abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145280080
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 23:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
Die staat er ook volledig gechoqueerd bij..
Niet geheel onbegrijpelijk als je zo'n explosie van carbonfiber om je oren hebt gehad.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 00:12:29 #157
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145280573
Van wat ik begreep zag Sutil het ongeluk zelf ook gebeuren. Dus dat filmpje waar menig fokker al "oh fuck" en "mijn god" over zei heeft hij live zien gebeuren, op een paar meter afstand. Ik denk dat hij nog wel eens wat gesprekjes met een psycholoog/slachtofferhulp kan gebruiken. En dat hoeft niet eens per se nu nodig te zijn, maar kan ook ineens over een paar maanden inslaan. Vooral als Bianchi er niet bovenop komt.

[ Bericht 2% gewijzigd door twiFight op 07-10-2014 00:19:09 ]
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 7 oktober 2014 @ 00:15:06 #158
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_145280655
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 00:12 schreef twiFight het volgende:
Van wat ik begreep zag Sutil het ongeluk zelf ook gebeuren. Dus dat filmpje waar menig fokker al "oh fuck" en "mijn god" over zei heeft hij live zien gebeuren, op een paar meter afstand. Ik denk dat hij nog wel eens wat gesprekjes met een psycholoog/slachtofferhulp kan gebruiken. En dat hoeft eens per se nu te moeten, maar kan ook ineens over een paar maanden inslaan. Vooral als Bianchi er niet bovenop komt.
Met daarbij misschien wel het gevoel "als ik niet gecrasht was.." (niet dat hem wat dat betreft ook maar iets te verwijten valt uiteraard, dat lijkt me duidelijk)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 00:17:52 #159
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_145280729
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 23:01 schreef Fiorano het volgende:
Doornebos nu bij Pauw...
Had hij nog wat interessants te melden of was het gewoon Formule 1 voor Dummies, zoals gebruikelijk bij de publieke omroep?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_145281263
Net thuis van mn werk en zie het filmpje nu pas.

De tering wat een klap zeg :X

Ik denk dat als die headrests jaren terug niet verhoogd waren dat ie sowieso op slag dood was geweest.
Tevens denk ik dat het nog steeds tot de mogelijkheden behoort dat ie het niet overleefd. ;(

Iemand nog meer nieuws buiten filmpjes en foto's hoe het nu met hem gaat? Ik heb vanaf 13:00 uur geen nieuws meer kunnen lezen en toen zou het nog steeds een zeer ernstige situatie zijn.

Iemand?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 00:45:32 #161
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145281504
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 00:37 schreef Geralt het volgende:
Net thuis van mn werk en zie het filmpje nu pas.

De tering wat een klap zeg :X

Ik denk dat als die headrests jaren terug niet verhoogd waren dat ie sowieso op slag dood was geweest.
Tevens denk ik dat het nog steeds tot de mogelijkheden behoort dat ie het niet overleefd. ;(

Iemand nog meer nieuws buiten filmpjes en foto's hoe het nu met hem gaat? Ik heb vanaf 13:00 uur geen nieuws meer kunnen lezen en toen zou het nog steeds een zeer ernstige situatie zijn.

Iemand?
Het laatste min of meer met zekerheid bevestigde nieuws was dat zijn ouders onderweg waren en vandaag met de doktoren zouden praten. Gezien het tijdsverschil zal dat waarschijnlijk vrij snel zijn. Nieuws over de toestand van Jules wordt aan de ouders verteld en die beslissen wat wanneer en hoe in de media komt. Met andere woorden, afwachten dus.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
pi_145281732
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 00:45 schreef twiFight het volgende:

[..]

Het laatste min of meer met zekerheid bevestigde nieuws was dat zijn ouders onderweg waren en vandaag met de doktoren zouden praten. Gezien het tijdsverschil zal dat waarschijnlijk vrij snel zijn. Nieuws over de toestand van Jules wordt aan de ouders verteld en die beslissen wat wanneer en hoe in de media komt. Met andere woorden, afwachten dus.
Geen nieuws nog dus. Jammer. Ik hoopte stiekem vandaag tussen het werk door als ik straks thuis zou komen goed nieuws te lezen. ;(

Misschien beter om toch de grindbakken weer terug te laten komen. Die zijn afgeschaft vanwege dat auto's over de kop konden vliegen als ze er zijwaarts in kwamen dacht ik.

Dat lijkt me nog altijd een stuk veiliger qua kinetische energie afvoeren dan een uitloopstrook van asfalt en/of gras.

Nou weet ik dat in Japan ook weer wat grind veranderd is naar asfalt, maar zo deze bocht staat me 123 ff niet bij of daar nou ook nog een strook grind voor ligt of niet.

Iemand die dat weet?

De klap was waarschijnlijk een stuk minder hard geweest

=edit=
mits niet head first dan tegen dat ding aan. :X

Ook niet goed dus grindbakken weer terug. Ik denk dat het er op neer komt dat elk ongeval waarbij een supporttruck binnen de afzetting moet komen om een auto weg te halen dat er EERST een Safetycar ingezet gaat worden VOORDAT die truck binnen de afzetting mag komen.

En dan blijf je dus over met auto's waar geen truck voor nodig is om te verwijderen, maar die door marshalls gewoon aan de kant geduwd kan worden. En ook dat gaat nog een keer mis.

Dan moeten ze nu ook doorpakken.

Ik denk dat we heel veel SC's gaan zien vanaf nu.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 05:25:42 #163
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_145283330
hoi
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 07:04:55 #164
144695 Sinister-D-
NL'er in Belgiė
pi_145283543
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 00:54 schreef Geralt het volgende:

[..]
*knip*

ik heb het zondag al eens aangehaald, maar wat houd de FIA tegen om ze een hele sector op de pitlimiter te laten rijden (zodra er marshalls op de baan of uitloopstroken zijn) zoals ze op Le Mans doen sinds dit jaar? Koeling is geen issue want pitten duurt even lang, aerodynamica die niet zou werken is zever want de snelheid is dusdanig laag dat het niet hoeft te werken, geen onzinnig lange ronden met een SC die achterliggers opnieuw moet doorlaten, etc.... Imho alleen maar voordelen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Sinister-D- op 07-10-2014 07:18:35 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_145284079
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 07:04 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

ik heb het zondag al eens aangehaald, maar wat houd de FIA tegen om ze een hele sector op de pitlimiter te laten rijden (zodra er marshalls op de baan of uitloopstroken zijn) zoals ze op Le Mans doen sinds dit jaar? Koeling is geen issue want pitten duurt even lang, aerodynamica die niet zou werken is zever want de snelheid is dusdanig laag dat het niet hoeft te werken, geen onzinnig lange ronden met een SC die achterliggers opnieuw moet doorlaten, etc.... Imho alleen maar voordelen.
Lijkt me ook, maar de Fia die logisch denkt, nah.
pi_145284126
SC wordt gesponsord door Mercedes toch? Wellicht dat ze die lucratieve deal niet willen laten varen door hem nooit meer in te zetten :'(
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 08:52:58 #167
365422 Catatafish
Stories will soon be told.
pi_145284539
Opvallend dat ook Marussia linksvoor helemaal naar zijn gootje is, zal dat komen door de druk van de shovel?
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 09:19:21 #168
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145284962
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 08:52 schreef Catatafish het volgende:
Opvallend dat ook Marussia linksvoor helemaal naar zijn gootje is, zal dat komen door de druk van de shovel?
Die autos zijn gemaakt om helemaal naar de tering te gaan. Dat is namelijk veiliger. Maak een massieve auto en er zullen elk weekend doden vallen. Je wilt geen auto die heel blijft, je wilt een auto die in 1000 stukjes breekt om zo de energie van de crash af te voeren.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 09:20:33 #169
365422 Catatafish
pi_145284985
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 09:19 schreef twiFight het volgende:

[..]

Die autos zijn gemaakt om helemaal naar de tering te gaan. Dat is namelijk veiliger. Maak een massieve auto en er zullen elk weekend doden vallen. Je wilt geen auto die heel blijft, je wilt een auto die in 1000 stukjes breekt om zo de energie van de crash af te voeren.
Ja, dat begrijp ik, maar naar mijn weten heeft linksvoor in principe niets geraakt toch?
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 09:21:09 #170
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145284996
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 09:20 schreef Catatafish het volgende:

[..]

Ja, dat begrijp ik, maar naar mijn weten heeft linksvoor in principe niets geraakt toch?
Jawel, volgens mij zelfs twee keer. Bekijk even het filmpje van de crash zelf, dan zie je het prima.

[edit] Nou ja, anderhalf keer dan. Eerst tegen de wiellader en dan glijdt hij nog door richting bandenstapel.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 7 oktober 2014 @ 09:24:26 #171
284411 crew  heywoodu
pi_145285055
De ouders van Bianchi komen als het goed is met een update als ze met Dr Saillant gesproken hebben (die inmiddels ook gearriveerd is).
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 09:33:45 #172
365422 Catatafish
pi_145285223
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 09:21 schreef twiFight het volgende:

[..]

Jawel, volgens mij zelfs twee keer. Bekijk even het filmpje van de crash zelf, dan zie je het prima.

[edit] Nou ja, anderhalf keer dan. Eerst tegen de wiellader en dan glijdt hij nog door richting bandenstapel.
Oh fuck, ik bedoelde rechtsvoor. Die lijkt enkel te zijn gebroken doordat de auto geplet werd.
pi_145288275
Wat ik me gisteren trouwens ook besefte, is dat naast de impact tegen de kraan zelf, ook duidelijk is dat hij zo goed als direct tot stilstand kwam.
Min of meer vergelijkbaar misschien met Perez in Monaco, die was ook behoorlijk gehavend zonder tegen een kraan te komen, puur omdat hij opeens stil staat...
pi_145288437
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 00:54 schreef Geralt het volgende:

[..]

Geen nieuws nog dus. Jammer. Ik hoopte stiekem vandaag tussen het werk door als ik straks thuis zou komen goed nieuws te lezen. ;(

Misschien beter om toch de grindbakken weer terug te laten komen. Die zijn afgeschaft vanwege dat auto's over de kop konden vliegen als ze er zijwaarts in kwamen dacht ik.

Dat lijkt me nog altijd een stuk veiliger qua kinetische energie afvoeren dan een uitloopstrook van asfalt en/of gras.

Nou weet ik dat in Japan ook weer wat grind veranderd is naar asfalt, maar zo deze bocht staat me 123 ff niet bij of daar nou ook nog een strook grind voor ligt of niet.

Iemand die dat weet?

De klap was waarschijnlijk een stuk minder hard geweest

=edit=
mits niet head first dan tegen dat ding aan. :X

Ook niet goed dus grindbakken weer terug. Ik denk dat het er op neer komt dat elk ongeval waarbij een supporttruck binnen de afzetting moet komen om een auto weg te halen dat er EERST een Safetycar ingezet gaat worden VOORDAT die truck binnen de afzetting mag komen.

En dan blijf je dus over met auto's waar geen truck voor nodig is om te verwijderen, maar die door marshalls gewoon aan de kant geduwd kan worden. En ook dat gaat nog een keer mis.

Het was gewoon een inschattingsfout, dat Sutil crasht op deze manier geeft aan dat er een verhoogde kans is in die bocht dat er nog een auto afschiet. De marshalls hadden dat moeten weten, evenals de wedstrijdleiding. Meer safetycars helpt niet, alleen beter uitkiezen wanneer wel.
Zo kon bij de herstart de safetycar wel zeker 3 ronden eerder naar binnen, daar werd hij nutteloos lang gebruikt terwijl ik het niet snapte dat hij niet kwam toen Sutil daar stond...

Als er een auto technisch kapot gaat, op een droge baan en op een veilige plek tot stilstand komt, zetten ze soms de SC in.
Hier, waar de auto spinde door omstandigheden die kans op herhaling vergroten, op een onveilige plek, hoe meer SC redenen wil je hebben. :(
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:45:49 #175
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_145288875
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:28 schreef Marks het volgende:
Wat ik me gisteren trouwens ook besefte, is dat naast de impact tegen de kraan zelf, ook duidelijk is dat hij zo goed als direct tot stilstand kwam.
Min of meer vergelijkbaar misschien met Perez in Monaco, die was ook behoorlijk gehavend zonder tegen een kraan te komen, puur omdat hij opeens stil staat...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Sport dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:49:58 #176
274204 crew  Mexicanobakker
pi_145288992
quote:
Die heeft ook lang in coma gelegen en is toch nog - sorta - teruggekomen :{ Al nooit meer op niveau, dat is ook het gevaar van zo'n crash altijd.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:50:39 #177
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_145289010
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 00:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Had hij nog wat interessants te melden of was het gewoon Formule 1 voor Dummies, zoals gebruikelijk bij de publieke omroep?
Weinig nieuws. Pauw wilde eigenlijk Haaksbergen koppelen aan Bianchi (zie er wel meer in de media die dat proberen) maar dat lukt niet echt. Is natuurlijk ook belachelijk, maar de niet-sport media flikkert het allemaal onder "de Autosport" is gevaarlijk...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_145289118
Vanavond Doornbos bij Pauw?

pi_145289292
Heel handig om daar te gaan staan ja.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 12:01:07 #180
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_145289306
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:54 schreef Nober het volgende:
Vanavond Doornbos bij Pauw?

Holy fuck, lekker handig ook om daar te gaan zitten :X.

Meestal zijn dat soort plekken wel afgelint volgens mij.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_145289395
Wat mij opvalt is dat Bianchi vlak voor Sutil rijdt op het moment dat Sutil crasht. Ik weet alleen niet of hij Sutil in zijn spiegels eraf heeft zien gaan.

The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 7 oktober 2014 @ 14:11:58 #182
284411 crew  heywoodu
pi_145293100
Z'n ouders, Todt en Saillant hebben het ziekenhuis verlaten. "Todt was tevreden over de interactie tussen Saillant en de artsen". Men verwacht nu vrij snel een bericht van Marussia.
  Redactie Sport dinsdag 7 oktober 2014 @ 14:14:05 #183
pi_145293171
Dit klinkt alsof het nieuws - gezien de situatie - mee zal vallen.

Niet per definitie goed nieuws dus, maar vermoedelijk niet het slechtste scenario. :{
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 14:16:38 #184
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145293257
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 12:01 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Holy fuck, lekker handig ook om daar te gaan zitten :X.

Meestal zijn dat soort plekken wel afgelint volgens mij.
En die meiden op het randje blijven nog gewoon zitten ook :')
KuikenGuppy
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 7 oktober 2014 @ 14:18:19 #185
284411 crew  heywoodu
pi_145293314
quote:
I’ve been a passenger in an F1 car, and can confirm that the brakes are phenomenal. That said, given the water on the circuit, given the loading on the car through corners 6 and 7, and given the speed of that Marussia, it is indisputable that Jules carried MUCH TOO MUCH speed into that corner. By definition. He is instructed (by the flags) to slow enough to be able to stop, yet he was fast enough to aquaplane. Those are mutually exclusive options. Period.
Aldus Dr Hartstein, een van de mensen die ik wat dit soort dingen betreft wel serieus neem.

Staat in een stuk wat hij paar minuten geleden online heeft gezet, waarin hij ook nog maar eens benadrukt hoe ontzettend veilig de F1 tegenwoordig gewoon is.
http://formerf1doc.wordpress.com/2014/10/07/2271/
  Redactie Sport dinsdag 7 oktober 2014 @ 14:25:10 #186
pi_145293556
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 14:18 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Aldus Dr Hartstein, een van de mensen die ik wat dit soort dingen betreft wel serieus neem.

Staat in een stuk wat hij paar minuten geleden online heeft gezet, waarin hij ook nog maar eens benadrukt hoe ontzettend veilig de F1 tegenwoordig gewoon is.
http://formerf1doc.wordpress.com/2014/10/07/2271/
wat is het derde 'freak accident' waar hij naar refereert? Massa en Bianchi zijn obvious, maar ik kan niet een derde herinneren. Hakkinen in 95? Burti in 2001? Perez/Button in Monaco? Kubica in Canada? Ik zie ze wel als gevaarlijk.. en ze hadden allemaal fout kunnen aflopen, maar ik kan het allemaal geen freak accidents noemen. (Oke, misschien Burti in 2001 doordat Irvine even idioot deed.)

Wat verder wel maakt dat dit voorkomen had kunnen worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')