En in zijn 6..quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Lijkt gewoon zelfs te versnellen in de sector waar geel hangt, tot boven de 200, waarna hij van de baan afschiet.
Dat is tegenwoordig vrij normaal, aangezien de wagens 8 versnellingen hebbenquote:
Maar onder dubbel geel dunlop corner in zijn 6 in de regen, dan doe je niet voorzichtig.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:55 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat is tegenwoordig vrij normaal, aangezien de wagens 8 versnellingen hebben
Het is in ieder geval voorzichtiger dan 200 km/u in zijn 5, dan had hij in de regen helemaal weinig tractie gehad.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:57 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Maar onder dubbel geel dunlop corner in zijn 6 in de regen, dan doe je niet voorzichtig.
Nederlandse wiki:quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:10 schreef heywoodu het volgende:
Wiki:
Diffuse axonal injury (DAI) is one of the most common and devastating types of traumatic brain injury,[1] meaning that damage occurs over a more widespread area than in focal brain injury. DAI, which refers to extensive lesions in white matter tracts, is one of the major causes of unconsciousness and persistent vegetative state after head trauma.[2] It occurs in about half of all cases of severe head trauma.
The outcome is frequently coma, with over 90% of patients with severe DAI never regaining consciousness.[2] Those who do wake up often remain significantly impaired.[3]
Laten we hopen op het eerste.quote:De schade veroorzaakt door DAI kan in elke graad van ernst zich voordoen: minieme (zeer) tijdelijke schade, zware blijvende invaliditeit, fatale afloop.
Dat is in het geval van een "severe DIA". Of het "severe" is wordt niet gemeld...quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:29 schreef alwaysonhold het volgende:
Dus 90% kans op overlijden? En anders wordt hij een kasplantje. Arme Jules...
En vergelijkbaar met zijn snelheid de ronde ervoor toen er nog geen geel hing.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:09 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Het is in ieder geval voorzichtiger dan 200 km/u in zijn 5, dan had hij in de regen helemaal weinig tractie gehad.
Iemand die weet hoe hard een aantal andere coureurs daar gingen nadat er dubbel geel hing?
Edit: Ik heb al een video gevonden op waarop meer te zien is, zo te zien was Bianchi's snelheid op dat punt redelijk vergelijkbaar met bijvoorbeeld Chilton en Ericsson.
Ik denk het niet, althans, ik heb er niks over gelezen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:30 schreef SoldMayor het volgende:
Niet dat het veel uit maakt maar heeft Bianchi nog meer verwondingen behalve aan het hoofd?
Ik ben toch bang dat het geen minieme schade is, want dan lig je niet in kritieke toestand.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is in het geval van een "severe DIA". Of het "severe" is wordt niet gemeld...
Maar in die post van sasquatsch hierboven staat ook "minieme (zeer) tijdelijke schade". Die nadruk op "zeer tijdelijk" baart me zorgen, want worden daar 2 volle dagen mee bedoeld of enkele uren?
Ik denk dat Bianchi een iets betere helm op had, plus wat meer bescherming om zich heen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:46 schreef nils7 het volgende:
Na ja als Schumi die rotsen met nog geen 20 km/h raakte en hij een truck met 200 dan kan ik het wel raden helaas...
dan mag die constructie al 10x zo sterk zijn als Schumi's helmpje wil ie er hetzelfde vanaf komenquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik denk dat Bianchi een iets betere helm op had, plus wat meer bescherming om zich heen.
Daar is geen enkel verband tussen te leggen. Het ligt eraan hoe je terecht komt en wat er geraakt wordt. Zelfs zonder helm kun je aan een klap met 20 km/uur op je hoofd geen blijvende schade overhouden. En dan spreek ik uit ervaring.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:46 schreef nils7 het volgende:
Na ja als Schumi die rotsen met nog geen 20 km/h raakte en hij een truck met 200 dan kan ik het wel raden helaas...
quote:When we talk about “severe” head injury, as I mentioned Sunday, we’re talking about a classification that’s done CLINICALLY. That means the Glasgow score is assigned without taking into account exactly what the injuries are. Eyes, verbal, motor. That’s it.
We’ve spoken quite a bit about hematomas – collections of blood either outside of the membranes protecting the brain (“extradural” hematoma), within those membranes (“subdural”), under them (“subarachnoid”) or in the brain substance itself (“intracerebral”). Hematomas cause damage by compressing and displacing brain tissue, but also by increasing the intracranial pressure (see earlier posts about this).
When we take a patient to the CT scanner to see what the injuries are, we’re sometimes surprised to see that our (very) comatose patient has a shockingly “normal” looking scan. When the scan shows essentially generalised swelling with no significant focal neurosurgical lesions (i.e., bruises and hematomas), we talk about diffuse axonal injury, or DAI. We HATE when this happens. We have a scan that’s remarkably . . . pristine, with a patient who is seriously comatose.
Let’s look at the terms just a bit:
DIFFUSE: unlike hematomas, which by definition occur at a given location, using conventional imaging, DAI doesn’t show any SPECIFIC location for damage. This obviously isn’t particularly good news, because it precludes systematisation of the patient’s symptoms, makes rehabbing harder, etc.
AXONAL: the axons are the cable part of the nerve cell. They’re insulated cables, to conduct nerve impulses faster, so they’re covered in a fatty membrane, making them whitish. When you group lots of axons together you get white matter. The cell bodies of the nerve cells (neurons) are greyish . . . so when you put a bunch of nerve cell bodies together, yep, there it is, grey matter.
DAI seems to damage the white matter of the brain. The cabling. Once again, this isn’t really great, as the cabling is what allows higher-level information processing by hooking up the various brain areas (e.g., visual and auditory. I SEE you talking, HEAR your words, but actually it’s associative areas of my brain that fuse the information and integrates it into my experience of YOU TALKING. That kind of processing is easily interrupted with DAI.
This will often be associated with brain swelling, at least initially.
I’m totally gutted, sickened, by having to ask you to go back to December and January’s posts for more about ICP if you’re interested. I don’t have the heart to go through this again. Not for another of our guys. Jeez.
DAI is usually associated with a somber prognosis. Jules is young, strong, and is being cared for by a superb team. C’mon Jules. Go for it.
Ik weet niet of iedereen hier dat ook zo ervaart.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Daar is geen enkel verband tussen te leggen. Het ligt eraan hoe je terecht komt en wat er geraakt wordt. Zelfs zonder helm kun je aan een klap met 20 km/uur op je hoofd geen blijvende schade overhouden. En dan spreek ik uit ervaring.
Ik neem aan dat je bedoelt "Zelfs zonder helm hoef je aan een klap met 20 km/uur op je hoofd geen blijvende schade over te houden."quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Daar is geen enkel verband tussen te leggen. Het ligt eraan hoe je terecht komt en wat er geraakt wordt. Zelfs zonder helm kun je aan een klap met 20 km/uur op je hoofd geen blijvende schade overhouden. En dan spreek ik uit ervaring.
Dat ja.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je bedoelt "Zelfs zonder helm hoef je aan een klap met 20 km/uur op je hoofd geen blijvende schade over te houden."
Maria de Villota.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
wat is het derde 'freak accident' waar hij naar refereert? Massa en Bianchi zijn obvious, maar ik kan niet een derde herinneren. Hakkinen in 95? Burti in 2001? Perez/Button in Monaco? Kubica in Canada? Ik zie ze wel als gevaarlijk.. en ze hadden allemaal fout kunnen aflopen, maar ik kan het allemaal geen freak accidents noemen. (Oke, misschien Burti in 2001 doordat Irvine even idioot deed.)
Wat verder wel maakt dat dit voorkomen had kunnen worden.
Het was niet te verwachten dat ze zouden zeggen dat het allemaal koek en ei was, gezien de complicaties. Het zou mooi zijn mocht hij e bovenop komen zonder al te veel hersenletsel, maar dat is alleen in het beste geval natuurlijk..quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:14 schreef Geralt het volgende:
Godverdomme.
Ik was ff weg van een computer en hoopte vanavond stiekem wat enigszins "goed" nieuws te lezen aangaande Bianchi.
Dit is in geen enkel opzicht goed nieuws. Dit is heel erg slecht nieuws. Ik vond hem een motherfucker omdat ie zo vaak onze GVD van de baan roste vroeger, maar in de F1 deed ie het toch erg leuk en dit gun ik hem echt niet.
Dammit zeg.
Waarschijnlijk reden ze daar allemaal ongeveer net zo hard. Het is namelijk normaal in de F1 dat je maar een beetje langzamer gaat rijden onder geel. Je kunt het de coureurs niet echt verwijten, want als ze de regels volgen, dan worden ze direct ontslagen omdat ze op zo´n plek opeens seconden verliezen tov de rest.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:09 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Het is in ieder geval voorzichtiger dan 200 km/u in zijn 5, dan had hij in de regen helemaal weinig tractie gehad.
Iemand die weet hoe hard een aantal andere coureurs daar gingen nadat er dubbel geel hing?
Edit: Ik heb al een video gevonden op waarop meer te zien is, zo te zien was Bianchi's snelheid op dat punt redelijk vergelijkbaar met bijvoorbeeld Chilton en Ericsson.
Nee het was zeker niet te verwachten, maar ik hoopte er wel heel erg op.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het was niet te verwachten dat ze zouden zeggen dat het allemaal koek en ei was, gezien de complicaties. Het zou mooi zijn mocht hij e bovenop komen zonder al te veel hersenletsel, maar dat is alleen in het beste geval natuurlijk..
Voordat iemand zich afvraagt of ik hiermee insinueer dat die wellicht niet door zal gaan: ik ben er 100% zeker van dat die gewoon doorgaat. Life goes on. Zeker in de F1. Ik doel meer op hoe die jongens daar allemaal mee omgaan. Die hebben geen van allen Senna en Ratzenberger nog meegemaakt in hun F1 carričre. Dat maakt toch een impact lijkt me. No pun intended overigens mbt die impact.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:39 schreef Geralt het volgende:
Ik ben benieuwd komend weekend hoe en wat met de F1.
Net ook ff gelezen. Klinkt niet best erg slecht.quote:
Hoe die kerel nog steeds begaan is met die jongens in de F1 hoewel hij al 2 jaar niet meer werkt daar. Not another of our guys.quote:I’m totally gutted, sickened, by having to ask you to go back to December and January’s posts for more about ICP if you’re interested. I don’t have the heart to go through this again. Not for another of our guys. Jeez.
Eveneens van Hartstein.quote:Not a lot of room to duck actually. That said, deceleration in the longitudinal axis DOES lead to some “submarining”. There is pretty significant axial loading of the spinal cord in severe decelerations and that may have taken a cm or two off his height.
Er zijn de afgelopen jaren ook wel wat crashes geweest die ze zich nog wel kunnen herinneren zoals Kubica (2007 en die rallycrash), Massa in 2009 en Grosjean die Alonso bijna had onthoofd in 2012. Of wat te denken van dat incident met die band die door de pits rolde en iemand raakte in Duitsland dacht ik.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:42 schreef Geralt het volgende:
[..]
Voordat iemand zich afvraagt of ik hiermee insinueer dat die wellicht niet door zal gaan: ik ben er 100% zeker van dat die gewoon doorgaat. Life goes on. Zeker in de F1. Ik doel meer op hoe die jongens daar allemaal mee omgaan. Die hebben geen van allen Senna en Ratzenberger nog meegemaakt in hun F1 carričre. Dat maakt toch een impact lijkt me. No pun intended overigens mbt die impact.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
kranen van dat kaliber kosten klauwen vol geld in aanschaf, dat is voor de meeste circuits niet te betalen. Monaco is een tijdelijke baan, dus zijn ze niet continue nodig en in huur waarschijnlijk nog overzienbaar als ze er >5 stuks per bedrijf ~1 week afnemen.....quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:10 schreef Fer het volgende:
Zou het mogelijk zijn alleen nog maar grote bouwkranen te gebruiken, zoals in Monaco?
[ afbeelding ]
Val toch wel mee, hier kost het 500¤ voor een half uurtje. De hoeren van Bernie zijn duurder.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:38 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
kranen van dat kaliber kosten klauwen vol geld in aanschaf, dat is voor de meeste circuits niet te betalen. Monaco is een tijdelijke baan, dus zijn ze niet continue nodig en in huur waarschijnlijk nog overzienbaar als ze er >5 stuks per bedrijf ~1 week afnemen.....
Edit: zou me zelfs niet verbazen als dat zelfs sponsoring zou zijn, die kranen komen daar geregeld in beeld
Bernie moet die kranen dan ook niet betalen, dat laat ie gewoon over aan de circuits en organisatie zodat ie weer een oostblok slet aan zijn slappe plasser kan laten sabbelen in de tussentijd......quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:44 schreef Fer het volgende:
[..]
Val toch wel mee, hier kost het 500¤ voor een half uurtje. De hoeren van Bernie zijn duurder.
De wedstrijdleiding moet gewoon een signaal afsturen op de auto's dat ze automatisch op pitlimiter gaat.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:06 schreef sasquatsch het volgende:
Dan heb je voor elk wissewasje een Safety Car.
Beter is om de coureurs flink van het gas af te laten gaan (bijvoorbeeld op de pitlimiter) bij dubbel geel en niet alleen maar liften zoals nu. Daar zouden flinke straffen op moeten staan, want dat is wat het leven van andere coureurs en marshalls in gevaar brengt.
Ik las dat ze er weer vanaf wilden, maar de FIA dat niet wil omdat ze dan helemaal te kijk gezet worden door iets aan te kondigen en weer af te schieten voordat het in werking treedt.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:09 schreef twiFight het volgende:
Was het idee niet al om staande herstarts te doen bij SC situaties volgend jaar? Ik zie een SC bij elke berging écht niet zitten. 8 rondjes SC is eerder regel dan uitzondering. Eerst het hele veld opvangen, dan de bergingswerkzaamheden (incl. met een beetje pech minimaal 3 ronden lang debris vegen), dan de gelapte autos doorlaten. Vooral dat vind ik een bizarre actie elke keer en staat in de 20+ jaar dat ik F1 kijken zeker in de top 3 grootste blunders van de FIA ooit. Die gelapte autos mogen op ~80% van de normale snelheid rijden en zijn dus ontzettend gevaarlijk op de baan tijdens bergingswerkzaamheden, daarom wachten ze er ook altijd mee. Als je ze laat afzakken ben je 1. vijf keer zo snel klaar en 2. is er geen gevaar omdat ze niet alsnog met hoge snelheid over de baan gaan. Na dit hele gezanik wordt pas 'groen licht' gegeven, waarbij het nog wachten is op de pit ingang voordat de SC naar binnen kan. En dat ook alleen als er genoeg waarschuwing vooraf was voor de coureurs om zich voor te bereiden.
Ik ben falikant tegen een staande herstart omdat het 100% compleet competitievervalsing is. Maar als men toch overal een SC voor wil gebruiken, zet ze dan maar zo snel mogelijk stil op de starting grid. Dan worden er misschien nog een paar rondjes in de race niet achter een SC gereden.
Een soort start als in de achtervolging bij het biatlon of langlaufen (of een gewone start in de noordse combinatie).quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:41 schreef Fer het volgende:
Wat denken jullie dan stoppen in de pits en dan weer laten starten, met dezelfde "gap" als voor de SC?
Dus Hamilton spuit weg, dan na 2s mag Rosberg starten. Vervolgens na 10s Riciardo enz enz....
Waarom niet, Hamilton vertrok laatst na 0,01s van startsein. Waarom zou het niet met een stoplicht kunnen?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Een soort start als in de achtervolging bij het biatlon of langlaufen (of een gewone start in de noordse combinatie).
Ik denk dat dat niet te doen is, tenzij je ze gaat groeperen ofzo. Exacte tijdverschillen lijken me bijna niet uit te voeren op die manier.
"Gewoon". Technisch is dat mogelijk, maar ik zou niet graag achter het stuur willen zitten van een wagen die met 300 km/h opeens in een of andere limiter schiet...quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:09 schreef WEST het volgende:
[..]
De wedstrijdleiding moet gewoon een signaal afsturen op de auto's dat ze automatisch op pitlimiter gaat.
Dat geldt dan ook voor iedereenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 00:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
"Gewoon". Technisch is dat mogelijk, maar ik zou niet graag achter het stuur willen zitten van een wagen die met 300 km/h opeens in een of andere limiter schiet...
Huren een optie? Genoeg lokale bouwbedrijven die lekker kunnen profiteren van de publiciteit.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:38 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
kranen van dat kaliber kosten klauwen vol geld in aanschaf, dat is voor de meeste circuits niet te betalen. Monaco is een tijdelijke baan, dus zijn ze niet continue nodig en in huur waarschijnlijk nog overzienbaar als ze er >5 stuks per bedrijf ~1 week afnemen.....
Edit: zou me zelfs niet verbazen als dat zelfs sponsoring zou zijn, die kranen komen daar geregeld in beeld
Kan me voorstellen dat ze liever een vaste oplossing hebben, want er wordt meer geracet dan enkel de F1quote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Huren een optie? Genoeg lokale bouwbedrijven die lekker kunnen profiteren van de publiciteit.
Dus iemand rijdt op topsnelheid en ineens schiet de limiter erop? Dat zorgt voor ongelukken.quote:
Dat lijkt me niet verstandig, maar natuurlijk kunnen ze coureurs wel verplichten om in een sector met dubbel geel de limiter erop te zetten. Zoiets doen ze in LMP toch ook?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:06 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dus iemand rijdt op topsnelheid en ineens schiet de limiter erop? Dat zorgt voor ongelukken.
Hoeft niet... weet je hoe duur die dingen zijn?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:05 schreef franklop het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat ze liever een vaste oplossing hebben, want er wordt meer geracet dan enkel de F1
Of SC of een limiet hejquote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:29 schreef Fiorano het volgende:
Overigens is get dan wel afgelopen met het unlappen achter de SC. En je krijgt ook geen treintjes meer want je kunt niet meer inlopen.
Het is inwendig he, de buitenkant kan er dan nog wel goed uitzien maar de binnenkant kan helemaal kapot zijn.quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:07 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
op de een of andere manier ziet dit niet "slecht" uit. Lijkt wel alsof er geen uiterlijk letsel is.
Edit: bedoel, bij Massa zijn ongeluk zag je een deel van de helm in gruzelementen, en een bebloed gezicht. Destijds leek dat alsof dat veel ergere gevolgen zou hebben dan wat ie er daadwerkelijk aan over heeft gehouden.
Ahhhhhquote:
Foto's met helm gezien? Die helm is gewoon ingedeukt, zegt genoeg over de impact, helemaal als je ook het impact filmpje ziet. Die JCB wordt gewoon een stuk om zijn as geslingerd en schiet een halve meter tot een meter de lucht in...quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:07 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
op de een of andere manier ziet dit niet "slecht" uit. Lijkt wel alsof er geen uiterlijk letsel is.
Edit: bedoel, bij Massa zijn ongeluk zag je een deel van de helm in gruzelementen, en een bebloed gezicht. Destijds leek dat alsof dat veel ergere gevolgen zou hebben dan wat ie er daadwerkelijk aan over heeft gehouden.
Hoeveel heb je er dan nodig voor Spa?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Huren een optie? Genoeg lokale bouwbedrijven die lekker kunnen profiteren van de publiciteit.
Welke foto is dat?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:58 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Foto's met helm gezien? Die helm is gewoon ingedeukt,
Staan er 300+ heftrucks nu dan langs een baan? Risicoplekken, dat is het belangrijkste.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:09 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Hoeveel heb je er dan nodig voor Spa?
280 ofzo?
Circuit is 7 km lang, dus aan beide kanten van de baan een kraan, 14 kilometer, en dan om de zeg 50 meter een kraan?
Heftrucks kunnen zich verplaatsen, bouwkranen niet.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Staan er 300+ heftrucks nu dan langs een baan? Risicoplekken, dat is het belangrijkste.
Denk het niet. Ik heb een foto gezien waarbij het steeds gezegd werd, maar ik zie de deuk er echt niet in zittenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:37 schreef Burdie het volgende:
Ik heb nog geen enkele foto gezien van een helm met deuk, maar misschien kijk ik verkeerd?
Dat zwarte rondjequote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:02 schreef twiFight het volgende:
[..]
Denk het niet. Ik heb een foto gezien waarbij het steeds gezegd werd, maar ik zie de deuk er echt niet in zitten
Zou deze moeten zijn:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:09 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Hoeveel heb je er dan nodig voor Spa?
280 ofzo?
Circuit is 7 km lang, dus aan beide kanten van de baan een kraan, 14 kilometer, en dan om de zeg 50 meter een kraan?
Er hoeft inderdaad echt niet overal een kraan te zijn. Overigens vind ik kranen niet hét antwoord. Er moeten alsnog marshalls de baan op. Het uitgangspunt moet zijn: hoe berg je op risicolocaties een voertuig zo snel mogelijk, om zo het gevaar zo klein mogelijk te houden.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Staan er 300+ heftrucks nu dan langs een baan? Risicoplekken, dat is het belangrijkste.
ja die heb ik gezien. En dat is geen deuk, dat is optisch bedrog omdat er daar vuil zit. Volgens mij een rubber veeg van een band cq. bandenstapel....quote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:58 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Foto's met helm gezien? Die helm is gewoon ingedeukt,
Maar zoals ik al eens eerder in een topic zei is dat volgens mij gewoon de reflectie van de helm van de dokter, geen 'deuk' van welke soort dan ook.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat zwarte rondje
Maar dat is niet de oorzaak van zijn letsel, de krachten die daarvoor nodig waren hadden zijn helm doorboord.
Het zijn de g-krachten geweest van de impact zelf.
Er zit iets op de helm, dat weet ik zeker. Of het een deuk is durf ik ook niet te zeggen, ik denk dat het anders direct klaar was als hij iets gekopt had.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:09 schreef twiFight het volgende:
[..]
Maar zoals ik al eens eerder in een topic zei is dat volgens mij gewoon de reflectie van de helm van de dokter, geen 'deuk' van welke soort dan ook.
In principe zit die 'deuk' ook aan de verkeerde kant (rechts) terwijl hij de wagen links gekopt zou moeten hebben. Of hij had een terugslag op de zijkant van de cockpit, wellicht daar wat krassen of een deukje aan overgehouden.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er zit iets op de helm, dat weet ik zeker. Of het een deuk is durf ik ook niet te zeggen, ik denk dat het anders direct klaar was als hij iets gekopt had.
Precies, anders had die deuk er op deze foto ook gezeten:quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:09 schreef twiFight het volgende:
[..]
Maar zoals ik al eens eerder in een topic zei is dat volgens mij gewoon de reflectie van de helm van de dokter, geen 'deuk' van welke soort dan ook.
quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:33 schreef alwaysonhold het volgende:
Jules Bianchi in een wat langer interview paar weken geleden. Ben er stil van, veel van zijn dromen gaan niet meer uitkomen. Afschuwelijk
Er hangt een zware last in de haak waardoor het minder is dan het lijkt.quote:Op maandag 6 oktober 2014 16:15 schreef WEST het volgende:
[..]
Een ding van 6 ton die 30cm omhoog schiet door die impact
Dat is in het geval van een "severe" DAI en in het statement is niet gezegd of dat het geval is. Zou helaas wel kunnen denk ik.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:59 schreef 0108daniel het volgende:
Kans is 10% dat bianchi levend uit coma komt.
Hij zal nooit meer een formule 1 auto kunnen besturen helaas
Volgens Engelse en Amerikaanse experts en artsen hebben dit al toegegeven.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is in het geval van een "severe" DAI en in het statement is niet gezegd of dat het geval is. Zou helaas wel kunnen denk ik.
Bron?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:01 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Volgens Engelse en Amerikaanse experts en artsen hebben dit al toegegeven.
Dit moet nog officieel uitgebracht worden.
Bedankt Hansie.quote:
Er zijn speelgoedauto's die op beide kanten door kunnen rijden, waarom zou dat in de F1 ook niet kunnen? Stoeltje draait gewoon mee, ik mail Bernie even.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 07:59 schreef sasquatsch het volgende:
Om vervolgens die open cockpit weer af te schaffen als je op je kop ligt en er niet uitkomt.
Sentimentele teambazen leiden meestal tot failliete teams.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 07:53 schreef Toekito het volgende:
Ben benieuwd of Rossi de wagen krijft of dat ze gewoon met maar 1 rijden. Ik zou als sentimentele teambaas dit jaar alleen nog met Chilton rijden.
Closed bedoel je neem ik aan?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 07:59 schreef sasquatsch het volgende:
Om vervolgens die open cockpit weer af te schaffen als je op je kop ligt en er niet uitkomt.
Closed ja.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:04 schreef twiFight het volgende:
[..]
Closed bedoel je neem ik aan?
Maar daarom is het ook een waardeloze paniekoplossing van niks. De enige reden dat het geopperd wordt is omdat mensen het verschil niet snappen tussen emoties en rede.
Wat met Bianchi gebeurde was een 'one in a million' noodlottige samenkomst van omstandigheden. Zet er een dakje op en dan kan dat ook nog gebeuren. Een dakje lost geen drol op.
quote:Perez also felt that double waved yellow caution flags were not enough to ensure the racing cars were slowing down sufficiently.
"Those situations are very difficult," he said. "You expect the tractor to come quickly but in my opinion yellow flags were not enough to clear up the accident because of the situation on the track at that moment."
He said that drivers slowed down as little as possible even for double yellow flags.
"You know you have to show a lift of the throttle to the FIA," Perez said.
"But if we are honest we know we want to lift as little as possible and go as fast as possible.
"It is something that in those conditions probably doesn't work."
Daarom noemen ze het stabiel.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:32 schreef franklop het volgende:
Bianchi nog altijd in kritieke toestand
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |