twitter:ldelhostal twitterde op maandag 06-10-2014 om 14:00:57Tjrs aucune information officielle mais les parents de Jules sont arrivés à l'hôpital de Yokkaichi. reageer retweet
Mobiel ja. Dat is hetzelfde.quote:Op maandag 6 oktober 2014 14:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Enkel een rondje met een vinkje erin
Godver manquote:
Kanonnenquote:
quote:Op maandag 6 oktober 2014 15:55 schreef franklop het volgende:
Impact lijkt echt net achter zijn hoofd te zijn als je het beeld stilzet. 20 of 30 cm centimeter naar achter en hij is zijn hoofd kwijt.
Die twee die net weg kunnen springen voor de vallende auto van Sutil ook..quote:Op maandag 6 oktober 2014 15:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Die man rechts van de kraan heeft inderdaad alle geluk van de wereld dat hij er niet onder terecht komt.
Kan je het geluk noemen dat hij net het schuine stukje van de achterkant ramt??quote:Op maandag 6 oktober 2014 16:03 schreef Loveless85 het volgende:
Hij schampt hem half. Als hij echt vol op de zijkant was geklapt was het einde verhaal gok ik
Een ding van 6 ton die 30cm omhoog schiet door die impactquote:Op maandag 6 oktober 2014 16:07 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik zou het geen schampen willen noemen als je ziet hoe die kraanwagen van zijn plek komt.
Niet echt...quote:Op maandag 6 oktober 2014 16:15 schreef Nattekat het volgende:
Die heeft echt een partij mazzel gehad
Is idd offline gehaald.quote:Op maandag 6 oktober 2014 16:15 schreef Ebinas het volgende:
Video doet het inmiddels niet meer?
Nog wel net gezien. Gruwelijk gewoon.
Kunnen ze niet, is zelfs een zaak over geweest ofzo.quote:Op maandag 6 oktober 2014 16:17 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Apart dat de Fia een video gemaakt door een bezoeker kan claimen trouwens.
Een paar meter naar links of naar rechts en hij liep ongedeerd weg.quote:Op maandag 6 oktober 2014 16:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tikkie meer naar links en het was direct einde oefening geweest.
Ik weet niet of dat een slechtere afloop zou zijn geweest..quote:Op maandag 6 oktober 2014 16:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tikkie meer naar links en het was direct einde oefening geweest.
Nee hoor.quote:Op maandag 6 oktober 2014 16:22 schreef Nober het volgende:
Einde F1 carrière, u las het hier als eerst.
Dan had ie wss direct met zijn hoofd vol op de truck geknald. Dan had het echt wel einde oefening geweest.quote:Op maandag 6 oktober 2014 16:21 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat een slechtere afloop zou zijn geweest..
Hij klapt nu toch ook met zijn helm vol op de achterkant van die truck.quote:Op maandag 6 oktober 2014 16:24 schreef franklop het volgende:
[..]
Dan had ie wss direct met zijn hoofd vol op de truck geknald. Dan had het echt wel einde oefening geweest.
Of bedoel je meer in welke staat hij er eventueel uit zou komen?
Ik denk dat een snelle dood beter was geweest voor Jules dan de langzame die hij nu ondergaat, of heel misschien nog een 'leven' met zeer zware hersenschade.quote:Op maandag 6 oktober 2014 16:24 schreef franklop het volgende:
[..]
Dan had ie wss direct met zijn hoofd vol op de truck geknald. Dan had het echt wel einde oefening geweest.
Of bedoel je meer in welke staat hij er eventueel uit zou komen?
aldus FPerry Pessimistquote:Op maandag 6 oktober 2014 16:27 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Ik denk dat een snelle dood beter was geweest voor Jules dan de langzame die hij nu ondergaat, of heel misschien nog een 'leven' met zeer zware hersenschade.
Ik moet het nog zien, dit is toch weer anders dan Massa in Hongarije en Alonso in België. Daarbij reed hij al bij een achterhoede team.quote:
Ik bedoel meer dat het "einde carrière-verhaal" gisteren al door tig mensen is gepostquote:Op maandag 6 oktober 2014 16:31 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik moet het nog zien, dit is toch weer anders dan Massa in Hongarije en Alonso in België. Daarbij reed hij al bij een achterhoede team.
Klopt. Hiero.quote:Op maandag 6 oktober 2014 16:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kunnen ze niet, is zelfs een zaak over geweest ofzo.
Klopt, maar als iemand een klacht indient bij Youtube over auteursrecht wordt de video offline gehaald totdat duidelijk is bij wie de rechten liggen (dus totdat een rechter een uitspraak heeft gedaan).quote:
voorwaarde van een kaartjequote:Op maandag 6 oktober 2014 16:17 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Apart dat de Fia een video gemaakt door een bezoeker kan claimen trouwens.
Zo de tyfusquote:Op maandag 6 oktober 2014 16:33 schreef Catatafish het volgende:
Voor als de video's niet meer werken:
https://vine.co/v/OK69b15iP1T
Hij had ook onthoofd kunnen worden.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:02 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Zo de tyfusWat een knal zeg
Dat hij überhaupt nog leeft is al een wonder
Hij ramt m nog wel deels op die puntquote:Op maandag 6 oktober 2014 16:05 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Kan je het geluk noemen dat hij net het schuine stukje van de achterkant ramt??
Wat een klapquote:Op maandag 6 oktober 2014 15:59 schreef Gramulanion het volgende:
http://gfycat.com/HiddenSleepyIceblueredtopzebra
Gifje, als je op dat minnetje klikt kun je in slow-mo kijken.
De rollbar volgens mij.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:10 schreef WhateverWhatever het volgende:
Tring, wat een crash, zijn hoofd duwt gewoon die machine omhoog! pff
Nee joh.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:10 schreef WhateverWhatever het volgende:
Tring, wat een crash, zijn hoofd duwt gewoon die machine omhoog! pff
Nee hoor. Een paar oude bandjes zijn al voldoende. Iets massiefs is wel het laatste dat je wilt.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat een klap
Ik vraag me af of het wat had uitgemaakt als er iets van bescherming onder de tractor had gezeten, zodat hij er niet onderdoor was geschoten. Dan was 'ie er vol frontaal op geklapt.
En zelfs als er bescherming had gezeten, dan had dat wel heel massief moeten zijn had 't 'm tegen willen houden.
Als daar bandjes onder hadden gezeten, had 'ie er evengoed nog onderdoor geschoten, denk ik.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:17 schreef twiFight het volgende:
[..]
Nee hoor. Een paar oude bandjes zijn al voldoende. Iets massiefs is wel het laatste dat je wilt.
Dat ie m raakt met zn helm lijkt me wel vast staan.quote:
Dat bestrijd ik ook niet.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:16 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Die is afgebroken.
http://pbs.twimg.com/media/BzLvE2XIIAEEFMQ.jpg
Volgens mij kantelt zijn auto naar rechts, waardoor de zijkant van de auto de kraan omhoog duwt? Als ik het goed zie?quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:10 schreef WhateverWhatever het volgende:
Tring, wat een crash, zijn hoofd duwt gewoon die machine omhoog! pff
Ik zeg ook niet dat 'ie 'm niet geraakt heeft met zijn helm, maar dat de tractor niet omhoog werd geduwd door zijn helm/hoofd. Iemands hoofd drukt echt geen tractor omhoog. Dan drukt de tractor het hoofd omlaag.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:19 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dat ie m raakt met zn helm lijkt me wel vast staan.
Ook de rollbar die afbreekt...
Flinke klap men...
Als er krassen op de neus staan, flinke krassen en zelfs verwrongen dan heeft ie ook die kraan gekopt.quote:
Nogmaals: dat bestrijd ik ook niet, zie ook post hierboven.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:20 schreef nils7 het volgende:
[..]
Als er krassen op de neus staan, flinke krassen en zelfs verwrongen dan heeft ie ook die kraan gekopt.
Voor een deel waar dus kan je na gaan hoe het met hem gaat denk ik zo...quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat 'ie 'm niet geraakt heeft met zijn helm, maar dat de tractor niet omhoog werd geduwd door zijn helm/hoofd. Iemand hoofd drukt echt geen tractor omhoog. Dan drukt de tractor het hoofd omlaag.
Beetje cruisen, wat hendig sjieke slips maken.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:20 schreef WhateverWhatever het volgende:
Wat deed dat ding daar trouwens?
De auto van Sutil weghalen die er de ronde ervoor gecrasht was.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:20 schreef WhateverWhatever het volgende:
Wat deed dat ding daar trouwens?
Ligt eraan waar de auto tot stilstand komt.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:22 schreef raptorix het volgende:
Je zou je kunnen afvragen waarom die dingen binnen de vangrails staan, met van die telescoopkranen zou dat toch overbodig moeten zijn lijkt me...
Nou ja, volgens mij hebben die dingen een belachelijk grote range, daarnaast vraag ik me af in hoeverre het slim is om racewagens weg te slepen die in de grindbak staan en geen direct gevaar vormen, in het verleden zijn er volgens mij meer slachtoffers gevallen doordat officials met wagens bezig waren dan dat er coureurs op wagens in de grindbak zijn geknalt.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ligt eraan waar de auto tot stilstand komt.
Nee de SC kwam na dit ongeval pas de baan opquote:Op maandag 6 oktober 2014 17:26 schreef Coelho het volgende:
De discussie zou mijns inziens moeten zijn waarom iemand onder SC daar met zo'n achterlijke snelheid kan rijden. De SC komt de baan op vanwege dat ongeval van Sutil, dan kan het toch niet zo zijn dat er alleen rustig gereden wordt achter de SC en dat op het overige van de baan near-full speed doorgereden mag worden om de safetycar te achterhalen.
Overigens zie je in de toren boven de kraan groen gezwaaid worden. Nu weet ik niet hoe de exacte regels mbt vlaggen zijn, maar als ik op de snelweg in de verte een bord zie die me vertelt dat ik harder mag, dan accelereer ik ook vast, zodat ik die snelheid bij het bord bereikt heb. Andersom wordt me namelijk ook gevraagd om bij het bord mijn snelheid teruggebracht te hebben. Misschien zag hij groen en is hij vast op het gas gegaan?
Dan had ie misschien de wagen zelf geraakt... ruim 600kg is nog steeds niet tofquote:Op maandag 6 oktober 2014 17:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou ja, volgens mij hebben die dingen een belachelijk grote range, daarnaast vraag ik me af in hoeverre het slim is om racewagens weg te slepen die in de grindbak staan en geen direct gevaar vormen, in het verleden zijn er volgens mij meer slachtoffers gevallen doordat officials met wagens bezig waren dan dat er coureurs op wagens in de grindbak zijn geknalt.
Hoe hard gaan ze eigenlijk achter de safety car? Als je daar met 150 achter rijd, en je komt in een aquaplanning knal je alsnog heel erg hard er vanaf.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:26 schreef Coelho het volgende:
De discussie zou mijns inziens moeten zijn waarom iemand onder SC daar met zo'n achterlijke snelheid kan rijden. De SC komt de baan op vanwege dat ongeval van Sutil, dan kan het toch niet zo zijn dat er alleen rustig gereden wordt achter de SC en dat op het overige van de baan near-full speed doorgereden mag worden om de safetycar te achterhalen.
Overigens zie je in de toren boven de kraan groen gezwaaid worden. Nu weet ik niet hoe de exacte regels mbt vlaggen zijn, maar als ik op de snelweg in de verte een bord zie die me vertelt dat ik harder mag, dan accelereer ik ook vast, zodat ik die snelheid bij het bord bereikt heb. Andersom wordt me namelijk ook gevraagd om bij het bord mijn snelheid teruggebracht te hebben. Misschien zag hij groen en is hij vast op het gas gegaan?
Er was nog geen SC. Er werd dubbel geel gezwaaid op die plek.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:26 schreef Coelho het volgende:
De discussie zou mijns inziens moeten zijn waarom iemand onder SC daar met zo'n achterlijke snelheid kan rijden. De SC komt de baan op vanwege dat ongeval van Sutil, dan kan het toch niet zo zijn dat er alleen rustig gereden wordt achter de SC en dat op het overige van de baan near-full speed doorgereden mag worden om de safetycar te achterhalen.
Overigens zie je in de toren boven de kraan groen gezwaaid worden. Nu weet ik niet hoe de exacte regels mbt vlaggen zijn, maar als ik op de snelweg in de verte een bord zie die me vertelt dat ik harder mag, dan accelereer ik ook vast, zodat ik die snelheid bij het bord bereikt heb. Andersom wordt me namelijk ook gevraagd om bij het bord mijn snelheid teruggebracht te hebben. Misschien zag hij groen en is hij vast op het gas gegaan?
Achteraf hadden ze beter de auto van Sutil kunnen laten staan....quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:22 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De auto van Sutil weghalen die er de ronde ervoor gecrasht was.
Captain hindsight was helaas niet ter plekke.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:32 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Achteraf hadden ze beter de auto van Sutil kunnen laten staan....
Inmiddels is hij gearriveerdquote:Op maandag 6 oktober 2014 17:33 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Captain hindsight was helaas niet ter plekke.
Volgens mij regelementair ongeveer 80% van de normale snelheid. Dit wordt gemeten in sectortijd/-rondetijd en zegt dus niet direct iets over een max. snelheid op bepaalde momenten op de baan. Overigens rijden ze dat niet wanneer ze in een treintje achter de SC rijden, want zo snel gaat de SC simpelweg niet.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoe hard gaan ze eigenlijk achter de safety car? Als je daar met 150 achter rijd, en je komt in een aquaplanning knal je alsnog heel erg hard er vanaf.
Mjah het probleem is dat er dan volgens mij verwarring kan ontstaan waar je hard en zacht mag, zeker als het slecht weer is kan ik me voorstellen dat je dan een vlag over het hoofd ziet.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:35 schreef twiFight het volgende:
[..]
Volgens mij regelementair ongeveer 80% van de normale snelheid. Dit wordt gemeten in sectortijd/-rondetijd en zegt dus niet direct iets over een max. snelheid op bepaalde momenten op de baan. Overigens rijden ze dat niet wanneer ze in een treintje achter de SC rijden, want zo snel gaat de SC simpelweg niet.
Ik denk dat wat mis is met de huidige regels is dat coureurs niet op enige wijze geforceerd worden écht langzaam te rijden op de plek waar het gevaar is. Ik hoop dat ze op de rest van de baan gewoon lekker door mogen scheuren, maar een dubbel geel heeft volgens mij niet zo heel veel effect onder de huidige regels (cq. de FIA handhaaft niet).
Bij dubbel geel moet je gevaar verwachten en in staat zijn je auto op tijd tot stilstand te brengen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:31 schreef Wombcat het volgende:
Overigens wordt er bij dubbel geel nog altijd belachelijk hard gereden, daar zouden ze wat aan moeten doen.
Idd. Bij dubbel geel moeten ze volgens de regels beduidend langzamer rijden en er rekening mee houden dat ze moeten stoppen. Dat doet niemand.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:35 schreef twiFight het volgende:
Ik denk dat wat mis is met de huidige regels is dat coureurs niet op enige wijze geforceerd worden écht langzaam te rijden op de plek waar het gevaar is. Ik hoop dat ze op de rest van de baan gewoon lekker door mogen scheuren, maar een dubbel geel heeft volgens mij niet zo heel veel effect onder de huidige regels (cq. de FIA handhaaft niet).
En daarom zitten er ook lampjes op het stuur en is er een team radio..quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mjah het probleem is dat er dan volgens mij verwarring kan ontstaan waar je hard en zacht mag, zeker als het slecht weer is kan ik me voorstellen dat je dan een vlag over het hoofd ziet.
Rijden die gasten eigenlijk wel zelfquote:Op maandag 6 oktober 2014 17:37 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
En daarom zitten er ook lampjes op het stuur en is er een team radio..
Klopt. Alleen wat ze doen bij dubbel geel is even liften (tov hun normale snelheid). En da's veel te weinig, zo blijkt.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:37 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Bij dubbel geel moet je gevaar verwachten en in staat zijn je auto op tijd tot stilstand te brengen.
Dus niet met 200+ km/h door een bocht met grote kans op aquaplaneren.
Dat dubbel geel werd gezwaaid omdat er een bergingsvoertuig op de baan was.
hier nog eenquote:Op maandag 6 oktober 2014 16:33 schreef Catatafish het volgende:
Voor als de video's niet meer werken:
https://vine.co/v/OK69b15iP1T
Ik neem aan Alexander Rossi, aangezien hij een paar races terug al zou instappen voor Chilton. Wat op het laatste moment niet doorging.quote:Op maandag 6 oktober 2014 18:19 schreef superniger het volgende:
Wie gaat hem vervangen volgende race?
in die snelheid zit wel degelijk verschil. Uiteraard kun je gaan aquaplanen, maar de kracht die de massa tot stilstand moet brengen ligt vele malen lager. Er wordt dus veel minder g-krachten opgewekt, wat waarschijnlijk resulteert in minder schade omdat de crashstructuur ook meer tijd (ondanks dat je hier praat over milliseconden) krijgt om de impact te verwerken. Afgezien van onfortuinlijk zaken zoals onder zo'n takel terecht komen, want hoe spijtig ook, dat is brute pech. Nou ja pech, dit is gewoon een faler in het regelement om zo'n werkzaamheden toe te staan tijdens dit soort omstandigheden.quote:Op maandag 6 oktober 2014 18:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik denk niet dat Bianchi hier veel te verwijten valt. Ook als je 100 rijdt ipv 200 kun je gaan aquaplanen, zeker op een zeiknat wegdek terwijl je op intermediates rijdt. En de race was wel gewoon bezig, alleen ter plaatse hing geel.
of Will Stevens, die stond voor dit race-weekend te zwaaien met flappen, maar zijn management en het team kregen de laatste plooien niet glad gestreken. Rossi heeft, voor zover ik weet, weinig tot geen geld beschikbaar. Enkel zijn nationaliteit heeft die mee mbt populariteit in de VS.quote:Op maandag 6 oktober 2014 18:24 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik neem aan Alexander Rossi, aangezien hij een paar races terug al zou instappen voor Chilton. Wat op het laatste moment niet doorging.
Uiteraard zit er verschil in de snelheid, je hoort mij ook niet beweren dat hij er niet beter vanaf was gekomen met 100 km/h. Het enige wat ik probeer te beweren, is dat het verlagen van de snelheid misschien niet had kunnen voorkomen dat hij ging aquaplanen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 18:28 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
in die snelheid zit wel degelijk verschil. Uiteraard kun je gaan aquaplanen, maar de kracht die de massa tot stilstand moet brengen ligt vele malen lager. Er wordt dus veel minder g-krachten opgewekt, wat waarschijnlijk resulteert in minder schade omdat de crashstructuur ook meer tijd (ondanks dat je hier praat over milliseconden) krijgt om de impact te verwerken. Afgezien van onfortuinlijk zaken zoals onder zo'n takel terecht komen, want hoe spijtig ook, dat is brute pech. Nou ja pech, dit is gewoon een faler in het regelement om zo'n werkzaamheden toe te staan tijdens dit soort omstandigheden.
Kritiek maar stabiel zeiden ze bij Friso en Schumacher ookquote:Op maandag 6 oktober 2014 17:18 schreef Ferry_76 het volgende:
'Toestand kritiek, maar stabiel."
http://www.formule1.nl/ni(...)ritiek-maar-stabiel/
Heeft Will Stevens dan een superlicentie? Los daarvan heeft Rossi meer ervaring met de auto.quote:Op maandag 6 oktober 2014 18:31 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
of Will Stevens, die stond voor dit race-weekend te zwaaien met flappen, maar zijn management en het team kregen de laatste plooien niet glad gestreken. Rossi heeft, voor zover ik weet, weinig tot geen geld beschikbaar. Enkel zijn nationaliteit heeft die mee mbt populariteit in de VS.
Hij komt in aanmerking omdat ie meerdere malen in 1 seizoen op het podium is gekomen in een aanzienlijke klasse (WSR dus). Het ligt er natuurlijk aan hoe Marussia op dit moment om wilt gaan qua werk voor dat 2de stoeltje: makkelijke weg is Rossi wegens licentie, papierwerk weg is Stevens want geld...quote:Op maandag 6 oktober 2014 18:42 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Heeft Will Stevens dan een superlicentie? Los daarvan heeft Rossi meer ervaring met de auto.
Muah, volgens mij draait die camera niet ver genoeg. Verbaast me dat de regie die beelden achterwege heeft gehouden.quote:Op maandag 6 oktober 2014 18:01 schreef Catatafish het volgende:
Duidelijk te zien dat de crash ook is gefilmd door de cameraman langs de kant.
"The 23-year-old meets the qualifying criteria for an FIA Super Licence having completed the necessary mileage at the Young Driver Test with Caterham in 2013 followed by another outing at this year’s Silverstone test. However, industrial action prevented the necessary paperwork being lodged with the Contract Recognition Board in Switzerland , blocking Stevens from running at Suzuka."quote:Op maandag 6 oktober 2014 18:42 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Heeft Will Stevens dan een superlicentie? Los daarvan heeft Rossi meer ervaring met de auto.
Denk alleen een lege box als Bianchi het toch niet mocht halen. Bovendien heeft Marussia geld nodig. Wat op zich voor Stevens zou pleiten. Al zou ik misschien 1 race Rossi laten rijden en ondertussen Stevens klaarstomen voor de laatste races.quote:Op maandag 6 oktober 2014 18:47 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Hij komt in aanmerking omdat ie meerdere malen in 1 seizoen op het podium is gekomen in een aanzienlijke klasse (WSR dus). Het ligt er natuurlijk aan hoe Marussia op dit moment om wilt gaan qua werk voor dat 2de stoeltje: makkelijke weg is Rossi wegens licentie, papierwerk weg is Stevens want geld...
Zou me niet verwonderen als er een lege box is in Sochi btw....
Stabiel betekent dan ook helemaal niks anders dan "geen verandering". Dus als iemand gisteren op sterven lag en vandaag nog steeds is dat ook stabiel.quote:Op maandag 6 oktober 2014 18:40 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Kritiek maar stabiel zeiden ze bij Friso en Schumacher ook
Ik gok dat de regie ook niet direct door had wat er aan de hand was.quote:Op maandag 6 oktober 2014 18:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Muah, volgens mij draait die camera niet ver genoeg. Verbaast me dat de regie die beelden achterwege heeft gehouden.
heb van Stevens bedragen zien langskomen van $150.000 á $200.000 per sessie. Als informatief berichtquote:Op maandag 6 oktober 2014 18:50 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Denk alleen een lege box als Bianchi het toch niet mocht halen. Bovendien heeft Marussia geld nodig. Wat op zich voor Stevens zou pleiten. Al zou ik misschien 1 race Rossi laten rijden en ondertussen Stevens klaarstomen voor de laatste races.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarom ookquote:Op maandag 6 oktober 2014 18:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Stabiel betekent dan ook helemaal niks anders dan "geen verandering". Dus als iemand gisteren op sterven lag en vandaag nog steeds is dat ook stabiel.
quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:02 schreef Catatafish het volgende:
Jules Bianchi hier zonder helm..op de een of andere manier ziet dit niet "slecht" uit. Lijkt wel alsof er geen uiterlijk letsel is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: bedoel, bij Massa zijn ongeluk zag je een deel van de helm in gruzelementen, en een bebloed gezicht. Destijds leek dat alsof dat veel ergere gevolgen zou hebben dan wat ie er daadwerkelijk aan over heeft gehouden.Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
Je ziet de kant van zijn hoofd die de wagen geraakt heeft niet..quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:07 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
op de een of andere manier ziet dit niet "slecht" uit. Lijkt wel alsof er geen uiterlijk letsel is.
Nee, dan had Merhi ook een superlicentie moeten hebben voor de race en kreeg alleen een voorlopige voor FP1. Stevens heeft door tijdens de YDT 300 km te hebben gereden wel recht op die licentie.quote:Op maandag 6 oktober 2014 18:47 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Hij komt in aanmerking omdat ie meerdere malen in 1 seizoen op het podium is gekomen in een aanzienlijke klasse (WSR dus). Het ligt er natuurlijk aan hoe Marussia op dit moment om wilt gaan qua werk voor dat 2de stoeltje: makkelijke weg is Rossi wegens licentie, papierwerk weg is Stevens want geld...
Zou me niet verwonderen als er een lege box is in Sochi btw....
Iemand die dood is natuurlijk ook stabiel , alleen dan zeg je zo iets weer niet in deze termenquote:Op maandag 6 oktober 2014 18:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Stabiel betekent dan ook helemaal niks anders dan "geen verandering". Dus als iemand gisteren op sterven lag en vandaag nog steeds is dat ook stabiel.
Als je voor elke crash Doornbos moet uitnodigen bij Pauw dan word hij vaste gast.quote:Op maandag 6 oktober 2014 20:31 schreef 4-elements het volgende:
Voor de liefhebbers: vanavond vertelt Robert Doornbos bij Pauw wat er mis ging bij Bianchi.
Nee eigenlijk niet, de toestand van iemand die dood is zal voortdurend veranderen en alleen maar verslechteren.quote:Op maandag 6 oktober 2014 20:39 schreef RAVW het volgende:
[..]
Iemand die dood is natuurlijk ook stabiel , alleen dan zeg je zo iets weer niet in deze termen
nou scheelt het wel heel veel dat die loader aan de achterkant met 300 kilo op te tillen is, zeker omdat er een auto voorin hangtquote:Op maandag 6 oktober 2014 19:01 schreef Red_85 het volgende:
De tyfus die ging hard. Die truck wordt ook gewoon opgetild door de impact. Niet best.
Lijkt mij dat linksvoor af was gebroken. Hoe komen die vonken dan anders?
Hefpunt natuurlijk. Iets meer denk ik dat 300kg? 600- courreur - tank en 2 wielen? 450 a 500.quote:Op maandag 6 oktober 2014 21:19 schreef densmee het volgende:
[..]
nou scheelt het wel heel veel dat die loader aan de achterkant met 300 kilo op te tillen is, zeker omdat er een auto voorin hangt
Als je op deze link (http://gfycat.com/HiddenSleepyIceblueredtopzebra) op de - klikt kun je het beeld vertragen en met pauze ook stil zetten. Dan zie je dat de zijsteunen van de cockpit die tractor optilt en hij met zijn hoofd onder die tractor doorgaat. De airbox en rollbar komen tegen de tractor aan en worden verbrijzeld. Ik vermoed dat de bovenkant (of deels linkerkant) van zijn helm de onderkant van die tractor geraakt heeft.quote:Op maandag 6 oktober 2014 22:50 schreef Fer het volgende:
[ afbeelding ]
Er is wel schade aan de voorzijde van de wagen, maar de helm ziet er nog goed uit. Ongeraakt lijkt het wel, visor zit er nog op. De achterkant van de tractor is ook wel redelijk.
Waarschijnlijk heeft de airbox/rollbar de schuine onderkant van de tractor geraakt en in die zin heeft Bianchi nog een geluk gehad, afhankelijk van hoe dit afloopt natuurlijk.
Deze foto bedoel je?quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Volgens mij was er op een foto een deuk in de helm te zien. Maar dat zal wel gezichtsbedrog zijn geweest, want dat was op de rechterkant.
Mensen halen deze foto steeds aan en roepen dan dat er een dikke deuk in de helm zit, maar ik zie 'm nietquote:Op maandag 6 oktober 2014 23:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Deze foto bedoel je?
[ afbeelding ]
Wat had ie anders moeten doen?quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:42 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
Sutil heeft gewoon staan kijken terwijl ze met Bianchi bezig waren.
Neem aan dat ze wel iets beters te doen hadden, plus misschien wilde hij er zelf wel graag bij blijven. Toch zijn teammaatje..quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:45 schreef Nober het volgende:
[..]
Normaal worden ze terug naar de pits gebracht.
Voorbeeld, tijdens dezelfde GP:
[ afbeelding ]
Ander team.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:48 schreef Pinkdwarf het volgende:
[..]
Neem aan dat ze wel iets beters te doen hadden, plus misschien wilde hij er zelf wel graag bij blijven. Toch zijn teammaatje..
Serieus? Het is wel weer te merken dat ik dit seizoen nog niet zo geweldig heb opgeletquote:Op maandag 6 oktober 2014 23:52 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ander team.
Maar kan me voorstellen dat hij erbij wilde blijven, zou zelf ook niet zomaar weglopen na zo'n ongeval.
Ik zie nog niet dat ze bezig zijn, volgens mij is het hier net gebeurd en stond Sutil nog op zijn taxi te wachten.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:42 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
Sutil heeft gewoon staan kijken terwijl ze met Bianchi bezig waren.
Niet geheel onbegrijpelijk als je zo'n explosie van carbonfiber om je oren hebt gehad.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
Die staat er ook volledig gechoqueerd bij..
Met daarbij misschien wel het gevoel "als ik niet gecrasht was.." (niet dat hem wat dat betreft ook maar iets te verwijten valt uiteraard, dat lijkt me duidelijk)quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:12 schreef twiFight het volgende:
Van wat ik begreep zag Sutil het ongeluk zelf ook gebeuren. Dus dat filmpje waar menig fokker al "oh fuck" en "mijn god" over zei heeft hij live zien gebeuren, op een paar meter afstand. Ik denk dat hij nog wel eens wat gesprekjes met een psycholoog/slachtofferhulp kan gebruiken. En dat hoeft eens per se nu te moeten, maar kan ook ineens over een paar maanden inslaan. Vooral als Bianchi er niet bovenop komt.
Had hij nog wat interessants te melden of was het gewoon Formule 1 voor Dummies, zoals gebruikelijk bij de publieke omroep?quote:
Het laatste min of meer met zekerheid bevestigde nieuws was dat zijn ouders onderweg waren en vandaag met de doktoren zouden praten. Gezien het tijdsverschil zal dat waarschijnlijk vrij snel zijn. Nieuws over de toestand van Jules wordt aan de ouders verteld en die beslissen wat wanneer en hoe in de media komt. Met andere woorden, afwachten dus.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:37 schreef Geralt het volgende:
Net thuis van mn werk en zie het filmpje nu pas.
De tering wat een klap zeg
Ik denk dat als die headrests jaren terug niet verhoogd waren dat ie sowieso op slag dood was geweest.
Tevens denk ik dat het nog steeds tot de mogelijkheden behoort dat ie het niet overleefd.
Iemand nog meer nieuws buiten filmpjes en foto's hoe het nu met hem gaat? Ik heb vanaf 13:00 uur geen nieuws meer kunnen lezen en toen zou het nog steeds een zeer ernstige situatie zijn.
Iemand?
Geen nieuws nog dus. Jammer. Ik hoopte stiekem vandaag tussen het werk door als ik straks thuis zou komen goed nieuws te lezen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:45 schreef twiFight het volgende:
[..]
Het laatste min of meer met zekerheid bevestigde nieuws was dat zijn ouders onderweg waren en vandaag met de doktoren zouden praten. Gezien het tijdsverschil zal dat waarschijnlijk vrij snel zijn. Nieuws over de toestand van Jules wordt aan de ouders verteld en die beslissen wat wanneer en hoe in de media komt. Met andere woorden, afwachten dus.
ik heb het zondag al eens aangehaald, maar wat houd de FIA tegen om ze een hele sector op de pitlimiter te laten rijden (zodra er marshalls op de baan of uitloopstroken zijn) zoals ze op Le Mans doen sinds dit jaar? Koeling is geen issue want pitten duurt even lang, aerodynamica die niet zou werken is zever want de snelheid is dusdanig laag dat het niet hoeft te werken, geen onzinnig lange ronden met een SC die achterliggers opnieuw moet doorlaten, etc.... Imho alleen maar voordelen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:54 schreef Geralt het volgende:
[..]
*knip*
Dan moeten ze nu ook doorpakken.
Ik denk dat we heel veel SC's gaan zien vanaf nu.
Lijkt me ook, maar de Fia die logisch denkt, nah.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 07:04 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ik heb het zondag al eens aangehaald, maar wat houd de FIA tegen om ze een hele sector op de pitlimiter te laten rijden (zodra er marshalls op de baan of uitloopstroken zijn) zoals ze op Le Mans doen sinds dit jaar? Koeling is geen issue want pitten duurt even lang, aerodynamica die niet zou werken is zever want de snelheid is dusdanig laag dat het niet hoeft te werken, geen onzinnig lange ronden met een SC die achterliggers opnieuw moet doorlaten, etc.... Imho alleen maar voordelen.
Die autos zijn gemaakt om helemaal naar de tering te gaan. Dat is namelijk veiliger. Maak een massieve auto en er zullen elk weekend doden vallen. Je wilt geen auto die heel blijft, je wilt een auto die in 1000 stukjes breekt om zo de energie van de crash af te voeren.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 08:52 schreef Catatafish het volgende:
Opvallend dat ook Marussia linksvoor helemaal naar zijn gootje is, zal dat komen door de druk van de shovel?
Ja, dat begrijp ik, maar naar mijn weten heeft linksvoor in principe niets geraakt toch?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 09:19 schreef twiFight het volgende:
[..]
Die autos zijn gemaakt om helemaal naar de tering te gaan. Dat is namelijk veiliger. Maak een massieve auto en er zullen elk weekend doden vallen. Je wilt geen auto die heel blijft, je wilt een auto die in 1000 stukjes breekt om zo de energie van de crash af te voeren.
Jawel, volgens mij zelfs twee keer. Bekijk even het filmpje van de crash zelf, dan zie je het prima.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 09:20 schreef Catatafish het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik, maar naar mijn weten heeft linksvoor in principe niets geraakt toch?
Oh fuck, ik bedoelde rechtsvoor. Die lijkt enkel te zijn gebroken doordat de auto geplet werd.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 09:21 schreef twiFight het volgende:
[..]
Jawel, volgens mij zelfs twee keer. Bekijk even het filmpje van de crash zelf, dan zie je het prima.
[edit] Nou ja, anderhalf keer dan. Eerst tegen de wiellader en dan glijdt hij nog door richting bandenstapel.
Het was gewoon een inschattingsfout, dat Sutil crasht op deze manier geeft aan dat er een verhoogde kans is in die bocht dat er nog een auto afschiet. De marshalls hadden dat moeten weten, evenals de wedstrijdleiding. Meer safetycars helpt niet, alleen beter uitkiezen wanneer wel.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:54 schreef Geralt het volgende:
[..]
Geen nieuws nog dus. Jammer. Ik hoopte stiekem vandaag tussen het werk door als ik straks thuis zou komen goed nieuws te lezen.
Misschien beter om toch de grindbakken weer terug te laten komen. Die zijn afgeschaft vanwege dat auto's over de kop konden vliegen als ze er zijwaarts in kwamen dacht ik.
Dat lijkt me nog altijd een stuk veiliger qua kinetische energie afvoeren dan een uitloopstrook van asfalt en/of gras.
Nou weet ik dat in Japan ook weer wat grind veranderd is naar asfalt, maar zo deze bocht staat me 123 ff niet bij of daar nou ook nog een strook grind voor ligt of niet.
Iemand die dat weet?
De klap was waarschijnlijk een stuk minder hard geweest
=edit=
mits niet head first dan tegen dat ding aan.
Ook niet goed dus grindbakken weer terug. Ik denk dat het er op neer komt dat elk ongeval waarbij een supporttruck binnen de afzetting moet komen om een auto weg te halen dat er EERST een Safetycar ingezet gaat worden VOORDAT die truck binnen de afzetting mag komen.
En dan blijf je dus over met auto's waar geen truck voor nodig is om te verwijderen, maar die door marshalls gewoon aan de kant geduwd kan worden. En ook dat gaat nog een keer mis.
Dan moeten ze nu ook doorpakken.
Ik denk dat we heel veel SC's gaan zien vanaf nu.
quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:28 schreef Marks het volgende:
Wat ik me gisteren trouwens ook besefte, is dat naast de impact tegen de kraan zelf, ook duidelijk is dat hij zo goed als direct tot stilstand kwam.
Min of meer vergelijkbaar misschien met Perez in Monaco, die was ook behoorlijk gehavend zonder tegen een kraan te komen, puur omdat hij opeens stil staat...
Die heeft ook lang in coma gelegen en is toch nog - sorta - teruggekomenquote:
Weinig nieuws. Pauw wilde eigenlijk Haaksbergen koppelen aan Bianchi (zie er wel meer in de media die dat proberen) maar dat lukt niet echt. Is natuurlijk ook belachelijk, maar de niet-sport media flikkert het allemaal onder "de Autosport" is gevaarlijk...quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Had hij nog wat interessants te melden of was het gewoon Formule 1 voor Dummies, zoals gebruikelijk bij de publieke omroep?
Holy fuck, lekker handig ook om daar te gaan zittenquote:
En die meiden op het randje blijven nog gewoon zitten ookquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:01 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Holy fuck, lekker handig ook om daar te gaan zitten.
Meestal zijn dat soort plekken wel afgelint volgens mij.
Aldus Dr Hartstein, een van de mensen die ik wat dit soort dingen betreft wel serieus neem.quote:I’ve been a passenger in an F1 car, and can confirm that the brakes are phenomenal. That said, given the water on the circuit, given the loading on the car through corners 6 and 7, and given the speed of that Marussia, it is indisputable that Jules carried MUCH TOO MUCH speed into that corner. By definition. He is instructed (by the flags) to slow enough to be able to stop, yet he was fast enough to aquaplane. Those are mutually exclusive options. Period.
wat is het derde 'freak accident' waar hij naar refereert? Massa en Bianchi zijn obvious, maar ik kan niet een derde herinneren. Hakkinen in 95? Burti in 2001? Perez/Button in Monaco? Kubica in Canada? Ik zie ze wel als gevaarlijk.. en ze hadden allemaal fout kunnen aflopen, maar ik kan het allemaal geen freak accidents noemen. (Oke, misschien Burti in 2001 doordat Irvine even idioot deed.)quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Aldus Dr Hartstein, een van de mensen die ik wat dit soort dingen betreft wel serieus neem.
Staat in een stuk wat hij paar minuten geleden online heeft gezet, waarin hij ook nog maar eens benadrukt hoe ontzettend veilig de F1 tegenwoordig gewoon is.
http://formerf1doc.wordpress.com/2014/10/07/2271/
De Villota (driving into the lifting tailgate of a lorry).quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
wat is het derde 'freak accident' waar hij naar refereert? Massa en Bianchi zijn obvious, maar ik kan niet een derde herinneren. Hakkinen in 95? Burti in 2001? Perez/Button in Monaco? Kubica in Canada? Ik zie ze wel als gevaarlijk.. en ze hadden allemaal fout kunnen aflopen, maar ik kan het allemaal geen freak accidents noemen. (Oke, misschien Burti in 2001 doordat Irvine even idioot deed.)
Wat verder wel maakt dat dit voorkomen had kunnen worden.
Ah, ja. Die zie ik zelf anders, omdat ik altijd het gevoel krijg dat dat toch echt wel voorkomen had moeten worden.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De Villota (driving into the lifting tailgate of a lorry).
Die neem ik ook altijd serieus. En hij maakt een goed punt. Dat het absurd is dat coureurs vragen aan Charlie hoe hard mag ik onder geel of dubbel geel en krijg ik een straf als ik daar 0,02s langzamer ga dan de vorige ronde.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:18 schreef heywoodu het volgende:
Aldus Dr Hartstein, een van de mensen die ik wat dit soort dingen betreft wel serieus neem.
Technisch gezien reed hij buiten het circuitquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:37 schreef Geralt het volgende:
En aan de andere kant is het absurd dat zulke trucks gewoon op het circuit mogen komen om auto's weg te halen.
Als je die dan toch moet gebruiken, maar ze dan in godsnaam zo laag dat je er niet onderdoor kan knallen
quote:De Nederlandse Formule 1-testrijder Giedo van der Garde was zondag op het circuit van Suzuka toen duidelijk werd dat Formule 1-coureur Jules Bianchi zich daar met zijn racewagen in een takelwagen had geboord. Van der Garde van renstal Sauber had al snel door dat er iets tragisch gebeurd was.
Hoe snel besefte je wat er was gebeurd?
"Ik denk dat ik echt een van de eersten was die gelijk doorkregen wat er aan de hand was. Adrian Sutil, mijn teamgenoot, was gecrasht. Hij kwam terug in de garage en hij zei: wat ik net gezien heb is ongelooflijk. Bianchi is gecrasht op de takelwagen. Hij is met zijn kop onder die truck gekomen. En zijn vizier ging open, zijn ogen gingen dicht. Dat was gewoon heel heftig. Sutil was ook best wel in shock.
Je ziet daarna de foto's en beelden voorbij komen, er kwamen berichten dat hij met de ambulance onderweg was naar het ziekenhuis. Uiteindelijk krijg je wel snel door dat er iets tragisch is gebeurd. Ik heb de beelden inmiddels twee keer teruggezien en dat is genoeg. Daar moet je niet te veel naar kijken, want daar word je niet vrolijk van."
Was dit botte pech voor Bianchi?
"Dat vind ik moeilijk te beoordelen. Als de truck daar niet had gestaan, was hij door het gat geknald. Dat was natuurlijk ook best een harde klap geweest, maar dan was hij niet tegen die truck aangekomen.
We weten dat het harder begon te regenen, we weten dat het dubbel-geel was (een sein voor de coureurs dat ze moeten afremmen tot een snelheid waarbij ze meteen tot stilstand kunnen komen, red.). Maar dit kan altijd gebeuren.
Hoe zwaar is zo'n takelwagen, een paar ton? Dan zie je de wagen ook nog eens omhoog komen als hij er tegenaan klapt. Dan weet je al genoeg. En dan zie je ook nog eens dat hij er frontaal op knalt, met zijn hoofd aan de zijkant van de auto. Het zag er niet goed uit. Dat kon je wel gelijk zien."
Sutil was al gecrasht. Er werd met dubbel-geel gezwaaid. Hoe kan het dan dat Bianchi met meer dan 200 kilometer per uur van het circuit afschiet?
"Het was een snelle bocht. En daarnaast was het nat. Daarom was Sutil er ook al afgevlogen. Je weet dat dit kan gebeuren. Natuurlijk, het is dubbel-geel. Je moet van je gas af. Maar als je net een 'riviertje' aanraakt en je komt in de spin, dan ben je de controle tegenwoordig meteen al kwijt. Dat is waarschijnlijk gebeurd."
Er is al iemand die heeft gezegd: misschien moet de Formule 1 met een dakje op de auto's gaan rijden ter bescherming van het hoofd.
"Dat zag ik ook, ja. We moeten niet vergeten dat de FIA fantastisch werk heeft gedaan (wat betreft de veiligheid van de sport, red.) na het fatale ongeluk van Senna in 1994. Daarna zijn er geen doden meer gevallen op een F1-circuit. Maar natuurlijk zijn de ogen nu weer geopend. Uiteindelijk is het belangrijkste dat Bianchi hier heel uit komt. Je weet dat het een gevaarlijke sport is. Dat zal het ook altijd blijven. Of je nu met een dak op je wagen rijdt of niet. Er is altijd een risico."
Heb jij de afgelopen dagen wel eens gedacht: dit risico is te groot, ik stop ermee?
"Nooit. Dit is mijn leven. Het is het mooiste wat je kunt doen. Natuurlijk moet je soms wel bij de risico's stilstaan. En dat heb ik ook echt wel gedaan de afgelopen dagen. En nu nog steeds. Maar je gaat ook door.
Wij Formule 1-coureurs moeten wel een beetje gek in ons hoofd zijn om dit te doen. Om met 340 kilometer per uur door een bocht te kunnen rijden, heb je toch een bepaalde kwaliteit nodig. En misschien ook een beetje gekheid in je kop."
Er is maar 1 ding fout gegaan: de safetycar kwam niet toen Sutil was gespind.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:36 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die neem ik ook altijd serieus. En hij maakt een goed punt. Dat het absurd is dat coureurs vragen aan Charlie hoe hard mag ik onder geel of dubbel geel en krijg ik een straf als ik daar 0,02s langzamer ga dan de vorige ronde.
Plus hij maakt het dan vervolgens meteen menselijk. Dat daar verderop op of naast de baan iemand zijn vader, oom, zoon, man of whatever een van hun collega's aan het helpen is.
Ik denk dat alle coureurs zich maar eens achter de oren moeten krabben over hoe om te gaan met gele vlaggen, al dan niet dubbel.
En de FIA moet er veel beter op toe zien.
Technisch is het gewoon mogelijk om zodra in een sector geel hangt om de auto's die daar rijden gewoon op de pitlimiter te gooien; volledig automatisch. Waarom doen ze dat niet vraag je je dan af.
Is tevens het eerlijkste, want dan rijdt iedereen dezelfde snelheid op dat stuk met geel en niet eentje 80 en een ander 100 bv.
http://www.gfycat.com/TediousConsiderateBlacknorwegianelkhound#quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:38 schreef heywoodu het volgende:
Als men (Bianchi, in dit geval) de regels had nageleefd was er naar alle waarschijnlijkheid ook niks gebeurd.
Als dit afgelopen was met alleen een gekneusde ringvinger ofzo denk ik dat we veel reacties gelezen hadden in de zin van "eigen schuld, dikke bult", en als ik dat zo lees is dat niet geheel onterecht.
Lijkt gewoon zelfs te versnellen in de sector waar geel hangt, tot boven de 200, waarna hij van de baan afschiet.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:39 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
http://www.gfycat.com/TediousConsiderateBlacknorwegianelkhound#
Lijkt amper van zijn gas gegaan te zijn...
En in zijn 6..quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Lijkt gewoon zelfs te versnellen in de sector waar geel hangt, tot boven de 200, waarna hij van de baan afschiet.
Dat is tegenwoordig vrij normaal, aangezien de wagens 8 versnellingen hebbenquote:
Maar onder dubbel geel dunlop corner in zijn 6 in de regen, dan doe je niet voorzichtig.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:55 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat is tegenwoordig vrij normaal, aangezien de wagens 8 versnellingen hebben
Het is in ieder geval voorzichtiger dan 200 km/u in zijn 5, dan had hij in de regen helemaal weinig tractie gehad.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:57 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Maar onder dubbel geel dunlop corner in zijn 6 in de regen, dan doe je niet voorzichtig.
Nederlandse wiki:quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:10 schreef heywoodu het volgende:
Wiki:
Diffuse axonal injury (DAI) is one of the most common and devastating types of traumatic brain injury,[1] meaning that damage occurs over a more widespread area than in focal brain injury. DAI, which refers to extensive lesions in white matter tracts, is one of the major causes of unconsciousness and persistent vegetative state after head trauma.[2] It occurs in about half of all cases of severe head trauma.
The outcome is frequently coma, with over 90% of patients with severe DAI never regaining consciousness.[2] Those who do wake up often remain significantly impaired.[3]
Laten we hopen op het eerste.quote:De schade veroorzaakt door DAI kan in elke graad van ernst zich voordoen: minieme (zeer) tijdelijke schade, zware blijvende invaliditeit, fatale afloop.
Dat is in het geval van een "severe DIA". Of het "severe" is wordt niet gemeld...quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:29 schreef alwaysonhold het volgende:
Dus 90% kans op overlijden? En anders wordt hij een kasplantje. Arme Jules...
En vergelijkbaar met zijn snelheid de ronde ervoor toen er nog geen geel hing.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:09 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Het is in ieder geval voorzichtiger dan 200 km/u in zijn 5, dan had hij in de regen helemaal weinig tractie gehad.
Iemand die weet hoe hard een aantal andere coureurs daar gingen nadat er dubbel geel hing?
Edit: Ik heb al een video gevonden op waarop meer te zien is, zo te zien was Bianchi's snelheid op dat punt redelijk vergelijkbaar met bijvoorbeeld Chilton en Ericsson.
Ik denk het niet, althans, ik heb er niks over gelezen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:30 schreef SoldMayor het volgende:
Niet dat het veel uit maakt maar heeft Bianchi nog meer verwondingen behalve aan het hoofd?
Ik ben toch bang dat het geen minieme schade is, want dan lig je niet in kritieke toestand.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is in het geval van een "severe DIA". Of het "severe" is wordt niet gemeld...
Maar in die post van sasquatsch hierboven staat ook "minieme (zeer) tijdelijke schade". Die nadruk op "zeer tijdelijk" baart me zorgen, want worden daar 2 volle dagen mee bedoeld of enkele uren?
Ik denk dat Bianchi een iets betere helm op had, plus wat meer bescherming om zich heen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:46 schreef nils7 het volgende:
Na ja als Schumi die rotsen met nog geen 20 km/h raakte en hij een truck met 200 dan kan ik het wel raden helaas...
dan mag die constructie al 10x zo sterk zijn als Schumi's helmpje wil ie er hetzelfde vanaf komenquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik denk dat Bianchi een iets betere helm op had, plus wat meer bescherming om zich heen.
Daar is geen enkel verband tussen te leggen. Het ligt eraan hoe je terecht komt en wat er geraakt wordt. Zelfs zonder helm kun je aan een klap met 20 km/uur op je hoofd geen blijvende schade overhouden. En dan spreek ik uit ervaring.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:46 schreef nils7 het volgende:
Na ja als Schumi die rotsen met nog geen 20 km/h raakte en hij een truck met 200 dan kan ik het wel raden helaas...
quote:When we talk about “severe” head injury, as I mentioned Sunday, we’re talking about a classification that’s done CLINICALLY. That means the Glasgow score is assigned without taking into account exactly what the injuries are. Eyes, verbal, motor. That’s it.
We’ve spoken quite a bit about hematomas – collections of blood either outside of the membranes protecting the brain (“extradural” hematoma), within those membranes (“subdural”), under them (“subarachnoid”) or in the brain substance itself (“intracerebral”). Hematomas cause damage by compressing and displacing brain tissue, but also by increasing the intracranial pressure (see earlier posts about this).
When we take a patient to the CT scanner to see what the injuries are, we’re sometimes surprised to see that our (very) comatose patient has a shockingly “normal” looking scan. When the scan shows essentially generalised swelling with no significant focal neurosurgical lesions (i.e., bruises and hematomas), we talk about diffuse axonal injury, or DAI. We HATE when this happens. We have a scan that’s remarkably . . . pristine, with a patient who is seriously comatose.
Let’s look at the terms just a bit:
DIFFUSE: unlike hematomas, which by definition occur at a given location, using conventional imaging, DAI doesn’t show any SPECIFIC location for damage. This obviously isn’t particularly good news, because it precludes systematisation of the patient’s symptoms, makes rehabbing harder, etc.
AXONAL: the axons are the cable part of the nerve cell. They’re insulated cables, to conduct nerve impulses faster, so they’re covered in a fatty membrane, making them whitish. When you group lots of axons together you get white matter. The cell bodies of the nerve cells (neurons) are greyish . . . so when you put a bunch of nerve cell bodies together, yep, there it is, grey matter.
DAI seems to damage the white matter of the brain. The cabling. Once again, this isn’t really great, as the cabling is what allows higher-level information processing by hooking up the various brain areas (e.g., visual and auditory. I SEE you talking, HEAR your words, but actually it’s associative areas of my brain that fuse the information and integrates it into my experience of YOU TALKING. That kind of processing is easily interrupted with DAI.
This will often be associated with brain swelling, at least initially.
I’m totally gutted, sickened, by having to ask you to go back to December and January’s posts for more about ICP if you’re interested. I don’t have the heart to go through this again. Not for another of our guys. Jeez.
DAI is usually associated with a somber prognosis. Jules is young, strong, and is being cared for by a superb team. C’mon Jules. Go for it.
Ik weet niet of iedereen hier dat ook zo ervaart.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Daar is geen enkel verband tussen te leggen. Het ligt eraan hoe je terecht komt en wat er geraakt wordt. Zelfs zonder helm kun je aan een klap met 20 km/uur op je hoofd geen blijvende schade overhouden. En dan spreek ik uit ervaring.
Ik neem aan dat je bedoelt "Zelfs zonder helm hoef je aan een klap met 20 km/uur op je hoofd geen blijvende schade over te houden."quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Daar is geen enkel verband tussen te leggen. Het ligt eraan hoe je terecht komt en wat er geraakt wordt. Zelfs zonder helm kun je aan een klap met 20 km/uur op je hoofd geen blijvende schade overhouden. En dan spreek ik uit ervaring.
Dat ja.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je bedoelt "Zelfs zonder helm hoef je aan een klap met 20 km/uur op je hoofd geen blijvende schade over te houden."
Maria de Villota.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
wat is het derde 'freak accident' waar hij naar refereert? Massa en Bianchi zijn obvious, maar ik kan niet een derde herinneren. Hakkinen in 95? Burti in 2001? Perez/Button in Monaco? Kubica in Canada? Ik zie ze wel als gevaarlijk.. en ze hadden allemaal fout kunnen aflopen, maar ik kan het allemaal geen freak accidents noemen. (Oke, misschien Burti in 2001 doordat Irvine even idioot deed.)
Wat verder wel maakt dat dit voorkomen had kunnen worden.
Het was niet te verwachten dat ze zouden zeggen dat het allemaal koek en ei was, gezien de complicaties. Het zou mooi zijn mocht hij e bovenop komen zonder al te veel hersenletsel, maar dat is alleen in het beste geval natuurlijk..quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:14 schreef Geralt het volgende:
Godverdomme.
Ik was ff weg van een computer en hoopte vanavond stiekem wat enigszins "goed" nieuws te lezen aangaande Bianchi.
Dit is in geen enkel opzicht goed nieuws. Dit is heel erg slecht nieuws. Ik vond hem een motherfucker omdat ie zo vaak onze GVD van de baan roste vroeger, maar in de F1 deed ie het toch erg leuk en dit gun ik hem echt niet.
Dammit zeg.![]()
Waarschijnlijk reden ze daar allemaal ongeveer net zo hard. Het is namelijk normaal in de F1 dat je maar een beetje langzamer gaat rijden onder geel. Je kunt het de coureurs niet echt verwijten, want als ze de regels volgen, dan worden ze direct ontslagen omdat ze op zo´n plek opeens seconden verliezen tov de rest.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:09 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Het is in ieder geval voorzichtiger dan 200 km/u in zijn 5, dan had hij in de regen helemaal weinig tractie gehad.
Iemand die weet hoe hard een aantal andere coureurs daar gingen nadat er dubbel geel hing?
Edit: Ik heb al een video gevonden op waarop meer te zien is, zo te zien was Bianchi's snelheid op dat punt redelijk vergelijkbaar met bijvoorbeeld Chilton en Ericsson.
Nee het was zeker niet te verwachten, maar ik hoopte er wel heel erg op.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het was niet te verwachten dat ze zouden zeggen dat het allemaal koek en ei was, gezien de complicaties. Het zou mooi zijn mocht hij e bovenop komen zonder al te veel hersenletsel, maar dat is alleen in het beste geval natuurlijk..
Voordat iemand zich afvraagt of ik hiermee insinueer dat die wellicht niet door zal gaan: ik ben er 100% zeker van dat die gewoon doorgaat. Life goes on. Zeker in de F1. Ik doel meer op hoe die jongens daar allemaal mee omgaan. Die hebben geen van allen Senna en Ratzenberger nog meegemaakt in hun F1 carrière. Dat maakt toch een impact lijkt me. No pun intended overigens mbt die impact.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:39 schreef Geralt het volgende:
Ik ben benieuwd komend weekend hoe en wat met de F1.
Net ook ff gelezen. Klinkt niet best erg slecht.quote:
Hoe die kerel nog steeds begaan is met die jongens in de F1 hoewel hij al 2 jaar niet meer werkt daar. Not another of our guys.quote:I’m totally gutted, sickened, by having to ask you to go back to December and January’s posts for more about ICP if you’re interested. I don’t have the heart to go through this again. Not for another of our guys. Jeez.
Eveneens van Hartstein.quote:Not a lot of room to duck actually. That said, deceleration in the longitudinal axis DOES lead to some “submarining”. There is pretty significant axial loading of the spinal cord in severe decelerations and that may have taken a cm or two off his height.
Er zijn de afgelopen jaren ook wel wat crashes geweest die ze zich nog wel kunnen herinneren zoals Kubica (2007 en die rallycrash), Massa in 2009 en Grosjean die Alonso bijna had onthoofd in 2012. Of wat te denken van dat incident met die band die door de pits rolde en iemand raakte in Duitsland dacht ik.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:42 schreef Geralt het volgende:
[..]
Voordat iemand zich afvraagt of ik hiermee insinueer dat die wellicht niet door zal gaan: ik ben er 100% zeker van dat die gewoon doorgaat. Life goes on. Zeker in de F1. Ik doel meer op hoe die jongens daar allemaal mee omgaan. Die hebben geen van allen Senna en Ratzenberger nog meegemaakt in hun F1 carrière. Dat maakt toch een impact lijkt me. No pun intended overigens mbt die impact.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
kranen van dat kaliber kosten klauwen vol geld in aanschaf, dat is voor de meeste circuits niet te betalen. Monaco is een tijdelijke baan, dus zijn ze niet continue nodig en in huur waarschijnlijk nog overzienbaar als ze er >5 stuks per bedrijf ~1 week afnemen.....quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:10 schreef Fer het volgende:
Zou het mogelijk zijn alleen nog maar grote bouwkranen te gebruiken, zoals in Monaco?
[ afbeelding ]
Val toch wel mee, hier kost het 500¤ voor een half uurtje. De hoeren van Bernie zijn duurder.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:38 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
kranen van dat kaliber kosten klauwen vol geld in aanschaf, dat is voor de meeste circuits niet te betalen. Monaco is een tijdelijke baan, dus zijn ze niet continue nodig en in huur waarschijnlijk nog overzienbaar als ze er >5 stuks per bedrijf ~1 week afnemen.....
Edit: zou me zelfs niet verbazen als dat zelfs sponsoring zou zijn, die kranen komen daar geregeld in beeld
Bernie moet die kranen dan ook niet betalen, dat laat ie gewoon over aan de circuits en organisatie zodat ie weer een oostblok slet aan zijn slappe plasser kan laten sabbelen in de tussentijd......quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:44 schreef Fer het volgende:
[..]
Val toch wel mee, hier kost het 500¤ voor een half uurtje. De hoeren van Bernie zijn duurder.
De wedstrijdleiding moet gewoon een signaal afsturen op de auto's dat ze automatisch op pitlimiter gaat.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:06 schreef sasquatsch het volgende:
Dan heb je voor elk wissewasje een Safety Car.
Beter is om de coureurs flink van het gas af te laten gaan (bijvoorbeeld op de pitlimiter) bij dubbel geel en niet alleen maar liften zoals nu. Daar zouden flinke straffen op moeten staan, want dat is wat het leven van andere coureurs en marshalls in gevaar brengt.
Ik las dat ze er weer vanaf wilden, maar de FIA dat niet wil omdat ze dan helemaal te kijk gezet worden door iets aan te kondigen en weer af te schieten voordat het in werking treedt.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:09 schreef twiFight het volgende:
Was het idee niet al om staande herstarts te doen bij SC situaties volgend jaar? Ik zie een SC bij elke berging écht niet zitten. 8 rondjes SC is eerder regel dan uitzondering. Eerst het hele veld opvangen, dan de bergingswerkzaamheden (incl. met een beetje pech minimaal 3 ronden lang debris vegen), dan de gelapte autos doorlaten. Vooral dat vind ik een bizarre actie elke keer en staat in de 20+ jaar dat ik F1 kijken zeker in de top 3 grootste blunders van de FIA ooit. Die gelapte autos mogen op ~80% van de normale snelheid rijden en zijn dus ontzettend gevaarlijk op de baan tijdens bergingswerkzaamheden, daarom wachten ze er ook altijd mee. Als je ze laat afzakken ben je 1. vijf keer zo snel klaar en 2. is er geen gevaar omdat ze niet alsnog met hoge snelheid over de baan gaan. Na dit hele gezanik wordt pas 'groen licht' gegeven, waarbij het nog wachten is op de pit ingang voordat de SC naar binnen kan. En dat ook alleen als er genoeg waarschuwing vooraf was voor de coureurs om zich voor te bereiden.
Ik ben falikant tegen een staande herstart omdat het 100% compleet competitievervalsing is. Maar als men toch overal een SC voor wil gebruiken, zet ze dan maar zo snel mogelijk stil op de starting grid. Dan worden er misschien nog een paar rondjes in de race niet achter een SC gereden.
Een soort start als in de achtervolging bij het biatlon of langlaufen (of een gewone start in de noordse combinatie).quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:41 schreef Fer het volgende:
Wat denken jullie dan stoppen in de pits en dan weer laten starten, met dezelfde "gap" als voor de SC?
Dus Hamilton spuit weg, dan na 2s mag Rosberg starten. Vervolgens na 10s Riciardo enz enz....
Waarom niet, Hamilton vertrok laatst na 0,01s van startsein. Waarom zou het niet met een stoplicht kunnen?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Een soort start als in de achtervolging bij het biatlon of langlaufen (of een gewone start in de noordse combinatie).
Ik denk dat dat niet te doen is, tenzij je ze gaat groeperen ofzo. Exacte tijdverschillen lijken me bijna niet uit te voeren op die manier.
"Gewoon". Technisch is dat mogelijk, maar ik zou niet graag achter het stuur willen zitten van een wagen die met 300 km/h opeens in een of andere limiter schiet...quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:09 schreef WEST het volgende:
[..]
De wedstrijdleiding moet gewoon een signaal afsturen op de auto's dat ze automatisch op pitlimiter gaat.
Dat geldt dan ook voor iedereenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 00:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
"Gewoon". Technisch is dat mogelijk, maar ik zou niet graag achter het stuur willen zitten van een wagen die met 300 km/h opeens in een of andere limiter schiet...
Huren een optie? Genoeg lokale bouwbedrijven die lekker kunnen profiteren van de publiciteit.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:38 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
kranen van dat kaliber kosten klauwen vol geld in aanschaf, dat is voor de meeste circuits niet te betalen. Monaco is een tijdelijke baan, dus zijn ze niet continue nodig en in huur waarschijnlijk nog overzienbaar als ze er >5 stuks per bedrijf ~1 week afnemen.....
Edit: zou me zelfs niet verbazen als dat zelfs sponsoring zou zijn, die kranen komen daar geregeld in beeld
Kan me voorstellen dat ze liever een vaste oplossing hebben, want er wordt meer geracet dan enkel de F1quote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Huren een optie? Genoeg lokale bouwbedrijven die lekker kunnen profiteren van de publiciteit.
Dat lijkt me niet verstandig, maar natuurlijk kunnen ze coureurs wel verplichten om in een sector met dubbel geel de limiter erop te zetten. Zoiets doen ze in LMP toch ook?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:06 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dus iemand rijdt op topsnelheid en ineens schiet de limiter erop? Dat zorgt voor ongelukken.
Hoeft niet... weet je hoe duur die dingen zijn?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:05 schreef franklop het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat ze liever een vaste oplossing hebben, want er wordt meer geracet dan enkel de F1
Of SC of een limiet hejquote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:29 schreef Fiorano het volgende:
Overigens is get dan wel afgelopen met het unlappen achter de SC. En je krijgt ook geen treintjes meer want je kunt niet meer inlopen.
Het is inwendig he, de buitenkant kan er dan nog wel goed uitzien maar de binnenkant kan helemaal kapot zijn.quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:07 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
op de een of andere manier ziet dit niet "slecht" uit. Lijkt wel alsof er geen uiterlijk letsel is.
Edit: bedoel, bij Massa zijn ongeluk zag je een deel van de helm in gruzelementen, en een bebloed gezicht. Destijds leek dat alsof dat veel ergere gevolgen zou hebben dan wat ie er daadwerkelijk aan over heeft gehouden.
Ahhhhhquote:
Foto's met helm gezien? Die helm is gewoon ingedeukt, zegt genoeg over de impact, helemaal als je ook het impact filmpje ziet. Die JCB wordt gewoon een stuk om zijn as geslingerd en schiet een halve meter tot een meter de lucht in...quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:07 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
op de een of andere manier ziet dit niet "slecht" uit. Lijkt wel alsof er geen uiterlijk letsel is.
Edit: bedoel, bij Massa zijn ongeluk zag je een deel van de helm in gruzelementen, en een bebloed gezicht. Destijds leek dat alsof dat veel ergere gevolgen zou hebben dan wat ie er daadwerkelijk aan over heeft gehouden.
Hoeveel heb je er dan nodig voor Spa?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Huren een optie? Genoeg lokale bouwbedrijven die lekker kunnen profiteren van de publiciteit.
Welke foto is dat?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:58 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Foto's met helm gezien? Die helm is gewoon ingedeukt,
Staan er 300+ heftrucks nu dan langs een baan? Risicoplekken, dat is het belangrijkste.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:09 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Hoeveel heb je er dan nodig voor Spa?
280 ofzo?
Circuit is 7 km lang, dus aan beide kanten van de baan een kraan, 14 kilometer, en dan om de zeg 50 meter een kraan?
Heftrucks kunnen zich verplaatsen, bouwkranen niet.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Staan er 300+ heftrucks nu dan langs een baan? Risicoplekken, dat is het belangrijkste.
Denk het niet. Ik heb een foto gezien waarbij het steeds gezegd werd, maar ik zie de deuk er echt niet in zittenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:37 schreef Burdie het volgende:
Ik heb nog geen enkele foto gezien van een helm met deuk, maar misschien kijk ik verkeerd?
Dat zwarte rondjequote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:02 schreef twiFight het volgende:
[..]
Denk het niet. Ik heb een foto gezien waarbij het steeds gezegd werd, maar ik zie de deuk er echt niet in zitten
Zou deze moeten zijn:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:09 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Hoeveel heb je er dan nodig voor Spa?
280 ofzo?
Circuit is 7 km lang, dus aan beide kanten van de baan een kraan, 14 kilometer, en dan om de zeg 50 meter een kraan?
Er hoeft inderdaad echt niet overal een kraan te zijn. Overigens vind ik kranen niet hét antwoord. Er moeten alsnog marshalls de baan op. Het uitgangspunt moet zijn: hoe berg je op risicolocaties een voertuig zo snel mogelijk, om zo het gevaar zo klein mogelijk te houden.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Staan er 300+ heftrucks nu dan langs een baan? Risicoplekken, dat is het belangrijkste.
ja die heb ik gezien. En dat is geen deuk, dat is optisch bedrog omdat er daar vuil zit. Volgens mij een rubber veeg van een band cq. bandenstapel....quote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:58 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Foto's met helm gezien? Die helm is gewoon ingedeukt,
Maar zoals ik al eens eerder in een topic zei is dat volgens mij gewoon de reflectie van de helm van de dokter, geen 'deuk' van welke soort dan ook.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat zwarte rondje
Maar dat is niet de oorzaak van zijn letsel, de krachten die daarvoor nodig waren hadden zijn helm doorboord.
Het zijn de g-krachten geweest van de impact zelf.
Er zit iets op de helm, dat weet ik zeker. Of het een deuk is durf ik ook niet te zeggen, ik denk dat het anders direct klaar was als hij iets gekopt had.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:09 schreef twiFight het volgende:
[..]
Maar zoals ik al eens eerder in een topic zei is dat volgens mij gewoon de reflectie van de helm van de dokter, geen 'deuk' van welke soort dan ook.
In principe zit die 'deuk' ook aan de verkeerde kant (rechts) terwijl hij de wagen links gekopt zou moeten hebben. Of hij had een terugslag op de zijkant van de cockpit, wellicht daar wat krassen of een deukje aan overgehouden.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er zit iets op de helm, dat weet ik zeker. Of het een deuk is durf ik ook niet te zeggen, ik denk dat het anders direct klaar was als hij iets gekopt had.
Precies, anders had die deuk er op deze foto ook gezeten:quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:09 schreef twiFight het volgende:
[..]
Maar zoals ik al eens eerder in een topic zei is dat volgens mij gewoon de reflectie van de helm van de dokter, geen 'deuk' van welke soort dan ook.
quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:33 schreef alwaysonhold het volgende:
Jules Bianchi in een wat langer interview paar weken geleden. Ben er stil van, veel van zijn dromen gaan niet meer uitkomen. Afschuwelijk
Er hangt een zware last in de haak waardoor het minder is dan het lijkt.quote:Op maandag 6 oktober 2014 16:15 schreef WEST het volgende:
[..]
Een ding van 6 ton die 30cm omhoog schiet door die impact
Dat is in het geval van een "severe" DAI en in het statement is niet gezegd of dat het geval is. Zou helaas wel kunnen denk ik.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:59 schreef 0108daniel het volgende:
Kans is 10% dat bianchi levend uit coma komt.
Hij zal nooit meer een formule 1 auto kunnen besturen helaas
Volgens Engelse en Amerikaanse experts en artsen hebben dit al toegegeven.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is in het geval van een "severe" DAI en in het statement is niet gezegd of dat het geval is. Zou helaas wel kunnen denk ik.
Bron?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:01 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Volgens Engelse en Amerikaanse experts en artsen hebben dit al toegegeven.
Dit moet nog officieel uitgebracht worden.
Bedankt Hansie.quote:
Er zijn speelgoedauto's die op beide kanten door kunnen rijden, waarom zou dat in de F1 ook niet kunnen? Stoeltje draait gewoon mee, ik mail Bernie even.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 07:59 schreef sasquatsch het volgende:
Om vervolgens die open cockpit weer af te schaffen als je op je kop ligt en er niet uitkomt.
Sentimentele teambazen leiden meestal tot failliete teams.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 07:53 schreef Toekito het volgende:
Ben benieuwd of Rossi de wagen krijft of dat ze gewoon met maar 1 rijden. Ik zou als sentimentele teambaas dit jaar alleen nog met Chilton rijden.
Closed bedoel je neem ik aan?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 07:59 schreef sasquatsch het volgende:
Om vervolgens die open cockpit weer af te schaffen als je op je kop ligt en er niet uitkomt.
Closed ja.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:04 schreef twiFight het volgende:
[..]
Closed bedoel je neem ik aan?
Maar daarom is het ook een waardeloze paniekoplossing van niks. De enige reden dat het geopperd wordt is omdat mensen het verschil niet snappen tussen emoties en rede.
Wat met Bianchi gebeurde was een 'one in a million' noodlottige samenkomst van omstandigheden. Zet er een dakje op en dan kan dat ook nog gebeuren. Een dakje lost geen drol op.
quote:Perez also felt that double waved yellow caution flags were not enough to ensure the racing cars were slowing down sufficiently.
"Those situations are very difficult," he said. "You expect the tractor to come quickly but in my opinion yellow flags were not enough to clear up the accident because of the situation on the track at that moment."
He said that drivers slowed down as little as possible even for double yellow flags.
"You know you have to show a lift of the throttle to the FIA," Perez said.
"But if we are honest we know we want to lift as little as possible and go as fast as possible.
"It is something that in those conditions probably doesn't work."
Daarom noemen ze het stabiel.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:32 schreef franklop het volgende:
Bianchi nog altijd in kritieke toestand
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |