abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:07:41 #1
434988 taya22
Gewoon omdat het kan
pi_145092498
Hallo lezers,

Ik zit met een issue. Sinds een halfjaar heb ik een relatie met iemand die nooit aan een relatie heeft willen beginnen, maar voor mij toch voor de bijl ging. Ik noem hem even Peter. Het is nogal een vrijbuiter, heeft een boel meegemaakt met kraakpanden etc., hij heeft dagelijks een krat bier gedronken jaren geleden en is nog altijd drugsverslaafd: Hij blowd iedere dag nog (omdat ie anders zijn adhd niet onder controle krijgt, zegt hij) en hij drinkt iedere dag vier biertjes, waar ik me zelf best zorgen om maak, gelukkig kunnen we er goed over praten. Hij is wel iemand met principes, zegt hij, en ik denk echt dat mijn aanwezigheid hem helpt om in ieder geval sterk te minderen. Dat is nu al het geval want hij beseft dat hij echt minderen moet.

Hij maakt me strontgelukkig. Echt gelukkig. Zijn eigenzinnige maar open visie op het leven maakt hem uniek. Hij zorgt goed voor me en het is de meest zachtaardige knul die ik ken.
Tot afgelopen weekend. Het was me al eerder duidelijk dat mijn vriend Peter echt geen kinderen wil. Alleen in het begin van onze relatie heeft hij nog wel eens woorden van twijfel laten vallen, maar na een maand al was hij toch wel heel duidelijk. Ik wil wel heel graag kinderen en hoopte de discussie wat uit te stellen. Ik heb er met tientallen mensen over gepraat. De meeste zeggen dat ik de discussie uit moet stellen, het doet er nu nog niet toe. We wonen apart. Ik studeer in een andere stad en hij kan zijn baan niet opgeven zolang ik nog onzeker ben van werk. Ik ben 26, hij is 30. Het onderwerp kinderen van me af zetten lukte redelijk, alhoewel de discussie iedere keer weer viel, maar dan in korte woorden.
Afgelopen weekend heeft veel voor mij veranderd. Otto is een goede vriend van ons. hij heeft in zijn eerdere huwelijk een vrouw had die echt geen kinderen wilde. Ik zat in hetzelfde schuitje (zat omdat hij inmiddels een andere vriendin heeft met kinderen). Hij kan het verdriet van geen kinderen dus als geen ander meevoelen. Hij liet tijdens het bezoek harde woorden vallen naar mij. Woorden als:'je weet van te voren waar je met Peter aan begonnen bent' en 'het heeft mij heel veel pijn gedaan en ik heb die pijn genegeerd'. Sindsdien ben ik echt in de war. Ik zit klem tussen kiezen voor de rust van mijn relatie met Peter, voor de dingen die we samen in de planning hebben staan en voor alle goeds dat we samen hebben, of kiezen tussen een droom in de vorm van een kinderwens, ooit voor later.

Peter wil sowieso nog niets wat in een relatie thuis hoort. Hij wil niet trouwen, hij wil geen samenlevingscontract, hij wil niet stoppen met drinken en blowen, hij wil maar 1 hond terwijl ik er 2 wil, dat soort onzinnigheden. Ik denk dat hij sowieso nog moet wennen aan wat er allemaal bij een relatie komt kijken. Ik ben nu eenmaal geen automatische ja-knikker.
Hoe ga ik met mijn discussie wb kinderwens om? Hij vind dat ik een keuze moet maken, ik stel die keuze liever uit. Zolang ik nog studeer en niet kan samenwonen is het sowieso nog niet aan de orde. Hoe ga ik hiermee om? Is er echt kans dat hij nog wel van mening veranderd? Moet ik een keuze maken? of ben ik een gevalletje 'teveel tissue voor de issue? (maak ik me druk om niks?)

[ Bericht 15% gewijzigd door taya22 op 01-10-2014 15:24:48 (te lang topic) ]
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:08:41 #2
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_145092538
Probeer het even leesbaar te maken. Daarna doen we een poging om het te lezen... }:|
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_145092552
Enter, use them.

Om op je TT antwoord te geven: 'per ongeluk' de pil vergeten.
DISCLAIMER: NIET DOEN!!!!!!
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_145092554
je gaat er mee om door enters te gebruiken :P
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_145092563
Waarom wil hij dan geen kinderen?

Dat kan ik niet zo uit je post halen als het er al in staat.
pi_145092606
Halverwege de eerste "alinea" denk ik al 3 dingen:

Peter is een verslaafde dus daar moet je snel weg bij zijn
Jij klinkt ook niet de meest stabiele persoon (met Otto al niet), nog een goede reden om niet in een relatie te duiken met een andere instabiele persoon.
En kinderen? :{w doe maar niet
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:11:36 #7
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:12:07 #8
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_145092645
'oor de bijl ging. Ik noem hem even Peter. Het is nogal een vrijbuiter, heeft een boel meegemaakt met kraakpanden etc., hij heeft dagelijks een krat bier gedronken jaren geleden en is nog altijd drugsverslaafd: Hij blowd iedere dag nog (omdat ie anders zijn adhd niet onder controle krijgt, zegt hij) en hij drinkt iedere dag vier biertjes, waar ik me zelf best zorgen om maak'

Pil blijven nemen en rénnen!
pi_145092646
Gewoon stiekem de pil vergeten
pi_145092648
Lees je eerste alinea nog eens. Lijkt dat je een vaderfiguur? Wil je dat als vaderfiguur?
pi_145092652
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:09 schreef Syntos het volgende:
Waarom wil hij dan geen kinderen?

Dat kan ik niet zo uit je post halen als het er al in staat.
misschien (en hopelijk) hierdoor: "hij wil niet stoppen met drinken en blowen"
..///
pi_145092711
quote:
5s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:07 schreef taya22 het volgende:
Hallo lezers,

Ik zit met een issue. Sinds een halfjaar heb ik een relatie met iemand die nooit aan een relatie heeft willen beginnen, maar voor mij toch voor de bijl ging. Ik noem hem even Peter.
Het is nogal een vrijbuiter, heeft een boel meegemaakt met kraakpanden etc., hij heeft dagelijks een krat bier gedronken jaren geleden en is nog altijd drugsverslaafd: Hij blowd iedere dag nog (omdat ie anders zijn adhd niet onder controle krijgt, zegt hij) en hij drinkt iedere dag vier biertjes, waar ik me zelf best zorgen om maak, gelukkig kunnen we er goed over praten.

Hij is wel iemand met principes, zegt hij, en ik denk echt dat mijn aanwezigheid hem helpt om in ieder geval sterk te minderen. We houden heel veel van elkaar.
Ikzelf moest ook van ver komen. Ik heb bijna tien jaar diep gehouden van mijn ex-minaar, die noem ik even Otto. Ik heb 3,5 jaar een affaire gehad met Otto.

Die geheimhouding was geestelijk niet goed voor me. Ik heb daardoor best wel schade opgelopen. Lang nadat het over was had ik nog hoop om hem ooit nog wel te kunnen krijgen omdat ik wel heel erg van hem hield, maar dat dus niet. Ik heb hulp gehad van een psycholoog en gepraat met verschillende mensen. We hebben het volledig afgesloten nadat ik hem een aantal hele diepe vragen heb gesteld.

Het was ook Otto die me zei dat ik mijn relatie met mijn vriend Peter een serieuze kans moest gaan geven. Hij vond dat ik er zelf te weinig voor deed, en dat was ook wel zo.
We zagen elkaar soms drie weken niet. Nadat gesprek ging het prima tussen mij en Peter. Hij maakt me strondgelukkig. Echt gelukkig. Zijn eigenzinnige maar open visie op het leven maakt hem uniek. Hij zorgt goed voor me en het is de meest zachtaardige knul die ik ken.

Tot afgelopen weekend. Het was me al eerder duidelijk dat mijn vriend Peter echt geen kinderen wil. Alleen in het begin van onze relatie heeft hij nog wel eens woorden van twijfel laten vallen, maar na een maand al was hij toch wel heel duidelijk.
Ik wil wel heel graag kinderen en hoopte de discussie wat uit te stellen. Ik heb er met tientallen mensen over gepraat. De meeste zeggen dat ik de discussie uit moet stellen, het doet er nu nog niet toe. We wonen apart. Ik studeer in een andere stad en hij kan zijn baan niet opgeven zolang ik nog onzeker ben van werk.

Ik ben 26, hij is 30. Het onderwerp kinderen van me af zetten lukte redelijk, alhoewel de discussie iedere keer weer viel, maar dan in korte woorden.
Afgelopen weekend heeft veel voor me veranderd. Mijn ex-minaar Otto en mijn vriend Peter kennen elkaar al vijftien jaar, vijf jaar langer als dat ik Otto ken. Hij kwam op bezoek, Peter weet niets van het verleden tussen mij en Otto.
Omdat we het verleden hebben afgesloten wat dit geen issue meer, maar wat Otto en ik wel gemeen hebben is dat hij in zijn eerdere huwelijk een vrouw had die echt geen kinderen wilde. Ik zat in hetzelfde schuitje (zat omdat hij inmiddels een andere vriendin heeft met kinderen). Hij kan het verdriet van geen kinderen dus als geen ander meevoelen.

Hij liet tijdens het bezoek harde woorden vallen naar mij. Woorden als:'je weet van te voren waar je met Peter aan begonnen bent' en 'het heeft mij heel veel pijn gedaan en ik heb die pijn genegeerd'. Sindsdien ben ik echt in de war. Ik zit klem tussen kiezen voor de rust van mijn relatie met Peter, voor de dingen die we samen in de planning hebben staan en voor alle goeds dat we samen hebben, of kiezen tussen een droom in de vorm van een kinderwens, ooit voor later.

Peter wil sowieso nog niets wat in een relatie thuis hoort. Hij wil niet trouwen, hij wil geen samenlevingscontract, hij wil niet stoppen met drinken en blowen, hij wil maar 1 hond terwijl ik er 2 wil, dat soort onzinnigheden. Ik denk dat hij sowieso nog moet wennen aan wat er allemaal bij een relatie komt kijken. Ik ben nu eenmaal geen automatische ja-knikker.

Hoe ga ik met mijn discussie wb kinderwens om? Hij vind dat ik een keuze moet maken, ik stel die keuze liever uit. Zolang ik nog studeer en niet kan samenwonen is het sowieso nog niet aan de orde.

Hoe ga ik hiermee om? Is er echt kans dat hij nog wel van mening veranderd? Moet ik een keuze maken? of ben ik een gevalletje 'teveel tissue voor de issue? (maak ik me druk om niks?)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2014 15:16:29 ]
pi_145092735
quote:
7s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:12 schreef -Strawberry- het volgende:
Lees je eerste alinea nog eens. Lijkt dat je een vaderfiguur? Wil je dat als vaderfiguur?
Vooral dit ja. Denk dat er een oplossing is, en dat is weg bij Peter. Dat is gewoon geen vaderfiguur, kan amper voor zichzelf zorgen, geen enkele verantwoordelijkheid. Dus kiezen tussen je kinderwens en Peter.
pi_145092756
quote:
5s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:07 schreef taya22 het volgende:
Ik noem hem even Peter. Het is nogal een vrijbuiter, heeft een boel meegemaakt met kraakpanden etc., hij heeft dagelijks een krat bier gedronken jaren geleden en is nog altijd drugsverslaafd: Hij blowd iedere dag nog (omdat ie anders zijn adhd niet onder controle krijgt, zegt hij) en hij drinkt iedere dag vier biertjes, waar ik me zelf best zorgen om maak, gelukkig kunnen we er goed over praten.
Lol en daar wil je kinderen mee? Ren alsjeblieft hard weg.
Dit is geen zielige puppy waar je voor moet/wil zorgen. Kies voor jezelf.
Mokkel met stuntstok
  Moderator woensdag 1 oktober 2014 @ 15:16:28 #15
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_145092775
Taya, ben je dom ofzo? Lees je eigen tekst eens terug. Gaan er niet TIG alarmbellen af en rode vlaggen die wapperen en zo? Wil je echt kinderen met iemand die verslaafd is en eigenlijk geen kinderen wil?

Daarnaast klink je zelf nou ook niet direct als een stabiel iemand.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:16:29 #16
434988 taya22
Gewoon omdat het kan
pi_145092776
Hij zegt dat hij geen kinderen wil omdat hij zijn kinderen niet wil verplichten tot van alles.
Verplicht naar school, daar heeft hij een hekel aan. Ik denk zelf dat hij geen kinderen wil omdat hij denkt dat zijn kinderen een dan een hekel aan hem krijgen.
Wat betreft drank en drugs, dat tweede is dus op medische basis en de drank daar is hij echt met een rede aan begonnen. Onze relatie is nog niet toe aan diepgaande discussies over de rede van zijn drankgebruik
pi_145092783
Waarom wil je kinderen met iemand die aan zelfmedicatie doet en daardoor een drugsverslaving heeft en elke dag bier drinkt?
Dat vind ik zorgelijker eigenlijk
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_145092816
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:16 schreef taya22 het volgende:
[u]Hij zegt dat hij geen kinderen wil omdat hij zijn kinderen niet wil verplichten tot van alles.
Verplicht naar school, daar heeft hij een hekel aan. Ik denk zelf dat hij geen kinderen wil omdat hij denkt dat zijn kinderen een dan een hekel aan hem krijgen.
[/u]
Wat betreft drank en drugs, dat tweede is dus op medische basis en de drank daar is hij echt met een rede aan begonnen. Onze relatie is nog niet toe aan diepgaande discussies over de rede van zijn drankgebruik
Goede vader, doen!! Gaat helemaal goedkomen.
Mokkel met stuntstok
pi_145092820
Waarom zou je aan kinderen beginnen, je hebt er toch al een?
pi_145092826
quote:

Oh een arts heeft gezegd: weet je wat echt een goed idee is om je ADHD onder controle te krijgen? Een drugsverslaving
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_145092866
Veel tekst die nergens voor nodig is. Waar het om gaat is dat hij geen kinderen wil en jij dat kan accepteren, of je maakt het uit.
Ik vind hem overigens absoluut geen goede vader met zijn drank- en drugsverslaving. Met zo'n persoon moet je geen kinderen willen.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:19:34 #22
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_145092869
Ah! Hij drinkt en blowt met een reden! :D Dan is het goed.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:19:37 #23
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_145092870
quote:
9s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:17 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Goede vader, doen!! Gaat helemaal goedkomen.
Maar ze kan hem veranderen hoor! Echt!

Vrouwen. :')
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_145092886
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:16 schreef rhubarbje het volgende:
Waarom wil je kinderen met iemand die aan zelfmedicatie doet en daardoor een drugsverslaving heeft en elke dag bier drinkt?
Dat vind ik zorgelijker eigenlijk
Want elke dag 4 biertjes drinken is zo'n drama :') Stel je aan.
Fo’ fo’ bulldog: my motherfucking pet
I point it at you and tell that motherfucker "fetch"
I’m fucking her good, she got her legs on my neck
I get pussy, mouth and ass, call that bitch triple threat
pi_145092891
quote:
Hij zegt dat hij geen kinderen wil omdat hij zijn kinderen niet wil verplichten tot van alles.
Het is gewoon een onwijze lamlul, die nergens verantwoording voor wil en overal excuses voor zoekt, dat bedoel je?
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:21:04 #26
434988 taya22
Gewoon omdat het kan
pi_145092918
quote:
14s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:20 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Het is gewoon een onwijze lamlul, die nergens verantwoording voor wil en overal excuses voor zoekt, dat bedoel je?
Daar zou je nog weleens gelijk in kunnen hebben.
pi_145092973
Wil jij snel kinderen? Of over 10 jaar? Als het niet "dringend" is zou ik het onderwerp laten rusten voor nu. Een half jaar is nog best pril voor een relatie dus om het daarom nu al af te kappen om iets wat nog in de toekomst ligt... Sowieso klinkt hij niet alsof hij nu een stabiele vader zou zijn dus als je binnenkort kinderen wil kan je het wel beter afkappen denk ik. Er zijn gnoeg mensen die absoluut geen kinderen willen maar na het vinden van de juiste partner toch van gedachten veranderen. Er zijn echter ook mensen die bij hun standpunt blijven, als jouw kinderwens heel belangrijk voor jou is kan dat dus later voor grote problemen in de relatie zorgen. Een beetje een warrig verhaal ondertussen maar eigenlijk is het dus kiezen tussen:

1. Verder gaan met de relatie met kans op pijnlijke breuk in de toekomst vanwege jouw kinderwens.

2. Niet verdergaan met de relatie om bovenstaande pijnlijke breuk te voorkomen.
pi_145092985
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:20 schreef VanitySquared het volgende:

[..]

elke dag 1 biertje maakt je al alcoholist...
..///
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:23:11 #29
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_145092993
Ik vind het verbazingwekkender dat je je vriend met dit soort onzin gaat lastig vallen na een relatie van een half jaar! 8)7
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_145093014
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:20 schreef VanitySquared het volgende:

[..]

Gezond is het zeker niet, vooral niet als je verslavingsgevoelig bent
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_145093033
Na de vijfde regel van dit verhaal denk ik dat het voor jou,en de rest van de wereld beter is om zo iemand geen nageslacht te laten produceren. En met alle respect, als ik de rest lees vraag ik me af of het niet beter is om eerst even de rest van die "goede tijden slechte tijden" soap op te lossen voordat je aan kinderen gaat beginnen.
pi_145093036
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:22 schreef wipes66 het volgende:

[..]

Pas als je er niet mee zou kunnen of willen stoppen. Dat maakt je pas alcoholist.
pi_145093084
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:23 schreef MPC60 het volgende:
Ik vind het verbazingwekkender dat je je vriend met dit soort onzin gaat lastig vallen na een relatie van een half jaar! 8)7
Als zij voor haar dertigste moeder wil worden vind ik het niet zo raar dat ze dit soort dingen bespreekt :? Geen idee of dat hier het geval is maar als het wel zo is snap ik dat je er niet na 3 jaar pas achter wil komen dat hij absoluut geen kinderen wil...
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:26:23 #34
434988 taya22
Gewoon omdat het kan
pi_145093101
ik heb de topic even aangepast. Niet om het een of ander hoor, maar inderdaad deden er veel dingen niet toe.
pi_145093133
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:26 schreef taya22 het volgende:
ik heb de topic even aangepast. Niet om het een of ander hoor, maar inderdaad deden er veel dingen niet toe.
Ik denk dat het er wel toe deed. Het geeft een beeld over jou: Je houdt van drama en ontoegankelijke mannen. Daar zit waarschijnlijk een boel achter
Kijk eerst een kritisch naar jezelf voor je uberhaubt aan kinderen begint
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:27:26 #36
434988 taya22
Gewoon omdat het kan
pi_145093137
quote:
Sorry, ik ben nogal een druktemaker, blijkt
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:27:45 #37
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_145093148
Je bent 26 en je hebt een relatie van net een half jaar...waar heb je het over?

Daarnaast klinkt het sowieso als een relatie die je nu prettig vindt, want lekker makkelijk en niet te veeleisend na een moeilijke periode...maar niet per se een relatie waar je je op de langere termijn ook goed bij blijft voelen, want hij wil niks...of liever, hij wil alles precies zo als hij het nu heeft...beetje drinken, beetje blowen, beetje sex, vooral geen verantwoordelijkheid en vooral niet vooruit kijken...

Neem het niet te serieus...of, als je dat wel doet, stop er mee...het klinkt niet alsof er toekomst in zit...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_145093159
quote:
Dat inderdaad. En begrijp ook niet dat je zo'n drang voelt om kinderen te krijgen met iemand die eerst nog allerlei issues uit moet werken en het zelf ook niet eens ziet zitten om zich zo te binden.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_145093182
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:23 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Gezond is het zeker niet, vooral niet als je verslavingsgevoelig bent
quote:

[..]

Dat heeft meer met de definitie en de perceptie van de massa te maken, dan een daadwerkelijk probleem zijn voor je gezondheid.
pi_145093216
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:24 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Pas als je er niet mee zou kunnen of willen stoppen. Dat maakt je pas alcoholist.
sommige alcoholist kunnen en/of willen zeker wel stoppen, maar soms is het een keuze om er voor te zorgen dat je geen dag zonder alcohol zit en dan ben je zeker ook een alcoholist.
..///
pi_145093224
quote:

[..]

Nee hoor.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:31:15 #42
434988 taya22
Gewoon omdat het kan
pi_145093284
Het klinkt gek, maar jullie reacties maakt me wel wakker. Sommige zijn erg hard. Voor mijzelf is zijn drank en drugsprobleem niet eens zo belangrijk, maar dingen vertroebelen snel blijkt. Vooral de latere reacties zijn erg goed. Dat we eerst stabiel moeten worden, afrekenen met verslavingen etc.
Het enige is: trek ik aan een dood paard of niet?
pi_145093290
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:29 schreef wipes66 het volgende:

[..]

sommige alcoholist kunnen en/of willen zeker wel stoppen, maar soms is het een keuze om er voor te zorgen dat je geen dag zonder alcohol zit en dan ben je zeker ook een alcoholist.
laten we niet gaan steggelen over wanneer iemand alcoholist is. Volgens mij word die kerel hier ook zo niet genoemd
Maar het is duidelijk dat hij niet zo goed voor zichzelf zorgt
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_145093294
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:26 schreef taya22 het volgende:
Ik kan er werkelijk met mijn hoofd niet bij dat je met deze man kinderen overweegt.
pi_145093318
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:31 schreef taya22 het volgende:
Het klinkt gek, maar jullie reacties maakt me wel wakker. Sommige zijn erg hard. Voor mijzelf is zijn drank en drugsprobleem niet eens zo belangrijk, maar dingen vertroebelen snel blijkt. Vooral de latere reacties zijn erg goed. Dat we eerst stabiel moeten worden, afrekenen met verslavingen etc.
Hoe kan een drank/drugsprobleem nou weer niet belangrijk voor je zijn?
Snap je niet waar je je leven aan verbind?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_145093325
quote:
Ik denk eerlijk gezegd van wel.
Je bent wel meer waard dan dit, dame.
Een lamlendige zak die rookt, drinkt, drugs gebuikt, de hele dag high is en niks wil...
Ben je nog veel te jong voor.
Mokkel met stuntstok
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:32:28 #47
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_145093327
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:31 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik kan er werkelijk met mijn hoofd niet bij dat je met deze man kinderen overweegt.
inderdaad.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_145093342
Klinkt als een goede vader voor je kinderen... :{
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:33:08 #49
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_145093356
quote:
Zie daar het eeuwige relationele verschil tussen mannen en vrouwen;

Mannen gaan serieuze relaties aan in de verwachting dat het hetzelfde blijft...
Vrouwen gaan serieuze relaties aan in de verwachting dat het nog wel ten goede zal veranderen...optimistisch maar naief :)

[/generaliserend]
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_145093397
quote:
Ik vind dat echt niet meer dan normaal. Niet als je 18 bent natuurlijk, maar als je de 25 gepasseerd bent vind ik het heel logisch dat je redelijk snel kijkt of je toekomst ideeën een beetje op elkaar aansluiten.
pi_145093405
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:32 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Dramaqueen much? Ze is pas 26 en studeert nog, waarom niet gewoon lol hebben en het leuk hebben nu het nog kan en zolang het nog kan? Als die onneembare berg uiteindelijk komt kun je altijd nog zien wat je gaat doen.

Mijn god.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:34:22 #52
434988 taya22
Gewoon omdat het kan
pi_145093409
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:32 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ik besef echt wel dat hij met zijn vijftigste in een verpleegtehuis met korsakov kan zitten. Dat heb ik hem meerdere keren gezegd ook. Maar ik ben na een halfjaar toch niet degene die hem wakker moet schudden? Ik kan hem toch niet in deze prille fase al gaan bemoederen?
pi_145093433
Hoeveel tanden heeft Peter nog?
pi_145093450
quote:
Dat weet je nooit. Iedereen kan van mening veranderen. Maar ik zou er bij zoiets niet op gaan zitten wachten.
pi_145093455
quote:
2s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:29 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nee hoor.
iedere dag alcohol drinken is minstens een gewoonte die je evident niet kan loslaten, anders zou je ook niet iedere dag alcohol drinken ivm de planning die er voor nodig is om geen dag over te slaan.
..///
pi_145093475
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:29 schreef wipes66 het volgende:

[..]

Een echte alcoholist kan en/of wil niet stoppen met drank. Als je wel zonder problemen zou kunnen stoppen ben je simpelweg geen alcoholist, maar gewoon een drankgenieter.
Feit is wel dat mensen die per dag 4 biertjes drinken eerder in de definitie van alcoholist vallen, dan iemand die maar 1 biertje per dag drinkt - gewoon omdat hij dat lekker vindt na het werk.
pi_145093489
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:34 schreef taya22 het volgende:

[..]

Ik besef echt wel dat hij met zijn vijftigste in een verpleegtehuis met korsakov kan zitten. Dat heb ik hem meerdere keren gezegd ook. Maar ik ben na een halfjaar toch niet degene die hem wakker moet schudden? Ik kan hem toch niet in deze prille fase al gaan bemoederen?
Maar dat ben je wel van plan over een jaar of zo? En dan verwacht je dat hij daar opeens naar gaat luisteren en zal stoppen?

Je zegt 'ik vind het niet van belang'. Wat ook nog wel wat anders is dan 'ik durf er nu nog niet over te beginnen'

Ik snap zelf niet wat er aantrekkelijk is aan iemand die verslaafd is...
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_145093495
quote:

[..]

Natuurlijk wel, je houdt toch van hem? Hoe kun je nou aan de toekomst denken wat betreft kinderen maar niet aan zijn toekomst? Lijkt me dat zijn toekomst nu een prioriteit is.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:36:35 #59
434988 taya22
Gewoon omdat het kan
pi_145093502
Ps. hij werkt gewoon hoor, en blowen doet hij alleen puur voor het slapen gaan. Hij is echt niet voor galg en rat opgegroeid.
pi_145093523
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:32 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd van wel.
Je bent wel meer waard dan dit, dame.
Een lamlendige zak die rookt, drinkt, drugs gebuikt, de hele dag high is en niks wil...
Ben je nog veel te jong voor.
Meer waard dan dit? Ze lijkt zelf ook behoorlijk onstabiel, op haar 15e/16e een 'affaire' van 3.5 jaar met een getrouwde man? Daarna nog 6.5 jaar geobsedeerd met hem geweest? En nu adviseert hij haar om maar met zijn beste vriend te gaan, die hij niet vertelt over zijn geschiedenis met haar, en dat doet ze dan ook maar?

Nou echt een catch of the day..
pi_145093543
quote:

[..]

Dat hij iedere dag drinkt heeft toch ook gewoon invloed op jullie relatie nu? Daar kan je best iets van zeggen. Heeft niets met bemoederen te maken.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:38:55 #62
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_145093581
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:36 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Maar dat ben je wel van plan over een jaar of zo? En dan verwacht je dat hij daar opeens naar gaat luisteren en zal stoppen?

Je zegt 'ik vind het niet van belang'. Wat ook nog wel wat anders is dan 'ik durf er nu nog niet over te beginnen'

Ik snap zelf niet wat er aantrekkelijk is aan iemand die verslaafd is...
TS komt ook niet per se over als iemand met een gezond zelfbeeld...meer als een gevalletje onzeker/minderwaardigheidscomplexje...
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:39:10 #63
434988 taya22
Gewoon omdat het kan
pi_145093594
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:37 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dat hij iedere dag drinkt heeft toch ook gewoon invloed op jullie relatie nu? Daar kan je best iets van zeggen. Heeft niets met bemoederen te maken.
Geloof me, dat doe ik ook wel. Maar ik ga hem niet dwingen ofzo.
pi_145093639
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:39 schreef taya22 het volgende:

[..]

Maar waarom zou je iets willen starten met iemand terwijl het nu al in de weg zit? En wat is je lange termijn plan?

Ik snap het echt niet
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:38 schreef Abbadon het volgende:

[..]

TS komt ook niet per se over als iemand met een gezond zelfbeeld...meer als een gevalletje onzeker/minderwaardigheidscomplexje...
Zo klinkt het inderdaad want anders snap ik niet waarom je denkt dat dit een ideale partner is
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:42:18 #65
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_145093717
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:39 schreef taya22 het volgende:

[..]

Dat zou ook niet werken....denk je dat hij nog wel verandert? en zie je die verandering als iets dat nodig is om echt toekomst te hebben met hem? zo ja: je verspilt hoogstwaarschijnlijk je tijd
pi_145093725
quote:
Het is in ieder geval geenzins een stabiele situatie om kinderen aan toe te gaan voegen, en als jij daar na een half jaar (!) relatie al over loopt te miepen zit dat blijkbaar nogal diep. Ik zou eerst lekker beiden je issues eens uitwerken, hij z'n verslavingen, jij je historie met Otto.

Mijn idee is dat hij gewoon echt het type lamlul is, wat nergens verantwoording voor wil, en vooral geen verplichtingen. Als je 30 bent en nog een beetje bierzuipend en blowend op de bank hangt en zit te klagen over dat school stom is...
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:42:30 #67
434988 taya22
Gewoon omdat het kan
pi_145093727
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:40 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Maar waarom zou je iets willen starten met iemand terwijl het nu al in de weg zit? En wat is je lange termijn plan?

Ik snap het echt niet

[..]

Zo klinkt het inderdaad want anders snap ik niet waarom je denkt dat dit een ideale partner is
... korte termijn: omdat ik verliefd op hem ben?... Lange termijn plannen worden wel aardig de kop ingedrukt door hem.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:43:29 #68
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145093762
quote:
Hopelijk maak je een grapje..Het is een junk / alcoholist.
En los van het feit dat hij een enorme lamlul is enzo is er gewoon geen toekomst samen als je beide een hele andere visie hebt.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145093787
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:35 schreef wipes66 het volgende:

[..]

iedere dag alcohol drinken is minstens een gewoonte die je evident niet kan loslaten, anders zou je ook niet iedere dag alcohol drinken ivm de planning die er voor nodig is om geen dag over te slaan.
Planning, planning... als je het in huis hebt en het lekker vindt, dan is het drinken van een biertje niet veel anders dan het eten van een koekje bij de koffie. Geestelijk en fysiek merk je volgens mij vrij weinig van een biertje. Echter vind ik het bij 4 biertjes op een dag, in combinatie met ander drugsgebruik, wel een zorgwekkend beeld. Zelfmedicatie of niet.
pi_145093890
Maar goed dat iedereen hier een opgeleid dokter is die prima kan zeggen dat een jointje en 4 bier per dag onlosmakelijk verbonden is aan een kort leven, permanente lamlendigheid, en algehele waardeloosheid van iemands leven. Mooi op die hoge paarden en hoge torens zeker?

Tering wat een hoop kortzichtigheid in één topic.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_145093940
quote:
15s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:47 schreef HostiMeister het volgende:
Maar goed dat iedereen hier een opgeleid dokter is die prima kan zeggen dat een jointje en 4 bier per dag onlosmakelijk verbonden is aan een kort leven, permanente lamlendigheid, en algehele waardeloosheid van iemands leven. Mooi op die hoge paarden en hoge torens zeker?

Kom op, als je 30 bent en je blowed en zuipt iedere dag, dan kan je nou niet echt doen alsof dat zo'n ideale situatie is om ook nog kinderen aan toe te voegen. Lamlendigheid komt overigens vooral voort uit dat hele gebeuren over dat hij niks geen verplichtingen wil :') Kom op, dan ben je 30, en zit je nog te janken als een klein kind dat school en andere verplichtingen STOM zijn :') !
pi_145093978
quote:

TS heeft het zelf over een drugsverslaving. Alleen dat is natuurlijk al genoeg om, als partner, bepaalde zorgen te hebben/kritisch te blijven
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_145093998
quote:
2s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:48 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Kom op, als je 30 bent en je blowed en zuipt iedere dag, dan kan je nou niet echt doen alsof dat zo'n ideale situatie is om ook nog kinderen aan toe te voegen. Lamlendigheid komt overigens vooral voort uit dat hele gebeuren over dat hij niks geen verplichtingen wil :') Kom op, dan ben je 30, en zit je nog te janken als een klein kind dat school en andere verplichtingen STOM zijn :') !
Best, prima, iedereen heeft zijn eigen standpunt dat soort spul. Niet iedereen zit zo geworteld in deze samenleving dat ze deze samenleving als zalig zien, kan ook prima. Genoeg oude hippies die hun kinderen zo hebben opgevoed. Wil niet meteen zeggen dat het enkel kommer en kwel is zoals dat hier wordt neergezet.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:51:01 #74
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_145094007
quote:

Alsof je een dokter moet zijn om een slappe zak te herkennen :')
pi_145094036
quote:
2s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:50 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Best, prima, iedereen heeft zijn eigen standpunt dat soort spul. Niet iedereen zit zo geworteld in deze samenleving dat ze deze samenleving als zalig zien, kan ook prima. Genoeg oude hippies die hun kinderen zo hebben opgevoed. Wil niet meteen zeggen dat het enkel kommer en kwel is zoals dat hier wordt neergezet.
Neuh, ik ben ook niet zo dat het allemaal binnen de gebaande paden moet, maar dit vind ik wel een redelijk optelsommetje waar uit ik dan (persoonlijk) concludeer dat dit vooral iemand is die geen verplichtingen wil, en lange leve de lol. Dat is ook prima, zijn keuze. Maar dan moet TS dus beseffen dat ze bij zo iemand haar diepgewortelde kinderwens niet in vervulling ziet gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')