quote:Antwoorden voor Kris - website van de familie Kremers voor Kris
Nieuwe tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - 04-08quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere nieuwe informatie:
• Kaarten met de enige huisjes achter (ten noorden van) de Mirador; 5-13
• Maanstanden Boquete van 1 - 15 april 2014
• Mogelijke verklaring waarom ALLE getuigen een "verkeerde" beschrijving gaven - was niet verkeerd, alleen 1 dag eerder - ma 31-03 ipv di 01-04
Laatste nieuws:
• (es) Gesprek OM Panama en Familie Kremers - Telemetro - 05-08• (es) Ouders benadrukken dat er gesjoemeld kan zijn - Panamericana - 05-08quote:Pittí, informó que la procuradora de la Nación, Ana Belfon, ordenó que todos los resultados de las investigaciones se hagan mediante comunicados de prensa.
Pitti vertelde de ouders dat de Nationaal Procureur, Ana Belfon [die werkte voor de dictator Noriega!] opgedragen heeft dat alle resultaten van de onderzoeken via persconferenties [WTF?] naar buiten gebracht zouden worden.Tijdlijn (kort):quote:• ouders boos op het OM
• beloftes niet nagekomen
• niet gedoken in het stuwmeer (wat blijkbaar eerder al was toegezegd)
• geen data van de telefoons gehad, alleen mondelinge bevestigingen
• nu blijkt dat de eerste noodoproep niet om 16:30 maar tussen 15:00 en 16:00 gedaan zou zijn?!
• Kris en Lisanne begonnen om 10:45 met de El Pianista-tocht
• Meiden waren rond 13:00 boven op de Mirador
• Laatste foto van Kris gemaakt om 14:00, locatie bekend van iPhone
• Tussen 15:00 & 16:00 eerste noodoproep gedaan, locatie onbekend
• Op 8 april 01:00-04:00 90 fotos gemaakt waarvan slechts 3 iets op te herkennen is: takken en een rode rotswand
• Laatste noodoproepen gedaan op 11 april
• (nl) Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - Fotoverslag:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerder nieuws na de vondst van de rugzak en resten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• EenVandaag-profiel met vindplaatsen en tijden
• Google Earth-profiel met vindplaatsen en de Mirador (ongeveer), kijkend naar het NW
• BING Maps-kaart met vindplaatsen van de vondsten, gebaseerd op contact KingRoad (Websleuthsforum) met Feliciano Gonzalez (de gids die de meeste vondsten heeft gedaan):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten en vindplaatsen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:
• Afstanden bij benadering
• Tijden gebaseerd op Feliciano's snelheidSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Algemene foto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn - zoals van 20-06 - 03-08 - voor nieuwe zie boven:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flora, fauna en klimaat:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie op video:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwslinks & ouder nieuws:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere vermissingen in het gebied:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Berovingen in het gebied rond Boquete:
• (en) Crime Updates Boquete
Lonely Planet-beschrijving El Pianista:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Laatste foto van Lisanne Froon met uitzicht op Palo Alto vanaf de Mirador (Pacifische zuidkant), genomen op 1 april 2014 ~13:00 - 29-07
• Laatste foto van Kris Kremers bij de eerste quebrada ("steil bergbeekje") aan de Caribische noordkant van de waterscheiding (Continental Divide) genomen op 1 april 2014 ~14:00 - 04-08
Interessante docu over verdwalen in de jungle:
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
We zullen nooit te weten komen vrees ik hoe ze zijn gestorven.De Panamese autoriteiten lijken iets heel graags te willen verdoezelen, maar wat precies?
Mij zou het niet verbazen als ze toch vermoord zijn, aangezien dat al vaker gebeurt met westerlingen in zulke achtergestelde rimboegebieden als Panama.![]()
Panama: A Fugitive’s Paradise
by hi.di. • July 26, 2010
Whether child molesters, drug-traffickers, murderers or your run-of-the-mill white collar criminal, fugitives appear to be drawn to Panama.
Known for its virgin beaches, dense tropical forests, secluded islands, a rapidly growing skyscraper capital of available apartments, generous retiree benefits and historically relaxed banking laws, the Central American transit country has proved to be a good place to get lost for a number of escape artists over the years.
A FEW FUGITIVE STORIES
http://www.thepanamadiges(...)ugitives-paradise-2/"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Nou, nou, nou... Daar is echt geen concrete aanwijzing voor te vinden vooralsnogquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:35 schreef mig72 het volgende:
We zullen nooit te weten komen vrees ik hoe ze zijn gestorven.De Panamese autoriteiten lijken iets heel graags te willen verdoezelen, maar wat precies?
Mij zou het niet verbazen als ze toch vermoord zijn, aangezien dat al vaker gebeurt met westerlingen in zulke achtergestelde rimboegebieden als Panama.
En locals zijn geen stelletje barbaren
Ik heb een vaag vermoeden dat ze iets willen verdoezelen wat zich diep in de jungle afspeelt, iets waar Lisanne en Kris niets mee te maken hadden en waar ze waarschijnlijk ook geen weet van hadden.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:35 schreef mig72 het volgende:
Bijvoorbeeld een cocaine-fabriekje of zo.![]()
Zouden de ouders van Kris niet nog meer hebben laten filmen tijdens hun verblijf? Ik zie nog wel een vervolg op laatste item van Één Vandaag.![]()
Ik niet. En waarom gaat men toch zo snel over naar "filmscenario's"?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:43 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik heb een vaag vermoeden dat ze iets willen verdoezelen wat zich diep in de jungle afspeelt, iets waar Lisanne en Kris niets mee te maken hadden en waar ze waarschijnlijk ook geen weet van hadden.
Bijvoorbeeld een cocaine-fabriekje of zo.
Goed ik weet dat het hier kan en mag, maar ik zie het gewoon niet met de info die we nu hebben
Alle respect voor de locals: de Indianen, de gidsen en de inwoners van Boquetequote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
En locals zijn geen stelletje barbaren![]()
![]()
GEEN? Dat is een sterk woord. Er zijn tal van aanwijzingen in die richting. Alleen wil de Panamese autoriteiten nirt dat het onfmderzoek die richting op gaat.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou, nou, nou... Daar is echt geen concrete aanwijzing voor te vinden vooralsnog
En locals zijn geen stelletje barbaren
Had de familie maar een prive expert ingehuurd, was het aardig vooruitgegaan die zaak. Misschien is het nu iets te laat helaas.![]()
EenVandaag lijkt er wel bovenop te willen blijven zitten inderdaad. Maar ze kunnen het natuurlijk ook gewoon in NL verder volgen (follow-up interview).quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:43 schreef MidnightB00m het volgende:
Zouden de ouders van Kris niet nog meer hebben laten filmen tijdens hun verblijf? Ik zie nog wel een vervolg op laatste item van Één Vandaag."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:46 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Alle respect voor de locals: de Indianen, de gidsen en de inwoners van Boquete en Alto Romereo"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Ik zie ze niet. Niet met de info die we nu hebben.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:47 schreef mig72 het volgende:
[..]
GEEN? Dat is een sterk woord. Er zijn tal van aanwijzingen in die richting. Alleen wil de Panamese autoriteiten nirt dat het onfmderzoek die richting op gaat.
Had de familie maar een prive expert ingehuurd, was het aardig vooruitgegaan die zaak. Misschien is het nu iets te laat helaas."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Kan ook inderdaad. Het is wel echt stil nu hè... Wat zouden de ouders nu nog meer onderzoeken daar?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
EenVandaag lijkt er wel bovenop te willen blijven zitten inderdaad. Maar ze kunnen het natuurlijk ook gewoon in NL verder volgen (follow-up interview).![]()
Alsjeblieft, hier heb je wat om te lezenquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik niet. En waarom gaat men toch zo snel over naar "filmscenario's"?
Goed ik weet dat het hier kan en mag, maar ik zie het gewoon niet met de info die we nu hebben![]()
http://www.google.nl/search?&q=panama+cocaine![]()
De ouders zijn al weer terug in Nederlandquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:49 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Kan ook inderdaad. Het is wel echt stil nu hè... Wat zouden de ouders nu nog meer onderzoeken daar?"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Volgens mij was er in het begin wel een privédetective (weet niet door wie die waren ingehuurd). Maar toen kwamen er verhalen over die rode nep taxi die AD vervolgens had gecorrigeerd.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:47 schreef mig72 het volgende:
[..]
GEEN? Dat is een sterk woord. Er zijn tal van aanwijzingen in die richting. Alleen wil de Panamese autoriteiten nirt dat het onfmderzoek die richting op gaat.
Had de familie maar een prive expert ingehuurd, was het aardig vooruitgegaan die zaak. Misschien is het nu iets te laat helaas.![]()
Dat komt doordat het onderzoek die richting niet loopt. Van een mogelijk misdrijf. Snap je het nu?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zie ze niet. Niet met de info die we nu hebben.![]()
Ja, duhh, ik kan je ook links sturen over drugslabs en wietkwekerijen in NL. En over moorden in NL, en over misdaad in het algemeen in NL, en over buitenlandse misdadigers die zich ophouden/hielden in NL.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:50 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Alsjeblieft, hier heb je wat om te lezen![]()
http://www.google.nl/search?&q=panama+cocaine
Dat zegt toch verder niks? In elk land gebeuren dat soort dingen."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Zou je wat minder aanvallend willen doen?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:52 schreef mig72 het volgende:
[..]
Dat komt doordat het onderzoek die richting niet loopt. Van een mogelijk misdrijf. Snap je het nu?
En we weten helemaal niet wat er gebeurt in dat onderzoek. Daarbij: als er geen aanwijzingen zijn voor een misdaad ga je ook niet rechercheren op een misdaad."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Dat is irrelevant want dit is gebeurd in Panama.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, duhh, ik kan je ook links sturen over drugslabs en wietkwekerijen in NL. En over moorden in NL, en over misdaad in het algemeen in NL, en over buitenlandse misdadigers die zich ophouden/hielden in NL.
En nu?![]()
Andere plek, andere tijd (1999), andere zaak en dus niet zomaar te vergelijken, maar deze passage vond ik wel interessant.
"Na 2,5 week intensief zoeken werd haar lichaam op een klein eiland middenin natuurgebied La Amistad gevonden - ze had een gebroken been en was overleden aan de gevolgen van een wondinfectie en verhongering. Een jaar later werd ook het skelet van de Australische man gevonden, met wie ze op pad was gegaan. Hij lag 100 meter van haar vindplaats."
Ik ken de feiten uiteraard niet, maar heel simpel gedacht doet dit vermoeden dat de één een ongeluk (been gebroken) heeft gehad en de ander bij haar is gebleven en niet zelf hulp is gaan zoeken (om welke reden dan ook).
Het geeft maar weer aan dat het niet per definitie 'logisch' is dat, wanneer één van beiden een ongeluk krijgt, je de ander alleen laat (op zo'n plek) en dan zelf hulp gaat halen.
bron: http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)st-haar-vinden.dhtml![]()
Ja, en het gebeurt ook in NL.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:54 schreef mig72 het volgende:
[..]
Dat is irrelevant want dit is gebeurd in Panama."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Dat kan, maar daar gaat dit topic niet overquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, duhh, ik kan je ook links sturen over drugslabs en wietkwekerijen in NL. En over moorden in NL, en over misdaad in het algemeen in NL, en over buitenlandse misdadigers die zich ophouden/hielden in NL.
En nu?
Het punt is: er is cocaine-handel in Panama. En de drugskartels hebben ook banden met overheden.
Maar goed, waarom denk jij dat ze gegevens achterhouden?![]()
Is een bekende zaak. De broer van de overleden vrouw heeft ook de ouders van L&K geholpen. Een gruwelijk detail in deze zaak is dat de broer zelf zijn zus gevonden heeft.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:55 schreef Stupidisco het volgende:
Andere plek, andere tijd (1999), andere zaak en dus niet zomaar te vergelijken, maar deze passage vond ik wel interessant.
"Na 2,5 week intensief zoeken werd haar lichaam op een klein eiland middenin natuurgebied La Amistad gevonden - ze had een gebroken been en was overleden aan de gevolgen van een wondinfectie en verhongering. Een jaar later werd ook het skelet van de Australische man gevonden, met wie ze op pad was gegaan. Hij lag 100 meter van haar vindplaats."
Ik ken de feiten uiteraard niet, maar heel simpel gedacht doet dit vermoeden dat de één een ongeluk (been gebroken) heeft gehad en de ander bij haar is gebleven en niet zelf hulp is gaan zoeken (om welke reden dan ook).
Het geeft maar weer aan dat het niet per definitie 'logisch' is dat, wanneer één van beiden een ongeluk krijgt, je de ander alleen laat (op zo'n plek) en dan zelf hulp gaat halen.
bron: http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)st-haar-vinden.dhtml
Was overigens in het oosten van CR.![]()
Ik val niemand aan. Ik attendeer je op het feit dat ik geen simpelere uitleg kan geven terwijl ook jij net als de autoriteiten niet lijken te willen luisteren.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zou je wat minder aanvallend willen doen?
En we weten helemaal niet wat er gebeurt in dat onderzoek. Daarbij: als er geen aanwijzingen zijn voor een misdaad ga je ook niet rechercheren op een misdaad.
Er moet worden gezocht naar een misdadiger in het belang van een compleet onderzoek en dat ontbeert vanaf dag 1.
Als ik jullie was zou ik oprecht boos moeten zijn om dat schijngedrag van de autoriteiten.![]()
Omdat het onderzoek nog loopt. En zeker áls er mogelijk een misdrijf in het spel is worden zaken achtergehouden (al geloof ik vooralsnog niet in een misdrijf, gezien de info die we nu hebben).quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:56 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dat kan, maar daar gaat dit topic niet over
Het punt is: er is cocaine-handel in Panama. En de drugskartels hebben ook banden met overheden.
Maar goed, waarom denk jij dat ze gegevens achterhouden?"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Waarom MOET er gezocht worden naar een misdadiger? Dan moet er toch eerst een aanwijzing zijn voor een misdrijf? En die is er gewoon nog niet nu.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:57 schreef mig72 het volgende:
[..]
Ik val niemand aan. Ik attendeer je op het feit dat ik geen simpelere uitleg kan geven terwijl ook jij net als de autoriteiten niet lijken te willen luisteren.
Er moet worden gezocht naar een misdadiger in het belang van een compleet onderzoek en dat ontbeert vanaf dag 1.
Als ik jullie was zou ik oprecht boos moeten zijn om dat schijngedrag van de autoriteiten."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Ja maar DIT, het specifiek verhasl waar we het nu over hebben, niet. Appels en peren.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, en het gebeurt ook in NL.![]()
Eens. Er zijn teveel waardevolle spullen teruggevonden om een misdrijf aannemelijk te maken. Als het misdrijf was, dan ging het allen om L&K zelf en komen wij weer bij de verkrachting aan.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat het onderzoek nog loopt. En zeker áls er mogelijk een misdrijf in het spel is worden zaken achtergehouden (al geloof ik vooralsnog niet in een misdrijf, gezien de info die we nu hebben).
(Hoezo in een kringetje ronddraaien)![]()
Dan zijn we het daarover eensquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat het onderzoek nog loopt. En zeker áls er mogelijk een misdrijf in het spel is worden zaken achtergehouden (al geloof ik vooralsnog niet in een misdrijf, gezien de info die we nu hebben).![]()
Dat cocaine-verhaal was zoals ik hierboven schreef: 'een vaag vermoeden'.![]()
Dat beweer jij terwijl daar nooit onderzoek naar is gedaan. Zie je de connectie?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom MOET er gezocht worden naar een misdadiger? Dan moet er toch eerst een aanwijzing zijn voor een misdrijf? En die is er gewoon nog niet nu.
Zo kan ik beweren dat de planeet Pluto niet bestaat, en dat er allern 8 planeten in ons zonnestelsel bestaan zonder onderzoek te doen. Maar als ik wel onderzoek doe, pakken de resultaten anders uit.![]()
Wat weet jij nou over het onderzoek (of ik for that matter)? Als er geen aanwijzingen zijn voor een misdrijf, zijn er geen aanwijzingen voor een misdrijf. En dan ga je dus ook geen "misdadigers zoeken". Op basis van wat zou je die moeten zoeken dan? "Meneer/mevrouw, u bent een veroordeeld crimineel in dit land en dus per definitie verdacht in deze verdwijning"? Er moeten toch concrete recherchepunten zijn? Criteria voor naar wie je moet zoeken etc?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:01 schreef mig72 het volgende:
[..]
Dat beweer jij terwijl daar nooit onderzoek naar is gedaan. Zie je de connectie?
Zo kan ik beweren dat de planeet Pluto niet bestaat, en dat er allern 8 planeten in ons zonnestelsel bestaan zonder onderzoek te doen. Maar als ik wel onderzoek doe, pakken de resultaten anders uit."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Opdat het onderzoek compleet is. Dat heb ik al gezegd. -edit-quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom MOET er gezocht worden naar een misdadiger? Dan moet er toch eerst een aanwijzing zijn voor een misdrijf? En die is er gewoon nog niet nu.
[ Bericht 4% gewijzigd door Lavenderr op 08-08-2014 22:12:57 ]![]()
Dat vermoedde ik al (dat ze het had over het onderzoek naar de eerste resten).quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:09 schreef Domnivoor het volgende:
Oké... ZaZara op WS stelt me teleur. Er zijn geen nieuwe forensische gegevens."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
In een compleet onderzoek, sluit je ook een misdrijf uit. Punt.
Tenminste doen de Amerikaanse politie het zo.![]()
Zouden ze de resultaten van het onderzoek op de botten en het DNA-onderzoek tegelijk bekend maken (als ze het bekend maken,al denk ik van wel)? Ik bedoel: als het (deels) geen menselijke resten waren, of geen vrouwelijke resten (ja, dat kan men bepalen) dan had dat toch reeds bekend gemaakt kunnen worden?"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Ja, die staat ook in de OP.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:55 schreef Stupidisco het volgende:
bron: http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)st-haar-vinden.dhtml
Het is inderdaad een duivels dilemma: iemand die gewond is alleen laten, of samen wachten op hulp die misschien niet komt.
Je zou dus met minstens vier mensen op pad moeten gaan zodat er nooit iemand alleen loopt of alleen achterblijft.![]()
Ook degene(n) die hulp gaat (gaan) zoeken kan (kunnen) (verder) in de problemen raken. Dus beide scenario's hebben risico's. Als de hulpzoeker(s) óók in de problemen raken weet niemand waar die is/zijn natuurlijk.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:20 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ja, die staat ook in de OP.
Het is inderdaad een duivels dilemma: iemand die gewond is alleen laten, of samen wachten op hulp die misschien niet komt.
Je zou dus met minstens vier mensen op pad moeten gaan zodat er nooit iemand alleen loopt of alleen achterblijft."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
De politie ging in eerste instantie wel uit van een misdrijf. Lijkt me dat ze het meest voor de hand liggende scenario op basis van hun bekende (en ons misschien onbekende) feiten eerst onderzoeken toch?![]()
Daarom nooit onvoorbereid op reis. Je gaat als loodgieter toch niet zonder slang en sleutel naar het werk? Of als politieman zonder vuurwapen? Of als kok zonder lepel? Etc etc etcquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ook degene(n) die hulp gaat (gaan) zoeken kan (kunnen) (verder) in de problemen raken. Dus beide scenario's hebben risico's. Als de hulpzoeker(s) óók in de problemen raken weet niemand waar die is/zijn natuurlijk.![]()
Ik durf nergens meer op te hopen of verwachtingen te creëren.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zouden ze de resultaten van het onderzoek op de botten en het DNA-onderzoek tegelijk bekend maken (als ze het bekend maken,al denk ik van wel)? Ik bedoel: als het (deels) geen menselijke resten waren, of geen vrouwelijke resten (ja, dat kan men bepalen) dan had dat toch reeds bekend gemaakt kunnen worden?
Zitten de 2 weken onderzoek van de ouders er al nu weer op?![]()
Je kan iets niet uitsluiten zonder daar eerst onderzoek naar te doen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:41 schreef MeloD het volgende:
De politie ging in eerste instantie wel uit van een misdrijf. Lijkt me dat ze het meest voor de hand liggende scenario op basis van hun bekende (en ons misschien onbekende) feiten eerst onderzoeken toch?
Ik meen mij te herinneren in de eerste dagen na de ontdekking, dat de politie precies dezelfde reden als Whisker2009 hier opperde: dat er geen aanwijzing was voor een misdrijf en dat er dus niet naar een mogelijke misdadiger gezocht zou worden. Dan doe je het al aardig fout.
Daarom stoorde ik mij ook een.beetje aan whisker dr redenering, het is incompleet.![]()
Ik heb de politie over de vloer gehad in verband met deze zaak omdat ik er zelf vlak voor de verdwijning geweest ben, en zij gingen toen juist wél van een misdrijf uit..quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:45 schreef mig72 het volgende:
[..]
dat de politie precies dezelfde reden als Whisker2009 hier opperde: dat er geen aanwijzing was voor een misdrijf en dat er dus niet naar een mogelijke misdadiger gezocht zou worden. Dan doe je het al aardig fout.![]()
Ja, (of nee, ze zijn geen 15 dagen gebleven) ze zijn woensdag weer teruggevlogen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:44 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Ik durf nergens meer op te hopen of verwachtingen te creëren.
Zitten de 2 weken onderzoek van de ouders er al nu weer op?"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Wat? nu maak je het wel heel spannend. Vertel.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:48 schreef MeloD het volgende:
[..]
Ik heb de politie over de vloer gehad in verband met deze zaak omdat ik er zelf vlak voor de verdwijning geweest ben, en zij gingen toen juist wél van een misdrijf uit..![]()
Heb jij je zelf gemeld bij de NL politie, of hebben ze via reisbureaus e.d. mensen opgespoord?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:48 schreef MeloD het volgende:
[..]
Ik heb de politie over de vloer gehad in verband met deze zaak omdat ik er zelf vlak voor de verdwijning geweest ben, en zij gingen toen juist wél van een misdrijf uit..![]()
Laten we de zaak iets nuanceren. Er waren meerdere onderzoeken geweest. In de eerste dagen na de vondst moesten eerst de lichamen geïdentificeerd worden obv DNA monsters. Dat was op zich al een onderzoek.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:48 schreef MeloD het volgende:
[..]
Ik heb de politie over de vloer gehad in verband met deze zaak omdat ik er zelf vlak voor de verdwijning geweest ben, en zij gingen toen juist wél van een misdrijf uit..
Ik heb het over het onderzoek naar de doodsoorzaak wat pas later ter handen werd genomen door de autoriteiten en waarvoor de belangstelling al flink afgenomen was.De grootste belangstelling was voor het vonden can de dames, levend of dood, om afsluiting voor de nabestaanden.
In dat laatste onderzoek las ik in deze reeks een artikel dat iemand had gepost waarin stond dat de politie niet gaat zoeken naar verdachten omdat er daar geen gronden voor zijn.
Het zou naar een speld in een hooiberg zoeken worden want die post ligt ergens in topic # 30-49 en dan ben ik nog conservatief ook. Deze topicreeks is gewoon te lang geworden.![]()
Ze was daar vlak voor/rond de verdwijning en ze hebben haar daarom gewoon vragen gesteld. Doodnormaal hoor, hoort bij het onderzoek.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:52 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Wat? nu maak je het wel heel spannend. Vertel.
Al zou ik wellicht best onder de indruk zijn, overkomt je niet elke dag dat je deel bent van een onderzoek."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Vlak na de verdwijning was er een oproep van Opsporing Verzocht (oid). Daarop hebben m'n reisgenoot en ik contact opgenomen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:52 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Heb jij je zelf gemeld bij de NL politie, of hebben ze via reisbureaus e.d. mensen opgespoord?
Jackie, daar hebben ze verder geen mededelingen over gedaan. Alleen dat het onderzoek zich in eerste instantie focuste op de rode jeep omdat verdwalen niet voor de hand lag.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: