Als het dan ook echt een hamburger is die je eigenlijk niet zo heel lekker vindt, zou ik die als lunch ook overslaan denk ik. Of in plaats van die hamburger een alternatief nemen dat beter in je eetplanning past? Maar koffie drinken is ook een goede oplossingquote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:54 schreef Zeester het volgende:
[..]
Het is wel echt een vette variant, de hamburger van m'n werk. Mayo als sausje, vet vlees, met kaas en bacon. Ik maak thuis dan een gezondere variant, dan maak ik een tartaartje lekker aan en gebruik ik ketchup en mosterd als sausje.
Bovendien ken ik mezelf en is weinig eten in de avond recipe for disaster, dus we doen het lekker zo.
Iets anders te lunchen nemen, op mijn eigen werk, is onzin, want alle gezonde opties eet ik al regelmatig als lunch daar. Alleen we mogen voor personeelstarief niet de hamburger, wat logisch is want dat is echt een enorme maaltijd, en die eet je niet ff in je pauze op. Daarom wilden we dus vandaag hamburger gaan eten, want op donderdag zijn ze goedkoper.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:48 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Als het dan ook echt een hamburger is die je eigenlijk niet zo heel lekker vindt, zou ik die als lunch ook overslaan denk ik. Of in plaats van die hamburger een alternatief nemen dat beter in je eetplanning past? Maar koffie drinken is ook een goede oplossing![]()
Net liep ik langs de collega's van de continudienst, die zaten daar met stroopwafels en pepernoten. "Pak maar hoor, is lekker!" En dan zeg je nee dank je en dan is het eerstvolgende "Ja, maar je kunt ze prima hebben hoor!" Heel aardig bedoeld, maar ik snap die opmerking nooit zo goed. Als je ze dan ook elke keer zou pakken, komt er vanzelf een moment dat ze dat laatste ineens niet meer zullen roepenMaar ik heb ze niet op, ben heel snel doorgelopen voordat ik me kon bedenken dat ze toch eigenlijk best wel lekker zijn
Ah zo, dan snap ik nu de overweging om eventueel voor de hamburger te gaan op donderdagquote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:00 schreef Zeester het volgende:
[..]
Iets anders te lunchen nemen, op mijn eigen werk, is onzin, want alle gezonde opties eet ik al regelmatig als lunch daar. Alleen we mogen voor personeelstarief niet de hamburger, wat logisch is want dat is echt een enorme maaltijd, en die eet je niet ff in je pauze op. Daarom wilden we dus vandaag hamburger gaan eten, want op donderdag zijn ze goedkoper.
Maar goed, nu gaan we samen in de stad koffie drinken en een rondje lopen, das ook leuk. Eet ik wel thuis een lekker roggebroodje eerst.
Ik ben best tevreden dat ik heb gecanceld, het geeft me echt zo'n 'dieet-boost' zo van, IK KAN DE WERELD AAN!
Alleen je buik? Of is je ontlasting ook drama? Als je last hebt van je buik zou ik geen cola nemen...quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:56 schreef Karstman het volgende:
Lijstje, nog steeds last van mijn buik dus behoorlijk sober en vanmiddag even het telefonisch spreekuur van de huisarts bellen.
O: banaan, sinaasappel, 2 boterham, slankie en appelstroop
T: mandarijn
L: 2 boterham kipfilet, boullion, karnemelk
T: mandarijn, appel, boterham 30+ kaas, en misschien boullion
D: rijst met wat groenten
T: banaan en wat (griekse) yoghurt eventueel wat theebiscuitjes en een blikje cola
Nee, het is vooral de ontlasting, buik rommelt wat maar dat is daaraan verbonden. Kan 2 tot 4 weken gaan duren zei de huisarts net... Geen lightproducten, weinig vet en niet te kruidig eten. Dat geen light en vet past prima in het normale plan alleen niet te kruidig daar ben ik niet zo van...quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:02 schreef Qwea het volgende:
[..]
Alleen je buik? Of is je ontlasting ook drama? Als je last hebt van je buik zou ik geen cola nemen...
Ontlasting als in diarree?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:22 schreef Karstman het volgende:
[..]
Nee, het is vooral de ontlasting, buik rommelt wat maar dat is daaraan verbonden. Kan 2 tot 4 weken gaan duren zei de huisarts net... Geen lightproducten, weinig vet en niet te kruidig eten. Dat geen light en vet past prima in het normale plan alleen niet te kruidig daar ben ik niet zo van...
Jup, souvenir van de vakantie... niks aan te doen, gewoon uitzitten. Voel me verder prima.quote:
Wat je zou kunnen doen, is wat lijnzaad nemen. Helpt hier altijd erg goed tegen diarree (crohn). Niet overdreven veel. Gewoon eetlepel of 2 door je yoghurtquote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:39 schreef Karstman het volgende:
[..]
Jup, souvenir van de vakantie... niks aan te doen, gewoon uitzitten. Voel me verder prima.
ga ik proberen thanks!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:46 schreef Qwea het volgende:
[..]
Wat je zou kunnen doen, is wat lijnzaad nemen. Helpt hier altijd erg goed tegen diarree (crohn). Niet overdreven veel. Gewoon eetlepel of 2 door je yoghurt
NP! Helpt hier vrij snel. Als in binnen een dag. Wel gebroken lijnzaad! Appie heeft van van zonnature bv. Maar ik dacht dat lidl het ook had.quote:
Ik ook niet, ik doe ook maar watquote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:20 schreef Myraela het volgende:
Ik weet niet meer waar ik moet posten nu. Mijn bmi is wel onder de 29, maar ik sport niet.
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:20 schreef Myraela het volgende:
Ik weet niet meer waar ik moet posten nu. Mijn bmi is wel onder de 29, maar ik sport niet.
Het is zo'n rommel met al die verschillende topics. Ik zou zeggen; post waar je wilt, zolang het maar een beetje past in het topic.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:21 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ik ook niet, ik doe ook maar wat
Je bent ook als je niet sporten gewoon van harte welkom hoor, Myrquote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:20 schreef Myraela het volgende:
Ik voel je pijn, hoewel mijn BMI ruim boven de 29 isquote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:20 schreef Myraela het volgende:
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:28 schreef Deuce92 het volgende:
Het is zo'n rommel met al die verschillende topics. Ik zou zeggen; post waar je wilt, zolang het maar een beetje past in het topic.
Begin gewoon weer bij level 1quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:38 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[.
[..]
Goed! Ik krijg er nu inmiddels minder tot geen spierpijn meer van, dus er is enige gewenning aan het optreden. Maar ik heb geen pijn in mijn knieën na het squatten/de jumping jacks en daar ben ik wel heel blij mee! Ik heb vorige week 3 lessen gedaan en mijn doel is om er deze week weer 3 te doen, vanavond is dan de 2e en zaterdag dan nog een. Hopelijk dat ik er volgende week tijdens mijn cursus in Duitsland tussendoor ook nog tijd voor kan maken om 's avonds op mijn hotelkamer nog 2 lessen te doen![]()
Misschien dat ik over een tijdje dan zelfs het hardlopen weer voorzichtig kan gaan proberen, maar dat durf ik nu nog niet
Ben jij weer bij level 1 begonnen of direct bij level 3?
Ai, beterschap ermee!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:39 schreef Karstman het volgende:
[..]
Jup, souvenir van de vakantie... niks aan te doen, gewoon uitzitten. Voel me verder prima.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn krachttrainingsronde (die ik sinds kort doe, met losse gewichten) gaat steeds soepeler, dat is tof.Alleen lukt het sinds ik hersteld ben van een blessure en weer mag sporten (nu een maand) niet zo goed om echt weer vier keer in te plannen, terwijl ik dat daarvoor een jaar lang meestal prima voor elkaar kreeg.
D wordt hier trouwens pitabroodjes met shoarmavlees en een berg groenten (courgette, paprika en ui door het vlees) plus nog sla en tomaat.![]()
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:35 schreef Ruby88 het volgende:
[..]
Ai, beterschap ermee!Ai ik hoop toch dat het bij mij wat eerder gaat... En zo eet ik m'n shoarma thuis ook, met zelfgemaakte knoflook yoghurtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn krachttrainingsronde (die ik sinds kort doe, met losse gewichten) gaat steeds soepeler, dat is tof.Alleen lukt het sinds ik hersteld ben van een blessure en weer mag sporten (nu een maand) niet zo goed om echt weer vier keer in te plannen, terwijl ik dat daarvoor een jaar lang meestal prima voor elkaar kreeg.
D wordt hier trouwens pitabroodjes met shoarmavlees en een berg groenten (courgette, paprika en ui door het vlees) plus nog sla en tomaat.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:35 schreef Ruby88 het volgende:
[..]
Ai, beterschap ermee!Wat voor blessure had je?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn krachttrainingsronde (die ik sinds kort doe, met losse gewichten) gaat steeds soepeler, dat is tof.Alleen lukt het sinds ik hersteld ben van een blessure en weer mag sporten (nu een maand) niet zo goed om echt weer vier keer in te plannen, terwijl ik dat daarvoor een jaar lang meestal prima voor elkaar kreeg.
D wordt hier trouwens pitabroodjes met shoarmavlees en een berg groenten (courgette, paprika en ui door het vlees) plus nog sla en tomaat.-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
Nietquote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:44 schreef Kazenbazen het volgende:
Misschien een domme vraag, maar waarin verschil dit topic van de anderen? (muv. BMI)
Wat is dat veurn reactiequote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]zou ik ook doen, post waar je denkt: hey, die mensen sluiten aan bij hoe ik wil afvallen!
Dat zegt ze toch ook helemaal niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:46 schreef Kazenbazen het volgende:
[..]
Wat is dat veurn reactie
Als iemand wielrent gaan we toch ook geen 5 topics openen voor elk onderdeel? Wielrennen voor sprinters, wielrennen voor berggeiten, wielrenners voor dikke mensen, wielrennen voor profs etc.
Wel erg weinig calorieën? Helemaal als je daar een volleybaltraining bij rekent. Je komt ongeveer uit op 1400-1600 cal.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:48 schreef Sjeen het volgende:
Ik zou het niet weten...
Lijstje maar weer
O: 2 volkoren, likje roomboter, pindakaas
T: gekookt ei
L: 3 volkoren, roomboter, 1 (dubbele snee) gebakken pastei met mosterd, 1 kipfilet met augurk
T: appeltje, wat walnoten, stukje gerookte kipfilet
D: rode paprika gevuld met gehakt, tomatensaus, couscous
S: volleybaltraining
Dan kun je beter terecht in de dieetclub of de gym voedingsclubquote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:48 schreef Kazenbazen het volgende:
En deze dikzak moet ook weer 10 kg kwijt de komende maanden. Wil absoluut niet afvallen zoals sommigen hier die een hele dag kauwen op een theeblaadje oid.
Naar mijn idee is krachttraining i.c.m. cardio en een goed voedingsschema nog altijd de gezondste manier om af te vallen, een goed gevormd lichaam te krijgen en je goed te voelen.
Zit ik dan hier goed of moet ik als dumbbell boy naar een ander topic?
Heb via sport al het BB topic gevonden!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:12 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Dan kun je beter terecht in de dieetclub of de gym voedingsclub
Ah, ook goed, top!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:26 schreef Kazenbazen het volgende:
[..]
Heb via sport al het BB topic gevonden!
ik kom op 1682 kcal uit, lijkt me prima eigenlijk, niet?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:50 schreef Kazenbazen het volgende:
[..]
Wel erg weinig calorieën? Helemaal als je daar een volleybaltraining bij rekent. Je komt ongeveer uit op 1400-1600 cal.
Weet ik niet, ken je lengte, leeftijd en doel nietquote:Op donderdag 30 oktober 2014 23:15 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ik kom op 1682 kcal uit, lijkt me prima eigenlijk, niet?
Niet in huis halen. En iets aan de eetbuien doen (CGD werkt goedquote:Op donderdag 30 oktober 2014 22:24 schreef Ole het volgende:
Ouderwetsche eetbui gehad vanavond
Niet heel gek gezien de hectische weken ( met ook heel positieve dingen gelukkig). Had op zich goed gegeten, maar andere tussendoortjes. Van die bolletje ' goed bezig' dingen. Zijn dus gewoon koekjes waar ik alleen maar meer trek van krijg
Fruit en boterhammen tussendoor zijn altijd beterquote:Morgen weer gewoon goed beginnen, en tussendoor fruit of een boterham . Werkt beter.
En ' s avonds de week eruit sporten met de fysio ipv aan de borrel
CGD?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 06:23 schreef Qwea het volgende:
[..]
Niet in huis halen. En iets aan de eetbuien doen (CGD werkt goedanders blijf je in die cirkel zitten
[..]
Fruit en boterhammen tussendoor zijn altijd beter
Waarom roomboter?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:48 schreef Sjeen het volgende:
Ik zou het niet weten...
Lijstje maar weer
O: 2 volkoren, likje roomboter, pindakaas
T: gekookt ei
L: 3 volkoren, roomboter, 1 (dubbele snee) gebakken pastei met mosterd, 1 kipfilet met augurk
T: appeltje, wat walnoten, stukje gerookte kipfilet
D: rode paprika gevuld met gehakt, tomatensaus, couscous
S: volleybaltraining
Wat Qwea zegt. Als je het niet hebt, kan je het ook niet ophalen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 22:24 schreef Ole het volgende:
Ouderwetsche eetbui gehad vanavond
Niet heel gek gezien de hectische weken ( met ook heel positieve dingen gelukkig). Had op zich goed gegeten, maar andere tussendoortjes. Van die bolletje ' goed bezig' dingen. Zijn dus gewoon koekjes waar ik alleen maar meer trek van krijg
Heb er half jaar programma voor gevolgd. Was de eerste sinds hele lange tijd en weet de oorzaak. Tussendoortjes gaan vandaag mee naar de algemene eetplek op het werk. ( iedereen mag pakken)quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 06:23 schreef Qwea het volgende:
[..]
Niet in huis halen. En iets aan de eetbuien doen (CGD werkt goedanders blijf je in die cirkel zitten
[..]
Fruit en boterhammen tussendoor zijn altijd beter
klopt helemaal!quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 08:03 schreef Holyme het volgende:
Jammer dat er meteen gezegd wordt van "niet in huis halen", een eetbui staat nl echt niet perse gelijk aan ongezonde troep. Toen ik nog flinke eetbuien had, kon ik ook flink los gaan op gezonde(re) dingen, of ging ik in de ergere gevallen simpelweg naar de winkel.
Niet in huis halen is 1 ding (wat overigens ook al lastiger kan zijn als iemand een gezin heeft), niet toegeven aan een eetbui is een ander verhaal. Misschien liggen Ole's kastjes vol met gezonde dingen, maar had ze te weinig controle om niet naar de winkel te gaan, of heeft ze juist een eetbui van gezonde dingen gehad. Ik denk dat Ole zich er prima van bewust is dat dingen niet in huis halen handig werkt, en vind het eerder knap dat ze aangeeft dat het mis ging, en beter nog, waardoor het mis ging. Koekjes -al dan niet verpakt als gezonde optie- werkten voor mij ook zo.
Prima. Probeer maar te helpen hoor.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 08:03 schreef Holyme het volgende:
Jammer dat er meteen gezegd wordt van "niet in huis halen",
Wat is cgd idd?quote:
Is ook goed. Maar reken maar dat hier weinig in huis komt.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 08:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Prima. Probeer maar te helpen hoor.
zie eerdere post van mijquote:
Dat is niet jammer, dat is gewoon zo. Ik heb ze zelf ook gehad. Je kan je beter lam eten aan 4 kilo fruit dan aan een doos koekjes. En naar de winkel gaan is natuurlijk een extra drempel en IMHO gewoon niet goed.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 08:03 schreef Holyme het volgende:
Jammer dat er meteen gezegd wordt van "niet in huis halen", een eetbui staat nl echt niet perse gelijk aan ongezonde troep. Toen ik nog flinke eetbuien had, kon ik ook flink los gaan op gezonde(re) dingen, of ging ik in de ergere gevallen simpelweg naar de winkel.
Zoals ik het lees had ze een eetbui aan ongezonde dingen. Nogmaals, beter je te goed doen aan 4 kilo fruit dan aan een doos koekjes. En mij hoef je echt niks uit te leggen over eetbuienquote:Niet in huis halen is 1 ding (wat overigens ook al lastiger kan zijn als iemand een gezin heeft), niet toegeven aan een eetbui is een ander verhaal. Misschien liggen Ole's kastjes vol met gezonde dingen, maar had ze te weinig controle om niet naar de winkel te gaan, of heeft ze juist een eetbui van gezonde dingen gehad.
Tuurlijk. Maar om te voorkomen kun je het dus a) beter niet in huis hebben en b) de eetbuien onder de loep nemen.quote:Ik denk dat Ole zich er prima van bewust is dat dingen niet in huis halen handig werkt, en vind het eerder knap dat ze aangeeft dat het mis ging, en beter nog, waardoor het mis ging. Koekjes -al dan niet verpakt als gezonde optie- werkten voor mij ook zo.
Tuulk kan het gebeuren! En dat je de oorzaak weet is helemaal mooi. Dan kun je er de volgende keer op anticiperenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 08:05 schreef Ole het volgende:
[..]
Heb er half jaar programma voor gevolgd. Was de eerste sinds hele lange tijd en weet de oorzaak. Tussendoortjes gaan vandaag mee naar de algemene eetplek op het werk. ( iedereen mag pakken)
Kan gewoon een keer gebeuren.
Vandaag gewoon weer normaal doen. Volkoren brood en fruit mee naar het werk, vanavond sporten met fysio, en een normale maaltijd. Kan gebeuren een slechte dag.
Dat. Mijn god. Wat hebben jullie lange tenen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 08:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Prima. Probeer maar te helpen hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |