De foto's een week later is vreemd, heb niet alles gevolgd maar waar is toestel precies gevonden?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 03:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je slaat een paar stappen over, Piet. Kun je iets specifieker zijn over wanneer je het hebt?
De tijden zijn wel beperkt sinds de uitzending. Nu is de noodoproep gedaan tussen 15:00 en 16:00. Tussen 1 en 2 uur na de laatste foto dus. Onbekend is of ze toen al bij de 2e quebrada konden zijn.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 03:07 schreef caracamel68 het volgende:
Ik ben het nu aan het kijken, en is idd vreemd wat Hans Kremers zegt dat bij de volgende waterval geen foto meer is gemaakt. En het was gewoon daglicht. Wekt op mij ook de indruk dat kort na de eerste waterval ''iets gebeurd'' moet zijn.
Even verder kijken.
Ik heb het bekeken, en ook Peter R de Vries geluisterd.
Ik denk zelf wel dat net na de foto van Kris iets gebeurd moet zijn, alleen ja,..wat?..
Heb je de EenVandaaguitzending gezien?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 03:08 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De foto's een week later is vreemd, heb niet alles gevolgd maar waar is toestel precies gevonden?
Dat moet helemaal niet, haar tas is gevonden op haar kamer. Dat ergens op een foto een andere rugzak te zien is zegt niets, die kan van iedereen zijn geweest, Kris en Lisanne zijn in hun eerste 2 weken Panama met veel mensen opgetrokken, daarnaast kan de tas van de maker van de foto zijn en Kris die dag helemaal geen tas bij zich hebben gehad net zoals toen ze de Pianista trail ging lopen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:31 schreef El_Matador het volgende:
Enige punt waar ik mee zit is die rugzak. De foto's bekijkend moet ook Kris een rugzak meegehad hebben. Als alle waardevolle spullen in Lisannes rugzak zitten, is Kris degene geweest die van Lisanne is weggeraakt.
Hier maak je dezelfde fout als de Vries, logica verwachten onder deze omstandigheden, om niet te spreken van aannames doen wat men de heer Kremers verwijt "Kris zou..." dat kun je niet stellen.quote:Kris zou namelijk in het geval van 2 rugzakken de hare, stevigere meegenomen hebben.
Nee, het valt me op dat er blijkbaar nog veel foto's zijn gemaakt met telefoon of fototoestel ruim nadat de noodoproepen verzonden werden.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 03:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Heb je de EenVandaaguitzending gezien?
Doe dat even, dan ben je bij en praten we op hetzelfde niveau, is het makkelijkste.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 03:13 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Nee, het valt me op dat er blijkbaar nog veel foto's zijn gemaakt met toestel ruim nadat de noodoproepen verzonden werden.
Maar na de eerste waterval waar Kris op staat zijn er geen foto's meer gemaakt.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 03:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De tijden zijn wel beperkt sinds de uitzending. Nu is de noodoproep gedaan tussen 15:00 en 16:00. Tussen 1 en 2 uur na de laatste foto dus. Onbekend is of ze toen al bij de 2e quebrada konden zijn.
Al was de 2e waterval vrijwel identiek aan de 1e dus zo bijzonder was het wellicht ook weer niet om daar wéér een foto te maken. Tenzij ze tot aan dat moment van nagenoeg elke stap een foto gemaakt hebben, dat weten we niet.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 03:07 schreef caracamel68 het volgende:
Ik ben het nu aan het kijken, en is idd vreemd wat Hans Kremers zegt dat bij de volgende waterval geen foto meer is gemaakt. En het was gewoon daglicht. Wekt op mij ook de indruk dat kort na de eerste waterval ''iets gebeurd'' moet zijn.
Even verder kijken.
Ik heb het bekeken, en ook Peter R de Vries geluisterd.
En idd duidelijk 87 donkere foto's en dus alleen 3 met een rots en wat takken.
Ik denk zelf wel dat net na de foto van Kris iets gebeurd moet zijn, alleen ja,..wat?..
15:00 is kort na wat ik 'the point of no return' noemde. (Ik ken er geen goede Nederlandse term voor. Iemand?)quote:Op woensdag 6 augustus 2014 03:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De tijden zijn wel beperkt sinds de uitzending. Nu is de noodoproep gedaan tussen 15:00 en 16:00. Tussen 1 en 2 uur na de laatste foto dus. Onbekend is of ze toen al bij de 2e quebrada konden zijn.
Waar dan? Waar is de bron hiervoor??quote:Op woensdag 6 augustus 2014 03:13 schreef Za het volgende:
[..]
Dat moet helemaal niet, haar tas is gevonden op haar kamer.
De maker van de foto is waarschijnlijk Lisanne. Waarom zou het niet Kris haar rugzak zijn als ie voor haar neus ligt? Het is toch heel logisch haar rugzak neer te zetten?quote:Dat ergens op een foto een andere rugzak te zien is zegt niets, die kan van iedereen zijn geweest, Kris en Lisanne zijn in hun eerste 2 weken Panama met veel mensen opgetrokken, daarnaast kan de tas van de maker van de foto zijn en Kris die dag helemaal geen tas bij zich hebben gehad net zoals toen ze de Pianista trail ging lopen.
Dat is natuurlijk niet de redenering. Ja, de spullen zaten allemaal in 1 rugzak (toen ie gevonden werd). dat wil niet zeggen dat er geen 2 rugzakken waren.quote:Hun jassen waren op hun kamer, beide bh's en iphone's in de rugzak van Lisanne, eveneens de camera, dus wat heeft die lege rugzak van Kris uberhaupt voor zin.
Logica is er ook in onlogische situaties.quote:Hier maak je dezelfde fout als de Vries, logica verwachten onder deze omstandigheden, om niet te spreken van aannames doen wat men de heer Kremers verwijt "Kris zou..." dat kun je niet stellen.
Ik weet dat je je best doet voor dit topic, maar ik vind dat je te makkelijk elementen aan het scenario toevoegd op basis van een aanname.
Tja, al die getuigenverklaringen. Blijft vaag.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 03:14 schreef El_Matador het volgende:
Detail uit het Volkskrantartikel "Een fatale wandeling" van 28 juni:
[ afbeelding ]
Nee helaas. Dat wil ik dus ook graag weten...quote:Op woensdag 6 augustus 2014 03:14 schreef Stupidisco het volgende:
Mata, weet jij hoeveel (loop)tijd of afstand er ongeveer tussen die 1e en 2 waterval zit ?
Ok, er staan kiekjes op, daarna mislukte noodoproepen en dan donkere beelden met takken en rotswanden.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 03:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Doe dat even, dan ben je bij en praten we op hetzelfde niveau, is het makkelijkste.
Die getuigen verklaringen hebben wel voor erg veel verwarring gezorgd denk ik zo.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 03:19 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Tja, al die getuigenverklaringen. Blijft vaag.
Ik vrees dat de getuigen er een dag naast zitten. Lisanne ziet er totaal niet ziek uit de volgende ochtend. Ook het plannen van tours kunnen ze niet op dinsdagochtend hebben gedaan (ze moeten maximaal rond 10:30 van huis gegaan zijn). Ik denk dat ze dat op maandag rustig hebben gedaan.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 03:19 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Tja, al die getuigenverklaringen. Blijft vaag.
Des te belangrijker om in hindsight te checken wat nog steeds waar zou kunnen zijn, lijkt me...quote:Op woensdag 6 augustus 2014 03:20 schreef caracamel68 het volgende:
[..]
Die getuigen verklaringen hebben wel voor erg veel verwarring gezorgd denk ik zo.
Klopt, het zit ook allemaal heel vaag in elkaar. Er zijn nog velen vragen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 03:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ok, er staan kiekjes op, daarna mislukte noodoproepen en dan donkere beelden met takken en rotswanden.
Dat is toch vreemd wanneer de tijd klopt daarvan?
Zal het morgen eens vragen op WS als ik het niet vergeet.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 03:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee helaas. Dat wil ik dus ook graag weten...
Is er uberhaupt bekend wat ze, bijvoorbeeld de dag ervoor, gedaan hebben?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 03:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vrees dat de getuigen er een dag naast zitten. Lisanne ziet er totaal niet ziek uit de volgende ochtend. Ook het plannen van tours kunnen ze niet op dinsdagochtend hebben gedaan (ze moeten maximaal rond 10:30 van huis gegaan zijn). Ik denk dat ze dat op maandag rustig hebben gedaan.
Ze kunnen rond 10:00 in de map van de taalschool gekeken hebben, dat is maar een uurtje vroeger dan wat hier gezegd wordt. Dat is te behappen.
Alles wat 's middags werd "getuigd" kan niet zou ik zeggen. Dus die taxichauf heeft 2 andere meiden opgepikt, of de tijd helemaal verkeerd.
Die camera zou misschien door kortsluiting die laatste foto's gemaakt kunnen hebben maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 03:24 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Klopt, het zit ook allemaal heel vaag in elkaar. Er zijn nog velen vragen.
was er niet (ergens in het begin na de verdwijning) ook een video interview met die eigenaresse van die talenschool geweest? Dacht dat ik dat in het verleden wel eens voorbij had zien komen, maar toen weinig aandacht gegeven omdat het in het spaans was. Toch wel nieuwsgierig naar wat ze daar nou precies zegt.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 03:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Des te belangrijker om in hindsight te checken wat nog steeds waar zou kunnen zijn, lijkt me...
En la habitación de las jóvenes están “todas sus cosas, excepto una mochila”, dijo Guerra, quien desde hace seis años recibe a jóvenes extranjeros en su casa de Boquete, (...)quote:Op woensdag 6 augustus 2014 03:18 schreef El_Matador het volgende:
Waar dan? Waar is de bron hiervoor??
Dat is een aanname geen feit.quote:De maker van de foto is waarschijnlijk Lisanne.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |