Inderaad, maar ook als die tijd niet klopt want er zijn ook nog de diverse noodoproepen op 11 april geweest. Dus waar zijn ze uberhaupt die 11 dagen geweest...quote:Op woensdag 6 augustus 2014 03:29 schreef Piet_Piraat het volgende:
Wanneer de tijd klopt van de laatste foto's dan is de vraag waar zijn ze in de tussentijd geweest?
Die noodoproepen waren eerder toch?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 03:30 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Inderaad, maar ook als die tijd niet klopt want er zijn ook nog de diverse noodoproepen op 11 april geweest. Dus waar zijn ze uberhaupt die 11 dagen geweest...
Dank voor de bron.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 03:28 schreef Za het volgende:
[..]
En la habitación de las jóvenes están “todas sus cosas, excepto una mochila”, dijo Guerra, quien desde hace seis años recibe a jóvenes extranjeros en su casa de Boquete, (...)
“No sé qué habrán puesto en esa mochila” el martes 1 de abril, el último día que desayunaron en la casa, “porque las chamarras están ahí, las billeteras están ahí, el pasaporte de Khris está ahí, el pasaporte de Lisanne no está”, precisó Guerra.
http://noticias.lainforma(...)YWVEXzi7bI6sYAiOo3t/
Oftwel, slechts 1 rugzak ontbrak op hun kamer.
Ja, natuurlijk is dat een aanname. Ik vermoed dat. Als jij een andere mening hebt, prima. Waar baseer je dat op dan?quote:Dat is een aanname geen feit.
Eerste op 1 april tussen 15:00 en 16:00 uurquote:Op woensdag 6 augustus 2014 03:32 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die noodoproepen waren eerder toch?
Op 11 april zijn de laatste noodoproepen gedaan. Er wordt gezegd dat op verschillende dagen na hun verdwijning noodoproepen zijn gedaan. Maar we weten niet TOT welke dag precies. Dat wordt niet gezegd.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 03:32 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die noodoproepen waren eerder toch?
Het tijdstip komt overeen maar waarom de maan? Bang in het pikkedonker? En de voorgaande nachten niet?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:42 schreef El_Matador het volgende:
Toch he, die foto's... meest logische lijkt me dat de maan (die om 01:31 ondergaat in het WNW; 285) om 01:00 achter de bergen is gezakt en dat degene met de camera daarom die geactiveerd heeft.
Jawel hoor. Net effe snel gegoogled dus ik weet er alles vanquote:Logischer dan helikopters (die vliegen geen 3 uur lang)
Precies. Foto's door kortsluiting en/of in de rugzak zelf lijkt me uiterst lijk. Zeker omdat er op minimaal 3 van de 90 foto's dus wel iets te zien is.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 03:35 schreef Piet_Piraat het volgende:
Sowieso ook erg vreemd dat een toestel vanuit een rugzak foto's kan maken of allerlei experts zien rotswanden en takken terwijl het binnenkant van de rugtas is toen het ding kortsluiting maakte door het water.
Denk dat ie doelde op 3 uur lang op/boven dezelfde plek.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 03:35 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Het tijdstip komt overeen maar waarom de maan? Bang in het pikkedonker? En de voorgaande nachten niet?
[..]
Jawel hoor. Net effe snel gegoogled dus ik weet er alles van
Helicopters kunnen 3 uur vliegen en je kan ze op grote afstand horen. Ik kan me voorstellen dat ze doorgaan met flitsen zolang ze nog ergens een helicopter denken te horen.
Vanaf het begin dat de vermissing bekend is gemaakt is gezegd dat de rugzak van Kris en haar paspoort gewoon op de kamer lagen, met zelfs een foto van haar rugzak én van haar paspoort erbij.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 03:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dank voor de bron.
Nog steeds; dit betekent niet per se dat er maar 1 rugzak miste. Het kan nog steeds dat de rugzak die Kris op de foto had staan van haar was.
Weet de eigenaresse hoeveel rugzakken de meiden bij zich hadden precies? Zij zegt dat er 1 rugzak miste. Wil nog niet zeggen dat er ook daadwerkelijk 1 rugzak miste.
Nee ik ga geen aannames doen, we weten niet van wie die tas is, er is nooit gezegd dat de tas op de kamer niet van Kris was en dat haar rugzak ook zoek was, dus waarom zou iemand dat zijspoor willen bewandelen.quote:Ja, natuurlijk is dat een aanname. Ik vermoed dat. Als jij een andere mening hebt, prima. Waar baseer je dat op dan?
Dan zouden ze 10 dagen rondgezworven hebben?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 03:33 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Eerste op 1 april tussen 15:00 en 16:00 uur
Daarna ook nog in de dagen erna
En dan ook nog op 11 april meerdere keren.
Volgens mij hadden ze rond 14:30 ongeveer de weg terug moeten nemen om nog voor het donker 'thuis' te zijn. Dat hadden ze natuurlijk eenvoudig zelf ook kunnen & moeten weten. Lijkt me niet dat ze bij het eventueel beseffen van het feit dat ze dat niet helemaal meer zouden gaan halen (al) rond 15:30 een noodoproep doen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 03:39 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dan zouden ze 10 dagen rondgezworven hebben?
Het wordt wel stuk sneller donker daar en misschien dat onderschat?
Kris had sowieso 2 rugzakken;quote:Op woensdag 6 augustus 2014 03:38 schreef Za het volgende:
[..]
Vanaf het begin dat de vermissing bekend is gemaakt is gezegd dat de rugzak van Kris en haar paspoort gewoon op de kamer lagen, met zelfs een foto van haar rugzak én van haar paspoort erbij.
Huh, ik zeg toch niet dat die leren tas NIET van Kris is? Dat is ie wel; op de Schipholfoto heeft ze die ook om.quote:Nee ik ga geen aannames doen, we weten niet van wie die tas is, er is nooit gezegd dat de tas op de kamer niet van Kris was en dat haar rugzak ook zoek was, dus waarom zou iemand dat zijspoor willen bewandelen.
Is die foto van dat Bocas-kaartspel dan van maandag? of heb je de kleding die ze op maandag aanhadden gegokt? Vraag me af of er verder ergens iets gestaan heeft over wat ze die maandag hebben gedaan.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 03:48 schreef El_Matador het volgende:
Ik heb een idee hoe het kan dat AL die getuigenissen "fout" waren.
- lerares taalschool ~13:00
- Casa Pedro ~14:00
- Martina ~15:00
- Oliva ~16:00+
• De meiden hebben op MAANdagmiddag al een klein stukje van de El Pianista opgelopen, maar zijn veilig op tijd teruggekeerd
• De meiden hebben allebei ongeveer dezelfde kleding bij zich:
- Kris ("la gordita" volgens Giovani van Casa Pedro) draagt op Schiphol een zwarte lycra
- Lisanne draagt op de Bocas-kaartspel foto een kort lichtblauw broekje
• Oliva beschrijft de meiden en hun kleding "een van hen had een kort broekje aan" (op MAANdag was dat Lisanne. Op DINSdag was dat Kris)
• Oliva zegt dat het "begon te betrekken" die middag. Dat is niet te zien op de foto van Kris op dinsdag 14:00, het lijkt prachtig weer met de zon die door de bladeren schijnt. Maandag kan het echter prima geweest zijn dat het begon te betrekken
Dit zou alles veel en veel logischer maken:
- de getuigen hebben niet gelogen
- de kledingbeschrijving klopt
- de meiden zijn veilig teruggekeerd die avond en de volgende dag, wetend welk pad ze moesten hebben omhoog gelopen
De getuigen zijn pas later gehoord en kunnen zich makkelijk 1 dagje vergissen. De uren kunnen dan wel correct zijn (de tijdlijn is logisch), alleen de dag niet. De "oude" getuigenissen waren voor maandag 31 maart.
Ja, wat hebben Kris en Lisanne maandag gedaan...quote:Op woensdag 6 augustus 2014 03:52 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Is die foto van dat Bocas-kaartspel dan van maandag? of heb je de kleding die ze op maandag aanhadden gegokt? Vraag me af of er verder ergens iets gestaan heeft over wat ze die maandag hebben gedaan.
Zou kunnen dat getuigen zich een dag vergissen natuurlijk.
Nee, die is in Bocas, voordat ze in Boquete aankwamen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 03:52 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Is die foto van dat Bocas-kaartspel dan van maandag?
Nee, ze hebben dezelfde kleding; zwarte lycra en lichtblauw broekje (Lisanne geen spijker, Kris wel). Dus op maandag droeg Kris de zwarte lycra ("la gordita") en op dinsdag droeg Lisanne die.quote:of heb je de kleding die ze op maandag aanhadden gegokt?
• 's ochtends zouden ze beginnen met hun vrijwilligerswerkquote:Vraag me af of er verder ergens iets gestaan heeft over wat ze die maandag hebben gedaan.
Het is logischer dat ze zich 1 dag vergissen dat dan ze allemaal liegen, ben je met me eens, niet?quote:Zou kunnen dat getuigen zich een dag vergissen natuurlijk.
Ik heb niet gezegd dat je naar een scenario toewerkt, maar dat je te makkelijk elementen aan het (algehele) scenario toevoegd op basis van een aanname, dat is zonde wanneer je zo secuur bezig bent.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 03:51 schreef El_Matador het volgende:
Je idee dat ik naar een scenario toewerk is ONterecht. 2 rugzakken maakt "mijn scenario" (de meiden zijn elkaar al vroeg kwijtgeraakt) juist moeilijker, niet makkelijker.
- ochtend -> vrijwilligerswerk zou beginnen, ging helaas niet door tot GROTE frustratie van Lisanne (die daarover zelfs met thuis communiceerde)quote:Op woensdag 6 augustus 2014 03:53 schreef caracamel68 het volgende:
[..]
Ja, wat hebben Kris en Lisanne maandag gedaan...
Nee, ik heb de OP feitelijk gehouden, geen scenario's.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 04:00 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat je naar een scenario toewerkt, maar dat je te makkelijk elementen aan het (algehele) scenario toevoegd op basis van een aanname, dat is zonde wanneer je zo secuur bezig bent.
Overigens ben ik dat sub-scenario nog niet tegengekomen, staat het in de OP?
Is een YT kopie van de goede Telemetro video idd. Staat gelinkt in de OP.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 04:03 schreef Physsic het volgende:
Oude Spaanse (3 weken) video, repost, maar wordt hier misschien gezegd hoe lang het lopen in tussen 1e & 2e waterval? Kan handig zijn zo'n video nog 'ns te kijken met de info van nu, misschien dat je eerder iets niet hebt opgemerkt omdat het onbelangrijk leek, ofzo.
Maargoed, ik spreek de taal dus niet.
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 03:51 schreef El_Matador het volgende:
Je idee dat ik naar een scenario toewerk is ONterecht.
Inderdaad Mata. Dat had IK gezegdquote:Op woensdag 6 augustus 2014 04:00 schreef Za het volgende:
Ik heb niet gezegd dat je naar een scenario toewerkt,
Welterusten. Droom (niet) van natte grotjes.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 04:08 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
[..]
Inderdaad Mata. Dat had IK gezegd![]()
Ik krijg een déjà vu van jullie conversatie. Misschien moet ik maar eens mijn bed in duiken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |