abonnement Unibet Coolblue
pi_145296665
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 15:48 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Lijkt gewoon zelfs te versnellen in de sector waar geel hangt, tot boven de 200, waarna hij van de baan afschiet.
En in zijn 6..
pi_145296682
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 15:55 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

En in zijn 6..
Dat is tegenwoordig vrij normaal, aangezien de wagens 8 versnellingen hebben
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_145296746
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 15:55 schreef franklop het volgende:

[..]

Dat is tegenwoordig vrij normaal, aangezien de wagens 8 versnellingen hebben
Maar onder dubbel geel dunlop corner in zijn 6 in de regen, dan doe je niet voorzichtig.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 16:08:12 #204
365422 Catatafish
Stories will soon be told.
pi_145297114
Official statement from Marussia and the Bianchi family: http://www.marussiaf1team.com/news/1035/

The following statement is provided by the family of Jules Bianchi, in conjunction with the Mie General Medical Center, and is distributed on their behalf by the Marussia F1 Team.

“This is a very difficult time for our family, but the messages of support and affection for Jules from all over the world have been a source of great comfort to us. We would like to express our sincere appreciation.

Jules remains in the Intensive Care Unit of the Mie General Medical Center in Yokkaichi. He has suffered a diffuse axonal injury and is in a critical but stable condition. The medical professionals at the hospital are providing the very best treatment and care and we are grateful for everything they have done for Jules since his accident.

We are also grateful for the presence of Professor Gerard Saillant, President of the FIA Medical Commission, and Professor Alessandro Frati, Neurosurgeon of the University of Rome La Sapienza, who has travelled to Japan at the request of Scuderia Ferrari. They arrived at the hospital today and met with the medical personnel responsible for Jules’ treatment, in order to be fully informed of his clinical status so that they are able to advise the family. Professors Saillant and Frati acknowledge the excellent care being provided by the Mie General Medical Center and would like to thank their Japanese colleagues.

The hospital will continue to monitor and treat Jules and further medical updates will be provided when appropriate.”
pi_145297196
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 15:57 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Maar onder dubbel geel dunlop corner in zijn 6 in de regen, dan doe je niet voorzichtig.
Het is in ieder geval voorzichtiger dan 200 km/u in zijn 5, dan had hij in de regen helemaal weinig tractie gehad.

Iemand die weet hoe hard een aantal andere coureurs daar gingen nadat er dubbel geel hing?

Edit: Ik heb al een video gevonden op waarop meer te zien is, zo te zien was Bianchi's snelheid op dat punt redelijk vergelijkbaar met bijvoorbeeld Chilton en Ericsson.



[ Bericht 33% gewijzigd door Rodawa op 07-10-2014 16:16:33 ]
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 7 oktober 2014 @ 16:10:45 #206
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_145297245
Wiki:

Diffuse axonal injury (DAI) is one of the most common and devastating types of traumatic brain injury,[1] meaning that damage occurs over a more widespread area than in focal brain injury. DAI, which refers to extensive lesions in white matter tracts, is one of the major causes of unconsciousness and persistent vegetative state after head trauma.[2] It occurs in about half of all cases of severe head trauma.

The outcome is frequently coma, with over 90% of patients with severe DAI never regaining consciousness.[2] Those who do wake up often remain significantly impaired.[3]

:{
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_145297796
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:10 schreef heywoodu het volgende:
Wiki:

Diffuse axonal injury (DAI) is one of the most common and devastating types of traumatic brain injury,[1] meaning that damage occurs over a more widespread area than in focal brain injury. DAI, which refers to extensive lesions in white matter tracts, is one of the major causes of unconsciousness and persistent vegetative state after head trauma.[2] It occurs in about half of all cases of severe head trauma.

The outcome is frequently coma, with over 90% of patients with severe DAI never regaining consciousness.[2] Those who do wake up often remain significantly impaired.[3]

:{
Nederlandse wiki:
quote:
De schade veroorzaakt door DAI kan in elke graad van ernst zich voordoen: minieme (zeer) tijdelijke schade, zware blijvende invaliditeit, fatale afloop.
Laten we hopen op het eerste.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_145298012
Dus 90% kans op overlijden? En anders wordt hij een kasplantje. Arme Jules...
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 16:30:08 #209
250952 SoldMayor
Dreamchaser
pi_145298062
Niet dat het veel uit maakt maar heeft Bianchi nog meer verwondingen behalve aan het hoofd?
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 7 oktober 2014 @ 16:30:22 #210
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_145298071
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:29 schreef alwaysonhold het volgende:
Dus 90% kans op overlijden? En anders wordt hij een kasplantje. Arme Jules...
Dat is in het geval van een "severe DIA". Of het "severe" is wordt niet gemeld...

Maar in die post van sasquatsch hierboven staat ook "minieme (zeer) tijdelijke schade". Die nadruk op "zeer tijdelijk" baart me zorgen, want worden daar 2 volle dagen mee bedoeld of enkele uren?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_145298081
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:09 schreef Rodawa het volgende:

[..]

Het is in ieder geval voorzichtiger dan 200 km/u in zijn 5, dan had hij in de regen helemaal weinig tractie gehad.

Iemand die weet hoe hard een aantal andere coureurs daar gingen nadat er dubbel geel hing?

Edit: Ik heb al een video gevonden op waarop meer te zien is, zo te zien was Bianchi's snelheid op dat punt redelijk vergelijkbaar met bijvoorbeeld Chilton en Ericsson.

En vergelijkbaar met zijn snelheid de ronde ervoor toen er nog geen geel hing.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 7 oktober 2014 @ 16:30:45 #212
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_145298088
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:30 schreef SoldMayor het volgende:
Niet dat het veel uit maakt maar heeft Bianchi nog meer verwondingen behalve aan het hoofd?
Ik denk het niet, althans, ik heb er niks over gelezen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 16:39:45 #213
65918 IBAZ
broeinest
pi_145298480
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:30 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat is in het geval van een "severe DIA". Of het "severe" is wordt niet gemeld...

Maar in die post van sasquatsch hierboven staat ook "minieme (zeer) tijdelijke schade". Die nadruk op "zeer tijdelijk" baart me zorgen, want worden daar 2 volle dagen mee bedoeld of enkele uren?
Ik ben toch bang dat het geen minieme schade is, want dan lig je niet in kritieke toestand.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 16:46:22 #214
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145298760
Na ja als Schumi die rotsen met nog geen 20 km/h raakte en hij een truck met 200 dan kan ik het wel raden helaas...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 16:53:34 #215
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_145299132
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:46 schreef nils7 het volgende:
Na ja als Schumi die rotsen met nog geen 20 km/h raakte en hij een truck met 200 dan kan ik het wel raden helaas...
Ik denk dat Bianchi een iets betere helm op had, plus wat meer bescherming om zich heen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 16:54:19 #216
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145299174
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik denk dat Bianchi een iets betere helm op had, plus wat meer bescherming om zich heen.
dan mag die constructie al 10x zo sterk zijn als Schumi's helmpje wil ie er hetzelfde vanaf komen
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_145299177
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:46 schreef nils7 het volgende:
Na ja als Schumi die rotsen met nog geen 20 km/h raakte en hij een truck met 200 dan kan ik het wel raden helaas...
Daar is geen enkel verband tussen te leggen. Het ligt eraan hoe je terecht komt en wat er geraakt wordt. Zelfs zonder helm kun je aan een klap met 20 km/uur op je hoofd geen blijvende schade overhouden. En dan spreek ik uit ervaring.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_145299602
Dr. Hartsteins uitleg over DAI
quote:
When we talk about “severe” head injury, as I mentioned Sunday, we’re talking about a classification that’s done CLINICALLY. That means the Glasgow score is assigned without taking into account exactly what the injuries are. Eyes, verbal, motor. That’s it.

We’ve spoken quite a bit about hematomas – collections of blood either outside of the membranes protecting the brain (“extradural” hematoma), within those membranes (“subdural”), under them (“subarachnoid”) or in the brain substance itself (“intracerebral”). Hematomas cause damage by compressing and displacing brain tissue, but also by increasing the intracranial pressure (see earlier posts about this).

When we take a patient to the CT scanner to see what the injuries are, we’re sometimes surprised to see that our (very) comatose patient has a shockingly “normal” looking scan. When the scan shows essentially generalised swelling with no significant focal neurosurgical lesions (i.e., bruises and hematomas), we talk about diffuse axonal injury, or DAI. We HATE when this happens. We have a scan that’s remarkably . . . pristine, with a patient who is seriously comatose.

Let’s look at the terms just a bit:

DIFFUSE: unlike hematomas, which by definition occur at a given location, using conventional imaging, DAI doesn’t show any SPECIFIC location for damage. This obviously isn’t particularly good news, because it precludes systematisation of the patient’s symptoms, makes rehabbing harder, etc.

AXONAL: the axons are the cable part of the nerve cell. They’re insulated cables, to conduct nerve impulses faster, so they’re covered in a fatty membrane, making them whitish. When you group lots of axons together you get white matter. The cell bodies of the nerve cells (neurons) are greyish . . . so when you put a bunch of nerve cell bodies together, yep, there it is, grey matter.

DAI seems to damage the white matter of the brain. The cabling. Once again, this isn’t really great, as the cabling is what allows higher-level information processing by hooking up the various brain areas (e.g., visual and auditory. I SEE you talking, HEAR your words, but actually it’s associative areas of my brain that fuse the information and integrates it into my experience of YOU TALKING. That kind of processing is easily interrupted with DAI.

This will often be associated with brain swelling, at least initially.

I’m totally gutted, sickened, by having to ask you to go back to December and January’s posts for more about ICP if you’re interested. I don’t have the heart to go through this again. Not for another of our guys. Jeez.

DAI is usually associated with a somber prognosis. Jules is young, strong, and is being cared for by a superb team. C’mon Jules. Go for it.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 17:09:40 #219
144695 Sinister-D-
NL'er in Belgiė
pi_145299968
Als Hartstein het zo stelt dan :X
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_145299975
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:54 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Daar is geen enkel verband tussen te leggen. Het ligt eraan hoe je terecht komt en wat er geraakt wordt. Zelfs zonder helm kun je aan een klap met 20 km/uur op je hoofd geen blijvende schade overhouden. En dan spreek ik uit ervaring.
Ik weet niet of iedereen hier dat ook zo ervaart.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_145300301
Ai, kleine kans dat dit nog goed gaat komen dus. ;(

[ Bericht 4% gewijzigd door Funzel op 07-10-2014 17:22:17 ]
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 17:25:48 #222
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_145300641
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:54 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Daar is geen enkel verband tussen te leggen. Het ligt eraan hoe je terecht komt en wat er geraakt wordt. Zelfs zonder helm kun je aan een klap met 20 km/uur op je hoofd geen blijvende schade overhouden. En dan spreek ik uit ervaring.
Ik neem aan dat je bedoelt "Zelfs zonder helm hoef je aan een klap met 20 km/uur op je hoofd geen blijvende schade over te houden."
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_145300669
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 17:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je bedoelt "Zelfs zonder helm hoef je aan een klap met 20 km/uur op je hoofd geen blijvende schade over te houden."
Dat ja.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_145301650
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 14:25 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

wat is het derde 'freak accident' waar hij naar refereert? Massa en Bianchi zijn obvious, maar ik kan niet een derde herinneren. Hakkinen in 95? Burti in 2001? Perez/Button in Monaco? Kubica in Canada? Ik zie ze wel als gevaarlijk.. en ze hadden allemaal fout kunnen aflopen, maar ik kan het allemaal geen freak accidents noemen. (Oke, misschien Burti in 2001 doordat Irvine even idioot deed.)

Wat verder wel maakt dat dit voorkomen had kunnen worden.
Maria de Villota.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_145302112
Godverdomme.

Ik was ff weg van een computer en hoopte vanavond stiekem wat enigszins "goed" nieuws te lezen aangaande Bianchi.

Dit is in geen enkel opzicht goed nieuws. Dit is heel erg slecht nieuws. Ik vond hem een motherfucker omdat ie zo vaak onze GVD van de baan roste vroeger, maar in de F1 deed ie het toch erg leuk en dit gun ik hem echt niet.

Dammit zeg. :( ;(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Redactie Sport dinsdag 7 oktober 2014 @ 18:24:17 #226
274204 crew  Mexicanobakker
pi_145302359
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 18:14 schreef Geralt het volgende:
Godverdomme.

Ik was ff weg van een computer en hoopte vanavond stiekem wat enigszins "goed" nieuws te lezen aangaande Bianchi.

Dit is in geen enkel opzicht goed nieuws. Dit is heel erg slecht nieuws. Ik vond hem een motherfucker omdat ie zo vaak onze GVD van de baan roste vroeger, maar in de F1 deed ie het toch erg leuk en dit gun ik hem echt niet.

Dammit zeg. :( ;(
Het was niet te verwachten dat ze zouden zeggen dat het allemaal koek en ei was, gezien de complicaties. Het zou mooi zijn mocht hij e bovenop komen zonder al te veel hersenletsel, maar dat is alleen in het beste geval natuurlijk..
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 18:29:48 #227
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_145302558
Ik probeer positief te blijven maar wordt me niet in dank afgenomen.....

Snap echt dat men geschokt is maar sommige gaan al uit van een staatsbegrafenis....
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_145302751
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:09 schreef Rodawa het volgende:

[..]

Het is in ieder geval voorzichtiger dan 200 km/u in zijn 5, dan had hij in de regen helemaal weinig tractie gehad.

Iemand die weet hoe hard een aantal andere coureurs daar gingen nadat er dubbel geel hing?

Edit: Ik heb al een video gevonden op waarop meer te zien is, zo te zien was Bianchi's snelheid op dat punt redelijk vergelijkbaar met bijvoorbeeld Chilton en Ericsson.

Waarschijnlijk reden ze daar allemaal ongeveer net zo hard. Het is namelijk normaal in de F1 dat je maar een beetje langzamer gaat rijden onder geel. Je kunt het de coureurs niet echt verwijten, want als ze de regels volgen, dan worden ze direct ontslagen omdat ze op zo´n plek opeens seconden verliezen tov de rest.

De FIA zou daarin veel stringenter tegen op moeten treden. Zoals gezegd is het belachelijk dat ze aan Whiting vragen of 0,2 seconden langzamer rijden onder dubbel geel voldoende is, want het is imo duidelijk dat dat niet voldoende is om aan de regel te voldoen.
in a crowd you lose humanity
pi_145302850
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 18:24 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Het was niet te verwachten dat ze zouden zeggen dat het allemaal koek en ei was, gezien de complicaties. Het zou mooi zijn mocht hij e bovenop komen zonder al te veel hersenletsel, maar dat is alleen in het beste geval natuurlijk..
Nee het was zeker niet te verwachten, maar ik hoopte er wel heel erg op.

Waarschijnlijk (en klaarblijkelijk nu) tegen beter weten in.

Triest is het. ;(

Ik ben benieuwd komend weekend hoe en wat met de F1.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 7 oktober 2014 @ 18:39:38 #230
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_145302854
Interview met dr Gerhard Wolf, lid van de medische commissie van de FIA en professor in Graz (is in het Duits):
http://www.motorsport-mag(...)unden-sind-kritisch/

Belangrijkste punten:
- Bij DAI gaat hersenmassa verloren
- Vermoedelijk blijvende schade (maar hij heeft niet alle details, dus kan het niet met zekerheid zeggen)
- Wat er nu met hem gebeurt is goed vergelijkbaar met het verhaal Schumacher
- Kritisch = acuut levensgevaar, stabiel = geen verandering in de laatste 6-12 uur
- Komende 48-72 uur zijn het "kritieke bereik" waarin over levensgevaar gesproken wordt
- Jonge leeftijd + fitheid werken in zo'n geval sowieso in het voordeel van de patiėnt
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_145302919
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 18:39 schreef Geralt het volgende:

Ik ben benieuwd komend weekend hoe en wat met de F1.
Voordat iemand zich afvraagt of ik hiermee insinueer dat die wellicht niet door zal gaan: ik ben er 100% zeker van dat die gewoon doorgaat. Life goes on. Zeker in de F1. Ik doel meer op hoe die jongens daar allemaal mee omgaan. Die hebben geen van allen Senna en Ratzenberger nog meegemaakt in hun F1 carričre. Dat maakt toch een impact lijkt me. No pun intended overigens mbt die impact.

:{
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_145303072
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 17:09 schreef Sinister-D- het volgende:
Als Hartstein het zo stelt dan :X
Net ook ff gelezen. Klinkt niet best erg slecht.

Tevens valt me dit stukje ook op:
quote:
I’m totally gutted, sickened, by having to ask you to go back to December and January’s posts for more about ICP if you’re interested. I don’t have the heart to go through this again. Not for another of our guys. Jeez.
Hoe die kerel nog steeds begaan is met die jongens in de F1 hoewel hij al 2 jaar niet meer werkt daar. Not another of our guys. ;(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 7 oktober 2014 @ 19:10:16 #233
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_145303824
Trouwens, over het "wegduiken":

quote:
Not a lot of room to duck actually. That said, deceleration in the longitudinal axis DOES lead to some “submarining”. There is pretty significant axial loading of the spinal cord in severe decelerations and that may have taken a cm or two off his height.
Eveneens van Hartstein.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_145304181
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 18:42 schreef Geralt het volgende:

[..]

Voordat iemand zich afvraagt of ik hiermee insinueer dat die wellicht niet door zal gaan: ik ben er 100% zeker van dat die gewoon doorgaat. Life goes on. Zeker in de F1. Ik doel meer op hoe die jongens daar allemaal mee omgaan. Die hebben geen van allen Senna en Ratzenberger nog meegemaakt in hun F1 carričre. Dat maakt toch een impact lijkt me. No pun intended overigens mbt die impact.

:{
Er zijn de afgelopen jaren ook wel wat crashes geweest die ze zich nog wel kunnen herinneren zoals Kubica (2007 en die rallycrash), Massa in 2009 en Grosjean die Alonso bijna had onthoofd in 2012. Of wat te denken van dat incident met die band die door de pits rolde en iemand raakte in Duitsland dacht ik.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 19:45:21 #235
144695 Sinister-D-
NL'er in Belgiė
pi_145305298
Die velg van Webber vol op die cameraman :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_145308846
Zou het mogelijk zijn alleen nog maar grote bouwkranen te gebruiken, zoals in Monaco?

.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 21:38:47 #237
144695 Sinister-D-
NL'er in Belgiė
pi_145310250
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:10 schreef Fer het volgende:
Zou het mogelijk zijn alleen nog maar grote bouwkranen te gebruiken, zoals in Monaco?

[ afbeelding ]
kranen van dat kaliber kosten klauwen vol geld in aanschaf, dat is voor de meeste circuits niet te betalen. Monaco is een tijdelijke baan, dus zijn ze niet continue nodig en in huur waarschijnlijk nog overzienbaar als ze er >5 stuks per bedrijf ~1 week afnemen.....

Edit: zou me zelfs niet verbazen als dat zelfs sponsoring zou zijn, die kranen komen daar geregeld in beeld :P
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_145310308
Op Suzuka staan ze wel, maar wel maar een paar. Plek van het ongeluk stond er net niet een..
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_145310622
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:38 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

kranen van dat kaliber kosten klauwen vol geld in aanschaf, dat is voor de meeste circuits niet te betalen. Monaco is een tijdelijke baan, dus zijn ze niet continue nodig en in huur waarschijnlijk nog overzienbaar als ze er >5 stuks per bedrijf ~1 week afnemen.....

Edit: zou me zelfs niet verbazen als dat zelfs sponsoring zou zijn, die kranen komen daar geregeld in beeld :P
Val toch wel mee, hier kost het 500¤ voor een half uurtje. De hoeren van Bernie zijn duurder.
.
pi_145310705
Monaco is ook een flink stuk korter, dus je hebt veel minder kranen nodig.
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 21:50:22 #241
144695 Sinister-D-
NL'er in Belgiė
pi_145310920
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:44 schreef Fer het volgende:

[..]

Val toch wel mee, hier kost het 500¤ voor een half uurtje. De hoeren van Bernie zijn duurder.
Bernie moet die kranen dan ook niet betalen, dat laat ie gewoon over aan de circuits en organisatie zodat ie weer een oostblok slet aan zijn slappe plasser kan laten sabbelen in de tussentijd......
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 22:15:35 #242
396458 New_Pope
Nobody fucks with the Jesus!
pi_145312491
Ik denk dat je er niet aan ontkomt om mobiele bergingsvoertuigen te gebruiken. Het aanpassen ervan is een stuk praktischer en goedkoper.
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
pi_145314382
Tuurlijk is het mogelijk om alles met van die grote kranen te doen.

Echter is een F1 circuit al vlug een kilometer of 4 a 5 in lengte.

Heb je enig idee hoeveel van die klotekranen je neer moet zetten om alle plekken te coveren?

Dat is niet te betalen voor de circuits en de FIA zal dat ook niet uit eigen zak betalen.

Ik denk dat de beste oplossing is ongeluk --> SC en pas dan zulke trucks de baan op. En ook de marshalls dan pas de baan op.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_145315517
Dan heb je voor elk wissewasje een Safety Car.

Beter is om de coureurs flink van het gas af te laten gaan (bijvoorbeeld op de pitlimiter) bij dubbel geel en niet alleen maar liften zoals nu. Daar zouden flinke straffen op moeten staan, want dat is wat het leven van andere coureurs en marshalls in gevaar brengt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 23:09:14 #245
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145315639
Was het idee niet al om staande herstarts te doen bij SC situaties volgend jaar? Ik zie een SC bij elke berging écht niet zitten. 8 rondjes SC is eerder regel dan uitzondering. Eerst het hele veld opvangen, dan de bergingswerkzaamheden (incl. met een beetje pech minimaal 3 ronden lang debris vegen), dan de gelapte autos doorlaten. Vooral dat vind ik een bizarre actie elke keer en staat in de 20+ jaar dat ik F1 kijken zeker in de top 3 grootste blunders van de FIA ooit. Die gelapte autos mogen op ~80% van de normale snelheid rijden en zijn dus ontzettend gevaarlijk op de baan tijdens bergingswerkzaamheden, daarom wachten ze er ook altijd mee. Als je ze laat afzakken ben je 1. vijf keer zo snel klaar en 2. is er geen gevaar omdat ze niet alsnog met hoge snelheid over de baan gaan. Na dit hele gezanik wordt pas 'groen licht' gegeven, waarbij het nog wachten is op de pit ingang voordat de SC naar binnen kan. En dat ook alleen als er genoeg waarschuwing vooraf was voor de coureurs om zich voor te bereiden.

Ik ben falikant tegen een staande herstart omdat het 100% compleet competitievervalsing is. Maar als men toch overal een SC voor wil gebruiken, zet ze dan maar zo snel mogelijk stil op de starting grid. Dan worden er misschien nog een paar rondjes in de race niet achter een SC gereden.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 23:09:46 #246
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_145315661
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 23:06 schreef sasquatsch het volgende:
Dan heb je voor elk wissewasje een Safety Car.

Beter is om de coureurs flink van het gas af te laten gaan (bijvoorbeeld op de pitlimiter) bij dubbel geel en niet alleen maar liften zoals nu. Daar zouden flinke straffen op moeten staan, want dat is wat het leven van andere coureurs en marshalls in gevaar brengt.
De wedstrijdleiding moet gewoon een signaal afsturen op de auto's dat ze automatisch op pitlimiter gaat.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_145315727
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 23:09 schreef twiFight het volgende:
Was het idee niet al om staande herstarts te doen bij SC situaties volgend jaar? Ik zie een SC bij elke berging écht niet zitten. 8 rondjes SC is eerder regel dan uitzondering. Eerst het hele veld opvangen, dan de bergingswerkzaamheden (incl. met een beetje pech minimaal 3 ronden lang debris vegen), dan de gelapte autos doorlaten. Vooral dat vind ik een bizarre actie elke keer en staat in de 20+ jaar dat ik F1 kijken zeker in de top 3 grootste blunders van de FIA ooit. Die gelapte autos mogen op ~80% van de normale snelheid rijden en zijn dus ontzettend gevaarlijk op de baan tijdens bergingswerkzaamheden, daarom wachten ze er ook altijd mee. Als je ze laat afzakken ben je 1. vijf keer zo snel klaar en 2. is er geen gevaar omdat ze niet alsnog met hoge snelheid over de baan gaan. Na dit hele gezanik wordt pas 'groen licht' gegeven, waarbij het nog wachten is op de pit ingang voordat de SC naar binnen kan. En dat ook alleen als er genoeg waarschuwing vooraf was voor de coureurs om zich voor te bereiden.

Ik ben falikant tegen een staande herstart omdat het 100% compleet competitievervalsing is. Maar als men toch overal een SC voor wil gebruiken, zet ze dan maar zo snel mogelijk stil op de starting grid. Dan worden er misschien nog een paar rondjes in de race niet achter een SC gereden.
Ik las dat ze er weer vanaf wilden, maar de FIA dat niet wil omdat ze dan helemaal te kijk gezet worden door iets aan te kondigen en weer af te schieten voordat het in werking treedt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_145316650
Jules Bianchi in een wat langer interview paar weken geleden. Ben er stil van, veel van zijn dromen gaan niet meer uitkomen. Afschuwelijk
pi_145316917
Wat denken jullie dan stoppen in de pits en dan weer laten starten, met dezelfde "gap" als voor de SC?

Dus Hamilton spuit weg, dan na 2s mag Rosberg starten. Vervolgens na 10s Riciardo enz enz....
.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 7 oktober 2014 @ 23:44:41 #250
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_145317064
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 23:41 schreef Fer het volgende:
Wat denken jullie dan stoppen in de pits en dan weer laten starten, met dezelfde "gap" als voor de SC?

Dus Hamilton spuit weg, dan na 2s mag Rosberg starten. Vervolgens na 10s Riciardo enz enz....
Een soort start als in de achtervolging bij het biatlon of langlaufen (of een gewone start in de noordse combinatie).
Ik denk dat dat niet te doen is, tenzij je ze gaat groeperen ofzo. Exacte tijdverschillen lijken me bijna niet uit te voeren op die manier.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_145317117
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 23:44 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Een soort start als in de achtervolging bij het biatlon of langlaufen (of een gewone start in de noordse combinatie).
Ik denk dat dat niet te doen is, tenzij je ze gaat groeperen ofzo. Exacte tijdverschillen lijken me bijna niet uit te voeren op die manier.
Waarom niet, Hamilton vertrok laatst na 0,01s van startsein. Waarom zou het niet met een stoplicht kunnen?
.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 00:21:53 #252
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_145318303
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 23:09 schreef WEST het volgende:

[..]

De wedstrijdleiding moet gewoon een signaal afsturen op de auto's dat ze automatisch op pitlimiter gaat.
"Gewoon". Technisch is dat mogelijk, maar ik zou niet graag achter het stuur willen zitten van een wagen die met 300 km/h opeens in een of andere limiter schiet...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  woensdag 8 oktober 2014 @ 08:54:52 #253
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_145321133
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 00:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

"Gewoon". Technisch is dat mogelijk, maar ik zou niet graag achter het stuur willen zitten van een wagen die met 300 km/h opeens in een of andere limiter schiet...
Dat geldt dan ook voor iedereen
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  woensdag 8 oktober 2014 @ 09:03:10 #254
168739 Red_85
'echt wel'
pi_145321251
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:38 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

kranen van dat kaliber kosten klauwen vol geld in aanschaf, dat is voor de meeste circuits niet te betalen. Monaco is een tijdelijke baan, dus zijn ze niet continue nodig en in huur waarschijnlijk nog overzienbaar als ze er >5 stuks per bedrijf ~1 week afnemen.....

Edit: zou me zelfs niet verbazen als dat zelfs sponsoring zou zijn, die kranen komen daar geregeld in beeld :P
Huren een optie? Genoeg lokale bouwbedrijven die lekker kunnen profiteren van de publiciteit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_145321287
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 09:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Huren een optie? Genoeg lokale bouwbedrijven die lekker kunnen profiteren van de publiciteit.
Kan me voorstellen dat ze liever een vaste oplossing hebben, want er wordt meer geracet dan enkel de F1 :)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Redactie Frontpage woensdag 8 oktober 2014 @ 09:06:50 #256
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_145321304
quote:
2s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 08:54 schreef WEST het volgende:

[..]

Dat geldt dan ook voor iedereen
Dus iemand rijdt op topsnelheid en ineens schiet de limiter erop? Dat zorgt voor ongelukken.
Ta mčre
El Cońo
ウイスキー
pi_145321390
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 09:06 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dus iemand rijdt op topsnelheid en ineens schiet de limiter erop? Dat zorgt voor ongelukken.
Dat lijkt me niet verstandig, maar natuurlijk kunnen ze coureurs wel verplichten om in een sector met dubbel geel de limiter erop te zetten. Zoiets doen ze in LMP toch ook?
in a crowd you lose humanity
  woensdag 8 oktober 2014 @ 09:21:05 #258
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145321505
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 09:05 schreef franklop het volgende:

[..]

Kan me voorstellen dat ze liever een vaste oplossing hebben, want er wordt meer geracet dan enkel de F1 :)
Hoeft niet... weet je hoe duur die dingen zijn?

Veel circuits wordt van alles extra voor de F1 opgebouwd, 75% van de tribunes bij Spa bijvoorbeeld.
Dus tijdelijke dingen zijn ze wel gewend.

Ik ben nog steeds voor de SC gewoon op de baan dan te laten of een snelheidslimiet die gerespecteerd moet worden...
Die zijn het snelst en simpelst in te voeren.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 8 oktober 2014 @ 09:29:07 #259
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_145321633
Overigens is get dan wel afgelopen met het unlappen achter de SC. En je krijgt ook geen treintjes meer want je kunt niet meer inlopen.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  woensdag 8 oktober 2014 @ 09:31:40 #260
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145321665
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 09:29 schreef Fiorano het volgende:
Overigens is get dan wel afgelopen met het unlappen achter de SC. En je krijgt ook geen treintjes meer want je kunt niet meer inlopen.
Of SC of een limiet hej ;)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_145321709
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 19:07 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

op de een of andere manier ziet dit niet "slecht" uit. Lijkt wel alsof er geen uiterlijk letsel is.

Edit: bedoel, bij Massa zijn ongeluk zag je een deel van de helm in gruzelementen, en een bebloed gezicht. Destijds leek dat alsof dat veel ergere gevolgen zou hebben dan wat ie er daadwerkelijk aan over heeft gehouden.
Het is inwendig he, de buitenkant kan er dan nog wel goed uitzien maar de binnenkant kan helemaal kapot zijn.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 09:36:49 #262
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_145321739
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 09:31 schreef nils7 het volgende:

[..]

Of SC of een limiet hej ;)
Ahhhhh
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  Redactie Frontpage woensdag 8 oktober 2014 @ 09:58:34 #263
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_145322187
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 19:07 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

op de een of andere manier ziet dit niet "slecht" uit. Lijkt wel alsof er geen uiterlijk letsel is.

Edit: bedoel, bij Massa zijn ongeluk zag je een deel van de helm in gruzelementen, en een bebloed gezicht. Destijds leek dat alsof dat veel ergere gevolgen zou hebben dan wat ie er daadwerkelijk aan over heeft gehouden.
Foto's met helm gezien? Die helm is gewoon ingedeukt, zegt genoeg over de impact, helemaal als je ook het impact filmpje ziet. Die JCB wordt gewoon een stuk om zijn as geslingerd en schiet een halve meter tot een meter de lucht in...
Ta mčre
El Cońo
ウイスキー
pi_145323690
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 09:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Huren een optie? Genoeg lokale bouwbedrijven die lekker kunnen profiteren van de publiciteit.
Hoeveel heb je er dan nodig voor Spa?

280 ofzo?

Circuit is 7 km lang, dus aan beide kanten van de baan een kraan, 14 kilometer, en dan om de zeg 50 meter een kraan?
  woensdag 8 oktober 2014 @ 11:30:43 #265
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145324226
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 09:58 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Foto's met helm gezien? Die helm is gewoon ingedeukt,
Welke foto is dat?
KuikenGuppy
  Redactie Frontpage woensdag 8 oktober 2014 @ 11:35:04 #266
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_145324330
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:30 schreef Burdie het volgende:

[..]

Welke foto is dat?
Op getty stonden die.
Ta mčre
El Cońo
ウイスキー
  woensdag 8 oktober 2014 @ 11:37:33 #267
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145324390
Ik heb nog geen enkele foto gezien van een helm met deuk, maar misschien kijk ik verkeerd?
KuikenGuppy
  woensdag 8 oktober 2014 @ 11:59:29 #268
168739 Red_85
'echt wel'
pi_145324979
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:09 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Hoeveel heb je er dan nodig voor Spa?

280 ofzo?

Circuit is 7 km lang, dus aan beide kanten van de baan een kraan, 14 kilometer, en dan om de zeg 50 meter een kraan?
Staan er 300+ heftrucks nu dan langs een baan? Risicoplekken, dat is het belangrijkste.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 8 oktober 2014 @ 12:02:47 #269
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_145325071
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Staan er 300+ heftrucks nu dan langs een baan? Risicoplekken, dat is het belangrijkste.
Heftrucks kunnen zich verplaatsen, bouwkranen niet.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  woensdag 8 oktober 2014 @ 12:02:57 #270
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145325076
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:37 schreef Burdie het volgende:
Ik heb nog geen enkele foto gezien van een helm met deuk, maar misschien kijk ik verkeerd?
Denk het niet. Ik heb een foto gezien waarbij het steeds gezegd werd, maar ik zie de deuk er echt niet in zitten :{

Zou deze moeten zijn:
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 oktober 2014 @ 12:06:54 #271
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_145325179
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:02 schreef twiFight het volgende:

[..]

Denk het niet. Ik heb een foto gezien waarbij het steeds gezegd werd, maar ik zie de deuk er echt niet in zitten :{

Zou deze moeten zijn:
[ afbeelding ]
Dat zwarte rondje :P

Maar dat is niet de oorzaak van zijn letsel, de krachten die daarvoor nodig waren hadden zijn helm doorboord.

Het zijn de g-krachten geweest van de impact zelf.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 8 oktober 2014 @ 12:08:53 #272
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145325231
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:09 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Hoeveel heb je er dan nodig voor Spa?

280 ofzo?

Circuit is 7 km lang, dus aan beide kanten van de baan een kraan, 14 kilometer, en dan om de zeg 50 meter een kraan?
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Staan er 300+ heftrucks nu dan langs een baan? Risicoplekken, dat is het belangrijkste.
Er hoeft inderdaad echt niet overal een kraan te zijn. Overigens vind ik kranen niet hét antwoord. Er moeten alsnog marshalls de baan op. Het uitgangspunt moet zijn: hoe berg je op risicolocaties een voertuig zo snel mogelijk, om zo het gevaar zo klein mogelijk te houden.

Qua aanrijdtijd kun je makkelijke criteria stellen en daar op testen (max. snelheid bergingsvoertuig, afstand tot risicogebied, welke ondergrond, moet de baan overgestoken worden ja/nee, etc.). Maar deze procedures moeten rekening houden met alle crashes, niet alleen zo eentje van Sutil/Bianchi. Wat bijvoorbeeld als er overal debris ligt, er een band losgeschoten is, een bandenstapel gerepareerd moet worden, etc. Dat moet allemaal meegenomen worden. Dat los je niet allemaal op met een kraan.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 8 oktober 2014 @ 12:09:16 #273
144695 Sinister-D-
NL'er in Belgiė
pi_145325248
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 09:58 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Foto's met helm gezien? Die helm is gewoon ingedeukt,
ja die heb ik gezien. En dat is geen deuk, dat is optisch bedrog omdat er daar vuil zit. Volgens mij een rubber veeg van een band cq. bandenstapel....
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  woensdag 8 oktober 2014 @ 12:09:42 #274
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145325268
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat zwarte rondje :P

Maar dat is niet de oorzaak van zijn letsel, de krachten die daarvoor nodig waren hadden zijn helm doorboord.

Het zijn de g-krachten geweest van de impact zelf.
Maar zoals ik al eens eerder in een topic zei is dat volgens mij gewoon de reflectie van de helm van de dokter, geen 'deuk' van welke soort dan ook.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 oktober 2014 @ 12:28:03 #275
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_145325848
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:09 schreef twiFight het volgende:

[..]

Maar zoals ik al eens eerder in een topic zei is dat volgens mij gewoon de reflectie van de helm van de dokter, geen 'deuk' van welke soort dan ook.
Er zit iets op de helm, dat weet ik zeker. Of het een deuk is durf ik ook niet te zeggen, ik denk dat het anders direct klaar was als hij iets gekopt had.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_145325901
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er zit iets op de helm, dat weet ik zeker. Of het een deuk is durf ik ook niet te zeggen, ik denk dat het anders direct klaar was als hij iets gekopt had.
In principe zit die 'deuk' ook aan de verkeerde kant (rechts) terwijl hij de wagen links gekopt zou moeten hebben. Of hij had een terugslag op de zijkant van de cockpit, wellicht daar wat krassen of een deukje aan overgehouden.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  woensdag 8 oktober 2014 @ 12:41:14 #277
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145326190
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:09 schreef twiFight het volgende:

[..]

Maar zoals ik al eens eerder in een topic zei is dat volgens mij gewoon de reflectie van de helm van de dokter, geen 'deuk' van welke soort dan ook.
Precies, anders had die deuk er op deze foto ook gezeten:

KuikenGuppy
pi_145327026
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 23:33 schreef alwaysonhold het volgende:
Jules Bianchi in een wat langer interview paar weken geleden. Ben er stil van, veel van zijn dromen gaan niet meer uitkomen. Afschuwelijk
;(
  woensdag 8 oktober 2014 @ 18:20:50 #279
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_145337454
quote:
2s.gif Op maandag 6 oktober 2014 16:15 schreef WEST het volgende:

[..]

Een ding van 6 ton die 30cm omhoog schiet door die impact :X
Er hangt een zware last in de haak waardoor het minder is dan het lijkt.
Wie dit leest is gek
pi_145338493
Kans is 10% dat bianchi levend uit coma komt.
Hij zal nooit meer een formule 1 auto kunnen besturen helaas :(
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 8 oktober 2014 @ 19:00:24 #281
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_145338516
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:59 schreef 0108daniel het volgende:
Kans is 10% dat bianchi levend uit coma komt.
Hij zal nooit meer een formule 1 auto kunnen besturen helaas :(
Dat is in het geval van een "severe" DAI en in het statement is niet gezegd of dat het geval is. Zou helaas wel kunnen denk ik.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_145338552
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:00 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat is in het geval van een "severe" DAI en in het statement is niet gezegd of dat het geval is. Zou helaas wel kunnen denk ik.
Volgens Engelse en Amerikaanse experts en artsen hebben dit al toegegeven.
Dit moet nog officieel uitgebracht worden.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 8 oktober 2014 @ 19:03:59 #283
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_145338665
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:01 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Volgens Engelse en Amerikaanse experts en artsen hebben dit al toegegeven.
Dit moet nog officieel uitgebracht worden.
Bron?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_145339246
Leuk al dat gespeculeer...

Ik wacht wel op een officieel statement.
pi_145339400
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:03 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Bron?
Bronwater
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 8 oktober 2014 @ 19:23:11 #286
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_145339468
Ok, bedankt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_145380982
Ondertussen zijn er weinig update's over de toestand van Jules Bianchi. En in mijn optiek is in dit geval geen nieuws ook slecht nieuws. Voor nu dus duimen dat Jules het red en geen kasplantje word. De kans om ooit nog te racen acht ik minimaal.
Neem het leven zoals het leven jou neemt.
  Redactie Sport donderdag 9 oktober 2014 @ 23:34:15 #288
274204 crew  Mexicanobakker
pi_145381111
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:21 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Bronwater
Bedankt Hansie.

Then again schat ik het niet rooskleurig in.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 07:53:01 #289
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_145385459
Ben benieuwd of Rossi de wagen krijft of dat ze gewoon met maar 1 rijden. Ik zou als sentimentele teambaas dit jaar alleen nog met Chilton rijden.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_145385461
Ze gaan nu wel kijken naar de optie om de cockpits af te sluiten na incidenten met Massa, Surtees (in F2), Alonso en Bianchi.


Alonso thinks there is now no reason not to at least carry out further research.

"I probably tend to agree we should at least check and try or test the idea," he said.

"We are in 2014, we have the technology, we have aeroplanes and many other examples used in a successful way, so why not to think about it?"

The Ferrari driver cited his involvement in the dramatic 2012 Belgian GP startline crash as an example of a fortunate escape that highlighted the need for better head protection.

"All the biggest accidents in motorsport in the last couple of years have been head injuries so it's probably one of the parts where we are not on the top of the safety," Alonso said.

"Even in my case, in 2012 at Spa, I probably could have died there in corner one if it had been 10 centimetres closer to my head.

"If the technology is there available and there is the possibility I would not exclude [closed cockpits] for sure."

Felipe Massa, who suffered a life-threatening head injury when hit by a detached spring from Rubens Barrichello's Brawn in 2009 Hungarian GP qualifying, agreed with Alonso's stance, while admitting that a closed cockpit might not have helped Bianchi given the nature of his impact.

"I totally agree with Fernando - it would be interesting to try to work on that possibility," said Massa.

"Definitely for my accident, it would have been perfect. For Jules, I don't know."

World champions Sebastian Vettel and Jenson Button both pointed out that the scale of aesthetic change that closed cockpits would involve would have major implications for F1.

"I've got sort of mixed feelings," said Vettel. "For F1 cars since the beginning of F1, and open-wheel racing, [open cockpits] is one of the things that is very special.

"On the other hand, as Fernando has touched on, there are a lot of reasons to look at closed cockpits for the future."

Button added: "There are positives [with closed cockpits] obviously in terms of a safety point of view.

"But this is F1, it has been open cockpit since the start of time so it's a very big change for the sport to make."

http://www.autosport.com/news/report.php/id/116234
pi_145385529
Om vervolgens die open cockpit weer af te schaffen als je op je kop ligt en er niet uitkomt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_145385543
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 07:59 schreef sasquatsch het volgende:
Om vervolgens die open cockpit weer af te schaffen als je op je kop ligt en er niet uitkomt.
Er zijn speelgoedauto's die op beide kanten door kunnen rijden, waarom zou dat in de F1 ook niet kunnen? Stoeltje draait gewoon mee, ik mail Bernie even.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 08:35:12 #293
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_145385841
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 07:53 schreef Toekito het volgende:
Ben benieuwd of Rossi de wagen krijft of dat ze gewoon met maar 1 rijden. Ik zou als sentimentele teambaas dit jaar alleen nog met Chilton rijden.
Sentimentele teambazen leiden meestal tot failliete teams.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:04:46 #294
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145386237
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 07:59 schreef sasquatsch het volgende:
Om vervolgens die open cockpit weer af te schaffen als je op je kop ligt en er niet uitkomt.
Closed bedoel je neem ik aan?

Maar daarom is het ook een waardeloze paniekoplossing van niks. De enige reden dat het geopperd wordt is omdat mensen het verschil niet snappen tussen emoties en rede.

Wat met Bianchi gebeurde was een 'one in a million' noodlottige samenkomst van omstandigheden. Zet er een dakje op en dan kan dat ook nog gebeuren. Een dakje lost geen drol op.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_145387822
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 09:04 schreef twiFight het volgende:
[..]
Closed bedoel je neem ik aan?
Maar daarom is het ook een waardeloze paniekoplossing van niks. De enige reden dat het geopperd wordt is omdat mensen het verschil niet snappen tussen emoties en rede.
Wat met Bianchi gebeurde was een 'one in a million' noodlottige samenkomst van omstandigheden. Zet er een dakje op en dan kan dat ook nog gebeuren. Een dakje lost geen drol op.
Closed ja. |:(

Grootste probleem is dat de Formule 1 zo veilig is geworden, dat coureurs dubbel geel niet meer respecteren, getuige de opmerking van Perez. Dit blijkt ook uit de beelden van de livetiming waar je ziet dat iedereen met 200+ langs de crash van Sutil rijdt.
quote:
Perez also felt that double waved yellow caution flags were not enough to ensure the racing cars were slowing down sufficiently.

"Those situations are very difficult," he said. "You expect the tractor to come quickly but in my opinion yellow flags were not enough to clear up the accident because of the situation on the track at that moment."

He said that drivers slowed down as little as possible even for double yellow flags.

"You know you have to show a lift of the throttle to the FIA," Perez said.

"But if we are honest we know we want to lift as little as possible and go as fast as possible.


"It is something that in those conditions probably doesn't work."
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_145389134
Maar dan heb je een dichte cockpit en dan? Massa kan wel zeggen dat dat voor hem zou hebben geholpen, maar dat glas was toch ook niks geweest dan. Dat had die veer niet tegen gehouden. En wat zou een dak hebben moeten doen voor Bianchi? Dan was hij er helemaal niet meer geweest, dat dak had naar binnen geduwd en Bianchi geplet in de auto...
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_145389522
Het is jammer dat na zo'n incident de discussie begint met welke veiligheidsmaatregelen moeten worden genomen, en niet of er wel veiligheidsmaatregelen moeten worden genomen. Ik ben een voorstander van voortdurende evolutie van de veiligheid, maar die kun je alleen maar zinnig vormgeven vanuit het besef dat de snelheid de sport gevaarlijk maakt en dat er altijd een risico op dood of ernstig letsel zal zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_145389610
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 12:55:25 #299
65918 IBAZ
broeinest
pi_145392442
quote:
Daarom noemen ze het stabiel.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 12:56:19 #300
65918 IBAZ
broeinest
pi_145392472
Ook bij de LM1 auto's gebeuren dodelijke ongelukken. Dak of niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')