_146124980
En deze dikzak moet ook weer 10 kg kwijt de komende maanden. Wil absoluut niet afvallen zoals sommigen hier die een hele dag kauwen op een theeblaadje oid.

Naar mijn idee is krachttraining i.c.m. cardio en een goed voedingsschema nog altijd de gezondste manier om af te vallen, een goed gevormd lichaam te krijgen en je goed te voelen.

Zit ik dan hier goed of moet ik als dumbbell boy naar een ander topic?
pi_146125076
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 19:48 schreef Sjeen het volgende:
Ik zou het niet weten...

L: 3 volkoren, roomboter, 1 (dubbele snee) gebakken pastei met mosterd, 1 kipfilet met augurk
Wel erg weinig calorieën? Helemaal als je daar een volleybaltraining bij rekent. Je komt ongeveer uit op 1400-1600 cal.
pi_146125119
Vandaag drie kwartier gelopen en dat is dan 7.500 stappen plus de stappen die ik normaal al loop. Op de 1 of andere manier werkt dat dagelijkse doel van 10.000 stappen voor zo'n a-sportieveling als ik toch als stok achter de deur.
pi_146126075
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 19:48 schreef Kazenbazen het volgende:
En deze dikzak moet ook weer 10 kg kwijt de komende maanden. Wil absoluut niet afvallen zoals sommigen hier die een hele dag kauwen op een theeblaadje oid.

Naar mijn idee is krachttraining i.c.m. cardio en een goed voedingsschema nog altijd de gezondste manier om af te vallen, een goed gevormd lichaam te krijgen en je goed te voelen.

Zit ik dan hier goed of moet ik als dumbbell boy naar een ander topic?
Dan kun je beter terecht in de dieetclub of de gym voedingsclub :Y
Mokkel met stuntstok
pi_146126702
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:12 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Dan kun je beter terecht in de dieetclub of de gym voedingsclub :Y
Heb via sport al het BB topic gevonden!
pi_146126714
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:26 schreef Kazenbazen het volgende:

[..]

Heb via sport al het BB topic gevonden!
Ah, ook goed, top!
Mokkel met stuntstok
  Moderator / Miss SHO donderdag 30 oktober 2014 @ 22:24:18 #135
22592 crew  Ole
pi_146132318
Ouderwetsche eetbui gehad vanavond :(
Niet heel gek gezien de hectische weken ( met ook heel positieve dingen gelukkig). Had op zich goed gegeten, maar andere tussendoortjes. Van die bolletje ' goed bezig' dingen. Zijn dus gewoon koekjes waar ik alleen maar meer trek van krijg :')

Morgen weer gewoon goed beginnen, en tussendoor fruit of een boterham . Werkt beter.
En ' s avonds de week eruit sporten met de fysio ipv aan de borrel :P
  Licht Ontvlambaar donderdag 30 oktober 2014 @ 23:15:39 #136
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_146134853
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 19:50 schreef Kazenbazen het volgende:

[..]

Wel erg weinig calorieën? Helemaal als je daar een volleybaltraining bij rekent. Je komt ongeveer uit op 1400-1600 cal.
ik kom op 1682 kcal uit, lijkt me prima eigenlijk, niet?
pi_146135920
Ik heb vandaag eindelijk batterijen gekocht voor mijn weegschaal, en ik ging er net eventjes op, en schrok toch wel erg van het cijfertje. Nou weet ik wel, eind van de dag, net een halve liter thee op, het kan makkelijk morgenochtend een heel ander getalletje zijn. En bovendien woog mijn huisgenootje ook 3 kilo meer dan ze 2 weken geleden bij de dokter woog, dus misschien is het een beetje een negatief afgesteld dingetje.

Maar ik ben blij dat ik besloten heb dat het roer weer om moet.
pi_146136143
Vanavond niet helemaal aan de planning gehouden (geen tijd meer voor Jillian) maar qua kcal kwam ik wel goed uit.
Eens kijken of ik het weekend ook netjes kan houden.
pi_146137627
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 23:15 schreef Sjeen het volgende:

[..]

ik kom op 1682 kcal uit, lijkt me prima eigenlijk, niet?
Weet ik niet, ken je lengte, leeftijd en doel niet :)
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 06:23:40 #140
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146140085
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 22:24 schreef Ole het volgende:
Niet heel gek gezien de hectische weken ( met ook heel positieve dingen gelukkig). Had op zich goed gegeten, maar andere tussendoortjes. Van die bolletje ' goed bezig' dingen. Zijn dus gewoon koekjes waar ik alleen maar meer trek van krijg :')
Niet in huis halen. En iets aan de eetbuien doen (CGD werkt goed :Y) anders blijf je in die cirkel zitten

quote:
Morgen weer gewoon goed beginnen, en tussendoor fruit of een boterham . Werkt beter.
En ' s avonds de week eruit sporten met de fysio ipv aan de borrel :P
Fruit en boterhammen tussendoor zijn altijd beter :Y
pi_146140492
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 06:23 schreef Qwea het volgende:

[..]

Niet in huis halen. En iets aan de eetbuien doen (CGD werkt goed :Y) anders blijf je in die cirkel zitten

[..]

CGD?
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 07:41:01 #142
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146140495
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 19:48 schreef Sjeen het volgende:
Ik zou het niet weten...

Waarom roomboter?
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 22:24 schreef Ole het volgende:
Wat Qwea zegt. Als je het niet hebt, kan je het ook niet ophalen.
Toen ik wilde afvallen heb ik gewoon geen chips en snoep meer gekocht. Als je het niet hebt, kan je het ook niet eten.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:03:07 #143
22592 crew  Ole
pi_146140706
Normaal heb ik ook niet veel in huis. Maar was gewoon brood etc.
pi_146140709
Jammer dat er meteen gezegd wordt van "niet in huis halen", een eetbui staat nl echt niet perse gelijk aan ongezonde troep. Toen ik nog flinke eetbuien had, kon ik ook flink los gaan op gezonde(re) dingen, of ging ik in de ergere gevallen simpelweg naar de winkel.
Niet in huis halen is 1 ding (wat overigens ook al lastiger kan zijn als iemand een gezin heeft), niet toegeven aan een eetbui is een ander verhaal. Misschien liggen Ole's kastjes vol met gezonde dingen, maar had ze te weinig controle om niet naar de winkel te gaan, of heeft ze juist een eetbui van gezonde dingen gehad. Ik denk dat Ole zich er prima van bewust is dat dingen niet in huis halen handig werkt, en vind het eerder knap dat ze aangeeft dat het mis ging, en beter nog, waardoor het mis ging. Koekjes -al dan niet verpakt als gezonde optie- werkten voor mij ook zo.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:05:36 #145
22592 crew  Ole
pi_146140728
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 06:23 schreef Qwea het volgende:

[..]

[..]

Heb er half jaar programma voor gevolgd. Was de eerste sinds hele lange tijd en weet de oorzaak. Tussendoortjes gaan vandaag mee naar de algemene eetplek op het werk. ( iedereen mag pakken)
Kan gewoon een keer gebeuren.

Vandaag gewoon weer normaal doen. Volkoren brood en fruit mee naar het werk, vanavond sporten met fysio, en een normale maaltijd. Kan gebeuren een slechte dag.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:10:24 #146
22592 crew  Ole
pi_146140771
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 08:03 schreef Holyme het volgende:
Jammer dat er meteen gezegd wordt van "niet in huis halen", een eetbui staat nl echt niet perse gelijk aan ongezonde troep. Toen ik nog flinke eetbuien had, kon ik ook flink los gaan op gezonde(re) dingen, of ging ik in de ergere gevallen simpelweg naar de winkel.
Niet in huis halen is 1 ding (wat overigens ook al lastiger kan zijn als iemand een gezin heeft), niet toegeven aan een eetbui is een ander verhaal. Misschien liggen Ole's kastjes vol met gezonde dingen, maar had ze te weinig controle om niet naar de winkel te gaan, of heeft ze juist een eetbui van gezonde dingen gehad. Ik denk dat Ole zich er prima van bewust is dat dingen niet in huis halen handig werkt, en vind het eerder knap dat ze aangeeft dat het mis ging, en beter nog, waardoor het mis ging. Koekjes -al dan niet verpakt als gezonde optie- werkten voor mij ook zo.
klopt helemaal! ^O^
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:12:59 #147
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146140800
quote:
Jammer dat er meteen gezegd wordt van "niet in huis halen",
Prima. Probeer maar te helpen hoor.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_146140821
quote:
11s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 07:40 schreef Unfckingtitled het volgende:
CGD?
Wat is cgd idd?
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:14:41 #149
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146140825
quote:
11s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 07:40 schreef Unfckingtitled het volgende:

[..]

CGD?
Cognitieve gedragstherapie :Y
  Moderator / Miss SHO vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:15:06 #150
22592 crew  Ole
pi_146140830
quote:
13s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 08:12 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Is ook goed. Maar reken maar dat hier weinig in huis komt.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:15:35 #151
22592 crew  Ole
pi_146140832
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 08:14 schreef Qwea het volgende:

[..]

zie eerdere post van mij
pi_146140848
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 08:14 schreef Qwea het volgende:

Is het dan niet CGT? :P
Want met google kwam ik hier op uit en dat leek me niet :D
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:18:17 #153
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146140858
quote:
Dat is niet jammer, dat is gewoon zo. Ik heb ze zelf ook gehad. Je kan je beter lam eten aan 4 kilo fruit dan aan een doos koekjes. En naar de winkel gaan is natuurlijk een extra drempel en IMHO gewoon niet goed.

quote:
Niet in huis halen is 1 ding (wat overigens ook al lastiger kan zijn als iemand een gezin heeft), niet toegeven aan een eetbui is een ander verhaal. Misschien liggen Ole's kastjes vol met gezonde dingen, maar had ze te weinig controle om niet naar de winkel te gaan, of heeft ze juist een eetbui van gezonde dingen gehad.
Zoals ik het lees had ze een eetbui aan ongezonde dingen. Nogmaals, beter je te goed doen aan 4 kilo fruit dan aan een doos koekjes. En mij hoef je echt niks uit te leggen over eetbuien :)

quote:
Ik denk dat Ole zich er prima van bewust is dat dingen niet in huis halen handig werkt, en vind het eerder knap dat ze aangeeft dat het mis ging, en beter nog, waardoor het mis ging. Koekjes -al dan niet verpakt als gezonde optie- werkten voor mij ook zo.
Tuurlijk. Maar om te voorkomen kun je het dus a) beter niet in huis hebben en b) de eetbuien onder de loep nemen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 08:05 schreef Ole het volgende:

[..]

Heb er half jaar programma voor gevolgd. Was de eerste sinds hele lange tijd en weet de oorzaak. Tussendoortjes gaan vandaag mee naar de algemene eetplek op het werk. ( iedereen mag pakken)
Kan gewoon een keer gebeuren.

Vandaag gewoon weer normaal doen. Volkoren brood en fruit mee naar het werk, vanavond sporten met fysio, en een normale maaltijd. Kan gebeuren een slechte dag.
Tuulk kan het gebeuren! En dat je de oorzaak weet is helemaal mooi. Dan kun je er de volgende keer op anticiperen :Y

quote:
13s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 08:12 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat. Mijn god. Wat hebben jullie lange tenen.
pi_146140860
Ik denk dat hier het verschil heel duidelijk wordt tussen mensen met een paar of meer kilootjes teveel en de mensen die al hun leven lang kampen met overgewicht en de bijbehorende problematiek. Het is niet een kwestie van 'gewoon niet in huis halen' maar kent veel diepere gronden waarop dieetprogramma's gewoon stuk lopen. En voor het geval dat onmiddellijk weer rücksichtslos zonder enige kennis van zaken geroepen wordt: Dat heeft dus geen hol met wilskracht te maken. ^O^
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:19:05 #155
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146140867
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 08:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Is het dan niet CGT? :P
Want met google kwam ik hier op uit en dat leek me niet :D
[ afbeelding ]
Ik moest serieus 3x kijken waar ik de fout ik ging :') Ja, T ipv D :X :Y
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:20:46 #156
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146140893
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 08:18 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik denk dat hier het verschil heel duidelijk wordt tussen mensen met een paar of meer kilootjes teveel en de mensen die al hun leven lang kampen met overgewicht en de bijbehorende problematiek. Het is niet een kwestie van 'gewoon niet in huis halen' maar kent veel diepere gronden waarop dieetprogramma's gewoon stuk lopen. En voor het geval dat onmiddellijk weer rücksichtslos zonder enige kennis van zaken geroepen wordt: Dat heeft dus geen hol met wilskracht te maken. ^O^
:') Ik kampte al *rekent* 19 jaar met overgewicht. Het is wel een kwestie van niet in huis halen, plus de daarbijbehorende gedragstherapie waarom je die eetbuien hebt. En ja, ook dát heeft wél deels met wilskracht te maken. Niet 100% maar er zit zeker wel een stukje wilskracht in.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:23:18 #157
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146140927
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 08:15 schreef Ole het volgende:

[..]

zie eerdere post van mij
Ik zag hem :Y
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:27:47 #158
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_146140999
Mijn planning liep gisteren een beetje spaak. Uiteindelijk veel later thuis dan de bedoeling was, waardoor ik pas tegen half 9 gegeten had. Heb Jillian uiteindelijk laten zitten omdat ik geen zin had om dat om 22.00u nog te gaan doen. Voelde me al niet zo geweldig (ik haat die periodieke week) en ging liever om 22.00u gewoon slapen.

Lijstje voor vandaag:
O: beker melk; optimel yoghurt met 200g aardbeien
T: nootjes :9
L: hard bruin pitten/zaden broodje met eisalade; kop soep
T: 2 mandarijnen, wat witte druiven
D: kipwraps a la McDonalds: wraps met ijsbergsla/komkommer/tomaat/kipkrokant schnitzel/gebakken uiringen en beetje honing-mosterdsaus

Misschien dat ik vanavond die les Jillian nog in kan halen. Heb alleen nog wel wat andere dingen te doen in de avond, dus moet even bekijken of ik het goed in kan plannen. Ik ben heel de avond alleen, dus het zou in principe ook om half 11 nog kunnen of zo :')
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:34:29 #159
319308 Tink89
To live is to dance
pi_146141121
En we zijn weer terug bij de eeuwenoude discussie over wilskracht. Daar heeft het geen hol mee te maken.

Hoe graag je ook wilt afvallen, Soms ga je gigantisch de mist in. Ik ook, ook al ben ik al 45 kilo kwijt. Wilskracht zat, anders had ik dat nooit gehaald, maar toch werkt 'gewoon niet in huis halen, want dan is de drempel hoger' echt niet altijd.

Maar goed, vandaag een dagje vrij, dus zo eens ontbijten en dan mezelf nuttig maken:
O: 3 geroosterde volkoren met lv boter, 200 ml lv yoghurt met een handje cruesli.
T: geen idee. Voor mijn doen een late O, dus misschien sla ik deze over.
L: IJsbergsla met honingmosterddressing en een Italiaanse bol met 30+kaas.
T: Appel uit de magnetron met kaneel.
D: Risotto met champignons en paprika of mexicaanse wraps met paprika, kidneybonen gehakt en lv kaas.
T: als het erg gezellig is na de les misschien 2 bitterballen.
S: Was doen, opruimen, boodschappen doen, misschien nog even stofzuigen.
S2: uur paardrijles.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:44:22 #160
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_146141288
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 08:34 schreef Tink89 het volgende:
En we zijn weer terug bij de eeuwenoude discussie over wilskracht. Daar heeft het geen hol mee te maken.

Hoe graag je ook wilt afvallen, Soms ga je gigantisch de mist in. Ik ook, ook al ben ik al 45 kilo kwijt. Wilskracht zat, anders had ik dat nooit gehaald, maar toch werkt 'gewoon niet in huis halen, want dan is de drempel hoger' echt niet altijd.

Maar goed, vandaag een dagje vrij, dus zo eens ontbijten en dan mezelf nuttig maken:
O: 3 geroosterde volkoren met lv boter, 200 ml lv yoghurt met een handje cruesli.
T: geen idee. Voor mijn doen een late O, dus misschien sla ik deze over.
L: IJsbergsla met honingmosterddressing en een Italiaanse bol met 30+kaas.
T: Appel uit de magnetron met kaneel.
D: Risotto met champignons en paprika of mexicaanse wraps met paprika, kidneybonen gehakt en lv kaas.
T: als het erg gezellig is na de les misschien 2 bitterballen.
S: Was doen, opruimen, boodschappen doen, misschien nog even stofzuigen.
S2: uur paardrijles.
Lekker lijstje!

Mijn wilskracht ging een tijd terug echt geheel door het putje toen letterlijk tegenover mijn huis een supermarkt geopend werd die alle avonden tot 21.00u open was. Of ik dan naar de kast moest lopen voor een pak koekjes of naar de winkel scheelde ineens bijna geen tijd meer en heb dus wel een paar vrijdagavonden daar in het schap staan neuzen om me vervolgens thuis op de bank heel erg stom te voelen dat ik niet gewoon mezelf geschopt had en het niet had gedaan. Uiteindelijk zat ik op die momenten ook nooit echt te genieten van de zooi die ik naar binnen propte -O-
Het hielp uiteindelijk wel dat ik een paar keer met een veel te volle maag ging slapen en mezelf dan dus ook fysiek niet lekker voelde na het eten van zoiets. En het idee dat ik over mezelf kreeg dat ik een soort verslaafde leek die z'n fix niet kreeg als ik om 10 voor 9 nog ff snel wat te snaaien ging halen hielp ook niet echt mee. Toen was het klaar. Van de week rende ik om 10 voor 9 de winkel nog in om vlees te halen om voor de volgende dag een gezonde maaltijd alvast voor te bereiden om te voorkomen dat we iets ongezonds moest halen wegens tijdgebrek om te koken, dat voelde wel goed :D
pi_146141953
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 08:18 schreef PaarsBeestje het volgende:
Mooi voorbeeldje van het verschil inderdaad.
Daarom ook fijn dat er verschillende topic zijn, zodat er begrip kan zijn.
pi_146141994
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 08:20 schreef Qwea het volgende:

[..]

:') Ik kampte al *rekent* 19 jaar met overgewicht. Het is wel een kwestie van niet in huis halen, plus de daarbijbehorende gedragstherapie waarom je die eetbuien hebt. En ja, ook dát heeft wél deels met wilskracht te maken. Niet 100% maar er zit zeker wel een stukje wilskracht in.
Ga eens niet alleen van je eigen situatie uit.
En hoeveel overgewicht had je? Volgens mij viel dat ook reuze mee. Dit topic is vanaf een BMI van 29 dus dat is niet zo maar 10 kilo overgewicht.
pi_146142026
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 08:27 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Mijn planning liep gisteren een beetje spaak. Uiteindelijk veel later thuis dan de bedoeling was, waardoor ik pas tegen half 9 gegeten had. Heb Jillian uiteindelijk laten zitten omdat ik geen zin had om dat om 22.00u nog te gaan doen. Voelde me al niet zo geweldig (ik haat die periodieke week) en ging liever om 22.00u gewoon slapen.

Lijstje voor vandaag:
O: beker melk; optimel yoghurt met 200g aardbeien
T: nootjes :9
L: hard bruin pitten/zaden broodje met eisalade; kop soep
T: 2 mandarijnen, wat witte druiven
D: kipwraps a la McDonalds: wraps met ijsbergsla/komkommer/tomaat/kipkrokant schnitzel/gebakken uiringen en beetje honing-mosterdsaus

Misschien dat ik vanavond die les Jillian nog in kan halen. Heb alleen nog wel wat andere dingen te doen in de avond, dus moet even bekijken of ik het goed in kan plannen. Ik ben heel de avond alleen, dus het zou in principe ook om half 11 nog kunnen of zo :')
Ik heb Jillian gisteren ook laten schieten :Y zo lang je nog netjes eet is het geen ramp toch?
En echt een wrap van de McDonalds? Of een zelfgemaakte versie?
pi_146142144
Volgens mij maakt ze er zelf eentje na. :)

Hier ook een supermarkt heel dichtbij. Een wat duurdere bovendien; dus mijn normale weekboodschappen doe ik iets verderop. De jongens achter de kassa kennen mij vooral van impulsieve koekjes vlak voor sluitingstijd. :')
Maar het is óók handig, want ik vergeet nogal eens wat. Dus ik waai ook wel eens langs voor één avocado of één potje kruiden of zo.
pi_146142148
Ik heb weleens een pot zilveruitjes weggewerkt in een eetbui, gewoon bij gebrek aan beter. Of inderdaadaad, naar de Albert Hein lopen speciaal voor troep.
pi_146142169
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 09:25 schreef Ruby88 het volgende:
Volgens mij maakt ze er zelf eentje na. :)

Hier ook een supermarkt heel dichtbij. Een wat duurdere bovendien; dus mijn normale weekboodschappen doe ik iets verderop. De jongens achter de kassa kennen mij vooral van impulsieve koekjes vlak voor sluitingstijd. :')
Maar het is óók handig, want ik vergeet nogal eens wat. Dus ik waai ook wel eens langs voor één avocado of één potje kruiden of zo.
Wij hebben twee winkels op loopafstand en vanwege het personeel dat je op een gegeven moment gaat herkennen wisselen we het maar af in de avond :D
Maar goed deze hele week geen dingen meer gehaald in de avond *O* (behalve dan toiletpapier :D )
pi_146142611
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 09:27 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Wij hebben twee winkels op loopafstand en vanwege het personeel dat je op een gegeven moment gaat herkennen wisselen we het maar af in de avond :D
Maar goed deze hele week geen dingen meer gehaald in de avond *O* (behalve dan toiletpapier :D )
Ik gisteravond wel snoep :D maar dat is voor de spookjes die vanavond aanbellen.

En nú ga ik naar de sportschool. En daarna werken. Fijne dag jullie!
pi_146142685
Ow vieren ze bij jullie echt Halloween, leuk!
pi_146142712
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 09:48 schreef Sarabi het volgende:
Ow vieren ze bij jullie echt Halloween, leuk!
Die reactie had ik ook al :D Ik zou in Shrek kostuum oid op zo'n avond de deur open doen!
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:01:06 #170
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146142999
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 08:34 schreef Tink89 het volgende:
Damnz, zitten al die psychologen fout :o noes.

quote:
Hoe graag je ook wilt afvallen, Soms ga je gigantisch de mist in. Ik ook, ook al ben ik al 45 kilo kwijt. Wilskracht zat, anders had ik dat nooit gehaald,
Dat zei ik ook niet. Ik ben ook gigantisch de mist in gegaan...
quote:
Maar toch werkt 'gewoon niet in huis halen, want dan is de drempel hoger' echt niet altijd.
Ben ik niet met je eens. Maar dit is een discussie waar we niet uit gaan komen.
pi_146143037
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 09:49 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Die reactie had ik ook al :D Ik zou in Shrek kostuum oid op zo'n avond de deur open doen!
Shrek O+
De autist in mij zou waarschijnlijk de deur dichthouden, maar dat is een ander verhaal :D

Nu even tijd om te hoepelen :W
pi_146143149
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 09:26 schreef Zeester het volgende:
Ik heb weleens een pot zilveruitjes weggewerkt in een eetbui, gewoon bij gebrek aan beter. Of inderdaadaad, naar de Albert Hein lopen speciaal voor troep.
Hier heb ik toen ik echt verder niets in huis had omdat ik streng aan het diëten was wel eens een pot pindakaas half leeg gegeten. De troostbehoefte was op dat moment vele malen groter dan de de vage gedachte tot afvallen.

En ik kan nog van die fantastische ideeën hebben, maar als ik op dagen dat ik slecht in mn vel zit naartoe supermarkt ga, kom ik terug met een tas vol ongezonde dingen.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:11:09 #173
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146143244
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 10:07 schreef PaarsBeestje het volgende:

En ik kan nog van die fantastische ideeën hebben, maar als ik op dagen dat ik slecht in mn vel zit naartoe supermarkt ga, kom ik terug met een tas vol ongezonde dingen.
Maar dan moet je juist daar wat aan toe / dat anders aanpakken ipv je troost te zoeken in eten :) /mytwocents
pi_146143354
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 10:11 schreef Qwea het volgende:

[..]

Maar dan moet je juist daar wat aan toe / dat anders aanpakken ipv je troost te zoeken in eten :) /mytwocents
Ik heb jouw evangelie eigenlijk niet zo nodig. Maar bedankt voor de input ^O^
pi_146143533
De weegschaal was net een stuk minder onvriendelijk. Maar ik moet wel echt flink aan de slag weer.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:25:01 #176
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_146143571
Qwea, je hebt een eigen topic. Zou je daar gewoon willen blijven? Ik ben zó klaar met die discussies elke keer...
Prrrrr
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:29:50 #177
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146143718
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 10:15 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Ik heb jouw evangelie eigenlijk niet zo nodig. Maar bedankt voor de input ^O^
evangelie :D geen dank voor de input, graag gedaan.
pi_146143983
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 10:23 schreef Zeester het volgende:
De weegschaal was net een stuk minder onvriendelijk. Maar ik moet wel echt flink aan de slag weer.
Jij kan het! Weet ik nog! O+
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:53:41 #179
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_146144396
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 09:21 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik heb Jillian gisteren ook laten schieten :Y zo lang je nog netjes eet is het geen ramp toch?
En echt een wrap van de McDonalds? Of een zelfgemaakte versie?
Het is een zelfgemaakte versie, wat Ruby ook zei :Y
Ik vind een zo'n klein ding bij de McDonalds geen avondeten en als ik daar toch binnen zou stappen, dan zou ik hem waarschijnlijk als aanvulling op een menu nemen :')

Maar ik vind die wrap in principe best lekker, maar had bedacht dat ik thuis een betere versie kon maken. Zonder kaas, want dat hoeft van mij niet echt. En met gebakken uien i.p.v. rauwe :9

En het is binnen 10 min op tafel gezet en dat is een mega pluspunt op de vrijdagavonden waarop ik alleen ben en eigenlijk geen zin heb om te koken. Dit is zo snel en zo simpel dat ik meer tijd kwijt zou zijn om naar de friettent te lopen :P

En ik heb gisteren wel gewoon netjes gegeten ja :Y Manlief had gekookt en de hoeveelheden echt perfect ingeschat ^O^ Dus ik vond het ook niet zo'n ramp dat Jillian niet door ging. Ik had ook best wel last van mijn periode en ik weet dat sporten dan sowieso niet zo lekker gaat. Dus nu gewoon op tijd naar bed gegaan met het idee dat een goede nacht slaap ook wel lekker is :)
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:54:44 #180
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_146144431
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 09:27 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel handig om genoeg in huis te hebben ja :P
pi_146144532
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 10:23 schreef Zeester het volgende:
Eerste stap is gezet toch?
pi_146144581
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 10:53 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Het is een zelfgemaakte versie, wat Ruby ook zei :Y
Ik vind een zo'n klein ding bij de McDonalds geen avondeten en als ik daar toch binnen zou stappen, dan zou ik hem waarschijnlijk als aanvulling op een menu nemen :')

Maar ik vind die wrap in principe best lekker, maar had bedacht dat ik thuis een betere versie kon maken. Zonder kaas, want dat hoeft van mij niet echt. En met gebakken uien i.p.v. rauwe :9

En het is binnen 10 min op tafel gezet en dat is een mega pluspunt op de vrijdagavonden waarop ik alleen ben en eigenlijk geen zin heb om te koken. Dit is zo snel en zo simpel dat ik meer tijd kwijt zou zijn om naar de friettent te lopen :P

En ik heb gisteren wel gewoon netjes gegeten ja :Y Manlief had gekookt en de hoeveelheden echt perfect ingeschat ^O^ Dus ik vond het ook niet zo'n ramp dat Jillian niet door ging. Ik had ook best wel last van mijn periode en ik weet dat sporten dan sowieso niet zo lekker gaat. Dus nu gewoon op tijd naar bed gegaan met het idee dat een goede nacht slaap ook wel lekker is :)
Zo'n wrap klinkt nog best lekker :Y met iets van krokant vlees inderdaad.
Eens onthouden.

Genoeg slapen is ook erg belangrijk, genoeg onderzoeken volgens mij dat je van te weinig slaap dik wordt ;)
pi_146144664
Half uur gehoepeld, nu tijd voor ontbijt :9
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:03:01 #184
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_146144688
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 10:59 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Zo'n wrap klinkt nog best lekker :Y met iets van krokant vlees inderdaad.
Eens onthouden.

Genoeg slapen is ook erg belangrijk, genoeg onderzoeken volgens mij dat je van te weinig slaap dik wordt ;)
Ik eet die wraps echt heel graag. Niet te vaak, omdat wraps vrij veel kcals hebben en die kipkrokant schnitzels ook (en ik neem er dan wel 2, want lekker). Maar als ik ze eet, dan kies ik er wel bewust voor en geniet ervan :9
pi_146145106
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:03 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Ik eet die wraps echt heel graag. Niet te vaak, omdat wraps vrij veel kcals hebben en die kipkrokant schnitzels ook (en ik neem er dan wel 2, want lekker). Maar als ik ze eet, dan kies ik er wel bewust voor en geniet ervan :9
Goed zo :)
Wraps zijn ook zo lekker, als ze niet zo hoog in kcal waren at ik ze elke dag.
Deze week staan ze ook weer op het programma maar dan met gewone kip.
pi_146145560
Ik vind wraps helemaal niet zo speciaal eigenlijk.

Ik ga vanavond pasta met tonijn en rode saus maken denk ik. Heb ik zin in.
pi_146145586
Ik eet vanavond konijn met aardappels en groente die ik nog moet kiezen.
pi_146145741
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:32 schreef Lonaa het volgende:
Ik eet vanavond konijn met aardappels en groente die ik nog moet kiezen.
Aww flappie ;)
pi_146145830
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 09:26 schreef Zeester het volgende:
Augurken opeten, droge melbatoastjes, 20 mandarijntjes in 1x, pindakaas oplepelen, met boter, suiker en bloem koekjes maken (of gewoon het deeg opeten) :Y) been there, done that etc. Niets in huis halen moet dan echt NIETS betekenen, want het gaat niet om het in huis halen van koekjes of snoep.
pi_146145904
Ow die koekjes maken, ook erg herkenbaar.....
pi_146145916
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:37 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Aww flappie ;)
Maar wel heel erg lekker. :@
pi_146145939
En ik kan bij zo'n vreetbui dus echt helemaal gek in mijn hoofd worden, alleen maar aan eten eten eten denken. Het is een soort heftige jeuk, open en bloot voor je, maar je mag niet krabben,. Met niets. En bij mij heeft het niets met emotioneel eten te maken.
pi_146145941
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:43 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Maar wel heel erg lekker. :@
Heb het zelf nog nooit geproefd maar kan me voorstellen dat het erg lekker is
  Moderator / Miss SHO vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:49:37 #194
22592 crew  Ole
pi_146146109
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:44 schreef Isabeau het volgende:
En ik kan bij zo'n vreetbui dus echt helemaal gek in mijn hoofd worden, alleen maar aan eten eten eten denken. Het is een soort heftige jeuk, open en bloot voor je, maar je mag niet krabben,. Met niets. En bij mij heeft het niets met emotioneel eten te maken.
Het zou eventueel ook kunnen liggen aan het feit dat je dan aan het begin van de dag te weinig hebt gegeten. Zo heeft een dietiste het mij wel eens uitgelegd.
En inderdaad, toen ik beter ging ontbijten/ lunchen werden de eetbuien ook minder. Eetbui is dan een verlate reactie omdat je eerder tekort bent gekomen.

Daarbij heb ik ook diabetes. Dan is goed eten en regelmaat het best. Als ik te laag in mijn suiker zit ga ik ook eten om me weer beter te voelen. Maar dan ben ik dus eigenlijk al te laat.
pi_146146167
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:44 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Heb het zelf nog nooit geproefd maar kan me voorstellen dat het erg lekker is
Mocht je het ooit willen overwegen (bij de Lidl hebben ze 2 boutjes voor 6 euro) dit is een lekker, simpel recept:
https://www.flickr.com/ph(...)7420/in/photostream/
pi_146146172
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:49 schreef Ole het volgende:

Het zou eventueel ook kunnen liggen aan het feit dat je dan aan het begin van de dag te weinig hebt gegeten. Zo heeft een dietiste het mij wel eens uitgelegd.
En inderdaad, toen ik beter ging ontbijten/ lunchen werden de eetbuien ook minder. Eetbui is dan een verlate reactie omdat je eerder tekort bent gekomen.

Daarbij heb ik ook diabetes. Dan is goed eten en regelmaat het best. Als ik te laag in mijn suiker zit ga ik ook eten om me weer beter te voelen. Maar dan ben ik dus eigenlijk al te laat.
Ik ben meer gaan eten :Y En ik heb ontdekt dat lunchen met brood eerder een vreetbui triggert dan eten met een flinke salade met eiwit + groente + zaden/noten/peulvruchten.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:56:37 #197
22592 crew  Ole
pi_146146338
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ben meer gaan eten :Y En ik heb ontdekt dat lunchen met brood eerder een vreetbui triggert dan eten met een flinke salade met eiwit + groente + zaden/noten/peulvruchten.
En zo moet iedereen voor zichzelf uitvinden wat het beste werkt
pi_146146355
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Augurken opeten, droge melbatoastjes, 20 mandarijntjes in 1x, pindakaas oplepelen, met boter, suiker en bloem koekjes maken (of gewoon het deeg opeten) :Y) been there, done that etc. Niets in huis halen moet dan echt NIETS betekenen, want het gaat niet om het in huis halen van koekjes of snoep.
Bij mij waren het ook altijd grote hoeveelheden. Ik heb wel eetbuien gehad waarin één eetbui bijvoorbeeld bestond uit 2 diepvriespizza's, halve kilo lasagne, chips, koekjes en ijs.

Dat heb ik nu overigens al jaren niet meer. Maar was altijd een soort spanning die bleef opbouwen tot zo'n moment.

Had ook niets te maken met waar ik trek in zou hebben, maar gewoon jezelf helemaal kapot eten.
pi_146146512
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:57 schreef Myraela het volgende:

Bij mij waren het ook altijd grote hoeveelheden. Ik heb wel eetbuien gehad waarin één eetbui bijvoorbeeld bestond uit 2 diepvriespizza's, halve kilo lasagne, chips, koekjes en ijs.

Dat heb ik nu overigens al jaren niet meer. Maar was altijd een soort spanning die bleef opbouwen tot zo'n moment.

Had ook niets te maken met waar ik trek in zou hebben, maar gewoon jezelf helemaal kapot eten.
Herkenbaar :') Gewoon niet kunnen stoppen. En doorgaan terwijl je al misselijk en vol bent. En je dan kapot schamen. Heel blij dat ik dát al heel lang niet meer heb gedaan (misschien wel 5 jaar geleden). Ik had dat voor het laatst denk ik de maanden nadat ik 35 kilo was afgevallen :X Was niet echt welkom.
pi_146146539
Ik lig nu 's avonds op de bank ook de hele tijd aan eten te denken. Ondanks goede dag qua eten, en zeker niet te weinig. Maar 's avonds wil ik gewoon 'iets lekker' en daar het liefste veel van. Nu weet ik dit van mezelf en 'vergeef' ik mezelf dus ook een 's avonds stukje kaas, paar crackertjes of een handje augurken, maar lastig is en blijft t.

Daarom kan ik dus ook niet 's avonds m'n lunch nemen ipv diner, dan gaat het geheid mis.
pi_146146612
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 12:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Herkenbaar :') Gewoon niet kunnen stoppen. En doorgaan terwijl je al misselijk en vol bent. En je dan kapot schamen. Heel blij dat ik dát al heel lang niet meer heb gedaan (misschien wel 5 jaar geleden). Ik had dat voor het laatst denk ik de maanden nadat ik 35 kilo was afgevallen :X Was niet echt welkom.
Ik doe t nog weleens, als ik dronken ben. Je hebt hier de 'beste' avondwinkel ter wereld, en dan daar een zak haribo en een zak chips halen en om en om een handje nemen. En uiteindelijk misselijk in slaap vallen. Nuchter kan ik mezelf in ieder geval dwingen om een keus tussen de chips en de haribo te maken :D.
pi_146146849
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 12:06 schreef Zeester het volgende:

Ik doe t nog weleens, als ik dronken ben. Je hebt hier de 'beste' avondwinkel ter wereld, en dan daar een zak haribo en een zak chips halen en om en om een handje nemen. En uiteindelijk misselijk in slaap vallen. Nuchter kan ik mezelf in ieder geval dwingen om een keus tussen de chips en de haribo te maken :D.
Drank is ook slecht tegen eetbuien :Y Remmen gaan toch wel los dan. Zaterdag had ik een feestje met bbq, dus had ik niet gegeten. Maar toen ik daar kwam kreeg ik al direct een biertje en zat daar met knorrende maag, want sommige mensen waren er nog niet en toen moest de bbq nog heet worden etc. Pas na 8 uur ging het eerste vlees op de bbq. Dus ik heb heel wat handjes borrelnbootjes gegeten.
pi_146146983
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 12:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Drank is ook slecht tegen eetbuien :Y Remmen gaan toch wel los dan. Zaterdag had ik een feestje met bbq, dus had ik niet gegeten. Maar toen ik daar kwam kreeg ik al direct een biertje en zat daar met knorrende maag, want sommige mensen waren er nog niet en toen moest de bbq nog heet worden etc. Pas na 8 uur ging het eerste vlees op de bbq. Dus ik heb heel wat handjes borrelnbootjes gegeten.
Ja precies. Ik ging laatst vanuit m'n werk biertjes doen met collega's, ik had er 3 op en ik weet de helft van de avond al niet meer. Met honger drinken is echt een slecht idee. Ik dacht op een gegeven moment dat ik een hap uit een been van een collega ging nemen, zo'n honger. Doen we duidelijk niet nog een x.

Daarbij komt ook dat ik best verlegen ben van mezelf, en een avondje drinken staat natuurlijk gelijk aan een avondje sociaal doen, en ik geloof dan dat al m'n energie ook echt naar dat sociale is gegaan, en dat het nee zeggen tegen verleidingen daardoor echt een probleem wordt. Maar goed, ik ga nu ff niet drinken.

Heb met huisgenootje afgesproken dat we de komende 3 weken ff goed streng gaan zijn. Ik wil er eigenlijk 3 kilo afhebben tot dan. Dat is best haalbaar denk ik, want het zijn 'nieuwe' kilos, dus die gaan er over het algemeen wat makkelijker af. En over 3 weken ben ik jarig en geven we een feestje, dus dat is een mooi doel om naar te streven. En dan mag ik die avond best wel eventjes losgaan.
pi_146147136
Ik denk ook dat je die 3 kilo's zo weer kwijt kan zijn als je maar goed oplet bij wat je eet. Maar of losgaan op je verjaardag een goed plan is 8-) Niet dat ik met stengels bleekselderij mijn verjaardag zou vieren :+
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:24:24 #205
319308 Tink89
To live is to dance
pi_146147157
Mijn laatste vreetbui is inmiddels jaren geleden. Ik at dan ook serieus een half brood met boter en suiker, en idd alles wat er in de kast ligt. Had ik door de dag heen genoeg gegeten, was niet verdrietig, blij of alleen, maar gewoon als een verslaafde die roes nodig hebben :X

Ben blij dat dat inmiddels alweer lang geleden is, maar ik weet wel dat de rem vinden dan echt haast onmogelijk is. Woonde ook nog eens boven de albert heijn die tot 22:00 uur open was. Hoefde serieus niet eens naar buiten, maar gewoon met de lift naar beneden.

Hoe dan ook, ik ga even weekboodschappen doen:

- Wraps met gehakt, paprika, kidneybonen en mexicaanse kruiden.
- AGV met gekookte aardappels, sugar snaps en witvis.
- Zuurkoolstamp met zuurkool, spekjes, ananas, aardappelpuree (zelfgemaakt) en een stukje rookworst.
- Leftover zuurkool.
- 1 dag soep bij vrienden.
- Risotto met champignons
- Twister fries met komkommer en een runderhamburger.

En dan hebben we morgen twee feestjes en zondag vrienden op bezoek die ik beloofd heb appelcake te bakken. Ben nog even een modus aan het zoeken om dat te overleven. Op feestje 1 morgen wordt speciaal voor mij lactosevrije kruidenroomkaas gemaakt, dus dan zorg ik ervoor dat ik niet geluncht heb en ik me daar tegoed doe aan de rauwkost en wat stokbroodjes of melbatoastjes met die kaas. Daarna dus soep bij dat andere feestjes en 's avonds wrs e.e.a. aan hapjes. Daar ga ik me houden aan de gezondere varianten van wat er op tafel staat. Bovendien niet alles nemen, maar gewoon twee dingen kiezen waarvan ik dan 2 stuks mag naast de rauwkost. Dus onbeperkt komkommer, paprika en worteltjes en dan 2 bitterballen en 2 plakjes worst ofzo. Dan kan ik bewust kiezen wanneer ik die neem.

Zondag ontbijten we bij die vrienden, wrs spek met ei ofzo. Daarna op naar huis en die cake bakken. Da's lastig, want appelcake is echt overheerlijk. Denk dat we allemaal één plak nemen en dat ik de rest maandag mee naar m'n werk neem om uit te delen. Of het aan m'n vriend meegeef ofzo. Het is dat ik beloofd heb die cake te bakken... -O-
pi_146147264
Wat super dat je voor de hele week vooruit plant, Tink _O_ En je plant ook de feestjes ^O^ Vaak is planning en voorbereiding al meer dan de helft van je hele dieet.

En wat die appelcake betreft: met jezelf duidelijk afspreken dat je 1 plak mag. En dan weg met de cake :D (meegeven aan iemand anders)
pi_146147290
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 12:24 schreef Tink89 het volgende:
Mijn laatste vreetbui is inmiddels jaren geleden. Ik at dan ook serieus een half brood met boter en suiker, en idd alles wat er in de kast ligt. Had ik door de dag heen genoeg gegeten, was niet verdrietig, blij of alleen, maar gewoon als een verslaafde die roes nodig hebben :X

Ben blij dat dat inmiddels alweer lang geleden is, maar ik weet wel dat de rem vinden dan echt haast onmogelijk is. Woonde ook nog eens boven de albert heijn die tot 22:00 uur open was. Hoefde serieus niet eens naar buiten, maar gewoon met de lift naar beneden.

- Zuurkoolstamp met zuurkool, spekjes, ananas, aardappelpuree (zelfgemaakt) en een stukje rookworst.
- Leftover zuurkool.

En dan hebben we morgen twee feestjes en zondag vrienden op bezoek die ik beloofd heb appelcake te bakken. Ben nog even een modus aan het zoeken om dat te overleven. Op feestje 1 morgen wordt speciaal voor mij lactosevrije kruidenroomkaas gemaakt, dus dan zorg ik ervoor dat ik niet geluncht heb en ik me daar tegoed doe aan de rauwkost en wat stokbroodjes of melbatoastjes met die kaas. Daarna dus soep bij dat andere feestjes en 's avonds wrs e.e.a. aan hapjes. Daar ga ik me houden aan de gezondere varianten van wat er op tafel staat. Bovendien niet alles nemen, maar gewoon twee dingen kiezen waarvan ik dan 2 stuks mag naast de rauwkost. Dus onbeperkt komkommer, paprika en worteltjes en dan 2 bitterballen en 2 plakjes worst ofzo. Dan kan ik bewust kiezen wanneer ik die neem.

Zondag ontbijten we bij die vrienden, wrs spek met ei ofzo. Daarna op naar huis en die cake bakken. Da's lastig, want appelcake is echt overheerlijk. Denk dat we allemaal één plak nemen en dat ik de rest maandag mee naar m'n werk neem om uit te delen. Of het aan m'n vriend meegeef ofzo. Het is dat ik beloofd heb die cake te bakken... -O-
Kun je die cake niet aan die vrienden meegeven? Die vinden hem tenslotte zo lekker dat ze je lieten beloven hem te maken? Verder vind ik het een goede planning denk ik.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:33:04 #208
319308 Tink89
To live is to dance
pi_146147449
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 12:28 schreef Zeester het volgende:

[..]

Kun je die cake niet aan die vrienden meegeven? Die vinden hem tenslotte zo lekker dat ze je lieten beloven hem te maken? Verder vind ik het een goede planning denk ik.
Best een prima idee, maar die gast is een collega en dan krijg ik 'm alsnog maandag voor m'n neus dus :p Aan vriendlief meegeven is dan makkelijker. Die maakt er zijn collega's dan maar blij mee.

Zag ik nou btw dat er echt een vijfde dieettopic geopend is? 'Waar iedereen welkom is'.

Ik blijf iig hier :D Bevalt prima!
pi_146147891
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 12:33 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Best een prima idee, maar die gast is een collega en dan krijg ik 'm alsnog maandag voor m'n neus dus :p Aan vriendlief meegeven is dan makkelijker. Die maakt er zijn collega's dan maar blij mee.

Zag ik nou btw dat er echt een vijfde dieettopic geopend is? 'Waar iedereen welkom is'.

Haha, dat is inderdaad de bedoeling niet. Ik vind het hier ook prima vooralsnog.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:52:08 #210
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146148027
Ik vind het overal prima :Y)
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:27:17 #211
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_146149220
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 12:24 schreef Tink89 het volgende:

- Leftover zuurkool.

Klinkt als een goede planning :Y Sowieso slim om per feestje/afspraak te bekijken wat je al dan niet zou willen, dan kun je in ieder geval een overwogen keuze maken en andere dingen daarop aanpassen. Ik probeer dat ook zoveel mogelijk te doen, maar blijft lastig.

Zondag rond de lunch vertrek ik met collega's naar Duitsland voor een cursus, we zullen vrijdag rond of na het avondeten pas weer terug zijn. Ik heb geen idee hoe het daar geregeld is met eten (ik hoorde dingen als dat de mensen van die cursus waarschijnlijk ook mee gaan met het avondeten en wellicht al wat dingen gereserveerd zouden kunnen hebben), dus ik ben benieuwd hoe zwaar ik terug kom :')
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:29:03 #212
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_146149280
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 12:33 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk ook wel lekker om hier te posten. Alleen af en toe reageer ik in een van die andere topics op iemand en dan ben ik vergeten wat ook alweer waar stond want heel overzichtelijk is het niet meer :P
pi_146149325
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:51 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Mocht je het ooit willen overwegen (bij de Lidl hebben ze 2 boutjes voor 6 euro) dit is een lekker, simpel recept:
https://www.flickr.com/ph(...)7420/in/photostream/
Thanx!
pi_146149393
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 12:03 schreef Zeester het volgende:
Ik lig nu 's avonds op de bank ook de hele tijd aan eten te denken. Ondanks goede dag qua eten, en zeker niet te weinig. Maar 's avonds wil ik gewoon 'iets lekker' en daar het liefste veel van. Nu weet ik dit van mezelf en 'vergeef' ik mezelf dus ook een 's avonds stukje kaas, paar crackertjes of een handje augurken, maar lastig is en blijft t.

Daarom kan ik dus ook niet 's avonds m'n lunch nemen ipv diner, dan gaat het geheid mis.
Stukje kaas of crackers in de avond hoort hier gewoon bij mijn planning.
Zal niet veel kwaad kunnen toch?
pi_146149896
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 13:29 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk ook wel lekker om hier te posten. Alleen af en toe reageer ik in een van die andere topics op iemand en dan ben ik vergeten wat ook alweer waar stond want heel overzichtelijk is het niet meer :P
Dit tempo is ook wel lekker bij te houden na lange werkdagen. (En nu dus even tussendoor. ;))

En ik geloof dat er hier inderdaad Halloweenkindjes langskomen, ik had een briefje in de bus van de buurtvereniging. :) Andere jaren was ik nooit thuis, dus ik heb geen idee hoeveel er komen. (De snoepjes die klaarstaan behoren niet bepaald tot mijn lievelings, dus dat komt wel goed.)

Hier is de weegschaal trouwens al weken heel steady, terwijl ik er qua eten een zooitje van maak en niet verder kom dan twee keer sporten per week (wil eigenlijk 4). Op zich fijn. :) Maar met iets strenger zijn zou ik dus waarschijnlijk best nog een paar kg kwijt kunnen. :+
pi_146149963
Ik heb net boodschappen gedaan en nu ben ik trots. Ik heb als lunch 2 lekkere broodjes, en verder kocht ik heeeeeeeeel veeeeeeeeeeel groentes. :9

Pastinaak, pompoen, rode spitskool. cantherellen, rucola, broccoli, courgette, champignons, wortels, aardappels, bananen, pruimen en ik vergat vast nog wat dingen.

Aantal lekkere dingen op de planning in ieder geval.
Vanavond konijn met aardappels en wortels
Morgen gemengde geroosterde groente met kip uit de oven.
Zondag pasta met pompoen, champignons en misschien courgette
Maandag eet ik ergens onderweg.
pi_146150217
Bleh vandaag ook geen tijd voor Jillian door een extra buikdanstraining.
Wel ook beweging maar toch jammer.
Denk dat ik maar moet gaan richten op (minstens) 4x per week Jillian.
pi_146150309
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 13:45 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb net boodschappen gedaan en nu ben ik trots. Ik heb als lunch 2 lekkere broodjes, en verder kocht ik heeeeeeeeel veeeeeeeeeeel groentes. :9

Pastinaak, pompoen, rode spitskool. cantherellen, rucola, broccoli, courgette, champignons, wortels, aardappels, bananen, pruimen en ik vergat vast nog wat dingen.

Aantal lekkere dingen op de planning in ieder geval.
Vanavond konijn met aardappels en wortels
Morgen gemengde geroosterde groente met kip uit de oven.
Zondag pasta met pompoen, champignons en misschien courgette
Maandag eet ik ergens onderweg.
In ieder geval genoeg groente inderdaad ^O^
Hier ligt nog veel in de vriezer dus vanavond voor de weekboodschappen hebben wel niet veel nodig.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 17:23:22 #219
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_146157605
Mijn lief heeft eenbovenbuuf die naar de voedselbank gaat maar 'ze lust niks'. We krijgen dus regelmatig bakken vol groente, brood en houdbare zooi. Deze week een pompoen, pastinaak, aardappels, tomaten, ui en witlof, naast twee broden en een pot driekazensaus. Nou zijn mijn kinderen weg het weekend dus ik ga maar vast sauzen en zoepen maken, kan dat in de vriezer, hoef ik de hele week niet te koken. Best prima.
Prrrrr
pi_146157682
Dat is wel ideaal mrspoeZ!
Maar wat eet buurvrouw dan?

Net al avondeten op.
Wok met chinese kool, paprika, ui en kip.
Rijst erbij (was bijna op dus had maar 40gr) en een beetje satesaus :9
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 17:26:44 #221
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_146157742
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 17:25 schreef Sarabi het volgende:

Net al avondeten op.
Wok met chinese kool, paprika, ui en kip.
Rijst erbij (was bijna op dus had maar 40gr) en een beetje satesaus :9
:9

Ik gooi bij dat soort wokjes vaak wat chilisaus, ook lekker :9
pi_146157779
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 13:45 schreef Lonaa het volgende:
Oooh, lekker *O* Het klinkt ook allemaal zo lekker knus herfsterig :D Rode spitskool ken ik niet.
pi_146157818
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 17:26 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

:9

Ik gooi bij dat soort wokjes vaak wat chilisaus, ook lekker :9
Chilisaus is altijd goed :Y
Vind ik eigenlijk ook lekkerder dan satesaus, maar goed mijn vriend mag ook soms kiezen.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 17:50:00 #224
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_146158683
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 17:25 schreef Sarabi het volgende:
Ja das een goeie vraag maar als ik het mag determineren aan de hand van de verpakkingen die in de (gedeelde) kliko's liggen denk ik vooral wit brood, witte rijst, chocopasta, erwtjes-en-worteltjes uit blik, vlees (ontzettend veel vleesverpakkingen en dan met name gehakt, saucijzen, schnitzel en dergelijke). En chips. Elke week wel een verpakking of tien. Waarom ze precies die voedselpakketten mag halen is mij ook niet helemaal duidelijk hoor.
Prrrrr
pi_146159289
Kun je het dan niet "ruilen" voor spullen die zij wel lust? Neem aan dat ze het eten eigenlijk wel kan gebruiken.
pi_146159340
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 17:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oooh, lekker *O* Het klinkt ook allemaal zo lekker knus herfsterig :D Rode spitskool ken ik niet.
Ja, precies. O+

Ik ken het ook niet, maar het lag bij de Lidl voor 1,39 ipv 1,00 voor gewone spitskool. Ik vond het de 40 cent wel waard dat ie zo mooi donker is, net als rode kool. Kleurt zo mooi. O+
  Moderator / Miss SHO vrijdag 31 oktober 2014 @ 18:12:58 #227
22592 crew  Ole
pi_146159474
Net weer even afgebeuld. Banaantje om bij te komen. Nu even denken wat ik zo ga eten en of ik vanavond braaf thuisblijf of toch maar de deur uitga..

* dilemma
pi_146161727
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 18:12 schreef Ole het volgende:
Net weer even afgebeuld. Banaantje om bij te komen. Nu even denken wat ik zo ga eten en of ik vanavond braaf thuisblijf of toch maar de deur uitga..

* dilemma
En wat is het geworden?
Vanavond is mijn vaste cheatmoment, dus iets van alcohol en toastjes/stokbrood met iets lekkers.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 19:25:43 #229
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_146161744
Pfff, klote file, nu pas thuis van werk :(

Dadelijk maar eens mijn wraps gaan maken, gelukkig zijn ze zo klaar :')
Een tijdje terug zou ik gedacht hebben 'fuck it, het is laat en alles zit tegen dus ik ga friet halen, dat mag nu wel even'. Maar zo denk ik nu gelukkig niet.
pi_146161828
Dat zijn al belangrijke stappen Miss *O*
  Moderator / Miss SHO vrijdag 31 oktober 2014 @ 19:28:22 #231
22592 crew  Ole
pi_146161877
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 19:25 schreef Sarabi het volgende:

[..]

En wat is het geworden?
Vanavond is mijn vaste cheatmoment, dus iets van alcohol en toastjes/stokbrood met iets lekkers.
Ik blijf vanavond lekker thuis. Dan kan ik morgenochtend nog even trainen en de rest van de dag van het weer genieten.
Het is erg druk in de stad vanwege Halloween, niet zoveel zin in drukte vandaag. Heb al drukte genoeg om me heen gehad deze week :)
pi_146162878
Nou, door alle consternatie van de laatste tijd geen idee of ik in het goede topic zit of niet. Ik had ook een tijdje niet gepost omdat de weegschaal stil stond en ik weer eens op een plateau zit. En dan raak ik de draad vaak wat kwijt qua braaf eten.

Maar ik trek net een jurkje aan dat ik deze zomer heb gekocht en dat toen wat strak zat (en eigenlijk alleen met veel corrigerend ondergoed te doen was :@ ). Maar ik trek hem net aan en was mijn geheime wapens vergeten en hij zit gewoon los :o

Dat moest ik toch even ergens kwijt :D
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  Moderator / Miss SHO vrijdag 31 oktober 2014 @ 19:51:53 #233
22592 crew  Ole
pi_146162972
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 19:49 schreef rhubarbje het volgende:
Nou, door alle consternatie van de laatste tijd geen idee of ik in het goede topic zit of niet. Ik had ook een tijdje niet gepost omdat de weegschaal stil stond en ik weer eens op een plateau zit. En dan raak ik de draad vaak wat kwijt qua braaf eten.

Maar ik trek net een jurkje aan dat ik deze zomer heb gekocht en dat toen wat strak zat (en eigenlijk alleen met veel corrigerend ondergoed te doen was :@ ). Maar ik trek hem net aan en was mijn geheime wapens vergeten en hij zit gewoon los :o

*O*

Dat is goed nieuws!

Maar wat zijn die geheime wapens?
pi_146163080
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 19:51 schreef Ole het volgende:

[..]

*O*

Dat is goed nieuws!

Maar wat zijn die geheime wapens?
http://www.controlfashion.nl/ ;)

Ik ben zelf erg fan in van de spanx
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  Licht Ontvlambaar vrijdag 31 oktober 2014 @ 19:59:53 #235
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_146163254
Nice!

Mijn lijstje voor vandaag
T: gekookt eitje, walnoten
L: 3 volkoren, roomboter, kipfilet en met augurk, half plakje kaas met mosterd
T: gerookte kipfilet
D: lasagne met verse spinazie en champignons, glas rode wijn, hapje tiramisu
T: glas rode wijn

Overwinning vandaag, een hapje tiramisu en denken 'Neh, dit is echt niet de moeite waard om op te eten...'
  Licht Ontvlambaar vrijdag 31 oktober 2014 @ 20:01:45 #236
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_146163326
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 07:41 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Waarom roomboter?

[..]
Omdat ik eigenlijk alleen dat probeer te eten wat ik zelf maak of zelf zou kunnen maken :)
  Moderator / Miss SHO vrijdag 31 oktober 2014 @ 20:05:44 #237
22592 crew  Ole
pi_146163468
Mij werd bijvoorbeeld 30+ kaas aangeraden. Dan eet ik liever minder kaas maar wel echte kaas, dan dat plastic. Met magere melk heb ik dan weer minder moeite.

Merk wel dat echte producten bij mij veel beter verzadigen dan de meeste light of magere varianten. Met light is ook meestal veel meer gerotzooid
pi_146165360
O: 2 geroosterde volkoren boterhammen met gebakken ei met gebakken rode ui en tomaat met een drupje ketjap, bovenop een paar augurkjes.
L: roggebrood met 45+kaas
T: klein stukje kaas
D: tartaartje, veel bloemkool, 5 rösti rondjes, beetje mosterd
T: bakje optimel kwark met appelsmaak, zo nog 2 kiwi's of een paar pruimen

Rostirondjes hadden wat mij betreft wat anders mogen zijn, maar ik at met m'n huisgenootje en d'r vriend en die vriend lust weinig. En ik wilde niet weeeeer gebakken aardappels, want dat eten we altijd.
Ontbijt was trouwens echt verschrikkelijk lekker, en vulde als een tiet.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 23:33:16 #239
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_146172385
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 19:49 schreef rhubarbje het volgende:
Nou, door alle consternatie van de laatste tijd geen idee of ik in het goede topic zit of niet.
Goed bezigggg!

Je bent goed bezig als Qwea niet antwoordt.
Prrrrr
  zaterdag 1 november 2014 @ 07:08:55 #240
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146178767
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 23:33 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Goed bezigggg!

Je bent goed bezig als Qwea niet antwoordt.
Ik hoorde mijn naam?

Rhu is sowieso goed bezig.
pi_146178942
Al een hele tijd niet op de weegschaal gestaan, maar op zich redelijk gelet op wat ik in mijn mond stop en toch 2 kilo lichter dan verwacht *O*
pi_146179019
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 08:00 schreef Isabeau het volgende:
Al een hele tijd niet op de weegschaal gestaan, maar op zich redelijk gelet op wat ik in mijn mond stop en toch 2 kilo lichter dan verwacht *O*
Fijn *O*

Gisteren zoals gepland mjjn cheatmaaltijd gehad maar toch nog binnen de kcal gebleven.
Vandaag mijn kcal maar weer met gezondere dingen vullen.
Ik ga wel naar een verjaardag maar ben van plan niets te nemen.
pi_146179029
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 20:05 schreef Ole het volgende:
Mij werd bijvoorbeeld 30+ kaas aangeraden. Dan eet ik liever minder kaas maar wel echte kaas, dan dat plastic. Met magere melk heb ik dan weer minder moeite.

Merk wel dat echte producten bij mij veel beter verzadigen dan de meeste light of magere varianten. Met light is ook meestal veel meer gerotzooid
Magere melk en yoghurt vind ik ook lekkerder dan de andere varianten.
Voor de rest wil ik wel de 'normale' producten.
pi_146179109
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 07:08 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik hoorde mijn naam?

Rhu is sowieso goed bezig.
de laatste dagen niet hoor ;(

Als de weegschaal een tijdje stil staat en ik ben gelukkig lukt het mij nooit om echt goed te diëten ;(
Sportschool wel weer opgepakt nadat ik er een paar dagen extra vakantie aan had geplakt :@
Dus dat is tenminste iets
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  zaterdag 1 november 2014 @ 08:43:03 #245
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146179223
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 08:27 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Sportschool wel weer opgepakt nadat ik er een paar dagen extra vakantie aan had geplakt :@

Zie! Goed bezig!

Hier al 4 dagen een plateau :(
pi_146179504
Tsjonge, al 4 dagen. Dat is toch niets, Q :P Gewoon doorgaan met wat je goed doet en je niet blind staren op iets als een plateau.
pi_146179592
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 20:05 schreef Ole het volgende:
Ik heb een magere oude kaas van de markt, en daar is echt niets plastics aan hoor. :D Gewoon een erg smaakvolle lekkere kaas.

Verder eet ik ook liever magere yoghurt. Magere melk vind ik niet lekkerder, maar het verschil niet groot genoeg om halfvolle te gaan drinken. Alleen kwark vind ik (half)vol veel lekkerder, maar daarvoor eet ik Optimel. Technisch gezien troep, maar wel lekker.
pi_146180040
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 november 2014 09:21 schreef Myraela het volgende:
Ik heb een magere oude kaas van de markt, en daar is echt niets plastics aan hoor. Gewoon een erg smaakvolle lekkere kaas.

Die kaas heeft mijn moeder ook! Ik dacht eerst: getver, ze koopt 30+ en toen ik het proefde was ik aangenaam verrast en moest ik toegeven dat er ook lekkere, romige 30+ kazen zijn. Alleen vind je die niet in de supermarkt.
pi_146180103
Zou ik ook een x naar op zoek moeten. Ik eet nu 45+ kaas! maar dat is vooral omdat ik de 30+ de 2,5 euro per pond extra niet waard vind.
  zaterdag 1 november 2014 @ 10:07:49 #250
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146180124
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 09:14 schreef Isabeau het volgende:
Tsjonge, al 4 dagen. Dat is toch niets, Q :P Gewoon doorgaan met wat je goed doet en je niet blind staren op iets als een plateau.
Ik weets. Maar dat vind ik lastig :P
  zaterdag 1 november 2014 @ 10:09:14 #251
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146180140
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 10:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Die kaas heeft mijn moeder ook! Ik dacht eerst: getver, ze koopt 30+ en toen ik het proefde was ik aangenaam verrast en moest ik toegeven dat er ook lekkere, romige 30+ kazen zijn. Alleen vind je die niet in de supermarkt.
Ik had eerst 10+, dat is echt plastic. Toen 20+ dat was ook zwaar mhaw, nu 30+ oud _O_ en extra gerijpt _O_ die zijn zoooooooo lekker.
pi_146180545
Goedemorgen :W
Dit weekend minder sporten dan gepland want onverwachte verjaardagen.
Maar een totaal van 6 uur is toch geen slecht begin deze week :)
Hopelijk is het Jillian gewicht volgende week weg en zie ik de weegschaal een beetje naar beneden gaan.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 1 november 2014 @ 10:38:54 #253
22592 crew  Ole
pi_146180596
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 10:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

dan heb ik de goede nog niet gevonden :) Eens proberen bij een goede kaasboer dan.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 1 november 2014 @ 10:39:28 #254
22592 crew  Ole
pi_146180604
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 10:35 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen :W
Dit weekend minder sporten dan gepland want onverwachte verjaardagen.
Maar een totaal van 6 uur is toch geen slecht begin deze week :)
Hopelijk is het Jillian gewicht volgende week weg en zie ik de weegschaal een beetje naar beneden gaan.
6uur is hartstikke netjes!
pi_146180605
Oja komen er nog meer tickers in de OP? Anders mag die van mij er ook wel weer uit, staat ook zo zielig :D
pi_146180623
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 10:39 schreef Ole het volgende:

[..]

6uur is hartstikke netjes!
Precies :) ik moet in de gaten houden dat ik niet obsessief veel ga sporten (en weinig eten) dus misschien wel goed dat ik nu juist iets minder sport dan ik bedacht had.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 1 november 2014 @ 10:40:46 #257
22592 crew  Ole
pi_146180627
Ik zal straks even wat toevoegen.
pi_146180703
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 10:40 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Precies :) ik moet in de gaten houden dat ik niet obsessief veel ga sporten (en weinig eten) dus misschien wel goed dat ik nu juist iets minder sport dan ik bedacht had.
Ik denk dat 1x per dag sporten aanhouden voldoende is, dus op buikdansdagen geen Jillian, en je er niet schuldig over voelen. Je hoepelt natuurlijk ook, maar dat is denk ik meer beweging dan daadwerkelijk sport, dus dat kan wel prima denk ik.
pi_146180734
Ik wil m'n ticker ff weglaten tot ik weer op t gewicht van de ticker ben ;). Geen zin om hem naar boven bij te stellen /mietje!

Ik ben trouwens gisteren finaal uit m'n spijkerbroek gescheurd. Nou zat hij wel een beetje strak, maar niet zo strak dat ik echt risico op uitscheuren liep, dacht ik. Maar hij scheurde uit bij de kontzak, en de andere kant van de kontzak was ook gescheurd, dus ik denk dat ik ongemerkt ben blijven haken ergens en toen ik ging zitten ging hij door. Gelukkig gebeurde het thuis, want THE fat girl shame.
pi_146180832
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 10:46 schreef Zeester het volgende:

[..]

Ik denk dat 1x per dag sporten aanhouden voldoende is, dus op buikdansdagen geen Jillian, en je er niet schuldig over voelen. Je hoepelt natuurlijk ook, maar dat is denk ik meer beweging dan daadwerkelijk sport, dus dat kan wel prima denk ik.
Hoepelen is inderdaad meer beweging :Y dat zou in principe elke dag kunnen (denk alleen dat ik vandaag oversla).
Achja we gaan wel zien wat het resultaat is.
Normaal/gezond eten is vooral het probleem bij mij op de momenten dat ik niet afval.
pi_146180845
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 10:48 schreef Zeester het volgende:
Ik wil m'n ticker ff weglaten tot ik weer op t gewicht van de ticker ben ;). Geen zin om hem naar boven bij te stellen /mietje!

Ik ben trouwens gisteren finaal uit m'n spijkerbroek gescheurd. Nou zat hij wel een beetje strak, maar niet zo strak dat ik echt risico op uitscheuren liep, dacht ik. Maar hij scheurde uit bij de kontzak, en de andere kant van de kontzak was ook gescheurd, dus ik denk dat ik ongemerkt ben blijven haken ergens en toen ik ging zitten ging hij door. Gelukkig gebeurde het thuis, want THE fat girl shame.
Aww dat is niet leuk. Wel een goede reden om te gaan shoppen ;)
Ik heb wel mijn ticker bijgesteld naar boven :@ in de hoop dat ik hem snel weer naar beneden kan bijstellen.
pi_146180889
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 10:56 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Aww dat is niet leuk. Wel een goede reden om te gaan shoppen ;)
Ik heb wel mijn ticker bijgesteld naar boven :@ in de hoop dat ik hem snel weer naar beneden kan bijstellen.
Ik ben op t moment echt niet zo rijk, en ik geef deze maand aan t einde van m'n geld een feestje, dus ik kan me niet echt een nieuwe broek permitteren. Maar goed, ik heb gelukkig nog 2 broeken, en een enorme hoeveelheid jurkjes, dus ik kan wel eventjes wachten.

Ik vind het dapper van je, ik ben er duidelijk nog niet klaar voor om toe te geven wat ik er allemaal bijgegeten heb ;)
  Licht Ontvlambaar zaterdag 1 november 2014 @ 11:02:35 #263
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_146180932
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 10:55 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Hoepelen is inderdaad meer beweging :Y dat zou in principe elke dag kunnen (denk alleen dat ik vandaag oversla).
Achja we gaan wel zien wat het resultaat is.
Normaal/gezond eten is vooral het probleem bij mij op de momenten dat ik niet afval.
welke hoepel heb jij? Ik heb er een waar ik blauwe plekken van krijg :')

Stevig ontbijt achter de rug, kan er voorlopig tegenaan... Een zaterdag zonder afspraken, maar vol met achterstallig huishouden etc :P
pi_146181031
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 10:59 schreef Zeester het volgende:

[..]

Ik ben op t moment echt niet zo rijk, en ik geef deze maand aan t einde van m'n geld een feestje, dus ik kan me niet echt een nieuwe broek permitteren. Maar goed, ik heb gelukkig nog 2 broeken, en een enorme hoeveelheid jurkjes, dus ik kan wel eventjes wachten.

Ik vind het dapper van je, ik ben er duidelijk nog niet klaar voor om toe te geven wat ik er allemaal bijgegeten heb ;)
Ik voel je pijn, zou op dit moment ook geen nieuwe broek kunnen kopen.
Ach een feestje is ook leuker.
pi_146181040
quote:
5s.gif Op zaterdag 1 november 2014 11:02 schreef Sjeen het volgende:

[..]

welke hoepel heb jij? Ik heb er een waar ik blauwe plekken van krijg :')

Stevig ontbijt achter de rug, kan er voorlopig tegenaan... Een zaterdag zonder afspraken, maar vol met achterstallig huishouden etc :P
Ik heb een paar jaar geleden er een besteld bij hoopdance.nl
Maar in het begin kreeg ik er ook blauwe plekken van :Y nu al een tijdje niet meer.
pi_146181717
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 10:48 schreef Zeester het volgende:

Welke maat heb je? Misschien iemand hier die nog wat voor je heeft voor weinig geld? Ik kan je vrees ik niet helpen, aangezien ik al mijn broeken inkort tot lengtemaat 28 of 29 (ben maar 160 cm, dus korte beentjes)
pi_146182010
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 11:46 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Welke maat heb je? Misschien iemand hier die nog wat voor je heeft voor weinig geld? Ik kan je vrees ik niet helpen, aangezien ik al mijn broeken inkort tot lengtemaat 28 of 29 (ben maar 160 cm, dus korte beentjes)
Ik ben ook best specifiek qua broeken, dus ik vrees het niet. Ik heb een gemiddelde lengtemaat, maar het moeten wel redelijk hoge broeken zijn, anders komt er een deel van mijn dikke kont bovenuit. Heb maat 46, soms maat 44.
pi_146182221
Zoek je nette broeken (pantalons :') ) of spijkerbroeken?

Ik heb hier 2 broeken in maat 48 liggen maar die vallen fors kleiner en daar pas ik dus niet in met m'n dikke gat. Één donkerblauw met een klein krijstreepje en die ander zwart volgens mij maar dat weet ik niet eens meer.
pi_146182252
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 november 2014 12:09 schreef PaarsBeestje het volgende:
Zoek je nette broeken (pantalons :') ) of spijkerbroeken?

Ik heb hier 2 broeken in maat 48 liggen maar die vallen fors kleiner en daar pas ik dus niet in met m'n dikke gat. Één donkerblauw met een klein krijstreepje en die ander zwart volgens mij maar dat weet ik niet eens meer.
Ik zoek spijkerbroeken. Maar jongens, ik overleef het wel met 2 broeken voor een maandje. Ben sowieso meer een rokjes/jurkjes type, en ik koop volgende maand gewoon een fijne nieuwe broek bij de C&A voor 20 euro, de C&A broek die ik heb gaat al meer dan een half jaar prima mee!
pi_146182296
Ik zit ook altijd erg krap in mijn broeken, momenteel ook maar 2 fatsoenlijke broeken die ik kan dragen. Maar dat komt ook altijd doordat ik steeds niets nieuws in een grote maat wil kopen, want ik wil nog afvallen. Maar ja, als dat steeds niet echt gebeurt heb je dus bijna geen kleren :')
pi_146182300
Aanbod geldt overigens ook voor andere mensen. Het ligt nu onder in de kast zeg maar.
pi_146182320
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 12:13 schreef Isabeau het volgende:
Ik zit ook altijd erg krap in mijn broeken, momenteel ook maar 2 fatsoenlijke broeken die ik kan dragen. Maar dat komt ook altijd doordat ik steeds niets nieuws in een grote maat wil kopen, want ik wil nog afvallen. Maar ja, als dat steeds niet echt gebeurt heb je dus bijna geen kleren :')
Ook te herkenbaar :Y
Gelukkig blijven leggings en panty's wel passen dus kan altijd nog jurkjes en rokjes aan.
Ook al wil ik eigenlijk wel weer een leuke jurk kopen voor de feestdagen maar dan alleen als ik afgevallen ben.
pi_146182329
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 12:13 schreef Isabeau het volgende:
Same here, ik probeer het met zo min mogelijk te doen. Eigenlijk onzin, want ik zit als nog wel een half jaar in een broek, en als je 2 broeken hebt is dat de levensduur van een broek zo'n beetje, dus ach.
pi_146182335
Ik koop overigens mijn broeken altijd bij Yours Clothing in Engeland (online). Die hebben goede maten en ze zijn daar vaak wat kleiner dus de broekspijpen zijn dan precies goed. En niet duur.
pi_146182362
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 november 2014 12:15 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik koop overigens mijn broeken altijd bij Yours Clothing in Engeland (online). Die hebben goede maten en ze zijn daar vaak wat kleiner dus de broekspijpen zijn dan precies goed. En niet duur.
Ik ben 1m65 en meestal zijn de broekspijpen hier te lang. Zou dat voor mij ook ideaal zijn?
pi_146182368
Sinds ik slanker ben is broeken kopen al wel een heel stuk makkelijker, ik pas nu in grote maten van winkels die niet specifiek grote maten doen, zoals de C&A. Normaal kocht ik altijd H&M broeken, maar deze broek was ook H&M en dus niet zo stevig als ik hoopte. Had hem pas sinds eind augustus :*(.
pi_146182387
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 12:17 schreef Zeester het volgende:
Sinds ik slanker ben is broeken kopen al wel een heel stuk makkelijker, ik pas nu in grote maten van winkels die niet specifiek grote maten doen, zoals de C&A. Normaal kocht ik altijd H&M broeken, maar deze broek was ook H&M en dus niet zo stevig als ik hoopte. Had hem pas sinds eind augustus :*(.
C&A is qua maatvoering erg fijn :Y
En ook niet superduur.
pi_146182427
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 12:18 schreef Sarabi het volgende:

[..]

C&A is qua maatvoering erg fijn :Y
En ook niet superduur.
Herkennen jullie trouwens ook dat 'winkelen' gewoon voor de fun nooit broeken kopen is? Als ik ga winkelen kom ik thuis met een shirtje, jurkje, rokje of nieuwe schoenen, maar een broek kopen, dat is een missie waar ik speciaal voor de stad in ga en dan is dat ook wat ik doe :D.
pi_146182446
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 12:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ben 1m65 en meestal zijn de broekspijpen hier te lang. Zou dat voor mij ook ideaal zijn?
Ik ben 1.70 maar met redelijk korte benen dus ik vind het serieus ideaal. Iedere broek die ik daar bestel, trek ik zo aan. Hoef ik niets meer aan te doen. En stiekem zijn de yoga pants mijn favoriete broeken :D :@ Zien eruit als nette broeken als je ze aan hebt maar voelen als pyjamabroeken. Vallen ruim dus ik bestel altijd daarvan een maatje kleiner. De rest is voorzover ik ze heb geprobeerd vaak gewoon je eigen maat.
pi_146182467
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 12:20 schreef Zeester het volgende:

[..]

Herkennen jullie trouwens ook dat 'winkelen' gewoon voor de fun nooit broeken kopen is? Als ik ga winkelen kom ik thuis met een shirtje, jurkje, rokje of nieuwe schoenen, maar een broek kopen, dat is een missie waar ik speciaal voor de stad in ga en dan is dat ook wat ik doe :D.
Yep. Broeken zijn hell.
pi_146182595
Ik heb van de week trouwens een trui in maat S gekocht! Lang leven oversized mode, wat mij niet staat, dus dan kan ik een lekker klein maatje kopen :D. Zelfs de XS paste, maar die zat wel beetje raar. En ik denk dat de rest van de kleding in m'n kast een XS ook niet zou accepteren ;).
pi_146182640
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 12:26 schreef Zeester het volgende:
En ik denk dat de rest van de kleding in m'n kast een XS ook niet zou accepteren ;).
_O- _O-
pi_146182642
quote:

Van broeken kopen word ik dusdanig sacherijnig dat ik altijd maar direct naar C&A ga en iets uit het schap pak wat past.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 1 november 2014 @ 12:29:50 #285
22592 crew  Ole
pi_146182661
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 12:22 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Yep. Broeken zijn hell.
Weet bij H&M precies welke ik moet hebben, dus dat valt bij mij gelukkig mee. Tegenwoordig alles skinny en dan wijd shirt/ tuniek er overheen.
Moet weer shoppen trouwens.
pi_146182824
Ik heb overigens nog wel genoeg kleinere maten in de kast :+ Maat 44, maat 42, maat 40. Ik kan nog wel even vooruit. (zelfs 38, maar daar richt ik me maar niet op)
pi_146182882
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 12:29 schreef Ole het volgende:

[..]

Weet bij H&M precies welke ik moet hebben, dus dat valt bij mij gelukkig mee. Tegenwoordig alles skinny en dan wijd shirt/ tuniek er overheen.
Moet weer shoppen trouwens.
Skinnys ja? Kan me niet voorstellen dat dat mij ooit gaat staan.
pi_146182945
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 12:41 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Bij de H&M heb je niet anders meer dan skinny, ook in de grote maten.

Ohja, je hebt ook boyfriend cut, maar zelfs in een maat 50 krijg ik mijn reet niet in zo'n laag model :D.

Dit is skinny:

Dit is slim:

En dit is straight:

Ik zie geen verschil, maar koop altijd straight.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 1 november 2014 @ 12:44:26 #289
22592 crew  Ole
pi_146182952
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 12:41 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Met klein beetje stretch natuurlijk ;)
Heb wel wat over buik en kond hoor! Zit lekker.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 1 november 2014 @ 12:48:00 #290
22592 crew  Ole
pi_146183020
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 12:44 schreef Zeester het volgende:

[..]

Ohja, je hebt ook boyfriend cut, maar zelfs in een maat 50 krijg ik mijn reet niet in zo'n laag model :D.

Dit is skinny:
[ [url=http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/environment/2014/3KV_0573_001R.jpg]&set=key[rotate],value[-1]&set=key[width],value[3842]&set=key[height],value[4492]&set=key[x],value[613]&set=key[y],value[700]&set=key[type],value[FASHION_FRONT]&hmver=0&call=url[file:/product/large]]afbeelding[/url] ]

Dit is slim:
[ [url=http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/environment/2014/3JV_0103_011R.jpg]&set=key[rotate],value[-0.7]&set=key[width],value[3368]&set=key[height],value[3938]&set=key[x],value[839]&set=key[y],value[700]&set=key[type],value[FASHION_FRONT]&hmver=0&call=url[file:/product/large]]afbeelding[/url] ]

En dit is straight:
[ [url=http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/environment/2014/3GV_0528_001R.jpg]&set=key[rotate],value[0.9]&set=key[width],value[3568]&set=key[height],value[4172]&set=key[x],value[1031]&set=key[y],value[930]&set=key[type],value[FASHION_FRONT]&hmver=0&call=url[file:/product/large]]afbeelding[/url] ]

o ja, heb ookeen rechte. Vandaag weer eens aantrekken!
pi_146183050
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 12:48 schreef Ole het volgende:

[..]

o ja, heb ookeen rechte. Vandaag weer eens aantrekken!
Ik heb precies die van het plaatje, maar die is dus bagger kwaliteit kennelijk, want had hem na een week al geruild wegens gat naast de rits, en nu na 3 maanden dus finaal doormidden :(.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 1 november 2014 @ 12:50:18 #292
22592 crew  Ole
pi_146183080
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 12:49 schreef Zeester het volgende:

[..]

Ik heb precies die van het plaatje, maar die is dus bagger kwaliteit kennelijk, want had hem na een week al geruild wegens gat naast de rits, en nu na 3 maanden dus finaal doormidden :(.
hmm dacht dat ik die ook heb, even goed kijken
  Licht Ontvlambaar zaterdag 1 november 2014 @ 13:16:28 #293
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_146183609
quote:

[..]

Ik ben ermee gestopt :')

@Sarabi, dan ga ik misschien toch maar eens doorzetten met die hoepel :D
pi_146184689
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 12:44 schreef Zeester het volgende:

[..]

Dit is skinny:
[ [url=http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/environment/2014/3KV_0573_001R.jpg]&set=key[rotate],value[-1]&set=key[width],value[3842]&set=key[height],value[4492]&set=key[x],value[613]&set=key[y],value[700]&set=key[type],value[FASHION_FRONT]&hmver=0&call=url[file:/product/large]]afbeelding[/url] ]

Dit is slim:
[ [url=http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/environment/2014/3JV_0103_011R.jpg]&set=key[rotate],value[-0.7]&set=key[width],value[3368]&set=key[height],value[3938]&set=key[x],value[839]&set=key[y],value[700]&set=key[type],value[FASHION_FRONT]&hmver=0&call=url[file:/product/large]]afbeelding[/url] ]

En dit is straight:
[ [url=http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/environment/2014/3GV_0528_001R.jpg]&set=key[rotate],value[0.9]&set=key[width],value[3568]&set=key[height],value[4172]&set=key[x],value[1031]&set=key[y],value[930]&set=key[type],value[FASHION_FRONT]&hmver=0&call=url[file:/product/large]]afbeelding[/url] ]

Die eerste twee staan mij echt niet. Al mijn overgewicht zit zo'n beetje in mijn benen.
Maar sowieso vind ik broeken mij vaak niet mooi staan, maar gelukkig hebben we ook nog jurkjes/rokjes O+
pi_146184697
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 13:16 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Leuk *O*
pi_146184834
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 13:16 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Hier nog een, maar bij mijn hoepel stond het ook in het boekje aangegeven dat je het rustig op moet bouwen ivm blauwe plekken, dus echt met minuutjes opbouwen, en beide kanten op hoepelen. Ik werd nog steeds wel wat blauw, maar dat trok vanzelf weer bij (gelukkig :+) terwijl ik opbouwde en sindsdien geen nieuwe plekken meer :)
  Licht Ontvlambaar zaterdag 1 november 2014 @ 14:56:28 #297
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_146185895
Heerlijk weer, zit nu lekker op terras. Bij mijn cappuccino een chocolaatje en een (eetbaar) bakje met slagroom, maar even een vrijwilliger zoeken :P
pi_146186065
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 14:14 schreef Holyme het volgende:

[..]

Hier nog een, maar bij mijn hoepel stond het ook in het boekje aangegeven dat je het rustig op moet bouwen ivm blauwe plekken, dus echt met minuutjes opbouwen, en beide kanten op hoepelen. Ik werd nog steeds wel wat blauw, maar dat trok vanzelf weer bij (gelukkig :+) terwijl ik opbouwde en sindsdien geen nieuwe plekken meer :)
Ik hoepel nog steeds maar een kant op :@
De andere kant op lukt wel maar is niet zo relaxt dat ik het 45 minuten vol kan houden en ook nog een serie kan volgen.
pi_146186071
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 14:56 schreef Sjeen het volgende:
Heerlijk weer, zit nu lekker op terras. Bij mijn cappuccino een chocolaatje en een (eetbaar) bakje met slagroom, maar even een vrijwilliger zoeken :P
Geniet van het zonnetje!
pi_146186098
Vanavond eten we bij iemand anders tijdens de verjaardag, ben benieuwd wat we krijgen.
Zo maar eens lunchen.
pi_146186105
Zal ik hem dan maar sluiten

Nieuw topic:
LIF / Afvallen tot we een ons wegen #2
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')