ja de conclusie was dan ook dat volgens de tijd op de camera de foto om 13.00 is gemaaktquote:Op zondag 10 augustus 2014 17:50 schreef jackie12 het volgende:
[..]
De camera is onderzocht door het NFI. Zij zullen heus wel rekening gehouden met hun berekening met het tijdsverschil,zomertijd die was ingegaan etc.
De foto op de Mirador is gemaakt om 13.00 uur
ik dacht te zien dat die schaduw wat doorloopt op het onderliggende rotsblokquote:Op zondag 10 augustus 2014 17:55 schreef Mr.Ping het volgende:
Bij Lisanne zie je schaduwen die bijna recht naar beneden gaan, zon staat dus recht boven haar.
Ook bij kris zie je maar een korte schaduw van haar lichaam op de rotsen.
Het formaat verschilt. De foto van Plinio is 720 x 720, net als veel andere foto's op zijn FB-pagina. Die is dus zeer waarschijnlijk niet bijgesneden.quote:Op zondag 10 augustus 2014 17:39 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Dat wist ik allemaal al. Maar de foto kan toch gebruikt zijn voor het mooie plaatje?
Ik ben niet technisch genoeg om dat te beoordelen. Maar in dat latere interview zij de vader van Kris wel; er van uitgaande dat de klok op de camera goed stond, is laatste foto van Lisanne foto gemaakt om 13.00 uur. Er is niet gezegd of de ouders van Lisanne de betreffende foto vrijgegeven hebben, zoals de ouders van Kris wel hebben gedaanquote:Op zondag 10 augustus 2014 18:07 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Het formaat verschilt. De foto van Plinio is 720 x 720, net als veel andere foto's op zijn FB-pagina. Die is dus zeer waarschijnlijk niet bijgesneden.
De foto van Lisanne is 1600 x 1200. Hebben ze daar een stukje oerwoud bijgeshopt?
Twee foto's aan elkaar geplakt en Lisanne eroverheen? En ook nog de wolken veranderd? Waarom?
Ik denk overigens wel dat die foto bewerkt is als je inzoomt. Maar dat heeft ermee te maken dat hij van een beschadigde geheugenkaart komt.
Wel grappig dat toen de camera nog niet was gevonden, een bijna dezelfde foto is gemaakt met dezelfde weersomstandigheden. Zelfs de kleinste takjes komen overeen!quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:07 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Het formaat verschilt. De foto van Plinio is 720 x 720, net als veel andere foto's op zijn FB-pagina. Die is dus zeer waarschijnlijk niet bijgesneden.
De foto van Lisanne is 1600 x 1200. Hebben ze daar een stukje oerwoud bijgeshopt?
Twee foto's aan elkaar geplakt en Lisanne eroverheen? En ook nog de wolken veranderd? Waarom?
Ik denk overigens wel dat die foto bewerkt is als je inzoomt. Maar dat heeft ermee te maken dat hij van een beschadigde geheugenkaart komt.
Dat bedoel ik, had ik ook bestudeerd, takjes, blaadjes en bloeiende struiken. En dat met al die wind en regen??quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:17 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Wel grappig dat toen de camera nog niet was gevonden, een bijna dezelfde foto is gemaakt met dezelfde weersomstandigheden. Zelfs de kleinste takjes komen overeen!
quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:18 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, had ik ook bestudeerd, takjes, blaadjes en bloeiende struiken. En dat met al die wind en regen??Ik bedoel op die top daar. Dan valt er toch wel es een blaadje af en zo. Vandaar dat ik aan een geshopte foto dacht
Oke! Wat voor conclusie trek jij daar uit?quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:26 schreef Mr.Ping het volgende:
[ afbeelding ]
Het standpunt van de fotograaf is maar een paar centimeter verschillend, zelfs de hoogte is bijna gelijk.
(rode blokjes, zouden op elkaar zitten als het 100 % hetzelfde standpunt was geweest)
Toeval, het lijkt me zo'n toeristen fotopuntje.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:28 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Oke! Wat voor conclusie trek jij daar uit?
Nee ik heb google daar ook al flink op afgezocht, was hier een paar weken geleden al mee bezig.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:32 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Toeval, het lijkt me zo'n toeristen fotopuntje.
Al kom ik in Google niet dezelfde soort foto's tegen, met dit uitzicht waar andere mensen op staan.
Het enige wat ik kan bedenken om toeval uit te sluiten: als het een iPhone-foto is, dan zou Lisanne hem vanaf dat punt naar familie gestuurd kunnen hebben. En dan zou Plinio hem ook gezien hebben. Een theoretische mogelijkheidquote:Op zondag 10 augustus 2014 18:32 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Toeval, het lijkt me zo'n toeristen fotopuntje.
Alleen de lichtval is anders, bij de ene net wat meer wolkjes misschienquote:Op zondag 10 augustus 2014 18:53 schreef Mr.Ping het volgende:
Zoek de 5 verschillen!
[ afbeelding ]
Twee verschillende camera's op twee verschillende dagen maken door twee mensen van dezelfde lengte dezelfde foto. Beste bijzonder, want het is geen Taj Mahal foto waar er duizenden van op internet staan.
Als je heel goed kijkt zie dat alleen de lichtval anders is, het patroon van rood en groen is hetzelfde.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:01 schreef Greys het volgende:
Bij de rechter foto zit er (veel) minder rood in de struik, toch?
Yes!quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:04 schreef Greys het volgende:
Hmmm ja, je hebt gelijk denk ik.
De linker foto zou ook nog iets meer ingezoomd moeten worden voor exact dezelfde uitsnede, toch?
Daarom leek het ook anders.
Resolutie van de rechter foto lijkt ook hoger.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:02 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Als je heel goed kijkt zie dat alleen de lichtval anders is, het patroon van rood en groen is hetzelfde.
ja, het verschil zal waarschijnlijk komen door verschillende camera's. Blijf ik de exacte gelijkenis van de vegetatie bijzonder vinden. Als er dagen of weken tussen zitten..quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:06 schreef APK het volgende:
[..]
Resolutie van de rechter foto lijkt ook hoger.
Bij een lage resolutie gaat de camera volgens mij 'gokken' welke informatie de juiste is.
De camera van Kris is wat minder levendig van kleur, en niet zo scherp op de achtergrond.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:01 schreef Greys het volgende:
Foto met Lisanne is 1 april, foto van de man is 3 april.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:08 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
ja, het verschil zal waarschijnlijk komen door verschillende camera's. Blijf ik de exacte gelijkenis van de vegetatie bijzonder vinden. Als er dagen of weken tussen zitten..
Kan zijn dat de struik nu iets gegroeid is en is bloei staat. Het regenseizoen is immers begonnen in de weken na de verdwijning.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:01 schreef Greys het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |