Voor een deel waar dus kan je na gaan hoe het met hem gaat denk ik zo...quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat 'ie 'm niet geraakt heeft met zijn helm, maar dat de tractor niet omhoog werd geduwd door zijn helm/hoofd. Iemand hoofd drukt echt geen tractor omhoog. Dan drukt de tractor het hoofd omlaag.
Beetje cruisen, wat hendig sjieke slips maken.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:20 schreef WhateverWhatever het volgende:
Wat deed dat ding daar trouwens?
De auto van Sutil weghalen die er de ronde ervoor gecrasht was.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:20 schreef WhateverWhatever het volgende:
Wat deed dat ding daar trouwens?
Ligt eraan waar de auto tot stilstand komt.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:22 schreef raptorix het volgende:
Je zou je kunnen afvragen waarom die dingen binnen de vangrails staan, met van die telescoopkranen zou dat toch overbodig moeten zijn lijkt me...
Nou ja, volgens mij hebben die dingen een belachelijk grote range, daarnaast vraag ik me af in hoeverre het slim is om racewagens weg te slepen die in de grindbak staan en geen direct gevaar vormen, in het verleden zijn er volgens mij meer slachtoffers gevallen doordat officials met wagens bezig waren dan dat er coureurs op wagens in de grindbak zijn geknalt.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ligt eraan waar de auto tot stilstand komt.
Nee de SC kwam na dit ongeval pas de baan opquote:Op maandag 6 oktober 2014 17:26 schreef Coelho het volgende:
De discussie zou mijns inziens moeten zijn waarom iemand onder SC daar met zo'n achterlijke snelheid kan rijden. De SC komt de baan op vanwege dat ongeval van Sutil, dan kan het toch niet zo zijn dat er alleen rustig gereden wordt achter de SC en dat op het overige van de baan near-full speed doorgereden mag worden om de safetycar te achterhalen.
Overigens zie je in de toren boven de kraan groen gezwaaid worden. Nu weet ik niet hoe de exacte regels mbt vlaggen zijn, maar als ik op de snelweg in de verte een bord zie die me vertelt dat ik harder mag, dan accelereer ik ook vast, zodat ik die snelheid bij het bord bereikt heb. Andersom wordt me namelijk ook gevraagd om bij het bord mijn snelheid teruggebracht te hebben. Misschien zag hij groen en is hij vast op het gas gegaan?
Dan had ie misschien de wagen zelf geraakt... ruim 600kg is nog steeds niet tofquote:Op maandag 6 oktober 2014 17:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou ja, volgens mij hebben die dingen een belachelijk grote range, daarnaast vraag ik me af in hoeverre het slim is om racewagens weg te slepen die in de grindbak staan en geen direct gevaar vormen, in het verleden zijn er volgens mij meer slachtoffers gevallen doordat officials met wagens bezig waren dan dat er coureurs op wagens in de grindbak zijn geknalt.
Hoe hard gaan ze eigenlijk achter de safety car? Als je daar met 150 achter rijd, en je komt in een aquaplanning knal je alsnog heel erg hard er vanaf.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:26 schreef Coelho het volgende:
De discussie zou mijns inziens moeten zijn waarom iemand onder SC daar met zo'n achterlijke snelheid kan rijden. De SC komt de baan op vanwege dat ongeval van Sutil, dan kan het toch niet zo zijn dat er alleen rustig gereden wordt achter de SC en dat op het overige van de baan near-full speed doorgereden mag worden om de safetycar te achterhalen.
Overigens zie je in de toren boven de kraan groen gezwaaid worden. Nu weet ik niet hoe de exacte regels mbt vlaggen zijn, maar als ik op de snelweg in de verte een bord zie die me vertelt dat ik harder mag, dan accelereer ik ook vast, zodat ik die snelheid bij het bord bereikt heb. Andersom wordt me namelijk ook gevraagd om bij het bord mijn snelheid teruggebracht te hebben. Misschien zag hij groen en is hij vast op het gas gegaan?
Er was nog geen SC. Er werd dubbel geel gezwaaid op die plek.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:26 schreef Coelho het volgende:
De discussie zou mijns inziens moeten zijn waarom iemand onder SC daar met zo'n achterlijke snelheid kan rijden. De SC komt de baan op vanwege dat ongeval van Sutil, dan kan het toch niet zo zijn dat er alleen rustig gereden wordt achter de SC en dat op het overige van de baan near-full speed doorgereden mag worden om de safetycar te achterhalen.
Overigens zie je in de toren boven de kraan groen gezwaaid worden. Nu weet ik niet hoe de exacte regels mbt vlaggen zijn, maar als ik op de snelweg in de verte een bord zie die me vertelt dat ik harder mag, dan accelereer ik ook vast, zodat ik die snelheid bij het bord bereikt heb. Andersom wordt me namelijk ook gevraagd om bij het bord mijn snelheid teruggebracht te hebben. Misschien zag hij groen en is hij vast op het gas gegaan?
Achteraf hadden ze beter de auto van Sutil kunnen laten staan....quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:22 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De auto van Sutil weghalen die er de ronde ervoor gecrasht was.
Captain hindsight was helaas niet ter plekke.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:32 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Achteraf hadden ze beter de auto van Sutil kunnen laten staan....
Inmiddels is hij gearriveerdquote:Op maandag 6 oktober 2014 17:33 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Captain hindsight was helaas niet ter plekke.
Volgens mij regelementair ongeveer 80% van de normale snelheid. Dit wordt gemeten in sectortijd/-rondetijd en zegt dus niet direct iets over een max. snelheid op bepaalde momenten op de baan. Overigens rijden ze dat niet wanneer ze in een treintje achter de SC rijden, want zo snel gaat de SC simpelweg niet.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoe hard gaan ze eigenlijk achter de safety car? Als je daar met 150 achter rijd, en je komt in een aquaplanning knal je alsnog heel erg hard er vanaf.
Mjah het probleem is dat er dan volgens mij verwarring kan ontstaan waar je hard en zacht mag, zeker als het slecht weer is kan ik me voorstellen dat je dan een vlag over het hoofd ziet.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:35 schreef twiFight het volgende:
[..]
Volgens mij regelementair ongeveer 80% van de normale snelheid. Dit wordt gemeten in sectortijd/-rondetijd en zegt dus niet direct iets over een max. snelheid op bepaalde momenten op de baan. Overigens rijden ze dat niet wanneer ze in een treintje achter de SC rijden, want zo snel gaat de SC simpelweg niet.
Ik denk dat wat mis is met de huidige regels is dat coureurs niet op enige wijze geforceerd worden écht langzaam te rijden op de plek waar het gevaar is. Ik hoop dat ze op de rest van de baan gewoon lekker door mogen scheuren, maar een dubbel geel heeft volgens mij niet zo heel veel effect onder de huidige regels (cq. de FIA handhaaft niet).
Bij dubbel geel moet je gevaar verwachten en in staat zijn je auto op tijd tot stilstand te brengen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:31 schreef Wombcat het volgende:
Overigens wordt er bij dubbel geel nog altijd belachelijk hard gereden, daar zouden ze wat aan moeten doen.
Idd. Bij dubbel geel moeten ze volgens de regels beduidend langzamer rijden en er rekening mee houden dat ze moeten stoppen. Dat doet niemand.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:35 schreef twiFight het volgende:
Ik denk dat wat mis is met de huidige regels is dat coureurs niet op enige wijze geforceerd worden écht langzaam te rijden op de plek waar het gevaar is. Ik hoop dat ze op de rest van de baan gewoon lekker door mogen scheuren, maar een dubbel geel heeft volgens mij niet zo heel veel effect onder de huidige regels (cq. de FIA handhaaft niet).
En daarom zitten er ook lampjes op het stuur en is er een team radio..quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mjah het probleem is dat er dan volgens mij verwarring kan ontstaan waar je hard en zacht mag, zeker als het slecht weer is kan ik me voorstellen dat je dan een vlag over het hoofd ziet.
Rijden die gasten eigenlijk wel zelfquote:Op maandag 6 oktober 2014 17:37 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
En daarom zitten er ook lampjes op het stuur en is er een team radio..
Klopt. Alleen wat ze doen bij dubbel geel is even liften (tov hun normale snelheid). En da's veel te weinig, zo blijkt.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:37 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Bij dubbel geel moet je gevaar verwachten en in staat zijn je auto op tijd tot stilstand te brengen.
Dus niet met 200+ km/h door een bocht met grote kans op aquaplaneren.
Dat dubbel geel werd gezwaaid omdat er een bergingsvoertuig op de baan was.
hier nog eenquote:Op maandag 6 oktober 2014 16:33 schreef Catatafish het volgende:
Voor als de video's niet meer werken:
https://vine.co/v/OK69b15iP1T
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |