Klopt. Het is en blijft een freak accident en een trieste zaak dat Bianchi er dus uiteindelijk aan is overleden.quote:
Klopt. Villeneuve op Melbourne en Alonso op Brazilië schieten me ook even te binnen. (ik denk dat je Trulli op Silverstone bedoelt, overigensquote:Op zaterdag 18 juli 2015 22:01 schreef Red_85 het volgende:
Je vergeet nog wat ongevallen met zwaar letsel:
M. Schumacher op Silverstone, dubbele beenbreuk
R. Schumacher op Indianapolis, breuk in ruggenwervel
J. Verstappen op Spa, waarbij Sid Watkins gezegd had dat het goed was dat er verhoogde cockpitranden waren.
En nog een paar die ik zo maar kan herinneren omdat ze zo hard waren:
J. Fisichella die bizar hard er af was gegaan op Silverstone na Bridge, 3x over de kop.
J. Villeneuve die 2x was gaan onderzoeken waar de grens lag in Eau Rouge en daar ook met resultaat van terug kon lopen
De la Rosa op Monza waar bij een steward om kwam
Brundle op Melbourne ging vliegen
Kan wel doorgaan denk ik...
Ik kan me wel zwaardere klappen herinneren van die van Bianchi. De pech die hij had is dat die takelwagen daar stond en hij die raakte met zijn hoofd.
Dit vind ik eigenlijk wel een onderbelichte, maar zeer terechte vraag. Wat is er nou precies gebeurd? Er was nagenoeg geen vooruitgang, maar hij was al tijden stabiel, in ieder geval voor zover de media liet weten. Is zijn toestand plotseling achteruit gegaan? Trok hij het uberhaupt al niet meer? Of heeft de familie besloten dit hoofdstuk af te sluiten?quote:
Kan natuurlijk ook een longontsteking ofzo zijnquote:Op zondag 19 juli i2015 03:00 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dit vind ik eigenlijk wel een onderbelichte, maar zeer terechte vraag. Wat is er nou precies gebeurd? Er was nagenoeg geen vooruitgang, maar hij was al tijden stabiel, in ieder geval voor zover de media liet weten. Is zijn toestand plotseling achteruit gegaan? Trok hij het uberhaupt al niet meer? Of heeft de familie besloten dit hoofdstuk af te sluiten?
Die van Kubica in Canadaquote:Op zaterdag 18 juli 2015 22:31 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik niet. Hij raakte die shovel vol met zn helm.
Je kan beter 3x over de kop vliegen met je auto of de hele auto verpulveren dan met je kop een shovel liften.
Die andere zien er misschien veel harder uit, maar dat is juist de veiligheid aan het werk die de energie aan het absorberen is.
De enige echte harde klap die ik me kan heugen is die waarbij Zanardi zijn benen verloor. Maar dat was uiteraard geen F1.
Euthanasie is nog steeds erg omstreden in Frankrijk, en opzettelijk een patient laten sterven staat daar meestal gelijk aan doodslag. Al hebben ze de stekker eruit getrokken, ik denk dat men dat nooit als zodanig naar buiten zal brengen.quote:Op zondag 19 juli 2015 03:00 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dit vind ik eigenlijk wel een onderbelichte, maar zeer terechte vraag. Wat is er nou precies gebeurd? Er was nagenoeg geen vooruitgang, maar hij was al tijden stabiel, in ieder geval voor zover de media liet weten. Is zijn toestand plotseling achteruit gegaan? Trok hij het uberhaupt al niet meer? Of heeft de familie besloten dit hoofdstuk af te sluiten?
In veel gevallen liggen mensen niet eens 'aan een stekker'. Mensen die in een vegetatief stadium terecht komen hebben een zeer beperkte hersenactiviteit, net voldoende om hun organen te laten werken. Tegelijk maakt dat ze ook kwetsbaar omdat het afweersysteem ook grotendeels lam gelegd is. Vaak overlijden deze mensen dus aan complicaties, zoals ontstekingen of orgaanfalen.quote:Op zondag 19 juli 2015 11:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Euthanasie is nog steeds erg omstreden in Frankrijk, en opzettelijk een patient laten sterven staat daar meestal gelijk aan doodslag. Al hebben ze de stekker eruit getrokken, ik denk dat men dat nooit als zodanig naar buiten zal brengen.
Het gaat erom dat hij kunstmatig voeding en vocht kreeg. Als je daarmee stopt "trek je dus de stekker uit" het laten leven van de patiënt.quote:Op zondag 19 juli 2015 11:50 schreef Coelho het volgende:
[..]
In veel gevallen liggen mensen niet eens 'aan een stekker'. Mensen die in een vegetatief stadium terecht komen hebben een zeer beperkte hersenactiviteit, net voldoende om hun organen te laten werken. Tegelijk maakt dat ze ook kwetsbaar omdat het afweersysteem ook grotendeels lam gelegd is. Vaak overlijden deze mensen dus aan complicaties, zoals ontstekingen of orgaanfalen.
Is prima te behandelen.quote:Op zondag 19 juli 2015 09:59 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Kan natuurlijk ook een longontsteking ofzo zijn
quote:Startnummer overleden Bianchi niet meer gebruikt in Formule 1
In de Formule 1 zal voortaan geen bolide met startnummer 17 meer te zien zijn. Dat heeft de autosportfederatie FIA maandag besloten ter nagedachtenis aan Jules Bianchi.
De Franse coureur overleed afgelopen vrijdag na negen maanden in coma te hebben gelegen na een ernstig race-ongeluk tijdens de GP van Japan. Bij de crash op het circuit van Suzuka liep de 25-jarige Bianchi ernstig hersenletsel opliep, waarvan hij niet meer herstelde.
In de F1 wordt sinds vorig jaar met vaste startnummers gereden, die de coureurs gedurende hun hele carrière behouden. Bianchi had voor 17 gekozen. Hij wordt dinsdag in zijn woonplaats Nice begraven.
quote:Racewereld neemt afscheid van Bianchi
In de Sainte-Réparate kathedraal in het Franse Nice is vanochtend de uitvaart van Formule 1-coureur Jules Bianchi begonnen. De 25-jarige raakte vorig jaar oktober in een coma na een zware crash tijdens de Grand Prix van Japan en is vrijdag overleden aan zijn verwondingen.
...
Vraag het maar aan Jackie Steward, Niki Lauda en hun (nog levende) generatiegenoten. Tel de doden maar eens uit beginjaren tot begin '70's. Toen was de sfeer dat je bijna suïcidaal moest zijn, wilde je in een auto stappen. De generatie die nu rijdt, die in de 00's heeft gedebuteerd en later, weten alleen nog van beelden hoe het zo verkeerd ging in het weekend van Imola '94. Zelfs in de Indycar was is het besef groter dat het kleinste foutje je echt een hoop kan kosten. F1's van nu denken, gezien bepaalde acties op het circuit, dat het playstationen is.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 15:02 schreef twiFight het volgende:
Tsja, mensen rouwen op verschillende manieren. Plus dat voor coureurs het besef kan komen dat het voor hetzelfde geld hun eigen lijk was geweest die in die kist lag. Dat kan soms hard aankomen, vooral voor mensen met een gezin.
Zelfs in de Indycar? Er zijn zeven coureurs omgekomen in Indycar/CART sinds 1994. Dat is een enorm aantal vergeleken met de F1.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vraag het maar aan Jackie Steward, Niki Lauda en hun (nog levende) generatiegenoten. Tel de doden maar eens uit beginjaren tot begin '70's. Toen was de sfeer dat je bijna suïcidaal moest zijn, wilde je in een auto stappen. De generatie die nu rijdt, die in de 00's heeft gedebuteerd en later, weten alleen nog van beelden hoe het zo verkeerd ging in het weekend van Imola '94. Zelfs in de Indycar was is het besef groter dat het kleinste foutje je echt een hoop kan kosten. F1's van nu denken, gezien bepaalde acties op het circuit, dat het playstationen is.
Dat ze nu met de neus op de feiten worden gedrukt is misschien het voordeel uit dit enorme nadeel.
Wel heel erg mooi dat de grote mannen zijn komen opdagen voor hun collega.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |