Neem aan dat ze wel iets beters te doen hadden, plus misschien wilde hij er zelf wel graag bij blijven. Toch zijn teammaatje..quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:45 schreef Nober het volgende:
[..]
Normaal worden ze terug naar de pits gebracht.
Voorbeeld, tijdens dezelfde GP:
[ afbeelding ]
Ander team.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:48 schreef Pinkdwarf het volgende:
[..]
Neem aan dat ze wel iets beters te doen hadden, plus misschien wilde hij er zelf wel graag bij blijven. Toch zijn teammaatje..
Serieus? Het is wel weer te merken dat ik dit seizoen nog niet zo geweldig heb opgeletquote:Op maandag 6 oktober 2014 23:52 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ander team.
Maar kan me voorstellen dat hij erbij wilde blijven, zou zelf ook niet zomaar weglopen na zo'n ongeval.
Ik zie nog niet dat ze bezig zijn, volgens mij is het hier net gebeurd en stond Sutil nog op zijn taxi te wachten.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:42 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
Sutil heeft gewoon staan kijken terwijl ze met Bianchi bezig waren.
Niet geheel onbegrijpelijk als je zo'n explosie van carbonfiber om je oren hebt gehad.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
Die staat er ook volledig gechoqueerd bij..
Met daarbij misschien wel het gevoel "als ik niet gecrasht was.." (niet dat hem wat dat betreft ook maar iets te verwijten valt uiteraard, dat lijkt me duidelijk)quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:12 schreef twiFight het volgende:
Van wat ik begreep zag Sutil het ongeluk zelf ook gebeuren. Dus dat filmpje waar menig fokker al "oh fuck" en "mijn god" over zei heeft hij live zien gebeuren, op een paar meter afstand. Ik denk dat hij nog wel eens wat gesprekjes met een psycholoog/slachtofferhulp kan gebruiken. En dat hoeft eens per se nu te moeten, maar kan ook ineens over een paar maanden inslaan. Vooral als Bianchi er niet bovenop komt.
Had hij nog wat interessants te melden of was het gewoon Formule 1 voor Dummies, zoals gebruikelijk bij de publieke omroep?quote:
Het laatste min of meer met zekerheid bevestigde nieuws was dat zijn ouders onderweg waren en vandaag met de doktoren zouden praten. Gezien het tijdsverschil zal dat waarschijnlijk vrij snel zijn. Nieuws over de toestand van Jules wordt aan de ouders verteld en die beslissen wat wanneer en hoe in de media komt. Met andere woorden, afwachten dus.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:37 schreef Geralt het volgende:
Net thuis van mn werk en zie het filmpje nu pas.
De tering wat een klap zeg
Ik denk dat als die headrests jaren terug niet verhoogd waren dat ie sowieso op slag dood was geweest.
Tevens denk ik dat het nog steeds tot de mogelijkheden behoort dat ie het niet overleefd.
Iemand nog meer nieuws buiten filmpjes en foto's hoe het nu met hem gaat? Ik heb vanaf 13:00 uur geen nieuws meer kunnen lezen en toen zou het nog steeds een zeer ernstige situatie zijn.
Iemand?
Geen nieuws nog dus. Jammer. Ik hoopte stiekem vandaag tussen het werk door als ik straks thuis zou komen goed nieuws te lezen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:45 schreef twiFight het volgende:
[..]
Het laatste min of meer met zekerheid bevestigde nieuws was dat zijn ouders onderweg waren en vandaag met de doktoren zouden praten. Gezien het tijdsverschil zal dat waarschijnlijk vrij snel zijn. Nieuws over de toestand van Jules wordt aan de ouders verteld en die beslissen wat wanneer en hoe in de media komt. Met andere woorden, afwachten dus.
ik heb het zondag al eens aangehaald, maar wat houd de FIA tegen om ze een hele sector op de pitlimiter te laten rijden (zodra er marshalls op de baan of uitloopstroken zijn) zoals ze op Le Mans doen sinds dit jaar? Koeling is geen issue want pitten duurt even lang, aerodynamica die niet zou werken is zever want de snelheid is dusdanig laag dat het niet hoeft te werken, geen onzinnig lange ronden met een SC die achterliggers opnieuw moet doorlaten, etc.... Imho alleen maar voordelen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:54 schreef Geralt het volgende:
[..]
*knip*
Dan moeten ze nu ook doorpakken.
Ik denk dat we heel veel SC's gaan zien vanaf nu.
Lijkt me ook, maar de Fia die logisch denkt, nah.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 07:04 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ik heb het zondag al eens aangehaald, maar wat houd de FIA tegen om ze een hele sector op de pitlimiter te laten rijden (zodra er marshalls op de baan of uitloopstroken zijn) zoals ze op Le Mans doen sinds dit jaar? Koeling is geen issue want pitten duurt even lang, aerodynamica die niet zou werken is zever want de snelheid is dusdanig laag dat het niet hoeft te werken, geen onzinnig lange ronden met een SC die achterliggers opnieuw moet doorlaten, etc.... Imho alleen maar voordelen.
Die autos zijn gemaakt om helemaal naar de tering te gaan. Dat is namelijk veiliger. Maak een massieve auto en er zullen elk weekend doden vallen. Je wilt geen auto die heel blijft, je wilt een auto die in 1000 stukjes breekt om zo de energie van de crash af te voeren.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 08:52 schreef Catatafish het volgende:
Opvallend dat ook Marussia linksvoor helemaal naar zijn gootje is, zal dat komen door de druk van de shovel?
Ja, dat begrijp ik, maar naar mijn weten heeft linksvoor in principe niets geraakt toch?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 09:19 schreef twiFight het volgende:
[..]
Die autos zijn gemaakt om helemaal naar de tering te gaan. Dat is namelijk veiliger. Maak een massieve auto en er zullen elk weekend doden vallen. Je wilt geen auto die heel blijft, je wilt een auto die in 1000 stukjes breekt om zo de energie van de crash af te voeren.
Jawel, volgens mij zelfs twee keer. Bekijk even het filmpje van de crash zelf, dan zie je het prima.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 09:20 schreef Catatafish het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik, maar naar mijn weten heeft linksvoor in principe niets geraakt toch?
Oh fuck, ik bedoelde rechtsvoor. Die lijkt enkel te zijn gebroken doordat de auto geplet werd.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 09:21 schreef twiFight het volgende:
[..]
Jawel, volgens mij zelfs twee keer. Bekijk even het filmpje van de crash zelf, dan zie je het prima.
[edit] Nou ja, anderhalf keer dan. Eerst tegen de wiellader en dan glijdt hij nog door richting bandenstapel.
Het was gewoon een inschattingsfout, dat Sutil crasht op deze manier geeft aan dat er een verhoogde kans is in die bocht dat er nog een auto afschiet. De marshalls hadden dat moeten weten, evenals de wedstrijdleiding. Meer safetycars helpt niet, alleen beter uitkiezen wanneer wel.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:54 schreef Geralt het volgende:
[..]
Geen nieuws nog dus. Jammer. Ik hoopte stiekem vandaag tussen het werk door als ik straks thuis zou komen goed nieuws te lezen.
Misschien beter om toch de grindbakken weer terug te laten komen. Die zijn afgeschaft vanwege dat auto's over de kop konden vliegen als ze er zijwaarts in kwamen dacht ik.
Dat lijkt me nog altijd een stuk veiliger qua kinetische energie afvoeren dan een uitloopstrook van asfalt en/of gras.
Nou weet ik dat in Japan ook weer wat grind veranderd is naar asfalt, maar zo deze bocht staat me 123 ff niet bij of daar nou ook nog een strook grind voor ligt of niet.
Iemand die dat weet?
De klap was waarschijnlijk een stuk minder hard geweest
=edit=
mits niet head first dan tegen dat ding aan.
Ook niet goed dus grindbakken weer terug. Ik denk dat het er op neer komt dat elk ongeval waarbij een supporttruck binnen de afzetting moet komen om een auto weg te halen dat er EERST een Safetycar ingezet gaat worden VOORDAT die truck binnen de afzetting mag komen.
En dan blijf je dus over met auto's waar geen truck voor nodig is om te verwijderen, maar die door marshalls gewoon aan de kant geduwd kan worden. En ook dat gaat nog een keer mis.
Dan moeten ze nu ook doorpakken.
Ik denk dat we heel veel SC's gaan zien vanaf nu.
quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:28 schreef Marks het volgende:
Wat ik me gisteren trouwens ook besefte, is dat naast de impact tegen de kraan zelf, ook duidelijk is dat hij zo goed als direct tot stilstand kwam.
Min of meer vergelijkbaar misschien met Perez in Monaco, die was ook behoorlijk gehavend zonder tegen een kraan te komen, puur omdat hij opeens stil staat...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |