Dus je spendeert liever twee jaar met iemand zonder het over vrij belangrijke toekomstissues te praten en ziet wel of 't werkt? Nogmaals: geen van beide had bij ons dat gesprek expres naar voren gebracht, maar hoe dan ook had hij het na een half jaar toch wel door moeten hebben dat ik geen kinderen wil. Kun je 't maar beter snel uitgesproken hebben.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 12:29 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Na een jaar leer je elkaar net een beetje echt kennen! Nu ben ik zelf ook een vrij ongestructureerd, grillig type, maar op mij komt dat dan weer wat haastig over.
Ach, mijn toekomst ligt sws nog helemaal open. Om er een positieve draai aan te geven.
Dus iedereen die blowed is een junk en een leugenaar?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 12:21 schreef Mountainbiker_1990 het volgende:
[..]
jonge man... een echte junk zorgt wel voor geld... ik loog om money te krijgen
Belangrijke toekomstissues? De zon komt vanzelf op of niet. De rest is vrij onzeker en als ik niet eens effe lekker kan relateren zonder dat gewichtige issues geklaard moeten zijn binnen een jaar, dan ben ik eigenlijk wel weg. Maar, ik sta er dan ook iets anders in dan de meesten.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 12:53 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dus je spendeert liever twee jaar met iemand zonder het over vrij belangrijke toekomstissues te praten en ziet wel of 't werkt? Nogmaals: geen van beide had bij ons dat gesprek expres naar voren gebracht, maar hoe dan ook had hij het na een half jaar toch wel door moeten hebben dat ik geen kinderen wil. Kun je 't maar beter snel uitgesproken hebben.
En de man in de OP heeft dat dus nog duidelijker gedaan. Dus het lijkt me vrij duidelijk en snap niet dat vrouwen als TS daar nog om advies willen vragen.Hij wil niet. Punt.
Ontkennen, doen die blowers ook altijd!quote:Op donderdag 2 oktober 2014 12:57 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Dus iedereen die blowed is een junk en een leugenaar?dat JIJ nou niet jezelf onder controle kan houden.
![]()
Wel erg radicaal dit. Als je veel van elkaar houdt en toch samen oud wil worden kan er best een compromis gesloten worden. Ik ken meerdere koppels die geen kinderen hebben omdat één van de twee niet wilde.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 12:11 schreef motorbloempje het volgende:
En los van alle al dan niet wat belachelijk verdachte omstandigheden geeft de titel het antwoord.
hij wil niet
jij wel
jullie zijn niet compatible. Einde verhaal.
Yep ook dat gebeurt inderdaad.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 13:07 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Wel erg radicaal dit. Als je veel van elkaar houdt en toch samen oud wil worden kan er best een compromis gesloten worden. Ik ken meerdere koppels die geen kinderen hebben omdat één van de twee niet wilde.
Nou ja... Tis wel een vrij pittig onderwerp natuurlijk. Kan me voorstellen dat dat voor veel mensen een brug te ver is.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 13:07 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Wel erg radicaal dit. Als je veel van elkaar houdt en toch samen oud wil worden kan er best een compromis gesloten worden. Ik ken meerdere koppels die geen kinderen hebben omdat één van de twee niet wilde.
Deze TS is natuurlijk wel erg stellig inderdaad, ben het ook wel met je eens dat zoiets niet ideaal is als beiden er zo'n uitgesproken idee bij hebben. Naast de andere factoren die hier een rol spelen en het al helemaal geen ideale situatie maken voor het nemen van zo'n beslissing.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 13:12 schreef motorbloempje het volgende:
Als iemand zo stellig is in het wél willen van kinderen en de ander zo stellig in het NIET willen van kinderen: ja, dan vind ik 't eeuwig zonde voor de persoon die die compromis dan zou moeten bekostigen met het einde van zijn/haar eigen toekomstvisie. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat je dat op je geweten zou willen hebben, iemand ofwel kinderen 'opdringen' omdat anders de relatie beëindigd wordt, of kinderen kan onthouden om diezelfde reden. Als je niet heel stellig bent en het je niet uitmaakt maar je inprincipe het een of het andere zag gebeuren, maar open staat voor het andere, OK, maar als je zo stellig bent in je wensen dan zou je op dit soort dingen geen compromissen moeten sluiten, imho.
Dat vind ik echt heel erg raar.. Kinderen zijn geen cavia's waarbij je af kunt spreken dat 1 iemand altijd de kooi doet?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 13:26 schreef Heremeteit het volgende:
Dit is natuurlijk een veel voorkomend probleem. De ene partner wil wel kinderen en de ander niet.
Mss moet de partner die wel kinders wil maar eens wat taboes doorbreken en een meer traditionele rolverdeling voorstellen waarbij zij (meestal is het de vrouw die ze wel wil) de primaire zorg op zich neemt. Hij blijft gewoon werken, hoeft er niet om 6 uur uit omdat de baby ontwaakt, verschoont meestal geen luiers etc.
Ik denk dat een aantal mannen bij dat idee al zullen bijdraaien. Je kunt natuurlijk aan blijven komen met "maar we hebben samen kinderen, dus moeten we er samen voor zorgen" maar daarmee dood je niet alleen de discussie maar ook je kansen op een kind met je huidige partner.
Ik vind deze bijdrage wel iets hebben. Als dat werken kan voor hen, wie zijn wij om daar dan een oordeel over te vellen ? Je hebt koppels, waar de vrouw de was en de plas doet, de man bv meer de tuin, klusjes in huis, etc. Andere koppels doen elk hun was en plas apart, etc. Daar bestaan geen 'normale' regels voor.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 13:26 schreef Heremeteit het volgende:
Dit is natuurlijk een veel voorkomend probleem. De ene partner wil wel kinderen en de ander niet.
Mss moet de partner die wel kinders wil maar eens wat taboes doorbreken en een meer traditionele rolverdeling voorstellen waarbij zij (meestal is het de vrouw die ze wel wil) de primaire zorg op zich neemt. Hij blijft gewoon werken, hoeft er niet om 6 uur uit omdat de baby ontwaakt, verschoont meestal geen luiers etc.
Ik denk dat een aantal mannen bij dat idee al zullen bijdraaien. Je kunt natuurlijk aan blijven komen met "maar we hebben samen kinderen, dus moeten we er samen voor zorgen" maar daarmee dood je niet alleen de discussie maar ook je kansen op een kind met je huidige partner.
Jij denkt niet verder dan een baby. Die baby wordt snachts wakker en dat is het. Luier om, voeden en klaar.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 13:26 schreef Heremeteit het volgende:
Dat bedoel ik. Op die basis een kind krijgen lijkt mij een stevige basis voor een relatiebreuk.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 13:29 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Dat vind ik echt heel erg raar.. Kinderen zijn geen cavia's waarbij je af kunt spreken dat 1 iemand altijd de kooi doet?
Je zit een leven lang vast aan een kind en die zorg gaat een stuk verder dan dan op staan voor een luier...
Als iemand zich om laat lullen door dit soort argumenten moet je daar volgens mij helemaal geen kinderen mee willen. Los van het feit dat je dan gewoon allebei niet begrijpt wat het inhoudt is de kans op spijt echt heel groot
En kinderen voelen dat heus
Die gast kraamt altijd zo'n onzin uitquote:Op donderdag 2 oktober 2014 13:44 schreef motorbloempje het volgende:
Wat is dat voor een nietszeggende post?
Zeg dat dan gewoon. Scheelt een hoop typwerk en de mensen snappen het dan ook nog eensquote:Op donderdag 2 oktober 2014 13:44 schreef JustTalkLove het volgende:
Waar ? Ik zie niets
(samengevat, ieder mens maakt zijn eigen keuzes en leeft met die keuzes)
Hoe denkt de TS ondertussen over deze situatie ?
Joh dat herhaalt hij gewoon in elk topic tot in den treuren en elke keer op een vagere manierquote:Op donderdag 2 oktober 2014 15:55 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Zeg dat dan gewoon. Scheelt een hoop typwerk en de mensen snappen het dan ook nog eens
Dat is een standaard reactie bij elke JTL-postquote:Op donderdag 2 oktober 2014 13:44 schreef motorbloempje het volgende:
Wat is dat voor een nietszeggende post?
Je kan dit ook anders interpreteren. Het is een reactie op jullie oordeel (als post).quote:Op donderdag 2 oktober 2014 15:59 schreef Deckard het volgende:
Dat is een standaard reactie bij elke JTL-post
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |