Bernie moet die kranen dan ook niet betalen, dat laat ie gewoon over aan de circuits en organisatie zodat ie weer een oostblok slet aan zijn slappe plasser kan laten sabbelen in de tussentijd......quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:44 schreef Fer het volgende:
[..]
Val toch wel mee, hier kost het 500¤ voor een half uurtje. De hoeren van Bernie zijn duurder.
De wedstrijdleiding moet gewoon een signaal afsturen op de auto's dat ze automatisch op pitlimiter gaat.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:06 schreef sasquatsch het volgende:
Dan heb je voor elk wissewasje een Safety Car.
Beter is om de coureurs flink van het gas af te laten gaan (bijvoorbeeld op de pitlimiter) bij dubbel geel en niet alleen maar liften zoals nu. Daar zouden flinke straffen op moeten staan, want dat is wat het leven van andere coureurs en marshalls in gevaar brengt.
Ik las dat ze er weer vanaf wilden, maar de FIA dat niet wil omdat ze dan helemaal te kijk gezet worden door iets aan te kondigen en weer af te schieten voordat het in werking treedt.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:09 schreef twiFight het volgende:
Was het idee niet al om staande herstarts te doen bij SC situaties volgend jaar? Ik zie een SC bij elke berging écht niet zitten. 8 rondjes SC is eerder regel dan uitzondering. Eerst het hele veld opvangen, dan de bergingswerkzaamheden (incl. met een beetje pech minimaal 3 ronden lang debris vegen), dan de gelapte autos doorlaten. Vooral dat vind ik een bizarre actie elke keer en staat in de 20+ jaar dat ik F1 kijken zeker in de top 3 grootste blunders van de FIA ooit. Die gelapte autos mogen op ~80% van de normale snelheid rijden en zijn dus ontzettend gevaarlijk op de baan tijdens bergingswerkzaamheden, daarom wachten ze er ook altijd mee. Als je ze laat afzakken ben je 1. vijf keer zo snel klaar en 2. is er geen gevaar omdat ze niet alsnog met hoge snelheid over de baan gaan. Na dit hele gezanik wordt pas 'groen licht' gegeven, waarbij het nog wachten is op de pit ingang voordat de SC naar binnen kan. En dat ook alleen als er genoeg waarschuwing vooraf was voor de coureurs om zich voor te bereiden.
Ik ben falikant tegen een staande herstart omdat het 100% compleet competitievervalsing is. Maar als men toch overal een SC voor wil gebruiken, zet ze dan maar zo snel mogelijk stil op de starting grid. Dan worden er misschien nog een paar rondjes in de race niet achter een SC gereden.
Een soort start als in de achtervolging bij het biatlon of langlaufen (of een gewone start in de noordse combinatie).quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:41 schreef Fer het volgende:
Wat denken jullie dan stoppen in de pits en dan weer laten starten, met dezelfde "gap" als voor de SC?
Dus Hamilton spuit weg, dan na 2s mag Rosberg starten. Vervolgens na 10s Riciardo enz enz....
Waarom niet, Hamilton vertrok laatst na 0,01s van startsein. Waarom zou het niet met een stoplicht kunnen?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Een soort start als in de achtervolging bij het biatlon of langlaufen (of een gewone start in de noordse combinatie).
Ik denk dat dat niet te doen is, tenzij je ze gaat groeperen ofzo. Exacte tijdverschillen lijken me bijna niet uit te voeren op die manier.
"Gewoon". Technisch is dat mogelijk, maar ik zou niet graag achter het stuur willen zitten van een wagen die met 300 km/h opeens in een of andere limiter schiet...quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:09 schreef WEST het volgende:
[..]
De wedstrijdleiding moet gewoon een signaal afsturen op de auto's dat ze automatisch op pitlimiter gaat.
Dat geldt dan ook voor iedereenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 00:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
"Gewoon". Technisch is dat mogelijk, maar ik zou niet graag achter het stuur willen zitten van een wagen die met 300 km/h opeens in een of andere limiter schiet...
Huren een optie? Genoeg lokale bouwbedrijven die lekker kunnen profiteren van de publiciteit.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:38 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
kranen van dat kaliber kosten klauwen vol geld in aanschaf, dat is voor de meeste circuits niet te betalen. Monaco is een tijdelijke baan, dus zijn ze niet continue nodig en in huur waarschijnlijk nog overzienbaar als ze er >5 stuks per bedrijf ~1 week afnemen.....
Edit: zou me zelfs niet verbazen als dat zelfs sponsoring zou zijn, die kranen komen daar geregeld in beeld
Kan me voorstellen dat ze liever een vaste oplossing hebben, want er wordt meer geracet dan enkel de F1quote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Huren een optie? Genoeg lokale bouwbedrijven die lekker kunnen profiteren van de publiciteit.
Dat lijkt me niet verstandig, maar natuurlijk kunnen ze coureurs wel verplichten om in een sector met dubbel geel de limiter erop te zetten. Zoiets doen ze in LMP toch ook?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:06 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dus iemand rijdt op topsnelheid en ineens schiet de limiter erop? Dat zorgt voor ongelukken.
Hoeft niet... weet je hoe duur die dingen zijn?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:05 schreef franklop het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat ze liever een vaste oplossing hebben, want er wordt meer geracet dan enkel de F1
Of SC of een limiet hejquote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:29 schreef Fiorano het volgende:
Overigens is get dan wel afgelopen met het unlappen achter de SC. En je krijgt ook geen treintjes meer want je kunt niet meer inlopen.
Het is inwendig he, de buitenkant kan er dan nog wel goed uitzien maar de binnenkant kan helemaal kapot zijn.quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:07 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
op de een of andere manier ziet dit niet "slecht" uit. Lijkt wel alsof er geen uiterlijk letsel is.
Edit: bedoel, bij Massa zijn ongeluk zag je een deel van de helm in gruzelementen, en een bebloed gezicht. Destijds leek dat alsof dat veel ergere gevolgen zou hebben dan wat ie er daadwerkelijk aan over heeft gehouden.
Ahhhhhquote:
Foto's met helm gezien? Die helm is gewoon ingedeukt, zegt genoeg over de impact, helemaal als je ook het impact filmpje ziet. Die JCB wordt gewoon een stuk om zijn as geslingerd en schiet een halve meter tot een meter de lucht in...quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:07 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
op de een of andere manier ziet dit niet "slecht" uit. Lijkt wel alsof er geen uiterlijk letsel is.
Edit: bedoel, bij Massa zijn ongeluk zag je een deel van de helm in gruzelementen, en een bebloed gezicht. Destijds leek dat alsof dat veel ergere gevolgen zou hebben dan wat ie er daadwerkelijk aan over heeft gehouden.
Hoeveel heb je er dan nodig voor Spa?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Huren een optie? Genoeg lokale bouwbedrijven die lekker kunnen profiteren van de publiciteit.
Welke foto is dat?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:58 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Foto's met helm gezien? Die helm is gewoon ingedeukt,
Staan er 300+ heftrucks nu dan langs een baan? Risicoplekken, dat is het belangrijkste.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:09 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Hoeveel heb je er dan nodig voor Spa?
280 ofzo?
Circuit is 7 km lang, dus aan beide kanten van de baan een kraan, 14 kilometer, en dan om de zeg 50 meter een kraan?
Heftrucks kunnen zich verplaatsen, bouwkranen niet.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Staan er 300+ heftrucks nu dan langs een baan? Risicoplekken, dat is het belangrijkste.
Denk het niet. Ik heb een foto gezien waarbij het steeds gezegd werd, maar ik zie de deuk er echt niet in zittenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:37 schreef Burdie het volgende:
Ik heb nog geen enkele foto gezien van een helm met deuk, maar misschien kijk ik verkeerd?
Dat zwarte rondjequote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:02 schreef twiFight het volgende:
[..]
Denk het niet. Ik heb een foto gezien waarbij het steeds gezegd werd, maar ik zie de deuk er echt niet in zitten
Zou deze moeten zijn:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:09 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Hoeveel heb je er dan nodig voor Spa?
280 ofzo?
Circuit is 7 km lang, dus aan beide kanten van de baan een kraan, 14 kilometer, en dan om de zeg 50 meter een kraan?
Er hoeft inderdaad echt niet overal een kraan te zijn. Overigens vind ik kranen niet hét antwoord. Er moeten alsnog marshalls de baan op. Het uitgangspunt moet zijn: hoe berg je op risicolocaties een voertuig zo snel mogelijk, om zo het gevaar zo klein mogelijk te houden.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Staan er 300+ heftrucks nu dan langs een baan? Risicoplekken, dat is het belangrijkste.
ja die heb ik gezien. En dat is geen deuk, dat is optisch bedrog omdat er daar vuil zit. Volgens mij een rubber veeg van een band cq. bandenstapel....quote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:58 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Foto's met helm gezien? Die helm is gewoon ingedeukt,
Maar zoals ik al eens eerder in een topic zei is dat volgens mij gewoon de reflectie van de helm van de dokter, geen 'deuk' van welke soort dan ook.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat zwarte rondje
Maar dat is niet de oorzaak van zijn letsel, de krachten die daarvoor nodig waren hadden zijn helm doorboord.
Het zijn de g-krachten geweest van de impact zelf.
Er zit iets op de helm, dat weet ik zeker. Of het een deuk is durf ik ook niet te zeggen, ik denk dat het anders direct klaar was als hij iets gekopt had.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:09 schreef twiFight het volgende:
[..]
Maar zoals ik al eens eerder in een topic zei is dat volgens mij gewoon de reflectie van de helm van de dokter, geen 'deuk' van welke soort dan ook.
In principe zit die 'deuk' ook aan de verkeerde kant (rechts) terwijl hij de wagen links gekopt zou moeten hebben. Of hij had een terugslag op de zijkant van de cockpit, wellicht daar wat krassen of een deukje aan overgehouden.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er zit iets op de helm, dat weet ik zeker. Of het een deuk is durf ik ook niet te zeggen, ik denk dat het anders direct klaar was als hij iets gekopt had.
Precies, anders had die deuk er op deze foto ook gezeten:quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:09 schreef twiFight het volgende:
[..]
Maar zoals ik al eens eerder in een topic zei is dat volgens mij gewoon de reflectie van de helm van de dokter, geen 'deuk' van welke soort dan ook.
quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:33 schreef alwaysonhold het volgende:
Jules Bianchi in een wat langer interview paar weken geleden. Ben er stil van, veel van zijn dromen gaan niet meer uitkomen. Afschuwelijk
Er hangt een zware last in de haak waardoor het minder is dan het lijkt.quote:Op maandag 6 oktober 2014 16:15 schreef WEST het volgende:
[..]
Een ding van 6 ton die 30cm omhoog schiet door die impact
Dat is in het geval van een "severe" DAI en in het statement is niet gezegd of dat het geval is. Zou helaas wel kunnen denk ik.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:59 schreef 0108daniel het volgende:
Kans is 10% dat bianchi levend uit coma komt.
Hij zal nooit meer een formule 1 auto kunnen besturen helaas
Volgens Engelse en Amerikaanse experts en artsen hebben dit al toegegeven.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is in het geval van een "severe" DAI en in het statement is niet gezegd of dat het geval is. Zou helaas wel kunnen denk ik.
Bron?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:01 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Volgens Engelse en Amerikaanse experts en artsen hebben dit al toegegeven.
Dit moet nog officieel uitgebracht worden.
Bedankt Hansie.quote:
Er zijn speelgoedauto's die op beide kanten door kunnen rijden, waarom zou dat in de F1 ook niet kunnen? Stoeltje draait gewoon mee, ik mail Bernie even.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 07:59 schreef sasquatsch het volgende:
Om vervolgens die open cockpit weer af te schaffen als je op je kop ligt en er niet uitkomt.
Sentimentele teambazen leiden meestal tot failliete teams.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 07:53 schreef Toekito het volgende:
Ben benieuwd of Rossi de wagen krijft of dat ze gewoon met maar 1 rijden. Ik zou als sentimentele teambaas dit jaar alleen nog met Chilton rijden.
Closed bedoel je neem ik aan?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 07:59 schreef sasquatsch het volgende:
Om vervolgens die open cockpit weer af te schaffen als je op je kop ligt en er niet uitkomt.
Closed ja.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:04 schreef twiFight het volgende:
[..]
Closed bedoel je neem ik aan?
Maar daarom is het ook een waardeloze paniekoplossing van niks. De enige reden dat het geopperd wordt is omdat mensen het verschil niet snappen tussen emoties en rede.
Wat met Bianchi gebeurde was een 'one in a million' noodlottige samenkomst van omstandigheden. Zet er een dakje op en dan kan dat ook nog gebeuren. Een dakje lost geen drol op.
quote:Perez also felt that double waved yellow caution flags were not enough to ensure the racing cars were slowing down sufficiently.
"Those situations are very difficult," he said. "You expect the tractor to come quickly but in my opinion yellow flags were not enough to clear up the accident because of the situation on the track at that moment."
He said that drivers slowed down as little as possible even for double yellow flags.
"You know you have to show a lift of the throttle to the FIA," Perez said.
"But if we are honest we know we want to lift as little as possible and go as fast as possible.
"It is something that in those conditions probably doesn't work."
Daarom noemen ze het stabiel.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:32 schreef franklop het volgende:
Bianchi nog altijd in kritieke toestand
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |