abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:07:41 #1
434988 taya22
Gewoon omdat het kan
pi_145092498
Hallo lezers,

Ik zit met een issue. Sinds een halfjaar heb ik een relatie met iemand die nooit aan een relatie heeft willen beginnen, maar voor mij toch voor de bijl ging. Ik noem hem even Peter. Het is nogal een vrijbuiter, heeft een boel meegemaakt met kraakpanden etc., hij heeft dagelijks een krat bier gedronken jaren geleden en is nog altijd drugsverslaafd: Hij blowd iedere dag nog (omdat ie anders zijn adhd niet onder controle krijgt, zegt hij) en hij drinkt iedere dag vier biertjes, waar ik me zelf best zorgen om maak, gelukkig kunnen we er goed over praten. Hij is wel iemand met principes, zegt hij, en ik denk echt dat mijn aanwezigheid hem helpt om in ieder geval sterk te minderen. Dat is nu al het geval want hij beseft dat hij echt minderen moet.

Hij maakt me strontgelukkig. Echt gelukkig. Zijn eigenzinnige maar open visie op het leven maakt hem uniek. Hij zorgt goed voor me en het is de meest zachtaardige knul die ik ken.
Tot afgelopen weekend. Het was me al eerder duidelijk dat mijn vriend Peter echt geen kinderen wil. Alleen in het begin van onze relatie heeft hij nog wel eens woorden van twijfel laten vallen, maar na een maand al was hij toch wel heel duidelijk. Ik wil wel heel graag kinderen en hoopte de discussie wat uit te stellen. Ik heb er met tientallen mensen over gepraat. De meeste zeggen dat ik de discussie uit moet stellen, het doet er nu nog niet toe. We wonen apart. Ik studeer in een andere stad en hij kan zijn baan niet opgeven zolang ik nog onzeker ben van werk. Ik ben 26, hij is 30. Het onderwerp kinderen van me af zetten lukte redelijk, alhoewel de discussie iedere keer weer viel, maar dan in korte woorden.
Afgelopen weekend heeft veel voor mij veranderd. Otto is een goede vriend van ons. hij heeft in zijn eerdere huwelijk een vrouw had die echt geen kinderen wilde. Ik zat in hetzelfde schuitje (zat omdat hij inmiddels een andere vriendin heeft met kinderen). Hij kan het verdriet van geen kinderen dus als geen ander meevoelen. Hij liet tijdens het bezoek harde woorden vallen naar mij. Woorden als:'je weet van te voren waar je met Peter aan begonnen bent' en 'het heeft mij heel veel pijn gedaan en ik heb die pijn genegeerd'. Sindsdien ben ik echt in de war. Ik zit klem tussen kiezen voor de rust van mijn relatie met Peter, voor de dingen die we samen in de planning hebben staan en voor alle goeds dat we samen hebben, of kiezen tussen een droom in de vorm van een kinderwens, ooit voor later.

Peter wil sowieso nog niets wat in een relatie thuis hoort. Hij wil niet trouwen, hij wil geen samenlevingscontract, hij wil niet stoppen met drinken en blowen, hij wil maar 1 hond terwijl ik er 2 wil, dat soort onzinnigheden. Ik denk dat hij sowieso nog moet wennen aan wat er allemaal bij een relatie komt kijken. Ik ben nu eenmaal geen automatische ja-knikker.
Hoe ga ik met mijn discussie wb kinderwens om? Hij vind dat ik een keuze moet maken, ik stel die keuze liever uit. Zolang ik nog studeer en niet kan samenwonen is het sowieso nog niet aan de orde. Hoe ga ik hiermee om? Is er echt kans dat hij nog wel van mening veranderd? Moet ik een keuze maken? of ben ik een gevalletje 'teveel tissue voor de issue? (maak ik me druk om niks?)

[ Bericht 15% gewijzigd door taya22 op 01-10-2014 15:24:48 (te lang topic) ]
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:08:41 #2
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_145092538
Probeer het even leesbaar te maken. Daarna doen we een poging om het te lezen... }:|
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_145092552
Enter, use them.

Om op je TT antwoord te geven: 'per ongeluk' de pil vergeten.
DISCLAIMER: NIET DOEN!!!!!!
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_145092554
je gaat er mee om door enters te gebruiken :P
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_145092563
Waarom wil hij dan geen kinderen?

Dat kan ik niet zo uit je post halen als het er al in staat.
pi_145092606
Halverwege de eerste "alinea" denk ik al 3 dingen:

Peter is een verslaafde dus daar moet je snel weg bij zijn
Jij klinkt ook niet de meest stabiele persoon (met Otto al niet), nog een goede reden om niet in een relatie te duiken met een andere instabiele persoon.
En kinderen? :{w doe maar niet
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:11:36 #7
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:12:07 #8
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_145092645
'oor de bijl ging. Ik noem hem even Peter. Het is nogal een vrijbuiter, heeft een boel meegemaakt met kraakpanden etc., hij heeft dagelijks een krat bier gedronken jaren geleden en is nog altijd drugsverslaafd: Hij blowd iedere dag nog (omdat ie anders zijn adhd niet onder controle krijgt, zegt hij) en hij drinkt iedere dag vier biertjes, waar ik me zelf best zorgen om maak'

Pil blijven nemen en rénnen!
pi_145092646
Gewoon stiekem de pil vergeten
pi_145092648
Lees je eerste alinea nog eens. Lijkt dat je een vaderfiguur? Wil je dat als vaderfiguur?
pi_145092652
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:09 schreef Syntos het volgende:

misschien (en hopelijk) hierdoor: "hij wil niet stoppen met drinken en blowen"
..///
pi_145092711
quote:
5s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:07 schreef taya22 het volgende:
Hallo lezers,

Ik zit met een issue. Sinds een halfjaar heb ik een relatie met iemand die nooit aan een relatie heeft willen beginnen, maar voor mij toch voor de bijl ging. Ik noem hem even Peter.
Het is nogal een vrijbuiter, heeft een boel meegemaakt met kraakpanden etc., hij heeft dagelijks een krat bier gedronken jaren geleden en is nog altijd drugsverslaafd: Hij blowd iedere dag nog (omdat ie anders zijn adhd niet onder controle krijgt, zegt hij) en hij drinkt iedere dag vier biertjes, waar ik me zelf best zorgen om maak, gelukkig kunnen we er goed over praten.

Hij is wel iemand met principes, zegt hij, en ik denk echt dat mijn aanwezigheid hem helpt om in ieder geval sterk te minderen. We houden heel veel van elkaar.
Ikzelf moest ook van ver komen. Ik heb bijna tien jaar diep gehouden van mijn ex-minaar, die noem ik even Otto. Ik heb 3,5 jaar een affaire gehad met Otto.

Die geheimhouding was geestelijk niet goed voor me. Ik heb daardoor best wel schade opgelopen. Lang nadat het over was had ik nog hoop om hem ooit nog wel te kunnen krijgen omdat ik wel heel erg van hem hield, maar dat dus niet. Ik heb hulp gehad van een psycholoog en gepraat met verschillende mensen. We hebben het volledig afgesloten nadat ik hem een aantal hele diepe vragen heb gesteld.

Het was ook Otto die me zei dat ik mijn relatie met mijn vriend Peter een serieuze kans moest gaan geven. Hij vond dat ik er zelf te weinig voor deed, en dat was ook wel zo.
We zagen elkaar soms drie weken niet. Nadat gesprek ging het prima tussen mij en Peter. Hij maakt me strondgelukkig. Echt gelukkig. Zijn eigenzinnige maar open visie op het leven maakt hem uniek. Hij zorgt goed voor me en het is de meest zachtaardige knul die ik ken.

Tot afgelopen weekend. Het was me al eerder duidelijk dat mijn vriend Peter echt geen kinderen wil. Alleen in het begin van onze relatie heeft hij nog wel eens woorden van twijfel laten vallen, maar na een maand al was hij toch wel heel duidelijk.
Ik wil wel heel graag kinderen en hoopte de discussie wat uit te stellen. Ik heb er met tientallen mensen over gepraat. De meeste zeggen dat ik de discussie uit moet stellen, het doet er nu nog niet toe. We wonen apart. Ik studeer in een andere stad en hij kan zijn baan niet opgeven zolang ik nog onzeker ben van werk.

Ik ben 26, hij is 30. Het onderwerp kinderen van me af zetten lukte redelijk, alhoewel de discussie iedere keer weer viel, maar dan in korte woorden.
Afgelopen weekend heeft veel voor me veranderd. Mijn ex-minaar Otto en mijn vriend Peter kennen elkaar al vijftien jaar, vijf jaar langer als dat ik Otto ken. Hij kwam op bezoek, Peter weet niets van het verleden tussen mij en Otto.
Omdat we het verleden hebben afgesloten wat dit geen issue meer, maar wat Otto en ik wel gemeen hebben is dat hij in zijn eerdere huwelijk een vrouw had die echt geen kinderen wilde. Ik zat in hetzelfde schuitje (zat omdat hij inmiddels een andere vriendin heeft met kinderen). Hij kan het verdriet van geen kinderen dus als geen ander meevoelen.

Hij liet tijdens het bezoek harde woorden vallen naar mij. Woorden als:'je weet van te voren waar je met Peter aan begonnen bent' en 'het heeft mij heel veel pijn gedaan en ik heb die pijn genegeerd'. Sindsdien ben ik echt in de war. Ik zit klem tussen kiezen voor de rust van mijn relatie met Peter, voor de dingen die we samen in de planning hebben staan en voor alle goeds dat we samen hebben, of kiezen tussen een droom in de vorm van een kinderwens, ooit voor later.

Peter wil sowieso nog niets wat in een relatie thuis hoort. Hij wil niet trouwen, hij wil geen samenlevingscontract, hij wil niet stoppen met drinken en blowen, hij wil maar 1 hond terwijl ik er 2 wil, dat soort onzinnigheden. Ik denk dat hij sowieso nog moet wennen aan wat er allemaal bij een relatie komt kijken. Ik ben nu eenmaal geen automatische ja-knikker.

Hoe ga ik met mijn discussie wb kinderwens om? Hij vind dat ik een keuze moet maken, ik stel die keuze liever uit. Zolang ik nog studeer en niet kan samenwonen is het sowieso nog niet aan de orde.

Hoe ga ik hiermee om? Is er echt kans dat hij nog wel van mening veranderd? Moet ik een keuze maken? of ben ik een gevalletje 'teveel tissue voor de issue? (maak ik me druk om niks?)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2014 15:16:29 ]
pi_145092735
quote:
7s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:12 schreef -Strawberry- het volgende:
Lees je eerste alinea nog eens. Lijkt dat je een vaderfiguur? Wil je dat als vaderfiguur?
Vooral dit ja. Denk dat er een oplossing is, en dat is weg bij Peter. Dat is gewoon geen vaderfiguur, kan amper voor zichzelf zorgen, geen enkele verantwoordelijkheid. Dus kiezen tussen je kinderwens en Peter.
pi_145092756
quote:
Ik noem hem even Peter. Het is nogal een vrijbuiter, heeft een boel meegemaakt met kraakpanden etc., hij heeft dagelijks een krat bier gedronken jaren geleden en is nog altijd drugsverslaafd: Hij blowd iedere dag nog (omdat ie anders zijn adhd niet onder controle krijgt, zegt hij) en hij drinkt iedere dag vier biertjes, waar ik me zelf best zorgen om maak, gelukkig kunnen we er goed over praten.
Lol en daar wil je kinderen mee? Ren alsjeblieft hard weg.
Dit is geen zielige puppy waar je voor moet/wil zorgen. Kies voor jezelf.
Mokkel met stuntstok
  Moderator woensdag 1 oktober 2014 @ 15:16:28 #15
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_145092775
Taya, ben je dom ofzo? Lees je eigen tekst eens terug. Gaan er niet TIG alarmbellen af en rode vlaggen die wapperen en zo? Wil je echt kinderen met iemand die verslaafd is en eigenlijk geen kinderen wil?

Daarnaast klink je zelf nou ook niet direct als een stabiel iemand.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:16:29 #16
434988 taya22
Gewoon omdat het kan
pi_145092776
Hij zegt dat hij geen kinderen wil omdat hij zijn kinderen niet wil verplichten tot van alles.
Verplicht naar school, daar heeft hij een hekel aan. Ik denk zelf dat hij geen kinderen wil omdat hij denkt dat zijn kinderen een dan een hekel aan hem krijgen.
Wat betreft drank en drugs, dat tweede is dus op medische basis en de drank daar is hij echt met een rede aan begonnen. Onze relatie is nog niet toe aan diepgaande discussies over de rede van zijn drankgebruik
pi_145092783
Waarom wil je kinderen met iemand die aan zelfmedicatie doet en daardoor een drugsverslaving heeft en elke dag bier drinkt?
Dat vind ik zorgelijker eigenlijk
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_145092816
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:16 schreef taya22 het volgende:
[u]Hij zegt dat hij geen kinderen wil omdat hij zijn kinderen niet wil verplichten tot van alles.
Verplicht naar school, daar heeft hij een hekel aan. Ik denk zelf dat hij geen kinderen wil omdat hij denkt dat zijn kinderen een dan een hekel aan hem krijgen.
[/u]
Wat betreft drank en drugs, dat tweede is dus op medische basis en de drank daar is hij echt met een rede aan begonnen. Onze relatie is nog niet toe aan diepgaande discussies over de rede van zijn drankgebruik
Goede vader, doen!! Gaat helemaal goedkomen.
Mokkel met stuntstok
pi_145092820
Waarom zou je aan kinderen beginnen, je hebt er toch al een?
pi_145092826
quote:

Oh een arts heeft gezegd: weet je wat echt een goed idee is om je ADHD onder controle te krijgen? Een drugsverslaving
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_145092866
Veel tekst die nergens voor nodig is. Waar het om gaat is dat hij geen kinderen wil en jij dat kan accepteren, of je maakt het uit.
Ik vind hem overigens absoluut geen goede vader met zijn drank- en drugsverslaving. Met zo'n persoon moet je geen kinderen willen.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:19:34 #22
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_145092869
Ah! Hij drinkt en blowt met een reden! :D Dan is het goed.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:19:37 #23
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_145092870
quote:
9s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:17 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Goede vader, doen!! Gaat helemaal goedkomen.
Maar ze kan hem veranderen hoor! Echt!

Vrouwen. :')
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_145092886
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:16 schreef rhubarbje het volgende:
Waarom wil je kinderen met iemand die aan zelfmedicatie doet en daardoor een drugsverslaving heeft en elke dag bier drinkt?
Dat vind ik zorgelijker eigenlijk
Want elke dag 4 biertjes drinken is zo'n drama :') Stel je aan.
Fo’ fo’ bulldog: my motherfucking pet
I point it at you and tell that motherfucker "fetch"
I’m fucking her good, she got her legs on my neck
I get pussy, mouth and ass, call that bitch triple threat
pi_145092891
quote:
Hij zegt dat hij geen kinderen wil omdat hij zijn kinderen niet wil verplichten tot van alles.
Het is gewoon een onwijze lamlul, die nergens verantwoording voor wil en overal excuses voor zoekt, dat bedoel je?
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:21:04 #26
434988 taya22
Gewoon omdat het kan
pi_145092918
quote:
14s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:20 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Het is gewoon een onwijze lamlul, die nergens verantwoording voor wil en overal excuses voor zoekt, dat bedoel je?
Daar zou je nog weleens gelijk in kunnen hebben.
pi_145092973
Wil jij snel kinderen? Of over 10 jaar? Als het niet "dringend" is zou ik het onderwerp laten rusten voor nu. Een half jaar is nog best pril voor een relatie dus om het daarom nu al af te kappen om iets wat nog in de toekomst ligt... Sowieso klinkt hij niet alsof hij nu een stabiele vader zou zijn dus als je binnenkort kinderen wil kan je het wel beter afkappen denk ik. Er zijn gnoeg mensen die absoluut geen kinderen willen maar na het vinden van de juiste partner toch van gedachten veranderen. Er zijn echter ook mensen die bij hun standpunt blijven, als jouw kinderwens heel belangrijk voor jou is kan dat dus later voor grote problemen in de relatie zorgen. Een beetje een warrig verhaal ondertussen maar eigenlijk is het dus kiezen tussen:

1. Verder gaan met de relatie met kans op pijnlijke breuk in de toekomst vanwege jouw kinderwens.

2. Niet verdergaan met de relatie om bovenstaande pijnlijke breuk te voorkomen.
pi_145092985
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:20 schreef VanitySquared het volgende:

[..]

elke dag 1 biertje maakt je al alcoholist...
..///
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:23:11 #29
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_145092993
Ik vind het verbazingwekkender dat je je vriend met dit soort onzin gaat lastig vallen na een relatie van een half jaar! 8)7
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_145093014
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:20 schreef VanitySquared het volgende:

[..]

Gezond is het zeker niet, vooral niet als je verslavingsgevoelig bent
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_145093033
Na de vijfde regel van dit verhaal denk ik dat het voor jou,en de rest van de wereld beter is om zo iemand geen nageslacht te laten produceren. En met alle respect, als ik de rest lees vraag ik me af of het niet beter is om eerst even de rest van die "goede tijden slechte tijden" soap op te lossen voordat je aan kinderen gaat beginnen.
pi_145093036
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:22 schreef wipes66 het volgende:

[..]

Pas als je er niet mee zou kunnen of willen stoppen. Dat maakt je pas alcoholist.
pi_145093084
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:23 schreef MPC60 het volgende:
Ik vind het verbazingwekkender dat je je vriend met dit soort onzin gaat lastig vallen na een relatie van een half jaar! 8)7
Als zij voor haar dertigste moeder wil worden vind ik het niet zo raar dat ze dit soort dingen bespreekt :? Geen idee of dat hier het geval is maar als het wel zo is snap ik dat je er niet na 3 jaar pas achter wil komen dat hij absoluut geen kinderen wil...
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:26:23 #34
434988 taya22
Gewoon omdat het kan
pi_145093101
ik heb de topic even aangepast. Niet om het een of ander hoor, maar inderdaad deden er veel dingen niet toe.
pi_145093133
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:26 schreef taya22 het volgende:
ik heb de topic even aangepast. Niet om het een of ander hoor, maar inderdaad deden er veel dingen niet toe.
Ik denk dat het er wel toe deed. Het geeft een beeld over jou: Je houdt van drama en ontoegankelijke mannen. Daar zit waarschijnlijk een boel achter
Kijk eerst een kritisch naar jezelf voor je uberhaubt aan kinderen begint
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:27:26 #36
434988 taya22
Gewoon omdat het kan
pi_145093137
quote:
Sorry, ik ben nogal een druktemaker, blijkt
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:27:45 #37
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_145093148
Je bent 26 en je hebt een relatie van net een half jaar...waar heb je het over?

Daarnaast klinkt het sowieso als een relatie die je nu prettig vindt, want lekker makkelijk en niet te veeleisend na een moeilijke periode...maar niet per se een relatie waar je je op de langere termijn ook goed bij blijft voelen, want hij wil niks...of liever, hij wil alles precies zo als hij het nu heeft...beetje drinken, beetje blowen, beetje sex, vooral geen verantwoordelijkheid en vooral niet vooruit kijken...

Neem het niet te serieus...of, als je dat wel doet, stop er mee...het klinkt niet alsof er toekomst in zit...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_145093159
quote:
Dat inderdaad. En begrijp ook niet dat je zo'n drang voelt om kinderen te krijgen met iemand die eerst nog allerlei issues uit moet werken en het zelf ook niet eens ziet zitten om zich zo te binden.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_145093182
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:23 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Gezond is het zeker niet, vooral niet als je verslavingsgevoelig bent
quote:

[..]

Dat heeft meer met de definitie en de perceptie van de massa te maken, dan een daadwerkelijk probleem zijn voor je gezondheid.
pi_145093216
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:24 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Pas als je er niet mee zou kunnen of willen stoppen. Dat maakt je pas alcoholist.
sommige alcoholist kunnen en/of willen zeker wel stoppen, maar soms is het een keuze om er voor te zorgen dat je geen dag zonder alcohol zit en dan ben je zeker ook een alcoholist.
..///
pi_145093224
quote:

[..]

Nee hoor.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:31:15 #42
434988 taya22
Gewoon omdat het kan
pi_145093284
Het klinkt gek, maar jullie reacties maakt me wel wakker. Sommige zijn erg hard. Voor mijzelf is zijn drank en drugsprobleem niet eens zo belangrijk, maar dingen vertroebelen snel blijkt. Vooral de latere reacties zijn erg goed. Dat we eerst stabiel moeten worden, afrekenen met verslavingen etc.
Het enige is: trek ik aan een dood paard of niet?
pi_145093290
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:29 schreef wipes66 het volgende:

[..]

sommige alcoholist kunnen en/of willen zeker wel stoppen, maar soms is het een keuze om er voor te zorgen dat je geen dag zonder alcohol zit en dan ben je zeker ook een alcoholist.
laten we niet gaan steggelen over wanneer iemand alcoholist is. Volgens mij word die kerel hier ook zo niet genoemd
Maar het is duidelijk dat hij niet zo goed voor zichzelf zorgt
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_145093294
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:26 schreef taya22 het volgende:
Ik kan er werkelijk met mijn hoofd niet bij dat je met deze man kinderen overweegt.
pi_145093318
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:31 schreef taya22 het volgende:
Het klinkt gek, maar jullie reacties maakt me wel wakker. Sommige zijn erg hard. Voor mijzelf is zijn drank en drugsprobleem niet eens zo belangrijk, maar dingen vertroebelen snel blijkt. Vooral de latere reacties zijn erg goed. Dat we eerst stabiel moeten worden, afrekenen met verslavingen etc.
Hoe kan een drank/drugsprobleem nou weer niet belangrijk voor je zijn?
Snap je niet waar je je leven aan verbind?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_145093325
quote:
Ik denk eerlijk gezegd van wel.
Je bent wel meer waard dan dit, dame.
Een lamlendige zak die rookt, drinkt, drugs gebuikt, de hele dag high is en niks wil...
Ben je nog veel te jong voor.
Mokkel met stuntstok
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:32:28 #47
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_145093327
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:31 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik kan er werkelijk met mijn hoofd niet bij dat je met deze man kinderen overweegt.
inderdaad.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_145093342
Klinkt als een goede vader voor je kinderen... :{
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:33:08 #49
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_145093356
quote:
Zie daar het eeuwige relationele verschil tussen mannen en vrouwen;

Mannen gaan serieuze relaties aan in de verwachting dat het hetzelfde blijft...
Vrouwen gaan serieuze relaties aan in de verwachting dat het nog wel ten goede zal veranderen...optimistisch maar naief :)

[/generaliserend]
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_145093397
quote:
Ik vind dat echt niet meer dan normaal. Niet als je 18 bent natuurlijk, maar als je de 25 gepasseerd bent vind ik het heel logisch dat je redelijk snel kijkt of je toekomst ideeën een beetje op elkaar aansluiten.
pi_145093405
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:32 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Dramaqueen much? Ze is pas 26 en studeert nog, waarom niet gewoon lol hebben en het leuk hebben nu het nog kan en zolang het nog kan? Als die onneembare berg uiteindelijk komt kun je altijd nog zien wat je gaat doen.

Mijn god.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:34:22 #52
434988 taya22
Gewoon omdat het kan
pi_145093409
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:32 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ik besef echt wel dat hij met zijn vijftigste in een verpleegtehuis met korsakov kan zitten. Dat heb ik hem meerdere keren gezegd ook. Maar ik ben na een halfjaar toch niet degene die hem wakker moet schudden? Ik kan hem toch niet in deze prille fase al gaan bemoederen?
pi_145093433
Hoeveel tanden heeft Peter nog?
pi_145093450
quote:
Dat weet je nooit. Iedereen kan van mening veranderen. Maar ik zou er bij zoiets niet op gaan zitten wachten.
pi_145093455
quote:
2s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:29 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nee hoor.
iedere dag alcohol drinken is minstens een gewoonte die je evident niet kan loslaten, anders zou je ook niet iedere dag alcohol drinken ivm de planning die er voor nodig is om geen dag over te slaan.
..///
pi_145093475
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:29 schreef wipes66 het volgende:

[..]

Een echte alcoholist kan en/of wil niet stoppen met drank. Als je wel zonder problemen zou kunnen stoppen ben je simpelweg geen alcoholist, maar gewoon een drankgenieter.
Feit is wel dat mensen die per dag 4 biertjes drinken eerder in de definitie van alcoholist vallen, dan iemand die maar 1 biertje per dag drinkt - gewoon omdat hij dat lekker vindt na het werk.
pi_145093489
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:34 schreef taya22 het volgende:

[..]

Ik besef echt wel dat hij met zijn vijftigste in een verpleegtehuis met korsakov kan zitten. Dat heb ik hem meerdere keren gezegd ook. Maar ik ben na een halfjaar toch niet degene die hem wakker moet schudden? Ik kan hem toch niet in deze prille fase al gaan bemoederen?
Maar dat ben je wel van plan over een jaar of zo? En dan verwacht je dat hij daar opeens naar gaat luisteren en zal stoppen?

Je zegt 'ik vind het niet van belang'. Wat ook nog wel wat anders is dan 'ik durf er nu nog niet over te beginnen'

Ik snap zelf niet wat er aantrekkelijk is aan iemand die verslaafd is...
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_145093495
quote:

[..]

Natuurlijk wel, je houdt toch van hem? Hoe kun je nou aan de toekomst denken wat betreft kinderen maar niet aan zijn toekomst? Lijkt me dat zijn toekomst nu een prioriteit is.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:36:35 #59
434988 taya22
Gewoon omdat het kan
pi_145093502
Ps. hij werkt gewoon hoor, en blowen doet hij alleen puur voor het slapen gaan. Hij is echt niet voor galg en rat opgegroeid.
pi_145093523
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:32 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd van wel.
Je bent wel meer waard dan dit, dame.
Een lamlendige zak die rookt, drinkt, drugs gebuikt, de hele dag high is en niks wil...
Ben je nog veel te jong voor.
Meer waard dan dit? Ze lijkt zelf ook behoorlijk onstabiel, op haar 15e/16e een 'affaire' van 3.5 jaar met een getrouwde man? Daarna nog 6.5 jaar geobsedeerd met hem geweest? En nu adviseert hij haar om maar met zijn beste vriend te gaan, die hij niet vertelt over zijn geschiedenis met haar, en dat doet ze dan ook maar?

Nou echt een catch of the day..
pi_145093543
quote:

[..]

Dat hij iedere dag drinkt heeft toch ook gewoon invloed op jullie relatie nu? Daar kan je best iets van zeggen. Heeft niets met bemoederen te maken.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:38:55 #62
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_145093581
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:36 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Maar dat ben je wel van plan over een jaar of zo? En dan verwacht je dat hij daar opeens naar gaat luisteren en zal stoppen?

Je zegt 'ik vind het niet van belang'. Wat ook nog wel wat anders is dan 'ik durf er nu nog niet over te beginnen'

Ik snap zelf niet wat er aantrekkelijk is aan iemand die verslaafd is...
TS komt ook niet per se over als iemand met een gezond zelfbeeld...meer als een gevalletje onzeker/minderwaardigheidscomplexje...
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:39:10 #63
434988 taya22
Gewoon omdat het kan
pi_145093594
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:37 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dat hij iedere dag drinkt heeft toch ook gewoon invloed op jullie relatie nu? Daar kan je best iets van zeggen. Heeft niets met bemoederen te maken.
Geloof me, dat doe ik ook wel. Maar ik ga hem niet dwingen ofzo.
pi_145093639
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:39 schreef taya22 het volgende:

[..]

Maar waarom zou je iets willen starten met iemand terwijl het nu al in de weg zit? En wat is je lange termijn plan?

Ik snap het echt niet
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:38 schreef Abbadon het volgende:

[..]

TS komt ook niet per se over als iemand met een gezond zelfbeeld...meer als een gevalletje onzeker/minderwaardigheidscomplexje...
Zo klinkt het inderdaad want anders snap ik niet waarom je denkt dat dit een ideale partner is
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:42:18 #65
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_145093717
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:39 schreef taya22 het volgende:

[..]

Dat zou ook niet werken....denk je dat hij nog wel verandert? en zie je die verandering als iets dat nodig is om echt toekomst te hebben met hem? zo ja: je verspilt hoogstwaarschijnlijk je tijd
pi_145093725
quote:
Het is in ieder geval geenzins een stabiele situatie om kinderen aan toe te gaan voegen, en als jij daar na een half jaar (!) relatie al over loopt te miepen zit dat blijkbaar nogal diep. Ik zou eerst lekker beiden je issues eens uitwerken, hij z'n verslavingen, jij je historie met Otto.

Mijn idee is dat hij gewoon echt het type lamlul is, wat nergens verantwoording voor wil, en vooral geen verplichtingen. Als je 30 bent en nog een beetje bierzuipend en blowend op de bank hangt en zit te klagen over dat school stom is...
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:42:30 #67
434988 taya22
Gewoon omdat het kan
pi_145093727
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:40 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Maar waarom zou je iets willen starten met iemand terwijl het nu al in de weg zit? En wat is je lange termijn plan?

Ik snap het echt niet

[..]

Zo klinkt het inderdaad want anders snap ik niet waarom je denkt dat dit een ideale partner is
... korte termijn: omdat ik verliefd op hem ben?... Lange termijn plannen worden wel aardig de kop ingedrukt door hem.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:43:29 #68
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145093762
quote:
Hopelijk maak je een grapje..Het is een junk / alcoholist.
En los van het feit dat hij een enorme lamlul is enzo is er gewoon geen toekomst samen als je beide een hele andere visie hebt.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145093787
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:35 schreef wipes66 het volgende:

[..]

iedere dag alcohol drinken is minstens een gewoonte die je evident niet kan loslaten, anders zou je ook niet iedere dag alcohol drinken ivm de planning die er voor nodig is om geen dag over te slaan.
Planning, planning... als je het in huis hebt en het lekker vindt, dan is het drinken van een biertje niet veel anders dan het eten van een koekje bij de koffie. Geestelijk en fysiek merk je volgens mij vrij weinig van een biertje. Echter vind ik het bij 4 biertjes op een dag, in combinatie met ander drugsgebruik, wel een zorgwekkend beeld. Zelfmedicatie of niet.
pi_145093890
Maar goed dat iedereen hier een opgeleid dokter is die prima kan zeggen dat een jointje en 4 bier per dag onlosmakelijk verbonden is aan een kort leven, permanente lamlendigheid, en algehele waardeloosheid van iemands leven. Mooi op die hoge paarden en hoge torens zeker?

Tering wat een hoop kortzichtigheid in één topic.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_145093940
quote:
15s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:47 schreef HostiMeister het volgende:
Maar goed dat iedereen hier een opgeleid dokter is die prima kan zeggen dat een jointje en 4 bier per dag onlosmakelijk verbonden is aan een kort leven, permanente lamlendigheid, en algehele waardeloosheid van iemands leven. Mooi op die hoge paarden en hoge torens zeker?

Kom op, als je 30 bent en je blowed en zuipt iedere dag, dan kan je nou niet echt doen alsof dat zo'n ideale situatie is om ook nog kinderen aan toe te voegen. Lamlendigheid komt overigens vooral voort uit dat hele gebeuren over dat hij niks geen verplichtingen wil :') Kom op, dan ben je 30, en zit je nog te janken als een klein kind dat school en andere verplichtingen STOM zijn :') !
pi_145093978
quote:

TS heeft het zelf over een drugsverslaving. Alleen dat is natuurlijk al genoeg om, als partner, bepaalde zorgen te hebben/kritisch te blijven
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_145093998
quote:
2s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:48 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Kom op, als je 30 bent en je blowed en zuipt iedere dag, dan kan je nou niet echt doen alsof dat zo'n ideale situatie is om ook nog kinderen aan toe te voegen. Lamlendigheid komt overigens vooral voort uit dat hele gebeuren over dat hij niks geen verplichtingen wil :') Kom op, dan ben je 30, en zit je nog te janken als een klein kind dat school en andere verplichtingen STOM zijn :') !
Best, prima, iedereen heeft zijn eigen standpunt dat soort spul. Niet iedereen zit zo geworteld in deze samenleving dat ze deze samenleving als zalig zien, kan ook prima. Genoeg oude hippies die hun kinderen zo hebben opgevoed. Wil niet meteen zeggen dat het enkel kommer en kwel is zoals dat hier wordt neergezet.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:51:01 #74
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_145094007
quote:

Alsof je een dokter moet zijn om een slappe zak te herkennen :')
pi_145094036
quote:
2s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:50 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Best, prima, iedereen heeft zijn eigen standpunt dat soort spul. Niet iedereen zit zo geworteld in deze samenleving dat ze deze samenleving als zalig zien, kan ook prima. Genoeg oude hippies die hun kinderen zo hebben opgevoed. Wil niet meteen zeggen dat het enkel kommer en kwel is zoals dat hier wordt neergezet.
Neuh, ik ben ook niet zo dat het allemaal binnen de gebaande paden moet, maar dit vind ik wel een redelijk optelsommetje waar uit ik dan (persoonlijk) concludeer dat dit vooral iemand is die geen verplichtingen wil, en lange leve de lol. Dat is ook prima, zijn keuze. Maar dan moet TS dus beseffen dat ze bij zo iemand haar diepgewortelde kinderwens niet in vervulling ziet gaan.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:52:31 #76
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_145094058
quote:
2s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:50 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Dat is ook niet per se wat gezegd wordt...maar TS wil een toekomst opbouwen en kinderen, en maakt zich nu al zorgen over die punten...dan is het wellicht niet onredelijk om aan te nemen dat de twee niet helemaal voor elkaar gemaakt zijn...

Los daarvan zal het gerust een prima vent zijn die geen vlieg kwaad doet...dat staat los van elkaar...
pi_145094116
quote:
7s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:43 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Planning, planning... als je het in huis hebt en het lekker vindt, dan is het drinken van een biertje niet veel anders dan het eten van een koekje bij de koffie. Geestelijk en fysiek merk je volgens mij vrij weinig van een biertje. Echter vind ik het bij 4 biertjes op een dag, in combinatie met ander drugsgebruik, wel een zorgwekkend beeld. Zelfmedicatie of niet.
als je 365 dagen per jaar koekjes eet en er altijd voor zorgt dat je koek in huis hebt heb je ook een probleem met koekjes. niemand consumeert iets dwangmatig iedere dag, tenzij het nodig is of er iets aan de hand is. een suikerverslaving is wat dat betreft niet heel verschillend, behalve dat het cultureel wat geaccepteerder is.
..///
pi_145094365
Als je aan kinderen wilt beginnen, zou ik eerst eens goed nadenken (hierbij stil staan), in welke mate jullie daar klaar voor zijn, die extra druk (en zorgen) aankunnen. Hij is momenteel helemaal niet zo stabiel. Geloof je (denk je) dat een huilende baby/peuter daar veel goeds aan zal doen ?
pi_145094369
quote:
Die reactie van Beatrijs is toch niet serieus of wel? :X
pi_145094941
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:01 schreef Operc het volgende:

[..]

Die reactie van Beatrijs is toch niet serieus of wel? :X
Het lijkt mij ook satirisch bedoeld.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 16:26:47 #81
434988 taya22
Gewoon omdat het kan
pi_145095234
Ik denk dat ik beter een ander topic kan posten met het onderwerp: hoe ga ik om met liefdesverdriet/verbroken relatie. IK heb net uitgebreid met mijn mama gebeld en gehuild. Ik wil jullie bedanken voor jullie meedenken maar ik zet mijn relatie nu even een poosje van me af. Weer even terug naar het nu, studie en een lekker kop thee.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 16:31:10 #82
434988 taya22
Gewoon omdat het kan
pi_145095375
Ik denk dat ik beter een ander topic kan posten met het onderwerp: hoe ga ik om met liefdesverdriet/verbroken relatie. IK heb net uitgebreid met mijn mama gebeld en gehuild. Ik wil jullie bedanken voor jullie meedenken maar ik zet mijn relatie nu even een poosje van me af. Weer even terug naar het nu, studie en een lekker kop thee.

Ik heb het niet over dat ik nu kinderen wil, maar pas over een aantal jaren, als hij sterk geminderd is met drinken cq. gestopt is met blowen. Ik vind dat ik best als vriendin mijn zorgen kan uiten en er niet mee akkoord hoef te gaan als hij dat probleem niet aanpakt.

Ik hoop dus wel dat hij dat probleem in de toekomst aan gaat pakken. Want inderdaad, een vader die drinkt en blowt zie ik ook niet voor me.
pi_145095474
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:54 schreef wipes66 het volgende:

[..]

als je 365 dagen per jaar koekjes eet en er altijd voor zorgt dat je koek in huis hebt heb je ook een probleem met koekjes. niemand consumeert iets dwangmatig iedere dag, tenzij het nodig is of er iets aan de hand is. een suikerverslaving is wat dat betreft niet heel verschillend, behalve dat het cultureel wat geaccepteerder is.
Dat dwangmatige maak jij ervan. Hoe rigide en letterlijk kun je 'elke dag een biertje' opvatten zeg...
pi_145095503
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:26 schreef taya22 het volgende:
Jezus dat ging snel :')
Weet je zeker dat je geen troll bent?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_145095738
quote:
Onze relatie is nog niet toe aan diepgaande discussies
Doe ik ook altijd hoor. Eerst kindertjes maken, zien of je überhaupt een goed gesprek met iemand kan houden kan immers altijd nog!
pi_145095775
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:35 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Jezus dat ging snel :')
Weet je zeker dat je geen troll bent?
Een uur geleden wou ze nog kinders van deze gast :')
  Redactie Frontpage woensdag 1 oktober 2014 @ 16:45:51 #87
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_145095818
Na de eerste alinea gelezen te hebben icm de topic titel: wil je een drugsgebruikende alcoholist als ouder voor je kind(eren)?

Edit, oh laat maar, het is al voorbij :')
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_145095916
TS: wat ik lees is dat jij een compleet andere toekomst voor ogen hebt dan jouw vriend. Tenzij of jij, of hij daar 180 graden in gaat draaien (want zaken als wel/geen kind kennen geen gulden middenweg) gaat dat gegarandeerd mis.

Je vraagt je af of je aan een dood paard trekt en op basis van wat ik lees denk ik dat je het antwoord eigenlijk al geeft door de vraag te stellen...

Het is leuk voor nu, maar de vooruitzichten zijn echt bar en boos.

(en dat gelul ten aanzien van zijn drugsgebruik zijn smoesjes, dat weet je hoop ik zelf toch ook wel)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 16:50:00 #89
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_145095972
Dat was snel. Gelukkig zijn er in de tussentijd geen kinders verwekt. Jullie lijken me allebei niet bepaald stabiel namelijk.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 17:16:08 #90
434988 taya22
Gewoon omdat het kan
pi_145096952
dat was een geintje. Volgens mij waren er meerdere die Peter voor lamlul uitmaakte en zeiden dat hij sowieso nergens goed voor was, daar doel ik meer op. Ik ga in real life echt niet mijn relatie verbreken om een forum. Het heeft alleen maar mijn ogen geopend. Dat zijn verslavingen eerst aangepakt moet worden enzo, dat het nu sowieso niet stabiel is... klinkt allemaal best logisch.
pi_145097166
Ik zou het gewoon aanvaarden. En later een andere man gebruiken als je toch kinderen wil.
pi_145097284
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:16 schreef taya22 het volgende:
dat was een geintje. Volgens mij waren er meerdere die Peter voor lamlul uitmaakte en zeiden dat hij sowieso nergens goed voor was, daar doel ik meer op. Ik ga in real life echt niet mijn relatie verbreken om een forum. Het heeft alleen maar mijn ogen geopend. Dat zijn verslavingen eerst aangepakt moet worden enzo, dat het nu sowieso niet stabiel is... klinkt allemaal best logisch.
Dat is het ook (logisch). Ik heb er alle begrip voor, dat jullie het nu best leuk hebben samen. Dat het een lieve, goede gast voor je is. Echter, onderschat zeker niet de extra druk (op je relatie) die kinderen met zich meebrengen. Die vragen enorm veel aandacht, verzorging, etc...

Als je nog niet helemaal klaar bent met jezelf (je eigen identiteit en problemen), dan denk je best 2x na voor je hier aan begint. Het gaat tenslotte om een (nieuw en ander) mensenleven.

Daarnaast moet je partner zelf ook kinderen willen (dit zien zitten). Hoe ziet hij zijn toekomst ? Misschien blijft hij liever blowen, drinken, e.d. Kiest liever voor het escapisme (het gemak) dan een meer "harder werkende" werkelijkheid en verantwoordelijkheid (pampers verversen, eten geven, aandacht geven, vader rol, etc).
pi_145097393
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:16 schreef taya22 het volgende:
Ik ben een troll
Hadden we al door, schat :*
pi_145097409
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:31 schreef taya22 het volgende:
Ik heb het niet over dat ik nu kinderen wil, maar pas over een aantal jaren, als hij sterk geminderd is met drinken cq. gestopt is met blowen.
Pro-tip: stel geen eisen aan je partner als 'ie die niet waar kan maken. Of kies eieren voor je geld.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_145097763
Run. Punt
  woensdag 1 oktober 2014 @ 17:41:38 #96
434988 taya22
Gewoon omdat het kan
pi_145097971
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:24 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Dat is het ook (logisch). Ik heb er alle begrip voor, dat jullie het nu best leuk hebben samen. Dat het een lieve, goede gast voor je is. Echter, onderschat zeker niet de extra druk (op je relatie) die kinderen met zich meebrengen. Die vragen enorm veel aandacht, verzorging, etc...

Als je nog niet helemaal klaar bent met jezelf (je eigen identiteit en problemen), dan denk je best 2x na voor je hier aan begint. Het gaat tenslotte om een (nieuw en ander) mensenleven.

Daarnaast moet je partner zelf ook kinderen willen (dit zien zitten). Hoe ziet hij zijn toekomst ? Misschien blijft hij liever blowen, drinken, e.d. Kiest liever voor het escapisme (het gemak) dan een meer "harder werkende" werkelijkheid en verantwoordelijkheid (pampers verversen, eten geven, aandacht geven, vader rol, etc).
Bedankt, dit is echt een hele goede reactie! Niet iemand die gelijk met deur en al het huis komt plat bombarderen, maar iemand die eerst meevaart en daarna pas tot de werkelijke kern komt. Ik ben heel blij met een reactie, er zijn er meerdere, waarin iemand zich afvraagd hoe hij eigenlijk zijn toekomst voor zich ziet. Misschien blijkt wel dat hij het helemaal nog niet zo goed weet. Dat hij eerst nog lang leve de lol wil vieren voor we burgelijk worden. Misschien wil hij me geen hoop geven terwijl hij zelf ook twijfelt. Dat hij dat laatste niet toe wil geven omdat hij nog eerst zijn eigen sores aan moet pakken...

ik denk dat mannen sowieso niet zo ver doordenken, maar ik ga hem zeker deze vraag es stellen. Wat verwacht hij eigenlijk van onze toekomst...
  woensdag 1 oktober 2014 @ 17:42:08 #97
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_145097984
Ik vind dat men meestal op forums te makkelijk zegt "ga maar weg", maar er zijn toch wel een paar basiszaken waar je m.i. echt op één lijn moet zitten in een relatie. Ik kan wel leven met een Android-gebruiker of Bieber-fan :r maar als het gaat om kinderen, religie, drugsgebruik... Die zaken zijn voor mij te fundamenteel. Ik heb respect/interesse voor andersdenkenden, maar ik zou ze niet in mijn bed willen hebben. Recept voor disaster, miscommunicaties, onvrede, resentment...

Als de één wel, de ander geen kinderen wil, waarom dan tijd "verspillen" in een niet-passende relatie, in plaats van dat beiden - ik noem maar wat - zoeken naar een partner die wél hun levensvisie delen?

Als je de relatie alleen maar voortzet in de hoop dat hij ooit wel zal veranderen, dat lijkt mij enorm tragisch... De kans is groot dat die verandering niet komt, en dan heb je opeens haast om een "spermadonor" te gaan vinden zolang het nog kan. En daar zit je wel de rest van je leven aan vast.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 1 oktober 2014 @ 17:42:15 #98
434988 taya22
Gewoon omdat het kan
pi_145097989
quote:
14s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:27 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Hadden we al door, schat :*
Hey!! Die is zelf ingevoerd, dat heb ik niet gezegd!! :D:D:D
pi_145098162
In het begin van een relatie:

Ik wil later kinderen, "Ik niet"

O.k. doei.

Zo simpel is het. En dan hebben we het nog niet over de rest van alle problemen.

Natuurlijk kun je ervoor kiezen om je eigen verlangens helemaal weg te drukken. Maar stel je even voor hoe jij je voelt als jullie later uit elkaar gaan en jij op je 45e zonder kinderen of partner ergens op een flatje uit het raam zit te turen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_145098486
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:47 schreef hottentot het volgende:
In het begin van een relatie:

Ik wil later kinderen, "Ik niet"

O.k. doei.

Zo simpel is het. En dan hebben we het nog niet over de rest van alle problemen.

Natuurlijk kun je ervoor kiezen om je eigen verlangens helemaal weg te drukken. Maar stel je even voor hoe jij je voelt als jullie later uit elkaar gaan en jij op je 45e zonder kinderen of partner ergens op een flatje uit het raam zit te turen.
Of als ze wel kinderen nemen en vriendlief 20 jaar lang een burgerleventje moet leiden omdat ie papa is :{
When it comes to survival..
pi_145098661
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:57 schreef LesStroud het volgende:

[..]

Of als ze wel kinderen nemen en vriendlief 20 jaar lang een burgerleventje moet leiden omdat ie papa is :{
Een beetje als rechtdoor fietsen terwijl de één linksaf wil en de ander rechtsaf. Als je samen wil fietsen fiets je ook bewust beide dezelfde richting op. Als je kinderen wil, dan wil je toch ook een partner die kinderen wil.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  woensdag 1 oktober 2014 @ 18:03:28 #102
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_145098680
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:41 schreef taya22 het volgende:

[..]

Bedankt, dit is echt een hele goede reactie! Niet iemand die gelijk met deur en al het huis komt plat bombarderen, maar iemand die eerst meevaart en daarna pas tot de werkelijke kern komt. Ik ben heel blij met een reactie, er zijn er meerdere, waarin iemand zich afvraagd hoe hij eigenlijk zijn toekomst voor zich ziet. Misschien blijkt wel dat hij het helemaal nog niet zo goed weet. Dat hij eerst nog lang leve de lol wil vieren voor we burgelijk worden. Misschien wil hij me geen hoop geven terwijl hij zelf ook twijfelt. Dat hij dat laatste niet toe wil geven omdat hij nog eerst zijn eigen sores aan moet pakken...

ik denk dat mannen sowieso niet zo ver doordenken, maar ik ga hem zeker deze vraag es stellen. Wat verwacht hij eigenlijk van onze toekomst...
Nee, dat is de reactie die je WILT horen...
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 18:07:53 #103
434988 taya22
Gewoon omdat het kan
pi_145098815
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 18:03 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Nee, dat is de reactie die je WILT horen...
ja en?
  woensdag 1 oktober 2014 @ 18:08:20 #104
434988 taya22
Gewoon omdat het kan
pi_145098831
[quote]0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 18:07 schreef taya22 het volgende:

[..]

[quote]0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 18:07 schreef taya22 het volgende:

[..]

ja en?
  woensdag 1 oktober 2014 @ 18:11:39 #105
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145098932
Beste taya, het grootste probleem is dat hij geen kinderen wil.
The love you take is equal to the love you make.
pi_145099165
Jij denkt dat hij nog wel verandert. Ok. succes dan. Want dat gaat nooit gebeuren.
pi_145099175
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 18:11 schreef Lienekien het volgende:
Dit dus.

"Maar misschien weet hij dit helemaal nog niet..."
"misschien twijfelt hij wel en wil hij mij dit niet zeggen..."

Ik ga eerst even kotsen in een teiltje en daarna koken :)

TS heeft het typische voorbeeld gevonden van iemand die geen verantwoordelijkheid kan en wil dragen. Zulke mensen moeten vrijgezel blijven om anderen pijn en ellende te besparen.
pi_145099245
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 18:11 schreef Lienekien het volgende:
Dat dus. Stop met eigenwijs zijn.
pi_145099529
Hij ZEGT dat hij geen kinderen wilt. Waarom neem jij je partner niet serieus?
pi_145099581
quote:
Mensen die pas na jaren erachter komen dat de relatie geen toekomst heeft omdat ze volledig verschillende ideeën omtrent de toekomst hebben en beide deze ideeën in het begin ook al hadden vind ik veel verbazingwekkender.

Ik ben niet gelovig en roer dat altijd in de eerste week aan. En ja daar is het wel ééns om uit gegaan.
pi_145099623
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 18:31 schreef Vlier het volgende:
Hij ZEGT dat hij geen kinderen wilt. Waarom neem jij je partner niet serieus?
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/384/hij_wilt_wil/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_145100422
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 18:34 schreef hottentot het volgende:

[..]

http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/384/hij_wilt_wil/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn om te horen dat ik dezelfde vout maak als vele anderen ;)
pi_145100521
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 18:57 schreef Vlier het volgende:

[..]

Fijn om te horen dat ik dezelfde vout maak als vele anderen ;)
Vout leest in elk geval met dezelfde klank ;)
pi_145102937
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 19:00 schreef hottentot het volgende:

[..]

Vout leest in elk geval met dezelfde klank ;)
Tja, ben een Rotterdammert.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 20:28:56 #115
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_145104145
TS, waarom wil je eigenlijk wel kinderen? Als je met goede argumenten kan komen, kun je misschien zelfs die lamzak wel overtuigen.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 20:41:16 #116
434988 taya22
Gewoon omdat het kan
pi_145104666
Omdat ik het niet zie zitten om later alleen met hem uit het raam te kijken. Voor mij zijn kinderen een levensdoel, ik vind dat ik besta om kinderen te krijgen. Daarbij; als ik dan later in een verpleegtehuis kom, wil ik dat mijn kinderen mij kunnen bezoeken. Ik wil een keer meemaken om zwanger te zijn, om voor mijn eigen baby te zorgen.. die redenen overtuigen hem niet. Ik heb het ook in het begin besproken, en toen liet hij nog weleens wat twijfels vallen.
pi_145104922
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 20:41 schreef taya22 het volgende:
Omdat ik het niet zie zitten om later alleen met hem uit het raam te kijken. Voor mij zijn kinderen een levensdoel, ik vind dat ik besta om kinderen te krijgen. Daarbij; als ik dan later in een verpleegtehuis kom, wil ik dat mijn kinderen mij kunnen bezoeken. Ik wil een keer meemaken om zwanger te zijn, om voor mijn eigen baby te zorgen.. die redenen overtuigen hem niet. Ik heb het ook in het begin besproken, en toen liet hij nog weleens wat twijfels vallen.
Ik heb in een relatie gezeten van 8/9 jaar en mijn ex is dus ook geen vader figuur. Hij wilde zelf ook geen kinderen ( eerst wel later niet meer ) Daarom ben ik ook blij dat ik nooit kinderen met hem gekregen heb. Ik mag dan nu bijna 28 zijn, maar met mijn nieuwe vriend kan ik hier open over praten en hij wil later ook graag rond de 3 kinderen.

Ga je eigen geluk achterna, ik dacht dat ik nooit gelukkiger zou worden.. maar ik kan mij nu niks anders meer wensen !
  woensdag 1 oktober 2014 @ 20:55:39 #118
434988 taya22
Gewoon omdat het kan
pi_145105274
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 20:46 schreef Aloria het volgende:

[..]

Ik heb in een relatie gezeten van 8/9 jaar en mijn ex is dus ook geen vader figuur. Hij wilde zelf ook geen kinderen ( eerst wel later niet meer ) Daarom ben ik ook blij dat ik nooit kinderen met hem gekregen heb. Ik mag dan nu bijna 28 zijn, maar met mijn nieuwe vriend kan ik hier open over praten en hij wil later ook graag rond de 3 kinderen.

Ga je eigen geluk achterna, ik dacht dat ik nooit gelukkiger zou worden.. maar ik kan mij nu niks anders meer wensen !
Vind ik leuk!
  Moderator woensdag 1 oktober 2014 @ 20:57:10 #119
184769 crew  Deisyy
pi_145105336
quote:
Als kinderen jouw levensdoel zijn moet je een andere vader voor je kinderen zoeken, want je huidige vriend wil ze niet, zo simpel.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  † In Memoriam † woensdag 1 oktober 2014 @ 21:29:16 #120
25682 2cv
Niet subtiel
pi_145106754
2 dingen:

- Hoe kan je nu al aan kinderen beginnen als zijn drankgebruik (ik gebruik bewust het woord 'drankprobleem' niet) al niet bespreekbaar is ?
- Wat voorvader zou hij zijn, als hij tegen zijn wil vader is ?

Lijkt me iets om over na te denken ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_145107315
quote:
Voor mij zijn kinderen een levensdoel, ik vind dat ik besta om kinderen te krijgen.
Zo, je lijkt wel een kip in een legbatterij.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 22:24:30 #122
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145109613
quote:
Ik ben hier ook niet erg van onder de indruk.

Maar ik blijf erbij: hij wil ze niet. Dus je doet er goed aan om met hem samen geen kinderen op de wereld te zetten.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 22:37:58 #123
434988 taya22
Gewoon omdat het kan
pi_145110433
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 21:41 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Zo, je lijkt wel een kip in een legbatterij.
Als dat mijn levensvisie is, zo be it. Leven en laten leven.
pi_145110534
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 22:37 schreef taya22 het volgende:

[..]

Och dat doe ik ook wel het spijt me alleen voor je, helemaal als je in de overgang komt of als blijkt dat je geen kinderen kan krijgen.
pi_145111620
quote:
Het is nogal een vrijbuiter, heeft een boel meegemaakt met kraakpanden etc., hij heeft dagelijks een krat bier gedronken jaren geleden en is nog altijd drugsverslaafd: Hij blowd iedere dag nog (omdat ie anders zijn adhd niet onder controle krijgt, zegt hij) en hij drinkt iedere dag vier biertjes, waar ik me zelf best zorgen om maak, gelukkig kunnen we er goed over praten.
Dat het een junk is oké, zijn pakkie aan. Maar dat jij een kind wil verwekken met deze man dat kan ik niet begrijpen. Imo ben je zelf dan ook niet echt stabiel als je niet kan inzien dat dit nou niet echt een ideale situatie is.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:36 schreef taya22 het volgende:
Ps. hij werkt gewoon hoor, en blowen doet hij alleen puur voor het slapen gaan. Hij is echt niet voor galg en rat opgegroeid.
Waarom praat je dit goed?

quote:
Ja. Mensen roepen altijd dat de man (of vrouw) water bij de wijn moet doen. Dat kan niet met kinderen want als de 1 wel kinderen wil en de andere niet en je neemt er dan 1 dan is er toch 1 ongelukkig. Er is hier geen middenweg.

quote:
Omdat ik het niet zie zitten om later alleen met hem uit het raam te kijken. Voor mij zijn kinderen een levensdoel, ik vind dat ik besta om kinderen te krijgen.
Je weet dat ook vrouwen onvruchtbaar kunnen zijn hè?
Op dinsdag 29 juli 2014 16:09 schreef Kutmanager het volgende:
Wat een sfeerspons.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 23:23:44 #126
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145112744
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 22:37 schreef taya22 het volgende:

[..]

HIJ
WIL
GEEN
KINDEREN.
pi_145114403
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:27 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Dat inderdaad. En begrijp ook niet dat je zo'n drang voelt om kinderen te krijgen met iemand die eerst nog allerlei issues uit moet werken en het zelf ook niet eens ziet zitten om zich zo te binden.
Precies dit!

Je ziet al duidelijk dat het nu een probleem zal vormen, dus er überhaupt al zo aan denken vind ik een beetje vreemd.
pi_145115151
quote:
:') :') :') :') :')
"Pools are perfect for holding water"
pi_145115456
Volgens mij wil hij geen kinderen.

En iedereen (iig ik wel) houdt van een goede "I told you so!", maar niemand vindt het leuk wanneer jij, alleen met hem, op je 40e eindelijk bedenkt .. "goh, hadden die mensen op dat forum toch gelijk ..". Dat is niet grappig meer, en alleen maar heel erg triest. Laat dat aub niet gebeuren.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 2 oktober 2014 @ 09:04:02 #130
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145117320
Zelf niet meegemaakt maar wel in mijn omgeving, als een man zegt geen kinderen te willen dan is dat meestal ook wel zo, zeker op die leeftijd.
Dat kan je niet anders dan respecteren, hij is eerlijk tegen je en dat is juist goed.

Hoewel ik ook betwijfel of hij wel goed vader materiaal is, wellicht beseft hij dat zelf ook.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 2 oktober 2014 @ 09:08:13 #131
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_145117396
quote:
Dit zijn geen argumenten maar wat ongestructureerde emoties. Hier ga je echt niemand mee overtuigen.
pi_145117412
Mijn ex en ik zijn ervoor uit elkaar gegaan.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 09:13:54 #133
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_145117488
Binnen een maand relatie al over eventuele kinderen praten vind ik persoonlijk wel ietwat snel eigenlijk. Het is fijn om al je kaarten op tafel te leggen natuurlijk maar het zou mij ook afschrikken als ik zo'n rammelende eierstok voor me heb die ik pas kort ken.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 2 oktober 2014 @ 09:16:04 #134
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145117517
quote:
10s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:13 schreef jogy het volgende:
Binnen een maand relatie al over eventuele kinderen praten vind ik persoonlijk wel ietwat snel eigenlijk. Het is fijn om al je kaarten op tafel te leggen natuurlijk maar het zou mij ook afschrikken als ik zo'n rammelende eierstok voor me heb die ik pas kort ken.
Je kunt ook niet-rammelende eierstokken hebben en dan is het ook prettig om te weten of je op dezelfde lijn zit.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 09:19:40 #135
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145117591
quote:
10s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:13 schreef jogy het volgende:
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je kunt ook niet-rammelende eierstokken hebben en dan is het ook prettig om te weten of je op dezelfde lijn zit.
Dat dus inderdaad, ik heb ook al vrij snel duidelijk gemaakt dat ik klaar ben met kinderen.
Gelukkig hij ook.

Ik ken meerdere relaties die naar jaren samen zijn stuk zijn gelopen omdat een van de twee geen kinderen wilde, is toch zonde van je tijd. :P
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 2 oktober 2014 @ 09:21:01 #136
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_145117614
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als je binnen een maand over eventuele kinderen begint heb je per definitie rammelende eierstokken. Dat je er niet over 2 jaar pas over begint is logisch na een bepaalde leeftijd maar dit vind ik persoonlijk nogal overdreven eerlijk gezegd. Ik kan mij in ieder geval wel voorstellen dat je dan vaker en sneller een 'nee ik wil geen kinderen' reactie krijgt al is het alleen maar als paniekreactie. Sommige mannen moet je rustig laten wennen aan het avontuur dat kinderen heet ( :r :') )
Vrijheid
pi_145117627
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:19 schreef snakelady het volgende:
Ik ken meerdere relaties die naar jaren samen zijn stuk zijn gelopen omdat een van de twee geen kinderen wilde, is toch zonde van je tijd. :P
Dat vind ik ook weer overdreven, als de relatie plezierig was is het natuurlijk niet zonde van je tijd geweest.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 09:23:43 #138
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145117662
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:21 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Dat vind ik ook weer overdreven, als de relatie plezierig was is het natuurlijk niet zonde van je tijd geweest.
Vandaar ook die smiley er achter, was niet geheel serieus.
Maar ik zou het erger vinden om na jaren samenzijn te breken om die reden dan al in het begin na een paar dates.
pi_145117679
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:23 schreef snakelady het volgende:

[..]

Vandaar ook die smiley er achter, was niet geheel serieus.
Maar ik zou het erger vinden om na jaren samenzijn te breken om die reden dan al in het begin na een paar dates.
Is het ook, maar ja...
Heb er verder geen spijt van ofzo dat we jaren samen zijn geweest. ;)
  donderdag 2 oktober 2014 @ 09:24:50 #140
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145117682
quote:
10s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:21 schreef jogy het volgende:

[..]

Als je binnen een maand over eventuele kinderen begint heb je per definitie rammelende eierstokken. Dat je er niet over 2 jaar pas over begint is logisch na een bepaalde leeftijd maar dit vind ik persoonlijk nogal overdreven eerlijk gezegd. Ik kan mij in ieder geval wel voorstellen dat je dan vaker en sneller een 'nee ik wil geen kinderen' reactie krijgt al is het alleen maar als paniekreactie. Sommige mannen moet je rustig laten wennen aan het avontuur dat kinderen heet ( :r :') )
Volgens mij snap je niet wat ik bedoel. Als je geen rammelende eierstokken hebt, wil je ook graag vroeg in een relatie weten dat je partner met jou op één lijn zit. Als de man wél graag kinderen wil, is dat namelijk ook een probleem.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 09:25:45 #141
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_145117702
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:21 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

En dat ook maar kinderen kunnen (blijkbaar) als doel op zich gelden waar een eventuele relatie nou eenmaal bij hoort dus dan kan het als 'zonde van de tijd' gezien worden. Hoe leuk die relatie verder ook was. Het niet willen van kinderen is wel iets waar je als niet kind willend persoon duidelijk over moet zijn binnen een jaartje of zo.
Vrijheid
pi_145117729
quote:
14s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:25 schreef jogy het volgende:

[..]

En dat ook maar kinderen kunnen (blijkbaar) als doel op zich gelden waar een eventuele relatie nou eenmaal bij hoort dus dan kan het als 'zonde van de tijd' gezien worden. Hoe leuk die relatie verder ook was. Het niet willen van kinderen is wel iets waar je als niet kind willend persoon duidelijk over moet zijn binnen een jaartje of zo.
Soms weet je het zelf ook nog niet goed... Of hoopt je partner dat je nog bijdraait...
  donderdag 2 oktober 2014 @ 09:28:58 #143
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_145117756
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Volgens mij snap je niet wat ik bedoel. Als je geen rammelende eierstokken hebt, wil je ook graag vroeg in een relatie weten dat je partner met jou op één lijn zit. Als de man wél graag kinderen wil, is dat namelijk ook een probleem.
Ik vind het gewoon een beetje te zwaar om binnen een maand over te beginnen ook al wil je die kinderen niet meteen op dat moment. Het is inderdaad handig om snel duidelijkheid te hebben maar geniet ff van de onbezonnen nieuwigheid of zo :').

Nogmaals, het is persoonlijk natuurlijk. Blijkbaar is het redelijk normaal om bijna meteen in het begin het onderwerp kinderen op tafel te gooien.
Vrijheid
  donderdag 2 oktober 2014 @ 09:29:23 #144
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_145117763
quote:
7s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:27 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Soms weet je het zelf ook nog niet goed... Of hoopt je partner dat je nog bijdraait...
Klopt :).
Vrijheid
  donderdag 2 oktober 2014 @ 09:31:50 #145
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145117808
quote:
14s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:28 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon een beetje te zwaar om binnen een maand over te beginnen ook al wil je die kinderen niet meteen op dat moment. Het is inderdaad handig om snel duidelijkheid te hebben maar geniet ff van de onbezonnen nieuwigheid of zo :').

Nogmaals, het is persoonlijk natuurlijk. Blijkbaar is het redelijk normaal om bijna meteen in het begin het onderwerp kinderen op tafel te gooien.
Het ligt maar helemaal aan de reactie die je krijgt. Bij ons was het klaar en daarmee dus geen issue meer.
pi_145117823
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:26 schreef taya22 het volgende:
Mijn mama :')
pi_145117882
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:41 schreef taya22 het volgende:

[..]

:')
Het spijt me, maar dit ervaar ik wel als beledigend.
pi_145117887
Blowen tegen ADHD? Dat is echt de grootste onzin die er is. Want het blowen maakt een nog groter potje van je hoofd.
Voor ADHD hebben we Ritalin, concerta enz. Uitgevonden.
Ik heb deze smoes vaker gehoord en dat waren stuk voor stuk junks.

Hij drinkt iedere dag,

Jullie hebben wel een relatie maar hij wil eigenlijk van alles wat bij een relatie komt kijken niks hebben.

Klinkt als een stabiel mens ^O^ Ideaal vader figuur. Maar gelukkig wil hij geen kinderen dus hoef je daar niet aan te denken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 02-10-2014 09:54:16 ]
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 2 oktober 2014 @ 09:47:53 #149
416931 yats
(non) Average Joe
pi_145118111
Even een heel gekke vraag, maar waarom wil je kinderen met deze man? Als ik alles zo lees is hij verre van geschikt om vader te worden en heeft hij dieperliggende problemen (verborgen/verdrongen door de drugs/alcohol) die hij eerst op moet lossen voordat hij daar eventueel wel geschikt voor is. Vergeet niet, een kind krijgen/hebben is een hele verantwoordelijkheid en is niet zomaar een 'speeltje' dat je even opzij kunt leggen zodra het moeilijker word.
Ik begrijp best dat je kinderen wil (ik hoop ze ook ooit te krijgen, maar vind mezelf er nu nog veel te onvolwassen voor) en ook dat je dat wil met de persoon waar je van houd. Maar even logisch gedacht, is dit de meest geschikte persoon daarvoor? Ik zou eerst eens goed nadenken over jullie relatie, wat jij daarvan verwacht en wat jij in een vader zoekt/je kinderen gunt. Zodra je daar antwoord op hebt kun je pas verder kijken of je nog steeds hetzelfde wil.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_145118283
quote:
Ipv kinderen, kun je ook een heel netwerk (goed contact) met vrienden opbouwen (en onderhouden). Samen veel op reis gaan (van elkaars aandacht genieten), werken (kiezen) voor je carrière. Kortom je kan ipv voor kinderen ook 'meer' kiezen voor jezelf, je partner, anderen (vrienden), etc.

Kinderen zijn geen zekerheid. Niets is zeker in het leven. Mijn filosofie (als je aan kinderen begint), is dat je die los moet kunnen laten (en als ouder best zo weinig mogelijk verwachtingen naar hen toe projecteert). Het meest mooie, wat je kan doen, is een kind zoveel mogelijk zichzelf laten worden en zijn. En daar als ouder (opvoeder) in helpen. In de plaats krijg je veel aandacht, liefde en leuke warme momenten samen terug. Maar niets van dit alles is blijvend. Baby's worden peuters, peuters kleuters, pubers. En uiteindelijk krijg je met het "Lege nest syndroom" te maken. Je kinderen zijn het huis uit. Je bent terug alleen met je partner.

Daarnaast (en dit heb ik je al aangebracht) vraagt een kind op de wereld zetten, redelijk wat zorg en verantwoordelijkheid. Zo een "geboorte" kan in de begin jaren redelijk wat druk op jullie relatie leggen. Er zijn (veel) koppels die deze relatie (kindertest) niet doorstaan en hierdoor uit elkaar gaan. Bv de man gaat seksueel vreemd, want de partner heeft te weinig aandacht meer voor hem. Haar liefde en aandacht gaat nu zo sterk uit naar haar 'eigen' kindje, etc. Begrijp je ? Een kind krijgen, is de grootste verandering in je mensenleven. Daar moet je klaar voor zijn. Op jou/jullie moment (als dat moment er komt en wanneer dat moment er komt). Of je nu kinderen krijgt op je 18 jaar of je 38 jaar, maakt niet zoveel uit. Zolang je maar goed beseft wat de gevolgen hiervan zijn en je volledig jezelf achter die gemaakte "keuze" plaatsen kan. Wat andere mensen daarvan vinden, is jouw zaak niet. Het is jouw energie, het is jouw leven.

Wat je vriend betreft, die kan "misschien" bijdraaien. Misschien verandert heel zijn leven, door zo een kindje te krijgen (wordt hij meer verantwoordelijk). Dat kan. Maar evengoed kan dit ook niet. Maakt zo een kind alles nog erger. Hij vlucht nog meer in de drank, drugs. Van zijn verantwoordelijkheid weg. Dat weet je niet. Kan ik ook niet (of wie ook hier) voor je gaan "voorspellen".

Als je toch graag kinderen met hem wilt, dan zou hij tenminste zijn verslavingen onder controle moeten krijgen. Veel mensen zijn verslaafd aan iets (seks, drugs, drank, gokken, chocolade, etc). Op zich niet erg als je iets "leuk" vindt. Bv een beetje bier, één keer om de zoveel weken blowen. Iets heel anders wordt het, wanneer dit een soort (vlucht/gewoonte) patroon wordt, waar je niet meer zonder kan. Dat is niet goed. Als je niet je verslaving de baas kan zijn. Ben je niet echt stabiel. En niet echt geschikt, een ouder (vader rol) daarin te vervullen, voor je kind.

Tenzij jij al die zorgen voor je gaat nemen ? Maar dan sta je er wel alleen voor. En heb je ergens twee 'kleuters' in huis. Je kindje en je man. In welke mate kun je op steun van hem terugvallen ? Zodat je er zelf niet onder door dreigt te gaan ?

Tot slot. Herinner je je nog die heroïne verslaafde vrouw, die haar baby bijna liet verhongeren. Omdat ze zo stoned heel de tijd was (en wou zijn). Ze vergat gewoon om dat kind eten te geven.

Denk er nog eens goed over na...

Succes!

Met de beste groeten,
JTL

quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:47 schreef yats het volgende:
Even een heel gekke vraag, maar waarom wil je kinderen met deze man?
Omdat ze hem graag ziet (maak ik op uit haar antwoorden). Hij is lief voor haar. Ze ziet hem graag.
pi_145118361
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Blowen tegen ADHD? Dat is echt de grootste onzin die er is. Want het blowen maakt een nog groter potje van je hoofd.
Dit is wel erg kort door de bocht. Er zijn wel degelijk aanwijzingen dat cannabis een positief effect zou kunnen hebben op ADHD. Dat er ritalin bestaat doet daar niks aan af.
En logisch dat de mensen waar jij het over hebt 'junks' zijn, als ze cannabis nodig hebben om zich rustig te voelen..
pi_145118526
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:00 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Dit is wel erg kort door de bocht. Er zijn wel degelijk aanwijzingen dat cannabis een positief effect zou kunnen hebben op ADHD. Dat er ritalin bestaat doet daar niks aan af.
En logisch dat de mensen waar jij het over hebt 'junks' zijn, als ze cannabis nodig hebben om zich rustig te voelen..
Je kunt er ook nog onrustiger van worden. En mensen met ADHD zijn vaak ook nog gevoeliger voor verslaving.

De voordelen wegen niet op tegen de nadelen.
pi_145118615
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Je kunt er ook nog onrustiger van worden. En mensen met ADHD zijn vaak ook nog gevoeliger voor verslaving.

De voordelen wegen niet op tegen de nadelen.
Dat denk ik ook niet, maar het meteen tot grootste onzin benoemen vind ik ook niet helemaal terecht.
pi_145118674
Een verslaafde zal altijd blijven liegen en bedriegen, zo werkt verslaving.
Weggegaan en opgerot
  donderdag 2 oktober 2014 @ 10:22:01 #155
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_145118812
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:47 schreef yats het volgende:
Even een heel gekke vraag, maar waarom wil je kinderen met deze man? Als ik alles zo lees is hij verre van geschikt om vader te worden en heeft hij dieperliggende problemen (verborgen/verdrongen door de drugs/alcohol) die hij eerst op moet lossen voordat hij daar eventueel wel geschikt voor is. Vergeet niet, een kind krijgen/hebben is een hele verantwoordelijkheid en is niet zomaar een 'speeltje' dat je even opzij kunt leggen zodra het moeilijker word.
Ik begrijp best dat je kinderen wil (ik hoop ze ook ooit te krijgen, maar vind mezelf er nu nog veel te onvolwassen voor) en ook dat je dat wil met de persoon waar je van houd. Maar even logisch gedacht, is dit de meest geschikte persoon daarvoor? Ik zou eerst eens goed nadenken over jullie relatie, wat jij daarvan verwacht en wat jij in een vader zoekt/je kinderen gunt. Zodra je daar antwoord op hebt kun je pas verder kijken of je nog steeds hetzelfde wil.
Voor zover ik het kan zien staat het kinderen willen krijgen enigszins los van het feit dat ze aan deze kerel vastplakt. Waarom ze verliefd claimt te zijn op zo'n loser zullen we waarschijnlijk nooit weten...
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_145118815
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:13 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Dat denk ik ook niet, maar het meteen tot grootste onzin benoemen vind ik ook niet helemaal terecht.
Het is gewoon een excuus van die junk. Blowen maakt helemaal niet rustiger.. Ja vanbuiten misschien maar van binnen gaat alles nog veel meer spoken.

Zo kende ik ook een borderliner die er rustiger van werd. Dacht ze zelf tenminste want ze werd er compleet koekoek van. In trans rustig complete nagels van haar vingers scheuren enzo brrr.

En ik heb het hier niet over medicinale wiet he. Dat geloof ik allemaal best. Dit lijkt mij niet voorgeschreven of besproken met een dokter.
pi_145118821
prik zijn condoom
pi_145118991
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:15 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Een verslaafde zal altijd blijven liegen en bedriegen, zo werkt verslaving.
Klopt, ik zei gisteren nog dat de M&M's op waren maar stiekem had ik er nog een paar voor mezelf bewaard.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 10:38:30 #159
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_145119163
Ik heb de op niet gelezen dus maar gewoon het generaliseerde antwoord wat in dit geval van toepassing is:
Het is heel simpel, jij wilt dat hij veranderd, en hij wilt wellicht dat jij veranderd dat stookt. Een van jullie tweeën moet veranderen willen jullie samen blijven. Je hebt alleen controle over jezelf, dus ben jij bereid kinderen op te geven voor hem?
Zo ja, blijf bij hem en neem er geen.
Zo nee, ga bij hem weg en zoek een partner die wel kinderen wilt.

Ik snap overigens dat je kinderen wilt, maar als ik de voorbeelden zo lees, denk je uberhaupt wel dat hij een goede vader zou zijn?
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_145120119
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:29 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Klopt, ik zei gisteren nog dat de M&M's op waren maar stiekem had ik er nog een paar voor mezelf bewaard.
Daarom.
Weggegaan en opgerot
pi_145120910
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:09 schreef Syntos het volgende:

Ik denk dat de vraag eerder is waarom TS wél kinderen wilt?
pi_145121034
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Het ligt toch wel "ietsje" genuanceerder dan dat.
pi_145121765
Dit kan niet serieus zijn. Toch?

Toch?

Toch ;( ?
Ja doei.
pi_145121884
En los van alle al dan niet wat belachelijk verdachte omstandigheden geeft de titel het antwoord.

hij wil niet

jij wel

jullie zijn niet compatible. Einde verhaal.
Ja doei.
pi_145121887
volg je eigen weg... hij blowt zuipt en wil geen kinderen

Ik waarschuw je wel... een vrouw word nooit gelukkig van een blower...
ik heb zelf ook jarenlang geblowd en nu ik gestopt ben ben ik ook een stuk eerlijker
Wat kijk je me aan
pi_145122015
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:11 schreef Mountainbiker_1990 het volgende:

ik heb zelf ook jarenlang geblowd en nu ik gestopt ben ben ik ook een stuk eerlijker
Altijd voor jezelf spreken ;)
pi_145122104
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:15 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Altijd voor jezelf spreken ;)
Zo is bijna elke blower
Wat kijk je me aan
pi_145122187
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:11 schreef Mountainbiker_1990 het volgende:
Wat een dom gelul :')
pi_145122208
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:20 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Wat een dom gelul :')
jonge man... een echte junk zorgt wel voor geld... ik loog om money te krijgen
Wat kijk je me aan
pi_145122257
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:21 schreef Mountainbiker_1990 het volgende:

[..]

Ik werk ervoor. :')
pi_145122270
quote:
14s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:28 schreef jogy het volgende:

[..]

Nou ja, bij ons kwam het gesprek (in het algemeen, niet gebaseerd op onze kersverse relatie) in de tweede maand op tafel, en ging het gewoon luchtig over gezinnen, kinderen, vrienden met kinderen, of weetikveelwat. Toen kwamen we er beide achter dat we dat allebei niet als een toekomstbeeld zagen. Dat was wel fijn, zo twee maanden 'onderweg'. Natuurlijk is het leuk om een onbezonnen gezellige en leuke tijd te hebben, maar ik zou het toch vervelender vinden om na een jaar van wellicht toekomstvisie bouwen erachter te komen dat het niet werkt dan na twee weken... dan ben je toch wat minder aan elkaar gebonden!
Ja doei.
pi_145122319
quote:
Voor mij zijn kinderen een levensdoel, ik vind dat ik besta om kinderen te krijgen.
Wow,.. wat een oppervlakkig leven heb je dan wel niet.

Dit is hetzelfde als

quote:
Voor mij is eten een levensdoel, ik vind dat ik besta om veel te kunnen eten
pi_145122338
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:18 schreef Mountainbiker_1990 het volgende:

[..]

Zo is bijna elke blower
Enorm benieuwd naar je methodieken in dezen :D
pi_145122442
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:23 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nou ja, bij ons kwam het gesprek (in het algemeen, niet gebaseerd op onze kersverse relatie) in de tweede maand op tafel, en ging het gewoon luchtig over gezinnen, kinderen, vrienden met kinderen, of weetikveelwat. Toen kwamen we er beide achter dat we dat allebei niet als een toekomstbeeld zagen. Dat was wel fijn, zo twee maanden 'onderweg'. Natuurlijk is het leuk om een onbezonnen gezellige en leuke tijd te hebben, maar ik zou het toch vervelender vinden om na een jaar van wellicht toekomstvisie bouwen erachter te komen dat het niet werkt dan na twee weken... dan ben je toch wat minder aan elkaar gebonden!
Na een jaar leer je elkaar net een beetje echt kennen! Nu ben ik zelf ook een vrij ongestructureerd, grillig type, maar op mij komt dat dan weer wat haastig over.

Ach, mijn toekomst ligt sws nog helemaal open. Om er een positieve draai aan te geven.
pi_145123089
quote:

Wat een nonsens.
pi_145123176
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:29 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Na een jaar leer je elkaar net een beetje echt kennen! Nu ben ik zelf ook een vrij ongestructureerd, grillig type, maar op mij komt dat dan weer wat haastig over.

Ach, mijn toekomst ligt sws nog helemaal open. Om er een positieve draai aan te geven.
Dus je spendeert liever twee jaar met iemand zonder het over vrij belangrijke toekomstissues te praten en ziet wel of 't werkt? Nogmaals: geen van beide had bij ons dat gesprek expres naar voren gebracht, maar hoe dan ook had hij het na een half jaar toch wel door moeten hebben dat ik geen kinderen wil. Kun je 't maar beter snel uitgesproken hebben.

En de man in de OP heeft dat dus nog duidelijker gedaan. Dus het lijkt me vrij duidelijk en snap niet dat vrouwen als TS daar nog om advies willen vragen. :') Hij wil niet. Punt. :')
Ja doei.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 12:57:15 #177
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_145123298
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:21 schreef Mountainbiker_1990 het volgende:

[..]

Dus iedereen die blowed is een junk en een leugenaar? :') dat JIJ nou niet jezelf onder controle kan houden. :') :')
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_145123460
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:53 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dus je spendeert liever twee jaar met iemand zonder het over vrij belangrijke toekomstissues te praten en ziet wel of 't werkt? Nogmaals: geen van beide had bij ons dat gesprek expres naar voren gebracht, maar hoe dan ook had hij het na een half jaar toch wel door moeten hebben dat ik geen kinderen wil. Kun je 't maar beter snel uitgesproken hebben.

En de man in de OP heeft dat dus nog duidelijker gedaan. Dus het lijkt me vrij duidelijk en snap niet dat vrouwen als TS daar nog om advies willen vragen. :') Hij wil niet. Punt. :')
Belangrijke toekomstissues? De zon komt vanzelf op of niet. De rest is vrij onzeker en als ik niet eens effe lekker kan relateren zonder dat gewichtige issues geklaard moeten zijn binnen een jaar, dan ben ik eigenlijk wel weg. Maar, ik sta er dan ook iets anders in dan de meesten.
pi_145123496
OK man.
Ja doei.
pi_145123507
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:57 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Dus iedereen die blowed is een junk en een leugenaar? :') dat JIJ nou niet jezelf onder controle kan houden. :') :')
Ontkennen, doen die blowers ook altijd! :(
pi_145123579
quote:
14s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 13:03 schreef motorbloempje het volgende:
OK man.
Roger, over and out.
pi_145123608
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:11 schreef motorbloempje het volgende:
En los van alle al dan niet wat belachelijk verdachte omstandigheden geeft de titel het antwoord.

hij wil niet

jij wel

jullie zijn niet compatible. Einde verhaal.
Wel erg radicaal dit. Als je veel van elkaar houdt en toch samen oud wil worden kan er best een compromis gesloten worden. Ik ken meerdere koppels die geen kinderen hebben omdat één van de twee niet wilde.
pi_145123721
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 13:07 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Wel erg radicaal dit. Als je veel van elkaar houdt en toch samen oud wil worden kan er best een compromis gesloten worden. Ik ken meerdere koppels die geen kinderen hebben omdat één van de twee niet wilde.
Yep ook dat gebeurt inderdaad.
pi_145123756
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 13:07 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Nou ja... Tis wel een vrij pittig onderwerp natuurlijk. Kan me voorstellen dat dat voor veel mensen een brug te ver is.
pi_145123771
Als iemand zo stellig is in het wél willen van kinderen en de ander zo stellig in het NIET willen van kinderen: ja, dan vind ik 't eeuwig zonde voor de persoon die die compromis dan zou moeten bekostigen met het einde van zijn/haar eigen toekomstvisie. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat je dat op je geweten zou willen hebben, iemand ofwel kinderen 'opdringen' omdat anders de relatie beëindigd wordt, of kinderen kan onthouden om diezelfde reden. Als je niet heel stellig bent en het je niet uitmaakt maar je inprincipe het een of het andere zag gebeuren, maar open staat voor het andere, OK, maar als je zo stellig bent in je wensen dan zou je op dit soort dingen geen compromissen moeten sluiten, imho.
Ja doei.
pi_145123818
Druk maken over vier biertjes per dag :')
pi_145123942
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 13:12 schreef motorbloempje het volgende:
Als iemand zo stellig is in het wél willen van kinderen en de ander zo stellig in het NIET willen van kinderen: ja, dan vind ik 't eeuwig zonde voor de persoon die die compromis dan zou moeten bekostigen met het einde van zijn/haar eigen toekomstvisie. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat je dat op je geweten zou willen hebben, iemand ofwel kinderen 'opdringen' omdat anders de relatie beëindigd wordt, of kinderen kan onthouden om diezelfde reden. Als je niet heel stellig bent en het je niet uitmaakt maar je inprincipe het een of het andere zag gebeuren, maar open staat voor het andere, OK, maar als je zo stellig bent in je wensen dan zou je op dit soort dingen geen compromissen moeten sluiten, imho.
Deze TS is natuurlijk wel erg stellig inderdaad, ben het ook wel met je eens dat zoiets niet ideaal is als beiden er zo'n uitgesproken idee bij hebben. Naast de andere factoren die hier een rol spelen en het al helemaal geen ideale situatie maken voor het nemen van zo'n beslissing.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 13:26:55 #188
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_145124236
Dit is natuurlijk een veel voorkomend probleem. De ene partner wil wel kinderen en de ander niet.

Mss moet de partner die wel kinders wil maar eens wat taboes doorbreken en een meer traditionele rolverdeling voorstellen waarbij zij (meestal is het de vrouw die ze wel wil) de primaire zorg op zich neemt. Hij blijft gewoon werken, hoeft er niet om 6 uur uit omdat de baby ontwaakt, verschoont meestal geen luiers etc.

Ik denk dat een aantal mannen bij dat idee al zullen bijdraaien. Je kunt natuurlijk aan blijven komen met "maar we hebben samen kinderen, dus moeten we er samen voor zorgen" maar daarmee dood je niet alleen de discussie maar ook je kansen op een kind met je huidige partner.
pi_145124316
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 13:26 schreef Heremeteit het volgende:
Dit is natuurlijk een veel voorkomend probleem. De ene partner wil wel kinderen en de ander niet.

Mss moet de partner die wel kinders wil maar eens wat taboes doorbreken en een meer traditionele rolverdeling voorstellen waarbij zij (meestal is het de vrouw die ze wel wil) de primaire zorg op zich neemt. Hij blijft gewoon werken, hoeft er niet om 6 uur uit omdat de baby ontwaakt, verschoont meestal geen luiers etc.

Ik denk dat een aantal mannen bij dat idee al zullen bijdraaien. Je kunt natuurlijk aan blijven komen met "maar we hebben samen kinderen, dus moeten we er samen voor zorgen" maar daarmee dood je niet alleen de discussie maar ook je kansen op een kind met je huidige partner.
Dat vind ik echt heel erg raar.. Kinderen zijn geen cavia's waarbij je af kunt spreken dat 1 iemand altijd de kooi doet?
Je zit een leven lang vast aan een kind en die zorg gaat een stuk verder dan dan op staan voor een luier...
Als iemand zich om laat lullen door dit soort argumenten moet je daar volgens mij helemaal geen kinderen mee willen. Los van het feit dat je dan gewoon allebei niet begrijpt wat het inhoudt is de kans op spijt echt heel groot
En kinderen voelen dat heus
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_145124339
_O-
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_145124606
quote:

Ik vind deze bijdrage wel iets hebben. Als dat werken kan voor hen, wie zijn wij om daar dan een oordeel over te vellen ? Je hebt koppels, waar de vrouw de was en de plas doet, de man bv meer de tuin, klusjes in huis, etc. Andere koppels doen elk hun was en plas apart, etc. Daar bestaan geen 'normale' regels voor.

Je hebt koppels, waar de man/vrouw een schotelvod is. Steeds mooi meeloopt in de pas. Anderen zijn dan meer twee "leeuwen" (steevast ruzie en misschien bijleg seks). Anderen aan elkaar gelijk, etc..

Iedere keuze is ergens ok (binnen bepaalde grenzen natuurlijk).

Met deze voetnoot: Dat iemand die drinkt, blowt, etc (daarmee tekenen geeft van labiliteit), je je moet afvragen in welke mate die hiervoor geschikt is. Je dat zelf (zo een leven) ziet zitten. Dat zijn allemaal dingen om eens goed bij stil te staan. Over na te denken.

"Kindjes krijgen" je kan daar met een "romantische", maar ook "realistische" blik naar kijken. En weten doe je nooit. Want het is een onbekend avontuur (geen handleiding voor handen ;) )
pi_145124718
Wat is dat voor een nietszeggende post? :')
Ja doei.
pi_145124731
Waar ? Ik zie niets :)

(samengevat, ieder mens maakt zijn eigen keuzes en leeft met die keuzes)

Hoe denkt de TS ondertussen over deze situatie ?
pi_145127122
quote:

Jij denkt niet verder dan een baby. Die baby wordt snachts wakker en dat is het. Luier om, voeden en klaar.

Een peuter wordt al wat lastiger, laat staan wanneer ze puber zijn. Enig idee wat kinderen kosten? Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar niet vrolijk van wordt wanneer je ze niet wilde. Je zit er gemiddeld 18 jaar ofzo mee opgescheept, je kunt al die jaren niet zomaar de deur uitstappen bijvoorbeeld. Als je dat niet wilt is het gewoon niet aan te raden.
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 13:29 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Dat vind ik echt heel erg raar.. Kinderen zijn geen cavia's waarbij je af kunt spreken dat 1 iemand altijd de kooi doet?
Je zit een leven lang vast aan een kind en die zorg gaat een stuk verder dan dan op staan voor een luier...
Als iemand zich om laat lullen door dit soort argumenten moet je daar volgens mij helemaal geen kinderen mee willen. Los van het feit dat je dan gewoon allebei niet begrijpt wat het inhoudt is de kans op spijt echt heel groot
En kinderen voelen dat heus
Dat bedoel ik. Op die basis een kind krijgen lijkt mij een stevige basis voor een relatiebreuk.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 15:37:08 #195
198698 gewoonmeppen
Wie niet voelen wil...
pi_145127795
Grappig, je lijkt te vallen voor zijn vrije manier van denken.
Geen huisje, boompje, beestje man dus.

En wat wil jij doen? :D
pi_145127998
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 13:44 schreef motorbloempje het volgende:
Die gast kraamt altijd zo'n onzin uit :')
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 15:55:12 #197
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_145128302
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 13:44 schreef JustTalkLove het volgende:
Waar ? Ik zie niets :)

(samengevat, ieder mens maakt zijn eigen keuzes en leeft met die keuzes)

Hoe denkt de TS ondertussen over deze situatie ?
Zeg dat dan gewoon. Scheelt een hoop typwerk en de mensen snappen het dan ook nog eens :')
pi_145128331
quote:
7s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 15:55 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Zeg dat dan gewoon. Scheelt een hoop typwerk en de mensen snappen het dan ook nog eens :')
Joh dat herhaalt hij gewoon in elk topic tot in den treuren en elke keer op een vagere manier

Is het toevallig de nieuwe naam van die keep walking of zoiets?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_145128398
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 13:44 schreef motorbloempje het volgende:
Dat is een standaard reactie bij elke JTL-post
pi_145128933
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 15:59 schreef Deckard het volgende:
Dat is een standaard reactie bij elke JTL-post
Je kan dit ook anders interpreteren. Het is een reactie op jullie oordeel (als post).

Waarom zou ze met die man geen kind kunnen hebben ? Dat kan.
Waarom zou die man (mettertijd) van dat kind ook niet kunnen beginnen houden ? Dat kan.

Jullie weten dit evenmin, als dat ik dat zou weten.

Ze ziet die gast graag (feit 1), maar hij is niet zo stabiel (feit 2). Dat hij nu niet zo stabiel is. Dat kan veranderen, maar ook niet veranderen. In welke mate ziet ze zichzelf dit kind (tijdelijk meer) alleen opvoeden ?

Op de één of andere manier ziet ze alvast toch ook een vader figuur (in haar huidige vriend). Wij vinden dat allemaal "raar" (en dat begrijp ik). Het is zeker niet de meest "ideale" manier. Maar het kan toch ook. Niet waar ?

[ Bericht 20% gewijzigd door JustTalkLove op 02-10-2014 16:22:54 ]
  donderdag 2 oktober 2014 @ 16:22:47 #201
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_145129088
Alles kan.. duh! Ja het kan.. het kan niet, blabla. Sluit dan maar het hele forum, wantja alles kan :+

Zij zegt niet dat in hem een vaderfiguur ziet. Ze wil een kind, en ze is met hem.. dus ziet ze hem als vader, maar volgens mij nog niet echt gelezen dat ze hem ook echt als geschikte vader ziet.
pi_145129121
Waar is taya22 ondertussen naar toe ?

Ik kan me voorstellen, dat ze misschien niet veel zin meer heeft, om hier nog verder te reageren. Uiteindelijk breekt iedereen haar leven af (begrijpelijk, het is niet het meest ideale huis/tuintje/boompje plaatje). Maar toch...
pi_145129164
Er kan ook een derde wereldoorlog komen voor ze uberhaubt zwanger is :o dus waar hebben we het over?
Misschien is ze wel onvruchtbaar! Of blijkt hij een vrouw :o
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_145129206
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:25 schreef rhubarbje het volgende:
Er kan ook een derde wereldoorlog komen voor ze uberhaubt zwanger is :o dus waar hebben we het over? Misschien is ze wel onvruchtbaar! Of blijkt hij een vrouw :o
Voila, zie, now you are talking :)
pi_145129269
Niet doen. Je wilt geen vader die kiest voor de alcohol en drugs als hij kinderen heeft?
Want zoals het nu klinkt wil hij dat niet laten staan en ik zou een man met te veel bier en drugs op echt niet alleen bij mn kinderen laten.

Je bent nog jong. Geniet hier nog een paar jaar van en ga dan op zoek naar de vader van je kinderen.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 2 oktober 2014 @ 16:30:18 #206
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145129295
Ja, lekker een beetje vaag lullen. Maar je wilt toch op zijn minst dat TS niet haar keuzes op naïeve aannames baseert. Vooral omdat niet alleen zij maar ook haar toekomstige kinderen de dupe worden.
pi_145129306
"Gewoon een gaatje in het condoom prikken en zwanger worden. Zo'n kind brengt 'm wel op 't goede pad!"

;(
Ja doei.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 16:31:25 #208
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145129325
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:30 schreef motorbloempje het volgende:
"Gewoon een gaatje in het condoom prikken en zwanger worden. Zo'n kind brengt 'm wel op 't goede pad!"

;(
Het kán toch?!
pi_145129336
Je wéét het gewoon níét!
Ja doei.
pi_145129403
Blazen we het hier allemaal niet een beetje teveel op, ergens ?

Het lijkt soms wel of de ene reactie (gedachte van iemand) een soort besmettingsreactie veroorzaakt. Voor je het weet spring iedereen in een soort van massa hypnose op die 'kar'.

De ideale man (als vader) drinkt en blowt niet. Akkoord. Maar ingeval die drinkt en wat blowt (in bepaalde mate) en voor het overige is hij lief voor haar. Wat is dan het probleem ? Zij zal meer last op haar schouders hebben. Is dat leuk ? Kies je daarvoor ? Geen idee.

Ik ken mannen die eerst geen kind wilden en achteraf nog om een tweede vroegen. Daar waar de vrouw juist van mening veranderd was (ze wou er eerst twee, maar na dat eerste kind, maar eentje meer).

Daar moet je allemaal maar samen zien uit te komen...

Het is niet de meest ideale situatie. Maar wel een mogelijke situatie.
Wat meer valt er daar over te zeggen ?
  donderdag 2 oktober 2014 @ 16:34:17 #211
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145129407
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:31 schreef motorbloempje het volgende:
Je wéét het gewoon níét!
Live nou eens a little!
  donderdag 2 oktober 2014 @ 16:35:37 #212
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145129446
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:34 schreef JustTalkLove het volgende:
Blazen we het hier allemaal niet een beetje teveel op, ergens ?

De ideale man (als vader) drinkt en blowt niet. Akkoord. Maar ingeval die drinkt en wat blowt (in bepaalde mate) en voor het overige is hij lief voor haar. Wat is dan het probleem ? Zij zal meer last op haar schouders hebben. Is dat leuk ? Kies je daarvoor ? Geen idee.

Ik ken mannen die eerst geen kind wilden en achteraf nog om een tweede vroegen. Daar waar de vrouw juist van mening veranderd was (ze wou er eerst twee, maar na dat eerste kind, maar eentje meer).

Daar moet je allemaal maar samen zien uit te komen...

Het is niet de meest ideale situatie. Maar wel een mogelijke situatie.
Wat meer valt er daar over te zeggen ?
Jij vindt jezelf zo fantastisch diep en spiritueel, maar je slaat dood als bier in een slecht afgewassen glas.
pi_145129458
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Jij vindt jezelf zo fantastisch diep en spiritueel, maar je slaat dood als bier in een slecht afgewassen glas.
Godverdomme Lien, thee door m'n neus :') _O-
Ja doei.
pi_145129479
quote:

[..]

_O-
pi_145129480
quote:
Wat heeft dat (dergelijke emotionele besmetting / reactie) er nu mee te zien ?
pi_145129483
quote:

[..]

Die zou je zo in het uitdrukkings topic kunnen zetten Lien :D
pi_145129493
quote:

[..]

Hey bedankt he, ik moest lachen.
pi_145129496
Ik kan evengoed zeggen, dat jullie allemaal zo VERDOMD VOL zijn van jullie eigen OORDEEL.
Dat is even zielig. Maar bon, dit terzijde. Ik bedoel jullie geen kwaad.

Een goed pintje, sla ik niet af ;)

[ Bericht 16% gewijzigd door JustTalkLove op 03-10-2014 10:53:08 ]
pi_145129548
quote:
7s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:37 schreef Scorpie het volgende:
Hey bedankt he, ik moest lachen.
Is eens goed. Eens ontladen. Goed lachen. Ontspannen. _O_
Na al die spanningen (door ons oordelen) die gemakkelijk op een forum ontstaan.
pi_145130069
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:25 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Enorm benieuwd naar je methodieken in dezen :D
altijd willen blowen.... hoe dan ook
tenminste zo was ik
Wat kijk je me aan
pi_145130116
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:17 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Je kan dit ook anders interpreteren. Het is een reactie op jullie oordeel (als post).

Waarom zou ze met die man geen kind kunnen hebben ? Dat kan.
Waarom zou die man (mettertijd) van dat kind ook niet kunnen beginnen houden ? Dat kan.

Jullie weten dit evenmin, als dat ik dat zou weten.

Ze ziet die gast graag (feit 1), maar hij is niet zo stabiel (feit 2). Dat hij nu niet zo stabiel is. Dat kan veranderen, maar ook niet veranderen. In welke mate ziet ze zichzelf dit kind (tijdelijk meer) alleen opvoeden ?

Op de één of andere manier ziet ze alvast toch ook een vader figuur (in haar huidige vriend). Wij vinden dat allemaal "raar" (en dat begrijp ik). Het is zeker niet de meest "ideale" manier. Maar het kan toch ook. Niet waar ?
Hoe zie je dat voor je? Moeder doet luiers, (op)voeding etc. En vader leeft zijn leventje?
Hoe zit het met de kosten van het kind?
En ik neem aan dat vader zijn vrije leventje graag met moeder samen wil leven dus wellicht regelmatig geniale spontane invallen heeft zoals nachten doorhalen, weekendjes weg, emigreren, je compleet lam blowen/zuipen etc.

Kindje kan vast prima alleen blijven dan als de ouders op pad zijn. :7 Al zal TS dan (als goede moeder) hopelijk weigeren in die grillen mee te gaan en het resultaat daarvan gaat een hoop irritatie, frustratie en wellicht een verbroken relatie zijn.

Kortom non compatible. Kappen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_145130133
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:55 schreef Mountainbiker_1990 het volgende:

[..]

altijd willen blowen.... hoe dan ook
tenminste zo was ik
Precies
pi_145130137
quote:

[..]

Zoveel money heb je niet nodig om elke avond voor het slapengaan te blowen, zoals de vriend van TS, die blijkbaar ook nog gewoon een baan heeft.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 17:09:25 #224
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145130601
B-)
  donderdag 2 oktober 2014 @ 17:20:39 #225
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_145131029
gaatjes in condoom
  donderdag 2 oktober 2014 @ 17:24:24 #226
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_145131159
Hij vindt dat jij erover moet nadenken?
pi_145151135
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:57 schreef Cat22 het volgende:
Hoe zie je dat voor je? Moeder doet luiers, (op)voeding etc. En vader leeft zijn leventje? Hoe zit het met de kosten van het kind? En ik neem aan dat vader zijn vrije leventje graag met moeder samen wil leven dus wellicht regelmatig geniale spontane invallen heeft zoals nachten doorhalen, weekendjes weg, emigreren, je compleet lam blowen/zuipen etc.
Ik heb daar geen welbepaald beeld van voor ogen. Daarvoor ken ik de TS, haar vriend (die hele situatie) niet genoeg. En ook jij, weet dit niet. Dat bedoelde ik met, dat we allen hier vaak soms zo VERDOMD VOL zijn van onze eigen OORDELEN (beeldvorming).

Het voorbeeld dat je hier aanhaalt, komt (vrees ik) in nog te veel gezinnen voor. Evenwichtig is dat niet (de één moet harder werken, dan de ander, de één werkt, de ander zuipt, gaat uit, etc). Maar kijk eens om je heen ? In onze maatschappij ? Werkt dat daar ook niet ergens zo ? 'gewone' arbeiders die zich vaak dood mogen zwoegen (en werken). En een bepaalde intellectuele/rijke elite die zaligmakend van hun status/geld kunnen genieten (daarvan profiteren). Is dat evenwichtig ? Eerlijk ? Waarom verdienen vrouwen vaak minder dan mannen ? Is dat eerlijk ? Ideaal ? Evenwichtig...

Mijn standpunt daarin is. Je kan een bepaald "ideaal" (beeld, zoals jij schetst) voor ogen houden. Dat is ok, fijn. Maar de werkelijkheid hoeft dit ideaal niet te zijn. De werkelijkheid hoeft ook niet ONS ideaal (onze beeldvorming, ons oordeel) te zijn. Begrijp je ?

Als de TS en haar vriend, zich daar prima in kunnen vinden (daar een geluk samen in bereiken). Wie zijn wij dan, om daar dan verder vragen en oordelen over te hebben ?

quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:57 schreef Cat22 het volgende:
Kortom non compatible. Kappen.
Dus.. Deze uitspraak van je, vind ik een BRUG te ver. Jij trekt (maakt) hiermee de conclusie (jouw conclusie) voor de ander. En dat is niet goed. Laat die conclusie (die vrijheid) aan de ander over.

Ik zeg. Deze situatie is niet IDEAAL (volledig met jullie akkoord).
Maar wel niet onmogelijk.

Dit gezegd zijnde, waar is de TS ondertussen naar toe ?
Als we haar stem niet meer horen, is dit topic "dood"

(al kunnen we wel in onze eigen onzin erover blijven vertoeven, natuurlijk. Met of zonder bier, al dan niet spiritueel. Niet waar Lienekien ;) )

[ Bericht 3% gewijzigd door JustTalkLove op 03-10-2014 12:03:07 ]
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 12:49:01 #228
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145152770
quote:

[..]

:D _O-
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 12:52:51 #229
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145152871
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 11:55 schreef JustTalkLove het volgende:

blablabla
Maar je vergeet het belangrijkste, hij wil helemaal geen kind....
pi_145153041
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:49 schreef snakelady het volgende:
:D _O-
Je hebt mooie ogen, snakelady *;

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:52 schreef snakelady het volgende:
Maar je vergeet het belangrijkste, hij wil helemaal geen kind....
Waarom je (op dit feit) zo sterk vastpinnen ? Zoals ik eerder schreef (hij kan daarin van gedachten veranderen of niet). Laat de TS daar met haar vriend over praten. Over zijn/hun toekomst.

Echter, die TS daar horen we ondertussen niets meer van... (helaas)

[ Bericht 15% gewijzigd door JustTalkLove op 03-10-2014 13:05:51 ]
pi_145153056
Flikker op.
Ja doei.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 13:00:45 #232
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_145153101
Kinderen willen met een of andere junk die je bij de daklozenopvang hebt gevonden, sommige vrouwen. :')
pi_145153203
Het heeft alvast iets liefdevol. En kan ook werken. Maar ideaal is het niet. Je legt alvast meer last ermee op jezelf. Veel gemakkelijker is het, wanneer je een partner hebt, waar je zoveel mogelijk kan op "rekenen".

Echter, in hoeveel "normale" partner relaties is dit wel het geval (waar beide niet drinken of blowen). Ook daar kunnen partners maar weinig rekening met de ander houden. Dan verschilt die situatie niet zo bijster veel, met de situatie waar de TS in zit. Die staan er dan immers ook meer 'alleen' voor. Zonder diepere (emotionele e.a.) ondersteuning bij hun partner te kunnen vinden.
  Moderator vrijdag 3 oktober 2014 @ 13:08:38 #234
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_145153320
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:04 schreef JustTalkLove het volgende:
Het heeft alvast iets liefdevol. En kan ook werken. Maar ideaal is het niet. Je legt alvast meer last ermee op jezelf. Veel gemakkelijker is het, wanneer je een partner hebt, waar je zoveel mogelijk kan op "rekenen".

Echter, in hoeveel "normale" partner relaties is dit wel het geval (waar beide niet drinken of blowen). Ook daar kunnen partners maar weinig rekening met de ander houden.
Hij wil geen kind, en jouw reactie is: waarom je daarzo op vastpinnen? Lol wat? Serieus? Hij wil het niet. Misschien is dat morgen anders maar kap eens met dat zogenaamde diepe gelul van je want t slaat gewoon helemaal nergens op.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 13:10:20 #235
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_145153373
Jullie klinken echt als het ideale koppel. Ik zou zeker de pil vergeten en vooral blijven drammen dat je perse een kind wil, dat helpt ook vaak wel. :Y
Dan gaat jullie kind een mooie toekomst tegemoet. O+
pi_145153544
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:08 schreef CoolGuy het volgende:
Hij wil geen kind, en jouw reactie is: waarom je daarzo op vastpinnen? Lol wat? Serieus? Hij wil het niet. Misschien is dat morgen anders maar kap eens met dat zogenaamde diepe gelul van je want t slaat gewoon helemaal nergens op.
Hij wil NU geen kind. Waarom ? Weet jij het ? Misschien durft hij niet (hij ziet zichzelf niet echt als een vaderfiguur, vindt zichzelf daar nu nog niet stabiel genoeg voor, maar verlangt het misschien wel).

Waarom alles zo STATISCH zien ? Ik weet de antwoorden niet. Evenmin als jij dat doet.
We horen hier ook enkel de TS aan het woord. En niet die vriend.

Er zijn zovele situaties mogelijk...

Neem nu dat die vriend duidelijk kenbaar maakt (in een goed open gesprek), dat hij NOOIT kinderen wilt in zijn leven. Hij wil dat niet. Klaar en duidelijk. En daar valt niet over te onderhandelen. Dan kan de TS haar conclusies trekken.

Zoals iemand hier schreef:
- Ofwel haar kinderwens inslikken (zij bindt in)
- Ofwel haar koffers pakken (hem verlaten en iemand anders zoeken als partner, die wel kinderen wilt).

Dit (dergelijke conclusie) valt en staat wel bij het feit dat die man EFFECTIEF geen kinderen wilt. En daar ben ik zelf niet 100% zeker van. Jij wel ? Open je ogen. Dit is hier een forum. Niet real life.

De enige persoon die hier meer duidelijkheid in kan verschaffen, is de TS zelf.
Haar vriend zit hier immers niet op (op dit forum)
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 13:16:19 #237
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145153548
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:58 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Je hebt mooie ogen, snakelady *;

[..]

Waarom je (op dit feit) zo sterk vastpinnen ? Zoals ik eerder schreef (hij kan daarin van gedachten veranderen of niet). Laat de TS daar met haar vriend over praten. Over zijn/hun toekomst.

Echter, die TS daar horen we ondertussen niets meer van... (helaas)
Geen kind krijgen als je wel wil is heel erg, maar een kind opgedrongen krijgen terwijl je niet wil net zo erg.

De vriend van TS is nu wel op de leeftijd waarin je met grote zekerheid kan zeggen of je wel of geen kinderen wil.
Hij geeft aan ze niet te willen, TS heeft zich daar bij neer te leggen of verder zoeken naar iemand die wel kinderen wil.
pi_145153844
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:16 schreef snakelady het volgende:
Geen kind krijgen als je wel wil is heel erg, maar een kind opgedrongen krijgen terwijl je niet wil net zo erg.

De vriend van TS is nu wel op de leeftijd waarin je met grote zekerheid kan zeggen of je wel of geen kinderen wil.
Hij geeft aan ze niet te willen, TS heeft zich daar bij neer te leggen of verder zoeken naar iemand die wel kinderen wil.
Waarom zou dat kind opgedrongen worden ? Geloof je dat de TS dat wilt doen ? Die kinderwens aan hem opdringen ? Ik denk van niet. Wat niet wegneemt, dat ze wel nog altijd met een kinderwens (in haar zelf) zit.

Op welke leeftijd kun je zeggen dat je kinderen wilt ? Ik geloof niet dat je daar een leeftijd op kan plakken. Mensen (kunnen) veranderen. Durf daarin de toekomst ook een kans te geven.

Dat die vriend geen kinderen wilt, weet ik niet. Als die vriend dat hier nu op het forum duidelijk komt zeggen. Akkoord. Maar die vriend is daar (volgens mij) - op dit moment - niet helemaal mee bezig. Is (denk ik) meer met zichzelf nog bezig.

De meeste mannen blijven toch (ook op hogere leeftijd) zich vaak nog als kleine kinderen gedragen. Is het niet ? Neem hierbij mezelf als voorbeeld ;) Of zie het liedje van John Lennon: 'Woman'...

Die vriend is (misschien) ook ergens nog zo een groot klein kind. Die zijn verantwoordelijkheid niet echt opneemt, maar wel lief is voor haar. Hij vlucht weg voor verantwoordelijkheid (volwassenheid), richting de zachte roes van liefde, drugs en alcohol (in bepaalde mate). 't is geen alcoholieker of harde gebruiker. Op zo een moment, ben je niet bezig met kinderen. Je bent nog teveel bezig met jezelf. Dus... niet volwassen genoeg (klaar) daarvoor. Misschien binnen 5 jaar wel, misschien dan nog niet. Misschien nooit...

En los van de vraag of hij er klaar voor is, kan ze dat kind altijd alleen gaan opvoeden. Tenzij die vriend ECHT geen kind in zijn leven wilt (dan is dat idd ook een 'no-go'), maar dat weet ik dus niet (is pure speculatie). Dit is hier een forum. Waar gedachten (oordelen) snel een eigen leven kunnen gaan leiden. Inclusief de mijne ;)

We hebben hier allemaal onze mening (en idee over) en dat is ok/fijn (tot op zekere hoogte). Maar de TS en haar vriend zijn de enige hier, die wat mij betreft, iets te zeggen hebben over deze zaak. Niet ik, noch jullie.

En die TS, die horen we niet meer.
Graag een teken van leven, als ze dit nog leest (ondertussen)
pi_145153902
:') Wow. :')
Ja doei.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 13:29:31 #240
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145153931
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:26 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Waarom zou dat kind opgedrongen worden ? Geloof je dat de TS dat wilt doen ? Die kinderwens aan hem opdringen ? Ik denk van niet. Wat niet wegneemt, dat ze wel nog altijd met een kinderwens (in haar zelf) zit.

Op welke leeftijd kun je zeggen dat je kinderen wilt ? Ik geloof niet dat je daar een leeftijd op kan plakken. Mensen (kunnen) veranderen. Durf daarin de toekomst ook een kans te geven. Het zijn allemaal keuzes om te maken.

Dat die vriend geen kinderen wilt, weet ik niet. Als die vriend dat hier nu op het forum duidelijk komt zeggen. Akkoord. Maar die vriend is daar (volgens mij) - op dit moment - niet helemaal mee bezig. Is (denk ik) meer met zichzelf nog bezig.

De meeste mannen blijven toch (ook op hogere leeftijd) zich vaak nog als kleine kinderen gedragen. Is het niet ? Neem hierbij mezelf als voorbeeld ;) Of zie het liedje van John Lennon: 'Woman'...

Die vriend is (misschien) ook ergens nog zo een groot klein kind. Die zijn verantwoordelijkheid niet echt opneemt, maar wel lief is voor haar. Hij vlucht weg voor verantwoordelijkheid (volwassenheid), richting de zachte roes van liefde, drugs en alcohol (in bepaalde mate). 't is geen alcoholieker of harde gebruiker. Op zo een moment, ben je niet bezig met kinderen. Je bent nog teveel bezig met jezelf. Dus... niet volwassen genoeg (klaar) daarvoor. Misschien binnen 5 jaar wel, misschien dan nog niet. Misschien nooit...

En los van de vraag of hij er klaar voor is, kan ze dat kind altijd meer alleen opvoeden.

We hebben hier allemaal onze mening (en idee over) en dat is ok/fijn (tot op zekere hoogte). Maar de TS en haar vriend zijn de enige hier, die wat mij betreft, iets te zeggen hebben over deze zaak. Niet ik, noch jullie.

En die TS, die horen we niet meer.
Graag een teken van leven, als ze dit nog leest (ondertussen)
Ik vind je typwijze niet prettig (heel vervelend) om te lezen, aangezien de meest onzinnige (nutteloze) tekst iedere keer (tussen haakjes) staat.
pi_145153949
Die lappen tekst beginnen nu irritatie op te wekken.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 13:31:02 #242
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145153972
ZIj post hier omdat zij wil weten wat wij ervan vinden. Dus wij geven onze mening. Waar jij het niet mee eens bent. Maar dat doet er voor ons niet zo toe. Alleen jammer dat je weer zoveel ruimte opeist voor jouw kijk hierop. En je wilt weer regisseren wat wij wel en niet kunnen en mogen zeggen. Hou daar eens mee op.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 13:31:21 #243
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_145153984
Tis vooral dat er heel veel herhaling in zit, in elke post en binnen de post zelf.
Daarbij de schrijfstijl met alle haakjes, hoofdletters en "", die het ook niet relaxed laten lezen.

Vergeet de onnodige info ook nog eens niet, plus het feit dat "we weten het niet, alles is nog mogelijk" natuurlijk erg nutteloos is in een discussie forum waar TS om een mening vraagt.
pi_145154010
Ik zie alleen Blablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablabla
Ja doei.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 13:33:05 #245
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145154041
Kleine tip JTL

''Haakjes dienen om iets uit te leggen of kort iets toe te voegen, zoals een functie of iemands leeftijd. Zet liever geen hele zinnen of alinea's tussen haakjes.
In z'n algemeenheid geldt dat (veel) tussenzinnen, het gebruik van ronde en vierkante haken en gedachtestreepjes het lezen bemoeilijken. Vraag je altijd af of zo'n complexe zin niet in meer, gemakkelijker leesbare zinnen kan worden gesplitst.''
pi_145154114
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:33 schreef snakelady het volgende:
Kleine tip JTL

''Haakjes dienen om iets uit te leggen of kort iets toe te voegen, zoals een functie of iemands leeftijd. Zet liever geen hele zinnen of alinea's tussen haakjes.
In z'n algemeenheid geldt dat (veel) tussenzinnen, het gebruik van ronde en vierkante haken en gedachtestreepjes het lezen bemoeilijken. Vraag je altijd af of zo'n complexe zin niet in meer, gemakkelijker leesbare zinnen kan worden gesplitst.''
Dank voor de tip. Ik probeer via de haakjes veelal wat extra informatie (nuance) mee te geven, in een tekst. Al blijft dat moeilijk. Hoofdletters, teksten in het vet, etc zijn allemaal manieren (middelen) waarmee je de nadruk op iets kan leggen. Die haakjes vloeien spontaan uit mijn hoofd. Ik kan hiervoor eens bij een psychiater langsgaan. Die heeft misschien net zo mooie ogen, als jij :)

quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:32 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zie alleen Blablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablabla
Net hetzelfde dus, als wat ik bij jullie lees ;)

Weet je wat, laten we wachten tot "taya22" (de TS) hier terugkomt.
Ze heeft al wat tijd gehad om hierover na te denken.

Kan ze meteen onze gedachten tot de orde roepen, hier.

Deal ?

[ Bericht 16% gewijzigd door JustTalkLove op 03-10-2014 13:48:32 ]
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 13:37:00 #247
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145154162
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:35 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Deal ?
Kijk, dat is weer zo'n nutteloze, waarom de TS tussen haakjes en haar naam tussen aanhalingstekens? Waarom niet alleen haar naam of alleen TS.
We zitten alles in dit topic en we weten allen wie het topic geopend heeft.

Leestekens behoren het lezen makkelijker te maken, maar zo'n overvloed aan maakt het geheel juist lastiger om te lezen.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 13:38:16 #248
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145154209
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:35 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Deal ?
Houd gewoon eens op met jezelf tot middelpunt van de discussie te maken.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 13:40:58 #249
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145154284
Heb ik iets gemist en heeft Ouder1 een kloon? :')
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 13:41:30 #250
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_145154304
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:32 schreef motorbloempje het volgende:
Het is wel weer een pareltje dit :')

Ben wel benieuwd of de TS inmiddels al een baby geadopteerd heeft.
pi_145154382
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:37 schreef snakelady het volgende:
Kijk, dat is weer zo'n nutteloze, waarom de TS tussen haakjes en haar naam tussen aanhalingstekens? Waarom niet alleen haar naam of alleen TS. We zitten allen in dit topic en we weten allen wie het topic geopend heeft.
Klopt. Heb je gelijk in.
Dat staat daar inderdaad overbodig.

Iets om op te letten.
Ik zal mijn best daarin doen.
Meer kan ik niet beloven.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 13:45:43 #252
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145154421
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:44 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Klopt. Heb je gelijk in.

Iets om op te letten.
Dank je, mij maakt het verders niks uit, maar je begint mensen te irriteren met je schrijfwijze en dan komt wat je wil overbrengen niet over.
pi_145154562
Kan wel op slot lijkt me. TS heeft zich al een poosje niet gemeld en volgens mij had ze het uitgemaakt. Gelukkig maar.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_145154585
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:44 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Klopt. Heb je gelijk in.

Iets om op te letten.
Iets minder trekjes van de bong nemen.
pi_145154638
Correct. Maar ik irriteer (vrees ik) niet enkel door die haakjes, hoofdletters, etc. Ik kan op zoveel manieren anderen irriteren. Al is het maar door een andere mening erop na te houden, dan hen. Of door telkens de keuzes weer open te willen gooien. Terwijl anderen liever die keuzes gesloten willen houden, etc.

quote:
3s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:51 schreef Deetch het volgende:
Kan wel op slot lijkt me. TS heeft zich al een poosje niet gemeld en volgens mij had ze het uitgemaakt. Gelukkig maar.
Van waar heb je die info ?
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 13:55:58 #256
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_145154690
Dat we het niet met je eens zijn, maakt een discussie vaak juist interessant. Dat zorgt juist voor een discussie en voor diverse inzichten vanuit verschillende standpunten.

Zoals snakelady zegt, door hoe je post komt de boodschap niet of nauwelijks over vaak. Lijkt me toch een beetje jammer.
pi_145154716
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:54 schreef JustTalkLove het volgende:
Maar ik irriteer (vrees ik) niet enkel door die haakjes, hoofdletters, etc.
Nou geloof me, dat doet het hem voor mij wel.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 13:58:19 #258
435090 Ralphius
Ik ben nieuwsgierig.
pi_145154742
uitmaken
En soms heb ik goede ideeën.
pi_145154846
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:57 schreef Scorpie het volgende:
Nou geloof me, dat doet het hem voor mij wel.
Jammer, dat dit je irriteert. Het is niet slecht bedoeld.
Tussen haakjes ;)

quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:51 schreef Scorpie het volgende:
Iets minder trekjes van de bong nemen.
Deze uitspraak kan mij dan weer irriteren.
Want ik zit helemaal niet aan de bong :)

Ik weet zelfs niet eens, wat dat is. :?
Maar vermoed één of andere drug, ofzo...

Je uitspraak over mij, is onwaar.
Daar kan ik me aan irriteren (onzin over mezelf te lezen)

Echter, je bedoelt het waarschijnlijk als een grapje.
Vermoed ik. Maar ik vind het niet echt grappig.
Wat niet wil zeggen, dat het geen goede grap is.
Het deed me gewoon niet lachen.

Idioot die ik ben :)

I know...
pi_145154880
Ja, dit was wel weer genoeg topickapen. Ouder2.
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')