Die gedachte heb ik ook. Er vanuitgaande dat er niet alsnog eventuele berichtjes op de telefoon staan want dat zou nog steeds kunnen maar dat is onduidelijk omdat schijnbaar nog niet alle info is vrijgegeven (aan de ouders).quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:28 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Feit dat er geen afscheidsboodschap is gemaakt duidt er volgens mij op dat beide meiden tot het laatst hoop hielden op een goede afloop.
Nice. Mijn ervaring is dat je überhaupt geen foto kan maken zodra de camera geen focus kan vinden (tenzij je handmatige focus gebruikt).quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:31 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Ik ga nu testen, het is bij mij redelijk donker buiten
Maar hoe verklaar je de laatste foto's dan die genomen zijn?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:34 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Die gedachte heb ik ook. Er vanuitgaande dat er niet alsnog eventuele berichtjes op de telefoon staan want dat zou nog steeds kunnen maar dat is onduidelijk omdat schijnbaar nog niet alle info is vrijgegeven (aan de ouders).
Andere optie is dat hun overlijden uiteindelijk toch plotseling was (ongeluk? van de brug gevallen bij oversteek?) waardoor ze niet eens zijn 'toegekomen' aan die laatste fase waarin het besef komt dat je het waarschijnlijk niet gaat overleven.
Die 90 'fotos' zijn van de 8e april. Hun overlijden zie ik zelf pas na de 11e april.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:35 schreef caracamel68 het volgende:
[..]
Maar hoe verklaar je de laatste foto's dan die genomen zijn?
Waar is dat feit op gebaseerd??quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:28 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Feit dat er geen afscheidsboodschap is gemaakt
Deze info heb ik waarschijnlijk gemist (ik lees nog niet zo lang mee), maar waarom zaten het paspoort van de een en het verzekeringspasje van de ander in de rugtas? Lagen het andere paspoort en pasje nog op de kamer? Of is dat zoek? Of is dat niet bekend?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Elkaar kwijt. Vind ik nog steeds het meest logische.
Enig probleem is wat je met de rugzakken doet. Zou kunnen dat Kris of Lisanne van de ander wegging (om welke reden dan ook) en de een met twee rugzakken zat. Ik denk Lisanne omdat haar rugzak is gevonden. Alle waardevolle spullen in haar rugzak en de lege rugzak van Kris (hoewel die beter is) met het afval (de snackwikkels die ze gehad en bewaard moeten hebben, het zijn geen meiden die de natuur expres vervuilen) achtergelaten op een punt als herkenning. Helaas is die herkenning nooit gekomen.
Er is één tas gevonden met spullen van beide dames.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:38 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Deze info heb ik waarschijnlijk gemist (ik lees nog niet zo lang mee), maar waarom zaten het paspoort van de een en het verzekeringspasje van de ander in de rugtas? Lagen het andere paspoort en pasje nog op de kamer? Of is dat zoek? Of is dat niet bekend?
de lens van een compact camera is 28 of 35 mmquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:33 schreef caracamel68 het volgende:
[..]
Of de foto's zijn genomen vanaf toch wel ver in een ''diepte''...en vandaar de meeste zwart zijn?
- Alle waardevolle spullen zaten in 1 rugzakquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:38 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Deze info heb ik waarschijnlijk gemist (ik lees nog niet zo lang mee), maar waarom zaten het paspoort van de een en het verzekeringspasje van de ander in de rugtas? Lagen het andere paspoort en pasje nog op de kamer? Of is dat zoek? Of is dat niet bekend?
Hoe zie jij die vaste plek? Je bent verdwaald, je richt op avond x een schuilplaats in en vervolgens ga je de volgende dagen proberen de weg terug te zoeken, maar dan verdwaal je niet en komt steeds op dezelfde plek weer terug? Als je dat gebeurt weet je dat je de volgende dag iets anders moet doen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:27 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Ja jij blijft met die hypothese van dat ze elkaar kwijtgeraakt zijn. Ik heb dat zelf niet zo, maar goed, ieder heeft natuurlijk zijn eigen gedachtes en dat is juist ook verfrissend.
Wat die herkenningspunten betreft vraag ik me af hoe goed er gezocht is naar eventuele schuil- en slaapplekken. Kan me zo indenken dat op een gegeven moment een vaste plek hebben gehad om de nacht door te brengen en niet elke dag weer ergens anders heen zijn gegaan. Zeker ook gezien de relatief korte afstand die ze hebben gelopen.
Op eventuele schuil- en slaapplaatsen zouden wellicht nog aanwijzigen/markeringen/sporen te vinden zijn.
Daarnaast zou ik verwachten dat toch minimaal de kleding nog terug gevonden gaat worden. Of lijkt jullie de kans daarop klein?
Ik praat Peter de vries na.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:37 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Waar is dat feit op gebaseerd??
Zelfs de ouders hebben de gegevens van de telefoons nog niet gekregen.
Op 11 april volgens dan bronnen is het noodnummer weer gebeld (daarop doel je).quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:37 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Die 90 'fotos' zijn van de 8e april. Hun overlijden zie ik zelf pas na de 11e april.
niet als er geen maan of kunstlicht is. De flits verdwijnt ins blaue hineinquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:40 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
de lens van een compact camera is 28 of 35 mm
dus als je die in de lucht richt, zie je altijd een grijze massa en niet een pikzwarte.
de flits wordt niet afgekapt door een object,zoals dat zou zijn als je de camera op iets of iemand richt.
de flits regelt dus eigenlijk de belichting als het (te)donker is voor het grootste diafragma.
Heb je ook geprobeerd in de lucht te fotograferen?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:41 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Daar waar de camera wel de detail pakte is de foto trouwens uiterst wazig
Ik ben benieuwd of dat nog is op te halen in een fotobewerkingsprogramma, zodat er misschien toch nog iets, waarschijnlijk weinig, te zien is.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:40 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Here's the thing:
Op de donkerste plek in mijn tuin krijg ik zwarte foto's, op sommige foto's is een kleine weerkaatsing van de flits te vinden, witte/ oranje verkleuring, dat verklaar ik door de muur waarop de flits is weerkaatst.
Ik krijg details op het moment dat ik dichterbij sta dan 1 meter maar ik moet er bij zeggen dat ik meer lichtbronnen heb dan ik dacht. IN het aardedonker moet je waarschijnlijk nog dichterbij staan om iets zichtbaars te kunnen vastleggen.
camera: canon powershot (compact)
Ik weet zeker dat ik met mijn spiegelreflex wel meer beeld kan krijgen maar dan moet je handmatig de sluitertijden instellen. Dat hebben die meiden niet gekund met hun camera.
Ligt er een beetje aan of ze in beweging waren of niet. Als ze om wat voor reden dan ook zich s' nachts hebben moeten verplaatsen in het donker dan hebben ze in die 3 uur tijd wellicht de camera gebruikt om hun pad enigszins te verlichten.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:37 schreef caracamel68 het volgende:
90 foto's in een paar uur..Het zijn er geen 10 ofzo maar zovèèl en dat in een paar uur.
Wekt meer de indruk wanhoop op mij dan.
Ja, zwartquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:42 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Heb je ook geprobeerd in de lucht te fotograferen?
Ik kan me voorstellen dat ze hebben proberen te signaleren naar luchtverkeer.
Denk puur om iets van identificatie bij zich te hebben.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:38 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Ah thanks. Spreekt dat het idee van de vader niet tegen over hun handelen? Paspoort altijd bij je houden? Ik laat het niet graag ergens achter in ieder geval. (maar ok, ik maak niet dit soort tripjes, dus geen idee wat gebruikelijk is).quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:39 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Er is één tas gevonden met spullen van beide dames.
Het paspoort van de ander lag idd nog in hun kamer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |