abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:31:48 #1
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143214388
quote:
Antwoorden voor Kris - website van de familie Kremers voor Kris
quote:
Zaak Lisanne en Kris op het Websleuths-forum:
deel 1
deel 2
deel 3
Nieuwe tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - 04-08
op basis van video EénVandaag, zie onder
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere nieuwe informatie:

Kaarten met de enige huisjes achter (ten noorden van) de Mirador; 5-13
Maanstanden Boquete van 1 - 15 april 2014
Mogelijke verklaring waarom ALLE getuigen een "verkeerde" beschrijving gaven - was niet verkeerd, alleen 1 dag eerder - ma 31-03 ipv di 01-04

Laatste nieuws:

(es) Gesprek OM Panama en Familie Kremers - Telemetro - 05-08
quote:
Pittí, informó que la procuradora de la Nación, Ana Belfon, ordenó que todos los resultados de las investigaciones se hagan mediante comunicados de prensa.

Pitti vertelde de ouders dat de Nationaal Procureur, Ana Belfon [die werkte voor de dictator Noriega!] opgedragen heeft dat alle resultaten van de onderzoeken via persconferenties [WTF?] naar buiten gebracht zouden worden.
(es) Ouders benadrukken dat er gesjoemeld kan zijn - Panamericana - 05-08
quote:
• ouders boos op het OM
• beloftes niet nagekomen
• niet gedoken in het stuwmeer (wat blijkbaar eerder al was toegezegd)
• geen data van de telefoons gehad, alleen mondelinge bevestigingen
• nu blijkt dat de eerste noodoproep niet om 16:30 maar tussen 15:00 en 16:00 gedaan zou zijn?!
Tijdlijn (kort):

• Kris en Lisanne begonnen om 10:45 met de El Pianista-tocht
• Meiden waren rond 13:00 boven op de Mirador
• Laatste foto van Kris gemaakt om 14:00, locatie bekend van iPhone

• Tussen 15:00 & 16:00 eerste noodoproep gedaan, locatie onbekend
• Op 8 april 01:00-04:00 90 fotos gemaakt waarvan slechts 3 iets op te herkennen is: takken en een rode rotswand
• Laatste noodoproepen gedaan op 11 april

(nl) Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - Fotoverslag:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerder nieuws na de vondst van de rugzak en resten:
SPOILER

EenVandaag-profiel met vindplaatsen en tijden
Google Earth-profiel met vindplaatsen en de Mirador (ongeveer), kijkend naar het NW

BING Maps-kaart met vindplaatsen van de vondsten, gebaseerd op contact KingRoad (Websleuthsforum) met Feliciano Gonzalez (de gids die de meeste vondsten heeft gedaan):
SPOILER
Vondsten en vindplaatsen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:

Afstanden bij benadering
Tijden gebaseerd op Feliciano's snelheid

SPOILER
Algemene foto's:
SPOILER
Tijdlijn - zoals van 20-06 - 03-08 - voor nieuwe zie boven:
SPOILER
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):
SPOILER
Flora, fauna en klimaat:
SPOILER
Informatie op video:
SPOILER
Nieuwslinks & ouder nieuws:
SPOILER
Andere vermissingen in het gebied:
SPOILER
Berovingen in het gebied rond Boquete:

(en) Crime Updates Boquete

Lonely Planet-beschrijving El Pianista:
SPOILER

• Laatste foto van Lisanne Froon met uitzicht op Palo Alto vanaf de Mirador (Pacifische zuidkant), genomen op 1 april 2014 ~13:00 - 29-07
• Laatste foto van Kris Kremers bij de eerste quebrada ("steil bergbeekje") aan de Caribische noordkant van de waterscheiding (Continental Divide) genomen op 1 april 2014 ~14:00 - 04-08

Interessante docu over verdwalen in de jungle:

"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:35:39 #2
430880 mig72
De Professional
pi_143214565
We zullen nooit te weten komen vrees ik hoe ze zijn gestorven. ;( De Panamese autoriteiten lijken iets heel graags te willen verdoezelen, maar wat precies?

Mij zou het niet verbazen als ze toch vermoord zijn, aangezien dat al vaker gebeurt met westerlingen in zulke achtergestelde rimboegebieden als Panama.
pi_143214717
Panama: A Fugitive’s Paradise
by hi.di. • July 26, 2010

Whether child molesters, drug-traffickers, murderers or your run-of-the-mill white collar criminal, fugitives appear to be drawn to Panama.

Known for its virgin beaches, dense tropical forests, secluded islands, a rapidly growing skyscraper capital of available apartments, generous retiree benefits and historically relaxed banking laws, the Central American transit country has proved to be a good place to get lost for a number of escape artists over the years.

A FEW FUGITIVE STORIES

http://www.thepanamadiges(...)ugitives-paradise-2/
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:38:39 #4
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143214732
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:35 schreef mig72 het volgende:
We zullen nooit te weten komen vrees ik hoe ze zijn gestorven. ;( De Panamese autoriteiten lijken iets heel graags te willen verdoezelen, maar wat precies?

Mij zou het niet verbazen als ze toch vermoord zijn, aangezien dat al vaker gebeurt met westerlingen in zulke achtergestelde rimboegebieden als Panama.
Nou, nou, nou... Daar is echt geen concrete aanwijzing voor te vinden vooralsnog :N
En locals zijn geen stelletje barbaren :N
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:43:13 #5
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143214977
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:35 schreef mig72 het volgende:

Ik heb een vaag vermoeden dat ze iets willen verdoezelen wat zich diep in de jungle afspeelt, iets waar Lisanne en Kris niets mee te maken hadden en waar ze waarschijnlijk ook geen weet van hadden.
Bijvoorbeeld een cocaine-fabriekje of zo.
pi_143215018
Zouden de ouders van Kris niet nog meer hebben laten filmen tijdens hun verblijf? Ik zie nog wel een vervolg op laatste item van Één Vandaag.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:45:59 #7
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143215113
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:43 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ik heb een vaag vermoeden dat ze iets willen verdoezelen wat zich diep in de jungle afspeelt, iets waar Lisanne en Kris niets mee te maken hadden en waar ze waarschijnlijk ook geen weet van hadden.
Bijvoorbeeld een cocaine-fabriekje of zo.
Ik niet. En waarom gaat men toch zo snel over naar "filmscenario's"?
Goed ik weet dat het hier kan en mag, maar ik zie het gewoon niet met de info die we nu hebben :N
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:46:08 #8
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143215121
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

Alle respect voor de locals: de Indianen, de gidsen en de inwoners van Boquete _O_
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:47:31 #9
430880 mig72
De Professional
pi_143215186
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nou, nou, nou... Daar is echt geen concrete aanwijzing voor te vinden vooralsnog :N
GEEN? Dat is een sterk woord. Er zijn tal van aanwijzingen in die richting. Alleen wil de Panamese autoriteiten nirt dat het onfmderzoek die richting op gaat.

Had de familie maar een prive expert ingehuurd, was het aardig vooruitgegaan die zaak. Misschien is het nu iets te laat helaas.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:47:49 #10
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143215201
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:43 schreef MidnightB00m het volgende:
Zouden de ouders van Kris niet nog meer hebben laten filmen tijdens hun verblijf? Ik zie nog wel een vervolg op laatste item van Één Vandaag.
EenVandaag lijkt er wel bovenop te willen blijven zitten inderdaad. Maar ze kunnen het natuurlijk ook gewoon in NL verder volgen (follow-up interview).
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:48:28 #11
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143215233
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:46 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Alle respect voor de locals: de Indianen, de gidsen en de inwoners van Boquete en Alto Romereo _O_
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:48:54 #12
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143215252
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:47 schreef mig72 het volgende:

[..]

GEEN? Dat is een sterk woord. Er zijn tal van aanwijzingen in die richting. Alleen wil de Panamese autoriteiten nirt dat het onfmderzoek die richting op gaat.

Had de familie maar een prive expert ingehuurd, was het aardig vooruitgegaan die zaak. Misschien is het nu iets te laat helaas.
Ik zie ze niet. Niet met de info die we nu hebben.
pi_143215259
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

EenVandaag lijkt er wel bovenop te willen blijven zitten inderdaad. Maar ze kunnen het natuurlijk ook gewoon in NL verder volgen (follow-up interview).
Kan ook inderdaad. Het is wel echt stil nu hè... Wat zouden de ouders nu nog meer onderzoeken daar?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:50:09 #14
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143215302
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik niet. En waarom gaat men toch zo snel over naar "filmscenario's"?
Goed ik weet dat het hier kan en mag, maar ik zie het gewoon niet met de info die we nu hebben :N
Alsjeblieft, hier heb je wat om te lezen ;)
http://www.google.nl/search?&q=panama+cocaine
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:51:27 #15
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143215376
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:49 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Kan ook inderdaad. Het is wel echt stil nu hè... Wat zouden de ouders nu nog meer onderzoeken daar?
De ouders zijn al weer terug in Nederland
pi_143215381
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:47 schreef mig72 het volgende:

[..]

Volgens mij was er in het begin wel een privédetective (weet niet door wie die waren ingehuurd). Maar toen kwamen er verhalen over die rode nep taxi die AD vervolgens had gecorrigeerd.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:52:39 #17
430880 mig72
De Professional
pi_143215427
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:48 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik zie ze niet. Niet met de info die we nu hebben.
Dat komt doordat het onderzoek die richting niet loopt. Van een mogelijk misdrijf. Snap je het nu?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:53:00 #18
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143215446
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:50 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Alsjeblieft, hier heb je wat om te lezen ;)
http://www.google.nl/search?&q=panama+cocaine
Ja, duhh, ik kan je ook links sturen over drugslabs en wietkwekerijen in NL. En over moorden in NL, en over misdaad in het algemeen in NL, en over buitenlandse misdadigers die zich ophouden/hielden in NL.

Dat zegt toch verder niks? In elk land gebeuren dat soort dingen.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:54:34 #19
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143215512
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:52 schreef mig72 het volgende:

[..]

Dat komt doordat het onderzoek die richting niet loopt. Van een mogelijk misdrijf. Snap je het nu?
Zou je wat minder aanvallend willen doen?
En we weten helemaal niet wat er gebeurt in dat onderzoek. Daarbij: als er geen aanwijzingen zijn voor een misdaad ga je ook niet rechercheren op een misdaad.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:54:54 #20
430880 mig72
De Professional
pi_143215521
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:53 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja, duhh, ik kan je ook links sturen over drugslabs en wietkwekerijen in NL. En over moorden in NL, en over misdaad in het algemeen in NL, en over buitenlandse misdadigers die zich ophouden/hielden in NL.

En nu?
Dat is irrelevant want dit is gebeurd in Panama.
pi_143215536
Andere plek, andere tijd (1999), andere zaak en dus niet zomaar te vergelijken, maar deze passage vond ik wel interessant.

"Na 2,5 week intensief zoeken werd haar lichaam op een klein eiland middenin natuurgebied La Amistad gevonden - ze had een gebroken been en was overleden aan de gevolgen van een wondinfectie en verhongering. Een jaar later werd ook het skelet van de Australische man gevonden, met wie ze op pad was gegaan. Hij lag 100 meter van haar vindplaats."

Ik ken de feiten uiteraard niet, maar heel simpel gedacht doet dit vermoeden dat de één een ongeluk (been gebroken) heeft gehad en de ander bij haar is gebleven en niet zelf hulp is gaan zoeken (om welke reden dan ook).

Het geeft maar weer aan dat het niet per definitie 'logisch' is dat, wanneer één van beiden een ongeluk krijgt, je de ander alleen laat (op zo'n plek) en dan zelf hulp gaat halen.

bron: http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)st-haar-vinden.dhtml
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:55:50 #22
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143215566
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:54 schreef mig72 het volgende:

[..]

Dat is irrelevant want dit is gebeurd in Panama.
Ja, en het gebeurt ook in NL.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:56:11 #23
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143215582
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:53 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En nu?
Dat kan, maar daar gaat dit topic niet over ;)
Het punt is: er is cocaine-handel in Panama. En de drugskartels hebben ook banden met overheden.
Maar goed, waarom denk jij dat ze gegevens achterhouden?
pi_143215641
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:55 schreef Stupidisco het volgende:
Andere plek, andere tijd (1999), andere zaak en dus niet zomaar te vergelijken, maar deze passage vond ik wel interessant.

"Na 2,5 week intensief zoeken werd haar lichaam op een klein eiland middenin natuurgebied La Amistad gevonden - ze had een gebroken been en was overleden aan de gevolgen van een wondinfectie en verhongering. Een jaar later werd ook het skelet van de Australische man gevonden, met wie ze op pad was gegaan. Hij lag 100 meter van haar vindplaats."

Ik ken de feiten uiteraard niet, maar heel simpel gedacht doet dit vermoeden dat de één een ongeluk (been gebroken) heeft gehad en de ander bij haar is gebleven en niet zelf hulp is gaan zoeken (om welke reden dan ook).

Het geeft maar weer aan dat het niet per definitie 'logisch' is dat, wanneer één van beiden een ongeluk krijgt, je de ander alleen laat (op zo'n plek) en dan zelf hulp gaat halen.

Is een bekende zaak. De broer van de overleden vrouw heeft ook de ouders van L&K geholpen. Een gruwelijk detail in deze zaak is dat de broer zelf zijn zus gevonden heeft.
Was overigens in het oosten van CR.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:57:55 #25
430880 mig72
De Professional
pi_143215658
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Zou je wat minder aanvallend willen doen?
En we weten helemaal niet wat er gebeurt in dat onderzoek. Daarbij: als er geen aanwijzingen zijn voor een misdaad ga je ook niet rechercheren op een misdaad.
Ik val niemand aan. Ik attendeer je op het feit dat ik geen simpelere uitleg kan geven terwijl ook jij net als de autoriteiten niet lijken te willen luisteren.

Er moet worden gezocht naar een misdadiger in het belang van een compleet onderzoek en dat ontbeert vanaf dag 1.

Als ik jullie was zou ik oprecht boos moeten zijn om dat schijngedrag van de autoriteiten.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:58:03 #26
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143215663
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:56 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Dat kan, maar daar gaat dit topic niet over ;)
Het punt is: er is cocaine-handel in Panama. En de drugskartels hebben ook banden met overheden.
Maar goed, waarom denk jij dat ze gegevens achterhouden?
Omdat het onderzoek nog loopt. En zeker áls er mogelijk een misdrijf in het spel is worden zaken achtergehouden (al geloof ik vooralsnog niet in een misdrijf, gezien de info die we nu hebben).
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:59:10 #27
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143215717
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:57 schreef mig72 het volgende:

[..]

Ik val niemand aan. Ik attendeer je op het feit dat ik geen simpelere uitleg kan geven terwijl ook jij net als de autoriteiten niet lijken te willen luisteren.

Er moet worden gezocht naar een misdadiger in het belang van een compleet onderzoek en dat ontbeert vanaf dag 1.

Als ik jullie was zou ik oprecht boos moeten zijn om dat schijngedrag van de autoriteiten.
Waarom MOET er gezocht worden naar een misdadiger? Dan moet er toch eerst een aanwijzing zijn voor een misdrijf? En die is er gewoon nog niet nu.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:59:21 #28
430880 mig72
De Professional
pi_143215725
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja, en het gebeurt ook in NL.
Ja maar DIT, het specifiek verhasl waar we het nu over hebben, niet. Appels en peren.
pi_143215757
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:58 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Omdat het onderzoek nog loopt. En zeker áls er mogelijk een misdrijf in het spel is worden zaken achtergehouden (al geloof ik vooralsnog niet in een misdrijf, gezien de info die we nu hebben).
Eens. Er zijn teveel waardevolle spullen teruggevonden om een misdrijf aannemelijk te maken. Als het misdrijf was, dan ging het allen om L&K zelf en komen wij weer bij de verkrachting aan.

(Hoezo in een kringetje ronddraaien)
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:00:49 #30
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143215784
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:58 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dan zijn we het daarover eens :)
Dat cocaine-verhaal was zoals ik hierboven schreef: 'een vaag vermoeden'.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:01:31 #31
430880 mig72
De Professional
pi_143215821
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Waarom MOET er gezocht worden naar een misdadiger? Dan moet er toch eerst een aanwijzing zijn voor een misdrijf? En die is er gewoon nog niet nu.
Dat beweer jij terwijl daar nooit onderzoek naar is gedaan. Zie je de connectie?

Zo kan ik beweren dat de planeet Pluto niet bestaat, en dat er allern 8 planeten in ons zonnestelsel bestaan zonder onderzoek te doen. Maar als ik wel onderzoek doe, pakken de resultaten anders uit.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:05:52 #32
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143215996
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:01 schreef mig72 het volgende:

[..]

Dat beweer jij terwijl daar nooit onderzoek naar is gedaan. Zie je de connectie?

Zo kan ik beweren dat de planeet Pluto niet bestaat, en dat er allern 8 planeten in ons zonnestelsel bestaan zonder onderzoek te doen. Maar als ik wel onderzoek doe, pakken de resultaten anders uit.
Wat weet jij nou over het onderzoek (of ik for that matter)? Als er geen aanwijzingen zijn voor een misdrijf, zijn er geen aanwijzingen voor een misdrijf. En dan ga je dus ook geen "misdadigers zoeken". Op basis van wat zou je die moeten zoeken dan? "Meneer/mevrouw, u bent een veroordeeld crimineel in dit land en dus per definitie verdacht in deze verdwijning"? Er moeten toch concrete recherchepunten zijn? Criteria voor naar wie je moet zoeken etc?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:08:02 #33
430880 mig72
De Professional
pi_143216081
quote:

[..]

Opdat het onderzoek compleet is. Dat heb ik al gezegd. -edit-

[ Bericht 4% gewijzigd door Lavenderr op 08-08-2014 22:12:57 ]
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:09:19 #34
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143216136
Oké... ZaZara op WS stelt me teleur. Er zijn geen nieuwe forensische gegevens.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:10:02 #35
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143216170
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:09 schreef Domnivoor het volgende:
Oké... ZaZara op WS stelt me teleur. Er zijn geen nieuwe forensische gegevens.
Dat vermoedde ik al (dat ze het had over het onderzoek naar de eerste resten).
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:11:16 #36
430880 mig72
De Professional
pi_143216218
In een compleet onderzoek, sluit je ook een misdrijf uit. Punt.

Tenminste doen de Amerikaanse politie het zo.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:20:39 #37
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143216580
Zouden ze de resultaten van het onderzoek op de botten en het DNA-onderzoek tegelijk bekend maken (als ze het bekend maken,al denk ik van wel)? Ik bedoel: als het (deels) geen menselijke resten waren, of geen vrouwelijke resten (ja, dat kan men bepalen) dan had dat toch reeds bekend gemaakt kunnen worden?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:20:41 #38
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143216581
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:55 schreef Stupidisco het volgende:

Ja, die staat ook in de OP.

Het is inderdaad een duivels dilemma: iemand die gewond is alleen laten, of samen wachten op hulp die misschien niet komt.
Je zou dus met minstens vier mensen op pad moeten gaan zodat er nooit iemand alleen loopt of alleen achterblijft.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:21:40 #39
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143216621
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:20 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ja, die staat ook in de OP.

Het is inderdaad een duivels dilemma: iemand die gewond is alleen laten, of samen wachten op hulp die misschien niet komt.
Je zou dus met minstens vier mensen op pad moeten gaan zodat er nooit iemand alleen loopt of alleen achterblijft.
Ook degene(n) die hulp gaat (gaan) zoeken kan (kunnen) (verder) in de problemen raken. Dus beide scenario's hebben risico's. Als de hulpzoeker(s) óók in de problemen raken weet niemand waar die is/zijn natuurlijk.
pi_143217428
De politie ging in eerste instantie wel uit van een misdrijf. Lijkt me dat ze het meest voor de hand liggende scenario op basis van hun bekende (en ons misschien onbekende) feiten eerst onderzoeken toch?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:41:52 #41
430880 mig72
De Professional
pi_143217441
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:21 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ook degene(n) die hulp gaat (gaan) zoeken kan (kunnen) (verder) in de problemen raken. Dus beide scenario's hebben risico's. Als de hulpzoeker(s) óók in de problemen raken weet niemand waar die is/zijn natuurlijk.
Daarom nooit onvoorbereid op reis. Je gaat als loodgieter toch niet zonder slang en sleutel naar het werk? Of als politieman zonder vuurwapen? Of als kok zonder lepel? Etc etc etc
pi_143217528
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zouden ze de resultaten van het onderzoek op de botten en het DNA-onderzoek tegelijk bekend maken (als ze het bekend maken,al denk ik van wel)? Ik bedoel: als het (deels) geen menselijke resten waren, of geen vrouwelijke resten (ja, dat kan men bepalen) dan had dat toch reeds bekend gemaakt kunnen worden?
Ik durf nergens meer op te hopen of verwachtingen te creëren.

Zitten de 2 weken onderzoek van de ouders er al nu weer op?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:45:43 #43
430880 mig72
De Professional
pi_143217592
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:41 schreef MeloD het volgende:
De politie ging in eerste instantie wel uit van een misdrijf. Lijkt me dat ze het meest voor de hand liggende scenario op basis van hun bekende (en ons misschien onbekende) feiten eerst onderzoeken toch?
Je kan iets niet uitsluiten zonder daar eerst onderzoek naar te doen.

Ik meen mij te herinneren in de eerste dagen na de ontdekking, dat de politie precies dezelfde reden als Whisker2009 hier opperde: dat er geen aanwijzing was voor een misdrijf en dat er dus niet naar een mogelijke misdadiger gezocht zou worden. Dan doe je het al aardig fout.

Daarom stoorde ik mij ook een.beetje aan whisker dr redenering, het is incompleet.
pi_143217704
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:45 schreef mig72 het volgende:

[..]
dat de politie precies dezelfde reden als Whisker2009 hier opperde: dat er geen aanwijzing was voor een misdrijf en dat er dus niet naar een mogelijke misdadiger gezocht zou worden. Dan doe je het al aardig fout.
Ik heb de politie over de vloer gehad in verband met deze zaak omdat ik er zelf vlak voor de verdwijning geweest ben, en zij gingen toen juist wél van een misdrijf uit..
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:49:36 #45
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143217761
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:44 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Ik durf nergens meer op te hopen of verwachtingen te creëren.

Zitten de 2 weken onderzoek van de ouders er al nu weer op?
Ja, (of nee, ze zijn geen 15 dagen gebleven) ze zijn woensdag weer teruggevlogen.
pi_143217876
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:48 schreef MeloD het volgende:

[..]

Ik heb de politie over de vloer gehad in verband met deze zaak omdat ik er zelf vlak voor de verdwijning geweest ben, en zij gingen toen juist wél van een misdrijf uit..
Wat? nu maak je het wel heel spannend. Vertel.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:52:59 #47
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143217888
quote:

[..]

Heb jij je zelf gemeld bij de NL politie, of hebben ze via reisbureaus e.d. mensen opgespoord?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:55:11 #48
430880 mig72
De Professional
pi_143217963
quote:

[..]

Laten we de zaak iets nuanceren. Er waren meerdere onderzoeken geweest. In de eerste dagen na de vondst moesten eerst de lichamen geïdentificeerd worden obv DNA monsters. Dat was op zich al een onderzoek.

Ik heb het over het onderzoek naar de doodsoorzaak wat pas later ter handen werd genomen door de autoriteiten en waarvoor de belangstelling al flink afgenomen was.De grootste belangstelling was voor het vonden can de dames, levend of dood, om afsluiting voor de nabestaanden.

In dat laatste onderzoek las ik in deze reeks een artikel dat iemand had gepost waarin stond dat de politie niet gaat zoeken naar verdachten omdat er daar geen gronden voor zijn.

Het zou naar een speld in een hooiberg zoeken worden want die post ligt ergens in topic # 30-49 en dan ben ik nog conservatief ook. Deze topicreeks is gewoon te lang geworden.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:55:23 #49
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143217970
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:52 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Wat? nu maak je het wel heel spannend. Vertel.
Ze was daar vlak voor/rond de verdwijning en ze hebben haar daarom gewoon vragen gesteld. Doodnormaal hoor, hoort bij het onderzoek. ;)

Al zou ik wellicht best onder de indruk zijn, overkomt je niet elke dag dat je deel bent van een onderzoek.
pi_143218046
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:52 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Heb jij je zelf gemeld bij de NL politie, of hebben ze via reisbureaus e.d. mensen opgespoord?
Vlak na de verdwijning was er een oproep van Opsporing Verzocht (oid). Daarop hebben m'n reisgenoot en ik contact opgenomen.

Jackie, daar hebben ze verder geen mededelingen over gedaan. Alleen dat het onderzoek zich in eerste instantie focuste op de rode jeep omdat verdwalen niet voor de hand lag.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:00:58 #51
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143218181
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:55 schreef mig72 het volgende:

[..]

Laten we de zaak iets nuanceren. Er waren meerdere onderzoeken geweest. In de eerste dagen na de vondst moesten eerst de lichamen geïdentificeerd worden obv DNA monsters. Dat was op zich al een onderzoek.

Ik heb het over het onderzoek naar de doodsoorzaak wat pas later ter handen werd genomen door de autoriteiten en waarvoor de belangstelling al flink afgenomen was.De grootste belangstelling was voor het vonden can de dames, levend of dood, om afsluiting voor de nabestaanden.

In dat laatste onderzoek las ik in deze reeks een artikel dat iemand had gepost waarin stond dat de politie niet gaat zoeken naar verdachten omdat er daar geen gronden voor zijn.

Het zou naar een speld in een hooiberg zoeken worden want die post ligt ergens in topic # 30-49 en dan ben ik nog conservatief ook. Deze topicreeks is gewoon te lang geworden.
Anyway: er is dus wel degelijk onderzoek gedaan naar een misdrijf. Er zijn alleen geen "misdadigers" gezocht omdat er geen aanwijzingen waren..
pi_143218229
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:57 schreef MeloD het volgende:

[..]

Vlak na de verdwijning was er een oproep van Opsporing Verzocht (oid). Daarop hebben m'n reisgenoot en ik contact opgenomen.

Jackie, daar hebben ze verder geen mededelingen over gedaan. Alleen dat het onderzoek zich in eerste instantie focuste op de rode jeep omdat verdwalen niet voor de hand lag.
Hoe kan het eigenlijk dat in de beginfase zo is gefocust op een verkeerde trial en inderdaad die rode jeep (of neptaxi neem ik aan?) en inderdaad meer op een misdaadscenario dan verdwaling?

Wat maakte bovenstaand meer geloofwaardiger dan de zoekresultaten van de computer?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:04:39 #53
430880 mig72
De Professional
pi_143218326
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:00 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Anyway: er is dus wel degelijk onderzoek gedaan naar een misdrijf. Er zijn alleen geen "misdadigers" gezocht omdat er geen aanwijzingen waren..
Let wel: dit is niet wat je zonet beweert had.

Je bent wel vrij om je mening te herzien, maar dan moet je ook niet mij ervan verwijten, dat ik niet eerlijk tegen je was. ;)
pi_143218334
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:02 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Hoe kan het eigenlijk dat in de beginfase zo is gefocust op een verkeerde trial en inderdaad die rode jeep (of neptaxi neem ik aan?) en inderdaad meer op een misdaadscenario dan verdwaling?

Wat maakte bovenstaand meer geloofwaardiger dan de zoekresultaten van de computer?
Hoezo verkeerde trail? Politie in NL heeft zich op el Pianista gefocust. Blijkbaar lag een misdrijf meer voor de hand dan een verdwaling op basis van hun gegevens.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:07:16 #55
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143218428
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:04 schreef mig72 het volgende:

[..]

Let wel: dit is niet wat je zonet beweert had.

Je bent wel vrij om je mening te herzien, maar dan moet je ook niet mij ervan verwijten, dat ik niet eerlijk tegen je was. ;)
Dat is het wel, lees maar terug. Je had het niet over "misdaad onderzoeken" maar "misdadigers zoeken". Daarnaast heb ik alleen maar uitgelegd dat we niks weten over het onderzoek zelf en dat er wel een aanwijzing moet zijn om iets te onderzoeken.
pi_143218468
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:04 schreef MeloD het volgende:

[..]

Hoezo verkeerde trail? Politie in NL heeft zich op el Pianista gefocust. Blijkbaar lag een misdrijf meer voor de hand dan een verdwaling op basis van hun gegevens.
Dat wist ik niet van politie NL! Ik bedoelde meer dat in eerste instantie de verkeerde trial in Panama werd onderzocht door de Panameze autoriteiten.
pi_143218592
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:08 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Dat wist ik niet van politie NL! Ik bedoelde meer dat in eerste instantie de verkeerde trial in Panama werd onderzocht door de Panameze autoriteiten.
klopt ja ,in het dorp hadden ze het ook over een andere trail - daar werd eerst gezocht.
ze hebben in de begin dagen ook nog ten zuiden van Boquete gezocht
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:12:21 #58
430880 mig72
De Professional
pi_143218613
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat is het wel, lees maar terug. Je had het niet over "misdaad onderzoeken" maar "misdadigers zoeken". Daarnaast heb ik alleen maar uitgelegd dat we niks weten over het onderzoek zelf en dat er wel een aanwijzing moet zijn om iets te onderzoeken.
In een misdaadonderzoek zoek je naar misdadigers. Logisch.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:15:12 #59
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143218728
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:12 schreef mig72 het volgende:

[..]

In een misdaadonderzoek zoek je naar misdadigers. Logisch.
Dan moet je wel aanwijzingen hebben dat er een mogelijk sprake was van misdrijf en WIE je dan moet zoeken he? ;)
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:20:40 #60
430880 mig72
De Professional
pi_143218986
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dan moet je wel aanwijzingen hebben dat er een mogelijk sprake was van misdrijf en WIE je dan moet zoeken he? ;)
Nee, zo werkt een misdaadonderzoek niet. Je hebt er geen aanwijzingen nodig om het onderzoek te beginnen. En wie je gaat zoeken is niet het beginpunt, maar wordt vastgesteld op basis van de feiten en sporenmateriaal oba bewijs.
pi_143219007
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Jjij zit niet op de lijn van de ouders :7
Die hebben het hele stuk gelopen en kwamen tot de conclusie dat het 1 recht pad is
Gevaarlijk en glibberig is het ook niet en zeker begin April niet - toen was het al tijden extreem droog
De rivier stond vrijwel droog ,dus die kabelbruggetjes heb je dan helemaal niet nodig.
Dus dat de ouders aan een misdrijf denken vind ik zo vreemd nog niet.
pi_143219078
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 20:35 schreef MidnightB00m het volgende:
De website van answersforkris is ook helaas nog niet geupdate... Ik vind het veel te stil.
Ze moeten Matador de website laten updaten :)
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:24:13 #63
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143219144
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:20 schreef mig72 het volgende:

[..]

Nee, zo werkt een misdaadonderzoek niet. Je hebt er geen aanwijzingen nodig om het onderzoek te beginnen. En wie je gaat zoeken is niet het beginpunt, maar wordt vastgesteld op basis van de feiten en sporenmateriaal oba bewijs.
Niet om te zoeken naar aanwijzingen nee. Maar als je ze niet vindt houdt het op. Of als je ze wel vindt en ze leiden nergens toe. MeloD legt net uit dat er wel onderzoek naar gedaan is.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:24:40 #64
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143219165
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:21 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Jjij zit niet op de lijn van de ouders :7
Die hebben het hele stuk gelopen en kwamen tot de conclusie dat het 1 recht pad is
Gevaarlijk en glibberig is het ook niet en zeker begin April niet - toen was het al tijden extreem droog
De rivier stond vrijwel droog ,dus die kabelbruggetjes heb je dan helemaal niet nodig.
Dus dat de ouders aan een misdrijf denken vind ik zo vreemd nog niet.
Is het verplicht om op de lijn van de ouders te zitten dan?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:24:59 #65
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143219178
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:22 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Ze moeten Matador de website laten updaten :)
Doe maar niet :N
pi_143219310
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Is het verplicht om op de lijn van de ouders te zitten dan?
hoe verklaar je die rugzak dan ?
onbeschadigde telefoons -flesje intact etc.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:29:22 #67
430880 mig72
De Professional
pi_143219322
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Niet om te zoeken naar aanwijzingen nee. Maar als je ze niet vindt houdt het op. Of als je ze wel vindt en ze leiden nergens toe. MeloD legt net uit dat er wel onderzoek naar gedaan is.
We hadden het ook zojuist over iets anders. Jij beweerde dat er geen grond voor onderzoek was en dat daarom ook niet naar misdadigers gezocht werd in jouw eigen woorden, nu zeg je ineens dat er wel onderzoek naar is gedaan en de misdaad is uitgesloten.

Dat noem ik draaikonterij. Wat is het nou?

Als je steeds je standpunten wijzigt kan de discussie eindeloos doorgaan.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:29:31 #68
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143219330
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:28 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

hoe verklaar je die rugzak dan ?
onbeschadigde telefoons -flesje intact etc.
Dat heb ik al tig x verteld, maar ok: hoog water
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:30:20 #69
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143219357
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:29 schreef mig72 het volgende:

[..]

We hadden het ook zojuist over iets anders. Jij beweerde dat er geen grond voor onderzoek was en dat daarom ook niet naar misdadigers gezocht werd in jouw eigen woorden, nu zeg je ineens dat er wel onderzoek naar is gedaan en de misdaad is uitgesloten.

Dat noem ik draaikonterij. Wat is het nou?

Als je steeds je standpunten wijzigt kan de discussie eindeloos doorgaan.
Ik heb echt geen zin in dit gekibbel. :N :W
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:31:43 #70
430880 mig72
De Professional
pi_143219396
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik vind het onmogelijk om jou bij te houden want je draait steeds. En daardoor kan ik ook geen zinnige reactie geven.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:32:12 #71
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143219412
Omdat we nu in BNW zitten hoeven we de reeks niet nog eens dunnetjes over te doen hoop ik?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:34:12 #72
430880 mig72
De Professional
pi_143219488
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Die beweert dat er juist wekenlang geen regen was gevallen.begin april en daardoor stond de rivier droog of laag. Toch?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:36:47 #73
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143219594
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:34 schreef mig72 het volgende:

[..]

Die beweert dat er juist wekenlang geen regen was gevallen.begin april en daardoor stond de rivier droog of laag. Toch?
Regenseizoen begon binnen een paar dagen na de verdwijning he?

En nog tig andere zaken, maar je hebt dit niet gevolgd, dus dat weet je niet
pi_143219636
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:34 schreef mig72 het volgende:

[..]

klopt ja ,vanaf zaterdag middag is het pas gaan regenen
je zou eigenlijk een proef moeten doen met een soortgelijke rugzak
gps zender erin en kijken waar die terecht komt :7
pi_143219644
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:31 schreef mig72 het volgende:

[..]

Ik vind het onmogelijk om jou bij te houden want je draait steeds. En daardoor kan ik ook geen zinnige reactie geven.
Probeer elkaar te negeren.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:39:50 #76
430880 mig72
De Professional
pi_143219712
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:36 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Regenseizoen begon binnen een paar dagen na de verdwijning he?

Hoe kan je hoog water beweren dan?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:41:23 #77
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143219759
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:39 schreef mig72 het volgende:

[..]

Hoe kan je hoog water beweren dan?
Sorry Lavenderr, maar -O-

Regenseizoen = veel water = ???
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:41:30 #78
430880 mig72
De Professional
pi_143219765
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:37 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

[..]

Probeer elkaar te negeren.
Nee dat hoeft ook weer niet want de waarde/belang van de discussie is groter dan wat persoonlijke meningsverschillen.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:42:05 #79
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143219780
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:41 schreef mig72 het volgende:

[..]

Nee dat hoeft ook weer niet want de waarde/belang van de discussie is groter dan wat persoonlijke meningsverschillen.
Owh, ik heb er anders dik genoeg van :W
pi_143219828
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:41 schreef mig72 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Owh, ik heb er anders dik genoeg van :W
Tja, dan moeten jullie het samen oplossen.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:43:24 #81
430880 mig72
De Professional
pi_143219830
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Sorry Lavenderr, maar -O-

Regenseizoen = veel water = ???
Je zei het zelf:

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:44:15 #82
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143219859
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:43 schreef mig72 het volgende:

[..]

Je zei het zelf:

[..]

|:( |:( |:( * Whiskers2009 Geeft het op en gaat slapen
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:45:11 #83
430880 mig72
De Professional
pi_143219903
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:43 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

[..]

Tja, dan moeten jullie het samen oplossen.
Samen staan we sterker.

Ik vind het alleen vreend dat whisker steeds draait en vervolgens afhaakt. Misschien is dat ook de oorzaak, van users waar ze deel van uitmaakt, dat de reeks zo enorm lang is gegroeid.
pi_143219928
quote:

[..]

Je zei het zelf:

[..]

Vanaf zondag werd het water Wel hoger
en dan gaat die rivier wel goed tekeer hoor
Een theorie is dat die tas op een stapel/bos takken terecht is gekomen
en zo meegevoerd is door de rivier
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:46:20 #85
430880 mig72
De Professional
pi_143219942
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:44 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

|:( |:( |:( * Whiskers2009 Geeft het op en gaat slapen
Zie je wel? Je haakt nu af na gedraaid te hebben. Zo kunnen we eindeloos doorgaan. En morgen kom je iets totaal anders neerzetten.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:49:19 #86
6941 APK
Factual, I think.
pi_143220071
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:46 schreef mig72 het volgende:

[..]

Zie je wel? Je haakt nu af na gedraaid te hebben. Zo kunnen we eindeloos doorgaan. En morgen kom je iets totaal anders neerzetten.
Donder gewoon een eind op met jouw reeksverpestende en verwarring stichtende en storende posts.
Dat zou ook helpen.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:49:45 #87
163650 Greys
pi_143220085
quote:

[..]

Je zei het zelf:

[..]

Jullie lullen compleet langs elkaar heen en staan daarbij op elkaars lange tenen :P

Als het regenseizoen is begonnen een paar dagen nadat ze verdwenen, werd het water toch hoog/hoger DOOR dat begonnen regenseizoen ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:50:36 #88
163650 Greys
pi_143220114
(Ik heb geen idee of er ook bewijzen zijn van dat hoge water hoor, maar ik denk dat Whiskers het zo bedoelt).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143220147
Al met al is het wachten op de telefoongegevens. Vraag daar over:
Hebben de Panamezen die eerst onderzocht en liggen die nu bij het NFI ?
pi_143220168
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:50 schreef Greys het volgende:
(Ik heb geen idee of er ook bewijzen zijn van dat hoge water hoor, maar ik denk dat Whiskers het zo bedoelt).
Die bewijzen zijn er wel ja -soort knmi statistieken :)
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:52:08 #91
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143220170
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:51 schreef jackie12 het volgende:
Al met al is het wachten op de telefoongegevens. Vraag daar over:
Hebben de Panamezen die eerst onderzocht en liggen die nu bij het NFI ?
Nee. NFI is er ook al klaar mee (hun onderzoek).
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:52:09 #92
6941 APK
Factual, I think.
pi_143220172
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:50 schreef Greys het volgende:

Ik kan het echt niet op een andere manier lezen...
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:52:13 #93
430880 mig72
De Professional
pi_143220176
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:49 schreef APK het volgende:

[..]

Donder gewoon een eind op met jouw reeksverpestende en verwarring stichtende en storende posts.
Dat zou ook helpen.
Verwarring is er zeer zeker niet zonder mijn posts :') Jullie komen er zelfs niet uit wat een onderdeel van de theorie betreft laat staan de hele theorie.

Maar je hoeft het niet van mij te horen. Blijf lekker doorgaan tot het einde der tijden maar zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd hebt voor geklets.

Draaien komt discussie niet ten goede.
pi_143220204
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:49 schreef APK het volgende:

[..]

Dat zou ook helpen.
Graag.
Laat elkaar gewoon met rust en negeer elkaar.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:54:27 #95
430880 mig72
De Professional
pi_143220251
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:49 schreef Greys het volgende:

[..]

Jullie lullen compleet langs elkaar heen en staan daarbij op elkaars lange tenen :P

Als het regenseizoen is begonnen een paar dagen nadat ze verdwenen, werd het water toch hoog/hoger DOOR dat begonnen regenseizoen ;)
We hadden het toch over het moment van de dood? Das toch het enige belangrijke?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:54:42 #96
163650 Greys
pi_143220262
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:52 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Die bewijzen zijn er wel ja -soort knmi statistieken :)
Oke, duidelijk ^O^

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Mghihi, ik wilde nog er bij typen 'en Whiskers gaat toch niet écht slapen, die blijft altijd nog uren hier praten nadat ze roept dat ze gaat slapen'. Had ik het nou maar gedaan _O- (Geen aanval, vind het lollig).

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:52 schreef APK het volgende:

[..]

Ik kan het echt niet op een andere manier lezen...
Ik ook niet, maar dat gemekker op elkaar helpt sowieso niet. Als je hier veel post, kan je verwachten dat de mensen die minder vaak lezen en posten nog wel eens wat vragen hebben die je misschien inderdaad al 12 keer beantwoord hebt. Negeer dan gewoon die vraag en laat het antwoord aan een ander, zou mijn advies zijn :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:56:01 #97
163650 Greys
pi_143220302
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:54 schreef mig72 het volgende:

[..]

We hadden het toch over het moment van de dood? Das toch het enige belangrijke?
Jij vroeg toch iets over hoe het verklaard kon worden dat de rugzak enzo nog zo intact waren? :)
Daarop antwoordde zij 'hoog water'.

En het kán toch zijn dat het dus op het moment van de dood hoog water was, omdát we niet weten op welke dag ze zijn overleden? Rugzak kan ook na het overlijden alsnog verder zijn gespoeld. Wederom: door het toen opkomende hoge water.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143220310
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:54 schreef Greys het volgende:

[..]

Oke, duidelijk ^O^

[..]

Mghihi, ik wilde nog er bij typen 'en Whiskers gaat toch niet écht slapen, die blijft altijd nog uren hier praten nadat ze roept dat ze gaat slapen'. Had ik het nou maar gedaan _O- (Geen aanval, vind het lollig).

[..]

Ik ook niet, maar dat gemekker op elkaar helpt sowieso niet. Als je hier veel post, kan je verwachten dat de mensen die minder vaak lezen en posten nog wel eens wat vragen hebben die je misschien inderdaad al 12 keer beantwoord hebt. Negeer dan gewoon die vraag en laat het antwoord aan een ander, zou mijn advies zijn :P
Dat probeer ik dus ook al de hele tijd duidelijk te maken.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:57:05 #99
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143220339
quote:

[..]

Oke, duidelijk ^O^

[..]

[..]

Het is weekend en nog geen 00:00 uur ;)
Als er geen "nieuwe" mensen bij waren gekomen was ik wel weg geweest (maar dat is wat lastig te "bewijzen" ;) Kleine OT (mag op dm uiteraard): hoe is het met de dieren?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:57:55 #100
430880 mig72
De Professional
pi_143220367
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:52 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Graag.
Laat elkaar gewoon met rust en negeer elkaar.

Ok goed.

Maar als iemand het fout heeft dan mag ik ze er toch op wijzen? Om te zorgen dat de rest ook niet erop in gaan?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:58:53 #101
163650 Greys
pi_143220394
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:57 schreef mig72 het volgende:

[..]

Ok goed.

Maar als iemand het fout heeft dan mag ik ze er toch op wijzen? Om te zorgen dat de rest ook niet erop in gaan?
Er is nog niet echt een goed of fout zolang iedereen in het duister tast.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:59:07 #102
249559 crew  Lavenderr
pi_143220403
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:57 schreef mig72 het volgende:

[..]

Ok goed.

Jullie werken op elkaar als een rode lap op een stier. Dan kun je elkaar het beste negeren. En dat zeg ik nu voor de tigste keer. Doe dat dan gewoon.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:59:47 #103
6941 APK
Factual, I think.
pi_143220427
quote:

Dat ben ik met je eens, maar even nadenken wat je post en nalezen wat je post voor je op invoeren klikt moet toch na enige tijd in deze reeks niet te veel gevraagd zijn.

Ik denk soms echt dat ik een hersenbeschadiging heb als ik hier meelees omdat ik sommige reacties meerdere malen moet lezen en ze nog niet snap 8)7

Mag verder in FB wmb :)
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 00:01:45 #104
430880 mig72
De Professional
pi_143220507
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:58 schreef Greys het volgende:

[..]

Er is nog niet echt een goed of fout zolang iedereen in het duister tast.
We tasten mede in het donker omdat de politie geen volwaardige (lees: compleet) onderzoek heeft uitgevoerd. Daar ga je niet omheen.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 9 augustus 2014 @ 00:03:21 #105
163650 Greys
pi_143220569
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:59 schreef APK het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens, maar even nadenken wat je post en nalezen wat je post voor je op invoeren klikt moet toch na enige tijd in deze reeks niet te veel gevraagd zijn.

Ik denk soms echt dat ik een hersenbeschadiging heb al ik hier meelees omdat ik sommige reacties meerdere malen moet lezen en ze nog niet snap 8)7

Nee hoor, we zijn het gewoon eens.

En ik ben me er van bewust dat het soms best irritant is voor degenen die hier vanaf dag 1 al heel vaak en veel posten, dat het dan vervelend is als een spuit 11 (als ik zelf soms bv) nog eens iets komt vragen wat al 612 keer gevraagd is. Maar meestal krijg ik gewoon netjes antwoord. Dus ik snap het persoonlijk gehak steeds niet zo. Als iedereen gewoon effe tot tien telt en desnoods dénkt 'Ja doei, dat zoek je maar op' ipv het hardop zegt, zou dat al veel schelen.

Carry on ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143220573
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hoe lang al? En komt die informatie nog naar buiten?
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 00:03:34 #107
430880 mig72
De Professional
pi_143220578
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:59 schreef APK het volgende:

[..]

Ik denk soms echt dat ik een hersenbeschadiging heb al ik hier meelees omdat ik sommige reacties meerdere malen moet lezen en ze nog niet snap 8)7

Ik kan niet verweten worden dat ik niet op de hoogte ben van wat er allemaal in de vorige topics is overreengekomen/afgesproken.

Daar word ik misschien op afgerekend.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 9 augustus 2014 @ 00:04:18 #108
163650 Greys
pi_143220606
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 00:01 schreef mig72 het volgende:

[..]

We tasten mede in het donker omdat de politie geen volwaardige (lees: compleet) onderzoek heeft uitgevoerd. Daar ga je niet omheen.
Dat ben ik op zich met je eens (gebaseerd op wat ik heb gelezen en gezien op tv enzo, maar wellicht geeft dat een heel vertekend beeld...), alleen is het dáárom dus ook moeilijk om hier in de topics te spreken over 'jij hebt het fout'. Want dat kan je amper/niet weten.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 00:07:10 #109
430880 mig72
De Professional
pi_143220700
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 00:04 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat ben ik op zich met je eens (gebaseerd op wat ik heb gelezen en gezien op tv enzo, maar wellicht geeft dat een heel vertekend beeld...), alleen is het dáárom dus ook moeilijk om hier in de topics te spreken over 'jij hebt het fout'. Want dat kan je amper/niet weten.
Het doet er niet meer toe, maar ik had het eerder over een fout niet in de theorie van die user maar een feitelijke constatering over de werkwijzes van het vak.

Maar laten we weer ontopic gaan.
pi_143220812
Wat ik me ook afvraag is, als de laatste noodoproepen gedaan zijn toen ze al helemaal verzwakt en vreselijk in de war door alles waren.
Hoe komt het dan dat de telefoon weer netjes in de rugtas is teruggedaan. Ik zou hem in mijn hand houden denk ik.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 9 augustus 2014 @ 00:11:59 #111
163650 Greys
pi_143220865
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 00:10 schreef Grijzemassa het volgende:
Wat ik me ook afvraag is, als de laatste noodoproepen gedaan zijn toen ze al helemaal verzwakt en vreselijk in de war door alles waren.
Hoe komt het dan dat de telefoon weer netjes in de rugtas is teruggedaan. Ik zou hem in mijn hand houden denk ik.
Ik zou mijn telefoon (denk ik, ik kan me niet in zo'n situatie verplaatsen goddank) dénk ik beschouwen als mijn meest waardevolle bezit op dat moment. Goed beschermen om later misschien nog een poging mee te kunnen wagen. En daarom dus ook netjes opbergen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143220918
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 00:11 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik zou mijn telefoon (denk ik, ik kan me niet in zo'n situatie verplaatsen goddank) dénk ik beschouwen als mijn meest waardevolle bezit op dat moment. Goed beschermen om later misschien nog een poging mee te kunnen wagen. En daarom dus ook netjes opbergen.
Is precies wat ik bedoel, dat besef hadden ze toen dus nog. Dan zouden ze niet vlak na de laatste noodoproepen overleden zijn denk ik
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 9 augustus 2014 @ 00:15:43 #113
163650 Greys
pi_143221001
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 00:13 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Is precies wat ik bedoel, dat besef hadden ze toen dus nog. Dan zouden ze niet vlak na de laatste noodoproepen overleden zijn denk ik
Dat dénk ik op zich ook niet idd.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143221074
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 00:15 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat dénk ik op zich ook niet idd.
Ja maar als je naar de video miracle in de jungle kijkt is dat moeilijk voor te stellen na 10 dagen
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 9 augustus 2014 @ 00:19:01 #115
163650 Greys
pi_143221114
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 00:17 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ja maar als je naar de video miracle in de jungle kijkt is dat moeilijk voor te stellen na 10 dagen
Maar er waren best wat verschillen, las ik gister geloof ik, tussen zijn situatie en die van de meiden. Tenminste, die zóu anders geweest kunnen zijn. Qua dichte begroeiing en temperatuur en vochtigheid etc.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143221172
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 00:19 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar er waren best wat verschillen, las ik gister geloof ik, tussen zijn situatie en die van de meiden. Tenminste, die zóu anders geweest kunnen zijn. Qua dichte begroeiing en temperatuur en vochtigheid etc.
oke, ze moeten zich toch wel lang hebben weten te redden lijkt het, helaas niet lang genoeg
pi_143221321
Als ze dan dus na de laatste noodoproepen nog helder genoeg waren om de telefoon weer terug in de rugzak te doen, wat is er daarna gebeurd: hebben ze de rugzak als baken voor redders opgehangen? Of zijn ze daarna plotseling van de rugtas gescheiden
pi_143221464
pi_143221508
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 00:32:09 #120
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143221515
quote:
Sorry SS, maar post eens bronnen en zeg eens wat je met je posts wil..
pi_143221561
zo krijg je een indruk van die rivier - bron https://www.flickr.com

zaterdag 9 augustus 2014 @ 00:34:37 #122
430880 mig72
De Professional
pi_143221565
Je telefoonaccu raakt helemaal leeg na 3 dagen, dus daar heb je niet veel meer aan (wat ik vermoed is gebeurd). Bij een smartfoon zelfs veel sneller.
pi_143221591
quote:

[..]

Mag ik van jou de aanwijzingen voor:
A) Verdwaling (waar je op zichzelf niet aan dood gaat trouwens)
B) Ongeval
C) Aanval/beet wilde dieren (poema/slangen)?
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 00:36:01 #124
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143221599
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 00:34 schreef StaceySinger het volgende:

[ afbeelding ]
Bij de 1e brug? Die bij de 2e is al anders etc..
pi_143221601
is de 2e foto na de kabelbrug? En hoever is de eerste kabelbrug vanaf het spijkerbroekje? kan dat kaartje die er volgens mij wel is nergens terug vinden.
En iemand een antwoord op mijn eerdere vraag hoe lang het NFI al klaar is en of die informatie nog naar buiten komt
pi_143221627
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:00 schreef Rubella het volgende:

[..]

Eens. Er zijn teveel waardevolle spullen teruggevonden om een misdrijf aannemelijk te maken. Als het misdrijf was, dan ging het allen om L&K zelf en komen wij weer bij de verkrachting aan.

(Hoezo in een kringetje ronddraaien)
Of een poging tot beroving door 1 persoon die door Lisanne en Kris is afgeslagen..
pi_143221638
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 00:34 schreef StaceySinger het volgende:

[ afbeelding ]
Deze foto's zijn van een andere trail: de sendero Culebra. Dat is wat anders dan de Pianista, die oorspronkelijk Camino de Culebra heet. Lijkt inderdaad op elkaar, maar niet hetzelfde.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 00:37:28 #128
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143221643
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 00:35 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Mag ik van jou de aanwijzingen voor:
A) Verdwaling (waar je op zichzelf niet aan dood gaat trouwens)
B) Ongeval
C) Aanval/beet wilde dieren (poema/slangen)?
Mag ik van jou
1) Een concrete aanwijzing voor een misdrijf, -edit-

[ Bericht 1% gewijzigd door Lavenderr op 09-08-2014 08:48:19 ]
pi_143221660
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 00:34 schreef mig72 het volgende:
Je telefoonaccu raakt helemaal leeg na 3 dagen, dus daar heb je niet veel meer aan (wat ik vermoed is gebeurd). Bij een smartfoon zelfs veel sneller.
ja idd, ze hadden er twee dus zou ik dan 1 uitzetten tot de batterij van de andere op is. En tussen gebruik door ook steeds uitzetten Hoelang zoudenze dan mee kunnen gaan?
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 00:38:10 #130
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143221663
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 00:36 schreef jackie12 het volgende:
is de 2e foto na de kabelbrug? En hoever is de eerste kabelbrug vanaf het spijkerbroekje? kan dat kaartje die er volgens mij wel is nergens terug vinden.
En iemand een antwoord op mijn eerdere vraag hoe lang het NFI al klaar is en of die informatie nog naar buiten komt
De jeansshort lag bij de 2e brug
pi_143221674
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wat weet jij nou over het onderzoek (of ik for that matter)? Als er geen aanwijzingen zijn voor een misdrijf, zijn er geen aanwijzingen voor een misdrijf. En dan ga je dus ook geen "misdadigers zoeken". Op basis van wat zou je die moeten zoeken dan? "Meneer/mevrouw, u bent een veroordeeld crimineel in dit land en dus per definitie verdacht in deze verdwijning"? Er moeten toch concrete recherchepunten zijn? Criteria voor naar wie je moet zoeken etc?
Waarom werd er speciaal voor de Pianista trail gewaarschuwd voor overvallen/berovingen?
pi_143221680
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 00:37 schreef miura het volgende:

[..]

Dit is een andere trail: de sendero Culebra. Dat is wat anders dan de Pianista, die oorspronkelijk Camino de Culebra heet. Lijkt inderdaad op elkaar, maar niet hetzelfde.
Pianista trail bestaat officieel niet eens - is verzonnen door de restaurant eigenaar > zie WS

Camino = ik loop
pi_143221704
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 00:37 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Mag ik van jou
1) Een concrete aanwijzing voor een misdrijf,
Ik ben niet degene die zegt dat je niet, nooit, aan een misdrijf mag denken omdat er geen aanwijzingen zijn.
Dus jij eerst. Ik denk dat je ze niet hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lavenderr op 09-08-2014 08:49:16 ]
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 00:40:48 #134
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143221724
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 00:38 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Waarom werd er speciaal voor de Pianista trail gewaarschuwd voor overvallen/berovingen?
Owh, en dan is verkrachting te verwachten? En ze zijn niet beroofd
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 00:41:42 #135
430880 mig72
De Professional
pi_143221747
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 00:38 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

ja idd, ze hadden er twee dus zou ik dan 1 uitzetten tot de batterij van de andere op is. En tussen gebruik door ook steeds uitzetten Hoelang zoudenze dan mee kunnen gaan?
Ligt er aan wat voor model en wat de beginstand was. Maar daarmee kun je wel een tijdje de levensduur verlengen, als het geen android is zul je ook niet veel energie verspillen aan dat herhaaldelijk aan doen en afsluiten. Maar ik vermoed dat ze dit niet hebben gedaan aangezien ze bij mij overkomen als best onvoorbereide naïvilingen.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 00:41:43 #136
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143221749
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 00:40 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik ben niet degene die zegt dat je niet, nooit, aan een misdrijf mag denken omdat er geen aanwijzingen zijn.
Klopt, geen enkele concrete aanwijzing voor een misdrif
pi_143221754
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 00:39 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Pianista trail bestaat officieel niet eens - is verzonnen door de restaurant eigenaar > zie WS
Heb je mijn bericht wel gelezen?

Er zijn bij Boquete onder andere deze twee trails:
- sendero El Culebra
- sendero El Pianista

Zit een aantal kilometers tussen.

El Pianista stond vroeger bekend als Camino de Culebra en het stuk na de top richting de kust wordt nog zo genoemd.

Waar het om gaat: die foto's zijn niet gemaakt op de Pianista/Camino de Culebra.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 00:43:11 #138
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143221778
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 00:41 schreef miura het volgende:

[..]

- sendero El Culebra
- sendero El Pianista

El Pianista stond vroeger bekend als Camino de Culebra en het stuk na de top richting de kust wordt nog zo genoemd.

Waar het om gaat: die foto's zijn niet gemaakt op de Pianista/Camino de Culebra.
Ja, ik begin me ook te ergeren aan SS, Post wat her en der en "W
pi_143221779
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 00:41 schreef miura het volgende:

[..]

- sendero El Culebra
- sendero El Pianista

ga maar aan Baru vragen op WS
pi_143221818
Ze kunnen in eerste instantie wel beroofd zijn en dat de daders door de enorme media aandacht het benauwd kregen. En later besloten hebben om de rugtas met inhoud in de rivier te dumpen om het op een ongeluk te laten lijken.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 00:44:50 #141
430880 mig72
De Professional
pi_143221830
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 00:40 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Haar stijl van reageren is een van steeds draaien wanneer het haar uitkomt. Daardoor is er geen einde in het zicht wb discussieren. Ik zou op haar wel willen reageren maar dat mag ik niet van de mods.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 00:45:04 #142
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143221837
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 00:43 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Owh kom op zeg.. Gisteren postte je iets waar al 3 uur discussie over was..

En geef je bron
pi_143221848
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 00:43 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Daar komt de info in mijn post deels vandaan.

Kijk even op dit kaartje. Daar staan ze beide op. Wel moeilijk te lezen. Sendero Culebra is de meest westelijke van de trails in het midden.
pi_143221852
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 00:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Owh kom op zeg.. Gisteren postte je iets waar al 3 uur discussie over was..

En geef je bron
ga jij hier een beetje lopen vertellen wat iedereen moet doen ?
pi_143221854
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:41 schreef mig72 het volgende:

[..]

Daarom nooit onvoorbereid op reis. Je gaat als loodgieter toch niet zonder slang en sleutel naar het werk? Of als politieman zonder vuurwapen? Of als kok zonder lepel? Etc etc etc
Waar ik woon kan je ook dagen rondzwerven zonder uit het natuurgebied te komen.. door de vele paden kan je theoretisch steeds in rondjes blijven lopen en geen geasfalteerde weg tegen komen.
Ik wandel er dagelijks maar neem niet eens een flesje water mee.. terwijl ik geregeld ook niet meer exact weet waar ik ben.
Pianista pad is1 pad, het verlengde ook. Waarom dan van alles meenemen voor een overleving van weken in de jungle?
Vergeet niet dat die man in Laos helemaal nergens naar gekeken had en niet eens een rugzak bij zich had. Hij volgde niet eens een wandelroute.
pi_143221888
Whisker, ik weet niet of je mijn post hebt gelezen BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #57 en niet dat dit de waarheid is hoor maar wel mijn waarheid. Kun je dan antwoord geven op de vraag dat als ze verdwaald waren een uur na (of voor!) de 1e quebreda en ze zijn wel bij kabelbrug terecht gekomen dat ze dan niet verdwaald waren omdat het pad vanaf de kabelbrug terug naar de Mirador loopt.
Het is dan toch niet logisch dat ze die dan overstaken.
En mijn 2e vraag is : waarom belden ze dan in jouw ogen 911?
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 00:46:54 #147
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143221891
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 00:45 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ga jij hier een beetje lopen vertellen wat iedereen moet doen ?
Een bron is te veel moeite?
pi_143221911
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 00:41 schreef mig72 het volgende:

[..]

Ligt er aan wat voor model en wat de beginstand was. Maar daarmee kun je wel een tijdje de levensduur verlengen, als het geen android is zul je ook niet veel energie verspillen aan dat herhaaldelijk aan doen en afsluiten. Maar ik vermoed dat ze dit niet hebben gedaan aangezien ze bij mij overkomen als best onvoorbereide naïvilingen.
Het feit dat er nog een van de telefoons gebruikt is op de 11e zou dat toch juist wel betekenen? Tenzij iemand anders die oproepen (onbedoeld misschien door willekeurige toets alarmnummer bereikt) gedaan heeft
pi_143221925
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 00:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

-edit-
Yvonne heeft 200 berichten weg moeten halen

[ Bericht 5% gewijzigd door Lavenderr op 09-08-2014 08:52:24 ]
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 00:49:46 #150
430880 mig72
De Professional
pi_143221971
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 00:45 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Waar ik woon kan je ook dagen rondzwerven zonder uit het natuurgebied te komen.. door de vele paden kan je theoretisch steeds in rondjes blijven lopen en geen geasfalteerde weg tegen komen.
Ik wandel er dagelijks maar neem niet eens een flesje water mee.. terwijl ik geregeld ook niet meer exact weet waar ik ben.
Pianista pad is1 pad, het verlengde ook. Waarom dan van alles meenemen voor een overleving van weken in de jungle?
Vergeet niet dat die man in Laos helemaal nergens naar gekeken had en niet eens een rugzak bij zich had. Hij volgde niet eens een wandelroute.
Omdat het gewoon onverantwoordelijk en zot is jezelf in een vreemde, mogelijk gevaarlijke omgeving te begeven zonder de adequate noodmaatregelen getroffen te hebben. Dagelijks lees je in de krant over hoe Amerikanen vermist raken op zee en in de bergen - precies hierom - ze gaan onvoorbereid en dat ook in hun eigen land. Des te meer omdat Lisanne en Kris buitenlanders waren.
pi_143221972
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 00:47 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Yvonne heeft 200 berichten weg moeten halen
Zo op de persoon is niet nodig lijkt me.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lavenderr op 09-08-2014 08:52:58 ]
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_143222035
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 00:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

en de bron staat erbij
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 00:52:40 #153
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143222058
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 00:51 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

en de bron staat erbij
En nu in het regenseizoen graag. En dan ook graag van alle rivieren..
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 00:54:57 #154
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143222136
Maar ik zal wel de wijste zijn :W Fijn weekend
pi_143222162
Wel jammer weer dat elke theorie afgezeken wordt door iemand die allen maar gelijk wil hebben, maar negeren helpt echt :Y
pi_143222184
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 00:55 schreef Grijzemassa het volgende:
Wel jammer weer dat elke theorie afgezeken wordt door iemand die allen maar gelijk wil hebben, maar negeren helpt echt :Y
alleen maar gelijk bedoel ik
pi_143222187
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 00:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar ik zal wel de wijste zijn :W Fijn weekend
Je mening! (zie mn eerdere post)
pi_143222212
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 00:54 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

daar lijkt het wel op ja
Mensen hebben andere meningen. Laten we dat respecteren van elkaar. Dit is een forum, waar alles altijd uitvergroot wordt en kleine issues iets groter worden door eh het idee van een forum...
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
pi_143222269
mn vriendin kijkt de afgelopen weken af en toe over mn schouder mee en zegt: Feliciano heeft t gedaan!
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 01:00:04 #160
430880 mig72
De Professional
pi_143222318
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 00:57 schreef LaCatastrophe het volgende:

[..]

Mensen hebben andere meningen. Laten we dat respecteren van elkaar. Dit is een forum, waar alles altijd uitvergroot wordt en kleine issues iets groter worden door eh het idee van een forum...
Het gaat erom dat sommige mensen nooit hun ongelijk zullen toegeven zelfs wanneer dat overduidelijk bewezen wordt, dan blijven ze liever erom draaien en daardoor gaan we eindeloos in cirkels.
pi_143222362
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 00:58 schreef jackie12 het volgende:
mn vriendin kijkt de afgelopen weken af en toe over mn schouder mee en zegt: Feliciano heeft t gedaan!
Ik zeg eerlijk dat ik dat ook van begin af aan dacht maar stel het is niet zo, dan is het vreselijk voor die man om dat te zeggen. De ouders vertrouwen hem wel want ik dacht op de laatste video te zien dat hij mee was
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 9 augustus 2014 @ 01:02:33 #162
163650 Greys
pi_143222397
Joehoooeeee nok eens met dat gezeik over elkaar zeg.
Godallemachtig. Nu weten we het wel.
NEGEREN betekent niet er met anderen over door blijven gaan, lijkt me duidelijk dat Lavenderr dat niet bedoelde.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 9 augustus 2014 @ 01:03:30 #163
163650 Greys
pi_143222436
quote:
Op basis waarvan denkt ze dat?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143222445
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 01:01 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik zeg eerlijk dat ik dat ook van begin af aan dacht maar stel het is niet zo, dan is het vreselijk voor die man om dat te zeggen. De ouders vertrouwen hem wel want ik dacht op de laatste video te zien dat hij mee was
maar ik heb ook een vaag gevoel bij die man hoor
pi_143222452
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 01:00 schreef mig72 het volgende:

[..]

Het gaat erom dat sommige mensen nooit hun ongelijk zullen toegeven zelfs wanneer dat overduidelijk bewezen wordt, dan blijven ze liever erom draaien en daardoor gaan we eindeloos in cirkels.
Klopt! Toch blijft mijn mening soms of vaak verschillen met anderen. En dat ergert mij niet eigenlijk. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door LaCatastrophe op 09-08-2014 01:04:35 (typo) ]
pi_143222465
quote:
Ik reageer niet snel op allerlei theorieën, speculaties of beschuldigingen, maar dit gaat me wat ver.

Iemand, zeker die maar half weet hoe de vork in de steel steekt, die anderen beschuldigt van moord. En ook nog eens zonder onderbouwing, laat staan een motief en in dit geval gaat het ook nog eens over iemand die zo'n beetje het meest heeft bijgedragen aan het boven water krijgen van de feiten die er nu zijn? Kom op zeg, dat is niet netjes.
pi_143222527
Terug naar Kris en Lisanne. Maar feit blijft dat er vele meningen zijn. Misschien kunnen we elkaar nog wat aanvullen zonder aan te vallen...
pi_143222577
Pfff tot hoe ver mag je gaan op dit forum. Door iemand aan te wijzen die er misschien niets mee te maken heeft gaat wel heel erg ver. Stel die man heeft een hart van goud en een 1 of andere idioot aan de andere kant van de wereld wijst hem aan als mogelijke dader....zou ik persoonlijk ook niet blij mee zijn
pi_143222578
Heeft iemand anders ook het idee dat de rugtas misschien door eventuele daders later in de rivier gedumpt kan zijn, door de media aandacht geschrokken?
pi_143222596
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 01:07 schreef Grijzemassa het volgende:
Heeft iemand anders ook het idee dat de rugtas misschien door eventuele daders later in de rivier gedumpt kan zijn, door de media aandacht geschrokken?
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 01:08:10 #171
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143222600
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 01:07 schreef jackie12 het volgende:
Pfff tot hoe ver mag je gaan op dit forum. Door iemand aan te wijzen die er misschien niets mee te maken heeft gaat wel heel erg ver. Stel die man heeft een hart van goud en een 1 of andere idioot aan de andere kant van de wereld wijst hem aan als mogelijke dader....zou ik persoonlijk ook niet blij mee zijn
Je doet het nota bene zelf!!
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 01:08:19 #172
430880 mig72
De Professional
pi_143222604
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 01:05 schreef LaCatastrophe het volgende:
Terug naar Kris en Lisanne. Maar feit blijft dat er vele meningen zijn. Misschien kunnen we elkaar nog wat aanvullen zonder aan te vallen...
Een kennis had mij ooit verteld: meningen zijn als poepgaten. Iedereen heeft er een.
pi_143222637
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 01:08 schreef jackie12 het volgende:

[..]

dacht dat je sliep. Ik vroeg je eerder om je mening. Zou je die willen delen met ons?
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 01:09:35 #174
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143222647
En ik heb er nu genoeg van :W

Ligt niet aan jou Lavenderr, dank voor alles en :W
pi_143222669
quote:
Ik ben een mens die denkt in termen van waarschijnlijkheden, en sluit niets uit. Maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat daders deze moeite doen.

Iemand anders kan er wellicht wel een logisch scenario van maken. Heb al veel gelezen dat logisch zou kunnen zijn..
pi_143222863
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 01:10 schreef LaCatastrophe het volgende:

[..]

Ik ben een mens die denkt in termen van waarschijnlijkheden, en sluit niets uit. Maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat daders deze moeite doen.

Iemand anders kan er wellicht wel een logisch scenario van maken. Heb al veel gelezen dat logisch zou kunnen zijn..
Dat is interessant dat je het niet logisch vindt. Zo zie je maar hoe mensen anders denken ;) Ik vind het wel aannemelijk. Eventuele daders hadden wellicht niet voorzien dat deze ouders zo enorm vastberaden en volhoudend zouden zijn. En verwacht dat het zo maar weer de geschiedenis in zou gaan als een verdwaling.
pi_143223060
Nu heeft de enige die daadwerkelijk moeite heeft gestoken in het zoeken het gedaan? Werkelijk?
En waarom zou je aan verdwalen in een jungle (geen voedsel, problematisch klimaat, verontreinigd water, wilde dieren) niet dood kunnen gaan?
pi_143223368
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 01:23 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Nu heeft de enige die daadwerkelijk moeite heeft gestoken in het zoeken het gedaan? Werkelijk?
En waarom zou je aan verdwalen in een jungle (geen voedsel, problematisch klimaat, verontreinigd water, wilde dieren) niet dood kunnen gaan?
Ja tuurlijk kan dat. Maar we zitten hier op het forum doordat de ouders hun twijfels hebben en de zaak verder uit willen zoeken. Dus gaan we brainstormen over van alles dat gebeurd kan zijn. Ik heb ook wel wat moeite met een persoon noemen, weet niet of dat wel kan.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 01:39:24 #179
430880 mig72
De Professional
pi_143223418
En waarom denken wij de plaatselijke onderzoekers een stapje voor te kunnen zijn, vooral wanneer enkel zij de toegang tot het bewijsmateriaal hebben, en het terrein?
pi_143223525
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 01:39 schreef mig72 het volgende:
En waarom denken wij de plaatselijke onderzoekers een stapje voor te kunnen zijn, vooral wanneer enkel zij de toegang tot het bewijsmateriaal hebben, en het terrein?
Dat denk ikzelf niet hoor, maar we roepen hier maar wat totdat er meer feiten bekend worden. Meedenken kan geen kwaad toch
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 01:47:52 #181
430880 mig72
De Professional
pi_143223584
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 01:44 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Dat denk ikzelf niet hoor, maar we roepen hier maar wat totdat er meer feiten bekend worden. Meedenken kan geen kwaad toch
We zijn lekker aan het speculeren geslagen; nu snap ik waarom dit topic in BNW staat.
pi_143223708
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 01:47 schreef mig72 het volgende:

[..]

We zijn lekker aan het speculeren geslagen; nu snap ik waarom dit topic in BNW staat.
He he.. :)
pi_143223991
Het mag dan speculeren zijn, maar als Kris en Lisanne nog (ruim) een week geleefd hebben en alle informatie werd door de politie beschikbaar gesteld dan had het intensieve meedenken kunnen helpen. Misschien zou een user aan de hand van het iPhone signaal op het idee gekomen zijn om over de Mirador te zoeken...

Snap ook dat dat misschien niet in het belang van het onderzoek kan als een misdrijf een mogelijkheid is. Maar als de politie inschat welke gegevens zonder problemen aan de 'crowd' gegeven kunnen worden dan kunnen mensen een stuk betrouwbaarder meedenken.

En ik zie niet het probleem van de mogelijkheid bespreken dat Feliciano betrokken is. Wel er op letten dat je niet gaat toewerken naar een schuldscenario, dan wordt het lasterachtig.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 02:15:08 #184
430880 mig72
De Professional
pi_143224090
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 02:09 schreef Poolbal het volgende:
Het mag dan speculeren zijn, maar als Kris en Lisanne nog (ruim) een week geleefd hebben en alle informatie werd door de politie beschikbaar gesteld dan had het intensieve meedenken kunnen helpen. Misschien zou een user aan de hand van het iPhone signaal op het idee gekomen zijn om over de Mirador te zoeken...

Snap ook dat dat misschien niet in het belang van het onderzoek kan als een misdrijf een mogelijkheid is. Maar als de politie inschat welke gegevens zonder problemen aan de 'crowd' gegeven kunnen worden dan kunnen mensen een stuk betrouwbaarder meedenken.

En ik zie niet het probleem van de mogelijkheid bespreken dat Feliciano betrokken is. Wel er op letten dat je niet gaat toewerken naar een schuldscenario, dan wordt het lasterachtig.

Het is dan ook een derde wereld land met corruptie, armoede, gebrek aan politionele autoriteit en kennis, en duidelijke organisatie van overheidsinstanties. Gevmcombineerde met een twijfelachtige belangstelling al helemaal.
pi_143224352
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 00:10 schreef Grijzemassa het volgende:
Misschien door derde ik gis ook maar wat, ik vind het vreselijk wat deze meiden is overkomen.
Laat staan wat deze ouders moeten doormaken.

[ Bericht 1% gewijzigd door vronie op 09-08-2014 02:39:18 ]
pi_143224874
vraag: Als je met een smartphone een foto maakt kun je volgens mij achterhalen op welke coordinaten die gemaakt is (klopt toch?)
Geldt dit ook voor het bellen dat je precies kunt zien waar er gebeld is (of alleen via welke zendmast dat is gegaan?)
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 03:25:18 #187
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_143225007
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 03:11 schreef jackie12 het volgende:
vraag: Als je met een smartphone een foto maakt kun je volgens mij achterhalen op welke coordinaten die gemaakt is (klopt toch?)
Jawel, maar als je op dat moment geen bereik hebt, dan vult hij dat niet zelf in.

quote:
Geldt dit ook voor het bellen dat je precies kunt zien waar er gebeld is (of alleen via welke zendmast dat is gegaan?)
Doorgaans kunnen ze alleen de locatie van de zendmast achterhalen ja.

Het zou wat anders zijn geweest als ze net als ik een tracking app gebruiken, zoals Endomondo, om je wandeling te volgen. Die heeft direct contact met de satelliet en is altijd nauwkeurig, ook als er geen bereik is.

In ieder geval heb ik er geen vertrouwen in dat de Panamese autoriteiten gegevens uit de telefoon a) niet bewust verkloten of b) eerlijk delen met de ouders.

Het hoeft echt niet zo lang te duren. Van de andere kant waren ze wel verdacht (te) snel met bevestigen DNA. Daar doet men hier weken over.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 03:31:08 #188
430880 mig72
De Professional
pi_143225051
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 03:11 schreef jackie12 het volgende:
Waar moet die foto van zijn dan? Ik kan ook met mijn foon mijn edele delen fotograferen , bedoel je dat?

Als er gebeld wordt en er verbinding gemaakt wordt, en het verder geen satelliettelefoon is, dan moeten er zendmasten in de buurt dat signaal ontvangen, afwerken en doorsturen. De afwerking gebeurt niet in het geval van zwerfsignalen. De zendmastinformatie kan wel bekeken worden achteraf maar aangezien het uiterste bereik van een telefoonsignal op weg naar een zendmast iets van 5 km is, ligt de positie van de beller overal binnen een straal van 5 km oftewel 5^2 π km2 = 25π = 78,539 km2.

Een gruwelijk grote oppervlakte om te moeten doorzoeken. Oftewel het loopt op niets uit.
pi_143225107
De locatiegegevens bij een gemaakte foto op mijn telefoon zijn verkregen via GPS. Ik kan die optie aan of uit zetten.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 03:39:46 #190
430880 mig72
De Professional
pi_143225135
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 03:36 schreef Physsic het volgende:
De locatiegegevens bij een gemaakte foto op mijn telefoon zijn verkregen via GPS. Ik kan die optie aan of uit zetten.
Gebruik je een app of is dit standaard ingebouwd in het programma? :D Zou je willen mededelen wat voor telefoon je hebt?
pi_143225189
Weet iemand waar de aardbeienboerderij is die Kris en Lisanne wilden gaan bezoeken?
Bvd.
pi_143225400
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 03:39 schreef mig72 het volgende:

[..]

Gebruik je een app of is dit standaard ingebouwd in het programma? :D Zou je willen mededelen wat voor telefoon je hebt?
Ik kan het aanzetten bij 'store location' in de instellingen van de camera-app. Ik gebruik alleen niet de stock camera-app, maar zal zo eens kijken of die dat ook automatisch opslaat.

Het is gewoon een Android; S3 mini.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 06:13:24 #193
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143225404
Er is in 2011 ophef over geweest dat iPhones ongevraagd GPS-locaties loggen, ook als je niet belt.
http://radar.oreilly.com/2011/04/apple-location-tracking.html
Ik heb nooit gelezen dat nieuwere iPhones dat niet doen.

Stel dat er zo'n log op die iPhone gevonden is, dan zijn er genoeg redenen te verzinnen waarom iemand die geheim wil houden.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 06:34:12 #194
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143225433
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 03:52 schreef Za het volgende:
Weet iemand waar de aardbeienboerderij is die Kris en Lisanne wilden gaan bezoeken?
Bvd.
Als ik het goed heb in Cerro Punta bij de Barú-vulkaan.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 09:04:41 #195
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_143225999
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 01:47 schreef mig72 het volgende:

[..]

Exact!
Plus op zich mag er meer dan in NWS daarom staat het hier, iedereen heeft een eigen mening en dat is lastig op een NWS forum zeker in dit item waar veel mogelijk is, hoe gek het ook klinkt,
IPV elkaar aan te vallen over een mening kan je dit natuurlijk ook respecteren dat iemand anders een compleet andere kijk heeft op deze speurtocht.
Wat ik er zo van begrijp is er met de beschikbare informatie ook verchillende mogelijkheden wat tot de dood van deze twee meiden kon leiden.

Dus wees netjes respecteer elkaar een beetje :)
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_143226032
Topic staat eindelijk waar het hoort, slechts 8 weken te laat maar beter laat dan nooit, hulde aan de mods!
Even a broken clock is right twice a day.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 9 augustus 2014 @ 09:33:06 #197
163650 Greys
pi_143226193
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 03:31 schreef mig72 het volgende:

[..]

Waar moet die foto van zijn dan? Ik kan ook met mijn foon mijn edele delen fotograferen , bedoel je dat?
Wat een gekke reactie, het is toch een heel normale vraag?
Hoe bedoel je dit? 'Stel je maakt een foto'. Wat heeft dat nou weer met edele delen te maken :D

quote:
Als er gebeld wordt en er verbinding gemaakt wordt, en het verder geen satelliettelefoon is, dan moeten er zendmasten in de buurt dat signaal ontvangen, afwerken en doorsturen. De afwerking gebeurt niet in het geval van zwerfsignalen. De zendmastinformatie kan wel bekeken worden achteraf maar aangezien het uiterste bereik van een telefoonsignal op weg naar een zendmast iets van 5 km is, ligt de positie van de beller overal binnen een straal van 5 km oftewel 5^2 π km2 = 25π = 78,539 km2.

Een gruwelijk grote oppervlakte om te moeten doorzoeken. Oftewel het loopt op niets uit.
Duidelijk! ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143226490
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 00:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Owh, en dan is verkrachting te verwachten? En ze zijn niet beroofd
Het gaat om het feit dat misdrijf door sommigen wordt uitgesloten omdat je niet zomaar een crimineel tegenkomt op een trail. Dat kom je dus wel gezien de waarschuwingen voor die trail.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 9 augustus 2014 @ 10:43:11 #199
163650 Greys
pi_143226927
Er zijn geen concrete aanwijzingen voor een misdrijf (voor zover wij weten, that is...), maar op basis daarvan echt uitsluiten kan natuurlijk niemand zolang er óók geen concrete bewijzen zijn dat het geen misdrijf was.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143226993
Goedemorgen.
Andere vraag; Er wordt gezegd door sommigen dat je de Pianistentrail niet alleen moet doen maar beter met een gids. Sommigen van jullie verwijten de meiden daarom ook wat naief geweest te zijn.
Door anderen (ik geloof ook MeloD) wordt er gezegd dat het stuk prima te doen is zonder gids.
Heb je dus nou wel of geen gids nodig of gaat dit meer om het gebied NA de Mirador?
pi_143227038
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 09:04 schreef theguyver het volgende:

[..]

Exact!
Plus op zich mag er meer dan in NWS daarom staat het hier, iedereen heeft een eigen mening en dat is lastig op een NWS forum zeker in dit item waar veel mogelijk is, hoe gek het ook klinkt,
IPV elkaar aan te vallen over een mening kan je dit natuurlijk ook respecteren dat iemand anders een compleet andere kijk heeft op deze speurtocht.
Wat ik er zo van begrijp is er met de beschikbare informatie ook verchillende mogelijkheden wat tot de dood van deze twee meiden kon leiden.

Dus wees netjes respecteer elkaar een beetje :)
Helemaal eens :) Mooi gezegd!
pi_143227045
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 02:09 schreef Poolbal het volgende:

Het probleem bij alle gesubsidieerde/overheids instanties is dat er gewerkt wordt met budgetten. De meerdere bepaalt vanuit het budget en andere pijngrenzen de te volgen procedures. Als ondergeschikte ga je daar niet van af wijken, eerder manipuleer je met de data (zie de vele onterechte veroordelingen et cetera). In dat kader wil men ook geen data delen met echte professionals want dat past niet bij de mening van de instantie. Waarheidsvinding bestaat niet bij de genoemde instanties, wees niet naïef. En men gebruikt de kreet daderinformatie te onpas.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 10:54:29 #203
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143227123
http://earthdrifter.com/b(...)rs-became-separated/

Interessant ^^ waarschijnlijk was het de eerste dagen een stuk droger voor K+L, al weet ik niet hoe vochtig dat nevelwoud toen was en wanneer dat begint en eindigt.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143227148
Er wordt gewaarschuwd voor berovingen tijdens deze tocht, de meiden wisten dit niet omdat het copy & past infomapje van hun school dit eruit had gelaten.

Volgens mij zijn ze op afstand in de gaten gehouden, al vanaf het begin van de tocht.

Na de foto van Kris is het fout gegaan, het tweede beekje was de moeite niet waard om te fotograferen maar misschien wel geschikt om zich ongestoord te verfrissen na een paar uur gelopen te hebben.

Op dit punt kunnen de BH's en de broek van Kris in de tas van Lisanne gestopt zijn. Ze worden hierbij gestoord door iemand en vluchten weg. Lisanne vlucht met haar tas naar beneden, en bij het pakken van haar telefoon om 911 te bellen verliest ze de broek van Kris.

Ze weet de weg terug, maar durft deze niet meer te nemen.
pi_143227214
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 10:54 schreef VaLkyRie het volgende:
http://earthdrifter.com/b(...)rs-became-separated/

Interessant ^^ waarschijnlijk was het de eerste dagen een stuk droger voor K+L, al weet ik niet hoe vochtig dat nevelwoud toen was en wanneer dat begint en eindigt.
Het was al een maand kurkdroog. Pas op 4 (of 5) april is het gaan regenen. Dit maakt voor mij dan ook "een val in de rivier "scenario niet tot de mogelijkheden in de eerste dagen. De rivier stond bijna droog
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 11:00:52 #206
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_143227232
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 03:52 schreef Za het volgende:
Bvd.
Het zou hier kunnen zijn. Ik ga eens kijken of ik de locatie kan vinden.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_143227249
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 11:00 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Het zou hier kunnen zijn. Ik ga eens kijken of ik de locatie kan vinden.
Ben ik ook nieuwsgierig naar. Vooral hoe ver het is vanaf Boquete.
pi_143227443
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 01:04 schreef miura het volgende:

[..]

Ik reageer niet snel op allerlei theorieën, speculaties of beschuldigingen, maar dit gaat me wat ver.

Iemand, zeker die maar half weet hoe de vork in de steel steekt, die anderen beschuldigt van moord. En ook nog eens zonder onderbouwing, laat staan een motief en in dit geval gaat het ook nog eens over iemand die zo'n beetje het meest heeft bijgedragen aan het boven water krijgen van de feiten die er nu zijn? Kom op zeg, dat is niet netjes.
Het moord scenario heb ik eigenlijk losgelaten na de laatste een vandaag uitzending over Kris en Lisanne. Het lijkt mij zo onwaarschijnlijk dat ze ergens vastgehouden zijn en er toch noodoproepen zijn gedaan en na 8 dagen veel met de camera is gedaan.

Ik blijf eigenlijk hangen bij een aantal vragen:
* Waarom bellen ze zo kort na de 1e waterval 911/112? Nog lang voordat ze bij de rivier kunnen zijn? Niet lang na een gewone vakantie foto?
- Verdwaald? Dat is snel en op een stuk waar dat volgens bekenden aldaar zo goed als onmogelijk is. En ze zijn later op een ander deel van die trail geweest (broekje)
- Elkaar kwijt geraakt? Zelfde verhaal eigenlijk; je raakt daar het pad niet kwijt
- Ongeval, gevallen, gewond? Volgens de ouders zijn daar geen diepe ravijnen e.d. waar je in kunt vallen en jezelf ernstig kunt verwonden. Daarnaast zijn het jonge meiden en die breken niet snel iets, zijn nog redelijk flexibel. Ze zijn nog een behoorlijk stuk doorgelopen én hebben minimaal 1 rivier overgestoken dus de oorzaak van het bellen lijkt geen volledige immobiliteit te zijn zoals een gebroken bekken of een gebroken been. Hebben ze die rivier per kabel over moeten steken dan lijkt mij een zwaar verstuikte enkel ook niet logisch. Ik kan me niet voorstellen dat je dan, eventueel een paar dagen later, een kabelbrug oversteekt omdat dat veel van je enkels vraagt. Maar ver zijn ze ook niet gekomen; normaliter loop je die trail in 3-5 dagen (hier op Fok wordt het steeds langer, maar de bronnen spreken echt over 3 tot 5 dagen) en ze zijn zeker 11 dagen in leven geweest. Een zeer ernstige verwonding die immobiliseert sluit ik zelf dus uit. Maar voor welke lichte verwonding bel je 911/112?
- Wilde dieren, slangen, spinnen? De roofdieren die daar zijn en in staat zijn mensen aan te vallen zijn zeer schuw en dus moeilijk te spotten, laat staan dat ze twee mensen tegelijk aanvallen. Spinnen en slangen bijten doorgaans geen twee mensen tegelijk. Door de manier waarop de resten gevonden zijn ga ik er vanuit dat de meiden dicht bij elkaar overleden zijn. Het lijkt mij zo vreemd dat je daarna nog dagen in de buurt van een overledene blijft; Je kan dan dus niet terug (jezelf in veiligheid proberen te brengen) en een dood lichaam gaat extreem stinken en trekt aaseters aan. Als er één dan ernstig gewond is en dus snel overlijdt.. dan verwacht ik dat de ander op een gegeven moment weg gaat en dan is de manier waarop de resten gevonden zijn in mijn ogen vreemd. Sowieso moeten ze haast wel beiden nog tot aan de rivier gekomen zijn.
- Wat blijft dan over? Waar bel je 911/112 voor?

* Waarom zijn ze na de eerste noodoproep doorgelopen en niet teruggekeerd? Zeker omdat ze op een gegeven ogenblik daarna op de trail geweest zijn.
- Onwetendheid? Dat past zó niet bij alles wat we over hen hoorden, bij een toch wel grondige onderzoek van de Pianista trail. Ze zijn niet gewoon afgegaan van wat ze in dat info boek lazen maar wilden meer weten voor ze op pad gingen; bekeken een kaart van de trail (of de trails; kaart is ons niet bekend) en zochten extra info op het web. Dat klinkt niet als naïef en niet-ingelicht op pad gaan. Ze waarschuwden ook anderen om niet zonder gids andere trails te lopen.. Volgens de ouders waren het ook verantwoordelijke meiden die niet zomaar in het diepe sprongen.
- Pad terug geblokkeerd? Waardoor? Angst? Waarvoor? 3-5 dagen doorlopen (en de kans onderweg indianen (huisjes) tegen te komen, lijkt mij wel een reële keuze als je niet terug durft of kan.
- Verwonding? Weinig mensen weten dat bergop makkelijker is dan bergaf. Maar als je eenmaal zo'n letsel hebt dan lijkt mij dat je daar vanzelf wel achter komt. Je moet vast wel ergens een stukje omhoog tenslotte, al is het maar een paar meter.

* Waar zijn ze aan overleden? Aan verdwalen overlijdt je op zich niet namelijk.
- Ongeval? Mogelijk, vooral bij de rivier.
- Onderkoeling? Mogelijk maar ze hadden elkaar voor warmte en overdag werd het daar warm genoeg om weer voldoende op te warmen (in tegenstelling tot Laos).
- Wilde dieren? De roofdieren die daar zijn en in staat zijn mensen aan te vallen zijn zeer schuw en dus moeilijk te spotten, laat staan dat ze twee mensen tegelijk aanvallen. Spinnen en slangen bijten doorgaans geen twee mensen tegelijk. Door de manier waarop de resten gevonden zijn ga ik er vanuit dat de meiden dicht bij elkaar overleden zijn.
- Spinnen en slangen? Die bijten doorgaans geen twee mensen tegelijk. Door de manier waarop de resten gevonden zijn ga ik er vanuit dat de meiden dicht bij elkaar overleden zijn. Het lijkt mij zo vreemd dat je daarna nog dagen in de buurt van een overledene blijft;
- Honger/dehydratie? Zie filmpje Laos; die man dronk zonder problemen rivierwater en is niet bijna overleden door honger
- Infectie? Die lijkt mij aannemelijk als ze wondjes hadden zoals die man in Laos. Dan schijnt het in de jungle heel snel te kunnen gaan.

Ik zag pas op tv een programma dat was opgenomen in Panama waar werd gewaarschuwd voor de zwarte palmboom; zo kan je ook wondjes krijgen en zo een fatale infectie oplopen:
Ik kan daar niets over vinden op het web (ze zullen wel anders heten) maar het zag er idd scherp en gemeen uit.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 9 augustus 2014 @ 11:18:16 #209
163650 Greys
pi_143227536
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 11:13 schreef Ouder1 het volgende:
en ze zijn zeker 11 dagen in leven geweest
Wat is het concrete bewijs voor deze 'zeker'?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143227605
quote:
Ja, kan. Maar alles wijst erop dat de tas nog minimaal 11 dagen in het bezit van Kris en Lisanne is geweest of in het ieder geval 1 van hen.
Persoonlijk geloof ik namelijk ook niet in 'het dwaalspoor' van noodoproepen en foto's door een dader. Als er al een dader was dan lijkt dat iemand te zijn die het gebied kent. Die weet dan ook dat de kans dat er goed gezocht gaat worden en iets gevonden wordt erg klein is. Dus waarom dan een dwaalspoor uitzetten? 26 mensen zijn daar verdwenen...nooit iets van terug gevonden.
pi_143227612
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 11:13 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het moord scenario heb ik eigenlijk losgelaten na de laatste een vandaag uitzending over Kris en Lisanne. Het lijkt mij zo onwaarschijnlijk dat ze ergens vastgehouden zijn en er toch noodoproepen zijn gedaan en na 8 dagen veel met de camera is gedaan.

Ik blijf eigenlijk hangen bij een aantal vragen:
* Waarom bellen ze zo kort na de 1e waterval 911/112? Nog lang voordat ze bij de rivier kunnen zijn? Niet lang na een gewone vakantie foto?
- Verdwaald? Dat is snel en op een stuk waar dat volgens bekenden aldaar zo goed als onmogelijk is. En ze zijn later op een ander deel van die trail geweest (broekje)
- Elkaar kwijt geraakt? Zelfde verhaal eigenlijk; je raakt daar het pad niet kwijt
- Ongeval, gevallen, gewond? Volgens de ouders zijn daar geen diepe ravijnen e.d. waar je in kunt vallen en jezelf ernstig kunt verwonden. Daarnaast zijn het jonge meiden en die breken niet snel iets, zijn nog redelijk flexibel. Ze zijn nog een behoorlijk stuk doorgelopen én hebben minimaal 1 rivier overgestoken dus de oorzaak van het bellen lijkt geen volledige immobiliteit te zijn zoals een gebroken bekken of een gebroken been. Hebben ze die rivier per kabel over moeten steken dan lijkt mij een zwaar verstuikte enkel ook niet logisch. Ik kan me niet voorstellen dat je dan, eventueel een paar dagen later, een kabelbrug oversteekt omdat dat veel van je enkels vraagt. Maar ver zijn ze ook niet gekomen; normaliter loop je die trail in 3-5 dagen (hier op Fok wordt het steeds langer, maar de bronnen spreken echt over 3 tot 5 dagen) en ze zijn zeker 11 dagen in leven geweest. Een zeer ernstige verwonding die immobiliseert sluit ik zelf dus uit. Maar voor welke lichte verwonding bel je 911/112?
- Wilde dieren, slangen, spinnen? De roofdieren die daar zijn en in staat zijn mensen aan te vallen zijn zeer schuw en dus moeilijk te spotten, laat staan dat ze twee mensen tegelijk aanvallen. Spinnen en slangen bijten doorgaans geen twee mensen tegelijk. Door de manier waarop de resten gevonden zijn ga ik er vanuit dat de meiden dicht bij elkaar overleden zijn. Het lijkt mij zo vreemd dat je daarna nog dagen in de buurt van een overledene blijft; Je kan dan dus niet terug (jezelf in veiligheid proberen te brengen) en een dood lichaam gaat extreem stinken en trekt aaseters aan. Als er één dan ernstig gewond is en dus snel overlijdt.. dan verwacht ik dat de ander op een gegeven moment weg gaat en dan is de manier waarop de resten gevonden zijn in mijn ogen vreemd. Sowieso moeten ze haast wel beiden nog tot aan de rivier gekomen zijn.
- Wat blijft dan over? Waar bel je 911/112 voor?

* Waarom zijn ze na de eerste noodoproep doorgelopen en niet teruggekeerd? Zeker omdat ze op een gegeven ogenblik daarna op de trail geweest zijn.
- Onwetendheid? Dat past zó niet bij alles wat we over hen hoorden, bij een toch wel grondige onderzoek van de Pianista trail. Ze zijn niet gewoon afgegaan van wat ze in dat info boek lazen maar wilden meer weten voor ze op pad gingen; bekeken een kaart van de trail (of de trails; kaart is ons niet bekend) en zochten extra info op het web. Dat klinkt niet als naïef en niet-ingelicht op pad gaan. Ze waarschuwden ook anderen om niet zonder gids andere trails te lopen.. Volgens de ouders waren het ook verantwoordelijke meiden die niet zomaar in het diepe sprongen.
- Pad terug geblokkeerd? Waardoor? Angst? Waarvoor? 3-5 dagen doorlopen (en de kans onderweg indianen (huisjes) tegen te komen, lijkt mij wel een reële keuze als je niet terug durft of kan.
- Verwonding? Weinig mensen weten dat bergop makkelijker is dan bergaf. Maar als je eenmaal zo'n letsel hebt dan lijkt mij dat je daar vanzelf wel achter komt. Je moet vast wel ergens een stukje omhoog tenslotte, al is het maar een paar meter.

* Waar zijn ze aan overleden? Aan verdwalen overlijdt je op zich niet namelijk.
- Ongeval? Mogelijk, vooral bij de rivier.
- Onderkoeling? Mogelijk maar ze hadden elkaar voor warmte en overdag werd het daar warm genoeg om weer voldoende op te warmen (in tegenstelling tot Laos).
- Wilde dieren? De roofdieren die daar zijn en in staat zijn mensen aan te vallen zijn zeer schuw en dus moeilijk te spotten, laat staan dat ze twee mensen tegelijk aanvallen. Spinnen en slangen bijten doorgaans geen twee mensen tegelijk. Door de manier waarop de resten gevonden zijn ga ik er vanuit dat de meiden dicht bij elkaar overleden zijn.
- Spinnen en slangen? Die bijten doorgaans geen twee mensen tegelijk. Door de manier waarop de resten gevonden zijn ga ik er vanuit dat de meiden dicht bij elkaar overleden zijn. Het lijkt mij zo vreemd dat je daarna nog dagen in de buurt van een overledene blijft;
- Honger/dehydratie? Zie filmpje Laos; die man dronk zonder problemen rivierwater en is niet bijna overleden door honger
- Infectie? Die lijkt mij aannemelijk als ze wondjes hadden zoals die man in Laos. Dan schijnt het in de jungle heel snel te kunnen gaan.

Ik zag pas op tv een programma dat was opgenomen in Panama waar werd gewaarschuwd voor de zwarte palmboom; zo kan je ook wondjes krijgen en zo een fatale infectie oplopen:
Ik kan daar niets over vinden op het web (ze zullen wel anders heten) maar het zag er idd scherp en gemeen uit.
Goed stuk ouder1. Je hebt in je stuk zoveel vragen waarop geen antwoord te geven is en ook door mij niet dat ik daardoor juist wel in een misdrijfscenario geloof. Voor veel mensen een vergezochte optie, voor mij niet, is dat Kris en Lisanne de eerste dag al zijn overleden en de dader(s) in de dagen daarna 911 hebben gebeld om te doen alsof ze verdwaald waren.
Hoe schrijf je dingen in "spoiler"? Dan zal ik vanavond een mogelijk scenario schrijven en kunnen de mensen die het willen lezen het lezen en diegene niet, niet.
pi_143227622
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 06:13 schreef Domnivoor het volgende:
Er is in 2011 ophef over geweest dat iPhones ongevraagd GPS-locaties loggen, ook als je niet belt.
http://radar.oreilly.com/2011/04/apple-location-tracking.html
Ik heb nooit gelezen dat nieuwere iPhones dat niet doen.

Stel dat er zo'n log op die iPhone gevonden is, dan zijn er genoeg redenen te verzinnen waarom iemand die geheim wil houden.
Ik kan me niet voorstellen dat die GPS-data op de telefoon wordt opgeslagen, want dat loopt nogal snel op qua data. Waarschijnlijk wordt de data ergens op een 'cloud' opgeslagen, maar aangezien ze geen internetbereik hadden..

Android heeft trouwens ook zo iets. Heet 'Google Location Services'. Als je op je PC inlogt met je Googleaccount kan je precies zien waar je telefoon op welk moment is geweest.

Wil er wel een screenshotje bijvoegen, maar weet niet hoe dat moet op een forum. :@ Moet je eerst ergens op een site uploaden, toch?
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 9 augustus 2014 @ 11:24:49 #213
163650 Greys
pi_143227670
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 11:22 schreef Physsic het volgende:
Wil er wel een screenshotje bijvoegen, maar weet niet hoe dat moet op een forum. :@ Moet je eerst ergens op een site uploaden, toch?
Ik vind www.imgur.com daar supermakkelijk voor.
En dan hoef je niet rechtsboven in te loggen of een account aan te maken, gewoon bovenaan de site iets naar links op 'upload images' klikken, uploaden en daarna het [img].....[/img] linkje kiezen en hier plakken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143227681
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 01:23 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Mmm.. ja. Dat is idd niet erg prettig. Anderzijds blijkt weleens dat daders zich zeer betrokken tonen in een onderzoek. Wel vreemd dan dat hij ook sporen vindt.. dat past dan weer niet in het plaatje.
El_Matador dan? Zeer betrokken en niets vinden. >:)
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 9 augustus 2014 @ 11:25:47 #215
163650 Greys
pi_143227688
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 11:22 schreef jackie12 het volgende:

Hoe schrijf je dingen in "spoiler"? Dan zal ik vanavond een mogelijk scenario schrijven en kunnen de mensen die het willen lezen het lezen en diegene niet, niet.
1Voor je tekst [spoiler]  zetten en na je tekst [/spoiler]  zetten.

(Dit staat even in een coderegel omdat het anders in een spoiler komt :D )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143227853
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 10:43 schreef Greys het volgende:
Er zijn geen concrete aanwijzingen voor een misdrijf (voor zover wij weten, that is...), maar op basis daarvan echt uitsluiten kan natuurlijk niemand zolang er óók geen concrete bewijzen zijn dat het geen misdrijf was.
Precies. Er zijn voor geen enkel scenario aanwijzingen. Zelfs niet voor het 'verdwalen'..

Volgens mij werkt een onderzoek (wat wij natuurlijk niet doen) zo dat je alle mogelijke scenario's neemt en probeert die één voor één weg te strepen.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 11:36:54 #217
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_143227868
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 11:01 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik de excursie gevonden heb, het gaat waarschijnlijk om de kwekerij die hoort bij het Fresas Café in Boquete. De kwekerij is bij El Salto, niet zo ver ten westen van Boquete, ergens in de buurt van het kruispunt 8.795 N, 82.446 W.

https://www.facebook.com/(...)2118183472949&type=3

De bekendste aardbeienkwekerijen zijn rond Cerro Punta, maar dat is nogal ver weg, aan de andere kant van de vulkaan.

Edit: de coördinaten hierboven zijn van het café. Kruispunt El Salto is 8.7935° N, 82.4781° W.

[ Bericht 2% gewijzigd door Gorraay op 09-08-2014 13:01:47 ]
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_143227978
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 10:47 schreef jackie12 het volgende:
Goedemorgen.
Andere vraag; Er wordt gezegd door sommigen dat je de Pianistentrail niet alleen moet doen maar beter met een gids. Sommigen van jullie verwijten de meiden daarom ook wat naief geweest te zijn.
Door anderen (ik geloof ook MeloD) wordt er gezegd dat het stuk prima te doen is zonder gids.
Heb je dus nou wel of geen gids nodig of gaat dit meer om het gebied NA de Mirador?
Wat ik begrepen heb is dat de Pianista trail (dus tot de Mirador) beschreven wordt als 'a pleasant day hike' en juist de gemakkelijkste is daar die veel zonder gids wordt gelopen. Er wordt alleen gewaarschuwd hem niet alleen te lopen ivm berovingen.
Voor het verlengde van de trail, ná de Mirador wordt wél aangeraden een gids mee te nemen maar volgens mij wordt dan ook gelijk die hele trail bedoeld en dus een hike van 3 tot 5 dagen. En dus niet een uurtje over de top heen en weer terug.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 11:43:06 #219
430880 mig72
De Professional
pi_143227988
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 10:55 schreef Mr.Ping het volgende:
Er wordt gewaarschuwd voor berovingen tijdens deze tocht, de meiden wisten dit niet omdat het copy & past infomapje van hun school dit eruit had gelaten.

Volgens mij zijn ze op afstand in de gaten gehouden, al vanaf het begin van de tocht.

Na de foto van Kris is het fout gegaan, het tweede beekje was de moeite niet waard om te fotograferen maar misschien wel geschikt om zich ongestoord te verfrissen na een paar uur gelopen te hebben.

Op dit punt kunnen de BH's en de broek van Kris in de tas van Lisanne gestopt zijn. Ze worden hierbij gestoord door iemand en vluchten weg. Lisanne vlucht met haar tas naar beneden, en bij het pakken van haar telefoon om 911 te bellen verliest ze de broek van Kris.

En wat doet Kris dan? :D
pi_143228057
quote:

Alleen konden ze met geen mogelijkheid bij de rivier gekomen zijn op het tijdstip van de eerste noodoproep en is de broek bij de 2de (!) oversteek gevonden.
Er was weinig water in dat beekje, zeker te weinig om te zwemmen; enkel diep. Doe je dan je broek uit om je te 'verfrissen'? Wel je bh maar niet je tshirt/topje?
pi_143228078
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 11:01 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd waarom jullie daar benieuwd naar zijn. :)
pi_143228159
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 11:18 schreef Greys het volgende:

[..]

Wat is het concrete bewijs voor deze 'zeker'?
Alleen de camera en telefoongegevens, meer niet. Kan iemand anders geweest zijn maar dat lijkt zeer onwaarschijnlijk (dus niet onmogelijk).
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 9 augustus 2014 @ 11:55:37 #223
163650 Greys
pi_143228199
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 11:53 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Alleen de camera en telefoongegevens, meer niet. Kan iemand anders geweest zijn maar dat lijkt zeer onwaarschijnlijk (dus niet onmogelijk).
Daarom vind ik het zo 'eng' om van 'zeker' te spreken ;)
Ik vind het ook onwaarschijnlijk dat het een ander was, maar dat ze zeker 11 dagen hebben geleefd is allerminst waterdicht zeker.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143228262
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 11:22 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Goed stuk ouder1. Je hebt in je stuk zoveel vragen waarop geen antwoord te geven is en ook door mij niet dat ik daardoor juist wel in een misdrijfscenario geloof. Voor veel mensen een vergezochte optie, voor mij niet, is dat Kris en Lisanne de eerste dag al zijn overleden en de dader(s) in de dagen daarna 911 hebben gebeld om te doen alsof ze verdwaald waren.
Dank je.
Kan je in dat scenario dan ook meenemen hoe de resten en spullen dan bij de rivier terecht zijn gekomen? Vooral ook dat broekje bij de 2e oversteek?
pi_143228275
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 11:36 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Ik denk dat ik de excursie gevonden heb, het gaat waarschijnlijk om de kwekerij die hoort bij het Fresas Café in Boquete. De kwekerij is bij El Salto, niet zo ver ten westen van Boquete, ergens in de buurt van het kruispunt 8.778 N, 82.434 W.

https://www.facebook.com/(...)2118183472949&type=3

De bekendste aardbeienkwekerijen zijn rond Cerro Punta, maar dat is nogal ver weg, aan de andere kant van de vulkaan.

Edit: de coördinaten hierboven zijn van het café. Kruispunt El Salto is 8.7935° N, 82.4781° W.
Dank je.
Dus als ik het goed begrijp "huren'ze wel een gids in om naar een veilige aardbeienfarm te gaan vlakbji in Boquete zelf. Ook een gids naar vulkaan de Baru maar niet een gids voor het Pianistentrail? Vreemd
pi_143228360
[/quote]

Hierbij een linkje naar de beschrijving en foto's van de zwarte palm. Ver uit de buurt van blijven is het devies.

http://www.korbo.com/ecology/blackpalm.htm
pi_143228370
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 11:59 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Dank je.
Dus als ik het goed begrijp "huren'ze wel een gids in om naar een veilige aardbeienfarm te gaan vlakbji in Boquete zelf. Ook een gids naar vulkaan de Baru maar niet een gids voor het Pianistentrail? Vreemd
Dat is idd vreemd. Zeker omdat gezegd wordt dat ze anderen waarschuwden niet zonder gids op pad te gaan.
Ik kan maar twee verklaringen bedenken:
A) Pianista trail staat bekend als de gemakkelijkste en kortste trail die vaak zonder gids wordt gelopen
B) Ze gingen niet alleen maar met iemand(en) die bekend is op die trail.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 12:05:59 #228
430880 mig72
De Professional
pi_143228378
Euuuhhhh misschien klinkt het gek maar aangezien de Panamese autoriteiten best ongeloofwaardig en terughoudend overkomen in deze zaak, hoe weten ze überhaupt zeker dat Lisanne en Kris overleden zijn en de botresten van hun zijn?

Misschien zijn die vondsten van iemand anders en liegen de autoriteiten in Panama de boel bij elkaar zodat ze niet steeds onder een vergrootglas staan.

Misschien zijn Lisanne en Kris nog in leven en zijn de jungle uitgevlucht of wonen ze juist ergens in een uithoek van die jungle alà Tanja Nijmeier en willen ze niet gevonden worden of zijn ontvoerd en vastgehouden.

Of misschien zijn ze alsnog gestorven maar dan elders in de jungle, op een andere plek dan dat wij worden voorgehouden. Iets wat deze mysterie zou kunnen oplossen aangezien de doodsoorzaak dan duidelijk is. Het is allemaal zo raar dat ze zo snel gevonden zouden zijn na iemands tipgeving.

Heeft een derde, onafhankelijke partij het DNA bewijs bevestigd en getest? Dat zou ik vooral laten doen.
pi_143228415
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:05 schreef mig72 het volgende:
Euuuhhhh misschien klinkt het gek maar aangezien de Panamese autoriteiten best ongeloofwaardig en terughoudend overkomen in deze zaak, hoe weten ze überhaupt zeker dat Lisanne en Kris overleden zijn en de botresten van hun zijn?

Misschien zijn die vondsten van iemand anders en liegen de autoriteiten in Panama de boel bij elkaar zodat ze niet steeds onder een vergrootglas staan.

Misschien zijn Lisanne en Kris nog in leven en zijn de jungle uitgevlucht of wonen ze juist ergens in een uithoek van die jungle alà Tanja Nijmeier en willen ze niet gevonden worden of zijn ontvoerd en vastgehouden.

Of misschien zijn ze alsnog gestorven maar dan elders in de jungle, op een andere plek dan dat wij worden voorgehouden. Iets wat deze mysterie zou kunnen oplossen aangezien de doodsoorzaak dan duidelijk is. Het is allemaal zo raar dat ze zo snel gevonden zouden zijn na iemands tipgeving.

Heeft een derde, onafhankelijke partij het DNA bewijs bevestigd en getest? Dat zou ik vooral laten doen.
De uitkomst van het onderzoek in Panama is bevestigd door het NFI.
pi_143228416
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:05 schreef Rubella het volgende:
Hierbij een linkje naar de beschrijving en foto's van de zwarte palm. Ver uit de buurt van blijven is het devies.

http://www.korbo.com/ecology/blackpalm.htm
[/quote]
Dank.

Die mag van mij ook wel in de OP. In combinatie met het Laos verhaal over infectie van wonden zou dit de doodsoorzaak kunnen zijn toch?
pi_143228445

Voorbeeldje
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 12:09:34 #232
430880 mig72
De Professional
pi_143228447
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:08 schreef Rubella het volgende:

[..]

Heb je daar een bron voor? Iets zegt me dat er mogelijk omkoping in het spel is, om iemand het zwijgen op te leggen.
pi_143228449
[..]

Die mag van mij ook wel in de OP. In combinatie met het Laos verhaal over infectie van wonden zou dit de doodsoorzaak kunnen zijn toch?
[/quote]

Zeker als je struikelt en in de naalden terechtkomt. Ze breken af in de wond en veroorzaken daar een infectie. 10 dagen met een dergelijke infectie zonder verzorging rondlopen lijkt mij tamelijk dodelijk.
pi_143228472
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 11:47 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Alleen konden ze met geen mogelijkheid bij de rivier gekomen zijn op het tijdstip van de eerste noodoproep en is de broek bij de 2de (!) oversteek gevonden.
Er was weinig water in dat beekje, zeker te weinig om te zwemmen; enkel diep. Doe je dan je broek uit om je te 'verfrissen'? Wel je bh maar niet je tshirt/topje?
Er is vaker geprobeerd te bellen naar het noodnummer, ik zei ook niet dat ze bij de eerste poging de broek al verloren is.
Ze kunnen hun kleding in de tas gestopt hebben bij het beekje, en alleen het topje eruit gepakt hebben op de vlucht.
pi_143228543
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:09 schreef mig72 het volgende:

[..]

Heb je daar een bron voor? Iets zegt me dat er mogelijk omkoping in het spel is, om iemand het zwijgen op te leggen.
Dan ga je uit van een vooroordeel dat alles in Zuid -, Midden Amerika corrupt is. Kan zijn natuurlijk, maar snijdt in deze zaak niet echt hout. De ogen van de wereld zijn gericht op Panama en als ze het verkloten, dan is dat niet al te best voor hun imago.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 12:15:58 #236
430880 mig72
De Professional
pi_143228554
Ik gok dat die botresten niet eens van Lisanne en Kris zijn maar we worden voor de gek gehouden om iets te verdoezelen. Misschien is er gesjoemeld met monsters die naar het NFI zijn gestuurd, die eigenlijk dat van de familie zijn en niet Lisanne en Kris.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 12:17:20 #237
430880 mig72
De Professional
pi_143228579
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:15 schreef Rubella het volgende:

[..]

Dan ga je uit van een vooroordeel dat alles in Zuid -, Midden Amerika corrupt is. Kan zijn natuurlijk, maar snijdt in deze zaak niet echt hout. De ogen van de wereld zijn gericht op Panama en als ze het verkloten, dan is dat niet al te best voor hun imago.
Panama heeft al een reputatie als corrupte schijnrechtstaat. Dus aan die imago hebben zeniks te verliezen.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 12:20:02 #238
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143228628
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:15 schreef mig72 het volgende:
Ik gok dat die botresten niet eens van Lisanne en Kris zijn maar we worden voor de gek gehouden om iets te verdoezelen. Misschien is er gesjoemeld met monsters die naar het NFI zijn gestuurd, die eigenlijk dat van de familie zijn en niet Lisanne en Kris.
In dat geval hebben ze ergens weefselmonsters vandaan getoverd die een nauwe verwantschap vertonen met het DNA van de ouders maar niet identiek zijn. Ach ja... in BNW is alles mogelijk :')
pi_143228656
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:17 schreef mig72 het volgende:

[..]

Panama heeft al een reputatie als corrupte schijnrechtstaat. Dus aan die imago hebben zeniks te verliezen.
Precies, kijk eens hoe de met de resten in hun handen liepen, en de spullen van de meiden tentoon werden gesteld. Dan ga je toch op z'n minst twijfelen over de rest. :r
pi_143228665
quote:
En de gevonden schoenen waren zeker ook nep? Net als de rugzak en telefoons? :')
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_143228675
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:22 schreef roos85 het volgende:

[..]

En de gevonden schoenen waren zeker ook nep? Net als de rugzak en telefoons? :')
Die ene schoen lijkt opeens wel erg blauw en een hele lichte kleur zool te hebben.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 9 augustus 2014 @ 12:23:08 #242
163650 Greys
pi_143228679
Mooi is dat eigenlijk, klagen dat de spullen van de meiden werden tentoongesteld, maar aan de andere kant nog harder klagen dat er niet genoeg materiaal en gegevens naar buiten werd gebracht voor het klootjesvolk om mee te puzzelen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 12:23:19 #243
430880 mig72
De Professional
pi_143228686
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:20 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

In dat geval hebben ze ergens weefselmonsters vandaan getoverd die een nauwe verwantschap vertonen met het DNA van de ouders maar niet identiek zijn. Ach ja... in BNW is alles mogelijk :')
Volgens mij had de familie al een deel van het gebit van Lisanne en Kris opgestuurd dan wel iets waarop hun DNA stond ter vergelijking. Zo moeilijk is dat niet dan.

En mijn theorie wijkt misschien af, maar probeer dus inhoudelijk te zijn en het niet op het forum te gooien.
pi_143228701
[/quote]

Graag weer zo snel mogelijk naar NWS. Logica is soms ver te zoeken.
pi_143228713
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:08 schreef Rubella het volgende:

[..]

Is dat zo? De vader van Kris klaagde toch dat hij de uitkomst van het DNA onderzoek nooit op papier gekregen heeft? En dat ging toch alleen over Panama?

Ik heb het van het begin af aan vreemd gevonden dat het bekkenbot echt schoon was.
Dat is gevonden op 16 juni. Dat is een kleine11 weken ná hun verdwijning. Als zij zelf die laatste noodoproep hebben gedaan (wat mij toch waarschijnlijk overkomt) dan kan je daar dus zeker 11 dagen vanaf trekken; Zeg dus een ruime 9 weken.
In een filmpje dat eerder gepost werd over de 'bodyfarm' zagen we een lijk dat 2 weken buiten lag en nog volledig intact was incl. de huid, alleen opgezwollen. (Onbekend tempratuur en luchtvochtigheid.) Dan zou van dat stadium tot volledig schoon in 7 weken moeten hebben plaatsgevonden? Ik dacht eerst aaseters maar die laten sporen na op zo'n bekken (tanden) en er zijn meerdere links geweest die aangeven dat dergelijke sporen niet aangetroffen zijn.
Een wilde rivier breekt een lichaam niet in stukken gezien de vele lichamen die volledig intact (met botbreuken) in dergelijke rivieren gevonden zijn. Ik zeg dit al vanaf het begin. Niet langgeleden werd hier ook iemand gequote (bioloog) met verstand van zaken en die vond dat ook al vreemd.
Ik kan er echter geen verklaring voor bedenken.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 12:24:30 #246
430880 mig72
De Professional
pi_143228720
quote:

[..]

Die zijn daar mogelijk geplaatst of ze zijn van iemand anders.
pi_143228739
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:23 schreef Greys het volgende:
Mooi is dat eigenlijk, klagen dat de spullen van de meiden werden tentoongesteld, maar aan de andere kant nog harder klagen dat er niet genoeg materiaal en gegevens naar buiten werd gebracht voor het klootjesvolk om mee te puzzelen.
Geeft dit vertrouwen dat een onderzoek professioneel verlopen is?
pi_143228779
Het feit dat de gevonden botten schoon zijn kan liggen aan de regenbuien die er geweest zijn in de weken na de verdwijning.
Overigens is de Bodyfarm wel in een warm gebied, maar niet in het regenwoud. In een regenwoud ligt de relatieve luchtvochtigheid en temperatuur zo hoog dat alle processen dus ontbinding ook snel gaat.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 12:28:18 #249
430880 mig72
De Professional
pi_143228790
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:23 schreef Rubella het volgende:
[/quote]
Waarom meet je jezelf aan hogere wijsheid aan? Waarom zou jij beter dan zijn dan de mensen van BNW? :?
pi_143228830
quote:
Dat zou het NFI zien.
Als de monsters van de familie zijn, kan NFI nooit een match met Lisanne of Kris krijgen. Want dan is de match niet 100%, maar alleen de uitkomst dat deel DNA overeenkomt. NFI zal zelf
monsters hebben en krijgt daar dan een 100% match mee (als ze uit Panama monster van familie hebben gekregen). Monsters van familie kunnen wel gebruikt zijn voor het matchen met de botresten, maar zullen nooit een 100% match opleveren met een familielid omdat maar een deel van je DNA overeenkomt met je familielid (jouw DNA bestaat uit DNA van je beide ouders, niet van eentje dus nooit 100% match op 1 ouder (ligt anders bij eeneiige tweeling). Op basis van overeenkomst van deel DNA krijg je dan die uitkomsten van 99,9% zeker vader/moeder etc.
pi_143228843
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:15 schreef Rubella het volgende:

[..]

Toch vind ik het op zich niet uit te sluiten. Er zijn daar 26 (!!) mensen van de aardbodem verdwenen, bij die trail. Dat komt nu pas boven water. Nu mensen zich daarin gaan verdiepen. Spoorloos verdwenen. De lokale autoriteiten hebben zich ook naar het zich laat aanzien nauwelijks ingespannen om de meiden en zeker de resten te vinden. De ouders van Kris worden op hun vingers getikt omdat zij een misdrijf niet uitsluiten terwijl er geen enkele aanwijzing is dat het géén misdrijf geweest kan zijn.

Panama en zeker Boquet verdienen veel aan het toerisme. De autoriteiten hebben er alle baat bij het bij 'verdwalen' te houden (neem een gids mee mensen!!) en een misdrijf in alle toonaarden te ontkennen (want dat kost toeristen dus inkomen).
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 12:30:47 #252
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143228845
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:23 schreef mig72 het volgende:

[..]

Volgens mij had de familie al een deel van het gebit van Lisanne en Kris opgestuurd dan wel iets waarop hun DNA stond ter vergelijking. Zo moeilijk is dat niet dan.

En mijn theorie wijkt misschien af, maar probeer dus inhoudelijk te zijn en het niet op het forum te gooien.
Een afwijkende theorie is prima, maar ga vooral uit van bekende feiten. Wat is jouw bron voor dat 'gebit van Lisanne en Kris'?
pi_143228854
quote:
[/quote]
Eens. Mijn nekharen staan recht overeind
pi_143228865
Waarom meet je jezelf aan hogere wijsheid aan? Waarom zou jij beter dan zijn dan de mensen van BNW? :?
[/quote]

Dat doe ik zeker niet, maar hier vind ik de discussie soms een beetje ontsporen. Op NWS was het soms ook luchtfietserij, maar hier is het toch anders.
Ik wacht nog op de poster die beweert dat aliens en de CIA er achter zit.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 12:31:39 #255
430880 mig72
De Professional
pi_143228871
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:27 schreef Rubella het volgende:
Het feit dat de gevonden botten schoon zijn kan liggen aan de regenbuien die er geweest zijn in de weken na de verdwijning.
Overigens is de Bodyfarm wel in een warm gebied, maar niet in het regenwoud. In een regenwoud ligt de relatieve luchtvochtigheid en temperatuur zo hoog dat alle processen dus ontbinding ook snel gaat.
Het is juist koeler in het regenwoud vanwege het bladerdak en al die begroeing die koolstofdioxide opnemen.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 12:33:06 #256
430880 mig72
De Professional
pi_143228906
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:30 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Een afwijkende theorie is prima, maar ga vooral uit van bekende feiten. Wat is jouw bron voor dat 'gebit van Lisanne en Kris'?
Ik heb dat niet zo voorhanden maar las het in een artikel de eerste dagen na de vondst. Dat de familie om DNA exemplaren werd gevraagd.
pi_143228912
quote:

[..]

Daar heb je een punt.
pi_143228958
Is onze El_Matador op vakantie?
pi_143228970
OT: mod, waarom lukken mijn quotes niet. Ik gebruik de het knopje rechtsboven, dus dan zou het goed moeten gaan. Ligt het aan het feit dat ik stukken tekst weghaal om ellenlange posts te voorkomen?
pi_143228986
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:35 schreef Mr.Ping het volgende:
Neuj, ik geloof een internetpauze op fok!
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 9 augustus 2014 @ 12:36:20 #261
163650 Greys
pi_143228987
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:25 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Geeft dit vertrouwen dat een onderzoek professioneel verlopen is?
Daar geef ik in mijn post die je quote toch geen enkel waardeoordeel over?
Ik vind het alleen nogal bijzonder dat men (hier dus, in de topics, sommigen) het aan de ene kant onbeschoft vindt dat die spullen 'zomaar' tentoongesteld werden aan het publiek, maar aan de andere kant heeft men kritiek dat er niet genoeg materiaal/gegevens naar buiten is gebracht waar dan door het publiek mee gepuzzeld kan worden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143228989
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:33 schreef mig72 het volgende:

[..]

Ik heb dat niet zo voorhanden maar las het in een artikel de eerste dagen na de vondst. Dat de familie om DNA exemplaren werd gevraagd.
De tandarts heeft gegevens van je gebit (vullingen, wortelkanaalbehandelingen, kronen, getrokken kiezen/tanden) maar die heeft geen DNA van jou. De ouders kunnen een haarlokje hebben of een thuisgebleven tandenborstel of haarborstel met DNA erop.

Maar denk niet dat de ouders het gebit hadden, want dat is nog niet gevonden in Panama.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 12:37:00 #263
430880 mig72
De Professional
pi_143229006
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:30 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Dat zou het NFI zien.
Als de monsters van de familie zijn, kan NFI nooit een match met Lisanne of Kris krijgen. Want dan is de match niet 100%, maar alleen de uitkomst dat deel DNA overeenkomt. NFI zal zelf
monsters hebben en krijgt daar dan een 100% match mee (als ze uit Panama monster van familie hebben gekregen). Monsters van familie kunnen wel gebruikt zijn voor het matchen met de botresten, maar zullen nooit een 100% match opleveren met een familielid omdat maar een deel van je DNA overeenkomt met je familielid (jouw DNA bestaat uit DNA van je beide ouders, niet van eentje dus nooit 100% match op 1 ouder (ligt anders bij eeneiige tweeling). Op basis van overeenkomst van deel DNA krijg je dan die uitkomsten van 99,9% zeker vader/moeder etc.
En ergens klopt heg toch niet. Als iemand wil sjoemelen en correct het DNA profiel kan voorspellen, kan die dan de zaak manipuleren om valse resultaten te produceren?

Nogmaals hrb je een bron dat het NFI bevestigd heeft?
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 12:37:16 #264
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143229015
quote:
Nee, ik heb gisteren nog lange tijd met hem gechat. Hij neemt even een 'internet-break' zoals hij het zelf noemt. Hij leest hier wel mee.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 9 augustus 2014 @ 12:37:26 #265
163650 Greys
pi_143229019
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:35 schreef Rubella het volgende:
OT: mod, waarom lukken mijn quotes niet. Ik gebruik de het knopje rechtsboven, dus dan zou het goed moeten gaan. Ligt het aan het feit dat ik stukken tekst weghaal om ellenlange posts te voorkomen?
Ik ben dan geen mod, maar je haalt dan teveel weg idd uit die quote :)
Je moet sowieso bovenaan laten staan tot:

1[quote][img]http://i.fokzine.net/p/0s.gif[/img] [b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/2136753/6/50#143228970]zaterdag 9 augustus 2014 12:35[/url] schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile/432292]Rubella[/url] het volgende:[/b]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143229020
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:35 schreef Rubella het volgende:
als je quote en stuk weghaalt moet je opletten dat je aan het begin van de post [quote] laat staan.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 12:38:31 #267
430880 mig72
De Professional
pi_143229046
quote:
ik had gisteren met hem geDMd.Hij neemt een pauze van fok omdat hij hier voor zijn gevoel iets té actief was. Zou ik ook moeten doen zei ik. :D
pi_143229050
@Greys en Nedkelly. Txs! Volgende quote was ook al weer gelukt.
pi_143229066
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:37 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Nee, ik heb gisteren nog lange tijd met hem gechat. Hij neemt even een 'internet-break' zoals hij het zelf noemt. Hij leest hier wel mee.
O, mooi.... hij weet dus dat het nu onder BNW verder gaat. ^O^
pi_143229087
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:37 schreef mig72 het volgende:

[..]

En ergens klopt heg toch niet. Als iemand wil sjoemelen en correct het DNA profiel kan voorspellen, kan die dan de zaak manipuleren om valse resultaten te produceren?

Theoretisch kan dat omdat labs apparatuur hebben om kleine stukjes DNA te klonen. Dit gaat dan om gevonden monsters die ze klonen (kopiëren) zodat ze met die kopietjes aan de slag kunnen met testen en het DNA niet verloren gaat.
Maar ik geloof niet in een complottheorie dat NFI hierin mee zou gaan.

Ik heb geen bron over NFI, ik ging alleen in op jouw theorie over NFI.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 12:40:53 #271
430880 mig72
De Professional
pi_143229090
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:36 schreef NedKelly het volgende:

[..]

De tandarts heeft gegevens van je gebit (vullingen, wortelkanaalbehandelingen, kronen, getrokken kiezen/tanden) maar die heeft geen DNA van jou. De ouders kunnen een haarlokje hebben of een thuisgebleven tandenborstel of haarborstel met DNA erop.

Maar denk niet dat de ouders het gebit hadden, want dat is nog niet gevonden in Panama.
Dat bedoelde ik ook - iets waarop hun DNA staat. Dit werd later naar Panama opgestuurd ter vergelijking. Vervolgens hebben diezelfde monsters hun weg teruggevonden naar het NFI, dat de onderzoekresultaten bevistigde.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 12:42:45 #272
430880 mig72
De Professional
pi_143229135
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:30 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

oké gebit dekt de lading niet, daarom heb ik ook direct daarachter - iets waarop hun DNA staat - gezet.
pi_143229151
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:40 schreef mig72 het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik ook - iets waarop hun DNA staat. Dit werd later naar Panama opgestuurd ter vergelijking. Vervolgens hebben diezelfde monsters hun weg teruggevonden naar het NFI, dat de onderzoekresultaten bevistigde.
Geloof nooit dat dat de werkwijze van het NFI is, omdat daar teveel fout mee kan gaan en die onzekerheden elimineren ze. Dus ze vragen zelf gegevens van de familie hier in Nederland (niet via Panama) en de monsters van gevonden spullen in Panama worden daarmee vergeleken. Als Panama sjoemelt met de monsters komt dat bij NFI naar voren.
pi_143229152
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:40 schreef mig72 het volgende:

[..]

Je laat overal DNA op achter. Ieder mens doet dat. Een haarborstel waar haren in zitten, kleding die gedragen is. Je hebt maar weinig monster nodig om een bruikbaar vergelijkingsmonster te krijgen.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 12:48:09 #275
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143229247
Het ligt toch meer voor de hand dat ze fragmenten van de gevonden resten hebben opgestuurd, dan iets wat ze in het lab hebben opgekweekt. En misschien zijn de resten wel helemaal naar het NFI gestuurd, uiteindelijk gaan ze sowieso naar NL.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 12:49:34 #276
430880 mig72
De Professional
pi_143229277
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:43 schreef Rubella het volgende:

[..]

Je laat overal DNA op achter. Ieder mens doet dat. Een haarborstel waar haren in zitten, kleding die gedragen is. Je hebt maar weinig monster nodig om een bruikbaar vergelijkingsmonster te krijgen.
Dat steunt mijn stelling alleen maar dat de autoriteiten van Panama dezelfde monsters hebben teruggestuurd naar Nederland en het NFI om bevestiging te krijgen. Als de zoektocht niet snel beeindigd was verloor Panama met de dag bakken met toerismegeld. Dat kan een motief zijn.
pi_143229291
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:37 schreef mig72 het volgende:

[..]

En de ouders van Lisanne kregen wél een schriftelijke bevestiging en de ouders van Kris niet. Dat blijf ik wel vreemd vinden. Het is ook zeer toevallig dat er twee resten gevonden zijn en twee DNA profielen. Komt de autoriteiten natuurlijk wel goed uit.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 12:54:27 #278
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143229357
Ik heb het nog even opgezocht: De weefselmonsters zijn door twee Nederlandse rechercheurs uit Panama meegenomen. De kans dat er mee gesjoemeld is lijkt me niet zo groot.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)rug-uit-Panama.dhtml
pi_143229373
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:50 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En de ouders van Lisanne kregen wél een schriftelijke bevestiging en de ouders van Kris niet. Dat blijf ik wel vreemd vinden. Het is ook zeer toevallig dat er twee resten gevonden zijn en twee DNA profielen. Komt de autoriteiten natuurlijk wel goed uit.
Ik vond een artikel in een oude NRC:

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ak-froon-en-kremers/

Quote: een dubbelcheck is heel normaal in dit soort zaken, aldus Jens.
pi_143229385
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:43 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Geloof nooit dat dat de werkwijze van het NFI is, omdat daar teveel fout mee kan gaan en die onzekerheden elimineren ze. Dus ze vragen zelf gegevens van de familie hier in Nederland (niet via Panama) en de monsters van gevonden spullen in Panama worden daarmee vergeleken. Als Panama sjoemelt met de monsters komt dat bij NFI naar voren.
Ik heb geen idee hoe dat gaat. Wordt er een stukje bot/beenmerg opgestuurd naar het INF? Zodat zij ook een DNA test kunnen doen? Of wordt er zo'n buisje vloeistof met DNA dat door de onderzoekers in Panama is gemaakt opgestuurd? Of wordt de uitslag op papier (het DNA profiel) opgestuurd?
Met de eerste mogelijkheid valt natuurlijk maar moeilijk te sjoemelen, maar met de andere twee wel.

Toch kan ik me niet herinneren dat het NFI de DNA match heeft bevestigd. Dat klopt in mijn ogen ook niet met de klacht van de vader van Kris. Waarom zou hij zich daar druk over maken als hij wel een bewijs van de match van het INF heeft gekregen of heeft kunnen krijgen?
pi_143229391
quote:

Op dit punt kunnen de BH's en de broek van Kris in de tas van Lisanne gestopt zijn.
Ze worden hierbij gestoord door iemand en vluchten weg. Lisanne vlucht met haar tas naar beneden, en bij het pakken van haar telefoon om 911 te bellen verliest ze de broek van Kris.

Volgens mij was er bij die beekjes net genoeg water om je handen te wassen en hooguit tot je enkels in het water te staan. Lijkt me echt heel sterk dat ze daarvoor bh's en broekje uit doen.
Maar goed, niets is zeker, dus ook dit niet natuurlijk.

Edit: Ouder1 was me voor zie ik nu ;-)
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 12:57:40 #282
430880 mig72
De Professional
pi_143229410
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:54 schreef Domnivoor het volgende:
Ik heb het nog even opgezocht: De weefselmonsters zijn door twee Nederlandse rechercheurs uit Panama meegenomen. De kans dat er mee gesjoemeld is lijkt me niet zo groot.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)rug-uit-Panama.dhtml
Waarom zou er niet gesjoemeld kunnen worden voordat ze die in handen kregen? Misschien was de uitslag bij voorbaat gedoemd want de exemplaren die ze meenamen waren niet de juiste.
pi_143229440
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:56 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik heb geen idee hoe dat gaat. Wordt er een stukje bot/beenmerg opgestuurd naar het INF? Zodat zij ook een DNA test kunnen doen? Of wordt er zo'n buisje vloeistof met DNA dat door de onderzoekers in Panama is gemaakt opgestuurd? Of wordt de uitslag op papier (het DNA profiel) opgestuurd?
Met de eerste mogelijkheid valt natuurlijk maar moeilijk te sjoemelen, maar met de andere twee wel.

Toch kan ik me niet herinneren dat het NFI de DNA match heeft bevestigd. Dat klopt in mijn ogen ook niet met de klacht van de vader van Kris. Waarom zou hij zich daar druk over maken als hij wel een bewijs van de match van het INF heeft gekregen of heeft kunnen krijgen?
Nee, om wetenschappelijk geldig te zijn moet het NFI toegang hebben tot het bronmateriaal. In dit geval de botten, dan een eigen sample afgenomen bij de ouders. De uitkomsten zijn dan geheel onafhankelijk van het onderzoek in Panama.
pi_143229452
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:56 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat weet ik niet zeker, gebruikelijk is dacht ik (een stukje van) gevonden fragment, omdat daar zoals je stelt minste fout mee kan gaan.

Ik weet ook niet zeker óf er iets naar NFI is gegaan. Ik ging alleen maar in op de veronderstelling dat NFI ook in complot van Panama zou zitten en gaf wat achtergrond (zover ik die weet) hoe NFI werkt.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 13:01:45 #285
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143229487
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:59 schreef Rubella het volgende:

[..]

Nee, om wetenschappelijk geldig te zijn moet het NFI toegang hebben tot het bronmateriaal. In dit geval de botten, dan een eigen sample afgenomen bij de ouders. De uitkomsten zijn dan geheel onafhankelijk van het onderzoek in Panama.
Het zou ook onzinnig zijn als ze helemaal naar Panama reizen maar niet zelf de monsters nemen.
pi_143229499
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 11:55 schreef Greys het volgende:

[..]

Daarom vind ik het zo 'eng' om van 'zeker' te spreken ;)
Ik vind het ook onwaarschijnlijk dat het een ander was, maar dat ze zeker 11 dagen hebben geleefd is allerminst waterdicht zeker.
Mee eens Er worden in dit topic te veel dingen die wellicht 'aannemlijk' zijn als 'zekerheid' neergezet.
Hoe moeilijk soms ook, daar moeten we voorzichtig mee zijn.

Misschien doe ik het zelf soms ook, in dat geval hoor ik het graag.
Om enige tunnelvisie van mijn kant en het redeneren met verkeerde feiten te voorkomen.
pi_143229506
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 13:01 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Het zou ook onzinnig zijn als ze helemaal naar Panama reizen maar niet zelf de monsters nemen.
Klopt. De kans dat de uitslagen in twijfel getrokken kan worden is dan nihil.
pi_143229517
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:59 schreef Rubella het volgende:

[..]

Beter beschreven dan ik het had, kwam niet zo goed uit mijn bewoordingen. :)
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 13:04:09 #289
430880 mig72
De Professional
pi_143229531
Het rare van alles is dat als ik op google zoek onder

NFI bevestigt match Lisanne'

er geen enkele treffer is waarin het woord NFI in het artikel staat als bevestigende bron alleen Panama.

http://www.google.com/sea(...)m4LQAw&start=10&sa=N
pi_143229593
quote:
Online gokken is pas vanaf 2015 toegestaan
bron: http://www.nu.nl/tech/3480769/online-gokken-2015-toegestaan.html
pi_143229601
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 13:04 schreef mig72 het volgende:
Het rare van alles is dat als ik op google zoek onder

NFI bevestigt match Lisanne'

er geen enkele treffer is waarin het woord NFI in het artikel staat als bevestigende bron alleen Panama.

http://www.google.com/sea(...)m4LQAw&start=10&sa=N
Heb jij mijn link naar het artikel in het NRC gelezen? Het NFI zou onderzoek doen. Op dat moment is nog niet bekend gemaakt naar wat, maar je mag aannemen dat het ook naar de botresten is.
Dit zal wel moeten, omdat er anders in Nederland geen overlijdensverklaring uitgegeven kan worden. Het moet zeker zijn dat L&K overleden zijn.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 13:07:51 #292
430880 mig72
De Professional
pi_143229618
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 13:06 schreef Rubella het volgende:

[..]

Heb jij mijn link naar het artikel in het NRC gelezen? Het NFI zou onderzoek doen. Op dat moment is nog niet bekend gemaakt naar wat, maar je mag aannemen dat het ook naar de botresten is.
Dit zal wel moeten, omdat er anders in Nederland geen overlijdensverklaring uitgegeven kan worden. Het moet zeker zijn dat L&K overleden zijn.
Dat ze onderzoek zouden doen is niet gelijk aan dat ze onderzoek hebben gedaan en bevestigd.
pi_143229634
quote:
[/quote]

Als dat zou kunnen inderdaad. Héél graag.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 13:08:36 #294
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143229639
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 13:07 schreef mig72 het volgende:

[..]

Dat ze onderzoek zouden doen is niet gelijk aan dat ze onderzoek hebben gedaan en bevestigd.
Er zijn voor de ouders genoeg juridische middelen om druk uit te oefenen op het NFI als ze daar traag zijn met hun onderzoek.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 13:09:43 #295
430880 mig72
De Professional
pi_143229657
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 13:06 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Online gokken is pas vanaf 2015 toegestaan
bron: http://www.nu.nl/tech/3480769/online-gokken-2015-toegestaan.html
Beetje irrelevant stuk.

Ik gebruikte opzettelijk dat woord gok omdat ik mijzelf geen zekerheidstaal kan aanmeten aangezien het alleen een theorue kan zijn. Of zijn dat 100 tal uiteenlopende theorieën van jullie ineens zekerheid?
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 13:11:30 #296
430880 mig72
De Professional
pi_143229692
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 13:08 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Er zijn voor de ouders genoeg juridische middelen om druk uit te oefenen op het NFI als ze daar traag zijn met hun onderzoek.
Zolang er geen aannemelijke bron is dat ze daadwerkelijk getest hebben kun je dat niet zomaar veronderstellen.
pi_143229706
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:30 schreef Ouder1 het volgende:
Er zijn daar 26 (!!) mensen van de aardbodem verdwenen, bij die trail.
Weten we al over welke periode dit is geweest? 5 jaar of 100 jaar? Lijkt me een belangrijk gegeven.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 13:13:08 #298
430880 mig72
De Professional
pi_143229729
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 13:11 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Weten we al over welke periode dit is geweest? 5 jaar of 100 jaar? Lijkt me een belangrijk gegeven.
Waarschijnlijk sinds 1990. Als ik moet gokken...
pi_143229736
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 13:11 schreef mig72 het volgende:

[..]

Zolang er geen aannemelijke bron is dat ze daadwerkelijk getest hebben kun je dat niet zomaar veronderstellen.
Denk je niet dat als het waar is wat je schrijft dat het NFI geen onderzoek naar de resten zou hebben gedaan, dat de ouders van Kris niet allang aan de bel hadden getrokken? Zij zijn mondig genoeg en hebben al moeite om te accepteren dat hun dochter overleden is. Elke escape dat het misschien toch niet zo is wordt met beide handen aangenomen.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 13:13:57 #300
430880 mig72
De Professional
pi_143229740
Jullie doen vanaf topic 1 niks anders dan gokken trouwens. Dus nerm het mij ook niet kwalijk.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 13:14:36 #301
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')