Dat is ook niet per se wat gezegd wordt...maar TS wil een toekomst opbouwen en kinderen, en maakt zich nu al zorgen over die punten...dan is het wellicht niet onredelijk om aan te nemen dat de twee niet helemaal voor elkaar gemaakt zijn...quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:50 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Best, prima, iedereen heeft zijn eigen standpunt dat soort spul. Niet iedereen zit zo geworteld in deze samenleving dat ze deze samenleving als zalig zien, kan ook prima. Genoeg oude hippies die hun kinderen zo hebben opgevoed. Wil niet meteen zeggen dat het enkel kommer en kwel is zoals dat hier wordt neergezet.
als je 365 dagen per jaar koekjes eet en er altijd voor zorgt dat je koek in huis hebt heb je ook een probleem met koekjes. niemand consumeert iets dwangmatig iedere dag, tenzij het nodig is of er iets aan de hand is. een suikerverslaving is wat dat betreft niet heel verschillend, behalve dat het cultureel wat geaccepteerder is.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:43 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Planning, planning... als je het in huis hebt en het lekker vindt, dan is het drinken van een biertje niet veel anders dan het eten van een koekje bij de koffie. Geestelijk en fysiek merk je volgens mij vrij weinig van een biertje. Echter vind ik het bij 4 biertjes op een dag, in combinatie met ander drugsgebruik, wel een zorgwekkend beeld. Zelfmedicatie of niet.
Die reactie van Beatrijs is toch niet serieus of wel?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:11 schreef BasEnAad het volgende:
http://www.beatrijs.com/man-wil-geen-kinderen/
Die reacties er onder ook
Het lijkt mij ook satirisch bedoeld.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:01 schreef Operc het volgende:
[..]
Die reactie van Beatrijs is toch niet serieus of wel?
Dat dwangmatige maak jij ervan. Hoe rigide en letterlijk kun je 'elke dag een biertje' opvatten zeg...quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:54 schreef wipes66 het volgende:
[..]
als je 365 dagen per jaar koekjes eet en er altijd voor zorgt dat je koek in huis hebt heb je ook een probleem met koekjes. niemand consumeert iets dwangmatig iedere dag, tenzij het nodig is of er iets aan de hand is. een suikerverslaving is wat dat betreft niet heel verschillend, behalve dat het cultureel wat geaccepteerder is.
Jezus dat ging snelquote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:26 schreef taya22 het volgende:
Ik denk dat ik beter een ander topic kan posten met het onderwerp: hoe ga ik om met liefdesverdriet/verbroken relatie. IK heb net uitgebreid met mijn mama gebeld en gehuild. Ik wil jullie bedanken voor jullie meedenken maar ik zet mijn relatie nu even een poosje van me af. Weer even terug naar het nu, studie en een lekker kop thee.
Doe ik ook altijd hoor. Eerst kindertjes maken, zien of je überhaupt een goed gesprek met iemand kan houden kan immers altijd nog!quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:16 schreef taya22 het volgende:
Onze relatie is nog niet toe aan diepgaande discussies
Een uur geleden wou ze nog kinders van deze gastquote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:35 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Jezus dat ging snel![]()
Weet je zeker dat je geen troll bent?
Dat is het ook (logisch). Ik heb er alle begrip voor, dat jullie het nu best leuk hebben samen. Dat het een lieve, goede gast voor je is. Echter, onderschat zeker niet de extra druk (op je relatie) die kinderen met zich meebrengen. Die vragen enorm veel aandacht, verzorging, etc...quote:Op woensdag 1 oktober 2014 17:16 schreef taya22 het volgende:
dat was een geintje. Volgens mij waren er meerdere die Peter voor lamlul uitmaakte en zeiden dat hij sowieso nergens goed voor was, daar doel ik meer op. Ik ga in real life echt niet mijn relatie verbreken om een forum. Het heeft alleen maar mijn ogen geopend. Dat zijn verslavingen eerst aangepakt moet worden enzo, dat het nu sowieso niet stabiel is... klinkt allemaal best logisch.
Pro-tip: stel geen eisen aan je partner als 'ie die niet waar kan maken. Of kies eieren voor je geld.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:31 schreef taya22 het volgende:
Ik heb het niet over dat ik nu kinderen wil, maar pas over een aantal jaren, als hij sterk geminderd is met drinken cq. gestopt is met blowen.
Bedankt, dit is echt een hele goede reactie! Niet iemand die gelijk met deur en al het huis komt plat bombarderen, maar iemand die eerst meevaart en daarna pas tot de werkelijke kern komt. Ik ben heel blij met een reactie, er zijn er meerdere, waarin iemand zich afvraagd hoe hij eigenlijk zijn toekomst voor zich ziet. Misschien blijkt wel dat hij het helemaal nog niet zo goed weet. Dat hij eerst nog lang leve de lol wil vieren voor we burgelijk worden. Misschien wil hij me geen hoop geven terwijl hij zelf ook twijfelt. Dat hij dat laatste niet toe wil geven omdat hij nog eerst zijn eigen sores aan moet pakken...quote:Op woensdag 1 oktober 2014 17:24 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Dat is het ook (logisch). Ik heb er alle begrip voor, dat jullie het nu best leuk hebben samen. Dat het een lieve, goede gast voor je is. Echter, onderschat zeker niet de extra druk (op je relatie) die kinderen met zich meebrengen. Die vragen enorm veel aandacht, verzorging, etc...
Als je nog niet helemaal klaar bent met jezelf (je eigen identiteit en problemen), dan denk je best 2x na voor je hier aan begint. Het gaat tenslotte om een (nieuw en ander) mensenleven.
Daarnaast moet je partner zelf ook kinderen willen (dit zien zitten). Hoe ziet hij zijn toekomst ? Misschien blijft hij liever blowen, drinken, e.d. Kiest liever voor het escapisme (het gemak) dan een meer "harder werkende" werkelijkheid en verantwoordelijkheid (pampers verversen, eten geven, aandacht geven, vader rol, etc).
Of als ze wel kinderen nemen en vriendlief 20 jaar lang een burgerleventje moet leiden omdat ie papa isquote:Op woensdag 1 oktober 2014 17:47 schreef hottentot het volgende:
In het begin van een relatie:
Ik wil later kinderen, "Ik niet"
O.k. doei.
Zo simpel is het. En dan hebben we het nog niet over de rest van alle problemen.
Natuurlijk kun je ervoor kiezen om je eigen verlangens helemaal weg te drukken. Maar stel je even voor hoe jij je voelt als jullie later uit elkaar gaan en jij op je 45e zonder kinderen of partner ergens op een flatje uit het raam zit te turen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |