abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143110392
Ik zou haast zelf vermoeden dat de meisjes ergens zaten waar ze niet meer uit konden? Mischien niet tientallen meters diep, maar wel zo diep dat ze er niet meer uitkonden.

Mischien hebben ze helicopters gehoord. Immers zaterdag is er gezocht (danwel boven een ander gebied maar mischien hebben ze dat toch gehoord?)
En ze erg wanhopig waren en zo die foto's gemaakt hebben (dus 90 in een paar uur) om toch signalen te geven, pure laatste wanhoop, en mischien zelfs wel daar overleden zijn een paar dagen later.

In die dagen regende het al erg. En vanuit die plaats de lichaamsdelen elders gedreven zijn.

Het is allemaal zo gissen.
pi_143110415
Los padres de Kris Kremers esperan el informe forense para saber a quién pertenecen los nuevos restos óseos hallados.
Los padres de Kris Kremers regresan mañana a su país satisfechos con las pesquisas para esclarecer causas de la muerte de su hija y su amiga

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143110426
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat een van de meiden ineens bedacht dat ze de camera konden gebruiken om te seinen. Hebben dat vervolgens net zo lang gedaan tot de batterij leeg was. Vandaar de tijdspanne van 3 uur.
pi_143110446
Kunnen die camera's en phones niet naar Abby van NCIS?
pi_143110464
quote:
11s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Midden in de nacht? En hoe maak je tijdens een 3 uur durende ruzie 90 foto's? Zonder de camera kapot te laten vallen (!)?
Het zou in ieder geval kunnen verklaren waarom de camera toen het stof was opgetrokken weer netjes werd opgeborgen. Maar ben met je eens dat er geen logische verklaring voor de foto's is te verzinnen met de info die er nu is.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 00:19:13 #156
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143110474
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:16 schreef caracamel68 het volgende:

En ze erg wanhopig waren en zo die foto's gemaakt hebben (dus 90 in een paar uur) om toch signalen te geven, pure laatste wanhoop, en mischien zelfs wel daar overleden zijn een paar dagen later.

Dat denk ik ook. Het klassieke verhaal Het Meisje Met De Zwavelstokjes van Hans Christiaan Anderssen, maar dan in moderne uitvoering.
pi_143110566
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:16 schreef caracamel68 het volgende:
Ik zou haast zelf vermoeden dat de meisjes ergens zaten waar ze niet meer uit konden? Mischien niet tientallen meters diep, maar wel zo diep dat ze er niet meer uitkonden.

Mischien hebben ze helicopters gehoord. Immers zaterdag is er gezocht (danwel boven een ander gebied maar mischien hebben ze dat toch gehoord?)
- hoe verklaar je dat de camera netjes in de rugzak zat?
- hoe verklaar je de noodoproep van 3 dagen later?

Voor beide heb ik wel een verklaring: Kris was Lisanne kwijt en vond haar "in dat gat"/waar dat dan ook was en borg de camera op en probeerde te bellen. Kort daarop bezweek ook zij.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143110576
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:17 schreef Pipo_de_C. het volgende:
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat een van de meiden ineens bedacht dat ze de camera konden gebruiken om te seinen. Hebben dat vervolgens net zo lang gedaan tot de batterij leeg was. Vandaar de tijdspanne van 3 uur.
Dat kan ja. Toen pas bedacht of eventueel eerdere nachten (in beperkte mate) al gedaan met de telefoons maar om te voorkomen dat batterij van de telefoons te snel zouden leegraken 'overgestapt' op de camera. Batterij van de telefoon heb je namelijk meer aan...dus zinvoller om daar zuiniger mee om te gaan.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 00:22:26 #159
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143110586
Avondje niet meegelezen en er zijn gelijk weer allerlei nieuwe feiten en ontwikkelingen.

Is al bekend gemaakt van wie die schedel is?
  woensdag 6 augustus 2014 @ 00:23:07 #160
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143110608
Kan daar niet gedurende langere tijd in de nacht een helicopter of vliegtuig overgevlogen hebben op zoek naar illegale activiteiten daar in het dal?
En dan heen en weer gevlogen omdat ze ergens een camera zagen flitsen, en uiteindelijk toch doorgevlogen... ?
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_143110631
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:19 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Het klassieke verhaal Het Meisje Met De Zwavelstokjes van Hans Christiaan Anderssen, maar dan in moderne uitvoering.
Dat zou dan in een gat/kloof of iets dergelijks in (of in de buurt) van de rivier geweest moeten zijn gezien de plek van de uiteindelijk gevonden resten.
pi_143110656
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:22 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Avondje niet meegelezen en er zijn gelijk weer allerlei nieuwe feiten en ontwikkelingen.

Is al bekend gemaakt van wie die schedel is?
Nog niet
pi_143110684
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:23 schreef Domnivoor het volgende:
Kan daar niet gedurende langere tijd in de nacht een helicopter of vliegtuig overgevlogen hebben op zoek naar illegale activiteiten daar in het dal?
En dan heen en weer gevlogen omdat ze ergens een camera zagen flitsen, en uiteindelijk toch doorgevlogen... ?
Dat zou goed kunnen idd.

En ook een reden zijn dat die autoriteiten zo tegenwerk(t)en. Ze schamen zich dood als in dat geval niet geland is om die meiden te redden. Neem aan dat de militairen die drugsroutes afspeuren ook op de hoogte waren van de verdwijning van de meiden, precies in dat gebied.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_143110691
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:23 schreef Domnivoor het volgende:
Geen idee hoe die luchtcontroles daar zijn in de nacht. Maar is op zich niet per definitie ondenkbaar.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 00:25:35 #165
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143110699
Ik blijf nadenken over dat getal 90. Niet 91 of 89, nee 90. Is dat toeval? Wat mata ook zegt, das een foto per 2 minuten

Ik heb niet eens een camera, dus ben niet echt expert, maar zitten er opties op zon ding om dat te automatiseren? Dat ze het wilden gebruiken als een baken ofzo?
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143110708
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

- hoe verklaar je dat de camera netjes in de rugzak zat?
- hoe verklaar je de noodoproep van 3 dagen later?

Voor beide heb ik wel een verklaring: Kris was Lisanne kwijt en vond haar "in dat gat"/waar dat dan ook was en borg de camera op en probeerde te bellen. Kort daarop bezweek ook zij.
Kan toch, signalen geven uit wanhoop, en daarna de camera weer in de rugzak doen?
Misschien hebben ze daar wel nog 3 dagen gezeten. En toen de 1 overleden en daarna de andere.
Het wekt op mij de indruk ze idd in een ''gat'' hebben gezeten, en daar niet uit konden om 1 of andere reden.
pi_143110723
Mata, ik vind je theorie van elkaar kwijtraken zeer plausibel. Zat zelf ook al in die richting, maar dan een ongeluk als oorzaak. Enige waar ik mee zit dat ze dan toch niet terug zijn gegaan, ook niet 1 van de 2. Waarom allebei verder die berg af, terwijl ze wisten verder van de bewoonde wereld te komen?
pi_143110726
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:23 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Dat zou dan in een gat/kloof of iets dergelijks in (of in de buurt) van de rivier geweest moeten zijn gezien de plek van de uiteindelijk gevonden resten.
In ieder geval een plek met rotswanden idd.

pi_143110738
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:26 schreef SAJ het volgende:
terwijl ze wisten verder van de bewoonde wereld te komen?
Wisten ze dat?
pi_143110764
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

In ieder geval een plek met rotswanden idd.
En van waar ze waren van onderaf gefotografeerd en ook takken.
Lijkt mij op een gat/dal wat zeer donker was, maar naar boven enigszins iets licht zodat er een stuk rots/takken wel konden gefotografeerd.

[ Bericht 11% gewijzigd door caracamel68 op 06-08-2014 00:32:52 ]
pi_143110765
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De maan komt rond 03:20 op (zie website: http://www.timeanddate.com/moon/phases/panama/boquete), dus eerste 2,5 uur heb je daar nog niks aan. Als ie al opkomt, dan achter de bergen (in het oosten). Kan makkelijk dat de maan om 04:00 al boven de bergen is.
De maan ging als ik het goed heb in de nacht van 7/8 april juist rond 1:30 onder. Dus rond de tijd van de foto's was het zo goed als donker. Zie ook http://www.vercalendario.info/en/moon/panama-8-april-2014.html voor duiderlijkere tijden.
pi_143110771
Padres de holandesa, Kris Kremers, se reúnen con Fiscal en Chiriquí.

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143110788
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:27 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Wisten ze dat?
Ze hadden in de ochtend de route bestudeerd op internet, dus ik vrees dat het antwoord hierop ja moet zijn.
pi_143110863
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:26 schreef SAJ het volgende:
Mata, ik vind je theorie van elkaar kwijtraken zeer plausibel. Zat zelf ook al in die richting, maar dan een ongeluk als oorzaak. Enige waar ik mee zit dat ze dan toch niet terug zijn gegaan, ook niet 1 van de 2. Waarom allebei verder die berg af, terwijl ze wisten verder van de bewoonde wereld te komen?
Goeie vraag. Ik denk dat als de meiden NIET samen zijn de langdurige "paniek"/stress groter is dan als ze samen zijn. Op een gegeven moment komt er 1 bij zinnen en kan de ander troosten, steun geven, het pad terugvinden, whatever.

Enige punt waar ik mee zit is die rugzak. De foto's bekijkend moet ook Kris een rugzak meegehad hebben. Als alle waardevolle spullen in Lisannes rugzak zitten, is Kris degene geweest die van Lisanne is weggeraakt.

Kris zou namelijk in het geval van 2 rugzakken de hare, stevigere meegenomen hebben.

Zou ook kunnen dat de noodoproepen om verschillende redenen zijn gedaan. De eerste, op 1 april 15-16:00 om de verdwaling te melden en dat ze later uit elkaar gegaan zijn/elkaar kwijtgeraakt.

Kris zou bij het oversteken van de rivier eringevallen kunnen zijn (het noodweer begon op 4 april.

Ik blijf die 3 dagen tussen de laatste foto's en de laatste noodoproep niet begrijpen in een scenario waar ze samengeweest zouden zijn.

Daarom vermoed ik dat Lisanne net na die foto's is komen te overlijden en Kris haar op 11 april heeft teruggevonden en daar kort na ook het loodje legde.

pi_143110905
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:27 schreef caracamel68 het volgende:

[..]

En van waar ze waren van onderaf gefotografeerd en ook takken.
De richting is vaag. Als er een vliegtuig overvliegt zou je verwachten dat ze in een soort halve boog foto's maken, richting het vliegtuig. Dan zouden er niet maar 3 rotswandfoto's in 3 uur zijn.

gebruiken "ze" (ik denk Lisanne alleen) de camera om bij te schijnen, zou dat wel makkelijker kunnen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')