abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport dinsdag 7 oktober 2014 @ 18:24:17 #226
274204 crew  Mexicanobakker
pi_145302359
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 18:14 schreef Geralt het volgende:
Godverdomme.

Ik was ff weg van een computer en hoopte vanavond stiekem wat enigszins "goed" nieuws te lezen aangaande Bianchi.

Dit is in geen enkel opzicht goed nieuws. Dit is heel erg slecht nieuws. Ik vond hem een motherfucker omdat ie zo vaak onze GVD van de baan roste vroeger, maar in de F1 deed ie het toch erg leuk en dit gun ik hem echt niet.

Dammit zeg. :( ;(
Het was niet te verwachten dat ze zouden zeggen dat het allemaal koek en ei was, gezien de complicaties. Het zou mooi zijn mocht hij e bovenop komen zonder al te veel hersenletsel, maar dat is alleen in het beste geval natuurlijk..
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 18:29:48 #227
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_145302558
Ik probeer positief te blijven maar wordt me niet in dank afgenomen.....

Snap echt dat men geschokt is maar sommige gaan al uit van een staatsbegrafenis....
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_145302751
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:09 schreef Rodawa het volgende:

[..]

Het is in ieder geval voorzichtiger dan 200 km/u in zijn 5, dan had hij in de regen helemaal weinig tractie gehad.

Iemand die weet hoe hard een aantal andere coureurs daar gingen nadat er dubbel geel hing?

Edit: Ik heb al een video gevonden op waarop meer te zien is, zo te zien was Bianchi's snelheid op dat punt redelijk vergelijkbaar met bijvoorbeeld Chilton en Ericsson.

Waarschijnlijk reden ze daar allemaal ongeveer net zo hard. Het is namelijk normaal in de F1 dat je maar een beetje langzamer gaat rijden onder geel. Je kunt het de coureurs niet echt verwijten, want als ze de regels volgen, dan worden ze direct ontslagen omdat ze op zo´n plek opeens seconden verliezen tov de rest.

De FIA zou daarin veel stringenter tegen op moeten treden. Zoals gezegd is het belachelijk dat ze aan Whiting vragen of 0,2 seconden langzamer rijden onder dubbel geel voldoende is, want het is imo duidelijk dat dat niet voldoende is om aan de regel te voldoen.
pi_145302850
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 18:24 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Het was niet te verwachten dat ze zouden zeggen dat het allemaal koek en ei was, gezien de complicaties. Het zou mooi zijn mocht hij e bovenop komen zonder al te veel hersenletsel, maar dat is alleen in het beste geval natuurlijk..
Nee het was zeker niet te verwachten, maar ik hoopte er wel heel erg op.

Waarschijnlijk (en klaarblijkelijk nu) tegen beter weten in.

Triest is het. ;(

Ik ben benieuwd komend weekend hoe en wat met de F1.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 7 oktober 2014 @ 18:39:38 #230
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_145302854
Interview met dr Gerhard Wolf, lid van de medische commissie van de FIA en professor in Graz (is in het Duits):
http://www.motorsport-mag(...)unden-sind-kritisch/

Belangrijkste punten:
- Bij DAI gaat hersenmassa verloren
- Vermoedelijk blijvende schade (maar hij heeft niet alle details, dus kan het niet met zekerheid zeggen)
- Wat er nu met hem gebeurt is goed vergelijkbaar met het verhaal Schumacher
- Kritisch = acuut levensgevaar, stabiel = geen verandering in de laatste 6-12 uur
- Komende 48-72 uur zijn het "kritieke bereik" waarin over levensgevaar gesproken wordt
- Jonge leeftijd + fitheid werken in zo'n geval sowieso in het voordeel van de patiėnt
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_145302919
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 18:39 schreef Geralt het volgende:

Ik ben benieuwd komend weekend hoe en wat met de F1.
Voordat iemand zich afvraagt of ik hiermee insinueer dat die wellicht niet door zal gaan: ik ben er 100% zeker van dat die gewoon doorgaat. Life goes on. Zeker in de F1. Ik doel meer op hoe die jongens daar allemaal mee omgaan. Die hebben geen van allen Senna en Ratzenberger nog meegemaakt in hun F1 carričre. Dat maakt toch een impact lijkt me. No pun intended overigens mbt die impact.

:{
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_145303072
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 17:09 schreef Sinister-D- het volgende:
Als Hartstein het zo stelt dan :X
Net ook ff gelezen. Klinkt niet best erg slecht.

Tevens valt me dit stukje ook op:
quote:
I’m totally gutted, sickened, by having to ask you to go back to December and January’s posts for more about ICP if you’re interested. I don’t have the heart to go through this again. Not for another of our guys. Jeez.
Hoe die kerel nog steeds begaan is met die jongens in de F1 hoewel hij al 2 jaar niet meer werkt daar. Not another of our guys. ;(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 7 oktober 2014 @ 19:10:16 #233
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_145303824
Trouwens, over het "wegduiken":

quote:
Not a lot of room to duck actually. That said, deceleration in the longitudinal axis DOES lead to some “submarining”. There is pretty significant axial loading of the spinal cord in severe decelerations and that may have taken a cm or two off his height.
Eveneens van Hartstein.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_145304181
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 18:42 schreef Geralt het volgende:

[..]

Voordat iemand zich afvraagt of ik hiermee insinueer dat die wellicht niet door zal gaan: ik ben er 100% zeker van dat die gewoon doorgaat. Life goes on. Zeker in de F1. Ik doel meer op hoe die jongens daar allemaal mee omgaan. Die hebben geen van allen Senna en Ratzenberger nog meegemaakt in hun F1 carričre. Dat maakt toch een impact lijkt me. No pun intended overigens mbt die impact.

:{
Er zijn de afgelopen jaren ook wel wat crashes geweest die ze zich nog wel kunnen herinneren zoals Kubica (2007 en die rallycrash), Massa in 2009 en Grosjean die Alonso bijna had onthoofd in 2012. Of wat te denken van dat incident met die band die door de pits rolde en iemand raakte in Duitsland dacht ik.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 19:45:21 #235
144695 Sinister-D-
NL'er in Belgiė
pi_145305298
Die velg van Webber vol op die cameraman :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_145308846
Zou het mogelijk zijn alleen nog maar grote bouwkranen te gebruiken, zoals in Monaco?

.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 21:38:47 #237
144695 Sinister-D-
NL'er in Belgiė
pi_145310250
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:10 schreef Fer het volgende:
Zou het mogelijk zijn alleen nog maar grote bouwkranen te gebruiken, zoals in Monaco?

[ afbeelding ]
kranen van dat kaliber kosten klauwen vol geld in aanschaf, dat is voor de meeste circuits niet te betalen. Monaco is een tijdelijke baan, dus zijn ze niet continue nodig en in huur waarschijnlijk nog overzienbaar als ze er >5 stuks per bedrijf ~1 week afnemen.....

Edit: zou me zelfs niet verbazen als dat zelfs sponsoring zou zijn, die kranen komen daar geregeld in beeld :P
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_145310308
Op Suzuka staan ze wel, maar wel maar een paar. Plek van het ongeluk stond er net niet een..
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_145310622
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:38 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

kranen van dat kaliber kosten klauwen vol geld in aanschaf, dat is voor de meeste circuits niet te betalen. Monaco is een tijdelijke baan, dus zijn ze niet continue nodig en in huur waarschijnlijk nog overzienbaar als ze er >5 stuks per bedrijf ~1 week afnemen.....

Edit: zou me zelfs niet verbazen als dat zelfs sponsoring zou zijn, die kranen komen daar geregeld in beeld :P
Val toch wel mee, hier kost het 500¤ voor een half uurtje. De hoeren van Bernie zijn duurder.
.
pi_145310705
Monaco is ook een flink stuk korter, dus je hebt veel minder kranen nodig.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 21:50:22 #241
144695 Sinister-D-
NL'er in Belgiė
pi_145310920
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:44 schreef Fer het volgende:

[..]

Val toch wel mee, hier kost het 500¤ voor een half uurtje. De hoeren van Bernie zijn duurder.
Bernie moet die kranen dan ook niet betalen, dat laat ie gewoon over aan de circuits en organisatie zodat ie weer een oostblok slet aan zijn slappe plasser kan laten sabbelen in de tussentijd......
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 22:15:35 #242
396458 New_Pope
Nobody fucks with the Jesus!
pi_145312491
Ik denk dat je er niet aan ontkomt om mobiele bergingsvoertuigen te gebruiken. Het aanpassen ervan is een stuk praktischer en goedkoper.
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
pi_145314382
Tuurlijk is het mogelijk om alles met van die grote kranen te doen.

Echter is een F1 circuit al vlug een kilometer of 4 a 5 in lengte.

Heb je enig idee hoeveel van die klotekranen je neer moet zetten om alle plekken te coveren?

Dat is niet te betalen voor de circuits en de FIA zal dat ook niet uit eigen zak betalen.

Ik denk dat de beste oplossing is ongeluk --> SC en pas dan zulke trucks de baan op. En ook de marshalls dan pas de baan op.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_145315517
Dan heb je voor elk wissewasje een Safety Car.

Beter is om de coureurs flink van het gas af te laten gaan (bijvoorbeeld op de pitlimiter) bij dubbel geel en niet alleen maar liften zoals nu. Daar zouden flinke straffen op moeten staan, want dat is wat het leven van andere coureurs en marshalls in gevaar brengt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 23:09:14 #245
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145315639
Was het idee niet al om staande herstarts te doen bij SC situaties volgend jaar? Ik zie een SC bij elke berging écht niet zitten. 8 rondjes SC is eerder regel dan uitzondering. Eerst het hele veld opvangen, dan de bergingswerkzaamheden (incl. met een beetje pech minimaal 3 ronden lang debris vegen), dan de gelapte autos doorlaten. Vooral dat vind ik een bizarre actie elke keer en staat in de 20+ jaar dat ik F1 kijken zeker in de top 3 grootste blunders van de FIA ooit. Die gelapte autos mogen op ~80% van de normale snelheid rijden en zijn dus ontzettend gevaarlijk op de baan tijdens bergingswerkzaamheden, daarom wachten ze er ook altijd mee. Als je ze laat afzakken ben je 1. vijf keer zo snel klaar en 2. is er geen gevaar omdat ze niet alsnog met hoge snelheid over de baan gaan. Na dit hele gezanik wordt pas 'groen licht' gegeven, waarbij het nog wachten is op de pit ingang voordat de SC naar binnen kan. En dat ook alleen als er genoeg waarschuwing vooraf was voor de coureurs om zich voor te bereiden.

Ik ben falikant tegen een staande herstart omdat het 100% compleet competitievervalsing is. Maar als men toch overal een SC voor wil gebruiken, zet ze dan maar zo snel mogelijk stil op de starting grid. Dan worden er misschien nog een paar rondjes in de race niet achter een SC gereden.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 23:09:46 #246
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_145315661
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 23:06 schreef sasquatsch het volgende:
Dan heb je voor elk wissewasje een Safety Car.

Beter is om de coureurs flink van het gas af te laten gaan (bijvoorbeeld op de pitlimiter) bij dubbel geel en niet alleen maar liften zoals nu. Daar zouden flinke straffen op moeten staan, want dat is wat het leven van andere coureurs en marshalls in gevaar brengt.
De wedstrijdleiding moet gewoon een signaal afsturen op de auto's dat ze automatisch op pitlimiter gaat.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_145315727
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 23:09 schreef twiFight het volgende:
Was het idee niet al om staande herstarts te doen bij SC situaties volgend jaar? Ik zie een SC bij elke berging écht niet zitten. 8 rondjes SC is eerder regel dan uitzondering. Eerst het hele veld opvangen, dan de bergingswerkzaamheden (incl. met een beetje pech minimaal 3 ronden lang debris vegen), dan de gelapte autos doorlaten. Vooral dat vind ik een bizarre actie elke keer en staat in de 20+ jaar dat ik F1 kijken zeker in de top 3 grootste blunders van de FIA ooit. Die gelapte autos mogen op ~80% van de normale snelheid rijden en zijn dus ontzettend gevaarlijk op de baan tijdens bergingswerkzaamheden, daarom wachten ze er ook altijd mee. Als je ze laat afzakken ben je 1. vijf keer zo snel klaar en 2. is er geen gevaar omdat ze niet alsnog met hoge snelheid over de baan gaan. Na dit hele gezanik wordt pas 'groen licht' gegeven, waarbij het nog wachten is op de pit ingang voordat de SC naar binnen kan. En dat ook alleen als er genoeg waarschuwing vooraf was voor de coureurs om zich voor te bereiden.

Ik ben falikant tegen een staande herstart omdat het 100% compleet competitievervalsing is. Maar als men toch overal een SC voor wil gebruiken, zet ze dan maar zo snel mogelijk stil op de starting grid. Dan worden er misschien nog een paar rondjes in de race niet achter een SC gereden.
Ik las dat ze er weer vanaf wilden, maar de FIA dat niet wil omdat ze dan helemaal te kijk gezet worden door iets aan te kondigen en weer af te schieten voordat het in werking treedt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_145316650
Jules Bianchi in een wat langer interview paar weken geleden. Ben er stil van, veel van zijn dromen gaan niet meer uitkomen. Afschuwelijk
pi_145316917
Wat denken jullie dan stoppen in de pits en dan weer laten starten, met dezelfde "gap" als voor de SC?

Dus Hamilton spuit weg, dan na 2s mag Rosberg starten. Vervolgens na 10s Riciardo enz enz....
.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 7 oktober 2014 @ 23:44:41 #250
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_145317064
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 23:41 schreef Fer het volgende:
Wat denken jullie dan stoppen in de pits en dan weer laten starten, met dezelfde "gap" als voor de SC?

Dus Hamilton spuit weg, dan na 2s mag Rosberg starten. Vervolgens na 10s Riciardo enz enz....
Een soort start als in de achtervolging bij het biatlon of langlaufen (of een gewone start in de noordse combinatie).
Ik denk dat dat niet te doen is, tenzij je ze gaat groeperen ofzo. Exacte tijdverschillen lijken me bijna niet uit te voeren op die manier.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')