abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146140860
Ik denk dat hier het verschil heel duidelijk wordt tussen mensen met een paar of meer kilootjes teveel en de mensen die al hun leven lang kampen met overgewicht en de bijbehorende problematiek. Het is niet een kwestie van 'gewoon niet in huis halen' maar kent veel diepere gronden waarop dieetprogramma's gewoon stuk lopen. En voor het geval dat onmiddellijk weer rücksichtslos zonder enige kennis van zaken geroepen wordt: Dat heeft dus geen hol met wilskracht te maken. ^O^
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:19:05 #155
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146140867
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 08:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Is het dan niet CGT? :P
Want met google kwam ik hier op uit en dat leek me niet :D
[ afbeelding ]
Ik moest serieus 3x kijken waar ik de fout ik ging :') Ja, T ipv D :X :Y
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:20:46 #156
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146140893
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 08:18 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik denk dat hier het verschil heel duidelijk wordt tussen mensen met een paar of meer kilootjes teveel en de mensen die al hun leven lang kampen met overgewicht en de bijbehorende problematiek. Het is niet een kwestie van 'gewoon niet in huis halen' maar kent veel diepere gronden waarop dieetprogramma's gewoon stuk lopen. En voor het geval dat onmiddellijk weer rücksichtslos zonder enige kennis van zaken geroepen wordt: Dat heeft dus geen hol met wilskracht te maken. ^O^
:') Ik kampte al *rekent* 19 jaar met overgewicht. Het is wel een kwestie van niet in huis halen, plus de daarbijbehorende gedragstherapie waarom je die eetbuien hebt. En ja, ook dát heeft wél deels met wilskracht te maken. Niet 100% maar er zit zeker wel een stukje wilskracht in.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:23:18 #157
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146140927
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 08:15 schreef Ole het volgende:

[..]

zie eerdere post van mij
Ik zag hem :Y
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:27:47 #158
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_146140999
Mijn planning liep gisteren een beetje spaak. Uiteindelijk veel later thuis dan de bedoeling was, waardoor ik pas tegen half 9 gegeten had. Heb Jillian uiteindelijk laten zitten omdat ik geen zin had om dat om 22.00u nog te gaan doen. Voelde me al niet zo geweldig (ik haat die periodieke week) en ging liever om 22.00u gewoon slapen.

Lijstje voor vandaag:
O: beker melk; optimel yoghurt met 200g aardbeien
T: nootjes :9
L: hard bruin pitten/zaden broodje met eisalade; kop soep
T: 2 mandarijnen, wat witte druiven
D: kipwraps a la McDonalds: wraps met ijsbergsla/komkommer/tomaat/kipkrokant schnitzel/gebakken uiringen en beetje honing-mosterdsaus

Misschien dat ik vanavond die les Jillian nog in kan halen. Heb alleen nog wel wat andere dingen te doen in de avond, dus moet even bekijken of ik het goed in kan plannen. Ik ben heel de avond alleen, dus het zou in principe ook om half 11 nog kunnen of zo :')
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:34:29 #159
319308 Tink89
To live is to dance
pi_146141121
En we zijn weer terug bij de eeuwenoude discussie over wilskracht. Daar heeft het geen hol mee te maken.

Hoe graag je ook wilt afvallen, Soms ga je gigantisch de mist in. Ik ook, ook al ben ik al 45 kilo kwijt. Wilskracht zat, anders had ik dat nooit gehaald, maar toch werkt 'gewoon niet in huis halen, want dan is de drempel hoger' echt niet altijd.

Maar goed, vandaag een dagje vrij, dus zo eens ontbijten en dan mezelf nuttig maken:
O: 3 geroosterde volkoren met lv boter, 200 ml lv yoghurt met een handje cruesli.
T: geen idee. Voor mijn doen een late O, dus misschien sla ik deze over.
L: IJsbergsla met honingmosterddressing en een Italiaanse bol met 30+kaas.
T: Appel uit de magnetron met kaneel.
D: Risotto met champignons en paprika of mexicaanse wraps met paprika, kidneybonen gehakt en lv kaas.
T: als het erg gezellig is na de les misschien 2 bitterballen.
S: Was doen, opruimen, boodschappen doen, misschien nog even stofzuigen.
S2: uur paardrijles.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:44:22 #160
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_146141288
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 08:34 schreef Tink89 het volgende:
En we zijn weer terug bij de eeuwenoude discussie over wilskracht. Daar heeft het geen hol mee te maken.

Hoe graag je ook wilt afvallen, Soms ga je gigantisch de mist in. Ik ook, ook al ben ik al 45 kilo kwijt. Wilskracht zat, anders had ik dat nooit gehaald, maar toch werkt 'gewoon niet in huis halen, want dan is de drempel hoger' echt niet altijd.

Maar goed, vandaag een dagje vrij, dus zo eens ontbijten en dan mezelf nuttig maken:
O: 3 geroosterde volkoren met lv boter, 200 ml lv yoghurt met een handje cruesli.
T: geen idee. Voor mijn doen een late O, dus misschien sla ik deze over.
L: IJsbergsla met honingmosterddressing en een Italiaanse bol met 30+kaas.
T: Appel uit de magnetron met kaneel.
D: Risotto met champignons en paprika of mexicaanse wraps met paprika, kidneybonen gehakt en lv kaas.
T: als het erg gezellig is na de les misschien 2 bitterballen.
S: Was doen, opruimen, boodschappen doen, misschien nog even stofzuigen.
S2: uur paardrijles.
Lekker lijstje!

Mijn wilskracht ging een tijd terug echt geheel door het putje toen letterlijk tegenover mijn huis een supermarkt geopend werd die alle avonden tot 21.00u open was. Of ik dan naar de kast moest lopen voor een pak koekjes of naar de winkel scheelde ineens bijna geen tijd meer en heb dus wel een paar vrijdagavonden daar in het schap staan neuzen om me vervolgens thuis op de bank heel erg stom te voelen dat ik niet gewoon mezelf geschopt had en het niet had gedaan. Uiteindelijk zat ik op die momenten ook nooit echt te genieten van de zooi die ik naar binnen propte -O-
Het hielp uiteindelijk wel dat ik een paar keer met een veel te volle maag ging slapen en mezelf dan dus ook fysiek niet lekker voelde na het eten van zoiets. En het idee dat ik over mezelf kreeg dat ik een soort verslaafde leek die z'n fix niet kreeg als ik om 10 voor 9 nog ff snel wat te snaaien ging halen hielp ook niet echt mee. Toen was het klaar. Van de week rende ik om 10 voor 9 de winkel nog in om vlees te halen om voor de volgende dag een gezonde maaltijd alvast voor te bereiden om te voorkomen dat we iets ongezonds moest halen wegens tijdgebrek om te koken, dat voelde wel goed :D
pi_146141953
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 08:18 schreef PaarsBeestje het volgende:
Mooi voorbeeldje van het verschil inderdaad.
Daarom ook fijn dat er verschillende topic zijn, zodat er begrip kan zijn.
pi_146141994
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 08:20 schreef Qwea het volgende:

[..]

:') Ik kampte al *rekent* 19 jaar met overgewicht. Het is wel een kwestie van niet in huis halen, plus de daarbijbehorende gedragstherapie waarom je die eetbuien hebt. En ja, ook dát heeft wél deels met wilskracht te maken. Niet 100% maar er zit zeker wel een stukje wilskracht in.
Ga eens niet alleen van je eigen situatie uit.
En hoeveel overgewicht had je? Volgens mij viel dat ook reuze mee. Dit topic is vanaf een BMI van 29 dus dat is niet zo maar 10 kilo overgewicht.
pi_146142026
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 08:27 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Mijn planning liep gisteren een beetje spaak. Uiteindelijk veel later thuis dan de bedoeling was, waardoor ik pas tegen half 9 gegeten had. Heb Jillian uiteindelijk laten zitten omdat ik geen zin had om dat om 22.00u nog te gaan doen. Voelde me al niet zo geweldig (ik haat die periodieke week) en ging liever om 22.00u gewoon slapen.

Lijstje voor vandaag:
O: beker melk; optimel yoghurt met 200g aardbeien
T: nootjes :9
L: hard bruin pitten/zaden broodje met eisalade; kop soep
T: 2 mandarijnen, wat witte druiven
D: kipwraps a la McDonalds: wraps met ijsbergsla/komkommer/tomaat/kipkrokant schnitzel/gebakken uiringen en beetje honing-mosterdsaus

Misschien dat ik vanavond die les Jillian nog in kan halen. Heb alleen nog wel wat andere dingen te doen in de avond, dus moet even bekijken of ik het goed in kan plannen. Ik ben heel de avond alleen, dus het zou in principe ook om half 11 nog kunnen of zo :')
Ik heb Jillian gisteren ook laten schieten :Y zo lang je nog netjes eet is het geen ramp toch?
En echt een wrap van de McDonalds? Of een zelfgemaakte versie?
pi_146142144
Volgens mij maakt ze er zelf eentje na. :)

Hier ook een supermarkt heel dichtbij. Een wat duurdere bovendien; dus mijn normale weekboodschappen doe ik iets verderop. De jongens achter de kassa kennen mij vooral van impulsieve koekjes vlak voor sluitingstijd. :')
Maar het is óók handig, want ik vergeet nogal eens wat. Dus ik waai ook wel eens langs voor één avocado of één potje kruiden of zo.
pi_146142148
Ik heb weleens een pot zilveruitjes weggewerkt in een eetbui, gewoon bij gebrek aan beter. Of inderdaadaad, naar de Albert Hein lopen speciaal voor troep.
pi_146142169
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 09:25 schreef Ruby88 het volgende:
Volgens mij maakt ze er zelf eentje na. :)

Hier ook een supermarkt heel dichtbij. Een wat duurdere bovendien; dus mijn normale weekboodschappen doe ik iets verderop. De jongens achter de kassa kennen mij vooral van impulsieve koekjes vlak voor sluitingstijd. :')
Maar het is óók handig, want ik vergeet nogal eens wat. Dus ik waai ook wel eens langs voor één avocado of één potje kruiden of zo.
Wij hebben twee winkels op loopafstand en vanwege het personeel dat je op een gegeven moment gaat herkennen wisselen we het maar af in de avond :D
Maar goed deze hele week geen dingen meer gehaald in de avond *O* (behalve dan toiletpapier :D )
pi_146142611
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 09:27 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Wij hebben twee winkels op loopafstand en vanwege het personeel dat je op een gegeven moment gaat herkennen wisselen we het maar af in de avond :D
Maar goed deze hele week geen dingen meer gehaald in de avond *O* (behalve dan toiletpapier :D )
Ik gisteravond wel snoep :D maar dat is voor de spookjes die vanavond aanbellen.

En nú ga ik naar de sportschool. En daarna werken. Fijne dag jullie!
pi_146142685
Ow vieren ze bij jullie echt Halloween, leuk!
pi_146142712
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 09:48 schreef Sarabi het volgende:
Ow vieren ze bij jullie echt Halloween, leuk!
Die reactie had ik ook al :D Ik zou in Shrek kostuum oid op zo'n avond de deur open doen!
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:01:06 #170
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146142999
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 08:34 schreef Tink89 het volgende:
Damnz, zitten al die psychologen fout :o noes.

quote:
Hoe graag je ook wilt afvallen, Soms ga je gigantisch de mist in. Ik ook, ook al ben ik al 45 kilo kwijt. Wilskracht zat, anders had ik dat nooit gehaald,
Dat zei ik ook niet. Ik ben ook gigantisch de mist in gegaan...
quote:
Maar toch werkt 'gewoon niet in huis halen, want dan is de drempel hoger' echt niet altijd.
Ben ik niet met je eens. Maar dit is een discussie waar we niet uit gaan komen.
pi_146143037
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 09:49 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Die reactie had ik ook al :D Ik zou in Shrek kostuum oid op zo'n avond de deur open doen!
Shrek O+
De autist in mij zou waarschijnlijk de deur dichthouden, maar dat is een ander verhaal :D

Nu even tijd om te hoepelen :W
pi_146143149
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 09:26 schreef Zeester het volgende:
Ik heb weleens een pot zilveruitjes weggewerkt in een eetbui, gewoon bij gebrek aan beter. Of inderdaadaad, naar de Albert Hein lopen speciaal voor troep.
Hier heb ik toen ik echt verder niets in huis had omdat ik streng aan het diëten was wel eens een pot pindakaas half leeg gegeten. De troostbehoefte was op dat moment vele malen groter dan de de vage gedachte tot afvallen.

En ik kan nog van die fantastische ideeën hebben, maar als ik op dagen dat ik slecht in mn vel zit naartoe supermarkt ga, kom ik terug met een tas vol ongezonde dingen.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:11:09 #173
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146143244
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 10:07 schreef PaarsBeestje het volgende:

En ik kan nog van die fantastische ideeën hebben, maar als ik op dagen dat ik slecht in mn vel zit naartoe supermarkt ga, kom ik terug met een tas vol ongezonde dingen.
Maar dan moet je juist daar wat aan toe / dat anders aanpakken ipv je troost te zoeken in eten :) /mytwocents
pi_146143354
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 10:11 schreef Qwea het volgende:

[..]

Maar dan moet je juist daar wat aan toe / dat anders aanpakken ipv je troost te zoeken in eten :) /mytwocents
Ik heb jouw evangelie eigenlijk niet zo nodig. Maar bedankt voor de input ^O^
pi_146143533
De weegschaal was net een stuk minder onvriendelijk. Maar ik moet wel echt flink aan de slag weer.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:25:01 #176
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_146143571
Qwea, je hebt een eigen topic. Zou je daar gewoon willen blijven? Ik ben zó klaar met die discussies elke keer...
Prrrrr
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:29:50 #177
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_146143718
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 10:15 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Ik heb jouw evangelie eigenlijk niet zo nodig. Maar bedankt voor de input ^O^
evangelie :D geen dank voor de input, graag gedaan.
pi_146143983
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 10:23 schreef Zeester het volgende:
De weegschaal was net een stuk minder onvriendelijk. Maar ik moet wel echt flink aan de slag weer.
Jij kan het! Weet ik nog! O+
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:53:41 #179
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_146144396
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 09:21 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik heb Jillian gisteren ook laten schieten :Y zo lang je nog netjes eet is het geen ramp toch?
En echt een wrap van de McDonalds? Of een zelfgemaakte versie?
Het is een zelfgemaakte versie, wat Ruby ook zei :Y
Ik vind een zo'n klein ding bij de McDonalds geen avondeten en als ik daar toch binnen zou stappen, dan zou ik hem waarschijnlijk als aanvulling op een menu nemen :')

Maar ik vind die wrap in principe best lekker, maar had bedacht dat ik thuis een betere versie kon maken. Zonder kaas, want dat hoeft van mij niet echt. En met gebakken uien i.p.v. rauwe :9

En het is binnen 10 min op tafel gezet en dat is een mega pluspunt op de vrijdagavonden waarop ik alleen ben en eigenlijk geen zin heb om te koken. Dit is zo snel en zo simpel dat ik meer tijd kwijt zou zijn om naar de friettent te lopen :P

En ik heb gisteren wel gewoon netjes gegeten ja :Y Manlief had gekookt en de hoeveelheden echt perfect ingeschat ^O^ Dus ik vond het ook niet zo'n ramp dat Jillian niet door ging. Ik had ook best wel last van mijn periode en ik weet dat sporten dan sowieso niet zo lekker gaat. Dus nu gewoon op tijd naar bed gegaan met het idee dat een goede nacht slaap ook wel lekker is :)
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:54:44 #180
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_146144431
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 09:27 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel handig om genoeg in huis te hebben ja :P
pi_146144532
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 10:23 schreef Zeester het volgende:
Eerste stap is gezet toch?
pi_146144581
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 10:53 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Het is een zelfgemaakte versie, wat Ruby ook zei :Y
Ik vind een zo'n klein ding bij de McDonalds geen avondeten en als ik daar toch binnen zou stappen, dan zou ik hem waarschijnlijk als aanvulling op een menu nemen :')

Maar ik vind die wrap in principe best lekker, maar had bedacht dat ik thuis een betere versie kon maken. Zonder kaas, want dat hoeft van mij niet echt. En met gebakken uien i.p.v. rauwe :9

En het is binnen 10 min op tafel gezet en dat is een mega pluspunt op de vrijdagavonden waarop ik alleen ben en eigenlijk geen zin heb om te koken. Dit is zo snel en zo simpel dat ik meer tijd kwijt zou zijn om naar de friettent te lopen :P

En ik heb gisteren wel gewoon netjes gegeten ja :Y Manlief had gekookt en de hoeveelheden echt perfect ingeschat ^O^ Dus ik vond het ook niet zo'n ramp dat Jillian niet door ging. Ik had ook best wel last van mijn periode en ik weet dat sporten dan sowieso niet zo lekker gaat. Dus nu gewoon op tijd naar bed gegaan met het idee dat een goede nacht slaap ook wel lekker is :)
Zo'n wrap klinkt nog best lekker :Y met iets van krokant vlees inderdaad.
Eens onthouden.

Genoeg slapen is ook erg belangrijk, genoeg onderzoeken volgens mij dat je van te weinig slaap dik wordt ;)
pi_146144664
Half uur gehoepeld, nu tijd voor ontbijt :9
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:03:01 #184
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_146144688
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 10:59 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Zo'n wrap klinkt nog best lekker :Y met iets van krokant vlees inderdaad.
Eens onthouden.

Genoeg slapen is ook erg belangrijk, genoeg onderzoeken volgens mij dat je van te weinig slaap dik wordt ;)
Ik eet die wraps echt heel graag. Niet te vaak, omdat wraps vrij veel kcals hebben en die kipkrokant schnitzels ook (en ik neem er dan wel 2, want lekker). Maar als ik ze eet, dan kies ik er wel bewust voor en geniet ervan :9
pi_146145106
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:03 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Ik eet die wraps echt heel graag. Niet te vaak, omdat wraps vrij veel kcals hebben en die kipkrokant schnitzels ook (en ik neem er dan wel 2, want lekker). Maar als ik ze eet, dan kies ik er wel bewust voor en geniet ervan :9
Goed zo :)
Wraps zijn ook zo lekker, als ze niet zo hoog in kcal waren at ik ze elke dag.
Deze week staan ze ook weer op het programma maar dan met gewone kip.
pi_146145560
Ik vind wraps helemaal niet zo speciaal eigenlijk.

Ik ga vanavond pasta met tonijn en rode saus maken denk ik. Heb ik zin in.
pi_146145586
Ik eet vanavond konijn met aardappels en groente die ik nog moet kiezen.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_146145741
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:32 schreef Lonaa het volgende:
Ik eet vanavond konijn met aardappels en groente die ik nog moet kiezen.
Aww flappie ;)
pi_146145830
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 09:26 schreef Zeester het volgende:
Augurken opeten, droge melbatoastjes, 20 mandarijntjes in 1x, pindakaas oplepelen, met boter, suiker en bloem koekjes maken (of gewoon het deeg opeten) :Y) been there, done that etc. Niets in huis halen moet dan echt NIETS betekenen, want het gaat niet om het in huis halen van koekjes of snoep.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_146145904
Ow die koekjes maken, ook erg herkenbaar.....
pi_146145916
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:37 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Aww flappie ;)
Maar wel heel erg lekker. :@
pi_146145939
En ik kan bij zo'n vreetbui dus echt helemaal gek in mijn hoofd worden, alleen maar aan eten eten eten denken. Het is een soort heftige jeuk, open en bloot voor je, maar je mag niet krabben,. Met niets. En bij mij heeft het niets met emotioneel eten te maken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_146145941
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:43 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Maar wel heel erg lekker. :@
Heb het zelf nog nooit geproefd maar kan me voorstellen dat het erg lekker is
  Moderator / Miss SHO vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:49:37 #194
22592 crew  Ole
pi_146146109
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:44 schreef Isabeau het volgende:
En ik kan bij zo'n vreetbui dus echt helemaal gek in mijn hoofd worden, alleen maar aan eten eten eten denken. Het is een soort heftige jeuk, open en bloot voor je, maar je mag niet krabben,. Met niets. En bij mij heeft het niets met emotioneel eten te maken.
Het zou eventueel ook kunnen liggen aan het feit dat je dan aan het begin van de dag te weinig hebt gegeten. Zo heeft een dietiste het mij wel eens uitgelegd.
En inderdaad, toen ik beter ging ontbijten/ lunchen werden de eetbuien ook minder. Eetbui is dan een verlate reactie omdat je eerder tekort bent gekomen.

Daarbij heb ik ook diabetes. Dan is goed eten en regelmaat het best. Als ik te laag in mijn suiker zit ga ik ook eten om me weer beter te voelen. Maar dan ben ik dus eigenlijk al te laat.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_146146167
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:44 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Heb het zelf nog nooit geproefd maar kan me voorstellen dat het erg lekker is
Mocht je het ooit willen overwegen (bij de Lidl hebben ze 2 boutjes voor 6 euro) dit is een lekker, simpel recept:
https://www.flickr.com/ph(...)7420/in/photostream/
pi_146146172
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:49 schreef Ole het volgende:

Het zou eventueel ook kunnen liggen aan het feit dat je dan aan het begin van de dag te weinig hebt gegeten. Zo heeft een dietiste het mij wel eens uitgelegd.
En inderdaad, toen ik beter ging ontbijten/ lunchen werden de eetbuien ook minder. Eetbui is dan een verlate reactie omdat je eerder tekort bent gekomen.

Daarbij heb ik ook diabetes. Dan is goed eten en regelmaat het best. Als ik te laag in mijn suiker zit ga ik ook eten om me weer beter te voelen. Maar dan ben ik dus eigenlijk al te laat.
Ik ben meer gaan eten :Y En ik heb ontdekt dat lunchen met brood eerder een vreetbui triggert dan eten met een flinke salade met eiwit + groente + zaden/noten/peulvruchten.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:56:37 #197
22592 crew  Ole
pi_146146338
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ben meer gaan eten :Y En ik heb ontdekt dat lunchen met brood eerder een vreetbui triggert dan eten met een flinke salade met eiwit + groente + zaden/noten/peulvruchten.
En zo moet iedereen voor zichzelf uitvinden wat het beste werkt
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_146146355
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Augurken opeten, droge melbatoastjes, 20 mandarijntjes in 1x, pindakaas oplepelen, met boter, suiker en bloem koekjes maken (of gewoon het deeg opeten) :Y) been there, done that etc. Niets in huis halen moet dan echt NIETS betekenen, want het gaat niet om het in huis halen van koekjes of snoep.
Bij mij waren het ook altijd grote hoeveelheden. Ik heb wel eetbuien gehad waarin één eetbui bijvoorbeeld bestond uit 2 diepvriespizza's, halve kilo lasagne, chips, koekjes en ijs.

Dat heb ik nu overigens al jaren niet meer. Maar was altijd een soort spanning die bleef opbouwen tot zo'n moment.

Had ook niets te maken met waar ik trek in zou hebben, maar gewoon jezelf helemaal kapot eten.
pi_146146512
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:57 schreef Myraela het volgende:

Bij mij waren het ook altijd grote hoeveelheden. Ik heb wel eetbuien gehad waarin één eetbui bijvoorbeeld bestond uit 2 diepvriespizza's, halve kilo lasagne, chips, koekjes en ijs.

Dat heb ik nu overigens al jaren niet meer. Maar was altijd een soort spanning die bleef opbouwen tot zo'n moment.

Had ook niets te maken met waar ik trek in zou hebben, maar gewoon jezelf helemaal kapot eten.
Herkenbaar :') Gewoon niet kunnen stoppen. En doorgaan terwijl je al misselijk en vol bent. En je dan kapot schamen. Heel blij dat ik dát al heel lang niet meer heb gedaan (misschien wel 5 jaar geleden). Ik had dat voor het laatst denk ik de maanden nadat ik 35 kilo was afgevallen :X Was niet echt welkom.
pi_146146539
Ik lig nu 's avonds op de bank ook de hele tijd aan eten te denken. Ondanks goede dag qua eten, en zeker niet te weinig. Maar 's avonds wil ik gewoon 'iets lekker' en daar het liefste veel van. Nu weet ik dit van mezelf en 'vergeef' ik mezelf dus ook een 's avonds stukje kaas, paar crackertjes of een handje augurken, maar lastig is en blijft t.

Daarom kan ik dus ook niet 's avonds m'n lunch nemen ipv diner, dan gaat het geheid mis.
pi_146146612
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 12:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Herkenbaar :') Gewoon niet kunnen stoppen. En doorgaan terwijl je al misselijk en vol bent. En je dan kapot schamen. Heel blij dat ik dát al heel lang niet meer heb gedaan (misschien wel 5 jaar geleden). Ik had dat voor het laatst denk ik de maanden nadat ik 35 kilo was afgevallen :X Was niet echt welkom.
Ik doe t nog weleens, als ik dronken ben. Je hebt hier de 'beste' avondwinkel ter wereld, en dan daar een zak haribo en een zak chips halen en om en om een handje nemen. En uiteindelijk misselijk in slaap vallen. Nuchter kan ik mezelf in ieder geval dwingen om een keus tussen de chips en de haribo te maken :D.
pi_146146849
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 12:06 schreef Zeester het volgende:

Ik doe t nog weleens, als ik dronken ben. Je hebt hier de 'beste' avondwinkel ter wereld, en dan daar een zak haribo en een zak chips halen en om en om een handje nemen. En uiteindelijk misselijk in slaap vallen. Nuchter kan ik mezelf in ieder geval dwingen om een keus tussen de chips en de haribo te maken :D.
Drank is ook slecht tegen eetbuien :Y Remmen gaan toch wel los dan. Zaterdag had ik een feestje met bbq, dus had ik niet gegeten. Maar toen ik daar kwam kreeg ik al direct een biertje en zat daar met knorrende maag, want sommige mensen waren er nog niet en toen moest de bbq nog heet worden etc. Pas na 8 uur ging het eerste vlees op de bbq. Dus ik heb heel wat handjes borrelnbootjes gegeten.
pi_146146983
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 12:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Drank is ook slecht tegen eetbuien :Y Remmen gaan toch wel los dan. Zaterdag had ik een feestje met bbq, dus had ik niet gegeten. Maar toen ik daar kwam kreeg ik al direct een biertje en zat daar met knorrende maag, want sommige mensen waren er nog niet en toen moest de bbq nog heet worden etc. Pas na 8 uur ging het eerste vlees op de bbq. Dus ik heb heel wat handjes borrelnbootjes gegeten.
Ja precies. Ik ging laatst vanuit m'n werk biertjes doen met collega's, ik had er 3 op en ik weet de helft van de avond al niet meer. Met honger drinken is echt een slecht idee. Ik dacht op een gegeven moment dat ik een hap uit een been van een collega ging nemen, zo'n honger. Doen we duidelijk niet nog een x.

Daarbij komt ook dat ik best verlegen ben van mezelf, en een avondje drinken staat natuurlijk gelijk aan een avondje sociaal doen, en ik geloof dan dat al m'n energie ook echt naar dat sociale is gegaan, en dat het nee zeggen tegen verleidingen daardoor echt een probleem wordt. Maar goed, ik ga nu ff niet drinken.

Heb met huisgenootje afgesproken dat we de komende 3 weken ff goed streng gaan zijn. Ik wil er eigenlijk 3 kilo afhebben tot dan. Dat is best haalbaar denk ik, want het zijn 'nieuwe' kilos, dus die gaan er over het algemeen wat makkelijker af. En over 3 weken ben ik jarig en geven we een feestje, dus dat is een mooi doel om naar te streven. En dan mag ik die avond best wel eventjes losgaan.
pi_146147136
Ik denk ook dat je die 3 kilo's zo weer kwijt kan zijn als je maar goed oplet bij wat je eet. Maar of losgaan op je verjaardag een goed plan is 8-) Niet dat ik met stengels bleekselderij mijn verjaardag zou vieren :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')