Omdat het onderzoek nog loopt. En zeker áls er mogelijk een misdrijf in het spel is worden zaken achtergehouden (al geloof ik vooralsnog niet in een misdrijf, gezien de info die we nu hebben).quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:56 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dat kan, maar daar gaat dit topic niet over
Het punt is: er is cocaine-handel in Panama. En de drugskartels hebben ook banden met overheden.
Maar goed, waarom denk jij dat ze gegevens achterhouden?
Waarom MOET er gezocht worden naar een misdadiger? Dan moet er toch eerst een aanwijzing zijn voor een misdrijf? En die is er gewoon nog niet nu.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:57 schreef mig72 het volgende:
[..]
Ik val niemand aan. Ik attendeer je op het feit dat ik geen simpelere uitleg kan geven terwijl ook jij net als de autoriteiten niet lijken te willen luisteren.
Er moet worden gezocht naar een misdadiger in het belang van een compleet onderzoek en dat ontbeert vanaf dag 1.
Als ik jullie was zou ik oprecht boos moeten zijn om dat schijngedrag van de autoriteiten.
Ja maar DIT, het specifiek verhasl waar we het nu over hebben, niet. Appels en peren.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, en het gebeurt ook in NL.
Eens. Er zijn teveel waardevolle spullen teruggevonden om een misdrijf aannemelijk te maken. Als het misdrijf was, dan ging het allen om L&K zelf en komen wij weer bij de verkrachting aan.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat het onderzoek nog loopt. En zeker áls er mogelijk een misdrijf in het spel is worden zaken achtergehouden (al geloof ik vooralsnog niet in een misdrijf, gezien de info die we nu hebben).
Dan zijn we het daarover eensquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat het onderzoek nog loopt. En zeker áls er mogelijk een misdrijf in het spel is worden zaken achtergehouden (al geloof ik vooralsnog niet in een misdrijf, gezien de info die we nu hebben).
Dat beweer jij terwijl daar nooit onderzoek naar is gedaan. Zie je de connectie?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom MOET er gezocht worden naar een misdadiger? Dan moet er toch eerst een aanwijzing zijn voor een misdrijf? En die is er gewoon nog niet nu.
Wat weet jij nou over het onderzoek (of ik for that matter)? Als er geen aanwijzingen zijn voor een misdrijf, zijn er geen aanwijzingen voor een misdrijf. En dan ga je dus ook geen "misdadigers zoeken". Op basis van wat zou je die moeten zoeken dan? "Meneer/mevrouw, u bent een veroordeeld crimineel in dit land en dus per definitie verdacht in deze verdwijning"? Er moeten toch concrete recherchepunten zijn? Criteria voor naar wie je moet zoeken etc?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:01 schreef mig72 het volgende:
[..]
Dat beweer jij terwijl daar nooit onderzoek naar is gedaan. Zie je de connectie?
Zo kan ik beweren dat de planeet Pluto niet bestaat, en dat er allern 8 planeten in ons zonnestelsel bestaan zonder onderzoek te doen. Maar als ik wel onderzoek doe, pakken de resultaten anders uit.
Opdat het onderzoek compleet is. Dat heb ik al gezegd. -edit-quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom MOET er gezocht worden naar een misdadiger? Dan moet er toch eerst een aanwijzing zijn voor een misdrijf? En die is er gewoon nog niet nu.
Dat vermoedde ik al (dat ze het had over het onderzoek naar de eerste resten).quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:09 schreef Domnivoor het volgende:
Oké... ZaZara op WS stelt me teleur. Er zijn geen nieuwe forensische gegevens.
Ja, die staat ook in de OP.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:55 schreef Stupidisco het volgende:
Andere plek, andere tijd (1999), andere zaak en dus niet zomaar te vergelijken, maar deze passage vond ik wel interessant.
"Na 2,5 week intensief zoeken werd haar lichaam op een klein eiland middenin natuurgebied La Amistad gevonden - ze had een gebroken been en was overleden aan de gevolgen van een wondinfectie en verhongering. Een jaar later werd ook het skelet van de Australische man gevonden, met wie ze op pad was gegaan. Hij lag 100 meter van haar vindplaats."
Ik ken de feiten uiteraard niet, maar heel simpel gedacht doet dit vermoeden dat de één een ongeluk (been gebroken) heeft gehad en de ander bij haar is gebleven en niet zelf hulp is gaan zoeken (om welke reden dan ook).
Het geeft maar weer aan dat het niet per definitie 'logisch' is dat, wanneer één van beiden een ongeluk krijgt, je de ander alleen laat (op zo'n plek) en dan zelf hulp gaat halen.
bron: http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)st-haar-vinden.dhtml
Ook degene(n) die hulp gaat (gaan) zoeken kan (kunnen) (verder) in de problemen raken. Dus beide scenario's hebben risico's. Als de hulpzoeker(s) óók in de problemen raken weet niemand waar die is/zijn natuurlijk.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:20 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ja, die staat ook in de OP.
Het is inderdaad een duivels dilemma: iemand die gewond is alleen laten, of samen wachten op hulp die misschien niet komt.
Je zou dus met minstens vier mensen op pad moeten gaan zodat er nooit iemand alleen loopt of alleen achterblijft.
Daarom nooit onvoorbereid op reis. Je gaat als loodgieter toch niet zonder slang en sleutel naar het werk? Of als politieman zonder vuurwapen? Of als kok zonder lepel? Etc etc etcquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ook degene(n) die hulp gaat (gaan) zoeken kan (kunnen) (verder) in de problemen raken. Dus beide scenario's hebben risico's. Als de hulpzoeker(s) óók in de problemen raken weet niemand waar die is/zijn natuurlijk.
Ik durf nergens meer op te hopen of verwachtingen te creëren.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zouden ze de resultaten van het onderzoek op de botten en het DNA-onderzoek tegelijk bekend maken (als ze het bekend maken,al denk ik van wel)? Ik bedoel: als het (deels) geen menselijke resten waren, of geen vrouwelijke resten (ja, dat kan men bepalen) dan had dat toch reeds bekend gemaakt kunnen worden?
Je kan iets niet uitsluiten zonder daar eerst onderzoek naar te doen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:41 schreef MeloD het volgende:
De politie ging in eerste instantie wel uit van een misdrijf. Lijkt me dat ze het meest voor de hand liggende scenario op basis van hun bekende (en ons misschien onbekende) feiten eerst onderzoeken toch?
Ik heb de politie over de vloer gehad in verband met deze zaak omdat ik er zelf vlak voor de verdwijning geweest ben, en zij gingen toen juist wél van een misdrijf uit..quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:45 schreef mig72 het volgende:
[..]
dat de politie precies dezelfde reden als Whisker2009 hier opperde: dat er geen aanwijzing was voor een misdrijf en dat er dus niet naar een mogelijke misdadiger gezocht zou worden. Dan doe je het al aardig fout.
Ja, (of nee, ze zijn geen 15 dagen gebleven) ze zijn woensdag weer teruggevlogen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:44 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Ik durf nergens meer op te hopen of verwachtingen te creëren.
Zitten de 2 weken onderzoek van de ouders er al nu weer op?
Wat? nu maak je het wel heel spannend. Vertel.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:48 schreef MeloD het volgende:
[..]
Ik heb de politie over de vloer gehad in verband met deze zaak omdat ik er zelf vlak voor de verdwijning geweest ben, en zij gingen toen juist wél van een misdrijf uit..
Heb jij je zelf gemeld bij de NL politie, of hebben ze via reisbureaus e.d. mensen opgespoord?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:48 schreef MeloD het volgende:
[..]
Ik heb de politie over de vloer gehad in verband met deze zaak omdat ik er zelf vlak voor de verdwijning geweest ben, en zij gingen toen juist wél van een misdrijf uit..
Laten we de zaak iets nuanceren. Er waren meerdere onderzoeken geweest. In de eerste dagen na de vondst moesten eerst de lichamen geïdentificeerd worden obv DNA monsters. Dat was op zich al een onderzoek.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:48 schreef MeloD het volgende:
[..]
Ze was daar vlak voor/rond de verdwijning en ze hebben haar daarom gewoon vragen gesteld. Doodnormaal hoor, hoort bij het onderzoek.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:52 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Wat? nu maak je het wel heel spannend. Vertel.
Vlak na de verdwijning was er een oproep van Opsporing Verzocht (oid). Daarop hebben m'n reisgenoot en ik contact opgenomen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:52 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Heb jij je zelf gemeld bij de NL politie, of hebben ze via reisbureaus e.d. mensen opgespoord?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |