quote:Antwoorden voor Kris - website van de familie Kremers voor Kris
Nieuwe tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - 04-08quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere nieuwe informatie:
• Kaarten met de enige huisjes achter (ten noorden van) de Mirador; 5-13
Laatste nieuws:
• (es) Gesprek OM Panama en Familie Kremers - Telemetro - 05-08• (es) Ouders benadrukken dat er gesjoemeld kan zijn - Panamericana - 05-08quote:Pittí, informó que la procuradora de la Nación, Ana Belfon, ordenó que todos los resultados de las investigaciones se hagan mediante comunicados de prensa.
Pitti vertelde de ouders dat de Nationaal Procureur, Ana Belfon [die werkte voor de dictator Noriega!] opgedragen heeft dat alle resultaten van de onderzoeken via persconferenties [WTF?] naar buiten gebracht zouden worden.Tijdlijn (kort):quote:• ouders boos op het OM
• beloftes niet nagekomen
• niet gedoken in het stuwmeer (wat blijkbaar eerder al was toegezegd)
• geen data van de telefoons gehad, alleen mondelinge bevestigingen
• nu blijkt dat de eerste noodoproep niet om 16:30 maar tussen 15:00 en 16:00 gedaan zou zijn?!
• Kris en Lisanne begonnen om 10:45 met de El Pianista-tocht
• Meiden waren rond 13:00 boven op de Mirador
• Laatste foto van Kris gemaakt om 14:00, locatie bekend van iPhone
• Om 16:30 eerste noodoproep gedaan, locatie onbekend
• Op 8 april 01:00-04:00 90 fotos gemaakt waarvan slechts 3 iets op te herkennen is: takken en een rotswand/grot (gedachte Hans Kremers)
• Laatste noodoproepen gedaan op 11 april
• (nl) Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - Fotoverslag:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerder nieuws na de vondst van de rugzak en resten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• EenVandaag-profiel met vindplaatsen en tijden
• Google Earth-profiel met vindplaatsen en de Mirador (ongeveer), kijkend naar het NW
• BING Maps-kaart met vindplaatsen van de vondsten, gebaseerd op contact KingRoad (Websleuthsforum) met Feliciano Gonzalez (de gids die de meeste vondsten heeft gedaan):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten en vindplaatsen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:
• Afstanden bij benadering
• Tijden gebaseerd op Feliciano's snelheidSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Algemene foto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn - zoals van 20-06 - 03-08 - voor nieuwe zie boven:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flora, fauna en klimaat:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie op video:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwslinks & ouder nieuws:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere vermissingen in het gebied:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Berovingen in het gebied rond Boquete:
• (en) Crime Updates Boquete
Lonely Planet-beschrijving El Pianista:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Laatste foto van Lisanne Froon met uitzicht op Palo Alto vanaf de Mirador (Pacifische zuidkant), genomen op 1 april 2014 ~13:00 - 29-07
• Laatste foto van Kris Kremers bij de eerste quebrada ("steil bergbeekje") aan de Caribische noordkant van de waterscheiding (Continental Divide) genomen op 1 april 2014 ~14:00 - 04-08
[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 05-08-2014 23:41:48 ]The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Wat betreft die beha's: die doe je misschien aan tijdens het wandelen maar als je moet liggen (omdat je ziek of gewond bent, of wilt slapen) dan is het een naar knellend ding en doe je het af. Als je constateert dat beide beha's in de rugzak zitten is het misschien te veronderstellend dat op het moment dat de meiden van de rugzak verwijderd raakten ze aan het rusten/ slapen waren.
Waarom staat die speculatie in de OP? Het is een aanname die niet zoveel hout snijdt, net zoals vele andere speculaties. Het voegt niks toe en zijn geen feiten. De OP is al veel te lang![]()
Idd weer typisch triest gedrag van die Mata-dudequote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:04 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Wat betreft die beha's: die doe je misschien aan tijdens het wandelen maar als je moet liggen (omdat je ziek of gewond bent, of wilt slapen) dan is het een naar knellend ding en doe je het af. Als je constateert dat beide beha's in de rugzak zitten is het misschien te veronderstellend dat op het moment dat de meiden van de rugzak verwijderd raakten ze aan het rusten/ slapen waren.
Waarom staat die speculatie in de OP? Het is een aanname die niet zoveel hout snijdt, net zoals vele andere speculaties. Het voegt niks toe en zijn geen feiten. De OP is al veel te lang.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>![]()
Speculatie is eruit.Dan komt logica om de hoek kijken. Ik persoonlijk (weet niet hoe andere hikers hier dat zien) vind 83 dollar al veel om mee te nemen op een hike.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:01 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Jij ook niet
Misschien zat er wel 1083 dollar in die tas toen hij hem vond
Ik kan me niet voorstellen dat het nog (veel) meer was. 1083 dollar is natuurlijk een klein beetje overdreven.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Het blijft een bizar verhaal. Zelfs al zou je van een misdrijf of verdwaling uitgaan valt er nog geen pap te maken van een mogelijk scenario.![]()
Bitch Pitti en haar BBW-secretaresse?quote:
Let op Schnautzer; vrouwenhaat!
Padres de Kris Kremers se reúnen con Fiscal Betzaida Pittí
http://www.telemetro.com/(...)65.html#.U-E6GWNVWDl"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Pittí, informó que la procuradora de la Nación, Ana Belfon, ordenó que todos los resultados de las investigaciones se hagan mediante comunicados de prensa.
Pitti vertelde de ouders dat de Nationaal Procureur, Ana Belfon [die werkte voor de dictator Noriega!] bevolen heeft dat alle resultaten van de onderzoeken via persconferenties (WTF?) naar buiten gebracht zouden worden.
[ Bericht 1% gewijzigd door El_Matador op 05-08-2014 22:22:24 ]The only limit is your own imagination
De spanning is om te snijdenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:10 schreef StaceySinger het volgende:
Padres de Kris Kremers se reúnen con Fiscal Betzaida Pittí
[ afbeelding ]
http://www.telemetro.com/(...)65.html#.U-E6GWNVWDl![]()
Dat meen je niet...quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:13 schreef El_Matador het volgende:
Pittí, informó que la procuradora de la Nación, Ana Belfon, ordenó que todos los resultados de las investigaciones se hagan mediante comunicados de prensa.
Pitti vertelde de ouders dat de Nationaal Procureur, Ana Belfon [die werkte voor de dictator Noriega!] bevolen heeft dat alle resultaten van de onderzoeken via de pers (WTF?) naar buiten gebracht zouden worden.![]()
Wat hebben ze ècht gedaan dan volgens jou?quote:Ik denk hem juist heel goed te begrijpen! Het enige wat niet klopt zijn de Panamese autoriteiten die lopen te suffen, maar dat doet niets af dat zijn dochter samen met iemand hoogstwaarschijnlijk verdwaald is. Hij lijkt me overigens typisch zo'n kerel die na een tijdje de schuld van zijn dochter bij het falen van de autoriteiten gaat leggen, omdat die 'in zijn ogen' geen reet hebben gedaan terwijl zijn dochter nog gered had kunnen worden.
Pas zaterdag echt in de jungle gezocht. Terwijl Feliciano eerder wilde zoeken, maar hem dat verboden was.![]()
Bron:quote:ZES BOTRESTEN
Volgens Trejos gaat het nu om zes botresten, waaronder een deel van een schedel. Van de overige resten kon hij niet specificeren wat het was.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1212609/
Mischien dat daar iets meer verheldering uit voorkomt, uit de 6 bot resten en de deel van een schedel.![]()
- deel van de ribbenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:18 schreef caracamel68 het volgende:
de 6 bot resten en de deel van een schedel.
- deel van de benen, sommige gebroken
Eerder al door Panamese media verklaard.The only limit is your own imagination
Kleine nuance aangebracht. Evengoed vreselijk dit.quote:
Hoi, we hebben op FOK! een knopje om te quoten:quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:13 schreef caracamel68 het volgende:
Wat hebben ze ècht gedaan dan volgens jou?
Pas zaterdag echt in de jungle gezocht. Terwijl Feliciano eerder wilde zoeken, maar hem dat verboden was.
Maakt het allemaal wat leesbaarder voor meelezers om te zien op wie je reageert...Who the fuck can sleep with all this shit going on?![]()
Mischien dat daar wel iets uit komt toch? En het deel van een schedel?quote:- deel van de ribben
- deel van de benen, sommige gebroken
Eerder al door Panamese media verklaard
De bovenstaande foto's wekken op mij niet de indruk dat Pitti echt begaan is, maar meer nu alles als een last ziet. Of zie ik het verkeerd? Geen enkele emotie. En de ouders van Kris zitten er maar hulpeloos en wanhopig bij..En alleen via de pers.
Ik vind het een, ik zeg het ook: schandalige toestand.![]()
Geeft in ieder geval openheid.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Kleine nuance aangebracht. Evengoed vreselijk dit.Who the fuck can sleep with all this shit going on?![]()
Dat kun je niet aan foto's zienquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:25 schreef caracamel68 het volgende:
[..]
Mischien dat daar wel iets uit komt toch? En het deel van een schedel?
De bovenstaande foto's wekken op mij niet de indruk dat Pitti echt begaan is, maar meer nu alles als een last ziet. Of zie ik het verkeerd? Geen enkele emotie. En de ouders van Kris zitten er maar hulpeloos en wanhopig bij..En alleen via de pers.
Ik vind het een, ik zeg het ook: schandalige toestand.Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.![]()
Maar wel aan foto's èn handelen.quote:Dat kun je niet aan foto's zien
Ik vind dat ze echt laks gehandeld hebben, en nu wekt het de indruk op mij dat dit alleen maar ''lastig'' is nu. Maar dat is alleen hoe ik het zie en voel hoor. Info moeten de ouder zelfs horen via de: media. Is toch te zot voor woorden.
Dan wèèr.
Ik blijf benieuwd naar de laatste 90 foto's waar die gemaakt zijn. Dus gefotografeerd vanaf beneden en zicht op een grot en takken.![]()
Een foto is een momentopname. Een politieagent is er bovendien op getraind om zich niet mee te laten slepen door emotionele betrokkenheid. bovendien zal zij ook onder supervisie staan van hogergeplaatsten die uiteindelijk bepalen wat er gebeurtquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:29 schreef caracamel68 het volgende:
[..]
Maar wel aan foto's èn handelen.
Ik vind dat ze echt laks gehandeld hebben, en nu wekt het de indruk op mij dat dit alleen maar ''lastig'' is nu. Maar dat is alleen hoe ik het zie en voel hoor.![]()
Die foto's van onderaf kunnen ook verklaard worden doordat degene die de camera bediende op de grond lag of zat. Niet zo gek gezien het tijdstip![]()
Erg weinig betrokkenheid dan...en al vanaf het begin af aan niet.quote:Een foto is een momentopname. Een politieagent is er bovendien op getraind om zich niet mee te laten slepen door emotionele betrokkenheid. bovendien zal zij ook onder supervisie staan van hogergeplaatsten die uiteindelijk bepalen wat er gebeurt
Als het aan de Panamese autoriteiten had gelegen dan was de zoekactie allang gestaakt geweest.
Het is dat de ouders van Kris en Lisanne er destijds druk op zetten, en nu de ouders van Kris.![]()
Staat letterlijk in de quote ja.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:31 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
bovendien zal zij ook onder supervisie staan van hogergeplaatsten die uiteindelijk bepalen wat er gebeurt
Die Ana Belfon werkte voor de dictator Noriega. Zijn hele hoop verhalen over haar. Zal jij wel allemaal "onfatsoenlijk" vinden, maar dat zijn echt geen frisse lui die "een gedegen onderzoek" bovenaan hebben staan.The only limit is your own imagination
staat die dikke daar ,om Pitti te beschermen ?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Bitch Pitti en haar BBW-secretaresse?
Let op Schnautzer; vrouwenhaat!"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Klopt. Die 90 foto's in een paar uur moeten genomen zijn vanaf een grond of iets, in elk geval ergens ''beneden'', en dan als je naar boven kijkt je rotsen ziet en takken.quote:Die foto's van onderaf kunnen ook verklaard worden doordat degene die de camera bediende op de grond lag of zat. Niet zo gek gezien het tijdstip![]()
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:25 schreef caracamel68 het volgende:
Ik vind het een, ik zeg het ook: schandalige toestand.Eens met APK.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:24 schreef APK het volgende:
[..]
Hoi, we hebben op FOK! een knopje om te quoten: [ afbeelding ]
Maakt het allemaal wat leesbaarder voor meelezers om te zien op wie je reageert...
Ook mobiel staat dat knopje er.
edit:spuiten elf
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.![]()
Ho ho, wat een onfatsoenlijk taalgebruik, jongeman.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:38 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
staat die dikke daar ,om Pitti te beschermen ?
Deze zeer hooggewaardeerde slanke den staat daar om de uiterst professionele en openhartige mevrouw Pitti te assisteren deze gruwelijk irritante ouders te beletten de vertrouwelinge van de rechterhand van een bijzonder staatsman aan te vallen.The only limit is your own imagination
Dan moet je niet het bovenste gedeelte weghalen, daar staat de naam van degene op wie je reageert.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:42 schreef caracamel68 het volgende:
En dat gebruik ik dus ook, dus vreemd.The only limit is your own imagination
Ok dan.quote:0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:42 schreef caracamel68 het volgende:
En dat gebruik ik dus ook, dus vreemd![]()
Nee.quote:
Heb jij geen html/Java op je telefoon ofzo?The only limit is your own imagination
Zeg hou eens op. Stacey Stinger heeft nota bene in het vorige topic gevraagd of de bitch fights konden stoppen. Nu zit je de hele tijd te stangen, je kan er de donder op zeggen dat je nu ook een waarschuwing gaat krijgenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ho ho, wat een onfatsoenlijk taalgebruik, jongeman.
Deze zeer hooggewaardeerde slanke den staat daar om de uiterst professionele en openhartige mevrouw Pitti te assisteren deze gruwelijk irritante ouders te beletten de vertrouwelinge van de rechterhand van een bijzonder staatsman aan te vallen.![]()
Ik gebruik de quote link maar blijkbaar....lol..ok dus dan.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan moet je niet het bovenste gedeelte weghalen, daar staat de naam van degene op wie je reageert.![]()
Merci!quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:46 schreef caracamel68 het volgende:
Ik gebruik de quote link maar blijkbaar....lol..
[..]
ok dus dan.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?![]()
Aub in feedback topic.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:46 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Zeg hou eens op. Stacey Stinger heeft nota bene in het vorige topic gevraagd of de bitch fights konden stoppen. Nu zit je de hele tijd te stangen, je kan er de donder op zeggen dat je nu ook een waarschuwing gaat krijgenNever argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.![]()
Wat ik dan wel raar vind, is dat het fototoestel en de telefoon in prima staat in de rugzak zaten.
Stel een van de meisjes heeft die 90 foto's gemaakt terwijl ze in een penibele toestand moest verkeren. Liggend, met de flits aandacht willen trekken. Hulptelefoontjes. Ga je dan nog in die toestand (ten einde raad, op het punt om te sterven) keurig netjes je camera en telefoon schoonmaken en in je tas stoppen, rits dichtdoen?? Dat lijkt toch niet aannemelijk?Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.![]()
Je bent extra voorzichtig mee omdat je ze later misschien nog hard nodig hebt. Telefoon voor hulp te bellen en camera voor als je licht nodig hebt.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:57 schreef Injetta het volgende:
Wat ik dan wel raar vind, is dat het fototoestel en de telefoon in prima staat in de rugzak zaten.
Stel een van de meisjes heeft die 90 foto's gemaakt terwijl ze in een penibele toestand moest verkeren. Liggend, met de flits aandacht willen trekken. Hulptelefoontjes. Ga je dan nog in die toestand (ten einde raad, op het punt om te sterven) keurig netjes je camera en telefoon schoonmaken en in je tas stoppen, rits dichtdoen?? Dat lijkt toch niet aannemelijk?Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.![]()
Misschien probeerden ze een dier af te schrikken en was de nood op zeker moment voorbij?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:57 schreef Injetta het volgende:
Stel een van de meisjes heeft die 90 foto's gemaakt terwijl ze in een penibele toestand moest verkeren. Liggend, met de flits aandacht willen trekken. Hulptelefoontjes. Ga je dan nog in die toestand (ten einde raad, op het punt om te sterven) keurig netjes je camera en telefoon schoonmaken en in je tas stoppen, rits dichtdoen?? Dat lijkt toch niet aannemelijk?![]()
Wat ik niet snap is dat ze in het begin zo slecht gezocht hebben. De resten zijn 8 km verder gevonden, hebben ze dan maar 2 km van het pad gecheckt oid?2 km is toch niks.
Ten percent faster with a sturdier frame![]()
Ik vind het echt vreemd.
''Uit de beelden blijkt dat de meisjes na de top de andere kant de berg af lopen. Ze keren niet dezelfde weg terug, zoals de dagtocht is bedoeld. De route staat onduidelijk beschreven in de informatie van Lonely Planet. Een uur later maken ze nog een foto, bij een waterval. Daarop kijkt Kris gelukkig''
Dus ook nadat ze door waren gelopen na de top na een uur waren ze nog vrolijk (mischien geen benul ze toen verdwaald waren?)
''Aan het eind van de middag is de stemming omgeslagen. Nog voor het donker bellen ze met een noodnummer. Maar ze hebben geen bereik. Volgens de woordvoerster proberen ze een aantal dagen achter elkaar 112 en 911 te bellen.''
Tegen het eind van de dag wanneer het donker werd raakten ze dus in paniek, en de paar dagen daarna met de hulp lijnen bellen. Maar geen enkele foto meer maken totdat..
''Pas zeven dagen later, in de nacht van 8 april, worden weer foto's gemaakt met de camera. Tussen 1 en 4 uur 's nachts zijn er negentig foto's genomen. De meesten zijn zwart, maar op enkele staat een rotswand van onderaf gefotografeerd''.
Dus op 1 april foto's nemen, vrolijk en blij en daarna pas op 8 april 1 week later.
Dus dan zeg 7 dagen de camera niet meer gebruiken.
Zo raar....
Foto's zijn dus gemaakt vanaf een ''onderkant'' dus naar boven waar je rotsen en takken ziet.
Dat zijn de laatste beelden die genomen zijn met de camera, na pas weer 7 dagen, en nogwel opeens 90! foto's in een paar uur.
[ Bericht 5% gewijzigd door caracamel68 op 05-08-2014 23:12:57 ]![]()
Veel eerder al. Vermoedelijk zo'n 1,5 uur na de laatste foto van (14:00 uur) belde ze al voor de 1e keer naar 911/112quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:07 schreef caracamel68 het volgende:
''Aan het eind van de middag is de stemming omgeslagen. Nog voor het donker bellen ze met een noodnummer. Maar ze hebben geen bereik. Volgens de woordvoerster proberen ze een aantal dagen achter elkaar 112 en 911 te bellen.''
Tegen het eind van de dag wanneer het donker werd raakten ze dus in paniek.![]()
Foto's zijn gewoon telkens verwijderd. Ik vraag me af waarom ze niet terug richting de berg zijn gelopen. In die buurt gaan hulpverleners het eerste zieken dus blijf je daar als je niet helemaal terug kunt lopen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:07 schreef caracamel68 het volgende:
Ik vind het echt vreemd.
''Uit de beelden blijkt dat de meisjes na de top de andere kant de berg af lopen. Ze keren niet dezelfde weg terug, zoals de dagtocht is bedoeld. De route staat onduidelijk beschreven in de informatie van Lonely Planet. Een uur later maken ze nog een foto, bij een waterval. Daarop kijkt Kris gelukkig''
Dus ook nadat ze door waren gelopen na de top na een uur waren ze nog vrolijk (mischien geen benul ze toen verdwaald waren?)
Tegen het eind van de dag wanneer het donker werd raakten ze dus in paniek.
''Pas zeven dagen later, in de nacht van 8 april, worden weer foto's gemaakt met de camera. Tussen 1 en 4 uur 's nachts zijn er negentig foto's genomen. De meesten zijn zwart, maar op enkele staat een rotswand van onderaf gefotografeerd''.
Dus op 1 april foto's nemen, vrolijk en blij en daarna pas op 8 april 1 week later.
Dus dan zeg 7 dagen de camera niet meer gebruiken.
Zo raar....
Foto's zijn dus gemaakt vanaf een ''onderkant'' dus naar boven waar je rotsen en takken ziet.
Dat zijn de laatste beelden die genomen zijn met de camera, na pas weer 7 dagen, en nogwel opeens 90! foto's in een paar uur.Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.![]()
Dat het foto's zijn is volgens mij een bijzaak danwel enkel het gevolg van het gebruik van de camera. Het doel van dit gebruik zal namelijk niet het maken van foto's zijn geweest.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:07 schreef caracamel68 het volgende:
en nogwel opeens 90! foto's in een paar uur.
Of gebruikt als lichtbron om bij te schijnen of signalen te geven. Ofwel door een derde persoon gebruikt die niet wist wat ie deed (lijkt me zelf erg onwaarschijnlijk gezien het tijdstip en de duur).
Andere opties? Wie het weet mag het zeggen.![]()
Mischien toch verdwaald?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:13 schreef eight het volgende:
[..]
Foto's zijn gewoon telkens verwijderd. Ik vraag me af waarom ze niet terug richting de berg zijn gelopen. In die buurt gaan hulpverleners het eerste zieken dus blijf je daar als je niet helemaal terug kunt lopen.
Stel dat ze ''ontvoerd'' waren, dan waren hun toch de camera's en telefoons wel afgenomen door ''hun'', de ontvoerders? Ik denk niet dat kwaadwillenden de meisjes hadden laten bellen naar 112 ofzo een paar dagen toch.![]()
Mee eens. Er moet een reden voor ze geweest zijn waarom ze niet terug (naar boven) gelopen zijn.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:13 schreef eight het volgende:
Ik vraag me af waarom ze niet terug richting de berg zijn gelopen. In die buurt gaan hulpverleners het eerste zieken dus blijf je daar als je niet helemaal terug kunt lopen.
Of ze wisten de weg niet meer, of ze waren niet mobiel meer, of ze hadden overtuiging dat doorlopen beter was, of....![]()
Precies. Een misdaadverhaal wat ongeveer 11 dagen duurde lijkt me erg onwaarschijnlijk.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:16 schreef caracamel68 het volgende:
[..]
Mischien toch verdwaald?
Stel dat ze ''ontvoerd'' waren, dan waren hun toch de camera's en telefoons wel afgenomen door ''hun'', de ontvoerders?
Eerst een ongeluk en/of verdwaling. Eventueel uiteindelijk overleden door een misdaad zou nog kunnen maar ook die kans lijkt me klein.
(Let op: dit is mijn persoonlijke mening)![]()
Er zijn inderdaad tal van mogelijkheden. Ik wil er nog eentje aan toevoegen: ze achtten het niet veilig om terug te lopen. Daarna zijn ze verdwaald.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:17 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Mee eens. Er moet een reden voor ze geweest zijn waarom ze niet terug (naar boven) gelopen zijn.
Of ze wisten de weg niet meer, of ze waren niet mobiel meer, of ze hadden overtuiging dat doorlopen beter was, of....![]()
Elkaar kwijt. Vind ik nog steeds het meest logische.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:17 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Mee eens. Er moet een reden voor ze geweest zijn waarom ze niet terug (naar boven) gelopen zijn.
Of ze wisten de weg niet meer, of ze waren niet mobiel meer, of ze hadden overtuiging dat doorlopen beter was, of....
Enig probleem is wat je met de rugzakken doet. Zou kunnen dat Kris of Lisanne van de ander wegging (om welke reden dan ook) en de een met twee rugzakken zat. Ik denk Lisanne omdat haar rugzak is gevonden. Alle waardevolle spullen in haar rugzak en de lege rugzak van Kris (hoewel die beter is) met het afval (de snackwikkels die ze gehad en bewaard moeten hebben, het zijn geen meiden die de natuur expres vervuilen) achtergelaten op een punt als herkenning. Helaas is die herkenning nooit gekomen.The only limit is your own imagination
Is er een tijdstip bekend van die 90 foto's? Indien 's nachts dan is gebruik als lichtbron wel waarschijnlijk, indien overdag dan eerder wild dier afschrikken oid.![]()
Ook de volgende ochtend bij daglicht (en nog steeds mooi weer) niet?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:22 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad tal van mogelijkheden. Ik wil er nog eentje aan toevoegen: ze achtten het niet veilig om terug te lopen.The only limit is your own imagination
's nachts: van 01:00-04:00. 90 (!!) "foto's".quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:22 schreef ShadyLane het volgende:
Is er een tijdstip bekend van die 90 foto's? Indien 's nachts dan is gebruik als lichtbron wel waarschijnlijk, indien overdag dan eerder wild dier afschrikken oid.The only limit is your own imagination
Dit vind ik ook de meest logische verklaring maar is er wel bekend of de flitser gebruikt is?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:15 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Dat het foto's zijn is volgens mij een bijzaak danwel enkel het gevolg van het gebruik van de camera. Het doel van dit gebruik zal namelijk niet het maken van foto's zijn geweest.
Of gebruikt als lichtbron om bij te schijnen of signalen te geven. Ofwel door een derde persoon gebruikt die niet wist wat ie deed (lijkt me zelf erg onwaarschijnlijk gezien het tijdstip en de duur).
Andere opties? Wie het weet mag het zeggen.![]()
Sorry, had een ninja-edit uitgevoerd. Ik heb eraan toegevoegd dat ze daarna verdwaald zijn.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ook de volgende ochtend bij daglicht (en nog steeds mooi weer) niet?![]()
Lijkt me niet aannemelijk idd.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:16 schreef caracamel68 het volgende:
[..]
Mischien toch verdwaald?
Stel dat ze ''ontvoerd'' waren, dan waren hun toch de camera's en telefoons wel afgenomen door ''hun'', de ontvoerders? Ik denk niet dat kwaadwillenden de meisjes hadden laten bellen naar 112 ofzo een paar dagen toch.Die berg zie je op kilometers afstand nog.. Misschien minder mobiel idd vanwege een verwonding. Als de terugweg geblokkeerd was geweest dan was dit door de gidsen tijdens de zoektocht ook opgevallenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:17 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Of ze wisten de weg niet meer, of ze waren niet mobiel meer, of ze hadden overtuiging dat doorlopen beter was, of....Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.![]()
compact automaat - flitst als het donker is. waarom zou je anders 90 foto's maken van niets?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:24 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dit vind ik ook de meest logische verklaring maar is er wel bekend of de flitser gebruikt is?![]()
Zwarte foto's, en van rotsen en paar takken.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:24 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dit vind ik ook de meest logische verklaring maar is er wel bekend of de flitser gebruikt is?
Denk ik nu ook aan. Als er een flits is gebruikt dan geeft dat toch meer heldere foto's?![]()
Ja jij blijft met die hypothese van dat ze elkaar kwijtgeraakt zijn. Ik heb dat zelf niet zo, maar goed, ieder heeft natuurlijk zijn eigen gedachtes en dat is juist ook verfrissend.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Elkaar kwijt. Vind ik nog steeds het meest logische.
Enig probleem is wat je met de rugzakken doet. Zou kunnen dat Kris of Lisanne van de ander wegging (om welke reden dan ook) en de een met twee rugzakken zat. Ik denk Lisanne omdat haar rugzak is gevonden. Alle waardevolle spullen in haar rugzak en de lege rugzak van Kris (hoewel die beter is) met het afval (de snackwikkels die ze gehad en bewaard moeten hebben, het zijn geen meiden die de natuur expres vervuilen) achtergelaten op een punt als herkenning. Helaas is die herkenning nooit gekomen.
Wat die herkenningspunten betreft vraag ik me af hoe goed er gezocht is naar eventuele schuil- en slaapplekken. Kan me zo indenken dat op een gegeven moment een vaste plek hebben gehad om de nacht door te brengen en niet elke dag weer ergens anders heen zijn gegaan. Zeker ook gezien de relatief korte afstand die ze hebben gelopen.
Op eventuele schuil- en slaapplaatsen zouden wellicht nog aanwijzigen/markeringen/sporen te vinden zijn.
Daarnaast zou ik verwachten dat toch minimaal de kleding nog terug gevonden gaat worden. Of lijkt jullie de kans daarop klein?![]()
Feit dat er geen afscheidsboodschap is gemaakt duidt er volgens mij op dat beide meiden tot het laatst hoop hielden op een goede afloop. En daarom denk ik ook dat ze vrij lang samen zijn gebleven. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat ze elkaar kwijt zijn geraakt![]()
Foto's waren in de duisternis, dus nachtquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:22 schreef ShadyLane het volgende:
Is er een tijdstip bekend van die 90 foto's? Indien 's nachts dan is gebruik als lichtbron wel waarschijnlijk, indien overdag dan eerder wild dier afschrikken oid.Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.![]()
Maar de meeste zijn zwarte foto's...Dus dan moet het wel èrg donker zijn geweest waar de foto's zijn genomen toch? Zou dan denken dat de foto's genomen zijn ergens diep in een dal ofzo.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:26 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
compact automaat - flitst als het donker is. waarom zou je anders 90 foto's maken van niets?
En dan naar boven gericht dan uitzicht op takken en rotsen. Wel vreemd.![]()
Schijnbaar niet als je geen focus gebruikt. Als ik het zo goed zeg en goed heb begrepen van mensen die er meer verstand van hebben ;-)quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:27 schreef caracamel68 het volgende:
[..]
Zwarte foto's, en van rotsen en paar takken.
Denk ik nu ook aan. Als er een flits is gebruikt dan geeft dat toch meer heldere foto's?![]()
Nee, niet als de fotograaf niet focust op een object. IN het stikkedonker moet je met je flits behoorlijk dichtbij een object staan wil je het op je foto krijgen. Als je random foto's maakt dan zullen vele zwart zijn met eventuele lichtvlekkenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:27 schreef caracamel68 het volgende:
[..]
Ik ga nu testen, het is bij mij redelijk donker buitenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:29 schreef caracamel68 het volgende:
[..]
Maar de meeste zijn zwarte foto's...Dus dan moet het wel èrg donker zijn geweest waar de foto's zijn genomen toch? Zou dan denken dat de foto's genomen zijn ergens diep in een dal ofzo.
En dan naar boven gericht dan uitzicht op takken en rotsen. Wel vreemd.![]()
juist of overbelichtequote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:27 schreef caracamel68 het volgende:
[..]
Denk ik nu ook aan. Als er een flits is gebruikt dan geeft dat toch meer heldere foto's?"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Of de foto's zijn genomen vanaf toch wel ver in een ''diepte''...en vandaar de meeste zwart zijn?quote:![]()
Die gedachte heb ik ook. Er vanuitgaande dat er niet alsnog eventuele berichtjes op de telefoon staan want dat zou nog steeds kunnen maar dat is onduidelijk omdat schijnbaar nog niet alle info is vrijgegeven (aan de ouders).quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:28 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Feit dat er geen afscheidsboodschap is gemaakt duidt er volgens mij op dat beide meiden tot het laatst hoop hielden op een goede afloop.
Andere optie is dat hun overlijden uiteindelijk toch plotseling was (ongeluk? van de brug gevallen bij oversteek?) waardoor ze niet eens zijn 'toegekomen' aan die laatste fase waarin het besef komt dat je het waarschijnlijk niet gaat overleven.![]()
Nice. Mijn ervaring is dat je überhaupt geen foto kan maken zodra de camera geen focus kan vinden (tenzij je handmatige focus gebruikt).quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:31 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Ik ga nu testen, het is bij mij redelijk donker buiten![]()
Maar hoe verklaar je de laatste foto's dan die genomen zijn?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:34 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Die gedachte heb ik ook. Er vanuitgaande dat er niet alsnog eventuele berichtjes op de telefoon staan want dat zou nog steeds kunnen maar dat is onduidelijk omdat schijnbaar nog niet alle info is vrijgegeven (aan de ouders).
Andere optie is dat hun overlijden uiteindelijk toch plotseling was (ongeluk? van de brug gevallen bij oversteek?) waardoor ze niet eens zijn 'toegekomen' aan die laatste fase waarin het besef komt dat je het waarschijnlijk niet gaat overleven.![]()
Die 90 'fotos' zijn van de 8e april. Hun overlijden zie ik zelf pas na de 11e april.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:35 schreef caracamel68 het volgende:
[..]
Maar hoe verklaar je de laatste foto's dan die genomen zijn?![]()
Waar is dat feit op gebaseerd??quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:28 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Feit dat er geen afscheidsboodschap is gemaakt
Zelfs de ouders hebben de gegevens van de telefoons nog niet gekregen.![]()
90 foto's in een paar uur..Het zijn er geen 10 ofzo maar zovèèl en dat in een paar uur.
Wekt meer de indruk wanhoop op mij dan.![]()
Deze info heb ik waarschijnlijk gemist (ik lees nog niet zo lang mee), maar waarom zaten het paspoort van de een en het verzekeringspasje van de ander in de rugtas? Lagen het andere paspoort en pasje nog op de kamer? Of is dat zoek? Of is dat niet bekend?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Elkaar kwijt. Vind ik nog steeds het meest logische.
Enig probleem is wat je met de rugzakken doet. Zou kunnen dat Kris of Lisanne van de ander wegging (om welke reden dan ook) en de een met twee rugzakken zat. Ik denk Lisanne omdat haar rugzak is gevonden. Alle waardevolle spullen in haar rugzak en de lege rugzak van Kris (hoewel die beter is) met het afval (de snackwikkels die ze gehad en bewaard moeten hebben, het zijn geen meiden die de natuur expres vervuilen) achtergelaten op een punt als herkenning. Helaas is die herkenning nooit gekomen.![]()
Er is één tas gevonden met spullen van beide dames.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:38 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Deze info heb ik waarschijnlijk gemist (ik lees nog niet zo lang mee), maar waarom zaten het paspoort van de een en het verzekeringspasje van de ander in de rugtas? Lagen het andere paspoort en pasje nog op de kamer? Of is dat zoek? Of is dat niet bekend?
Het paspoort van de ander lag idd nog in hun kamer.![]()
de lens van een compact camera is 28 of 35 mmquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:33 schreef caracamel68 het volgende:
[..]
Of de foto's zijn genomen vanaf toch wel ver in een ''diepte''...en vandaar de meeste zwart zijn?
dus als je die in de lucht richt, zie je altijd een grijze massa en niet een pikzwarte.
de flits wordt niet afgekapt door een object,zoals dat zou zijn als je de camera op iets of iemand richt.
de flits regelt dus eigenlijk de belichting als het (te)donker is voor het grootste diafragma."A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Here's the thing:
Op de donkerste plek in mijn tuin krijg ik zwarte foto's, op sommige foto's is een kleine weerkaatsing van de flits te vinden, witte/ oranje verkleuring, dat verklaar ik door de muur waarop de flits is weerkaatst.
Ik krijg details op het moment dat ik dichterbij sta dan 1 meter maar ik moet er bij zeggen dat ik meer lichtbronnen heb dan ik dacht. IN het aardedonker moet je waarschijnlijk nog dichterbij staan om iets zichtbaars te kunnen vastleggen.
camera: canon powershot (compact)
Ik weet zeker dat ik met mijn spiegelreflex wel meer beeld kan krijgen maar dan moet je handmatig de sluitertijden instellen. Dat hebben die meiden niet gekund met hun camera.![]()
- Alle waardevolle spullen zaten in 1 rugzakquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:38 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Deze info heb ik waarschijnlijk gemist (ik lees nog niet zo lang mee), maar waarom zaten het paspoort van de een en het verzekeringspasje van de ander in de rugtas? Lagen het andere paspoort en pasje nog op de kamer? Of is dat zoek? Of is dat niet bekend?
- de meiden hadden hoogstvermoedelijk 2 rugzakken mee
Zie hier:
Hoe zie jij die vaste plek? Je bent verdwaald, je richt op avond x een schuilplaats in en vervolgens ga je de volgende dagen proberen de weg terug te zoeken, maar dan verdwaal je niet en komt steeds op dezelfde plek weer terug? Als je dat gebeurt weet je dat je de volgende dag iets anders moet doen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:27 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Ja jij blijft met die hypothese van dat ze elkaar kwijtgeraakt zijn. Ik heb dat zelf niet zo, maar goed, ieder heeft natuurlijk zijn eigen gedachtes en dat is juist ook verfrissend.
Wat die herkenningspunten betreft vraag ik me af hoe goed er gezocht is naar eventuele schuil- en slaapplekken. Kan me zo indenken dat op een gegeven moment een vaste plek hebben gehad om de nacht door te brengen en niet elke dag weer ergens anders heen zijn gegaan. Zeker ook gezien de relatief korte afstand die ze hebben gelopen.
Op eventuele schuil- en slaapplaatsen zouden wellicht nog aanwijzigen/markeringen/sporen te vinden zijn.
Daarnaast zou ik verwachten dat toch minimaal de kleding nog terug gevonden gaat worden. Of lijkt jullie de kans daarop klein?![]()
ehh hoe stond de maan erbij op 1 april eigenlijk ?"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Ik praat Peter de vries na.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:37 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Waar is dat feit op gebaseerd??
Zelfs de ouders hebben de gegevens van de telefoons nog niet gekregen.![]()
Op 11 april volgens dan bronnen is het noodnummer weer gebeld (daarop doel je).quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:37 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Die 90 'fotos' zijn van de 8e april. Hun overlijden zie ik zelf pas na de 11e april.
Maar je gaat niet voor je lol 90 foto's maken in een paar uur. Dus een paar foto's op 1 april en dan maar liefst 90 op 8 april nog wel in een paar uur, en daarna 3 dagen later noodoproep gebeld weer.![]()
niet als er geen maan of kunstlicht is. De flits verdwijnt ins blaue hineinquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:40 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
de lens van een compact camera is 28 of 35 mm
dus als je die in de lucht richt, zie je altijd een grijze massa en niet een pikzwarte.
de flits wordt niet afgekapt door een object,zoals dat zou zijn als je de camera op iets of iemand richt.
de flits regelt dus eigenlijk de belichting als het (te)donker is voor het grootste diafragma.![]()
Heb je ook geprobeerd in de lucht te fotograferen?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:41 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Daar waar de camera wel de detail pakte is de foto trouwens uiterst wazig
Ik kan me voorstellen dat ze hebben proberen te signaleren naar luchtverkeer.![]()
Ik ben benieuwd of dat nog is op te halen in een fotobewerkingsprogramma, zodat er misschien toch nog iets, waarschijnlijk weinig, te zien is.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:40 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Here's the thing:
Op de donkerste plek in mijn tuin krijg ik zwarte foto's, op sommige foto's is een kleine weerkaatsing van de flits te vinden, witte/ oranje verkleuring, dat verklaar ik door de muur waarop de flits is weerkaatst.
Ik krijg details op het moment dat ik dichterbij sta dan 1 meter maar ik moet er bij zeggen dat ik meer lichtbronnen heb dan ik dacht. IN het aardedonker moet je waarschijnlijk nog dichterbij staan om iets zichtbaars te kunnen vastleggen.
camera: canon powershot (compact)
Ik weet zeker dat ik met mijn spiegelreflex wel meer beeld kan krijgen maar dan moet je handmatig de sluitertijden instellen. Dat hebben die meiden niet gekund met hun camera.![]()
Ligt er een beetje aan of ze in beweging waren of niet. Als ze om wat voor reden dan ook zich s' nachts hebben moeten verplaatsen in het donker dan hebben ze in die 3 uur tijd wellicht de camera gebruikt om hun pad enigszins te verlichten.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:37 schreef caracamel68 het volgende:
90 foto's in een paar uur..Het zijn er geen 10 ofzo maar zovèèl en dat in een paar uur.
Wekt meer de indruk wanhoop op mij dan.
Als ze op één plek waren (en dus niet in bewegin) kan het zijn dat ze ofwel licht hebben geprobeerd te gebruiken om omgeving te bekijken, danwel een dier weg te jagen, danwel lichtsignalen (in de lucht?) te maken, danwel....![]()
Ja, zwartquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:42 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Heb je ook geprobeerd in de lucht te fotograferen?
Ik kan me voorstellen dat ze hebben proberen te signaleren naar luchtverkeer.![]()
Denk puur om iets van identificatie bij zich te hebben.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:38 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Deze info heb ik waarschijnlijk gemist (ik lees nog niet zo lang mee), maar waarom zaten het paspoort van de een en het verzekeringspasje van de ander in de rugtas? Lagen het andere paspoort en pasje nog op de kamer? Of is dat zoek? Of is dat niet bekend?![]()
Ah thanks. Spreekt dat het idee van de vader niet tegen over hun handelen? Paspoort altijd bij je houden? Ik laat het niet graag ergens achter in ieder geval. (maar ok, ik maak niet dit soort tripjes, dus geen idee wat gebruikelijk is).quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:39 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Er is één tas gevonden met spullen van beide dames.
Het paspoort van de ander lag idd nog in hun kamer.![]()
per ongeluk de optie van meerdere foto's met 1x "klikken" aangezet? Die optie heb ik niet gelezen. Dan is het hooguit 10x indrukken of zo. Maar misschien kan die optie niet met de flits (ik heb het nooit in het donker gebruikt).quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:37 schreef caracamel68 het volgende:
Wekt meer de indruk wanhoop op mij dan.![]()
Ik had je plaatje gezien. Maar als ze 2 rugzakken hadden dan zou het tweede paspoort ook kwijt zijn, als het niet op de kamer lag, en is het aannemelijk dat er 2 rugzakken mee waren op het tochtje.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
- Alle waardevolle spullen zaten in 1 rugzak
- de meiden hadden hoogstvermoedelijk 2 rugzakken mee
Zie hier:
[ afbeelding ]![]()
Tja, ik weet het niet. Denk alleen niet dat ze al die dagen hebben lopen ronddwalen, zeker gezien de beperkte afstand die ze gelopen hebben. Dus wellicht op een gegeven moment in een klein gebied gebleven (om zo kans op redding te vergroten?) en gekeken hoe het beste te overleven in afwachting van redding.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:41 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Hoe zie jij die vaste plek? Je bent verdwaald, je richt op avond x een schuilplaats in en vervolgens ga je de volgende dagen proberen de weg terug te zoeken, maar dan verdwaal je niet en komt steeds op dezelfde plek weer terug? Als je dat gebeurt weet je dat je de volgende dag iets anders moet doen.
Denk dus dat ze wel iets van een vaste schuil- of slaapplaats gezocht/gemaakt hebben en niet elke nacht maar zomaar ergens zijn gaan liggen om het maar even cru te zeggen.![]()
Nee met flits werkt de "sportstand" niet, dat houdt hij nooit bij.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:45 schreef NedKelly het volgende:
[..]
per ongeluk de optie van meerdere foto's met 1x "klikken" aangezet? Die optie heb ik niet gelezen. Dan is het hooguit 10x indrukken of zo. Maar misschien kan die optie niet met de flits (ik heb het nooit in het donker gebruikt).
De sluitertijd is ook te kort om iets nuttigs van een foto te maken.![]()
Ik zeg ook niet voor de lol. Zie mijn vorige reactie met daarin mogelijke verklaringen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:42 schreef caracamel68 het volgende:
[..]
Op 11 april volgens dan bronnen is het noodnummer weer gebeld (daarop doel je).
Maar je gaat niet voor je lol 90 foto's maken in een paar uur. Dus een paar foto's op 1 april en dan maar liefst 90 op 8 april nog wel in een paar uur, en daarna 3 dagen later noodoproep gebeld weer.![]()
Een flits als verlichting gebruiken lijkt mij tamelijk onhandig en nutteloos. Het is pikdonker 's nachts en dan heb je een explosie van licht. Volgens mij zie je helemaal niets in die milliseconde.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:44 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan of ze in beweging waren of niet. Als ze om wat voor reden dan ook zich s' nachts hebben moeten verplaatsen in het donker dan hebben ze in die 3 uur tijd wellicht de camera gebruikt om hun pad enigszins te verlichten.
Als ze op één plek waren (en dus niet in bewegin) kan het zijn dat ze ofwel licht hebben geprobeerd te gebruiken om omgeving te bekijken, danwel een dier weg te jagen, danwel lichtsignalen (in de lucht?) te maken, danwel....![]()
Die vader lijkt inderdaad niet te willen geloven dat zijn dochter verkeerde beslissingen zou nemen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:45 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Ah thanks. Spreekt dat het idee van de vader niet tegen over hun handelen? Paspoort altijd bij je houden? Ik laat het niet graag ergens achter in ieder geval. (maar ok, ik maak niet dit soort tripjes, dus geen idee wat gebruikelijk is).![]()
Ik geloof zelf niet in de theorie met de 2 rugzakken. Met name omdat ze waarschijnlijk maar erg weinig spullen mee hadden en alles ook in 1 rugzak gevonden is.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:48 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Ik had je plaatje gezien. Maar als ze 2 rugzakken hadden dan zou het tweede paspoort ook kwijt zijn, als het niet op de kamer lag, en is het aannemelijk dat er 2 rugzakken mee waren op het tochtje.
De theorie van de 2e ruzak komt volgens mij ook voort uit het ontbreken van een rugzak in de kamer van K&L terwijl die rugzak op een eerdere foto (van enkele dagen(?) voor verdwijning wel staat.![]()
In dat geval zou gebruiken als lichtsignaal (als waarschuwing danwel het afschrikken van iets) logischer zijn.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:49 schreef Rubella het volgende:
[..]
Een flits als verlichting gebruiken lijkt mij tamelijk onhandig en nutteloos. Het is pikdonker 's nachts en dan heb je een explosie van licht. Volgens mij zie je helemaal niets in die milliseconde.![]()
30 maart was nieuwe maan. Zie OP, kopje Fauna, klimaat etc.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:41 schreef StaceySinger het volgende:
ehh hoe stond de maan erbij op 1 april eigenlijk ?The only limit is your own imagination
maar ja
wat zou de reden kunnen zijn om de camera op een donkere lucht te richten ?
dat heeft alleen nut als er bijv een heli overvliegt
wel kan je met flitsen even wat licht op een donker pad krijgen
tot de batterij leeg is
maar op een donker pad krijg je dus wel beelden op de camera
in de lucht vrijwel zwart of hoogstens donker grijs"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Paspoort Kris lag gewoon op haar kamer.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:48 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Ik had je plaatje gezien. Maar als ze 2 rugzakken hadden dan zou het tweede paspoort ook kwijt zijn, als het niet op de kamer lag, en is het aannemelijk dat er 2 rugzakken mee waren op het tochtje.
IDs:
Lisanne - paspoort
Kris - verzekeringspasjeThe only limit is your own imagination
Klopt. Maar ik denk wel dat het effectief is om dieren af te schrikkenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:49 schreef Rubella het volgende:
[..]
Een flits als verlichting gebruiken lijkt mij tamelijk onhandig en nutteloos. Het is pikdonker 's nachts en dan heb je een explosie van licht. Volgens mij zie je helemaal niets in die milliseconde.![]()
Hoe zit dat met het licht wat de flits veroorzaakt. Hoe lang duurt dat en heb je er wat aan om even iets te verlichten (bijvoorbeeld een pad of je omgeving) of gaat het te snel?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:45 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
maar recht vooruit krijg ik ook zwart. Behalve als een object op ca. 1 meter afstand staat![]()
weinig licht dusquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
30 maart was nieuwe maan. Zie OP, kopje Fauna, klimaat etc.![]()
Dat.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:49 schreef Rubella het volgende:
[..]
Een flits als verlichting gebruiken lijkt mij tamelijk onhandig en nutteloos. Het is pikdonker 's nachts en dan heb je een explosie van licht. Volgens mij zie je helemaal niets in die milliseconde.
Ik zeg: er is helemaal niet geflitst. Camera is gebruikt om de weg te vinden. Bijschijnen dus, maar niet met flits.The only limit is your own imagination
net in de lucht gemaakt > Canon EOS
rechts boven zie je een houten balk
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
''Tussen 1 en 4 uur 's nachts zijn er negentig foto's genomen. De meesten zijn zwart, maar op enkele staat een rotswand van onderaf gefotografeerd.''
Ik blijf toch nogal hieraan denken, aan de laatste foto's.
Bron:http://www.volkskrant.nl/(...)ris-en-Lisanne.dhtml
Wekt de indruk ook mij dat ze ergens vastzaten ofzo. (en daar niet uit konden).
Paar foto's dus vanaf onderaf ergens genomen. En dan beelden van een rotswand. De rest zwart. Takken. Mischien ze daar al een tijdje zaten? En niet wegkonden daar?![]()
wacht er is op 8 april geflitst, dan zou er wat meer licht van de maan kunnen zijn. Mits het onbewolkt was natuurlijk![]()
Nee, een week later (wanneer de foto's zijn gemaakt) is het halve maan, die ook steeds eerder opkomt.quote:The only limit is your own imagination
Ok, maar waarom is dit niet in de dagen voorafgaand gebeurd? Ze hebben dan een flink aantal dagen gewacht voordat de flits voor dit doel werd ingezet. Het lijkt mij stug dat in al die nachten daarvoor geen gevaarlijke dieren op jacht waren in de nacht.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:56 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Klopt. Maar ik denk wel dat het effectief is om dieren af te schrikken![]()
Hoe ver is die houten balk van je verwijderd? Een canon EOS heeft een veel krachtigere flits dan een compactcameraatje. Maar verder dus zwarte luchtquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:57 schreef StaceySinger het volgende:
net in de lucht gemaakt > Canon EOS
rechts boven zie je een houten balk
[ afbeelding ]![]()
Maar hoeveel licht geeft een digitale camera ookal flits je niet? en waarom dan toch op de afdruk knop drukken? van de spanning/stress van het lopen door het donker?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat.
Ik zeg: er is helemaal niet geflitst. Camera is gebruikt om de weg te vinden. Bijschijnen dus, maar niet met flits.![]()
Maar dat weten we niet, eerder is al geopperd dat foto's van eerdere momenten misschien gewist kunnen zijn om ruimte te maken.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:59 schreef Rubella het volgende:
[..]
Ok, maar waarom is dit niet in de dagen voorafgaand gebeurd? Ze hebben dan een flink aantal dagen gewacht voordat de flits voor dit doel werd ingezet. Het lijkt mij stug dat in al die nachten daarvoor geen gevaarlijke dieren op jacht waren in de nacht.
Er is ook naderhand niet geflitst terwijl er wel naderhand nog is gebeld. Dus misschien was de situatie waarin de flits nodig was eenmalig.![]()
Omdat ie bij afdruk de krachtigste flits geeft?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:00 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Maar hoeveel licht geeft een digitale camera ookal flits je niet? en waarom dan toch op de afdruk knop drukken? van de spanning/stress van het lopen door het donker?![]()
Van onderaf...is ook maar net hoe men de foto geinterpreteerd heeft. Je weet niet hoe ze de camera vast gehouden hebben tijdens het maken van de 'foto'.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:57 schreef caracamel68 het volgende:
''Tussen 1 en 4 uur 's nachts zijn er negentig foto's genomen. De meesten zijn zwart, maar op enkele staat een rotswand van onderaf gefotografeerd.''
Paar foto's dus vanaf onderaf ergens genomen. En dan beelden van een rotswand. De rest zwart. Takken. Mischien ze daar al een tijdje zaten? En niet wegkonden daar?
Dat zagen we al bij de foto van de rugzak en de gevonden spullen. Die liet men ook op z'n kop zien.![]()
Ja ik corrigeerde mezelf al. Maar die maan geeft alleen licht in geval van lichte bewolking of onbewolkte luchtquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, een week later (wanneer de foto's zijn gemaakt) is het halve maan, die ook steeds eerder opkomt.![]()
Eventueel de dagen ervoor niet nodig geweest of voldoende gehad aan een enkele keer met een van de telefoons. Blijft vaag inderdaad.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:59 schreef Rubella het volgende:
[..]
Ok, maar waarom is dit niet in de dagen voorafgaand gebeurd? Ze hebben dan een flink aantal dagen gewacht voordat de flits voor dit doel werd ingezet. Het lijkt mij stug dat in al die nachten daarvoor geen gevaarlijke dieren op jacht waren in de nacht.![]()
die balk zit een meter of 8 weg en ik heb een losse flitser >Canon Speedlitequote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:59 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Hoe ver is die houten balk van je verwijderd? Een canon EOS heeft een veel krachtigere flits dan een compactcameraatje. Maar verder dus zwarte lucht"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Dat laatste sowieso.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:00 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Maar hoeveel licht geeft een digitale camera ookal flits je niet? en waarom dan toch op de afdruk knop drukken? van de spanning/stress van het lopen door het donker?
90 foto's in 3 uur, dat is maar 30 per uur, een elke 2 min. Kan zijn dat de camera na 2 min op uit gaat en je dus steeds de camera moet heractiveren om licht te hebben. Kan makkelijk dat je dan elke keer een foto maakt, zonder h et te willen.
3 uur is trouwens extreem lang als je:
• dieren wil afschrikken
• vliegtuigen/helikopters wil lokken
Veel logischer vind ik om een wandelroute te veronderstellen.
Bovendien zou je ook dierenfoto's moeten zien als je doel is dieren verjagen.
De maan in Boquete:
Halve Maan: 7 Apr 03:31 Volle Maan: 15 Apr 02:43
Maan komt dus ongeveer op op het moment dat die foto's gemaakt werden. Kan zijn dat het bewolkt was en het maanlicht steeds wegviel en je toen dus die camera nodig had. Om 4:00 was het niet meer nodig want stond de maan hoog genoeg aan de hemel. Al denk ik dat de batterij toen op was.The only limit is your own imagination
Als ze daadwerkelijk kunnen vaststellen dat de rotswand van onderaf is gefotografeerd dan lijkt me signalering naar vliegverkeer best plausibel.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:57 schreef caracamel68 het volgende:
Paar foto's dus vanaf onderaf ergens genomen. En dan beelden van een rotswand. De rest zwart. Takken. Mischien ze daar al een tijdje zaten? En niet wegkonden daar?![]()
dan is dus niet pikkedonker buitenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
30 maart was nieuwe maan. Zie OP, kopje Fauna, klimaat etc."A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
3 UUR lang??quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:06 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Als ze daadwerkelijk kunnen vaststellen dat de rotswand van onderaf is gefotografeerd dan lijkt me signalering naar vliegverkeer best plausibel.The only limit is your own imagination
Ja dat wil ik ook graag weten, hoever die houten balk verwijderd is van je opname.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:59 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Hoe ver is die houten balk van je verwijderd? Een canon EOS heeft een veel krachtigere flits dan een compactcameraatje. Maar verder dus zwarte lucht![]()
Eens. Helaas weten we ook van dit tijdframe niet precies de invulling.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:04 schreef El_Matador het volgende:
• dieren wil afschrikken
Kan ook zomaar 60 foto's in het eerste uur zijn en 30 in het laatste uur. (ik noem maar wat).
Dan heb je er ook 90 in 3 uur tijd.![]()
Hangt van de bewolking af. En ook of de maan niet achter de bergen zit, wat heel logisch is daar, want de bergruggen lopen noord-zuid, net als de riviervalleien.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:06 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
dan is dus niet pikkedonker buitenThe only limit is your own imagination
Er waren s' nachts geen rescue teams op zoek. Dus eventueel overvliegend verkeer was natuurlijk in een mum weer voorbij.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:06 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Als ze daadwerkelijk kunnen vaststellen dat de rotswand van onderaf is gefotografeerd dan lijkt me signalering naar vliegverkeer best plausibel.![]()
Ja dat kan ook. Maar nog steeds lijkt me dat voor dieren te lang. Vliegtuigen kan ik me meer voorstellen omdat de nood zo extreem hoog is na een week ontberingen dat je blijft drukken in de hoop dat ze je zien.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:07 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Eens. Helaas weten we ook van dit tijdframe niet precies de invulling.
Kan ook zomaar 60 foto's in het eerste uur zijn en 30 in het laatste uur. (ik noem maar wat).
Dan heb je er ook 90 in 3 uur tijd.The only limit is your own imagination
Maar 's nachts gaan lopen? Het lijkt mij niet echt logisch als je:quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat laatste sowieso.
90 foto's in 3 uur, dat is maar 30 per uur, een elke 2 min. Kan zijn dat de camera na 2 min op uit gaat en je dus steeds de camera moet heractiveren om licht te hebben. Kan makkelijk dat je dan elke keer een foto maakt, zonder h et te willen.
• dieren wil afschrikken
De maan in Boquete:
Halve Maan: 7 Apr 03:31 Volle Maan: 15 Apr 02:43
Maan komt dus ongeveer op op het moment dat die foto's gemaakt werden. Kan zijn dat het bewolkt was en het maanlicht steeds wegviel en je toen dus die camera nodig had. Om 4:00 was het niet meer nodig want stond de maan hoog genoeg aan de hemel. Al denk ik dat de batterij toen op was.
a. al verdwaald bent,
b. verzwakt,
c.geen hand voor ogen ziet
Ook al stond de maan recht boven het gebied, dan lijkt het mij dat je te weinig licht hebt om veilig te kunnen lopen. Voordat je het weet sta je op een slang o.i.d.![]()
Als je wat hebt horen overvliegen en je bent al in zo'n wanhoop situatie kan ik me dat wel voorstellen ja. Je grijpt alles aan om gered te worden.quote:![]()
Sja, ik vind het ook vreemd, maar wat denk jij dan dat het doel van die foto's was?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:09 schreef Rubella het volgende:
[..]
Maar 's nachts gaan lopen? Het lijkt mij niet echt logisch als je:
a. al verdwaald bent,
b. verzwakt,
Ook al stond de maan recht boven het gebied, dan lijkt het mij dat je te weinig licht hebt om veilig te kunnen lopen. Voordat je het weet sta je op een slang o.i.d.The only limit is your own imagination
Bij een hoge lucht vochtigheid krijg je dan heel diffuus licht zoietsquote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hangt van de bewolking af. En ook of de maan niet achter de bergen zit, wat heel logisch is daar, want de bergruggen lopen noord-zuid, net als de riviervalleien.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Eens, dat zei ik later ook. Maar dan wel op de manier zoals Stupidisco zegt.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:10 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Als je wat hebt horen overvliegen en je bent al in zo'n wanhoop situatie kan ik me dat wel voorstellen ja. Je grijpt alles aan om gered te worden.
Het zou helpen als de familie dat soort dingen hier besproken zou laten worden. Het helpt hen alleen maar. Nu zijn ze zelf aan het puzzelen en komen ze geen stap verder.The only limit is your own imagination
s' nachts gaan lopen lijkt me ook zeker niet logisch. Maar misschien was er op dat moment noodzaak voor en was het een eenmalig iets. Zou ook verklaren waarom iets dergelijks in de dagen daarvoor (waarschijnlijk) niet ook al heeft plaatsgevonden.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:09 schreef Rubella het volgende:
[..]
Maar 's nachts gaan lopen? Het lijkt mij niet echt logisch als je:
a. al verdwaald bent,
b. verzwakt,
Ook al stond de maan recht boven het gebied, dan lijkt het mij dat je te weinig licht hebt om veilig te kunnen lopen. Voordat je het weet sta je op een slang o.i.d.![]()
Misschien had het helemaal geen doel en is het gebeurd tijdens een driftbui / handgemeen tussen beide dames. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat er gedurende die dagen er geen ruzie is geweest tussen die twee. Op een gegeven moment zullen er wel verwijten over en weer gegaan zijn.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Sja, ik vind het ook vreemd, maar wat denk jij dan dat het doel van die foto's was?![]()
Denk dat er dan wel foto's waren geweest waar ze gedeeltelijk zelf op hadden gestaan.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:12 schreef Rubella het volgende:
[..]
Misschien had het helemaal geen doel en is het gebeurd tijdens een driftbui / handgemeen tussen beide dames. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat er gedurende die dagen er geen ruzie is geweest tussen die twee. Op een gegeven moment zullen er wel verwijten over en weer gegaan zijn.![]()
Strikt genomen is het in Panama verplicht om je paspoort bij je te dragen tijdens een hike.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:45 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Ah thanks. Spreekt dat het idee van de vader niet tegen over hun handelen? Paspoort altijd bij je houden? Ik laat het niet graag ergens achter in ieder geval. (maar ok, ik maak niet dit soort tripjes, dus geen idee wat gebruikelijk is).![]()
Ok, goed punt.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:11 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Bij een hoge lucht vochtigheid krijg je dan heel diffuus licht zoiets
[ afbeelding ]
Denk dat de bergen meer blokkeren dan wolken.
Stel je loopt door de riviervallei in het donker. Geen idee waarom, maar je denkt de weg gevonden te hebben, je hallucineert (kan heul goed, met name door de honger en dehydratatie) en je ziet iets in de verte waar je naartoe wil (fata morgana effect).
De maan komt rond 03:20 op (zie website: http://www.timeanddate.com/moon/phases/panama/boquete), dus eerste 2,5 uur heb je daar nog niks aan. Als ie al opkomt, dan achter de bergen (in het oosten). Kan makkelijk dat de maan om 04:00 al boven de bergen is.The only limit is your own imagination
Eens. Het blijft in ieder geval heel vreemd.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:14 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Denk dat er dan wel foto's waren geweest waar ze gedeeltelijk zelf op hadden gestaan.![]()
Midden in de nacht? En hoe maak je tijdens een 3 uur durende ruzie 90 foto's? Zonder de camera kapot te laten vallen (!)?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:12 schreef Rubella het volgende:
[..]
Misschien had het helemaal geen doel en is het gebeurd tijdens een driftbui / handgemeen tussen beide dames. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat er gedurende die dagen er geen ruzie is geweest tussen die twee. Op een gegeven moment zullen er wel verwijten over en weer gegaan zijn.The only limit is your own imagination
Ik zou haast zelf vermoeden dat de meisjes ergens zaten waar ze niet meer uit konden? Mischien niet tientallen meters diep, maar wel zo diep dat ze er niet meer uitkonden.
Mischien hebben ze helicopters gehoord. Immers zaterdag is er gezocht (danwel boven een ander gebied maar mischien hebben ze dat toch gehoord?)
En ze erg wanhopig waren en zo die foto's gemaakt hebben (dus 90 in een paar uur) om toch signalen te geven, pure laatste wanhoop, en mischien zelfs wel daar overleden zijn een paar dagen later.
In die dagen regende het al erg. En vanuit die plaats de lichaamsdelen elders gedreven zijn.
Het is allemaal zo gissen.![]()
Los padres de Kris Kremers esperan el informe forense para saber a quién pertenecen los nuevos restos óseos hallados.
Los padres de Kris Kremers regresan mañana a su país satisfechos con las pesquisas para esclarecer causas de la muerte de su hija y su amiga
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat een van de meiden ineens bedacht dat ze de camera konden gebruiken om te seinen. Hebben dat vervolgens net zo lang gedaan tot de batterij leeg was. Vandaar de tijdspanne van 3 uur.![]()
Het zou in ieder geval kunnen verklaren waarom de camera toen het stof was opgetrokken weer netjes werd opgeborgen. Maar ben met je eens dat er geen logische verklaring voor de foto's is te verzinnen met de info die er nu is.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Midden in de nacht? En hoe maak je tijdens een 3 uur durende ruzie 90 foto's? Zonder de camera kapot te laten vallen (!)?![]()
Dat denk ik ook. Het klassieke verhaal Het Meisje Met De Zwavelstokjes van Hans Christiaan Anderssen, maar dan in moderne uitvoering.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:16 schreef caracamel68 het volgende:
En ze erg wanhopig waren en zo die foto's gemaakt hebben (dus 90 in een paar uur) om toch signalen te geven, pure laatste wanhoop, en mischien zelfs wel daar overleden zijn een paar dagen later.![]()
- hoe verklaar je dat de camera netjes in de rugzak zat?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:16 schreef caracamel68 het volgende:
Ik zou haast zelf vermoeden dat de meisjes ergens zaten waar ze niet meer uit konden? Mischien niet tientallen meters diep, maar wel zo diep dat ze er niet meer uitkonden.
Mischien hebben ze helicopters gehoord. Immers zaterdag is er gezocht (danwel boven een ander gebied maar mischien hebben ze dat toch gehoord?)
En ze erg wanhopig waren en zo die foto's gemaakt hebben (dus 90 in een paar uur) om toch signalen te geven, pure laatste wanhoop, en mischien zelfs wel daar overleden zijn een paar dagen later.
- hoe verklaar je de noodoproep van 3 dagen later?
Voor beide heb ik wel een verklaring: Kris was Lisanne kwijt en vond haar "in dat gat"/waar dat dan ook was en borg de camera op en probeerde te bellen. Kort daarop bezweek ook zij.The only limit is your own imagination
Dat kan ja. Toen pas bedacht of eventueel eerdere nachten (in beperkte mate) al gedaan met de telefoons maar om te voorkomen dat batterij van de telefoons te snel zouden leegraken 'overgestapt' op de camera. Batterij van de telefoon heb je namelijk meer aan...dus zinvoller om daar zuiniger mee om te gaan.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:17 schreef Pipo_de_C. het volgende:
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat een van de meiden ineens bedacht dat ze de camera konden gebruiken om te seinen. Hebben dat vervolgens net zo lang gedaan tot de batterij leeg was. Vandaar de tijdspanne van 3 uur.![]()
Avondje niet meegelezen en er zijn gelijk weer allerlei nieuwe feiten en ontwikkelingen.
Is al bekend gemaakt van wie die schedel is?![]()
Kan daar niet gedurende langere tijd in de nacht een helicopter of vliegtuig overgevlogen hebben op zoek naar illegale activiteiten daar in het dal?
En dan heen en weer gevlogen omdat ze ergens een camera zagen flitsen, en uiteindelijk toch doorgevlogen... ?![]()
Dat zou dan in een gat/kloof of iets dergelijks in (of in de buurt) van de rivier geweest moeten zijn gezien de plek van de uiteindelijk gevonden resten.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:19 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Het klassieke verhaal Het Meisje Met De Zwavelstokjes van Hans Christiaan Anderssen, maar dan in moderne uitvoering.![]()
Nog nietquote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:22 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Avondje niet meegelezen en er zijn gelijk weer allerlei nieuwe feiten en ontwikkelingen.
Is al bekend gemaakt van wie die schedel is?![]()
Dat zou goed kunnen idd.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:23 schreef Domnivoor het volgende:
Kan daar niet gedurende langere tijd in de nacht een helicopter of vliegtuig overgevlogen hebben op zoek naar illegale activiteiten daar in het dal?
En dan heen en weer gevlogen omdat ze ergens een camera zagen flitsen, en uiteindelijk toch doorgevlogen... ?
En ook een reden zijn dat die autoriteiten zo tegenwerk(t)en. Ze schamen zich dood als in dat geval niet geland is om die meiden te redden. Neem aan dat de militairen die drugsroutes afspeuren ook op de hoogte waren van de verdwijning van de meiden, precies in dat gebied.The only limit is your own imagination
Geen idee hoe die luchtcontroles daar zijn in de nacht. Maar is op zich niet per definitie ondenkbaar.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:23 schreef Domnivoor het volgende:
En dan heen en weer gevlogen omdat ze ergens een camera zagen flitsen, en uiteindelijk toch doorgevlogen... ?![]()
Ik blijf nadenken over dat getal 90. Niet 91 of 89, nee 90. Is dat toeval? Wat mata ook zegt, das een foto per 2 minuten
Ik heb niet eens een camera, dus ben niet echt expert, maar zitten er opties op zon ding om dat te automatiseren? Dat ze het wilden gebruiken als een baken ofzo?Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.![]()
Kan toch, signalen geven uit wanhoop, en daarna de camera weer in de rugzak doen?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
- hoe verklaar je dat de camera netjes in de rugzak zat?
- hoe verklaar je de noodoproep van 3 dagen later?
Voor beide heb ik wel een verklaring: Kris was Lisanne kwijt en vond haar "in dat gat"/waar dat dan ook was en borg de camera op en probeerde te bellen. Kort daarop bezweek ook zij.
Misschien hebben ze daar wel nog 3 dagen gezeten. En toen de 1 overleden en daarna de andere.
Het wekt op mij de indruk ze idd in een ''gat'' hebben gezeten, en daar niet uit konden om 1 of andere reden.![]()
Mata, ik vind je theorie van elkaar kwijtraken zeer plausibel. Zat zelf ook al in die richting, maar dan een ongeluk als oorzaak. Enige waar ik mee zit dat ze dan toch niet terug zijn gegaan, ook niet 1 van de 2. Waarom allebei verder die berg af, terwijl ze wisten verder van de bewoonde wereld te komen?![]()
In ieder geval een plek met rotswanden idd.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:23 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Dat zou dan in een gat/kloof of iets dergelijks in (of in de buurt) van de rivier geweest moeten zijn gezien de plek van de uiteindelijk gevonden resten.The only limit is your own imagination
Wisten ze dat?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:26 schreef SAJ het volgende:
terwijl ze wisten verder van de bewoonde wereld te komen?![]()
En van waar ze waren van onderaf gefotografeerd en ook takken.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
In ieder geval een plek met rotswanden idd.
Lijkt mij op een gat/dal wat zeer donker was, maar naar boven enigszins iets licht zodat er een stuk rots/takken wel konden gefotografeerd.
[ Bericht 11% gewijzigd door caracamel68 op 06-08-2014 00:32:52 ]![]()
De maan ging als ik het goed heb in de nacht van 7/8 april juist rond 1:30 onder. Dus rond de tijd van de foto's was het zo goed als donker. Zie ook http://www.vercalendario.info/en/moon/panama-8-april-2014.html voor duiderlijkere tijden.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De maan komt rond 03:20 op (zie website: http://www.timeanddate.com/moon/phases/panama/boquete), dus eerste 2,5 uur heb je daar nog niks aan. Als ie al opkomt, dan achter de bergen (in het oosten). Kan makkelijk dat de maan om 04:00 al boven de bergen is.![]()
Ze hadden in de ochtend de route bestudeerd op internet, dus ik vrees dat het antwoord hierop ja moet zijn.quote:![]()
Goeie vraag. Ik denk dat als de meiden NIET samen zijn de langdurige "paniek"/stress groter is dan als ze samen zijn. Op een gegeven moment komt er 1 bij zinnen en kan de ander troosten, steun geven, het pad terugvinden, whatever.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:26 schreef SAJ het volgende:
Mata, ik vind je theorie van elkaar kwijtraken zeer plausibel. Zat zelf ook al in die richting, maar dan een ongeluk als oorzaak. Enige waar ik mee zit dat ze dan toch niet terug zijn gegaan, ook niet 1 van de 2. Waarom allebei verder die berg af, terwijl ze wisten verder van de bewoonde wereld te komen?
Enige punt waar ik mee zit is die rugzak. De foto's bekijkend moet ook Kris een rugzak meegehad hebben. Als alle waardevolle spullen in Lisannes rugzak zitten, is Kris degene geweest die van Lisanne is weggeraakt.
Kris zou namelijk in het geval van 2 rugzakken de hare, stevigere meegenomen hebben.
Zou ook kunnen dat de noodoproepen om verschillende redenen zijn gedaan. De eerste, op 1 april 15-16:00 om de verdwaling te melden en dat ze later uit elkaar gegaan zijn/elkaar kwijtgeraakt.
Kris zou bij het oversteken van de rivier eringevallen kunnen zijn (het noodweer begon op 4 april.
Ik blijf die 3 dagen tussen de laatste foto's en de laatste noodoproep niet begrijpen in een scenario waar ze samengeweest zouden zijn.
Daarom vermoed ik dat Lisanne net na die foto's is komen te overlijden en Kris haar op 11 april heeft teruggevonden en daar kort na ook het loodje legde.The only limit is your own imagination
De richting is vaag. Als er een vliegtuig overvliegt zou je verwachten dat ze in een soort halve boog foto's maken, richting het vliegtuig. Dan zouden er niet maar 3 rotswandfoto's in 3 uur zijn.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:27 schreef caracamel68 het volgende:
[..]
En van waar ze waren van onderaf gefotografeerd en ook takken.
gebruiken "ze" (ik denk Lisanne alleen) de camera om bij te schijnen, zou dat wel makkelijker kunnen.The only limit is your own imagination
Je hebt gelijk. Ik keek bij Moon Phases en niet bij moon set. Dank!quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:27 schreef ednet94 het volgende:
[..]
De maan ging als ik het goed heb in de nacht van 7/8 april juist rond 1:30 onder. Dus rond de tijd van de foto's was het zo goed als donker. Zie ook http://www.vercalendario.info/en/moon/panama-8-april-2014.html voor duiderlijkere tijden.The only limit is your own imagination
Zou kunnen inderdaad.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:28 schreef Rubella het volgende:
[..]
Ze hadden in de ochtend de route bestudeerd op internet, dus ik vrees dat het antwoord hierop ja moet zijn.![]()
Sorry Mata, maar ik krijg de indruk dat je te veel naar je eigen hypothese toe redeneert met die tweede-rugzak-theoriequote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Enige punt waar ik mee zit is die rugzak.
- Vanaf de eerste nieuwsberichten over de verdwijning wordt er gesproken over één ontbrekende rugzak. Die rugzak is twee maanden later pas teruggevonden dus daar was het bericht niet op gebaseerd.
- Er zaten spullen van beide dames in diezelfde rugzak.
- Er is een foto van Kris op de wandelroute zonder rugzak.
Er is een foto van een week eerder waar Kris achter een rugzak staat. Het zou heel goed kunnen dat die van haar is maar dat weten we niet. Ik heb nog geen foto gezien waarop ze diezelfde rugzak op haar rug heeft.
Je kan van alles bedenken: bv. dat alle spullen in de ene rugzak gedaan zijn, of dat Kris die rugzak even af had gedaan bij die waterval. Dat is allemaal mogelijk.
Maar er is geen enkele concrete aanwijzing dat Kris die dag een rugzak bij zich had.![]()
Los padres d Kris Kremers esperan informe forense p saber a quién pertenecen los nuevos restos óseos hallados/Q agónica espera!"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Zijn er hier trouwens mensen die 'spirituele' sites over de verdwijning volgen?
Werd al weken geleden getuigenverhalen in twijfel getrokken, en heeft ook iets met planken/schuurtjes. Wellicht dat schuurtje in buurt van 2e quelabra eens goed checken. Beter in zoiets slapen dan gewoon buiten.
Nee ik ga geen link geven, zijn geen feiten tenslotte.![]()
Er staat ''De meesten zijn zwart, maar op enkele staat een rotswand van onderaf gefotografeerd.''quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De richting is vaag. Als er een vliegtuig overvliegt zou je verwachten dat ze in een soort halve boog foto's maken, richting het vliegtuig. Dan zouden er niet maar 3 rotswandfoto's in 3 uur zijn.
gebruiken "ze" (ik denk Lisanne alleen) de camera om bij te schijnen, zou dat wel makkelijker kunnen.
Dus ja, ik denk een paar foto's van 1 diezelfde rotswand.
Maar het hoeft niet zo te zijn dat aan beiden kanten een rotswand is, het kan ook dat ene kant een rotswand is en andere kant of daarvoor takken waren. Vanuit beneden gezien.![]()
Ik volg geen spirituele sites maar het nog eens checken van mogelijke slaapplekken op sporen lijkt me sowieso niet verkeerd.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:42 schreef SAJ het volgende:
Werd al weken geleden getuigenverhalen in twijfel getrokken, en heeft ook iets met planken/schuurtjes. Wellicht dat schuurtje in buurt van 2e quelabra eens goed checken. Beter in zoiets slapen dan gewoon buiten.
Nee ik ga geen link geven, zijn geen feiten tenslotte.![]()
Juist niet. Die tweede rugzak kwam pas vandaag op, juist vanwege die foto in Bocas. En het lijkt ook logisch te veronderstellen dat Kris sowieso een trekrugzak had. Op haar kamer staat alleen een grote en een leren. Die leren is niet voor trekken en die grote is te groot.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:39 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Sorry Mata, maar ik krijg de indruk dat je te veel naar je eigen hypothese toe redeneert met die tweede-rugzak-theorie
- Vanaf de eerste nieuwsberichten over de verdwijning wordt er gesproken over één ontbrekende rugzak. Die rugzak is twee maanden later pas teruggevonden dus daar was het bericht niet op gebaseerd.
Er is een foto van een week eerder waar Kris achter een rugzak staat. Het zou heel goed kunnen dat die van haar is maar dat weten we niet. Ik heb nog geen foto gezien waarop ze diezelfde rugzak op haar rug heeft.
Je kan van alles bedenken: bv. dat alle spullen in de ene rugzak gedaan zijn, of dat Kris die rugzak even af had gedaan bij die waterval. Dat is allemaal mogelijk.
Maar er is geen enkele concrete aanwijzing dat Kris die dag een rugzak bij zich had.
Het kan dat die rugzak voor haar voeten niet van haar is. maar dat is raar, je gaat niet poseren voor een foto (die Lisanne neemt, want die staat er niet op) met een rugzak voor je voeten die NIET van jou is.
Gisteravond ging ik uit van 1 rugzak. Vandaag kwam de tweede die juist mijn scenario in de war schopt. Dus om te begrijpen wat er gebeurd is, en uitgaande van 2 rugzakken, moet ik mijn scenario aanpassen.The only limit is your own imagination
Ja, maar niet op basis van spirituele onzinquote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:44 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Ik volg geen spirituele sites maar het nog eens checken van mogelijke slaapplekken op sporen lijkt me sowieso niet verkeerd.![]()
87 zwart, op 3 is iets herkenbaarquote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:42 schreef caracamel68 het volgende:
[..]
Er staat ''De meesten zijn zwart, maar op enkele staat een rotswand van onderaf gefotografeerd.''
Dus ja, ik denk een paar foto's van 1 diezelfde rotswand.The only limit is your own imagination
Begin jij ook al?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:42 schreef SAJ het volgende:
Zijn er hier trouwens mensen die 'spirituele' sites over de verdwijning volgen?![]()
![]()
Zeg, de ziener die de koffievelden had gezien had wel mooi gelijk hoor.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:44 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ja, maar niet op basis van spirituele onzin
Bij het begin van de El Pianista is een koffie finca. Superbijzonder in Panama!!1!1!1!The only limit is your own imagination
Tenzij K&L ook bij dat tochtje samen met één rugzak hebben gedaan. Is uitgesloten dat die rugzak die op die foto staat de rugzak van Lisanne is?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:44 schreef El_Matador het volgende:
Het kan dat die rugzak voor haar voeten niet van haar is. maar dat is raar, je gaat niet poseren voor een foto (die Lisanne neemt, want die staat er niet op) met een rugzak voor je voeten die NIET van jou is.![]()
Maar dan nog zit er in de gevonden rugzak te weinig losse 'zooi". Bijvoorbeeld pakje zakdoekjes, labellostift, kauwgom, kassabonnetje enz. Eigenlijk van de zaken die toch in een rugzak zitten en die je er voor een kort tripje niet uithaalt.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:39 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Sorry Mata, maar ik krijg de indruk dat je te veel naar je eigen hypothese toe redeneert met die tweede-rugzak-theorie
Maar er is geen enkele concrete aanwijzing dat Kris die dag een rugzak bij zich had.![]()
Weet je toch niet of het 87 zwarte foto's waren en dan 3 van een rots/takken.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
87 zwart, op 3 is iets herkenbaar
Enkele van een rotswand en takken. Kan meer zijn dan alleen 3..
Die rotswand hoeft niet zo te zijn dat ze in een ''grot'' waren ofzo, kan best dat ene kant rots was en andere kant takken bijvoorbeeld.![]()
Nee, en het zou voor "mijn scenario" makkelijker zijn als er maar 1 rugzak was hoor.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:46 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Tenzij K&L ook bij dat tochtje samen met één rugzak hebben gedaan. Is uitgesloten dat die rugzak die op die foto staat de rugzak van Lisanne is?
Maar het lijkt mij niet logisch dat die rugzak (die op geen enkele foto in de kamer staat) NIET van Kris is? Van wie dan? Een vijfde persoon die niet op die foto wilde? Die laat zomaar een rugzak in beeld staan? Lijkt me duidelijk dat Kris de rugzak afgezet heeft (voor haar voeten) en dat de andere twee (of 3, inclusief Lisanne) de rugzak op hun rug houden...The only limit is your own imagination
linkquote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:42 schreef SAJ het volgende:
Nee ik ga geen link geven, zijn geen feiten tenslotte."A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Dat getal van 3 verzin ik niet, dat komt uit de EenVandaag video en andere bronnen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:48 schreef caracamel68 het volgende:
[..]
Weet je toch niet of het 87 zwarte foto's waren en dan 3 van een rots/takken.
Enkele van een rotswand en takken. Kan meer zijn dan alleen 3..
Die rotswand hoeft niet zo te zijn dat ze in een ''grot'' waren ofzo, kan best dat ene kant rots was en andere kant takken bijvoorbeeld.
Jullie schrijven sneller dan ik kan lezen maar ben weer up to date!
Mata goed stuk wat je vannacht schreef over elkaar kwijt raken. Zitten ook genoeg haken en ogen aan maar in zijn geheel minder dan bij een ongeluk of misdrijf.
- ALS er wel 2 rugzakken zijn geweest dan denk ik dat alle spullen in 1 rugzak zijn gedaan NA dat een van hen was overleden. Zou ik ook doen, de dingen meenemen die nog van pas kunnen komen om zelf te kunnen overleven.
- Had nog nooit van een reuzenmiereneter gehoord maar vond bij het googlen dat ze ook idd in Panama voorkomen en jeetje ze hebben de afgelopen jaren nogal wat mensen aangevallen en gedood(Suriname,brazilie enz) Zou dus best bij het scenario elkaar kwijt raken een rol hebben kunnen gespeeld dat ze in totale paniek allebei een kant op zijn weggerend
-Wat ik wel vreemd vind in welk verdwalingscenario dan ook is dat ik me wel hard op afvraag "is dit gebied wel groot genoeg om dagen en dagen achter elkaar verdwaald te zijn"?![]()
Ah oké. Helder.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gisteravond ging ik uit van 1 rugzak. Vandaag kwam de tweede die juist mijn scenario in de war schopt. Dus om te begrijpen wat er gebeurd is, en uitgaande van 2 rugzakken, moet ik mijn scenario aanpassen.Je kan wel poseren voor een rugzak die je even geleend hebt omdat je zelf geen goede trekkingrugzak bezit.quote:Het kan dat die rugzak voor haar voeten niet van haar is. maar dat is raar, je gaat niet poseren voor een foto (die Lisanne neemt, want die staat er niet op) met een rugzak voor je voeten die NIET van jou is.![]()
Dat vind ik dan wel weer logisch klinken ja.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:51 schreef jackie12 het volgende:
ALS er wel 2 rugzakken zijn geweest dan denk ik dat alle spullen in 1 rugzak zijn gedaan NA dat een van hen was overleden. Zou ik ook doen, de dingen meenemen die nog van pas kunnen komen om zelf te kunnen overleven.
Mata, stond dat ook al in jouw theorie van vannacht? Dan heb ik die wel heel slecht gelezen. Sorry...;-)![]()
Voor wat betreft verdwalen: volgens mij ga je op een gegeven moment rondjes lopen. Herkennen van een bepaald pad is er niet meer bij, want alles lijkt op elkaar in de jungle.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:51 schreef jackie12 het volgende:
Jullie schrijven sneller dan ik kan lezen maar ben weer up to date!
Mata goed stuk wat je vannacht schreef over elkaar kwijt raken. Zitten ook genoeg haken en ogen aan maar in zijn geheel minder dan bij een ongeluk of misdrijf.
- ALS er wel 2 rugzakken zijn geweest dan denk ik dat alle spullen in 1 rugzak zijn gedaan NA dat een van hen was overleden. Zou ik ook doen, de dingen meenemen die nog van pas kunnen komen om zelf te kunnen overleven.
- Had nog nooit van een reuzenmiereneter gehoord maar vond bij het googlen dat ze ook idd in Panama voorkomen en jeetje ze hebben de afgelopen jaren nogal wat mensen aangevallen en gedood(Suriname,brazilie enz) Zou dus best bij het scenario elkaar kwijt raken een rol hebben kunnen gespeeld dat ze in totale paniek allebei een kant op zijn weggerend
-Wat ik wel vreemd vind in welk verdwalingscenario dan ook is dat ik me wel hard op afvraag "is dit gebied wel groot genoeg om dagen en dagen achter elkaar verdwaald te zijn"?![]()
Zeker niet tot in details. Maar wel een stuk meer dan we nu weten verwacht ik.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:53 schreef Yaaar het volgende:
Gaan we er ooit achterkomen wat er is gebeurd?!![]()
Dat is mijn grootste probleem met mijn eigen scenario. Het gebied is vrij klein en er zitten "logische" wegen in. Op een berg gaan staan en schreeuwen en wachten zou kunnen ook.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:51 schreef jackie12 het volgende:
-Wat ik wel vreemd vind in welk verdwalingscenario dan ook is dat ik me wel hard op afvraag "is dit gebied wel groot genoeg om dagen en dagen achter elkaar verdwaald te zijn"?
Welke haken en ogen bij mijn scenario zie je verder?
Goeie avond trouwens.The only limit is your own imagination
Plausibel.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:53 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ah oké. Helder.
[..]
Je kan wel poseren voor een rugzak die je even geleend hebt omdat je zelf geen goede trekkingrugzak bezit.
- Zou je dan ook een waterfles lenen of toch beter plastic flesjes kopen?
- En als die waterfles van Kris zelf is, die ze gebruikt met een geleende rugzak, is dat niet een beetje een scheve voorbereiding? Wel bergschoenen en een drinkfles, maar geen trekrugzak (dus die moet je lenen)?The only limit is your own imagination
Ja dan pakt ie hem wel. Losse flitsers zijn het bestquote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:03 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
die balk zit een meter of 8 weg en ik heb een losse flitser >Canon Speedlite![]()
Nee, ik ging nog uit van 1 rugzak wat mijn verhaal "makkelijker" maakt.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:53 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Dat vind ik dan wel weer logisch klinken ja.
Mata, stond dat ook al in jouw theorie van vannacht? Dan heb ik die wel heel slecht gelezen. Sorry...;-)
Met twee rugzakken echter wordt het gekozen scenario (Kris raakt kwijt van Lisanne + rugzak en niet Lisanne raakt kwijt van Kris + rugzak) logischer.The only limit is your own imagination
die Bigotes zie je hier ook niet meer >lol"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Damn, jij bent al die tijd nog met praktijkonderzoek bezig geweest? HULDE!quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:56 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Ja dan pakt ie hem wel. Losse flitsers zijn het best![]()
Kremers regresan a Holanda; esperan resultados de prueba de ADN a restos óseos: DAVID, Chiriquí.- Luego de una
http://www.prensa.com/uho(...)utm_term=%23NOTICIAS"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Bij nader inzien vind ik de flits theorie om vliegtuigen te waarschuwen nog niet zo gek.
Overdag doe je dit met een spiegeltje![]()
ja die pakt 30 mquote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:56 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Ja dan pakt ie hem wel. Losse flitsers zijn het best"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Nog nieuwe info?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:58 schreef StaceySinger het volgende:
Kremers regresan a Holanda; esperan resultados de prueba de ADN a restos óseos: DAVID, Chiriquí.- Luego de una
http://www.prensa.com/uho(...)utm_term=%23NOTICIAS![]()
Die oud-idol finalist in Australië overleed na een verstuikte enkel. Zwellingen over gehele been, en door bloedprop overleden.![]()
Daarbij; Lisanne is ordelijk (zie haar bed), Kris is slordig.
Lisanne is introverter dan Kris, die ondernemender is.
Kris overleeft zonder rugzak logischer dan Lisanne zonder rugzak.
Wat we trouwens nog niet weten is of Lisanne geen foto's gemaakt heeft met de telefoon. Of Kris. Of beiden.
Dat kan alles weer in de war schoppen.The only limit is your own imagination
Dat weten we dus niet.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:02 schreef El_Matador het volgende:
Daarbij; Lisanne is ordelijk (zie haar bed), Kris is slordig.
Lisanne is introverter dan Kris, die ondernemender is.
Kris overleeft zonder rugzak logischer dan Lisanne zonder rugzak.
Wat we trouwens nog niet weten is of Lisanne geen foto's gemaakt heeft met de telefoon. Of Kris. Of beiden.
Dat kan alles weer in de war schoppen.![]()
Plinio vloog op 15 april overdag in de helikopter met Sinaproc over het gebied. Ik vrees dat beide meiden die 2 weken niet gehaald hebben...quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:59 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Bij nader inzien vind ik de flits theorie om vliegtuigen te waarschuwen nog niet zo gek.
Overdag doe je dit met een spiegeltjeThe only limit is your own imagination
Mata, wat staat er in dit artikel betreffende 911 ?
http://www.prensa.com/uho(...)dero-pianista/370221
als je zo vriendelijk wil zijn ;-)![]()
Nee, dat is een inschatting van mij idd. had ik er ff bij moeten zetten.quote:
Op de Schiphol-foto draagt ze volgens mij dezelfde rugtas als die op haar bed lag, en geen wandelrugzak.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Plausibel.
- Zou je dan ook een waterfles lenen of toch beter plastic flesjes kopen?
- En als die waterfles van Kris zelf is, die ze gebruikt met een geleende rugzak, is dat niet een beetje een scheve voorbereiding? Wel bergschoenen en een drinkfles, maar geen trekrugzak (dus die moet je lenen)?
Als ze geen waterfles had kon ze die wel ergens in Bocas kopen. Maar een goede trekkingrugzak misschien niet, of het is een wat grotere uitgave waar je wat langer over nadenkt.![]()
Wel? We weten toch niet hoe die meiden echt zijn en hoe ze reageren in zulke situaties.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:06 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Nee, ondernemingszin of slordigheid zegt niets over je overlevingskansen![]()
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, dat is een inschatting van mij idd. had ik er ff bij moeten zetten.![]()
![]()
Dus het onderzoek is bijna afgerond volgens dan de Panamese wet als ik het goed begrijp. Dus bijna ten einde.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:58 schreef StaceySinger het volgende:
http://www.prensa.com/uho(...)utm_term=%23NOTICIAS
Ikzelf hoop toch echt dat ze toch door blijven zoeken.![]()
Ben ik niet helemaal met je eens. Als je niet zo slordig bent en alle zaken goed overdenkt is ook de voorbereiding op een reis beter. Hierdoor stijgen je overlevingskansen als het mis gaat.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:06 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Nee, ondernemingszin of slordigheid zegt niets over je overlevingskansen![]()
Ik ben slordig, maar overdenk zaken en bereid me ook voor als het aankomt op nieuwe situaties. Rare combinatie.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:08 schreef Rubella het volgende:
[..]
Ben ik niet helemaal met je eens. Als je niet zo slordig bent en alle zaken goed overdenkt is ook de voorbereiding op een reis beter. Hierdoor stijgen je overlevingskansen als het mis gaat.![]()
http://www.panamaamerica.(...)o-haber-manipulacion
In de Engelse vertaling op WS wordt nu gesproken over 'vegetation' op de donkere foto's?![]()
Ik zie het andersom. Ik denk dat een extraverter, ondernemender type ook eerder aan bepaalde dingen denkt.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:08 schreef Rubella het volgende:
[..]
Ben ik niet helemaal met je eens. Als je niet zo slordig bent en alle zaken goed overdenkt is ook de voorbereiding op een reis beter. Hierdoor stijgen je overlevingskansen als het mis gaat.
In het geval Kris met rugzak, zou niet alles zo netjes zijn en in het geval Lisanne met rugzak wel.
In het geval Kris met rugzak (en dus tools) zou ze misschien wel doortastender zijn geweest.
Maar goed, dat is psychologie (wat beide meiden trouwens studeerden, HBO, Hogeschool Utrecht) van de koude grond.The only limit is your own imagination
Ja, maar dan bedenk je ook dat doc. Martens Timberlands niet echt geschikt zijn om een natte hiking trail te gaan lopen en dat je beter kunt kiezen in de jungle voor een paar Palladiums.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:09 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Ik ben slordig, maar overdenk zaken en bereid me ook voor als het aankomt op nieuwe situaties. Rare combinatie.![]()
Ik geloof ook niet dat die blauwe schoenen van Kris waren.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:12 schreef Rubella het volgende:
[..]
Ja, maar dan bedenk je ook dat doc. Martens Timberlands niet echt geschikt zijn om een natte hiking trail te gaan lopen en dat je beter kunt kiezen in de jungle voor een paar Palladiums.
Die ouders hebben die blauwe schoen onder ogen gekregen toen ze in shock waren over het bekkenbot en de schoen van Lisanne.
Als je de foto's erbijpakt klopt die blauwe schoen van geen kant met de bruinige die Kris draagt. Bergschoenen, misschien ook wel Wildebeast, net als haar vriendin..The only limit is your own imagination
Serieus? Ik vind Timberlands zo stabiel, zou er zo een trail op lopen (serieus). Vind ik ook mooier staan.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:12 schreef Rubella het volgende:
[..]
Ja, maar dan bedenk je ook dat doc. Martens Timberlands niet echt geschikt zijn om een natte hiking trail te gaan lopen en dat je beter kunt kiezen in de jungle voor een paar Palladiums.![]()
Check, had ik ook al gezien. Roept meteen de akelige vraag op van wie dan de blauwe schoen is die gevonden is.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet dat die blauwe schoenen van Kris waren.
Die ouders hebben die blauwe schoen onder ogen gekregen toen ze in schock waren over het bekkenbot en de schoen van Lisanne.
Als je de foto's erbijpakt klopt die blauwe schoen van geen kant met de bruinige die Kris draagt. Bergschoenen, misschien ook wel Wildebeast, net als haar vriendin..![]()
nee, dat is ook mijn punt. De topicstarter denkt daar anders overquote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:08 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Wel? We weten toch niet hoe die meiden echt zijn en hoe ze reageren in zulke situaties.![]()
Ik zie dezelfde schoen maar de kleur lijkt anders vanwege de belichtingquote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:15 schreef Rubella het volgende:
[..]
Check, had ik ook al gezien. Roept meteen de akelige vraag op van wie dan de blauwe schoen is die gevonden is.![]()
Het jammere is dat ze van leer zijn en in de jungle is alles snel nat/vochtig. Zelf heb ik ook op een leren bergschoen in de jungle gelopen, maar als die schoen nat wordt dan wordt hij de eerste dagen niet meer droog.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:14 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Serieus? Ik vind Timberlands zo stabiel, zou er zo een trail op lopen (serieus). Vind ik ook mooier staan.![]()
Nee, ik WEET dat niet, ik speculeer. Net als anderen hier.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:16 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
nee, dat is ook mijn punt. De topicstarter denkt daar anders over
Wat zei je ook alweer over bitch fights?
Agregó que “no podemos explicarnos cómo se dice que se perdieron cuando nosotros hemos caminado el lugar el jueves 31 con guías de Boquete y es muy difícil perderse y salirse del camino, y qué decir que siete días después de esa última foto aparezcan en la cámara fotografías solo de vegetación tomadas aproximadamente entre la 1:00 a.m. y 4:00 a.m.”, explicó Hans Kremers.
Mata wat staat hier nu over die foto's tussen 1 en 4?![]()
De meeste bergschoenen zijn niet glad aan de neus. Die hebben meestal een rubberen stootrand met een groter gedeelte op de neus.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:17 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Ik zie dezelfde schoen maar de kleur lijkt anders vanwege de belichting![]()
Niks nieuws. vegetatie op de foto's. Wisten we al.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:18 schreef SAJ het volgende:
Agregó que “no podemos explicarnos cómo se dice que se perdieron cuando nosotros hemos caminado el lugar el jueves 31 con guías de Boquete y es muy difícil perderse y salirse del camino, y qué decir que siete días después de esa última foto aparezcan en la cámara fotografías solo de vegetación tomadas aproximadamente entre la 1:00 a.m. y 4:00 a.m.”, explicó Hans Kremers.
Mata wat staat hier nu over die foto's tussen 1 en 4?The only limit is your own imagination
Ik vermoed ook dat ze elkaar kwijt zijn geraakt, of dat de een de ander moest achterlaten. Je verwacht namelijk ten minste een stukje van elkaar op de foto te zien en het zou verklaren hoe de resten zo verspreid gevonden zijn.
Wat verbaast is hoe traag ze zijn geweest. Je moet of in rondjes lopen of nauwelijks mobiel zijn.
Het bellen met de telefoon sluit voor mij een misdaad, van 11 dagen lang.. uit.
Toch zit ik nog met opmerkingen/vragen over de mobiele telefoons en camera's:
- ze hebben dus resp 11 en 8 dagen volgehouden qua batterij (door zuinig gebruik?)
- in wat voor situatie of gemoedstoestand zou jij niet op je telefoon een bericht (of foto) achterlaten over de oorzaak van de verdwijning? En ook geen afscheidsbericht?
- als je nog een extra Sandisk geheugenkaartje hebt, schiet je dan niet allebei vol? Of hou je het bij één?
Verder kan ik me niet voorstellen hoe ik er aan toe zou zijn na een week onbeschermd in de jungle, nauwelijks gegeten of gedronken. Na één nacht doorhalen (met voldoende voedsel, vocht en een dak) voel ik me aan het eind van dag 2 al zwak en labiel. Na een week ben je een wrak, en een serie vreemde foto's in de nacht is dan zo gemaakt. Was de lens misschien al vies?
De mogelijkheid dat ze kort na de top, bv omdat één gewond was, een week lang ergens hebben kunnen verblijven zonder gevonden te worden is wrang. Een gelukkige helicopter had hen kunnen spotten...![]()
En hier ? ;-)quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niks nieuws. vegetatie op de foto's. Wisten we al.
"Vamos a esperar las experticias que se están realizando en este momento. Se habla de que hubo llamadas de emergencia y están esperando que el 911 confirme las llamadas entrantes y salientes... se va por buen camino", afirmó.![]()
Ook op de Chipshol foto?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:17 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Ik zie dezelfde schoen maar de kleur lijkt anders vanwege de belichtingThe only limit is your own imagination
Ze gaan checken met 911 (de nooddienst dus) of er inkomende en uitgaande gesprekken waren.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:20 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
En hier ? ;-)
"Vamos a esperar las experticias que se están realizando en este momento. Se habla de que hubo llamadas de emergencia y están esperando que el 911 confirme las llamadas entrantes y salientes... se va por buen camino", afirmó.The only limit is your own imagination
Ik weet niet wat mijn opmerking te maken heeft met bitch fights. Ik reageer gewoon op wat jij stelt en wat je in mijn ogen niet kan wetenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, ik WEET dat niet, ik speculeer. Net als anderen hier.
Wat zei je ook alweer over bitch fights?![]()
Jep, vergelijk de bruine rotsen en het (licht weliswaar)-blauwe broekje. Is bruinig, niet blauw.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:20 schreef caracamel68 het volgende:
Dit lijkt idd wel een bruine schoen en geen blauwe.
http://i.imgur.com/sGQFONX.jpg
Familie was in shock toen die schoen gevonden werd.
Panamese Prutsers: "Is deze schoen van Kris (geen DNA-sporen!)?"
Huilend: "Jaaaa, Kris heeft oohook zulke schoenen...."
Panamese Prutsers: "Dat is bevestigd"The only limit is your own imagination
Merci!quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ze gaan checken met 911 (de nooddienst dus) of er inkomende en uitgaande gesprekken waren.![]()
Ik zeg ook niet dat ik het weet, maar dat het speculeren van de koude grond is.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:21 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Ik weet niet wat mijn opmerking te maken heeft met bitch fights. Ik reageer gewoon op wat jij stelt en wat je in mijn ogen niet kan weten
Dank, ik zat nog in het scenario met 87 zwarte foto's. Nu dus vegetatie erop.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niks nieuws. vegetatie op de foto's. Wisten we al.
Ik ga 's even wachten tot er feitelijke informatie via betrouwbare kanalen naar buiten komt. Er komt nu veel te veel info naar buiten die later weer niet blijkt te kloppen.![]()
Ja dat zat ik net ook te doen, de blauwe spijkerbroekje is gewoon blauw, dus waarom de schoenen dan niet (?)quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jep, vergelijk de bruine rotsen en het (licht weliswaar)-blauwe broekje. Is bruinig, niet blauw.
Familie was in shock toen die schoen gevonden werd.
Panamese Prutsers: "Dat is bevestigd"![]()
Die Doc/Timberlands zijn blauwig. Donkerder op de andere foto door het vocht.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:25 schreef caracamel68 het volgende:
[..]
Ja dat zat ik net ook te doen, de blauwe spijkerbroekje is gewoon blauw, dus waarom de schoenen dan niet (?)
De bergschoenen die Kris zowel op Schiphol als op haar laatste foto aanheeft zijn bruinig.The only limit is your own imagination
Dat bedoel ik. Dus hoe komen ze erbij dat die blauwe schoen van Kris is dan?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die Doc/Timberlands zijn blauwig. Donkerder op de andere foto door het vocht.
De bergschoenen die Kris zowel op Schiphol als op haar laatste foto aanheeft zijn bruinig.![]()
Klopt en bergschoenen zijn nooit helemaal van glad leer. Er zitten altijd rubberen gedeelten op de neus en hiel.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die Doc/Timberlands zijn blauwig. Donkerder op de andere foto door het vocht.
De bergschoenen die Kris zowel op Schiphol als op haar laatste foto aanheeft zijn bruinig.![]()
Dat werd "bevestigd" door de ouders.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:27 schreef caracamel68 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Dus hoe komen ze erbij dat die blauwe schoen van Kris is dan?
Ik denk dat dat zo ongeveer ging:
Panamese Prutsers: "Dat is bevestigd"The only limit is your own imagination
Goedeavond!quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is mijn grootste probleem met mijn eigen scenario. Het gebied is vrij klein en er zitten "logische" wegen in. Op een berg gaan staan en schreeuwen en wachten zou kunnen ook.
Welke haken en ogen bij mijn scenario zie je verder?
Goeie avond trouwens.
Niet heel veel haken en ogen.Wel een paar
- De manier van het "elkaar kwijtraken" Denk niet zozeer door bv je behoefte doen maar dat het helemaal geen gekke gedachte is dat ze zijn aangevallen door een agressieve Tapir of Reuzenmiereneter en toen gelijk al in paniek beiden verschillende kanten zijn opgerend
- Dat nadat ze mekaar waren kwijtgeraakt en zelf ook beiden waren verdwaald ze allebei op een gegeven moment in dit ,in mijn ogen niet heel groot en op veel plekken begaanbaar gebied, iig 1 niet de weg heeft terug gevonden.
- Dat , zover nu bekend is, er niets is achtergelaten voor de achterblijvers. Vroeg mijn vriendin (ook een twintiger) of zij iets zou achter laten. Zij denkt dat deze iphone generatie dat allemaal zouden doen.
Verder een puik stuk en zou een hoop verklaren![]()
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:27 schreef caracamel68 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Dus hoe komen ze erbij dat die blauwe schoen van Kris is dan?
Haar haren zijn in een staart of iets beetje roodachtig blond, shirt is rossig, en de schoenen zijn bruin, de foto is duidelijk![]()
ander materiaalquote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:25 schreef caracamel68 het volgende:
[..]
Ja dat zat ik net ook te doen, de blauwe spijkerbroekje is gewoon blauw, dus waarom de schoenen dan niet (?)
ander lichtval
modder en stof![]()
Het kunnen niet dezelfde schoenen zijn. Op de laatste foto van Kris zie je dat de zolen van de schoenen donker zijn. De gevonden schoenen hebben witte zolen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:33 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Ik vind het ook niet logisch dat de familie de schoen niet zou herkennen.![]()
Dat dacht ik toen ook al, maar goed.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:38 schreef Rubella het volgende:
[..]
Het kunnen niet dezelfde schoenen zijn. Op de laatste foto van Kris zie je dat de zolen van de schoenen donker zijn. De gevonden schoenen hebben witte zolen.
Geen van beide schoenen is degene die Kris op haar laatste foto aanheeft, dus is het toch irrelevant lijkt me.Oh ik wel. En zeker met het "niveau" van de Panamezen. Dat die ouders de blauwe schoen niet vergeleken hebben met de bergschoenen die Kris aanhad op Schiphol snap ik ook. Ze waren al in shock. Ze hadden namelijk gehoord dat:quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:33 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Ik vind het ook niet logisch dat de familie de schoen niet zou herkennen.
- de schoen van Lisanne was gevonden
- het bekkenbot was gevonden
De ouders hebben ook niet de schoen direct gezien (in het begin), want het slaafje van dictator Noriega had opdracht gegeven om alles via persconferenties bekend te maken. Walgelijk natuurlijk, maar ja, zo is het gelopen.The only limit is your own imagination
De telefoons worden toch nog steeds onderzocht door de Panamese deskundigen? Misschien hebben de meisjes wel een afscheidsbriefje ingetypt, maar in de Nederlandse taal. En zijn de Panamezen nog steeds bezig die mysterieuze lettercombinaties te decoderen. (/grapje).quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:20 schreef Poolbal het volgende:
- in wat voor situatie of gemoedstoestand zou jij niet op je telefoon een bericht (of foto) achterlaten over de oorzaak van de verdwijning? En ook geen afscheidsbericht?
Enfin, vier maanden verder. En nog geen telefoongegevens. Duurt dat niet een beetje lang?![]()
Bijna 2 maanden (11-06 - 05-08) maar inderdaad, de Panamese Prutsers hebben nog niks weten te vinden. Hadden ze niet alles al overgedragen aan het NFI trouwens? Dacht dat gelezen te hebben?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:56 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
De telefoons worden toch nog steeds onderzocht door de Panamese deskundigen? Misschien hebben de meisjes wel een afscheidsbriefje ingetypt, maar in de Nederlandse taal. En zijn de Panamezen nog steeds bezig die mysterieuze lettercombinaties te decoderen. (/grapje).
Enfin, vier maanden verder. En nog geen telefoongegevens. Duurt dat niet een beetje lang?
Daar was die broodnodige trip naar Nederland van Pitti en haar zwaarlijvige compagnon toch voor bedoeld?The only limit is your own imagination
Je weet niet in welke staat de telefoon waren. Misschien was ook het geheugen aangetast door het vocht. In een vochtige omgeving gaat apparatuur nu eenmaal snel kapot. Er zit nu nog aanslag aan de binnenkant van onze camera van de vorige reis.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:56 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
De telefoons worden toch nog steeds onderzocht door de Panamese deskundigen? Misschien hebben de meisjes wel een afscheidsbriefje ingetypt, maar in de Nederlandse taal. En zijn de Panamezen nog steeds bezig die mysterieuze lettercombinaties te decoderen. (/grapje).
Enfin, vier maanden verder. En nog geen telefoongegevens. Duurt dat niet een beetje lang?![]()
Lol, alsof twintigers een apart soort mens zijn.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:29 schreef jackie12 het volgende:
[..]
- Dat , zover nu bekend is, er niets is achtergelaten voor de achterblijvers. Vroeg mijn vriendin (ook een twintiger) of zij iets zou achter laten. Zij denkt dat deze iphone generatie dat allemaal zouden doen.
Ten percent faster with a sturdier frame![]()
Ja, dat is waar ook. Maar waarom heeft de familie Kremers die telefoongegevens dan nog niet ontvangen (althans, dat heb ik begrepen).quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Bijna 2 maanden (11-06 - 05-08) maar inderdaad, de Panamese Prutsers hebben nog niks weten te vinden. Hadden ze niet alles al overgedragen aan het NFI trouwens? Dacht dat gelezen te hebben?
Daar was die broodnodige trip naar Nederland van Pitti en haar zwaarlijvige compagnon toch voor bedoeld?
En is er nu wel of geen contact geweest met de 911 hulpdiensten?
En is onderzocht of een van de GSM masten in de omgeving van Boquete is aangestraald door de telefoons in de periode na 1 april?![]()
Hè bah, weer zo'n seksistische opmerkingquote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:59 schreef El_Matador het volgende:
Daar was die broodnodige trip naar Nederland van Pitti en haar zwaarlijvige compagnon toch voor bedoeld?![]()
![]()
Haha. Dit is precies waar ik vanmiddag ook aan moest denken. Dat het zo lang duurt omdat ze alles nog aan het vertalen zijn.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:56 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
een afscheidsbriefje ingetypt, maar in de Nederlandse taal. En zijn de Panamezen nog steeds bezig die mysterieuze lettercombinaties te decoderen. (/grapje).![]()
Niet een apart soort mens, wel een aparte/bepaalde generatie. Kan wel degelijk een rol spelen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:01 schreef TC03 het volgende:
[..]
Lol, alsof twintigers een apart soort mens zijn.![]()
zuigen doe je in feedback of een DMmetjequote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:03 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Hè bah, weer zo'n seksistische opmerking![]()
De schoenen zijn volgens mij in NL. dus waarom zou de familie de schoen niet hebben gezien?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat dacht ik toen ook al, maar goed.
Geen van beide schoenen is degene die Kris op haar laatste foto aanheeft, dus is het toch irrelevant lijkt me.
[..]
Oh ik wel. En zeker met het "niveau" van de Panamezen. Dat die ouders de blauwe schoen niet vergeleken hebben met de bergschoenen die Kris aanhad op Schiphol snap ik ook. Ze waren al in shock. Ze hadden namelijk gehoord dat:
- de schoen van Lisanne was gevonden
- het bekkenbot was gevonden
De ouders hebben ook niet de schoen direct gezien (in het begin), want het slaafje van dictator Noriega had opdracht gegeven om alles via persconferenties bekend te maken. Walgelijk natuurlijk, maar ja, zo is het gelopen.![]()
Familie Kremers heeft tot nu toe alleen mondeling gehoord over de telefoongegevens heb ik begrepen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ja, dat is waar ook. Maar waarom heeft de familie Kremers die telefoongegevens dan nog niet ontvangen (althans, dat heb ik begrepen).
En is er nu wel of geen contact geweest met de 911 hulpdiensten?
En is onderzocht of een van de GSM masten in de omgeving van Boquete is aangestraald door de telefoons in de periode na 1 april?
Vandaag bekend gemaakt dat er nu wordt onderzocht bij 911 of er inkomende 'gesprekken' zijn ontvangen. Vooralsnog onduidelijk dus of er mogelijk toch contact/verbinding is geweest begrijp ik daaruit.
Dat laatste punt zou ik je niet durven zeggen.![]()
Niet op dat moment.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:06 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
De schoenen zijn volgens mij in NL. dus waarom zou de familie de schoen niet hebben gezien?
We hebben de laatste foto van Kris. Jij ziet daar donkerblauwe Timberlands/Doc in. Ik vind het knap, maar goed.
Wat zie je op de Schipholfoto dan? Ik zie 2 meiden met bruinige bergschoenen.The only limit is your own imagination
Helaas hebben de ouders (net als de rest van de wereld) waarschijnlijk de foto's kunnen zien van de gevonden zaken en lichaamsdelen. Ze konden het dus al weten.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:06 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
De schoenen zijn volgens mij in NL. dus waarom zou de familie de schoen niet hebben gezien?![]()
Hypothese over "van het pad afgaan".
De Kremers stellen dat hun dochter niet zo stom is om van het pad af te gaan. En als ze iets gebroken hadden, zéker niet.
Maar misschien zijn ze wél met opzet van het pad afgegaan, en was dat helemaal zo stom nog niet. Let op: nadat Kris haar enkel zwaar verstuikt had, waren ze een paar uur totaal immobiel. Ze hebben 911 gebeld, maar kregen geen contact. Nog wel geprobeerd terug te strompelen, maar het ging gewoon echt niet.
De duisternis valt in. Ze zullen moeten overnachten. Niet leuk. Dat is best eng, zo alleen in een donker bos. En stel je voor dat er 's nachts een paar inboorlingen over de pad komen, terwijl zij daar liggen. Brr. Nee, laten we een stukje van het pad afgaan, dan vallen we niet op. Zo gezegd, zo gedaan. Ze gaan een meter of 20 van het pad af en vallen bibberend van angst in elkaars armen in slaap.
IJskoud schrikken ze 's ochtends wakker als de eerste zonnestralen door het bladerdak breken. Alles ziet er wel anders uit nu. Kwamen we nu van links of van rechts, of daar bij de ene boom vandaan. Welke boom? Ja, die grote met die groene bladeren. Oh, die. Nee, ik denk het niet. Volgens mij kunnen we het beste zo schuin terug. ... enzovoort. (/hypothese).![]()
als de familie inmiddels tot de ontdekking zou komen dat de schoen niet van Kris is, denk je dan niet dat ze dat in hun persco zouden hebben meegenomen?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niet op dat moment.
We hebben de laatste foto van Kris. Jij ziet daar donkerblauwe Timberlands/Doc in. Ik vind het knap, maar goed.
Wat zie je op de Schipholfoto dan? Ik zie 2 meiden met bruinige bergschoenen.![]()
Had je de kans om me te DMmen, grijp je hem nietquote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:13 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Hè bah, weer zo'n seksistische opmerking. Wat is dat toch hier?![]()
Ik ga de komende dagen deze video maar eens bekijken om een indruk te krijgen van alle elementen die een rol spelen bij een verdwaling in de jungle:
"Miracles is a series of epic tales of survival. Each episode features a remarkable story of someone's fight against the elements, time and death. The environments are extreme, with 'mother nature' at her most unforgiving. The one thing that all the central characters have in common is that they should have died. Was it fitness, luck, co-incidence or a miracle that saved them? The series will investigate the physiology of the individuals involved, the mental strength of those survivors and the changes in their environment in a scientific analysis of the circumstances of their survival.
This episode tells the incredible survival story of Hayden Adcock, a backpacker traveling in Laos who becomes hopelessly lost in the jungle during a huge cyclone and the efforts of Australian embassy staff in Laos and local villagers to find him."
![]()
Ik zou verwachten dat de familie een soort forum als dit opent, om speculaties en informatie te delen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:13 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
als de familie inmiddels tot de ontdekking zou komen dat de schoen niet van Kris is, denk je dan niet dat ze dat in hun persco zouden hebben meegenomen?
Dat hebben ze niet gedaan (hun keuze verder, ik zeg niet dat ze iets moeten ofzo).
De familie is druk bezig met alles verwerken. Kan me voorstellen dat die ouders ook een baan hebben, dat loopt ook door.
Simpelweg geen tijd voor gehad en NU pas (in Panama) de harde schijf (niet de orginele SD-kaart) met foto's ontvangen. Die hebben ze naar EenVandaag gestuurd (en uitgeprint meegenomen) en zo is het balletje gaan rollen.
De media checken niks, die kopieren en vertalen dingen gewoon fout. Dus ja, die ouders doen dat ook niet denk ik.The only limit is your own imagination
Ik vind ze prachtig, op foto of dierentuin dan wel te verstaan. Maar inderdaad, als ze op de achterpoten gaan staan is het levensgevaarlijk. Ook die nagels zijn er indrukwekkend.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:12 schreef El_Matador het volgende:
Even ter illustratie van Rubella's punt:
[ afbeelding ]
Ze lijken zo lief en knuffelbaar....
Maar kijk dit dan:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tnx, Matador.![]()
Zeker geen rare hypothese nee. Sowieso zullen ze niet overnacht hebben op het pad zelf lijkt me dus moeten ze afgeweken zijn. Hoe ver is dan de vraag. Maar desorientatie kan daarna een grote rol spelen natuurlijk.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:12 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Hypothese over "van het pad afgaan".
De Kremers stellen dat hun dochter niet zo stom is om van het pad af te gaan. En als ze iets gebroken hadden, zéker niet.
Maar misschien zijn ze wél met opzet van het pad afgegaan, en was dat helemaal zo stom nog niet. Let op: nadat Kris haar enkel zwaar verstuikt had, waren ze een paar uur totaal immobiel. Ze hebben 911 gebeld, maar kregen geen contact. Nog wel geprobeerd terug te strompelen, maar het ging gewoon echt niet.
De duisternis valt in. Ze zullen moeten overnachten. Niet leuk. Dat is best eng, zo alleen in een donker bos. En stel je voor dat er 's nachts een paar inboorlingen over de pad komen, terwijl zij daar liggen. Brr. Nee, laten we een stukje van het pad afgaan, dan vallen we niet op. Zo gezegd, zo gedaan. Ze gaan een meter of 20 van het pad af en vallen bibberend van angst in elkaars armen in slaap.
IJskoud schrikken ze 's ochtends wakker als de eerste zonnestralen door het bladerdak breken. Alles ziet er wel anders uit nu. Kwamen we nu van links of van rechts, of daar bij de ene boom vandaan. Welke boom? Ja, die grote met die groene bladeren. Oh, die. Nee, ik denk het niet. Volgens mij kunnen we het beste zo schuin terug. ... enzovoort. (/hypothese).
Het argument wat de ouders van Kris geven is dan ook nogal zwak.![]()
En ik zit nog even dit te lezen.
(ik zit nog even te denken aan de laatste foto's waarop rotsen en takken te zien zijn)
Een schrijven van Richard Brand
http://www.brandrichardbrand.nl/uncategorized/de-pianistatrail/
''Dan komen we aan op het verste punt: een grot waar we in zullen afdalen. De gids twijfelt: we hebben er wel voor betaald, maar het water staat hoog en zou ons kunnen insluiten''
http://www.nu.nl/algemeen(...)aise-grot-video.html
Het kan dus best mogelijk zijn dat de meisjes geprobeerd hebben te schuilen met al die regen en in een grot ofzo. En daar niet meer uit kwamen. En daar overleden zijn. En zodoende de laatste foto's van een grot en takken. En alsnog als laatste een hulplijn bellen.![]()
Eens, ik ook. Nog niet in het wild gezien helaas. Hier zijn geen mieren.quote:
No problem.The only limit is your own imagination
Dat is het laatste wat ik zou verwachten. Een forum openen? Werkelijk? En alle gekkies van Nederland komen hun speculaties en hersenspinsels spuien? ik denk dat dat het laatste is waar nabestaanden behoefte aan hebben.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zou verwachten dat de familie een soort forum als dit opent, om speculaties en informatie te delen.
Dat hebben ze niet gedaan (hun keuze verder, ik zeg niet dat ze iets moeten ofzo).
De familie is druk bezig met alles verwerken. Kan me voorstellen dat die ouders ook een baan hebben, dat loopt ook door.
Simpelweg geen tijd voor gehad en NU pas (in Panama) de harde schijf (niet de orginele SD-kaart) met foto's ontvangen. Die hebben ze naar EenVandaag gestuurd (en uitgeprint meegenomen) en zo is het balletje gaan rollen.
De media checken niks, die kopieren en vertalen dingen gewoon fout. Dus ja, die ouders doen dat ook niet denk ik.![]()
Dat ga ik ook eens kijken.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:14 schreef Stupidisco het volgende:
Ik ga de komende dagen deze video maar eens bekijken om een indruk te krijgen van alle elementen die een rol spelen bij een verdwaling in de jungle:
"Miracles is a series of epic tales of survival. Each episode features a remarkable story of someone's fight against the elements, time and death. The environments are extreme, with 'mother nature' at her most unforgiving. The one thing that all the central characters have in common is that they should have died. Was it fitness, luck, co-incidence or a miracle that saved them? The series will investigate the physiology of the individuals involved, the mental strength of those survivors and the changes in their environment in a scientific analysis of the circumstances of their survival.
This episode tells the incredible survival story of Hayden Adcock, a backpacker traveling in Laos who becomes hopelessly lost in the jungle during a huge cyclone and the efforts of Australian embassy staff in Laos and local villagers to find him."![]()
Thailand is wel anders dan Panama door het gesteente (ja, sorry, geoloog). Thailand heeft veel kalksteen, daar heb je dus veel grotten.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:18 schreef caracamel68 het volgende:
En ik zit nog even dit te lezen.
(ik zit nog even te denken aan de laatste foto's waarop rotsen en takken te zien zijn)
Een schrijven van Richard Brand
http://www.brandrichardbrand.nl/uncategorized/de-pianistatrail/
''Dan komen we aan op het verste punt: een grot waar we in zullen afdalen. De gids twijfelt: we hebben er wel voor betaald, maar het water staat hoog en zou ons kunnen insluiten''
http://www.nu.nl/algemeen(...)aise-grot-video.html
Het kan dus best mogelijk zijn dat de meisjes geprobeerd hebben te schuilen met al die regen en in een grot ofzo. En daar niet meer uit kwamen. En daar overleden zijn.
Ik ken niet de hele geologie van Panama, maar die rode stenen ziet er eerder uit als graniet of jonger vulkanisch gesteente dan kalksteen.
Ik geloof niet in een grot. Het past ook niet met de meest waarschijnlijke scenario's:
• aandacht trekken van vliegtuigen/helikopters
• de weg zoeken en bijlichten
• wilde dieren op afstand houden (als ze in een grot zouden zitten, zouden er foto's zijn van de wilde dieren of meer van de rotswand in de grot)
Hans Cremers pusht die grot, maar er zijn volgens mij niet zoveel grotjes in die regio.The only limit is your own imagination
Sja, jij bent heel anders dan ik en anderen hier. Jij ergert je aan van alles en nog wat.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:21 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Dat is het laatste wat ik zou verwachten. Een forum openen? Werkelijk? En alle gekkies van Nederland komen hun speculaties en hersenspinsels spuien? ik denk dat dat het laatste is waar nabestaanden behoefte aan hebben.
Een forum kan je ook goed modereren.
De hulp van publiek inroepen is zo gek nog niet denk ik. Honderd mensen weten meer dan 1 of 2. Maar ja, hun keuze.The only limit is your own imagination
In Colombia geen mieren?? Volgens mij heeft Zuid Amerika o.a. de lieve soort bullet ant in huis.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Eens, ik ook. Nog niet in het wild gezien helaas. Hier zijn geen mieren.
No problem.![]()
Oh in Colombia zat, en verschillende soorten miereneters ook, enagrootste biodiversiteit ter wereld (na Brazilie).quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:24 schreef Rubella het volgende:
[..]
In Colombia geen mieren?? Volgens mij heeft Zuid Amerika o.a. de lieve soort bullet ant in huis.
Alleen ik woon op 2700 meter hoogte. Geen bugs, geen mieren, geen vliegen, geen muggen.
Jij weet er vast meer van.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:26 schreef WeertGeeIders het volgende:
Nog steeds aan het posten over 2 doden![]()
Gewoon 2 doden. shit happends. doeiquote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:27 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Jij weet er vast meer van.![]()
![]()
Hallo speurneuzen.
Wat mij zo kwaad maakt is dat een gids of iemand anders in het dorp(ik ben zijn naam kwijt)
Toestemming moest vragen aan de autoritairen om te zoeken.![]()
Mazzelaar. Kun je ook niet verrot gestoken worden.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Oh in Colombia zat, en verschillende soorten miereneters ook, enagrootste biodiversiteit ter wereld (na Brazilie).
Alleen ik woon op 2700 meter hoogte. Geen bugs, geen mieren, geen vliegen, geen muggen.![]()
quote:
Nog steeds domme teksten posten.The only limit is your own imagination
Feliciano idd. Belachelijk.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:28 schreef vronie het volgende:
Hallo speurneuzen.
Wat mij zo kwaad maakt is dat een gids of iemand anders in het dorp(ik ben zijn naam kwijt)
Toestemming moest vragen aan de autoritairen om te zoeken.The only limit is your own imagination
Dat is een groot voordeel idd. Nadeel is dat het koud is. 's nachts altijd, het is nooit warm. Van mei tot september hebben jullie het beter dan ik...quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:28 schreef Rubella het volgende:
[..]
Mazzelaar. Kun je ook niet verrot gestoken worden.
Ja, je mag de plaats-delict natuurlijk niet verstoren. Dat heeft dikke Pitti goed in de gaten gehouden.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:28 schreef vronie het volgende:
Hallo speurneuzen.
Toestemming moest vragen aan de autoritairen om te zoeken.![]()
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:30 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ja, je mag de plaats-delict natuurlijk niet verstoren. Dat heeft dikke Pitti goed in de gaten gehouden.
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Forum Opties Forumhop: Hop naar: