Ik moest serieus 3x kijken waar ik de fout ik gingquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 08:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is het dan niet CGT?
Want met google kwam ik hier op uit en dat leek me niet
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 08:18 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik denk dat hier het verschil heel duidelijk wordt tussen mensen met een paar of meer kilootjes teveel en de mensen die al hun leven lang kampen met overgewicht en de bijbehorende problematiek. Het is niet een kwestie van 'gewoon niet in huis halen' maar kent veel diepere gronden waarop dieetprogramma's gewoon stuk lopen. En voor het geval dat onmiddellijk weer rücksichtslos zonder enige kennis van zaken geroepen wordt: Dat heeft dus geen hol met wilskracht te maken.
Lekker lijstje!quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 08:34 schreef Tink89 het volgende:
En we zijn weer terug bij de eeuwenoude discussie over wilskracht. Daar heeft het geen hol mee te maken.
Hoe graag je ook wilt afvallen, Soms ga je gigantisch de mist in. Ik ook, ook al ben ik al 45 kilo kwijt. Wilskracht zat, anders had ik dat nooit gehaald, maar toch werkt 'gewoon niet in huis halen, want dan is de drempel hoger' echt niet altijd.
Maar goed, vandaag een dagje vrij, dus zo eens ontbijten en dan mezelf nuttig maken:
O: 3 geroosterde volkoren met lv boter, 200 ml lv yoghurt met een handje cruesli.
T: geen idee. Voor mijn doen een late O, dus misschien sla ik deze over.
L: IJsbergsla met honingmosterddressing en een Italiaanse bol met 30+kaas.
T: Appel uit de magnetron met kaneel.
D: Risotto met champignons en paprika of mexicaanse wraps met paprika, kidneybonen gehakt en lv kaas.
T: als het erg gezellig is na de les misschien 2 bitterballen.
S: Was doen, opruimen, boodschappen doen, misschien nog even stofzuigen.
S2: uur paardrijles.
Mooi voorbeeldje van het verschil inderdaad.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 08:18 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik denk dat hier het verschil heel duidelijk wordt tussen mensen met een paar of meer kilootjes teveel en de mensen die al hun leven lang kampen met overgewicht en de bijbehorende problematiek. Het is niet een kwestie van 'gewoon niet in huis halen' maar kent veel diepere gronden waarop dieetprogramma's gewoon stuk lopen. En voor het geval dat onmiddellijk weer rücksichtslos zonder enige kennis van zaken geroepen wordt: Dat heeft dus geen hol met wilskracht te maken.
Ga eens niet alleen van je eigen situatie uit.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 08:20 schreef Qwea het volgende:
[..]Ik kampte al *rekent* 19 jaar met overgewicht. Het is wel een kwestie van niet in huis halen, plus de daarbijbehorende gedragstherapie waarom je die eetbuien hebt. En ja, ook dát heeft wél deels met wilskracht te maken. Niet 100% maar er zit zeker wel een stukje wilskracht in.
Ik heb Jillian gisteren ook laten schietenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 08:27 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Mijn planning liep gisteren een beetje spaak. Uiteindelijk veel later thuis dan de bedoeling was, waardoor ik pas tegen half 9 gegeten had. Heb Jillian uiteindelijk laten zitten omdat ik geen zin had om dat om 22.00u nog te gaan doen. Voelde me al niet zo geweldig (ik haat die periodieke week) en ging liever om 22.00u gewoon slapen.
Lijstje voor vandaag:
O: beker melk; optimel yoghurt met 200g aardbeien
T: nootjes
L: hard bruin pitten/zaden broodje met eisalade; kop soep
T: 2 mandarijnen, wat witte druiven
D: kipwraps a la McDonalds: wraps met ijsbergsla/komkommer/tomaat/kipkrokant schnitzel/gebakken uiringen en beetje honing-mosterdsaus
Misschien dat ik vanavond die les Jillian nog in kan halen. Heb alleen nog wel wat andere dingen te doen in de avond, dus moet even bekijken of ik het goed in kan plannen. Ik ben heel de avond alleen, dus het zou in principe ook om half 11 nog kunnen of zo
Wij hebben twee winkels op loopafstand en vanwege het personeel dat je op een gegeven moment gaat herkennen wisselen we het maar af in de avondquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 09:25 schreef Ruby88 het volgende:
Volgens mij maakt ze er zelf eentje na.
Hier ook een supermarkt heel dichtbij. Een wat duurdere bovendien; dus mijn normale weekboodschappen doe ik iets verderop. De jongens achter de kassa kennen mij vooral van impulsieve koekjes vlak voor sluitingstijd.![]()
Maar het is óók handig, want ik vergeet nogal eens wat. Dus ik waai ook wel eens langs voor één avocado of één potje kruiden of zo.
Ik gisteravond wel snoepquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 09:27 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wij hebben twee winkels op loopafstand en vanwege het personeel dat je op een gegeven moment gaat herkennen wisselen we het maar af in de avond
Maar goed deze hele week geen dingen meer gehaald in de avond(behalve dan toiletpapier
)
Die reactie had ik ook alquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 09:48 schreef Sarabi het volgende:
Ow vieren ze bij jullie echt Halloween, leuk!
Damnz, zitten al die psychologen foutquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 08:34 schreef Tink89 het volgende:
En we zijn weer terug bij de eeuwenoude discussie over wilskracht. Daar heeft het geen hol mee te maken.
Dat zei ik ook niet. Ik ben ook gigantisch de mist in gegaan...quote:Hoe graag je ook wilt afvallen, Soms ga je gigantisch de mist in. Ik ook, ook al ben ik al 45 kilo kwijt. Wilskracht zat, anders had ik dat nooit gehaald,
Ben ik niet met je eens. Maar dit is een discussie waar we niet uit gaan komen.quote:Maar toch werkt 'gewoon niet in huis halen, want dan is de drempel hoger' echt niet altijd.
Shrekquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 09:49 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Die reactie had ik ook alIk zou in Shrek kostuum oid op zo'n avond de deur open doen!
Hier heb ik toen ik echt verder niets in huis had omdat ik streng aan het diëten was wel eens een pot pindakaas half leeg gegeten. De troostbehoefte was op dat moment vele malen groter dan de de vage gedachte tot afvallen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 09:26 schreef Zeester het volgende:
Ik heb weleens een pot zilveruitjes weggewerkt in een eetbui, gewoon bij gebrek aan beter. Of inderdaadaad, naar de Albert Hein lopen speciaal voor troep.
Maar dan moet je juist daar wat aan toe / dat anders aanpakken ipv je troost te zoeken in etenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 10:07 schreef PaarsBeestje het volgende:
En ik kan nog van die fantastische ideeën hebben, maar als ik op dagen dat ik slecht in mn vel zit naartoe supermarkt ga, kom ik terug met een tas vol ongezonde dingen.
Ik heb jouw evangelie eigenlijk niet zo nodig. Maar bedankt voor de inputquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 10:11 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar dan moet je juist daar wat aan toe / dat anders aanpakken ipv je troost te zoeken in eten/mytwocents
evangeliequote:Op vrijdag 31 oktober 2014 10:15 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Ik heb jouw evangelie eigenlijk niet zo nodig. Maar bedankt voor de input
Jij kan het! Weet ik nog!quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 10:23 schreef Zeester het volgende:
De weegschaal was net een stuk minder onvriendelijk. Maar ik moet wel echt flink aan de slag weer.
Het is een zelfgemaakte versie, wat Ruby ook zeiquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 09:21 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik heb Jillian gisteren ook laten schietenzo lang je nog netjes eet is het geen ramp toch?
En echt een wrap van de McDonalds? Of een zelfgemaakte versie?
Dat lijkt me wel handig om genoeg in huis te hebben jaquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 09:27 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wij hebben twee winkels op loopafstand en vanwege het personeel dat je op een gegeven moment gaat herkennen wisselen we het maar af in de avond
Maar goed deze hele week geen dingen meer gehaald in de avond(behalve dan toiletpapier
)
Eerste stap is gezet toch?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 10:23 schreef Zeester het volgende:
De weegschaal was net een stuk minder onvriendelijk. Maar ik moet wel echt flink aan de slag weer.
Zo'n wrap klinkt nog best lekkerquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 10:53 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Het is een zelfgemaakte versie, wat Ruby ook zei
Ik vind een zo'n klein ding bij de McDonalds geen avondeten en als ik daar toch binnen zou stappen, dan zou ik hem waarschijnlijk als aanvulling op een menu nemen
Maar ik vind die wrap in principe best lekker, maar had bedacht dat ik thuis een betere versie kon maken. Zonder kaas, want dat hoeft van mij niet echt. En met gebakken uien i.p.v. rauwe
En het is binnen 10 min op tafel gezet en dat is een mega pluspunt op de vrijdagavonden waarop ik alleen ben en eigenlijk geen zin heb om te koken. Dit is zo snel en zo simpel dat ik meer tijd kwijt zou zijn om naar de friettent te lopen
En ik heb gisteren wel gewoon netjes gegeten jaManlief had gekookt en de hoeveelheden echt perfect ingeschat
Dus ik vond het ook niet zo'n ramp dat Jillian niet door ging. Ik had ook best wel last van mijn periode en ik weet dat sporten dan sowieso niet zo lekker gaat. Dus nu gewoon op tijd naar bed gegaan met het idee dat een goede nacht slaap ook wel lekker is
Ik eet die wraps echt heel graag. Niet te vaak, omdat wraps vrij veel kcals hebben en die kipkrokant schnitzels ook (en ik neem er dan wel 2, want lekker). Maar als ik ze eet, dan kies ik er wel bewust voor en geniet ervanquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 10:59 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zo'n wrap klinkt nog best lekkermet iets van krokant vlees inderdaad.
Eens onthouden.
Genoeg slapen is ook erg belangrijk, genoeg onderzoeken volgens mij dat je van te weinig slaap dik wordt
Goed zoquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 11:03 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Ik eet die wraps echt heel graag. Niet te vaak, omdat wraps vrij veel kcals hebben en die kipkrokant schnitzels ook (en ik neem er dan wel 2, want lekker). Maar als ik ze eet, dan kies ik er wel bewust voor en geniet ervan
Aww flappiequote:Op vrijdag 31 oktober 2014 11:32 schreef Lonaa het volgende:
Ik eet vanavond konijn met aardappels en groente die ik nog moet kiezen.
Augurken opeten, droge melbatoastjes, 20 mandarijntjes in 1x, pindakaas oplepelen, met boter, suiker en bloem koekjes maken (of gewoon het deeg opeten)quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 09:26 schreef Zeester het volgende:
Ik heb weleens een pot zilveruitjes weggewerkt in een eetbui, gewoon bij gebrek aan beter. Of inderdaadaad, naar de Albert Hein lopen speciaal voor troep.
Het zou eventueel ook kunnen liggen aan het feit dat je dan aan het begin van de dag te weinig hebt gegeten. Zo heeft een dietiste het mij wel eens uitgelegd.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 11:44 schreef Isabeau het volgende:
En ik kan bij zo'n vreetbui dus echt helemaal gek in mijn hoofd worden, alleen maar aan eten eten eten denken. Het is een soort heftige jeuk, open en bloot voor je, maar je mag niet krabben,. Met niets. En bij mij heeft het niets met emotioneel eten te maken.
Mocht je het ooit willen overwegen (bij de Lidl hebben ze 2 boutjes voor 6 euro) dit is een lekker, simpel recept:quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 11:44 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Heb het zelf nog nooit geproefd maar kan me voorstellen dat het erg lekker is
Ik ben meer gaan etenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 11:49 schreef Ole het volgende:
Het zou eventueel ook kunnen liggen aan het feit dat je dan aan het begin van de dag te weinig hebt gegeten. Zo heeft een dietiste het mij wel eens uitgelegd.
En inderdaad, toen ik beter ging ontbijten/ lunchen werden de eetbuien ook minder. Eetbui is dan een verlate reactie omdat je eerder tekort bent gekomen.
Daarbij heb ik ook diabetes. Dan is goed eten en regelmaat het best. Als ik te laag in mijn suiker zit ga ik ook eten om me weer beter te voelen. Maar dan ben ik dus eigenlijk al te laat.
En zo moet iedereen voor zichzelf uitvinden wat het beste werktquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 11:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben meer gaan etenEn ik heb ontdekt dat lunchen met brood eerder een vreetbui triggert dan eten met een flinke salade met eiwit + groente + zaden/noten/peulvruchten.
Bij mij waren het ook altijd grote hoeveelheden. Ik heb wel eetbuien gehad waarin één eetbui bijvoorbeeld bestond uit 2 diepvriespizza's, halve kilo lasagne, chips, koekjes en ijs.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 11:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Augurken opeten, droge melbatoastjes, 20 mandarijntjes in 1x, pindakaas oplepelen, met boter, suiker en bloem koekjes maken (of gewoon het deeg opeten)been there, done that etc. Niets in huis halen moet dan echt NIETS betekenen, want het gaat niet om het in huis halen van koekjes of snoep.
Herkenbaarquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 11:57 schreef Myraela het volgende:
Bij mij waren het ook altijd grote hoeveelheden. Ik heb wel eetbuien gehad waarin één eetbui bijvoorbeeld bestond uit 2 diepvriespizza's, halve kilo lasagne, chips, koekjes en ijs.
Dat heb ik nu overigens al jaren niet meer. Maar was altijd een soort spanning die bleef opbouwen tot zo'n moment.
Had ook niets te maken met waar ik trek in zou hebben, maar gewoon jezelf helemaal kapot eten.
Ik doe t nog weleens, als ik dronken ben. Je hebt hier de 'beste' avondwinkel ter wereld, en dan daar een zak haribo en een zak chips halen en om en om een handje nemen. En uiteindelijk misselijk in slaap vallen. Nuchter kan ik mezelf in ieder geval dwingen om een keus tussen de chips en de haribo te makenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
HerkenbaarGewoon niet kunnen stoppen. En doorgaan terwijl je al misselijk en vol bent. En je dan kapot schamen. Heel blij dat ik dát al heel lang niet meer heb gedaan (misschien wel 5 jaar geleden). Ik had dat voor het laatst denk ik de maanden nadat ik 35 kilo was afgevallen
Was niet echt welkom.
Drank is ook slecht tegen eetbuienquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:06 schreef Zeester het volgende:
Ik doe t nog weleens, als ik dronken ben. Je hebt hier de 'beste' avondwinkel ter wereld, en dan daar een zak haribo en een zak chips halen en om en om een handje nemen. En uiteindelijk misselijk in slaap vallen. Nuchter kan ik mezelf in ieder geval dwingen om een keus tussen de chips en de haribo te maken.
Ja precies. Ik ging laatst vanuit m'n werk biertjes doen met collega's, ik had er 3 op en ik weet de helft van de avond al niet meer. Met honger drinken is echt een slecht idee. Ik dacht op een gegeven moment dat ik een hap uit een been van een collega ging nemen, zo'n honger. Doen we duidelijk niet nog een x.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Drank is ook slecht tegen eetbuienRemmen gaan toch wel los dan. Zaterdag had ik een feestje met bbq, dus had ik niet gegeten. Maar toen ik daar kwam kreeg ik al direct een biertje en zat daar met knorrende maag, want sommige mensen waren er nog niet en toen moest de bbq nog heet worden etc. Pas na 8 uur ging het eerste vlees op de bbq. Dus ik heb heel wat handjes borrelnbootjes gegeten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |