abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145325901
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er zit iets op de helm, dat weet ik zeker. Of het een deuk is durf ik ook niet te zeggen, ik denk dat het anders direct klaar was als hij iets gekopt had.
In principe zit die 'deuk' ook aan de verkeerde kant (rechts) terwijl hij de wagen links gekopt zou moeten hebben. Of hij had een terugslag op de zijkant van de cockpit, wellicht daar wat krassen of een deukje aan overgehouden.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  woensdag 8 oktober 2014 @ 12:41:14 #277
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145326190
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:09 schreef twiFight het volgende:

[..]

Maar zoals ik al eens eerder in een topic zei is dat volgens mij gewoon de reflectie van de helm van de dokter, geen 'deuk' van welke soort dan ook.
Precies, anders had die deuk er op deze foto ook gezeten:

KuikenGuppy
pi_145327026
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 23:33 schreef alwaysonhold het volgende:
Jules Bianchi in een wat langer interview paar weken geleden. Ben er stil van, veel van zijn dromen gaan niet meer uitkomen. Afschuwelijk
;(
  woensdag 8 oktober 2014 @ 18:20:50 #279
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_145337454
quote:
2s.gif Op maandag 6 oktober 2014 16:15 schreef WEST het volgende:

[..]

Een ding van 6 ton die 30cm omhoog schiet door die impact :X
Er hangt een zware last in de haak waardoor het minder is dan het lijkt.
Wie dit leest is gek
pi_145338493
Kans is 10% dat bianchi levend uit coma komt.
Hij zal nooit meer een formule 1 auto kunnen besturen helaas :(
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 8 oktober 2014 @ 19:00:24 #281
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_145338516
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:59 schreef 0108daniel het volgende:
Kans is 10% dat bianchi levend uit coma komt.
Hij zal nooit meer een formule 1 auto kunnen besturen helaas :(
Dat is in het geval van een "severe" DAI en in het statement is niet gezegd of dat het geval is. Zou helaas wel kunnen denk ik.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_145338552
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:00 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat is in het geval van een "severe" DAI en in het statement is niet gezegd of dat het geval is. Zou helaas wel kunnen denk ik.
Volgens Engelse en Amerikaanse experts en artsen hebben dit al toegegeven.
Dit moet nog officieel uitgebracht worden.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 8 oktober 2014 @ 19:03:59 #283
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_145338665
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:01 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Volgens Engelse en Amerikaanse experts en artsen hebben dit al toegegeven.
Dit moet nog officieel uitgebracht worden.
Bron?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_145339246
Leuk al dat gespeculeer...

Ik wacht wel op een officieel statement.
pi_145339400
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:03 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Bron?
Bronwater
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 8 oktober 2014 @ 19:23:11 #286
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_145339468
Ok, bedankt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_145380982
Ondertussen zijn er weinig update's over de toestand van Jules Bianchi. En in mijn optiek is in dit geval geen nieuws ook slecht nieuws. Voor nu dus duimen dat Jules het red en geen kasplantje word. De kans om ooit nog te racen acht ik minimaal.
Neem het leven zoals het leven jou neemt.
  Redactie Sport donderdag 9 oktober 2014 @ 23:34:15 #288
274204 crew  Mexicanobakker
pi_145381111
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:21 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Bronwater
Bedankt Hansie.

Then again schat ik het niet rooskleurig in.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 07:53:01 #289
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_145385459
Ben benieuwd of Rossi de wagen krijft of dat ze gewoon met maar 1 rijden. Ik zou als sentimentele teambaas dit jaar alleen nog met Chilton rijden.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_145385461
Ze gaan nu wel kijken naar de optie om de cockpits af te sluiten na incidenten met Massa, Surtees (in F2), Alonso en Bianchi.


Alonso thinks there is now no reason not to at least carry out further research.

"I probably tend to agree we should at least check and try or test the idea," he said.

"We are in 2014, we have the technology, we have aeroplanes and many other examples used in a successful way, so why not to think about it?"

The Ferrari driver cited his involvement in the dramatic 2012 Belgian GP startline crash as an example of a fortunate escape that highlighted the need for better head protection.

"All the biggest accidents in motorsport in the last couple of years have been head injuries so it's probably one of the parts where we are not on the top of the safety," Alonso said.

"Even in my case, in 2012 at Spa, I probably could have died there in corner one if it had been 10 centimetres closer to my head.

"If the technology is there available and there is the possibility I would not exclude [closed cockpits] for sure."

Felipe Massa, who suffered a life-threatening head injury when hit by a detached spring from Rubens Barrichello's Brawn in 2009 Hungarian GP qualifying, agreed with Alonso's stance, while admitting that a closed cockpit might not have helped Bianchi given the nature of his impact.

"I totally agree with Fernando - it would be interesting to try to work on that possibility," said Massa.

"Definitely for my accident, it would have been perfect. For Jules, I don't know."

World champions Sebastian Vettel and Jenson Button both pointed out that the scale of aesthetic change that closed cockpits would involve would have major implications for F1.

"I've got sort of mixed feelings," said Vettel. "For F1 cars since the beginning of F1, and open-wheel racing, [open cockpits] is one of the things that is very special.

"On the other hand, as Fernando has touched on, there are a lot of reasons to look at closed cockpits for the future."

Button added: "There are positives [with closed cockpits] obviously in terms of a safety point of view.

"But this is F1, it has been open cockpit since the start of time so it's a very big change for the sport to make."

http://www.autosport.com/news/report.php/id/116234
pi_145385529
Om vervolgens die open cockpit weer af te schaffen als je op je kop ligt en er niet uitkomt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_145385543
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 07:59 schreef sasquatsch het volgende:
Om vervolgens die open cockpit weer af te schaffen als je op je kop ligt en er niet uitkomt.
Er zijn speelgoedauto's die op beide kanten door kunnen rijden, waarom zou dat in de F1 ook niet kunnen? Stoeltje draait gewoon mee, ik mail Bernie even.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 08:35:12 #293
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_145385841
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 07:53 schreef Toekito het volgende:
Ben benieuwd of Rossi de wagen krijft of dat ze gewoon met maar 1 rijden. Ik zou als sentimentele teambaas dit jaar alleen nog met Chilton rijden.
Sentimentele teambazen leiden meestal tot failliete teams.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:04:46 #294
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145386237
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 07:59 schreef sasquatsch het volgende:
Om vervolgens die open cockpit weer af te schaffen als je op je kop ligt en er niet uitkomt.
Closed bedoel je neem ik aan?

Maar daarom is het ook een waardeloze paniekoplossing van niks. De enige reden dat het geopperd wordt is omdat mensen het verschil niet snappen tussen emoties en rede.

Wat met Bianchi gebeurde was een 'one in a million' noodlottige samenkomst van omstandigheden. Zet er een dakje op en dan kan dat ook nog gebeuren. Een dakje lost geen drol op.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_145387822
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 09:04 schreef twiFight het volgende:
[..]
Closed bedoel je neem ik aan?
Maar daarom is het ook een waardeloze paniekoplossing van niks. De enige reden dat het geopperd wordt is omdat mensen het verschil niet snappen tussen emoties en rede.
Wat met Bianchi gebeurde was een 'one in a million' noodlottige samenkomst van omstandigheden. Zet er een dakje op en dan kan dat ook nog gebeuren. Een dakje lost geen drol op.
Closed ja. |:(

Grootste probleem is dat de Formule 1 zo veilig is geworden, dat coureurs dubbel geel niet meer respecteren, getuige de opmerking van Perez. Dit blijkt ook uit de beelden van de livetiming waar je ziet dat iedereen met 200+ langs de crash van Sutil rijdt.
quote:
Perez also felt that double waved yellow caution flags were not enough to ensure the racing cars were slowing down sufficiently.

"Those situations are very difficult," he said. "You expect the tractor to come quickly but in my opinion yellow flags were not enough to clear up the accident because of the situation on the track at that moment."

He said that drivers slowed down as little as possible even for double yellow flags.

"You know you have to show a lift of the throttle to the FIA," Perez said.

"But if we are honest we know we want to lift as little as possible and go as fast as possible.


"It is something that in those conditions probably doesn't work."
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_145389134
Maar dan heb je een dichte cockpit en dan? Massa kan wel zeggen dat dat voor hem zou hebben geholpen, maar dat glas was toch ook niks geweest dan. Dat had die veer niet tegen gehouden. En wat zou een dak hebben moeten doen voor Bianchi? Dan was hij er helemaal niet meer geweest, dat dak had naar binnen geduwd en Bianchi geplet in de auto...
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_145389522
Het is jammer dat na zo'n incident de discussie begint met welke veiligheidsmaatregelen moeten worden genomen, en niet of er wel veiligheidsmaatregelen moeten worden genomen. Ik ben een voorstander van voortdurende evolutie van de veiligheid, maar die kun je alleen maar zinnig vormgeven vanuit het besef dat de snelheid de sport gevaarlijk maakt en dat er altijd een risico op dood of ernstig letsel zal zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_145389610
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 12:55:25 #299
65918 IBAZ
broeinest
pi_145392442
quote:
Daarom noemen ze het stabiel.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 12:56:19 #300
65918 IBAZ
broeinest
pi_145392472
Ook bij de LM1 auto's gebeuren dodelijke ongelukken. Dak of niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')