per ongeluk de optie van meerdere foto's met 1x "klikken" aangezet? Die optie heb ik niet gelezen. Dan is het hooguit 10x indrukken of zo. Maar misschien kan die optie niet met de flits (ik heb het nooit in het donker gebruikt).quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:37 schreef caracamel68 het volgende:
90 foto's in een paar uur..Het zijn er geen 10 ofzo maar zovèèl en dat in een paar uur.
Wekt meer de indruk wanhoop op mij dan.
Ik had je plaatje gezien. Maar als ze 2 rugzakken hadden dan zou het tweede paspoort ook kwijt zijn, als het niet op de kamer lag, en is het aannemelijk dat er 2 rugzakken mee waren op het tochtje.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
- Alle waardevolle spullen zaten in 1 rugzak
- de meiden hadden hoogstvermoedelijk 2 rugzakken mee
Zie hier:
[ afbeelding ]
Tja, ik weet het niet. Denk alleen niet dat ze al die dagen hebben lopen ronddwalen, zeker gezien de beperkte afstand die ze gelopen hebben. Dus wellicht op een gegeven moment in een klein gebied gebleven (om zo kans op redding te vergroten?) en gekeken hoe het beste te overleven in afwachting van redding.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:41 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Hoe zie jij die vaste plek? Je bent verdwaald, je richt op avond x een schuilplaats in en vervolgens ga je de volgende dagen proberen de weg terug te zoeken, maar dan verdwaal je niet en komt steeds op dezelfde plek weer terug? Als je dat gebeurt weet je dat je de volgende dag iets anders moet doen.
Nee met flits werkt de "sportstand" niet, dat houdt hij nooit bij.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:45 schreef NedKelly het volgende:
[..]
per ongeluk de optie van meerdere foto's met 1x "klikken" aangezet? Die optie heb ik niet gelezen. Dan is het hooguit 10x indrukken of zo. Maar misschien kan die optie niet met de flits (ik heb het nooit in het donker gebruikt).
Ik zeg ook niet voor de lol. Zie mijn vorige reactie met daarin mogelijke verklaringen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:42 schreef caracamel68 het volgende:
[..]
Op 11 april volgens dan bronnen is het noodnummer weer gebeld (daarop doel je).
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1212609/
Maar je gaat niet voor je lol 90 foto's maken in een paar uur. Dus een paar foto's op 1 april en dan maar liefst 90 op 8 april nog wel in een paar uur, en daarna 3 dagen later noodoproep gebeld weer.
Een flits als verlichting gebruiken lijkt mij tamelijk onhandig en nutteloos. Het is pikdonker 's nachts en dan heb je een explosie van licht. Volgens mij zie je helemaal niets in die milliseconde.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:44 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan of ze in beweging waren of niet. Als ze om wat voor reden dan ook zich s' nachts hebben moeten verplaatsen in het donker dan hebben ze in die 3 uur tijd wellicht de camera gebruikt om hun pad enigszins te verlichten.
Als ze op één plek waren (en dus niet in bewegin) kan het zijn dat ze ofwel licht hebben geprobeerd te gebruiken om omgeving te bekijken, danwel een dier weg te jagen, danwel lichtsignalen (in de lucht?) te maken, danwel....
Die vader lijkt inderdaad niet te willen geloven dat zijn dochter verkeerde beslissingen zou nemen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:45 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Ah thanks. Spreekt dat het idee van de vader niet tegen over hun handelen? Paspoort altijd bij je houden? Ik laat het niet graag ergens achter in ieder geval. (maar ok, ik maak niet dit soort tripjes, dus geen idee wat gebruikelijk is).
Ik geloof zelf niet in de theorie met de 2 rugzakken. Met name omdat ze waarschijnlijk maar erg weinig spullen mee hadden en alles ook in 1 rugzak gevonden is.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:48 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Ik had je plaatje gezien. Maar als ze 2 rugzakken hadden dan zou het tweede paspoort ook kwijt zijn, als het niet op de kamer lag, en is het aannemelijk dat er 2 rugzakken mee waren op het tochtje.
In dat geval zou gebruiken als lichtsignaal (als waarschuwing danwel het afschrikken van iets) logischer zijn.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:49 schreef Rubella het volgende:
[..]
Een flits als verlichting gebruiken lijkt mij tamelijk onhandig en nutteloos. Het is pikdonker 's nachts en dan heb je een explosie van licht. Volgens mij zie je helemaal niets in die milliseconde.
30 maart was nieuwe maan. Zie OP, kopje Fauna, klimaat etc.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:41 schreef StaceySinger het volgende:
ehh hoe stond de maan erbij op 1 april eigenlijk ?
Paspoort Kris lag gewoon op haar kamer.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:48 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Ik had je plaatje gezien. Maar als ze 2 rugzakken hadden dan zou het tweede paspoort ook kwijt zijn, als het niet op de kamer lag, en is het aannemelijk dat er 2 rugzakken mee waren op het tochtje.
Klopt. Maar ik denk wel dat het effectief is om dieren af te schrikkenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:49 schreef Rubella het volgende:
[..]
Een flits als verlichting gebruiken lijkt mij tamelijk onhandig en nutteloos. Het is pikdonker 's nachts en dan heb je een explosie van licht. Volgens mij zie je helemaal niets in die milliseconde.
Hoe zit dat met het licht wat de flits veroorzaakt. Hoe lang duurt dat en heb je er wat aan om even iets te verlichten (bijvoorbeeld een pad of je omgeving) of gaat het te snel?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:45 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
maar recht vooruit krijg ik ook zwart. Behalve als een object op ca. 1 meter afstand staat
weinig licht dusquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
30 maart was nieuwe maan. Zie OP, kopje Fauna, klimaat etc.
Dat.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:49 schreef Rubella het volgende:
[..]
Nee, een week later (wanneer de foto's zijn gemaakt) is het halve maan, die ook steeds eerder opkomt.quote:
Ok, maar waarom is dit niet in de dagen voorafgaand gebeurd? Ze hebben dan een flink aantal dagen gewacht voordat de flits voor dit doel werd ingezet. Het lijkt mij stug dat in al die nachten daarvoor geen gevaarlijke dieren op jacht waren in de nacht.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:56 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Klopt. Maar ik denk wel dat het effectief is om dieren af te schrikken
Hoe ver is die houten balk van je verwijderd? Een canon EOS heeft een veel krachtigere flits dan een compactcameraatje. Maar verder dus zwarte luchtquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:57 schreef StaceySinger het volgende:
net in de lucht gemaakt > Canon EOS
rechts boven zie je een houten balk
[ afbeelding ]
Maar hoeveel licht geeft een digitale camera ookal flits je niet? en waarom dan toch op de afdruk knop drukken? van de spanning/stress van het lopen door het donker?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat.
Ik zeg: er is helemaal niet geflitst. Camera is gebruikt om de weg te vinden. Bijschijnen dus, maar niet met flits.
Maar dat weten we niet, eerder is al geopperd dat foto's van eerdere momenten misschien gewist kunnen zijn om ruimte te maken.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:59 schreef Rubella het volgende:
[..]
Ok, maar waarom is dit niet in de dagen voorafgaand gebeurd? Ze hebben dan een flink aantal dagen gewacht voordat de flits voor dit doel werd ingezet. Het lijkt mij stug dat in al die nachten daarvoor geen gevaarlijke dieren op jacht waren in de nacht.
Omdat ie bij afdruk de krachtigste flits geeft?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:00 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Maar hoeveel licht geeft een digitale camera ookal flits je niet? en waarom dan toch op de afdruk knop drukken? van de spanning/stress van het lopen door het donker?
Van onderaf...is ook maar net hoe men de foto geinterpreteerd heeft. Je weet niet hoe ze de camera vast gehouden hebben tijdens het maken van de 'foto'.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:57 schreef caracamel68 het volgende:
''Tussen 1 en 4 uur 's nachts zijn er negentig foto's genomen. De meesten zijn zwart, maar op enkele staat een rotswand van onderaf gefotografeerd.''
Ik blijf toch nogal hieraan denken, aan de laatste foto's.
Bron:http://www.volkskrant.nl/(...)ris-en-Lisanne.dhtml
Wekt de indruk ook mij dat ze ergens vastzaten ofzo. (en daar niet uit konden).
Paar foto's dus vanaf onderaf ergens genomen. En dan beelden van een rotswand. De rest zwart. Takken. Mischien ze daar al een tijdje zaten? En niet wegkonden daar?
Ja ik corrigeerde mezelf al. Maar die maan geeft alleen licht in geval van lichte bewolking of onbewolkte luchtquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, een week later (wanneer de foto's zijn gemaakt) is het halve maan, die ook steeds eerder opkomt.
Eventueel de dagen ervoor niet nodig geweest of voldoende gehad aan een enkele keer met een van de telefoons. Blijft vaag inderdaad.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:59 schreef Rubella het volgende:
[..]
Ok, maar waarom is dit niet in de dagen voorafgaand gebeurd? Ze hebben dan een flink aantal dagen gewacht voordat de flits voor dit doel werd ingezet. Het lijkt mij stug dat in al die nachten daarvoor geen gevaarlijke dieren op jacht waren in de nacht.
die balk zit een meter of 8 weg en ik heb een losse flitser >Canon Speedlitequote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:59 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Hoe ver is die houten balk van je verwijderd? Een canon EOS heeft een veel krachtigere flits dan een compactcameraatje. Maar verder dus zwarte lucht
Dat laatste sowieso.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:00 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Maar hoeveel licht geeft een digitale camera ookal flits je niet? en waarom dan toch op de afdruk knop drukken? van de spanning/stress van het lopen door het donker?
Als ze daadwerkelijk kunnen vaststellen dat de rotswand van onderaf is gefotografeerd dan lijkt me signalering naar vliegverkeer best plausibel.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:57 schreef caracamel68 het volgende:
''Tussen 1 en 4 uur 's nachts zijn er negentig foto's genomen. De meesten zijn zwart, maar op enkele staat een rotswand van onderaf gefotografeerd.''
Ik blijf toch nogal hieraan denken, aan de laatste foto's.
Bron:http://www.volkskrant.nl/(...)ris-en-Lisanne.dhtml
Wekt de indruk ook mij dat ze ergens vastzaten ofzo. (en daar niet uit konden).
Paar foto's dus vanaf onderaf ergens genomen. En dan beelden van een rotswand. De rest zwart. Takken. Mischien ze daar al een tijdje zaten? En niet wegkonden daar?
dan is dus niet pikkedonker buitenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
30 maart was nieuwe maan. Zie OP, kopje Fauna, klimaat etc.
3 UUR lang??quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:06 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Als ze daadwerkelijk kunnen vaststellen dat de rotswand van onderaf is gefotografeerd dan lijkt me signalering naar vliegverkeer best plausibel.
Ja dat wil ik ook graag weten, hoever die houten balk verwijderd is van je opname.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:59 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Hoe ver is die houten balk van je verwijderd? Een canon EOS heeft een veel krachtigere flits dan een compactcameraatje. Maar verder dus zwarte lucht
Eens. Helaas weten we ook van dit tijdframe niet precies de invulling.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:04 schreef El_Matador het volgende:
3 uur is trouwens extreem lang als je:
• dieren wil afschrikken
• vliegtuigen/helikopters wil lokken
Veel logischer vind ik om een wandelroute te veronderstellen.
Bovendien zou je ook dierenfoto's moeten zien als je doel is dieren verjagen.
Hangt van de bewolking af. En ook of de maan niet achter de bergen zit, wat heel logisch is daar, want de bergruggen lopen noord-zuid, net als de riviervalleien.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:06 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
dan is dus niet pikkedonker buiten
Er waren s' nachts geen rescue teams op zoek. Dus eventueel overvliegend verkeer was natuurlijk in een mum weer voorbij.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:06 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Als ze daadwerkelijk kunnen vaststellen dat de rotswand van onderaf is gefotografeerd dan lijkt me signalering naar vliegverkeer best plausibel.
Ja dat kan ook. Maar nog steeds lijkt me dat voor dieren te lang. Vliegtuigen kan ik me meer voorstellen omdat de nood zo extreem hoog is na een week ontberingen dat je blijft drukken in de hoop dat ze je zien.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:07 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Eens. Helaas weten we ook van dit tijdframe niet precies de invulling.
Kan ook zomaar 60 foto's in het eerste uur zijn en 30 in het laatste uur. (ik noem maar wat).
Dan heb je er ook 90 in 3 uur tijd.
Maar 's nachts gaan lopen? Het lijkt mij niet echt logisch als je:quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat laatste sowieso.
90 foto's in 3 uur, dat is maar 30 per uur, een elke 2 min. Kan zijn dat de camera na 2 min op uit gaat en je dus steeds de camera moet heractiveren om licht te hebben. Kan makkelijk dat je dan elke keer een foto maakt, zonder h et te willen.
3 uur is trouwens extreem lang als je:
• dieren wil afschrikken
• vliegtuigen/helikopters wil lokken
Veel logischer vind ik om een wandelroute te veronderstellen.
Bovendien zou je ook dierenfoto's moeten zien als je doel is dieren verjagen.
De maan in Boquete:
Halve Maan: 7 Apr 03:31 Volle Maan: 15 Apr 02:43
Maan komt dus ongeveer op op het moment dat die foto's gemaakt werden. Kan zijn dat het bewolkt was en het maanlicht steeds wegviel en je toen dus die camera nodig had. Om 4:00 was het niet meer nodig want stond de maan hoog genoeg aan de hemel. Al denk ik dat de batterij toen op was.
Als je wat hebt horen overvliegen en je bent al in zo'n wanhoop situatie kan ik me dat wel voorstellen ja. Je grijpt alles aan om gered te worden.quote:
Sja, ik vind het ook vreemd, maar wat denk jij dan dat het doel van die foto's was?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:09 schreef Rubella het volgende:
[..]
Maar 's nachts gaan lopen? Het lijkt mij niet echt logisch als je:
a. al verdwaald bent,
b. verzwakt,
c.geen hand voor ogen ziet
Ook al stond de maan recht boven het gebied, dan lijkt het mij dat je te weinig licht hebt om veilig te kunnen lopen. Voordat je het weet sta je op een slang o.i.d.
Bij een hoge lucht vochtigheid krijg je dan heel diffuus licht zoietsquote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hangt van de bewolking af. En ook of de maan niet achter de bergen zit, wat heel logisch is daar, want de bergruggen lopen noord-zuid, net als de riviervalleien.
Eens, dat zei ik later ook. Maar dan wel op de manier zoals Stupidisco zegt.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:10 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Als je wat hebt horen overvliegen en je bent al in zo'n wanhoop situatie kan ik me dat wel voorstellen ja. Je grijpt alles aan om gered te worden.
s' nachts gaan lopen lijkt me ook zeker niet logisch. Maar misschien was er op dat moment noodzaak voor en was het een eenmalig iets. Zou ook verklaren waarom iets dergelijks in de dagen daarvoor (waarschijnlijk) niet ook al heeft plaatsgevonden.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:09 schreef Rubella het volgende:
[..]
Maar 's nachts gaan lopen? Het lijkt mij niet echt logisch als je:
a. al verdwaald bent,
b. verzwakt,
c.geen hand voor ogen ziet
Ook al stond de maan recht boven het gebied, dan lijkt het mij dat je te weinig licht hebt om veilig te kunnen lopen. Voordat je het weet sta je op een slang o.i.d.
Misschien had het helemaal geen doel en is het gebeurd tijdens een driftbui / handgemeen tussen beide dames. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat er gedurende die dagen er geen ruzie is geweest tussen die twee. Op een gegeven moment zullen er wel verwijten over en weer gegaan zijn.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Sja, ik vind het ook vreemd, maar wat denk jij dan dat het doel van die foto's was?
Denk dat er dan wel foto's waren geweest waar ze gedeeltelijk zelf op hadden gestaan.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:12 schreef Rubella het volgende:
[..]
Misschien had het helemaal geen doel en is het gebeurd tijdens een driftbui / handgemeen tussen beide dames. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat er gedurende die dagen er geen ruzie is geweest tussen die twee. Op een gegeven moment zullen er wel verwijten over en weer gegaan zijn.
Strikt genomen is het in Panama verplicht om je paspoort bij je te dragen tijdens een hike.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:45 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Ah thanks. Spreekt dat het idee van de vader niet tegen over hun handelen? Paspoort altijd bij je houden? Ik laat het niet graag ergens achter in ieder geval. (maar ok, ik maak niet dit soort tripjes, dus geen idee wat gebruikelijk is).
Ok, goed punt.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:11 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Bij een hoge lucht vochtigheid krijg je dan heel diffuus licht zoiets
[ afbeelding ]
Eens. Het blijft in ieder geval heel vreemd.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:14 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Denk dat er dan wel foto's waren geweest waar ze gedeeltelijk zelf op hadden gestaan.
Midden in de nacht? En hoe maak je tijdens een 3 uur durende ruzie 90 foto's? Zonder de camera kapot te laten vallen (!)?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:12 schreef Rubella het volgende:
[..]
Misschien had het helemaal geen doel en is het gebeurd tijdens een driftbui / handgemeen tussen beide dames. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat er gedurende die dagen er geen ruzie is geweest tussen die twee. Op een gegeven moment zullen er wel verwijten over en weer gegaan zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |