abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 7 oktober 2014 @ 14:26:22 #187
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_145293599
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 14:25 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

wat is het derde 'freak accident' waar hij naar refereert? Massa en Bianchi zijn obvious, maar ik kan niet een derde herinneren. Hakkinen in 95? Burti in 2001? Perez/Button in Monaco? Kubica in Canada? Ik zie ze wel als gevaarlijk.. en ze hadden allemaal fout kunnen aflopen, maar ik kan het allemaal geen freak accidents noemen. (Oke, misschien Burti in 2001 doordat Irvine even idioot deed.)

Wat verder wel maakt dat dit voorkomen had kunnen worden.
De Villota (driving into the lifting tailgate of a lorry).
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport dinsdag 7 oktober 2014 @ 14:30:53 #188
274204 crew  Mexicanobakker
pi_145293725
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 14:26 schreef heywoodu het volgende:

[..]

De Villota (driving into the lifting tailgate of a lorry).
Ah, ja. Die zie ik zelf anders, omdat ik altijd het gevoel krijg dat dat toch echt wel voorkomen had moeten worden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_145293896
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 14:18 schreef heywoodu het volgende:
Aldus Dr Hartstein, een van de mensen die ik wat dit soort dingen betreft wel serieus neem.
Die neem ik ook altijd serieus. En hij maakt een goed punt. Dat het absurd is dat coureurs vragen aan Charlie hoe hard mag ik onder geel of dubbel geel en krijg ik een straf als ik daar 0,02s langzamer ga dan de vorige ronde.

Plus hij maakt het dan vervolgens meteen menselijk. Dat daar verderop op of naast de baan iemand zijn vader, oom, zoon, man of whatever een van hun collega's aan het helpen is.

Ik denk dat alle coureurs zich maar eens achter de oren moeten krabben over hoe om te gaan met gele vlaggen, al dan niet dubbel.

En de FIA moet er veel beter op toe zien.

Technisch is het gewoon mogelijk om zodra in een sector geel hangt om de auto's die daar rijden gewoon op de pitlimiter te gooien; volledig automatisch. Waarom doen ze dat niet vraag je je dan af.

Is tevens het eerlijkste, want dan rijdt iedereen dezelfde snelheid op dat stuk met geel en niet eentje 80 en een ander 100 bv.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_145293931
En aan de andere kant is het absurd dat zulke trucks gewoon op het circuit mogen komen om auto's weg te halen.

Als je die dan toch moet gebruiken, maar ze dan in godsnaam zo laag dat je er niet onderdoor kan knallen :X
pi_145294630
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 14:37 schreef Geralt het volgende:
En aan de andere kant is het absurd dat zulke trucks gewoon op het circuit mogen komen om auto's weg te halen.

Als je die dan toch moet gebruiken, maar ze dan in godsnaam zo laag dat je er niet onderdoor kan knallen :X
Technisch gezien reed hij buiten het circuit
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_145294646
Anders moeten ze maar een soort toerenlimiter gebruiken die ze moeten indrukken als er geel hangt ofzo, net zo iets als de pit limiter maar dan voor gele vlaggen.
pi_145294906
quote:
De Nederlandse Formule 1-testrijder Giedo van der Garde was zondag op het circuit van Suzuka toen duidelijk werd dat Formule 1-coureur Jules Bianchi zich daar met zijn racewagen in een takelwagen had geboord. Van der Garde van renstal Sauber had al snel door dat er iets tragisch gebeurd was.

Hoe snel besefte je wat er was gebeurd?

"Ik denk dat ik echt een van de eersten was die gelijk doorkregen wat er aan de hand was. Adrian Sutil, mijn teamgenoot, was gecrasht. Hij kwam terug in de garage en hij zei: wat ik net gezien heb is ongelooflijk. Bianchi is gecrasht op de takelwagen. Hij is met zijn kop onder die truck gekomen. En zijn vizier ging open, zijn ogen gingen dicht. Dat was gewoon heel heftig. Sutil was ook best wel in shock.

Je ziet daarna de foto's en beelden voorbij komen, er kwamen berichten dat hij met de ambulance onderweg was naar het ziekenhuis. Uiteindelijk krijg je wel snel door dat er iets tragisch is gebeurd. Ik heb de beelden inmiddels twee keer teruggezien en dat is genoeg. Daar moet je niet te veel naar kijken, want daar word je niet vrolijk van."

Was dit botte pech voor Bianchi?

"Dat vind ik moeilijk te beoordelen. Als de truck daar niet had gestaan, was hij door het gat geknald. Dat was natuurlijk ook best een harde klap geweest, maar dan was hij niet tegen die truck aangekomen.

We weten dat het harder begon te regenen, we weten dat het dubbel-geel was (een sein voor de coureurs dat ze moeten afremmen tot een snelheid waarbij ze meteen tot stilstand kunnen komen, red.). Maar dit kan altijd gebeuren.

Hoe zwaar is zo'n takelwagen, een paar ton? Dan zie je de wagen ook nog eens omhoog komen als hij er tegenaan klapt. Dan weet je al genoeg. En dan zie je ook nog eens dat hij er frontaal op knalt, met zijn hoofd aan de zijkant van de auto. Het zag er niet goed uit. Dat kon je wel gelijk zien."

Sutil was al gecrasht. Er werd met dubbel-geel gezwaaid. Hoe kan het dan dat Bianchi met meer dan 200 kilometer per uur van het circuit afschiet?

"Het was een snelle bocht. En daarnaast was het nat. Daarom was Sutil er ook al afgevlogen. Je weet dat dit kan gebeuren. Natuurlijk, het is dubbel-geel. Je moet van je gas af. Maar als je net een 'riviertje' aanraakt en je komt in de spin, dan ben je de controle tegenwoordig meteen al kwijt. Dat is waarschijnlijk gebeurd."

Er is al iemand die heeft gezegd: misschien moet de Formule 1 met een dakje op de auto's gaan rijden ter bescherming van het hoofd.

"Dat zag ik ook, ja. We moeten niet vergeten dat de FIA fantastisch werk heeft gedaan (wat betreft de veiligheid van de sport, red.) na het fatale ongeluk van Senna in 1994. Daarna zijn er geen doden meer gevallen op een F1-circuit. Maar natuurlijk zijn de ogen nu weer geopend. Uiteindelijk is het belangrijkste dat Bianchi hier heel uit komt. Je weet dat het een gevaarlijke sport is. Dat zal het ook altijd blijven. Of je nu met een dak op je wagen rijdt of niet. Er is altijd een risico."

Heb jij de afgelopen dagen wel eens gedacht: dit risico is te groot, ik stop ermee?

"Nooit. Dit is mijn leven. Het is het mooiste wat je kunt doen. Natuurlijk moet je soms wel bij de risico's stilstaan. En dat heb ik ook echt wel gedaan de afgelopen dagen. En nu nog steeds. Maar je gaat ook door.

Wij Formule 1-coureurs moeten wel een beetje gek in ons hoofd zijn om dit te doen. Om met 340 kilometer per uur door een bocht te kunnen rijden, heb je toch een bepaalde kwaliteit nodig. En misschien ook een beetje gekheid in je kop."
pi_145295345
Nogal wat rare praat van een F1 coureur. Welke bocht nemen ze in godsnaam met 340km/u? 8)7

Tevens bizar dat iemand uit het F1 wereldje zegt dat er na 94 geen doden meer gevallen zijn op een F1 circuit. 8)7

Domme pannenkoek }:|
pi_145295391
Er zijn doden gevallen op een F1 circuit tijdens een F1 weekend en tijdens de F1 zelf. Dat dat geen coureurs waren doet daar niets aan af.

Buiten dat zijn ook op circuits waar buiten de F1 om ook nog legio andere klasses rijden ook gewoon doden gevallen.

Ik mag toch hopen dattie verkeerd gequote is of iets, want dit klinkt nogal compleet debiel. :X
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 7 oktober 2014 @ 15:28:51 #196
284411 crew  heywoodu
pi_145295717
Ferrari heeft neurochirurg Alessandro Frati naar Japan gestuurd.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_145296052
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 14:36 schreef Geralt het volgende:

[..]

Die neem ik ook altijd serieus. En hij maakt een goed punt. Dat het absurd is dat coureurs vragen aan Charlie hoe hard mag ik onder geel of dubbel geel en krijg ik een straf als ik daar 0,02s langzamer ga dan de vorige ronde.

Plus hij maakt het dan vervolgens meteen menselijk. Dat daar verderop op of naast de baan iemand zijn vader, oom, zoon, man of whatever een van hun collega's aan het helpen is.

Ik denk dat alle coureurs zich maar eens achter de oren moeten krabben over hoe om te gaan met gele vlaggen, al dan niet dubbel.

En de FIA moet er veel beter op toe zien.

Technisch is het gewoon mogelijk om zodra in een sector geel hangt om de auto's die daar rijden gewoon op de pitlimiter te gooien; volledig automatisch. Waarom doen ze dat niet vraag je je dan af.

Is tevens het eerlijkste, want dan rijdt iedereen dezelfde snelheid op dat stuk met geel en niet eentje 80 en een ander 100 bv.
Er is maar 1 ding fout gegaan: de safetycar kwam niet toen Sutil was gespind.
Dit had normaal gesproken gewoon moeten gebeuren en dan was er verder niets gebeurd.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 7 oktober 2014 @ 15:38:23 #198
284411 crew  heywoodu
pi_145296095
Als men (Bianchi, in dit geval) de regels had nageleefd was er naar alle waarschijnlijkheid ook niks gebeurd.

Als dit afgelopen was met alleen een gekneusde ringvinger ofzo denk ik dat we veel reacties gelezen hadden in de zin van "eigen schuld, dikke bult", en als ik dat zo lees is dat niet geheel onterecht.
pi_145296129
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 15:38 schreef heywoodu het volgende:
Als men (Bianchi, in dit geval) de regels had nageleefd was er naar alle waarschijnlijkheid ook niks gebeurd.

Als dit afgelopen was met alleen een gekneusde ringvinger ofzo denk ik dat we veel reacties gelezen hadden in de zin van "eigen schuld, dikke bult", en als ik dat zo lees is dat niet geheel onterecht.
http://www.gfycat.com/TediousConsiderateBlacknorwegianelkhound#
Lijkt amper van zijn gas gegaan te zijn...
pi_145296398
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 15:39 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

http://www.gfycat.com/TediousConsiderateBlacknorwegianelkhound#
Lijkt amper van zijn gas gegaan te zijn...
Lijkt gewoon zelfs te versnellen in de sector waar geel hangt, tot boven de 200, waarna hij van de baan afschiet.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_145296665
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 15:48 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Lijkt gewoon zelfs te versnellen in de sector waar geel hangt, tot boven de 200, waarna hij van de baan afschiet.
En in zijn 6..
pi_145296682
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 15:55 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

En in zijn 6..
Dat is tegenwoordig vrij normaal, aangezien de wagens 8 versnellingen hebben
pi_145296746
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 15:55 schreef franklop het volgende:

[..]

Dat is tegenwoordig vrij normaal, aangezien de wagens 8 versnellingen hebben
Maar onder dubbel geel dunlop corner in zijn 6 in de regen, dan doe je niet voorzichtig.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 16:08:12 #204
365422 Catatafish
Stories will soon be told.
pi_145297114
Official statement from Marussia and the Bianchi family: http://www.marussiaf1team.com/news/1035/

The following statement is provided by the family of Jules Bianchi, in conjunction with the Mie General Medical Center, and is distributed on their behalf by the Marussia F1 Team.

“This is a very difficult time for our family, but the messages of support and affection for Jules from all over the world have been a source of great comfort to us. We would like to express our sincere appreciation.

Jules remains in the Intensive Care Unit of the Mie General Medical Center in Yokkaichi. He has suffered a diffuse axonal injury and is in a critical but stable condition. The medical professionals at the hospital are providing the very best treatment and care and we are grateful for everything they have done for Jules since his accident.

We are also grateful for the presence of Professor Gerard Saillant, President of the FIA Medical Commission, and Professor Alessandro Frati, Neurosurgeon of the University of Rome La Sapienza, who has travelled to Japan at the request of Scuderia Ferrari. They arrived at the hospital today and met with the medical personnel responsible for Jules’ treatment, in order to be fully informed of his clinical status so that they are able to advise the family. Professors Saillant and Frati acknowledge the excellent care being provided by the Mie General Medical Center and would like to thank their Japanese colleagues.

The hospital will continue to monitor and treat Jules and further medical updates will be provided when appropriate.”
pi_145297196
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 15:57 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Maar onder dubbel geel dunlop corner in zijn 6 in de regen, dan doe je niet voorzichtig.
Het is in ieder geval voorzichtiger dan 200 km/u in zijn 5, dan had hij in de regen helemaal weinig tractie gehad.

Iemand die weet hoe hard een aantal andere coureurs daar gingen nadat er dubbel geel hing?

Edit: Ik heb al een video gevonden op waarop meer te zien is, zo te zien was Bianchi's snelheid op dat punt redelijk vergelijkbaar met bijvoorbeeld Chilton en Ericsson.

[ Bericht 33% gewijzigd door Rodawa op 07-10-2014 16:16:33 ]
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 7 oktober 2014 @ 16:10:45 #206
284411 crew  heywoodu
pi_145297245
Wiki:

Diffuse axonal injury (DAI) is one of the most common and devastating types of traumatic brain injury,[1] meaning that damage occurs over a more widespread area than in focal brain injury. DAI, which refers to extensive lesions in white matter tracts, is one of the major causes of unconsciousness and persistent vegetative state after head trauma.[2] It occurs in about half of all cases of severe head trauma.

The outcome is frequently coma, with over 90% of patients with severe DAI never regaining consciousness.[2] Those who do wake up often remain significantly impaired.[3]

:{
pi_145297796
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:10 schreef heywoodu het volgende:
Wiki:

Diffuse axonal injury (DAI) is one of the most common and devastating types of traumatic brain injury,[1] meaning that damage occurs over a more widespread area than in focal brain injury. DAI, which refers to extensive lesions in white matter tracts, is one of the major causes of unconsciousness and persistent vegetative state after head trauma.[2] It occurs in about half of all cases of severe head trauma.

The outcome is frequently coma, with over 90% of patients with severe DAI never regaining consciousness.[2] Those who do wake up often remain significantly impaired.[3]

:{
Nederlandse wiki:
quote:
De schade veroorzaakt door DAI kan in elke graad van ernst zich voordoen: minieme (zeer) tijdelijke schade, zware blijvende invaliditeit, fatale afloop.
Laten we hopen op het eerste.
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_145298012
Dus 90% kans op overlijden? En anders wordt hij een kasplantje. Arme Jules...
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 16:30:08 #209
250952 SoldMayor
Dreamchaser
pi_145298062
Niet dat het veel uit maakt maar heeft Bianchi nog meer verwondingen behalve aan het hoofd?
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 7 oktober 2014 @ 16:30:22 #210
284411 crew  heywoodu
pi_145298071
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:29 schreef alwaysonhold het volgende:
Dus 90% kans op overlijden? En anders wordt hij een kasplantje. Arme Jules...
Dat is in het geval van een "severe DIA". Of het "severe" is wordt niet gemeld...

Maar in die post van sasquatsch hierboven staat ook "minieme (zeer) tijdelijke schade". Die nadruk op "zeer tijdelijk" baart me zorgen, want worden daar 2 volle dagen mee bedoeld of enkele uren?
pi_145298081
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:09 schreef Rodawa het volgende:

[..]

Het is in ieder geval voorzichtiger dan 200 km/u in zijn 5, dan had hij in de regen helemaal weinig tractie gehad.

Iemand die weet hoe hard een aantal andere coureurs daar gingen nadat er dubbel geel hing?

Edit: Ik heb al een video gevonden op waarop meer te zien is, zo te zien was Bianchi's snelheid op dat punt redelijk vergelijkbaar met bijvoorbeeld Chilton en Ericsson.

En vergelijkbaar met zijn snelheid de ronde ervoor toen er nog geen geel hing.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 7 oktober 2014 @ 16:30:45 #212
284411 crew  heywoodu
pi_145298088
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:30 schreef SoldMayor het volgende:
Niet dat het veel uit maakt maar heeft Bianchi nog meer verwondingen behalve aan het hoofd?
Ik denk het niet, althans, ik heb er niks over gelezen.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 16:39:45 #213
65918 IBAZ
broeinest
pi_145298480
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:30 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat is in het geval van een "severe DIA". Of het "severe" is wordt niet gemeld...

Maar in die post van sasquatsch hierboven staat ook "minieme (zeer) tijdelijke schade". Die nadruk op "zeer tijdelijk" baart me zorgen, want worden daar 2 volle dagen mee bedoeld of enkele uren?
Ik ben toch bang dat het geen minieme schade is, want dan lig je niet in kritieke toestand.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 16:46:22 #214
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145298760
Na ja als Schumi die rotsen met nog geen 20 km/h raakte en hij een truck met 200 dan kan ik het wel raden helaas...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 16:53:34 #215
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_145299132
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:46 schreef nils7 het volgende:
Na ja als Schumi die rotsen met nog geen 20 km/h raakte en hij een truck met 200 dan kan ik het wel raden helaas...
Ik denk dat Bianchi een iets betere helm op had, plus wat meer bescherming om zich heen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 16:54:19 #216
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145299174
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik denk dat Bianchi een iets betere helm op had, plus wat meer bescherming om zich heen.
dan mag die constructie al 10x zo sterk zijn als Schumi's helmpje wil ie er hetzelfde vanaf komen
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_145299177
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:46 schreef nils7 het volgende:
Daar is geen enkel verband tussen te leggen. Het ligt eraan hoe je terecht komt en wat er geraakt wordt. Zelfs zonder helm kun je aan een klap met 20 km/uur op je hoofd geen blijvende schade overhouden. En dan spreek ik uit ervaring.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')