En in zijn 6..quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Lijkt gewoon zelfs te versnellen in de sector waar geel hangt, tot boven de 200, waarna hij van de baan afschiet.
Dat is tegenwoordig vrij normaal, aangezien de wagens 8 versnellingen hebbenquote:
Maar onder dubbel geel dunlop corner in zijn 6 in de regen, dan doe je niet voorzichtig.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:55 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat is tegenwoordig vrij normaal, aangezien de wagens 8 versnellingen hebben
Het is in ieder geval voorzichtiger dan 200 km/u in zijn 5, dan had hij in de regen helemaal weinig tractie gehad.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:57 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Maar onder dubbel geel dunlop corner in zijn 6 in de regen, dan doe je niet voorzichtig.
Nederlandse wiki:quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:10 schreef heywoodu het volgende:
Wiki:
Diffuse axonal injury (DAI) is one of the most common and devastating types of traumatic brain injury,[1] meaning that damage occurs over a more widespread area than in focal brain injury. DAI, which refers to extensive lesions in white matter tracts, is one of the major causes of unconsciousness and persistent vegetative state after head trauma.[2] It occurs in about half of all cases of severe head trauma.
The outcome is frequently coma, with over 90% of patients with severe DAI never regaining consciousness.[2] Those who do wake up often remain significantly impaired.[3]
Laten we hopen op het eerste.quote:De schade veroorzaakt door DAI kan in elke graad van ernst zich voordoen: minieme (zeer) tijdelijke schade, zware blijvende invaliditeit, fatale afloop.
Dat is in het geval van een "severe DIA". Of het "severe" is wordt niet gemeld...quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:29 schreef alwaysonhold het volgende:
Dus 90% kans op overlijden? En anders wordt hij een kasplantje. Arme Jules...
En vergelijkbaar met zijn snelheid de ronde ervoor toen er nog geen geel hing.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:09 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Het is in ieder geval voorzichtiger dan 200 km/u in zijn 5, dan had hij in de regen helemaal weinig tractie gehad.
Iemand die weet hoe hard een aantal andere coureurs daar gingen nadat er dubbel geel hing?
Edit: Ik heb al een video gevonden op waarop meer te zien is, zo te zien was Bianchi's snelheid op dat punt redelijk vergelijkbaar met bijvoorbeeld Chilton en Ericsson.
Ik denk het niet, althans, ik heb er niks over gelezen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:30 schreef SoldMayor het volgende:
Niet dat het veel uit maakt maar heeft Bianchi nog meer verwondingen behalve aan het hoofd?
Ik ben toch bang dat het geen minieme schade is, want dan lig je niet in kritieke toestand.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is in het geval van een "severe DIA". Of het "severe" is wordt niet gemeld...
Maar in die post van sasquatsch hierboven staat ook "minieme (zeer) tijdelijke schade". Die nadruk op "zeer tijdelijk" baart me zorgen, want worden daar 2 volle dagen mee bedoeld of enkele uren?
Ik denk dat Bianchi een iets betere helm op had, plus wat meer bescherming om zich heen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:46 schreef nils7 het volgende:
Na ja als Schumi die rotsen met nog geen 20 km/h raakte en hij een truck met 200 dan kan ik het wel raden helaas...
dan mag die constructie al 10x zo sterk zijn als Schumi's helmpje wil ie er hetzelfde vanaf komenquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik denk dat Bianchi een iets betere helm op had, plus wat meer bescherming om zich heen.
Daar is geen enkel verband tussen te leggen. Het ligt eraan hoe je terecht komt en wat er geraakt wordt. Zelfs zonder helm kun je aan een klap met 20 km/uur op je hoofd geen blijvende schade overhouden. En dan spreek ik uit ervaring.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:46 schreef nils7 het volgende:
Na ja als Schumi die rotsen met nog geen 20 km/h raakte en hij een truck met 200 dan kan ik het wel raden helaas...
quote:When we talk about “severe” head injury, as I mentioned Sunday, we’re talking about a classification that’s done CLINICALLY. That means the Glasgow score is assigned without taking into account exactly what the injuries are. Eyes, verbal, motor. That’s it.
We’ve spoken quite a bit about hematomas – collections of blood either outside of the membranes protecting the brain (“extradural” hematoma), within those membranes (“subdural”), under them (“subarachnoid”) or in the brain substance itself (“intracerebral”). Hematomas cause damage by compressing and displacing brain tissue, but also by increasing the intracranial pressure (see earlier posts about this).
When we take a patient to the CT scanner to see what the injuries are, we’re sometimes surprised to see that our (very) comatose patient has a shockingly “normal” looking scan. When the scan shows essentially generalised swelling with no significant focal neurosurgical lesions (i.e., bruises and hematomas), we talk about diffuse axonal injury, or DAI. We HATE when this happens. We have a scan that’s remarkably . . . pristine, with a patient who is seriously comatose.
Let’s look at the terms just a bit:
DIFFUSE: unlike hematomas, which by definition occur at a given location, using conventional imaging, DAI doesn’t show any SPECIFIC location for damage. This obviously isn’t particularly good news, because it precludes systematisation of the patient’s symptoms, makes rehabbing harder, etc.
AXONAL: the axons are the cable part of the nerve cell. They’re insulated cables, to conduct nerve impulses faster, so they’re covered in a fatty membrane, making them whitish. When you group lots of axons together you get white matter. The cell bodies of the nerve cells (neurons) are greyish . . . so when you put a bunch of nerve cell bodies together, yep, there it is, grey matter.
DAI seems to damage the white matter of the brain. The cabling. Once again, this isn’t really great, as the cabling is what allows higher-level information processing by hooking up the various brain areas (e.g., visual and auditory. I SEE you talking, HEAR your words, but actually it’s associative areas of my brain that fuse the information and integrates it into my experience of YOU TALKING. That kind of processing is easily interrupted with DAI.
This will often be associated with brain swelling, at least initially.
I’m totally gutted, sickened, by having to ask you to go back to December and January’s posts for more about ICP if you’re interested. I don’t have the heart to go through this again. Not for another of our guys. Jeez.
DAI is usually associated with a somber prognosis. Jules is young, strong, and is being cared for by a superb team. C’mon Jules. Go for it.
Ik weet niet of iedereen hier dat ook zo ervaart.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Daar is geen enkel verband tussen te leggen. Het ligt eraan hoe je terecht komt en wat er geraakt wordt. Zelfs zonder helm kun je aan een klap met 20 km/uur op je hoofd geen blijvende schade overhouden. En dan spreek ik uit ervaring.
Ik neem aan dat je bedoelt "Zelfs zonder helm hoef je aan een klap met 20 km/uur op je hoofd geen blijvende schade over te houden."quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Daar is geen enkel verband tussen te leggen. Het ligt eraan hoe je terecht komt en wat er geraakt wordt. Zelfs zonder helm kun je aan een klap met 20 km/uur op je hoofd geen blijvende schade overhouden. En dan spreek ik uit ervaring.
Dat ja.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je bedoelt "Zelfs zonder helm hoef je aan een klap met 20 km/uur op je hoofd geen blijvende schade over te houden."
Maria de Villota.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
wat is het derde 'freak accident' waar hij naar refereert? Massa en Bianchi zijn obvious, maar ik kan niet een derde herinneren. Hakkinen in 95? Burti in 2001? Perez/Button in Monaco? Kubica in Canada? Ik zie ze wel als gevaarlijk.. en ze hadden allemaal fout kunnen aflopen, maar ik kan het allemaal geen freak accidents noemen. (Oke, misschien Burti in 2001 doordat Irvine even idioot deed.)
Wat verder wel maakt dat dit voorkomen had kunnen worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |