Dit wist ik niet, hoe kenden ze hem, ligt zijn kantoor pal naast hun school oid, aangezien hij hen de ochtend voor hun verdwijning bij hun school heeft gezien?quote:Op zondag 10 augustus 2014 02:15 schreef Marrije het volgende:
Een voor hun bekende gids.
Een voor hun vertrouwde gids.
nou het was wat aangedikt, meer het idee dat als hij aanbevolen is zij hem wellicht als verttrouwd persoon (als in een te vertrouwen persoon) zagen.quote:Op zondag 10 augustus 2014 05:19 schreef Za het volgende:
[..]
Dit wist ik niet, hoe kenden ze hem, ligt zijn kantoor pal naast hun school oid, aangezien hij hen de ochtend voor hun verdwijning bij hun school heeft gezien?
Dat begrijp ik wel (dat mensen hem aanbevelen) hij is een gevoelig persoon en zelfs op zjn hoede om broedende vogels niet te storen tijdens zijn routes dat soort dingen, dus hij klinkt heel OK.quote:Op zondag 10 augustus 2014 05:29 schreef Marrije het volgende:
nou het was wat aangedikt, meer het idee dat als hij aanbevolen is zij hem wellicht als verttrouwd persoon (als in een te vertrouwen persoon) zagen.
[/quote:Op zondag 10 augustus 2014 00:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er is niks BNWs aan deze zaak. De NWSmods hadden geen zin in het topic en pleurden het hierheen. BNW gaat over complotten, alternatief nieuws en alternatieve geschiedenis, niet over "speculatue".
Die Maleise kutvliegtuigjes zaten vol speculatie en hadden gewoon een NWS- en BNW-topic, met elk een andere invalshoek, OP, en discussie.
Dat het hier staat is al erg genoeg en weerhoudt serieuze bijdragers juist me te delen in discussie over het NWS.
Als je de verdwijning van L&K aan Illumniati, big Pharma of als hoax/cover-up wil linken, zul je een apart topic moeten maken hier.
dit topic is NWS, net als alle andere reekstopics dat zijn. [quote]Op zondag 10 augustus 2014 01:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
WTF? Iemand een permaban aannaaien omdat hij zich -terecht- ergerde aan de zelfverkozen domheid in dit topic??
Mig72 had gelijk over jullie. Jammere was alleen dat ie zelf net zo dom deed. Maar daarom iemand bannen is zwaar ziek.
quoquote:Op zondag 10 augustus 2014 01:09 schreef El_Matador het volgende:
Hij had gelijk in de onwil die mensen hier tentoonspreiden, niets lezen, dezelfde punten weer herhalen en maar blijven terugkomen op zaken die allang door informatievoorziening zijn ontkracht.
Het enige punt was dat hij dat zelf ook deed, dat maakt hem hypocriet, hij had daarmee geen ongelijk.
"Jquote:Op zondag 10 augustus 2014 01:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij kan dat niet, ik spreek jou er niet op aan. Wie dan ook hem geband heeft, ziek. Of je gaat in discussie op basis van argumenten of je negeert elkaar. [quote]Op zondag 10 augustus 2014 01:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, hij reageerde terecht op anderen hier, maar deed het zelf ook.
Ik heb alles meegelezen, en het blijft maar over dezelfde shit gaan die al tig keer voorbijgekomen is. Mensen lezen bewust niet, daar maakte mig zich kwaad over, en terecht. Dat die clown het vervolgens zelf niet deed, sja, dat geeft je geen sterke basis.
ijquote:Op zondag 10 augustus 2014 01:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Lul niet. Jouw rattengedrag heeft al een hoop schade aangericht. En dan de vermoorde onschuld spelen tegen de moderators, terwijl je zelf Ouder (waar ik geen fan van ben, maar dat doet niet terzake) voor "Miss Verkrachting" loopt uit te maken. Besef je wel wat je zegt, gek?
Je hebt geen idee hoe ziek je bent, in je laveloze alcoholisme.
magquote:Op zondag 10 augustus 2014 01:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij maakt andere uit voor "Miss Verkrachting" maar als iemand daar iets van zegt "gaat het te ver"?
Wat verbeeld jij je eigenlijk? Kaapt hier het hele topic en de stront wordt alleen maar dikker. Geen nieuwe feiten, geen overzicht, geen inhoud.
Terecht dat mig zich daarover opwond, maar jij blijft weer buiten schot. Zoals altijd.
niquote:Op zondag 10 augustus 2014 01:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vind het zoals je zelf al zegt; walgelijke smaad.
Het enige misdrijf in deze zaak is gepleegd door de Panamese Prutsers, juist degene die daar tegenin ging zonder enige grond beschuldigen vind ik meer dan walgelijk.
etsquote:Op zondag 10 augustus 2014 01:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daarom, geen enkele grond.
Hij was juist degene die het initiatief nam die meiden te gaan redden, maar dat werd hem verboden door de rechterhand van een bloeddorstig dictator. Om dan door een of ander zolderkamerforummertje voor "hoofdverdachte" uitgemaakt te worden, hoe ziek is dat?
Feliciano verdient juist alle respect, zonder hem waren al die vondsten sinds de rugzak sowieso al niet gedaan.
quote:Op zondag 10 augustus 2014 01:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ze heeft dit topic bewust dronken lopen volspammen en het hiermee daardoor verplaatst. Gaat zitten slijmen tegen de moderatie terwijl ze Ouder "Miss Verkrachting" noemt. Hoe erg moet het eigenlijk met je zin wil je dat uberhaupt tegen iemand zeggen?
En dan een ander de schuld geven dat ie het topic verknalt.quote:Op zondag 10 augustus 2014 01:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij kan dat niet, ik spreek jou er niet op aan. Wie dan ook hem geband heeft, ziek. Of je gaat in discussie op basis van argumenten of je negeert elkaar. Bannen is fascistische neiginkjes over anderen uitstorten. "Jij mag niets zeggen", walgelijk.
Ik begrijp niet hoe dat de BH's in de rugzak verklaart. Ja, ik snap dat het lastig is om zo'n BH vervolgens weer netjes aan te doen, maar waarom dan beide in de rugzak? In jouw scenario ging hij ervan uit dat de rugzak gevonden zou worden, dus wat wilde hij dmv die BH's 'vertellen'? Had hij die BH's niet beter ook kunnen dumpen bij de rest (shirts enz.)?quote:Op zondag 10 augustus 2014 01:10 schreef jackie12 het volgende:
Verklaard waarom de rugzak nog zo goed in tact was. Is daar neergezet en moest gevonden worden en is natuurlijk nooit meegesleurd door de rivier.
Verklaard waarom de bh's in de rugzak zaten. Nadat ze verkracht (en overleden) waren is het een hels karwei om bij een vrouw weer een bh aan te doen.
Daarmee ga je er dus vanuit dat er meerdere paden waren en zover de informatie reikt was er in dat gedeelte maar 1 pad. Dat het een pad is hebben ze niet kunnen missen want wat doet een kabelbrug in the middle of nowhere?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:52 schreef Loohcs het volgende:
Ik weet niet wie het zei, maar iemand vond dat ze bij de brug waren niet verdwaald konden zijn, want het goede pad komt bij de brug uit (correct me if i'm wrong). Maar dat ze 'toevallig' op dat pad zaten, wil imho niet zeggen dat ze zich er bewust van waren dat dat 't goede pad was.
Ik denk dat zijn verdwijning niet vrijwillig is, maar het werk van een boze heks..quote:Op zondag 10 augustus 2014 10:20 schreef Marrije het volgende:
Ik denk dat mata even een fok break wilde.
volgende week ofzo komt de dna uitslag uit panama?
Je haalt me de woorden uit de mondquote:Op zondag 10 augustus 2014 09:23 schreef theguyver het volgende:
Goeie dag zeg, en dan maar schreeuwen dat het gek is dat het hier staat!
Wat een hoop gespuw weer, respecteer elkaars mening eens.
En daar kwam Mata weer voorbij stomen, OP Fipo anderen beschuldigen voor van alles en nog wat en .. heb nog geen post on-topic gezien, wat een niveau weer.
maar goed!
Zoals ik gister al zei, ipv elkaar af te blaffen continu, luister een keer na elkaar.
Het is al een best lastig topic en speculatie niveau is hoog aangezien er niet echt veel nieuws meer hier komt.
Daarom staat het hier, dus graag weer beetje lief zijn voor elkaargedoog elkaar!
[b]En weer on-topic.[/b]
Ja, nu weten we het wel. Een nazit is niet nodig.quote:Op zondag 10 augustus 2014 10:58 schreef zwarteweduwe het volgende:
Nou, het ging goed tekeer hier vannacht
Jammer want de inhoudelijke discussies waren <<ooit>> wel zeker de moeite waard.
Als ik wat de man in een interview gezegd heeft dat hij na het constateren door hem van de verdwijning met fruit de meiden achterna is gegaan en wellicht binnen een paar km of zo of een paar uur van de meiden is geweest is het erg vreemd dat contact uitbleef.quote:Op zondag 10 augustus 2014 05:12 schreef Za het volgende:
[..]
Ik vind het wel interessant, en imo moet Feliciano ook gewoon bespreekbaar kunnen zijn.
Maar misschien lijkt dit teveel verdenking aan het adres van iemand die het allemaal goed bedoelt, maar eerlijk gezegd verdenk ik hem niet, ik vind het alleen wat veel, en doordat hij zoveel opeist plaatst hij zichzelf in de picture.
Zo denk ik er ook over. Het is wel opvallend dat daar 26 mensen spoorloos verdwenen zijn. Dat in het ieder geval 3 mensen 'verdwaald' zijn en het dankzij indianen overleefd hebben. Dat de enige (mij) bekende moorden rond Boquet zijn gepleegd op buitenlanders in of bij hun huis of het huis waar ze op pasten (en moord dus niet ontkend kan worden). Dat er gewaarschuwd werd door Lonely Planet voor berovingen op de Pianista trail.quote:Op zondag 10 augustus 2014 05:57 schreef Rica het volgende:
Wat moet je denken van de locale autoriteiten? Hun laksheid en blunders. Toerisme is een grote inkomstenbron. Misschien hebben ze liever dat mensen "verdwalen" en omkomen dan vermoord worden. Liever een vraagteken dan als onveilige bestemming te boek staan. Op het moment dat er een vermoeden is dat de vrouwen dood zijn (ook al leefden ze toen wellicht nog) is er misschien niet meer zo'n grote haast ze te vinden. Helemaal niet als ze een misdrijf vermoeden. Opnieuw, twee jonge aantrekkelijke vrouwen die vermist zijn. Daar heeft iemand gedacht "O shit.." Misschien hebben ze nooit gedacht de vrouwen nog levend te vinden. En er daarom niet op hebben ingezet.
De belangrijkste vragen die ik heb zijn:quote:Op zondag 10 augustus 2014 05:57 schreef Rica het volgende:
Persoonlijk dacht ik eerst meer aan een misdrijf. De info van de telefoons ed. wijst echter in de richting van een noodlottige verdwaling. Ik vind dat er nog wel rare omstandigheden zijn met de vondsten, kleding, rugzak ed. maar niks waar je veel mee kunt. Niks wat duidelijk in de richting van een misdrijf wijst. En ondertussen wist de natuur razendsnel alle sporen uit, voor zover dat nog niet gebeurd is. Alleen open vragen blijven over.
Gelukkig ben ik niet de enige die het doorheeft. En Schnautzer (oid) natuurlijk.quote:Op zondag 10 augustus 2014 08:36 schreef yvonne het volgende:
En dan een ander de schuld geven dat ie het topic verknalt. Hypocriet.
Ik vraag me ook af of een verkrachter bh's uittrekt..quote:Op zondag 10 augustus 2014 09:10 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik begrijp niet hoe dat de BH's in de rugzak verklaart. Ja, ik snap dat het lastig is om zo'n BH vervolgens weer netjes aan te doen, maar waarom dan beide in de rugzak? In jouw scenario ging hij ervan uit dat de rugzak gevonden zou worden, dus wat wilde hij dmv die BH's 'vertellen'? Had hij die BH's niet beter ook kunnen dumpen bij de rest (shirts enz.)?
Begrijp me niet verkeerd. Ik probeer je niet aan te vallen, ik ben nieuwsgierig of ik iets over het hoofd zie of jij misschien ergens niet goed over hebt nagedacht.
Het kwam een keer met link voorbij, met een beetje mazzel is het in de OP beland..quote:Op zondag 10 augustus 2014 11:37 schreef Jezus9 het volgende:
26 mensen in Boquete alleen al spoorloos verdwenen!? Op welk tijdsbestek is dit? En is er ergens een gehele lijst te vinden met namen van die vermiste personen, dan ga ik me even indiepen in die andere zaken, je weet maar nooit of het enige overeenkomsten kent. Van welke bron is dat afkomstig? Heb namelijk toch al behoorlijk wat Gegoogled op vermissingszaken in Boquete maar zoveel heb ik niet gevonden.
Ik neig zelf nog steeds (als enige ongeveer zo te zien op internet) naar een misdrijf.
Thanks, weet je toevallig ook in welk topic-nummer het (ongeveer) voorbij kwam? Gekeken in de OP, daar staat de lijst niet (alleen die 5 á 6 bekende vermissingen) wel een link naar een crime-site: http://www.altoalcrimen.org/?p=1 werd die ermee bedoeld?quote:
Nee, het gaat hier zo snel dat ik geen topicnummers onthoud. Maar wie weet kan de user die er mee kwam het nog even herhalen?quote:Op zondag 10 augustus 2014 11:42 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Thanks, weet je toevallig ook in welk topic-nummer het (ongeveer) voorbij kwam? Gekeken in de OP, daar staat de lijst niet (alleen die 5 á 6 bekende vermissingen) wel een link naar een crime-site: http://www.altoalcrimen.org/?p=1 werd die ermee bedoeld?
Maar als dat echt het geval is, 26 vermissingen in Boquete... ja, als mensen dan nog steeds stellig overtuigd zijn dat dat állemaal ongelukken zijn, zoveel misdrijven op één plek wijst gewoon naar een serie-moordenaar.
Klopt, maar het kan bijvoorbeeld ook dat onder die vermissingen ook opgeloste vermissingen/terugkerende personen (etc) werden gerekend, als je dat erbij rekent kom je altijd op hogere aantallen uit. Ook is het afhankelijk van tijdsbestek, als je vermissingen uit 50-jaar tijd pakt, kom je ook altijd op grotere aantallen uit. Maar ik neem aan dat die vermissingen binnen niet té lange tijd werd gerekend.quote:Op zondag 10 augustus 2014 11:52 schreef Ouder1 het volgende: De tijdspanne is niet bekend en het zijn vermissingen, dat hoeven niet allemaal misdrijven te zijn, toch?
Volgens mij gaat dat over toeristen en locals die spoorloos zijn verdwenen en waar nooit meer iets van gevonden is. Niet over mensen die weer terug gevonden zijn, levend of dood.quote:Op zondag 10 augustus 2014 12:00 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Klopt, het kan ook dat onder die vermissingen ook opgeloste vermissingen/terugkerende personen (etc) werden gerekend. Het is ook afhankelijk van het tijdsbestek, als je vermissingen uit 50-jaar tijd pakt, kom je altijd op grote aantallen uit. Maar neem aan dat het binnen niet té lange tijd werd gerekend.
We hebben het over een dorpje in een jungle. De kans dat wanneer iemand in de jungle komt te overlijden, om welke reden dan ook, er nooit meer iets gevonden wordt is vrij groot. Waarom zou je bij een misdrijf niets vinden en bij een ongeluk of verdwaling wel? Volgens mij hoeft een eventuele moordenaar (al geloof ik niet dat de meiden vermoord zijn) de resten niet eens te begraven; het vergaat vanzelf wel en buiten dat ene pad komt er niemand.quote:Maar ik ga er wel vanuit dat er bij die Engelse vermiste tourist (ook in Boquete) sprake was van een misdrijf, hij was al spoorloos sinds 2009, als hij was verdwaalt of bij een ongeluk, dan was z'n lichaam allang teruggevonden.
Of misschien toch gewoon een plek waar je makkelijk kunt verdwalen.quote:Maar als dat echt het geval is, 26 vermissingen in Boquete... ja, als mensen dan nog steeds stellig overtuigd zijn dat dat állemaal ongelukken zijn, zoveel misdrijven op één plek wijst gewoon naar een serie-moordenaar.
Die dag kon Feliciano niet is het officiële verhaal.quote:Op zondag 10 augustus 2014 01:10 schreef jackie12 het volgende:
Op 30 of 31 maart ontmoeten Kris en Lisanne, Feliciano, een gids die de omgeving goed kent.
Zij boeken een tour bij hem voor 5 april, een excursie naar de aardbeienfarm op 2 april en jawel ,ook een tocht over de Pianistentrail op 1 april.
De kans dat ze dan gezien zijn is groot. Zou een dader dat risico willen lopen? Samen met die meiden in een auto?quote:Op 1 april halen Feliciano (en bv zijn broer die ook gids is) hun op bij de hostel met hun auto of truck(of pikken hun ergens op) en rijden een behoorlijk stuk het Pianistentrail op om vervolgens te voet verder te gaan.
Waarom geen foto's bij de 2e en 3e quebreda?quote:Eerste foto's bij de Mirador allemaal leuk, daarna leuke foto's bij de 1e quebreda
Zouden de meiden sneller uit de voeten kunnen dan die gidsen? Zo veel sneller dat ze de kans krijgen een noodoproep te doen?quote:en onderweg naar de 1e kabelbrug slaat de sfeer om. Kris en Lisanne voelen zich niet veilig en erg bedreigd en proberen 911 en 112 te bellen. (op dat moment wel of niet op de vlucht) Hierna worden ze gegrepen met alle ellende die je maar kunt bedenken.
Het is een feit dat daders soms betrokken zijn bij het onderzoek, dat klopt.quote:Lichamen, rugzak en broekje worden verstopt en de volgende dag gaat Feliciano 's ochtends al om 9.00 uur al naar de hostel om te doen alsof ze niet op kwamen dagen voor de aardbeienfarm en 's middags slaat ie alarm (wie verdenkt de man die alarm slaat? beetje zoals de pyromaan die de brandweer belt)
Waarom? Wat zou hij daarmee willen bereiken? En dan steeds weer teruglopen naar dat gebied om zo'n fake oproep te doen? Dat is heel veel moeite voor een man die ook bijna dagelijks nog toeristen rond moet leiden.. Wanneer heeft hij dan geslapen?quote:In de dagen daarna belt Feliciano heel doortrapt naar 911 om net te doen dat de meiden nog leven.En zelfs 8 dagen daarna neemt hij snachts de moeite om 90 onzinnige donkere foto's te maken maar waar toch niks op staat.
Het was nog een aardig stuk lopen vanaf het mogelijk uiterst bereikbare punt van de noodoproep tot aan de rivier. Ik weet niet of je zelf uit de zorg komt en weleens iemand hebt afgelegd (laatste zorg gegeven aan een overledene) maar een dood lichaam is heel moeilijk te hanteren en te dragen. Dat over zo'n afstand op zulke paden, lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Daarnaast moet hij voor de tas dus minimaal 8 uur gelopen hebben enkele reis..quote:Na een dag of 10 dumpt hij (samen met zijn mededader(s)) de lichamen, legt het broekje en de rugzak op een plek die zeker gevonden zal worden zodat het lijkt alsof ze in de rivier gevallen zijn maar nog wel 10 dagen geleefd hebben gezien de telefoongegevens en het cameragebruik.(alsof ze dus al die tijd verdwaald waren)
Daar denk ik ook aan, maar dan alleen voor het stuk ná de Mirador. Voor het stuk vóór de Mirador waren ze prima voorbereid. Info opgezocht op verschillende manieren ook nog. Kijk eens naar die man in Laos.. die had alleen een klein flesje drinkwater bij zich en was een zeer ervaren hiker in jungles.quote:Vanaf het begin;
Verklaard waarom ze "zogenaamd'slecht voorbereid gingen (ze gingen met een ervaren gids mee die de weg kon )
Een auto valt daar meer op dan een stel wandelaars... en door de ruiten zien mensen dan de daders met de slachtoffers. Het is geen autoweg maar een pad waar met een 4wheeldrive stapvoets gereden kan worden.quote:Verklaard waarom ze op 1 april tussen 10 en 13 door helemaal NIEMAND zijn gezien onderweg naar of op de Pianistentrail (ze gingen met de auto) maar door diverse getuigen (als Mata's verhaal klopt en dat geloof ik wel dat getuigen in de war waren met de dag) de dag daarvoor WEL zijn gezien door minimaal 5 getuigen. En dat in een stad met 20.000 inwoners
De Pianista trail stond juist bekend als heel gemakkelijk: "A pleasant day hike". Pas later is die beschrijving aangepast naar moeilijk en alleen met gids. Door de verdwijning van de meiden dus.quote:Verklaard waarom ze naar een veilige aardbeienfarm NB in Boquete zelf, wel met een gids wilden maar bij een veel moeilijkere hike,niet. Ze boekten dus WEL een gids voor de Pianistentrail
Hoe zie je dat? In doodsangst en toch 911 kunnen bellen? Dan waren ze dus van de daders gescheiden? Daders met een ijzeren conditie en uitermate bekend met het terrein?quote:Verklaard waarom ze 911 hebben gebeld op 1 april, ze waren in doodsangst
De gegevens van de telefoons zijn nog niet vrijgegeven, ook niet aan de ouders. We weten alleen van de noodoproepen, van de rest nog niets.quote:Verklaard waarom in de dagen daarna WEL naar 911 is gebeld maar niet naar huis (zoals ik al vaker heb gezegd:mensen in nood in het buitenland bellen eerder naar huis dan naar de plaatselijke nooddiensten) De oproepen werden gedaan door de dader en wist natuurlijk het telefoonnummer niet van thuis
Kan.quote:Verklaard waarom het spijkerbroekje dichtgeknoopt was (het moest lijken op een ongeluk gevallen in de rivier, dus met dichtgeknoopt broekje)
Weten we dus niet en ik zou het denk ik ook niet doen. Hoeveel mensen hebben het wel gedaan? In die situatie?quote:Verklaard waarom er , en dit vind ik persoonlijk de belangrijkste, er geen bericht is achtergelaten door de meiden voor de achterblijvers 10 dagen lang niet En dat voor meiden die klaarblijkelijk een dagboek bijhouden. Dit konden ze niet omdat ze niet meer leefden
Alle gidsen daar zeggen dat. Er is ook geen beloning meer en ze moeten gewoon hun eigen werk weer gaan doen. Voor hun gevoel hebben ze gedaan wat ze konden en is het nu tijd om door te gaan met hun leven.quote:Verklaard waarom Feliciano zegt dat hij denkt dat ze zijn omgekomen bij zo'n kabelbrug maar nog sterker, dat het geen zin heeft om verder te zoeken omdat er nu wel genoeg is gevonden dat ze waren overleden. (zei hij bij eenvandaag)
Voor mijn gevoel is het niet logisch dat de bh's uit waren gedaan voor een verkrachting.quote:Verklaard waarom de bh's in de rugzak zaten. Nadat ze verkracht (en overleden) waren is het een hels karwei om bij een vrouw weer een bh aan te doen.
Dit ben ik met je eens, maar dan hoeven het geen gidsen te zijn geweest maar kunnen het ook 2 of meer van die 90 per dag die de Pianista lopen zijn geweest.quote:De doorslag voor mij dat ik dit ben gaan denken. En ik denk nu even als man, ik vind de meiden echt heel mooi. Lisanne vind ik heel erg knap en Kris wat minder maar jeetje, wat een pracht figuur. Tja en als je met twee van deze meiden op pad bent in die korte broekjes dan heb je er idioten bij.
Dit is uitgebreid besproken. Niemand (hospita/ouders) mist echter een tas. Met zo weinig spullen lopen best veel mensen met één tas.quote:Op zondag 10 augustus 2014 12:20 schreef yaripetari het volgende:
Wat ik opvallend vind en waar ik niemand over hoor, is dat er belangrijke spullen van Kris in de tas van Lisanne zijn aangetroffen (i-Phone, verzekerinhspasje, maar ook haar zonnebril en bh en hun geld). Dit zou kunnen betekenen dat Kris gewond is geraakt en dat Lisanne haar spullen overnam in haar eigen tas om Kris te ontlasten...
Niemand mist die tas. Daar komt bij dat ze op de enige foto die wij gezien hebben van die wandeling, geen tas draagt.quote:Op zondag 10 augustus 2014 12:43 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dit is uitgebreid besproken. Niemand (hospita/ouders) mist echter een tas. Met zo weinig spullen lopen best veel mensen met één tas.
- ik denk dat ze het broekje daar niet zelf heeft neergelegd maar dat het van haar lichaam is gegleden tijdens het ontbindingsprocesquote:Op zondag 10 augustus 2014 11:31 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
De belangrijkste vragen die ik heb zijn:
- Waarom liepen ze niet terug maar door na 911/112 te hebben gebeld? Het broekje is bij de 2e oversteek gevonden, dus bij het pad.
- Waarom hebben ze in die 11 dagen niet de indianen of het einde van de trail kunnen bereiken? Iets moet hen akelig opgehouden hebben of er is een (tweede) ongeluk gebeurd.
Die vragen moet je aan Mata stellen. Net als waarom hij in de OP vermeldt dat de schoen niet van Kris kan zijn terwijl de ouders beweren van wel en dat nooit teruggedraaid hebben.quote:Op zondag 10 augustus 2014 12:49 schreef yaripetari het volgende:
Niemand mist een tas? Waarom wordt dit dan vermeld in het overzichtje van:
"spullen Lisanne en Kris-mee op de hike" bij het overzichtje met tijdlijnen e.d....?
Net als de bruine bergschoenen en de gele waterfles die niet zijn gevonden.
Beetje lastig speculeren als er onjuiste informatie wordt gegeven...
Dit gaat over het eerste telefoontje?quote:Op zondag 10 augustus 2014 12:40 schreef Ouder1 het volgende:
Hoe zie je dat? In doodsangst en toch 911 kunnen bellen? Dan waren ze dus van de daders gescheiden? Daders met een ijzeren conditie en uitermate bekend met het terrein?
Mata is El_Matador, topicstarterquote:Op zondag 10 augustus 2014 12:57 schreef yaripetari het volgende:
Who the fuck is Mata? Ja sorry hoor, ben net nieuw op dit forum.
Maar er zijn dus meer dingen die niet kloppen in de "OP"...ik trek me terug...heeft weinig zin zo.
Je kan van Mata denken wat je wil maar hij heeft veel tijd gestoken in die OP.quote:Op zondag 10 augustus 2014 12:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Die vragen moet je aan Mata stellen. Net als waarom hij in de OP vermeldt dat de schoen niet van Kris kan zijn terwijl de ouders beweren van wel en dat nooit teruggedraaid hebben.
Dat soort dingen zijn het storende aan de OP's in deze reeks.
Hoe weet hij nou wat ze mee hebben genomen?quote:Op zondag 10 augustus 2014 13:09 schreef yaripetari het volgende:
Nou schiet lekker op dan, als er nog niet eens duidelijk is of er een tas en schoenen missen...
Dit zou bekend moeten zijn inmiddels, beetje knullig van diegene die de OP bijhoudt.
Dat is gewoon de rugzak die gevonden is; kijk naar de bovenkant van de banden. Mensen vergissen zich omdat op alle andere foto's de achterkant (tegen de rug van de drager) niet te zien is. Op die foto wel en daar is hij blauw; net als de binnenkant die we wel konden zien bij de gevonden voorwerpen. Kijk dus naar de bovenkant van de banden; blauw/grijs/groenig geruit.quote:Op zondag 10 augustus 2014 13:09 schreef Domnivoor het volgende:
Maar... Er is ook een foto van Kris (in de OP) met een rugzak waarvan we niet weten of die wel of niet van haar is. Die rugzak staat niet op foto's van hun kamer.
Het is bekend maar Mata twijfelt aan de kennis van de ouders en hospita.quote:Op zondag 10 augustus 2014 13:09 schreef yaripetari het volgende:
Nou schiet lekker op dan, als er nog niet eens duidelijk is of er een tas en schoenen missen...
Dit zou bekend moeten zijn inmiddels, beetje knullig van diegene die de OP bijhoudt.
Dat is waar. Toen dat plaatje werd geplaatst vierde de tweede-rugzak-theorie nog hoogtij. Mata kwam daar later van terug.quote:Op zondag 10 augustus 2014 13:13 schreef yaripetari het volgende:
Het deel dat "speculatie" is zou dan toch bij "onbekend" of "ongerelateerd" moeten staan..?
Nauwkeurigheid is erg belangrijk als je een OP opstelt dat door velen gelezen wordt.
Jij bent wel goed in constructieve feedback of nietquote:Op zondag 10 augustus 2014 13:09 schreef yaripetari het volgende:
Ik ook. Ik denk ook echt dat de vrouwens die zelf hebben uitgedaan.quote:Op zondag 10 augustus 2014 11:35 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af of een verkrachter bh's uittrekt..
Daar ben ik ook nieuwsgierig naar. Er kan dan ingeschat worden wat er v.w.b. een ongeluk gebeurd kan zijn of juist dat het vrijwel onmogelijk is.quote:Op zondag 10 augustus 2014 13:20 schreef Injetta het volgende:
Is er van die eerste noodoproep wel bekend waar dat ongeveer plaatsvond (vanuit de telefoongegevens) en van die andere oproepen niet?
Want als uit die telefoons gepeuterd kan worden op welke locaties ze deze oproepen allemaal hebben gedaan, ben je weer een stapje verder wat betreft na de laatst gemaakte foto.
Jammer dat dit nog niet bekend is.
zou heel begrijpelijk zijn als dat bijvoorbeeld nat was.quote:Op zondag 10 augustus 2014 13:21 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik ook. Ik denk ook echt dat de vrouwens die zelf hebben uitgedaan.
Ik denk dat ze alleen bij die eerste oproep een (korte) verbinding hadden.quote:Op zondag 10 augustus 2014 13:20 schreef Injetta het volgende:
Is er van die eerste noodoproep wel bekend waar dat ongeveer plaatsvond (vanuit de telefoongegevens) en van die andere oproepen niet?
Want als uit die telefoons gepeuterd kan worden op welke locaties ze deze oproepen allemaal hebben gedaan, ben je weer een stapje verder wat betreft na de laatst gemaakte foto.
Jammer dat dit nog niet bekend is.
Er zijn geen locatie gegevens bekend vanuit de telefoons en/of de camera. De locatie van de laatste 'happy' foto's komt voort uit visuele herkenning.quote:Op zondag 10 augustus 2014 13:30 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik denk dat ze alleen bij die eerste oproep een (korte) verbinding hadden.
Zonder verbinding, geen locatiegegevens natuurlijk.
Hier hebben we het wel eerder over gehad en op dit punt ben ik het met je eens. Heb zelf altijd idee gehad dat er inderdaad nog een tweede tas moest zijn. Maar er zijn ook veel tegenargumenten, waaronder dat ze alles in één tas hebben gedaan en elkaar afwisselden qua dragen ervan.quote:Op zondag 10 augustus 2014 12:20 schreef yaripetari het volgende:
Wat ik opvallend vind en waar ik niemand over hoor, is dat er belangrijke spullen van Kris in de tas van Lisanne zijn aangetroffen (i-Phone, verzekerinhspasje, maar ook haar zonnebril en bh en hun geld).
Dit zou kunnen betekenen dat Kris gewond is geraakt en dat Lisanne haar spullen overnam in haar eigen tas om Kris te ontlasten...
En de belangrijkste; Ouders en hospita missen geen tweede tas.quote:Op zondag 10 augustus 2014 13:34 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Hier hebben we het wel eerder over gehad en op dit punt ben ik het met je eens. Heb zelf altijd idee gehad dat er inderdaad nog een tweede tas moest zijn. Maar er zijn ook veel tegenargumenten, waaronder dat ze alles in één tas hebben gedaan en elkaar afwisselden qua dragen ervan.
Ah, ik las de post indd verkeerd. Ik las "waarom zijn er bij de eerste oproep wel locatiegegevens bekend en bij de anderen niet".quote:Op zondag 10 augustus 2014 13:33 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Er zijn geen locatie gegevens bekend vanuit de telefoons en/of de camera. De locatie van de laatste 'happy' foto's komt voort uit visuele herkenning.
Er zijn meer gegevens uit de telefoons gehaald dan bekend is gemaakt aan de ouders en de media. Onbekend is of daar ook locatie-logs bij zitten.
Het enige dat we weten is dat er ná die 'happy' foto's een noodoproep is gedaan. De tijd daartussen wisselt per bron maar komt neer op tussen 15:00 en 16:30
Als onder Pianista-pad wordt verstaan het pad langs de rivier de Pianista, laten we zeggen van het restaurant tot de Mirador / waterscheiding, dan ben ik zo vrij daar niets van te geloven.quote:Op zondag 10 augustus 2014 12:34 schreef Domnivoor het volgende:
Er worden 26 mensen vermist op het Pianista-pad.
Bron:
http://3.bp.blogspot.com/(...)A/s1600/IMG_0698.JPG
Misschien is het nog waar ook maar het hoort alleen thuis in de OP als we een geloofwaardige bron tegenkomen.
Met mijn scenario bedoel ik ook niet dat ze tijdens "het misdrijf" belden maar eerder tijdens de dreiging daarvoor of idd op de vluchtquote:Op zondag 10 augustus 2014 12:58 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dit gaat over het eerste telefoontje?
Nou, als er 1 dader zou zijn en de meiden rennen uit elkaar dan gaat ie achter degene aan die het dichtstbij is? En die ander had de tas en kon bellen.
Mja.
't Zou kunnen.
Die heb ik vorige week ook gepost.quote:Op zondag 10 augustus 2014 14:07 schreef Domnivoor het volgende:
Deze video is eergisteren geupload: een reconstructie van de wandelroute van Kris en Lisanne.
Ik herken wat beelden van eerdere video's, maar deze langere versie had ik nog niet eerder gezien:
Wow, dat is heel heftig. Zelfs met een goede voorbereiding hadden die mensen het nog zwaar. Ik kan/wil mij niet indenken hoe dat was voor L&K met zo weinig voorbereiding.quote:Op zondag 10 augustus 2014 14:07 schreef Domnivoor het volgende:
Deze video is eergisteren geupload: een reconstructie van de wandelroute van Kris en Lisanne.
Ik herken wat beelden van eerdere video's, maar deze langere versie had ik nog niet eerder gezien:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Als Kris Kremers en Lisanne Froon uit Amersfoort als wandelaars daadwerkelijk zijn verdwaald in de wildernis van Panama moeten ze drie belangrijke regels in acht nemen, zeggen overlevingsdeskundigen.
Ze moeten eerst zorgen voor onderdak zodat ze zich kunnen beschermen tegen de weersomstandigheden. Daarna moeten ze proberen water te vinden en dan vuur gaan maken om zich te warmen en zichtbaar te worden voor anderen.
Dennis van Dokkum diende bijna 20 jaar bij het Korps Mariniers waar hij zich specialiseerde in het opereren onder extreme omstandigheden. Hij benadrukt dat wandelaars die worden vermist, zoals nu de twee Nederlandse vrouwen in Panama, hun tocht vaak onderschatten. "Negen van de tien keer gaan mensen onvoorbereid op pad", aldus Van Dokkum, die nu een survivalschool leidt.
"Een natuurgebied in Nederland is wel wat anders dan een natuurgebied in bijvoorbeeld Panama. Als je hier verdwaalt, kom je meestal na 5 kilometer wel weer in een gehucht of dorp uit, maar in
het buitenland niet. Daar zijn natuurgebieden vaak enorm uitgestrekt."
STRESS
Mensen missen volgens hem vaak de kennis om te overleven in de wildernis. Daarnaast speelt de stressfactor een grote rol in de keuzes die je maakt om te overleven. "Het besef van veel elementaire zaken kan verdwijnen als je gestrest bent", zegt Van Dokkum.
RIVIER
Als je geen kompas hebt en geen communicatiemiddelen is het verstandig om je op de zon te oriënteren. Een ander idee is om een rivier stroomafwaarts te volgen, omdat je dan vaak wel in een dorpje uitkomt.
ROOK
Rook maken kan de zichtbaarheid vergroten, maar dan moet je wel in een open gebied zitten, weet survivalspecialist Micha Gunsing bij outdoorwinkel Zwerfkei in Woerden: "Het gebruik van natte bladeren op een vuurtje zorgt in ieder geval voor witte rook."
DE REGEL VAN 3
Als de vrouwen daadwerkelijk met minimale middelen zijn gaan wandelen, is het moeilijk inschatten hoe lang ze kunnen overleven. Dat hangt van veel factoren af. De regel is dat mensen 3 uur zonder warmte kunnen, 3 dagen zonder water en 3 weken zonder eten.
Volgens de overlevingsspecialisten verdwijnen er wereldwijd met enige regelmaat mensen tijdens een wandeling. Van Dokkum: "Maar de meeste mensen worden uiteindelijk wel weer gevonden."
Oke, maar hoe verklaar je de vindplaatsen van de schoenen/resten/rugzak langs de rivier?quote:Op zondag 10 augustus 2014 14:30 schreef Physsic het volgende:
[ Als ik deze (voor mij) nieuwe informatie lees, komt er meteen een scenario in me op. Als tussen 1-8 april beide telefoons nog zijn gebruikt, ga ik er voor het gemak even vanuit dat beide nog in leven waren. Stel nou dat er de nacht van 8 april iets met Lisanne is gebeurd, waardoor Kris het nodig vond om die 90 foto’s te maken/rots te geklimmen. Misschien zijn ze beiden wel naar beneden gevallen, Lisanne gewond/overleden, Kris probeert in paniek terug naar boven te klimmen.
Dat zou wel overeen komen met dat (volgens mijn kennis) op 11 april alleen Kris’ iPhone is gebruikt.
Ah oke. Er wordt hier zo veel bagger gepost dat je de nuttige berichten wel eens mistquote:Op zondag 10 augustus 2014 14:26 schreef Physsic het volgende:
[..]
Die heb ik vorige week ook gepost.
[..]
Mata zei toen dat die al in de OP stond, maar ik kon m niet vinden. Wel een video met inderdaad wat fagmenten. Vermoedde toen al dat Mata zich mogelijk had vergist.
Stroomopwaarts ook toch dan?quote:Op zondag 10 augustus 2014 14:32 schreef ZaZoe het volgende:
RIVIER
Als je geen kompas hebt en geen communicatiemiddelen is het verstandig om je op de zon te oriënteren. Een ander idee is om een rivier stroomafwaarts te volgen, omdat je dan vaak wel in een dorpje uitkomt.
Ja maar dat is in bergachtig gebied niet de beste richting lijkt me..quote:
Ligt eraan waar je terecht komt bij een rivier. Dat dorpje stroomafwaarts, ligt stroomopwaarts als je de rivier een stuk er voorbij pas tegenkomt.quote:Op zondag 10 augustus 2014 14:50 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Ja maar dat is in bergachtig gebied niet de beste richting lijkt me..
Als jij een wandeling maakt en je passeert 70 andere wandelaars (veelal met een zonnebril op), kun je er dan een week later nog één van herkennen? Ik niet hoor.quote:Op zondag 10 augustus 2014 15:02 schreef jackie12 het volgende:
Met alle respect voor ieders scenario maar kan iemand mij vertellen dat niemand helemaal niemand hen heeft gezien vanaf hun vertrek vanaf de hostel tot aan de foto bovenop de Mirador?
Het is een flink stuk wandelen vanaf de hostel naar het begin van de Pianistentrail. En twee westerse meiden met lange benen in hele korte broekjes worden door niemand gezien?
En al zouden ze een taxi hebben genomen dan moeten die gegevens toch uit hun telefoon of die van de hostel te halen zijn.Of dat een taxichauffeur zegt; ja die heb ik gebracht.
Maar dan nog, dan zijn ze dus op het pianistentrail ook door niemand gezien terwijl daar gemiddeld 70 mensen per dag lopen.
En ook niet door de mensen van het restaurant of de mensen die daar wonen enz
Vind ik veel te makkelijk wat je zegt. De dag daarvoor claimden minimaal 5 mensen ze hebben gezien (uitgaande van Mata's verhaal die ik wel geloof) Ze zijn ook heus niet 70 wandelaars tegen gekomen op de Pianistentrail maar als ik zo'n pad bewandel en was hen tegengekomen op zo'n trail dan had ik ze begroet (denk dat iedereen dat zou doen) en had ze echt wel onthoudenquote:Op zondag 10 augustus 2014 15:10 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Als jij een wandeling maakt en je passeert 70 andere wandelaars (veelal met een zonnebril op), kun je er dan een week later nog één van herkennen? Ik niet hoor.
En één van de getuigen gaf zelf toe dat al die toeristen op elkaar lijken.
Respect voor jouw geheugen danquote:Op zondag 10 augustus 2014 15:13 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Vind ik veel te makkelijk wat je zegt. De dag daarvoor claimden minimaal 5 mensen ze hebben gezien (uitgaande van Mata's verhaal die ik wel geloof) Ze zijn ook heus niet 70 wandelaars tegen gekomen op de Pianistentrail maar als ik zo'n pad bewandel en was hen tegengekomen op zo'n trail dan had ik ze begroet (denk dat iedereen dat zou doen) en had ze echt wel onthouden
Niet normaal hoe die gast tegen Whiskers uitvalt. Jammer dat deze topics daardoor aan waarde inleveren.quote:Op zondag 10 augustus 2014 11:34 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik niet de enige die het doorheeft. En Schnautzer (oid) natuurlijk.
Ik hoop maar dat Lavender snel weer aanwezig is. Goede mod!
In 11 dagen en nachten willen ze ook rusten, en je ligt al niet lekker in de Jungle, laat staan met een beugel die in je ribbenkast port. Die dingen doe je uit natuurlijk en die berg je op in je tas.quote:Op zondag 10 augustus 2014 13:21 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik ook. Ik denk ook echt dat de vrouwens die zelf hebben uitgedaan.
Deze video geeft inderdaad aardig beeld van de route daar.quote:Op zondag 10 augustus 2014 14:07 schreef Domnivoor het volgende:
Net als in het vorige filmpje vind ik die balk onderin het beeld bijzonder irritant omdat je daardoor het pad niet goed kunt zien.quote:Op zondag 10 augustus 2014 14:07 schreef Domnivoor het volgende:
Helemaal mee eens. Dat dacht ik ook toen ik het filmpje bekeek.quote:Op zondag 10 augustus 2014 16:28 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Net als in het vorige filmpje vind ik die balk onderin het beeld bijzonder irritant omdat je daardoor het pad niet goed kunt zien.
Top, al die video's bij elkaarquote:Op zondag 10 augustus 2014 16:17 schreef Stupidisco het volgende:
Hier staan overigens meer video's van deze bron (Telemetro)
http://www.telemetro.com/(...)esas&contentType=VID
Dat zeg ik.:)quote:Op zondag 10 augustus 2014 16:11 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
In 11 dagen en nachten willen ze ook rusten, en je ligt al niet lekker in de Jungle, laat staan met een beugel die in je ribbenkast port. Die dingen doe je uit natuurlijk en die berg je op in je tas.
Als Lisanne gephotoshopt is in die achtergrond dan mag die DTP-er morgen bij mij komen werken.quote:Op zondag 10 augustus 2014 17:08 schreef Grijzemassa het volgende:
Voor de duidelijkheid; van de foto van Lisanne op de CD is nooit officieel bekend gemaakt dat het de originele laatste foto is. Deze foto is door media of zo van de facebookpagina van Lisanne haar broer gehaald. Die had hij daar geplaatst ter nagedachtenis aan Lisanne en dezelfde foto is gebruikt in de kerk bij de herdenkingsdienst. Het kan dus zijn hier een mooi plaatje voor gemaakt is dmv fotoshoppen.
De laatste foto van Kris is dus wel bekend. El Matador zei gister in een post nav een later interview met de vader van Kris, dat het ook kan zijn dat de tijd op de camera niet goed stond, kan zijn post nu ff niet vinden. Ik vind dat eigenlijk aannemelijker dan dat alle getuigenverklaringen niet kloppen. En als je naar de laatste foto van Kris kijkt, valt mij de lange schaduw op en de zijkant van de rotsblokken zijn helemaal in de schaduw. Doet mij denken aan een lager staande zon, in de namiddag. Dan zou de eerste noodoproep dus bij het invallen van de duisternis kunnen zijn gedaan...
http://henhouse.freesmfhosting.com/index.php?topic=4.105 Kijk naar de 2 foto's onderaan de paginaquote:Op zondag 10 augustus 2014 17:18 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Als Lisanne gephotoshopt is in die achtergrond dan mag die DTP-er morgen bij mij komen werken.
klopt maar er is wat verwarring over de tijd geweestquote:Op zondag 10 augustus 2014 17:19 schreef ShadyLane het volgende:
Maar de tijd van de noodoproep halen ze toch uit de telefoon? Of is de foto ook met de telefoon gemaakt ipv met de camera?
Dit zijn twee verschillende foto's om aan te tonen dat het dit de plek was waar Kris de foto van Lisanne heeft genomen. Kijk alleen al naar de wolken.quote:Op zondag 10 augustus 2014 17:24 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
http://henhouse.freesmfhosting.com/index.php?topic=4.105 Kijk naar de 2 foto's onderaan de pagina
1e foto even naar rechts scrollen om Lisanne te zien
De tweede foto is van Plinio Montenegro, één van de vrijwilligers die daar gezocht hebben. Dezelfde plek 3 dagen later.quote:Op zondag 10 augustus 2014 17:24 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
http://henhouse.freesmfhosting.com/index.php?topic=4.105 Kijk naar de 2 foto's onderaan de pagina
1e foto even naar rechts scrollen om Lisanne te zien
Van deze foto (van Lisanne) weet ik het niet - en ook niet of hij echt is of niet - , maar de laatste foto van Kris komt volgens mij van de camera. En de tijden van de noodoproep zullen ze idd van de telefoonlogs hebben.quote:Op zondag 10 augustus 2014 17:19 schreef ShadyLane het volgende:
Maar de tijd van de noodoproep halen ze toch uit de telefoon? Of is de foto ook met de telefoon gemaakt ipv met de camera?
Kloptquote:Op zondag 10 augustus 2014 17:33 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
De tweede foto is van Plinio Montenegro, één van de vrijwilligers die daar gezocht hebben. Dezelfde plek 3 dagen later.
Ik weet waar de foto's voor zijn. De lucht is idd anders, ik weet niet of dat geshopt kan zijn om het mooie plaatje te maken. Maar wat vind jij van de schaduwen op de foto van Lisanne dan?quote:Op zondag 10 augustus 2014 17:32 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Dit zijn twee verschillende foto's om aan te tonen dat het dit de plek was waar Kris de foto van Lisanne heeft genomen. Kijk alleen al naar de wolken.
Dat wist ik allemaal al. Maar de foto kan toch gebruikt zijn voor het mooie plaatje?quote:Op zondag 10 augustus 2014 17:33 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
De tweede foto is van Plinio Montenegro, één van de vrijwilligers die daar gezocht hebben. Dezelfde plek 3 dagen later.
sorry de schaduwen op de foto van Kris bedoel ikquote:Op zondag 10 augustus 2014 17:38 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik weet waar de foto's voor zijn. De lucht is idd anders, ik weet niet of dat geshopt kan zijn om het mooie plaatje te maken. Maar wat vind jij van de schaduwen op de foto van Lisanne dan?
De foto van Kris is te slecht om te beoordelen.quote:Op zondag 10 augustus 2014 17:41 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
sorry de schaduwen op de foto van Kris bedoel ik
De camera is onderzocht door het NFI. Zij zullen heus wel rekening gehouden met hun berekening met het tijdsverschil,zomertijd die was ingegaan etc.quote:Op zondag 10 augustus 2014 17:41 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
sorry de schaduwen op de foto van Kris bedoel ik
is idd een onduidelijke foto. Tocht twijfel ik of de zon om 2 uur 's middags zulke schaduwen maaktquote:Op zondag 10 augustus 2014 17:49 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
De foto van Kris is te slecht om te beoordelen.
In een foto zelf zit zoveel informatie, tijd, merk cameralens, F-stop (alle instellingen van de camera), dit is nu verloren gegaan bij het uploaden maar wel op de CD te zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |