Niet geheel onbegrijpelijk als je zo'n explosie van carbonfiber om je oren hebt gehad.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
Die staat er ook volledig gechoqueerd bij..
Met daarbij misschien wel het gevoel "als ik niet gecrasht was.." (niet dat hem wat dat betreft ook maar iets te verwijten valt uiteraard, dat lijkt me duidelijk)quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:12 schreef twiFight het volgende:
Van wat ik begreep zag Sutil het ongeluk zelf ook gebeuren. Dus dat filmpje waar menig fokker al "oh fuck" en "mijn god" over zei heeft hij live zien gebeuren, op een paar meter afstand. Ik denk dat hij nog wel eens wat gesprekjes met een psycholoog/slachtofferhulp kan gebruiken. En dat hoeft eens per se nu te moeten, maar kan ook ineens over een paar maanden inslaan. Vooral als Bianchi er niet bovenop komt.
Had hij nog wat interessants te melden of was het gewoon Formule 1 voor Dummies, zoals gebruikelijk bij de publieke omroep?quote:
Het laatste min of meer met zekerheid bevestigde nieuws was dat zijn ouders onderweg waren en vandaag met de doktoren zouden praten. Gezien het tijdsverschil zal dat waarschijnlijk vrij snel zijn. Nieuws over de toestand van Jules wordt aan de ouders verteld en die beslissen wat wanneer en hoe in de media komt. Met andere woorden, afwachten dus.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:37 schreef Geralt het volgende:
Net thuis van mn werk en zie het filmpje nu pas.
De tering wat een klap zeg
Ik denk dat als die headrests jaren terug niet verhoogd waren dat ie sowieso op slag dood was geweest.
Tevens denk ik dat het nog steeds tot de mogelijkheden behoort dat ie het niet overleefd.
Iemand nog meer nieuws buiten filmpjes en foto's hoe het nu met hem gaat? Ik heb vanaf 13:00 uur geen nieuws meer kunnen lezen en toen zou het nog steeds een zeer ernstige situatie zijn.
Iemand?
Geen nieuws nog dus. Jammer. Ik hoopte stiekem vandaag tussen het werk door als ik straks thuis zou komen goed nieuws te lezen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:45 schreef twiFight het volgende:
[..]
Het laatste min of meer met zekerheid bevestigde nieuws was dat zijn ouders onderweg waren en vandaag met de doktoren zouden praten. Gezien het tijdsverschil zal dat waarschijnlijk vrij snel zijn. Nieuws over de toestand van Jules wordt aan de ouders verteld en die beslissen wat wanneer en hoe in de media komt. Met andere woorden, afwachten dus.
ik heb het zondag al eens aangehaald, maar wat houd de FIA tegen om ze een hele sector op de pitlimiter te laten rijden (zodra er marshalls op de baan of uitloopstroken zijn) zoals ze op Le Mans doen sinds dit jaar? Koeling is geen issue want pitten duurt even lang, aerodynamica die niet zou werken is zever want de snelheid is dusdanig laag dat het niet hoeft te werken, geen onzinnig lange ronden met een SC die achterliggers opnieuw moet doorlaten, etc.... Imho alleen maar voordelen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:54 schreef Geralt het volgende:
[..]
*knip*
Dan moeten ze nu ook doorpakken.
Ik denk dat we heel veel SC's gaan zien vanaf nu.
Lijkt me ook, maar de Fia die logisch denkt, nah.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 07:04 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ik heb het zondag al eens aangehaald, maar wat houd de FIA tegen om ze een hele sector op de pitlimiter te laten rijden (zodra er marshalls op de baan of uitloopstroken zijn) zoals ze op Le Mans doen sinds dit jaar? Koeling is geen issue want pitten duurt even lang, aerodynamica die niet zou werken is zever want de snelheid is dusdanig laag dat het niet hoeft te werken, geen onzinnig lange ronden met een SC die achterliggers opnieuw moet doorlaten, etc.... Imho alleen maar voordelen.
Die autos zijn gemaakt om helemaal naar de tering te gaan. Dat is namelijk veiliger. Maak een massieve auto en er zullen elk weekend doden vallen. Je wilt geen auto die heel blijft, je wilt een auto die in 1000 stukjes breekt om zo de energie van de crash af te voeren.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 08:52 schreef Catatafish het volgende:
Opvallend dat ook Marussia linksvoor helemaal naar zijn gootje is, zal dat komen door de druk van de shovel?
Ja, dat begrijp ik, maar naar mijn weten heeft linksvoor in principe niets geraakt toch?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 09:19 schreef twiFight het volgende:
[..]
Die autos zijn gemaakt om helemaal naar de tering te gaan. Dat is namelijk veiliger. Maak een massieve auto en er zullen elk weekend doden vallen. Je wilt geen auto die heel blijft, je wilt een auto die in 1000 stukjes breekt om zo de energie van de crash af te voeren.
Jawel, volgens mij zelfs twee keer. Bekijk even het filmpje van de crash zelf, dan zie je het prima.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 09:20 schreef Catatafish het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik, maar naar mijn weten heeft linksvoor in principe niets geraakt toch?
Oh fuck, ik bedoelde rechtsvoor. Die lijkt enkel te zijn gebroken doordat de auto geplet werd.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 09:21 schreef twiFight het volgende:
[..]
Jawel, volgens mij zelfs twee keer. Bekijk even het filmpje van de crash zelf, dan zie je het prima.
[edit] Nou ja, anderhalf keer dan. Eerst tegen de wiellader en dan glijdt hij nog door richting bandenstapel.
Het was gewoon een inschattingsfout, dat Sutil crasht op deze manier geeft aan dat er een verhoogde kans is in die bocht dat er nog een auto afschiet. De marshalls hadden dat moeten weten, evenals de wedstrijdleiding. Meer safetycars helpt niet, alleen beter uitkiezen wanneer wel.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:54 schreef Geralt het volgende:
[..]
Geen nieuws nog dus. Jammer. Ik hoopte stiekem vandaag tussen het werk door als ik straks thuis zou komen goed nieuws te lezen.
Misschien beter om toch de grindbakken weer terug te laten komen. Die zijn afgeschaft vanwege dat auto's over de kop konden vliegen als ze er zijwaarts in kwamen dacht ik.
Dat lijkt me nog altijd een stuk veiliger qua kinetische energie afvoeren dan een uitloopstrook van asfalt en/of gras.
Nou weet ik dat in Japan ook weer wat grind veranderd is naar asfalt, maar zo deze bocht staat me 123 ff niet bij of daar nou ook nog een strook grind voor ligt of niet.
Iemand die dat weet?
De klap was waarschijnlijk een stuk minder hard geweest
=edit=
mits niet head first dan tegen dat ding aan.
Ook niet goed dus grindbakken weer terug. Ik denk dat het er op neer komt dat elk ongeval waarbij een supporttruck binnen de afzetting moet komen om een auto weg te halen dat er EERST een Safetycar ingezet gaat worden VOORDAT die truck binnen de afzetting mag komen.
En dan blijf je dus over met auto's waar geen truck voor nodig is om te verwijderen, maar die door marshalls gewoon aan de kant geduwd kan worden. En ook dat gaat nog een keer mis.
Dan moeten ze nu ook doorpakken.
Ik denk dat we heel veel SC's gaan zien vanaf nu.
quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:28 schreef Marks het volgende:
Wat ik me gisteren trouwens ook besefte, is dat naast de impact tegen de kraan zelf, ook duidelijk is dat hij zo goed als direct tot stilstand kwam.
Min of meer vergelijkbaar misschien met Perez in Monaco, die was ook behoorlijk gehavend zonder tegen een kraan te komen, puur omdat hij opeens stil staat...
Die heeft ook lang in coma gelegen en is toch nog - sorta - teruggekomenquote:
Weinig nieuws. Pauw wilde eigenlijk Haaksbergen koppelen aan Bianchi (zie er wel meer in de media die dat proberen) maar dat lukt niet echt. Is natuurlijk ook belachelijk, maar de niet-sport media flikkert het allemaal onder "de Autosport" is gevaarlijk...quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Had hij nog wat interessants te melden of was het gewoon Formule 1 voor Dummies, zoals gebruikelijk bij de publieke omroep?
Holy fuck, lekker handig ook om daar te gaan zittenquote:
En die meiden op het randje blijven nog gewoon zitten ookquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:01 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Holy fuck, lekker handig ook om daar te gaan zitten.
Meestal zijn dat soort plekken wel afgelint volgens mij.
Aldus Dr Hartstein, een van de mensen die ik wat dit soort dingen betreft wel serieus neem.quote:I’ve been a passenger in an F1 car, and can confirm that the brakes are phenomenal. That said, given the water on the circuit, given the loading on the car through corners 6 and 7, and given the speed of that Marussia, it is indisputable that Jules carried MUCH TOO MUCH speed into that corner. By definition. He is instructed (by the flags) to slow enough to be able to stop, yet he was fast enough to aquaplane. Those are mutually exclusive options. Period.
wat is het derde 'freak accident' waar hij naar refereert? Massa en Bianchi zijn obvious, maar ik kan niet een derde herinneren. Hakkinen in 95? Burti in 2001? Perez/Button in Monaco? Kubica in Canada? Ik zie ze wel als gevaarlijk.. en ze hadden allemaal fout kunnen aflopen, maar ik kan het allemaal geen freak accidents noemen. (Oke, misschien Burti in 2001 doordat Irvine even idioot deed.)quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Aldus Dr Hartstein, een van de mensen die ik wat dit soort dingen betreft wel serieus neem.
Staat in een stuk wat hij paar minuten geleden online heeft gezet, waarin hij ook nog maar eens benadrukt hoe ontzettend veilig de F1 tegenwoordig gewoon is.
http://formerf1doc.wordpress.com/2014/10/07/2271/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |