abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143109177
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:37 schreef caracamel68 het volgende:
90 foto's in een paar uur..Het zijn er geen 10 ofzo maar zovèèl en dat in een paar uur.
Wekt meer de indruk wanhoop op mij dan.
per ongeluk de optie van meerdere foto's met 1x "klikken" aangezet? Die optie heb ik niet gelezen. Dan is het hooguit 10x indrukken of zo. Maar misschien kan die optie niet met de flits (ik heb het nooit in het donker gebruikt).
pi_143109268
quote:
12s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

- Alle waardevolle spullen zaten in 1 rugzak
- de meiden hadden hoogstvermoedelijk 2 rugzakken mee

Zie hier:

[ afbeelding ]
Ik had je plaatje gezien. Maar als ze 2 rugzakken hadden dan zou het tweede paspoort ook kwijt zijn, als het niet op de kamer lag, en is het aannemelijk dat er 2 rugzakken mee waren op het tochtje.
pi_143109288
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:41 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Hoe zie jij die vaste plek? Je bent verdwaald, je richt op avond x een schuilplaats in en vervolgens ga je de volgende dagen proberen de weg terug te zoeken, maar dan verdwaal je niet en komt steeds op dezelfde plek weer terug? Als je dat gebeurt weet je dat je de volgende dag iets anders moet doen.
Tja, ik weet het niet. Denk alleen niet dat ze al die dagen hebben lopen ronddwalen, zeker gezien de beperkte afstand die ze gelopen hebben. Dus wellicht op een gegeven moment in een klein gebied gebleven (om zo kans op redding te vergroten?) en gekeken hoe het beste te overleven in afwachting van redding.

Denk dus dat ze wel iets van een vaste schuil- of slaapplaats gezocht/gemaakt hebben en niet elke nacht maar zomaar ergens zijn gaan liggen om het maar even cru te zeggen.
pi_143109305
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:45 schreef NedKelly het volgende:

[..]

per ongeluk de optie van meerdere foto's met 1x "klikken" aangezet? Die optie heb ik niet gelezen. Dan is het hooguit 10x indrukken of zo. Maar misschien kan die optie niet met de flits (ik heb het nooit in het donker gebruikt).
Nee met flits werkt de "sportstand" niet, dat houdt hij nooit bij.
De sluitertijd is ook te kort om iets nuttigs van een foto te maken.
pi_143109330
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:42 schreef caracamel68 het volgende:

[..]

Op 11 april volgens dan bronnen is het noodnummer weer gebeld (daarop doel je).
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1212609/

Maar je gaat niet voor je lol 90 foto's maken in een paar uur. Dus een paar foto's op 1 april en dan maar liefst 90 op 8 april nog wel in een paar uur, en daarna 3 dagen later noodoproep gebeld weer.
Ik zeg ook niet voor de lol. Zie mijn vorige reactie met daarin mogelijke verklaringen.
pi_143109335
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:44 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Ligt er een beetje aan of ze in beweging waren of niet. Als ze om wat voor reden dan ook zich s' nachts hebben moeten verplaatsen in het donker dan hebben ze in die 3 uur tijd wellicht de camera gebruikt om hun pad enigszins te verlichten.

Als ze op één plek waren (en dus niet in bewegin) kan het zijn dat ze ofwel licht hebben geprobeerd te gebruiken om omgeving te bekijken, danwel een dier weg te jagen, danwel lichtsignalen (in de lucht?) te maken, danwel....
Een flits als verlichting gebruiken lijkt mij tamelijk onhandig en nutteloos. Het is pikdonker 's nachts en dan heb je een explosie van licht. Volgens mij zie je helemaal niets in die milliseconde.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:53:14 #107
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143109467
quote:

[..]

Ah thanks. Spreekt dat het idee van de vader niet tegen over hun handelen? Paspoort altijd bij je houden? Ik laat het niet graag ergens achter in ieder geval. (maar ok, ik maak niet dit soort tripjes, dus geen idee wat gebruikelijk is).
Die vader lijkt inderdaad niet te willen geloven dat zijn dochter verkeerde beslissingen zou nemen.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_143109500
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:48 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Ik had je plaatje gezien. Maar als ze 2 rugzakken hadden dan zou het tweede paspoort ook kwijt zijn, als het niet op de kamer lag, en is het aannemelijk dat er 2 rugzakken mee waren op het tochtje.
Ik geloof zelf niet in de theorie met de 2 rugzakken. Met name omdat ze waarschijnlijk maar erg weinig spullen mee hadden en alles ook in 1 rugzak gevonden is.

De theorie van de 2e ruzak komt volgens mij ook voort uit het ontbreken van een rugzak in de kamer van K&L terwijl die rugzak op een eerdere foto (van enkele dagen(?) voor verdwijning wel staat.
pi_143109545
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:49 schreef Rubella het volgende:

[..]

Een flits als verlichting gebruiken lijkt mij tamelijk onhandig en nutteloos. Het is pikdonker 's nachts en dan heb je een explosie van licht. Volgens mij zie je helemaal niets in die milliseconde.
In dat geval zou gebruiken als lichtsignaal (als waarschuwing danwel het afschrikken van iets) logischer zijn.
pi_143109548
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:41 schreef StaceySinger het volgende:
ehh hoe stond de maan erbij op 1 april eigenlijk ?
30 maart was nieuwe maan. Zie OP, kopje Fauna, klimaat etc.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143109566
maar ja
wat zou de reden kunnen zijn om de camera op een donkere lucht te richten ?
dat heeft alleen nut als er bijv een heli overvliegt
wel kan je met flitsen even wat licht op een donker pad krijgen
tot de batterij leeg is
maar op een donker pad krijg je dus wel beelden op de camera
in de lucht vrijwel zwart of hoogstens donker grijs
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143109609
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:48 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Paspoort Kris lag gewoon op haar kamer.

IDs:

Lisanne - paspoort
Kris - verzekeringspasje
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_143109620
quote:

[..]

Klopt. Maar ik denk wel dat het effectief is om dieren af te schrikken
pi_143109622
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:45 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
maar recht vooruit krijg ik ook zwart. Behalve als een object op ca. 1 meter afstand staat
Hoe zit dat met het licht wat de flits veroorzaakt. Hoe lang duurt dat en heb je er wat aan om even iets te verlichten (bijvoorbeeld een pad of je omgeving) of gaat het te snel?
pi_143109673
quote:
12s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

weinig licht dus
pi_143109679
quote:

[..]

Dat. ^O^

Ik zeg: er is helemaal niet geflitst. Camera is gebruikt om de weg te vinden. Bijschijnen dus, maar niet met flits.

pi_143109682
net in de lucht gemaakt > Canon EOS
rechts boven zie je een houten balk

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143109686
''Tussen 1 en 4 uur 's nachts zijn er negentig foto's genomen. De meesten zijn zwart, maar op enkele staat een rotswand van onderaf gefotografeerd.''

Ik blijf toch nogal hieraan denken, aan de laatste foto's.

Bron:http://www.volkskrant.nl/(...)ris-en-Lisanne.dhtml

Wekt de indruk ook mij dat ze ergens vastzaten ofzo. (en daar niet uit konden).
Paar foto's dus vanaf onderaf ergens genomen. En dan beelden van een rotswand. De rest zwart. Takken. Mischien ze daar al een tijdje zaten? En niet wegkonden daar?
pi_143109702
wacht er is op 8 april geflitst, dan zou er wat meer licht van de maan kunnen zijn. Mits het onbewolkt was natuurlijk
pi_143109726
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:57 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

weinig licht dus
Nee, een week later (wanneer de foto's zijn gemaakt) is het halve maan, die ook steeds eerder opkomt.

pi_143109759
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:56 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Klopt. Maar ik denk wel dat het effectief is om dieren af te schrikken
Ok, maar waarom is dit niet in de dagen voorafgaand gebeurd? Ze hebben dan een flink aantal dagen gewacht voordat de flits voor dit doel werd ingezet. Het lijkt mij stug dat in al die nachten daarvoor geen gevaarlijke dieren op jacht waren in de nacht.
pi_143109766
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:57 schreef StaceySinger het volgende:
net in de lucht gemaakt > Canon EOS
rechts boven zie je een houten balk

[ afbeelding ]
Hoe ver is die houten balk van je verwijderd? Een canon EOS heeft een veel krachtigere flits dan een compactcameraatje. Maar verder dus zwarte lucht
pi_143109772
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat. ^O^

Ik zeg: er is helemaal niet geflitst. Camera is gebruikt om de weg te vinden. Bijschijnen dus, maar niet met flits.
Maar hoeveel licht geeft een digitale camera ookal flits je niet? en waarom dan toch op de afdruk knop drukken? van de spanning/stress van het lopen door het donker?
pi_143109812
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:59 schreef Rubella het volgende:

[..]

Ok, maar waarom is dit niet in de dagen voorafgaand gebeurd? Ze hebben dan een flink aantal dagen gewacht voordat de flits voor dit doel werd ingezet. Het lijkt mij stug dat in al die nachten daarvoor geen gevaarlijke dieren op jacht waren in de nacht.
Maar dat weten we niet, eerder is al geopperd dat foto's van eerdere momenten misschien gewist kunnen zijn om ruimte te maken.
Er is ook naderhand niet geflitst terwijl er wel naderhand nog is gebeld. Dus misschien was de situatie waarin de flits nodig was eenmalig.
pi_143109843
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:00 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Maar hoeveel licht geeft een digitale camera ookal flits je niet? en waarom dan toch op de afdruk knop drukken? van de spanning/stress van het lopen door het donker?
Omdat ie bij afdruk de krachtigste flits geeft?
pi_143109866
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:57 schreef caracamel68 het volgende:
''Tussen 1 en 4 uur 's nachts zijn er negentig foto's genomen. De meesten zijn zwart, maar op enkele staat een rotswand van onderaf gefotografeerd.''

Paar foto's dus vanaf onderaf ergens genomen. En dan beelden van een rotswand. De rest zwart. Takken. Mischien ze daar al een tijdje zaten? En niet wegkonden daar?
Van onderaf...is ook maar net hoe men de foto geinterpreteerd heeft. Je weet niet hoe ze de camera vast gehouden hebben tijdens het maken van de 'foto'.

Dat zagen we al bij de foto van de rugzak en de gevonden spullen. Die liet men ook op z'n kop zien.
pi_143109896
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, een week later (wanneer de foto's zijn gemaakt) is het halve maan, die ook steeds eerder opkomt.
Ja ik corrigeerde mezelf al. Maar die maan geeft alleen licht in geval van lichte bewolking of onbewolkte lucht
pi_143109925
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:59 schreef Rubella het volgende:

[..]

Eventueel de dagen ervoor niet nodig geweest of voldoende gehad aan een enkele keer met een van de telefoons. Blijft vaag inderdaad.
pi_143109928
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:59 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Hoe ver is die houten balk van je verwijderd? Een canon EOS heeft een veel krachtigere flits dan een compactcameraatje. Maar verder dus zwarte lucht
die balk zit een meter of 8 weg en ik heb een losse flitser >Canon Speedlite
pi_143109974
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:00 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Dat laatste sowieso.

90 foto's in 3 uur, dat is maar 30 per uur, een elke 2 min. Kan zijn dat de camera na 2 min op uit gaat en je dus steeds de camera moet heractiveren om licht te hebben. Kan makkelijk dat je dan elke keer een foto maakt, zonder h et te willen.

3 uur is trouwens extreem lang als je:
• dieren wil afschrikken
• vliegtuigen/helikopters wil lokken

Veel logischer vind ik om een wandelroute te veronderstellen.

Bovendien zou je ook dierenfoto's moeten zien als je doel is dieren verjagen.

De maan in Boquete:

Halve Maan: 7 Apr 03:31 Volle Maan: 15 Apr 02:43

Maan komt dus ongeveer op op het moment dat die foto's gemaakt werden. Kan zijn dat het bewolkt was en het maanlicht steeds wegviel en je toen dus die camera nodig had. Om 4:00 was het niet meer nodig want stond de maan hoog genoeg aan de hemel. Al denk ik dat de batterij toen op was.

pi_143110015
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:57 schreef caracamel68 het volgende:

Als ze daadwerkelijk kunnen vaststellen dat de rotswand van onderaf is gefotografeerd dan lijkt me signalering naar vliegverkeer best plausibel.
pi_143110041
quote:
12s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

dan is dus niet pikkedonker buiten
pi_143110045
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:06 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Als ze daadwerkelijk kunnen vaststellen dat de rotswand van onderaf is gefotografeerd dan lijkt me signalering naar vliegverkeer best plausibel.
3 UUR lang??

pi_143110062
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:59 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Ja dat wil ik ook graag weten, hoever die houten balk verwijderd is van je opname.
pi_143110081
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:04 schreef El_Matador het volgende:
• dieren wil afschrikken

Eens. Helaas weten we ook van dit tijdframe niet precies de invulling.
Kan ook zomaar 60 foto's in het eerste uur zijn en 30 in het laatste uur. (ik noem maar wat).
Dan heb je er ook 90 in 3 uur tijd.
pi_143110082
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:06 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

dan is dus niet pikkedonker buiten
Hangt van de bewolking af. En ook of de maan niet achter de bergen zit, wat heel logisch is daar, want de bergruggen lopen noord-zuid, net als de riviervalleien.

pi_143110125
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:06 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Er waren s' nachts geen rescue teams op zoek. Dus eventueel overvliegend verkeer was natuurlijk in een mum weer voorbij.
pi_143110143
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:07 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Eens. Helaas weten we ook van dit tijdframe niet precies de invulling.
Kan ook zomaar 60 foto's in het eerste uur zijn en 30 in het laatste uur. (ik noem maar wat).
Dan heb je er ook 90 in 3 uur tijd.
Ja dat kan ook. Maar nog steeds lijkt me dat voor dieren te lang. Vliegtuigen kan ik me meer voorstellen omdat de nood zo extreem hoog is na een week ontberingen dat je blijft drukken in de hoop dat ze je zien.

pi_143110144
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat laatste sowieso.

90 foto's in 3 uur, dat is maar 30 per uur, een elke 2 min. Kan zijn dat de camera na 2 min op uit gaat en je dus steeds de camera moet heractiveren om licht te hebben. Kan makkelijk dat je dan elke keer een foto maakt, zonder h et te willen.

• dieren wil afschrikken

De maan in Boquete:

Halve Maan: 7 Apr 03:31 Volle Maan: 15 Apr 02:43

Maan komt dus ongeveer op op het moment dat die foto's gemaakt werden. Kan zijn dat het bewolkt was en het maanlicht steeds wegviel en je toen dus die camera nodig had. Om 4:00 was het niet meer nodig want stond de maan hoog genoeg aan de hemel. Al denk ik dat de batterij toen op was.
Maar 's nachts gaan lopen? Het lijkt mij niet echt logisch als je:
a. al verdwaald bent,
b. verzwakt,
c.geen hand voor ogen ziet

Ook al stond de maan recht boven het gebied, dan lijkt het mij dat je te weinig licht hebt om veilig te kunnen lopen. Voordat je het weet sta je op een slang o.i.d.
pi_143110157
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

3 UUR lang??
Als je wat hebt horen overvliegen en je bent al in zo'n wanhoop situatie kan ik me dat wel voorstellen ja. Je grijpt alles aan om gered te worden.
pi_143110167
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:09 schreef Rubella het volgende:

[..]

a. al verdwaald bent,
b. verzwakt,

Ook al stond de maan recht boven het gebied, dan lijkt het mij dat je te weinig licht hebt om veilig te kunnen lopen. Voordat je het weet sta je op een slang o.i.d.
Sja, ik vind het ook vreemd, maar wat denk jij dan dat het doel van die foto's was?

pi_143110196
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hangt van de bewolking af. En ook of de maan niet achter de bergen zit, wat heel logisch is daar, want de bergruggen lopen noord-zuid, net als de riviervalleien.
Bij een hoge lucht vochtigheid krijg je dan heel diffuus licht zoiets

pi_143110208
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:10 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Als je wat hebt horen overvliegen en je bent al in zo'n wanhoop situatie kan ik me dat wel voorstellen ja. Je grijpt alles aan om gered te worden.
Eens, dat zei ik later ook. Maar dan wel op de manier zoals Stupidisco zegt.

Het zou helpen als de familie dat soort dingen hier besproken zou laten worden. Het helpt hen alleen maar. Nu zijn ze zelf aan het puzzelen en komen ze geen stap verder.

pi_143110239
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:09 schreef Rubella het volgende:

[..]

a. al verdwaald bent,
b. verzwakt,

s' nachts gaan lopen lijkt me ook zeker niet logisch. Maar misschien was er op dat moment noodzaak voor en was het een eenmalig iets. Zou ook verklaren waarom iets dergelijks in de dagen daarvoor (waarschijnlijk) niet ook al heeft plaatsgevonden.
pi_143110259
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Sja, ik vind het ook vreemd, maar wat denk jij dan dat het doel van die foto's was?
Misschien had het helemaal geen doel en is het gebeurd tijdens een driftbui / handgemeen tussen beide dames. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat er gedurende die dagen er geen ruzie is geweest tussen die twee. Op een gegeven moment zullen er wel verwijten over en weer gegaan zijn.
pi_143110323
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:12 schreef Rubella het volgende:

[..]

Misschien had het helemaal geen doel en is het gebeurd tijdens een driftbui / handgemeen tussen beide dames. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat er gedurende die dagen er geen ruzie is geweest tussen die twee. Op een gegeven moment zullen er wel verwijten over en weer gegaan zijn.
Denk dat er dan wel foto's waren geweest waar ze gedeeltelijk zelf op hadden gestaan.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 00:15:19 #147
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143110343
quote:

[..]

Ah thanks. Spreekt dat het idee van de vader niet tegen over hun handelen? Paspoort altijd bij je houden? Ik laat het niet graag ergens achter in ieder geval. (maar ok, ik maak niet dit soort tripjes, dus geen idee wat gebruikelijk is).
Strikt genomen is het in Panama verplicht om je paspoort bij je te dragen tijdens een hike.
pi_143110344
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:11 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Bij een hoge lucht vochtigheid krijg je dan heel diffuus licht zoiets

[ afbeelding ]
Ok, goed punt.

Denk dat de bergen meer blokkeren dan wolken.

Stel je loopt door de riviervallei in het donker. Geen idee waarom, maar je denkt de weg gevonden te hebben, je hallucineert (kan heul goed, met name door de honger en dehydratatie) en je ziet iets in de verte waar je naartoe wil (fata morgana effect).

De maan komt rond 03:20 op (zie website: http://www.timeanddate.com/moon/phases/panama/boquete), dus eerste 2,5 uur heb je daar nog niks aan. Als ie al opkomt, dan achter de bergen (in het oosten). Kan makkelijk dat de maan om 04:00 al boven de bergen is.

pi_143110358
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:14 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Denk dat er dan wel foto's waren geweest waar ze gedeeltelijk zelf op hadden gestaan.
Eens. Het blijft in ieder geval heel vreemd.
pi_143110366
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:12 schreef Rubella het volgende:

[..]

Midden in de nacht? En hoe maak je tijdens een 3 uur durende ruzie 90 foto's? Zonder de camera kapot te laten vallen (!)?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')