abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143222863
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 01:10 schreef LaCatastrophe het volgende:

[..]

Ik ben een mens die denkt in termen van waarschijnlijkheden, en sluit niets uit. Maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat daders deze moeite doen.

Iemand anders kan er wellicht wel een logisch scenario van maken. Heb al veel gelezen dat logisch zou kunnen zijn..
Dat is interessant dat je het niet logisch vindt. Zo zie je maar hoe mensen anders denken ;) Ik vind het wel aannemelijk. Eventuele daders hadden wellicht niet voorzien dat deze ouders zo enorm vastberaden en volhoudend zouden zijn. En verwacht dat het zo maar weer de geschiedenis in zou gaan als een verdwaling.
pi_143223060
Nu heeft de enige die daadwerkelijk moeite heeft gestoken in het zoeken het gedaan? Werkelijk?
En waarom zou je aan verdwalen in een jungle (geen voedsel, problematisch klimaat, verontreinigd water, wilde dieren) niet dood kunnen gaan?
pi_143223368
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 01:23 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Nu heeft de enige die daadwerkelijk moeite heeft gestoken in het zoeken het gedaan? Werkelijk?
En waarom zou je aan verdwalen in een jungle (geen voedsel, problematisch klimaat, verontreinigd water, wilde dieren) niet dood kunnen gaan?
Ja tuurlijk kan dat. Maar we zitten hier op het forum doordat de ouders hun twijfels hebben en de zaak verder uit willen zoeken. Dus gaan we brainstormen over van alles dat gebeurd kan zijn. Ik heb ook wel wat moeite met een persoon noemen, weet niet of dat wel kan.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 01:39:24 #179
430880 mig72
De Professional
pi_143223418
En waarom denken wij de plaatselijke onderzoekers een stapje voor te kunnen zijn, vooral wanneer enkel zij de toegang tot het bewijsmateriaal hebben, en het terrein?
pi_143223525
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 01:39 schreef mig72 het volgende:
En waarom denken wij de plaatselijke onderzoekers een stapje voor te kunnen zijn, vooral wanneer enkel zij de toegang tot het bewijsmateriaal hebben, en het terrein?
Dat denk ikzelf niet hoor, maar we roepen hier maar wat totdat er meer feiten bekend worden. Meedenken kan geen kwaad toch
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 01:47:52 #181
430880 mig72
De Professional
pi_143223584
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 01:44 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Dat denk ikzelf niet hoor, maar we roepen hier maar wat totdat er meer feiten bekend worden. Meedenken kan geen kwaad toch
We zijn lekker aan het speculeren geslagen; nu snap ik waarom dit topic in BNW staat.
pi_143223708
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 01:47 schreef mig72 het volgende:

[..]

We zijn lekker aan het speculeren geslagen; nu snap ik waarom dit topic in BNW staat.
He he.. :)
pi_143223991
Het mag dan speculeren zijn, maar als Kris en Lisanne nog (ruim) een week geleefd hebben en alle informatie werd door de politie beschikbaar gesteld dan had het intensieve meedenken kunnen helpen. Misschien zou een user aan de hand van het iPhone signaal op het idee gekomen zijn om over de Mirador te zoeken...

Snap ook dat dat misschien niet in het belang van het onderzoek kan als een misdrijf een mogelijkheid is. Maar als de politie inschat welke gegevens zonder problemen aan de 'crowd' gegeven kunnen worden dan kunnen mensen een stuk betrouwbaarder meedenken.

En ik zie niet het probleem van de mogelijkheid bespreken dat Feliciano betrokken is. Wel er op letten dat je niet gaat toewerken naar een schuldscenario, dan wordt het lasterachtig.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 02:15:08 #184
430880 mig72
De Professional
pi_143224090
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 02:09 schreef Poolbal het volgende:
Het mag dan speculeren zijn, maar als Kris en Lisanne nog (ruim) een week geleefd hebben en alle informatie werd door de politie beschikbaar gesteld dan had het intensieve meedenken kunnen helpen. Misschien zou een user aan de hand van het iPhone signaal op het idee gekomen zijn om over de Mirador te zoeken...

Snap ook dat dat misschien niet in het belang van het onderzoek kan als een misdrijf een mogelijkheid is. Maar als de politie inschat welke gegevens zonder problemen aan de 'crowd' gegeven kunnen worden dan kunnen mensen een stuk betrouwbaarder meedenken.

En ik zie niet het probleem van de mogelijkheid bespreken dat Feliciano betrokken is. Wel er op letten dat je niet gaat toewerken naar een schuldscenario, dan wordt het lasterachtig.

Het is dan ook een derde wereld land met corruptie, armoede, gebrek aan politionele autoriteit en kennis, en duidelijke organisatie van overheidsinstanties. Gevmcombineerde met een twijfelachtige belangstelling al helemaal.
pi_143224352
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 00:10 schreef Grijzemassa het volgende:
Wat ik me ook afvraag is, als de laatste noodoproepen gedaan zijn toen ze al helemaal verzwakt en vreselijk in de war door alles waren.
Hoe komt het dan dat de telefoon weer netjes in de rugtas is teruggedaan. Ik zou hem in mijn hand houden denk ik.
Misschien door derde ik gis ook maar wat, ik vind het vreselijk wat deze meiden is overkomen.
Laat staan wat deze ouders moeten doormaken.

[ Bericht 1% gewijzigd door vronie op 09-08-2014 02:39:18 ]
pi_143224874
vraag: Als je met een smartphone een foto maakt kun je volgens mij achterhalen op welke coordinaten die gemaakt is (klopt toch?)
Geldt dit ook voor het bellen dat je precies kunt zien waar er gebeld is (of alleen via welke zendmast dat is gegaan?)
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 03:25:18 #187
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_143225007
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 03:11 schreef jackie12 het volgende:
vraag: Als je met een smartphone een foto maakt kun je volgens mij achterhalen op welke coordinaten die gemaakt is (klopt toch?)
Jawel, maar als je op dat moment geen bereik hebt, dan vult hij dat niet zelf in.

quote:
Geldt dit ook voor het bellen dat je precies kunt zien waar er gebeld is (of alleen via welke zendmast dat is gegaan?)
Doorgaans kunnen ze alleen de locatie van de zendmast achterhalen ja.

Het zou wat anders zijn geweest als ze net als ik een tracking app gebruiken, zoals Endomondo, om je wandeling te volgen. Die heeft direct contact met de satelliet en is altijd nauwkeurig, ook als er geen bereik is.

In ieder geval heb ik er geen vertrouwen in dat de Panamese autoriteiten gegevens uit de telefoon a) niet bewust verkloten of b) eerlijk delen met de ouders.

Het hoeft echt niet zo lang te duren. Van de andere kant waren ze wel verdacht (te) snel met bevestigen DNA. Daar doet men hier weken over.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 03:31:08 #188
430880 mig72
De Professional
pi_143225051
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 03:11 schreef jackie12 het volgende:
Waar moet die foto van zijn dan? Ik kan ook met mijn foon mijn edele delen fotograferen , bedoel je dat?

Als er gebeld wordt en er verbinding gemaakt wordt, en het verder geen satelliettelefoon is, dan moeten er zendmasten in de buurt dat signaal ontvangen, afwerken en doorsturen. De afwerking gebeurt niet in het geval van zwerfsignalen. De zendmastinformatie kan wel bekeken worden achteraf maar aangezien het uiterste bereik van een telefoonsignal op weg naar een zendmast iets van 5 km is, ligt de positie van de beller overal binnen een straal van 5 km oftewel 5^2 π km2 = 25π = 78,539 km2.

Een gruwelijk grote oppervlakte om te moeten doorzoeken. Oftewel het loopt op niets uit.
pi_143225107
De locatiegegevens bij een gemaakte foto op mijn telefoon zijn verkregen via GPS. Ik kan die optie aan of uit zetten.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 03:39:46 #190
430880 mig72
De Professional
pi_143225135
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 03:36 schreef Physsic het volgende:
De locatiegegevens bij een gemaakte foto op mijn telefoon zijn verkregen via GPS. Ik kan die optie aan of uit zetten.
Gebruik je een app of is dit standaard ingebouwd in het programma? :D Zou je willen mededelen wat voor telefoon je hebt?
pi_143225189
Weet iemand waar de aardbeienboerderij is die Kris en Lisanne wilden gaan bezoeken?
Bvd.
pi_143225400
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 03:39 schreef mig72 het volgende:

[..]

Gebruik je een app of is dit standaard ingebouwd in het programma? :D Zou je willen mededelen wat voor telefoon je hebt?
Ik kan het aanzetten bij 'store location' in de instellingen van de camera-app. Ik gebruik alleen niet de stock camera-app, maar zal zo eens kijken of die dat ook automatisch opslaat.

Het is gewoon een Android; S3 mini.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 06:13:24 #193
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143225404
Er is in 2011 ophef over geweest dat iPhones ongevraagd GPS-locaties loggen, ook als je niet belt.
http://radar.oreilly.com/2011/04/apple-location-tracking.html
Ik heb nooit gelezen dat nieuwere iPhones dat niet doen.

Stel dat er zo'n log op die iPhone gevonden is, dan zijn er genoeg redenen te verzinnen waarom iemand die geheim wil houden.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 06:34:12 #194
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143225433
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 03:52 schreef Za het volgende:
Weet iemand waar de aardbeienboerderij is die Kris en Lisanne wilden gaan bezoeken?
Bvd.
Als ik het goed heb in Cerro Punta bij de Barú-vulkaan.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 09:04:41 #195
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_143225999
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 01:47 schreef mig72 het volgende:

[..]

Exact!
Plus op zich mag er meer dan in NWS daarom staat het hier, iedereen heeft een eigen mening en dat is lastig op een NWS forum zeker in dit item waar veel mogelijk is, hoe gek het ook klinkt,
IPV elkaar aan te vallen over een mening kan je dit natuurlijk ook respecteren dat iemand anders een compleet andere kijk heeft op deze speurtocht.
Wat ik er zo van begrijp is er met de beschikbare informatie ook verchillende mogelijkheden wat tot de dood van deze twee meiden kon leiden.

Dus wees netjes respecteer elkaar een beetje :)
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_143226032
Topic staat eindelijk waar het hoort, slechts 8 weken te laat maar beter laat dan nooit, hulde aan de mods!
Even a broken clock is right twice a day.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 9 augustus 2014 @ 09:33:06 #197
163650 Greys
pi_143226193
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 03:31 schreef mig72 het volgende:

[..]

Waar moet die foto van zijn dan? Ik kan ook met mijn foon mijn edele delen fotograferen , bedoel je dat?
Wat een gekke reactie, het is toch een heel normale vraag?
Hoe bedoel je dit? 'Stel je maakt een foto'. Wat heeft dat nou weer met edele delen te maken :D

quote:
Als er gebeld wordt en er verbinding gemaakt wordt, en het verder geen satelliettelefoon is, dan moeten er zendmasten in de buurt dat signaal ontvangen, afwerken en doorsturen. De afwerking gebeurt niet in het geval van zwerfsignalen. De zendmastinformatie kan wel bekeken worden achteraf maar aangezien het uiterste bereik van een telefoonsignal op weg naar een zendmast iets van 5 km is, ligt de positie van de beller overal binnen een straal van 5 km oftewel 5^2 π km2 = 25π = 78,539 km2.

Een gruwelijk grote oppervlakte om te moeten doorzoeken. Oftewel het loopt op niets uit.
Duidelijk! ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143226490
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 00:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Owh, en dan is verkrachting te verwachten? En ze zijn niet beroofd
Het gaat om het feit dat misdrijf door sommigen wordt uitgesloten omdat je niet zomaar een crimineel tegenkomt op een trail. Dat kom je dus wel gezien de waarschuwingen voor die trail.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 9 augustus 2014 @ 10:43:11 #199
163650 Greys
pi_143226927
Er zijn geen concrete aanwijzingen voor een misdrijf (voor zover wij weten, that is...), maar op basis daarvan echt uitsluiten kan natuurlijk niemand zolang er óók geen concrete bewijzen zijn dat het geen misdrijf was.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143226993
Goedemorgen.
Andere vraag; Er wordt gezegd door sommigen dat je de Pianistentrail niet alleen moet doen maar beter met een gids. Sommigen van jullie verwijten de meiden daarom ook wat naief geweest te zijn.
Door anderen (ik geloof ook MeloD) wordt er gezegd dat het stuk prima te doen is zonder gids.
Heb je dus nou wel of geen gids nodig of gaat dit meer om het gebied NA de Mirador?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')