abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143248119
quote:
Antwoorden voor Kris - website van de familie Kremers voor Kris
quote:
Zaak Lisanne en Kris op het Websleuths-forum:
deel 1
deel 2
deel 3
Nieuwe tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - 04-08
op basis van video EénVandaag, zie onder
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere nieuwe informatie:

Kaarten met de enige huisjes achter (ten noorden van) de Mirador; 5-13
Maanstanden Boquete van 1 - 15 april 2014
Mogelijke verklaring waarom ALLE getuigen een "verkeerde" beschrijving gaven - was niet verkeerd, alleen 1 dag eerder - ma 31-03 ipv di 01-04

Laatste nieuws:

(es) Gesprek OM Panama en Familie Kremers - Telemetro - 05-08
quote:
Pittí, informó que la procuradora de la Nación, Ana Belfon, ordenó que todos los resultados de las investigaciones se hagan mediante comunicados de prensa.

Pitti vertelde de ouders dat de Nationaal Procureur, Ana Belfon [die werkte voor de dictator Noriega!] opgedragen heeft dat alle resultaten van de onderzoeken via persconferenties [WTF?] naar buiten gebracht zouden worden.
(es) Ouders benadrukken dat er gesjoemeld kan zijn - Panamericana - 05-08
quote:
• ouders boos op het OM
• beloftes niet nagekomen
• niet gedoken in het stuwmeer (wat blijkbaar eerder al was toegezegd)
• geen data van de telefoons gehad, alleen mondelinge bevestigingen
• nu blijkt dat de eerste noodoproep niet om 16:30 maar tussen 15:00 en 16:00 gedaan zou zijn?!
Tijdlijn (kort):

• Kris en Lisanne begonnen om 10:45 met de El Pianista-tocht
• Meiden waren rond 13:00 boven op de Mirador
• Laatste foto van Kris gemaakt om 14:00, locatie bekend van iPhone

• Tussen 15:00 & 16:00 eerste noodoproep gedaan, locatie onbekend
• Op 8 april 01:00-04:00 90 fotos gemaakt waarvan slechts 3 iets op te herkennen is: takken en een rode rotswand
• Laatste noodoproepen gedaan op 11 april

(nl) Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - Fotoverslag:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerder nieuws na de vondst van de rugzak en resten:
SPOILER

EenVandaag-profiel met vindplaatsen en tijden
Google Earth-profiel met vindplaatsen en de Mirador (ongeveer), kijkend naar het NW

BING Maps-kaart met vindplaatsen van de vondsten, gebaseerd op contact KingRoad (Websleuthsforum) met Feliciano Gonzalez (de gids die de meeste vondsten heeft gedaan):
SPOILER
Vondsten en vindplaatsen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:

Afstanden bij benadering
Tijden gebaseerd op Feliciano's snelheid

SPOILER
Algemene foto's:
SPOILER
Tijdlijn - zoals van 20-06 - 03-08 - voor nieuwe zie boven:
SPOILER
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):
SPOILER
Flora, fauna en klimaat:
SPOILER
Informatie op video:
SPOILER
Nieuwslinks & ouder nieuws:
SPOILER
Andere vermissingen in het gebied:
SPOILER
Berovingen in het gebied rond Boquete:

(en) Crime Updates Boquete

Lonely Planet-beschrijving El Pianista:
SPOILER

• Links: Laatste foto van Lisanne Froon met uitzicht op Palo Alto vanaf de Mirador (Pacifische zuidkant), genomen op 1 april 2014 ~13:00 - 29-07
• Rechts: Laatste foto van Kris Kremers bij de eerste quebrada ("steil bergbeekje") aan de Caribische noordkant van de waterscheiding (Continental Divide) genomen op 1 april 2014 ~14:00 - 04-08

Interessante docu over verdwalen in de jungle:

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 10 augustus 2014 @ 00:25:36 #2
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143248134
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 00:23 schreef El_Matador het volgende:
Vol
Zo kennen we je weer :P

_O- _O- _O-
(niet vervelend bedoeld, maar het "vol"en de nwe topics openen etc)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 10 augustus 2014 @ 00:28:21 #3
163650 Greys
pi_143248204
Ik zeg eerlijk dat ik de lapo niet wilde maken omdat ik de OP niet wil bijhouden als er nieuws komt :@ Dus ik was er blij mee iig.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 10 augustus 2014 @ 00:30:41 #4
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143248274
quote:
10s.gif Op zondag 10 augustus 2014 00:28 schreef Greys het volgende:
Ik zeg eerlijk dat ik de lapo niet wilde maken omdat ik de OP niet wil bijhouden als er nieuws komt :@ Dus ik was er blij mee iig.
Ik had geen idee dat ik zo dichtbij die lapo zat :D

Bijna nooit eigenlijk.. Schrik me een paar minuten later altijd rot als blijkt dat ik de lapo had en het nieuwe deel had moeten openen :D
  zondag 10 augustus 2014 @ 00:32:01 #5
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143248318
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 00:07 schreef MeloD het volgende:

[..]

- Hoe komen de botten zo verspreid, als ze níet in de rivier gevonden zijn maar vlak daarnaast?
- Waarom is er dagenlang niks gebeurd met de telefoon/camera? Batterij sparen geloof ik niet zo in
- Waarom was het flesje water nog half vol? Uitdroging ligt dan niet voor de hand
- Waarom geen afscheidsboodschap als ze nog wel zo helder van geest waren alarmnummers te proberen?
- Waarom zijn er zó weinig botten gevonden?
1. Als ik de kaartjes bekijk lijkt het allemaal juist dicht bij elkaar. En dat ze ernaast zijn gevonden, is naar mijn idee een combinatie van achtergelaten door de rivier en meegesleurd door aaseters.
2. Van de telefoons is weinig bekend dus daar kan ik niets over zeggen. En de camera: ik denk dat ze niet in de stemming waren om foto's te maken.
3. Ik gok dat er gewoon rivierwater in zat. En er zat nog meer rivierwater in de rivier :')
4. Ik vermoed ook dat er wel een soort afscheidsboodschap op de telefoons staat.
5. Ook hier draai ik het om: waarom zo veel? (En het antwoord is: Feliciano.)
Van andere vermisten is niets gevonden.
pi_143248321
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 00:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik had geen idee dat ik zo dichtbij die lapo zat :D

Bijna nooit eigenlijk.. Schrik me een paar minuten later altijd rot als blijkt dat ik de lapo had en het nieuwe deel had moeten openen :D
:O
pi_143248330
quote:
10s.gif Op zondag 10 augustus 2014 00:28 schreef Greys het volgende:
Ik keek juist even op FOK, en er was nog 1 post open. Toeval, dit keer.

Maareh, nog ruimte om te speculeren of wachten we met smart op openbaring van alle resultaten (DNA, foto's, noodoproepen/telefoondata)?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

zondag 10 augustus 2014 @ 00:33:18 #8
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143248350
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 00:32 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

:O
Hoezo die smiley dan? Ik zeg gewoon hoe ik het ervaar?
pi_143248352
En ik was zo laf om even te wachten. Ik weet namelijk niet wat er gebeurd als je de laatste post doet. Ben blij dat ik dat gedaan heb als ik het zo lees.
pi_143248371
Ff pissen.

:P

zondag 10 augustus 2014 @ 00:34:40 #11
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143248393
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 00:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik keek juist even op FOK, en er was nog 1 post open. Toeval, dit keer.

Maareh, nog ruimte om te speculeren of wachten we met smart op openbaring van alle resultaten (DNA, foto's, noodoproepen/telefoondata)?
Ruimte is er sowieso, we zitten in BNW ;)
Maar de info van het DNA-onderzoek is uiteraard welkom.
pi_143248508
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 00:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Er is niks BNWs aan deze zaak. De NWSmods hadden geen zin in het topic en pleurden het hierheen. BNW gaat over complotten, alternatief nieuws en alternatieve geschiedenis, niet over "speculatue".

Die Maleise kutvliegtuigjes zaten vol speculatie en hadden gewoon een NWS- en BNW-topic, met elk een andere invalshoek, OP, en discussie.

Dat het hier staat is al erg genoeg en weerhoudt serieuze bijdragers juist me te delen in discussie over het NWS.

Als je de verdwijning van L&K aan Illumniati, big Pharma of als hoax/cover-up wil linken, zul je een apart topic moeten maken hier.

dit topic is NWS, net als alle andere reekstopics dat zijn. Luiheid van de mods, meer niet.

pi_143248522
quote:

[..]

Daar gaan ze juist aan beginnen. Ik ben bang dat dit nog wel een weekje aanloopt.
  zondag 10 augustus 2014 @ 00:40:03 #14
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143248531
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 00:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Er is niks BNWs aan deze zaak. De NWSmods hadden geen zin in het topic en pleurden het hierheen. BNW gaat over complotten, alternatief nieuws en alternatieve geschiedenis, niet over "speculatue".

Die Maleise kutvliegtuigjes zaten vol speculatie en hadden gewoon een NWS- en BNW-topic, met elk een andere invalshoek, OP, en discussie.

Dat het hier staat is al erg genoeg en weerhoudt serieuze bijdragers juist me te delen in discussie over het NWS.

Als je de verdwijning van L&K aan Illumniati, big Pharma of als hoax/cover-up wil linken, zul je een apart topic moeten maken hier.

dit topic is NWS, net als alle andere reekstopics dat zijn. Luiheid van de mods, meer niet.
HO! Dat ben ik met je eens: zie mijn posts daarover in de NWS FB...
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 10 augustus 2014 @ 00:40:22 #15
163650 Greys
pi_143248540
quote:
12s.gif Op zondag 10 augustus 2014 00:33 schreef El_Matador het volgende:
Ff pissen.

:P
Ik doe mee en gooi er ook nog een tukkie tegenaan.
Ná het plassen, hoor...

Oh en OT: ik ben voor vandaag wel uitgespeculeerd en hoop idd op spoedige DNA uitslagen van de recente vondsten.

Later :W
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 10 augustus 2014 @ 00:40:59 #16
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143248553
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 00:39 schreef Rubella het volgende:

[..]

Daar gaan ze juist aan beginnen. Ik ben bang dat dit nog wel een weekje aanloopt.
Ik denk idd ook dat dat nog even duurt :Y Al kan het kennelijk in een paar (zeg niet 2 ) dagen
pi_143248555
quote:

[..]

Dat is jammer genoeg soms goed te merken.
  zondag 10 augustus 2014 @ 00:41:52 #18
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143248580
quote:
10s.gif Op zondag 10 augustus 2014 00:40 schreef Greys het volgende:

[..]

Ná het plassen, hoor...

Oh en OT: ik ben voor vandaag wel uitgespeculeerd en hoop idd op spoedige DNA uitslagen van de recente vondsten.

Truste en een fijne zondag :W
  zondag 10 augustus 2014 @ 00:42:11 #19
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143248591
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 00:41 schreef Rubella het volgende:

[..]

Dat is jammer genoeg soms goed te merken.
Eens :@
pi_143248592
quote:
10s.gif Op zondag 10 augustus 2014 00:40 schreef Greys het volgende:

[..]

Ná het plassen, hoor...

Welterusten!
pi_143248617
Ik weet niet meer wie die link postte in het vorige topic over dat verhaal dat iemand verdwaalde samen met zijn vriendin, maar toch de weg terug nog vonden in de jungle.

http://www.wetasphalt.com/content/jungle-not-people

Die dus.

Ik vermoed dat zoiets met die grietjes ook gebeurd is.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_143248647
quote:
7s.gif Op zondag 10 augustus 2014 00:43 schreef Geralt het volgende:
Ik weet niet meer wie die link postte in het vorige topic over dat verhaal dat iemand verdwaalde samen met zijn vriendin, maar toch de weg terug nog vonden in de jungle.

http://www.wetasphalt.com/content/jungle-not-people

Die dus.

Ik vermoed dat zoiets met die grietjes ook gebeurd is.
Dat was ik. Ik vond het een akelige gelijkenis hebben met wat er nu bekend is.
  zondag 10 augustus 2014 @ 00:44:25 #23
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143248654
Oeps
pi_143248676
[quote]0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 00:44 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..
-edit-

Sorry Lavenderr, ik ga snel weer on topic.

[ Bericht 13% gewijzigd door Lavenderr op 10-08-2014 10:23:32 ]
pi_143248716
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 00:44 schreef Rubella het volgende:

[..]

Dat was ik. Ik vond het een akelige gelijkenis hebben met wat er nu bekend is.
Het lijkt me zeker niet ondenkbaar nee. Ik denk dat bij mij de totale paniek toch lichtelijk zou toeslaan zodra ik in de gaten kreeg dat we verdwaald waren. En paniek is misschien nog wel een slechtere raadgever dan angst. :X
pi_143248797
quote:
7s.gif Op zondag 10 augustus 2014 00:47 schreef Geralt het volgende:

[..]

Het lijkt me zeker niet ondenkbaar nee. Ik denk dat bij mij de totale paniek toch lichtelijk zou toeslaan zodra ik in de gaten kreeg dat we verdwaald waren. En paniek is misschien nog wel een slechtere raadgever dan angst. :X
Vooral hoe ze beschreef dat je steeds minder kunt zien van paden e.d. is zeer realistisch. Op een gegeven moment gaat het licht gewoon uit in de jungle en zie je echt geen klap meer. Dat is het moment dat het echt eng wordt.
  zondag 10 augustus 2014 @ 00:50:18 #27
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143248805
Oeps mislukt -O- -O- -O-
pi_143248826
quote:
7s.gif Op zondag 10 augustus 2014 00:47 schreef Geralt het volgende:

[..]

Doe dat maar in het kwadraat voor als de meiden apart van elkaar verdwalen (en de weg en elkaar kwijt) en alle onlogisch overduidelijk "stomme" beslissingen worden opeens veel makkelijker verklaarbaar...

pi_143248870
quote:
12s.gif Op zondag 10 augustus 2014 00:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Doe dat maar in het kwadraat voor als de meiden apart van elkaar verdwalen (en de weg en elkaar kwijt) en alle onlogisch overduidelijk "stomme" beslissingen worden opeens veel makkelijker verklaarbaar...
De beste stuurlui staan aan wal :+

Had je een ban of wat en waarom was dit topic ineens naar BNW in godsnaam? :X :')
  zondag 10 augustus 2014 @ 00:53:52 #30
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143248898
quote:
7s.gif Op zondag 10 augustus 2014 00:52 schreef Geralt het volgende:

[..]

De beste stuurlui staan aan wal :+

Had je een ban of wat en waarom was dit topic ineens naar BNW in godsnaam? :X :')
Hij had geen ban en dit topic is verhuisd omdat men moe werd van het modden.
  zondag 10 augustus 2014 @ 00:57:13 #31
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143249005
By the way: Lavenderr mod top tot op heden ^O^
pi_143249240
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 00:45 schreef Rubella het volgende:

[..]

Sorry Lavenderr, ik ga snel weer on topic.
-edit-

Mig72 had gelijk over jullie. Jammere was alleen dat ie zelf net zo dom deed. Maar daarom iemand bannen is zwaar ziek.

[ Bericht 17% gewijzigd door Lavenderr op 10-08-2014 10:24:47 ]

zondag 10 augustus 2014 @ 01:08:13 #33
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143249286
quote:
11s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

WTF? Iemand een permaban aannaaien omdat hij zich -terecht- ergerde aan de zelfverkozen domheid in dit topic?? :D

Mig72 had gelijk over jullie. Jammere was alleen dat ie zelf net zo dom deed. Maar daarom iemand bannen is zwaar ziek.
HUH???

Er werd gevraagd of poema's of jags OOK aas eten. Dat is zo. Dat werd hem verteld. En hij ging loco omdat het "officieel" niet slechts aaseters zijn..
pi_143249291
quote:
11s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

WTF? Iemand een permaban aannaaien omdat hij zich -terecht- ergerde aan de zelfverkozen domheid in dit topic?? :D

Huh, ik heb niets over de beste brave borst gemaild o.i.d tegen de mod. Ik heb hem genegeerd. Hij heeft dit geintje helemaal aan zich zelf te danken.
  zondag 10 augustus 2014 @ 01:09:54 #35
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143249323
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:08 schreef Rubella het volgende:

[..]

Huh, ik heb niets over de beste brave borst gemaild o.i.d tegen de mod. Ik heb hem genegeerd. Hij heeft dit geintje helemaal aan zich zelf te danken.
En dat.
pi_143249325
Hij had gelijk in de onwil die mensen hier tentoonspreiden, niets lezen, dezelfde punten weer herhalen en maar blijven terugkomen op zaken die allang door informatievoorziening zijn ontkracht.

Het enige punt was dat hij dat zelf ook deed, dat maakt hem hypocriet, hij had daarmee geen ongelijk.

pi_143249340
SPOILER
pi_143249349
quote:
10s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:09 schreef El_Matador het volgende:
Hij had gelijk in de onwil die mensen hier tentoonspreiden, niets lezen, dezelfde punten weer herhalen en maar blijven terugkomen op zaken die allang door informatievoorziening zijn ontkracht.

Het enige punt was dat hij dat zelf ook deed, dat maakt hem hypocriet, hij had daarmee geen ongelijk.
Een kleine correctie, hij was de enige die dat deed.
pi_143249356
oeps had eerst dit moeten schrijven. Alleen voor diegene die het wil lezen ik beschuldig namelijk iemand met dit scenario
pi_143249364
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:08 schreef Rubella het volgende:

[..]

Jij kan dat niet, ik spreek jou er niet op aan. Wie dan ook hem geband heeft, ziek. Of je gaat in discussie op basis van argumenten of je negeert elkaar-edit-

[ Bericht 5% gewijzigd door Lavenderr op 10-08-2014 10:34:23 ]

zondag 10 augustus 2014 @ 01:11:54 #41
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143249375
quote:

Nee, dat had hij niet, Hij wist niet eens wie Lisanne was.. En er is helemaal geen "onwil" Er zijn verschillende meningen, en die dienen allemaal gerespecteerd te worden,
  zondag 10 augustus 2014 @ 01:12:17 #42
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143249386
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:10 schreef Rubella het volgende:

[..]

Juist
pi_143249430
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:10 schreef Rubella het volgende:

[..]

Nee, hij reageerde terecht op anderen hier, maar deed het zelf ook.

Ik heb alles meegelezen, en het blijft maar over dezelfde shit gaan die al tig keer voorbijgekomen is. Mensen lezen bewust niet, daar maakte mig zich kwaad over, en terecht. Dat die clown het vervolgens zelf niet deed, sja, dat geeft je geen sterke basis.

zondag 10 augustus 2014 @ 01:14:16 #44
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143249446
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij kan dat niet, ik spreek jou er niet op aan. Wie dan ook hem geband heeft, ziek. Of je gaat in discussie op basis van argumenten of je negeert elkaar. Bannen is fascistische neiginkjes over anderen uitstorten. "Jij mag niets zeggen", walgelijk.
-edit- Hij verpestte dit topic en andere topics. Dan kun je tegen een ban aanlopen ja

[ Bericht 2% gewijzigd door Lavenderr op 10-08-2014 10:35:07 ]
  zondag 10 augustus 2014 @ 01:15:33 #45
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143249487
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik heb alles meegelezen, en het blijft maar over dezelfde shit gaan die al tig keer voorbijgekomen is. Mensen lezen bewust niet, daar maakte mig zich kwaad over, en terecht. Dat die clown het vervolgens zelf niet deed, sja, dat geeft je geen sterke basis.
Nee dat deed hij niet. Lees maar eens terug. Maar als je je zo graag met hem identificeert: veel plezier :W
pi_143249490
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:11 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee, dat had hij niet, Hij wist niet eens wie Lisanne was.. En er is helemaal geen "onwil" Er zijn verschillende meningen, en die dienen allemaal gerespecteerd te worden,
Er is niet zoiets als een mening over feiten. Feiten zijn controleerbaar.

Als ik die rode auto, dat iPhonesignaal of de "kijk, je kan ook met de auto" shit nog een keer zie, dan vraag ik me af of mensen hier echt met een goudvissengeheugen zitten. Gewoon same shit every day.

Geen enkele progressie, alleen maar ronddraaien in dezelfde stront.

zondag 10 augustus 2014 @ 01:16:27 #47
6941 APK
Factual, I think.
pi_143249515
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:14 schreef Rubella het volgende:

[..]

Even voor mijn beeldvorming. Een ban kan toch alleen door een mod uitgedeeld worden als een forummer het te bont maakt? We kunnen elkaar toch niet bannen?
Hoi, misschien kunnen jullie beter naar het FB-topic van dit subforum moven?
Gaat namelijk niet meer over het onderwerp dat in de TT staat ;)

BNW / [FEEDBACK] voor al uw vragen, meningen en opmerkingen
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zondag 10 augustus 2014 @ 01:16:58 #48
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143249536
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:14 schreef Rubella het volgende:

[..]

Even voor mijn beeldvorming. Een ban kan toch alleen door een mod uitgedeeld worden als een forummer het te bont maakt? We kunnen elkaar toch niet bannen?
Niet door een mod :N Door en FA of hoger
  zondag 10 augustus 2014 @ 01:17:45 #49
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143249563
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:16 schreef APK het volgende:

[..]

Hoi, misschien kunnen jullie beter naar het FB-topic van dit subforum moven?
Gaat namelijk niet meer over het onderwerp dat in de TT staat ;)

BNW / [FEEDBACK] voor al uw vragen, meningen en opmerkingen
Excuus, gelijk heb je
  zondag 10 augustus 2014 @ 01:18:59 #50
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_143249592
quote:
7s.gif Op zondag 10 augustus 2014 00:52 schreef Geralt het volgende:

[..]

... en waarom was dit topic ineens naar BNW in godsnaam? :X :')
Er schijnen sterke aanwijzingen te bestaan dat er false flags, inside jobs, zionistische complotten, chemtrails, Illuminati en aliens in het spel zijn ... :s)
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_143249606
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Er is niet zoiets als een mening over feiten. Feiten zijn controleerbaar.

Als ik die rode auto, dat iPhonesignaal of de "kijk, je kan ook met de auto" shit nog een keer zie, dan vraag ik me af of mensen hier echt met een goudvissengeheugen zitten. Gewoon same shit every day.

Geen enkele progressie, alleen maar ronddraaien in dezelfde stront.
Hier heb je gelijk in, maar dat komt omdat er op het moment weinig tot geen nieuws naar buiten komt. Ook komen er steeds nieuwe forummers bij, zoals ik er 1 van ben, die dan soms wel eens naar de bekende weg vragen.
pi_143249621
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Stig zat hier echt alleen maar om te stangen en had geen inkele intentie serieus met de zaak bezig te zijn.
pi_143249623
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:18 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ok, dit gaat echt te ver hoor.
-edit-

Wat verbeeld jij je eigenlijk? Kaapt hier het hele topic en de stront wordt alleen maar dikker. Geen nieuwe feiten, geen overzicht, geen inhoud.

Terecht dat mig zich daarover opwond, maar jij blijft weer buiten schot. Zoals altijd.

[ Bericht 6% gewijzigd door Lavenderr op 10-08-2014 10:38:05 ]

pi_143249633
Wat vinden jullie van mijn scenario?
pi_143249662
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:20 schreef jackie12 het volgende:
Jackie, had jij jouw scenario onder een spoiler gestopt? Want die heb ik 1 keer kunnen lezen en nu zie ik hem niet meer.
pi_143249663
Hallo speurneuzen

Zouden kris en Lisanne misschien door een slang gebeten kunnen zijn en zo hun dood vonden.
Of is dit hier al voorbij gekomen.
pi_143249713
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:21 schreef vronie het volgende:
Hallo speurneuzen

Zouden kris en Lisanne misschien door een slang gebeten kunnen zijn en zo hun dood vonden.
Of is dit hier al voorbij gekomen.
Yep, zelfs al enige kanshebbers genoemd. Bushmaster en lanspuntslang o.a.
pi_143249717
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:21 schreef Rubella het volgende:

[..]

Jackie, had jij jouw scenario onder een spoiler gestopt? Want die heb ik 1 keer kunnen lezen en nu zie ik hem niet meer.
Om 1.10 uur gepost
  zondag 10 augustus 2014 @ 01:26:12 #59
6941 APK
Factual, I think.
pi_143249797
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:23 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Om 1.10 uur gepost
Staat er nog.
pi_143249840
quote:
7s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:26 schreef APK het volgende:

[..]

Staat er nog.
Check. (Het wordt al wat later).
pi_143249880
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:23 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Om 1.10 uur gepost
Ik vind het zoals je zelf al zegt; walgelijke smaad.

Het enige misdrijf in deze zaak is gepleegd door de Panamese Prutsers, juist degene die daar tegenin ging zonder enige grond beschuldigen vind ik meer dan walgelijk.

pi_143249947
pi_143249979
@Whiskers: ok gedaan (sorry niet eerder gezien, geen opzet)
pi_143250091
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het enige misdrijf in deze zaak is gepleegd door de Panamese Prutsers, juist degene die daar tegenin ging zonder enige grond beschuldigen vind ik meer dan walgelijk.
En is ook makkelijk onderuit te halen. Hij had op de dag van de verdwijning met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een tour.
  zondag 10 augustus 2014 @ 01:37:02 #65
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_143250100
quote:
Ik vind het met de auto een deel van het Pianistapad afleggen erg onwaarschijnlijk. Een ongewone veronderstelling die vooral lijkt te zijn ingebouwd om feiten kloppend te krijgen.
Ook is het moeilijk te verklaren waarom iemand die van het gidsen zijn vak (of in elk geval bijverdienste) heeft gemaakt en al veel jonge vrouwen heeft rondgeleid opeens bij deze twee meiden uit de bocht zou vliegen. Daarbij lijkt me de kans om aan het begin van de Pianista door getuigen te worden gezien erg groot.
pi_143250102
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:36 schreef Rubella het volgende:

[..]

En is ook makkelijk onderuit te halen. Hij had op de dag van de verdwijning met aan zekerheid grenzende waarschijnlijk een snor.
Dat doet er toch totaal niet toe?! :o
pi_143250121
quote:
5s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:37 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat doet er toch totaal niet toe?! :o
Huh, in mijn post staat tour??
  zondag 10 augustus 2014 @ 01:39:13 #68
6941 APK
Factual, I think.
pi_143250152
quote:

[..]

'Panamese Prutsers' zou ook gewoon smaad kunnen zijn, maar dat weet jij zelf ook wel ;)
pi_143250173
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:36 schreef Rubella het volgende:

[..]

En is ook makkelijk onderuit te halen. Hij had op de dag van de verdwijning met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een tour.
Daarom, geen enkele grond.

Hij was juist degene die het initiatief nam die meiden te gaan redden, maar dat werd hem verboden door de rechterhand van een bloeddorstig dictator. Om dan door een of ander zolderkamerforummertje voor "hoofdverdachte" uitgemaakt te worden, hoe ziek is dat?

Feliciano verdient juist alle respect, zonder hem waren al die vondsten sinds de rugzak sowieso al niet gedaan.

zondag 10 augustus 2014 @ 01:40:47 #70
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143250178
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:37 schreef Rubella het volgende:

[..]

Huh, in mijn post staat tour??
Hij fucked je.. Topic staat in BNW, mod slaapt (en iedereen moet soms slapen) en voila: een ad hominem gezeik van voor tot achter -O- -O- -O-
pi_143250209
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hij fucked je.. Topic staat in BNW, mod slaapt (en iedereen moet soms slapen) en voila: een ad hominem gezeik van voor tot achter -O- -O- -O-
Voor de pas tienduizend achthonderdvierenzestigste keer. En zolang er nog steeds mensen bljiven die zich daardoor op de kast laten jagen, blijft dit soort kinderachtig gedoe doorgaan :) kun je van A tot Z uittekenen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_143250210
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:37 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Ik vind het met de auto een deel van het Pianistapad afleggen erg onwaarschijnlijk. Een ongewone veronderstelling die vooral lijkt te zijn ingebouwd om feiten kloppend te krijgen.
Ook is het moeilijk te verklaren waarom iemand die van het gidsen zijn vak (of in elk geval bijverdienste) heeft gemaakt en al veel jonge vrouwen heeft rondgeleid opeens bij deze twee meiden uit de bocht zou vliegen. Daarbij lijkt me de kans om aan het begin van de Pianista door getuigen te worden gezien erg groot.
Het is een feit dat je tot de laatste finca met de auto kunt komen.
Het is tot nu toe een feit dat helemaal niemand hen heeft gezien die dag.
En Rubella dat zei ik al, als blijkt dat hij idd op die dag met anderen een excursie had (dus alibi) dan klopt mijn stuk niet. Maar het kan ook zo maar zijn dat hij achteraf zei dat hij die dag niet kon. Maar dat is niet bekend
pi_143250215
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:39 schreef APK het volgende:

[..]

'Panamese Prutsers' zou ook gewoon smaad kunnen zijn, maar dat weet jij zelf ook wel ;)
Nee, want hun miljoenenindustrie is bewezen in gebreke gebleven wat de meiden uiteindelijk gedood heeft.

Feliciano en zijn makkers wilden juist in Bocas gaan zoeken, wat niet mocht van Pitti. :r

Dood door schuld.

pi_143250220
quote:

[..]

Nouja gezeik ik weet niet. Jij bent kennelijk een achterbaks kutwijf als ik mata mag geloven. Ik heb het allemaal niet gevolgd en alles met dat halve topic wat gedelete werd enzo dus ik geen je het voordeel van de twijfel :P
pi_143250234
quote:

[..]

Ok leuk, ha ha.

Post gezien? Sorry zag het te laat.
  zondag 10 augustus 2014 @ 01:45:27 #76
6941 APK
Factual, I think.
pi_143250275
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:42 schreef El_Matador het volgende:

Nee, want hun miljoenenindustrie is bewezen in gebreke gebleven wat de meiden uiteindelijk gedood heeft.

Ah, ik heb blijkbaar even gemist dat het al opgelost was.
Joh, easy!
  zondag 10 augustus 2014 @ 01:46:42 #77
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_143250309
Vooruit, omdat het zaterdagnacht en BNW is:

pi_143250320
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:44 schreef El_Matador het volgende:
Hoe erg moet het eigenlijk met je zin wil je dat uberhaupt tegen iemand zeggen? :')
Ik wilde net posten dat het voor die grietjes misschien beter was geweest als ze dan toch dood moesten gaan om verkracht en vermoord te worden ipv dagen door de jungle struinen in volledige paniek en angst en alles.

:@
  zondag 10 augustus 2014 @ 01:49:27 #79
6941 APK
Factual, I think.
pi_143250367
quote:
7s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:47 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik wilde net posten dat het voor die grietjes misschien beter was geweest als ze dan toch dood moesten gaan om verkracht en vermoord te worden ipv dagen door de jungle struinen in volledige paniek en angst en alles.

Misschien moet je dan soms even nadenken voor je op 'invoeren' klikt.
pi_143250402
quote:

[..]

ipv dagen door de jungle struinen in volledige paniek en angst en alles.

Ik vroeg mij eigenlijk af of er in de 10 dagen na de verdwijning er geen begeleide excursies zijn geweest naar dat gebied. Als ze op pad gebleven zijn, dan zouden ze toch teruggevonden moeten zijn.
pi_143250403
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:49 schreef APK het volgende:

[..]

Ja dat deed ik dus en poste het niet tot ik die post van mata zag.

Ik weet eigenlijk niet wat erger is als je weet dat je het niet gaat overleven. Verkracht worden en vermoord worden in een tijdspanne van een uurtje of 2 max of dagen lang ronddolen daar wetend dat je het niet gaat redden. Paniek, angst, honger, dorst, hallucinaties, slaapgebrek de hele rataplan.

:X
pi_143250426
quote:

[..]

Hoe krijg je het je toetsenbord uit. Ben jij wel goed bij je hoofd?
pi_143250429
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:49 schreef APK het volgende:

[..]

Overigens denk ik dat die opmerking wel zo een beetje op 80% van mijn posts van toepassing is, maar dat is verder offtopic hier :P
pi_143250501
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hij was juist degene die het initiatief nam die meiden te gaan redden, maar dat werd hem verboden door de rechterhand van een bloeddorstig dictator. Om dan door een of ander zolderkamerforummertje voor "hoofdverdachte" uitgemaakt te worden, hoe ziek is dat?

Feliciano verdient juist alle respect, zonder hem waren al die vondsten sinds de rugzak sowieso al niet gedaan.
Zoals ik zei schiet er maar op. En ook mag je me de wind van voren geven als je het hier niet mee eens bent. Het is zoals ik zei regelrechte smaad als deze man er niets mee te maken heeft.
Echter ben ik net als jij al maanden aan het puzzelen en iedere keer als ik denk dat ik eruit ben dan kom ik weer iets tegen wat dan niet logisch is. Een week geleden dacht ik ook helemaal niet aan hem terwijl zijn naam al een paar keer voorbij was gekomen.
De doorslag gaf dat de meiden hem wel boekten voor de aardbeien en de vulkaan maar niet voor de Pianisten. Dat vond ik vreemd en ben toen verder gaan puzzelen. En je hoeft het niet met me eens zijn maar dit scenario geeft wel antwoord op alle vragen. En zon scenario ben ik nog niet tegen gekomen. Ook niet die van jou waarbij ze mekaar waren kwijtgeraakt. (heb ik je NB nog zelf op gewezen!) Kon daar een heel stuk met je in meegaan (en is ook nu nog voor mij een mogelijk scenario!) maar dat gaf geen antwoord op de vraag waarom ze niets achterlieten.
Ondanks je opmerking van "zolderkamerforummertje"heb ik je nog steeds hoog zitten en ben blij dat je weer terug bent.
  zondag 10 augustus 2014 @ 02:02:23 #85
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143250621
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:11 schreef jackie12 het volgende:
oeps had eerst dit moeten schrijven. Alleen voor diegene die het wil lezen ik beschuldig namelijk iemand met dit scenario
ik stoor me er niet aan hoor, maar je zou het kunnen voorkomen met zijn naam te vervangen door 'een gids'.
  zondag 10 augustus 2014 @ 02:02:29 #86
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_143250623
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:51 schreef Rubella het volgende:

[..]

Ik vroeg mij eigenlijk af of er in de 10 dagen na de verdwijning er geen begeleide excursies zijn geweest naar dat gebied. Als ze op pad gebleven zijn, dan zouden ze toch teruggevonden moeten zijn.
Ik vraag me af of er begeleide excursies voorbij (ten noorden van) de Mirador zijn. Het zal meestal neerkomen op even van het uitzicht genieten op het hoogste punt (van de Lisanne-foto) en dan terug. Die 70 of 90 lopers per dag op het Pianistapad waar ik over las zullen meestal niet het Culebra-gebied ingaan. Maar het is zeker waar dat de meiden, als ze steeds op het pad waren gebleven, wel mensen waren tegengekomen.
  zondag 10 augustus 2014 @ 02:09:25 #87
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143250755
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 02:02 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Ik vraag me af of er begeleide excursies voorbij (ten noorden van) de Mirador zijn. Het zal meestal neerkomen op even van het uitzicht genieten op het hoogste punt (van de Lisanne-foto) en dan terug. Die 70 of 90 lopers per dag op het Pianistapad waar ik over las zullen meestal niet het Culebra-gebied ingaan. Maar het is zeker waar dat de meiden, als ze steeds op het pad waren gebleven, wel mensen waren tegengekomen.
Die zijn er
pi_143250769
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 02:02 schreef Marrije het volgende:

[..]

ik stoor me er niet aan hoor, maar je zou het kunnen voorkomen met zijn naam te vervangen door 'een gids'.
Nee dat kon niet. Op geen enkele mogelijke manier. Het ging me er juist om dat ik het vreemd vond dat ze wel naar de aardbeien wilden met hem maar hem niet boekten voor de Pianistentrail
pi_143250814
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 02:09 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Die zijn er
Klopt, ik heb er een paar gevonden. Maar hier zullen wel niet zoveel mensen komen omdat het een stugge wandeling is.
  zondag 10 augustus 2014 @ 02:15:13 #90
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143250845
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 02:10 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Nee dat kon niet. Op geen enkele mogelijke manier. Het ging me er juist om dat ik het vreemd vond dat ze wel naar de aardbeien wilden met hem maar hem niet boekten voor de Pianistentrail
gerenomeerde gids
Een voor hun bekende gids.
Een voor hun vertrouwde gids.

trouwens...het lag er toch dik bovenop dat mig wel wist wie lisanne is. Maar met dat grapje wilde laten zien dat 'de meest domme vragen serieus worden genomen' en dat domme slaat dan op simpelweg niet inlezen.
pi_143250962
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Feliciano en zijn makkers wilden juist in Bocas gaan zoeken, wat niet mocht van Pitti. :r

Dood door schuld.

k vind dat geen sterk argument,want stel dat Feliciano wist dat ze al dood waren en het op een ongeluk had laten lijken, wilde hij ook dat ze gevonden werden. Zo van, zie je wel, niet zonder gids gaan...In de week na de verdwijning stegen de prijzen van een gids van eerst 10 tot 35 dollar voor deze hike naar 65 tot 100 dollar kun je lezen in travelblogs van de maand april

[ Bericht 5% gewijzigd door Grijzemassa op 10-08-2014 02:35:22 ]
pi_143250981
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 02:15 schreef Marrije het volgende:

[..]

gerenomeerde gids

trouwens...het lag er toch dik bovenop dat mig wel wist wie lisanne is. Maar met dat grapje wilde laten zien dat 'de meest domme vragen serieus worden genomen' en dat domme slaat dan op simpelweg niet inlezen.
Sorry je mag van mn verhaal vinden wat je vindt maar iemand die denkt dat het NFI om te kopen is ,is volgens mij niet goed bij zijn hoofd
  zondag 10 augustus 2014 @ 03:14:21 #93
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143251461
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 02:24 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Sorry je mag van mn verhaal vinden wat je vindt maar iemand die denkt dat het NFI om te kopen is ,is volgens mij niet goed bij zijn hoofd
die twee dingen staan los van elkaar

En nogmaals, ik heb er geen moeite mee, met namen en rugnummers.

Ach zovelen hier maken wel eens een opmerking dat ik denk alles ok? Maar daar staat toch vaak ook wel weer iets normaals of zinnigs tegenover.
  zondag 10 augustus 2014 @ 03:19:14 #94
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143251496
Pff waarom loopt dit topic toch altijd zo uit de hand? :N
pi_143251542
In 2008 gaf Feliciano een interview aan de Volkskrant. Is natuurlijk alweer ff geleden maar toen begon de concurentiestrijd tussen de Panamese gidsen en de westerse gidsen. Ik wil hier mee niets zeggen over deze man maar wil wel aankaarten dat er een concurrentiestrijd gaande is tussen gidsen. Nogmaals, ze kunnen net zo goed een andere boze gids tegengekomen zijn, als er al zoiets gebeurd is.
http://www.volkskrant.nl/(...)ml#.U4heQBOKTMM.face
  zondag 10 augustus 2014 @ 03:32:25 #96
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143251584
Aha.
Feliciano wil gewoon naam en faam.
pi_143251627
foutje
pi_143251638
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 03:43 schreef Grijzemassa het volgende:
foutje
ik bedoel van mij, wilde iets wijzigen maar lukte niet :?
pi_143251820
Toenstraks viel me ineens iets in, wat ik nog niet eerder voorbij heb zien komen. Dat gebied waar de resten gevonden werden, wandelen daar ook mensen? (Ik las wel dat het een onherbergzaam was maar ken genoeg onherbergzame gebieden waar mensen doorheen struinen) want áls mensen daar komen dag op dag, dan zou het wel erg raar zijn dat niemand die resten en spullen daar eerder heeft zien liggen maandenlang. Dan zou het daar al later gelegd moeten zijn, áls er echter niet vaak mensen komen, is dit uiteraard niet van toepassing.

Uit het nagaan van de telefoon-data bleek dat de eerste noodoproepen werden gedaan voor de rivier, dat was dus op een veel eerdere, andere plek dan waar de resten en spullen uiteindelijk gevonden zijn. Dus hoe kwam dat daar dan in godsnaam terecht? Gewoon raar. Ook bleek trouwens dat de eerste noodoproepen ver voor de rivier werden gedaan (voor bron, check Een Vandaag uitzending) dus die rivier-meesleep-scenario zoals werd gespeculeerd maandenlang kan al niet. Maar dat de lichaamsresten zo verspreidt liggen blijft bizar.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jezus9 op 10-08-2014 05:18:25 ]
pi_143252036
quote:
Ik vind het wel interessant, en imo moet Feliciano ook gewoon bespreekbaar kunnen zijn.

Punt is, dit weten we zeker:

Op 31 maart krijgen ze te horen dat het vrijwilligerswerk niet door gaat, die middag spreken ze Feliciano en maken de afspraak om woensdag met hem een aardbeien boerderij te gaan bezoeken, en zaterdag een vulkaan tocht te doen (ze kunnen deze afspraak alleen maar op maandag gemaakt hebben want de dag ervoor wisten ze nog niet dat het vrijwilligerswerk niet doorging, en de dag erna raakten ze vermist.

Op 1 april is Feliciano 1 van de laatsten die Kris en Lisanne ziet net voor hun verdwijning
, dit keer ziet hij ze bij hun school, Lisanne ligt in een hangmat en Kris kijkt op een kaart.

Op 2 april om 9 uur 's ochtends komt Feliciano Kris en Lisanne halen voor het bezoek aan de aardbeien boerderij, op de een of andere manier raakt hij binnen in hun kamer, ziet dat al hun spullen er nog zijn, maar Kris en Lisanne niet. Feliciano is hiermee degene die de vermissing van Kris en Lisanne ontdekt.

Op 3 april of volgende dag of de dag daarna geeft Feliciano Kris en Lisanne als vermist op.

Feliciano is een van de mannen die de eerste schoen vindt.

Ook de 2e schoen en botresten worden onder leiding van Felciano gevonden.

- - - - - - - - - -

Het is gewoon erg veel Feliciano, wat toeval kan zijn, en de man kan het beste met Kris en Lisanne voor hebben gehad vanaf hun eerste ontmoeting, mensen zijn lovend over hem als gids op Tripadvisor. In het interview met Britta Sanders geloofde ik hem niet, geen idee waarom.

Ik las overigens dat gidsen vrij prijzig zijn in Boquete, en vind het vaag dat Kris en Lisanne geen gids huren voor de Pianista trail, maar wel om een aardbeienfarm te bezoeken.

Maar misschien lijkt dit teveel verdenking aan het adres van iemand die het allemaal goed bedoelt, maar eerlijk gezegd verdenk ik hem niet, ik vind het alleen wat veel, en doordat hij zoveel opeist plaatst hij zichzelf in de picture.
pi_143252072
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 02:15 schreef Marrije het volgende:

Dit wist ik niet, hoe kenden ze hem, ligt zijn kantoor pal naast hun school oid, aangezien hij hen de ochtend voor hun verdwijning bij hun school heeft gezien?
  zondag 10 augustus 2014 @ 05:29:51 #102
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143252095
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 05:19 schreef Za het volgende:

[..]

Dit wist ik niet, hoe kenden ze hem, ligt zijn kantoor pal naast hun school oid, aangezien hij hen de ochtend voor hun verdwijning bij hun school heeft gezien?
nou het was wat aangedikt, meer het idee dat als hij aanbevolen is zij hem wellicht als verttrouwd persoon (als in een te vertrouwen persoon) zagen.
pi_143252111
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 05:29 schreef Marrije het volgende:

nou het was wat aangedikt, meer het idee dat als hij aanbevolen is zij hem wellicht als verttrouwd persoon (als in een te vertrouwen persoon) zagen.
Dat begrijp ik wel (dat mensen hem aanbevelen) hij is een gevoelig persoon en zelfs op zjn hoede om broedende vogels niet te storen tijdens zijn routes dat soort dingen, dus hij klinkt heel OK.

Ik vraag me nog wel af of zijn kantoor vlak naast de school ligt, heb jij een idee? Bvd.
  zondag 10 augustus 2014 @ 05:51:26 #104
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143252183
Ik weet het niet maar stacey kan daar vast wel achter komen.
  zondag 10 augustus 2014 @ 05:57:47 #105
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_143252205
Weken terug, voor de data van de telefoons ed. bekend was, vond ik de zaak verdacht omdat twee jonge, gezonde mensen niet zomaar dood zijn. Eén kan wellicht nog heel noodvallig vallen of ernstig gewond raken of iets dergelijks maar de kans dat twee snel omkomen is bijna nihiel.

Dat lijkt nu bevestigd door de noodoproepen. Een of beide vrouwen hebben iig nog tien dagen geleefd. Zonder ervaring en zonder uitrusting, dan is 10 dagen voldoende om in die omstandigheden dodelijk verzwakt te raken denk ik.

De enorme hoeveelheid foto's op 8 april. Misschien gehoopt de aandacht van mensen te kunnen trekken met de flits? Misschien hebben ze een vliegtuigje of helicopter gehoord en hebben ze wanhopig geprobeerd gezien te worden. Misschien was het pure paniek, door vermoeidheid en verzwakking aan het hallucineren geslagen en iets wat er niet was proberen weg te jagen.

Naja net als alles, pure speculatie. Wat er ook gebeurd is, dat ze een groot risico hebben genomen lijkt me wel duidelijk. Onervaren, zonder uitrusting, onbekend gebied. Komt nog bij dat het twee jonge aantrekkelijke vrouwen waren. Dan zomaar een jungle inlopen..

Wat moet je denken van de locale autoriteiten? Hun laksheid en blunders. Toerisme is een grote inkomstenbron. Misschien hebben ze liever dat mensen "verdwalen" en omkomen dan vermoord worden. Liever een vraagteken dan als onveilige bestemming te boek staan. Op het moment dat er een vermoeden is dat de vrouwen dood zijn (ook al leefden ze toen wellicht nog) is er misschien niet meer zo'n grote haast ze te vinden. Helemaal niet als ze een misdrijf vermoeden. Opnieuw, twee jonge aantrekkelijke vrouwen die vermist zijn. Daar heeft iemand gedacht "O shit.." Misschien hebben ze nooit gedacht de vrouwen nog levend te vinden. En er daarom niet op hebben ingezet.

Wat overblijft is een onmogelijke puzzel. Waarschijnlijk zullen we nooit weten wat er precies gebeurd is. Verdwaling, ongeluk of misdrijf. Vreselijk tragisch en erg moeilijk te accepteren voor de nabestaanden. Ik denk dat je als naaste familie nooit zult ophouden met afvragen.

Persoonlijk dacht ik eerst meer aan een misdrijf. De info van de telefoons ed. wijst echter in de richting van een noodlottige verdwaling. Ik vind dat er nog wel rare omstandigheden zijn met de vondsten, kleding, rugzak ed. maar niks waar je veel mee kunt. Niks wat duidelijk in de richting van een misdrijf wijst. En ondertussen wist de natuur razendsnel alle sporen uit, voor zover dat nog niet gebeurd is. Alleen open vragen blijven over.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_143252522
:N

[ Bericht 82% gewijzigd door yvonne op 10-08-2014 08:36:49 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  Admin zondag 10 augustus 2014 @ 08:36:30 #107
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_143252570
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 00:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

dit topic is NWS, net als alle andere reekstopics dat zijn. [quote]11s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[/
quote:

quo
quote:

[..]

Jij kan dat niet, ik spreek jou er niet op aan. Wie dan ook hem geband heeft, ziek. Of je gaat in discussie op basis van argumenten of je negeert elkaar. [quote]1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"J
quote:
10s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Lul niet. Jouw rattengedrag heeft al een hoop schade aangericht. En dan de vermoorde onschuld spelen tegen de moderators, terwijl je zelf Ouder (waar ik geen fan van ben, maar dat doet niet terzake) voor "Miss Verkrachting" loopt uit te maken. Besef je wel wat je zegt, gek?

Je hebt geen idee hoe ziek je bent, in je laveloze alcoholisme.
ij
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij maakt andere uit voor "Miss Verkrachting" maar als iemand daar iets van zegt "gaat het te ver"?

Wat verbeeld jij je eigenlijk? Kaapt hier het hele topic en de stront wordt alleen maar dikker. Geen nieuwe feiten, geen overzicht, geen inhoud.

Terecht dat mig zich daarover opwond, maar jij blijft weer buiten schot. Zoals altijd.
mag
quote:

[..]

ni
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

ets
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ze heeft dit topic bewust dronken lopen volspammen en het hiermee daardoor verplaatst. Gaat zitten slijmen tegen de moderatie terwijl ze Ouder "Miss Verkrachting" noemt. Hoe erg moet het eigenlijk met je zin wil je dat uberhaupt tegen iemand zeggen? :')
quote:

[..]

Jij kan dat niet, ik spreek jou er niet op aan. Wie dan ook hem geband heeft, ziek. Of je gaat in discussie op basis van argumenten of je negeert elkaar. Bannen is fascistische neiginkjes over anderen uitstorten. "Jij mag niets zeggen", walgelijk.
En dan een ander de schuld geven dat ie het topic verknalt. :')
Hypocriet.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_143252728
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:10 schreef jackie12 het volgende:
Verklaard waarom de rugzak nog zo goed in tact was. Is daar neergezet en moest gevonden worden en is natuurlijk nooit meegesleurd door de rivier.

Verklaard waarom de bh's in de rugzak zaten. Nadat ze verkracht (en overleden) waren is het een hels karwei om bij een vrouw weer een bh aan te doen.

Ik begrijp niet hoe dat de BH's in de rugzak verklaart. Ja, ik snap dat het lastig is om zo'n BH vervolgens weer netjes aan te doen, maar waarom dan beide in de rugzak? In jouw scenario ging hij ervan uit dat de rugzak gevonden zou worden, dus wat wilde hij dmv die BH's 'vertellen'? Had hij die BH's niet beter ook kunnen dumpen bij de rest (shirts enz.)?

Begrijp me niet verkeerd. Ik probeer je niet aan te vallen, ik ben nieuwsgierig of ik iets over het hoofd zie of jij misschien ergens niet goed over hebt nagedacht. :)
pi_143252783
Heeft iemand die link nog van dat artikel (in het begin) van mensen die stemmen uit een grot hoorde? (Weet niet meer of dat artikel in het Spaans of Nederlands was maar wil even nazoeken of dat nou in het Boquete-gebied was of aan de Bocas-del-Toro kant) als dit namelijk nog van in April was, voor hetzelfde geldt waren het gewoon de meiden! Waar stond dat artikel ook alweer?
  zondag 10 augustus 2014 @ 09:23:23 #110
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_143252789
Goeie dag zeg, en dan maar schreeuwen dat het gek is dat het hier staat!
Wat een hoop gespuw weer, respecteer elkaars mening eens.

En daar kwam Mata weer voorbij stomen, OP Fipo anderen beschuldigen voor van alles en nog wat en .. heb nog geen post on-topic gezien, wat een niveau weer.

maar goed!

Zoals ik gister al zei, ipv elkaar af te blaffen continu, luister een keer na elkaar.
Het is al een best lastig topic en speculatie niveau is hoog aangezien er niet echt veel nieuws meer hier komt.
Daarom staat het hier, dus graag weer beetje lief zijn voor elkaar *; gedoog elkaar!

En weer on-topic.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_143252800
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 09:24 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

schande
Jammer ja. Ondanks zijn felle reacties, kon ik zijn posts wel waarderen. :)
pi_143253200
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 22:52 schreef Loohcs het volgende:
Ik weet niet wie het zei, maar iemand vond dat ze bij de brug waren niet verdwaald konden zijn, want het goede pad komt bij de brug uit (correct me if i'm wrong). Maar dat ze 'toevallig' op dat pad zaten, wil imho niet zeggen dat ze zich er bewust van waren dat dat 't goede pad was.
Daarmee ga je er dus vanuit dat er meerdere paden waren en zover de informatie reikt was er in dat gedeelte maar 1 pad. Dat het een pad is hebben ze niet kunnen missen want wat doet een kabelbrug in the middle of nowhere?
  zondag 10 augustus 2014 @ 10:20:06 #113
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143253258
Ik denk dat mata even een fok break wilde.

volgende week ofzo komt de dna uitslag uit panama?
pi_143253367
quote:
6s.gif Op zondag 10 augustus 2014 10:20 schreef Marrije het volgende:
Ik denk dat mata even een fok break wilde.

volgende week ofzo komt de dna uitslag uit panama?
Ik denk dat zijn verdwijning niet vrijwillig is, maar het werk van een boze heks..

Straks vinden we nog zijn rugtasje, met camera en twee enorme peniskokers erin!
  Moderator zondag 10 augustus 2014 @ 10:44:41 #115
249559 crew  Lavenderr
pi_143253613
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 09:23 schreef theguyver het volgende:
Goeie dag zeg, en dan maar schreeuwen dat het gek is dat het hier staat!
Wat een hoop gespuw weer, respecteer elkaars mening eens.

En daar kwam Mata weer voorbij stomen, OP Fipo anderen beschuldigen voor van alles en nog wat en .. heb nog geen post on-topic gezien, wat een niveau weer.

maar goed!

Zoals ik gister al zei, ipv elkaar af te blaffen continu, luister een keer na elkaar.
Het is al een best lastig topic en speculatie niveau is hoog aangezien er niet echt veel nieuws meer hier komt.
Daarom staat het hier, dus graag weer beetje lief zijn voor elkaar *; gedoog elkaar!

[b]En weer on-topic.[/b]
Je haalt me de woorden uit de mond
pi_143253865
Nou, het ging goed tekeer hier vannacht :{
Jammer want de inhoudelijke discussies waren <<ooit>> wel zeker de moeite waard.
  Moderator zondag 10 augustus 2014 @ 11:04:43 #117
249559 crew  Lavenderr
pi_143253974
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 10:58 schreef zwarteweduwe het volgende:
Nou, het ging goed tekeer hier vannacht :{
Jammer want de inhoudelijke discussies waren <<ooit>> wel zeker de moeite waard.
Ja, nu weten we het wel. Een nazit is niet nodig.

Ik zou zeggen: post iets inhoudelijks dan kunnen we weer door :)
pi_143254261
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 05:12 schreef Za het volgende:

[..]

Ik vind het wel interessant, en imo moet Feliciano ook gewoon bespreekbaar kunnen zijn.

Maar misschien lijkt dit teveel verdenking aan het adres van iemand die het allemaal goed bedoelt, maar eerlijk gezegd verdenk ik hem niet, ik vind het alleen wat veel, en doordat hij zoveel opeist plaatst hij zichzelf in de picture.
Als ik wat de man in een interview gezegd heeft dat hij na het constateren door hem van de verdwijning met fruit de meiden achterna is gegaan en wellicht binnen een paar km of zo of een paar uur van de meiden is geweest is het erg vreemd dat contact uitbleef.

alternatief scenario:

F haf de bewuste dag geen tijd of had ander werk/gidsing om met de meiden de Pianista op te gaan en heeft ze misschien een andere (minder ervaren) gids aangeraden.

Die andere is plotseling bij de meiden verschenen en die zijn hals overkop met hem meegegaan.

Daarna heeft een accident plaatsgevonden et cetera ....
pi_143254376
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 05:57 schreef Rica het volgende:
Wat moet je denken van de locale autoriteiten? Hun laksheid en blunders. Toerisme is een grote inkomstenbron. Misschien hebben ze liever dat mensen "verdwalen" en omkomen dan vermoord worden. Liever een vraagteken dan als onveilige bestemming te boek staan. Op het moment dat er een vermoeden is dat de vrouwen dood zijn (ook al leefden ze toen wellicht nog) is er misschien niet meer zo'n grote haast ze te vinden. Helemaal niet als ze een misdrijf vermoeden. Opnieuw, twee jonge aantrekkelijke vrouwen die vermist zijn. Daar heeft iemand gedacht "O shit.." Misschien hebben ze nooit gedacht de vrouwen nog levend te vinden. En er daarom niet op hebben ingezet.
Zo denk ik er ook over. Het is wel opvallend dat daar 26 mensen spoorloos verdwenen zijn. Dat in het ieder geval 3 mensen 'verdwaald' zijn en het dankzij indianen overleefd hebben. Dat de enige (mij) bekende moorden rond Boquet zijn gepleegd op buitenlanders in of bij hun huis of het huis waar ze op pasten (en moord dus niet ontkend kan worden). Dat er gewaarschuwd werd door Lonely Planet voor berovingen op de Pianista trail.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ouder1 op 10-08-2014 11:38:55 ]
pi_143254523
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 05:57 schreef Rica het volgende:
Persoonlijk dacht ik eerst meer aan een misdrijf. De info van de telefoons ed. wijst echter in de richting van een noodlottige verdwaling. Ik vind dat er nog wel rare omstandigheden zijn met de vondsten, kleding, rugzak ed. maar niks waar je veel mee kunt. Niks wat duidelijk in de richting van een misdrijf wijst. En ondertussen wist de natuur razendsnel alle sporen uit, voor zover dat nog niet gebeurd is. Alleen open vragen blijven over.
De belangrijkste vragen die ik heb zijn:
- Waarom liepen ze door na de Mirador wat zo 'niet in het plaatje past' dat we van de meiden kregen
- Waarom belden ze 911/112? Ver voor ze de rivier hadden kunnen bereiken.
- Waarom liepen ze niet terug maar door na 911/112 te hebben gebeld? Het broekje is bij de 2e oversteek gevonden, dus bij het pad.
- Waarom hebben ze in die 11 dagen niet de indianen of het einde van de trail kunnen bereiken? Iets moet hen akelig opgehouden hebben of er is een (tweede) ongeluk gebeurd.
pi_143254586
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 08:36 schreef yvonne het volgende:
En dan een ander de schuld geven dat ie het topic verknalt. Hypocriet.
Gelukkig ben ik niet de enige die het doorheeft. En Schnautzer (oid) natuurlijk.

Ik hoop maar dat Lavender snel weer aanwezig is. Goede mod!
pi_143254621
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 09:10 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik begrijp niet hoe dat de BH's in de rugzak verklaart. Ja, ik snap dat het lastig is om zo'n BH vervolgens weer netjes aan te doen, maar waarom dan beide in de rugzak? In jouw scenario ging hij ervan uit dat de rugzak gevonden zou worden, dus wat wilde hij dmv die BH's 'vertellen'? Had hij die BH's niet beter ook kunnen dumpen bij de rest (shirts enz.)?

Begrijp me niet verkeerd. Ik probeer je niet aan te vallen, ik ben nieuwsgierig of ik iets over het hoofd zie of jij misschien ergens niet goed over hebt nagedacht. :)
Ik vraag me ook af of een verkrachter bh's uittrekt..
pi_143254649
26 mensen in Boquete alleen al spoorloos verdwenen!? Op welk tijdsbestek is dit? En is er ergens een gehele lijst te vinden met namen van die vermiste personen, dan ga ik me even indiepen in die andere zaken, je weet maar nooit of het enige overeenkomsten kent. Van welke bron is dat afkomstig? Heb namelijk toch al behoorlijk wat Gegoogled op vermissingszaken in Boquete maar zoveel heb ik niet gevonden.

Ik neig zelf nog steeds (als enige ongeveer zo te zien op internet) naar een misdrijf.
pi_143254758
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 11:37 schreef Jezus9 het volgende:
26 mensen in Boquete alleen al spoorloos verdwenen!? Op welk tijdsbestek is dit? En is er ergens een gehele lijst te vinden met namen van die vermiste personen, dan ga ik me even indiepen in die andere zaken, je weet maar nooit of het enige overeenkomsten kent. Van welke bron is dat afkomstig? Heb namelijk toch al behoorlijk wat Gegoogled op vermissingszaken in Boquete maar zoveel heb ik niet gevonden.

Ik neig zelf nog steeds (als enige ongeveer zo te zien op internet) naar een misdrijf.
Het kwam een keer met link voorbij, met een beetje mazzel is het in de OP beland..
pi_143254797
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 11:41 schreef Ouder1 het volgende: Het kwam een keer met link voorbij.
Thanks, weet je toevallig ook in welk topic-nummer het (ongeveer) voorbij kwam? Gekeken in de OP, daar staat de lijst niet (alleen die 5 á 6 bekende vermissingen) wel een link naar een crime-site: http://www.altoalcrimen.org/?p=1 werd die ermee bedoeld?

Maar als dat echt het geval is, 26 vermissingen in Boquete... ja, als mensen dan nog steeds stellig overtuigd zijn dat dat állemaal ongelukken zijn, zoveel misdrijven op één plek wijst gewoon naar een serie-moordenaar.

[ Bericht 5% gewijzigd door Jezus9 op 10-08-2014 11:48:20 ]
pi_143255010
quote:
14s.gif Op zondag 10 augustus 2014 11:42 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Thanks, weet je toevallig ook in welk topic-nummer het (ongeveer) voorbij kwam? Gekeken in de OP, daar staat de lijst niet (alleen die 5 á 6 bekende vermissingen) wel een link naar een crime-site: http://www.altoalcrimen.org/?p=1 werd die ermee bedoeld?

Maar als dat echt het geval is, 26 vermissingen in Boquete... ja, als mensen dan nog steeds stellig overtuigd zijn dat dat állemaal ongelukken zijn, zoveel misdrijven op één plek wijst gewoon naar een serie-moordenaar.
Nee, het gaat hier zo snel dat ik geen topicnummers onthoud. Maar wie weet kan de user die er mee kwam het nog even herhalen?

De tijdspanne is niet bekend en het zijn vermissingen, dat hoeven niet allemaal misdrijven te zijn, toch?
pi_143255263
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 11:52 schreef Ouder1 het volgende: De tijdspanne is niet bekend en het zijn vermissingen, dat hoeven niet allemaal misdrijven te zijn, toch?
Klopt, maar het kan bijvoorbeeld ook dat onder die vermissingen ook opgeloste vermissingen/terugkerende personen (etc) werden gerekend, als je dat erbij rekent kom je altijd op hogere aantallen uit. Ook is het afhankelijk van tijdsbestek, als je vermissingen uit 50-jaar tijd pakt, kom je ook altijd op grotere aantallen uit. Maar ik neem aan dat die vermissingen binnen niet té lange tijd werd gerekend.

Maar als het aankomt op die Engelse vermiste tourist (ook in Boquete) daar lijkt toch echt sprake te zijn van een misdrijf, hij was al spoorloos sinds 2009 in dat gebied, als hij was verdwaalt of bij een eventueel ongeluk, dan was z'n lichaam allang teruggevonden. Of waren z'n kleren wel teruggevonden, kleren vergaan niet zomaar, ook niet in tropische klimaten. In zijn geval is echt alles nog spoorloos.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jezus9 op 10-08-2014 12:07:35 ]
pi_143255450
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 12:00 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Klopt, het kan ook dat onder die vermissingen ook opgeloste vermissingen/terugkerende personen (etc) werden gerekend. Het is ook afhankelijk van het tijdsbestek, als je vermissingen uit 50-jaar tijd pakt, kom je altijd op grote aantallen uit. Maar neem aan dat het binnen niet té lange tijd werd gerekend.
Volgens mij gaat dat over toeristen en locals die spoorloos zijn verdwenen en waar nooit meer iets van gevonden is. Niet over mensen die weer terug gevonden zijn, levend of dood.
quote:
Maar ik ga er wel vanuit dat er bij die Engelse vermiste tourist (ook in Boquete) sprake was van een misdrijf, hij was al spoorloos sinds 2009, als hij was verdwaalt of bij een ongeluk, dan was z'n lichaam allang teruggevonden.
We hebben het over een dorpje in een jungle. De kans dat wanneer iemand in de jungle komt te overlijden, om welke reden dan ook, er nooit meer iets gevonden wordt is vrij groot. Waarom zou je bij een misdrijf niets vinden en bij een ongeluk of verdwaling wel? Volgens mij hoeft een eventuele moordenaar (al geloof ik niet dat de meiden vermoord zijn) de resten niet eens te begraven; het vergaat vanzelf wel en buiten dat ene pad komt er niemand.
pi_143255790
Mij ljikt een verdwaling en/of verwonding het meest aannemelijk.
Misschien hebben ze, of 1 van de 2, nog wel 6 weken geleefd.
Je kunt lang zonder voedsel hoor, zolang je water hebt.
Poema's zijn schuw en zo koud is het daar 's nachts niet als je wat lager in de bergen zit.

Vrij logisch dat ze richting rivier zijn gegaan dan, bizar dat ze daar niet eerder hebben gezocht...
De rivier is lang, maar het eerste stuk hadden ze meteen moeten checken toen ze in het oorspronkelijke zoekgebied niets hadden gevonden.

Wat ik opvallend vind en waar ik niemand over hoor, is dat er belangrijke spullen van Kris in de tas van Lisanne zijn aangetroffen (i-Phone, verzekerinhspasje, maar ook haar zonnebril en bh en hun geld).
Dit zou kunnen betekenen dat Kris gewond is geraakt en dat Lisanne haar spullen overnam in haar eigen tas om Kris te ontlasten...
  zondag 10 augustus 2014 @ 12:34:11 #130
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143256258
Er worden 26 mensen vermist op het Pianista-pad.

Bron:
http://3.bp.blogspot.com/(...)A/s1600/IMG_0698.JPG

Misschien is het nog waar ook maar het hoort alleen thuis in de OP als we een geloofwaardige bron tegenkomen.
  zondag 10 augustus 2014 @ 12:40:47 #131
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_143256463
quote:
Of misschien toch gewoon een plek waar je makkelijk kunt verdwalen.
Een pond moed is meer waard dan een ton geluk
pi_143256468
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:10 schreef jackie12 het volgende:
Op 30 of 31 maart ontmoeten Kris en Lisanne, Feliciano, een gids die de omgeving goed kent.
Zij boeken een tour bij hem voor 5 april, een excursie naar de aardbeienfarm op 2 april en jawel ,ook een tocht over de Pianistentrail op 1 april.
Die dag kon Feliciano niet is het officiële verhaal.
quote:
Op 1 april halen Feliciano (en bv zijn broer die ook gids is) hun op bij de hostel met hun auto of truck(of pikken hun ergens op) en rijden een behoorlijk stuk het Pianistentrail op om vervolgens te voet verder te gaan.
De kans dat ze dan gezien zijn is groot. Zou een dader dat risico willen lopen? Samen met die meiden in een auto?
quote:
Eerste foto's bij de Mirador allemaal leuk, daarna leuke foto's bij de 1e quebreda
Waarom geen foto's bij de 2e en 3e quebreda?
quote:
en onderweg naar de 1e kabelbrug slaat de sfeer om. Kris en Lisanne voelen zich niet veilig en erg bedreigd en proberen 911 en 112 te bellen. (op dat moment wel of niet op de vlucht) Hierna worden ze gegrepen met alle ellende die je maar kunt bedenken.
Zouden de meiden sneller uit de voeten kunnen dan die gidsen? Zo veel sneller dat ze de kans krijgen een noodoproep te doen?
quote:
Lichamen, rugzak en broekje worden verstopt en de volgende dag gaat Feliciano 's ochtends al om 9.00 uur al naar de hostel om te doen alsof ze niet op kwamen dagen voor de aardbeienfarm en 's middags slaat ie alarm (wie verdenkt de man die alarm slaat? beetje zoals de pyromaan die de brandweer belt)
Het is een feit dat daders soms betrokken zijn bij het onderzoek, dat klopt.
quote:
In de dagen daarna belt Feliciano heel doortrapt naar 911 om net te doen dat de meiden nog leven.En zelfs 8 dagen daarna neemt hij snachts de moeite om 90 onzinnige donkere foto's te maken maar waar toch niks op staat.
Waarom? Wat zou hij daarmee willen bereiken? En dan steeds weer teruglopen naar dat gebied om zo'n fake oproep te doen? Dat is heel veel moeite voor een man die ook bijna dagelijks nog toeristen rond moet leiden.. Wanneer heeft hij dan geslapen?
quote:
Na een dag of 10 dumpt hij (samen met zijn mededader(s)) de lichamen, legt het broekje en de rugzak op een plek die zeker gevonden zal worden zodat het lijkt alsof ze in de rivier gevallen zijn maar nog wel 10 dagen geleefd hebben gezien de telefoongegevens en het cameragebruik.(alsof ze dus al die tijd verdwaald waren)
Het was nog een aardig stuk lopen vanaf het mogelijk uiterst bereikbare punt van de noodoproep tot aan de rivier. Ik weet niet of je zelf uit de zorg komt en weleens iemand hebt afgelegd (laatste zorg gegeven aan een overledene) maar een dood lichaam is heel moeilijk te hanteren en te dragen. Dat over zo'n afstand op zulke paden, lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Daarnaast moet hij voor de tas dus minimaal 8 uur gelopen hebben enkele reis..
quote:
Vanaf het begin;
Verklaard waarom ze "zogenaamd'slecht voorbereid gingen (ze gingen met een ervaren gids mee die de weg kon )
Daar denk ik ook aan, maar dan alleen voor het stuk ná de Mirador. Voor het stuk vóór de Mirador waren ze prima voorbereid. Info opgezocht op verschillende manieren ook nog. Kijk eens naar die man in Laos.. die had alleen een klein flesje drinkwater bij zich en was een zeer ervaren hiker in jungles.
quote:
Verklaard waarom ze op 1 april tussen 10 en 13 door helemaal NIEMAND zijn gezien onderweg naar of op de Pianistentrail (ze gingen met de auto) maar door diverse getuigen (als Mata's verhaal klopt en dat geloof ik wel dat getuigen in de war waren met de dag) de dag daarvoor WEL zijn gezien door minimaal 5 getuigen. En dat in een stad met 20.000 inwoners
Een auto valt daar meer op dan een stel wandelaars... en door de ruiten zien mensen dan de daders met de slachtoffers. Het is geen autoweg maar een pad waar met een 4wheeldrive stapvoets gereden kan worden.
quote:
Verklaard waarom ze naar een veilige aardbeienfarm NB in Boquete zelf, wel met een gids wilden maar bij een veel moeilijkere hike,niet. Ze boekten dus WEL een gids voor de Pianistentrail
De Pianista trail stond juist bekend als heel gemakkelijk: "A pleasant day hike". Pas later is die beschrijving aangepast naar moeilijk en alleen met gids. Door de verdwijning van de meiden dus.
quote:
Verklaard waarom ze 911 hebben gebeld op 1 april, ze waren in doodsangst
Hoe zie je dat? In doodsangst en toch 911 kunnen bellen? Dan waren ze dus van de daders gescheiden? Daders met een ijzeren conditie en uitermate bekend met het terrein?
quote:
Verklaard waarom in de dagen daarna WEL naar 911 is gebeld maar niet naar huis (zoals ik al vaker heb gezegd:mensen in nood in het buitenland bellen eerder naar huis dan naar de plaatselijke nooddiensten) De oproepen werden gedaan door de dader en wist natuurlijk het telefoonnummer niet van thuis
De gegevens van de telefoons zijn nog niet vrijgegeven, ook niet aan de ouders. We weten alleen van de noodoproepen, van de rest nog niets.
Maar ik ben het met je eens dat mensen in het buitenland voor nood toch vaak contact zoeken met het thuisfront. Of dat gebeurd is weten we dus niet.
quote:
Verklaard waarom het spijkerbroekje dichtgeknoopt was (het moest lijken op een ongeluk gevallen in de rivier, dus met dichtgeknoopt broekje)
Kan.
quote:
Verklaard waarom er , en dit vind ik persoonlijk de belangrijkste, er geen bericht is achtergelaten door de meiden voor de achterblijvers 10 dagen lang niet En dat voor meiden die klaarblijkelijk een dagboek bijhouden. Dit konden ze niet omdat ze niet meer leefden
Weten we dus niet en ik zou het denk ik ook niet doen. Hoeveel mensen hebben het wel gedaan? In die situatie?
quote:
Verklaard waarom Feliciano zegt dat hij denkt dat ze zijn omgekomen bij zo'n kabelbrug maar nog sterker, dat het geen zin heeft om verder te zoeken omdat er nu wel genoeg is gevonden dat ze waren overleden. (zei hij bij eenvandaag)
Alle gidsen daar zeggen dat. Er is ook geen beloning meer en ze moeten gewoon hun eigen werk weer gaan doen. Voor hun gevoel hebben ze gedaan wat ze konden en is het nu tijd om door te gaan met hun leven.
quote:
Verklaard waarom de bh's in de rugzak zaten. Nadat ze verkracht (en overleden) waren is het een hels karwei om bij een vrouw weer een bh aan te doen.
Voor mijn gevoel is het niet logisch dat de bh's uit waren gedaan voor een verkrachting.
quote:
De doorslag voor mij dat ik dit ben gaan denken. En ik denk nu even als man, ik vind de meiden echt heel mooi. Lisanne vind ik heel erg knap en Kris wat minder maar jeetje, wat een pracht figuur. Tja en als je met twee van deze meiden op pad bent in die korte broekjes dan heb je er idioten bij.
Dit ben ik met je eens, maar dan hoeven het geen gidsen te zijn geweest maar kunnen het ook 2 of meer van die 90 per dag die de Pianista lopen zijn geweest.

Voor mij persoonlijk, mijn gevoel en ratio, moeten we verkrachting/poging tot beroving loskoppelen van een moord. Bij moord blijf je zitten met die eerste oproep, de afstand tot de rivier en het telefoon en camera gebruik later. Bij verkrachting/poging tot beroving zonder een moord is dat wel te verklaren.

Dus ik denk dat het kan maar vind het te ver gezocht.
pi_143256534
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 12:20 schreef yaripetari het volgende:
Wat ik opvallend vind en waar ik niemand over hoor, is dat er belangrijke spullen van Kris in de tas van Lisanne zijn aangetroffen (i-Phone, verzekerinhspasje, maar ook haar zonnebril en bh en hun geld). Dit zou kunnen betekenen dat Kris gewond is geraakt en dat Lisanne haar spullen overnam in haar eigen tas om Kris te ontlasten...
Dit is uitgebreid besproken. Niemand (hospita/ouders) mist echter een tas. Met zo weinig spullen lopen best veel mensen met één tas.
  zondag 10 augustus 2014 @ 12:46:19 #134
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143256611
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 12:43 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dit is uitgebreid besproken. Niemand (hospita/ouders) mist echter een tas. Met zo weinig spullen lopen best veel mensen met één tas.
Niemand mist die tas. Daar komt bij dat ze op de enige foto die wij gezien hebben van die wandeling, geen tas draagt.
pi_143256688
Niemand mist een tas? Waarom wordt dit dan vermeld in het overzichtje van:
"spullen Lisanne en Kris-mee op de hike" bij het overzichtje met tijdlijnen e.d....?
Net als de bruine bergschoenen en de gele waterfles die niet zijn gevonden.
Beetje lastig speculeren als er onjuiste informatie wordt gegeven...
  zondag 10 augustus 2014 @ 12:49:14 #136
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143256696
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 11:31 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

De belangrijkste vragen die ik heb zijn:
- Waarom liepen ze niet terug maar door na 911/112 te hebben gebeld? Het broekje is bij de 2e oversteek gevonden, dus bij het pad.
- Waarom hebben ze in die 11 dagen niet de indianen of het einde van de trail kunnen bereiken? Iets moet hen akelig opgehouden hebben of er is een (tweede) ongeluk gebeurd.
- ik denk dat ze het broekje daar niet zelf heeft neergelegd maar dat het van haar lichaam is gegleden tijdens het ontbindingsproces
- Omdat ze er niet in 1 rechte lijn of volgens het boekje / pad naartoe zijn gelopen? Rondjes hebben gelopen of expres op 1 plek zijn blijven hangen. Of omdat ze toen al niet meer in leven waren.
pi_143256826
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 12:49 schreef yaripetari het volgende:
Niemand mist een tas? Waarom wordt dit dan vermeld in het overzichtje van:
"spullen Lisanne en Kris-mee op de hike" bij het overzichtje met tijdlijnen e.d....?
Net als de bruine bergschoenen en de gele waterfles die niet zijn gevonden.
Beetje lastig speculeren als er onjuiste informatie wordt gegeven...
Die vragen moet je aan Mata stellen. Net als waarom hij in de OP vermeldt dat de schoen niet van Kris kan zijn terwijl de ouders beweren van wel en dat nooit teruggedraaid hebben.
Dat soort dingen zijn het storende aan de OP's in deze reeks.
pi_143256950
Who the fuck is Mata? Ja sorry hoor, ben net nieuw op dit forum.
Maar er zijn dus meer dingen die niet kloppen in de "OP"...ik trek me terug...heeft weinig zin zo.
  zondag 10 augustus 2014 @ 12:58:11 #139
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143256959
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 12:40 schreef Ouder1 het volgende:

Hoe zie je dat? In doodsangst en toch 911 kunnen bellen? Dan waren ze dus van de daders gescheiden? Daders met een ijzeren conditie en uitermate bekend met het terrein?

Dit gaat over het eerste telefoontje?
Nou, als er 1 dader zou zijn en de meiden rennen uit elkaar dan gaat ie achter degene aan die het dichtstbij is? En die ander had de tas en kon bellen.
Mja.
't Zou kunnen.
pi_143257072
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 12:57 schreef yaripetari het volgende:
Who the fuck is Mata? Ja sorry hoor, ben net nieuw op dit forum.
Maar er zijn dus meer dingen die niet kloppen in de "OP"...ik trek me terug...heeft weinig zin zo.
Mata is El_Matador, topicstarter

Tsja, omdat zoveel onduidelijk is ontkom je niet aan speculaties. Dus de OP bevat er een aantal. Van sommige zaken weet niemand het fijne.
  zondag 10 augustus 2014 @ 13:09:03 #141
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143257349
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 12:54 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Die vragen moet je aan Mata stellen. Net als waarom hij in de OP vermeldt dat de schoen niet van Kris kan zijn terwijl de ouders beweren van wel en dat nooit teruggedraaid hebben.
Dat soort dingen zijn het storende aan de OP's in deze reeks.
Je kan van Mata denken wat je wil maar hij heeft veel tijd gestoken in die OP.
Dat plaatje van spullen die wel of niet gevonden zijn is deels speculatie.
Waarschijnlijk had Kris geen tas bij zich, want
- na de verdwijning werd er slechts één tas vermist
- alle gevonden spullen zaten in dezelfde rugzak
- op de foto van Kris bij de quebrada draagt ze geen rugzak
Maar... Er is ook een foto van Kris (in de OP) met een rugzak waarvan we niet weten of die wel of niet van haar is. Die rugzak staat niet op foto's van hun kamer.
pi_143257378
Nou schiet lekker op dan, als er nog niet eens duidelijk is of er een tas en schoenen missen...
Dit zou bekend moeten zijn inmiddels, beetje knullig van diegene die de OP bijhoudt.
pi_143257411
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 13:09 schreef yaripetari het volgende:
Nou schiet lekker op dan, als er nog niet eens duidelijk is of er een tas en schoenen missen...
Dit zou bekend moeten zijn inmiddels, beetje knullig van diegene die de OP bijhoudt.
Hoe weet hij nou wat ze mee hebben genomen?
pi_143257493
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 13:09 schreef Domnivoor het volgende:
Maar... Er is ook een foto van Kris (in de OP) met een rugzak waarvan we niet weten of die wel of niet van haar is. Die rugzak staat niet op foto's van hun kamer.
Dat is gewoon de rugzak die gevonden is; kijk naar de bovenkant van de banden. Mensen vergissen zich omdat op alle andere foto's de achterkant (tegen de rug van de drager) niet te zien is. Op die foto wel en daar is hij blauw; net als de binnenkant die we wel konden zien bij de gevonden voorwerpen. Kijk dus naar de bovenkant van de banden; blauw/grijs/groenig geruit.
En zo blijven we in kringetjes bezig.
pi_143257508
Je kan van Mata denken wat je wil maar hij heeft veel tijd gestoken in die OP.
Dat plaatje van spullen die wel of niet gevonden zijn is deels speculatie.
Waarschijnlijk had Kris geen tas bij zich, want
- na de verdwijning werd er slechts één tas vermist
- alle gevonden spullen zaten in dezelfde rugzak
- op de foto van Kris bij de quebrada draagt ze geen rugzak
[/quote]

Het deel dat "speculatie" is zou dan toch bij "onbekend" of "ongerelateerd" moeten staan..?
Nauwkeurigheid is erg belangrijk als je een OP opstelt dat door velen gelezen wordt.
pi_143257521
quote:
Het is bekend maar Mata twijfelt aan de kennis van de ouders en hospita.
pi_143257608
Ja sorry hoor, ben hier niet zo handig in. Weet niet eens hoe ik een quote moet overnemen zoals je hierboven ziet.
Zoeken jullie het maar lekker uit dan met speculaties gebaseerd op speculaties en niet op feiten.

Doeidoei!!!!
  zondag 10 augustus 2014 @ 13:17:03 #148
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143257666
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 13:13 schreef yaripetari het volgende:
Het deel dat "speculatie" is zou dan toch bij "onbekend" of "ongerelateerd" moeten staan..?
Nauwkeurigheid is erg belangrijk als je een OP opstelt dat door velen gelezen wordt.
Dat is waar. Toen dat plaatje werd geplaatst vierde de tweede-rugzak-theorie nog hoogtij. Mata kwam daar later van terug.
pi_143257764
quote:
Jij bent wel goed in constructieve feedback of niet ;)
Ik raad je aan om de foto's te bekijken van hun appartement, foto's Schiphol, laatste foto van Kris op de trial, foto met Ingrid Lommers voor hun vertrek naar Boquete en foto van de gevonden schoen (van Kris). Als je dan verbeterideeën hebt qua OP, hoor ik het graag.
pi_143257808
Is er van die eerste noodoproep wel bekend waar dat ongeveer plaatsvond (vanuit de telefoongegevens) en van die andere oproepen niet?
Want als uit die telefoons gepeuterd kan worden op welke locaties ze deze oproepen allemaal hebben gedaan, ben je weer een stapje verder wat betreft na de laatst gemaakte foto.
Jammer dat dit nog niet bekend is.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_143257909
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 11:35 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik vraag me ook af of een verkrachter bh's uittrekt..
Ik ook. Ik denk ook echt dat de vrouwens die zelf hebben uitgedaan.
pi_143257910
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 13:20 schreef Injetta het volgende:
Is er van die eerste noodoproep wel bekend waar dat ongeveer plaatsvond (vanuit de telefoongegevens) en van die andere oproepen niet?
Want als uit die telefoons gepeuterd kan worden op welke locaties ze deze oproepen allemaal hebben gedaan, ben je weer een stapje verder wat betreft na de laatst gemaakte foto.
Daar ben ik ook nieuwsgierig naar. Er kan dan ingeschat worden wat er v.w.b. een ongeluk gebeurd kan zijn of juist dat het vrijwel onmogelijk is.
  zondag 10 augustus 2014 @ 13:26:22 #153
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143258088
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 13:21 schreef Physsic het volgende:

[..]

zou heel begrijpelijk zijn als dat bijvoorbeeld nat was.
Daarom ook geen fotos van het tweede beekje? Omdat ze daar zich wat opfristen bij het stromende water?
Er was toch echt een bericht over een onguur type dat bij de watervallen vrouwen zat te begluren/ lastig te vallen. En ook al ging dat over de echte watervallen, kan best dat dit figuur de meiden zag lopen en dacht nah eens even kijken wat die gaan doen.
pi_143258232
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 13:20 schreef Injetta het volgende:
Ik denk dat ze alleen bij die eerste oproep een (korte) verbinding hadden.
Zonder verbinding, geen locatiegegevens natuurlijk.
pi_143258326
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 13:30 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik denk dat ze alleen bij die eerste oproep een (korte) verbinding hadden.
Zonder verbinding, geen locatiegegevens natuurlijk.
Er zijn geen locatie gegevens bekend vanuit de telefoons en/of de camera. De locatie van de laatste 'happy' foto's komt voort uit visuele herkenning.
Er zijn meer gegevens uit de telefoons gehaald dan bekend is gemaakt aan de ouders en de media. Onbekend is of daar ook locatie-logs bij zitten.

Het enige dat we weten is dat er ná die 'happy' foto's een noodoproep is gedaan. De tijd daartussen wisselt per bron maar komt neer op tussen 15:00 en 16:30. Ver voordat ze de rivier hadden kunnen bereiken dus.
pi_143258372
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 12:20 schreef yaripetari het volgende:

Wat ik opvallend vind en waar ik niemand over hoor, is dat er belangrijke spullen van Kris in de tas van Lisanne zijn aangetroffen (i-Phone, verzekerinhspasje, maar ook haar zonnebril en bh en hun geld).
Dit zou kunnen betekenen dat Kris gewond is geraakt en dat Lisanne haar spullen overnam in haar eigen tas om Kris te ontlasten...
Hier hebben we het wel eerder over gehad en op dit punt ben ik het met je eens. Heb zelf altijd idee gehad dat er inderdaad nog een tweede tas moest zijn. Maar er zijn ook veel tegenargumenten, waaronder dat ze alles in één tas hebben gedaan en elkaar afwisselden qua dragen ervan.
pi_143258411
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 13:34 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Hier hebben we het wel eerder over gehad en op dit punt ben ik het met je eens. Heb zelf altijd idee gehad dat er inderdaad nog een tweede tas moest zijn. Maar er zijn ook veel tegenargumenten, waaronder dat ze alles in één tas hebben gedaan en elkaar afwisselden qua dragen ervan.
En de belangrijkste; Ouders en hospita missen geen tweede tas.
pi_143258445
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 13:33 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Er zijn geen locatie gegevens bekend vanuit de telefoons en/of de camera. De locatie van de laatste 'happy' foto's komt voort uit visuele herkenning.
Er zijn meer gegevens uit de telefoons gehaald dan bekend is gemaakt aan de ouders en de media. Onbekend is of daar ook locatie-logs bij zitten.

Het enige dat we weten is dat er ná die 'happy' foto's een noodoproep is gedaan. De tijd daartussen wisselt per bron maar komt neer op tussen 15:00 en 16:30
Ah, ik las de post indd verkeerd. Ik las "waarom zijn er bij de eerste oproep wel locatiegegevens bekend en bij de anderen niet".

Foutje! 8)7
  zondag 10 augustus 2014 @ 13:58:55 #159
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_143259397
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 12:34 schreef Domnivoor het volgende:
Er worden 26 mensen vermist op het Pianista-pad.

Bron:
http://3.bp.blogspot.com/(...)A/s1600/IMG_0698.JPG

Misschien is het nog waar ook maar het hoort alleen thuis in de OP als we een geloofwaardige bron tegenkomen.
Als onder Pianista-pad wordt verstaan het pad langs de rivier de Pianista, laten we zeggen van het restaurant tot de Mirador / waterscheiding, dan ben ik zo vrij daar niets van te geloven.
Als onder Pianista-pad wordt verstaan het pad dat bij het restaurant begint en eindigt in de buurt van de Atlantische Oceaan, dan kan het waar zijn, maar is het buitengewoon misleidend geformuleerd. Het wandeltochtje naar de Mirador is en blijft in mijn ogen a pleasant day hike met weinig risico's.
  zondag 10 augustus 2014 @ 14:03:17 #160
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143259575
Mee eens Gorraay.
Ik neem het ook pas serieus als er namen en jaartallen worden genoemd. Dan kunnen we er wat mee.
  zondag 10 augustus 2014 @ 14:07:35 #161
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143259782
Deze video is eergisteren geupload: een reconstructie van de wandelroute van Kris en Lisanne.
Ik herken wat beelden van eerdere video's, maar deze langere versie had ik nog niet eerder gezien:

pi_143259916
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 12:58 schreef Marrije het volgende:

[..]

Dit gaat over het eerste telefoontje?
Nou, als er 1 dader zou zijn en de meiden rennen uit elkaar dan gaat ie achter degene aan die het dichtstbij is? En die ander had de tas en kon bellen.
Mja.
't Zou kunnen.
Met mijn scenario bedoel ik ook niet dat ze tijdens "het misdrijf" belden maar eerder tijdens de dreiging daarvoor of idd op de vlucht
pi_143260733
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:07 schreef Domnivoor het volgende:
Deze video is eergisteren geupload: een reconstructie van de wandelroute van Kris en Lisanne.
Ik herken wat beelden van eerdere video's, maar deze langere versie had ik nog niet eerder gezien:

Die heb ik vorige week ook gepost. :)

Edit:
Hierzo.

NWS / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #52 - dikke Pittí
Nummer 72

Mata zei toen dat die al in de OP stond, maar ik kon m niet vinden. Wel een video met inderdaad wat fagmenten. Vermoedde toen al dat Mata zich mogelijk had vergist. :)

[ Bericht 15% gewijzigd door Physsic op 10-08-2014 14:38:04 ]
pi_143260756
quote:

Wow, dat is heel heftig. Zelfs met een goede voorbereiding hadden die mensen het nog zwaar. Ik kan/wil mij niet indenken hoe dat was voor L&K met zo weinig voorbereiding.
Het is wel een sterk argument voor de verdwaaltheorie.
pi_143260912
Ik ben een bron tegen gekomen waar ik wat vragen over heb, waar jullie waarschijnlijk wel antwoord op hebben. De bron beschrijft het hele Kris&Lisanne verhaal. Het kan natuurlijk ook totale onzin bevatten.

Tijdlijn

• 1 april - 10.45 uur beginnen de meisjes aan het wandelpad Pianista Trail in Boquete
• 1 april - 13.00 uur, op de top van de berg maken ze foto´s van elkaar
• 1 april - 14.00 uur, Lisanne neemt een foto van Kris, bij een kleine waterval. De waterval is gelegen aan de verkeerde kant van de wandelroute en geeft aan dat zij in elk geval niet de juiste weg terug hebben gekozen van het Pianista Trail
• 1 april - 16.30 Vanaf de mobiele telefoon van Kris wordt de eerste noodoproep gedaan (vanaf exact welke locatie is niet bekend) [Niet “exact”, maar wel ongeveer?]
• 1-8 april beide telefoons worden regelmatig gebruikt om noodnummers te bellen, er is echter vrijwel nergens bereik in de jungle [De meeste bronnen beschrijven toch dat het deze periode stil is geweest? Ook “beide” telefoons is nieuw voor me.]
• 8 april - de camera wordt gebruikt om (in het donker) met flits 90 foto's te nemen, waarvan er 87 geen beeld bevatten. Mogelijk is de camera gebruikt om met licht te seinen, of om een steile rotswand te verlichten. De foto's waar wel beeld op staat bevat namelijk alleen beelden van een rotswand en takken. De ouders van Kris zien er een grot is of een rotswand
• 11 april - de laatste pogingen worden ondernomen om noodnummers te bellen [Met de iPhone toch?]

Foto’s
Uit de volgende 90 foto's die op de camera gevonden zijn is niet op te maken wie de foto's gemaakt heeft. Het zijn 90 foto's van een rotswand die omhoog reikt, en takken die er groeien. De foto's zijn genomen door iemand die vermoedelijk met het licht van de flits van de camera getracht heeft een stabiele weg langs de rotswand omhoog te vinden in het donker. Dit kan na een val zijn. De foto's kunnen genomen zijn door slechts een van de meisjes, als de ander al overleden is geweest. Ook kan een van hen gewond geraakt zijn, waarna de ander hulp is gaan proberen zoeken en verdwaald is. Ze kunnen ook langs de steile helling naar beneden zijn gegleden en verwond zijn geraakt.

[ Als ik deze (voor mij) nieuwe informatie lees, komt er meteen een scenario in me op. Als tussen 1-8 april beide telefoons nog zijn gebruikt, ga ik er voor het gemak even vanuit dat beide nog in leven waren. Stel nou dat er de nacht van 8 april iets met Lisanne is gebeurd, waardoor Kris het nodig vond om die 90 foto’s te maken/rots te geklimmen. Misschien zijn ze beiden wel naar beneden gevallen, Lisanne gewond/overleden, Kris probeert in paniek terug naar boven te klimmen.
Dat zou wel overeen komen met dat (volgens mijn kennis) op 11 april alleen Kris’ iPhone is gebruikt.

Bron
SPOILER
  zondag 10 augustus 2014 @ 14:32:54 #166
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_143260988
Stukje van een ex-marinier:

quote:
Als Kris Kremers en Lisanne Froon uit Amersfoort als wandelaars daadwerkelijk zijn verdwaald in de wildernis van Panama moeten ze drie belangrijke regels in acht nemen, zeggen overlevingsdeskundigen.

Ze moeten eerst zorgen voor onderdak zodat ze zich kunnen beschermen tegen de weersomstandigheden. Daarna moeten ze proberen water te vinden en dan vuur gaan maken om zich te warmen en zichtbaar te worden voor anderen.

Dennis van Dokkum diende bijna 20 jaar bij het Korps Mariniers waar hij zich specialiseerde in het opereren onder extreme omstandigheden. Hij benadrukt dat wandelaars die worden vermist, zoals nu de twee Nederlandse vrouwen in Panama, hun tocht vaak onderschatten. "Negen van de tien keer gaan mensen onvoorbereid op pad", aldus Van Dokkum, die nu een survivalschool leidt.

"Een natuurgebied in Nederland is wel wat anders dan een natuurgebied in bijvoorbeeld Panama. Als je hier verdwaalt, kom je meestal na 5 kilometer wel weer in een gehucht of dorp uit, maar in
het buitenland niet. Daar zijn natuurgebieden vaak enorm uitgestrekt."

STRESS
Mensen missen volgens hem vaak de kennis om te overleven in de wildernis. Daarnaast speelt de stressfactor een grote rol in de keuzes die je maakt om te overleven. "Het besef van veel elementaire zaken kan verdwijnen als je gestrest bent", zegt Van Dokkum.

RIVIER
Als je geen kompas hebt en geen communicatiemiddelen is het verstandig om je op de zon te oriënteren. Een ander idee is om een rivier stroomafwaarts te volgen, omdat je dan vaak wel in een dorpje uitkomt.

ROOK
Rook maken kan de zichtbaarheid vergroten, maar dan moet je wel in een open gebied zitten, weet survivalspecialist Micha Gunsing bij outdoorwinkel Zwerfkei in Woerden: "Het gebruik van natte bladeren op een vuurtje zorgt in ieder geval voor witte rook."

DE REGEL VAN 3
Als de vrouwen daadwerkelijk met minimale middelen zijn gaan wandelen, is het moeilijk inschatten hoe lang ze kunnen overleven. Dat hangt van veel factoren af. De regel is dat mensen 3 uur zonder warmte kunnen, 3 dagen zonder water en 3 weken zonder eten.

Volgens de overlevingsspecialisten verdwijnen er wereldwijd met enige regelmaat mensen tijdens een wandeling. Van Dokkum: "Maar de meeste mensen worden uiteindelijk wel weer gevonden."
  zondag 10 augustus 2014 @ 14:43:10 #167
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143261374
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:30 schreef Physsic het volgende:

[ Als ik deze (voor mij) nieuwe informatie lees, komt er meteen een scenario in me op. Als tussen 1-8 april beide telefoons nog zijn gebruikt, ga ik er voor het gemak even vanuit dat beide nog in leven waren. Stel nou dat er de nacht van 8 april iets met Lisanne is gebeurd, waardoor Kris het nodig vond om die 90 foto’s te maken/rots te geklimmen. Misschien zijn ze beiden wel naar beneden gevallen, Lisanne gewond/overleden, Kris probeert in paniek terug naar boven te klimmen.
Dat zou wel overeen komen met dat (volgens mijn kennis) op 11 april alleen Kris’ iPhone is gebruikt.

Oke, maar hoe verklaar je de vindplaatsen van de schoenen/resten/rugzak langs de rivier?
De rots waar ze vanaf gevallen zijn moet dan veel verder stroomopwaarts zijn, nog voorbij het gebied waar Feliciano en de anderen gezocht hebben.
  zondag 10 augustus 2014 @ 14:45:42 #168
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143261474
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:26 schreef Physsic het volgende:
[..]
Die heb ik vorige week ook gepost. :)
[..]
Mata zei toen dat die al in de OP stond, maar ik kon m niet vinden. Wel een video met inderdaad wat fagmenten. Vermoedde toen al dat Mata zich mogelijk had vergist. :)
Ah oke. Er wordt hier zo veel bagger gepost dat je de nuttige berichten wel eens mist ;)
Hij staat idd niet in de OP.
  zondag 10 augustus 2014 @ 14:47:43 #169
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143261551
Hier is nogmaals mijn scenario:
BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #57
Dat iPhone-signaal blijkt een onbevestigd gerucht te zijn, maar verder sta ik er nog wel achter.
pi_143261579
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:32 schreef ZaZoe het volgende:
RIVIER
Als je geen kompas hebt en geen communicatiemiddelen is het verstandig om je op de zon te oriënteren. Een ander idee is om een rivier stroomafwaarts te volgen, omdat je dan vaak wel in een dorpje uitkomt.

Stroomopwaarts ook toch dan?
I´m back.
  zondag 10 augustus 2014 @ 14:50:52 #171
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_143261672
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Stroomopwaarts ook toch dan?
Ja maar dat is in bergachtig gebied niet de beste richting lijkt me..
pi_143261763
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:50 schreef ZaZoe het volgende:

[..]

Ja maar dat is in bergachtig gebied niet de beste richting lijkt me..
Ligt eraan waar je terecht komt bij een rivier. Dat dorpje stroomafwaarts, ligt stroomopwaarts als je de rivier een stuk er voorbij pas tegenkomt.
I´m back.
pi_143262143
Met alle respect voor ieders scenario maar kan iemand mij vertellen dat niemand helemaal niemand hen heeft gezien vanaf hun vertrek vanaf de hostel tot aan de foto bovenop de Mirador?
Het is een flink stuk wandelen vanaf de hostel naar het begin van de Pianistentrail. En twee westerse meiden met lange benen in hele korte broekjes worden door niemand gezien?
En al zouden ze een taxi hebben genomen dan moeten die gegevens toch uit hun telefoon of die van de hostel te halen zijn.Of dat een taxichauffeur zegt; ja die heb ik gebracht.
Maar dan nog, dan zijn ze dus op het pianistentrail ook door niemand gezien terwijl daar gemiddeld 70 mensen per dag lopen.
En ook niet door de mensen van het restaurant of de mensen die daar wonen enz
pi_143262260
Dat ze een uur na het maken van de vrolijke foto al belden hoeft niet per se te betekenen dat er iets (ongeluk, misdrijf) is gebeurd. Het leek mij aanvankelijk onwaarschijnlijk dat iemand op klaarlichte dag, na een uur verdwaald zijn in kerngezonde toestand, al een noodnummer belt, maar misschien was dat wel het resultaat van rationele overwegingen: je realiseert je dat je echt volledig verdwaald bent, al dwalende verder de rimboe in kunt raken, en nu nog relatief dicht bij een gebied met mobiel bereik bent. Dus beter meteen proberen te bellen dan een halve dag later.
  zondag 10 augustus 2014 @ 15:10:16 #175
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143262454
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:02 schreef jackie12 het volgende:
Met alle respect voor ieders scenario maar kan iemand mij vertellen dat niemand helemaal niemand hen heeft gezien vanaf hun vertrek vanaf de hostel tot aan de foto bovenop de Mirador?
Het is een flink stuk wandelen vanaf de hostel naar het begin van de Pianistentrail. En twee westerse meiden met lange benen in hele korte broekjes worden door niemand gezien?
En al zouden ze een taxi hebben genomen dan moeten die gegevens toch uit hun telefoon of die van de hostel te halen zijn.Of dat een taxichauffeur zegt; ja die heb ik gebracht.
Maar dan nog, dan zijn ze dus op het pianistentrail ook door niemand gezien terwijl daar gemiddeld 70 mensen per dag lopen.
En ook niet door de mensen van het restaurant of de mensen die daar wonen enz
Als jij een wandeling maakt en je passeert 70 andere wandelaars (veelal met een zonnebril op), kun je er dan een week later nog één van herkennen? Ik niet hoor.
En één van de getuigen gaf zelf toe dat al die toeristen op elkaar lijken.
pi_143262611
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:10 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Als jij een wandeling maakt en je passeert 70 andere wandelaars (veelal met een zonnebril op), kun je er dan een week later nog één van herkennen? Ik niet hoor.
En één van de getuigen gaf zelf toe dat al die toeristen op elkaar lijken.
Vind ik veel te makkelijk wat je zegt. De dag daarvoor claimden minimaal 5 mensen ze hebben gezien (uitgaande van Mata's verhaal die ik wel geloof) Ze zijn ook heus niet 70 wandelaars tegen gekomen op de Pianistentrail maar als ik zo'n pad bewandel en was hen tegengekomen op zo'n trail dan had ik ze begroet (denk dat iedereen dat zou doen) en had ze echt wel onthouden
  zondag 10 augustus 2014 @ 15:16:58 #177
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143262747
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:13 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Vind ik veel te makkelijk wat je zegt. De dag daarvoor claimden minimaal 5 mensen ze hebben gezien (uitgaande van Mata's verhaal die ik wel geloof) Ze zijn ook heus niet 70 wandelaars tegen gekomen op de Pianistentrail maar als ik zo'n pad bewandel en was hen tegengekomen op zo'n trail dan had ik ze begroet (denk dat iedereen dat zou doen) en had ze echt wel onthouden
Respect voor jouw geheugen dan _O_
Voor wat betreft de verklaringen van de vorige dag (ik ga hier ook met Mata mee): Ze gingen in de namiddag de berg op. Dat is uitzonderlijk, dus dat onthouden die getuigen.
pi_143264980
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 11:34 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Gelukkig ben ik niet de enige die het doorheeft. En Schnautzer (oid) natuurlijk.

Ik hoop maar dat Lavender snel weer aanwezig is. Goede mod!
Niet normaal hoe die gast tegen Whiskers uitvalt. Jammer dat deze topics daardoor aan waarde inleveren.
pi_143265025
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 13:21 schreef Physsic het volgende:

[..]

In 11 dagen en nachten willen ze ook rusten, en je ligt al niet lekker in de Jungle, laat staan met een beugel die in je ribbenkast port. Die dingen doe je uit natuurlijk en die berg je op in je tas.
pi_143265344
quote:

Deze video geeft inderdaad aardig beeld van de route daar.
Kende de video zelf al wel, is namelijk van 2 juli.

Hier staan overigens meer video's van deze bron (Telemetro)
http://www.telemetro.com/(...)esas&contentType=VID
pi_143265857
quote:

Net als in het vorige filmpje vind ik die balk onderin het beeld bijzonder irritant omdat je daardoor het pad niet goed kunt zien.
  zondag 10 augustus 2014 @ 16:34:25 #182
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143266092
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 16:28 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Net als in het vorige filmpje vind ik die balk onderin het beeld bijzonder irritant omdat je daardoor het pad niet goed kunt zien.
Helemaal mee eens. Dat dacht ik ook toen ik het filmpje bekeek.
  zondag 10 augustus 2014 @ 16:35:09 #183
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143266138
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 16:17 schreef Stupidisco het volgende:

Hier staan overigens meer video's van deze bron (Telemetro)
http://www.telemetro.com/(...)esas&contentType=VID
Top, al die video's bij elkaar ^O^ Ik ga ze nog eens bekijken.
pi_143266233
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 16:11 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

In 11 dagen en nachten willen ze ook rusten, en je ligt al niet lekker in de Jungle, laat staan met een beugel die in je ribbenkast port. Die dingen doe je uit natuurlijk en die berg je op in je tas.
Dat zeg ik.:)

Heb alleen voor mezelf nog geen overtuigende reden gevonden. Ik zelf zou 'm zeer waarschijnlijk aanlaten.
pi_143267610
Voor de duidelijkheid; van de foto van Lisanne op de CD is nooit officieel bekend gemaakt dat het de originele laatste foto is. Deze foto is door media of zo van de facebookpagina van Lisanne haar broer gehaald. Die had hij daar geplaatst ter nagedachtenis aan Lisanne en dezelfde foto is gebruikt in de kerk bij de herdenkingsdienst. Het kan dus zijn hier een mooi plaatje voor gemaakt is dmv fotoshoppen.
De laatste foto van Kris is dus wel bekend. El Matador zei gister in een post nav een later interview met de vader van Kris, dat het ook kan zijn dat de tijd op de camera niet goed stond, kan zijn post nu ff niet vinden. Ik vind dat eigenlijk aannemelijker dan dat alle getuigenverklaringen niet kloppen. En als je naar de laatste foto van Kris kijkt, valt mij de lange schaduw op en de zijkant van de rotsblokken zijn helemaal in de schaduw. Doet mij denken aan een lager staande zon, in de namiddag. Dan zou de eerste noodoproep dus bij het invallen van de duisternis kunnen zijn gedaan...
pi_143268043
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 17:08 schreef Grijzemassa het volgende:
Voor de duidelijkheid; van de foto van Lisanne op de CD is nooit officieel bekend gemaakt dat het de originele laatste foto is. Deze foto is door media of zo van de facebookpagina van Lisanne haar broer gehaald. Die had hij daar geplaatst ter nagedachtenis aan Lisanne en dezelfde foto is gebruikt in de kerk bij de herdenkingsdienst. Het kan dus zijn hier een mooi plaatje voor gemaakt is dmv fotoshoppen.
De laatste foto van Kris is dus wel bekend. El Matador zei gister in een post nav een later interview met de vader van Kris, dat het ook kan zijn dat de tijd op de camera niet goed stond, kan zijn post nu ff niet vinden. Ik vind dat eigenlijk aannemelijker dan dat alle getuigenverklaringen niet kloppen. En als je naar de laatste foto van Kris kijkt, valt mij de lange schaduw op en de zijkant van de rotsblokken zijn helemaal in de schaduw. Doet mij denken aan een lager staande zon, in de namiddag. Dan zou de eerste noodoproep dus bij het invallen van de duisternis kunnen zijn gedaan...
Als Lisanne gephotoshopt is in die achtergrond dan mag die DTP-er morgen bij mij komen werken.
pi_143268112
Maar de tijd van de noodoproep halen ze toch uit de telefoon? Of is de foto ook met de telefoon gemaakt ipv met de camera?
pi_143268276
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 17:18 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Als Lisanne gephotoshopt is in die achtergrond dan mag die DTP-er morgen bij mij komen werken.
http://henhouse.freesmfhosting.com/index.php?topic=4.105 Kijk naar de 2 foto's onderaan de pagina
1e foto even naar rechts scrollen om Lisanne te zien
pi_143268408
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 17:19 schreef ShadyLane het volgende:
Maar de tijd van de noodoproep halen ze toch uit de telefoon? Of is de foto ook met de telefoon gemaakt ipv met de camera?
klopt maar er is wat verwarring over de tijd geweest
pi_143268632
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 17:24 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

http://henhouse.freesmfhosting.com/index.php?topic=4.105 Kijk naar de 2 foto's onderaan de pagina
Dit zijn twee verschillende foto's om aan te tonen dat het dit de plek was waar Kris de foto van Lisanne heeft genomen. Kijk alleen al naar de wolken.
  zondag 10 augustus 2014 @ 17:33:38 #191
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143268689
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 17:24 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

De tweede foto is van Plinio Montenegro, één van de vrijwilligers die daar gezocht hebben. Dezelfde plek 3 dagen later.
  zondag 10 augustus 2014 @ 17:34:57 #192
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143268748
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 17:19 schreef ShadyLane het volgende:
Van deze foto (van Lisanne) weet ik het niet - en ook niet of hij echt is of niet - , maar de laatste foto van Kris komt volgens mij van de camera. En de tijden van de noodoproep zullen ze idd van de telefoonlogs hebben.
  zondag 10 augustus 2014 @ 17:35:28 #193
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143268773
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 17:33 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

De tweede foto is van Plinio Montenegro, één van de vrijwilligers die daar gezocht hebben. Dezelfde plek 3 dagen later.
Klopt :Y En hij is ook gids volgens mij (gezien de foto's op zijn FB).
pi_143268898
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 17:32 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Dit zijn twee verschillende foto's om aan te tonen dat het dit de plek was waar Kris de foto van Lisanne heeft genomen. Kijk alleen al naar de wolken.
Ik weet waar de foto's voor zijn. De lucht is idd anders, ik weet niet of dat geshopt kan zijn om het mooie plaatje te maken. Maar wat vind jij van de schaduwen op de foto van Lisanne dan?
pi_143268940
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 17:33 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Dat wist ik allemaal al. Maar de foto kan toch gebruikt zijn voor het mooie plaatje?
pi_143269012
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 17:38 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik weet waar de foto's voor zijn. De lucht is idd anders, ik weet niet of dat geshopt kan zijn om het mooie plaatje te maken. Maar wat vind jij van de schaduwen op de foto van Lisanne dan?
sorry de schaduwen op de foto van Kris bedoel ik
pi_143269283
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 17:41 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

De foto van Kris is te slecht om te beoordelen.

In een foto zelf zit zoveel informatie, tijd, merk cameralens, F-stop (alle instellingen van de camera), dit is nu verloren gegaan bij het uploaden maar wel op de CD te zien.
pi_143269317
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 17:41 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

De camera is onderzocht door het NFI. Zij zullen heus wel rekening gehouden met hun berekening met het tijdsverschil,zomertijd die was ingegaan etc.
De foto op de Mirador is gemaakt om 13.00 uur
pi_143269361
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 17:49 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

De foto van Kris is te slecht om te beoordelen.

In een foto zelf zit zoveel informatie, tijd, merk cameralens, F-stop (alle instellingen van de camera), dit is nu verloren gegaan bij het uploaden maar wel op de CD te zien.
is idd een onduidelijke foto. Tocht twijfel ik of de zon om 2 uur 's middags zulke schaduwen maakt
pi_143269462
Bij Lisanne zie je schaduwen die bijna recht naar beneden gaan, zon staat dus recht boven haar.
Ook bij kris zie je maar een korte schaduw van haar lichaam op de rotsen.
pi_143269469
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 17:50 schreef jackie12 het volgende:

[..]

De camera is onderzocht door het NFI. Zij zullen heus wel rekening gehouden met hun berekening met het tijdsverschil,zomertijd die was ingegaan etc.
De foto op de Mirador is gemaakt om 13.00 uur
ja de conclusie was dan ook dat volgens de tijd op de camera de foto om 13.00 is gemaakt
pi_143269523
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 17:55 schreef Mr.Ping het volgende:
Bij Lisanne zie je schaduwen die bijna recht naar beneden gaan, zon staat dus recht boven haar.
Ook bij kris zie je maar een korte schaduw van haar lichaam op de rotsen.
ik dacht te zien dat die schaduw wat doorloopt op het onderliggende rotsblok
  zondag 10 augustus 2014 @ 18:07:20 #203
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143269846
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 17:39 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Dat wist ik allemaal al. Maar de foto kan toch gebruikt zijn voor het mooie plaatje?
Het formaat verschilt. De foto van Plinio is 720 x 720, net als veel andere foto's op zijn FB-pagina. Die is dus zeer waarschijnlijk niet bijgesneden.
De foto van Lisanne is 1600 x 1200. Hebben ze daar een stukje oerwoud bijgeshopt?
Twee foto's aan elkaar geplakt en Lisanne eroverheen? En ook nog de wolken veranderd? Waarom?

Ik denk overigens wel dat die foto bewerkt is als je inzoomt. Maar dat heeft ermee te maken dat hij van een beschadigde geheugenkaart komt.
pi_143270022
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:07 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Het formaat verschilt. De foto van Plinio is 720 x 720, net als veel andere foto's op zijn FB-pagina. Die is dus zeer waarschijnlijk niet bijgesneden.
De foto van Lisanne is 1600 x 1200. Hebben ze daar een stukje oerwoud bijgeshopt?
Twee foto's aan elkaar geplakt en Lisanne eroverheen? En ook nog de wolken veranderd? Waarom?

Ik denk overigens wel dat die foto bewerkt is als je inzoomt. Maar dat heeft ermee te maken dat hij van een beschadigde geheugenkaart komt.
Ik ben niet technisch genoeg om dat te beoordelen. Maar in dat latere interview zij de vader van Kris wel; er van uitgaande dat de klok op de camera goed stond, is laatste foto van Lisanne foto gemaakt om 13.00 uur. Er is niet gezegd of de ouders van Lisanne de betreffende foto vrijgegeven hebben, zoals de ouders van Kris wel hebben gedaan
pi_143270167
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:07 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Wel grappig dat toen de camera nog niet was gevonden, een bijna dezelfde foto is gemaakt met dezelfde weersomstandigheden. Zelfs de kleinste takjes komen overeen!
pi_143270216
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:17 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Wel grappig dat toen de camera nog niet was gevonden, een bijna dezelfde foto is gemaakt met dezelfde weersomstandigheden. Zelfs de kleinste takjes komen overeen!
Dat bedoel ik, had ik ook bestudeerd, takjes, blaadjes en bloeiende struiken. En dat met al die wind en regen??
pi_143270335
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:18 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Dat bedoel ik, had ik ook bestudeerd, takjes, blaadjes en bloeiende struiken. En dat met al die wind en regen??Ik bedoel op die top daar. Dan valt er toch wel es een blaadje af en zo. Vandaar dat ik aan een geshopte foto dacht
pi_143270507

Het standpunt van de fotograaf is maar een paar centimeter verschillend, zelfs de hoogte is bijna gelijk.
(de rode blokje zouden op elkaar zitten als het 100 % hetzelfde standpunt was geweest)

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Ping op 10-08-2014 21:51:16 ]
pi_143270592
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:26 schreef Mr.Ping het volgende:
[ afbeelding ]

Het standpunt van de fotograaf is maar een paar centimeter verschillend, zelfs de hoogte is bijna gelijk.
(rode blokjes, zouden op elkaar zitten als het 100 % hetzelfde standpunt was geweest)
Oke! Wat voor conclusie trek jij daar uit?
  zondag 10 augustus 2014 @ 18:32:02 #210
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143270685
^O^

Hier komen de foto's vandaan:

https://www.facebook.com/(...)75695&type=3&theater

https://www.facebook.com/(...)528.513505879&type=1
In het album van Plinio staan ook foto's van de georganiseerde zoekacties een aantal dagen later.
pi_143270691
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:28 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Oke! Wat voor conclusie trek jij daar uit?
Toeval, het lijkt me zo'n toeristen fotopuntje.
Al kom ik in Google niet dezelfde soort foto's tegen, met dit uitzicht waar andere mensen op staan.
pi_143270735
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:32 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Al kom ik in Google niet dezelfde soort foto's tegen, met dit uitzicht waar andere mensen op staan.
Nee ik heb google daar ook al flink op afgezocht, was hier een paar weken geleden al mee bezig.
  zondag 10 augustus 2014 @ 18:43:31 #213
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143271052
quote:

[..]

Het enige wat ik kan bedenken om toeval uit te sluiten: als het een iPhone-foto is, dan zou Lisanne hem vanaf dat punt naar familie gestuurd kunnen hebben. En dan zou Plinio hem ook gezien hebben. Een theoretische mogelijkheid ;)
pi_143271369
Zoek de 5 verschillen!

Twee verschillende camera's op twee verschillende dagen gemaakt door twee mensen van dezelfde lengte. Best bijzonder, want het is geen Taj Mahal foto waar er duizenden van op internet staan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Ping op 10-08-2014 21:53:31 ]
pi_143271550
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:53 schreef Mr.Ping het volgende:
Zoek de 5 verschillen!
[ afbeelding ]

Twee verschillende camera's op twee verschillende dagen maken door twee mensen van dezelfde lengte dezelfde foto. Beste bijzonder, want het is geen Taj Mahal foto waar er duizenden van op internet staan.
Alleen de lichtval is anders, bij de ene net wat meer wolkjes misschien
pi_143271706
Bedankt Mr. Ping voor de technische info want het hield me al een tijdje bezig, de overeenkomsten op de foto's :)
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 10 augustus 2014 @ 19:01:45 #217
163650 Greys
pi_143271713
Bij de rechter foto zit er (veel) minder rood in de struik, toch?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143271756
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:01 schreef Greys het volgende:
Als je heel goed kijkt zie dat alleen de lichtval anders is, het patroon van rood en groen is hetzelfde.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 10 augustus 2014 @ 19:04:45 #219
163650 Greys
pi_143271832
Hmmm ja, je hebt gelijk denk ik.
De linker foto zou ook nog iets meer ingezoomd moeten worden voor exact dezelfde uitsnede, toch?
Daarom leek het ook anders.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143271903
quote:
14s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:04 schreef Greys het volgende:
Hmmm ja, je hebt gelijk denk ik.
De linker foto zou ook nog iets meer ingezoomd moeten worden voor exact dezelfde uitsnede, toch?
Daarom leek het ook anders.
Yes!
  zondag 10 augustus 2014 @ 19:06:52 #221
6941 APK
Factual, I think.
pi_143271916
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:02 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Als je heel goed kijkt zie dat alleen de lichtval anders is, het patroon van rood en groen is hetzelfde.
Resolutie van de rechter foto lijkt ook hoger.
Bij een lage resolutie gaat de camera volgens mij 'gokken' welke informatie de juiste is.
pi_143272002
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:06 schreef APK het volgende:

[..]

Resolutie van de rechter foto lijkt ook hoger.
Bij een lage resolutie gaat de camera volgens mij 'gokken' welke informatie de juiste is.
ja, het verschil zal waarschijnlijk komen door verschillende camera's. Blijf ik de exacte gelijkenis van de vegetatie bijzonder vinden. Als er dagen of weken tussen zitten..
pi_143272076
quote:
De camera van Kris is wat minder levendig van kleur, en niet zo scherp op de achtergrond.
pi_143272151
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:08 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

ja, het verschil zal waarschijnlijk komen door verschillende camera's. Blijf ik de exacte gelijkenis van de vegetatie bijzonder vinden. Als er dagen of weken tussen zitten..
Foto met Lisanne is 1 april, foto van de man is 3 april.
pi_143272226
quote:
Kan zijn dat de struik nu iets gegroeid is en is bloei staat. Het regenseizoen is immers begonnen in de weken na de verdwijning.
pi_143272237
Wat mij opvalt aan Lisannes foto is de compositie: zij staat helemaal aan de zijkant. Had Kris iets met fotograferen? Als dat niet zo was, dan vind ik deze compositie niet zo voor de hand liggend: bij de meeste kiekjes staat het onderwerp midden op de foto.

Wanneer werden de foto's trouwens vrijgegeven? Toch best laat? Was die herdenkingsdienst toen al geweest? (Ms een domme vraag, maar het viel me zo op, dacht eerst dat we nieuwe foto's hadden gezien tot ik zag dat de foto al bij de dienst was gebruikt).
pi_143272290
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:14 schreef zwarteweduwe het volgende:
Wat mij opvalt aan Lisannes foto is de compositie: zij staat helemaal aan de zijkant. Had Kris iets met fotograferen? Als dat niet zo was, dan vind ik deze compositie niet zo voor de hand liggend: bij de meeste kiekjes staat het onderwerp midden op de foto.

Wanneer werden de foto's trouwens vrijgegeven? Toch best laat? Was die herdenkingsdienst toen al geweest? (Ms een domme vraag, maar het viel me zo op, dacht eerst dat we nieuwe foto's hadden gezien tot ik zag dat de foto al bij de dienst was gebruikt).
Viel mij ook op, ze heeft geen standaard plaatje gemaakt.
Maar ze had ook een echte camera meegenomen, als ze niets met fotografie had dan gebruikte ze wel haar telefoon.
pi_143272318
Hoeveel mensen lopen die trail op een dag?
Is het niet raar dat niemand die meisjes gezien heeft op de trail zelf?
En die andere kant, daar komen wekenlang geen mensen?
Vind ik ook raar....
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_143272355
quote:

Misschien wilde Kris wel beide in beeld brengen. Het uitzicht en de mooie begroeiing en hierin Lisanne zetten.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 10 augustus 2014 @ 19:17:57 #230
163650 Greys
pi_143272379
Ik vind het standpunt helemaal niet gek juist.
Anders ga je precies voor het vergezicht staan :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143272404
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:15 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Viel mij ook op, ze heeft geen standaard plaatje gemaakt.
Maar ze had ook een echte camera meegenomen, als ze niets met fotografie had dan gebruikte ze wel haar telefoon.
Dat is het juist, de laatste foto van Lisanne is nooit officieel vrijgegeven. Iedereen gaat er van uit dat het om deze foto gaat. Is nooit door familie bevestigd. Sorry dit antwoord was voor zwarte weduwe 8)7
  zondag 10 augustus 2014 @ 19:19:22 #232
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143272434
quote:
Ik zou de foto ook op die manier maken. Als Lisanne in het midden had gestaan dan zou ze het wijde uitzicht doorbreken.
pi_143272453
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:18 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Dat is het juist, de laatste foto van Lisanne is nooit officieel vrijgegeven. Iedereen gaat er van uit dat het om deze foto gaat. Is nooit door familie bevestigd.
Foto is op 25 juli door haar broer op Facebook geplaatst.
De foto is gewoon goed van compositie, iemand die er iets meer moeite voor doet.
pi_143272509
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:16 schreef Injetta het volgende:
Hoeveel mensen lopen die trail op een dag?
Is het niet raar dat niemand die meisjes gezien heeft op de trail zelf?
En die andere kant, daar komen wekenlang geen mensen?
Vind ik ook raar....
Het was het vlak voor het begin van het regenseizoen. De toeristenplaatsen zijn dan meestal wat rustiger ivm het einde van het hoogseizoen. Dan is het niet zo gek dat als er minder toeristen komen er ook minder wandelaars zijn.
  zondag 10 augustus 2014 @ 19:24:15 #235
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143272649
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:21 schreef Rubella het volgende:

[..]

Het was het vlak voor het begin van het regenseizoen. De toeristenplaatsen zijn dan meestal wat rustiger ivm het einde van het hoogseizoen. Dan is het niet zo gek dat als er minder toeristen komen er ook minder wandelaars zijn.
Goed punt :Y
pi_143272895
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:21 schreef Rubella het volgende:

[..]

MInder is niet geen een.
Dus tussen 1 april en 11 april is er niemand meer op die trail geweest? Of.. hebben ze het meteen afgezet na de verdwijning?
pi_143273105
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:30 schreef Injetta het volgende:

[..]

MInder is niet geen een.
Dus tussen 1 april en 11 april is er niemand meer op die trail geweest? Of.. hebben ze het meteen afgezet na de verdwijning?
En dat is iets dat mij ook verbaasd. Ze zijn op de 1e april door niemand gezien en er waren helemaal geen wandelaars op de Pianista Trail. Nu kan het zijn dat er mensen op de trail gelopen hebben die nooit beseft hebben hoe belangrijk het was dat ze 2 jonge vrouwen hebben zien lopen. Want helemaal geen vakantiegangers in Boquete in die tijd lijkt mij ook sterk.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 10 augustus 2014 @ 19:36:03 #238
163650 Greys
pi_143273174
Heel anders, maar als ik op Madeira één van 'de bekende wandelingen' langs de levada's liep, kwam ik zelfs IN het seizoen soms ook uren niemand tegen. Het is nou eenmaal geen Blanes. Maar dat is nog (veel) toeristischer dan waar zij waren.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 10 augustus 2014 @ 19:38:35 #239
163650 Greys
pi_143273316
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:34 schreef Rubella het volgende:

[..]

En dat is iets dat mij ook verbaasd. Ze zijn op de 1e april door niemand gezien en er waren helemaal geen wandelaars op de Pianista Trail. Nu kan het zijn dat er mensen op de trail gelopen hebben die nooit beseft hebben hoe belangrijk het was dat ze 2 jonge vrouwen hebben zien lopen. Want helemaal geen vakantiegangers in Boquete in die tijd lijkt mij ook sterk.
Maar die zouden zich inmiddels na alle media aandacht wel gemeld hebben dan toch?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143273470
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:38 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar die zouden zich inmiddels na alle media aandacht wel gemeld hebben dan toch?
Dat lijkt mij wel, maar je kunt helaas niets uitsluiten. En is de aandacht voor de verdwijning over de gehele wereld even groot geweest? Bijvoorbeeld in Amerika zal het waarschijnlijk een kleine kolom in de krant geweest zijn.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 10 augustus 2014 @ 19:42:56 #241
163650 Greys
pi_143273514
Ja dat is ook wel weer zo.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 10 augustus 2014 @ 19:47:16 #242
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143273718
Een paar dagen na hun verdwijning ging het regenen. Het Pianista-pad wordt dan één grote modderpoel, kijk maar naar die video's. Dan zullen veel toeristen liever ergens anders gaan wandelen.
pi_143274035
Onze toevallige fotograaf is de dames tegengekomen!
pi_143274326
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:54 schreef Mr.Ping het volgende:
Onze toevallige fotograaf is de dames tegengekomen!
wou ik nou niet zeggen maar denken deed ik het wel
pi_143274390
De gids Plinio Montenegro die bij toeval dezelfde foto als Kris en Lisanne heeft genomen, is de dames naar eigen zeggen tegen gekomen.

Linkje

Ping investigations vind dit opmerkelijk!

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Ping op 10-08-2014 20:12:04 ]
pi_143274609
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:00 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

wou ik nou niet zeggen maar denken deed ik het wel
Ik geloof ook nooit zo in toeval....
pi_143274694
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:01 schreef Mr.Ping het volgende:
De gids Plinio Montenegro die bij toeval dezelfde foto als Kris en Lisanne heeft genomen, is de dames naar eigen zeggen tegen gekomen.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Linkje

quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Linkje

Holy shit! Laten ze s nakijken wanneer die foto zonder Lisanne dus gemaakt is, de 3e of de 1e?
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 10 augustus 2014 @ 20:09:47 #248
163650 Greys
pi_143274759
quote:

Ping investigations
:D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143274832
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Linkje

Maar was dit niet ten tijde toen er gedacht werd dat ze in de namiddag vertrokken zijn? Het bleek later dat ze om 14.30 allang op de top stonden.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 10 augustus 2014 @ 20:14:12 #250
163650 Greys
pi_143274974
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:11 schreef Rubella het volgende:

[..]

Maar was dit niet ten tijde toen er gedacht werd dat ze in de namiddag vertrokken zijn? Het bleek later dat ze om 14.30 allang op de top stonden.
Juist híj zegt ze rond het middaguur te zijn tegengekomen.
Dus dat zou dan op zich kunnen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143274984
De foto is op 5 april op zijn Facebook gezet, en hij zegt dat ze van 3 april zijn.
pi_143275159
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:14 schreef Mr.Ping het volgende:
De foto is op 5 april op zijn Facebook gezet, en hij zegt dat ze van 3 april zijn.
Kan al eerder gemaakt zijn en de rest op de 3e, moet te controleren zijn denk ik. Is toch belangrijk om te weten of iemand gelijktijdig met Kris en Lisanne op de top was lijkt me zo.
pi_143275232
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:18 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Kan al eerder gemaakt zijn en de rest op de 3e, moet te controleren zijn denk ik. Is toch belangrijk om te weten of iemand gelijktijdig met Kris en Lisanne op de top was lijkt me zo.
Hoe wil je dat controleren met een foto op Facebook, die raakt al z'n gegevens kwijt.
pi_143275250
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:18 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Dit zeer zeker, omdat misschien duidelijk wordt welke kant ze opgegaan zijn. Maar die gids, zag hij ze naar boven of naar beneden gaan?
pi_143275284
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:20 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Hoe wil je dat controleren met een foto op Facebook, die raakt al z'n gegevens kwijt.
nee zou dan van de camera zelf moeten komen, die info
  zondag 10 augustus 2014 @ 20:22:49 #256
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143275346
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:20 schreef Rubella het volgende:

[..]

Dit zeer zeker, omdat misschien duidelijk wordt welke kant ze opgegaan zijn. Maar die gids, zag hij ze naar boven of naar beneden gaan?
Het is toch al duidelijk welke kant ze opgegaan zijn (door die foto bij dat bergbeekje + waar de resten en de rugzak gevonden zijn)? Of begrijp ik je verkeerd?
pi_143275399
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:22 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Het is toch al duidelijk welke kant ze opgegaan zijn (door die foto bij dat bergbeekje + waar de resten en de rugzak gevonden zijn)? Of begrijp ik je verkeerd?
Ik zit nog een beetje te klooien met de tijden, niet teveel aandacht aan besteden. :Z
pi_143275550
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:22 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

De meiden zijn natuurlijk omhoog gegaan, hij zegt dat hij ze gepasseerd heeft. Je kan ook sneller lopen en iemand passeren, hoeft niet in tegengestelde richting te zijn.
pi_143275622
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:26 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

De meiden zijn natuurlijk omhoog gegaan, hij zegt dat hij ze gepasseerd heeft. Je kan ook sneller lopen en iemand passeren, hoeft niet in tegengestelde richting te zijn.
Precies, dat bedoelde ik.
pi_143275646
Ik denk dat die foto's op dezelfde dag gemaakt zijn, kort na elkaar.
pi_143275803
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:29 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik denk dat die foto's op dezelfde dag gemaakt zijn, kort op elkaar.
Dacht ik van begin aan ook. Ik heb dit overigens ook gemaild via de website answersforkris.com enkele weken geleden maar ik heb de indruk dat ze zo overstelpt worden met mails dat ze niet alles kunnen lezen
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 10 augustus 2014 @ 20:34:03 #262
163650 Greys
pi_143275851
Hij is een gids, zal hij dat uitkijkpunt dan al niet honderd keer gezien hebben? En dan toch weer een foto maken van alleen het uitzicht, zonder iemand er op?

En ging hij als gids alléén dat pad op om die foto te maken, of begeleidde hij mensen die de meisjes dan wellicht ook gezien hebben?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143275882
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:29 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik denk dat die foto's op dezelfde dag gemaakt zijn, kort na elkaar.
Er is wel een verschil in helderheid van het weer: op Lisannes foto is duidelijk heiiger dan op de foto zonder (in de verte).
pi_143275941
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:34 schreef zwarteweduwe het volgende:

[..]

Er is wel een verschil in helderheid van het weer: op Lisannes foto is duidelijk heiiger dan op de foto zonder (in de verte).
Ze zijn niet met dezelfde camera genomen, dat kan ook het verschil verklaren.
pi_143276005
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:34 schreef Greys het volgende:
Hij is een gids, zal hij dat uitkijkpunt dan al niet honderd keer gezien hebben? En dan toch weer een foto maken van alleen het uitzicht, zonder iemand er op?

Vind ik een goed punt.
pi_143276109
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:38 schreef zwarteweduwe het volgende:

[..]

Vind ik een goed punt.
Kan ik mij bij aansluiten. Dat uitzicht ziet hij misschien wel elke dag en waarom dan een foto? Misschien als promo plaatje van de regio voor zijn FB?

@Whiskers: nee.
pi_143276150
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:32 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Dacht ik van begin aan ook. Ik heb dit overigens ook gemaild via de website answersforkris.com enkele weken geleden maar ik heb de indruk dat ze zo overstelpt worden met mails dat ze niet alles kunnen lezen
Een bevestiging dat ze het ontvangen hebben, zou toch wel netjes zijn.
pi_143276226
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:42 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Een bevestiging dat ze het ontvangen hebben, zou toch wel netjes zijn.
Nou ja precies, ik heb geen bevestiging gehad. Daarom dacht ik zal wel te druk zijn met mails. Maar het bleef in mijn hoofd dus dan hier maar proberen wat anderen er van denken.
  zondag 10 augustus 2014 @ 20:45:18 #269
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143276269
Hij ging dat pad op omdat hij als één van de eersten hoorde van de vermissing, en dacht dat hij ze misschien daar gezien had (en dat bleek ook zo te zijn).
Onderweg maakte hij wat foto's van de situatie, waarschijnlijk niet alleen deze.
Zo bijzonder is dat allemaal toch niet?
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 10 augustus 2014 @ 20:46:25 #270
163650 Greys
pi_143276325
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 20:45 schreef Domnivoor het volgende:
Hij ging dat pad op omdat hij als één van de eersten hoorde van de vermissing, en dacht dat hij ze misschien daar gezien had (en dat bleek ook zo te zijn).
Onderweg maakte hij wat foto's van de situatie, waarschijnlijk niet alleen deze.
Zo bijzonder is dat allemaal toch niet?
Nee, zo niet idd.
Behalve als de foto op dezelfde dag zou zijn gemaakt, gezien de toch wel heel grote gelijkenis.
Waar we het net over hadden. En ja, allemaal 'stel dat'.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 10 augustus 2014 @ 21:01:46 #271
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143276911
Oke ik vat hem.
De foto's lijken op elkaar en we hebben een nieuwe verdachte :7
pi_143276963
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:01 schreef Domnivoor het volgende:
Oke ik vat hem.
Als je interesse hebt lees dan even een stuk terug, er zijn heel wat meer argumenten. Maar ik ga niet overnieuw alles opnoemen ;)
  zondag 10 augustus 2014 @ 21:09:28 #273
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143277184
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:03 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Als je interesse hebt lees dan even een stuk terug, er zijn heel wat meer argumenten. Maar ik ga niet overnieuw alles opnoemen ;)
Ik heb nagenoeg alles gelezen vanaf #1 :)
pi_143277251
Waar komt de (her)nieuw(d)e twijfel vandaan m.b.t. de foto van Lisanne?

En maakt het nog uit voor het vervolg van het verhaal? De foto van Kris lijkt mij persoonlijk van meer belang omdat dat de laatste is.
pi_143277277
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:09 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Oki, dan verschillen we gewoon van mening. Maar ja als iedereen hetzelfde dacht werd het hier ook vervelend :)
pi_143277301
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:09 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Het maakt hem natuurlijk niet meteen verdacht, maar het is wel bijzonder dat iemand precies dezelfde foto maakt. Als er al zo weinig aanknopingspunten zijn, is het wel handig om te weten of hij deze foto op 1 april heeft gemaakt of op 3 april.

Hij denk ze gezien te hebben, maar zoals meer mensen heeft hij niet zo'n goed geheugen. Zijn camera/telefoon kan dat ophelderen.
pi_143277450
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:12 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Het maakt hem natuurlijk niet meteen verdacht, maar het is wel bijzonder dat iemand precies dezelfde foto maakt. Als er al zo weinig aanknopingspunten zijn, is het wel handig om te weten of hij deze foto op 1 april heeft gemaakt of op 3 april.
Ok, ik denk ook even mee.
Stel die foto van hem is wel van 1 april....wat is je theorie dan?
pi_143277489
quote:

[..]

Ook uit het album van Plinio Montenegro (13 oktober 2013):

Wat denken jullie van de verhoudingen tussen personen en het groen? Als je dit vergelijkt met de foto van Lisanne?
pi_143277496
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:15 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Ok, ik denk ook even mee.
Stel die foto van hem is wel van 1 april....wat is je theorie dan?
Hij denk ze gezien te hebben op 1 april, maar zoals meer mensen heeft hij niet zo'n goed geheugen. Zijn camera/telefoon kan dat ophelderen.
  zondag 10 augustus 2014 @ 21:16:19 #280
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143277499
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:11 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Oki, dan verschillen we gewoon van mening. Maar ja als iedereen hetzelfde dacht werd het hier ook vervelend :)
Mee eens hoor :)

Maar stel dat deze man 'het' gedaan heeft: waarom zet hij dan een foto van het plaats delict op facebook?
pi_143277712
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:16 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Maar stel dat deze man 'het' gedaan heeft: waarom zet hij dan een foto van het plaats delict op facebook?
Goeie vraag, ik denk dan dat hij nooit verwacht had dat de foto nog van de camera van Kris en Lisanne tevoorschijn zou komen. En het is wel een hele mooie foto voor in het fb album
pi_143277713
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:16 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Hij denk ze gezien te hebben op 1 april, maar zoals meer mensen heeft hij niet zo'n goed geheugen. Zijn camera/telefoon kan dat ophelderen.
Ok, dus je doelt er op om aan de hand van zijn foto (mits zijn foto op 1 april gemaakt is) zijn getuigenis te kunnen bevestigen waarmee we zeker weten dat.....?
pi_143277865
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:20 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Goeie vraag, ik denk dan dat hij nooit verwacht had dat de foto nog van de camera van Kris en Lisanne tevoorschijn zou komen. En het is wel een hele mooie foto voor in het fb album
Of hij stond net foto's te maken en daar kwamen Kris en Lisanne net aan lopen
pi_143277878
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:20 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Ok, dus je doelt er op om aan de hand van zijn foto (mits zijn foto op 1 april gemaakt is) zijn getuigenis te kunnen bevestigen waarmee we zeker weten dat.....?
Hij kan zeggen of ze samen liepen, of er iemand bij was.
pi_143278144
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:16 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

ik beweer niet dat hij iets gedaan heeft hoor. Maar wel belangrijk om te weten of er nog iemand op de top was gelijk met Kris en Lisanne
pi_143278220
Misschien een rare vraag maar heeft iemand overwogen de stoute schoenen aan te trekken om via die website van de ouders van Kris te vragen om de foto's vrij te geven? Ik kan me best voorstellen dat elke hulp welkom zelfs al is het van een stel leunstoel detectives met tijd teveel.
pi_143278266
Er valt mij trouwens iets op nu ik de laatste foto van Kris bekijk die in de OP staat. Volgens mij zijn het twee verschillende locaties en staat Kris niet bij de eerste quebrada. Er zijn namelijk verschillen in de grote steen waarop zij staat. Op de foto met Kris ligt er een steen naast de steen waarop zij staat en op de foto uit de OP die uit de reportage komt is dit niet het geval.
pi_143278285
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:29 schreef Pipo_de_C. het volgende:
Misschien een rare vraag maar heeft iemand overwogen de stoute schoenen aan te trekken om via die website van de ouders van Kris te vragen om de foto's vrij te geven? Ik kan me best voorstellen dat elke hulp welkom zelfs al is het van een stel leunstoel detectives met tijd teveel.
Goed idee! ^O^
pi_143278362
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:29 schreef Pipo_de_C. het volgende:
De ouders van Kris hebben de foto al vrijgegeven en de ouders van Lisanne zoeken de publiciteit niet meer op. Om die keuze te respecteren zullen de ouders van Kris waarschijnlijk ook geen nieuwe foto's vrijgeven waar Lisanne ook op staat denk ik.
  zondag 10 augustus 2014 @ 21:35:19 #290
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143278503
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:28 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

ik beweer niet dat hij iets gedaan heeft hoor. Maar wel belangrijk om te weten of er nog iemand op de top was gelijk met Kris en Lisanne
Zeker. Maar Plinio was vanaf het begin betrokken bij de zoekacties. Daarvan staan ook foto's op FB.
Hij zal niet meer te melden hebben dan hij al gedaan heeft (tenzij hij de dader is, dat klopt).
pi_143278582
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:32 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

De ouders van Kris hebben de foto al vrijgegeven en de ouders van Lisanne zoeken de publiciteit niet meer op. Om die keuze te respecteren zullen de ouders van Kris waarschijnlijk ook geen nieuwe foto's vrijgeven waar Lisanne ook op staat denk ik.
ik doel eigenlijk meer op de 90 donkere foto's. Als ze die in hun oorspronkelijke vorm vrijgegeven is er wellicht iets op te maken uit de exit data, of misschien zijn er nog details te halen uit sommigen.
pi_143278806
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:35 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Zeker. Maar Plinio was vanaf het begin betrokken bij de zoekacties. Daarvan staan ook foto's op FB.
Hij zal niet meer te melden hebben dan hij al gedaan heeft (tenzij hij de dader is, dat klopt).
ik kan me ook voorstellen dat als iemand ze als laatste gezien heeft dat eng vindt om te melden
  zondag 10 augustus 2014 @ 21:43:34 #293
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143278901
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:41 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

ik kan me ook voorstellen dat als iemand ze als laatste gezien heeft dat eng vindt om te melden
Maar hij heeft het toch gemeld?
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 10 augustus 2014 @ 21:44:59 #294
163650 Greys
pi_143278967
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:01 schreef Domnivoor het volgende:
Oke ik vat hem.
:+

Nee. Ik ben alleen benieuwd of hij, ALS hij ze - zoals hij zelf zegt - inderdaad gezien heeft die dag, alleen was. Hij is tenslotte gids, dus je zou zeggen dat de kans groot is dat hij mensen bij zich had. Die dan misschien zouden kunnen bevestigen dat het inderdaad deze meisjes waren die ze onderweg tegenkwamen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143278995
Wat bedoelen jullie precies met die gids heeft "dezelfde" foto genomen als die zogenaamde foto van Lisanne?
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 10 augustus 2014 @ 21:46:56 #296
163650 Greys
pi_143279085
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:45 schreef MidnightB00m het volgende:
Wat bedoelen jullie precies met die gids heeft "dezelfde" foto genomen als die zogenaamde foto van Lisanne?
Lees even stukkie terug, dan zie je dat ze over elkaar zijn gelegd ;)
En naast elkaar zijn gezet.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143279320
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:46 schreef Greys het volgende:

[..]

Lees even stukkie terug, dan zie je dat ze over elkaar zijn gelegd ;)
En naast elkaar zijn gezet.
Dank je, maar ik zag het. Komt het praktisch dan erop neer dan dat dit alleen kan als iemand met een bepaalde lengte & vanaf een bepaald punt zo'n "dezelfde" foto kan maken, of...?
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 10 augustus 2014 @ 21:57:06 #298
163650 Greys
pi_143279605
Nee hoor, is waarschijnlijk gewoon puur toeval.
Maar hij is gemaakt door iemand die zegt de meiden op dat pad te hebben gezien.
Hij zegt dat de foto niet op die dag gemaakt is, maar dat hij ze dus wel gezien heeft. Terwijl de foto tot op de kleine blaadjes zo goed als hetzelfde is. Hoeft niets te zeggen, maar komkommertijd :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143279617
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:30 schreef Rubella het volgende:
Er valt mij trouwens iets op nu ik de laatste foto van Kris bekijk die in de OP staat. Volgens mij zijn het twee verschillende locaties en staat Kris niet bij de eerste quebrada. Er zijn namelijk verschillen in de grote steen waarop zij staat. Op de foto met Kris ligt er een steen naast de steen waarop zij staat en op de foto uit de OP die uit de reportage komt is dit niet het geval.
Niet opgevallen! Good catch. Wat denk jij?
pi_143279728
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:51 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Dank je, maar ik zag het. Komt het praktisch dan erop neer dan dat dit alleen kan als iemand met een bepaalde lengte & vanaf een bepaald punt zo'n "dezelfde" foto kan maken, of...?
Het was opvallend dat je precies dezelfde foto kan maken uit hetzelfde standpunt, waarbij elk takje en blaadje nog hetzelfde is. En daarna ook nog getuige bent van hun laatste wandeling.

Het zegt natuurlijk niets, maar het was wel de moeite om het te melden.
pi_143279820
quote:
14s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:57 schreef Greys het volgende:
Nee hoor, is waarschijnlijk gewoon puur toeval.
Maar hij is gemaakt door iemand die zegt de meiden op dat pad te hebben gezien.
Hij zegt dat de foto niet op die dag gemaakt is, maar dat hij ze dus wel gezien heeft. Terwijl de foto tot op de kleine blaadjes zo goed als hetzelfde is. Hoeft niets te zeggen, maar komkommertijd :+
Hihi, ik zie wel verschil (ook qua vegetatie en waarvan ik denk dat niet zo in 2 dagen groeit). Wat me dus wel opvalt is dat het voornamelijk dezelfde p.o.v. is en dat beide foto's door iemand is genomen die ongeveer dezelfde lengte moet hebben als de gids.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')